Célszerszám a sivatagban

  2008. április 03. - Péter Anna Címkék: terepjáró

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a



Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis baklavát meg mégsem lehet hazáig nyúzni, ezért ezt a fotósorozatot kaptam tőle.


Nem gondolom, hogy létezne férfiasabb járgány egy Defendernél, ez a név már magában éppen elég, talán csak a Crown Victoria Interceptor hangzik erősebben. Már írtunk a Defenderről, itt elolvashatjátok, az elmúlt öt(ven) évben nem történtek drámai változások a modell életében. Pár hete láttam egyet az Operaház előtt, de ezeken a képeken szebbnek tűnik, a Defender meghálálja a jól bevilágított hátteret.


A tények helyett inkább jöjjön egy történet; ismerősöm igazi úriember, de egyik vevőjének a fia pénzbehajtással foglalkozik. A pénzbehajtás jó üzlet, macázni fehér Hetessel, a tanyájára Defenderrel jár. Ez a párbeszéd köztük zajlott le, az egyoldalú tegeződés a tegeződő fél többszöri felszólítása ellenére, máig állandó:

– Antal, bárkivel fizetési problémája van, nekem szóljon először, sokat segített nekünk, mi nem hagyjuk, hogy valaki egy ilyen finom úriemberrel szórakozzon!

– Gézukám, tudod, hogy nincs ilyesmire szükségem.

– Tudom, maga sose tenne ilyet, de csak szóljon nekem, nem esik ám az illetőnek bántódása, elsőre csak körbeparkolgatom a kocsiját a Defivel, aztán hagyom elgondolkodni.



A neveket megváltoztattam, aki ismer Gézu nevű pénzbehajtót Defivel, az valóban csak a véletlen műve.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2394626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

storyline :) 2008.04.03. 17:19:23

Mindenesetre, akinek tartósan defendert kell vezetni, az sikeres ember nem lehet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.03. 17:19:45

Körbeparkolgatom az autóját. Muhaha!

Psziho 2008.04.03. 17:23:11

Most miről is szól ez a cikk?
Gyártsunk sztereotípiákat,vagy mi?

Úgy hülyeség az egész ahogy van!

storyline :) 2008.04.03. 17:26:05

Aki még nem vezetett defentert, annak elárulom, hogy ezt az autót csak vagányan, ablakon kikönyökölve lehet vezetni. Tehát télen nem, már csak azért sem, mert egy rendesebb egyujjas kesztyű odaszorul a kormány meg az ajtó közé.

Psziho 2008.04.03. 17:29:11

Remélem az igazi űbermayer-ek nem merik megvenni,hátha valaki arónak nézi!

Inkább a q7 vagy a range!

Noname 2008.04.03. 17:40:21

Kemény csávó lehet ez a "Géza"...
-de asszem sírva fakadna, ha egy T816-ot
kellene körbeparkolnia! (TATRA) :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.03. 18:19:39

Anna, végre egy jó cikk. Egyetlen helyesbítés, amit viszont NAGYON is megkíván a dolog.

A képen látható autó NEM Defender, hanem egy Land Rover Series III 109.
Tehát a Defender "őse". A konkrét típust, azaz a Series III 109-est 1971 és 1986 között gyártották, a korábbi Series II apróbb átalakításai adták az új modellt, mint pl. a műanyag hűtőrács (erről lehet megállapítani, hogy egy SIII-ról van szó), a műanyagból készült "műszerfal" (a SII-nek ugyanis még lemezből volt a műszerfala).

A Series III után jelentek meg a mai Defender közvetlen elődjei, a Land Rover 90, és 110 (Kiejtés szerint Land Rover Ninety és OneTen), ezek már tekercsrugóval bírtak, de némelyiken még csak elöl volt tárcsafék, hátul maradt a régi dobfék. Azok közvetlen utódai a mai Land Rover Defender 90 és 110-es, mindenhol tárcsafékkel, satöbbivel.

