Öreg Benzből új kisteher – III.rész

  2010. január 11. - ommm Címkék: benzomino elbenzo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Pontosabban öreg BenzEKBŐL.
Hű, most látom csak, utoljára júniusban írtunk az idehaza készülő W123-as pick-up-ról. Igaz ugyan, hogy készítője és hűséges kommentelőnk azóta már két adagnyi képet küldött, de szégyenszemre csak mostanra ástam le az időközben felhalmozott kupacban eddig. Az El Benzo, Benzomino vagy egyszerűen csak 123 Kisgazda azóta is lassan, de biztosan készül, épül.

Levelében Gaspi (akit – ki más – Csikóson keresztül ismertem meg) a következőket írja:

Szeva Pista!
Kikerült a 250-es motor, a 300D már vár a beépítésre, vmint kialakult az egyedi hátsó taposórész is...
A jelenlegi állapot: 300D motortér alakul, üzemanyagcső összekötve. 123 mentőből való 3 darabos (2 csapágyas) kardán méretre szabása most következik. A hátsó fékcsövek és a szintszabályzós hátsó híd csöveinek legyártása még várat magára...
Május 20-án szervez a W123 klub három napos találkozót Veszprémben szeretnék ezzel menni...
üdv
Gaspi

Üzenjük innen a kazánházból, hogy először okvetlenül kerülj vele a Flórián tér felé. Kimennénk az utcára farkat csóválni, ha tényleg olyan pöpec lesz, mint amilyennek körvonalazódik.

Kezdi elnyerni végleges formáját...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr821664031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a8zoli 2010.01.12. 10:45:08

@Szkotti: merciben mi se vagyunk analfabéták , van egy 126 Coupe a családban öcsémnek.
ha a 126 oldalról nekimenne ennek a kocsinak az kiflibe törne...

photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs294.ash1/22146_1283427959092_1031889665_890388_7986694_n.jpg

stofilol 2010.01.12. 10:47:20

@atabi:

szerinted ennek mijen papírja lesz ? ;)

( meddig tart egy alvázszámot átrakni ? meddig tart egy motorszámot beütni ? hmmm cirka 1 óra )

pipi1 2010.01.12. 10:50:34

@Asszeretnémondani: Amit példának hoztál fel az németországba készült és az Audi felügyelete alatt.Nagyon stabil volt, ill. úgy írnám le, hogy nagyon túrta az elejét a nagykaszni és ezért vágták meg a kasznit.Egyébként van legalizációra lehetőség csak minden átalakításról kell dokumentáció és egy mérnöknek jóvá kell hagyni.Ekkor hobbykategoriába le lehet vizsgáztatni.

stofilol 2010.01.12. 11:00:06

@Acmee:

Imádok elvakult mercédes fanokkal beszélni ,de get real... (Nem romom volt hanem utolsó csavarig restaurált 280ce-m, svájcból hozott.)

Arrol amit te probálsz bizonygatni, kérlek ülj bele egy régi 3ezres bmw be... és érezni fogod.

további teóriáidról annyit , bezines 123asok naggyából nincsenek mamár, csak elvétve és gyüjtöknél , de napi használatból 99%ig kikoptak. Pont ezen okokból ( tartósság hiánya , fogyasztás , konstrukciós fogyatékosságok)

Akármeddig bizonygatod, m110 egy rendkivül elbaszott motor.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:06:35

@stofilol:
Hát, a 280asok, amiken tapasztalatokat gyűjtöttél, valami hullott szarok lehettek, ha ilyen emlékeid vannak. Az én néhai, 700k km-et futott 280asomra emlékeztetnek az elmondottak, csak az jobban fogyasztott.:) A mostani kéziváltósomra meg mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szarul megy, vagy sokat enne, pedig meg is van tengelyezve, a kjet is meg van kicsit okosítva. Az 500asomat (aminél jobb állapotút nem nagyon találsz a piacon) 120-ig faképnél hagyja... Ja, és egy nehéz, 26-os kasztnival küzd az a szerencsétlen, elbaszott konstrukcióval megáldott motor.

Acmee 2010.01.12. 11:23:27

@stofilol:

Utolsó csavarig restaurált? Akkor plíz mondj egy árat, amiért sikerült dugattyúkészletet szerezni bele? Milyen márkájú dugattyú került a blokkba? Nyugvócsapágyak? Hajtókarcsapágyak? Veztengely(ek)? Himbasor(ok)? Szelepek?

