Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában: derekasan dolgozott, dicsérem

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (8. rész)

  2007. szeptember 16. - RT76 Címkék: horvátország dacia úton logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Sajnálom, de csalódást kell okoznom. 14 789 kilométeres óraállással indultam útnak, 17 700-zal érkeztem haza, és az autóval nem történt semmi baj. Háromszor tankoltam bele útközben, jártam vele sziklagörgetegen, autópályán, középkori utcácskákban, és nem produkált semmi érdekeset. Ment, ha kellett, megállt, ha arra volt szükség, alig evett, de mindent elnyelt: a Dacia Logan dízel kombi eszményi autó a költséghatékony családi jövős-menős nyaraláshoz.

A szerző gyermekei a Dacia hátsó ülésén

Bepakoltunk tizenkét napra két gyereknek, magunknak, kabáttól fürdőruháig, gumicsónaktól plüsscicáig, Stephen Kingtől Bóbitáig. Biztos voltam benne, hogy még a jobb egy lábterébe is jut majd egy sporttáska, de nem. Minden befért hátra, elképesztő. Csak egy dolog maradt itthon: a tetőbox.

Plafonig pakolt Dacia oldalról

Csaknem-fullos autónk, a számos opciós extrával kiegészített, klímás, dízel Laureate most listaáron 3,8 millió forintba kerülne, öt üléssel 3,67-be. Ennyi pénzért nincs ellenfele. 700 litere van a második üléssor mögött, a személy-Kangoo ugyanezzel a motorral 3,9 millió felett indul, és 650 litert ad, röhej.

Vészvillogóval parkoló furgon Zágrábban

A Kangoo-, Berlingo-, Doblo-féle öszvéreknek pedig van egy nagy hátrányuk a Daciával szemben. Teherautónak tervezték őket. Miközben Letenye és Zágráb között gurultam 140 körül az autópályán, és ordítozás nélkül tudtam beszélgetni a hátul ülő családdal, megfogadtam: ha új, olcsó nagy kocsi kell, soha nem veszek dobozost. Inkább egy nagy levegőt, és akkor már mégis a Daciát, vesszen a sznobizmus.

Fehér Dacia szedán az úton

Volt sok márkatárs az úton, számos horvát, lengyel, cseh, és persze román Dacia futkosott fel-alá Horvátországban. Kombit hármat láttam összesen. Egy piros családi autó és egy fehér, tetőcsomagtartós, létrás melóskocsi mellett egy, kapaszkodjanak meg, francia rendszámos kocsival találkoztam. Dízel, ezüstmetál, a mienk kiköpött mása. Öt öreg néni ült benne, gondolom ellopták a szocotthon konyháskocsijának kulcsát, és leugrottak kirándulni Dalmáciába.

Az első tank gázolajjal simán leértünk a tengerig. Zágrábtól nem sztrádán mentünk, mert nézelődni akartunk. Így a pár száz kilométer autópálya, a pár tíz kilométer város után az országúti forgalom békés 80–100-as tempóját autózva 5,3 literes fogyasztás jött össze.

A Dacia Horvátországban tankol

Tankolni felemelő a dízel Logannal, de azért megmondom őszintén, hegymenetben gyakran elátkoztam mind a hetven szerencsétlen, agyonterhelt lovat. Pont egy ilyen vánszorgás idején kaptam a hívást a Renault Hungáriától: megjött a 82 lóerős tesztautó, vihetem kipróbálni! Tehát, kedves olvasók, hamarosan gigászi párbaj, Dacia-Dacia gyorsulási verseny lesz a Belsőségen!

A szerző és a Dacia útjuk végén, Čiovo szigetén

De azért bármilyen gyenge is, csak odaértünk Čiovo szigetére, ahol apartmant béreltünk. Innen, gyakorlatilag Trogir elővárosából indultunk kirándulgatni szinte minden nap. Ugyanis kurva (← csúnya szó! – a szerk.) hideg volt, a fürdést meghagytuk a delfineknek (láttunk többször is, ott ugráltak a teraszunk előtt).

A Dacia Dubrovnikban

Jártunk barlangban, hajókáztunk, vízesést néztünk, azért Omišnál fürödtünk is egy kicsit, és persze, ami a legnagyobb élmény egy hároméves gyereknek, több mázsányi kavicsot szórtunk a vízbe. A Dacia meg szó nélkül vitt, ahova kértük. Egyszer Dubrovnikba is, ami, mint kiderült, nem száz kilométerre volt a szállásunktól, hanem 250-re (elnéztem a térképet, istenem).

Dadits Dihály

OP

Gondolta volna, hogy ez egyáltalán nem az első alkalom Rácz Tamás újságírói munkásságában, hogy „d” betűs alliterációs lánccal vezet be egy dízel Dacia Loganról szóló írást? A Totalcaron 2006. március 3-án publikált cikke az akkor új Logan 1.5 dCi szedánról így kezdődött:

„Dacia debütált derék dízelmotorral Dunamenti domíniumunkban. Dísztelen, drabális darab, de durva, dilatációtól dezintegrálódott dűlőútjainkon dicséretesen dolgozik. Drága? Dehogy!”

Mindig vártam, hogy csak történik valami, amiről írhatok, de nem. Nem fájdult meg a derekam az ülésben. Nem kaptunk defektet. Nem volt balesetünk. Nem ürült ki a tank. Még a kulcsot se nyelték le a gyerekek. A legizgalmasabb dolog, ami az autóval kapcsolatban felmerült, továbbra is a fogyasztás maradt.

A Dacia a viharos tengerparton

Még kétszer tankoltam, egyszer lent a tenger mellett, egyszer már itthon, Nagykanizsán. A sok rácsodálkozós, gurulgatós, ráérős, pihenős kirándulás nyugis tempóját a hegyes-völgyes terep ellensúlyozta, 5,5 liter volt a második fogyasztásunk. A süvítős, előzgetős – már amennyire lehet ilyesmit csinálni ezzel az erőtlen motorral –, honvágyas sprint haza viszont 5,6 literbe fájt száz kilométerre. Fájt? Dehogy fájt! Hat liter alatti fogyasztás, mmm, mintha gázolajjal kenegettek volna!

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken (oké, most vasárnap) olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr20166599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamas · http://www.beeline.ro 2007.09.18. 09:33:09

No gratula, drusza! Mondottam en, a Logan egy gazdasagi remekmu, es jobb az ar/ertek aranya, mint a Maybach-nak :)

Skodás 2007.09.18. 09:34:45

Gyerekek úgy látom, hogy sokan hazatértek szabadságról, és van idejük írogatni. Lassan elérjük a cikksorozat nyitó része bejegyzéseinek számát!

Kár, hogy fele sem szól a MCV-ről.

Mostmár komolyan lefeszek az autó alá és lefényképezem a váltót ami egy éves kora óta könnyezik. Most lassan 7! Olajszont rendben, halk, semmi baja.

Miért kell egy könnyezést (akkor beszélhetünk folyásról, ha Tamás minden parkoláskor cseppecskét hagy a talajon...), de szerintem ez nem áll fent!

UFF!

specko 2007.09.18. 09:47:43

Éljenek, akik az autót azért használják, hogy elvigyen A-ból B-be.

Jó hallani, hogy mindezt megteszi a Dacia, ráadásul olcsón.

1234 2007.09.18. 09:51:38

Ha kölcsönadok egy kocsit tartóstesztre nyilván nem a péntek délutáni műszak utolsó darabja lesz. ld. "gyári felkészítésű" terepjárók a dakaron ilyen a marketing

specko 2007.09.18. 09:57:15

Tényleg k. sokat foglal az a babakocsi:)

Lally 2007.09.18. 11:16:57

Secnir!

Ha fizetsz utána jövedéki adót akkor használhatsz bármit üzemanyagnak.
Ha nincs adó,akkor még vizet sem!!!
Nézd már vissza a TC-n,keresd vissza az étolajos Mercis cikket!

Secnir 2007.09.18. 11:51:04

olvastam azt a cikket igen, de nem tom felfogni hogy üzemanyag címén kéne befizetnem a saját étolajam adóját. elvégre amikor megvettem, akkor már adóztam utána, ami ugyanúgy az államhoz folyik be.
más:
elektromos autó (lásd villanytrabant TC-n) vagy elektronyos robogó. ott ugyanmármilyen jövedéki adót fizetek? Elvileg a VPOP-nak le kéne lőnie mindegyiket, mert egyik se fizet utána...

Skodás 2007.09.18. 12:05:01

Az Autós világban találtam az eddigi legjobb jellemzést az MCV-ről. Szerintem ennek fényében kellene kommentálni a tesztet is:
"A Logan MCV megvásárlása racionális döntés a családok számára, különösen az ár-érzékeny és gyakorlatias vásárlók között lehet sikeres."

Skodás

dacsiameno 2007.09.18. 12:17:02

a Dacia Logan dízel kombi eszményi autó a költséghatékony családi jövős-menős nyaraláshoz. - na egyre jobban reklamizu a dolog szamomra... ne vegyel dakot, sajat nevere iratja a garazsod egy ido utan!!!!:DDD

Kifordított kacagány 2007.09.18. 13:03:50

Secnir: ne legyél már annyira fafejű. olvasd el a jövedéki termékekkel kapcsolatos törvényeket és ne mást akarj meggyőzni arról, hogy nincs bennük logika, meg hogy felháborítóak. persze, hogy azok. erről szólnak. mellesleg az üzemanyagoknál is kifizeted az áfát a jöedéki adó mellé.
az pedig, hogy nem tökéletes a törvény és az elektromos autóval járók jól járnak természetes. láttál te már itthon olyan törvényt ami hiba nélkül működött?

egyéni véleményem meg az, hogy bolond aki nem tankolja tele az autóját étolajjal ha teheti.

Kifordított kacagány 2007.09.18. 13:11:43

renegade: jó lenne végre eldönteni, hogy akkor most egy olcsó, praktikus és igénytelen autóról van szó, vagy csúcstechnológiával rendelkező szuperautóról ami a fizika törvényeinek határát feszegeti. az a kanyarstabilitásos dolog egy kicsit erős szerintem.
el tudom fogadni, hogy akár jó autó is lehet, de amikor ennyire felmagasztalják az már büdös. jó lenne végre valami használható, a realitások talaján maradó véleményt is kapni róla.

OkosTojás 2007.09.18. 14:04:50

Tankolsz 3 liter biodízelt, van papírod, és utána beleöntesz 30 liter Tesco Gazdaságos étolajat.
Ennyi.

Toto 2007.09.18. 14:27:35

Há' renegade,díjazom,hogy próbálod menteni a menthetőt,mert eddig egy értékelhető válasz sem érkezett tegnapi kérdésemre..Nem,hogy értékelhető,de a Tieden kívül egy sem.. HÁt ennyi lett volna a ngy mellverés,hogy így a Logan futómű bikább,meg úgy?? De senki nem tudja mitől.Hm..Amúgy én korrektül kérdeztem,nem fikázásból,asszem ez észrevehető.
Amúgy,ha visszamennél,és megkérdeznéd az értékesítő urat/hölgyet,aki eladta Neked,hidd el ő se tudná. Amiről Te írtál,azt felfüggesztésnek hívják. Az,hogy hosszabb egy rugóút,attól nem erősebb egy futómű. Sőt,mégha Neked szimpatikusan is megy,egy hosszabb rugóút instabillabbá teszi. És sajnos a magas falú keskeny gumi sem a menetstabilitást szolgálja.(lásd:oldaltartás) Nem kell szerelőnek lenned,hogy ismerd a gumiárakat. Így asszem a dákó gumiválasztása inkább költséghatékonysági megoldás,mint specializált futómű. A sokak által hangoztatott spec keleti (bika) futómű pedig nálam egyre inkább gyengülő legendának tűnik. Persze hátha beesik valaki,aki rácáfol,meglátjuk. Azért köszi,hogy leírtad a tapasztalatod- és korrekt módon tetted.
Ész nélkül kirohanók, vakon bizonygatni akarók írásaira nem adok,ne is reagáljanak. Szeretnék konkrét érveket arra a legendára,miszerint a Dacia futóműve kifejezetten a keleti útviszonyok miatt erősítve van. Mivel,hogyan? További kellemes délutánt mindenkinek!

Toto 2007.09.18. 14:35:35

renegade,még a Csőgyár utcához szeretnék hozzászólni. Én nem ismerem aztaz utcát speciel,de azért biztos el tudom képzelni,mert magyar vagyok..Nálunk is vannak közútnak álcázott szántók..
elhiszem,hogy pl egy alacsonyabb sebességnél a puhább Dacia futómű kébnyelmesebben átvisz a hepehupákon,de mondjuk ha 140-nel ráeresztenénk a két autót az említett szakaszra,azért ne légy benne biztos,hogy a Dacai maradna fent rajta.Puha futómű és kanyarstabilitás nem jó haverok.

Whitewall 2007.09.18. 14:41:16

Szia renegade!

Végre valami értelmes szöveg egy olyan embertől aki vezeti is a Logant. Más Loganos nem akar ide ilyesmi tapasztalatokról szóló szöveget beírni?
Mert ez a tartósteszt ez mindig csak arról szól, hogy mi a szép meg a jó, meg mennyit fogyaszt a tök új autó, és nem romlik el. Kinek mi romlott már el a Loganjában és miért? Írjátok már le. Én is leírom cserébe mi a szar az Astraban :-) De ha már a cikkíró leginkább csak dicséri, kellene valami objektív hibalista is.
Amúgy ez a fogyasztási teszt dolog nagyon jó lenne, minél többet gonodlkozom rajta, annál inkább így érzem, csak kellene elég jelentkező rá, hogy érdemes legyen elkezdeni.
Secnir, ha összegyűlne elég ember, én is benne vagyok egy ilyen fogyasztási tesztben.
Ha valakinek van Loganje, nem vinné el egy független autószerelőhöz, vagy futóműveshez, hogy megnézesse az alját, és objektív véleményt kérjen róla? Vagy kapott már valaki ilyen véleményt? Akkor beírná ide, mit mondott a szaki?!

renegade 2007.09.18. 15:15:44

"jó lenne végre eldönteni, hogy akkor most egy olcsó, praktikus és igénytelen autóról van szó, vagy csúcstechnológiával rendelkező szuperautóról ami a fizika törvényeinek határát feszegeti. az a kanyarstabilitásos dolog egy kicsit erős szerintem."

Én soha nem írtam, hogy a Dacia "csúcstechnológiával rendelkező szuperautó". Éppen ellenkezőleg, azt írtam le valahol az elején, hogy ez egy legóautó, amit olyan alkatrészekből raktak össze, amiket már megismerhettünk korábbi típusokban. Hogy ebből hogyan lett "csúcstechnológiával rendelkező szuperautó", azt csak te tudod.

Ami a kanyarstabilitást illeti, annyit írtam és nem többet, hogy noha puha a futóműve, kanyarokban még akkor is tartja az ívet, amikor már dől a kasztni. Ezt továbbra is tartom. Annyit hozzátennék, hogy nem kell Schumachernek lenni a bedöntéshez. Tehát nem arról van szó, hogy rallyetempóban autózásra ez a futómű alkalmas, hanem arról, hogy hétköznapi igénybevételek mellett egy átlagos sofőrnek hamarabb fogy el a tudománya, mint ennek a futóműnek a tartaléka.

Aki nem hiszi, keresse meg a Totalcaron annak az adásnak a videóját, ahol Winklerék 5 emberrel terhelve kipróbáltak 5 autót az olcsóbb szegmensből. A Logannal meg voltak elégedve. És olvastam én német tesztet is, a Hyundai Getz-cel és még egy autóval hasonlították össze, a Logan leverte mindkettőt.

A tervezők találtak egy jó kompromisszumot a komfort és a stabilitás között. Ennyi, nem több.

Kergabi 2007.09.18. 15:15:59

Bazzeg a franciák vették el tőlünk Trianonkor az ország nagy részét, amiből a legnagyobb és leggyönyörűbb részt a büdös románok kapták, namost ennek a két sehonnai népnek a közös kooprodukciából lett ez az ipari dácsia hulladék és van olyan magyar aki ezek után megveszi, és nem ütközik az elveivel hogy rohadjatok meg má!!!!!! Olyan ez mintha kilakoltatnának a házadból a kert végi fészerbe, majd ezek után jönne az illető, hogy van egy vödör trágyája occsóér', te meg megvennéd meee olcsó, meg biztos hasznos! Hülyeidiótamajmok!

Sytka · http://www.outputzona.hu 2007.09.18. 15:25:59

Dacia - a szitokszó! Renault, tehát bóvli! Gagyi francia! Mint az köztudott, a Renault abban érdekelt, hogy minél jobban elszúrt autókat gyártson, ezzel növelve elégedetlen vevői amúgy sem szűkös táborát. A Renault ellenség! Hiszen a haverom ismerőse volt szobatársának fia látott olyan embert, aki hallott róla hogy egy Logan álló helyzetben derékbatört, mert a nap 25 foknál élesebb szögben sütötte!
Meg a fogyasztás! Az én verdám 25 éves Béjemvé X678/RZ32, magától indul ha sandán nézek rá és különben is pöpec gyári állapotban van, de vegyes országúton hátrafelé tolatva sem eszik többet 2 lityónál! Szóval nem nagy szám, hogy a Dacia dízel keveset fogyaszt, meg amúgy is mindegy, mert utáljuk az egész autót, úgy ahogy van.
Az is hülye, aki új autót vesz. Volt egy haverom, aki a Sevrolénál mosta fel a szalont minden délután. Kétszer is látta, amikor a trélerről háromszor borult le egy Captiva. Aztán egyszer csak ejtőernyősök szálltak le az égből kiskalapáccsal és pillanatok alatt kiklopfozták az autót mintha új lenne! A hülye vevő meg boldogan benyalta a dolgot, pedig jobban járt volna ha inkább egy öregebb használt autót vesz kőből pattintott kasztnival, mammutszőrős kormánnyal. Dehát hülyék az emberek és nem törődnek azzal ha komoly értelmiségi autóbuzik próbálják őket egy nyilvános fórumon, névtelenül anyázva lebeszélni egy Dacia megvételéről. Mégis megveszik, mert nekik - állítólag ilyen is van - az tetszik. Javíthatatlanok.

renegade 2007.09.18. 15:31:32

Kergabi, azt ajánlom, ne vegyél te semmilyen autót. Skodát például semmiképpen, Trianonban ők is haszonélvezők voltak. Olaszt se, ne feledjük Isonzót és Doberdót, no meg hányszor estek nekünk a velenceiek Dalmácia miatt. Német autót se vegyél, amióta a Kárpát-medencében élünk, egyfolytában el akartak minket foglalni. A Seat se jó, tulajdonképpen német. A japán kocsikat tekintélyes részben ma már Európában gyártják, a briteknél például. Na más se hiányzott, egy újabb trianoni. Amerikait se vegyél, meg oroszt se, háborúztunk ezekkel is.

Talán vegyél Volvót...

Sytka · http://www.outputzona.hu 2007.09.18. 15:38:08

Egy kollégám állandóan nézi az autókat - no nem csak azért, mert szereti a témát, hanem mert mindig vásárolni akar. Olyan autót keres, ami szép, olcsó, megbízható, értéktartó, márkás, nem lopható, ritka, jól felszerelt, kényelmes, és persze emellett termeli a benzint. Ha jól számolom, nagyjából három éve válogat a használt kínálatból.
Opel Rekordot javasolnék neki, mert legalább a nevéről naponta eszébe jutnak, hogy a világcsúcsot tartja fanyalgásban és tökölésben...

renegade 2007.09.18. 16:12:52

"Kinek mi romlott már el a Loganjában és miért? Írjátok már le."

Mostanában a vízhőfokmérővel előfordul, hogy megáll 2 vonásnál, 4-ig kellene felmennie. Egy ilyen esetről tudok, azt a hőgomba csatlakozójának megtisztítása megoldotta. (Vagyis egyszerű kontakthiba volt.) Ezenkívül 32 fok külső hőmérséklet fölött dugóban álldogálva a légkondim kompresszora környékéről olyan hang jön, mint egy repedt fazék. (Ismétlem, csak 32 fok fölött.) Mármost ez gyakori hibának számít, ezért a gyár kidolgozott egy egyszerű, de állítólag hatékony megoldást: az egyik csőre rápattintanak egy külön erre a célra gyártott fém biszbaszt, amitől megváltozik a saját frekvenciája, és attól kezdve nem búg. De volt már olyan is, hogy gariban kicserélték a kompresszort.

Egyéb hibája nem volt, ezt el is várom -- tegnap múlt 2 éve, hogy átvettem.

A fogyasztása (1.4-es) légkondi nélkül autópályán 7,5 liter (mindig 130-cal megyek), országúton kb. 6,5, Budapesten 8-8,5. A légkondi különösen Budapesten dobja meg: nyári kánikulában, csúcsforgalomban sokat álldogálva 9,5-10 litert is benyel.

Ha én lennék a konstruktőr, azonnal lecserélném az ajtóborítást, mert borzalmasan ronda. A fűtés-hűtés-ventilátor kapcsolókat áttenném máshová, mert túlságosan mélyen vannak, és 1-3-5-ös fokozatba tolt váltókarral nem lehet őket elérni. Befejezném azt a francia hülyeséget, hogy a duda gombja a 3 irányba mozgatható indexkar végén van. A 4-5. fokozat túl hosszú, állítólag ez nekem jó, mert így kevesebbet fogyaszt az autó. Én inkább a rövidebb fokozatokat választanám. A csomagtartó fedelét teleszkóppal tartatnám, mert ha emelkedőn orral felfelé állva pakolok, a rugó nem elég, a csomagtartó fedelét tartani kell, hogy ne essen vissza. (Az újabb modelleken már teleszkóp van. Rájöttek, hogy rossz helyen spóroltak.)

Ezzel szemben döbbenetes mennyiségű hely van benne hátul, hárman is kényelmesen elférnek. Nemcsak széltében, a fejeknek és a lábaknak is eszméletlen sok hely van. Nekem ez családi okokból nagyon fontos volt, az egyik legerősebb érv a Logan mellett.

Kiválóak a fékjei, szervokormánnyal nagyon jól irányítható, meg kell ismételnem, hogy kanyarokban stabil és tartja az irányt. (30 éve vezetek, van tapasztalatom bőven.) Kockakövön, hepehupákon, földúton nagyon kényelmes, a mély kátyúkkal ugyanúgy vigyázni kell, mint bármelyik másik autó esetén.

A csomagtartó 510 liter, egyszerűen hatalmas. Bár a feleségem mindig böbcentiméterre annyi cuccot készít elő a nyaraláshoz, amekkora az éppen aktuális kocsink csomagtartója... :-)

Azt szoktam mondani a nejemnek, hogy az előző autóimat szerettem, ezt a kocsit pedig becsülöm. Lehet, hogy nem csinálták szerethetőre, de igenis teljes értékű autó, helyenként olyan szolgáltatásokkal, amikért más típusok esetén sokkal többet kell fizetned.

whitewall 2007.09.18. 16:34:53

Hello renegade!

Ez egy tök értelmes, nagyon jó, és végre használható leírás volt egy Logan tulajdonostól. Végre! Nem csak pr teszt. Hanem élő valami. Köszönöm!
Ahogy megígértem, én is írok cserébe az autós gondjaimról, ahogy hazaértem, mert most sajnos indulnom kell. Nem maradok adós.

maszületett 2007.09.18. 16:36:36

Kiegészíteném renegade hozzászólását azzal, hogy nem biztos, hogy van olyan autó, (mindegy mennyiért), amelyik általánosságban nyújtani tudja a Logan által nyújtottakat.
Ezzel nem azt mondom, hogy a legjobb autó, hanem azt, hogy összességében igenis sokat nyújt!

pl. Van, gyorsabb, de abban kisebb a hely, van szebb, de azzal több a gond (ezzel semmi), van aminek teleszkópos a csomagtartó fedele, viszont feleekkora, és sorolhatnám, és ehhez jön hozzá, hogy mind-mind drágább is.
A blog főszereplője meg, az MCV, még mindig a legolcsóbb igazából 7 személyes újautó a piacon...
Ne csak a Loganosoktól követeljétek az érveket, de Ti is maradjatok a blog tárgyánál, ha lehet!
A Loganom hibái az eddig megtett 78.000 km-en.
1 db kormányműcsere ami gyári hibás volt, persze mindez gariban.
A többi csak kötelező időszakos szervíz, semmi több. Ja és egy szélvédőcsere kőfelverődés miatt. (Ugyi a hülye újautóvásárlónak van cascoja is, mint nekem, havi 6700 hufért, amiben természetesen alopáskár is benne foglaltatik!)

maszületett 2007.09.18. 16:39:19

Én is próbálnék válaszolni, de ha két sornál többet írok, nem jelenik meg...
Ezért elment a kedvem az írástól, csak olvasgatok... Persze ez most meg fog jelenni. Murphy

Leordított Faszogány 2007.09.18. 17:26:19

Kétféle vélemény létezik: az enyém és a helytelen.

Kergabi 2007.09.18. 17:35:18

Renegade!!!

Igazad van abban hogy nem lovagolhatunk a történelmen és érzem az iróniát a hozzászólásodban, nem is lovagolok a többi dolgon, de ez a trianon kivétel, ez görény nagy aljasság volt, és most pont a két főkolompos szarját istenítik itt szóval nagyon összejöttek pont a dolgok, más történelmi ok nem érdekel de ez nagyon mert görénység és szemétség volt, ne támogassuk még ezzel is ezeket a sehonnaiakat!!!!

Fecó 2007.09.18. 17:40:57

Whitewall
"Kinek mi romlott már el a Loganjában és miért? Írjátok már le."

Olvass népítéletet!
Amúgy meg faszt sem érdekel az asztrád, Te paranoiás(út mellet télen -21 ban rohadni)!

Fecó 2007.09.18. 17:42:20

Whitewall
"Kinek mi romlott már el a Loganjában és miért? Írjátok már le."

Olvass népítéletet!
Amúgy meg faszt sem érdekel az asztrád, Te paranoiás(út mellet télen -21 ban rohadni)!

rognork 2007.09.18. 18:21:23

hűha több mint 400 komment

Sheme 2007.09.18. 19:22:51

Ha már hibákat szeretnének egyesek, legyen.

2004 november elején vettem át a Loganomat. Pár nap múlva a parkolóban kis tócsát fedeztem fel a bal első kereke alatt. A lényeg, hogy a gyári szimmeringnél a váltóolaj csepegett. Visszavittem a szervízbe - megérne egy misét a Renault szervíz! -, ahol közölték, azért cseperészik a váltóolaj, mert gyárilag repedt volt a szimmering...
Szép!
Kérdeztem, hová menjek ilyen alkatrészért, mert rövidesen Autókiállítás lesz Debrecenben és kéne a szekér. Várjak, mert NINCS raktáron.
Állítólag Clio futóműje van, miért nem tesznek be egy Clio-s féltengely szimmeringet? Hát mert gyári kell bele, meg az nem Dacia gyártmány - köszi, hogy hülyének néztek, finoman fogalmazva is lesöpörték az alkatrészraktárat és abból rázták össze a Logan-t, de hagyjuk.
12 nappal később(!) jött egy telefon, vigyem a kocsit a szervízbe, kicserélik, megérkezett a féltengely szimmering.
50 perc alatt kicserélték, a váltóolajat utántöltötték...

Egyéb hiba: feltörték a szekeret, bekúrták a jobb első szélvédőt. Szerencsére volt raktáron, de basztak rendesen betenni és pár darab üvegszilánk most is zörög néha-néha az ajtóban. Majd a Bajorral megcsináltatom - Lombos utca, ha valaki nem ismerné, baromi lelkesek, jól dolgoznak, a karom tűzbe tenném értük.

Fogyasztási adataim mesébe illőek, mert tojásssal a lábam alatt járok, legtöbbször 2-3 személlyel. Így 5,1-6,5liter/100km jön ki, ha autópályán megyek óra szerint 130-140 között, akkor lesz 6,5, egyébként meg 5,1-5,6 közé esik.
Paraszt módjára nem padlózom, ha tudom, hogy piros lesz a lámpa, fokozatban hagyom gurulni, nem padlón érek a lámpához és satu a megálláshoz.

Mit cseréltem rajta? Az ablakmosó "T" elosztója elrepedt, ez egy kb 100Ft-os alkatrész, ezt vettem hozzá, valamit motorolajat, azt az Elf SXR50-et és kicseréltettem - ha valakit érdekel, akkor székkarfa és fűzze le magát: a Futó utcai Dacia szalonban gyertya+motorolaj+olajszűrő+levegőszűrő cserére zakk und pakk 45-50eFt-ot mondtak. Megúsztam az egészet - én vettem mindent és vittem a Bajorhoz - ~28K-ból. Az 5 literes motorolaj került ~15000Ft-ba, a légszűrő és az olajszűrő összesen 3.300Ft, és vettem bele 4 pólusú gyertyákat, ez 6700Ft volt + a munkadíj, hogy kicserélték a dolgokat.

Még ablaktörlő lapátokat sem cseréltem, defektem nem volt és most 35900km van a talicskában. A klíma egy kissé megfogja az 1.4-es motort, ez igaz, de mivel nem vagyok egy úton elélvező valaki, akinek az élmény, hogy éppen elkerülte a szembe jövő IFÁ-t, hanem betartom a szabályokat, ész nélkül nem padlózok, így nekem megfelel.
Nem mondom, megpakoltan néha jól jönne 20-30Le, vagy 40-50Nm - mivel baromi hosszúak a fokozatok -, meg tudtam szokni.

Ja, már bűntettek meg gyorshajtásért a 4-esen... remélem ezzel most már kúl csávó vagyok! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

T 2007.09.18. 19:50:41

Szevasztok!

Én egy Kangoot hajtok ezzel a 70 lovas mocival. 105e van a kocsiban de olajon kívül eddig csak egy izzót kellet bent cserélni. Három éves minden nap hajtom és nem kicsit...

tamaska 2007.09.18. 20:01:18

nemtom mért kell egy autós fórumon még mindíg ezzel a trianons dologgal érvelni... 2007 van emberek, haggyukmá ezt! Már többen többször leírták, hogy melyik autó mennyire román-német-japán-olasz-orosz-angol-amerikai.

Különben is, ami nem kínai, az mind hamisítvány:)))

renegade 2007.09.18. 20:44:33

Sheme, 15k rengeteg 5 liter olajért, de ezt már megtárgyaltuk a klubfórumon. A Formula3000-nél kb. a felébe kerül.

A fogyasztási adataid tényleg mesébe illőek. Odáig értem, hogy egyáltalán nem pörgeted -- ami nem feltétlenül tesz jót a motornak --, de arról fogalmam sincs, hogyan tudsz kihozni 130-nál 6,5 literes fogyasztást. Nekem bizony 7,5 liter.

Ja, és aki légkondit is akar a Loganjába, 1,6-ost vegyen. Sajnos amikor én vettem, égen-földön nem volt 1,6-os tesztautó, én meg beugrottam az újságíróknak, akik azt írták, hogy fölösleges 1,6-ost venni, az 1,4-es ugyanolyan jó. Tényleg nem rossz, de a légkonditól ijedten szétszaladnak a lovak -- bezzeg az 1,6-os meg se érzi...

renegade 2007.09.18. 20:46:20

T, ez a moci a Loganban nem 70, hanem 75 lovas.

vectra 2007.09.18. 21:24:48

Opel Vectra 2.0i \' 95-ös németből.Opel..jajjj anyám...maga menő unalom...! Szervízkönyvvel 250 ezer km-rel. sima ügy. hogy hülye vagyok, meg átvertek, mert lehet hogy 500.000 volt benne? Nem érdekel. Megy. Gond nélkül. Nem, nem csodálatos, sajna benzin kell bele, meg olajcsere, meg légszűrőcsere, stb. tartósan az éjszakai német pályán 200 km-en át ment 170 et.(ment volna többet is, de nem vagyok gyilkos) ez nekem irreálisan magas sebesség, mert itthon nem tudom kihasználni. a fogyasztás pedig igen magas, városban 9 lityó. országúton meg 6,5. De nem új, nem kell óvnom hótól széltől, tényleg ő van értem. Nagyobb motort szerintem nehezebb kínozni. Szerintem megérte, én szívesen veszek nagy motorral használtat. Ennyit a használtról. Mindenki olyan autót vesz, amilyet akar, annyiért, amennyiért akar/tud. Ha francia, ha német, ha japán, ha román, ha koreai, amerikai, angol....stb. Nem hülye aki újat vesz, és az sem aki használtat. az újnak van 1 olyan tudata, hogy a tulaj \"szisszenthet\" először az ülésre;), nem mások levetett dolgát vette meg. Ha mindenki használtat venne, iszonyatod átlagkora a lenne a verdáknak. Ha mindenki újat, akkor 6 éves autókat lehetne bezúzni. Ha ez a Dacia ilyen, akkor lehet örülni neki. (szerintem kényszerből nem kell olvasni senkinek) Hiába van nekem egy statisztikailag tuti kocsim, ha pont alattam áll meg, akkor csúnya szavak jutnak eszembe, nem a statisztika...

whitewall 2007.09.18. 21:29:18

Üdv!

"Fecó 2007.09.18. 17:42:20
Whitewall
"Kinek mi romlott már el a Loganjában és miért? Írjátok már le."

Olvass népítéletet!
Amúgy meg faszt sem érdekel az asztrád, Te paranoiás(út mellet télen -21 ban rohadni)!"

Fecó, olvasok népítéletet, de teljesen más dolog "beszélgetni" valakikkel akiknek van ilyen autójuk, és válaszolnak is a kérdésekre, mint olvasgatni. Valóban paranoiás vagyok, bizonyos élmények után talán te is az leszel, de ez engem annyira nem érdekel, mert "faszt sem érdekelsz" Fecó.

Gondoltam talán érdekel másokat is miben rossz vagy jó az Astra, mivel a Logan ára nagyjából összemérhető egy Astráéval, így alternatíva lehet. Fecó te ne olvasd tovább.

Az enyém 11 éves, 1.6-os, Ecotec motoros. Caravan. Előnye a dög nagy csomagtartója, nem tudom hány literes, de sokat látni az utcán, látszik mekkora. A fogyasztása országúton 90-el, levihető 5,5 literre. Eddig a legnagyobb sebesség amit mertem vele menni, 170 volt, én úgy éreztem bírna többet, de nem mertem gyorsabban, mert 160 körül elég instabillá válik az orra, rezegni kezd az egész, és elkezd csúszkálni jobbra-balra, úgy kell visszaterelgetni az útra folyamatosan. A fékek nagyon jók, nem egyszer megmentettek. Elvileg van benne abs, de én ezt sohasem éreztem, rezegnie kellene a fékpedálnak a talpam alatt amikor működik, nem?! Na nekem soha nem csinált ilyet, akárhogy is nyomtam. Ami gond vele, az az, hogy rozsdásodik, főleg a hátsó kerékívek és afelett, feltáskásodik a festék, és le is dobja. De ahogy látom ez nem mindenél van így, lehet csak az enyém ilyen. A gyári riasztó tönkrement. Ha be van kapcsolva, és süti a nap az autót, majd elmegy a nap és elkezd lehülni az autó, akkor bekapcsol a riasztó, és újra és újra, egészen addig míg le nem hül a kasztni. Valamelyik érzékelő nem okés, de a riasztós nem tudott rájönni melyik, mert szerinte az Opel nem adja ki a riasztó rajzát, és ő így nem tudja. Nem használom a riasztót emiatt. Az enyémnek van még egy olyan problémája, hogy időről időre tönkremegy a lambda szonda, eddig 3x cserélték benne. Isemrős miatt csak azért, mert mindig használtat tettek bele, hogy olcsóbb legyen, és azok hamar tönkremennek. Szervizben azt mondták, hogy szerintük fel kellene újítani a motort, mert füstölt amíg ott volt. Én még soha nem láttam füstölni, erre azt mondták, hogy nézzem csak meg mennyire eszi az olajat. Megnéztem, eddig 2x 1000 km-en, és soha nem fogyott el 1 liternél több. 1 liter alatti olajfogyásnál pedig nem bontják meg a motort, szóval csak le akartak húzni, nem jött össze nekik. Probléma még, hogy hidegen nem indul be pöccre, van hogy csak harmadik indítózásra, de ez is a lelke miatt van gondolom, mert az okát nem találták meg, pedig napokat próbálgatták mitől lehet.

crazy 2007.09.18. 22:38:50

Daciat nem vennék, ezt már írtam párszor. Nincs semmi bajom se a románokkal, se a franciákkal (van is egy Renault-nk), de ez a kocsi egyszerűen nem tetszik első blikkre, ezekután lehet akármilyen praktikus, akármilyen fasza, akkor sem kell. Ha már kiadnék ennyi pénzt legalább tetszen. A másik dolog meg, hogy új kocsit soha nem vennék (na jó egye fene, ha megnyerném az 5-öst esetleg, de ehhez legalább szelvényt kellene venni ugye :). Inkább egy 3-5 éves kocsi féláron, a többi pénznek meg van jobb helye is (ház, nyaralás, egyéb). Persze mindenki maga tudja. Van ismerősöm, akinek évekig 3 zsömle 10 deka parizer volt a kajája (de tényleg soha semmi más), aztán egyszer csak vett egy új Fabiat. Hát nem tom..........

kergabi !
Ha elolvasom amit írtál, a régi mondás jut eszembe, hogy ha 100 évig nem születik hülye meber, akkor is lesz. Mekkora hülyeségeket tudsz írni. Ki a tökömet érdekli ez a Trianonos marhaság. Nézd meg közben a naptárat is 2007 van, nem 1921. Ilyen alapon szinte nincs olyan nemzet, akivel szóba állhatnánk, vagy akinek a termékeit megvehetnénk. Ezt nem is érdemes tovább ragozni idiótabarom (vagy mit is írtál :).

Bill 2007.09.18. 22:52:00

Fehérfal,
mi a fenéről irogatsz itt? Kit érdekel a szar Opelod a Dacia blogon te paranoiás???

crazy 2007.09.18. 22:55:11

whitewall !

Nekem is egy F-es Astrám van 1.6 16V, és szintén Caravan. Van benn közel 190 ezer km. El nem tudom képzelni, hogy a tiéd hogy fogyaszt 5,5-öt, nálam hosszú úton talán 7,2-7,4 volt a legjobb, bár én általában nyomom neki rendesen, nem nagyon nézegetem a fogyasztást. Elektronikus hibáim nincsenek, rozsda egy szem se (bár én is láttam már pár rozsdásodó Astrát). Olajat azt azért kell öntögetni bele közben-közben.
Ha minden jól megy jövőre szeretném lecserélni. Szigorúan kombi lesz a következő is. Valószínű, hogy egy 3-5 éves 2 milla alatti Astra, Focus, esetleg Megane, még nem tudom.
Na de be is fejezem, mert ez ugye egy Dacia Logan MCV-ről szóló blog, tehát elvileg ahhoz kellene hozzászólni, nem holmi Opelokról írogatni (talán majd ha egyszer a GM is megszponzorálja a Totalcart egy tartósteszt erejéig :)

M&M 2007.09.18. 23:04:45

Nem gondoljátok hogy a sok fikázás helyett inkább azon kellene elmélkedni hogy lehet több pénzt keresni? Hogy ne kelljen Dákó, Suzuki meg Koreai Chevit nézni a szalonban hanem Német, Japán vagy akár a csiga zabálók gyártmányait megvenni. Csak a nyomorult sznobok nem igazán szeretnek gondolkozni meg dolgozni, külömben nem lenne idejük baromkodni a Logan blogon.
Tiszteletem!

whitewall 2007.09.18. 23:27:59

Bill!

Unod magad? Már mindent megtanultál holnapra? Ezért az egy sorért kár volt írnod.
Pont ugyanolyan konstruktív hozzászólás volt mint a Fecóé, ikertestvérek vagytok? Vagy a klónja vagy? Valami önáló gondolat? Vagy csak másolni tudod?
A Loganról miért nem írsz valamit a Logan blogon? Én már írtam nem 1x.
Talán egy kis kitérő nem akkora bűn, mint a te léted.
Ami nem tetszik, ne olvasd, senki sem kötelez, én is így csinálom.

Toto 2007.09.18. 23:31:19

Szia crazy!
Gondoltam,ha már Astráztok,a saját tapasztalatomat is ideírom. Whitewall szerint az 1.6 astra eljár 90-nel 5.5-tel,a Tied állítólag többet kér. Szerintem akkor az általad is említett \"nyomom neki\" miatt lehet,mert múlt évben átmenetileg használtam egy 22 éves Sierrát,1.8 benya,duplatorkú karbi, 20 liternyi benzinből az alföldön 90 körüli tempóval(2 személlyel) közel 300km-t vitt. Mondom,korszerűtlen,1.8-as 8 szelepes,karbis OHC motorral.(220E körül volt akkor benne) akkor egy korszerűbb Ecotec motor elképzelhető,hogy békés körülmények közt kijön annyiból. Bár nincs Astrám,és nem tudom biztosra,de azért írtam le a tapasztalatom egy hasonló köbcentis,de öreg vacakkal. Ez nem Dacia fikázás vót\' ,meg öregótót istenités,remélem ez észrevehető.Ja,és mellesleg nem a szomszéd mesélte,magam vezettem.Jó éjt!

crazy 2007.09.18. 23:45:09

Toto !
Lehet igazad (igazatok) van, majd egyszer kipróbálom óvatosabban is :)

M&M (csak a szádban olvad?)

Hogy oktathat ki másokat egy olyan ember a gondolkodásról, aki a különben szót "M"-mel írja, így hogy "külömben". Ez általános iskola alsó tagozatos szint. Ezek után az, hogy a Suzuki is japán kocsi, biztos újdonság lesz számodra. Jaaaa, hogy hol is van az a Japán? Földrajz majd csak felsőtagozatban lesz :))))))

Bill 2007.09.19. 07:28:40

Fehérfal. Igen qrvára unom magam meló után és a Dacia érdkel nem a szar opelod. Mivel nincs ezért írni nem tudok róla, de attól még olvashatom ugye? Megengeded? Vannak opelra is fórumok oda irogass ne ide te paradroid.

Onzsi 2007.09.19. 07:44:58

Bill nyers, de igaza van. Ez nem opelről szól, hanem a Daciáról.
400 hozzászólás mellé ne küldjünk már olyat ami nem ide való. Nekem így is sokáig telt mire elolvastam! Nincs itt egy autószerelő aki ezt az olajpárát/folyást megmondané hogy ez most mi? Egyesek szerint természetes. Szerintem nem igazán de mindegy

whitewall 2007.09.19. 10:40:36

Aki ilyen stílusban ír, annak nem lehet igaza.

Valaki említette korábban, talán az előző Logan postnál, hogy árulnak ehhez az olajfolyáshoz valami javítócsomagot.
A szerviz meg úgyis megcsinálja garanciában nem? Nem értem miért akkora gond ez.

Pettike 2007.09.19. 11:04:12

Nem hiszem, hogy a nagy teljesítményű dízel sokkal többet fogyaszt. Nekem Renault 86 pacis dízelem van, 4,3 literel eszik százon. Családban ismerősnek 106 pacis dízel van 5,8 litert zabál.... Egyszer, kétszer elvittem azt is, meglepő, 6 sebességes a váltó és könnyen siklik az utakon, épphogy 3000 fordulatot pörögve.

Boy 2007.09.19. 11:22:50

whitewall

egy 11 éves F asztmával méred össze az árát? Nem vagy egészen komplett!!!!
Csak mondom, G asztmát lehet venni újonnan 2.5 ért...

Van élményed lerohadásban? Nem azt pofázod már ezer éve hogy nem állt még meg az asztma????

Láttam én már sok lerohadt fasztrát!

Boy 2007.09.19. 11:26:40

whitewall

Azé nem indul mert kopott a motor.
1000 km/l az már egész jó! :D

Bill 2007.09.19. 11:40:46

Whitewall húzz a fenébe innen az Opelos topikba te barom. Ez a Lóóóóóganról szól te istentelen. Ki kíváncsi erre? Olvasd el a topik címét még1x szerencsétlen! Elnézést a többiekről...

maszületett 2007.09.19. 11:54:44

Sziasztok!

renegade! Valaki írta, hogy ezzel a motorral hajt kangoot, de abban 70 lovas, erre te írtad, hogy a loganban 75. Lehet, hogy ő volt az egyetlen itt közülünk, aki a cikkben szereplő autóval kapcsolatosan írt. Tudom, nekem is furcsa, ha valaki a főszereplőről ír, de tévesen javítottad ki, szerintem mert tényleg 68 Lovas a leggyengébb dci a Loganban és tényleg 70 lovas a Kangooban. (:-))

Többiek, akik a váltófolyásra kíváncsiak.
17700 km-el jött haza, 20000-nél kötelező szervízbe kell vonuljon. Legkésőbb a jövő héten megtudjuk, mi volt a gáz. Szerintem. Ha és amennyiben tényleg hibás a féltengelyszimmering - csak jelezni szeretném - nem azt jelenti, hogy a Logan egy szar autó, hanem azt, hogy a cikkben szereplő autónak hibás a féltengelyszimmeringje.

Van új cikk a totalcaron megéri/nem éri meg témában. A Logan elég jól szerepelt ott is, nemcsak nálam a mindennapokban! (:-)))

whitewall 2007.09.19. 12:08:24

Bill, te szerencsétlen barom, szerinted utoljára miről írtam? Olvasni tudsz? vagy csak a hülye vagdalkozásodig ér az agyad?

Boy, nem a 11 évessel hanem az újjal hasonlítottam össze az árát, magad is leírtad mennyi. Nem evidens? Te nem egészen komplett.

Hiába szeretnék csak a Loganhoz hozzászólni, ha két nethuszár baszogat az Astra miatt :-) Már az se jó neki, ha a Loganról írok valamit :-)

Boy 2007.09.19. 12:13:16

f asztmát nem lehet már újonnan kapni b+!
Te meg arról a szarról írtál!

Sanyi 2007.09.19. 12:41:54

Miért nem frissítitek az RSS-t? Pollozzak, mint az állatok?
Hová süllyed a világ! Lemaradtam három nappal...

whitewall 2007.09.19. 13:00:03

Boy, te nagyon értetlen, komolyan nem akarok az Astráról írni, de te meg a másik gyenge folyamatosan veritek a nyálatokat miatta, és provokáljátok a választ. Az Astra áráról írtam te roppant értetlen, te magad is leírtad, hogy 2,5 millió, tehát összemérhető a Logannal. Ne azzal foglalkozzál, hogy F vagy nem F. Felejtsd el az Astra szót nethuszár, ok? Akkor nekem sem kell ide leírni többet. Vedd már észre, hogy miattatok lett leírva már többször. Agyadig nem jut el, ha provokálsz arra választ kapsz? Ugyanúgy az Astraról írkálsz te is meg a másik nagyon komplett is, mint az akit szidsz miatta, de én már rég nem tenném. Agyatlan.

Boy 2007.09.19. 13:08:03

Te nagyonhülye vagy b+!!!!!
Almát hasonlítod a körtéhez????
Fasztráról ömlengsz, és a g aszrta kerül most 2.5 be. Nem baj hogy nem ugyan az a kettő????????????

Bill 2007.09.19. 13:54:11

Whitewall,

ki kezdte majomeber? ha? Én csak olvasni akarom a Logan blogott, de itt szemetelsz a szaroddat kis pöcs. Húzz a rákba innen.. Elnézést, de ez a faszi kiakaszt...Droid

whitewall 2007.09.19. 14:11:06

Bill!

Örülök, hogy sikerült kiakasztanom téged, álmodj arról, hogy ez volt a célom, és végre valaki foglalkozott veled. Értetlen. 1x 2x írtam konkrétan az Astrarol, ennél többször a Loganhoz szóltam hozzá. Mások is írtak más autókról, nem is kevesen, azokat miért nem baszogatod te majomember? Azért mert te nem a blogot akarod olvasni, csak kötözködni akarsz, és most találtál valakit akibe beleköthetsz. Mióta nem írtam már Astráról, nézd már vissza kisfiam, a legutolsó beírásom ami autóval kapcsolatos, az is a Loganról szólt, de abba is belekötöttél, ebből látszik, hogy a te célod csupán a kötözködés. Egy értelmes szöveged nem volt itt ami autóról szólna, minden beírásod kötözködés. Nem írok az Astráról már mióta te barom, ha írok akkor azért írok, mert baszogatsz. Most remélem agyvérzést kapsz :-) Felvennéd és feltennéd a Youtube-ra? De annyi erőd még legyen mielőtt megmurdelsz hogy beküldöd ide a linket. Lécci lécci. :-)

Nyaralos 2007.09.19. 14:12:09

Hagyjátok már abba ezt a sok OFF-ot! Kit érdekel itt az ugatás meg az Astra ezen a Dacia Logan bloggon?

Bill 2007.09.19. 14:22:40

Whitewall te szerencsétlen! Amikor Logant írtál mondtam én egy rohadt szót is neked??? Ha, válaszolj? Ha OFF-olsz akkor vállald a következményit és ne mentegetőzz! Látszik ebből mennyire vagy értelmes. Kár hogy nincs itt egy admin aki kirúgna két lábbal innen nyomorult. Engem is kirúghatna, de vállalnám ezt, csak hogy ne legyen itt szemetelni való futóbolond aki eltér a blog témájától. Aztán csodálkozol ha beszólnak mi? Add meg az email címed írok oda, hogy legalább ÉN ne szemeteljek ide! Minden egyes OFF-od után kapsz 1 emailt az észrevételemmel :D Na viszlát te Paradroid. Menj nézd át a szar opeled, nehogy lerobbanj -20 fokba :D

whitewall 2007.09.19. 14:52:11

Bill, tessék, itt az e-mail címem (ghupta222@freemail.hu) te ősfasz. Kíváncsi vagyok mi értelmeset tudsz írni :-)
És igen, mondtál egy rohadt szót amikor Logant írtam.

Olvasd el ezt a bejegyzést, és olvasd el mit írtál utána, ha akkor csendben maradsz... (whitewall 2007.09.19. 10:40:36)
Forog már a kamera? Veszed az agyvérzésed? :-)

GZs 2007.09.19. 20:33:47

"Secnir 2007.09.17. 21:14:07
skodás
hülyeséget beszélsz. alapjáraton nem eszik egy mondeó 5.6 liter/100km -en


legfeljebb 5,6 liter/óra.
azt inkább elhiszem....
;D "

Kapaszkodjatok meg! Ha egy autó 100 km/h sebességgel megy, akkor egy óra alatt 5,6 liter gázolajat fogyaszthat 100 km-en...
Nem?
De!
Há'nem? De!
Naugye!
Há'nem?
De!

Bill 2007.09.19. 21:21:08

Whitewall,

te ennyire barom nem lehetsz komolyan. Ne égesd már magad, mert nekem fáj már milyen számalmas vagy! Az első hozzászóláidra amik a LOGAN-ra (nem szar opelra) vonatkoztak hol írtam valamit is? Akkor írtam amikor OFF-oltál paradroid! Ne szemeteld tele a blogot!!!

U.i.: ennyire lúzer nem lehetsz, hogy egy nyilvános fórumon/blogon kiírod a teljes címed? Nem baj jó is a sok spam te nagyon tudatlan! :-D

Toto 2007.09.19. 22:18:02

Kedves Bill! Nem akarsz innen elhúzni a K anyádba?? Te vagy kiakadva,hogy valaki eltér a blog témájától,te meg itt játszod a picsád napok óta a paraszt szövegeddel?? Megadta a címét a mumusod,miért nem írsz oda neki?? Nincs merszed,itt nagy a pofád csak?? Attól,hogy ez eredeti célját tekintve Loogan blog,szerintem nem akkora gáz,ha más is ideírja a tapasztalatát,véleményét összehasonlítás végett.
Másik dolog,szerintem ha valakivel valami baja van a másiknak,nem kell rögtön az ő autóját leszarozni..nem vagyok Opel párti,ne azért mondom,ha Rolls-Royce-ot írt volna szerencsétlen,akkor is szaroznál.Csak Tök gyerekes,tök gáz itt tudatlanul szarozni.Mint oviban.Nem?
Menjé' vegyé egy Dácát,ne olvasgass it,hisz az a kemény 3 év történelme után kibaszott jó,strapabíró,megbízható,szép,alacsony fogyasztású autó!! Siess,rokkantnyugdíjra is kaphatsz!!:-))

kicsee 2007.09.19. 22:20:18

csak egy példa, hogy mit lehet kapni 3,7 millióért. Persze van ennél szebb is és olcsóbb is, de ez volt az első kattintásom a kombik között szóval annyira nem nézelődtem, mi lenne, ha tényleg utána is járnék...
Vessetek erre egy pillantást.
href.hu/x/3joj
(nem nem a saját hirdetésem.)
Aki érti, hogy miért linkeltem be ezt a hirdetést, az oké, aki meg nem az gyorsan menjen vegyen egy kis-középkategóriás autót, üljön bele és legyen boldog. 70LE lol

Bill 2007.09.19. 22:26:20

Toto,

gratulálok a stílusodhoz!

ki a tökmöm kezdte a sok off-ot itt? Miért véded a barom haverod? Amúgy a beszólásaiddal saját magad minősíted, túlteszel mindenkin te kis pöcs. Már írtam, hogy nincs Loganom, de olvasni akarok róla, de nem szar astrákról! Jó lenne megértenéd a haveroddal együtt. Írjál a hvarodnak és vígasztald meg szegényt :)

Toto 2007.09.19. 22:37:30

Bill. Köszönöm a gratulációt,jó tanítóm volt személyedben. Olvassál Loganokról bátran,sőt,szaladj vegyél gyorsan egyet,mert álítólag annyira szervízigénytelen,hogy lassan limitált széria lesz,mert nem éri meg gyártani,sose kell javítani majd!:-))Rólad ennyit,örülj,hogy válaszra méltattalak kisfiam.A whitewallnak meg nem írok,mert nemhogy vigasztalni kell,hanem lefogni,mert forgunk mindketten a székben a röhögéstől tőled.Neked off!
kicsee!! ÁÁH,ne tegyél ide ilyet,mert ez egy tök szar széthajtott,visszapörgetett,ócska hasnzált béjemvé!! :-)) Sokat zabál,a sok kényelmi extra csak úgyis mindig tönkremegy, meg különben is egy impotens sznob aki ilyet vesz.És különben is,az alján nem 10-es kazánlemez kartervédő van,hanem szar műanyag,nem hallottad még,hogy azoknak mindig leveri a karterját valami???? :-)))

Toto 2007.09.19. 22:52:55

Bakker,figyeljétek má' az előző hozzászólásom holnap regel 6:37-kor jelent meg..ez jó,mert nálam még csak 22:52 van..:-)) Kiesett van 7-8 óra a "zéletemből"... Vagy te szórtál rám valami vudu átkot Bill??

M&M 2007.09.19. 23:20:39

Kedves Crazy! Ha már hibákat keresünk...
... mivel hogy szerinted általános iskola alsó tagozatos szinten vagyok, igy hát a szüleimtől tanultam hogy a trianoni békeszerződést nem 1921 hanem 1920. június 4-én írták alá! Valószínűleg 2004 december 5-én is "NEM" -el szavaztál, te tudatlan! Amúgy a Magyarországon gyártott Suzuki mióta japán? te kis földrajz zseni. Elvileg igazad van csak nem a Suzukinál kezdődik a japán autó, hanem ott végződik! Ezek szerint a tegnapi soraimban magadra ismertél és hirtelen dühödben rácsaptál az "m" betümre.

Kifordított kacagány 2007.09.20. 06:51:27

látom magasra csapott a dedóhullám

Skodás 2007.09.20. 08:36:38

kicsee!

Én, mint józan alkalmazott nem szivesen vennék meg egy ilyen autót!

2500 ccm / 164 Le => 31200 Ft teljesítménysarc (Új dákó: 20400Ft).

Finanszírozás is jóval drágább mint egy új autó esetén.

Nézzük meg a biztosítást:
Kötelező: 16731 Ft/ negyed év (Dákó: 8326 Ft/ negyed év (ugyanannál a biztosítónál ugyanaz a személy)

A casco-t meg sem merem nézni...

Fogyasztást legalább 7-8 L saccolnám egy ekkora autónál (azért egy bő 2 l többmint a dákónál)

Ha hihetünk az órának, akkor most jön a 120e Km-es nagygenerál. Véleményem szerint ez sem 5 számjegyű lesz (figyelembe véve, hogy az autó dízel voltát). Mert, az a véleményem, hogy figyelmen kivül lehet hagyni a szervizintervallumokat, de annak nem is olyan soká elég súlyos következménye lehet...

Az tény, hogy kényelmesebb/biztonságosabb/erősebb mint az MCV, de szerintem egy autót nem csak megvásárolni kell tudni, hanem fenntartani! Nos itt a lényeg.

Üdv: Skodás

renegade 2007.09.20. 08:46:52

"renegade! Valaki írta, hogy ezzel a motorral hajt kangoot, de abban 70 lovas, erre te írtad, hogy a loganban 75. Lehet, hogy ő volt az egyetlen itt közülünk, aki a cikkben szereplő autóval kapcsolatosan írt. Tudom, nekem is furcsa, ha valaki a főszereplőről ír, de tévesen javítottad ki, szerintem mert tényleg 68 Lovas a leggyengébb dci a Loganban és tényleg 70 lovas a Kangooban. (:-))"

Bocs, elfelejtettem, hogy Rácz egy dCi-t hajt, a saját 1.4-es benzinesemre gondoltam.

maszületett 2007.09.20. 10:24:48



Csak egy példa mit lehet kapni 3,7 M-ért.
www.ingatlan.com/h1399796

Ennek pontosan ugyanannyi köze van egy 7 személyes újautóhoz, mint a kicsee linkje mögött megbúvó 5 személyes, 6 éves, 122.000 (?) km-t futott kombi bmw-nek.

Aki érti, az érti, kicsee meg nem tud közös nevezőre hozni egy egyszerűbb egyenletet. Ez nem volna baj, ha nem volna rá büszke!

Hogyha mindenképpen használtautókban gondoklozik, akkor saccolja meg a blog főszereplőjének 2013-ban, 122.000 km-el az órájában esedékes piaci árát, számolja azt jelenértékre, és hozzon fel az általa "idézett" - egyébként mindenki számára elérhető oldaról - egy hasonló árban lévő, hétszemélyes, hatéves, 122.000 km-t futott személyautót, aminek mondjuk Magyarország volt az első üzembehelyezési országa.

Várom!


üdv

whitewall 2007.09.20. 11:37:49

Én a megjelenése előtt azt hittem, hogy olcsóbb lesz a Logan. Legalábbis úgy hirdették, hogy egy olcsó autót csinálnak, és népautónak szánják. Gondolom eksősorban a román piacra gondoltak vele. De ilyen áron nemhogy népautó nem lesz belőle, de a romániai átlagfizetésekből a Logan elérhetetlen vágyálom marad. Árában összemérhető sokkal komolyabb márkák alsó kategóriás autóival, és azokban sokkal minőségibb anyagok találhatóak. Egy dolog volt ami mellette szólt volna, az álltólag keleti kátyúkra méretezett futóműve, de arról kiderült, hogy clio és modus futómű, csak puhább rugókkal és megnövelt rugóúttal. Akkor most mitől jó a Logan? Mi szól mellette? Mert a Dacia iránt érzett szenvedély vagy nosztalgia azt hiszem megint csak felejthető érv. Egy alfánál még elhiszem, hogy valakit a szenvedély visz bele a vásárlásbam de egy Logannál... Milyen indokkal vesz valaki Logant?

(Bill, megadtam a címem, direkt olyan cím, amit nyilvános helyeken adok meg, édes vagy hogy féltesz a spamtől, de nem kell. A levládámat fosd össze, ne a "dacia blogot", ami belsőség blog valójában, és ez csak egy bejegyzés rajta a Loganről. Az autóról is fogsz valamit írni vagy kérdezni valamikor?)

Kifordított kacagány 2007.09.20. 12:27:43

Skodás: azért ha valakinek kizárólag az üzemeltetési költségek fontosak és minden más sokadrangú, annak nem szabad új autót venni.
szerintem egy autó vásárlásánál vannak legalább olyan fontos kritériumok, mint az ár(azon túl persze, hogy meg tudom venni, vagy nem)

whitewall: olcsó lenne ez, mint ahogy több másik is, ha nem ebben az elfuserált élősködőket tenyésztő országban élnénk. nézd meg ugyanezt az autót a román oldalon. legalább 1 millával olcsóbb.

egyébként lehet új autó is kapni hasonló áron, ha egy kicsit utánajár az ember. persze ezek nem elégítik ki az összes új autóra vágyó ember igényeit, de van aki jól járhat velük

href.hu/x/3jqu
href.hu/x/3jqv
href.hu/x/3jqw

természetesen ettől még lehet jó vétel a mcv is, ez csak egy alternatíva

maszületett 2007.09.20. 13:14:51

Kedves whitewall!

"Árában összemérhető sokkal komolyabb márkák alsó kategóriás autóival(...)"

Ebben igazad van, sőt árában összemérhető sok használt autóval is, sőt az általam belinkelt telekkel is!

Árában! Abban amit az áráért nyújtani tud, abban már nem biztos.
pl. az általad most említett sokkal komolyabb márkák alsó kategóriás autói igen kis számban rendelkeznek 7 teljes értékű ülőhellyel. például.
Én feladtam egyébként, mert az ilyen és ehhez hasonló felvetésekre értelmetlen és fárasztó sorban válaszokat gyártani.
Ha lesz értelmes kérdés, komment, tudom rá a válszt és még időm is engedi, szívesen válaszolok.

addig csak olvasom a sok "okosságot"

üdv mindenkinek

maszületett 2007.09.20. 13:25:17

whitewall!

Én 1.8 M-ért vettem újonnan, 3 év garival. Szerintem ez tényleg olcsó volt (2005.07)

Ennél olcsóbban nem volt anno újautó, a Suzuki ALto 1.0 (ami igazság szerint 2+2 személyes, EURONCAP teszt és csomagtartó nélküli, szintén full fapados verzió) árát a Logan hazai megjelenése időpontjában engedték le szintén 1.8 M-re a 2.15 M-ről.

Itt szeretném megjegyezni, hogy voltak akik az ALTO-t választották anno. Őket gondolom megértitek persze! (:-))
Szóval a Dácia ma is tud olcsó autót kynálni (2 M alatt van ma is az alap Dacia ára, az MCV asszem 2.3 M) Szóval abból ne indulj ki, hogy a 7 személyes, metálfényű, klímás hétszemélyes szervokormányos, ABS-es és még ki tudja milyen felszereltségű MCV nem a legolcsóbb.
Ez a jelenleg kapható majdnem legdrágább Dacia modell! (Asszem 4 m fölé is lehet menni, ha mindent kérsz bele...)

üdv

Lala 2007.09.20. 14:23:38

Kicsee: ebben hol utazik 4 felnőtt + 2 kisgyerek hozdozóban + 2 babakocsi + 1heti cucc? A vonóhorgon? Kényelmesen és SZABÁLYOSAN sehol (sejtésem szerint szabálytalanul sem :))
Sajnálom azokat, akik azt hajtogatják, hogy mennyivel jobb egy használt autó.
De ha nem nyújt annyi helyet, amennyi nekem kell, akkor mi a fenének vegyem meg? Nem tudom használni...
Ennyi, ez volt az első és utolsó hozzászólásom itt.
A cikkeket továbbra is elolvasom, mert kíváncsi vagyok a fejleményekre, de az itt hozzászólókra nem (tisztelet a kivételnek,akár van neki MCV-je, akár nincs :))
És igen, van egy 7személyes dCi MCV-m és arra amire kell tökéletesen megfelel. Állatkodni meg van másik autóm :) Bár a család miatt kezdek leszokni az állatkodásról, vannak akik otthon várnak engem és Ők mindennél fontosabbak. Ennyi.

Lala 2007.09.20. 14:33:09

Még annyit, hogy a kicsee által belinkel Bömösre írtam, amit írtam. Mielőtt félreértik a T. blogolók :)
És azokat sajnálom valójában (merthogy erőst félreérthető a szövegem), akik azt próbálják belém sulykolni, hogy vegyem meg azt a használt autót, ami nem felel meg a céljaimnak. Ha lett volna olyan - és főleg megbízható forrásból! - lett volna, akkor azt veszem meg.
7 személyt nem teherautóval (vagy abból kreált izével) még mindig nem tudsz 3,7M-ból furikáztatni. Tudom, utána néztem :)

kicsee 2007.09.20. 15:38:11

Oké oké! Csak kerestem egy autót 3,7 millióért és az elsőre vagy másodikra rákattintottam. Csak egy példa volt. Nem ilyet kell venni, isten őrizzen, hogy véletlen egy preztizs autóba üljetek, amivel meg lehet jelenni, jól esik beleülni és rendkivül biztonságos! Arra akartam rávilágiítani, hogy lehet keresni más fajta kombit. Persze lehet Dacia is, csak pusztán arra gondoltam, hogy van jobb megoldás is, mint ez az autó.

Lala 2007.09.20. 15:52:20

kicsee: :) látom félreértettél. Én tudom, hogy amit felsoroltál igaz. De sokszor van fontosabb szempont is. Mint például nálam volt.
Az első kinézett autó egy Saab 9000 volt (sedan, 2.0i motorral 900-ért) Az tetszett, de nem fértünk el benne. Az általad linkeltben sem férünk el, mint ahogyan még sok-sok megnézett autóban sem fértünk el.

Nem beszélve arról, hogy aki már egyszer megégette magát egy jó vételnek kikiáltott (több ismerős és ismeretlen szerelő által is annak vélt) autóval, az nem fog mégegyszer használtat venni. Mi a garancia arra, hogy nem fog sehol otthagyni? És ha mégis otthagy - tudom, nem fogja megtenni, - akkor vajon van rá garancia, ami alapján részben vagy teljesen ingyen javítják? Nincs. Akkor miről beszélünk?

Ezért írtam a második hsz-t (csak ugye a blog 1 órán keresztül nem jelenítette meg, holott rögtön a másik után elküldtem :(

Vehettem volna még valami 6személyes kistehert (T. Hiace, vagy VW Transporter), de nem akartam teherautót, bármennyire is tetszik. Azzal sem lehet megjelenni :)))

És a személyek számán megint simán túlléptél. :) Úgy látszik, hogy sokan nem tudják felfogni, hogy néhány embert nem egyedül, vagy ketten utazik. Kombik kilőve ezáltal.

És most tényleg befejezem, mert meddő a "vita". Elbeszélünk egymás mellett...

Bill 2007.09.20. 20:31:08

Ma voltam elmentem megnéztem a daciát (innen üzenem a 2 homo-nak: whitewall+Toto)
Vélemény: ajtó borítás ronda. Kapcsolók hülye helyen vannak, Váltó továbbra is fragncia, nem jön be. A kanyarokban szerintem eléggé bólint a kasztni. Csomagtartó tényleg hatalmas (nem a 7 személyest néztem). Olajfolyást nem találtam az újon még :-D

Toto 2007.09.20. 21:37:35

Jé,Bill-hetero,gratula..És adnál érte pénzt is?

Bill 2007.09.20. 22:19:51

Full hetero. Traumát okoztam neked ezzel? :D

Nem választanám a Logan-t. Az érvem: egyel feljebb tolnám a mércét és minőségérzet/ár arányban jelenleg a Linea vezet nálam. Azt is megnéztem. Hát és és föld a Logan és Linea az biztos. Nyilván drágább, de 2.9-ért klímával ekkora csomagtartóval és olasz dizájnal szerintem (nem kell egyetérteni) sokkal jobb. Jah és Astrát nem mentem el megnézni :D

A Dacia mellett szól az 5 év viszont

Bill 2007.09.20. 22:39:55

Full hetero. Traumát okoztam neked ezzel? :D

Nem választanám a Logan-t. Az érvem: egyel feljebb tolnám a mércét és minőségérzet/ár arányban jelenleg a Linea vezet nálam. Azt is megnéztem. Hát és és föld a Logan és Linea az biztos. Nyilván drágább, de 2.9-ért klímával ekkora csomagtartóval és olasz dizájnal szerintem (nem kell egyetérteni) sokkal jobb. Jah és Astrát nem mentem el megnézni :D

A Dacia mellett szól az 5 év viszont

Kifordított kacagány 2007.09.21. 08:14:57

azért az tetszik, hogy ha bárki jön egy szerinte jobb alternatívával, az rögtön le van szólva a loganpártiak által vagy azzal, hogy drága az üzemeltetése, vagy azzal, hogy "dehát az nem teljes értékű hétszemélyes".
ugyanakkor
1. szerintem aki kizárólag az olcsó üzemeltetésre vágyik, annak butaság 2-4 milliót kifizetni egy új autóra, ha ezért még egy sokéves hitelkonstrukcióba is be kell ugrani, mert a hitel lejártáig többe lesz neki az autó mintha egy olcsóbb használtat venne(esetleg hitel nélkül).
2. a 7 személyes autóval érvelő loganosok szinte kivétel nélkül 5 személyes logan boldog tulajdonosai és nemigen található közöttük mcv tulajdonos

Bill 2007.09.21. 08:23:50

Azt elfelejtettem, hogy a futóműve számomra semmiben nem tér el a megszokottól. Magasabb a kocsiszekrény, de most már tényleg valaki felvilágosíthanta arról mit jelent az, hogy magyarországi és rossz utakra lett tervezve?

Lala 2007.09.21. 09:17:54

Kacagány: 2. pontra de igen, én az vagyok :) mint írtam MCV 1.5dCi 7személyes full felszereltséggel.

És ált. 4-en használjuk (2 felnőtt + 2 bébi, amiből 2 hónap múlva 3 bébi lesz), de hetente legalább egyszer a fentebb vázolt 4 felnőtt + 2 bébi felállásban.

Egyébként meg mindenkinek szíve joga kiválasztani mi tetszik neki! Ezért nem értem a hittérítőket! Nekik miért fáj az, hogy másnak más a jó?? Tojják le és ne hőbörögjenek, főleg ne próbáljanak "téríteni" és minden mást választó embert lesz..ni. Én sem mondom az ő autójukra, hogy egy f.s vagy hasonló, akkor ők(ti) mi jogon pocskondiáztok mást? Ez szánalmas részetekről és csak kiröhögni tudlak titeket az ilyen mentalitás miatt :))

Mégegyszer mondom: én nem ajnározom és reklámozom az én általam kiválasztott autót, sem másét. Akkor azok akik ezt teszik igazán szégyellhetik magukat, mert személyes sérelemnek veszik, ha valaki ellent mer mondani nekik. Szánalmasak vagytok ilyen téren (és nem más téren, csak ezen az egyen mielőtt nekem ugortok. Más dolgokról nem tudok, így nem is nyilatkozok, mert nem fair.)

Béke mindenkivel, kellemes napot és jó autózást! Mert az azért érzem, hogy itt mindenki szereti az autókat (melyiket jobban, melyiket kevésbbé, netán utálva. De autózunk! :)))

Bill 2007.09.21. 10:06:12

Lala,

neked a futóműről mit mondtak eladáskor, miben különbözik, hogy a rossz útra lett tervetbe? Ugye nem a titán szöveget vetették be? :D

Lala 2007.09.21. 10:43:27

Bill: próbáltak vele etetni, és én bólogattam magamban mosolyogva :) de konkrétumot nem tudott mondani a nő.
De a marketingdumának már nem dőlök be, inkább kipróbálom a valóságban.

Aztán elmentünk kipróbálni és pont ugyanezeket éreztem, mint amit írtál.
A fekvőrendőrt még 60-nal is szépen vette, nem ütött fel (R. Dél-pestnél voltam, hátul van egy utca, ott próbáltuk ki).
Viszont billen, mert magas és valóban puha a futómű, de emiatt ezeken a szar utakon elég kényelmes (tudom a másik autóm alatt sportfutó van és az bizony kirázza a veseköveket :))

És bár billen, azért egészen tempósan lehet vele kanyarodni, ha nem félsz a billenéstől :) vannak akiknek jobb futóművű autóval is istenkísértés 70-nel elfordulni a Panorámánl :)))

Lala 2007.09.21. 11:09:38

Ja még hozzá: pont egy olcsónak szánt autóba tesznek majd titán lengőkarokat :)))
mosolyogni való dolog :)
...még akkor is ha nekem ilyen autóm van.

Kifordított kacagány 2007.09.21. 13:26:25

Lala: ezért mondtam, hogy szinte. egyébként csak észrevétel volt. én nem akartam/akarok senkit téríteni. azt én sem szeretem. pedig nekem csak egy öreg használt van.

Lala 2007.09.21. 13:44:41

Kacagány: oké, részemről nincs harag, sem ilyesmi, nem is volt.

Valójában onnan, hogy \"Egyébként meg mindenkinek...\" már általánosságban mindenkinek írtam, csak nem jeleztem :( Mea Culpa.

És a másik autóm nekem is egy ősrégi géperejű, 73-as gyártású :) Egészen idáig jól szolgált, de sajnos most kinőttük. Ettől még megmarad, mert szeretem őkelmét :) Főleg, hogy sajátkezűleg raktam rendbe és piszkáltam fel hosszú-hosszú munkával.

crazy 2007.09.21. 22:14:11

M&M !

Hagyd már abba ezt a hülye trianonos baromságot, a tökömet nem érdekli. Hihetetlen, hogy van akit ez foglalkoztat (igaz mostanában ez divat lett). Az én véleményem az, hogy nem visszafele kell nézni, hanem előre, és mindig valakiért, valamiért kell dolgozni, élni, stb és nem valaki, vagy valami ellen. Különben is mi köze van egy mai francia, vagy román, vagy akármilyen embernek ahhoz, hogy mi történt közel 100 éve. Különben múltkor olvastam, hogy az Avar Felszabadítási Front kikérte magának, hogy az ő földjüket holmi magyarok elfoglalták :))))) Szóval a témát lezárom.
Ha szerinted a Suzuki nem japán, hanem magyar kocsi, akkor a Peugeot szlovák, vagy a Thalia török, és hosszan lehetne folytatni a sort. De ez meddő vita lenne.
A használt és új témához hozzászólva, én is a használt autó pártján állok. Egy új, és egy 2-4 éves között egyszerűen akkor a különbség, hogy pénzkidobásnak érzem az új kocsit. Sok olyan munkatársam van, akik jó anyagi körülmények között vannak, 98-99 körül vettek új kocsikat, majd 2001-2003 körül, mikor eladásra került sor kicsit ledöbbentek mekkorát buktak, általában második újba nem fektettek be, azóta ők is fiatal használtakat vesznek. (persze van olyan is, aki csak újat vesz).
Én többek között ezért nem vennék új Daciát. A 3,7-3,8 milliós árért nagyon nagy a választék a fiatal jó használtak között is.

Pl.:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1407525&command=ugras&screenwidth=1024

Ennek az új ára kb. 3,7 - 3,8 volt.

Tudom, ez nem 7 személyes, de 3 millió körül lehet kapni 2 éves Zafirát is. És akkor mégsem egy Daciaban ül az ember. Ezen az oldalon van egy szép a használtak között, csak meg kell keresni (jó tudom ez meg nem dízel):
www.kiss-gerencser.hu/hasznaltautok.php

Kergabi 2007.09.21. 23:19:10

Bazmeg a legoccsóbb nyerni egy autót bazmeg!

neduddgi 2007.09.23. 19:28:36

3,8-ert FIAT Doblo, multijet + 50000-ert chiptuning. 5 literes fogyasztas, tobb hely mint a Dako-ban es sokkal halkabb is. Akar hiszed akar nem nincs sem szel, sem motorzaj.

..

Zsozsó 2007.09.26. 07:12:40

Ha nem gond, akkor én is gyarapítanám az elégedett Logan-osok táborát. Habár még csak 5000 km van benne, de eddig tökéletesen elégedett vagyok vele: nem hörög, nem krákog, nem könnyezik (megnéztem!), több száz kiló könyvvel a csomagtartóban is bírja az utat. Nem akarom elkiabálni, de eddig csak jó tapasztalataim voltak vele.

Majd újra írok 50.000 km-nél. :-)

Üdv.:

Zsozsó

gázos 2007.10.05. 08:52:35

Én egy tízenkét éves 1500 ládát hajtok gázzal, és Hamburgig, teli utastérrel a sztrádán 120-as tempóval, gázból 7 liter zabált, ami költségileg (170 ft/l - nyugaton: 0,7 euro/l) megegyezik egy itthon 4,2; nyugaton kb. 5 literes benzinfogyasztással!
És 200 000 km után még biztosan indulni fog minusz 20 alatt is!

zoltan 2007.12.02. 15:02:10

Errefele (Belgium) is eleg gyakori a Logan, belga rendszammal. A mult nap Franciaorszagban voltunk a Normandiai tengerpartot latogatni. Ott meg tobb Logant lattunk francia rendszammal. Sokan felre teszik a go\"gjuket s engedik magukban a homo economicust ervenyesulni. Persze hazamban (R0)inkabb az ego ervenyesul, s a jonep 15 eves audi a6-ot vesz mint uj logant.
süti beállítások módosítása