Kényszerpihenő olajanalízissel

  2010. március 07. - Balázs Viktor Címkék: dezső ponton csikós domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

Amíg a tréleres autó - egy hármas BMW - megérkezik a két t-s Puttgardenbe, a társaság Csikós bagószagú, lepukkadt hotelszobájában múlatja az időt, optimizmusuk visszatért, folyamatosan röhögnek - magukon. A kopasz fázósan az ágyban fekszik, a paplan alá bújva, nem csoda, elég kimerült lehet.

A hirtelen nyert szabadidőben szépen visszagombolyították a hiba kialakulásának fonalát, lassan minden világosnak tűnik. A domsjői autót tavaly újították fel, friss, alig néhány kilométeres olaj volt benne és új szűrő. Ezért mertek elindulni vele, felesleges pénz- és időpocsékolás lett volna kicserélni. Amikor az olajnyomás-para elkezdődött, gyorsan felhívták az itthoni pontonos ismerősöket, akik azt mondták, hogy 0,6 baros alapjárati nyomás a benzinesnél még teljesen rendben van.

a

Aztán úgy tűnt, hígulni kezd az olaj, de a gyújtásállítás után ez a jelenség megszűnt, és az alapjárati nyomás is visszaállt 0,8-ra.

Elővigyázatosságból azért sűrűbb olajjal pótolták az időközben elfogyasztott kenőanyagot, sőt biztonsági olajcserét is terveztek. Ez azonban mínusz 15 fokban, az út mellett kivitelezhetetlen, szétfagytak volna, és a rendőrök sem szeretik az út menti berhelést arrafelé. Ráadásul az időtényező is szorította őket, és egy jó darabig minden rendben is volt.

b

Az olaj a végső felmentését akkor kapta meg, amikor Karesz a kompozás közben egy 24-es kulccsal letekerte a blokk elején elhelyezkedő túlnyomás szelep fedelét. Amikor benyúlt az üregbe, minden világossá vált: a felújításkor valószínűleg - a blokkot féltve - nem eléggé húzták meg a szelepet, és az a menet közbeni rázkódástól fellazult. Olyannyira, hogy szerszám nélkül, kézzel ki lehetett tekerni. Legalábbis valószínűleg ez a magyarázat.

Ki láthatta volna ezt előre? Kinek jutott volna eszébe ezt leellenőrizni? Kezet a szívre: nem tudok elképzelni ilyet.

A sztori eddig:

1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571815836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szőröstalpúrománcigánygeci 2010.03.07. 12:28:04

Na ugye...hajrááááá, székelyföld a mínusz 20 fokkal és 30 centi hóval együtt veletek...!!!

halandoblog 2010.03.07. 12:28:57

folymatosan röhögök én is

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.03.07. 12:29:43

Ó. Tényleg rejtett hibának tűnik :) (Mondjuk ln nem értek ehhez annyira, de ugye ez nem okoz maradandó károsodást?)

aircooled 2010.03.07. 12:29:49

csúnyán néz ki az az alkatrész:( remélem a hiányzó darabok nem a főtengelycsapágyakban vagy a hengerek felán vannak elkenődve.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.03.07. 12:29:59

Basszus!
Reméljük az alacsony olajnyomás azért túl nagy gondokat nem okozott!
Gondolom egy ilyen kényelmesen purrogó kis motor, ami egyébként is eszi az olajat nem veszi annyira zokon a kicsit alacsonyabb olajnyomást.
Viszont ha a szelep rendesen be van tekerve, akkor akár lábon is lehetne tovább, erre akartok kilyukadni? :D

orlasa 2010.03.07. 12:30:21

Javítható a helyszínen?

127_sud 2010.03.07. 12:31:14

Ez érdekes dolog. Nagyon ritka esetben történik tényleg teljes és minőségi motorfelújítás, úgy tűnik még tőlünk nyugatra is.

motorsport77 2010.03.07. 12:31:22

Akkor most nem volt olajnyomás és a műszer azt mutatta? Az elég gáz.

Tigrincs82 2010.03.07. 12:31:51

Ilyen nincs gyerekek!!! Nehogy maa egy nem rendesen meghuzott csavaron mult az egesz....

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.07. 12:31:52

És ha ezt rendesen betekerik és feltöltik sűrűbb olajjal akkor lehet tovább jönni lábon? Nem értek hozzá, azért kérdezem.

Figyejjémmá 2010.03.07. 12:31:53

Kitartás Csikiék! Ha az ember már magán sem tud röhögni, az a vég. De szerencsére nincs semmi baj! Haza jön a ponty, Karesz meg meggyógyitja, és kész. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.07. 12:32:10

Meghúzták? Beindították?
Károsodott valami?

Mr. Homn 2010.03.07. 12:32:14

@yaffa: lábon? biztos hogy nem, ezzel az autóval már nem szabad olyat.

The Good Boy 2010.03.07. 12:32:16

hú, most megnyugodtam!
szerencsére sem a svéd eladó nem cigánykodott, sem kareszék nem hibáztak. a hiba a renccerbe volt generálva. És annak "örülök", hogy gyakorlatilag elkerülhetetlen, a véletlenek különös egybeesése miatt jött elő, nem emberi mulasztás miatt (mert az is a kimélés jele nálam,hogy nem merte a motrfelújitó nagyon meghúzni, nehogy baja legyen)
mert ha valaki hibázott volna,akkor elkenődtem volna rendesen, és csalódott lenne a világképem egy része!

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2010.03.07. 12:32:49

Még jó, hogy nem hagyták el útközben.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.07. 12:33:11

akkor ez most jó hír?

ezen folyt el az olaj, vagy emiatt esett le az nyomás, de amúgy az olaj megvan, vagy mi van?

fordítsa le valaki, pls.

motorsport77 2010.03.07. 12:36:09

Ez nekem se teljesen tiszta, a motor kopog nem? Akkor nem volt olajnyomás és csapágyas, egy túlnyomás szelep elengedi az olajat-alacsonyabb lesz a nyomás-a műszer mutatja.

Hurri Kán 2010.03.07. 12:36:33

Eszerint egy olyan dolog okozta a hibát ami senkiben sem merült fel, hogy ellenőrizni kéne. Bízzunk benne mostmár (mert a több mint 1000 km-t csak megtették lábon, tehát nagyon rossz nem lehet az autó!) hogy nagyobb baj tényleg nem történt. Remélem rájöttek hogy nem érdemes most már tovább kockáztatni és szépen hazahozzék a Pontyot!
Várjuk!

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.07. 12:37:01

Én sem igazán értem, hogy akkor most mi van.

Fomics 2010.03.07. 12:37:17

Valaki megnézhetné az auráját ennek a mergának.Úgy tünik, vonza a bajt.

apuc 2010.03.07. 12:37:58

@biker_kolee: Nagyon jól nyomod!! :o)

Mr. Homn 2010.03.07. 12:38:10

@Hammer: egyből visszafolyt az olaj, nem jutott el oda ahol szükség lett volna rá. úgy képzeld el hogy locsolsz a kertben egy kútban levő búvárszivattyúval, és játékos kedvű szomszéd belebassza a bugylibicskát a kútból feljövő slagba. szivattyú dolgozik, nyomás van, de a víz egyből visszafolyik a kútba, te meg nem érted hol a víz.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.07. 12:38:11

olyan lassan a sztori, mint a viccben.

0 - ez és ez történt
1 - hát, ez már baj.
2 - nem olyan nagy baj, mert ...
3 - hát, ez már jó
4 - nem olyan jó, mert...
5 - goto 1

Akarki lehetek 2010.03.07. 12:39:19

Ennek örülök. Ezt az alkatrészt senki sem ellenőrizte volna, az tuti. Nem ők hibáztak. Bár aki legközelebb Pontont akar venni, tuti ezzel kezdni :) Azt viszont el tudom képzelni, hogy nem húzták meg annyira, és szóltak is a tulajnak, csak elfelejtette, vagy gondolta, ha eddig jó volt, akkor ezután is az lesz. Valószínűleg a motorban nagy kár a nyomás miatt nem lett, mert mint Csikós mondta, végig bámulták az órát, mert látták, hogy a nyomással valami nincs rendben.