Ami még alapvető különbség a Series III és a Defenderek (illetve elődjük, a 90-esek és a 110-esek) között, az pl. kapásból a tengelytáv.
A Series III rövid változata 88" tengelytávval bír, míg a 90-es Defi 92.7" tengelytávú. A hosszúnál a Series III 109"-es, a 110-es Defi pedig 110" (a nagyon hosszú Defi, a 130-as, nos az pedig 127" tengelytávú).

Aztán a felfüggesztésük is különbözik, a Series III, akárcsak elődei, laprugósak voltak, míg a Series éra utániak, a Defenderek, és a korai 90-esek, 110-esek már tekercsrugósok lettek.
Aztán a hajtás is sokat változott, a '80-as évek tekercsrugós Land Roverei gyakorlatilag már a Range Rover állandó összkerékhajtását kapta meg, míg a Series III még alapból hátsóhajtással, és hozzázárható, kapcsolható összkerékkel tette a dolgát (a kettő különbsége, hogy a Szériákban nem volt középen differenciálmű - mint pl. ahogy az UAZ-ban sem).
Aztán apró eltérések még, hogy a Series sorozat szélvédője középen osztott volt, a Defi, és elődeinél már egy darabból van. Mások még a kilincsek kívül és belül egyaránt, és a Szériákon nem volt gyárilag kerékív-szélesítő.

Mindettől függetlenül természetesen gratula a spottinghoz, és továbbra is imádjuk a Land Rovert. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.03. 18:21:30

Ja, meg a motorok is mások voltak, meg a váltók... meg szóval technikailag hatalmas különbség van a Defi, és a Series sorozatok között, na. :)

uz 2008.04.03. 18:21:30

Elég szar, mondhatni szánalmas cikk... Ki is a szerzője? JAAA, hogy p. anna... Na, így már érthető...

istvánka 2008.04.03. 18:49:07

ez a nő miért nem marad otthon és főz kocsonyát az "emberének", a szerencsétlennek?!...

szánalomkirálynő

hegynyi lúzer
de korábban se volt jobb - valszeg ezután se lesz jobb :-/

kösz, anna!

pasi 2008.04.03. 18:58:56

Na ugyan ki más írta vóna ha nem az Anna Pjotrova

landroveres 2008.04.03. 19:15:28

Egy elkezdi, aztán megjön a bátorság? :)
Miért szar?

gylovag 2008.04.03. 19:23:18

A fikázókról eszembe jut a Howard Stern féle "Intim részek" azon jelenete, ahol a rádió igazgatójának mondják el a közvéleménykutatási adatokat. Lehet nem pontosan idézem.
- Az átlagos hallgató, aki szereti 1,5 órát hallgatja, mert kíváncsi mit mondd még.
- Az átlagos hallgató, aki utálja 2 és egy negyed órát hallgatja, mert kíváncsi mit mondd még.
Na ezt látom én itt.

Tie: Gratulálok a szakszerű kiegészítéshez. Látszik, hogy rajongó vagy.

trainmodeller 2008.04.03. 19:25:03

Mindenki tudja, hogy vonatb*zi vagyok, ráadásul Suzukis, de erről a képről még kötöttpályás létemre is elsőre levágtam, hogy nem Defi. Tie már eléggé kivesézte a dolgot, ne is ragozzuk tovább.

AP (törölt) 2008.04.03. 19:28:39

A pénzbehajtás jó üzlet, de én meg olyat ismerek, aki emberek fülét vágta le, mikor nem tudtak fizetni..
Muszáj ezt belevenni egy terepjárós írásba?
Nem értem basszameg, nem értem..

Balee87 2008.04.03. 19:40:35

Ez az igazi... Én amúgy sem szeretem a csilivili tiszta és alufelnis divatterepjárókat. Lenne sok-sok pénzem, vennék egy Pajerót vagy Defendert és terepgumikkal hasnálnám lehetőleg minél sárosabb állapotba... :)

Tényleg. Látott már valaki mondjuk piszkos Q7-et? :D

Leegor 2008.04.03. 19:49:59

Én láttam nyakig sáros Q7-et. Még a tetején is vastagon állt az iszap.
Mondtuk is az embernek, hogy ezt azért nem kéne...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.03. 19:52:23

gylovag, köszi. Tényleg rajongó vagyok. :)))


Land Rover
Best 4x4xfar! :)

StoneAge · http://www.ro-man.hu 2008.04.03. 19:56:08

Tia - "Kiejtés szerint Land Rover Ninety..."
Hétköznapi szóhasználat szerint pedig "Pinky".

gab 2008.04.03. 19:57:38

balee:
nekem régi üzleti tervem 1 műmájerterepjáró-összesározó vállalkozás. olyasmi lenne, mint egy autómosó, csak ez autóösszekoszolással foglalkozna. (teleszórnám őket sárral) q7 meg m3-5 stb. tulajok, akik városban nyomják a gépeikkel, jöhetnének, ha valami űbermacsós alkalom (reménybeli üzlettárs párttitkár meghívja vadászatra pl.) adná, hogy ciki kinyalt, csillivilli, kihasználatlannak látszó, de terepképes vassal beállítani. vagy csak úgy kanosabb hétköznapokra.

AP (törölt) 2008.04.03. 20:01:19

műmájerterepjáró-leszaró vállalkozás nincs tervben?

gab 2008.04.03. 20:05:08

AP
nálunk van itt pár híres galambász, szal ez a szolgáltatás mindentől függetlenül (bármilyen kocsihoz) ingyé jár

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.03. 20:10:08

StoneAge, a Pinky a Pink Panther teljes névből ered, az viszont csak egy adott típus volt a Land Roveren belül.

A hatvanas években gyártott Series IIa 109 katonai változatából egy századot az SAS-nek alakítottak ki, kifejezetten sivatagi bevetésekre, azokat hívták Pink Panther-nek, mert érdekes, rózsaszínes-jellegű festésük volt. A sima katonai SIIa-k nem voltak Pinky-k. :)

Így néztek ki nagyjából normál felszereléssel:

www.winwaed.com/landy/history/siia_pinkpanther.jpg

mellékzönge:
A Defenderből fejlesztett katonai változat pedig, amit még manapság is használ a Brit hadsereg, meg sok más is, a Land Rover Wolf. :)

KAROTTAFÜGGŐ 2008.04.03. 20:15:50

A defi gyönyörű de szar. LANDCRUISER! Az az igazi, 4.2 szívódízellel...

Szerintem.

énvagyokajókirályfi 2008.04.03. 20:32:28

Behajtó nem érdekel, egyébként sem passzol a Defender imidzséhez.
Defender érdekel, több írást, tesztet akarok a Totalcar-on.
Akaroooooooooooooooooooooom

Psziho 2008.04.03. 20:53:29

KAROTTAFÜGGŐ

A szívó lc,az 4.0.A 4.2-es az turbós,egyébként az mégjobb.

Különben is a sorhatos toyota dízelnél jobbat még nem csinált senki!

nix 2008.04.03. 20:54:30

Azért figyeljük meg, hogy Tie hozzászólása messze színvonalasabb és érdekesebb, mint a Belsőség első három oldala együttvéve (az "informatívabb"-at csak azért nem írtam oda, mert bár igaz, dehát a Belsőség mégsem lexikon),

Balee87 2008.04.03. 20:55:30

Ez az összesározó üzletág tetszik. Társulhatok? :D

tistedur 2008.04.03. 21:06:53

ez az autó tiszta..ennek nem ilyennek kellene lennie..

