Dákó a Belsőség szemével

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (6. rész)

  2007. augusztus 24. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt belsőség szülinap 2007

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Volt egy évforduló, volt egy találkozó. Nem bírtam ki, és elvittem a Belsőség első születésnapjára a Daciát, családostul. Aztán amíg a család ette a kemencés lángost, nézte a Lúdas Matyit az augusztus 19-i martosi magyar rendezvényen, én a Totalcar blogjának törzsgárdájával beszélgettem a kombi dízel Daciáról.

 

 

iPod (640x360, 30 MB) | WMV (640x360, 27 MB) | DivX (640x360, 43 MB)

Omm

A Logan? Egy autóbuzi célkeresztjébe nem fog sosem bekerülni, már csak praktikuma, formája és érdektelensége miatt sem. Nem tépjük le üvöltve a Countach-posztert a falról egy Logan MCV miatt. Viszont ha nem mint imádat tárgyát, hanem mint használati eszközt vizsgáljuk, akkor a célnak megfelel. És valószínűleg a legnagyobb hibája, hogy Dacia logó van az elején, nem Renault.

Hát, pedig a Renault úgy gondolta, jó ötlet Kelet-Európában feltámasztani a Dacia brandet, épp a kellemes emlékek miatt (Omm nyilván nem volt ott a fókuszcsoportban). De az oroszoknál Renault a Logan, sőt, úgy tudjuk, itt-ott már Nissanként is fut.

Sámuel

Érkezést követően első kép: a falu kocsmája előtt egy bakancsos torzonborz úriember kamerázza makró közelségből egy Dacia hátsó lámpáját. OMG. Jó helyen járunk. Ez Orosz doktor lesz. Hihetetlen, mindenhol keresi a szépet. Haladó szint keretében rá kéne ereszteni egy négyajtós Logan hátsó lámpájára. Ha arról összehoz egy posztra való elemzést, akkor előttem egy életre letette a névjegyét.

Én nem mertem megnézni a Logant közelről.

Jó, hát soha senki nem mondta, hogy a Dacia szép.

Belsőség-olvasók és a Logan. Fotó: Hammer

Baowah

Hagyjuk a cölöpként földbe vert álláspontot, hogy egy autó ne legyen román. Ne gondoljuk arra, hogy egyszer csak megelevenedik, majd jól kiforgat saját garázsunkból. Lépjünk odébb egyet, esetleg hármat-négyet, hogy nagylátószögben érzékelve égessük retinánk RGB térképébe a látványt.

Ez kérem szépen egy autó. Talán az egyik utolsó, kihaló egyede a használati tárgyként értelmezendő közlekedési eszközöknek. Nem életstílus, nem sebesség, nem cukiság és nem mindent elsöprő kivagyiság a gyártás alapja, hanem a jól megformált eszközhasználat. Mert a balta sem szép, de azzal, hogy kialakításával alkalmazkodik a felhasználási terület minden igényéhez, aktuális marad, és életgörbéje alatt folyamatos csíkban hasítja a kivágandó bozótosok hosszó sorát.

Ideális esetben így kéne, hogy legyen. A farokhosszabítás célszerszáma a szike, nem pedig a családi autó, sokan mégis félrértelmezve ezt, hibás vásárlói attitűddel rossz döntéseket hoznak. A jármű múltja az A és B közé eső távolság leküzdése, azonban van valahol egy csavar a Homo sapiens genetikai szerpentinjén, amellyel valamiért mindig csak többet és többet akar, persze tudásán túl, a kihasználatlan distanciában elveszve. Az ember az ilyen.

Csöndet ott hátul, kérem, senki ne kiáltsa ez alapján, hogy a román nem is ember. Ember az, igaz duzzogós, ahogy most is hátat fordítva fajtájának, igazi autót épített. Mert hölgyeim és uraim, ez valóban az. Közlekedési célszerszám, ami a szükséges minimummal nyújtja a használati maximumot. Értékét, az egy igazán fontos, az idő igazolhatja.

Én mindig örömmel veszem kézbe nagyapám baltáját.

Khm, a Logan nagyjából annyira román, mint az Eiffel-torony, de azért a többit értjük.

És végül Gergely Gábor, aki ugyan nem volt ott a Belsőség-találkozón, viszont Dacia Logan-inszájder:

Nekem egy 2004 novemberi van, 1,4-es benzines és a napokban lesz benne 80 000 km. Az alapkoncepció nagyon tetszik, persze az autó is, Igazából a formájával sincs semmi bajom. Valamikor a jövő év vége felé szeretném lecserélni egy MCV-re.

Úgy gondolom, hárommillió forintig nem nagyon van olyan autó, aminek a minősége gyökeresen felülmúlná, szóval teljesen vállalható. A normál használatból eredő dolgok cseréjén kívül probléma nem volt vele. Talán ami hiányzik, az 1-2 erősebb motor, bár már rendelhető 86 lóerős dízel is, és az a Mégane Grandtour-ban nagyon szépen megy már.

Két dolog volt, ami számomra borzalmas, az egyik az ablaktörlő lapát, amiből Bosch Aerotwin került rá, a másik pedig a gumik: gyári Barum. Ehelyett került fel a Pirelli P6, ami hihetetlen jó.

Megjárta már Magyarország szinte minden megyéjén kívül Angliát, Svájcot, Csehországot, Szlovákiában a Magas-Tátrát sokszor, és Görögországot. Itt nagyon hiányzott a klíma, de csak magamat okolhatom, hogy nem voltam hajlandó megvárni az egyedi gyártású autót, és készletről vásároltam.

Alapvetően azért választottam, mert amikor vettem, akkor a már nem teljesen fapados verzió (metálfényezés, központi zár, szervókormány) 2,1 millió forint volt, téli kerékszettel. Akkoriban egy Ignis alapváltozata hasonló felszereltséggel 2,3-ról indult. Nem szántam több pénzt autóra, persze így is hitelre vettem, mint legtöbben. Ha meg a méretében kerestem volna új autót, akkor a lépcsőshátú Focus jöhetett volna szóba. Így nem volt nehéz döntés. Bíztam benne, hogy az egyszerű felépítés beválik a mindennapokban és így is történt.

Szóval négy éves korában lejár a hitelem, és úgy döntöttem, egy új, kék, dízel, 7 személyes MCV-t fogok beszerezni.

Köszönjük mindenkinek.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr52147270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.08.24. 13:41:02

az anyázás következő alanya: Anna.

már megint.
de a videó tényleg jó

kswturbo 2007.08.24. 13:59:55

Akinek bejöttek a használtautók, az sosem fog Logant venni. A vásárlóközönség vsz. az a réteg, aki 1x már csúnyán beszopta egy nepper által kipolírozott csődtömeggel (elment a pénz, plusz sokat álldigáltak az út mentén meg a szervizben), és azt mondják: "Használtat soha többé!" Egyszer én is vettem új autót hasonló okokból, nincs ezzel semmi baj. A Logant nekik készítették, a direkt ronda/büdös elemektől eltekintve tisztes ajánlat.

Pityorka 2007.08.24. 14:24:06

Mindenki olyan autót vesz, amilyet akar. Semmi értelme fikázni a más kocsiját. Az ízlés nem lehet vita tárgya. A Logan racionális választás lehet, főleg, mert a használtautók között meg nagyon sok a lestrapált, nem karbantartott, hiába lenne néha jobb vétel.

dhrbikes 2007.08.24. 14:37:41

Kösz a javítást, OP! Kicsit fáradt voltam :)

Megnyugtatásképpen:
Csak kb 2-3 hónapig van szaga, aztán vettem bele gumi+filc szőnyeget, na az volt az igazán kemény :)
De csodákra képes némi természetes illatosító!! (fahéj vagy vanilia darabkák valamilyen vékony textilbe csomagolva a műszerfal tetején lévő légbefúvó nyílásnál)

JMC 2007.08.24. 14:45:10

Mac C ha jól emlékszem a Chrysler embléma pont ilyen volt. Csak épp nem feleannyiba került mint a Merci. Nem is nagyon vette USAn kívül a kutya se, ott se sokan.

