Így pusztul a hidegháború orosz hagyatéka

  2014. február 02. - Máth Dávid Címkék: pusztulás roncsok Fegyvernepper Lana-Sator

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Le Mans-i raceface-hiéna
2015-06-19 17:11:41

Vannak gátlásaid? Fél percre tedd el mélyre, a fiók aljára, mert ide pofa kell – versenypofa. A

Matekos hiéna Le Mans-pendrive-ért
2015-06-16 20:53:41

A hiéna új konca 3,74 gigányi tömény sajtóanyag (persze törölhető) cseppalakú műanyagtokba csomagolva

Aztán stadionban aludtál-e már? Hiéna ugyanitt
2015-06-13 12:09:48

El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli

Nem csak a BMW-s lehet tahó
2015-03-13 16:18:11

De néha a porschés is. Meg a passatos phaetonos. Sőt, olykor autó se kell hozzá, hogy ugyanebből a halmazból

Megvan az a film, amiben Jurij Orlov felvásárolja a korrupt tábornokok alól az exszovjet katonai raktárak készleteit, majd afrikai polgárháborúk nem kevésbé korrupt, brutális tábornokainak adja el? A Fegyvernepperben a helikoptertől a tankig visznek mindent, az ezernyi Kalasnyikov pedig sokszor csak aprópénz az üzletben. A sztori sajnos nem fikció, sok orosz és ukrán hadi raktár készlete csappant meg a Szovjetunió felbomlása után az erős nyugati valutára elcsábult katonai vezetőknek hála. Na, amiket a képeken látsz, azok például nem kerültek nepperkézre. Igaz, sok jó nekik sem jutott a békés pusztuláson túl.

0 6db3c eefb54ab XL
Kattintásra galéria nyílik

Valahol Moszkvától nem messze állnak őrizetlenül ezek a katonai járművek. Állítólag gombászni ment az erdőbe a fotós, amikor beléjük botlott – bár ez több mint valószínű, hogy ez valami fedősztori (az orosz viszonyok ismeretében nem lepődnénk meg), tekintve, hogy Lana Sator egész honlapot tart fenn, ahova elhagyatott orosz intézményekről készült képeit gyűjti. Erről a telepről sokat nem tudni, de az biztos, hogy jó pár éve annak, hogy leparkolták az erdei útra ezt a több tucat – de talán több száz – orosz vasat; sokat már a moha is alaposan belepett, sok szélvédő betört, az abroncsokban alig-alig maradt nyomás, egynéhány pedig már roncsként kerülhetett oda. A legfurcsább azért mégiscsak az, hogy még nem lopták szét a jelen állapotában is értékes technikát. Pedig a fotós szerint még csak nem is őrizte senki, amikor arra járt.

0 6db86 e23454c8 XL
Kattintásra galéria nyílik

Úgy tűnik, ide leginkább a leselejtezett szállítójárműveket hordták össze, Krazt Uralt például töménytelen mennyiségben, de a többiről inkább a military-trollok mondják meg odalent, hogy micsoda.

Akinek a galéria nem elég, még több képet talál Lana honlapján mindenféle elhagyatott orosz épületekről, járművekről. Kettőt különösen ajánlunk: novemberben például furcsa hadijárművek mellett hegyekben álló rakéta-tartozékokat talált egy telepen, de itt sem akármilyen képeket láthatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr795790474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unom_ma 2014.02.02. 15:09:56

Nem kell Moszkváig menni, sétálj el a XV. kerületbe a volt szovjet poliklinikához, vasat is de főleg épületet ugyan ilyeneket fogsz látni. Szerteszét az országban meg rengeteg hasonló.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.02.02. 15:33:57

a 19-es képen mit kellett kitakarni a gép oldalán?

Exploiter 2014.02.02. 15:54:58

@trabant 601:

Zsámbékra spec. érdemes ellátogatni, rengeteg vas van felhalmozva a bázison.

www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2008/09/2008-09-02.htm

lyken 2014.02.02. 15:59:18

@Opel P1: Lehet, hogy vörös csillag volt, ami a magyar jogszabályok szerint tiltott önkényuralmi jelkép.

oldboy 2014.02.02. 16:09:25

javarészt vontató és szállítójárművek, de van két lokátorkocsi is, egyik egy kisebb prv (tán 14-es), másik meg olyan, mint egy "dzsigit" (azt hiszem p-15), mindenesetre látszik az adókocsi belseje is, ott van a lokátor indikátor képernyője is...

sure_shot 2014.02.02. 16:11:55

abba a székbe még vót anyag;) (meg úgy általában a képen szereplő összes járműben is...)

Szolo 2014.02.02. 16:16:41

@Zsírfeka: Már csak onnan is egyértelmű, hogy nem gombászni ment, hogy az erdő közepén nem szokott aszfaltozott út vezetni.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2014.02.02. 16:22:08

@lyken: Na jó, de azért a jogban létezik olyan, hogy területi hatály. Egy Oroszországban álló kocsin simán lehet vörös csillag. Bemutatni még be lehet.

