Lent voltam a pincében. Nem olyan nagy dolog, gondolhatják azok, akik nem ismernek engem. Akik viszont már jártak nálam, azok tudják, hogy van a pincémben egy szoba, amit sasfészeknek hívok. A berendezése egyszerű: egy kanapé, egy íróasztal, és körös-körül erős, vastag fenyőből készült polcok. Ezeken a polcokon csak papír van, papír, amit több, mint három évtized autóbuzériája szedetett össze velem. Újságok, prospektusok, használati utasítások és még ki tudja mi minden. Tehát ha én lemegyek a pincébe, az jelent valamit.
Jelen esetben azt, hogy eszembe jutott, van nekem egy korabeli Mercedes prospektus reprintem, valami autóbemutatón kaptam, ezer éve. És bizony ott van benne a Ponton. Az akkori divatnak megfelelően rajzokkal, Times betűvel szedett színes műszaki adatokkal.
Rögtön az első oldalon egy bevezető bekezdés:
Mercedes Benz. Dicsérettel és csodálattal teli , amikor ezt a név elhangzik. Hmm, szerénynek semmiképpen sem nevezhető, de lapozzunk csak tovább! A hatodik oldalon kék Ponton, két harangszoknyás nővel, mellettük magyarázó szöveg:
Mindkét típus - a porlasztós és a dízel is - pompás útfekvéssel és magas szintű biztonsággal veszi a közlekedési akadályokat, bármilyenek is legyenek az időjárási és útviszonyok.
Hát, ez mindenképpen biztató. Nem tudom, hogy akkoriban tesztelték-e már a Mercedeseket a sarkkörön, és abban sem vagyok biztos, hogy a korabeli szövegíró a Domsjö környéki viszonyokra gondolt, amikor ezeket a sorokat bepötyögte a fekete szalagos Stoewer Record írógépébe. Mindenesetre most, bő negyven évvel később kiderül majd, hogy akkor is akkora csibészek voltak-e az autógyárak marketingesei, mint ma.
Végül pedig tessék megnézni a műszaki adatokat. De ne a teljesítményt és a végsebességet, hanem a fogyasztást, a tömeget és a hasmagasságot. Az a tanulságos.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész
(X) akiknek köszönhetjük: