Motorozzon Drapál János sírjához vasárnap

  2008. február 01. - Winkler Róbert Címkék: motor programajánló

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Tessék, a bizonyíték, hogy idióta disclaimerek nélkül is lehet sajtóanyag-jellegű leveleket kiküldeni. Egyetlen bajom volna csak ezzel: nem szeretem annyira a testületi aláírásokat. Vagy legyen egy konkrét ember, per motorosbarátok per könyvkiadó. De Drapál János születésnapjának alkalmából a legkevésbé sem szórakoznék ilyesmivel. Tehát mindenkinek ajánlom, aki szereti, főleg, ha jó idő lesz. És speciel busójárás miatt nem tudok menni, de ez ne riasszon el senkit!

Meghívó Drapál János sírjának koszorúzására

Láttam a világ legállatabb utánfutóját!

Ford Country Sedan

  2008. február 01. - Péter Anna Címkék: ford mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Egyszer már megemlékeztünk a háromnaposhús-színű, 1957-es Thunderbird-utánfutóról. Most már biztos, hogy nem Photoshop volt.

Az egybenorrafeneke kialakítás után jöjjön egy dupla kombi, ugyanabban a gyomorforgató árnyalatban, Mexikóvárosból.

A Ford Country Sedan a mindenkori legnagyobb Ford szedán kombiváltozata volt 1952 és 1974 között. Az 1955-ös, teszkópink-fehér lelet a Ford Fairlane alapjaira épült.

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Ezek inkább buszok voltak, mint kombik, kilenc ember szállítására is be lehetett fogni őket, a fotelekkel beépített utánfutóval ez egy tucatra bővíthető.

A 2005-ös Fairlane-koncept, a hamarosan piacra kerülő Ford Flex is ennek a modellnek a buszméretű személyautóságát élesztette fel.

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval: a beltér

A Dákónak új ellenfele akadt.

Rózsaszín Ford Country Sedan Mexikóvárosban, ugyanilyen utánfutóval

Százezer forintért a legjobb városi autót

Autonánia: Fiat Panda

  2008. február 01. - Csikós Zsolt Címkék: panda fiat autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nagy autóra vágyni könnyű, mi több, magától értetődő dolog. De szeretni a kicsit? Arra is lehet találni magyarázatot, bár tény, hogy az indíttatások java részét nem az érzelem, hanem az ész diktálja.

Például: tavasztól őszig, ha lehet, zsigerileg kerülöm az autóba ülést, kizárólag pocsék időben vagyok ilyenre fogható, illetve ha cikket kell írnom valamilyen tesztkocsiról. És motoron mindig észreveszem, milyen iszonyatos hő ömlik ki egy akármennyire is agyonkatalizált, oxigént lehelő, Euro-egymilliós normát teljesítő dög alól, és milyen kevés egy kicsi kocsi alól.

Piros Fiat Panda. Fotó: Rácz Tamás

És hogy egyesek mennyi ideig tekeregnek azokkal a hatalmas dögökkel a városban, mire találnak egy alkalmas parkolóhelyet, miközben mondjuk egy Nissan Micra számára már tíz hely is akadt volna.

És hogy hányan fizetnek fogcsikorgatva brutális benzinszámlákat, biztosításokat és adókat, mondván: ennyi jár nekik.

Biztos igazuk van, én nem vagyok még annyira gazdag.

Engem kicsit zavar az Alfám nagy fogyasztása, meg hogy 128 lóerő maradékával vitetem a hájas seggem a munkába minden nap – egyedül.

Hétvégén ott a feleségem 190D-je, meg van veteránautó is, az én kocsim tényleg csak dolgozóba menni van. És a múltkor egy lakatos barátom bogarat tett a fülembe. Mutatott egy levágott elejű (összetörték), öreg roncsot, amihez vett egy másik, elöl ép, de forgalomból kivont másikat. A kettőt szépen összetette, gyári hegesztések mentén, merevítőket egyben cserélte, gyönyörű lett. Tudják mi a vicc? Hogy egy szem rozsda nem volt egyik kasznin sem, pedig mindkettőben benne volt már a világ kilométere.

Piros Fiat Panda. Fotó: Rácz Tamás
Fotó: Rácz Tamás

Az autó? Egy (azaz másfél) Fiat Panda.

Egy pillanat! Mielőtt a konyhakéssel átszúrnák a monitort, hogy sose kelljen többé Totalcart olvasniuk, hallgassanak meg, kérem.

Szóval az tény, hogy a Panda megjelenésekor hetedhét-határra szóló bulit csaptak Vasoxid-Földön. Mert a Panda lemezeit olyan kéjjel ropogtatták a különféle rozsdatörzsek, mint Ziegler-ostyát a kontyos öregkisasszonyok a mélange mellé a presszóban. Ha közel hajolt az ember, már a szalonban hallott némi sercegést az illesztések felől.

Piros Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu

A motorzaj egyáltalán nem számított ennél a típusnál, mert kéthengerestől négyhengeresig, nyomórudastól Fire-blokkon át a szörnyű dízelig valamennyinek a hangját elnyomta a lemezek oxiddá válásának csámcsogással vegyített hersegése.

Még az oldalvédelem, azaz körben a vastag gumicsík is rohadt. Mert az sem gumiból készült, hanem acélból, azaz abból az anyagból, amit az olaszok akkortájt a ruszkiktól kaptak, és valamiért acélnak neveztek. Később aztán ez a hullámos oldalvédelem-utánzat elmaradt, Fiaték meg a későbbi Pandákat rettenetesen gatyába rázták korrózióügyileg.

Egy olyan Panda pedig jó dolog a városban. Ahhoz képest, hogy nem nagyobb két szemeteskukánál, brutálisan nagy benne a hely, a maga spártaian egyszerű módján jópofa is.

És mivel nincs benne sok anyag, egy 1000-es Fire-motor viszi is rendesen. Nem csoda, hiszen azzal már a sportosabb kivitelek közé tartozik, volt ugyanis 750-es, meg régi 900-assal szerelt négyhengeres is. Ilyen kéne, napi tizenöt és fél kilométerre kár ennél brutálisabb döggel pusztítani a levegőt.

Néhányszor vezettem már Pandát, a kormánya jó precíz, a váltó tűrhető, ha nincs szétkopva a rudazat, a motor olasz, tehát szuper. Rugózik is, jó belőle kinézni, egyáltalán nem az a szörnyű, lepukkant érzés, mint mondjuk egy rossz Unóban. Csak az a kiflirúddal megcsinált merev hátsó híd… Hát igen, kanyarban nem esik jól neki egy gödör, de az útvonalat ismerem, mint a tenyeremet, kerülgetném a lyukakat.

Piros Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu Forrás: Használtautó.hu

Fehér Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu

Tudják mennyiért lehet ilyen autót kapni? Vizsgástul, menésestül, viszonylag eredetiben? Nyolcvanezerért. Bizony, kicsit horpadtan, kicsit napszíttán, kicsit elkoszlott belsővel, de egy év vizsgával, és őszinte 179 ezer kilométerrel ennyiért utánavágják az embernek. De találtam egy első tulajos, 90 ezer kilométeresre hirdetett 1990-est 120 ezerért.

Meg egy 1991-es pirosat, Budapesten 169 ezerért, ami már kicsit soknak tűnik, bár az már tényleg a nemrohadós fajta, és szinte megszólal a képeken.

Szürke Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu
Forrás: Használtautó.hu

De a legérdekesebb autót Nyírbátorban találtam, kerek 100 ezer forintért. Igaz, hogy messze van, és sáros udvaron áll, ami nem jó, mert valószínűleg az autó zegei és zugai is jó sárosak mindenütt, tehát nagyobb az esély a rohadásra, de épp a legérdekesebb kombináció. Eredeti, metálfényű (ami tartósabb), 1000-es Fire-motorja van, és világos-arany plüss a belseje – tudják, az a nagyon nyolcvanas évek végi Olaszország…

Világos-arany plüss belsejű Fiat Panda. Forrás: Használtautó.hu
Forrás: Használtautó.hu

Mennyi is az a Nyírbátor?

A Google Maps szerint 283 kilométer. Csak oda. Hm. Közel húszezer forint megnézni, és egy nap is kiesik. Ennyire nem égető a dolog, sőt semennyire sem az. Tavasszal inkább szinkronoztatom az Alfa karbijait, az ennél kevesebbe’ lesz.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

Közös kupéimádás Camarótól Cougarig

  2008. január 31. - Péter Anna Címkék: dizájn ford dodge chrysler mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Piros Chevrolet Camaro Mexikóvárosban

A funkcionális tárgy egyik legfontosabb feladatának megcsonkítása az a rettentő szexepil, amiért a kupékra olyan intenzíven gerjedünk. Egy kupé soha nem lesz személyszállító eszköz. Nincsenek hátsó ülései, vagy nevetségesen szűkek, de legjobb esetben is akadálypályán kell átmászni a megközelítésükhöz.

A kupé arányai mindenképpen furcsák, ezért nehéz elrontani, jól mutat kicsiben is, míg egy szedán öt méternél indul. Az alsó-közepes, közepes szedánok állítólagos praktikumuk ellenére kiégetik a szemünket. De egy kupé is öt métertől az igazi. Arra már nem csak oda kell fordulni, azt már muszáj lefotózni.

Valami barna kupé Mexikóvárosban

Mert mi pazarlóbb egy tíz négyzetméter földet betakaró játékszernél? Minek egyértelműbben a szórakoztatás a feladata? Mi másért imádnánk az 560 SEC-et?

A legkevésbé praktikus kasztni, a kupé fogalma nem tisztázott. A hatvanas években az első ülések mögötti térfogat határozta meg a kupékat, így létezhettek négyajtós kupék, kétajtós szedánok. A Dodge Dart kupéja is kétajtós szedán volt, kár, hogy a tréleren egy négyajtós visznek.

Tréleren szállított Dodge Dart szedán Mexikóvárosban

Piros Chevrolet Camaro orra Mexikóvárosban

Ma már kupék a népautók háromajtós változatai is, de ha a Renault „Limousine”-nak hívhatja a négyajtós Mégane-t…

Mexikóban az alsó-közepesek általában négyajtósak, ezért a kupéválaszték őskövületekre és sportkocsikra korlátozódik. Néha őskövület sportkocsikra, mint ez a második generációs, piros Camaro.

Rémlik valakinek a Ford Cougar? A New Edge Design véráldozata? Az 1989–1997 közötti hatodik generációnak még brutális emblémája és izgalmas arányai voltak, és esküdni mernék, a fura tető alatt elférne hátul a Péter is.

Szürke Ford Cougar Mexikóvárosban

Fehér Chrysler LeBaron Mexikóvárosban

Chryslerből rengeteg van, az 1977-től a mexikói piacra is gyártott LeBaron nem ritkaság, kár, hogy betakart fényszórós modellel nem találkoztam.

Chrysler LeBaron Mexikóvárosban

Palik László valakije keményen fenyít

  2008. január 31. - Winkler Róbert Címkék: verseny lol belterj

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Valakinek az utcán a zsebébe csempészek egy borítékot, és aztán beperelem, ha kinyitja? Nagyjából ennyi a lényeg az emailben, amit a Palik Racing Teamtől kaptam. Nem mondanak semmit, de tartsam titokban, mert ellenkező esetben nyilván nagyon megszívom.

Az életben semmi érdeklődést nem mutattam semmilyen autósport esemény iránt. Egyszer megsüketültem a Hungaroringen egy FIA GT-n, és szörnyű volt, annál bármi izgalmasabb. Forgattunk a csongrádi Ladacross nevű rendezvényen, az mondjuk jó volt, de az nem a hagyományos értelemben vett autósport. Ilyen atrocitás viszont még nem nagyon ért. Ki ez a hibbant tulok a Palik Racing Team sajtóosztályán? Se bú, se bá, a köszönés derogál, egyből a fenyegetőzéssel indítanak, illetve első a szponzorlista, utána jön ez:

A jelen üzenetben található információk bizalmasak és az ügyvédi titoktartás körébe tartozhatnak. Kizárólag a címzett, illetve az általa meghatalmazott(ak) használhatják fel. Ha a jelen üzenetnek nem Ön a címzettje, felhívjuk figyelmét, hogy annak jogosulatlan felhasználása, másolása, terjesztése vagy a tartalmával való visszaélés szigorúan tilos. Ha az üzenetet tévedésből kapta, kérjük, hogy haladéktalanul értesítse munkatársunkat az office@palikracingteam.com e-mail címen, majd törölje / semmisítse meg a kapott dokumentumot. Jelen elektronikus üzenetben szereplő vélemények, következtetések vagy bármely egyéb információ (továbbiakban információ), amely nem kapcsolódik a Palik Racing Team tevékenységéhez úgy értelmezendő, hogy annak közléséhez a Palik Racing Team nem járult hozzá, nem hagyta jóvá, azt nem a Palik Racing Team adta ki. Jelen elektronikus üzenet és csatolmánya vírusellenőrzésen esett át, de kérjük Ön is ellenőrizze azt. A Palik Racing Team nem vállal semmilyen felelősséget, vírusok okozta problémákért, esetleges károkért. A Palik Racing Team nem vállal felelősséget az üzenet rendszerhiba miatti illetve esetlegesen a szolgáltató hibájából eredő késedelmes kézbesítésért.

Ennyi az üzenet. Állat, mi?

Ez a mondat megvolt?

Jelen elektronikus üzenetben szereplő vélemények, következtetések vagy bármely egyéb információ (továbbiakban információ), amely nem kapcsolódik a Palik Racing Team tevékenységéhez úgy értelmezendő, hogy annak közléséhez a Palik Racing Team nem járult hozzá, nem hagyta jóvá, azt nem a Palik Racing Team adta ki.

Mi van?! Jogász volt, az elmeorvos ellenben beteget jelentett?

Érdemes hosszan elemezni, minden mondata arany. Csak ugye, mivel a befenyítéses módszerrel üdvözöltek, nem tudhatom, tévedésből kaptam-e az üzenetet, vagy nekem szánták. Az a reális élethelyzet mindenképpen benne van a pakliban, hogy mondjuk a wiwes üzenőfalra tévedésből kiírják a dakaros versenyautó futóműbeállításait, vagy egy Excel fájlt a motorvezérlő elektronikából. Azt tényleg meg kell semmisíteni, nem vitás, például összetörni a monitort, mert azon jelent meg.

Soha semmi dolgom nem volt ezekkel, viszont az emailcímem nem titok, nyilván valahonnan megszerezték, belerakták a címlistába, és akkor most szpemmelnek.

Kicsit reszkető kézzel nyitom meg a csatolt PDF-fájlt, mert mi van, ha elolvasom, aztán nem tudok titkot tartani? Fizethetek életem végéig, mert jogosulatlanul terjesztettem?

Na, vajon mi lesz a mellékletben? Palik László coming outol? De mivel? Ha belegondolok, igen sok mindent tudok róla elképzelni, amit egészen biztos, hogy titokban is kéne tartani, de miért pont az én vállamra rakják ezt a mázsás súlyt?

Gazdasági visszaélés? Buzulás? Gyorshajtás? Nem vitt vissza egy DVD-t a kölcsönzőbe? Feltalálta a vízzel működő versenyautót? Megtalálta Damon Hillt?

Nem érdekel!

Na jó, de.

Fajtalankodásra kényszerített egy háziszárnyast?

Nyílik már, nyílik a PDF. Juj!

A Palik Racing Team meghívója a szerzőnek

Hát tessék, ennyi: verhet a víz február 5-ig. Profi csapat, mondhatom. És persze vajon ez visszaélésnek számít majd a bíróság előtt? Vagy az én felesleges baszkurálásomnak? Mindenesetre reménykedjünk buzgón, hogy ne azt jelentsék be február 5-én, hogy a Northern Forest Baja nevű versenyen fognak elindulni, mert azért tényleg kár volna ez a hardcore titkolózás.

Kutyák és autók

  2008. január 30. - Péter Anna Címkék: kutya honda volkswagen ford bogár toyota hummer mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Kutya egy Volkswagen Bogár előtt

A Korcs szerelmek az egyik kedvenc filmem, még a címét is sikerült zseniálisan lefordítani (Amores perros). Röviden vázolja Mexikóvárost, kutyaviadalozó csórókkal, emberrabló bűnözőkkel és pincsitartó szeretőkkel együtt, sok vérrel és sokkoló színekkel.

A mexikóiak is jó filmnek tartják, érdemes megnézni, a marhacsinos Gael García Bernal miatt is. Mexikóban nincs sok kóbor kutya, de állatmenhelyek sincsenek, egy helyi kutyakiképző ismerős szerint ez a város nem megfelelő élettér a kóbor állatoknak.

Kutya egy Hummer H2 előtt

Az a pár lézengő, nyakörves kutya is tartozik általában valahova, csak éppen kimenőn vannak. Egyetlen típust láttam az önállóan közlekedő kutyákból, közepes méretű, sárga vagy fahéjszínű, okosképű, sokgenerációs keverékek, puha szőrrel és lógó fülekkel. Kicsit használtak, de nagyon kedvesek, jól mennek a lelakott Mustánghoz, de aranyosak egy Hummer mellett is.

Kutya egy öreg Ford Mustang előtt

Honda CR-V-ből kilógó kutyák

VIP P

  2008. január 29. - Winkler Róbert Címkék: budapest lol parkolás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Nem is tudom, mi az arcátlanabb. A kamu mozgássérült igazolvánnyal parkolás? A csak úgy, minden nélkül a járdás, zebra előtt parkolás? Vagy ez az igazi, idióta/szánalmas kategória, a VIP P, látványosan házi barkács megoldásban.

VIP P feliratú tábla egy autó ablakában

Milyen VIP? Hol VIP? És ha VIP, ki nem szarja le? Az egyes rendezvények, intézmények területeinek VIP vendégeinek külön alkalmi, területi belépőt adnak, ezt már egy orangutánból sebtiben átképzett parkolóőr is tudja. Valahol megkajálták már ezt? Hát igen, igazából ez a nagy kérdés a környéken rendszeresen szabálytalanul, kereszteződésben parkoló SLK Merci esetében. Ha merem, egyszer megkérdezem a gazdáját.

Babakék Bel Air

  2008. január 29. - Péter Anna Címkék: chevrolet mexikó 2008 bel air

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Babakék Chevrolet Bel Air Mexikóvárosban

Találkoztam már itt sárga Bel Airrel, és akkor is meglepett, mennyire jól áll neki a sárga. A babakéket még a sárgánál is bénább autószínnek tartom, nem is küzd vele egy gyártó sem, talán csak néhány Alfát látni Babaszappan-kékben, de egy Alfa egészen hülye színekben is elmegy.

Babakék Chevrolet Bel Air Mexikóvárosban

Ez az első generációs Bel Air, az ötvenes évek közepéről, teljesen természetesen viseli a buta színt, szürkében még odalenne a mesebelisége.