Amúgy hallottam egy eléggé igaznak tűnő mondatot: "A 280-nak onnan tudod, hogy van valami baja, hogy elkezd zabálni"

Amúgy pedig: Egyik haverom 280TE-vel 200 körül mászkált a pályán, nem olyan rég szét lett szedve a motorja, repedt hengerfej, rommá kopott dugók(gyűrűkről nem is beszélve...), kuka főntegely, stb. És így is ment neki, nem ette az olajat, vizet. 450.000 körül van az órában (plusz még min. 300.000 (ha nem több), amiről még nem tudsz. Felújítás nélkül...). Ha szar 280-kal találkoztál, az nem a motor hibája. Általánosságban pedig egy szériát szarnak ítélni egy olyan korból, amikor nem adtak ki feltűnően szar, megbízhatatlan cuccokat, mivel pont erre kényesen ügyelt a gyártó (ugye pont erről híresek az akkor gyártott mercik) eléggé negatív elfogultságra vall(ami érthető, ha egy M110 kegyetlenül megszívatott, de akkor sem állítanék ilyet).

Talán egy kezemen meg tudnám számolni a NORMÁLISAN felújított M110-et ami Magyarországon van. Feltehetőleg nem olyanba futottál bele.

Amúgy pedig nem vagyok elvakult attól, hogy szeretem a Mercedeseket (abból a korból). Azonban annyi eszem van, hogy két eltérő stílusban utazó gyár termékét nem hasonlítom össze. Teljesen másra valók...

stofilol 2010.01.12. 11:26:23

@Mr. Cool:

ácsi , nemmondtam hogy szarul megy , visíttatva igenis rendben van , és v8at valóban otthaggya 120ig(kézi váltóval). Csak annyit mondtam hogy erősen kinos a nyomaték hiány,és a szűk erős tartomány.

de tényleg erre csak annyit mondok , ismét, menny egy cápa 3ezressel(kategoriában méretre.súlyra legközelebbi, nemvagyok bmw fan) , légyszives :D egy világ fog összeomlani benned az m110-ről.

(kocsim 3 hónapja attam el,jelenleg is van 250 lim , 300td turbó,118 lim - kupénk(OT-sek) . eléggé friss emlékek.)

Stern James 2010.01.12. 11:29:20

@Dagiszabi: azt senki nem tudja, mennyit akarnak menni vele egy évben, de a sütőolaj-klub tagság azért sokat sejtet. Ott a dízelmotor csörgése és a fillérek csörgése zenél, nem a 6 meg a 8 henger.

Persze mindenki azt csinál amit akar, csak van akit istenítenek itt, akármit csinál rossz értelemben, van akit meg ignorálnak, bármit is csinál jó értelemben.

Ilyen a média, és ez is csak média.

primatus 2010.01.12. 11:32:26

Nem akarok senkit sem bántani, de szakmailag ez az autó használhatatlan. Brahinak jó, de ebben a formában életveszélyes, ha használnák. Nincsenek a hegesztések végigvarrva, de legalább lesűrítve,nem úgy fest, mintha az összeeresztési pontokon átlapolva rakták volna össze, az a "merevítés" egy-két nyeklés után letörik. Ha csak lefényeztetik és valamennyire összerakják, majd kiteszik vevőcsalogatónak egy telek sarkára, akkor rendben van, de használni és erre ( vagy szaktudás nélküli kendácsolásra) bárkit is biztatni bűn lenne.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 11:33:29

@stofilol: tartósság hiánya

Ez csak a magyar állományra lehet igaz. Világszerte többszázezer ketyeg belöle 114-esekben, 116-osokban, 123-asokban, 126-osokban, R és C107-esekben, G-kben. Pont a megbízhatósága miatt szeretik.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:45:33

@primatus: Pontosan. Egy B oszlop nélküli autónak a C oszlopát kókányolással kiváltva elég nagy istenkísértés. A szabadidőt, és az elfekvő alkatrészeket sokkal jobban is lehetett volna hasznosítani.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:53:20

Hú bazz...

az ötlet kurva jó, szimpatikus az ötletgazda is (már ha ő van a képen), de aggályos a projekt, vagy még nem ismerjük a részleteket.

A lepapírozást hagyjuk, Magyarisztán. 2+1 lehetőséged van:
1. a büdös életbe se'
2. okosba'
+1 valami csoda folytán műszaki engedélyt kap, részt vehet a forgalomban, papírozódik.

Ez itt Európa nyugati felén így működik, de nem bemondásra. Komoly egyedi műszaki vizsga szükséges, valamint a műszaki konstrukció dokumentációja.

Tényleg kíváncsi lennék az átépítés elméleti hátterére!
Hogy zajlott a műszaki tervezés, anyagválasztás, méretezés, stb?

A motor nem is kérdés, ha már lúd legyen kövér, egy 126-os V8-as blokkot bele, nem te lennél az első aki 123asba rakja.

A M110 ellenzőknek meg ajnálom kicsit a német szakirodalmat és tapasztalatokat bújni....

