Ponton Dezső először a klubban

  2010. április 01. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta ponton oldtimer expo domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Tizenhárom éve, amióta csak megvan a mi kis szűk körű, apró, jellegtelen, ám mindannyiunknak annál otthonosabb és hónapról hónapra várt, nóném klubunk, azóta a veteránjármű-beszerzés csúcspontja mindenkinek az a pillanat, amikor az új vas begördül a plénum elé egy hó utolsó péntekjének estéjén.

Kap ilyenkor tulaj és gépe hideget-meleget, dicséretet és leszólást meg beszólást. No problem, itt senkitől nem fáj a kritika, hozzáértő emberek beszélgetnek olyan dolgokról, amit hobbiból űznek évek óta, és tudják - legközelebb az övéké lesz leszólva, feldicsérve. Ez a jó itt, nincs köntörfalazás, minden vélemény közelebb visz ahhoz, amerre lépni kell az adott autóval, motorral, nem tökkelütött pojácák, hozzá nem értő, elvakult ficsúrok és szemellenzős típus- és márkarajongók társasága ez, hanem a régi idők gépeiért és egyéb fellelhető nyomaiért rajongó, jó néhány begőzölt alaké. Szeretem, klub nélkül lehet, hogy feladnám a veteránozást. legalábbis már közel sem érdekelne annyira.

Mivel egy ideje már a velem Domsjőt megjárt Sipos úr is jár, sőt, egyszer korábban Vályi Pista kolléga is bedugta az orrát (de lehet, hogy már kétszer is), ezért most úgy határoztunk, hárman vonulunk be a klubba, munka után, Dezsővel, tőlem indulva.

Nyolckor gurultunk a Karasna elé a Lehel téren, és ezzel még a korábban érkezők közé tartoztunk. Bent, a boltban, ami egy ideje klubhelyiségünk is, a többiek valami filmet néztek (gondolom), de Dezső erős konkurenciának bizonyult. Kitódultak. Kinyittatták. Beültek, jobban mondva, betódultak. Szaglásztak. Fetrengtek. Jól érezték magukat.

Mi kint beszélgettünk Dani barátommal a kocsi előtt, mondtam is neki - Dezső most jött meg, ide, a családhoz, igazából ezekben a pillanatokban veszem birtokba, most válik magyar autóvá. Egy veteránautó megvétele ugyanis sohasem instant boldogság, legalábbis azoknak nem, akik felfogják, mibe csöppentek. Heteken, hónapokon, olykor éveken át kerülnek felszínre taposóaknák, egy frissen vett veteránautóban utazni kicsit olyan, mint újonnan keletkezett vulkanikus szigeten hagyni az egyetlen mobiltelefonunkat a Csendes-óceán közepén, és szörfözni indulni a cápauszonyok közé. Lehet, hogy nem történik semmi, de kicsi az esélye. Egy veteránautóval fél-egy év eseménymentes együttélés után tud boldog lenni valaki, persze csak ha a kezelendő kis hibák számát leszorítja húsz alá, a nagyokét egy környékére. Dezsővel azért ittam párszor előre a medve bőrére. Voltam miatt boldog voltam az elmúlt hetek során is, például

- kicsit akkor, amikor megjavítottuk a feszültségszabályzót, és elindultunk Domsjőből,
- kicsit még akkor, amikor Svédországban úgy tűnt, bírni fogja az utat,
- szemernyit jobban akkor, amikor Bálint fiammal hazafelé autóztunk vele a Karesztól, megjavított motorral,
- meg még amikor Norbit oviba vittem vele a hétfői, tízéves a TC-fotózás előtt,
- de a klubban igazán, nagyon, felszabadultan. Rózsaszín felhőn lebegtem, egy Scorsese-filmben innentől már csak lefelé vinne a sztori sodra.

De félre a nyálas szentimentalizmussal, mert már a billentyűzetem is nyúlkál a Zewa Softis felé, inkább nézzük, mi történt.

A Merci belsejének az állapotától, minőségétől mindenki odáig volt, hiszen sokszor már tízéves autóban sem találni annyira eredeti és megkímélt utasteret, mint amilyen Dezsőé. A korróziómentesség, a motorhang, az ajtócsukódás, a csomagtartó szűzies állapota is  elismerő hümmögést váltott ki.

Viszont mi ez a szörnyű fényezés, hüledeztek. És a krómok, pláne a spiáter alkatrészeken levő holdkráterek? És mi lesz a csomagtartó gumikéderével, ami porlik? Meg a hátsó ajtókéval, amik szintén szakadtak? Még jó, hogy az elsőkön tűrhetők.

Simon Laci is megérkezett, ő még régebben veteránszakértett vizsgán, végignézte. Egy fényezés mindenképpen kell, mert nem patinás az autó, hanem ráfújkált. Kéderek szintén. Kipufogó ne legyen rozsdás. Díszlécek kerüljenek el az Everlinghez, majd tegyem őket vissza (megvan mind, épp ezen a héten vettem egy vagyonért patentot hozzájuk). Hűtéscsövek, hűtő, termosztát mind fekete volt, vissza kéne csinálni, mert így natúr rézben baj lesz belőlük, meg kéne gumibak is a motorház-fedélnek. De például az első ütközőt hagyhatom esetleg kicsit pattanásosan, hiszen az nettó patina, abba nem illene belekötnie senkinek. Futóműalkatrészekről, fékcsövekről takarítsam le az alvázvédőt. Hű, de jó az alja, meg a többi is, ezen nincs rozsda, olyan nagy baj nem lehet - zárta az inspekciót.

Aztán befutott Szilvási Peti, akinek négy Pontonja készül éppen. Na és, más meg kocsmázni jár. Ja, természetesen egyszerre. Ha tudom, és merem nézni a netet, ezt az autót én is megveszem, kezdte ezzel, miután kezet ráztunk. Jé, és ebben épek a szellőzőrendszer papundekliből készült kürtői? Tudod, hogy általában egyikben sincsenek meg? Utángyártják őket ugyan kisebb vagyonért pléhből, de akkor mindig búgnak a menetszéltől, mert a papundeklinek rezgéscsillapító szerepe is van.

Sajnos ő sem tudta megmondani, hogyan jön ki a műszer a falból, pedig egyszer már én is két órát elkínlódtam vele a garázsban, mert a nem működő sebességmérő miatt ki kéne cserélnem a spirált. Sose fogott még ki rajtam autó egy egyszerű műszercsoport-kivétellel. Dezső az első. Kiakasztottam ugyan hátulról a két, nagy, szemmel láthatóan az egység bent tartására való rugót, de hiába toltam, meg se moccant. Szerintem valami nagyon durva dologgal beragasztották, ez lesz.

Dani barátom a klubon egy listát is átadott - megrendelte a cuccokat Németországból, lesz motortartó bakom, váltógombom (a mostani repedezett), csomagérgumim, ezek már biztosan. És jött árajánlat egy rakás egyéb cuccra is.

Közben négyesével váltották az emberek egymást a Ponton ülésein, mindenki oda volt attól, milyen tágas. Bizony, Dezső belül nem kicsi autó, minden irányban nagy benne a hely, hiszen magas, az ülései peckes testarttást kényszerítenek ki, hiszen a támlájuk nem dönthető.

Zaj, moraj, ijedtség, redőnyök szaladtak le hirtelen a környéken - megjött Jimi a Rocker-Mergával. Felparkolt ő is (alig járt akkor már arra ember, a károgók is kérem tisztelettel, higgyék el, egyetlen babakocsis anyukát, tolókocsis nőt, biciklis futárt nem tartottunk fel, csak klubozni próbáltunk egy meglehetősen néptelen utcában. És nem mi voltunk a zajosak, hanem a péntek esti drag-racerek a Váci úton).

Indultunk a kocsija felé, erre - nini! - látjuk, hogy ott parkol valami érdekes dolog előtte. Nahát, Gazsiék elhozták a magyar El Benzót, azaz a W123-asból készülő El Camino pickupot. Minden összeállt rajta műszakilag, szintszabályzó, fék, váltó, kipufogó, kardán, elektromosság - a kocsi még így félkészen is úgy vonzott klubtagot és járókelőt egyaránt, mint tartós izzó a molylepke-felhőt.

Valami műanyagos készít majd hozzá raktér-betétet, meg még néhány díszlécet, a hátsó kis oldalablakot, raktér-elválasztó lemezt ki kell találni, de az autón már jól látszik, mi lesz belőle. Szerintem zsír.

 

Józsi barátunk is megjött a Simon Templar-Volvóval, aztán BMW-s Robi a régi 6-ossal, Balázs az aranyszínű W123-assal. Mialatt klikkünkaz El Benzóra folyatta fejenként fél napnyi nyáltermelését, két táborra szakadt a maradék klub. Pro-fényezésistákra és anti-fényezésistákra. Ricsi és Sanyi kardoskodott amellett, hogy a fényezés - bármilyen pocsék is lesz (mert igazán szépet én sem akarok, szeretném megtartani ezt a kedves öregességét az autónak), tönkreteszi a kocsi valódi patináját, amit Magyarországon egyébként mindenki rögtön megszüntet, ezért is hiányoznak annyira a hiteles veteránautók a találkozókról. Páran még csatlakoztak hozzájuk, én pedig hiába érveltem, hogy Dezső így nem megy át OT-vizsgán, ha pedig nem megy át, iszonyú drága a regadója, és kétévenként megbirkózhatok például a piros indexek, mert a súlyos emisszió elfogadtatásával. Nem érdekelte őket, oldjam meg valahogy. De én nem egy sokadik nyűgöt szeretnék Dezsővel, hanem egy finoman karbantartható, alkalmi, de valódi távolságjáró veteránt.

A másik tábor csak arra volt kíváncsi, hogy mikor fényeztetem, mert így rossz ránézni. Szét kell szedni, minden apróságot kijavítani, persze, némi patina azért maradjon. Ide húz kevésbé a szívem. Pedig hazafelé Svédországból nekem is bevillant, hogy egy régi ismerősöm a Faréclánál van valami vezető pozícióban, és már a Mazdánál (Ezeréves Sólyom) magyarázta, hogy tegyek velük egy próbát, mit tudnak megmenteni a festésből. Oda kéne vinnem Dezsőt? Á, a foltokba beletörne a bicskája még a Faréclának is.

Nem, fényezni muszáj, a krómozást majd meglátom. Mindenesetre az ebayről vettem már Dezsőnek működő órát (már meg is jött), hátsó ütközőbabákat, váltókart (a sajátja a tövénél rozsdás), angol nyelvű szerelőkönyvet, fényszórókarikákat (a rajta levő egyik kicsit nyomott), csomagtér-fogantyút (az enyém egy szétmállott spiáter elem, ráadásul ez az alkatrész a Mercedestől sem rendelhető már). Juhéééééé, utóbbinak baromira örültem, bár az ebay tengerében azért még hánykódik belőle néhány új darab, de azok elég borsos árúak. És én Dezsőre amúgy sem új elemeket szeretnék, mert akkor múzeumi (újgazdag, szalonállapotú, ergo használhatatlan) autó lesz belőle, hanem (ha már egyszer az az eredeti néhány cucc olyan pocsék, hogy muszáj lecserélni őket), legalább patinás darabokat veszek.

Vissza a klubhoz: a Mercik lelegelése után Misi barátunk reimsi börzén készült, valamint a pár héttel korábbi, Bretagne-ból hazafelé tartó útját néztük huszonegyedik századulós módon, egy pendrive közreműködésével a tévén. És mi vagyunk a veteránklub - ahelyett, hogy tekerős diavetítőn néznénk mesefilmet, egy LCD-tévére guvasztunk. Misiék éppen a a mi domsjői utunkkal egy időben, egy Transitra kötött óriástréler hátulján hoztak egy kora negyvenes évekbeli Renault Celtaquatre-t, amihez aztán még csomagtér-fedelet is szerezniük kellett, mert azt még az átvétel előtt elvesztette az eladó.

Lett olyan később Reimsben, 60 euróért két darab. Tudják önök, mi az a Renault Celtaquatre? És vajon mennyi az esélye annak, hogy bárhol a világon létezik még egy ilyen típushoz facér csomagtér-ajtó? És rögtön kettő? Szóval a homályos képek ellenére is nagy volt az ováció - a mi klubunkban nem kell okvetlenül amerikaias showiznisz.

Éjjel aztán robogtunk haza Dezsővel, ennek az útnak pedig egyenes folyománya lett, hogy Sipos úr pár napja elhajtott Észak-Németországba megvenni egy W108-as sorozatú (régi S osztály) 280 SE 4.5-öt. Üres kézzel jött haza, de a szándék komolyan megvolt, csak az autó volt pocsékabb a kelleténél. Ilyenkor gondolom, hogy nem véletlen, hogy lecsaptam Dezsőre, a rozsdamentes, kedvesen patinás, jól működő vén Mercedeseket nem mérik olcsón sehol. De ha igen, azok öt perc alatt elkelnek, mi, magyarok nehezen érünk oda időben.

Azért elmesélem, mi történik most épp a szélcsendben, amikor csak lobog a Domsjö-vitorla. Dezső kárfelvétele megvolt, mértük rétegvastagság-mérővel, egy rakás helyen eredeti a fényezése, ahol nem, ott egy rétegben ráfestettek - kár, hogy ennyire borzalmasan. Hátsó sárvédő, hátsó lámpa, hátsó ütködő bal fele cserés, utóbbi jobb fele (meghúzódott elég rendesen, középen), hátfal (kicsit görbült), kipufogó hátsó dobja (keresztben fut, megroggyant a csőbevezetésnél, és kilukadt az ütközéstől) javítandó, szerencsére az ajtó, a hossztartó ép maradt, azokkal remélem, nem lesz dolog.

Volt már pánik is, mert kiderült, hogy a finn kamionos által a baleseti bejelentőre felírt A-Vakuutus biztosító nem létezik, de aztán a MABISZ-nál egy ügyintéző kinyomozta, mi is a valódi biztosító - így ismeretlenül is köszönöm, nagy segítség, még nagyobb a megnyugvás. Közben a Mercedes-Benz Magyarország és a Pappas Autó vállvetve dolgoznak azon, hogy mielőbb meglegyen a Mercedes-Benz Classic Centertől az alkatrészár-ajánlat, de a kinti központ a tapasztalatok szerint lassú, pár hét lesz az, mire a tegnap már az Allianzhoz beadott kárbejelentőhöz csatolni tudjuk az árakat.

Egy érdekes mozzanat: mivel egy Ponton egészen máshogy szerelendő, mint a mai autók, ezért a kárfelvételi jegyzőkönyvet író srác nem tudta, milyen óradíjakkal számoljon. Aztán volt veteránosként a fejéhez kapott: a sárvédő kéderes-csavaros rögzítésű, a régi Wartburg volt ilyen. Arra pedig szerencsére volt óradíj a rendszerben, tehát Dezső most a biztosító szempontjából egy Wartburg. Vicces, nem? Így zárul a német kör...

Amíg nem látom a biztosítási ügy végét, természetesen nem nyúlok Dezsőhöz, mert gőzöm sincs, hogy miről kell számla, és miről nem, kell-e pótszemle, vagy sem, meg egyáltalán. A sárvédő olyan közel ezer euró hivatalosan, utángyártótól. Mert ami a netes aukciókon van, az vagy 150-200 eurós, és bontott, vagy túltárolt, már a negyvenedik helyre átszállított, horpadt, eredeti, vagy bontott, jónak mondott, de Sanyi, klubos csodalakatosunk szemrevételezése után erősen javítandónak kikiáltott darab. De mivel általában német az árus, ezért nincsen PayPal-je (tehát az utalás is drága még), és a szállítás is húzós (olyan közel 100 euró, ha nem akarom, hogy sérüljön), tehát 90-100 ezer HUF magasságában mozog úgy is.

Lökhárító viszont nincs, lehet itthon kunyizni nem túl olcsón krómozandót valami bontandó példányról, de a magyar krómozók ismeretében ez szörnyű perspektíva, vagy meg lehet próbálni az enyémet javítani (mert csak horpadt), de ez is elég necces. Illetve létezik egy angol cég (Harrington Group) által Vietnamban gyártatott, 650 eurós első-hátsó ütközőcsomag, amiről a neten azt írják, pontatlan (bár Littner Zsolti barátom most készíttetett velük W111 kupéhoz ütközőket, és azok nagyon jók, msot jöttek meg, tegnap mondta). Illetve néha felbukkan Németországban egy-egy szép, bontott lökős az ebay-en, de az olyanokért mindig érte kell menni, és azt meg egyszerűen nem éri meg. Az ütköző messze a legnagyobb baj egyelőre.

A hétvégi szerelések mostanában közel sem egyszerűek, mert átjáróház lett a garázsomból. Kicsit olyan, mint amikor késő kamaszkoromban a Budakeszi út melletti Pálos utcában raktuk össze a Verhovináinkat, Simsonjainkat, MZ-inket, Fiat 500-asainkat, Puchjainkat, és millió egyéb szutyadékunkat (ebbe a két linkbe kattintson bele szerintem, aki még nem olvasta, jót szórakozik majd...). Három toronyház lakója tudta, hogy szerelünk, sokan odajöttek, tippeket adni, fogni a blokkot, amíg beütjük a számokat, anyának ellentartani. Attól sokat gyarapodtunk, akik ott bütyköltünk késő kamaszként, nagyon szerettem.

Most szombaton egy olvasónk, Áron jött át fotózni (épp most dolgozik egy jó kis képes-blogos autóbuzis projekten) ide is beteszek néhányat abból, amit lőtt. Aztán megérkezett Attila is, ő előtúrt egy örökölt régi dobozból egy pont a Dezsőre való hátsó lámpát, és elhozta. Elnézést kért, mert repedtek a piros burák, a fehér (tolatólámpa) pedig át van taknyalva valami barnássárga festékkel (nyilván követelték a vizsgán a sárga indexet, és a tolatólámpát átkötötte indexnek valamelyik előző tulaj). Pedig mennyire zseniális a lelet, nem is tudta.

Ugyanis találtam az ebay-en baromi olcsón vagy öt hátsó Ponton lámpaburát, meg négy oldalindexet. Ám egyik lámpaburában sem volt macskaszem, valakinek kellettek belőlük. Külön macskaszemet meg senki nem árul, ezért nem mertem licitálni a csomagra, akármennyire olcsó is volt. De amit Attila hozott, abban akadt egy hibátlan macskaszem, ezért gyorsan le is ütöttem a fél tonna lámpaburát. Én voltam a második licitáló. Nem tökéletesek, de egy próbát megért, hátha össze tudok variálni legalább egy olyan lámpát, ami eléri az épen maradt jobbos szintjét. Nemes egyszerűséggel át fogom műteni a macskaszemet.

Ja, és a klubon kaptam még egy csodát - győri Vili barátom küldött egy eredeti Ponton-Verbandkastét, azaz EÜ-dobozt. Míves tárgy, gyönyörű rádiuszokkal, dupla fedéllel, csatos fülekkel, vízzáró gumiszigeteléssel, hiszen még az örökkévalóságnak készült. Csodás tárgy. Azt hittem, tele van, mondjuk, fémollókkal, olyan nehéz, de tök üres, csak - mint mondtam már - az örökkévalóságnak gyártották. Nagyjából ezekre a tárgyakra szokás mondani, hogy volt még bennük anyag.