Asztalos 2 2014.02.02. 16:40:15

Imádtam zilt vezetni amíg benzinesek voltak az egyik leg job teherautó volt.

holl gold 2014.02.02. 17:04:35

@Orván Biktor:
Itthon nem sokáig maradnának érintetlenül

Csak nem a "vasazokra" gondoltal??? Alaptalan gyanusitas, szegyeld el magad... Ök manapsag csak bodzaznak...jobban jövedelmez, abbol vannak a mercik meg a bmw-k...

isti75 2014.02.02. 17:12:46

Ezek az elhagyott járművek nem véletlenül lettek elhagyva. Valamilyen szennyezést (vegyi vagy sugár) biztosan szenvedtek. Senki se legyen annyira naiv, hogy egyszerűen csak 50-100 értékes járművet ottfelejtenek valahol. Történhetett olyan katasztrófa vagy katasztrófába fulladó hadgyakorlat amiről a nagy világ nem tud. Én nem mennék ezeknek a járműveknek a közelébe sem.

Katana750 2014.02.02. 17:15:04

@oldboy: Biztos,hogy nem P15. Testközelből tudom. A P15 egy Zil 157es alvázon volt. A P18 volt Ural 375D-n. 1989 08,29-1991 02,14 Szentedre, lérak osztály.

Katana750 2014.02.02. 17:22:49

Kedves Máth Dávid! Miért military troll akit ez a téma érdekel és esetleg megmondja a frankót?(odalent) Hol vannak a töménytelen mennyiségben látható Krazok? Egy ilyen poszt előtt nem lehetne kikérni valamelyik katonaviselt kolléga véleményét, hogy ne olyat írj ami nincs? Most már én is troll vagyok? Tisztelettel: Török Tamás.

isti75 2014.02.02. 17:33:43

@Katana750: Én is. Pilis Dél Lom hegy. A P-15 valóban egy ósdi Zil 157-es alvázon volt.

Johhny Bravo 2014.02.02. 17:38:27

azért én nem bánnám ha egyet ledobnának a házam elött csak úgy... nem kerülne rossz kezekbe...

...főleg a jelenlegi hóhelyzetben :D

apr494 2014.02.02. 17:39:14

Pár éve az Ural környékén egy falu határában 30 T-72-est "találtak" szépen, az út mellett oszlopban. Telefonáltak, ide oda, hogy honnan hiányoznak. Mindenütt megvolt minden, teljes volt a leltár. Hiába, ez egy ilyen ország. Ennyi tank ott nem tétel.

Katana750 2014.02.02. 17:45:00

Egyszer vittem javítani a lokátort a dandárparancsnokságra(Budaörsi úti laktanya, itt forgatták az Angyalbőrben-t) és oda vissza (75km.) sikerült 110litert megennie a öreg Zilnek. Persze a hülye szakaszparancsnokon miatt(Bodor András törm.) vinnem kellett az aggregátor pótkocsit is. Akkor még sehol nem volt a nullás. Volt a budapesti forgalomban vízforralás,gyertyazárlat,elosztócsere a hatalmas úton. Délen voltam én is. Kantinos is!!!

osziboszi 2014.02.02. 17:50:13

@Exploiter: Így van, Zsámbékon is rohad jó pár tonna vas a szabad ég alatt. Még arra sem veszik a fáradtságot, hogy évente egyszer felpumpálják a gumikat, meg levágják a méteres gazt a gépek körül. Szomorú látvány. :-(
De egy jó kis cikk lehetne belőle! :-)

Pepejoe 2014.02.02. 17:53:39

@apr494:
Hát ja, nekünk meg összesen nincs feleannyi se. Jópár éve 70 db.-ot felújítva odaadtunk az új iraki seregnek mert mi ilyen jó fejek vagyunk, itt meg kis túlzással egy sem maradt. >:-I
Gratuláció és tapsvihar...

lujo22 2014.02.02. 17:54:25

megnéztem a linkeken lévő képeket.
sajnálni való, hogy az emberi erőforrásokat, milyen értelmetlen célból pocsékolták el. szerencsére, sohasem használták őket.
az orosz életszínvonal a béka segge alatt, mert ilyesmibe ölték a pénzt. sok embernek kilátástalan az élete, gyéríti őket az alkoholizmus, a drog, stb.
nem csak elhagyott kaszárnyákat látni, hanem sok gyár, üzem is pusztul, mert ma már elavult termékeket gyártottak. de kihasználatlan iskolák, óvodák is akadnak, amelyek az enyészeté, mert a népesség ott is drasztikusan csökken.
nem valami vidám látnivalókat fényképez a fickó

Schütii 2014.02.02. 17:56:27

Ezek még 100 év múlva is ott lesznek.

rognork 2014.02.02. 17:56:40

a 24. kép alapján a sztori nagyon nem kerek. a gaz66 teljesen tiszta, a képen minden gumi teljesen felfújva. na ne vicceljünk már. nálunk a telephelyen az évente kétszer beindított vasak is rosszabbul néztek ki, fedél alatt is. na amelyik rozsdás és pereg a festék, az talán hihető.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.02. 17:57:53

Szerintem itt van a három csoda:

img-fotki.yandex.ru/get/6435/33213654.137/0_8bce4_e9be240c_XL.jpg

Kra3-Ypan-3Nn (Kraz-Ural-Zil... :D )

De csak úgy vélem, nem vagyok biztos benne.
Vélemények?

De amúgy vagány kis beste ez a Szatyor-lány, az biztos.
Nem ez szökött be múltkor abba a ruszki űrtechnikai gyárba?
Feszegeti a pofonosládát... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.02. 17:59:09

@geegee: Az első akkor már Kpa3, autentikusan, ugye... :D

lujo22 2014.02.02. 18:01:03

@lujo22: most olvasom, a fotós, lány! minden elismerésem az övé!

lujo22 2014.02.02. 18:02:20

@Schütii: lehet, h exportálnunk kellene fémgyűjtőket :D

merida001 2014.02.02. 18:20:52

Nem olvastam végig a kommenteket és nem is ismerem ezeket a járműveket műszakilag így, lehet, hogy butaságot írok... Feltűnt a képsort nézegetve, hogy a kerekekben néhol egész jónak tűnik a légnyomás szemre... Nem koppra laposak... :)

Nyilas Mise 2014.02.02. 18:31:24

a rezsiháborúban jól jönne ez a kis technika...

Katana750 2014.02.02. 18:47:56

@geegee: Jó,hogy nem voltál biztos benne. Kraz,Kraz,Ural.

tybcsi 2014.02.02. 18:50:09

Érdemes körülnézni a Kisasszony honlapján!! Járt pár komoly helyen!

Egyébként szerintem amelyikben van motor az be is indulna egy kis pöckölés után :)

Tippszmix 2014.02.02. 18:53:51

Kecel, Pintér Művek

TaaT 2014.02.02. 18:55:00

@merida001: "Feltűnt a képsort nézegetve, hogy a kerekekben néhol egész jónak tűnik a légnyomás szemre..."

Emeltek már ki a balcsiból második vh-s repülőgép maradványokat, az egyik kerékben pl tökéletes volt a keréknyomás, gondolom előfordul az ilyen.

Mazzzzu 2014.02.02. 18:56:10

vajon tarkón lőnének, záros határidőn belül, a pufajkás, vodka gőzös Szásák, ha egy "egyben lévőt" megpróbálna valaki elvinni/beindítani?

off: lassan már az lesz, hogy höhöh a trollok ki kérik maguknak, a troll elnevezést höhöh

Gomulka Béla 2014.02.02. 18:58:34

@Pepejoe: Inkább, semmint hogy itthon rontsák a tájképet. Snájdig, medvekucsmás katonaság kéne ide, nem ez a varangymintás, lánctalpas, sárbangyaloglós fajta. A nemzetbiztonság szempontjából mindegy volna (ki a nyavalya támadná meg Magyarországot?), és sokkal snájdigabb. Oroszországból vásárolhatnánk kucsmákat, és a Soros pénzén Londonba kuldhatnénk néhány tábornokot, hogy tanulmányozzák az orségváltást.

Katana750 2014.02.02. 19:03:55

@Mazzzzu: Lehetnél egy kicsit pontosabb,hogy kire(kikre) is gondolsz! höhöh

Mazzzzu 2014.02.02. 19:09:15

@Katana750: nem én, a totalcar fog így gondolkozni lassan, hiszen mindenki troll és még ki is kérik maguknak, a trollok

Katana750 2014.02.02. 19:14:35

@Mazzzzu: Ez esetben félre értettelek. Elnézést kérek!

XXL 2014.02.02. 19:20:23

@trüki: szép kis vas vót az, csak a fránya benya ne lenne ilyen ócó. Iszonyatosan ki-bebaszott jó gépek, csak hát a fogyasztás ami már nem annyira csábító bennük. Mondjuk egyet gyári állapotban megtartani, néha beindítani és hallgatni a vényóc benzin gyönyörű hangját.

Schütii 2014.02.02. 19:25:27

@lujo22: Hát az csak félmegoldás, mert a fémet jó lenne ha behoznák az országba, de mi lesz velük utána, mármint a fémgyűjtőkkel?..

vazo12 2014.02.02. 19:36:00

Nem tönkremennek. Álcázva várják a bevetést.

qmatch 2014.02.02. 19:36:00

Érdekes, semmihez sem hasonlítható hangulata van ezeknek a vasaknak. Honi légvédelmis voltam az egy évemben, és akkoriban szívesen ücsörögtem ezek között a vasdarabok között - nem csak azért, mert ott legalább nyugi volt :).
Pedig semmi tisztelet nem járt ezeknek a járműveknek - iszonyú méretek ide, benzines vényolc oda, egy rakás szar volt mind, amelyiket volt szerencsém vezetni is.
Annak a törekvésnek-és-igénytelenségnek a furcsa keverékét szerettem, ami áradt ezekből.

Schütii 2014.02.02. 19:36:45

Mitől van az hogy bizonyos üvegek "csak úgy" kitörnek?

Garázslakó 2014.02.02. 19:42:13

El jön majd az az idő, amikor ilyennel megyek kenyérért, higgyétek el.

Isgyu 2014.02.02. 20:22:37

Nem semmi képek :)
Magyarországon hol lehet (pusztulókat) látni valahol?

dafko54 2014.02.02. 20:23:26

@TaaT: Héregen hozták rendbe - természetesen "esztétikailag" - a gépet ( JU-88 ? )tudomásom szerint . A német Hadtörténeti Múzeum finanszírozásával , saját maguk számára. A törzsből a szárny mögött hiányzott egy kb. 2 méteres darab ami gondot okozott , de az is rendeződött "minta" alapján.A benzin- adagoló csövében még benzin is volt !Üdvözlettel.

Regio 2014.02.02. 20:25:27

" Még arra sem veszik a fáradtságot, hogy évente egyszer felpumpálják a gumikat, "

Nem kell minden kereket pumpálni. A legtöbb rakétás vontatmány abroncsában - és gondolom,nem csak azokban - egy zselészerű anyag van. Indulás után - ahogy a gumi melegszik - "felfújja magát". Ha levegővel érintkezik - pl lövés - akkor "befoltozza" a lyukat,persze ésszerű keretek között. Az Ural és a Kraz pedig a saját kompresszoráról is képes volt tölteni az abroncsokat. Nem is tudom,hogy volt-e egyáltalán pumpájuk a telephelyeseknek... Gondolom,mindez már nem hadititok,ha a jármű a múzeumban dekkol. De cirka 20 éve még az egyik osztály tároló épületében is lapos kerékkel álltak ilyen cuccok...

Zsírfeka 2014.02.02. 20:46:58

@Regio: A BTR 80-as azt hiszem 32 kamrás abronccsal rendelkezik, és belül van egy nyomás szabályzó szelep
útviszonynak megfelelően lehet beállítani a nyomást
ha a kamrák fele elengedi a levegőt, akkor is képes haladni.
sosem felejtem el, hogy a nyomás szabályzón ott volt a Sznyeg szócska, ez úgy megmaradt az emlékezetemben
sőt, ha jól emlékszem Ural-nál is volt ilyen belülről szabályozható dolog

Sayniqua (törölt) 2014.02.02. 20:53:31

A műhely Uralt és a "dobozos" Uaz-t lájkolom, és már vinném is :)

BourneG 2014.02.02. 20:54:08

Oké,hogy a V8 az a pokolban is V8,Vinki szerint,de azért a diesel Uralok elég stabil járművek voltak a seregben és nálunk még a közhiedelemmel ellentétben 110-et simán verték is!Meg az a Kamaz motor nem is volt olyan túlzottan gazdaságtalan!Én azt mondom még sok fát ki lehetne gazdaságosan közelíteni velük maszekban is :)!

Kopasz Szuzukis 2014.02.02. 20:57:09

Szerintem meg valamilyen bontóállomás lehetett valamikor. Két képen is látszik a háttérben egy hosszú, barakkszerű épület. A bontásra utal még jó néhány jel: rakat kibontott üzemanyagtartály, vasszékkel alátámasztott tengely, hiányzó fényszórók, félig-meddig kibontott belső berendezés.

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.02.02. 21:06:10

Nekem is egyből a fegyvernepper jutott eszembe. Kíváncsi lennék mennyi ilyen gép lehet még "szanaszét".

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.02.02. 21:08:53

Nekem is egyből a fegyvernepper jutott eszembe. Kíváncsi lennék mennyi ilyen gép lehet még "szanaszét".

engelbert (törölt) 2014.02.02. 21:13:19

Telephely lehetett ez,betonon állnak a járgányok.Talán valami katonai járműbontó,több törött jármű is van.A nyárfa meg nagyon gyorsan nő.

1kutya 2014.02.02. 21:16:07

@engelbert: plánehogy zömük nyír, de egyébként stimmel (gyorsan nő) :-DDD

Pista bá 2014.02.02. 21:23:42

kamuriadó, a keréknyomás nagyon rendben van az erdőben pusztuló vasakon

Pierr Kardán 2014.02.02. 21:31:59

Ezekből szinte mindenfélét volt alkalmam vezetni, sőt még egy csomó félét is. Ráadásul úgy, hogy nem is fizettem érte, sőt nekem fizettek. Jó, nem túl magas összeg volt a zsold, de akkor is volt valami...

Kitaláltátok, sorkatonaként volt szerencsém ilyeneket vezetni :-))

Ópusztaszer mellett volt az erdőben egy bázis, ahol hatalmas tartalék állomány volt felhalmozva. A technikát viszonylag rendesen karban is tartották a bázison és mozgatták is a cuccot a környező terepen. Nekem a rengeteg járműből Csepel teherautókat, GAZ terepjárókat (raj, parancsnoki, mentőautó, stb. verziókat), ZIL-ekből 157-est (soros hathengeres motorral, amelyek néha úgy lőtték ki a gyertyát, hogy kilyukasztotta a motorháztetőt), 131-est (vényóc, elképesztő terepjárási képességgel), 130-ast (semmi köze a 131-eshez, se a motorja, se a felépítése nem katonai igénybevételre készült), URAL-375-öst (100-110-es száguldva a földutakon tényleg fogyasztott 60-80 litert szuperbenzint 100 km-re), URAL-4320-ast (az előző URAL némileg továbbfejlesztett, dízelmotoros verziója) és a KAMAZ 5511-es hatkerékhajtású verzióját sikerült vezetni.

De nekem a király a KRAZ 255 volt, dízel vényóc, alapjáraton is elhúzta a laktanyát a helyéről, olyan magasan ültél benne, hogy a világ összes problémája jelentéktelenné zsugorodott onnan nézve. Volt belőle platós, pontonos és valami fémbódéval szerelt (nem műhelykocsi, hanem valami mérőberendezések voltak benne, jobbnak láttuk nem is tudni, hogy mire való).

És mindegyik ment!!! Némelyiknek kihagyott a gyújtása, egy-két gyertya elveszett, adagoló kihagyott, gázolajcső néha eldurrant, kormányszervó elment (máramelyikben volt egyáltalán :-)), tükröt levitte egy faág (néha a platót is :-)), de mentek rendíthetetlenül.

Aki azt mondja, hogy a szovjet haditechnika használhatatlan volt, az ilyen technikát csak képeken látott! Olyan helyeken mentünk, ahol a víz befolyt a KRAZ vezetőfülkéjébe (ez azt jelentette, hogy egy ZIL 131-ben a sofőr derékig ült a vízben), de akár utánfutót húzva is átmentek ezeken a helyeken.

Szerintem a képeken lévő teherautók 90 %-át egy új akkuval, pár liter olajjal, friss üzemanyaggal ellátva, fél óra karbantartás után gond nélkül be lehetne röffenteni.

Nick Leeson 2014.02.02. 21:41:30

@isti75: Miért szenvedtek volna szennyezést? Mintha nem lenne teljesen normális protokoll a világban, hogy a kivont/leszerelt haditechnikát, első körben megpróbálják eladni. Ha nem megy, akkor parkoló pályára teszik... Jó esetben őrzött, elkerített területre. Egyéb esetekben ahova sikerül.
Csak szólok, hogy Magyarországon is pl. több tucatnyi vadászgép áll egy fás, területen ami csak jó esetben el van kerítve...
A helikoptereink nagyjából ugyan ez. ÉS akkor vajon mi lehet a sokkal értéktelenebb földi járművekkel?
Na, akkor ezek után kalkulálj a ruszkik mentalitásával, és haditechnikai eszközeik mennyiségével... Nekünk mondjuk volt 1000 db teherautónk, ebből most a természetben elrohad 100db. A ruszkiknak volt 500.000 teherautójuk, ebből elrohad az természetben 50e db... Csak úgy arányaiban nézve!

Maradjunk annyiban, hogy nagyrészt tuti semmiféle szennyezésről nincs szó. Valakinek kiadták a feladatot, hogy tüntesse el a kivont cuccokat valahova (adja el, árverezze el, olvassza be, stb.). Ő meg kivitette egy elhagyott erdőbe és csá!

Nick Leeson 2014.02.02. 21:53:02

Szerintem egyébként jó biznisz lehetne megvenni ezeket fillérekért az ruszki államtól. Kipofozni őket, lefesteni. Ez sem lenne egy nagy összeg. Alkatrész akadna bőven. Aztán elvinni nyugatra eladni csemegének. Gyűjtők, militaristák, stb. szerintem vinnék mint a cukrot. Főleg a 8 kerekes (BTR?) úszóképes gépek lennének szerintem kelendők. Kis bátorsággal szerintem még az USA-ba is megérné kivinni őket. De lehet, hogy az lenne csak igazán nagy üzlet!

lcka 2014.02.02. 21:56:26

@Gorbacsov homlokán a májfolt:

meg mar amugysem onkenyuralmi jelkep

mikent a horogkereszt sem

Enterprise 2014.02.02. 22:22:23

de elvinném valamelyiket haza...már amelyik müködik vagy többöl összerakva egy btr-t vagy mit:-) ,vagy valamelyik lánctalpast ...nagy a kert elférne:-)

Wackwaryou 2014.02.02. 22:29:06

@Nick Leeson: Kár, hogy haditechnikát nem vihetsz át a határon... sőt, nem is vehetsz.
Kivéve, ha az államunk az eladó.

lutria 2014.02.02. 22:30:02

Vajon hol lehet az én kedvenc honvédségi ZIL-130-om,HP 24-53?...
@Katana750: Az enyém csak 35litert fogyasztott,az ÜZÁs rendszeresen ráírt (némi szívességért cserébe)még 10-20 litert hogy kompenzálja a többinek a túlfogyasztását...
Talán azért mert motorja meg volt piszkálva(egy aranykezű sorkatona szerelő fogadott a műhely parancsnokával hogy jobban is be lehet állítani rajta valamit)autópályán vitte a 120-at,2x kellett javítani az km órát mert többször kiakadt.
Én is rendszeresen jártam Budaörsre alkatrészekért,üresen rekordidőt futottam vissza Börgöndre,annyira hogy az ÜTI meghamisíttatta a menetlevelet hogy hihető legyen a menetidő,+1 óra.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.02.02. 22:30:51

@Zsírfeka: "sznyeg"? Jé... Nálam az идет снег azt jelenti, hogy esik a hó... E szerint van más jelentése is?

Nick Leeson 2014.02.02. 23:05:27

@Wackwaryou: Semmi tapasztalatom nincs ilyen jogi ügyekben. De tippem szerint, hatástalanítva, vagy valami egyéb módon tutira menne... Pl. a teherautók, mitől vállnak haditechnikává, vagy mi az ami által nem haditechnika, hanem zöldre festett teherautó!?

yenoee 2014.02.02. 23:06:24

@Opel P1: Talán olyan azonosító jelzést, ami miatt utólag is bajba kerülhet az, aki a fotóst ide beengedte.

korxi 2014.02.03. 00:44:16

Itt meg sem fordult senkinek a fejében hogy lehetne-és mit csinálni velük.
Elég tágan tartozik ide, de a Buran elnevezésű űrrepülőgépük (!) nem indítás vagy repülés közben semmisült meg, hanem oly módon hogy rászakadt a hangár teteje, mert az volt mértékben leszarva.

electroger 2014.02.03. 00:45:19

Van ilyen nálunk is,jobban mondva volt,mert széthordták,eladták,szétdarabolták.Kalocsán volt az egyik legnagyobb Inkurencia raktára a honvédségnek.Én nap mint nap láttam,ezek a képek akár készülhettek volna ott is.
Egy elmosódott műholdkép azért még maradt:
kepfeltoltes.hu/140203/kalocsa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20agh 2014.02.03. 00:50:46

Én inkább azon filóztam, mennyi ember lakhatna jól csak a hidegháborúban ilyen módon feleslegesen eltékozolt milliárdokból.Utána az jutott eszembe, mennyire szerencsések vagyunk, hogy nem vetették ezeket be.Bár lehet hogy a szemben álló felek is belátták, hogy nem sok túlélő maradt volna világ szerte az adok-kapok után.

Spacecake 2014.02.03. 01:07:34

aki nagyon sajnálja ezeket a vasakat,annak javaslom h vegye meg őket:-)

jaaaaa hát annyira azért neeeeeeeeeeeeeeem???:-)

ne bolonduljunk már meg teljesen...

20agh 2014.02.03. 01:18:22

@Spacecake: Kezdjük ott hogy meg se kellett volna gyártani ezeket...lehet hogy nem tartana itt a világ gazdasága ahol most tart, és Te se annyit vinnél haza a családnak amennyit most viszel

Cave Nick 2014.02.03. 01:36:11

A Fegyvernepper mintájául szolgáló IRL csávót nemrég ítélték el az USA-ban. en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout

Hoffstäiner 2014.02.03. 03:39:12

pár éve még a tököli reptéren is volt egy-két ilyen jármű

Katana750 2014.02.03. 06:59:27

@lutria: Bizony, jó lenne tudni mi lett a sorsa a gyönyörűen tisztán tartott,hétvégén javítgatott gépeinknek! Az én Kraz 255b-m a HL 22-52 rendszámot viselte. De időnként Gaz 66oshoz is volt szerencsétlenségem. A Zil 131-157 csak HKSZ idején játszott. Amúgy betonfedezékekben álltak rakétákkal a hátukon.

froton 2014.02.03. 07:02:29

Hát ezeket télleg kár lenne ott hagyni. Tiszta környezetszennyezés...Ami még használható, azt restaurálni valami múzeumnak, a többi mehetne a levesbe...

froton 2014.02.03. 07:16:59

@20agh: egyet értek, ezeket (sok egyéb hadiipari eszközzel együtt) télleg kár volt legyártani, kb ebbe rokkant bele a SzU, meg a hozzá tartozó egész KGST.
Lehet nosztalgiázni, hogy ezek a gépek bármin keresztül mennek, de az a fajta hadviselés, amire ezek alkalmasak már akkor sem dönthetett el egy háborút, a levegőből bármikor ki lehet őket lőni, így nincs túl sok értelme a különleges terepjáró képességeknek sem, ami gyakorlatilag az egyetlen előnyük. Persze olykor szükség lehet rájuk, de közel sem annyira, amennyi készült belőlük. A mérleg másik serpenyőjében pedig az áll, hogy rengeteget fogyasztanak (főleg a benzinesek), nehézkesen mozognak, nem megbízható szerkezetek.

Illés Béla 2014.02.03. 07:51:15

Mennyi elpazarolt értékes nyersanyag,energia és idő pazarlódik itt el,az emberi hülyeség,hatalomvágy és kapzsiság mementója.

Schütii 2014.02.03. 07:55:37

@20agh: "Kezdjük ott hogy meg se kellett volna gyártani ezeket...lehet hogy nem tartana itt a világ gazdasága ahol most tart, és Te se annyit vinnél haza a családnak amennyit most viszel "

Na ez egy érdekes dolog, amin el lehet gondolkodni, hogy ez tényleg nettó pazarlás e. Az egykori SzU (akár a mai Oroszország) semmilyen nyersanyagból amiből hadieszközt épített, nem szorult importra. Vagyis mindent orosz melóskezek bányásztak ki, hoztak létre, gyártottak. Tehát embereknek volt munkájuk, fizetésük is, mert ugye a Nagymedve még exportálni is tud(ott) ezt-azt-amazt. Tehát dübörgött a szovjet gazdaság. Csakhát annyi a gond, hogy fegyvereket gyártani anélkül hogy háború lenne, már nem akkora biznisz. Ma olyan városok élnek nyomorban Oroszországban aminek korábban a hadiipar adta a megélhetést. A béke "kitörésével" pedig egycsapásra jött a nyomor is, mert nem lehet rövid időn belül, vagy legalábbis ők nem tudtak, olyan termelésre átállni, ami békében (is)megfelelő életszínvonalat tud biztosítani. Amerika gazdasága is erősen rá van szorulva arra hogy valahol a világban mindig legyen valami olyan "balhé" amibe ők katonailag be tudnak avatkozni, mint "békecsinálók".

EddieCivic4g 2014.02.03. 07:57:12

@Nick Leeson: Nekem is ez jutott eszembe, elhozni párat, és szépen helyrepofozni... Vagy melózni olyan helyen, ahol ilyenekkel foglalkoznak...

didyman 2014.02.03. 08:05:49

@froton: Ahhoz, hogy kilőhető legyen levegőből, meg is kell közelíteni. :-)

Martinicske 2014.02.03. 08:20:37

A honvédségnél hogy örülnének ezeknek az alkatrészeknek... voltak (meg szerintem most is vannak) ott is ilyen telepek - igaz civilek számára nem hozzáférhetően - ott voltak a halálra szánt, un. donor járművek, amiből ki lehetett szedni ezt azt a még működőkbe. Kb. így néztek ki. Úgy hívtuk ezeket a nyílt tárolókat, hogy "Jurassic Park".

Sztavrosz_ (törölt) 2014.02.03. 08:24:56

@froton: Oroszországban a mai napig vannak olyan települések ahol a rendszeres utasforgalmat ilyen Krazokkal Uralokkal bonyolítják le.

De mondjuk az való igaz hogy hazánkban is a kötelező sorkatonai szolgálaton még a 90-es években is első és második világháborús frontra harctérre képezték a sorkatonákat.
A mai háborúkabn meg távirányítású drónok harcolnak távirányítású bombák ellen.

hozé bubó 2014.02.03. 11:13:56

akkor én meg erdésztrollként azt mondanám hogy a dzsindzsa (fű-fa-virág-gaz-mókusfészek) egy év alatt simán nő ennyit mint itt. sehol egy krazba nőtt bokor, nyírfa, kisfaszom? hagyjuk már.

froton 2014.02.03. 14:33:29

@Sztavrosz_: jól látod meg, amire gondoltam...Igen, faxa gépek, mert olyan helyeken elmennek, ahol nem sok minden, csak épp erre semmi szükség, mert ilyen helyekből a legtöbb Oroszországban van, nem az elmúlt 30-40 év háborúinak színhelyén.

froton 2014.02.03. 14:35:23

@didyman: "Ahhoz, hogy kilőhető legyen levegőből, meg is kell közelíteni. :-) " Gondolod, hogy egy hőkövető (vagy akármilyen távvezérlésű) rakétának ez problémát okoz? :)

mikocami 2014.02.03. 16:00:52

Nekem az újrahasznosítás gondolata indította be a fantáziámat.
Először is a szuper állapotban levő futóművek a Magyar utakon futó "csodálatos" autóbuszokra.
Nagyon sok kasztnit lehetne lakókocsiként is hasznosítani.
A következő:ha úgyis ez a jelenlegi és a jövőbeni biztos pusztulásuk,akkor mi a fészkes fekete fenéért gyártották és gyártják őket?

DogTheDog 2014.02.03. 17:14:25

Ez csak azert erdekes,mert zoldre vannak festve.
Ha pl piros vagy feher lenne a szinuk,le se fosnak oket,max a fejuket csovalnak,akik eppen arra jarnak.
Igy,mivel HABORUS a cucc,azonnal erdekesse valik.
Lesz beloluk weboldal,blog,mindenek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.03. 20:09:44

@SomiTomi: a masodik vilaghaboru soran ezres nagysagrendben kaptak mozdonyokat a USAtol ( kolcsonberleti szerzodes, lasd wikipedia ) ezeket Trumanok nak hivtak ( usa elnokrol )

mint tudjuk, a szovjet orosz allamapparatus volt minden csak pontos nem. Az "elveszett" vonatok kb 95%-a a nyilvantartasbeli nehezsegek miatt volt "eltunt". A Szovjetunio SZSZK-kbol allt, egy szamon volt bejegyezve ukrajnaba es kazahsztanba is egy mozdony, ( mert ukrajnaban Szevasztopolban hajoztak ki, de amikor kezdte megbenitani a vasuti szallitast a kaosz es kiadtak egy ukazt hogy ujralajstromozni kell a modonyokat akkor ep AlmaAtaban volt, igy ketszer is bekerult, van amelyik mozdony meg egyszer sem. Megkonnyitette volna a keresest ha tudjak mit es mennyi mozdonyt, porekocsit kell keresni, mert ugye volt amit vissza is vittek az USAba. Persze volt amit elcsereltek vodkara es stabil gozfejleszto lett belole, vagy megszoktek vele a gulagbol a rosszul gondolkodo elvtarsak akiket modszeressen legeppuskaztak de papiron eltunt az egesz kompania mert ugye ami nincs papiron az nem letezik ergo nem is tortent semmi.