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:58:05

@Herr Tschik: Ha a príma, hangtalan 250-es helyett egy harkályos hulladék lesz beépítve, van szerinted akár elméleti esélye is egy v8-nak?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:00:05

@Mr. Cool:

Mennyit ér most egy "JÓ" 300D Maschine a magyar piacon?

csmarci 2010.01.12. 12:07:26

lehet kritizálni a testvérem munkáját, de én még hasonlót sem láttam. Ha valaki csinált hasonlót és vannak jó tanácsai, azt szívesen vesszük.
A méretezésről annyit, hogy jelentősen túl van tervezve avval, hogy a 4db külsőküszöbből csinált két küszöb középen a Zsiguli tojástartó lemezével meg lett erősítve. A kasztni már így is nagyon erős, pedig még a hátsó fal nincs is benne. Azért gondoltunk két kardáncsapágyas kardánra, mert ilyen került egy mentő bontásából. A középső kardánrész így könnyen méretre alakítható.
A papírozás szempontjából a P rendszám az irányadó.
Nekünk a Mercedes diesel, ezért lesz 300D. Amúgy a motor szintszabályzós, így a hátulját előbb-utóbb emelni is fogja.
A két autó összehegesztése olyan cikk-cakkos, hogy tuti jó lesz. Mielőtt elindult a project, 3 lakatos véleményét kértük ki. A biztosítós két darabból lévő autók nem ilyen aprólékosan készültek! Tudunk egy Mercedes-t ami bután lett összeillesztve és azóta is megy.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:07:29

@Herr Tschik: Nekem úgy rémlik, hogy aki már csinált ilyet, az kombiból csinálta, abban legalább volt B-oszlop.

nem kéne... 2010.01.12. 12:10:11

@Csikós Zsolt:

tudom, mondtad.
azért azt hoztam példának, mert bazeg bevallottan kezdett nagyon legatyásodni és több ilyen posztod után ment a hörgés, hogy hogyan is lehet ilyennel járni.

nem kéne... 2010.01.12. 12:13:35

@malenykij polgar:

azt se tudod, mekkora baromságot beszélsz...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:13:57

@csmarci: >de én még hasonlót sem láttam

Neked is ajánlom a fenti linket.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:17:33

@malenykij polgar:

Kombiból, több okból is, nem kell a padlólemezt kettévágni, lapos a tank.
Itt írja egy polgár:

www.bjoerndressler.de/mercedes.htm

Ahogy írja, ő a karosszéria hátsó felébe egy létravázat is épített, hogy a hiányzó felépítést kompenzálja, kasztnimerevség, ugye, nem hajlik, mint a gumicukor, ha feláll a padkára.
Teherautóként lett forgalomba helyezve egyévként.

Acmee 2010.01.12. 12:17:54

A kasznit még bőven meg lehet erősíteni, ha szükség van rá. A padlólemez és a leendő rakpadló közé még be lehet tenni erősítést, ha kívánja. Bár sztem így se fog kettétörni. Főleg, hogy szerintem nem lesz használva cipekedésre. Vagy? Marci? :)

nem kéne... 2010.01.12. 12:19:52

@atabi:

azért egy pilato mercedes (amiből itt van például kettő) nem ugyanez a műfaj értékben, mint két széthullott 123as.

nem kéne... 2010.01.12. 12:24:57

@malenykij polgar:

hát csak volt szerencsém látni azt az autót, amit éppen lakatolnak a szerinted nemlétező pénzből.
nekem csak egy szép autó lesz valamikor, különösebben nem hoznak lázba a mercedesek, de a maga módján szép autó.
te meg adnál érte pár pipettó állapotú 123kupét, csak épp ami kupéd van, az 124es, amiért adnád, az meg nem lesz eladó.

nem kéne... 2010.01.12. 12:30:44

@stofilol: elég 28as is.
a 35öt ne is említsük.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:34:37

@nem kéne...:
Nincs itt semmi baromság. Egy 123-as kupét csak irdatlan pénzböl lehet profin felújítani, erre mondtam, hogy nincs az a pénz. Ráadásul semmi értelme, hiszen van elég jó állapotú az utakon. Ami itt a pickup alapjaként szolgált, azért valóban nem kár, tökmindegy, hogy bontják, vagy az lesz belöle, ami lesz.
Fingom sincs, hogy jön ide a 24-es kupém.
Vegyél vissza a stílusból, lehet emberi hangon is diskurálni.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:34:52

@Herr Tschik: Nem tudom, dízelallergiám van:) De 1 kilót biztos adnak érte a megszállottak, ami pont egy kilóval több annál, amennyit ér:)

nem kéne... 2010.01.12. 12:39:28

@malenykij polgar:

"Egy 123-as kupét csak irdatlan pénzböl lehet profin felújítani, erre mondtam, hogy nincs az a pénz."