Alakul minden, szépen, remélem a biztosítással sem lesznek jogi problémák, nagyon jó lenne már csináltatni Dezsőt. Mindig fáj, amikor a roncsolt farát megpillantom a garázsban. Mindegy, nemsokára beadom a Super Cubot a Karasnába, abból remélhetőleg lesz pénz is, mert az ebay-ezés megint elvitt egy adagot, aztán valamikor a Bianchira is sor kerül, de arra egyelőre nem tudom rávenni magamat. Mindegy, szerintem úgyis lesz összesen talán három ember az országban, aki meg akarja majd venni, hiszen ez is egy olyan autó, mint az Alfa Giuliám volt (ezt a posztot is sokan szerették, talán, hangulatilag érdemes belekattintani, bár nem annyira lényeges), az egyetlen, újkorától magyar Giulia az országban, amit mindenki pontosan addig szeretett, amíg eladósorba nem került, aztán az értéke felén vette meg egy újságíró kolléga - ő legalább adott érte valódi pénzt. És mellesleg imádja, nem rontotta el a patináját, és szuperül gondozza - tehát a legjobb helyre került. Remélem majd Bianchi is, benne sokkal több munkám fekszik.

Aki tehát szeretne látni egy gyűrött öreg Mercit, és nem elég neki az utcai W123-asok horpadáskínálata, nézzen be április 16-18-ig valamikor a Totalcar standjára az Oldtimer Expón, Dezső ott dülleszt - bocsánat, horpaszt - majd. Lehet szörnyülködni.

A sztori eddig:

1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész, 63.rész, 64.rész, 65.rész, 66.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411882837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.04.02. 14:47:56

Legalább el leszünk látva ujabb szerelős-szopós sztorikkal úgy érzem.... ;o)

mükkemakk 2010.04.02. 14:52:47

a volvo p1800 ról kérnénk képeket

rokk 2010.04.02. 14:56:13

Csikós Úr!
Imádom a Ponton sorozatot, de közben igen elsiklottunk a kombi merga rázását kiváltó ok megkeresésétől!
Remélem nem feleded!
üdv

ziza133 2010.04.02. 14:56:51

Mi ujsag a biztositoval, fizetni fog, van mar valami hir? Mikorra lesz megcsinalva a hatulja? :)

marek098 2010.04.02. 15:05:01

Kövezzetek meg, de nekem Dezső bácsi hátuljáról mindig a 312-es "púpos" Wartburg jutott eszembe (vagy ha kronológia szempontból nézzük a Warzsdó tűnik Pontonosnak, legalábbis nekem:))

ruja 2010.04.02. 15:12:31

Marek ez már nekem is eszembe jutott nekem egy 1966 os szürke pupos Wartburgom volt és pont mint ponton ur szürke és talán ezért tetszik dezsö ponton.

Hurri Kán 2010.04.02. 15:26:20

Végre új poszt! Dezsőnek mielőbbi gyógyulást és a gazdájának pedig sok örömöt a használatához! Bár ahogy a cikkből kiderül még van mit igazgatni rajta.

marek098 2010.04.02. 15:30:34

Hátul az állított csík lámpák, a guszta gömbölyded kerékdobok, még a csomagtartó formája, görbülete is hajaz egymásra. Szép formák, patinás 50-es évek :)

Hurri Kán 2010.04.02. 15:34:00

@marek098: Hát igen! Ezek az autók még egyéniségek voltak.

csiky944 2010.04.02. 15:37:20

Celtaquatre-ról képeket és infót :)

pi314 2010.04.02. 15:39:25

Régi jármű és kortárs idióta találkozása reloaded:

index.hu/bulvar/hirek/2010/04/02/hintoval_karambolozott_egy_auto/

Ehhez képest ti még egész jól megúsztátok, bár szerintem két lovat te is odaadnál egy ép hátsóért. :-)

Super aGyuri 2010.04.02. 15:58:28

Dezsőhöz gratula (a veteránvizsgás észrevételeket kéretik megfogadni; én egyébként épp az ilyen apróságok miatt nem merem elvinni a Golfom OT vizsgára).

A 123-as pickup nagyon durva :))

Secnir 2010.04.02. 16:18:59

"tegnap már az Allianzhoz beadott kárbejelentőhöz"
allianz?
kiküldenek majd egy papírt, hogy ajánlanak 200.000.- forintot, mert felvették gazdasági totálkárra...

indapass90210 2010.04.02. 17:18:17

Csikós Zsolti! A kocsi hátulja meg lett javítva?

romesz 2010.04.02. 17:35:46

@Secnir: mivel veteran auto igy nem lehet gazdasagi totalkaros. Azoknak mar muzealis ertekuk van, kulonben is a kart okozo biztositoja kell, hogy fizessen mindent. Elmeletileg az utanfutos szallitas koltsegeit is kilehetne szamlazni neki. Mondom csak elmeletileg, mielott valaki nagyon nekem ugrana miatta. :)

romesz 2010.04.02. 17:38:19

@karvasz: "Úgy őszintén, nem sok már kicsit Ponton-ból?"

Azoknak akik szivesen olvasnak rola egyaltalan nem sok. Az auto erdekes es tortene van.

zöldi 2010.04.02. 17:44:19

Hejj, de jó kis poszt. Én le nem fényzném. Tényleg, Zsolt, mennyi egy profi fény, 500e? És a regadó? Műszakit meg mindenki tud "okosba" ebben az országban, nehogy már pont Te ne tudjál valakit, aki átnyomja két évente. Tudom mutyi. De nem vesszen a patina.
Szerintem.

Bencesz 2010.04.02. 17:45:43

Azért kíváncsi lennék a rendőr arcára, mikor meglátja az el benzinót. XD

tom1034 2010.04.02. 17:55:52

csak egy kérdés:Zsolt,a super cub-ot mennyiért adod?

zöldi 2010.04.02. 18:00:51

Streetsa: A W108 a legállatabb S-Klasse, 6.3 alá ne add ;-)

B.P.JIMI 2010.04.02. 18:03:16

szia Zsolt!Jó olvasni a cikket.De inkább azért írok,amit a klubról mondasz.Én részemről mindig nagyon várom az utolsó pénteket,már napokkal előbb készülök,lehetőleg semmi ne jöjjön közbe,és mehessek.Jó a csapat ,jó emberek vannak,ráadásul a társaság 99%-a nálam nagyságrendekkel jobban ért az autókhoz,van kitől tanulni.És ennek ellenére sem nagyarcúak,sőt elviselnek mindenféle (autós)devianciát.A kedvesem egyszer-kétszer eljött velem,ami jót tett a kapcsolatunknak,mert szerinte itt még nálam is sokkal "betegebb" emberek vannak.Remélem,még jó sokáig együtt marad ez a társaság!

dr.oid 2010.04.02. 18:07:37

hát itten a falluba mink is nagyon szeressük eztetet az írásokat. Álgya meg az Isten CsikósMestert. ez a Dodi egy igen kedves csótányarcu járgány. Örülünk ,hogy vanak becsületes svédek akik nem akarják becsapni a vevőket és mostan végre jógazdához került a Dezsö. Aki meg szarakszik aztat a crovával kelene fejbekolintani a nyomorultyát és éjen mindenki aki segiti Dezsö hejrepofázását soksikert a kiálitáshoz is

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.02. 18:09:36

nem úgy van hogy 30 év föött nem kell regadó??
A piros indexburába vegyél zöld izzót és pont narancssárgán fog világítani.ma már nagyon sok kocsinak gyárilag piros a burája.Az meg érdekes dilemma ha mégis van ragadó hogy az menniy ,vagyis ráköltesz kb 1milliót hogy OT-s rendszám legyen vagy kifizetsz rá169 ezer regadót?
amúgy 80 elöttire nem hoz regadóta kakulátor.:
www.euvonal.hu/regado.php

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.02. 18:10:41

223ezer a regadó ha 81 es lene.

leitomi 2010.04.02. 18:14:29

Csikós Úrnak: köszi a társaság nevében

Dennis01 2010.04.02. 18:16:45

A Bianchit nagyon sajnalom, kar erte. Remenykedek benne, hogy valahogy sikerul megis megtartani.

Secnir 2010.04.02. 18:26:04

@romesz:
1. ha jól tudom, még nincs OT-s rendszáma
2. én csattantam itthon német rszmú autóval. a német biztosító csak a magyar partneren keresztül volt hajlandó kommunikálni és fizetni (allianz), aki gyakorlatilag a kocsi értékének a 30%-val akarta kiszúrni a szemem (plusz felvette totálkárra). kb 2 hónap volt, mire kihajtottam belőlük a pénzemet.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.04.02. 18:27:04

nekem december óta nem fizet a Groupama-Garancia a GOlfom kutya által okozott káráért

miután felajánlottak 37.000 Ft-ot és azt elutasítottam, 3 hónapja húzzák az időt minden lehetséges módon

szóval szerintem olyan nincs, hogy egy biztosító az 1000 Eurós lökhárítót kifizeti

azt először avultatják 50 évre és akkor majd pont nullát kell fizessenek

a Golfomat csak 20 évvel avultatták, mégse akarnak már érte pénzt adni a javításért

mondenom sem kell, hogy én is vétlen voltam és a kutyának volt felelősség biztosítása

pickapu 2010.04.02. 18:37:43

Örömömre szolgál látni néha a Merci-pickupot, meg a MadMax kupét.

kzolika 2010.04.02. 18:45:08

Ez a klub itt van Újlipót túloldalán és én még sose láttam? Vagy csak ez alkalommal volt a Karasna előtt? Ezután majd arra csatangolok hónap utolsó péntekén.

B.P.JIMI 2010.04.02. 19:15:06

Szia Pickapu! A tavaszi Autófilia találkozón remélem találkozunk,és személyesen is rácsorgathatod a nyáladat a két "csótányra".Egyébként,ha erre jársz rámcsörögsz, összefuthatnánk.Harmincas,913o14o.

poa ogapo 2010.04.02. 19:16:48

Végre valami vasárnapi írás féle, de még nem az az igazibaszottrészletes!

A biztosításos dolog érdekel, mert nagyon kíváncsi vagyok a végére.

Ismeretség (esetedben ismertség) előnyt jelent, de jó lenne, ha erről pontosan tudósítanál.

nem kéne... 2010.04.02. 19:18:17

hm, most nézem, hogy az "állatkertes" volvo is odajár?
mert akkor tulajdonképpen vagy tíz-tizenkét embert ismerek abból a klubból

nem kéne... 2010.04.02. 19:20:31

@csiky944:

kosárban hozták, de szó szerint.
beszéltem azzal, aki cipelte, röhögtem egy jót a sztorin, de majd előadja, aki pontosan tudja.

nem kéne... 2010.04.02. 19:21:38

@Dövan:

olvasol-e?
érted-e, mit olvasol?

nem kéne... 2010.04.02. 19:23:30

@Gyurma73:

harminc év fölött nem jár alanyi jogon a regadómentesség és az ot-rendszámnak nem csak az az előnye, hogy nem kell regadózni az autó után.

bulista 2010.04.02. 19:42:34

@nem kéne...: Az még csak hagyján, de ezek szerint a képeket sem tudja értelmezni...

pickapu 2010.04.02. 19:56:36

@B.P.JIMI: Biztos lehetsz benne, ha rajtunk múlik nem hagyjuk ki! :)

dr.oid 2010.04.02. 19:57:44

Fenyomennalnyíj á kép: Csikós Váujár befejezte a műszakot, egyik kezében az aznapi fejtésben kitermelt 1db hátsó lámpatest, másik kezében 1db hátsó lámpatest roncs. Köszöntjütjüktjüktjüktjük aaaaaa kiiiiivááálólólólóló Csiiiikóskóskóskóskós kaaaartáááááársatsatsatsatsat...szeretnénknénknénknénknénk neeekikikikiki a muuuuuunkakakakakaka hőőőősesesesesese éééésasasasasa kiiiivááááálólólólóló doooolgozózózózózó ééééérdemérmetmetmetmetmet ááááátnyújtanitanitanitanitanitani...:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.04.02. 20:31:27

Könyörgök a tisztelt kiállítóknak, hogy csináljanak jó sok fényképet, még a 0-dik napon az OT Expón, mert nem tud mindenki kimenni, aki szeretne.Nagyon örülnék ha összejönne.
Ja, meg Csikós úr, ha valami maradt a svéd öregnél, vagy beszerez neked valamit a helyi aranybányákból, el tudom hozni a nyár elején, ha kell, szólj...

Dennis01 2010.04.02. 20:34:55

@geegee: Ugyanez a velemeny, en se tudok sajnos hazamenni, ugyhogy nagyon jo lenne, ha valaki jo sok kepet es videot toltene fel az esemenyrol..

Hang Ember 2010.04.02. 20:57:31

Eszembe jutott, hogy ketten együtt, mármint a Ponton és te hajaztok a "veterán" magyar táncdalénekesre:
Zsolt és Dezső... :-D
Sokat haladtatok a mergával, sok munkátok lesz még vele. De ugye, minden lényeges történést megosztasz velünk?

arthur877 2010.04.02. 21:06:36

@ruja: Nekem is pontosan ugyanilyen szürke volt 1983-ban a nagykerekű Wartburgom, ami új állapotban volt, mivel 20 évet előtte bakon töltött egy fűtött garázsban!!!
Én hülye odaadtam anyámnak, aki kinyírta fél év alatt...

indapass90210 2010.04.02. 21:10:46

@nem kéne...: sajnos, sőt salynos éppen melóztam, és olyankor nincs idő olvasni és értelmezni :D

cork77 2010.04.02. 21:12:27

Már alig várom az expot! Megyünk.