AR-Peter 2010.03.07. 12:39:32

Spekulálok: Ha tényleg megvan a hiba ÉS feltöltik friss olajjal, akkor elvileg újra nekiindulhattak volna. De nem tették. Ebből arra következtetek, hogy mégis van vmi maradandó károsodás. Amit az olajmutató folyamatos kémlelése miatt nem értek. (Mert nyílvánvaló, hogy azonnal leállították, mihelyst elment az olajnyomás, tehát elvileg nem károsodhatott semmi.)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.07. 12:39:48

@Mr. Homn: hát ez már baj

kérdés, hogy a lelazulás és a megállás között mennyit ment és főleg mennyire károsodott a motor...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.07. 12:39:56

@Mr. Homn: Hát ez nem jó, akkor nincs rendes kenés. Károsodhat a motor.

apuc 2010.03.07. 12:40:13

@Mr. Homn: Miért ne?
Hoz annyi olvasót ez az Odüsszeia, amire a szponzorok fizetnek annyit amiből 2 ponton is megvehető ;o)

Suttora 2010.03.07. 12:40:42

Hát igen, erre vannak az előírt meghúzási nyomatékok, aminél tuti nem szakad be, de már eléggé meg van húzva az a csavar. Most már nem fognak lábon jönni akkor sem, ha lehetne.

Annak örülök, hogy tudnak röhögni magukon :)

Hurri Kán 2010.03.07. 12:41:07

@Hammer: innen nehéz megállapítani, de valószínű, h emiatt nem volt rendes olajnyomás. És reméljük, hogy az innen lepotyogó alkatrészek nem kerültek olyan helyre ahol nagy bajt tudnának csinálni!
Másik: ennyi idő alatt ha az olaj olyan helyre is megy, ahová nem kéne, az füst v. egyéb módon megjeleik.

aircooled 2010.03.07. 12:41:11

@Mr. Homn: na várjunk csak, akkor most x100 kilómétert kenés nélkül ment a montor??

gertan 2010.03.07. 12:43:15

Az lesz a szép, ha Csikós influenzás lesz...
Amúgy a hármas BMW haza tudja húzni? Arról volt szó az elején, hogy azért kell lábon hazajönni, mert nagy autó kéne a vontatáshoz. Vagy rosszul emlékszem a Ponty Saga elejére?!

Valaki szervezze meg, hogy a rendőrség a határon várja őket és díszkisérettel hozzák el őket a Hősök terére, ahol a Csikós- hívek ovációval fogadhassák a "hősöket"!!! Aztán meg a Dózsa téren a Ponty tiszteletére meg egy óriási halászlé főző verseny! Az ötlet jogdíjjal védve!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.07. 12:43:20

@PeterH: abból, hogy mégse jönnek lábon, nem vonnék le messzemenő következtetéseket (meg optimista is vagyok)

lehet, hogy csak nem akarnak bolondot csinálni a tréleresekből + nem kockáztatnak (végre) több rejtett hibát

Hurri Kán 2010.03.07. 12:44:23

@aircooled: annyit azért nem valószínű. Másik, amit nem tudunk (legalábbis én) h az olajnyomást a műszer a rendszer melyik részén méri. Ha valaki tudja, esetleg válaszolja meg, köszönöm.

evo87 2010.03.07. 12:44:50

@biker_kolee: Ez a póló nem túlzás egy csöppet?

gertan 2010.03.07. 12:45:09

Remélem a svád tulaj nem olvassa a történetet, mert ha igen, szerintem már rég kórházba került!

Hurri Kán 2010.03.07. 12:45:42

Inforadio.hu-n a címlapon :)

motorsport77 2010.03.07. 12:45:50

@PeterBlau: Fiat 1500 1962-es sajnos nem az enyém :( Egy havernál áll egy ugyanilyen de már elég menthetetlen állapotban van.