ühüm.
biztosan többe fáj, mint egy ponton kupé...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:43:01

@nem kéne...: Nem értelek. Hogy jön most ide a ponton kupé? Miért nem W100-at írsz? Esetleg egy 500 K-t?

nem kéne... 2010.01.12. 12:45:42

@malenykij polgar:

hát rekalmáltad, hogy nincs pénz rendbetenni a 123 kupét.
ehhez képest a ponton meg épp készül.
nohát így.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:52:55

@nem kéne...: Kíváncsian várom a dokumentált sztorit. Utána folytathatjuk.

stofilol 2010.01.12. 13:00:26

@Herr Tschik:

annyit ér amennyit adnak érte.

Amennyiben szép 123 kellene ne magyarországban gondolkozz, keress OT-hatót valahol külföldön. (californiából valami fullos turbóst, demár nemétből-swájcból ebayon is nagyon jókat lehet találni.)

1-2-3 milló forint körül(szerencse függő) muzeálisakat kapsz, míg ennyi pénzből megközelítőleg hasonlóra nemtudsz resturálni(mégha teis csinálod,és csak anyagköltséged van SEM)
arról nemis beszélve, restaurált sosem lesz ojan mint a gyári.

nem kéne... 2010.01.12. 13:02:15

@malenykij polgar:

imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/5/4/IMG_0006679554.jpg

csak hogy egyről beszélünk.
sztorit meg nem fogok írni, nem vagyok én se újságíró, se tulaj, csak gondoltam le kéne szállni a magas lóról, mert esetleg van olyan körülmény, amit nem ismersz.

butschq 2010.01.12. 13:03:41

leugathattok, de mi az az el camino? most vagy én vagyok alul informált, vagy csak a mercis berekben mozgóknak kell tudni?
am szép munka, grat a kivitelezőknek, és így tovább

TPZ 2010.01.12. 13:04:42

Hát, a 300D-ért kár volt, innentől számomra értelmét vesztette a dolog, bármennyire jók is az MB dízelek...

butschq 2010.01.12. 13:11:29

@TPZ:
na hallod...:D
hu.wikipedia.org/wiki/Szent_Jakab-%C3%BAt
de nem vágom mi köze a zarándoklatnak a kocsihoz.
vagy mi, olyan mint nálunk mikor Máriapócsra szekérrel, bocs stráfkocsival indultak?:)

nem kéne... 2010.01.12. 13:22:25

@kohlenbrenner:

szerinted ha az el camino kifejezést autóbval kapcsolatban használják, akkor elrugaszkodott dolog-e a fenti linken az autós képre kattintani?

images.google.com/images?pws=0&q=el+camino&um=1&ie=UTF-8&ei=Q2lMS9HoBoKomgOsqOCsDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCMQsAQwAw

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 13:24:49

@malenykij polgar: Inkább örülj, hogy te olyan rengeteget láttál. Én örülnék.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 13:35:40

@KuKori: Örülök is. Egyébként uszkve százezret gyártottak belöle, ebben benne van 15 ezer szotyis is az amerikai piacra.

kicsmocs 2010.01.12. 13:48:24

@malenykij polgar: csmarcinak igaza van, nem látott ilyet, és a fenti link nem fog ezen segíteni... nagyon viccesek a képek, de összesen egy darab autó van ott, ami kupéból készült volna. Ez az ami ezt a magyar el camino-t különlegessé (ha nem is teljesen egyedivé) teszi, nem az, hogy valaki fog egy kombit vagy mentőt, és levágja róla a bódét. Azért lett, bocsánat, LESZ ilyen, mert a kupé ajtó szélesebb, de nincs keret, alacsonyabban van a tető, harmonikusabb az egész.

Amúgy meg a srácok a dízelt szeretik, azért lesz benne az. Mert azt SZERETIK, nem ésszerűségből.

Gazsi+Marci:
Sok sikert és jó munkát!

NDK-s copf-fogó befőttesgumi 2010.01.12. 14:02:46

@nem kéne...: Mit rángatózol ilyen nyilvánosan, elvették a matchboxodat? Talán ujjongani kéne, hogy egy mergából csináltak egy platós tavriát? Ő dolguk, senkinek semmi köze hozzá, de azért röhögni lehet, ugye? :D Mennyi az óradíjjad, mint védőügyvéd?

Lord heckman 2010.01.12. 14:04:43

Szép, de W 116 ból mégszebb lenne :)

nem kéne... 2010.01.12. 14:09:39

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi:

de most őszintén, egy szanaszéjjel csapott dinnyésmerciben mi az érték?
meg ilyent metélni mi is a izé.... hogy is mondtad.... istenkáromlás?
az, hogy valamikor mercedes volt?
kicsit régen volt az, nem?

kicsmocs 2010.01.12. 14:09:53

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi: és neked, mint a vád képviselőjének? :D Viccet félretéve, igazad van valóban, mindenki máshogy esett le a bicikliről. Amúgy élőben tényleg élmény a vas, volt szerencsém hozzá, és nagyon igényes munka. Szerintem végső ítélet majd akkor legyen, ha tényleg elkészült.

Psziho 2010.01.12. 14:10:56

majd csöngetnek a vámosok hogy hoztak egy kis regdíjat vissza:D

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:17:46

@Dagiszabi:

9,5-tel járok a 300 D-vel, ráadásul ez kombi, tehát 1585 kg, és eléggé dinamikusan, télen, városban, ha kimegyek, megy sokkal lejjebb. Deciliterre írom minden autómat, a 10-11 automatával jön össze, rossz beállítással.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:20:58

@KuKori:

Évek óta nem láttál kupé 123-ast lábon? Hol élsz? Kis helyen? Itt Bp-en naponta látok kettőt.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:27:18

@nem kéne...:

Jaja, tudom. Én is ezért adtam el. De jó hír, nem? Én baromira örültem neki, mikor hívott a tulaj.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:32:22

@malenykij polgar:

Hű öregem, de jó az a /8-pickupos link. Főleg az utolsó tetszik, a levehető hátuljú pompakocsi. Zseniális.

zöldi 2010.01.12. 14:38:24

Hajrá Gaspi!

Ne törődj a fikkantókkal, két ilyen rozdsás szarból ilyet szép csinálni. Szurkolok!

zöldi 2010.01.12. 14:47:17

@Csikós Zsolt: Zsolt, a CUB-ról lesz post?

Dagiszabi 2010.01.12. 15:05:29

@Csikós Zsolt:
A 10-11-et én is automatával értettem.
És a 12-13 liter az 1650kg-os w126-al nekem is ÖMV Carrera100-al ennyi, de mindig azt tankolok.
Szóval kb egyről beszélünk. Az én véleményem szerint viszont az az 1-2 liter különbség viszont nem akkora mint amekkora tudásukban a differencia.
Normális autós mérce szerint sok a 10 is meg a 13 is.
300TD Turbodieselt pl nem is csináltak mással, csak automatával. Az is tapasztalatból 11 és 13 között van. A 13 liter, w126ban (eredeti SD) volt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 15:15:37

@Csikós Zsolt: Igen, vannak olyan országok (kultúrák? vallások?), ahol nyitott koporsóban viszik utolsó útjára a korpuszt. Biztos oda kellett a pompacabrio.

Kisbuszos 2010.01.12. 15:37:41

Az én autóm önsúlya 1820 kg, összsúlya 2950kg, a fogyasztása 7,8l/100km 15 emberkével megrakva 90-100-as tempóval.

butschq 2010.01.12. 15:43:13

@Phatphinder:
azt nálunk falun kisbusznak hívják, tessék pl:
www.szabolcsvolan.hu/szforg/buszok/kapena.htm
és tudtommal nincs belőle el camino:)
szomorú tény, de csak idő kérdése, és honfitársaink megoldják:D

Dennis01 2010.01.12. 15:52:01

@Csikós Zsolt: Es lesz Bazeg ujjaszuleteserol poszt???

Amugy meg itt Angliaban egyszeruen lenne neki rendszam meg muszaki: bevinne a legkozelebbi muszakishoz, atneznek a feket, futomuvet, motort, kasztnin nincs rozsda, kesz is a vizsga.
Csak Magyarorszagon van meg tobb szazezer 20-30 eves szemuveg mogul nezo ember, es ez szomoru....

@bio31: Pont az ilyen spiclik miatt olyan Magyarorszag, amilyen...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.12. 16:04:14

@csmarci: remélhetőleg tényleg jól működik majd...

nem kéne... 2010.01.12. 16:05:38

@Csikós Zsolt:

abszolút.
én is örülnék, ha újra futna a cx-em, csak hát ezek a fiúk inkább kombikat meg kupékat metélgetnek jódolgukban, hallatlan.
:)))
nemhogy fasza kis vaslökhárítós cx-eket reszelgetnének.
:))))))))

Kisbuszos 2010.01.12. 16:19:15

@gio: igen, de 3 db, így 15-en utazhatunk benne.

Kisbuszos 2010.01.12. 16:21:42

Amúgy Asia Hi-Topic. Ha meg szeretnétek nézni a Totalcar hasábjain akkor írjatok vmi illetékes személynek.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:24:25

@kohlenbrenner:
konkrétan ez a türkiz egy nettó roncs, kaszni eleve kuka, a hajtásláncból meg egyedül a blokk ami valamit is ér, az is csak azért mert patent VW liszenc, asszem az MH szériás 1.3-ból. ismerős darab, nekem is ugyanilyen, és szeintem az egyik legjobb valaha gyártott VW motor. (AUDI-tól vették át)

A váltó újonna is kuka volt, a utángyári cuccok kb egy levélnehezék minőségűek, nem vennék ilyent semilyen kivitelben, az ára a legnagyobb poén. Hát ki a frász fog ilyet venni több mint 700e-ért?!
Azt meg nyilván honecker se gondolta komolyan hgy a jenkikhez fog exportálni ebből, de komolyan ki volt az a barom aki ilyet vett odaát? Pláne hogy mexikóban ott a VW legnagyobb leányvállalata, príma furgonokat gyártanak azok is, ha kell egy, akkor T3 Caravelle.

Ha KGST pickup kéne akkor meg elég lenne egy Favorit Pickup olyan 300e-ért. Szívni azzal is lehet, annak a motorja se ér kutyafaszát se.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:27:06

@kicsmocs:
Szerintem is dízellel igazi egy Merci. Abban verhetetlen, benzinből meg BMW kéne mert az meg abban jó.
Milyen kár hogy inkább olajkályhát vennék 3 liter körül, szvsz BMW kiesett a játékból.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:32:29

@Csikós Zsolt:
valszeg inkább nyugatabbra butapesttől, mert spec én se láttam járó kupét úgy 2 éve, de a limuzint is meg tudnám számolni az egyik kezemen ami járóképes a környéken. És még maradna is szabad ujjam. Itt új kocsiból akad bőven, szerintem az itteni megyei átlagélettartam 10 éven belül van jócskán, csakaz ilyen egyszerű, olcsó, tartós gépek húzzák le mint az FAstra, Swift II, Golf 2-3.
De Merci Audi, stb nagy gépek 10 év felett abszolút semmi. Persze nekem 8, én tökéletesen elvagyok az új kocsikkal is, vannak príma konstrukciók bőven mostanság is.
ha meg króm hiányzik megnézek egy utcányi Zsigulit a helyi gettóban.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:43:24

@Csikós Zsolt:
Lehet hogy nem kellett volna elkapkodni azért a rongyos 200e-ért azt a gépet, mert a kasznit leszámítva rendben volt, én kikaptam volna belőle az egész hajtásláncot, meg a futóművet, a többire meg valaki csak vevő lett volna.
De így ha nem is te élvezed ki hogy mindennapira lett volna egy állólámpád azért fasza hogy megmenekült az enyészettől.
Apropó less rá erre a vidire:

karotta.blog.hu/2009/04/27/semmitmondo_szamok
0:56-nál balról jön egy drapp W115-ös kocka hátsó rendszámmal. Ez helyi lakos vagy egy külföldi gép?

butschq 2010.01.12. 17:58:23

@UnvincibleUbul!:[I]:
hirtelen nem találtam sima két üteműt googleban, használtautón meg egyáltalán nincs, vagy csak nekem nem tűnt fel. ha meg már auditól átvett motorok, akkor inkább maradok a két üteműnél, asszem vmi DKW maradvány az a 3hengeres, környezetet meg kb annyira tisztítja mint a dízel mercik. jók voltak azok, feszt szerelni kellet őket, kb mint a simsonom.
ha skoda, akkor inkább rapid, de az meg nem ez a new sztájl el camino (mármint nekem az:D), a favorit pick upja is tetszetős, de vonzódásom a warnyúhoz gyermekkoromba nyúlik vissza, így nekem az viszi a prímet. még szerencse hogy különbözőek vagyunk, nem tudnánk egymás nőit elszeretni:)

GaspiW123 2010.01.12. 18:03:40

Köszi a sok építő-fikázó-biztató hozzászólást. Pár hozzáfűznivaló a projekthez:

1. a 2 két bontószökevényt senki ne sajnálja. Köpedelem volt mindkettő...
2. építés alatt van a projekt, így nem tartunk még a motormosásnál (nincs még színre fújva a motortér ...stb.)
3. a 250-es motor (M123) csak limóban és kombiban szerepelt. A "magyarkupét" már ezzel vettem. Nem akart beindulni pár hónap állás után, már repült is kifelé...
4. még nincs bent a hátsó fal a kereszt-merevítésekkel, de ha csavarodni-repedni fog, hát átalakítjuk...
5. limóból, kombiból, mentőből ilyet építeni nem kihívás, vmint nem is tetszik az első ajtó kialakítása miatt. Ezért készül 2 autóból a jármű.
6. a hivatalos papírozás meghaladja vszeg a projekt kereteit, így maradunk a P rendszámos közlekedésnél.
7. van hullaszállítónk is, azt sose vágnám fel ilyen játékhoz.
8. saját agymenésem az ügy, ha nem sikerül úgy, ahogy szeretném, hát összevágom max...

GaspiW123 2010.01.12. 18:44:13

@ommm: Ja-ja, Rappold 280-as (ha jól látom), nem rossz ár. A mienk olasz, fémtetős (Pilato), dízel és nem utolsó sorban magyar papíros...

a márk 2010.01.12. 19:45:00

Először is kitartás az építőknek, minden elismerésem.
Másodszor, pedig akárhány merga pikápot néztem mindnek elb@aszott szedán ajtajai voltak ez az ELSŐ amelyik szép arányos kupéajtót használt. Jéééé ezt eddig senki nem vette észre pedig rengeteget fog dobni a végső megjelenésen.
Harmadszor, a tulaj szabad akarata milyen motrotot tesz bele. Jó az a 300D...
Negyedszer, a sok statikus lakatosnak. Építsetek ennél erősebbet, vizsgáztassátok le és utána köpködjétek le ezt.
Ezért tart itt az ország, mert minden 2. ilyen jó szándékú. Gyerekek ez csak egy vicc, hobbiból inkább örüljetek, hogy nem kell a dajcsokhoz menni, ha ilyet akartok nézegetni.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 19:51:57

@kohlenbrenner:
jó helyen kapiszgálsz, az a 2T motor az tényleg egyenesági rokon a DKW-val, szerintem még a furat/löket arány meg a kompresszió is stimmel, és a vicc hogy az összes NDK-s motor ugyanezen alapon nyugszik csak más lökettérfogattal, a Simsonok MZ-k is ugyanilyen karakterűek csak arányosan lekicsinyítve.
Nemmintha rossz lenne, sőt nekem a kedvenc hajtóművem, szerintem ennél jóindulatúbb 2T-t akarva se lehetne összehozni mint ezek,(nagyon príma egyenletes nyomatékleadás, tartalékos üzem) am én is MZ-Simsonon szocializálódom, ingázni, dugót kerülni tökéletes mindkettő, és olyan hiba még nemigen akadt rajtuk a többtízezer km alatt amit egy hétvége alatt ne tudtam volna helyrehozni.

De fasza a dobozod a géped seggén, nekem is kéne egy ilyen csak félek h feltörik a picsába, sisakot úgyse tennék bele, mert gyakorlatilag fillért se ér, kiskőrösi. konzolt te csináltál hozzá?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 20:00:17

@kohlenbrenner:
különben megjegyzem, ha pár szarevőnek nem jut eszébe kitiltani, lehet h utolsószériás 353-ast vagy kombi 601-est vettem volna, de így pár fokkal kultúráltabb gép lett belőle, pedig sajnálom, hogy a következő generációk már elindulni se tudnak majd a gengszterváltóval.

Krisi 2010.01.12. 20:40:01

csak annyit fűznék hozzá, hogy én is utálom a dízel motorokat, pláne személyautókban.
de.
a zőcséges Mercikhez szerintem kimondottan illik. ezek az autók nem arról szólnak, hogy tuning Civic-eket alázzunk a pirosnál vagy keresztbevágjuk minden kanyarban. ebbe beül az ember, és egy más világba csöppen - Csikós Zsolti 4/B ezt már jópár posztban kifejtette, tessenek szépen rákeresni.
szóval nekem teccik a gép, jó ötlet, és remélem egyszer papírjai is lesznek :)

butschq 2010.01.12. 20:57:51

@UnvincibleUbul!:[I]:
hát az egyszerű volt, van az a táska tartó vagy mi, az a csöves l alakú vmi, nemtom mi a pontos neve, függőleges rész levágva flexel, alsó részhez meg hozzáerősítve csavarokkal meg anyával, mármint az a rész amire rátolod a dobozt. na nem nagy súlyokra jó, de szerszámoknak, italnak, kajának bőven elég.
"pedig sajnálom, hogy a következő generációk már elindulni se tudnak majd a gengszterváltóval"
no nemrég léptem át a kétikszet, de még én is olyanon tanultam meg vezetni, sajnálom is a későbbi generációt. mikből ki nem maradnak...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 21:18:11

@Csikós Zsolt: Igen, Esztergomban laktam. Elég sűrűn jártam Pesten, mégsem volt szerencsém találkozni a típussal az utóbbi időkben sajnos. Gyerekkori nagy kedvencem, álmom volt.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 21:26:09

@nem kéne...:

Reszelgettek ők már CX-et is, nem egyet. Most is van a családban náluk.

gnme 2010.01.12. 21:31:12

@ommm: jé némmá' egy vállalkozó furgon.

Két raklap (kb. 2t) lángvágott anyag belefér?

