Öreg Benzből új kisteher – III.rész

  2010. január 11. - ommm Címkék: benzomino elbenzo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Pontosabban öreg BenzEKBŐL.
Hű, most látom csak, utoljára júniusban írtunk az idehaza készülő W123-as pick-up-ról. Igaz ugyan, hogy készítője és hűséges kommentelőnk azóta már két adagnyi képet küldött, de szégyenszemre csak mostanra ástam le az időközben felhalmozott kupacban eddig. Az El Benzo, Benzomino vagy egyszerűen csak 123 Kisgazda azóta is lassan, de biztosan készül, épül.

Levelében Gaspi (akit – ki más – Csikóson keresztül ismertem meg) a következőket írja:

Szeva Pista!
Kikerült a 250-es motor, a 300D már vár a beépítésre, vmint kialakult az egyedi hátsó taposórész is...
A jelenlegi állapot: 300D motortér alakul, üzemanyagcső összekötve. 123 mentőből való 3 darabos (2 csapágyas) kardán méretre szabása most következik. A hátsó fékcsövek és a szintszabályzós hátsó híd csöveinek legyártása még várat magára...
Május 20-án szervez a W123 klub három napos találkozót Veszprémben szeretnék ezzel menni...
üdv
Gaspi

Üzenjük innen a kazánházból, hogy először okvetlenül kerülj vele a Flórián tér felé. Kimennénk az utcára farkat csóválni, ha tényleg olyan pöpec lesz, mint amilyennek körvonalazódik.

Kezdi elnyerni végleges formáját...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71664031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BakosPé (törölt) 2010.01.11. 18:09:01

Továbbra is fain lesz! Kíváncsi vagyok már a kész autóra, sok sikert hozzá! (Y)

szalasza 2010.01.11. 18:11:51

ehh, egy ilyet én is elfogadnék...

yeti 2010.01.11. 18:11:53

Szóval már lábra állt!Remélem láthatom élőben én is.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2010.01.11. 18:13:18

Off:
Mekkorák voltak Karotta felniei amit anno lenyúltak?
Csak mert:
www.autosszaki.hu/gumifelni/114777/felni-egyeb-acel-felni-15-4db
On:

Állat lesz! de miért dízel? Miért nem vala jó röfögős V8?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 18:21:18

Amikor megláttam a cikkben szereplő képet azonnal az El Camino jutott eszembe, aztán láttam a képeken, hogy az alkotónak is. Jó ötlet és szép kihívás.

pickapu 2010.01.11. 18:23:57

Már hiányoltam a pickup-Merciről a híradást, most egy kicsit megnyugodtam, hogy azért folyik az a projekt :)
@yeti: Megnézzük, ha máshogy nem, majd szervezünk egy tanulmányi utat :)

Davide 2010.01.11. 18:26:04

Na most nagyot csalódtam,ez gány.. :(

ColtCzT 2010.01.11. 18:27:52

csak igy továb....ügyes munka!és a végső formája biztosan szép lesz!
De a motort én sem értem.....ebbe benzin valo....meghozzá jó nagy!

tükörfúró 2010.01.11. 18:49:29

hüm..aztén majd jön a sírás, mikro ez első fakabát elvesz MIDNENT a soha többet vissza nem adásra

pedig ezuttal lenne némi igaza, átalakítási engedély, méretezés, törésteszt, egyebek?

Oké, oké a töröttet is összehegesztik 2 lopottból, de az ugye nettó bűncselekmény, amire a jard nem jön rá, de ez hogyan is lesz legális?

Ha ezt lehet, akkro én kezdem hegeszteni a trájkot, rákurom az E38 rendszámát, aztán ez az, csak kicsit átépítve, aki nem hiszi, megmutatom a csőbe oldalvást beütve a számokat.

Na?
ehhhhh

Remol 2010.01.11. 18:57:31

Nekem is hirtelen ránézve ez jutott eszembe, hogy ezt hogyan lesz legalizálva a közútra.
egyébként szép munka szép eredménnyel, csak hát a másik oldalon ott van a bürokrácia, meg a papirmunka.

Suttora 2010.01.11. 18:59:24

Nem rossz, de én nem olajkályhát tennék bele...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.11. 19:05:18

@Davide: Miért, te hogy csinálnád? Ha le lesz festve, kárpit bent, motor a helyén, akkor jó lesz az, hidd el.

Bencesz 2010.01.11. 19:08:58

Jaja ezt a papírozást én se értem esetleg minden számítással igazolva, meg műszaki rajzzal? Am tényleg fain lesz a gép, és pont ez az egyik autó, amiben elfér az olajkályha. No de akkor sem egy vényóc:P

a8zoli 2010.01.11. 19:11:44

én inkább rendbehoztam volna mindkettőt mint egy ilyen faragás... :(

Juhy0704 2010.01.11. 19:18:07

imádom az el caminót de ez még jobb

vodi 2010.01.11. 19:21:25

gergow: mintha az ő felnijén jobban kicsúcsosodna a kupak, bár meggyőző képet nemnagyon találni, csak elmosottat.

clubman 2010.01.11. 19:21:34

@Gergow: Ha jól emlékszem az öntött tárcsa volt, ez meg acélküllős. Mint egy (motor)kerékpáré.

Flat-6 2010.01.11. 19:21:48

@a8zoli: Rendbehozni? Két ilyen romot? Ugyan minek? Egyikért sem kár, van ezekből többtucat százszor jobb állapotú példány még itthon is...

GiXXXer 2010.01.11. 19:22:42

Kinek a pap, kinek a papné... Hobbiautónak krúzolni tökéletes, fenntartási költségei nem magasak, nem eszik sokat, és garantáltan tekerednek a nyakak utána az utcán.
Mondjuk nekem se kéne, abszolút el sem tudom képzelni magam benne, de tetszik! Én majd sok év múlva Toyota IQ-ból fogok csinálni extramini pick-up-ot. Vagy Smartból, de akkor annak a platójára még egy golftáska sem fog elférni. Lehet mingyá fotosoppolok is egyet... :)

GiXXXer 2010.01.11. 19:31:06

Nekem tetszenek, biztos kúl lesz majd benne krúzolni, nem lesz drága fenntartani, nem eszik sokat.
Ha én gazdag lennék...Toyota IQ-ból csinálnék extramini pick-upot. Smartból semmiképp, legalább egy golftáska elférjen a platón, meg abban amúgy is hülye helyen van a motor... :)
Jah, és belepajszerolnék legalább egy 160-170 lovat, én 15 perc alatt akarom bejárni a golfpályát... ;)

ratrider02 2010.01.11. 19:32:45

Tetszik a projekt, custom gép lesz, de az arányokkal van egy kis gondom. Az utolsó előtti kép profilból kihozza, hogy majdnem megegyezik a motorháztető és a plató hossza, ez így nekem kicsit fura. A hátsó traktust leheletnyivel hosszabbra kellett volna hagyni, úgy jobbak lennének az arányok.
Mindettől függetlenül le a kalappal!

GiXXXer 2010.01.11. 19:33:24

Err meg megjelenik az előző is... :D Pedig kb. 30x frissítettem, kiléptem a böngészőből... Ennek mi lehet az oka?

Robis 2010.01.11. 19:36:27

@Gergow: A Gloriának, 8*18"-os kereke volt, 150 küllővel. Szegény Karotta márkatársat az ág is húzta. Reméljük ez az év sikeresebb lesz.

GGG77 2010.01.11. 19:52:20

Hát ez nekem nagyon nem, de nem is nekem készül...

misinator 2010.01.11. 19:55:10

Én is a benzinmotorra szavazok!
Egyrészt nem én tankolom és ugye a kibicnek semmi se drága:-)))
Másrészt szerintem annyira tudathasadásos a konfiguráció /mondjuk sok mai pickup - így, egybe - is, lásd a legutóbbi Ford TC- tesztjét/, hogy ez simán belefér. Harmadrészt pl. a Zil tgk. - már csak a gyermekkori szocializáltság miatt is -nekem a dühös darázsraj hangú motorral az igazi!
Apropó, még pár éve is járt az erdőre fakitermelésre a Zemplénben benzines(!) - tudom, nem mindegy - v. Zil, v. Ural: gázosítva.
Anno kérdeztem a sógort, hogy egy palack hány gáz(!)fröccsre volt elég, de már nem emlékszek, mit mesélt neki a tulaj:-(

esef 2010.01.11. 20:02:26

A zöldségesek ölni fognak érte...

biker_kolee 2010.01.11. 20:05:32

Kéne. TETSZESZ. :DDDDD

misinator 2010.01.11. 20:12:04

Ha már Pick-up, itt is van egy pár, meg más is:-)))
www.vissza2.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=649
A 125-ös verziójából egy szerelvénnyit láttam szállítva 89'-ben, tehát sorozatban gyártották!
Na, áttérek egy másik veteránra: Pitkint nézünk felvételről a kiccsaláddal.
Tényleg, abban milyen hibátlan mentőautók és egyebek vannak!!!!

papracing 2010.01.11. 20:18:40

Full full zsír lesz :-)

Beard 2010.01.11. 20:29:17

Benzines motort bele! úgy lesz az igazi!

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2010.01.11. 20:32:44

ez szép, meg bejön a formája is, meg minden, de amint kész lesz és cikk lesz belőle, hívon az nkh-t, hogy álljanak be az út mellé kicsit, kapás lesz...

Seca81 2010.01.11. 20:36:59

Kövezzetek meg, de nekem nem igazán tetszik...
Azért kitartás és hajrá!

Seca81 2010.01.11. 20:39:06

@GiXXXer: Format C :)
Nekem is csinálja néha, olyankor elindítom a másik böngészőt...

Stern James 2010.01.11. 20:43:24

Nézzük, nézzük, hümmögünk. De sebaj, ettől még látszik, sok pénzt öltek bele, ám legyen, mindenkinek megvan a heppje.

Aztán közelebbről nézve...hoppá...adagoló, előszűrő, retkes dízelmotor?

Most akkor ez tényleg egy háromkiló Dezső? Mind a 80 lovával?

Fuhh...itt valaki vagy a bolondját járatja velünk és a motorház alatt selymes V8 duruzsol, vagy annyira showcar, hogy kiállítástól-kiállításig utazik és erejéből annyira futja csak, hogy ólomnehéz testét átvonszolja a kiállítócsarnok küszöbén?

Ehhh... ezzel aztán nehéz lesz menekülni 187-es esetén. De még a sarki fűszeres is masszívan odaveri a Wartburg kombival (természetesen gengszterváltó, ha már...).

mtk001 2010.01.11. 20:53:50

Hááááát !
Nekem a 250CE tetszett volna felújítva, klasszul megerősítve, esetleg nyitottá alakítva.
Ebben a formában nekem nem jön be.
Talán, ha az orrával is csinálnátok valamit, talán egy amerikai jellegű drabális hűtőrács ??? (Nem tudom)

mtk001 2010.01.11. 21:01:26

Névnek javaslom :
die Wallfahrt

gnme 2010.01.11. 21:31:25

..aza merevítés egy kalap szar.

Pléhlemezhez heggeszteni co-val egy vastagfalú csövet (csővég ráadásul nincs összesajtolva fajinul) jóhogy ki nem gyulladt a lemez hegesztés közben.

Nemtok örülni ennek, lehet ökör vagyok de akkor sem.

AzHofi 2010.01.11. 21:31:36

Azé én csak lebrigecoloztam volna a motrot mielőtt bekendácsolom.

Sunsertes 2010.01.11. 21:33:30

Hi!

Egy pár éve láttam ilyet,szerintem gyárit.
A fogarasi út - nagy lajos majdnem sarkán van egy krimó,sokáig állt előtte.
Ha bementek inni egy sört a tulaj biztos elmondja honnét volt vagy mi lett vele.
Amúgy dögös,bár 2103-ból az igazi. :)

Hajrá!

Pizza zabáló 2010.01.11. 21:54:38

Nagyon kafa!
Várjuk a folytatást!

A műszakin vigyázzatok, mert bekeményedett ám ;)

Krómfelni beleférne. A Benzin motort kicsit sajnálom. De legalább valami vagány dobot rakjatok alá.

Devil2 2010.01.11. 22:05:38

A tengelytáv legalább megegyezik valamelyik 123 variánséval?
Ha nem akkor az első futóműgeometria nem fog stimmelni kanyarban, ergó enni fogja a gumit, lehet hogy nem nagyon, de azért fogja.
Ha stimmel, akkor az első gólyalábakat + kormányművet az adott típuséra kell cserélni.

stower 2010.01.11. 22:10:55

Érdekes darab lesz. De szerintem a qp szépen felújítva a 250-es mocival szívet melengetőbb látvány lenne...

Az viszont biztos, hogy egy ilyen ámerikás stílusúnak szánt gépbe BŰN beletenni a háromszáz dezsőt. Pláne ilyen dzsuvásan. Ez kétségessé teszi az egész project igényességét (ne legen igazam).

Tomchy 2010.01.11. 22:12:14

Szerintem hajrá, megnézném szívesen a végeredményt.
Vajon Karesz Viszen mit szólna hozzá?

Devil2 2010.01.11. 22:17:15

Szerintem leginkább a csavarodásnak nem fog ellenállni ez a kasztni, lesz majd nyiki-nyaki a gödrös utakon, azok 3/4 collos csövek kb egy kalap szart érnek ott.

J mint Geri 2010.01.11. 22:21:39

nekem is van egy ilyen 78-as w123 280CE-m, le van rombolva a hátulja, lehet hogy nekem is pickup-ot kéne csinálni belőle?
:D

Kisbuszos 2010.01.11. 22:22:18

Amikor 2007-be a fényezőnél volt az autóm, készült a műhelyében egy állólámpás hullaszállítóból átalakított pick-up Egerben. Szerintem már kész van.

J mint Geri 2010.01.11. 22:26:02

őőőő
a hátulját nem kapthatnám meg a réginek?
de most komolyan :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.11. 22:28:59

@lacip: De igazad lesz. Ez igénytelen kendácsolás. Az a szomorú, hogy nyilvánosságot kap, ennek a sztorinak a sarki kocsma hatókörén túl nem nagyon szabad kerülnie. Úgy látszik, nincs miröl írni.

911 Turbo 2010.01.11. 22:48:27

Az autó benzinnel működik !!

Rocko- 2010.01.11. 22:51:29

@Asszeretnémondani: az SQ a sima coupé rövidítéséből készült, a szimpla szedánhoz vagy 2 ajtóshoz ilyen szinten nem sok köze van.

szal azért kell agyalni azon ha ebből a kettőből akarnád összefaragni. hidd el, láttam már pár képen, hogy "áá, elég lesz a flex". aztán meg fejvakarás lett belőle.

Rocko- 2010.01.11. 22:53:13

a posthoz:

- hajrá
- én hátul kupét tarottam volna meg és a C oszloptól hátra mókáztam volna
- kerregő helyett kerüljön bele vagány BENZines motor.

ZsigulisZsolti 2010.01.11. 23:17:19

ez kigittelni nemlesz gyerekjáték.
nekem sem tetszik annyira,a kúpét szívesebben látnám az udvaromban,de sok sikert hozzá:)
u.i.:csak is benzin,ha mást nem,akkor egy v8-as gaz 66 motort,plííz:)

Flat-6 2010.01.11. 23:29:12

@Rocko-: SQ építéshez pedig mindkettőből fel kell használni egyet, mármint Coupéból meg 2 ajtós limuzinból is, mivel az oldalajtók, A-oszlopok és a szélvédő az utóbbiról való.

nem kéne... 2010.01.12. 01:40:42

@Stern James:

az kétkilós volt aztán meg a csávó kicsit komolyabbra vette a figurát, mint az hiteles lett volna.
no de hagyjuk, ne rángassunk elő ilyen csontvázakat a szekrényből.

nem kéne... 2010.01.12. 01:44:39

@bio31:

de neked miért is fáj mások szórakozása?
amúgy meg.
arról egy szó sem esett, hogy ez az autó valaha is forgalomva fog állni.
aztán meg láttál te már kétajtós vw ventót?
ráadásul rongytetővel? magyar rendszámmal?
na.
kicsit maradj csendben, nem ártasz vele senkinek.

nem kéne... 2010.01.12. 01:47:06

@lacip:

hol van ez még a késztől?
nyugodtság.
a szabó is először csak összeférceli az öltönyödet, nem?
na.

nem kéne... 2010.01.12. 01:50:38

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi:

mert nem lett kibaszva a szemétre mindkettő?
hányan megköpködték csikós bazegjét, hogy egy elkorrodált autóval hogy' lehet a forgalomban részt venni, ki kéne vonni a forgalomból.
hát most itt pont ez történt, ráadásul egyszerre kettővel.
aztán meg ha nem lehetne dunát rekeszteni 123-mal, akkor még meg is értené az ember, így meg csak szimpla szájtépés.
eljátszanak a fiúk vele oszt jóvan.
nekik ez a heppjük, más meg kurvázni jár.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 02:11:14

Az RS tuning kicsit igényesebben oldotta meg a Jetta Coupe-t... Az ötlet jó, a forma is, de a kivitelezés eléggé gyomorforgató...

nem kéne... 2010.01.12. 02:19:48

@KuKori:

ühüm.
mivel ott nem kellett levágni az autó tetejét, "csak" fölvarrni egy golf oldalát.
mellesleg az egy zárt bódé, ugye.
itt meg két különböző zárt bódéból metéltek egy flig nyitott harmadikat.
hadd fejezzék be először, aztán majd lehet savazni, ha van miért.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 02:36:20

@nem kéne...: Nekem csak a kivitelezéssel szemben vannak fenntartásaim. Lásd a vascsöveket, meg a 3 darabból összevarázsolt hátsó panelt, abból is a betoldott eredetileg kilincses (!) ajtódarabot, így értettem. Ez így konkrétan életveszélyes, ha autóként, közlekedési eszközként is tekintünk rá. Kiállítási tárgynak viszont szép lehet a végén (a lelombozó dízelmotor miatt is már), mert pár réteg gitt, csiszolás és egy jó fényezés csodákra képes :)

nem kéne... 2010.01.12. 02:41:35

@KuKori:

de még kurvára nincs kész, vágod?
majd ha aszongyák, hogy kész, mi ezt tudtuk kihozni belőle aztán még mindig ugyanilyen, na akkor biztos lehet ekézni, csak ez még kurvamessze van onnan, mi a véleményed?

Krikri 2010.01.12. 05:16:20

hát, én szurkolok a gép összerakásáért, habár ,minden elhulló Coupe Merci láttán sírnom kell...

egyébiránt a W123-ból soha sem létezett 250CE motoros, csak 230CE, 280CE és 280C. A 250CE motor a W114-be volt építve. De jó is volt az, olyanom is volt korábban.

mi nem foglalt még 2010.01.12. 06:50:27

@tükörfúró: ha az embernek van P rendszáma, ráteszi a sünök meg szalutálhatnak.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2010.01.12. 06:57:25

Jó az ötlet, bár a koromköpködő talán a legkevésbé passzol bele.

esef 2010.01.12. 07:36:31

NSZK-ba szakadt rokonainknak volt egy barna 280CE-jük. Kicsit mókásan festett a Balatonnál a mi Trabant kombink mellett. Gyönyörű autó volt...

baranyp 2010.01.12. 07:46:04

Kikerült a lelke(ez az alacsony fordulatú,gyönyörű hangú régi 250-es sor hatos),helyette lesz a hangos kerregő olajkályha.Mi volt a szempont a motor választásnál?

redriot77 2010.01.12. 07:51:51

Jalopnik.com-nak küldjétek el, ott harapnak az ilyenekre. :))

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.01.12. 08:25:52

Jó lesz, meg van munka benne rendesen, én még is inkább megmentettem volna azt a kupét.....

Szkotti 2010.01.12. 08:35:26

@nem kéne...:
Ezt akartam én is írni, de megelőztél. Szóval látta-hallotta-olvasta azt valaki, valahol, hogy tervben van az eredetvizsgálat és a műszaki vizsga? Nem? Hátakkor?
Mitől ne lehetne barkácsolni az ember szabadidejében, nettó leadózott fizetéséből vásárolt lomokon? Ha összecsuklik, annak is meg lesz a tanulsága, ha nem, akkor zsír. Nekem tetszik, bárcsak én is "pöttyölhetnék" ilyesmiket.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 08:37:07

@Sunsertes:
Az egy amerikai V8-cal szerelt W108-as (régi S-oszt) volt, sárga. Valahol asszem még megvannak a romjai. Amerikában kis szériában gyártották, ilyen pár tucatos nagyságrendben.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 08:38:25

@baranyp:
Azért az öthengeresnek eléggé más a hangja, mint a négyesé. Alapjáraton kerreg, hiszen traktor, de már kis fordulaton is meglepődnél, milyen sima.

Szkotti 2010.01.12. 08:40:06

Amúgymeg, sokan verik a cerkát a "pimpmájrájd" "szakembereinek" a munkájára.
Na azt sem gondolnám, hogy ott egy lepusztult f*shoz (merugye általában olyan autóknak csúfolt tyúkólakból építkeznek, hogy borzalom), szóval egy ilyen lepusztult vasoxidhalomhoz nem hinném, hogy elkezdenének vadászni javítóíveket, meg gyári külső küszöböt, mer akkor kb. félévente lenne kész egy verda.. Időnként megfigyelhető, hogy ugyanúgy gányolnak, mint az oly sokat szidott sarki kasznis. Csak kívül szépen csillog a giccsparádé, belül elviszi a szemet a sok képernyő, a népek meg kajálják.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 08:40:10

@nem kéne...:

Egyébként Bazeg rövidesen vizsgázik az új tulajnál. Rá sem fogtok ismerni...

Csikós Zsolt 2010.01.12. 08:41:45

@Tomchy:

Karesz Viszen jól ismeri, ne aggódj.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 08:42:51

@Phatphinder:

Azt a pickup állólámpást a Csabi csinálta, aki az én zöld állólámpásomat restaurálta. Kicsi a világ, és mi rajta tartjuk a szemünket :-)

a8zoli 2010.01.12. 08:48:26

@Flat-6: inkább mint ezt összetákolni.

igazából két kérdésem van az építőhöz.
1 hogy fogja lepapírozni ? ha használni is akarja (van ismerősöm akinek kb 4-5 hónapjába volt lepapírozni egy bora coupet és kb egy négyzetméteres forgalmija van.)

2 ezzel télleg fog is szállítani vmit ?

ugyhogy akármennyire hülyén hangzik inkább a 2 kocsit raktam volna rendbe javítóelem bontó stb és nem ezt építeni.

stofilol 2010.01.12. 08:59:10

huhh sok sikert látom alakul a gép !

Amugy, csak annyit hogy én limuzinbol épitettem volna, azon pár okból; kupé ajtókrédereket-ablakívet nagyobb munka lesz összehozni mint a kocsit eddig. Másikmeg hogy limuzin ajtó-kaszni sokkal mervebb (azokon a pontokon)

2csapágyas kardánt azért nemértem, mert csak "hosszu"limuzin-mentő alatt volt, ami tengejtávja sokkal hosszabb. (képek alaján ennek saccra mint egy normál limusin?! (1csapággyal is halálra lehet "nyujtani" a kardánt, nem driftelni-dragolni-rallizni fogtok hogy megvetemedjen, felesleges 2csapágyast belerakni ami ritka mint a fehér holló)

Akik itt a benzinesre nyávogtak, azoknak csak annyit hogy merciék sosem tudtak benzinest csinálni, anno sem volt máshogy.Kicsit bemutatnám: 200 semmirevaló(stromberg-timburg karbikról ódákat lehetne káromkodni);230 k-jet talán de egy élet belőni jól(karbikkal ua mint 200); 250 egy ezer millió éves konstrukció zseniális hangal-teljesítményleadással, de annyi benzinből emberek zillel 10tonna szenet hordanak amit az eltüntet; 280 szimplán egy elképesztően elkurt konstrukció(aki látta hegerfejét belőlröl-szétszedve ,azota is sirva gondol rá),karbival még csakcsak(irdatlan fogyasztással), d-jettel is iszonyú fogyasztással(mellé még komplikált is),k-jettel türhető foggyal(város ~20) de használhatatlan karakterisztikával(zeró nyomaték, a szó legszorosabb értelmében, vti honda feeling, csak nem megy annyira).

300d tisztán legjobb , tubóssal mégjobb lenne.(csak autómatával tegyétek ha van eszetek!)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 09:07:41

@Krikri: 23-as is volt 250-es motorral, csak nem nagyon vitték. Kupé persze nem volt, de a limót 85-ig árulták vele.

Szkotti 2010.01.12. 09:14:40

@a8zoli:
Mégegyszer: miért kéne lepapírozni?
Nyilván nem trágyahordónak készül, hanem nettó időtöltés, szakmai gyakorlat, műszaki kihívás, stb.
Kell egy trailer, elgurulni a legközelebbi autós, vagy bármilyen happeningre, azt' jólérezni magunkat. Urambocsá P-rendszám... Miért olyan nehéz ezt elképzelni?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.01.12. 09:22:48

@Rocko-: Az SQ eleje a coupe-ból van, az A oszloptól a B oszlopig a kétajtós 80-as, a B oszloptól hátra ismét a coupe. Nézd meg majd jobban a szélvédő meredekségét és az ajtó hosszát a két típuson. Magyarországon is készült egy SQ és ezekből rakták össze, meg a gyárban is.

DiliQtya 2010.01.12. 09:31:15

Jónak tűnik. Mikorra lesz kész?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 09:34:36

Basszus, erre egy kupét herdáltatok el? ilyen felállás mellett én azt mondom rá hogy szentségsértés, bármi másból jópofa lenne de így, neinn!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 09:37:11

@UnvincibleUbul!:[I]: Van belöle elég. Ha fos volt, mindegy, hogy a bontóba tolják vagy ilyen korcs lesz belöle. Profin felújítani úgysincs rá pénz.

Dagiszabi 2010.01.12. 10:06:13

@stofilol:
Ha nem haragszol, ezzel azért vitatkoznék egy picit.
A 280-as igaz, hogy nyomatékszegény alul, és ezért kéri a fordulatot ha nagyon akarsz menni vele. De akkor nagyon megy is. Jó, nem egy CRX-el kell összehasonlítani, más kategória.
Azért hangban, járáskultúrával nem említhető egy lapon a 300D-vel, mint ahogyan menetteljesítményben sem.
Ha már a fogyasztást hozod fel. Nekem a 280-as átlag 12-13 literrel jár W126os kasztniban. Igaz normálisan be van állítva és gyújtásrendszer, szűrők ilyesmi mind zsír új. Szóval rendben van tartva. Egy 300D sem jár el 10 liter alatt, de inkább az is 11. A 300D Turbodiesel meg 11-12 liter hosszú távon is. Akkor mitől jobb az a dízel?
Na meg gondolom ezzel az autóval nem havi 10ezer km-t fognak megtenni, hogy a gazdaságosság legyen a fő szempont.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.12. 10:06:54

@UnvincibleUbul!:[I]: mitől lenne szentségtörés? ne bolonduljunk már meg.

egy 20 éves kupé mercinek mennyivel jobb sors az, ha szétrohad??

Liebe ist für alle da 2010.01.12. 10:08:07

DIE SPRINTERO, vagy

csak DI SPRINTERO

Dagiszabi 2010.01.12. 10:12:20

A K-jetronicot is szokás szidni, de ha nem szív falsot és a nyomásai rendesen be vannak állítva, akkor tökéletesen működik.
Az egészhez nem kell más mind egy kis józan paraszti ész, érteni a működését (nem olyan bonyolult,egy kalapács egy nyomásmérő meg egy 3-as imbusz.
Csak a legtöbb példány sajnos széjjel van kendácsolva és/vagy be van gázosítva, ami a K-jet végét jelenti. Szárazon szétkopik, berohad. Onnan már tényleg nem olyan könnyű normálisan talpraállítani, ha minden eleme tönkre van téve, de ez legkevésbé sem a rendszer hibája.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 10:16:28

@malenykij polgar: Hát én lábon kb. egy darabot nem láttam úgy bő 5-10 éve. Vagy nekem mást jelent a "gyakori" szó?

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.01.12. 10:21:39

Jó lesz ez! Kitartás fiúk! Sok sikert hozzá!

backshit 2010.01.12. 10:25:17

srácok, ebbe nem dízel való, hanem egy nagytengelyes szénné faragott M110, straightpipe-okkal:)

mikor válik már végre szentté a 123-as? sorra dobálom ki a kacatjait a garázsból, remélem az avatásra még marad egy főtengely:)

stofilol 2010.01.12. 10:32:36

@Dagiszabi:

280 nagyon , és kimondottan nagyon nyomatékszegény alul, ojannyira hogy mind autómatával ,mind kézovel irritáló vezetni , vagy nem haladok vagy üvöltetem. De mindez felsem tünik hogy mennyire rossza karakterisztikája ha csak azt vezeted nap mint nap , csak beleülsz egy hasonló méretü bmw-be akármibe , és jön a hatás: te krva élet ez mennyire megy. ( hangal és járáskultúrával sem értek egyet, mert nem kultúrált a járása , hangjárúl sem mondható hogy szép 6hengeres.)

Másikpedig a hengerfej konstrukciót említeném ,a tiszta aluban futó vezérmütengejeket, amiket előre kihúzva lehet csak kiszedni , szivóóldali vezérmütengejt ,amit a vezérmülánc 3 centin érint , és kinyirja láncot,kerékkel együtt, és minden porladós minüségü,papir puhaságú aluból 3 részből, penge élességü sorjákkal.... szégyen.

Nekem 15+++ ot evett városban(kimondottan kímélve,melegítve), országút aránylag erősebben hajtva 13-14. (rekordom 5000forint 70 kilóméter alatt) de mindezt nem sokallom! De kár 13akkal városban hitegetni magunkat.... ( 280ce-m volt 3 évig )

K-jet tronikot szokás szidni , mert vanis miért , egy undorító rendszer , igen pár elemből áll. egy bszivattyu(és a nyomása),lapát meg elosztó fej+ "innyektorok". ezekből álítható a vezérlőnyomás,"keverék sürüség"(3as imbusz),benzinyomás,öreganyám, és mindent müszerrel kimérve is tökéletesen szar tud lenni. Azt viszont elismerem ha egyszer jó , akkor jó.(jeladós bosch gyujtás hibáira kisem térek mert csak káromkodnék,röviden annyit , mindig tartalék gyujtáselektronikával jártam,hoszabb utakra elosztó fedéllel-rotorral is)

k-jetet persze hogy kendácsolják , amikor minden aranyárba van hozzá , márha van...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 10:37:12

@KuKori: 10 éve nem láttál 23-as kupét lábon??? Akkor tényleg ne vedd sértésnek, de nyisd ki a szemed.
Inkább nem nézted.

a8zoli 2010.01.12. 10:38:54

@Szkotti: jah tehát "hobbi" célra tanyán furikázni :D

atabi 2010.01.12. 10:43:15

nem lett vna egyszerűbb egy merci mentőről levágni a bódét? vagy a halottas merciről és ezeknek a papírja is elmegy ))

Acmee 2010.01.12. 10:43:43

@stofilol:

Mikor mentél M110-el?

Új korában, amikor kikerült a gyárból, vagy a németek által már rég "levetett", magyarisztánban szétkendácsolt, rommá kopott szarral?

Valamennyi fogalmam van az M110-ről, épp most (nem, mivel tél van :)) járatunk be egyet. Eléggé erős...

Azon kívül: Mentem már párszor 280 K-Jetes 23-assal. 10% feletti emelkedőn, 4.ben (4gangos), 1200-as fordulatról elkezd gyorsítani, rezgés, nyögdécselés nélkül (igaz az economymeter kitöri az ütközőt :)), szépen kigyorsul. Annyira nem nyomatékszegény az, ha:

1. nem szétkopott lom a blokk
2. -ahogy Dagiszabi mondja- nem szív falsot, K-Jet beállítva rendesen, új injektorokkal szerelve.
3. normális, rávaló kipufogó (elég sokat számít, nálunk nem volt hajlandó normálisan beindulni csak leömlővel (igaz, még csak az indítási beállítások voltak meg).
4. normálisan működő gyújtás.

És még lehetne sorolni, ami a magyarországi M110 állomány 90%-nál nincs meg, így azt szinte sosem fogod tapasztalni, hogy mit mutatott a blokk akkor, amikor kigurult a gyárból (közel állunk hozzá, de mégsem ott...)

a8zoli 2010.01.12. 10:45:08

@Szkotti: merciben mi se vagyunk analfabéták , van egy 126 Coupe a családban öcsémnek.
ha a 126 oldalról nekimenne ennek a kocsinak az kiflibe törne...

photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs294.ash1/22146_1283427959092_1031889665_890388_7986694_n.jpg

stofilol 2010.01.12. 10:47:20

@atabi:

szerinted ennek mijen papírja lesz ? ;)

( meddig tart egy alvázszámot átrakni ? meddig tart egy motorszámot beütni ? hmmm cirka 1 óra )

pipi1 2010.01.12. 10:50:34

@Asszeretnémondani: Amit példának hoztál fel az németországba készült és az Audi felügyelete alatt.Nagyon stabil volt, ill. úgy írnám le, hogy nagyon túrta az elejét a nagykaszni és ezért vágták meg a kasznit.Egyébként van legalizációra lehetőség csak minden átalakításról kell dokumentáció és egy mérnöknek jóvá kell hagyni.Ekkor hobbykategoriába le lehet vizsgáztatni.

stofilol 2010.01.12. 11:00:06

@Acmee:

Imádok elvakult mercédes fanokkal beszélni ,de get real... (Nem romom volt hanem utolsó csavarig restaurált 280ce-m, svájcból hozott.)

Arrol amit te probálsz bizonygatni, kérlek ülj bele egy régi 3ezres bmw be... és érezni fogod.

további teóriáidról annyit , bezines 123asok naggyából nincsenek mamár, csak elvétve és gyüjtöknél , de napi használatból 99%ig kikoptak. Pont ezen okokból ( tartósság hiánya , fogyasztás , konstrukciós fogyatékosságok)

Akármeddig bizonygatod, m110 egy rendkivül elbaszott motor.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:06:35

@stofilol:
Hát, a 280asok, amiken tapasztalatokat gyűjtöttél, valami hullott szarok lehettek, ha ilyen emlékeid vannak. Az én néhai, 700k km-et futott 280asomra emlékeztetnek az elmondottak, csak az jobban fogyasztott.:) A mostani kéziváltósomra meg mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szarul megy, vagy sokat enne, pedig meg is van tengelyezve, a kjet is meg van kicsit okosítva. Az 500asomat (aminél jobb állapotút nem nagyon találsz a piacon) 120-ig faképnél hagyja... Ja, és egy nehéz, 26-os kasztnival küzd az a szerencsétlen, elbaszott konstrukcióval megáldott motor.

Acmee 2010.01.12. 11:23:27

@stofilol:

Utolsó csavarig restaurált? Akkor plíz mondj egy árat, amiért sikerült dugattyúkészletet szerezni bele? Milyen márkájú dugattyú került a blokkba? Nyugvócsapágyak? Hajtókarcsapágyak? Veztengely(ek)? Himbasor(ok)? Szelepek?

Amúgy hallottam egy eléggé igaznak tűnő mondatot: "A 280-nak onnan tudod, hogy van valami baja, hogy elkezd zabálni"

Amúgy pedig: Egyik haverom 280TE-vel 200 körül mászkált a pályán, nem olyan rég szét lett szedve a motorja, repedt hengerfej, rommá kopott dugók(gyűrűkről nem is beszélve...), kuka főntegely, stb. És így is ment neki, nem ette az olajat, vizet. 450.000 körül van az órában (plusz még min. 300.000 (ha nem több), amiről még nem tudsz. Felújítás nélkül...). Ha szar 280-kal találkoztál, az nem a motor hibája. Általánosságban pedig egy szériát szarnak ítélni egy olyan korból, amikor nem adtak ki feltűnően szar, megbízhatatlan cuccokat, mivel pont erre kényesen ügyelt a gyártó (ugye pont erről híresek az akkor gyártott mercik) eléggé negatív elfogultságra vall(ami érthető, ha egy M110 kegyetlenül megszívatott, de akkor sem állítanék ilyet).

Talán egy kezemen meg tudnám számolni a NORMÁLISAN felújított M110-et ami Magyarországon van. Feltehetőleg nem olyanba futottál bele.

Amúgy pedig nem vagyok elvakult attól, hogy szeretem a Mercedeseket (abból a korból). Azonban annyi eszem van, hogy két eltérő stílusban utazó gyár termékét nem hasonlítom össze. Teljesen másra valók...

stofilol 2010.01.12. 11:26:23

@Mr. Cool:

ácsi , nemmondtam hogy szarul megy , visíttatva igenis rendben van , és v8at valóban otthaggya 120ig(kézi váltóval). Csak annyit mondtam hogy erősen kinos a nyomaték hiány,és a szűk erős tartomány.

de tényleg erre csak annyit mondok , ismét, menny egy cápa 3ezressel(kategoriában méretre.súlyra legközelebbi, nemvagyok bmw fan) , légyszives :D egy világ fog összeomlani benned az m110-ről.

(kocsim 3 hónapja attam el,jelenleg is van 250 lim , 300td turbó,118 lim - kupénk(OT-sek) . eléggé friss emlékek.)

Stern James 2010.01.12. 11:29:20

@Dagiszabi: azt senki nem tudja, mennyit akarnak menni vele egy évben, de a sütőolaj-klub tagság azért sokat sejtet. Ott a dízelmotor csörgése és a fillérek csörgése zenél, nem a 6 meg a 8 henger.

Persze mindenki azt csinál amit akar, csak van akit istenítenek itt, akármit csinál rossz értelemben, van akit meg ignorálnak, bármit is csinál jó értelemben.

Ilyen a média, és ez is csak média.

primatus 2010.01.12. 11:32:26

Nem akarok senkit sem bántani, de szakmailag ez az autó használhatatlan. Brahinak jó, de ebben a formában életveszélyes, ha használnák. Nincsenek a hegesztések végigvarrva, de legalább lesűrítve,nem úgy fest, mintha az összeeresztési pontokon átlapolva rakták volna össze, az a "merevítés" egy-két nyeklés után letörik. Ha csak lefényeztetik és valamennyire összerakják, majd kiteszik vevőcsalogatónak egy telek sarkára, akkor rendben van, de használni és erre ( vagy szaktudás nélküli kendácsolásra) bárkit is biztatni bűn lenne.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 11:33:29

@stofilol: tartósság hiánya

Ez csak a magyar állományra lehet igaz. Világszerte többszázezer ketyeg belöle 114-esekben, 116-osokban, 123-asokban, 126-osokban, R és C107-esekben, G-kben. Pont a megbízhatósága miatt szeretik.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:45:33

@primatus: Pontosan. Egy B oszlop nélküli autónak a C oszlopát kókányolással kiváltva elég nagy istenkísértés. A szabadidőt, és az elfekvő alkatrészeket sokkal jobban is lehetett volna hasznosítani.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:53:20

Hú bazz...

az ötlet kurva jó, szimpatikus az ötletgazda is (már ha ő van a képen), de aggályos a projekt, vagy még nem ismerjük a részleteket.

A lepapírozást hagyjuk, Magyarisztán. 2+1 lehetőséged van:
1. a büdös életbe se'
2. okosba'
+1 valami csoda folytán műszaki engedélyt kap, részt vehet a forgalomban, papírozódik.

Ez itt Európa nyugati felén így működik, de nem bemondásra. Komoly egyedi műszaki vizsga szükséges, valamint a műszaki konstrukció dokumentációja.

Tényleg kíváncsi lennék az átépítés elméleti hátterére!
Hogy zajlott a műszaki tervezés, anyagválasztás, méretezés, stb?

A motor nem is kérdés, ha már lúd legyen kövér, egy 126-os V8-as blokkot bele, nem te lennél az első aki 123asba rakja.

A M110 ellenzőknek meg ajnálom kicsit a német szakirodalmat és tapasztalatokat bújni....

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 11:58:05

@Herr Tschik: Ha a príma, hangtalan 250-es helyett egy harkályos hulladék lesz beépítve, van szerinted akár elméleti esélye is egy v8-nak?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:00:05

@Mr. Cool:

Mennyit ér most egy "JÓ" 300D Maschine a magyar piacon?

csmarci 2010.01.12. 12:07:26

lehet kritizálni a testvérem munkáját, de én még hasonlót sem láttam. Ha valaki csinált hasonlót és vannak jó tanácsai, azt szívesen vesszük.
A méretezésről annyit, hogy jelentősen túl van tervezve avval, hogy a 4db külsőküszöbből csinált két küszöb középen a Zsiguli tojástartó lemezével meg lett erősítve. A kasztni már így is nagyon erős, pedig még a hátsó fal nincs is benne. Azért gondoltunk két kardáncsapágyas kardánra, mert ilyen került egy mentő bontásából. A középső kardánrész így könnyen méretre alakítható.
A papírozás szempontjából a P rendszám az irányadó.
Nekünk a Mercedes diesel, ezért lesz 300D. Amúgy a motor szintszabályzós, így a hátulját előbb-utóbb emelni is fogja.
A két autó összehegesztése olyan cikk-cakkos, hogy tuti jó lesz. Mielőtt elindult a project, 3 lakatos véleményét kértük ki. A biztosítós két darabból lévő autók nem ilyen aprólékosan készültek! Tudunk egy Mercedes-t ami bután lett összeillesztve és azóta is megy.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:07:29

@Herr Tschik: Nekem úgy rémlik, hogy aki már csinált ilyet, az kombiból csinálta, abban legalább volt B-oszlop.

nem kéne... 2010.01.12. 12:10:11

@Csikós Zsolt:

tudom, mondtad.
azért azt hoztam példának, mert bazeg bevallottan kezdett nagyon legatyásodni és több ilyen posztod után ment a hörgés, hogy hogyan is lehet ilyennel járni.

nem kéne... 2010.01.12. 12:13:35

@malenykij polgar:

azt se tudod, mekkora baromságot beszélsz...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:13:57

@csmarci: >de én még hasonlót sem láttam

Neked is ajánlom a fenti linket.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:17:33

@malenykij polgar:

Kombiból, több okból is, nem kell a padlólemezt kettévágni, lapos a tank.
Itt írja egy polgár:

www.bjoerndressler.de/mercedes.htm

Ahogy írja, ő a karosszéria hátsó felébe egy létravázat is épített, hogy a hiányzó felépítést kompenzálja, kasztnimerevség, ugye, nem hajlik, mint a gumicukor, ha feláll a padkára.
Teherautóként lett forgalomba helyezve egyévként.

Acmee 2010.01.12. 12:17:54

A kasznit még bőven meg lehet erősíteni, ha szükség van rá. A padlólemez és a leendő rakpadló közé még be lehet tenni erősítést, ha kívánja. Bár sztem így se fog kettétörni. Főleg, hogy szerintem nem lesz használva cipekedésre. Vagy? Marci? :)

nem kéne... 2010.01.12. 12:19:52

@atabi:

azért egy pilato mercedes (amiből itt van például kettő) nem ugyanez a műfaj értékben, mint két széthullott 123as.

nem kéne... 2010.01.12. 12:24:57

@malenykij polgar:

hát csak volt szerencsém látni azt az autót, amit éppen lakatolnak a szerinted nemlétező pénzből.
nekem csak egy szép autó lesz valamikor, különösebben nem hoznak lázba a mercedesek, de a maga módján szép autó.
te meg adnál érte pár pipettó állapotú 123kupét, csak épp ami kupéd van, az 124es, amiért adnád, az meg nem lesz eladó.

nem kéne... 2010.01.12. 12:30:44

@stofilol: elég 28as is.
a 35öt ne is említsük.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:34:37

@nem kéne...:
Nincs itt semmi baromság. Egy 123-as kupét csak irdatlan pénzböl lehet profin felújítani, erre mondtam, hogy nincs az a pénz. Ráadásul semmi értelme, hiszen van elég jó állapotú az utakon. Ami itt a pickup alapjaként szolgált, azért valóban nem kár, tökmindegy, hogy bontják, vagy az lesz belöle, ami lesz.
Fingom sincs, hogy jön ide a 24-es kupém.
Vegyél vissza a stílusból, lehet emberi hangon is diskurálni.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.12. 12:34:52

@Herr Tschik: Nem tudom, dízelallergiám van:) De 1 kilót biztos adnak érte a megszállottak, ami pont egy kilóval több annál, amennyit ér:)

nem kéne... 2010.01.12. 12:39:28

@malenykij polgar:

"Egy 123-as kupét csak irdatlan pénzböl lehet profin felújítani, erre mondtam, hogy nincs az a pénz."

ühüm.
biztosan többe fáj, mint egy ponton kupé...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:43:01

@nem kéne...: Nem értelek. Hogy jön most ide a ponton kupé? Miért nem W100-at írsz? Esetleg egy 500 K-t?

nem kéne... 2010.01.12. 12:45:42

@malenykij polgar:

hát rekalmáltad, hogy nincs pénz rendbetenni a 123 kupét.
ehhez képest a ponton meg épp készül.
nohát így.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 12:52:55

@nem kéne...: Kíváncsian várom a dokumentált sztorit. Utána folytathatjuk.

stofilol 2010.01.12. 13:00:26

@Herr Tschik:

annyit ér amennyit adnak érte.

Amennyiben szép 123 kellene ne magyarországban gondolkozz, keress OT-hatót valahol külföldön. (californiából valami fullos turbóst, demár nemétből-swájcból ebayon is nagyon jókat lehet találni.)

1-2-3 milló forint körül(szerencse függő) muzeálisakat kapsz, míg ennyi pénzből megközelítőleg hasonlóra nemtudsz resturálni(mégha teis csinálod,és csak anyagköltséged van SEM)
arról nemis beszélve, restaurált sosem lesz ojan mint a gyári.

nem kéne... 2010.01.12. 13:02:15

@malenykij polgar:

imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/5/4/IMG_0006679554.jpg

csak hogy egyről beszélünk.
sztorit meg nem fogok írni, nem vagyok én se újságíró, se tulaj, csak gondoltam le kéne szállni a magas lóról, mert esetleg van olyan körülmény, amit nem ismersz.

butschq 2010.01.12. 13:03:41

leugathattok, de mi az az el camino? most vagy én vagyok alul informált, vagy csak a mercis berekben mozgóknak kell tudni?
am szép munka, grat a kivitelezőknek, és így tovább

TPZ 2010.01.12. 13:04:42

Hát, a 300D-ért kár volt, innentől számomra értelmét vesztette a dolog, bármennyire jók is az MB dízelek...

butschq 2010.01.12. 13:11:29

@TPZ:
na hallod...:D
hu.wikipedia.org/wiki/Szent_Jakab-%C3%BAt
de nem vágom mi köze a zarándoklatnak a kocsihoz.
vagy mi, olyan mint nálunk mikor Máriapócsra szekérrel, bocs stráfkocsival indultak?:)

nem kéne... 2010.01.12. 13:22:25

@kohlenbrenner:

szerinted ha az el camino kifejezést autóbval kapcsolatban használják, akkor elrugaszkodott dolog-e a fenti linken az autós képre kattintani?

images.google.com/images?pws=0&q=el+camino&um=1&ie=UTF-8&ei=Q2lMS9HoBoKomgOsqOCsDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCMQsAQwAw

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 13:24:49

@malenykij polgar: Inkább örülj, hogy te olyan rengeteget láttál. Én örülnék.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 13:35:40

@KuKori: Örülök is. Egyébként uszkve százezret gyártottak belöle, ebben benne van 15 ezer szotyis is az amerikai piacra.

kicsmocs 2010.01.12. 13:48:24

@malenykij polgar: csmarcinak igaza van, nem látott ilyet, és a fenti link nem fog ezen segíteni... nagyon viccesek a képek, de összesen egy darab autó van ott, ami kupéból készült volna. Ez az ami ezt a magyar el camino-t különlegessé (ha nem is teljesen egyedivé) teszi, nem az, hogy valaki fog egy kombit vagy mentőt, és levágja róla a bódét. Azért lett, bocsánat, LESZ ilyen, mert a kupé ajtó szélesebb, de nincs keret, alacsonyabban van a tető, harmonikusabb az egész.

Amúgy meg a srácok a dízelt szeretik, azért lesz benne az. Mert azt SZERETIK, nem ésszerűségből.

Gazsi+Marci:
Sok sikert és jó munkát!

NDK-s copf-fogó befőttesgumi 2010.01.12. 14:02:46

@nem kéne...: Mit rángatózol ilyen nyilvánosan, elvették a matchboxodat? Talán ujjongani kéne, hogy egy mergából csináltak egy platós tavriát? Ő dolguk, senkinek semmi köze hozzá, de azért röhögni lehet, ugye? :D Mennyi az óradíjjad, mint védőügyvéd?

Lord heckman 2010.01.12. 14:04:43

Szép, de W 116 ból mégszebb lenne :)

nem kéne... 2010.01.12. 14:09:39

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi:

de most őszintén, egy szanaszéjjel csapott dinnyésmerciben mi az érték?
meg ilyent metélni mi is a izé.... hogy is mondtad.... istenkáromlás?
az, hogy valamikor mercedes volt?
kicsit régen volt az, nem?

kicsmocs 2010.01.12. 14:09:53

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi: és neked, mint a vád képviselőjének? :D Viccet félretéve, igazad van valóban, mindenki máshogy esett le a bicikliről. Amúgy élőben tényleg élmény a vas, volt szerencsém hozzá, és nagyon igényes munka. Szerintem végső ítélet majd akkor legyen, ha tényleg elkészült.

Psziho 2010.01.12. 14:10:56

majd csöngetnek a vámosok hogy hoztak egy kis regdíjat vissza:D

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:17:46

@Dagiszabi:

9,5-tel járok a 300 D-vel, ráadásul ez kombi, tehát 1585 kg, és eléggé dinamikusan, télen, városban, ha kimegyek, megy sokkal lejjebb. Deciliterre írom minden autómat, a 10-11 automatával jön össze, rossz beállítással.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:20:58

@KuKori:

Évek óta nem láttál kupé 123-ast lábon? Hol élsz? Kis helyen? Itt Bp-en naponta látok kettőt.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:27:18

@nem kéne...:

Jaja, tudom. Én is ezért adtam el. De jó hír, nem? Én baromira örültem neki, mikor hívott a tulaj.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 14:32:22

@malenykij polgar:

Hű öregem, de jó az a /8-pickupos link. Főleg az utolsó tetszik, a levehető hátuljú pompakocsi. Zseniális.

zöldi 2010.01.12. 14:38:24

Hajrá Gaspi!

Ne törődj a fikkantókkal, két ilyen rozdsás szarból ilyet szép csinálni. Szurkolok!

zöldi 2010.01.12. 14:47:17

@Csikós Zsolt: Zsolt, a CUB-ról lesz post?

Dagiszabi 2010.01.12. 15:05:29

@Csikós Zsolt:
A 10-11-et én is automatával értettem.
És a 12-13 liter az 1650kg-os w126-al nekem is ÖMV Carrera100-al ennyi, de mindig azt tankolok.
Szóval kb egyről beszélünk. Az én véleményem szerint viszont az az 1-2 liter különbség viszont nem akkora mint amekkora tudásukban a differencia.
Normális autós mérce szerint sok a 10 is meg a 13 is.
300TD Turbodieselt pl nem is csináltak mással, csak automatával. Az is tapasztalatból 11 és 13 között van. A 13 liter, w126ban (eredeti SD) volt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.12. 15:15:37

@Csikós Zsolt: Igen, vannak olyan országok (kultúrák? vallások?), ahol nyitott koporsóban viszik utolsó útjára a korpuszt. Biztos oda kellett a pompacabrio.

Kisbuszos 2010.01.12. 15:37:41

Az én autóm önsúlya 1820 kg, összsúlya 2950kg, a fogyasztása 7,8l/100km 15 emberkével megrakva 90-100-as tempóval.

butschq 2010.01.12. 15:43:13

@Phatphinder:
azt nálunk falun kisbusznak hívják, tessék pl:
www.szabolcsvolan.hu/szforg/buszok/kapena.htm
és tudtommal nincs belőle el camino:)
szomorú tény, de csak idő kérdése, és honfitársaink megoldják:D

Dennis01 2010.01.12. 15:52:01

@Csikós Zsolt: Es lesz Bazeg ujjaszuleteserol poszt???

Amugy meg itt Angliaban egyszeruen lenne neki rendszam meg muszaki: bevinne a legkozelebbi muszakishoz, atneznek a feket, futomuvet, motort, kasztnin nincs rozsda, kesz is a vizsga.
Csak Magyarorszagon van meg tobb szazezer 20-30 eves szemuveg mogul nezo ember, es ez szomoru....

@bio31: Pont az ilyen spiclik miatt olyan Magyarorszag, amilyen...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.12. 16:04:14

@csmarci: remélhetőleg tényleg jól működik majd...

nem kéne... 2010.01.12. 16:05:38

@Csikós Zsolt:

abszolút.
én is örülnék, ha újra futna a cx-em, csak hát ezek a fiúk inkább kombikat meg kupékat metélgetnek jódolgukban, hallatlan.
:)))
nemhogy fasza kis vaslökhárítós cx-eket reszelgetnének.
:))))))))

Kisbuszos 2010.01.12. 16:19:15

@gio: igen, de 3 db, így 15-en utazhatunk benne.

Kisbuszos 2010.01.12. 16:21:42

Amúgy Asia Hi-Topic. Ha meg szeretnétek nézni a Totalcar hasábjain akkor írjatok vmi illetékes személynek.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:24:25

@kohlenbrenner:
konkrétan ez a türkiz egy nettó roncs, kaszni eleve kuka, a hajtásláncból meg egyedül a blokk ami valamit is ér, az is csak azért mert patent VW liszenc, asszem az MH szériás 1.3-ból. ismerős darab, nekem is ugyanilyen, és szeintem az egyik legjobb valaha gyártott VW motor. (AUDI-tól vették át)

A váltó újonna is kuka volt, a utángyári cuccok kb egy levélnehezék minőségűek, nem vennék ilyent semilyen kivitelben, az ára a legnagyobb poén. Hát ki a frász fog ilyet venni több mint 700e-ért?!
Azt meg nyilván honecker se gondolta komolyan hgy a jenkikhez fog exportálni ebből, de komolyan ki volt az a barom aki ilyet vett odaát? Pláne hogy mexikóban ott a VW legnagyobb leányvállalata, príma furgonokat gyártanak azok is, ha kell egy, akkor T3 Caravelle.

Ha KGST pickup kéne akkor meg elég lenne egy Favorit Pickup olyan 300e-ért. Szívni azzal is lehet, annak a motorja se ér kutyafaszát se.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:27:06

@kicsmocs:
Szerintem is dízellel igazi egy Merci. Abban verhetetlen, benzinből meg BMW kéne mert az meg abban jó.
Milyen kár hogy inkább olajkályhát vennék 3 liter körül, szvsz BMW kiesett a játékból.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:32:29

@Csikós Zsolt:
valszeg inkább nyugatabbra butapesttől, mert spec én se láttam járó kupét úgy 2 éve, de a limuzint is meg tudnám számolni az egyik kezemen ami járóképes a környéken. És még maradna is szabad ujjam. Itt új kocsiból akad bőven, szerintem az itteni megyei átlagélettartam 10 éven belül van jócskán, csakaz ilyen egyszerű, olcsó, tartós gépek húzzák le mint az FAstra, Swift II, Golf 2-3.
De Merci Audi, stb nagy gépek 10 év felett abszolút semmi. Persze nekem 8, én tökéletesen elvagyok az új kocsikkal is, vannak príma konstrukciók bőven mostanság is.
ha meg króm hiányzik megnézek egy utcányi Zsigulit a helyi gettóban.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 16:43:24

@Csikós Zsolt:
Lehet hogy nem kellett volna elkapkodni azért a rongyos 200e-ért azt a gépet, mert a kasznit leszámítva rendben volt, én kikaptam volna belőle az egész hajtásláncot, meg a futóművet, a többire meg valaki csak vevő lett volna.
De így ha nem is te élvezed ki hogy mindennapira lett volna egy állólámpád azért fasza hogy megmenekült az enyészettől.
Apropó less rá erre a vidire:

karotta.blog.hu/2009/04/27/semmitmondo_szamok
0:56-nál balról jön egy drapp W115-ös kocka hátsó rendszámmal. Ez helyi lakos vagy egy külföldi gép?

butschq 2010.01.12. 17:58:23

@UnvincibleUbul!:[I]:
hirtelen nem találtam sima két üteműt googleban, használtautón meg egyáltalán nincs, vagy csak nekem nem tűnt fel. ha meg már auditól átvett motorok, akkor inkább maradok a két üteműnél, asszem vmi DKW maradvány az a 3hengeres, környezetet meg kb annyira tisztítja mint a dízel mercik. jók voltak azok, feszt szerelni kellet őket, kb mint a simsonom.
ha skoda, akkor inkább rapid, de az meg nem ez a new sztájl el camino (mármint nekem az:D), a favorit pick upja is tetszetős, de vonzódásom a warnyúhoz gyermekkoromba nyúlik vissza, így nekem az viszi a prímet. még szerencse hogy különbözőek vagyunk, nem tudnánk egymás nőit elszeretni:)

GaspiW123 2010.01.12. 18:03:40

Köszi a sok építő-fikázó-biztató hozzászólást. Pár hozzáfűznivaló a projekthez:

1. a 2 két bontószökevényt senki ne sajnálja. Köpedelem volt mindkettő...
2. építés alatt van a projekt, így nem tartunk még a motormosásnál (nincs még színre fújva a motortér ...stb.)
3. a 250-es motor (M123) csak limóban és kombiban szerepelt. A "magyarkupét" már ezzel vettem. Nem akart beindulni pár hónap állás után, már repült is kifelé...
4. még nincs bent a hátsó fal a kereszt-merevítésekkel, de ha csavarodni-repedni fog, hát átalakítjuk...
5. limóból, kombiból, mentőből ilyet építeni nem kihívás, vmint nem is tetszik az első ajtó kialakítása miatt. Ezért készül 2 autóból a jármű.
6. a hivatalos papírozás meghaladja vszeg a projekt kereteit, így maradunk a P rendszámos közlekedésnél.
7. van hullaszállítónk is, azt sose vágnám fel ilyen játékhoz.
8. saját agymenésem az ügy, ha nem sikerül úgy, ahogy szeretném, hát összevágom max...

GaspiW123 2010.01.12. 18:44:13

@ommm: Ja-ja, Rappold 280-as (ha jól látom), nem rossz ár. A mienk olasz, fémtetős (Pilato), dízel és nem utolsó sorban magyar papíros...

a márk 2010.01.12. 19:45:00

Először is kitartás az építőknek, minden elismerésem.
Másodszor, pedig akárhány merga pikápot néztem mindnek elb@aszott szedán ajtajai voltak ez az ELSŐ amelyik szép arányos kupéajtót használt. Jéééé ezt eddig senki nem vette észre pedig rengeteget fog dobni a végső megjelenésen.
Harmadszor, a tulaj szabad akarata milyen motrotot tesz bele. Jó az a 300D...
Negyedszer, a sok statikus lakatosnak. Építsetek ennél erősebbet, vizsgáztassátok le és utána köpködjétek le ezt.
Ezért tart itt az ország, mert minden 2. ilyen jó szándékú. Gyerekek ez csak egy vicc, hobbiból inkább örüljetek, hogy nem kell a dajcsokhoz menni, ha ilyet akartok nézegetni.

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 19:51:57

@kohlenbrenner:
jó helyen kapiszgálsz, az a 2T motor az tényleg egyenesági rokon a DKW-val, szerintem még a furat/löket arány meg a kompresszió is stimmel, és a vicc hogy az összes NDK-s motor ugyanezen alapon nyugszik csak más lökettérfogattal, a Simsonok MZ-k is ugyanilyen karakterűek csak arányosan lekicsinyítve.
Nemmintha rossz lenne, sőt nekem a kedvenc hajtóművem, szerintem ennél jóindulatúbb 2T-t akarva se lehetne összehozni mint ezek,(nagyon príma egyenletes nyomatékleadás, tartalékos üzem) am én is MZ-Simsonon szocializálódom, ingázni, dugót kerülni tökéletes mindkettő, és olyan hiba még nemigen akadt rajtuk a többtízezer km alatt amit egy hétvége alatt ne tudtam volna helyrehozni.

De fasza a dobozod a géped seggén, nekem is kéne egy ilyen csak félek h feltörik a picsába, sisakot úgyse tennék bele, mert gyakorlatilag fillért se ér, kiskőrösi. konzolt te csináltál hozzá?

UnvincibleUbul!:[I] 2010.01.12. 20:00:17

@kohlenbrenner:
különben megjegyzem, ha pár szarevőnek nem jut eszébe kitiltani, lehet h utolsószériás 353-ast vagy kombi 601-est vettem volna, de így pár fokkal kultúráltabb gép lett belőle, pedig sajnálom, hogy a következő generációk már elindulni se tudnak majd a gengszterváltóval.

Krisi 2010.01.12. 20:40:01

csak annyit fűznék hozzá, hogy én is utálom a dízel motorokat, pláne személyautókban.
de.
a zőcséges Mercikhez szerintem kimondottan illik. ezek az autók nem arról szólnak, hogy tuning Civic-eket alázzunk a pirosnál vagy keresztbevágjuk minden kanyarban. ebbe beül az ember, és egy más világba csöppen - Csikós Zsolti 4/B ezt már jópár posztban kifejtette, tessenek szépen rákeresni.
szóval nekem teccik a gép, jó ötlet, és remélem egyszer papírjai is lesznek :)

butschq 2010.01.12. 20:57:51

@UnvincibleUbul!:[I]:
hát az egyszerű volt, van az a táska tartó vagy mi, az a csöves l alakú vmi, nemtom mi a pontos neve, függőleges rész levágva flexel, alsó részhez meg hozzáerősítve csavarokkal meg anyával, mármint az a rész amire rátolod a dobozt. na nem nagy súlyokra jó, de szerszámoknak, italnak, kajának bőven elég.
"pedig sajnálom, hogy a következő generációk már elindulni se tudnak majd a gengszterváltóval"
no nemrég léptem át a kétikszet, de még én is olyanon tanultam meg vezetni, sajnálom is a későbbi generációt. mikből ki nem maradnak...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.12. 21:18:11

@Csikós Zsolt: Igen, Esztergomban laktam. Elég sűrűn jártam Pesten, mégsem volt szerencsém találkozni a típussal az utóbbi időkben sajnos. Gyerekkori nagy kedvencem, álmom volt.

Csikós Zsolt 2010.01.12. 21:26:09

@nem kéne...:

Reszelgettek ők már CX-et is, nem egyet. Most is van a családban náluk.

gnme 2010.01.12. 21:31:12

@ommm: jé némmá' egy vállalkozó furgon.

Két raklap (kb. 2t) lángvágott anyag belefér?

Ha halottat elszállít, akkor vasat is b+

:)

misinator 2010.01.12. 21:36:12

@misinator:

GaspiW123!
Az, hogy benzinre szavazok, egy dolog, le is írtam tételesen az okait:-)))
De a lényeg, én gratulálok és további kitartást, erőt, egészséget kívánok a projekthez!
Ami elszomorít - és jellemzi közállapotainkat - az a kettészakadás, ami ezt a jámbor vállalkozást dicséri. Nem értek hozzá, nem tudom megítélni hogy mennyire profi v. urambocsá dilettáns a ténykedésetek, de hogy ez - és bármi más - miért fáj az emberek "másik" részének!!!???
Gyerekek, ez magyar mentalitás, v. más országokra is így, ennyire jellemző?

esef 2010.01.12. 21:52:25

@ommm:
Kicsit morbid, de milyen jó lenne egy ilyen autó. Mekkora ágy belefér hátra, isteni jót lehetne benne aludni, nem kellene szállásra költeni...

esef 2010.01.12. 21:55:02

@ommm:
Na meg mennyi mindent lehetne csempészni vele. Autóhoz illő ruha és a rendőr tutira nem nézne be hátra a "raktérbe". :)

nem kéne... 2010.01.12. 22:01:16

@Csikós Zsolt:

tudom.
az enyémet a dani vette meg.
az volt a legelső autóm, nagyon megbántam, hogy eladtam.
az autópiac 250. számát azóta is őrzöm.

nem kéne... 2010.01.12. 22:03:16

@esef:

haverom táborozós autóstalálkozókon mostanában rutinból a csomagtartóban lakik.
nem ázik be, nem göröngyös, csöndes, nem bontják rá, mint egy sátrat.
végöl is van benne ráció.

ommm 2010.01.12. 22:04:39

@esef: Pontosan ugyanez jutott eszembe.
Mondjuk aegy finom kis szlovén kempingbe begurulni, kicsapni a sörcsapot belőle és csak lebzselni az árnyékban
valamint begyűjteni az 1327 fotó/szekundum vakuvillanását :)

Dennis01 2010.01.12. 22:25:47

@ommm: Itt Angliaban nagy hagyomanyuk van a mentoautobol atepitett lakoautoknak is.
Csak az emberben benne van az erzes, hogy mi van ha valaki mar meghalt benne...
Amugy nagyon tetszenek.

Dennis01 2010.01.12. 22:27:46

@ommm: Itt Angliaban nagy hagyomanya van a mentoautokbol atalakitott lakoautoknak.
Nagyon tetszik, bar az emberben benne van az erzes, hogy mi van ha valaki(k) mar meghaltak benne..

pickapu 2010.01.12. 22:29:13

Az E2200 Mazdámban is ezt szerettem, hátul franciaágy, be nem láttak, el lehetett férni az asszonnyal...
Csak azok a fránya laprugók nyekeregtek nagyon :)))

esef 2010.01.12. 22:51:06

@ommm:
Azt hiszem a Dacia Klub oldalán láttam egy átalakított Logan Van-t. A halottas-zöldséges ahhoz képest egy hodály...
Az őrültek esetleg még egy sátrat is rakhatnának a tetejére mint a VW Westfalián volt...

atabi 2010.01.13. 10:33:01

@stofilol: hmm igen,ha ez megér 2 év felfüggesztettet akkor rajta :-DDD

stofilol 2010.01.13. 13:48:57

@atabi:

sajnos a rendszer ijen megoldásokra kényszeríti az embert.

és gyönyörüen müködik ;)

Rocko- 2010.01.13. 20:46:06

@Flat-6: nem egyszerűbb gyárit venni? :)

@Asszeretnémondani: "Az SQ eleje a coupe-ból van, az A oszloptól a B oszlopig a kétajtós 80-as, a B oszloptól hátra ismét a coupe. Nézd meg majd jobban a szélvédő meredekségét és az ajtó hosszát a két típuson. Magyarországon is készült egy SQ és ezekből rakták össze, meg a gyárban is."

hát ha te mondod...
img.carstyling.hu/usercars/00/05/29/19/52919_1262546194.jpg
img.carstyling.hu/usercars/00/05/29/19/52919_1262546113.jpg
www.audimotorsport.se/Bilder/S1album3/slides/DSC01898.JPG
www.audimotorsport.se/Bilder/S1album3/slides/DSC02112.JPG

nekik nem szóltak erről...

ralfi 2010.01.13. 22:37:25

udvozlet mindenkinek

szeretne kerni a segitsegeteket mert van egy w123 200s benzines birodalmi vassam amit nagyon szeretek de nemtudom a vacum csovek , hogyvannak rajta a kocsit teljesen felujutotam foleg a motort es fek, kardan, stb elore is koszonom a segitsegeteket ralfi anglia

Ritchie 2010.08.15. 15:24:28

Hmmm!
Aki azt állítja az m110 es motorról h elbaszott az maga egy elbaszott alak,már bocs.Nekem 2 mercimben volt ilyen motor, kitudja hány km el,de mindeben 500 e fölött mutatott az óra.
Aki meg azt állítja h egy mercédesből hiányzik a tartósság az nem ért semmit főleg ha egy bmw vel hasonlítja össze.Jó a bmw de kb 3 db megy el annyi km mint egy azonos kategóriájú merci.
süti beállítások módosítása