A Bel Airekek belső kárpitozása harmonizált a kasztnival, az autók egy- és kétszínű fényezéssel voltak rendelhetők, a színskálán olyan árnyalatokkal, amik mára teljesen kihaltak az autóiparból:

A Chevrolet 1957-ben választható színei

A babakék mellett ilyen az elefántcsont, vagy a sárgászöld is.

Mexikói Bimmer

  2008. január 28. - Péter Anna Címkék: bmw x5 mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

A cuernavacai Bimmer Motors BMW-kereskedés rendszámtáblája

Azt hittem, a „Bömös” és a „Bimmer” kifejezések csak nálunk élnek. A Bömösben továbbra is bízom, de a cuernavacai BMW márkakereskedés Bimmer Motors néven fut. Kiemelném a „Motors” előtt sorakozó, M-szériára utaló csíkokat. Az X5 természetesen gyöngyházfehér, mi más lenne.

Fehér BMW X5 Mexikóban

A gyerekek ezt már leszarják

iWaver távirányítós autók

  2008. január 28. - Kari Címkék: játékautó featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig

Ford GT játékautó

Még a nyáron kaptam egy remek kis játékot. Gyerekkoromban mindent megadtam volna, hogy távirányítós autót kapjak. Persze volt egy Wartburgom, kábeles távirányítóval. Villogtak a lámpái, lehetett kormányozni, de aztán hamar eltört a futóműve, és nem lehetett már használni többet.

Ford GT és Saleen S7 játékautók

Akkoriban meg egyrészt nem volt játékbolt minden bevásárlóközpontban – bevásárlóközpont sem, ugye -, meg gondolom drágák is voltak ezek a cuccok, így sosem kaptam másikat. Persze a profi játékok most is rohadt drágák, van viszont megfizethető árú alternatíva. Na, egy ilyen készletet kaptam kipróbálásra. Az hagyján, hogy a vezetékes távirányítóknak már jó régen befellegzett, de ebben a csomagban volt kirakható pálya is a kocsiknak. És az autók felszerelése sem piskóta.

Ford GT és Saleen S7 játékautók a hozzájuk való pályán

Az autók távirányítója

A pályát saját kreativitás szerint alakíthatjuk ki az egymáshoz kapcsolható elemekből. Van szalagkorlát a szélekre, hogy ne szaladjanak le a kocsik, és a terep közepére is rakhatunk ki sávelválasztót, vagy kanyarkombinációt. Nagyon zsír.

Az autókat a távirányítón keresztül konfigurálhatjuk. Milyen legyen a fékerő, a gázérzékenység, a difik erőssége, a hajtás aránya: mind-mind egyénre szabható.

Az autókhoz járó tuningszett

Távirányítós autó alváza

És ha ez nem elég, akkor a kocsikhoz jár külön tuningszett. Spéci váltóáttételek, kicsi rugók a felfüggesztés keményítésére-lágyítására, kormányáttétel-módosító…beszarás. Mondjuk ezekhez hozzá sem nyúltam, mert a nagy bumszli ujjaimmal meg sem tudom fogni ezeket a mini alkatrészeket. De gondoltam a default konfiguráció is megfelel, hogy a tízéves fiammal játszunk egy kicsit.

Összeraktuk a pályát nagy lelkesedéssel a szobában a szőnyegen, és körülbelül fél órát zúztunk. Ekkor már este volt, így elpakoltuk a pályát. Ekkor vettük észre, hogy olyan nyomott hagyott a szőnyegen, ami csak tisztítóban jött ki belőle. Így a hétvégén előrelátóan a kertben raktuk össze újra, a füvön. Ekkor már nem volt akkora a lelkesedés a fiam részéről. Már ismerte, mit tud a játék, és mit lehet vele csinálni. Ez neki már kevés. A számítógépen, vagy a Playstationön, de akár az egyik mesecsatornán is nagyobb adag adrenalint kap, ha tíz percig nézi.

Távirányítós autók a kerti asztalon

A szerző lánya egy távirányítós autó távirányítójával

Rájöttem, hogy manapság a gyerekek már nem gerjednek az ilyen távirányítós cuccokra, ami nekem még mindig jó játék. A mostani valósághű játékokban tízszer annyi ingert kapnak, és százszor jobban szórakoznak velük, mint egy ilyennel, ami csak megy, meg kanyarodik, meg megáll. Nagy cucc. Mást nem tud? Mondjuk felrobbanni?

Hároméves lányomat jobban érdekelte, de persze neki csak az volt érdekes, hogy a távirányítót mozgatva az autó is megmozdul. Rendesen irányítani még nem tudta. Szóval vele bohóckodtunk még egy kicsit, aztán lemerültek az elemek.

Ford GT játékautó

Én meg arra gondoltam, ha közös játékot szeretnék velük, akkor még egy távirányítót kell vennem a Playstationhöz, nem versenyautópályát.

Tud valaki állatabb dolgot egy dögráccsal megküldött szedánnál?

Granturizálás Mexikóban

  2008. január 27. - Péter Anna Címkék: toyota úton mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Tartálykocsi egy mexikói autópályán

Nem szeretek repülni. Macera, unalmas, a kaja nekem ehetetlen. Autózni annál jobb, minél messzebbre kell menni; izgalmas tájakon és kihalt országutakon keresztül. Mexikóban is a vezetést választottuk a belföldi repülőjárat helyett.

Nagyjából semmi egy mexikói autópályán

Az autóval kicsit mellényúltunk, a RAV4 lehet, hogy ügyes és okos, de nem utazóautó. 120 felett billeg, a hegyek közül kirohanva, mély kanyonokon átvezető hidakon a szél fellöki, gyenge a légkondija, béna a hifi, és nagy benne a szélzaj, de ez volt kölcsön, szabad Maserati GranTurismo pont nem akadt a családban, de még egy nyavalyás Mustang GT se. Pedig ide az kellett volna.

Még több semmi egy mexikói autópályán

Mexikóban kétféle autópálya van, az autostrada és a superstrada, mindkettő fizetős. Az autostrada kétszer másfél sávos, a szembejövő forgalom nincs akadálypályával elválasztva, a lassan haladó járművek megbízhatóan lehúzódnak előzéskor.

Két autó egy mexikói autópályán

A nagyobb forgalmú útszakaszokon építenek superstradákat, ez olyan mint a mi autópályánk, de kétszer három sáv, középen betonnal, árkokkal elválasztva. A kétszer egy sávos autóutakon nem kell fizetni. A sebességkorlátozás egységesen 110 km/h, de sok az ettől eltérő sebességkorlátozó tábla.

Dodge Charger rendőrautó Mexikóban

A Mexikóváros – Oaxaca City közötti, vegyes auto- és superstrada 450 kilométere 160 pesóba kerül, napos matricák nincsenek, csak fizetőkapuk. Az út 80%-ban jó minőségű, a sebességet nem figyelik radarok, forgalom alig van.

Nem véletlenül használ a mexikói autópályarendőrség tuningolt Dodge Chargereket. Feketében, dögráccsal.

Tud valaki állatabb dolgot egy dögráccsal megküldött szedánnál?

A Dacia megtért övéihez

  2008. január 27. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Január 24-e, csütörtök. Gyönyörű, tavaszias idő, vakítóan ragyog a Nap az elvékonyodott ózonréteg felett, mesésen kék a széndioxiddal egyre telítettebb ég. Lelkesen köpködnek a kis utcagyerekek, vidáman csicseregnek a gurulósszatyros öregasszonyok, mély átéléssel simogatják ceruzával rajzolt szemöldökű nőik seggét a borostás, kihívó tekintetű hímek a Hungária körúton dülöngélő 1-es villamoson. Csak az én pillantásom fátyolozza némi melankolikus komorság.