Géb a Suzukisok és Matizosok baszogatása nem feltétlenül élményautózás (bár van aki számára az sajnos), de ezerszer inkább megyek át egy kacskaringós útszakaszon mondjuk egy 1.6TD Focussal (1-2 évesen 50e km alatt sérülésmentesen annyi mint egy új MCV, igaz csak 5 (jó legyen 4) személyes), mint egy Logannal vagy MCV-vel. Az autópályákat leszámítva van is nálunk kanyar bőven. Még az alföldön is, ahol pedig igazán lehetett volna vonalzó mellett utat rajzolni, bár lehet a nyomvonal tervezője nem ismerte a regressziós egyenes fogalmat, cserébe viszont jó sok pénzt keresett vele. Ez viszont már egy egészen más tészta.

Az MCV pedig egy alapjában elhibázott konstrukció sztem. Nem azzal van a baj hogy román vagy francia, azt pont leszarom. Személyautónak nagy, teherautónak meg gyenge és az ÁFA sem igényelhető vissza utána. Egyedüli előnye az ára, bár az MCV normális felszereltséggel és motorral ugyanott van már mint a vetélytársak. Ja igaz, nagyobb. Naés? Minek?

Sopánka76 2007.08.24. 15:23:01

Szerintem meg a Hyundai nem ugyanez a kategória (igen, talált, nekem is az van :)), ki nem nézi belőle senki, de az Accent 1.5-öt élmény vezetni, a 2900-on ébredő nyomatékmaximumával (132 Nm), a gyors gázreakciójával, a viszonylagosan kemény futóművével, a 139 cm-es magasságával, a 11s-es 0-100 sprintjével. Élvezem.

A Dacia meg jól leírtátok, izgalmat nem kereső, olcsó új autó, és semmi több. Ugyan szerintem újat venni pénzkidobás, de ez csupáncsak az én véleményem, ízléseken nem érdemes vitatkozni, mindenkinek más a fontos.

Mamut 2007.08.24. 15:39:33

Használati tárgy, szerszám, olyan eszköz, aminek funkciója van. Tud annyit amennyit kell, nem többet, nem kevesebbet. Újban nem kell, de majd 2-3 év múlva használtan veszek egyet. Nekem eszköz egy autó, nem cél. Az igényszintemnek megfelel. Tekintsetek igénytelennek akár.

Sanya 2007.08.24. 15:45:18

"És valószínűleg a legnagyobb hibája, hogy Dacia logó van az elején, nem Renault."

Hááát, fene tudja.... Valami jobb nincs? :))

janek 2007.08.24. 15:59:04

subkeyer!

Miért kell védeni a Skodát? Nekem nem kéne akkor se ha 1. lenne a németeknél. Nálunk a Suzuki az első, azt meg Te nem szereted. Amúgy a Twingót már kb. 15 éve gyártják. Akkor ez a legszarabb autó??
A legjobban rothadó pedig mindig is a Dácia volt. Mi újként vettük 1985-ben, de fél év múlva már kezdett rohadni. Szerintem a svéd kocsik is jók még, no meg a RR és Bentley.:) Én egyenlőre maradok az L200-asomnál és az SX4-nél. Te meg vegyél nyugodtan Dákót v. Rúmszart, ha akarsz! :)

renegade 2007.08.24. 16:43:40

Néhány kiigazítás.

Janek:

"Nem elég, hogy az amúgy sem fényes Renault nevet a Dácia lerontotta, de hogy már a Nissannra is rátapadjon a \"Dácia\" név ez nagyon szomorú! Hiszen a két név és autómárka között ég és föld a különbség..."

Elárulom neked, hogy a fenéklemez és a hátsó futómű a Reanult Modus/Nissan Micra párosé. Az első futómű Clio, a kormánymű szintén stb., stb. Valójában tök mindegy, hogyan hívják, hol gyártják. Ez az autó egy autóipari konszern standard alkatrészeiből épül fel, és pont annyira Dacia, mint amennyire Renault vagy Nissan.

Éppen ezért ne sajnálj, amiért erre költöttem a pénzem. Abszolút tudatos vállalás volt, egyetlen dologgal nem számoltam csupán: azzal, hogy a magyar sznob fajta -- tisztelet a kivételnek --, aki lesajnál azért, mert a 2,5 milliómat nem egy használt autóra költöttem el.

(Ebből azért valamennyit előre lehetett tudni. A Renault marketingesei rettenetesen elszabták ezt az ügyet, most aztán szívhatják a fogukat.)

kzolika:

Az MCV annyira kapós, hogy Romániában a teljes gyárat átállítják arra, a szedánokat ezentúl Marokkóból kapja Európa.

Jah, és még pár év, és ne tessék Opelt se venni, pár napja olvastam, hogy a GM autógyárat akar építeni Romániában... Vagy az máááás, mert azt a kocsit továbbra is Opelnek hívják majd, holott pont annyira lesz román, mint a Franciaországban tervezett, Renault és Nissan elemekből álló Logan?

rognork 2007.08.24. 16:48:52

doki, baszod! télleg patent lett a
video! a zene kicsit befordulós. javaslom legközelebb a tomorrow never dies-t rita coolidge-dzsal.

kkn 2007.08.24. 17:32:16

A hétüléses MCV miért kerül annyiba, mint egy hétüléses Zafira? Nem sok, de vannak 3-gyermekes családok, akiknek legalább két gyerekülést el kell helyezni a kocsiban, plusz a nagyobb lurkót. Esetleg 3 ülést. Meg új autót szeretnének, és nem mernek használtat venni,hála a hazai neppergyakorlatnak. Nem nagy réteg, de nekik pont megfelel, ha nem akar egy 300E-t futott, 110-re állított órájú, mindent cserélni kell rajta féle autót venni. A Fabia kombiba pont elfért 4-ünk egyheti cucca (anyósékkal mentünk). De sátorozáshoz már kevés lett volna. Van, aki nem szereti a tetőcsomagtartót. Még lehetne sorolmni célcsoportokat. Sokan közülük nem veszik meg amúgy.

refuse/resist! 2007.08.24. 17:39:17

"Bocs mindenkitől, félreérthető voltam, a gyári Barum gumi a sz*r, ahelyett került fel a Pirelli P6 ami hihetetlen jó!"

-Így mindjárt más!
A gumi/biztoság téma megérne egy cikksorozatot a TC-on, lehet, hogy néhány ember élete megmenekülne a pár ezerből évente...
Én is pont így jártam a használtan vett Fábiámmal, amin szintén Barum volt gyárilag. Az a gumi trabantra való, volt, hogy normál fékezéskor is csúsztak a kerekek, hál' Istennek nem kellett vészfékeznem!
A felnire téligumi került, nyárra pedig egy Goodyear F1 :) Kicsit vicces, 1.2-es motorhoz, de a családom biztonsága bőven megéri (ABS nuku, a magyar Fábiák igen nagy része anélkül fut, agyrém!).
Akinek nincs pénze téligumira, tisztességes nyárigumira, lehet, hogy jobban teszi, ha buszozik!

[kivétel:az a kb. 1%, aki tényleg nem engedheti meg a biztonságos autót, és tényleg rá van utalva az autózásra]

rognork 2007.08.24. 17:53:08

nekem a suzukin 2 db falken nyári van elöl, amit középmárkának mondanak. hát nem az. én is többször csúsztam már. hátul dayton nyári, (régen ez volt elöl) az nem csúszott, pedig ezt a márkát jobban fikázzák.

Alibiman 2007.08.24. 18:02:47

Irigylem azokat, akik még akkor is egy Loganhoz hasonló autót vásárolnak, ha attól sokkal drágábbat is meg tudnának finanszírozni. Ezek az ember nagyon józan gondolkodásúak. De - valószínűleg- nem különösebben fogékonyak a művészetek iránt. Mert az autóépítés is egyfajta (ipar)művészet. És a Logan nem sorolható az ilyen remekművek közé, hanem funkcionális, mint egy kávédaráló, vagy ahogy itt valaki megfogalmazta, mint egy balta. Ettől még szerethető. És elhiszem, ha valaki szereti. Csúnya korcs kutyát is lehet nagyon szeretni. Sőt! Hogy szép-e a Logan? Ízlés kérdése. Szerintem nem szép, de nem is csúnya. Belesimul a tömegbe, funkcionális, és ez jó. L. később, hogy miért.

Azok is irigylésre méltóak, akik csak addig nyújtóznak, amíg a takarójuk ér, és ennek okán Logant vásárolnak. Az ilyen emberek felelősségteljesen gondolkodnak. Képesek jó kompromisszumot kötni. A Logan jó kompromisszum. Ez belátás kérdése. Hiszen pl. nem rosszabb a minősége, mint egy Renault Megane-e. Ezt a Renault szervizekben halottam.

Szóval, ha én Logant látok az úton, nem a lesajnálás jut az eszembe, hanem fenti variációk. És valóban kicsit irigykedem, mert az jut az eszembe, hogy lehet, hogy én nagy f@sz vagyok. Miért is?

Mert egy picit mindig nagyobb autót vettem a szükségesnél, vagy méretben, vagy motorizáltságban. És egy picit mindig többet költöttem (költök) az optimálisnál. Tény, hogy ettől még nem vonom meg a családtól a falatot, de mégis időnként lelkiismeret furdalásom van. Ha másért nem, azért, mert nem látom az igazi használati értékét a mostani közel 18 millás, igazi faroknövelő, propelleres emblémájú, terepjáró-szerű szekeremnek.

Néha nagyon zavar, ahogy rám néznek, amikor beülök a kocsiba. Na ez is egy puhapöcsű buzeráns. Ráadásul az élmény, amit az ember az első időkben érez, amikor odatapos a gépnek, és a hátán jön ki bele a gyorsításkor, nagyon hamar elmúlik. Kb. egy hónap. Egy dolog tartós. Hosszú utakon a kényelem, a csönd, és a biztonság, hogy van erőtartalék, és van fék. A világ legjobb féke. De ez nem ér annyit. Nem 5x gyorsabb, nem 5x kényelmesebb, mint egy Logan. De hát a világ nem racionális, ahogy én sem. És ez már nem fog megváltozni. Nincs meg az akarat hozzá. A változáshoz külső nyomás kell, aminek hatására pl. legatyásodom, és rákényszerülök a racionális viselkedésre. Akkor biztosan Logant vennék. Már ha megtehetem.

Minden alkalommal elolvasom a Logan tartósteszt újabb híreit, mert nagyon érdekel a dolog. Őszintén szurkolok, hogy a sztori jó véget érjen, és drukkolok a románoknak, hogy a Logan sikeres legyen. Általában drukkolok a szlovákoknak és a románoknak, hogy fejlődjenek, gazdagodjanak, mert akkor jó üzleteket lehet majd velük kötni, jó sok cuccot el tudunk majd adni nekik. Csórókkal nem lehet üzletelni.

ommm 2007.08.24. 18:11:45

a gumi külön téma.
vannak szar gyártók (általában a nankang-féle kínai, tajvani vagy akár a szlovénok és egyebek)
aztán vannak, akik le szeretnék fedni a piac minél nagyobb szegmensét, ilyen a Barum és a Matador is, nem védeni akarom őket, de elhihetitek, hogy nekik is vannaak nagyon jó minőségű abroncsaik, igaz drágábbak is.

rognork: nekem is Falkenem van, asszimetrikus, nyári mindenütt és pl. én igen elégedett vagyok velük.
típusa válogatja

ommm 2007.08.24. 18:13:30

Alibiman: hahá, csak figyelj oda, a Kofola hogy lenyomja majd Magyarországot:))

Alibiman 2007.08.24. 18:18:05

Nem lesz itt lenyomás, nagyjából egyformák leszünk. És ekkor lesz jó mindenkinek. Pár % ide-oda az életszínvonalban nem számít.

Blacktron2 2007.08.24. 18:20:10

Én csak azt nem értem, miért nem szép a Logan? Szerintem kellemesen letisztult a formája, ellentétben sok mai túldizájnolt autóval.
De amúgy szívesebben vennék majd pl Skoda Fabiát v sőt Fiat 500ast!

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 18:24:42

FIAT 500 rulez!

Remélem, tiszta szívből remélem, hogy lesz pénzem rá!

Barummal, Matadorral, vagy bármivel :-)

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 18:27:41

Fiat 500 Rulez!

Remélem ,tiszta szívemből remélem, hogy lesz pénzem rá!

Mindegy, milyen gumija lesz!

(remélem, nem dupláztam!)

xyz 2007.08.24. 18:49:25

Dacia Loganból/Nissan Aprióból ilyet is lehet csinálni:
www.imagedump.de/img/virtual-tuning-2d-loc2.jpg

2007.08.24. 19:00:25

> Már megint QVA jó lett a video és hanganyag! Ha jól vettem ki a sorokból, ismét az Orosz keze van a dologban!? Vagy ez most stábosmeló volt?

Köszönöm. Ezt most én csináltam mindenestül.

> látványos fish-eye obi megspékelve tizenhatkilencel

Haha, a halszem csalás (és véletlen): a nagylátószögre csavart UV szűrő belelóg a képbe és nem vettem észre.

> Péter Annának azonnali és kötelező leckéket Orosztól, mert amit ő "gyártott" le, az hómvideónak is siralmas!

A traktoros egyébként közös munka volt, az Anna forgatta, én vágtam, akárcsak múlt szombaton a siklóernyő, amit a Jermann forgatott és én vágtam. Tanulunk mindnyájan, pár hónap és mindenki sokkal ügyesebb lesz.

Tamas · http://www.beeline.ro 2007.08.24. 19:02:15

"Khm, a Logan nagyjából annyira román, mint az Eiffel-torony, de azért a többit értjük."

No sebaj fiam, éljen a magyar Suzuki!
Megint bunkóra sikerült a blog :(

conman 2007.08.24. 19:21:11

"Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy aki giga terepjárókban, több száz lóerős kocsikban éli a mindennapjait valamilyen szinten pszichés kényszerben él, amiért felül kell kerekedni a többi közlekedőn, le kell őket győznie, megaláznia."
Ez ugy hulyeseg ahogy van.
"Megtehetned, hogy otszor dragabb autoval jarj, de neked jo az" Ok, neked jo, ezzel nincsen semmi problema, de a sajat igenytelenseged ne probald meg beallitani mint kovetendo utat, es ne szolj le mindenkit aki nem olyan mint te. Van aki lapu;evellel torli ki a segget van akinek csak az illatositott wc-papir a jo. Nem vagyunk egyformak. szerencsere....

licsa 2007.08.24. 19:24:21

Daciám van, Logan MCV dci. Akármennyire szeretnék egyesek, akkor sem fogom szégyelni magam ez miatt. Nekem tetszik és jó autónak tartom 7000 km megtétele után is, nem bántam meg, hogy ezt vettem. Örülök, hogy sok embernek örömet szerzek azzal, hogy lenézhetneés növelem az önbizalmuk, hiszen nekik alig pár éves, alig párszázezer kilométert futott presztizs (német, japán) autójuk van. Ez legyen a legnagyobb örömük!

mugen 2007.08.24. 19:42:15

"A traktoros egyébként közös munka volt, az Anna forgatta, én vágtam"

Tehát xarból próbáltál várat...
No nem akarom bántani Annát, a saabos anyaga pölö parádésra sikerült! Olvasmányos, nem erőltetett, kellően megtámogatva technikai infókkal stb. mindezt egy hölgy tollából...respect! Mindenesetre a te filmjeiden folyamatosan látszódik a fejlődés és tetten érhető a rengeteg kísérletezés is, sokat foglalkozol a témával. Az átlag nézőnek csak a gyenge anyag szúr szemet (lásd: alfa-lambo), ezért is drukkolok Annának, hogy belejöjjön ő is. Mivel fotó/film fetisiszta is vagyok, külön csemege a sok kis "amatőr"video a négykerekűek mellett. Azt mondom hajrá fiúk-lányok, jöhetnek a kisfilmek kilószámra!

ZeRGe 2007.08.24. 19:50:44

Elgondolkoztam, hogy a 20 éves corsámat lecserélem egy Logan kombira, bővül a család, a pénz meg nem vet fel...

Emlékszem amikor pár éve Renegade mesélte, hogy Logant vesz, szerintem furcsán néztem rá...
Hiába, most már racionálisan gondolkozom, lehet, hogy felnővök végre? :)

AUDI GARAGE 2007.08.24. 19:52:57

Sz@punk mi sokat jó nevű autokkal,a DÁCIÁT nem ismerjük igy nem i szidom.
De ez a sok idiota hozzá szolónak még
szerszám se volt a kezébe máris szakértő.
Azért az tény minél "egyszerüb" a verda
anyival kevesebb a cumi!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.24. 20:02:12

"az a baj, hogy magáról a névről még az átkosban kapható félkész termék jut mindenkinek eszébe, ami lépten-nyomon ledöglött, szétrohadt stb"

Omm,hát baszod a francia verdák ma is ilyenek. Én gyakorlatilag minden francia kocsit gyűlölök a szemétségük miatt. A világ leghülyébb és legbonyolultabb megoldásait képesek összevegyíteni. Furcsa mód az olasz kocsikat meg imádom,mindenestül. Egy Alfával azért más szopni mint egy Renault-al. Az ESPACE tervezőjét pedig szemrebbenés nélkül küldeném pokolra egy jól irányzott lövéssel.

Rocko- 2007.08.24. 20:27:02

OP grat a videóhoz, jó a (micsoda?) zene!

ommm 2007.08.24. 20:30:17

azt nem tudom, mai francia autóm még nem volt, próbáltam már sokat...hááát...a zsírúj C2 VTR-ben mondjuk a kezemben maradt az ülésállító kallanytú...

danaa 2007.08.24. 20:36:01

jó lenne,ha majd lehetne olvasni,hogy menyi a fentartási költsége az autónak,milyen a szervíz,van-e utángyártott alkatrész hozzá,körűlbelűl menyibe fáj a 100E nagyszervíz (vezérműszíj,meg ilyenek...)

Easy Player 2007.08.24. 21:09:07

Úgytom, a Logant patinás angol márkákkal lehet egy kalap alá venni. Annyi benne a kézi munka. Sajna annyira ócsó a munkaerő, hogy a sok robot beállítása belátható időn belül nem térülne meg.
Hogy ez az MCV-re is igaz-e azt nemtom. Sőt az egész csak állítólag! Ja és:

Szerintem

ramirez 2007.08.24. 22:09:48

Végigolvasva a kommenteket olyan érzésem van, mintha valami Dubai szintű országban élnénk. Csak a nagy lóerő meg a vezetési élmány, meg a presztizs. Ehhez képest tele Mo. úthálózata 10-15 éves autókkal, amiket nem az "oldtimer feeling" miatt vesznek meg az emberek. Arra van pénz.
Nálunk azért leginkább még mindig az ár-érték arány meg a csili-vili külső a lényeg. Vajon miért vesznek pl.Chevrolet Aveot, ami szinte agyontört a (laboratóriumi) törésteszten. Óccsó és cicomás.
Pedig vannak olcsó és jó autók manapság is. Az összes Dél-Koreából való vas ilyen nagyjából.
Ja, hogy csúnya, akkor tessék Maseratival járni.
Ja, hogy nincs presztizse, akkor tessék Mercedest venni.
Ja, hogy nincs menetdinamika, akkor Subaru Impreza.
Az átlagos ember ilyen autókról csak álmodozik, de sosem veszi meg. Még talán akkor sem, ha van rá pénze.

klarky 2007.08.24. 22:32:12

mugen: Hogy lehetett ez fish-eye obinak nézni??? Az nem zavart, hogy egy csepp torzítás sem volt benne? 8-)

mugen 2007.08.24. 22:43:45

"javaslom legközelebb a tomorrow never dies-t rita coolidge-dzsal"

Megőrültél?! Egy ilyen "elcsépelt" slágert?! :D
OP-nek már lassan védjegye lesz, hogy olyan zenéket tol, amiről a többségnek fingja sincsen! Biztosan a jogdíjak elkerülése miatt szelektál, mert nem tudják beazonosítani az előadókat a fináncok :D De hogy ő honnan szedi ezeket a facca muzsikákat?!

"jó a (micsoda?) zene!"

télleg mijisez Péter?

mugen 2007.08.24. 23:01:20

"mugen: Hogy lehetett ez fish-eye obinak nézni??? Az nem zavart, hogy egy csepp torzítás sem volt benne? 8-)"

De bizony hogy torzít, nézd csak meg figyelmesebben! ;) Igaz a fullközeli beállításoknál feltűnően kicsi a torzítás, tehát valóban nem voltam eléggé figyelmes, jogos a balta! 8-o
Egyébként egy átlagos fisheye-nál sem szúr szemet a torzítás ha távolról kattogsz! Persze ha akkora halszemobit tolsz fel mint egy asztronauta sisakja, az más... :D Meg különben is! Hogyan kerülne bigfish eye egy "olcsó" videokamerára?! Ez nem halivúd baah, hát persze hogy sima nagylátószög! Mekkora állat vagyok neszenekem! :D

csiky944 2007.08.24. 23:02:58

Omm nem lehet h túl erős vagy és letörted az állítót?Kofolára lehet gyúrni,na de csigára? :D

Gecko 2007.08.24. 23:09:06

ready_real 2007.08.24. 12:14:32 Géb, mi a bajod a hyundaijjal? Mert szerintem hasonlóan arra jó , amire a logan is ki van találva: eljutsz vele kéynelmesen a-ból b-be. De én úgy látoma koreai kocsik is hasonlóan "hanyagolt" téma autós berkekben, peig sokan nem is imerik, csak rámondják:"sz*r koreai" Osztom ready_real véleményét! 1992-93-ban dolgoztam Hyundai szervízben, mint diák. Az akkor futó Pony kivételével (az volt a legkisebb model) az összes kocsit számítógépes rácsatlakozással diagnosztizálták, a motorok háromszelepesek voltak hengerenként és még tucatnyi dolgot tudtak, amit a hasonló korú európaiak még nem. Ráadásul még ma is látni lassan húszéves Ponykat az utakon. A Hyundai kifejezetten az a márka, amit csak az szeret, akinek már valahogy volt köze hozzá. Ja, és két éve meg volt alkalmam nyúzni egy H1-est (vagy 100-ast???), céges kocsi volt, minden héten más vezette, már 200,000 km volt benne és kutya baja nem volt. Pedig 130 alatt ritkán mutatott a műszer!

ommm 2007.08.24. 23:11:22

nem, mert eleve tesztautóhoz finoman nyúlunk. egyszerűen ott maradt. mikor mutatom a kollégámnak, aki mellettem ült és előtte ő vezette, csak a hátsó üllésre mutatott és mondta, hogy "csak dobd a többi közé".
volt ott már egy maréknyi műanyag.