Suttora 2010.03.07. 12:46:15

@aircooled: Az teljességgel kizárt. Nem hogy x100, de általában még 10 km-t sem megy el kenés nélkül egy motor. 2-3-at talán.

Mr. Homn 2010.03.07. 12:47:55

@aircooled: na de én azt honnan tudhatnám? egy eccerű billentyűhuszár vagyok ezer kilométerre az eseményektől. :)
de szerintem nem sokat mehetett kenés nélkül, elég egy kis kimozdulás és már nincs is nyomás, az meg egyből jelentkezik a motor járásában (és a műszeren). és az előző posztban az volt hogy egyből megálltak. persze az a kompra-felmászás tutira nem használt...

Hurri Kán 2010.03.07. 12:50:11

@Mr. Homn: kompra felmászásnyit ki kell h bírjon. Ezek még autóból vannak!

Higany 2010.03.07. 12:52:13

@biker_kolee: Ezzel a pólóval a Csikós családot, vagy valaki másét támogaja, aki vesz ilyet?

bulista 2010.03.07. 12:52:39

Ajajj, szerintem a Csikós a rendesen ki nem feküdt tüdőgyuszira most még szétfagyott a sarkkörön túl+még a tevepontyba is simán belebetegedett - én nagyon aggódom érte...

evil. 2010.03.07. 12:54:06

:( remélem nem akkora a baj, mint látszik, várjuk a fejleményeket, bár attól tartok ez mad csak Viszen derül ki, vagy?

biker_kolee 2010.03.07. 12:54:10

@Higany: Ezzel senki nem támogat senkit. Egyedül önmagának szerez az ember örömöt és örök emléket.

Akármennyire is hihetetlen ez kis hazánkban, de nincs mögötte ordenáré lenyúlás. :)

motorsport77 2010.03.07. 12:54:10

@biker_kolee: Csikós bácsi eladtja a murvaörlőt, és belerejtette a pénztet a pontyos harmónikába :)

CSÖRR-CSI££ 2010.03.07. 12:54:31

Hát, gyerekek, én lehet, hogy kiszállok és majd egy hét múlva nézek vissza, mert ezt már nem bírom idegekkel :D

Suttora 2010.03.07. 12:55:11

Szegény Csikós, jó nagyot harapott a szaros palacsintából...

kempelenmatyi 2010.03.07. 12:56:27

Mi az ott a háttérben? Lenin szobor? Ha nem írnátok hol jártok, akár egy elhagyatott orosz város is lehetne egy a szép jövő felé mutató leninszoborral.... :-)

De csak így tovább! Sok Sikert!

a márk 2010.03.07. 12:56:51

Megint egy megszokott vasárnap reggeli Merci szerelős poszt.

Mr. Homn 2010.03.07. 12:57:03

@gyvy: persze, autóból, szerintem is elnyűhetetlenek ezek a régi szerkezetek.
de azért a szívem szorul össze ahogy elképzelem a vason csúszó vasakat, a szoruló, feszülő, deformálódó alkatrészeket...

sün58 (törölt) 2010.03.07. 12:58:35

gondoltam hogy nem olyan felelőtlenek hogy sz*r olajjal indulnának el,plána hogy a fedélzeten van olyan rutinos öreg róka mint a Karesz.
ennyit az okostóni károgómesterekről.
Gondoljunk arra hogy még a forma 1-ben is általában vmi. filléres alaktrész miatt áll meg a verda, pedig ott aztán átnézik még tán mikroszkóppal is.
károsodás reméljük nem nagy de már kár lenne így erőltetni csak nagyobb gáz lenne belőle.

fajitas 2010.03.07. 13:00:42

Kíváncsi vagyok a köv. posztra, ami arról szól majd, hogy ez és ez történt a trélerrel. :)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.07. 13:00:44

@motorsport77: Csak mert, hogy egészen jól néz ki! Pont az ilyen autókat kedvelem! Kösz, hogy megírtad, és hopp, meg is van a kép :-D

de.academic.ru/pictures/dewiki/70/Fiat_1500L_63PS_1962_1.jpg

AR-Peter 2010.03.07. 13:02:26

@Hammer: Igen, ezt így én is elképzelhetőnek tartom.

csongibá 2010.03.07. 13:03:52

Na ez az. Legalább választ kaptam pár poszttal előbb megfogalmazott kérdéseimre.

Nem néz túl jól ki az a szelep.
Továbbmenni természetesen nem lehetett volna vele, ez nem is az a kategória amit futtában árokparton meg lehetne szerelni.
Szét kell majd itthon dobni azt a motort.

És igen, ezt aligha lehetett volna előre látni, nem hiszem, hogy bárkinek eszébe jutna ezt indulás előtt ellenőrizni. Na de ezért szokták trélerezni az ilyen öreg verdákat.

Fel a fejjel, lesz még ebből autó, remélhetőleg emberi léptékű összegből javítható.
Fő, hogy hazaérjenek végre.

AtoszMester 2010.03.07. 13:05:08

Valaki magyarázza el ezt a szelepizét.

De rendesen ám.

Károsodott a motor? Különleges alkatrész ez, lehet kapni a boltban? Elég egy olajcsere, és új alkatrész utána?
Mi az a széttört gyújtógyertyaszerűség?

Amikor azt írták, hogy csattogó motorral állt fel a kompra, az nem túl reményteli.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.03.07. 13:06:26

Valószínű, csapágyas kezdett lenni a motor, azért csörömpölt, azért állították le. Karesz majd szétszedi, esetleg csapágycsészét cserél, oszt megint jó lesz. Ezt út közben, akna és minden nélkül nem lehet.

kamikaze5 2010.03.07. 13:06:54

Eszemben sincs kárörvendeni, mert én is kiemelt figyelemmel kísérem a vállalkozás sikerét, de... Már az elején a legelső kommentelők között rávilágítottam, hogy nagy baromság lábon hazahozni egy ilyen öreg autót, melyet abszolút nem is ismertek ( állapotát tekintve ), sőt elsők között ajánlottam fel, hogy elhozom Svédországból anyagárban. Kellő autóismereteik birtokában nem értem, hogy mi vitte rá őket erre a képtelen vállalkozásra. Szerencséjük persze lehetett volna, de akkor inkább egy lottót töltöttek volna ki.

Z0Ł1 2010.03.07. 13:07:47

A motorja rendben lesz? Valami szaki kommentelő meg tudja mondani, mik az esélyei szegénynek?

csongibá 2010.03.07. 13:08:29

Hoppá, jut eszembe: visszavonom és hamut szórok a fejemre: mégsem voltak olyan balf@szok, mint elsőre látásra, elegendő infó hiányában tűntek.

csongibá 2010.03.07. 13:10:37

@Z0Ł1: oké, nem vagyok ponton szaki, de csak hogy megnyugtassalak: igen, rendben lesz, meg lehet javítani, ez csak idő és pénz kérdése, viszont ennél konkrétabbat majd Csikós tudna mondani, ha már szétszedték Viszen a motort.

Tomchy 2010.03.07. 13:13:06

@Mr. Homn: épkézláb hasonlat, így már én is értem, köszi.

OFF
Duna2 Autonómián egy film kezdődött a Rolls-Royce -ról
ON

Hajrá Csiki!

Hurri Kán 2010.03.07. 13:13:48

@AtoszMester: ez a szelep azt hivatott felügyelni, hogy az olajnyomás a rendszerben megfelelő legyen, ill. túlnyomás esetén ott menjen el a felesleg (lásd kotyogós kávéfőző).
Biztos h lehet kapni, és valószínűleg nem is túl drága (sima mechanikus valami).
Miután csörömpölés volt a motorból, biztos h szétszedik és megnézik a hiba okát, tehát egy sima olaj + alkatrészcserénél több kell, de remélem nincs nagy baj.

Mr. Homn 2010.03.07. 13:13:52

...és ha visszaolvastok, Karesz már jóval korábban megmondta hogy ezzel lehet baj...

ommm 2010.03.07. 13:14:22

@biker_kolee: Várjunk még, azért ENNYIRE nem eszik forrón a kását. Van ennek egy hivatalos háttere is.