Ha halottat elszállít, akkor vasat is b+

:)

misinator 2010.01.12. 21:36:12

@misinator:

GaspiW123!
Az, hogy benzinre szavazok, egy dolog, le is írtam tételesen az okait:-)))
De a lényeg, én gratulálok és további kitartást, erőt, egészséget kívánok a projekthez!
Ami elszomorít - és jellemzi közállapotainkat - az a kettészakadás, ami ezt a jámbor vállalkozást dicséri. Nem értek hozzá, nem tudom megítélni hogy mennyire profi v. urambocsá dilettáns a ténykedésetek, de hogy ez - és bármi más - miért fáj az emberek "másik" részének!!!???
Gyerekek, ez magyar mentalitás, v. más országokra is így, ennyire jellemző?

esef 2010.01.12. 21:52:25

@ommm:
Kicsit morbid, de milyen jó lenne egy ilyen autó. Mekkora ágy belefér hátra, isteni jót lehetne benne aludni, nem kellene szállásra költeni...

esef 2010.01.12. 21:55:02

@ommm:
Na meg mennyi mindent lehetne csempészni vele. Autóhoz illő ruha és a rendőr tutira nem nézne be hátra a "raktérbe". :)

nem kéne... 2010.01.12. 22:01:16

@Csikós Zsolt:

tudom.
az enyémet a dani vette meg.
az volt a legelső autóm, nagyon megbántam, hogy eladtam.
az autópiac 250. számát azóta is őrzöm.

nem kéne... 2010.01.12. 22:03:16

@esef:

haverom táborozós autóstalálkozókon mostanában rutinból a csomagtartóban lakik.
nem ázik be, nem göröngyös, csöndes, nem bontják rá, mint egy sátrat.
végöl is van benne ráció.

ommm 2010.01.12. 22:04:39

@esef: Pontosan ugyanez jutott eszembe.
Mondjuk aegy finom kis szlovén kempingbe begurulni, kicsapni a sörcsapot belőle és csak lebzselni az árnyékban
valamint begyűjteni az 1327 fotó/szekundum vakuvillanását :)

Dennis01 2010.01.12. 22:25:47

@ommm: Itt Angliaban nagy hagyomanyuk van a mentoautobol atepitett lakoautoknak is.
Csak az emberben benne van az erzes, hogy mi van ha valaki mar meghalt benne...
Amugy nagyon tetszenek.

Dennis01 2010.01.12. 22:27:46

@ommm: Itt Angliaban nagy hagyomanya van a mentoautokbol atalakitott lakoautoknak.
Nagyon tetszik, bar az emberben benne van az erzes, hogy mi van ha valaki(k) mar meghaltak benne..

pickapu 2010.01.12. 22:29:13

Az E2200 Mazdámban is ezt szerettem, hátul franciaágy, be nem láttak, el lehetett férni az asszonnyal...
Csak azok a fránya laprugók nyekeregtek nagyon :)))

esef 2010.01.12. 22:51:06

@ommm:
Azt hiszem a Dacia Klub oldalán láttam egy átalakított Logan Van-t. A halottas-zöldséges ahhoz képest egy hodály...
Az őrültek esetleg még egy sátrat is rakhatnának a tetejére mint a VW Westfalián volt...

atabi 2010.01.13. 10:33:01

@stofilol: hmm igen,ha ez megér 2 év felfüggesztettet akkor rajta :-DDD

stofilol 2010.01.13. 13:48:57

@atabi:

sajnos a rendszer ijen megoldásokra kényszeríti az embert.

és gyönyörüen müködik ;)

Rocko- 2010.01.13. 20:46:06

@Flat-6: nem egyszerűbb gyárit venni? :)

@Asszeretnémondani: "Az SQ eleje a coupe-ból van, az A oszloptól a B oszlopig a kétajtós 80-as, a B oszloptól hátra ismét a coupe. Nézd meg majd jobban a szélvédő meredekségét és az ajtó hosszát a két típuson. Magyarországon is készült egy SQ és ezekből rakták össze, meg a gyárban is."

hát ha te mondod...
img.carstyling.hu/usercars/00/05/29/19/52919_1262546194.jpg
img.carstyling.hu/usercars/00/05/29/19/52919_1262546113.jpg
www.audimotorsport.se/Bilder/S1album3/slides/DSC01898.JPG
www.audimotorsport.se/Bilder/S1album3/slides/DSC02112.JPG

nekik nem szóltak erről...

ralfi 2010.01.13. 22:37:25

udvozlet mindenkinek

szeretne kerni a segitsegeteket mert van egy w123 200s benzines birodalmi vassam amit nagyon szeretek de nemtudom a vacum csovek , hogyvannak rajta a kocsit teljesen felujutotam foleg a motort es fek, kardan, stb elore is koszonom a segitsegeteket ralfi anglia

Ritchie 2010.08.15. 15:24:28

Hmmm!
Aki azt állítja az m110 es motorról h elbaszott az maga egy elbaszott alak,már bocs.Nekem 2 mercimben volt ilyen motor, kitudja hány km el,de mindeben 500 e fölött mutatott az óra.
Aki meg azt állítja h egy mercédesből hiányzik a tartósság az nem ért semmit főleg ha egy bmw vel hasonlítja össze.Jó a bmw de kb 3 db megy el annyi km mint egy azonos kategóriájú merci.
süti beállítások módosítása