Cimbi 2007.08.24. 23:49:32

A nagyszerviz nem 100e hanem 60e.
A propellereseknek annyit, az X3-X5 teloi Szebenben keszulnek csakugy mint a csilagosoke (nem mindegyike).....

Cimbi 2007.08.24. 23:52:04

4 honap alatt 30 ezer, levegoszuro, olajszuro 3X, uzemanyagszuro 1X, ez draga, speci. Ennyi!

CMB 2007.08.24. 23:57:43

Egyebkent a fogyasztas relativ (a fogyasztas is): harom Logan Van van a cegnel es a fogyasxztasuk nagyon temperamentum fuggo. 4.58, 5.23, 6.52. Ez nem a varos/egyeb ciklusok fogyasztasa hanem a jobblabe.
Atlag/honap

CMB 2007.08.24. 23:59:20

Ugy latom mar mindenki alszik.

CMB 2007.08.25. 00:14:27

Jo munkat!
Igaz jo munka nincs ...

ommm 2007.08.25. 00:29:58

ááá, meglepetést készítek egy barátomnak.

GhostPunk 2007.08.25. 03:12:12

Ha még nem volt válasz rá:

A zene A.O.S. - History(Repeats itself), Natural Born Killers ost-ről lehet ismerős(szerintem).

L. 2007.08.25. 03:30:04

Artist: A.O.S. Song: History Repeats Itself Natural Born Killers soundtrackről lehet ismerős.

L. 2007.08.25. 03:37:14

Wazz GhostPunk, néha ijesztő, hogy többen vagyok.

Geri 2007.08.25. 06:04:54

Gergely Gábor Úr!

Csakis és kizárólag csampion (Champion) ablaktörlőt szabad venni. Sokszezonos korában sem fog olyan hangot hallatni mint a Fosch.

Nekem volt hosszmotoros Nissan Bluebirdem '82-ből, most egy hosszú Patrolom van '88-ból (3.3TD), de hogy a Nissan mért pont a rönóval állt össze sohasem fogom megérteni.

Szép napot!

dhrbikes 2007.08.25. 06:58:26

Üdv Geri!

Egy ablaktörlő sem marad fent nálam több szezonig, mivel nem bírják. (Használtam már Championt is)
Amúgy az aerotwin sokkal jobb mint a keretes Bosch ablaktörlők, biztos még nem kínában gyártják :)

Nekem 50 alatt volt a vezérműszíj cserés szervíz, igaz nem márkaszervízben, hanem egy sima szakszervízben, viszont semmi gond a garanciával.

Hogy örüljenek a fikázók is, tegnap felvillant az obd lámpa, beszaladtam Újpesten Zsóttikához :), rádugták a gépre, mondták, hogy égés hibát rögzített a rendszer. Emiatt nem aggódtam, mivel benzin-gázos és említették, hogy előfordulhat az egyikről másikra váltáskor (igaz 1,5 év alatt még nem történt ilyen). Szóval törölték a hibát, megnéztek még valami kábelt amire figyelmeztették őket központilag, hogy problémás lehet (nálam rendben) majd közölték, hogy természetesen nem kell fizetnem és jó utat kívántak.

Szar román.... :)

Ati 2007.08.25. 08:33:30

Janek:
"Nem elég, hogy az amúgy sem fényes Renault nevet a Dácia lerontotta, de hogy már a Nissannra is rátapadjon a "Dácia" név ez nagyon szomorú! Hiszen a két név és autómárka között ég és föld a különbség... Sajnálom azokat akik Dácia-ra költik kevés pénzüket.:("
Ebből is látszik, hogy nincs olyan nagy külömbség köztük ;) amugy nissannak jobban tetszik :)

Rose-Marie 2007.08.25. 10:19:45

Szeretném tudni, milyenek a Logan töréstesztjei. Kb. két hete halt meg egy ismerősöm egy ilyenben Romániában, három órát tartott, míg kivágták az autóból,a a kocsi annyira összetört, hogy a kerekeit nem találták meg.

nem fontos 2007.08.25. 10:33:48

"a frusztrációs kvóciens nem konvertálódik motivációs faktorrá. (Elég áltudományos így?:)) "

Ja, nagyon. Talán lehetne frusztrációs koefficens, az még találóbb. :))

majom 2007.08.25. 11:52:11

sztem meg nagyon nem mind1 h mivel ácsorog az ember a dugóban. én a kényelmet a csendet és az automata váltót preferálom. igy nem leszek se ideges se fáradt mire hazaérek. és ugyanezt tudom elmondani az autópályázásról is. sznob vagyok?

megnéztem a használt árakat, éshát elég nagyot esnek a loganok. lehet h ez is számít, főleg ha nincs sok pénz. persze ha valaki hosszú távra tervez (6-10 év) akkor ez annyira nem érdekes.

Shomee E34 2007.08.25. 17:17:23

DE jó,akkor mostmár mindenki tudja,hogy igazából ez egy fasza autó,gyakorlatilag nem is érdemes mást venni... :S

Nemet 2007.08.25. 20:35:44

Dákó egy jó kocsi lehet. Ha nem látom, el se hiszem, hogy az Eger melletti Egedre a bicajokat(montival nem bírtunk fölmenni a hegyre, mert elkapart a köveken)gyalog toltuk fel. Oltári köves, sziklás, vízmosásos, vájús kegyetlen a terep. Mit látunk a kilátó alatt ????? 2WD Vw Passat kombit....fölment.. Semmi terepgumi, kb 15-16 cm magasan lehetett a hasa alja. Hogy jött le orrnehezen nem tudom :) Dákó FÖLREPÜLNE ODA 7 FŐVEL...

kswturbo 2007.08.25. 20:36:42

Shomee: Nem bizony. Sőt, mindenki imp.köcs.alulműv.csór.nyomi., akinek ennyi nem elég. Na jó, max. egy Hunyadi, de csak hatvantól fölfelé :)))

Nemet 2007.08.25. 21:51:40

Honda CR-V...jó hobbiterepjáró. Profi, japán 4x4. De a hegytetőn már lógott valami az aljából, valami nagyon letört róla. Fócvágenből nem lógott semmi... Töprengtünk, ez a terep egy UAZT is megizzasztana, de a Passat is fölment. Azért én még nem megyek föl a Skoda kocsimmal. Féltem a teknőt... Daciat is feltenem. DE inkább Daciat vennek ejtőernyősként nehéz terepre mint Suzuki Swiftet, vagy Dodge Viper 600 le 12 hengeres ültetett űrhajót... Nekem a hegyi parasztnak tetszik a Dákó.

Keri · http://www.kericars.com 2007.08.26. 09:03:57

Sziasztok!
Én sajnos úgy vagyok vele, nem tom miért:D talán agyilagbeteg vagyok. De most inkább vennék használtan egy márkásabb autót, mint egy újat 3 milióért. Mivel sztem 10 év múlva egy jó állapotú 320d is fog érni 1,3-1,4-et is akár vagy lehettöbbet.:D Mai pénzbe nézzük, mivel akkor még kitudja mi lesz. Na de az a lényeg hogy sztem egy 10 éves dáciért egy vevő, sosem fog adni ennyi pénzt. De amúgy egyett értek majommal, mivel én is jobban kedvelem a kényelmet, és azt, hogy nyugodtan tudjak autózni. Avagy inkább egy régi de márkás, mint egy új alsó kategóriás. Ja és mindegy ez alatt nekem az, hogy suzuki, vagy skoda, vagy épp a dacia logan.
Üdv.:Keri

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.08.26. 11:19:38

Romám. Román?
Régen volt egy körlevél, amivel talán sokan találkoztatok. Voltak benne mindenféle hülye kérdések, és azokra a saját válaszaidat beírva tovább kellett küldeni a barátaidnak, hogy "jobban megismerjenek"...
Volt egy kérdés ami így hangzott:
"Opel vagy Seat?"
Erre egyik ismerősöm így felelt:
"Opel, mert az német"
Németebb az Opel a Seatnal? Az Opel már a General Motors-é ami amerikai, a Seat Volkswagen-é ami német. Akkor most melyik a német autó?
Dacia nem született román, csak a neve. A Renault restelt kiadni a saját nevén egy olyan autót amiben több a praktikum mint a marketing. Ehhez kellett egy már ismert márkanév. Dacia kapóra jött, ennyi. Most akkor a Dacia román?

Rebele 2007.08.26. 12:03:20

A videóhoz csak annyit szeretnék
hozzá füzni, hogy a leghátsó ülés
meg áll felhajtva és nem esik vissza,
ha kivesszük a fejtámlákat

Zsanreno 2007.08.26. 13:44:30

Geri!
Talán azért állhat össze a Nissan a Renault-val, amiért haszonjárműveknél a a Volvo, kisfiam!
Talán azért is mert jelenleg a Renault gyártja a világ egyik legjobb dízelmotorját, 2.0 dci (olvassál teszteket, de ne gyere a BMW-vel, ami 2-2-szer annyiba kerül). De nektek ezt úgyis hiába mondom, német-japán imádó idóták...

Zsanreno 2007.08.26. 13:45:26

Bocs, IDIÓTÁK

istvánazignises 2007.08.26. 15:06:14

Halli!
Gondoljatok bele! A rönó már nem nagyon tudta emelni az eladásokat, ezért életrekeltette a dácsiát. A "rönó" eladások pedig nem csökkenek. Merthát csak egy cég. ((Például: samsung=>dimarson.)) Ugyanaz (na jó, lehet, hogy egy évvel korábbi "újítások", de akkor sem 6-8 éves technikai frincfrancok esetleg szarráhajtva.) csak nem a brand áron KELL árulni. És itt a KELL a fontos szó. Féláru termékkel tudja tartani, esetleg nővelni az eladásokat.
Más.
A régebbi, a lépcsőshátú nem tudott megfogni (szerintem, MONDOM SZERINTEM, csunyább mint a tália), De ez az MCV egyből megfogott. Az asszony már fétékeny is rá. Sajnos egyenlőre nem tudok váltani mert nincs kedvem (anyagilag), pedig kényelmesebb, tágasabb, használhatobb mint az ignis. Na de még 1-2 év, és rendbe jövök, majd akkor kiderül mit is tudnak ezek az új dácsiák.
Maradok tisztelettel: ÉN

Autós 2007.08.26. 23:45:39

Attól függ, hogy kinek mi a fontos. Nagy csomagtérben biztos, hogy MCV, de ha valakinek számít a vezetési élmény is akkor inkább Ignis. Nagyon jól gyorsul, és simán viszi a 190 Km/h is, ha valaki meri nyomni. Minősége is bizonyítottan jobb. Ráadásul sokkal jobb a felszereltsége, hiszen alapáron is ABS, 2 légzsák, ford.mérő stb. van benne. A Dácia nagyon fapados, és lassú, de nagy a csomagtere.

majom 2007.08.27. 03:17:39

Ignis??? jaj. (akkor már inkább a dákó) vezetési élmény? na ne.
190-el meg csak akkor menj vele ha mindenképpen meg akarsz halni.

az MCV-t még megértem, mert nagy. De azt soha nem fogom megérteni h ki képes egy új ignis-ért pénzt adni. mennyibe is kerül?

ommm 2007.08.27. 09:17:54

jajjajj, milyen Ignis "viszi" a 190-et ember?
hogyan? mivel?
az óra mutathat annyit, de hidd el, nem annyi...

Sopánka76 2007.08.27. 10:32:05

a "viszi" is már nehezen hihető, a "simán" meg végképp nem. Még az 1.5-ösnek se lehet sima ügy azt a magas kasznit fölgyorsítani.

De maradjunk a dácsiánál. Ennyiért tényleg jó vétel, csak hát elő-előfordulnak rejtélyes hibák. A Népítélet szerint a 93 ítéletből jó 5-6 nagyon csalódott ember van, akinek motorcseréje vagy ahhoz hasonló kaliberű problémája volt. Ez szerintem sok egy új autótól. Sok mindenen spórolnék, de a megbízhatóság szerintem az első. Ha alaposan odafigyelek, a használtpiacon 3millióért szerintem kapok ennyire megbízhatót, hasonló méretben. És még válogathatok is az ízlésem szerint.

Sopánka76 2007.08.27. 10:36:36

Igenigen, ahhoz a magas kasznihoz még az 1.5-ös 99 lóereje sem igazán sok. Lehet, hogy fölszenvedi valahogy 190-ig, de azért "simának" nem nevezném... :)

A Dácsiáról meg nézzük a Népítéleteket! A 93.ból 5-6 ember nagyon elégedetlen. Motorcsere, féltengelytörés, ablaktörlőcsere az első pár ezer kilométereknél. Szerintem ennyi hiba egy újautónál sok. Pont ezt a rizikót akarják elkerülni, akik új autót vesznek! Én a megbízhatóságon nem spórolnék.
Logan Népítéletek:
nepitelet.hu/?op=modell&cat_id=24535

zebu 2007.08.27. 10:56:36

A "Dacia" azért jó márkanév, mert azt az imidzset hordozza, hogy ócsó cucialista autó. És akkor már nem is kell annyival olcsóbban adni, a márkanév elhiteti, hogy olcsó. Egy kicsit a Skodára is igaz ugyanez.

zöldi 2007.08.27. 12:36:57

Szerintem meg használt Logant érdemes vennni. 1.5ért megkaptam egy fullextrás, első tulajos, töretlen 2 éves autót. Előtte fél évig a használtautó.hu-val keltem-feküdtem, ez volt az egyetlen ésszerű választás.

maszületett 2007.08.27. 12:43:27

Sopánka76!

Nem azért, mert nekem Loganom van és az ellenkezőjét tapasztalom, de a negatív népítéletet én nem nagyon veszem komolyan.
Van köztük olyan akinek 1.4 MPI és 1.6 MPI egyszerre volt, és 6.000 km után motort kellett cserélni benne. Na, ezt nehezen hiszem el, mármint azt, hogy két ennyire rossz autót fogjon ki.

Érdekes módon mindegyik ilyen szintű népítélet után ott van kiemelve, hogy "akkor inkább egy használt japánt, vagy németet", és ha megnézed az előző autóját, akko suzuki 99%/-ban...

higgins 2007.08.27. 13:27:38

A legtömörebb és a legokosabb hozzászólás "hangzott el"!
zebu, isten vagy.

BB 2007.08.27. 13:32:10

dácsia fanek!

miről beszéltek, h olcsó a dákó, meghogy a szegény ember autója??
a sima 4ajtós 1.4 8V 2,65 (G asztma 2,5 ért 100x inkább!) körülre jön ki átlagos/normális felszereltséggel, 1 MCV dci 3,85 misire!!
ez nektek olcsó, meg a szegény ember autója?
használtan azért már van kínálat AUTÓBÓl is ennyiért! tudom, az akármilyen lehet, törött, meg más fingott bele először, de van épeszű ember aki 1 új 1.4 loganhoz hasonlít 1 3-4 éves corollát, v 1-2 éves almerát??

persze, közlekedési eszköz, meg csak A-ból B-be kell hogy elvigyen... de azért mégis számít, h ne nézzek a kocsira undorral, erre pedig máshogy nem igen lehet!
én elhiszem, és elfogadom h megbízhatóan üzemel, és nem esik szét a szalonból hazafelé, mint a régi dácsiák, de attól még nem ér meg ennyit!
na meg azért 100-150e km után térjünk vissza, h miként muzsikálnak a Dci-k, mennyibe is kerül az a nagyon jó fogyasztás, amikor röpködnek a 100ezres javítások..(lásd uez a motor thalia népíteletek)


francia-román koprodukció, magyarul két ellenséges (főleg ők utálnak minket!) nép szövetségének terméke, tehát ilyet elvből nem kéne Magyarországon venni!
ahogy ők sem tennék ezt fordított esetben!

istv 2007.08.27. 14:55:16

Kedves BB (és sokan mások)!

Mit hasonlitasz mihez? A szart a krumplihoz? Írd már le, hogy mennyibe van egy Asztra kombi 1.5-1.6 diselmotorral. Vagy egy Zafira szintén diselben. Persze egy öreg kisautót lehet olcsobban venni, de az akkor sem 7 űlés, vagy 2350 liter.
Bocsi,hogy téged támadtalak, de már csak egy csepp kellett.
Maradok tisztelettel: ÉN

istvánazignises 2007.08.27. 14:58:03

Bocsi mindenki!
Istv = istvánazignises

BB 2007.08.27. 15:54:53

hello István

a hasonlatod jó! mármint ha a szar az oláh verda, a krumpli meg a többi autó..:-)

a 7 ülés az egyetlen érv amit elfogadok, h ha vkinek tényleg sok ülés kell (nagy család) akkor korlátos a kínálat, hiszen a zafirára korlátozódik a kínálat.
s ha a dízeltől eltekintünk, 3,6 millióért ami 1 átlagos felszereltségű 1.6 16V 7szem MCV ára, már zafirákat is lehet találni pár éveset, és azért az se 1 kaliber a logannal annak ellenére h nem vagyok németautó párti.

ha meg ignist nézünk (ignises vagy?) 2őt is lehet venni használtan 1.4es sedan (tehát egyáltalán nem praktikus) és 5 személyes logan áráért..:-))

a 3,88 millió (dízel 7szem MCV) nem az átlag magyar nagycsalád vadászterülete sajnos, azt már kevés magyar sokgyerekes szülő tudja bevállalni..
főleg ha a hatalmas értékvesztését is nézzük a logannak, ami 1 ilyen 4 millió körüli kocsinál nem lesz piskóta 5-6 éves korára..(max 1.8-2 millió lesz kb akkor)

Autós 2007.08.27. 18:41:14

BB-nek igaza van! (a dácia fanek) levelének tartalmára gondolok.
Más: Az 1.3-as Ignis bizony bármikor elviszi a 180-185 Km/h-át (persze óra szerint). Nem kell hozzá lejtő. Naggyon sokszor mentem Ignissel 190-195 Km/h-át. De a csúcs 201 Km/h volt! (Ebben már volt egy hosszú tartós lejtő a Prága-Pozsony közötti autópályán). Kölcsön Ignis volt. Nincs Ignisem és saját sosem volt, de nagyon megszerettem a meglepő dinamizusát és a nagyon szép műszerfalat. Egyszer menet közben le is fotóztam az órát amint 191 Km/h mutat. (Pont azért, hogy a hitetlenkedők is láthassák). Szerintem jó ár-érték arányú autó. Gondolom ezért lett népszerű.

ommm 2007.08.27. 20:59:56

Autós: igen, ha kinyomom a szart is belőle, akkor az én kicsit berhelt 1.5-ös mazdám is megy 2 kilót, de nem az UTAZÓ-ja 190 ember! és nem viszi "simán" ha 3-4 kilóméter kell neki addig...

maszületett 2007.08.28. 09:37:50

Autós!

Bocsi, de Te nagyon egyszerű ember vagy.
Talán megérted amit írok...

Az én Loganom 160-at megy.
Ha céges volna, akkor menne 175-öt is.
Ha bérelném, simán menne 200-at is.
Miért? Nem azért, mert az anyém szarabb, mint a többi, hanem azért mert az enyém, és az enyém is lesz holnap is és holnap után is...


Te egyszerű, Te! Kölcsön Ignisszel én 1-esben mennék 200-at, ha olyan suttyó lennék, mint Te!

Fú, kora reggel így felhúzni öregem...
Ne vegyél Logan, de Ignist sem! kérjél inkább kölcsön egyet és porolj vele 200-al!

üdv,

maszületett

BB 2007.08.28. 10:59:59

elmegy off ba a téma..

persze, nem azért rossz vagy jobb 1 kocsi mert 170et vagy 200at megy.
jól teszi mindenki, ha vigyáz a verdájára, mert sokan sajnos eléggé hanyagul, és kíméletlenül kezelik a kocsijukat.

a szerkesztőknek meg javasolnám, h ha hosszabb távon is foglalkozni akarnak ezzel a román csodával, akkor keressenek flottában dácsiát üzemeltetőket (ha van olyen cég, ami ilyennel égeti magát..:-), ahol komolyabb, nagy km futású (100-200 között) tapasztalatok vannak.
az segítene vmit a renomé javításán, nem csak az ömlengés, h mennyire jó kocsi, és mennyire megéri..
vki írta korábban, h ez olyan mint a skoda, h elkönyvelték "olcsó" kocsinak, pedig az sem az (szutyok 1.2-es varrógép fábia II 3 millió fölött), és igazából a dácsia sem.

Loganfan 2007.08.28. 11:53:22

Pedig az. :) Iránban pl a 16v motoros Logan szedán ilyen felszereltséggel mint ez az MCV ~ 2 milla. Teccikérteni??? Nem az autó a hibás, hanem a (no politika)...

bb 2007.08.28. 13:07:36

persze, nagy adó terheli a kocsikat, ezt nem vitatom.
de a kínálathoz viszonyítva se olcsó a logan.
az jól hangzik, h 2 millió körül lehet kapni 1 ekkora kocsit 1.4-es motorral, de ha már közelíteni akarjuk a mai igényekhez, akkor rögtön 2,6-2,7 lesz az ára az extrákkal.
2,43 berlingot, 2,5ért( nem tudja vki h ez csak hitel esetén igaz?) asztmaklasszikot adnak.

az vicces, amit szoktak hangoztatni, h a szegény ember csak ezt engedheti meg magának, nem más csillogó márkákat..
akinek nincs elég pénze ne vegyen új autót (ahogy az emberek többsége nem is teszi)

Autós 2007.08.28. 18:24:04

maszületett!

Sajnálom, hogy nem hiszel a tényeknek. Az is sajnálatos, hogy csak ilyen primitív módon tudsz kommunikálni! De ez a Te bajod! Pont ilyen vevőkörnek való a Dácia...
(Amúgy mentem tavaly 1.4-es új Dáciával is. De 5-ik fokozatban 100-nál tövig tapostam a gázpedált. S csak 3-4 másodperc után mutatott az óra 102 Km/h-át. Szuper lajhár!! A 200-at még vákumban se érné el...) Élvezd csak az t a szart!!! (Nyugodtan írhatsz mégrondább választ. Nem fogom olvasni. Nem pazarlom az időmet tovább egy "dácsia" blog-ra.)

PAlex 2007.08.28. 18:55:56

Gyereket!
Ne használt autóhoz hasonlítsátok az árát, hanem új autóéhoz. 2-3 éves használt autón már nincs garancia, és bizony költeni kell kopó, fogyó alkatrészekre sűrűbben, mint egy új autónál.

Mofli 2007.08.28. 19:54:49

Autós!
Amúgy egy "új autón" nem célszerű tövig nyomni a gázpedált, az efféle próbákat bejáratás után célszerű végezni.
Egyébként az 1,4-es Dacia ilyen irányú képességeiről van pár felvétel a youtube-on, ott tessék csemegézni.
Példa képpen:
www.youtube.com/watch?v=2zJw4EysBuw&mode=related&search=
Sajnálom, hogy ezt Te már nem láthatod, mert nem pazarlod az idődet egy dácsia (helyesen írva: Dacia) blogra.

BB 2007.08.29. 09:54:01

Palex

milyen kocsikkal van tapasztalatod?

1 jó japán verdára használtan is alig kell költeni,
fékbetét meg kellhet egy 1-2 éves 30ezret futott dácsiához is, ahogy egy 130ezret futott használthoz.

meg azt kell mérlegelni, h 1 4 millió körüli "fullos" dci-vel spórolsz mert elvileg nem kell rá költeni és keveset fogyaszt, de évente bux rajta 400-ezret, vagy 1 használtat, amire ha rá is kell költeni, akkor se visz el annyit mint az új értékvesztése

Easy Player 2007.08.29. 17:52:31

XXI. századon innen, T-Modellen túl, ott ahol ...
www.youtube.com/watch?v=eley5e5kcd0
www.youtube.com/watch?v=P2y7rMoL4jM

Szerintem

Pít 2007.08.30. 01:59:15

Helló mindenki!

Remélem már hiányoztam, de csak nemrég értem haza a horvátországi nyaralásból!

Igen, a 3 hónapos Logan MCV-vel.

Úgy kezdődött, hogy 11 fős baráti társaságunk arra adta a fejét, hogy néhány felejthetetlen napot tölt el a tengernél.
Ennyi ember általában min 3 autóban fér el. Mi 2 autóval mentünk: MCV és Astra.

Mondanom sem kell, hogy mennyire meg voltunk pakolva.

Mivel a Dákó 7 üléssel már nem rendelkezik túl sok csomagtérrel, ezért felszereltünk rá egy tetőkoporsót.
Csak a csomagok méreteinek "elképzelhetősége" miatt mondom, hogy az autóban 6an ültünk, ebből 4 hölgy...

Tehát a tetőcsomagtartó igen hamar megtelt utazótáskákkal, ezután jött a hátsó üléssor mögötti hely, ahová még további 2 nagy utazótáska, az Astrába már be nem férő egyéb táskák, és legalább 2 tálca sör befért.

Persze nem kell megijedni, nem csak 2 tálcány seritalt vittünk, de a többit az autó különböző pontjain helyeztük el.

Sörtárolásra kiválóan alkalmasnak bizonyult a középső üléssor feletti plafonra szerelt csomagtartó. (min. 15 üveg)
Ja, a középső üléssor középső ülésén szintén utazótáska, rajta ezmegaz, és 1 tálca sör.

Tehát ilyen szépen megpakolva vágtunk neki a közel 550kilométerre fekvő uticélunknak.

Mivel saját autó, ezér sem kinyírni, sem széttaposni nem áll szándékomban, ezért lakott területen kívül 90 és 110, autópályán pedig a 120 és a 140-es tempót tartottuk végig az úton.

A 100-110 es sebesség különösebben nem erőltette meg az 1.5-ös dci motort, de a 130 at is szemrebbenés nélkül abszolválta.
Igaz, amikor az autópálya 10%-os emelkedőjén szeltük keresztül Horvátiát, bizony előfordult, hogy a sebességmutató visszacsúszott 110-100 körüli értékre. Persze ezt egy visszaváltással meg lehetett volna oldani, de mint mondottam volt ez saját, és nem céges kocsi...
És amúgyis, azon az 5-10 KM-en szerintem nem veszítettünk számottevő időt.

A fent említett úthoz a számítógép szerint 5.8 literes fogyasztás járult. Én úgy gondolom, gogy így megpakova, ilyen tempónál, időnként klímahasználattal ez teljesen megfelelő.

Idáig teljesen meg vagyok elégedve a véleményem szerint méltatlanul becsmérelt autóval.

De hát ugye mindenkinek joga van a véleményéhez...

Pít 2007.08.30. 18:10:49

Jé! Mindenki elszaladt MCV-t venni! :D:D:D

jan · http://janlogan 2007.08.30. 20:17:19

Szia mindenkinek!
En is egy hetig tavol voltam kepzeljetek egy Logannal! Ami erdekes volt eppen Magyarorszagaban es Ausztriaban.
2600 km menten autopalyan es orszaguton, fovarosban es videken. 4 szemely sok csomag... roviden csak annyit hogy nagyon, nagyon helyt allt minden korulmenyek kozott - 130-140 es tempo, elozeseknel 150-160 de megprobaltam a maximalis sebbeseget is termeszetesen rovid tavon- 170.Megjegyzem 1.4-es sima Logan. Mindig figyelemmel olvasom a velemenyeket de az ut soran azt tapasztaltam hogy semmi ok szegyenkezesre amiert Loganom van, sot jobban ereztem magam mind a sok fustolgo regi autok vezetoi. Apropo Grazban is lattam MCV-t es senki nem mutatta ujjal oket.Udv

jan · http://janlogan 2007.08.30. 20:42:02

Szia mindenkinek!
En is egy hetig tavol voltam kepzeljetek egy Logannal! Ami erdekes volt eppen Magyarorszagaban es Ausztriaban.
2600 km menten autopalyan es orszaguton, fovarosban es videken. 4 szemely sok csomag... roviden csak annyit hogy nagyon, nagyon helyt allt minden korulmenyek kozott - 130-140 es tempo, elozeseknel 150-160 de megprobaltam a maximalis sebbeseget is termeszetesen rovid tavon- 170.Megjegyzem 1.4-es sima Logan. Mindig figyelemmel olvasom a velemenyeket de az ut soran azt tapasztaltam hogy semmi ok szegyenkezesre amiert Loganom van, sot jobban ereztem magam mind a sok fustolgo regi autok vezetoi. Apropo Grazban is lattam MCV-t es senki nem mutatta ujjal oket.Udv

mazso 2007.09.17. 07:54:46

bazzeg az a sok huJe "azert is huje" mi a fenet irnak ha mar nem kepesek 2 okos szot kibokni a szarszagu szajukon? kell dacia? oke vedd meg irjal 2 sor velemenyt hogy miert .ha nem akkor irjal ket sort hogy miert nem. dehogy inkabb belepunk lekurvazunk mindent meg mindenkit es voooaaa de okos vagany es huJek vagyunk...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 09:52:32

@ramirez:
Azért vesznek az emberek aveót, mert ellentétben a törésteszttel, a valódi balesetek esetén élve ki lehet szállni belőle. Az ajtajában több vas van, mint egy swiftben összesen.
süti beállítások módosítása