Doubledeceker 2010.03.07. 13:14:32

Elég elkeserítő, hogy egy népszerű autósmagazin olvasói közül igen kevesen értenek az autókhoz.

Ha már csörög, akkor a főtengelycsapágyaknak annyi. Egy jó motor, jó csapágyakkal olaj nélkül sem kopog, akkor kopog ha már a csapágyhézagok rendesen megnőttek. Azaz a csapágy oda.

Persze meg lehet javítani itt az lesz a kérdés, hogy a főtengely is javításra szorul, vagy elég lesz a csapágy csészéket kicsierélni.

A lányeg az, hogy így azonban már nem szabad hazajönni vele, még akkor sem ha sűrűbb olajjal, megjavítot szeleppel, esetleg kissé kopogva hazavánszorgna.

kamikaze5 2010.03.07. 13:14:57

A másik oldalát nézve valóban egy jó kis valóságshownak ígérkezett a lábon hazahozás története, ami viszont bejött nekik, mivel elég eseménydús az útjuk. Ha meg ez is volt a cél ( nem sajnálva a Pontont ), akkor óriási marketingfogás amit kitaláltak.

motorsport77 2010.03.07. 13:18:04

@PeterBlau: Ha ilyet akarsz venni megkérdem a havertól hogy mennyiért válna meg tőle, szerintem 100 alatt ideadná, csak az a baj hogy nincs padlólemez, meg küszöb meg ajtókalja kb 10centi vastagon. Nagyon nincs egyben. Esetleg alkatrésznek érné meg.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.03.07. 13:18:18

Pólóból nem lehet olyat rendelni, hogy minden résztvevő aláírja (Tudom Tevétől aki Ponty ezt nem várható, ill az Opeltől sem, de Karesz, Bede, Sipos, és persze a sokszoros mercitulaj Csikós megtehetné :)?

peugeotgeek 2010.03.07. 13:23:50

ez csapágyas lett, a felújítás után nem lett bejáratva a motor (avagy a főtengely csapágyak illesztési hézaga nem volt megfelelő, forgattyústengely köszörülés , csapágyazás , olajcsere aztán jó lesz megint...
Ez jobb mint egy hollywoodi forgatókönyv...

lanciabacci 2010.03.07. 13:28:46

"Ki láthatta volna ezt előre? Kinek jutott volna eszébe ezt leellenőrizni?"

Ezt konkrétan nyilván nem, ahogy ezer mást sem, de éppen ezért illett/kellett volna egy kis időt szánni az átnézésére. Egy hallomásból ismert motorfelújítás csak a laikusok szemében garancia. Itt azonban nem amatőrökről, hanem elvileg rutinos hozzáértőkről van szó, nem?

De nem akarok károgni, csak nagyon-nagyon sajnálom, mert így megint drágább lett a leves, mint a hús. Az igazi baj az, hogy én még nem túl sok, hosszútávon is megbízhatóan működő, idehaza felújított motorról tudok - XXI. század ide vagy oda -, de persze biztosan vannak kivételek.

Mellesleg megjegyzem, hogy egy frissen felújított, kvázi bejáratós motorba ötletszerűen sokkal sűrűbb olajat önteni sem igazán épeszű dolog.

A Binachival legalább Esztergomig el tudtak menni kettesben...

undergrund21 2010.03.07. 13:32:44

Nos én sem szerelő, sem túl hozzáértő nem vagyok, csak lelkes laikus, aki sokat bütykölt nem túl fiatal és jó állapotú saját autóin. De asszem nem lehet annyira tragikus a motor helyzete, ha időben észrevették az olajnyomás hiányát. És hát erre figyeltek a poszt szerint. he nem elég az olajnyomás, a kenőanyag nem jut el a távolabbi helyekre, illetve a mennyisége nem elegendő. nő a belső surlódás, melegszik a motor, ez egy idő után a vizen is látszik, a motor megsül, a nagy hőtágulás miatt a dugattyúk megszorulnak, beáll a szerkezet. Ha ez menet közben történik, a tömegek tehetetlensége miatt valami törik... Itt viszont időben észrevették, nem lett nagyobb kár valsz. A kompra történő felállásnál talán csak a nagyobb szelephang, himbák zaja okozott csörömpölést, hiszen oda nagyon kevés, vagy semmi olaj nem jutott, ezt azonban rövid ideig kibírja a motor. a főtengely és a csapágyak ilyenkor is kapnak kevés kenést, nem valsz hogy károsodta. persze lehet nincs igazam, csak szeretem a motorokat, nem annyira értek hozzá, mint itt sokan.:))

Adamovich Erik 2010.03.07. 13:38:24

Akkor most tulajdonképpen csak vissza kellene tekerni a föllazult olajizét, és újra üzemképes?

St.Ranger · http://www.youtube.com/watch?v=wXNKJ9AyFDo 2010.03.07. 13:41:11

Na ugye kérem szépen, mindennek megvolt és meg is van az oka! Ők odakint nem hülyék, nagyon jól tudják mit miért csinálnak. Nekünk innen, a monitor otthonosabb, melegebb oldalán járhat a szánk, de a minimum az, hogy akármi is történt, legalább egy kicsit tiszta szívből szurkoljunk nekik! Ha csak mindenki 1 pozitív gondolatot küld nekik, már az is sokat számít! :)

pet77 2010.03.07. 13:41:51

Mostmár kezd ez egy kicsit túl kalandos lenni...
...Birom a Csikóst, de amit most csinál, azt nyilván a legnagyobb olvasottság remányében teszi, (szerkesztőségi nyomásra) nem pedig saját meggyőződésből.
Elvégre érthető, hiszen abból nem lehet megélni, hogy folyton csak autókat veszel...
...viszont egy ilyen kiválóan "túlbonyolitottan izgalmas" kis sztoribol szépen jön a pénz!!(lásd a sokasodó reklámokat a postok elején!!!)
...Milyen szimpla is lett volna hazahozni egy trélerrel! Akkor most miről olvasnánk???
...Remélem a reklámbevételek jóval többet hoznak majd, mint a teve felújitása és akkor talán Csikós is jobban érzi magát!(..meg én is)

undergrund21 2010.03.07. 13:44:40

@vviking: Lehet, hogy eljönne lábon, de most már túl sok a ha, meg a talán. A motorba senki nem lát bele. Annyi biztos, hogy forog.. És most ez a legjobb megoldás egy komolyabb átvizsgálásig, nyugodtabb körülmények között.
Sok sikert a csapatnak részemről is!:))

tt60 2010.03.07. 13:49:03

"Elővigyázatosságból azért sűrűbb olajjal pótolták az időközben elfogyasztott kenőanyagot, sőt biztonsági olajcserét is terveztek." olvasható a posztban...Csakhogy:

-cca 1200-1300 km-t mentek. Egy felújított (??) motor ugyan mennyi olajat fogyaszthat ilyen távon?? Ha meg fogyaszt négy eset lehetséges, vagy elég az olaj, de akkor kék füst, vagy elfolyik... az meg látható... vagy nem értenek az autóhoz... vagy nem volt felújítva, csak lemosva...Szakemberek vezetik azt a mercit?

Ha fogyasztja az olajat az autó, s pláne egy olyan, aminek ismeretlen az előélete, mindenképp kiderítendő az oka... s nem menni vele a vakvilágba fokozatosan csökkenő olajnyomás mellett...még akkor is, ha bajos, zűrös a kiderítése... nagyságrenddel többe fog így a leves kerülni...

Valami nem kerek...

Suttora 2010.03.07. 13:53:01

@tt60: Nem azért csökkent az olajnyomás, mert fogyott az olaj...

mnandy 2010.03.07. 13:57:02

@evo87: olvasd vissza az elejétől. hosszú lesz! egy hétre is kivonhat a forgalomból. ha nem kap el a hangulata, akkor: de, túlzás. szerinted.

én már megrendeltem. szerintem..

:)

C30 2010.03.07. 13:57:07

akko most mi van?

indapass90210 2010.03.07. 14:04:03

Bassza meg a teve (a sivatagi), elfosott a notbúkomban a zalaplap! Pedig internet is vót rajta!

clubman 2010.03.07. 14:09:58

Bakker, itt is esik a hó! :-((

clubman 2010.03.07. 14:12:11

@Dövan:
Nem mondta senki, hogy finoman nyomkodd az F5-öt? Eltört az alaplap. :-)
(Persze együtt érzek veled, nem csak Csíkéket látogatta meg a Murphy.)

clubman 2010.03.07. 14:17:20

@kempelenmatyi:
Viking harcos. Mutatja az irányt (Nyugat)Európa felé. :-)

S2000 2010.03.07. 14:26:02

"optimizmusuk visszatért, folyamatosan röhögnek - magukon" Nagyon helyes, így kell ehhez hozzáállni.

tükörfúró 2010.03.07. 14:40:58

@tt60: olyan jó, hogy mindenki osztja az eszet összevissza...

ez egy nagyon régi konstrukció, eleve megengedhető bizonyos olajfogyasztás, ami mai szemmel már "bődületes", ehhez jön még az, a felújított motor még nincsen bejáratva és összekopva, vagyis sokkal komolyabb olajfogyi is lehet az első néhány ezer km-en

mire hazaérnek épp be is járatódhatott volna, csak ahhoz nem a folyamatos monoton rohanótempót javasoltam volna részemről..

mostmár kb tökmindegy..reméljük a hengerfalak nem kaptak és a főtengely sem durván

ja és igen
a regulátor lazaságra élő ember nem gondol, ez tény

de az autó JELZETT, hogy beteg
minden ok nélkül egyszer hirtelen drámai módon megzuhant a mutató...
hogy valaki EZUTÁN sem gondol erre..na az már egy másféle story..
számomra kevéssé érthető egyébként,
olyan koponyákkal a fedélzetem mint Csík és Karesz :(

tükörfúró 2010.03.07. 14:44:22

ÉÉÉÉÉSSS idehaza is ÖMLIK a hó....
sájzze!! mondaná a művelt német..

romesz 2010.03.07. 14:46:44

Akkor most Karesz megtalalta a hibat, de valoszinu szet kell szedni a motort es jol kitakaritani.

romesz 2010.03.07. 16:07:05

"Amikor benyúlt az üregbe, minden világossá vált: a felújításkor valószínűleg - a blokkot féltve - nem eléggé húzták meg a szelepet és az a menet közbeni rázkódástól fellazult. Olyannyira, hogy szerszám nélkül, kézzel ki lehetett tekerni."

Az biztos aki ezen a motoron dolgozott, valami szakbarbar volt.
eleg lett volna megnezni, hogy hany kiloval kell meghuzni a dolgokat es akkor ez nem fordul elo.
Nem tudom van e a sracoknak konyvuk a kocsihoz, de ha nincs akkor elsokent azt kell beszerezni. Nelkule csak ganyolva lesz az auto. Mikor en autot veszek akkor a legelso az, hogy a gyari szerelesi konyvet is megveszem egybol. Nekem ez hozza tartozik egy autohoz.

Devil2 2010.03.07. 20:11:05

És a gyújtásállítással vajon hogy jött meg az olajnyomás? Annyira nem melegedhetett még komoly utógyújtással sem, hogy a mínuszokban felrottyanjon az olaj, pláne ha a víz meg fixen 80 fokos. Hát mindenesetre érdekes, maradjunk ennyiben.

Devil2 2010.03.07. 20:13:33

Jobb lesz azt a motor itthon Viszen atomjaira szedni és újra összerakni, gyári utasítás szerint.

Devil2 2010.03.07. 20:18:05

@tt60: Láttad a műszaki adatokat amit Balázs Vitya lökött fel? A gyári olajfogyi 0,15 l/ 100Km, nem 1000, 100 azaz 100km-en. Az 1000km-en 1,5 liter.
süti beállítások módosítása