Psziho 2008.04.03. 21:10:30

Jah.Kéne a sivatagba is egy sározó-cég,csak hogy tistedur-nak is tetszen!:)

Lowtyo 2008.04.03. 21:12:53

Defi-ből van különleges színváltoztaó széria is. Meg van brillátor.

gab 2008.04.03. 21:45:09

balee,
simán, de azért kalkulálj azzal is, hogy szeretnél -e olyan arcokkal találkozni, akik odajönnének kuncsaftnak:D:D:D

Pszicho:
van defi-tetőre való 1 köbméteres automata sározó-víztartályunk, amivel sivatagi körülmények közt is optikailag tökéletes terepjárt-hatást tudunk biztosítani t. ügyfeleinknek:D

kicsit úgy érzem, hogy rejtett off volt ez az egész poén. szóval kösz anna és tie, sok érdekeset tudtam meg ma. és bocs:)

Péter 2008.04.03. 21:59:31

Klassz kis eszjúví. Ööö..., hogy ezzel terepre is lehet menni? Ja bocs.
Ja de nincs benne csomgatartó-függönylégzságák. ...felháborító.
...viszont nem gagyi xD összkerékhajtása van. Na jólvan...

OK, legyen. Megfelelt...

kackac 2008.04.03. 22:00:16

Kiváncsi vagyok Anna mit gondol egy ilyen cikk után:)
Jól végeztem a munkám, mára megpihenhetek.
Ráadásul mindennap kapok elismerést ezáltal holnap ismét örömmel végzem a munkám.
Vagy el se olvassa a hozzászolásokat?
Amúgy ezt jol benézted Anna:) ÉGÉS
hö-hö-hö

Péter 2008.04.03. 22:06:23

kacat, ez nem cikk volt, hanem blogbejegyzés. Csak úgy szóltam. :)

karlmann 2008.04.03. 22:06:33

Hát azért egy S500-at, nehéz körbeparkolni, de az ötlet nem rossz. A Pinky azért lett Pinky, mert bármilyen hihetelen a legjobb sivatagi álcázószín a rószaszín. Az SAS minden sivatagi háborúban, Ománban és a Sivatagi Viharban is így használta, ami nagyszerűen bevált.

Péter 2008.04.03. 22:08:23

Azért az érdekelne, ki jár ezzel az autóval. (Gondolom nem Indiana Jones, személyesen.) Mit takar a GNE??

hamisnero 2008.04.03. 22:27:59

ma reggel a pesti alsó rakparton jött egy oldtájmer landrover szembesávban. homokszín, ötvenes évek még a háborús dizájnnal, virsligumik (nézd a spektrumtévét, télleg az volt), olyan, mint az Elza filmekben (meg a Pettyes Szfinx - ki emlékszik rá??). TUDOM, hogy az egész LEMEZből van (neeeeem ez nem olyan lemez, ez vastag, kisebb kaliber lepattan róla), és igen, minden mechanikus (egy barátomét próbálgathattam - valódi gépészélmény, úgy vezetheted, mint amikor vezetni még férfi munka volt). és mi jut róla eszedbe - nézd a fényképeket. végtelen sivatagok, ismeretlen világok. ez az autó a kalandról szól. látom a tévében, ahogy buckáról buckára, vízmosásról partoldalba, őserdőből sivatagba. és én annyira mennék... de EZZEL, mert az igazi álmokhoz igazi varázsszőnyeg kell. lehet pénzed, és megveheted a nagyböszme bolondbiztos igentekintélyest. de a valódi kaland (neeem, az nem demszky ciciken átgázolva sínen sorelőzés este hatkor pesten) egy ilyen géppel kezdődik. jeeeee, napégette, férfiinget hordó, hosszúlábú, gyönyörű, bölcs nőkkel. ahogy azokban a nagy filmekben volt. annyira mennék...
a landroverazakaland

crix 2008.04.03. 22:30:01

off
mánemazér, de szerintem nagyon gáz így lefikázni valakit, akit nap mint nap olvastok. he?
egyébként is kulturált férfiember nem beszél így egy hölggyel. yah hogy a "kulturált férfiember" kifejezést mindhárom pontban bukjátok? bocs lányok: uz, istvánka, pasi, kackac
Drága Anna, kérem abba ne hagyja ezek miatt az izék miatt!
on
Amit akartam a többiek elmondták, defi jó, gmerci jó, kockapatrol jó, modern csicsás suv gáz

dr Rufus 2008.04.03. 22:59:16

Megint egy igenytelen, felvagos, semmirol nem szolo, amolyan noiesen semmitmondo cikket sikerult leirni. Szerintem ezt nem kene eroltetni. Kulonben Totalcareknal ki veszi fel a loosereket? Nem igaz, hogy Robinak es Karottanak ebbe nincsen beleszolasuk?! Vagy sracok szerintetek ez normalis?! Ugye, hogy nem! Gyorsan kene tenni valamit, amig meg nem keso!

Lipi1945 2008.04.03. 23:34:32

"A szívó lc,az 4.0.A 4.2-es az turbós,egyébként az mégjobb."

1HZ:
6 Zylinder Reihe, 4.164 ccm
Wirbelkammer
130 PS / 96 kW bei 4000 U/min
280 Nm bei 2000 U/min
Ez szívódízel J70 es J80 as és J105ös Landcruiserekben van, nem tudom gyártják e még ezt a motort.
Egyébként 4.2esből volt pár különböző teljesítményű:
1HD-T:
6 Zylinder Reihe, 4.164 ccm
Direkteinspritzung, Abgasturbolader
167 PS / 123 kW (ab 1993: 160 PS / 118 kW) bei 3600 U/min
360 Nm bei 1800 U/min
1HD-FT:
6 Zylinder Reihe, 4.164 ccm
Direkteinspritzung, Abgasturbolader
170 PS / 125 kW bei 3600 U/min
380 Nm bei 2200 U/min
az előző kettő J80asokban van
1HD-FTE:
6 Zylinder Reihe, 4.164 ccm
Direkteinspritzung, Abgasturbolader
204 PS / 15o kW bei 3400 U/min
430 Nm bei 1200 U/min
ez a J100asokban van

Melchior 2008.04.03. 23:43:56

Aki nem szereti Anna postjait, az ne olvassa el ilyen egyszerű. Megnézi a szerzőt, és ha számára unszimpatikus, akkor ugor egy posttal tovább. - Probléma megoldva. Minket sem idegesít, és magát sem húzza fel. Persze, nincs olyan fórum, ahol az ember ne botlana idiótákba. - Legyen az hazai, vagy külföldi. Random rotációs retardáció, az örök netes körforgás. További kitartást kívánok a szerzőnek!

AP (törölt) 2008.04.04. 01:10:16

a szerzőt se kell megnézni, a címből látszik

ígérem, többet soha nem írok olyan posthoz, amit P. Anna követett el

lehet, hogy ez többeknek viccesen hangzik, de nehezen fogom tudni megállni..

beleszolok 2008.04.04. 02:13:01

És ilyenkor le kellene borulni,hogy milyen ötletes bűnöző ismerősökkel rendelkezik a az ember?

KAROTTAFÓÜGGŐ 2008.04.04. 02:23:45

PSZIHÓ !!!

Toyota LandCruiser 80 Station Wagon


5 + 3 üléssel, négy ajtós, rendelhető légzsákkal.


Hossz: 4780 mm,

Szélesség: 1930 mm

Magasság: 1875 mm

Súly: 2100 - 2300 kg

Összsúly: 2960 kg

Vontathat fék nélküli utánfutót: 750 kg

Tengelytáv: 2850 mm

Hasmagasság:210 mm

Fordulókör: 6,4 m

Gumiméret: 7.50R16 vagy 275/70R16

Üzemanyagtank: 95 l + 50 l

Diesel:

Modellkód: HZJ80R-GCMRSQ, HZJ80R-GNMNSQ


1HZ jelzésű motor

Űrtartalom: 4164cm3

Hathengeres, SOHC

Hengerátmérő: 94mm

Lökethossz: 100mm

Cr: 22,7:1

Teljesítmény: 96kW - 4000rpm

Nyomaték: 271Nm - 2000rpm

Forrás www.landcruiser.hu/hdj80.html

Ez a "sivatagi" kereklámpás Land cruiser!

Üdv

Karottafüggő

KAROTTAFÜGGŐ 2008.04.04. 02:29:32

PSZIHÓ !!!
Tévedtem. Nem a 80 as szériára gondoltam hanem a 70-es szériára!
Kép: en.wikipedia.org/wiki/Image:TOYOTA_Land_Cruiser_HZJ75-03.jpg

Attól függetlenül a 80-as szériában is van 4.2-es szívó de a 70es széria az igazi elpusztíthatatlan igásló!!! Sokkal inkább mint a gyönyörű defi....

Üdv

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.04. 04:50:40

karottafüggő, amit a képen mutatsz, valóban elpusztíthatatlan szörnyeteg, de hát szegény csúnya, mint a lóharapás. :)

Egy régi jó öreg Series III épp ugyanolyan elpusztíthatatlan (egészen egyszerűen azért nem romlik el, mert SEMMI sincs benne), és ráadásul még szép is. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.04. 05:34:03

Tie, nem lenne kedved 4 x 4-ekről írni itt a TC-n? Sokuknál, akik ide írnak bejegyzést/cikket tehetségesebbnek és műszakilag jóval felkészültebbnek véllek!

OFF: aki nem érti, mi ez a behajtós dolog, az olvassa el mégeccccer! A lényeg azon van, hogy a LANDYVAL KÖRBEPARKOLGATNI!!! :)

Anna, légy szíves legközelebb konzultálj ilyen bejegyzés előtt Tie-al!

Ciri 2008.04.04. 06:11:32

Tie

Talán az egyetlen ember vagy a kommentelők között, akit elismerek.Nem 20éves takonyagyu buzi köcsög gyerek, aki ha kimásol öt sort és beilleszti ide, már azt hiszi, hogy fasznyi köze van autókhoz, közben meg az apuci buzukiját (vagy egyéb 20 éves japán romot) töri össze hetente kétszer (4 napos jogsijával).

Gratulálok ! Ismered és szereted azt a márkát, amit birtokolsz!

Nem istenitessz Ferrarit ugyan abban a mondatodban, ahol egy 30millás másik márkát a szarba tiporsz, úgy hogy egyiket sem láttad még az autóskártya kivételével.Meg ugye meg tudja mondani, hogy melyik premium autógyár csinál jó bőr üléshuzatot és melyik nem, stb stb.

Tényleg írhatnál 4*4 cikkeket !
Le a kalappal !

tistedur 2008.04.04. 07:50:53

a defender nem bolondbiztos,sajna..és néha kényelmetlen is..:)
(és a defendernek zöldnek és sárosnak kell lennie)

wiseguy 2008.04.04. 08:03:19

Hát igen a varrónő maradjon a kaptafánál! Ez a totalcar mennyire jó kis újság volt, amíg ez a nő nem kezdett el itt "termelni", de hát ha nem megy a divatipar!
Amúgy nem vagyok biztos benne, hogy ez egyáltalán landrover és nem santana. Ugyanis az első sárvédő, ha nem utólagos átalakítás a santana sajátja, a műszerfal is inkább arra hasonlít, a kormány meg új. Egy biztos ez nem defender.

KAROTTAFÜGGŐ 2008.04.04. 08:03:27

Tie!
Hát tényleg szebb a defender az biztos, bár szemből kicsit jobb a helyzet a landcruiser esetében is. Nagyon tetszik a defender, szerintem az egyik legszebb autó! Vannak off roados barátaim tőlük hallottam, hogy sok probléma van vele sajnos. Azért afrikában vagy dél amerikában ha lehetne én land cruiserrel mennék:)

Üdv

ekkerjoz 2008.04.04. 08:12:16

Valaki egyszer épített egy öszvért, UAZ-452 buszba 2.5 szívódízel defender motort pakolt (ki tudja hogyan), és ez az autó járta be Nepált, vagy húsz éve. A BBC forgatott filmet, ahhoz kellett a gép.

xkrisx 2008.04.04. 09:37:23

gab 2008.04.03. 19:57:38
"(teleszórnám őket sárral) q7 meg m3-5 stb. tulajok, akik városban nyomják a gépeikkel"

Az M-eseket ne sározd össze azok nem terepre valók, inkább az X amire gondolsz! :-)

xkrisx 2008.04.04. 09:40:32

Ja, és mielőtt bárki beleköt, tudom az X-esek sem terepjárók!

KAROTTAFÜGGŐ 2008.04.04. 09:47:16

Jó autóbuziként átnéztem a piacon lévő landcruisereket...persze:) Ha most lenne másfél két millám tudnám, hogy mit vegyek... De sajna nyögni kell az altea meg a fabia részleteit, nagy a család... Talán egyszer ha más nem egy suzuki lj80 csak összejön.

Géb 2008.04.04. 11:03:40

Remek kiegészítés volt Tie!

Anna pedig valóban eröltetetten fellengzős. Pedig jókat írna ha levenné ezt a kivagyi álruhát...

Misi 2008.04.04. 12:20:52

Azert a defik nem csak zoldben az igaziak, mert van a karcos fenyezes is ami 1 kicsit utal ra, h h hasznaljak.
Amugy tenyleg nagy elmeny. Amikor 1 olyan emelkedon felmegy erolkodes nelkul ahol meg en is alig megyek fel gyalog, v motor fekkel lefele ugyan ott csak ugyh a kormanyban kapaszkodok, h ne essek elore, marha jo...
Eleg szeszelyesek tudnak lenni, mintha lelkuk lenne...
Udv

dr. Szirmay 2008.04.04. 13:46:49

Anna.

Ez az iromány megint szánalmasra sikeredett. Nem megy ez neked. Nem kénne azzal foglalkoznod amihez értesz? Már ha van ilyen.

KAROTTAFÜGGŐ 2008.04.04. 15:05:14

Nem értelek titeket. Minek fikázzátok Annát? Semmi gond vele.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.04. 15:56:33

Heh, köszi az elismeréseket, teljesen meg vagyok hatva! :)
Komolyan. :)

Írok én 4x4-ről szívesen, de hát ahogy látom, mostanában az a Winkli témája. Hát vegyem el a szájától a kenyeret? :))

Viszont van egy kitűnő kis terep-pálya, ahol lehetne komolyabban tesztelni a terepjárók terepjáró-képességeit, na olyan teszteket lehetne írni. :)

Az meg igen erős tény, hogy súlyosan elvakult vagyok Land Rover témakörben, de asszem ez minden más Land Roveressel is így van. :)

A fényezésekről meg: egy Land Rover akárhogyan is jól mutat, de egy-két horpadás kifejezetten jól áll mindegyiknek.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.04. 16:03:59

wiseguy, lehet akár Santana is, de az első kerékív vágása erről nem árul el semmit.

www.lr-mad.co.uk/santana.html

Ahogy ezen az oldalon is láthatod, a korabeli Santana-k a '70-es években ugyanúgy néztek ki, mint a Series III (még a műanyag hűtőrács is maradt). Egyedül a Sanatana Ligero orra volt hasonlóan kivágva (az a Land Rover Lightweight megfelelője volt a Santana-nál), viszont azoknak minden procikájuk is egész más. Azt nagyon nagy meló lett volna ilyen Series III design-ra átalakítani, szóval valószínűbb, hogy egyszerűen az orrát nyesegették meg az eredetinek. :)

A fenti oldalon amúgy egész jól össze van gyűjtve a Land Rover által valaha is gyártott autók sora, az elmebeteg gyári átalakításokkal együtt (mint pl. a Land Rover Centaur nevű féllánctalpas iszonyat), és a licencelt gyártók csodáival is (Mint a Morattab, vagy a Santana). :)

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.04. 18:04:15

Na megjöttem én is a vérszagra :)))

www.kalandrover.hu

Majd én is jól körbeparkolgatok valakit.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.04. 19:24:43

Összefújja a szél a szemetet, mi? :-DD

babakocsis kismama 2008.04.04. 19:41:53

na múltkor mentem a gyerekkel a sivatagban, na egy defis pont így parkolt, jól körbepakolgattam a babakocsival
mostaztán jól megnézhette magát, ha ez a környékünkön így parkolna

babakocsis kismama 2008.04.04. 19:53:46

na múltkor mentem a gyerekkel a sivatagban, na egy defis pont így parkolt, jól körbepakolgattam a babakocsival
mostaztán jól megnézhette magát

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.04. 21:15:08

Látták maguk is a kémény-légszedo''t? Sivatagban. Ezek tudnak valamit!
Behajtás-u''gyben ajánlom Esterházy Harmonia caelestis-ét. (a szunya végett)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.05. 07:17:22

Béla, a snorkel nagyon is fontos a sivatagban. Feltéve, hogy a teteje nem csak egy luk, hanem megvan rajta az a kis gombasapka is, mint amit ezen is látsz.

Az ugyanis arra való jelen esetben, hogy a snorkel tetején az a gombaforma izé megpörgeti a beszívott levegőt, és a fellépő centrifugális erő hatására kiszórja oldalt a homokot. Így nem fordulhat elő, hogy a nagyon poros, homokos levegőben a motoron belülről homokfúvást végzünk, mert nem jut már be oda semmi ilyesmi (meg persze a légszűrő élettartamát is meghosszítja ez). Gyakorlatilag pl. akár homokviharban is használható marad az autó.

Lipi1945 2008.04.05. 13:00:37

Már az, hogy magasabbról szívja a levegőt, azt vonja maga után, hogy kevesebbszer kell légzsűrőt tisztítani és cserélni, és a motort is védi. Hiszen álltalában a por lefelé száll tehát a koncentrációja igencsak eltérő a magasságtól függően. Azt nem tudom, hogy ez a kis sipka ami itt a cső tetején van mennyire szűri a levegőt, de léteznek valóban olyan úgynevezett előszűrők ami a por nagyrészét a már említett módon kiszűrik. Ja és azért a sivatagban is előfordul néha egykét folyó.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.05. 16:56:28

Lipi, az a kis sipka a cső tetején pontosan az az előszűrő, amiről beszéltem. :)

A por koncentrációjához meg képzeld hozzá azt, hogy mondjuk több autó megy együtt, és az első mögött olyan porfelhő van, hogy a mögötte jövők 5 méterre látnak. Na, ott nincs számottevő különbség a por koncentrációjában fél, illetve két méter magasságban. :)

Lipi1945 2008.04.05. 18:19:06

Tie: Nem kell elképzelnem tapasztaltam már. :D Bár azzel vitatkoznék hogy ugyanakkora lenne a koncentráció, persze ha nagyon gyorsan nagyon poros környezetben nagyon kis követési távolsággal közlekedünk akkor tényleg mindegy. Amit eddig én ilyen sipkákat láttam azok csak egy egyzserű kis sipkák voltak mint a kémények tetején hogy ne essen bele az eső, én előszűrő alatt ilyenre gondoltam: www.fuelinjection.net/donaldson/fullview_pc.htm

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.05. 18:43:48

Lipi, tudom, hogy mire gondolsz, de hidd el, ami a képen van, az pont ugyanazt tudja, mint amit Te mutattál.:)

Ez az eredeti, gyári Land Rover kiegészítő, pont ugyanilyen van a képeken az SIII-on is.

www.mattsavage.com/acatalog/info_SAV071.html

Látszik alul, hogy ahol beszívja a levegőt, ott szépen megpörgeti, aztán lefelé a csőnél a két pici kivágásnál szórja ki a homokot. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.05. 18:48:08

Hüje... nem lefelé a csőnél, hanem a kupola tetején a két pici kivágásnál pergeti ki a homokot. :)

Lipi1945 2008.04.05. 19:00:49

Tie: Ja:) akkor én biztos valami házi készítésűt láttam, azon nem volt olyan kis kivágás.

imégyen működik(ha valaki még olvassa rajtunk kívül ezt a topicot és nem tudja elképzelni:D):
www.filvent.co.za/images/rospin.jpg
süti beállítások módosítása