Zofren 2010.04.02. 21:48:32

Ma láttam egy fekete Ponton-t a Komárom és Győr között. Osztrák rendszáma volt. Stabilan tartotta a 100-as tempót. Gyönyörű volt.

1kutya 2010.04.02. 21:59:09

csiky-hez hasonlóan a rönyóról kérnék még több infot!

expora meg megyünk a keresztkölökkel, már ha a zannyát (sógornő) meg tudom fűzni:DDD

1kutya 2010.04.02. 22:00:43

@Dövan: te nem jössz? itthon vagy egyáltalán???

1kutya 2010.04.02. 22:20:15

@radix: nyert! megnéztem, a mi biztosítónk (K&H) partnerei között is ott van. lettben és litvánban is ők a regisztrált partner (gondolom vannak érdekeltségeik).

4TYRES 2010.04.03. 00:09:16

Jó olvasni arról, hogy Dezső "hazaért". Azt hiszem hálásak lehetünk a klubnak, hogy Csikós Zsolti a 4B-ből nem adta fel a veteránozást, sőt sokunkat "megfertőzött" vele ;)Köszönet érte!

Ladapower 2010.04.03. 00:27:16

Végre valami a Púpos Tevepontyról!
Remélem a biztosító nem fog bekavarni, mert ha igen egy TC-s népünnepény keretében a legnagyobb örömmel szétverjük az összes fiókjukat, szerintem vagyunk hozzá elegen. Amúgy az OT expóra ki kéne vinni minél több iskolás csoportot, hadd tudják meg mi az a veteránautó, megszeretnék őket és esetleg elmennének lakatosnak, és így nem halna ki az összes lakatosmester az országból...
Lenne egy kérdésem Csikós Mester: az OT Expón ott lesz minden autód vagy Dezső egyedül fog rendet tartani a többiek közt?

w a s d 2010.04.03. 00:52:14

Ha törötten lesz ott a(z első) kiállításon (kiállításán) a Merci, az szerintem kifejezetten stílusos. Benne van a történet, amit követhetett az olvasó itt a blogon.

kicsmocs 2010.04.03. 07:29:38

@B.P.JIMI: Csak egyet tudok veled érteni. Nagyon jó móka a klub, csak orvos ne tévedjen oda. Egy igazi ökumenikus imaest a benzin oltáránál! Amúgy nem tudom melyik volt a jobb: a kötelékben repülés (El Camino, Mad Max és Doxa) vagy Dezső belsejének szagolgatása. Amúgy itt van még pár kép:

kepfeltoltes.hu/100403/sIMG_3185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/100403/sIMG_3199_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/100403/sIMG_3229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/100327/IMG_3239s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

arthur877 2010.04.03. 07:54:51

Én sajnos nem tudok elmenni az OT expora, mert rohadt drága... :-(
8.500-HUF a belépő a családnak???(de csak azért mert a kisfiam nincs még 12)
10.000-HUF lenne őszre már!
Én elhiszem, hogy minden drága, de ez az árszínvonal olyan magas, hogy az átlagos keresetű nyálcsorgató nem bírja kifizetni...
Családi kedvezményes belépőt miért nem csinálnak???

ommm 2010.04.03. 09:11:10

@arthur877: Pénteken 4600 két felnőttnek és egy 12 éven aluli gyereknek.

Dezső bácsi 2010.04.03. 09:58:04

Azért a Ponton mercinél unalmasabb oldtimer gépet nem nagyon vehetett volna Csík úr.Nem is értem..De tudom ízlések és pofonok. Ráadásul ezzel utazni Horvátországba.. Fék, futómű már gyengus, szóval maximum kiállítási tárgy, de hogy ezzel utazni..
Szóval csak a miét érdekelt volna..
Vizslát.

determ 2010.04.03. 11:39:40

"Azért a Ponton mercinél unalmasabb oldtimer gépet nem nagyon vehetett volna Csík"

Végre nem én vagyok, aki ezt kimondta!
Ugyanez a véleményem! Több ezer kilométert utazni, szennyezni a környezetet, elhozni egy olyan autót, amit nem hogy élőben nem láttak, de azt sem tudják járóképes-e... Az egészet úgy, hogy még egy nyamvadt trélert sem vittek magukkal (persze, biztos lábon jön haza egy 50 éves kocsi) és körbekunyerálni a rokonságot az egész projektért, kiárusítani a családi vagyon egy részét...
Hát nem gratulálok hozzá. Igazi felelőtlen magatartás.
És a kocsi? Szerintem simán elsétálok mellette, annyira jellegtelen és unalmas, egy igazi szürke semmi.

Hihetetlen butaságnak tartom az egészet, ráadásul nem csak önmagára káros, hanem a környezetére is.

Suttora 2010.04.03. 12:15:45

Remélem el tudok menni megnézni :)

gatsy 2010.04.03. 12:33:16

A Bianchit neeeeee! Ha lenne rá keretem most felajánlanám az egészet rá!!! :(

csiky944 2010.04.03. 12:55:26

@determ: tudod a vélemény olyan...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.03. 13:17:41

@Dezső bácsi: No, én veled ellentétben utaztam is a Pontonban. Azt a futóművet nem biztos, hogy helyénvaló legyengusozni. Igencsak meglepett, milyen stabilitással fogja a kanyarokat. Valamint ne feledd, ezzel az autóval nincs száguldozás, és a fékek teljesen fel vannak nőve a feladathoz. Ha egy Bogárral, Ladával szabad száz, meg ezer kilómétereket utazni (és már miért is ne lenne, mikor ezeknél bőven öregebb autókkal akár versenytempóban mennek Londonból Pekingbe), akkor a Pontonnal is lehet.
@determ: Nem kell, hogy mindannyiunknak tessen a Ponton. De senki nem is kényszerít, hogy vegyünk. De arra sem kényszerít senki, hogy -már bocs,- marhaságokat beszélj. Vagy esetlegnem olvastad a sztorit, akkor érthető, hogy miért ingatod a fejed (ebben az esetben kérlek, legalább az összefoglalót olvassad el, tanulságos lesz). A jellegtelen szürke semmiségről meg talán csak annyit, hogy nem tudtunk úgy megállni piros lámpánál, hogy ne nézték volna erősen az autót. Nem biztos, hogy mindenkinek tetszett, de ha szerinted egy ilyen formavilágú, kiállású autó nem tűnik ki a forgalomból...

Garp 2010.04.03. 13:22:53

Hát, mit mondjak, eddig egy rossz szavam nem volt a finnre, mert aki sokat vezet belefuthat egy Pontonba a nagy számok alapján. De ez a vérg*eciség legaljának sutyerák alattomos rosszindulattal legyártott kínai másolatát se megközelítő tetves mocsok dolog, nem létező biztosítót megadni. Mondván a balkáni magyar úgyse tud majd utána járni. Remélem, megfingatják és remélem, arrafelé minimum szabálysértés rendőri jegyzőkönyvbe hamis adatokat diktálni.

Tört finnel fordítva amúgy az A-Vakuutus "megvakulsz-mire-rájössz-kopasz"-t jelent :). Nem jött be.

A Bianchi-t nem lehet megmenteni? Volna rá pár ötletem...

13 nap...

Garp 2010.04.03. 13:35:40

@cork77: te alig? Én nagyon :)

Ha jól érzem, amolyan belsőség-mini találkozó lesz ez. Amúgy mikor van a "rendes"?

dennisthemenace 2010.04.03. 13:42:15

Annyit azert hadd jegyezzek meg, kedves Omm, hogy nem a Mercije miatt utaljak sokan az Endert, hanem azert, mert baromsagokat irkal, nagykepu stilusban.
Joggal utaljak ezert. Lasd a kispolszkis firkalmanyat.

Hurri Kán 2010.04.03. 13:53:10

Hát, a finn részéről kamu biztosítót megadni tényleg gusztustalan, és akkor igen finoman fogalmaztam...

determ 2010.04.03. 16:56:48

Milyen érdekes, hogy az előző válaszom valahogy eltűnt az oldalról... ennyit erről.

arthur877 2010.04.03. 18:14:30

@ommm: Lehet, de pénteken iskola van...
Meg még ott van a nagyfiam is, gondolom plusz 2.500-ért...
Egy családi belépő általában 2 felnőtt és 2-3 gyereket szokott magába foglalni...

Harvey mar van 2010.04.03. 19:03:11

Köszi Zsolti!
Legközelebb kérlek ne várass minket ennyit!:)

yeti 2010.04.03. 19:40:03

@arthur877: Igazolj neki egy nap hiányzást.Másnap elmondja a többieknek és ő lesz a legmenőbb a suliban:)

Rocko- 2010.04.03. 20:07:04

@yeti: jobb helyeken (már) nincs szombati tanítás. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.03. 22:36:54

A mostani Veterán magazinban is benne van a Ponton sztori.
Bár oda-vissza tudom a történetet, mégis ezt a cikket olvastam el legelsőnek.

Azt elmondja valaki, hogy miért ponton a neve? Valami építési módra utal?

ommm 2010.04.04. 00:48:54

@determ: "Szerintem simán elsétálok mellette, annyira jellegtelen és unalmas, egy igazi szürke semmi."

...és pontosan ezért kellett ez Csikósnak...

ommm 2010.04.04. 00:50:51

@arthur877: Ehhh...sajnálom, sajnálom.

Forrester (törölt) 2010.04.04. 10:04:01

Lajkolom a poszt, es koszonjuk az updatet :) (Titokban remelem, hogy Dezso is kap majd valami szuper fenyezest a jelenlegi fako helyett... a Celtaquatre is milyen eszetlen jol nez ki feketeben)

mlt3 (törölt) 2010.04.04. 16:19:54

@streetsta: "Nem biztos, hogy mindenkinek tetszett, de ha szerinted egy ilyen formavilágú, kiállású autó nem tűnik ki a forgalomból..."

Hogyne tunne ki. Ennel rondabb mercit nem is tudnek mondani igy hirtelen. En is megneznem.

zwei2 2010.04.04. 19:56:52

Én tudom Dezsőt autónak nézni!:)

Alf (törölt) 2010.04.04. 21:01:26

@Dezső bácsi: fék, futómű már gyengus? mihez? a saját motorjához, meg az aszfaltutakhoz?

Gondolom nem rallizni vagy gyorsulgatni szeretne vele horvátországig, hanem menni.

Alf (törölt) 2010.04.04. 21:04:06

@determ: ezért nincs neked oldtimered...

fogash 2010.04.04. 22:14:45

Becsületes emberek értékalapú közössége. :)

Mármint a klubotok, nem az a csürhe, aki bitorolja a szlogent...

Hurri Kán 2010.04.05. 00:28:48

@Csumpi Hálidéj: ez a Mercedes első, mai szóval önhordónak mondott építésű autója, a tartóváz, amire a bódét építik, egy rácsszerkezet, pontonhídhoz hasonlatos, innen az elnevezés.

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 00:55:27

@gyvy: Nincs koze semmilyen racshoz. Azokat neveztek pontonkarosszerianak az 50es evekben, ahol mar nem volt fellepokuszob es a motortertol elkulonitett kerekjarati ivek, mint a haboru elotti autoknal, hanem sima es egybefuggo volt az oldalfal. Erre egyertelmubben utal a pontonkarosszeria angol megfeleloje: slab-sided design.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.04.05. 10:15:14

@mlt3:
Azokat nevezték, de az elnevezés nem innen jön, hanem az önhordó vázszerkezet kialakítása iheletett egy újságírót az elnevezésre, amikor az MB bemutatta a típust.
(És sok tévhittel ellentétben nem ez volt az első önhordó karosszéria az autóiparban, csak az MB -nél).

Hurri Kán 2010.04.05. 10:55:49

@mlt3: mielött ilyet leírsz, kicsit utána kéne olvasni a dolgoknak. A kocsi sima oldalfalához az elnevezésnek semmi köze, hanem, ahogy mbw108 kolléga is írja, a vázszerkezet kialakítása adta az elnevezést.
Már csak azért is, mert valóban, több gyártó az 50-60-as években állt át a Pontonéhoz hasonló építésre, tehát hogy valóban nincsenek külön a sárvédők, stb, de egyetlen más gyártó egyetlen típusát sem nevezik pontonnak.

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 11:01:10

@mbw108: "Azokat nevezték, de az elnevezés nem innen jön, hanem az önhordó vázszerkezet kialakítása iheletett egy újságírót az elnevezésre"

Forras? Mert nekem van:

de.wikipedia.org/wiki/Pontonkarosserie
"Die Pontonkarosserie ist ein Wagenaufbau mit glatten Seitenteilen, ohne aufgesetzte Kotflügel und Trittbretter als Verbindung zwischen den vorderen und hinteren Kotflügeln."

74.125.77.132/search?q=cache:h1LIVr-UdmcJ:www.c.gerlts.de/DEUTSCH/BAUARTEN/LEXIKON/l-p.htm+pontonkarosserie&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
"Pontonkarosserie (die Karosserie, der Ponton) Eine Karosserieform, bestehend aus drei kastenförmigen Teilen, dem Motorraum vorn, dem Raum für die Passagiere in der Mitte und dem Kofferraum hinten, ohne Trittbretter und ausgeprägte Kotflügel. Erfunden hat diese Form die amerikanische Firma Kaiser-Frazer am Ende der 1940er Jahre. Die erste deutsche Firma, die diese Form übernahm, war Borgward in Bremen. Die Pontonkarosserie ist bis heute Standard im Automobilbau, wurde allerdings seit den 1960er Jahren durch Fließheck- und Kombilimousinen ergänzt."

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 11:09:59

@gyvy: "de egyetlen más gyártó egyetlen típusát sem nevezik pontonnak."

De, a pontonkarosszeria altalanosan elterjedt fogalom volt, es meg csak nem is a merci volt az elso ilyen auto (ld. a linket fent, Kaiser-Frazer / Borgward). Csak a mercin ragadt rajta a becenev.

Sot, a merci volt az utolso gyartok egyike, aki atallt a pontonformara:
www.50jahreponton.de/bericht.htm
"Mercedes-Benz ging als einer der letzten Automobilhersteller auf die Pontonform und die selbsttragende Karosserie über. Borgward hatte mit dem Typ Hansa bereits 1949 diesen Schritt vollzogen."

A "haromdobozos" pontonforma ma mar standardda valt, akarcsak az onhordo karosszeria, ezert ezek a fogalmak kikoptak. (1-2 kiveteltol eltekintve ma mar a kutya nem gyart alvazas vagy kulonallo kerekjarati ives autokat, ezert ezekre a megnevezesekre sincs szukseg. Mint ahogy az oninditot sem tuntetik mar fel a prospektusokban.)

mlt3 (törölt) 2010.04.05. 11:20:48

Ez pedig az elso nemet pontonlimuzin, a Borgward Hansa 1500:
www.schnitzler-aachen.de/Fahrzeuge/IAA2001/Borgward_Hansa_1500_rechts.jpg

Aki bufe amerikai autokbol, belinkelhetne a Kasier-Frazer elso pontonkarosszerias autojat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.05. 13:09:54

@mlt3: Ízlések és pofonok. A Ponton nekem sem jön be annyira, de értem azokat, akiknek tetszik. Én közönségesebb vagyok, nekem a W108 jön be. Tudom, túl kézenfekvő, de micsináljak. V8, automata, ejjj...
De azért a pontonnak is van egy tagadhatatlan bája, különösen a mai utcákon ha feltűnik.
Hány, de hány olyan oldie van, amelyiket emberek az egekig magasztalnak, de nekem mégsem kéne. Ott van pédául az Octavia-Felicia. Az én szememben egy diszharmónikus, össze-vissza formatervű autó, aminél a Ponton ezerszer összeszedettebb. Még akkor is, ha az eleje és a háta szerintem sem illik egymáshoz. A hátulját láttam eleget, és az szerintem csinos. Csak az elejével nem tudok megbarátkozni.

Csikós Zsolt 2010.04.06. 14:54:38

@mlt3:

De mi van az Opel Olympiával? Az nem volt már a Borgward Hansa idején? Hiszen az Oly háború előtti és önhordó is...

mlt3 (törölt) 2010.04.06. 16:51:57

@Csikós Zsolt: Erre gondolsz?
en.wikipedia.org/wiki/File:Opel_Olympia_30er_vorne-links.jpg

Azt legjobb tudomasom szerint nem szamoljak annak, mert megvannak a kulonallo sarhanyok, nincs meg a sima oldalfal, meg a haromdobozos epitesi elv.

Mindenhol a Hansa 1500at veszik elso nemet pontonkarosszerianak:
www.welt.de/wirtschaft/article1561850/Spektakulaere_Pleite_die_keine_war.html

"Borgward stellte schon 1949 mit dem Hansa 1500 die erste Nachkriegs-Neuentwicklung bei Personenwagen vor, die erste Ponton-Karosserie der Bundesrepublik, ohne freistehende Kotflügel."

mlt3 (törölt) 2010.04.06. 16:57:39

Amugy a pontonmerci sem teljesen onhordo, csak felig:

www.arenspeter.de/html/technisches.html
"Rahmen
Mittragend verschweißte Ganzstahl-Karosserie mit steifer Rahmen-Boden-Anlage. Besonderer Fahrschemel gummigelagert zwischen mittragender Karosserie und Motor mit Vorderradaufhängung."

Amugy arra, hogy a letravazrol neveztek volna el a pontonkarosszeriat, most mar tenyleg erdekelne egy forras, mert mindenhol a harombodobozos epitesi elvet, sima oldalfalat, kulonallo sarhanyok es kuszob hianyat emlitik kriteriumkent. Alvazrol soha sehol egy budos szot nem olvastam.

Csikós Zsolt 2010.04.06. 18:00:35

@mlt3:

Én is úgy tudom, hogy a pontonkarosszéria az integrált fényszórót, a külső küszöbök és sárhányók néküli, sima építést jelenti. Csak később összeolvadt. De már a maga korában is keverték, ezért a sok félreértés ma.

Csak azért vettem elő az Opel Olympiát, mert már a háború utáni (de igazad van, az előttinek nem) verziónak sem volt klasszikus küszöbje, a fényszórói pedig már az elejétől integráltak voltak.

Ha látnád, micsoda alvázszerűség van a Ponton alatt, pláne az első hossztartóknál (külön is futnak egy darabon a motortérben), meg elöl, a homlokfal alatt... És nem a segédvázról beszélek. na meg a küszöbök sem igazi tartóküszöbök (mint az önhordó vázaknál tipikusan), amiket kívülről látsz, csak kis takarólemezek, az igazi tartóelem jóval beljebb fut a padló alatt.

2,5mach 2010.04.06. 18:55:39

ADD MÁR URAM HOGY MINÉLELŐBBTIZENHATODIKALEGYEEEEEEEN!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.07. 19:30:12

Eladod a Bianchit? :( Kár, pedig az a legpoénabb darab, és más tuti nem foglalkozna vele ennyit :(

Szacsi 2010.04.08. 14:38:21

de@determ: Remélem te villanyautóval jársz. Hybrid sem megengedhető ilyen roppant környezettudatos embernek. Ja és elvárom hogy az áram is saját megújuló energiaforrásból jöjjön. Ha ez megvan írogass ilyeneket,ha nincs addig menj le a kocsmába és 6 sör után okítsd az ottani hasonlóan széleslátókörű polgártársakat.
süti beállítások módosítása