Ezt nehez megerteni, mint ahogy a szovjeteket / oroszokat is nehez. Az hogy valami eltunik / eltunt a Szovjetunioban annak meretbeli/erkolcsi/anyagi akadalyai sohasem voltak. A rettenetes burokracia keverve hanyagsaggal, megspekelve alkoholizmussal az csodas dolgokat muvel :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.03. 20:12:10

@Sztavrosz_: Vannak olyan helyek? Moszkva, Szentpetervar, par nagyobb varos kivetelevel ezek a mai napig az utcakep resze. Megjegyzem, Bulgariaban, Sevlievo ( ott van az egyetlen F1 re alkamas palya az ex keleti blokkban a hungaroring utan ) melletti faluban laktam, Zlataricaban, ott ilyen a reggeli busz. ( 2009 ben tortent )

Katana750 2014.02.03. 20:24:10

@visszakettopadlogaz: Szegény Wallenberg család most kért személyes közbenjárást Vlagyimír Vlagyimírovicstól a Raoul hogyléte,sorsa felől. Kétlem,hogy minden jóakarata ellenére segíteni tudna a családnak! Bár KGB-s volt. Ki tudja?

Sztavrosz_ (törölt) 2014.02.03. 20:34:03

@visszakettopadlogaz: Ezt mondom! Ne vonjuk már kétségbe a létjogosultságukat. Nem mindent tud helyettesíteni a 20 milliós hummer www.youtube.com/watch?v=KcvCINDSdf8

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.04. 00:02:32

@Katana750: oh, a "nagy" Szovjetunioban pillanatok alatt eltuntettek valakit, vagy ongyilkos lett. ( ongyilkos lett ertsd: " Fohadnagy elvtars, Vlagyimir mar haromszor akart ongyilkos lenni de csak most talaltuk otthon!" ) Bevett dolog volt hogy lezuhant repulo nevlistajara tettek ra eltunt elvtarsakat, vagy ugy allitottak be a dolgot hogy csak kimentek hozza erdeklodni es menekules kozben hatbalotte sajat magat... etc... a 70-es evekben nem sokat tokoltek ha le kellett loni utasszallito repulot, a KGB, MOSZAD es CIA nem voltak szivbajosak. ( Malev 240-es jarat 1972 september, KAL flight number 007 1983, vagy az a csehszlovak gep amit 1972 augusztusaban lottek le Damaszkusztol par kilometerre leszallas kozben, rajta ult Vujicsics Tihamer a nepszeru "Tenkes Kapitanya" zeneszerzoje is )

Raul lehet egy sziberiai nevelotaborban elt xx evig vagy ki tudja, az oroszoknal keves olcsobb dolog volt mint az emberelet.

@Sztavrosz_: ahol az a kerdes hogy elmegy e vagy nem ott nem szamit hogy szovjet meg hogy sokat eszik. Az kell es kesz.

ll 2014.02.04. 10:26:09

@lyken:
EU-s határozat szerint a vörös csillag nem az.
Mondjuk aki megcsinálta ezt a törvényt tuti nem szereti a Heineken sört. Miért? Nézd meg a címkéjét!

Katana750 2014.02.04. 21:29:41

@geegee: Te is jó korán kelsz! Nekem 03:30kor sikerült. Kicsit részletesebben, bal oldalon Kraz6322, középen Kraz 255B, jobb oldalon Ural 375D. Természetesen a "B" itt diesel a"D" pedig a benzines. :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.06. 22:59:33

@Katana750: Vagy néha inkább későn fekszem... :D Kösz a javítást.Sajnos nem sokat láttam ezeket a nagy dögöket a seregben, így nem nagyon vagyok képben.Bár még tanultam oroszt, szóval ha rá van írva, akkor el tudom olvasni...de itt a képen nem láttam jól.Néha látok videókat a TeCsőn, ahogy a fakitermelő Szergejék dolgoznak Szibériában, őrületes dolgokat csinálnak, folyón átkelés, meg elakadt gép mentése...

Volt tüzér 2014.02.23. 13:04:55

@AngaMaz: Hátul pedig az SZ-300P légvédelmi rakétakomplexum valamije van. Miután azokat a komplexumokat bármikor kihelyezhetik olyan helyre, ami fölött még a madár is csak háromnapi hideg élelemmel mer elrepülni, és ugyebár a katonáknak a kihelyezés ideje alatt is kell valahol élniük, a képen látható hordozó járműre barkácsoltak olyan rakteret, amikben konyha, étkező, lakótér, fürdő, tehát minden más szükséges dolog van. Lehetne végül is sátrat is felverni, de az orosz télben a sátor nem a legjobb lebensraum.
Egy olyan oldalon, ahol a képeken látható módon hajdani légvédelmi eszközök vannak, nemrég láttam néhány olyan járművet.

Az EREDETI 2015.02.14. 19:27:51

@Isgyu: Asszem nálunk az okosok a nagyrészét vasárban beszámíttatták, nyilván valaki zsebe dagadt belőle. De a múltkor volt egy cikk hogy egy csomó harci helikopter és miegymás van így elraktározva a szabad ég alatt csak azt nem lehet látogatni.
süti beállítások módosítása