A Dacia Logan MCV kilométerórája 25097-es állásnál

Kész, vége, visszaadtuk. A tartós Dacia ideje a Totalcarnál kitelt. 11 ezer kilométerrel vettem át, 25 ezerel adtam vissza. Ültünk benne heten, cipeltem vele nagy, nehéz dolgokat, mentünk vele tengerpartra, tapostunk vele havat. Egy izzó kiégett, és most a végén elkezdett valami zörögni rajta alapjáratközelben, talán a meglazult kartervédő.

A Dacia Logan MCV szemből

Panaszra nemigen adott okot, tette, ami elvárható tőle. Nyugodt, de azért tempós autózással, főleg országúton használva, nagy átlagban 5,6 liter körüli fogyasztásokat számoltam rajta. Autópályán 130 felett belehajszolható a 7,5-be, kilencvennel poroszkálva levihető öt alá. 25 ezer kilométeres korára zavaró kopás, sebesülés, elhasználódás nincs rajta. Kicsit koszos a kárpit (két kisgyerek is élt benne az utóbbi fél évben), kicsit karcos itt-ott a műszerfal, de a hét üléssel, klímával, dízellel, CD-vel megtűzdelt, listaáron ma 3,8 millióba kerülő kocsi jelenleg semmivel se néz ki elhasználtabban, mint ugyanennyit futott márkásabb társai szoktak.

A Dacia Logan MCV oldalról

Visszavittem hát a Daciát a Renault központjába, ahonnan hamarosan indul tovább új gazdihoz, új kalandok felé.

Lehet, hogy még hallunk róla! Amennyire most tudjuk, tulajdonosa az az úr lesz, aki emailben már hetekkel ezelőtt bejelentkezett hozzánk, hogy mikor visszük vissza, kinek adjuk le a kocsit, mert érdekli, megvenné. Ha tényleg övé lesz a KOT-566, kimegyünk a gépátadásra, és tudósítunk a nagy találkozásról.

A Renault gépjárműpark-üzemeltetője, Géza is könnyes szemekkel emlékszik a nemrég még épp csak gügyögő Dacia első lépéseire:

Pont, mielőtt kiadtuk nektek, jött valami szállítmány promóciós csoki az irodaházba, feltelefonált a sofőr, hogy át kéne venni, mert a porta nem engedi be a teherautót az parkolóba. Lementem, kérdeztem, hogy mi is ez pontosan, kiderült, hogy nem csoki, hanem gumicukor. Nem sok, csak két raklapnyi, egy tonna. A sofőr csak leste, hogy mi ez a kocsi, ami ilyen mohón nyeli ládaszám a gumicukrot. Két fordulóval levittem a mélygarázsba az anyagot a Daciával, simán elbírta a fél tonnákat, nem akadt fent még a rámpákon sem.

Miért is akadt volna: a forgalmiban 515 kilogramm hasznos terhelhetőség szerepel. Jó masszív szerkezet, továbbra is szívesen ajánlom mindenkinek, akinek a mérlegben a sivár belteret és a „Van egy Daciám” mondat kiejtésekor jelentkező enyhe borzongást tudja ellensúlyozni, hogy milyen jól használható, milyen hatalmas kocsit lehet venni relatíve milyen kevés pénzért. A Dacia Logant szerettük, emléke szívünkben örökké él.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk volt egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Nagyjából hetente olvashattak róla itt a Belsőségen. Elképzelhető, hogy írunk még az eladásáról és egy formálódó Titkos Projektről, de egyelőre ez a vége. Az összes megjelent epizód:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)
86 ló + 70 ló = 166 ló (2007. november 18.)
Halálhörgés, szidalom (2007. december 2.)
Vettem a Dacia helyett egy… (2007. december 23.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

süti beállítások módosítása
Mobil