Volt egy évforduló, volt egy találkozó. Nem bírtam ki, és elvittem a Belsőség első születésnapjára a Daciát, családostul. Aztán amíg a család ette a kemencés lángost, nézte a Lúdas Matyit az augusztus 19-i martosi magyar rendezvényen, én a Totalcar blogjának törzsgárdájával beszélgettem a kombi dízel Daciáról.
iPod (640x360, 30 MB) | WMV (640x360, 27 MB) | DivX (640x360, 43 MB)
Omm
A Logan? Egy autóbuzi célkeresztjébe nem fog sosem bekerülni, már csak praktikuma, formája és érdektelensége miatt sem. Nem tépjük le üvöltve a Countach-posztert a falról egy Logan MCV miatt. Viszont ha nem mint imádat tárgyát, hanem mint használati eszközt vizsgáljuk, akkor a célnak megfelel. És valószínűleg a legnagyobb hibája, hogy Dacia logó van az elején, nem Renault.
Hát, pedig a Renault úgy gondolta, jó ötlet Kelet-Európában feltámasztani a Dacia brandet, épp a kellemes emlékek miatt (Omm nyilván nem volt ott a fókuszcsoportban). De az oroszoknál Renault a Logan, sőt, úgy tudjuk, itt-ott már Nissanként is fut.
Sámuel
Érkezést követően első kép: a falu kocsmája előtt egy bakancsos torzonborz úriember kamerázza makró közelségből egy Dacia hátsó lámpáját. OMG. Jó helyen járunk. Ez Orosz doktor lesz. Hihetetlen, mindenhol keresi a szépet. Haladó szint keretében rá kéne ereszteni egy négyajtós Logan hátsó lámpájára. Ha arról összehoz egy posztra való elemzést, akkor előttem egy életre letette a névjegyét.
Én nem mertem megnézni a Logant közelről.
Jó, hát soha senki nem mondta, hogy a Dacia szép.
Baowah
Hagyjuk a cölöpként földbe vert álláspontot, hogy egy autó ne legyen román. Ne gondoljuk arra, hogy egyszer csak megelevenedik, majd jól kiforgat saját garázsunkból. Lépjünk odébb egyet, esetleg hármat-négyet, hogy nagylátószögben érzékelve égessük retinánk RGB térképébe a látványt.
Ez kérem szépen egy autó. Talán az egyik utolsó, kihaló egyede a használati tárgyként értelmezendő közlekedési eszközöknek. Nem életstílus, nem sebesség, nem cukiság és nem mindent elsöprő kivagyiság a gyártás alapja, hanem a jól megformált eszközhasználat. Mert a balta sem szép, de azzal, hogy kialakításával alkalmazkodik a felhasználási terület minden igényéhez, aktuális marad, és életgörbéje alatt folyamatos csíkban hasítja a kivágandó bozótosok hosszó sorát.
Ideális esetben így kéne, hogy legyen. A farokhosszabítás célszerszáma a szike, nem pedig a családi autó, sokan mégis félrértelmezve ezt, hibás vásárlói attitűddel rossz döntéseket hoznak. A jármű múltja az A és B közé eső távolság leküzdése, azonban van valahol egy csavar a Homo sapiens genetikai szerpentinjén, amellyel valamiért mindig csak többet és többet akar, persze tudásán túl, a kihasználatlan distanciában elveszve. Az ember az ilyen.
Csöndet ott hátul, kérem, senki ne kiáltsa ez alapján, hogy a román nem is ember. Ember az, igaz duzzogós, ahogy most is hátat fordítva fajtájának, igazi autót épített. Mert hölgyeim és uraim, ez valóban az. Közlekedési célszerszám, ami a szükséges minimummal nyújtja a használati maximumot. Értékét, az egy igazán fontos, az idő igazolhatja.
Én mindig örömmel veszem kézbe nagyapám baltáját.
Khm, a Logan nagyjából annyira román, mint az Eiffel-torony, de azért a többit értjük.
És végül Gergely Gábor, aki ugyan nem volt ott a Belsőség-találkozón, viszont Dacia Logan-inszájder:
Nekem egy 2004 novemberi van, 1,4-es benzines és a napokban lesz benne 80 000 km. Az alapkoncepció nagyon tetszik, persze az autó is, Igazából a formájával sincs semmi bajom. Valamikor a jövő év vége felé szeretném lecserélni egy MCV-re.
Úgy gondolom, hárommillió forintig nem nagyon van olyan autó, aminek a minősége gyökeresen felülmúlná, szóval teljesen vállalható. A normál használatból eredő dolgok cseréjén kívül probléma nem volt vele. Talán ami hiányzik, az 1-2 erősebb motor, bár már rendelhető 86 lóerős dízel is, és az a Mégane Grandtour-ban nagyon szépen megy már.
Két dolog volt, ami számomra borzalmas, az egyik az ablaktörlő lapát, amiből Bosch Aerotwin került rá, a másik pedig a gumik: gyári Barum. Ehelyett került fel a Pirelli P6, ami hihetetlen jó.
Megjárta már Magyarország szinte minden megyéjén kívül Angliát, Svájcot, Csehországot, Szlovákiában a Magas-Tátrát sokszor, és Görögországot. Itt nagyon hiányzott a klíma, de csak magamat okolhatom, hogy nem voltam hajlandó megvárni az egyedi gyártású autót, és készletről vásároltam.
Alapvetően azért választottam, mert amikor vettem, akkor a már nem teljesen fapados verzió (metálfényezés, központi zár, szervókormány) 2,1 millió forint volt, téli kerékszettel. Akkoriban egy Ignis alapváltozata hasonló felszereltséggel 2,3-ról indult. Nem szántam több pénzt autóra, persze így is hitelre vettem, mint legtöbben. Ha meg a méretében kerestem volna új autót, akkor a lépcsőshátú Focus jöhetett volna szóba. Így nem volt nehéz döntés. Bíztam benne, hogy az egyszerű felépítés beválik a mindennapokban és így is történt.
Szóval négy éves korában lejár a hitelem, és úgy döntöttem, egy új, kék, dízel, 7 személyes MCV-t fogok beszerezni.
Köszönjük mindenkinek.
Dacia Logan MCV tartósteszt
2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:
Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).
Az utolsó 100 komment: