Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik előtérbe helyezése marad, mert egy felni nem áll meg magában, a kasztni része. A nem gyári, változatos mintázatú, mindenre jó, de igazán semmire se tökéletes felniket hanyagolnám, akármennyire is szépek magukban. (mert nem is szépek)
Az átlátszó és hasonló ökörségek a legízléstelenebb felni választáson fognak szerepelni, a hétvégi vasalódeszkaszárnyakra boruló olcsó szilikonokat felvonultató rendezvény alatt. Azok között nem lesz gyári, szinte biztos.
A Lamborghini a legutóbb egy kicsit figyelmen kívül hagyta a kortárs formatervezés fő csapásirányát, a Reventón egy öncélú dobócsillag, mattszürkére festve. Minden gyártó lelkesen puhítgatja a lemezeket Bangle után szabadon, erre jön ez a baltás gyilkos. A felnije sem túl kedves, az előző választás győztese, az SLR propellere, biturbóval.
Egy Lambo tud elegáns is lenni, legalábbis az Espada igen. A fehérre fújt, finom sormintákkal díszített felni a Reventón késeivel nem mutat sok rokonságot, csak annyit, mint a két gazdatest. Az Espada a csavarok felnimintázatba komponálásának különdíjasa.
Ennyi Lambó mellé kell Ferrari is, nehogy sértődés legyen belőle. A Ferrari P 4/5, tömegautónak semmiképpen sem nevezhető modelljének acélból origamizott tavirózsái másodszorra már nem maradhattak ki.
Az első körben csúnyán elvérzett a Spider felnije, a kötelezően utolsó F200 előtt végzett. Most annak a felninek az eltúlzott változata, a biohazard indul. Ennek a formája is kapcsolódik a körökből építkező Alfa-felnikhez, nem idegen a típustól, de már túlzás. Egyszer, poénnak elmegy.
Többen hiányolták a fekete felniket, én ugyan nem, de ez most a kivánságműsor. Igyekszem a lehető legkevesebb veszteséggel kijönni ebből a kérésből, kikerestem a lehető legkultúráltabbat. Az M6 Lumma Design Body Kit-jéhez járnak ezek a felnik, az előző fordulón második, gyári Hatos felniknél biztosan nem pengébbek, de fekete, ez kell, tessék, valakinek majd utolsónak is kell lennie.
A BMW most is sokat szerepel, legalább olyan erősek felniben, mint az olaszok, a 2007-es CS tanulmány kerékagyából éleslevelű hínárok bújnak elő, jól kiegészítve a hullámzó élekből kialakított kasztnit. Nagyon remélem lesz valami a CS-ből az utcán is, nem csak bedarált agyagmodell.
A mai klasszikus induló is BMW. A pókháló sportos változata egy piros cápának áll a legjobban. Próbáljatok meg elvonatkoztatni a Hatostól és a felnire szavazni. Mert a legpengébb verda még ebben a társaságban is ez lenne.
Teljesen érdektelen felniken mutatták be a Dodge Challengert, de ez a nyers és lényegretörő sajtófotó, előtérben a kerekekkel megérdemel egy jelölést. Minek is elbaszni az időt udvarlással és kamuval, a Challenger nyilvánvalóan nem egy kifinomult kanyarvadász lesz, hanem elsőrangú gumiégető.