Amíg a tréleres autó - egy hármas BMW - megérkezik a két t-s Puttgardenbe, a társaság Csikós bagószagú, lepukkadt hotelszobájában múlatja az időt, optimizmusuk visszatért, folyamatosan röhögnek - magukon. A kopasz fázósan az ágyban fekszik, a paplan alá bújva, nem csoda, elég kimerült lehet.
A hirtelen nyert szabadidőben szépen visszagombolyították a hiba kialakulásának fonalát, lassan minden világosnak tűnik. A domsjői autót tavaly újították fel, friss, alig néhány kilométeres olaj volt benne és új szűrő. Ezért mertek elindulni vele, felesleges pénz- és időpocsékolás lett volna kicserélni. Amikor az olajnyomás-para elkezdődött, gyorsan felhívták az itthoni pontonos ismerősöket, akik azt mondták, hogy 0,6 baros alapjárati nyomás a benzinesnél még teljesen rendben van.
Aztán úgy tűnt, hígulni kezd az olaj, de a gyújtásállítás után ez a jelenség megszűnt, és az alapjárati nyomás is visszaállt 0,8-ra.
Elővigyázatosságból azért sűrűbb olajjal pótolták az időközben elfogyasztott kenőanyagot, sőt biztonsági olajcserét is terveztek. Ez azonban mínusz 15 fokban, az út mellett kivitelezhetetlen, szétfagytak volna, és a rendőrök sem szeretik az út menti berhelést arrafelé. Ráadásul az időtényező is szorította őket, és egy jó darabig minden rendben is volt.
Az olaj a végső felmentését akkor kapta meg, amikor Karesz a kompozás közben egy 24-es kulccsal letekerte a blokk elején elhelyezkedő túlnyomás szelep fedelét. Amikor benyúlt az üregbe, minden világossá vált: a felújításkor valószínűleg - a blokkot féltve - nem eléggé húzták meg a szelepet, és az a menet közbeni rázkódástól fellazult. Olyannyira, hogy szerszám nélkül, kézzel ki lehetett tekerni. Legalábbis valószínűleg ez a magyarázat.
Ki láthatta volna ezt előre? Kinek jutott volna eszébe ezt leellenőrizni? Kezet a szívre: nem tudok elképzelni ilyet.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész
(X) akiknek köszönhetjük: