Vettem a Dacia helyett egy…

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (16. rész)

  2007. december 23. - RT76 Címkék: dacia chrysler logan dacia logan tartósteszt minibusz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

A szerző új Chrysler Grand Voyagere elölrőlAz autó nem szenved súlyos szembetegségben, sőt. A mattulásra híresen hajlamos gyári pilácsokat valaki – áldassék a neve – valamikor ezekre a jó kis Hellákra cserélte.

Chrysler Grand Voyagert. Ez van, kicsit szélsőségesen szoktunk autót vásárolni, feleségem nevén legutóbb egy Twingo volt, egy gyerekkel abban is elvoltunk, de most, hogy már két utód van, nem bírtuk ki öt méternél is hosszabb autó nélkül. Szó se róla, lett volna köztes megoldás: a tartós Dacia.

Több mint öt hónapja nyúzom, nem csoda, hogy hozzám nőtt kicsit. Olyannyira, hogy az utóbbi hetekben azon kaptam magam: komoly érdeklődéssel várom, megkínál-e valami barátságos árral a Renault Hungária, ha kitelik az esztendő. Félre ne értsék, annál jóval fejlettebb az etikai érzékem, hogy gusztustalan nyálkás tekergőzésbe fogjak némi anyagi előny kedvéért, csak, gondoltam, az egyéves, majd’ harmincezer kilométert futott tesztautón esetleg akarhat annyira olcsón túladni az RH, hogy az engem érdekeljen.

Főleg ha ráébred a dolog reklámértékére:

Daciát vett az autóbuzi! A Logan az igazi álomautó? Az autós újságíró az MCV-t találta a legjobbnak családja számára! Csak tessék, csak tessék.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere hátulról

És persze tartottam is ettől. Hát mégiscsak győz a ráció, és kénytelen leszek egy Dacia-pajzsot tolni magam előtt, csak mert ezt, és a mindent átható olcsóságot bőven ellensúlyozza a sok hely és a sok garancia?

Hogy álmaim valamelyik vén szara helyett ebben az új praktikumban változtassak helyt innentől éveken át, megbízható kerregésben, öt és fél literes fogyasztás mellett, elviselhető törlesztőrészletet pengetni egy hétüléses kombiért?

Szerencsére másképp alakult. Az importőr Eurotax-áron fogja kiírni a kocsit, ami úgy 2,6 millió forint. És nekem annyiért nem kell, nem csak a Dacia, semmi. Legeslegfeljebb 1,8 milliót szántam az új családi batárra. A kvázi-új Loganért feljebb toltam volna kicsit a limitet, de ennyire azért nem, hiszen már az 1,8-nak is nagy része hitelből megy majd.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere elölről

Illetve már. Mert közben megvettük a Voyagert. Ugyanattól a gurutól, akitől nyáron nem vettünk meg egy másikat, mert olyan sokáig nem állt össze a kocsi, hogy közben megszületett a Dákó. De ez most kész lett.

Püspöklila Grand, azaz hosszított verzió, négy bőrfotellel és egy háromszemélyes paddal, temérdek hellyel, sík padlóval. Amerikai tervezés, osztrák kivitelezés, 2,5 literes olasz dízelmotor, ami csak most került be az eredeileg benzines kasztniba. Igazi állatorvosi ló, teljesen hülye vagyok.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere motorja

Vagyis lennék, ha nem Tamástól, a Tom-Voy tulajától, a celldömölki szerelőtől és kereskedőtől vettem volna, aki olyan elismert név öreg chrysleres körökben, hogy nemritkán Debrecenből is visznek hozzá autót, inkább, minthogy odaadnák másnak. Ehhez képest az, hogy én százötven kilométere lakom, igazán nem számít.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere hátulról

Egyelőre nagyon tetszik az autó, megy, működik mindene, sőt, olyat is tud, amit eddigi praxisomban még soha, egyetlen kocsiban sem láttam: állítható a sminktükrök fényereje! A gyerekek szeretik, Anya is kedvtelve nézegeti, és ha három centin múlik is, meg a tükröket be is kell hajtani hozzá (motoros, persze), de befér a garázsba.

És mindig is akartam egy ilyet. Bizonyára szörnyű szívások várnak még rám, de most úgy érzem, látatlanban is megéri, hogy nem a gazdaságos, új Logan vár majd a családra reggelente évekig.

Emberek, valósítsátok meg ti is álmaitokat, mert az jó!

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Nagyjából hetente olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)
86 ló + 70 ló = 166 ló (2007. november 18.)
Halálhörgés, szidalom (2007. december 2.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr58271336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pippone 2007.12.24. 11:31:08

Nem tudom megérteni azokat az embereket, akik -főleg autós szakújságíró létükre- szeretnek saját maguk iyesfajta ellenségévé lenni... szerintem már az óvodás gyerek is tudja, hogy a Chrysler Voyager az autógyártás egyik elhíresült
szemétládája! ..egyből veszünk is belőle egy Grand-ot :-)

Fél év múlva meg jön a cikk, hogy "Intergalaktikus lúzerszopás.." vagy ilyesmi.

A sok dáciát fikázó sznobnak meg üzenem, hogy nem kötelező logant venni, sőt rá se kell nézni...

!MegaStorm 2007.12.24. 11:54:42

KuKori!

"alapos és mérlegelt választás + normális bánásmód = problémamentes gépkocsi."

Abszolút egyetértek. Olyat vegyél amilyenre szükséged van, a menetteljesítményét / fogyasztását meg lehet tudakolni, nem kell hogy nálad derüljön ki hogy milyen.
Sima "paraszt" ótvar Opel Astra F-et nyüstölök 4 éve. 160.000km-el vettem 4 évesen. Céges autó volt, ismertük aki használta, autópályán közlekedett az autó. Mindenki mondta hogy majd ez lesz a baja, majd az lesz a baja, semmi baja nem lett. 220.000km van benne most. Városban 7,7-8 litert eszik, kint 5,5-öt. Nem versenyautó, sőt kifejezetten lomha (1,4-es benzines és csak 60LE). Ettől én még szeretem, mindenhova eljutunk vele és pakolni is lehet bele, és ami a legfontosabb hogy ha kímélem, és rendesen karbantartom akkor ez így is marad még jó pár évig. Szerintem a Voyager nem szar autó, sőt a Dacia sem, de csak szerintem. Előző autómmal (Citroën AX) nagyon rossz tapasztalataim voltak, de akkor sem mondom rá hogy az egy szar autó. Én voltam marha, nem néztem utána kellően, és átk*rt a kereskedő (mivel ő nem árulta el hogy mi a gondja, na majd hülye lett volna). Ha nem megtette volna akkor nem lenne kereskedő :). Legalábbis Magyarországon biztos nem. Rácz kolléga munkáit Én személy szerint kedvelem, azt a döntést amit meghozott, Én biztosan nem tettem volna meg, de az Ő döntése nekem kárt nem okoz, ezért nem fogom leminősíteni sem Őt, sem az autóját. Kívánom neki hogy ne legyen semmi gondja vele.

Na, szerintem a lényeg az hogy nem kellene itt egymás autóját illetve más autómárkákat, de elsősorban egymást nem kellene szapulni itt, hanem kicsit több IQ-val rendelkezni, és nyugodt hangnemben megbeszélni egymás tapasztalatait. Szerintem ez célravezetőbb lenne, és talán az ország is előrébb lenne...

Üdv mindenkinek, és kívánok mindenkinek Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet!

!MegaStorm

ad 2007.12.24. 12:02:05

Orosz Péter
A kommentedből annyi csapódott le embertásaid agyában hogy: "Ültél-e már egyáltalán, ló vagy szamárháton?"
Frusztráló foglalkozás lehet újságírónak lenni nem irígyellek.
Sok türelmet és boldog Karácsonyt!

Carnivora (törölt) 2007.12.24. 12:11:45

Vettem a Dacia helyett egy autót :D:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.12.24. 12:13:03

Köszönöm!

Egyébként azt figyeltem meg a tartósteszt cikksorozat hozzászólásainál, hogy az első pár komment még kapcsolódik értelmesen a cikkhez, szorosan. A középső 1-200 utána anyázás, szitkozódás és saját kocsink fényezése (ami még esetleg rendben is lenne, mivel nyilván nem kényszerből vettük azt a kocsit és valószínüleg vagy ezért, vagy azért, de kedveljük). A vége felé (kb. 3-400 kommentnél) ismét előkerül végre kicsit a kultúrált megnyilvánulás, valószínűleg azért, mert addigra a "menjanyádba" típusú kommentelők kiélték és megunták a kicsinyes érzelmeiket, hogy most megmondták a frankót mindenkinek. Innentől tehát csak tényleg az autók iránt érdeklődő, mérhető intelligenciával rendelkező kommentelők szoktak játszani.

Tehát üdv emberek, jó olvasni ismét így a vége felé az érdekes tapasztalatokat és tanulságos történeteket, ez az amire nekem szükségem van, itt a blogon.

Kis toleranciát a jövő évre és baleset- és problémamentes közlekedést kívánok, mindannyiunknak!

ja, persze: Boldog Karácsonyt is! :)

Joe 2007.12.24. 13:12:21

úgy látom, hogy aki nem ült Voyagerben az azt szidja, aki meg nem ült Daciaban az meg azt.
Miért nem mindenki arról mond véleményt, amiben utazik. Mondhatná a 2 tábor a jó tapasztalatokat a sajátjáról, amit ismer, ahelyett hogy a másikét szapulja ismeretlenül!

Aki pedig az alapján érvel, hogy "rentgeteg ismerősömnek van voyagere és mind szidja" az meg azért furcsa, mert ha a rengeteg ismerős nincs megelégedve, akkor vegyenek helyette Logant vagy bármi mást! Létezik itt a világhálón kifejezetten voyager fórum is és ha valahol, akkor ott tényleg rengeteg ember nyilatkozik erről a tipusról és Ők mind tapasztalatokról számolnak be, nem pedig elfogultan. De olyat még egyikőjük sem írt, hogy hudeszar, mert aki így érez a saját választásáról, az olyan mintha azt mondaná, hú de nagy f@szkalap vagyok.

Nézzünk szét a világban!
Hány országban jegyzik a Daciat és mennyiben a Voyagert?
De mivel a dízel voyager lett itt kerseztre feszítve, akkor hagyjuk a világot, szűkítsük le Europára!

Aztán ha még mindíg azt hisszük, hogy ez a fajta indulatos kivagyiság kizárólag a Magyar ember jellemvonása, akkor néha utazzunk kicsit, (mostmár az is mehet aki eddíg nem mert) és ismerkedjen kultúrákkal, emberekkel!
Előrebocsájtom, a Németekben fogtok a legnagyobbat csalódni, de a Franciák sem lopják be magukat a szívetekbe.

Végül pedig aki Logant vesz az szeresse azt, aki pedig Voyagert az azt szeresse és ne a másik kocsiját szidjuk, mert attól a sajátunk nem lesz jobb.

Szép karácsonyt!

hahaha2 2007.12.24. 13:56:30

Érdekes kommentek.
De nem kellene figyelembe venni, hogy kinek mire kell a kocsi?
Ha mindenkinek ugyanaz lenne a szép auto, a jó auto, ugyanarra használná, ugyanarra lenne pénze akkor valószínűleg mindenkinek ugyanojan autoja lenne.
De ez nem így van.
Én használtam egy suzukit kb 4 évig 100e Km-t mentem vele. Soha nem robbant le, nem tortem össze. Amire kellett jo volt. Valóban nem mentem vele 260-at a pályán, és nem néztek meg csajok az úton. De ezt nem arra tervezték. Ha valaki menőzni akar a kocsival akkor HUMMRER! Ültem egyben, kényelmes, biztonságos, megnéznek vele az utcán sőtt még legalább 25 Liter fogyaszt.
Most egy Peugeot 106-om van. Hát ez sem egy luxusgép. De fura mert tök jó kis kocsi, elvisz ahova akarom meg vissza is hoz. Ált. ketten utazunk benne, ha családom lesz, és nagyobb kell nagyobbat veszek. Ha több pénzem lesz M7es BMW-t veszek.
Lehet szidni az én kocsimat is: kicsi, törik, nincs millio extra benne, francia. De engem ezek nem érdekelnek. Ami zavar, hogy sokat eszik kicsit (városi+országút: 6,5). 1.1-es bezines.
Nekem amire kell jó. Nem mondom, hogy nem vágyok jobb kocsira, de erre volt pénzem.
És hogy miert nem vettem annyi pénzből mást? Mert,ha Renault-t veszek valakinek az a sz@r, ha suzukit akkor az a sz@r, ha Citroen-t akkor harmadiknak az a szar, ha FORD-ot, azt meg én nem szeretem, de nem hiszem, hogy sz@r.
Szerintem ettől szép a világ: mindenkinek más teccik, van akinek a szőke van akinek a barna, van aki MERCI-t vesz van aki VW-t.

DE kérem, ha meg vannak győződve, hogy amit én vettem autó csak sz@r lehet mert már az összes ilyen széria összetört, lerobban, felrobbant, szétesett vagy mittomén mi, akkor sem kellene köcsögözni a másikat.
Mindenki olyan autot vesz amilyet akar, amire van pénze. Nekem mindegy csak ne engem törjön vele össze.
Tanácsokat, tapasztalatokat szívesen olvasok, de olyat, hogy:
"Ilyen sz@rt vetté'?? Nekem akkó se kéne ha utánnamdobnák. Nem tom mé de akkó is sz@r, és hülye vagy. Inkább vetté vón olyat mint én, mert én aztán tudom, csak én tudom mindenki más hülye mert én vagyok az okos!"
Na ilyet nem!!!


Amiért meg hülye vagyok mert úgy vagyok vele, hogy, ha 0 csillagos egy autó törésztesztje attol még lehet megveszem (SUZUKI). Nekem nem összetörni kell a kocsi. A SUZUKIm is törne, de nem töröm. Ha meg 130-al beleröppenek a szembejövő kamionba, bármilyen autóba jó eséjjel pályázok egy koporsóra.
(De azért tényleg számít a biztonság...)

Köszönöm a figyelemet!

Boldog karit!

Kösze 2007.12.24. 14:02:21

...és az még a jobbik eset, ha itt élik ki a kivagyiságukat az emberek. bőven marad belőle sajna az utakra is.
ez volt az első ilyen sok kommentet gyűjtő post amit elolvastam, abban a reményben, hogy talán tanulok valamit...néhány új káromkodáson kívül. :) volt azért jópár értelmes hozzászólás is, az anyázás többségét pedig pár ember produkálta.

[] (törölt) 2007.12.24. 14:25:58

"Itt alapvetően nem a BMW+gyerekülés a probléma, hanem a BMW+3 gyerekülés lehetetlensége."

honnan veszed ezt a hulyeseget? barmelyik BMWbe rendelhetsz az anyosulesre is ISOFIXet, ergo barmelyik BMWbe siman bemegy a 3 gyerekules.

AP (törölt) 2007.12.24. 14:27:20

itt nagyon sok embernek pszichológus kellene

itt élik ki a mindennapos frusztrációjukat :)

(mondjuk az én hobbim meg az, hogy vitatkozom velük)

Sanya 2007.12.24. 14:30:58

Csak azért, hogy kukorinak ne legyen igaza:

Bírom az ilyen okoskodós faskalapokat. Mindenáron hozzá akarnak szólni a dolgokhoz, de semmi mondanivalójuk nincs, ezért jönnek ezzel a szar dumával, hogy milyen( inkább mijen) műveltek, meg kifinomultak, meg ilyenek. Meg ne szidjuk egymás emberek, legyen világbéke .... Tudjátok mit szabadítsátok ki vilit!
Ecsém az van hogy JOE megírta és ha hiszed, ha nem mindenhol ez van és így van jól. És nyugodtan utálhat itt mindenki mindenkit. Mi a viliért kell jóban lenni olyanokkal, akit valszeg soha nem fogsz ismerni, ha meg meglátod lehet inkább megvernéd, mint beszélj hozzá.

enakivagyok 2007.12.24. 15:04:04

Én még mindig azt mondom:

1. Trabantban is felnőttek emberek. És nem járnak pszichológushoz amiatt, mert a család többi tagja a személyes aurájukba került minduntalan.
2. Minek Magyarországra/Európába olyan autó, amit egy olyan helyen terveztek, ahol minden (utak, parkolóhelyek, mélygarázsok, parkolóházak, stb.) másfélszer akkora méretű, mint itt?

ad 2007.12.24. 15:53:14

enakivagyok
Mert tetszik neki,azért.
És ha ezt megfizeti adóban üzemanyagban stb. akkor joga is van hozzá!Ha mindent lecsupaszítanánk a kristálytiszta racionalitás szintjére akkor elég lenne egy váltás ruha, huszonöt négyzetméteres lakás stb.

zartkert 2007.12.24. 16:12:23

:DDDD
egyrészt szénné röhögtem rajtad magam...
Másrészt gratulálok, igazi magyar csávó vagy, sőőőt igazi magyar ujságiróú.... :DDDD

kema 2007.12.24. 16:17:53

Igazad van szg, én hang nélkül néztem a videót. A 91 est pedig úgy értettem hogy két azonos évjáratű autót.
Más
TAPASZTALAT:
Volt egy olyan Punto 1.2 8 szelepesem (2001es) ami már elöl hátul össze volt törve de negyon megbizható autó volt. 6800 km-t mentünk vele nem egész 2 két alatt le spanyolba és vissza. Gond nélkül. Tankoláson (+ kopó alkatrészeken) kivül más nem kellett neki. Áltag 5,7 L a fogyasztása. Szerintem ez jó. Másfél évig volt az enyém, ezalatt 50.000 km-t tettem bele. Sokat szerint a Fiat ilyen szar meg olyan szar, ha valaki csak üti vágja akkor minden autó szar. Erről ennyit.
Most egy ex rendőrautó 2004es Punto 1.2 16V -em van ennek a fogyasztása 5,8 liter . Fél év alatt 20.000 problémamentes kilóméter. Van egy 96os Grand Voyi 2,5 TD-m is szinmtén fél éve, és telejesen meg vagyok vele elégedve, kényelmes, nagy és 7-10 litert fogyaszt, ami a méreteihez képest elfogadható, sőt kitűnő.
Boldog karácsonyt! Mindenki olyan autót vegyen amilyet akar és amiben jól érzi magát.
Kema

Karlsbacher Uwe 2007.12.24. 16:33:27

Az oldal egy hiteles keresztmetszet a magyar társadalomról.

csöpi 2007.12.24. 16:37:48

Elég sötét metszet ez.
Ahogy szegényedünk, egyre sötétebb lesz, a nyomor ezt hozza ki az emberekből.

Mindenki a másikat piszkálja.

Ez nem Európa boldogabbik fele.

majom 2007.12.24. 17:07:17

Edelweiss:
sztem itt az a lényeg h kupéban gyereket szállítani hátul (mert ugye az anyósülés azért soxor kell) emberkínzás. nem a gyereknek, hanem a szülőnek.

érdekes egyébként tényleg a szerző döntése. én tuti nem vettem volna ilyent (valószínű dákót se). mondjuk ez az "egy ember ért hozzá az országban" is ilyesztően hangzik 1 kicsit. ettől függetlenül (vagy éppen ezért) sok boldog probléma és balesetmentes kilómétert!!!

nagy kár h néhány vadbarom mennyire szét tudja vágni a témát. nem nevesítek, bár kellene mert magára természetesen úgysem ismer egyik sem.

az autómata váltó egyébként egy szuper dolog. mindenkinek ilyet kellene használni! :)

danken 2007.12.24. 17:12:48

Van nekünk egy autószerelő ismerősünk, és ott elég sok ilyen autó állt már, de ez még akkor volt mikor rengeteg öregebb autót hoztak be külföldről, soknak volt valami baja, viszont, kényelmes, nagy autó, motor ennyit tud, ez van, belül tényleg semmi európai nincs benne, de ez nem nagy gond, sima személyautóban ez engem jobban zavarna, tehát szerintem jól döntött, hogy ezt vette a logan helyett.
Kedves hozzászóló, aki szerint ez a cikk arról szól , hogy a nyálát veri a cikk írója, mert vett egy "új" autót, szerintem egy idióta, vett olcsóbban egy autót, ennyi pénzért vett autó miatt szerinted ki veri a nyálát, nem egy 430-as ferrarit vett, és avval dicsekedik te okostojás, egy 1.3-as swift sokkal drágább, és márpedig az nem éppen egy nyálverős autó. Amúgy meg semmi karácsonyi cikk??

danken 2007.12.24. 17:16:38

Valaki vegyen már a tc-on egy kib. drága autót, és írjon róla, had ölje meg az irigység a "nehogy már a másiknak jó/több legyen" mentalitású magyart(legtöbb ember azért normális itt a fórumon)

SzD 2007.12.24. 17:20:00

- honnan veszed ezt a hulyeseget? barmelyik BMWbe rendelhetsz az anyosulesre is ISOFIXet, ergo barmelyik BMWbe siman bemegy a 3 gyerekules - :

Hülyeség??? A Trabantba is be lehet tenni 3-mat, csak utazni nem lehet vele. Értem, hogy be lehet tenni, de nem ez a szempont, hanem hogy használni is lehessen.
Meg ahhoz kell egy 4-5 évnél fiatalabb kocsi kikapcsolható lufival, meg 3 db Isofix ülés. Bocs, de én a saját munkámból tartok el 5 embert, nem nyomtatom a pénzt és ügyvéd sem vagyok szerencsére. Tehát gyerekülésestől 2-2,5 millióból kell megoldani jó sok hitellel. Azért írom, mert a cikk erről az árkategóriáról szól.
És akkor még mindig nem tudom menet közben ellátni az ikreket, meg anya hogy ül be hátra....
És dobj rá 3 utazóágyat, 2-3 babakocsit, babakádat meg téli ruhát 5 embernek + 2-3 csomag pelenkát és egy heti tápszert, szánkót...
A Voyiba ez mind befér HÁTRA! Anya elbandázik a kicsikkel és bárki bárhonnan ki tud szállni, én is hátramegyek az üléssor közt, ha kell. Plusz még nagyi is befér, mert próbálj meg 3 gyerekkel bevásárolni! Értsd: 2 babakocsi, egy kisgyerek aki elkolbászol és mivel tolod a bevásárlókocsit? Ezt nem tudja megérteni az akinek nincs három kisgyereke, lehetőleg mind 3 év alatt. A Voyiba középre be lehet tenni két babahordozót háttal és a család egymás felé néz maximális biztonságban.
A hordozót a nagy tolóajtón simán ki is lehet venni, míg a személyautók nagyjánaál az már szenvedés. Közel parkolásnál meg főleg. És még egy: nem sok kocsit gyártottak két tolóajtóval. Ez nem lényegtelen szempont, főleg, ha a garázs vagy kocsibehajtó fala a másik oldalra esik.
A BMW-ket meg élből nem csípem, már a vezetőülésre sem lehet rendesen beülni a váltó miatt. Attól még szépek, bár Wallis-os koromból nem sok jó szerviztapasztalatot hallottam.
A Voyinak ezzel szemben az a baja, hogy nem tudok könyökölni, mert olyan messze van az ajtó.
Szóval hidd el, a BMW ilyen nagycsaládos szempontból pont olyan mint bármi más (Passat, Volvo,, Camry, stb.), tehát elmondhatom hogy ismerem. A Voyi viszont semmivel sem egyezik meg méretben, felépítésben. Te ismered?
Még egy: a Voyi kb. 30 cm-rel szélesebb a Toyota zászlóshajójánál, a Camrynél. Nyilván ez a legtöbb személyautóra ugyanígy igaz. Ez, meg az előlről beszállás teszi lehetővé, hogy a 3. sorban a padon két gyerekülés közé is kényelmesen be lehet szállni. A BMW-nél ez hogy működik?
És még egy utolsó: ha már végigöltöztettél és levittél 3 gyereket valaha is, akkor tudod, hogy minden másodperc számít, mert mire kész mindenki, az első már pisil, kakil, sír, be,elegszik.... Ha van plusz hely, nagyobb ajtó, kétoldali beszállás, akkor az nagyon sokat segít, hidd el!
Biztos jó a BMW, csak nem erre a célra. Mit ahogy a Voyi sem csajozni való.
Bár belül azt hiszem sok mindent el lehet képzelni :-)

szg 2007.12.24. 17:24:49

Úgy veszem észre vannak bizonyos autók, és bizonyos személyek amelyekre "harapnak" az emberek.

Például: olvastátok Winkler mai belsőség cikkét a V-Max átfújásáról? Csak annyiról szól az egész, hogy talált két mester, akik majd megcsinálják neki. És ennyi.

Vagy OP utóbbi cikkei is szólnak inkább arról, hogy manapság milyen filmet nézett, vagy milyen számítógépes játékkal játszott. Az autó mint téma csak "balkézről" jön be.

Érdekes nekik nem tépik le a fejüket a kommentelők, hogy "Robikám, ez most mégis mi a fattyomról szólt?!"
Kommentek száma az adott témában jelenleg 21-22.

Bezzeg ha Tamás ír a Dákóról! A fél ország el akarná vágni a torkát. Aztán most meg a Voyagerről. Na most csatlakozott az ország másik fele.

Vagy Anna cikkeiben a kommentek. "Miért nem 3 centivel jobbra, és 28 centivel fentebbről fényképeztél?!". Meg "miért nincsenek technikai adatok?!". Meg "különben is nehogymár egy NŐ!!"


Érdekes...

Huni 2007.12.24. 17:27:40

Bekes Boldog Szeretetben gazdag karacsonyi unnepeket kivanok

Csarlee 2007.12.24. 17:54:24

Fúúúú!!!
Ez így karácsonyra, nem egyszerű... Ennyi szakértőt...
Nekem nem kellene ez a nagy hajó, akár jó akár nem. Inkább a Logan... Ezzel az a legnagyobb problémám, hogy egy kicsit össze-vissza jellegű autó. Nem tudom, hogy Tamás előtt mennyire ismert az előélete. A Logant viszont csak Ő használta. Másik, hogy tényleg kicsit neccesnek tűnik ha kis hazánkban csak egy emberke van aki igazán ért hozzá, és Ő is 150 km-re...
Amúgy öcsém egy 2003-as Chrysler PT Cruiser 2.2 CRDi-t nyúz 3 éve, nincs vele semmi baja...
Azért remélem, Tamás őszintén leírja majd, hogy mik a tapasztalatai a verdával, mégha a sok okostojás elmondja itt mindenféle sóhernek.
Na, Békés Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

pilu 2007.12.24. 17:58:53

Ez a cikk valami szánalmas. A csóró újságíró, akit nem kínáltak meg, ezért utólag fikázik. Minden cikkben dicsérte, erre most kínjában előszedte minden egysejtű hozzászóló végső érvét: Azé' Daciát má' mégse! Szánalmas, primitív, ez nem méltó a Totalcarhoz!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.12.24. 19:22:18

Sanya 2007.12.24. 14:30:58


Te, tényleg csak ennyire tellik tőled még Karácsony napján is? Szégyellném magamat a helyedben.

Nézzétek miket írtatok és gondolkozzatok csak el, milyenek vagytok egy nicknév mögött. Nem érdemelne itt sok ember autót, azt hiszem.

Karácsonykor is gyűlölködő, irígykedő, szűkölő kutya horda, nem más ez itt.

Sajnállak titeket, én inkább a családom szeretetét élvezem innentől.

AP (törölt) 2007.12.24. 19:39:13

cinikus on

mintha bármi is megváltozna attól, hogy a konzumidióták bejglizabálást tartanak a hitelreplazmán piedone megtekintése közben

(és ne, ne gyertek a karácsony fenkölt hangulatával, lófasz sincs, vásárlási ünnep van)

cinikus off

Laci 2007.12.24. 20:09:51

A változtatható sminktükör világításról annyit: Ford Mondeo 2.0 Ghia, 1993. Abban is van. Bővitsd a praxist!! :))))

majom 2007.12.24. 20:38:18

ehh, tegnap előtt én is kicsit értetlenül néztem a plázák környékére öszpontosuló minidugókat. unalmamban miközben vártam h átverekedjem magam az autósoron nézegettem h vajon milyen autók is állnak sorba, várva a bejutásra. nekem úgy tűnt h túlsúlyban vannak az átlagnál jóval drágább darabok. ettől 1 kicsit elgondolkoztam, h a sok pénz mennyire gerjeszti vajon az értelmetlen konzumálást, meg hasonlók... kár h senkinek sem az áll az érdekében h az embereket ésszerű fogyasztásra sarkallja, hanem pont ennek az ellentéte.
na, ennek a posztnak sem volt sok értelme :)

boldog karácsonyt, srácok! :)

danken 2007.12.24. 21:16:20

majom, egy V8-as hangját nem fogja tudni helyettesíteni soha egy elektromos autó, persze eljön az idő , sajnos, amikor muszáj lesz játékautókat használni, én ezt meg is értem, de azért örülni nem fogok neki

stéger 2007.12.24. 21:50:40

Boldog karácsonyt emberek!
Nektek is magyarok!

Leegor 2007.12.24. 21:59:54

AP

Vásárlási ünnep. Ez jó.
Persze ettől függetlenül én is a multikban szórtam a lóvét az elmult 1-2 hétben, mint ahogy mindenki más is. Sebaj, ez lett a karácsonyból, szeretjük így is.
Legalább nem kell dolgozni :D

Tibi75. 2007.12.24. 22:41:26

Békés karácsonyt!

Tényleg pocskondiázás nélkül: az egész Daciás cikksorozat arról szólt, hogy mennyire racionális választás lehet ez a kis fogyasztású /tartós???/ de belülről mégis nagy, jól pakolható román "csoda". Új autó, elérhető áron, elvisz A-ból B-be. Ez így igaz. Nekem nem tetszik sem kívül, sem belül, ezért én sosem vennék ilyet (vannak más márkák is, szabad a választás).
Gyakorlatilag Rácz úr arról győzködte a kedves olvasókat fél éven keresztül, hogy ez már bátran megvehető \szerethető\ gépjármű, erre fél év után kiderül, hogy neki sem kell, inkább vesz egy másik márkát, aminek bizonytalan a múltja, nem tudni az előéletét és a fenntartására is nagyságrendekkel kell majd többet költenie, mint a Dákóra. Akkor hogy is van ez az újságírói objektivitás? Alulmaradt az 5,5 literes fogyasztás a 10 literrel szemben, a fél éves életkor a 10 évessel szemben, a 25.000km a 250.000 kmrel szemben.
Vagy akkor mégsem olyan jó a Dacia, mint amiről megpróbált ez a cikksorozat meggyőzni???
Mert nagyon úgy tűnik, hogy ha ingyen adják cégatónak, akkor elmegy, de otthonra nem kéne! Akkor inkább egy tíz éveset...

pimi 2007.12.24. 23:04:08

Ide nekem rozsdas bokot ,ha Racz ur az asszonnyal nem beszelt ezerszer arrol,hogy jo lenne ocson megvenni ezt a praktikus autot a forgalmazotol.Nalunk fejlettebb orszagban ez az autos ujsagiroi karrierjebe kerult volna !!!
Ha elegedett volt a kocsival akkor tessen venni egy ujat es akkor mindenki befoghatja es a jo hirnev is megmarad!
De ez Magyarorszag!Itt semmi nem ciki, csak azt kell bofogni mindig ,hogy ilyen -olyan sznob vagyok!
Amugy a cikksorozat meggyozott lehet,hogy veszek egyet apamnak(nekem 1 havi angol orvosi fizetes az 1.4-es kombi dacsia es ha hazalatogatok akkor jokat tudok kirandulni a ket hatalmas nemet juhaszommal is.) a fujjozoknak az a megjegyzesem ,hogy egy uj auto soha nem ciki! merazjooo

Kösze 2007.12.24. 23:20:56

engem a megfelelési kényszer zavar, ami a görcsös vásárlásban, főzőcskében, takarításban, díszítésben, stb. egyaránt megnyilvánul. ahelyett, hogy élveznék azt a kevéske szabadságot, amit együtt tölhetnének (akár jóizűeket vitatkozva), megy a jópofizás...

sanya, gratulálok.
ennél precízebb szegénységi bizonyítványt még az sem állíthatott volna ki rólad, aki szívből utál.
"Mi a viliért kell jóban lenni olyanokkal, akit valszeg soha nem fogsz ismerni, ha meg meglátod lehet inkább megvernéd, mint beszélj hozzá."
kész szerencse, hogy csak sanya néven írtál be, még a végén valaki rádismer, és olyat lebasz, hogy ott alszol.

Kőszegi Gergő


wáááhááá :D ez de gáááz... :D
kíváncsiságból megnéztem mit dob a gugli a nevemre. az egyik találat egy meleg szexpartner-kereső oldal adatlapja! :D
ugyan az életkor és a lakhely nem stimmel, de így is vicces. :)
href.hu/x/48yb
ennyi erővel lehetnék versenytáncos is:
href.hu/x/48ya

ez legalább igaz:
www.rcdragon.hu/pages/race/mbszumma.htm

AP (törölt) 2007.12.25. 00:03:05

Azaz, mindenki játssza a szerepét.
Főleg szerencsétlen anyám: reggeltől tízig a konyhában szarakodott kisebb-nagyobb megszakításokkal.
Havonta 3-4 napot vagyunk együtt összcsaládilag, erre tessék, a must-ok sora minden karácsonykor. (az egészre rátesz egy lapáttal, ha még az ajándék se jön be)

Rocko- 2007.12.25. 00:43:45

szg 2007.12.24. 10:37:44
ad 2007.12.24. 12:02:05
ha az embertársak agyában az csapódott le, h az az ő kommentje, és nem másét tette közzé, javított változatban, akkor az valóban frusztráló. avagy: a hiba az ön készülékében van. :)

szg 2007.12.24. 17:24:49
azt hiszem ez merítheti ki a demagógia, és/vagy szűklátókörűség fogalmát. :)

[] (törölt) 2007.12.25. 01:14:06

egyebkent egy eleg szomoru detail utotte meg a szememet: a motorhazteto szigetelese cafatokban rohad, de gagyituning-fenyszorokra nem lett sajnalva a penz.

(Sigmund Freud voiceover): "tipikus, tipikus..."

[] (törölt) 2007.12.25. 01:45:21

"Tehát gyerekülésestől 2-2,5 millióból kell megoldani jó sok hitellel. Azért írom, mert a cikk erről az árkategóriáról szól."

akkor viszont nem ertem, hogy jon a kepbe a BMW. a tagas BMW koztudottan nem 2 millional kezdodik.

"És még egy: nem sok kocsit gyártottak két tolóajtóval. Ez nem lényegtelen szempont"

valoban nem. BMWt peldaul egyet se. marcsak ezert sem ertem, minek hasonlitgatod a Voyagert a BMWhez. 2 kulon vilag, eltero kozonsegnek, eltero celokra.

"A BMW-ket meg élből nem csípem, már a vezetőülésre sem lehet rendesen beülni a váltó miatt."

miert, melyik autoban nincs kozepen valto? ja, a Trabantban, tenyleg. na ott valoban ulhetsz nagyterpeszben.

"Attól még szépek, bár Wallis-os koromból nem sok jó szerviztapasztalatot hallottam."

nem akarlak elkeseriteni, de ha egy informacio azzal kezdodik, hogy "azt hallottam", azzal kitorolheted a seggedet.

gondolom neked sem kell elmagyarazni, hogy a szarra hajtott autok a BMW/VW/Audi vonalon magyarorszagon erosen felulreprezentaltak (mig pl Münchenben a patika allapotu E30/Golf1/A4 nem ritkasag).

[] (törölt) 2007.12.25. 01:56:13

"sztem itt az a lényeg h kupéban gyereket szállítani hátul (mert ugye az anyósülés azért soxor kell) emberkínzás. nem a gyereknek, hanem a szülőnek."

valoban. viszont nem lehetetlen.

gondolom az sem kepezi vita targyat, hogy nagycsalados ember nem vesz kupet, tokmindegy, hogy BMW-e avagy sem. szoval szerintem kar volt a hajanal fogva iderangatni a BMWt egy kis fikazas kedveert.

Sanya 2007.12.25. 07:55:19

Tibi75 - valszeg a cikkíró is a magyar többséghez tartozik, akik az utolsó helyre(ekre) sorolják a dácsiját. A cikkekben (nem olvastam azokat, de egy páran utaltak rá) szerintem saját magát is győzködte arról hogy nemolyanrosszkiótóez. Aztán vett egyet ami neki jobban tetszett. Hirtelen. Biztos azért, mert a fejében megszólalt valami, hogy ha sokáig foglalkozik vele akkor még a végén megveszi és később utálni fogja magát érte. Erről ez jutott eszembe.

kösze - csak sikerült, valaki reagált (kukori nemér túl finom volt)

Kösze 2007.12.25. 07:57:03

Erről ennyit Kösze.
Sanya voltam. Na ez a név dolog ennyit ér

Lally 2007.12.25. 08:52:50

Ha nagyvonalúan megkínálják a Dáciával,és elfogadja, az Isten se mosta volna le róla, hogy RH bérenc. A történet így is tényleg ellentmondásos.

kispia 2007.12.25. 09:28:52

Azért számomra sokat elmond Rács \"úrról\",hogy egy áltla hajtott féléves,cirka 30 ezret futott tesztautóért(amibe talán csak a tankolást kellett fizetnie)elvárta volna az 50 %-os csökkentett árat.Irt róla 15 cikket,igy 1 cikk 120 k. avulás az autón.Ügyes!

Teljesen Dilettáns Sznob 2007.12.25. 10:50:09

ad 2007.12.24. 12:02:05 írta:

"A kommentedből annyi csapódott le embertásaid agyában hogy: 'Ültél-e már egyáltalán, ló vagy szamárháton?'"

Az Orosz Péter által kiemelt hozzászólásomból sajnos még ennyi sem esett le sokaknak...

majom 2007.12.25. 10:53:37

AP, Kösze:
Karácsony témájában teljesen eggyetértünk :) szerencsére nálunk már sikerült átalakítani h arról szóljon amiről szólnia kell. így végre mindenki újra várja és élvezi az ünnepet. vicces amikor megdöbbennek az emberek h nálunk nem az ajándékról, a bejgliről, meg a karácsonyfáról hanem a gondtalan boldog eggyüttlétről szól a karácsony :)


Edelweiss: félreértesz, dehogy fikázom. már csak az érintettség okán sem tenném, de a természetem sem olyan ;)

ex-TC fan 2007.12.25. 12:55:14

tok szarul kezdodott ez a hasznalt teszt - en mertem volna fogadni az elejen hogy a vegen a RT neve szerepel majd a forgalmiban - vegig pr szaga volt, de most kibukott mint cipobol a kavics: csak nem lesz toredek aron RT nek dacsiaja.(amiert dobhat egy 100ast szent antalnak) igy vett egy elottem erthetetlen muszaki megoldasokkal tarkitott usa autot ( az auto szoert bocsanat a japanoktol es a nemet premium gyartoktol ) amit epeszu ember nem szeretne a garazsa kornyeken sem latni, (kivalo szervizhatter: egy "szaki"/ orszag)o meg penzt adott erte, egy magat szakujsagironak kiado media alakito szemely. szerintem tisztelt Racz ur egy looser. --- a TC olvasasomat az eddigi napirol havi csokkentem, rac ur kontra dako teszt csak hab volt a tortan, meguntam a sok semmirol nem szolo vagy ami rosszabb, abszulte masrol szolo cikkek olvasasat. a winkleri/karottai szellemtol messze kerult a TC:(((( de ezektol fuggetlenul legyen mindenkinek Bekes Boldog Karacsonya!

ad 2007.12.25. 13:07:15

Az a problémánk hogy nem tudunk annyit költeni egy autóra mint egy nyugati polgár és kínunkban azon vitatkozunk hogy két szar közöl melyik a kevésbé szar.
Szerintem inkább humorral kellene ehez hózzá állni és nem kissebbrendűségi komplexusból származó dühvel. pl. dugni mindkettőben lehet...

ex-TC fan 2007.12.25. 13:11:01

jellemzo, a tc n most a legjobb cikk arrol szol hogyan anyaztak titeket egy even keresztul:)) (talan nem veletlen) biztos van ujsagiro kepzes magyarorszagon, ott kene nezni egy auto-motor fakultaciot, vagy mittudomen, nem akarok meg nem is tudok ebben tanacsot adni, biztos van erre megoldas, de kaphatna a sok olvaso egy szep karacsonyi ajandekot toletek: jovore nem irtok rossz, olvashatatlan cikkeket, es barmennyire elbuvolo holgy is munkatarsatok, neha ragassatok meg jobban vele a ceruza veget mielott felkerulnek a cikkei. nem vagyok stilarisan kepzett, egyszeru olvaso vagyok, de cikkeire a kapkodo es kesze kusza jelzo a legjobb. nem akarom bantani, velemenyem a fejlodeset hivatott szolgalni, es sajnos ferfi munkatarsairol is hasonloan velekedek, de egy leanyzonak kicsit mely viz ez, amiben az olvasoi joakarat tartja egyenlore a felszinen. igerem, ha nem irtok hulyesegeket, szorgalmasan olvasom a nyilt reklamhirdeteseket es a bujtatott erossen reklam izu cikkeket is. May the Dacia be whit you!!!!

szg 2007.12.25. 13:11:54

kispia, és többiek akik csodálkoznak, hogy Tamás nem a Dákót választotta:

De hiszen írta Tamás a cikkben, hogy a jelenlegi pénzügyi helyzetében 1,8 Misinél többet nem tud, és nem is akar kiadni autóra.
A Dákót meg 2,6M-ért kínálták fel neki...

szg 2007.12.25. 13:13:06

ad:
ott a pont!

Neverwinter 2007.12.25. 13:20:26

Ad: azért én nem tenném le a 20 forintomat azért, hogy a Loganban kényelmes :))) Bár hozzáteszem, hogy nem rendekezem sem arról, sem pedig a Voyagerről ezen a téren gyakorlati tapasztalatokkal. :)))

Calzaghe 2007.12.25. 13:24:09

Állítólag nem rossz ezzel a 2,5TD motorral, nem vezettem csak utaztam benne, tulaja szerint örök életű a motor, feltéve ha nem kínozzuk gyakran 140 fölött, mert akkor előbb-utóbb jön a hengerfej probléma :)

Neverwinter 2007.12.25. 13:26:44

Ja és bocs mindekitől, a BMW-s cuccot én hoztam be a diskurzusba, természetesen teljesen más összefüggésben, mint ahogy aztán végülis hitvita lett belőle. Sajnos az irónia és erősebb változata, a szarkazmus sok embernél meghaladja az aktuális szellemi képességeket (de lehet, hogy csak a mákos bejglitől lassultak be). (Ez is irónia!!! :))

Örömmel láttam viszont azt is, hogy vannak olyan hozzászólások is, amik a dolog lényegéhez közelítenek (praktikum vs. májer, avagy mennyit kell szenvedni egy gyerekkel, mire az ember berakja az ülésbe).

És még egy apróság. Sokszor elhangzott már, de sokan még nem hallották úgy látszik: "A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van egy." Már csak ezért is megéri megnézni a Kelly Hősei-t. Nagy film.

The good boy 2007.12.25. 14:05:31

Én mindenesetre az új év első napján a Totalcar kft/bt/zrt vezetői helyében azért egy szerkesztőségi értekezletet tartanék, ahol a publikáló emberkékkel elbeszélgetnék pl. arról, hogy amennyiben folytatják ezt a tendenciát (mindennap irunk 2 cikket, mindegy hogy szól-e valamiről, vagy van-e értelme), valószinüleg több olvasót veszitenek - föleg a régi törzsközönségből - mint amennyi újat nyernek a semmitmondó cikkekkel, mert elöbb utóbb a reklámozók is el fognak fordulni tőlük, ha azt látják, hogy csökken az oldalt látogatók száma, aztán be lehet zárni a boltot.
Sajnos nem látom, hogy a főszerkesztő a helyzet magaslatán lenne, mert különben lektorálná a cikkek nagy részét, hogy a reklámíz, meg a dilettalizmus ne mehessen ki a szerkesztőség falain kivül. De ez csak személyes vélemény.

The good boy 2007.12.25. 14:25:00

Ja és még valami, Rácz úr felé:
Ebben az összetákolt amerikaiban a benzines kasztni-ba csak a dizel motor lett beletéve, vagy egy dizel váltó is?
Mert ha az autóban maradt a benzines váltó, akkor élvezetes autója lesz, mivel majd minden motorhoz más-más áttételű váltót raknak, igy az a fogyasztást, menetteljesitményt is befolyásolja.
Ismerősöm dizel autójába néhány éve tönkrement a váltó, és mivel hirtelen nem kapott olyan évjáratú és tipusú dizelváltót, csak azonos teljesitményú (tipusú és évjáratú) benzinest, ezért átmenetileg azt rakták bele. Azzal az autó kb. 1,5 literrel többet fogyasztott (kisebb áttételek voltak a benzines váltóban???), ami kb. 25 %-os fogyasztás növekedést jelentett. És az csak egy kompakt 1,8 TD volt, nem egy majd két tonnás busz.
Úgyhogy én így utólag rákérdeznék erre a gurura, hogy milyen váltóval párositotta a verdát (bár szerintem úgyis azt mondja, hogy dizellel- aztán bizonyitsa az ember az ellenkezőjét).

kispia 2007.12.25. 14:33:15

Szg!

Rácz "ur" azt irta,hogy a dákóért többet is adott volna mint 1,8 misi.De azért egy féléves autón nem várjon már 50 %-os értékcsökkenést!Azért valahol nem reális,főleg egy "szakujságirótól"!Ha neki inkább kell egy ki tudja milyen előéletű,esetlegesen visszapörgetett óráju voyi,ám legyen,de azért el lehet gondolkozni a magasabb fenntartási költségeken is(kötelező:1.5 vs 2.5, telj.adó,magasabb üza.fogyasztás,stb)Dehát ugye az asszonynak se teccett a dákó,ezt meg legfeljebb nem meri maj vezetni,mert tul nagy,magas,erős vagy ki tudja.

Fischer 2007.12.25. 14:38:43

The Good Boy - nak.

Légy szíves, nézd végig a cikk fotóit figyelmesen még egyszer.

Dízel Voyager kasztnit fogsz látni, ami ezek után valszeg a láncos kialakítás miatt motorcserés lett egy fogaskerekes vezérléses motorra.
Tehát nincs váltókérdés. ;-)

én 2007.12.25. 14:42:27

Én úgylátom ide az emberek nagytöbsége azéé irogat,hogy tudjon kötekedni,viszályt szitani...És az is tisztán látszik,hogy fingjuk sincs a Voyagerről,valószinüleg ezen az oldalon látták először...
Pl: Benzines -diesel váltó...Ha csak kicsit utána olvasnál tudnád,hogy a benzinesek autómaták/nagytöbségük elektronikusan vezérelt/,a dieselek pedig manuális váltóval készültek..Dieselt autómatát csak a 2001-utáni,2,5-2,8-as Merci motorral szerelt járgányokban van..
Tanácsolnám mindenkinek először olvasson utánna,próbálja ki,vegyen eggyet,MIELŐTT VAKTÁBAN VAGDALKONI KEZD!!

The good boy 2007.12.25. 16:09:10

T. Fischer 2007.12.25. 14:38:43

Én végig néztem a képeket, Ön pedig legyen szives olvassa végig a cikket:

"...Amerikai tervezés, osztrák kivitelezés, 2,5 literes olasz dízelmotor, ami csak most került be az eredeileg benzines kasztniba..."

Ennyi... Én innét lezártnak tekintem a vitát, ennyire nem ohajtok belefojni, mert nem is igazán érdekel a Voyager, én csak kérdeztem Rácz urat, meg az ismerősöm esetét irtam le, jó tanácsként. A véleményemet pedig már kb. másfél nappal ezelött részletesen leírtam erről az egészről, amit továbbra is fent tartok.
Ja, és "én"-nek üzenem, hogy nemcsak láttam már azt az istenitett amerikai Grandot, de soförként és utasként is ültem már benne párszor (a korábbi kockában és ebben a fajtában is), csak számomra egy a sok amerikai autó között. Tehát próbálni próbáltam, venni köszönöm nem kérek belőle, maradok az ufo Civicemnél. De ha egyszer 10+ éves egyterűt akarnék venni, akkor Previa lenne. Na az egyéniség, és ritka is, ráadásul megbízható japán. Igaz egy guru sincs az országban, aki ezek feltámasztásából élne.
Rácz úrnak pedig sok sikert az autóhoz.

Sanya 2007.12.25. 16:19:15

Totalcarosok - nem tudom volt-e olyan teszt, ahol összehasonlítottátok volna a téli- nyári gumikat. Amennyiben nem volt(vagy nem olyan) csináljatok már egyet téli száraz, nedves, havas, jeges (mi van még?) teszteket ABS-szel és nélküle hogy áll meg, milyen a tapadás kanyarban(ezt inkább vmilyen pályán). Arra lennék igazából kiváncsi, hogy százalékosan mennyi a különbség a két gumitípus között. Mondjuk három kategóriában. (de az nem ér hogy téligumis fábia kontra nyárigumis corsa)
De a tapadást azt tényleg megnézni - tehát amíg ki nem csúszik, vagy rendesen meg nem csúszik a kocsi.

SzD 2007.12.25. 18:12:15

The bood boy!
Nyilván váltó is cserélődött, mert a benzinesek mind automaták, a td-k meg kéziváltósak ebben a sorozatban. És ezzel együtt a computerek, a belső burkolatok, a kormányoszlop és még sok minden cserélhető vagy cserélendő egészen a kézifékig, ami a benzinesben pedállal működik. Meg az illető nem is olyan gányolós fajta.
Egyébként valóban nem csak az említett guru ért hozzá az országban, de Ő az aki gyakorlatilag csak Voyagerekkel foglalkozik. Van más jó amerikai és Chrysler szerviz is (sok Chrysler gyártódik Ausztriában ugye!), de neki van egyedül olyan, ahol évi 30db-ot is bontanak, ahol raktárról szinte minden van mindegyik változathoz és megfizethető áron. Az új alaktrészek is többnyire olcsóbbak, mint máshol. Annyira, hogy ha már egy-két szűrőnél több dolog kell, érdemes elmenni odáig. Addig is lehet Voyit vezetni legalább :-) A kiszolgálás nem éppen \"Pesties\", azaz valóban az a célja, hogy máskor is hozzá menjenek, hozzanak másokat is. Nyilván nem lehet minden javítás és eladás tökéletes (pl. előző, ami nem készült el időben), de azon kevesek közé tartozik, akik legalább törekszenek rá. Gondolom Rácz kolléga különben nem ment volna vissza egy másikért. Chrysleres körökben szerencsére az összes jó szerviz és bontó ismert, azaz nem kell magyarázni, hogy hol mire számíthat az ember.
Edelweiss!
Ne haragudj, sem Téged, sem a BMW-t nem fikázni akartam, nem is én hoztam itt fel. Tény, hogy a cikk két családi egyterűről szól, és a hozzászólásom is arról próbált szólni, hogy a családi egyterű miben tér el bármilyen személyautótól (pl. BMW-től). Nyilván az általam is hajtott és itt sokat fikázott Voyi pozitívumait domborítottam, mivel a kommentek és a cikk is erről szól. A leírtak a Voyager tulajok szempontjait vetik össze más kocsikkal, hogy azok is megértsék a választást, akik csak fikázzák a Voyikat. És nem lehet elégszer leírni, hogy az utazás élménye ebben utánozhatatlan. Ha egytől tízig pontoznám, akkor a kisautók 1-2 pontot kapnak, a középkategória 3-4-et, a nagykocsik 5-6-ot és a Voyi 8-9-et. 10-et a Lotus Super Seven és hasonlók kapnak nálam, de az megint más téma. Aki nem próbálta végig ezt a skálát, az nyilván máshogy pontoz, én így éreztem magam ezekben.
Te írtad, hogy be lehet tenni 3 gyerekülést. Valóban, csak nem a cikk által firtatott árszinten és nem életmód szerűen. A Voyiba és a Loganba viszont ott is és olyan gyakorisággal is, meg még az alatt az ár alatt is. Itt ez a cél, mivel sok gyereknél másra kell a pénz. Ismerek olyat aki megteheti hogy kocsira is többet költ, az újabb Voyit vagy Sharant vesz. Ha a gyerekek nagyobbak, akkor esetleg nagy kombit, akár BMW-t. Ennyi.
A szerviztapasztalatról annyit, hogy a Wallis csoportnál dolgoztam pár évet, így olyan információkat is hallottam amiket a vásárlók nem. Valóban nem drága a BMW alaktrésze, de olyan szervizmódszereket is alkalmaznak, ami egy japán márkánál elképzelhetetlen. Pl. egy gyárilag konstrukciós hibás alkatrész javításának gyárilag magadott eljárása, hogy egy bizonyos ponton műanyag sablon segítségével megfúrják. Ezt a szervizvezető mondta sok évvel ezelőtt, nem én találtam ki. Más márka ezért ingyen átcserélne egy javított konstrukciójú alkatrészt, a BMW pedig \"barkácsol\".
Egyébként a benzines Voyiban kormányváltó van, amit sosem gondoltam volna milyen praktikus. És így sík az egész padló, azaz a fotelek közt simán hátra lehet gyalogolni. Amire viszont utalni akartam: a fronthajtásos kocsikban a \"kardánbox\" keskeny, az általam próbált BMW-kben meg a váltó miatt olyan széles, hogy ferdén kell ülni. A váltókar valóban ott szokott lenni, de a bömösnél maga a váltó is benyúlik az utastér alá, mint a Zsiguliknál, valamint a kardánalagút a hátsó üléssornál is jelentkezik, míg más kocsikban csak kis púp van legfeljebb a kipufogónak. Gondolom a 7-esekben már nem ilyen szűk, de én csak 3-mas és 5-ös példányokat vezettem eddig.
Egyetértünk, ez más katagória, más célra felel meg. Tehát nem akarom bántani, mint ahogy a Logant sem. De más se bántsa a Voyit, eltekintve attól a két hozzászólótól, akinek valóban rossz tapasztalata volt vele. Sajnálom, Ők belenyúltak. Szerencsére sokan meg jó jártak vele. Olyat is ismerek, akinek több is van a munkája miatt és meggyőződésből. (hogy hol vette azt le sem írom)
Mindenkinek:
Békét és boldogságot mindenkinek, aki meg trágár az fejlődjön emberré. (aki magára veszi az meg valószínűleg meg is érdemli :-D)

Fischer 2007.12.25. 18:32:31

The Good Boy:

Olvastam a cikket és számos hasonlóan pontatlan hozzászólást is... :-)

A kasztni dízelé, engem pedig nem érdekel, ha Tamás hülyeséget írt, mert esetleg azt mondták neki. :-)

A Previa stílusa nekem is bejövős, de tény, hogy belül kissebb, mint a Grand Voyager. Nem utolsó sorban itthon mostanában nem is láttam eladó dízelt, a németektől meg mire ideér, nem fog beleférni a cikkben említett 1,8 millás felső határba... :-(

Az UFO Civic aranyos, de mint Hondabuzinak számomra a korábbiak kedvesebbek. Valahogy a koporsók jobban vonzanak a maguk nyers őszinteségével. ;-)

crazy 2007.12.25. 20:10:15

Én is inkább egy Voyagert vettem volna. Többször kifejtettem itt már a vélemyényem az új és ahsznált autó témában. Persze ebben nincs igazság, mindenki a saját szempontjai szerint dönt. Én úgy gondolom, hogy soha nem fogok új kocsit venni, hanem mindig inkább egy fiatal használtat. Eddig ez bejött soha semmi gond nem volt, és milliókat spóroltunk. Az is hülyeség, hogy csak 5-6 ezerrel több a törlesztés, mert azt nem írják, hogy mennyi idővel tovább.
Mindenesetre ez a cikk a legjobb reklám a celldömölki Chrisler gurunak. Én vas megyei vagyok, ráadásul Celldömölkön vettük legutóbb az aszony Clioját (Renault Molnár&Molnár róluk is csak a legjobbakat tudom mondani), de erről a Chrysler-es emberről még nem hallottam. Igaz nem vagyok egy "autóbuzi", a Totalcart is csak néha olvasom. Ha egy Chrysler-en gondolkodnék, akkor most már asszem én is Celldömölkre mennék :)))))

adamvok 2007.12.25. 21:31:53

jópár perce próbálok vmi nagyon okosat írni, de nemtok :) mert Orosz Péter összefoglalta a lényeget.

A lapot azonban nem sokan veszik védelmükbe. Na majd én.

Azokhoz szólok, akiknek totalcar undoruk van.

Megértem őket, szörnyű lehet így élni: korán reggel felébresztik az embert a MUMUSOK, még mielőtt bármit csinálna magával, szerencsétlent odakényszerítik a számítógép elé, hogy elolvassa a felkerült új cikkeket, belenyomják a fejét a monitorba, és szavanként felolvastatják vele az összes új cikket, - igen Annáét is.

Aztán megmarkolják a kezét a MUMUSOK, és végigkattintgatják vele az összes képet, egyiket a másik után.

Csak akkor mehet el tusolni szegény totalcar-fóbiás barátunk, amikor már végzett az oldallal.

Nem tudom, hogyan lehet így élni.

ehhh.

Az egyik gyalázkodó hozzászóló, igazán megírhatná, hogy mi/ki az a MUMUS aki rákényszeríti a totalcar olvasásra nap mint nap.

Ha pedig annyira mégse rossz ez a totalcar, hogy MUMUS kell az olvasásához, akkor talán próbáljunk már meg úgy véleményt/kritikát alkotni, hogy a másik ember több perces-órás-napos munkáját nem tiporjuk bele a földbe.

Nem olyan nehéz dolog ez.
pl: szerintem a cikkben ez meg ez nem állja meg a helyét.

A fikázós hozzászólások, mondjuk álatlában nem szólnak arról, hogy konkrétan mi is az ami nem oké, legalábbis nem túl érthetően.

Uccsó okosságom az, hogy szerintem mindenki - főleg a heves vérmérsékletűek - olvassák el (még)egyszer amit küldeni akarnak, képzeljék azt, hogy ezt szemtől szembe mondják élőben egy másik embernek, nem csupán a monitorba bele!

H.Feri 2007.12.25. 21:54:20

Sziasztok, én egy ilyen TD-s Grand Voyagert hajtottam céges kocsiként egy hónapon keresztül, azóta 9 év eltelt. Ez a kocsi akkoriban még egész új volt és különben is csak a szépre emlékezem. A Fiattól származó motorral pályán jól megrakva 170-et tudta tartani, felfelé a Brenner hágón sem esett össsze. A fékje viszont elég gyenge volt. Kíváncsi lennék Rácz Tamás véleményére.

jasna 2007.12.25. 22:15:33

Rácz kolléga újabb gumi csontot dobott közénk! Persze tudom neki ez a dolga,de van néhány "apróság" az írásaiban, ami pontosítást kíván: A Dáciával Dalmáciában c.cikkében, ami egy kimondottan az alacsony fogyasztásra kihegyezett cikk,"elfelejti" megemlíteni,hogy idézem:
"néhány száz kilométer autópálya és néhány tíz kilométer város után" Több mint 400KM-t autóúton tett meg(Zágráb-Ciovo)EZ A TELJES ÚT TÖBB MINT A FELE!!! Így már nem is olyan "EXTRA az 5,3-5,6-os átlag....Egy 20.000 kilométert futott új autó megbízhatóságától elájuló újságíró számára az ajánlott irodalom: Népitélet,Renault Thalia 1.5dci..Érdekes,tanulságos. UI: Kedves öreg német ismerősöm újonnan vásárolt Chrysler Voyager 2.5d autóját egy év..és háromszori autópályáról való elvontatás után eladta...Ezek után is kiváncsian, bár fenntartással várom Rácz úr beszámolóit.

subtotal 2007.12.25. 23:28:16

Mindenkinek azt kívánom, hogy találjon egy olyan autót, ami soha nem rohad le, ezerrel lehet vele menni és csak azért kell megállni néha hogy a közben termelődött gázolajat/benzint leadja a kútnál, megnézik benne, de olcsó, használható városban, de egy kanyarral ki lehet vele költözni a szuburbiába. Aki tud ilyet, az kérem NE írja ide be.

Engem pedig az érdekelne, mikor akar Csikós úr írni az Alfák és BMW beteg és drága dolgairól, ugyanis érintett vagyok: beteges sznobként vettem egy 5 éves 525d kombit, amit az esetek 95 százalékában városban használok, tehát semmi szükségem rá, de nem érdekel ez a része. Tetszett és kész, megtehettem, az előző is 5ös volt, kibírom a törlesztőt fizetni, még enni is marad. Nem kell beraknom 3 gyereket, viszont az igaz, hogy vastag a középkonzol. Ez is egy dolog, amit szeretek benne és megbocsátom neki, hogy emiatt enyhén tényleg ferdén ülök, és egy 3 nap alatt teljesített 3000km-es túra alatt megfájdult a seggem egy fél napra. Több tapasztalatom nincs, én 10000km-t nem mondanék annak.

Kívánom mindenkinek, hogy ne akarjon senkit meggyőzni autóipari döntése helyességéről, ossza meg összefoglalt véleményét a Népítéletben, ha szeretné.
Még valami: mindenki vezessen olyan jól, és biztonságosan, amennyire gondolja, hogy tud! Nem jövőre, holnaptól!
Akkor talán leszáll a kormányunk erről a büntessünk meg mindenkit aki akár csak gondol arra, hogy de jó lenne kiélvezni egy kicsit a verdát amiért annyit küzdött. Tamásnak pedig remélem több ideje lesz ilyen cikkekkel és kérdésekkel bombázni az általunk eltartott és értünk dolgozó embereket! Sok sikert Tamás!

Voyager vs. Logan: számomra az egyik lyfestyle megoldás (Voyagert vezettem már, nekem csak a motorja jött be: szép nyomatékos 3.3as volt. A gazdája csak sokára tudott megszabadulni tőle, az automata felújítása után.), a másik pedig túlzott racionalitás és azon túli spórolás mintaképe (megnéztem egyet és az ezüst kombi a hátsó ajtók zsanérjainál "barnállott", a márkakereskedésben mint vadi új autó!!! akkor inkább egy 25 éves Ritmo, annak legalább jó a formája).

SzD 2007.12.25. 23:38:52

tegyük helyre:
A td motorok nem Alfa vagy Fiat gyártmányok, a VM Motori csinálja, a többieknek is beszállít, de nem pont ezt. Az újabbakban is VM van, nem Merci motor. A láncos széria volt a mumus, a többi egész megbízható ha kímélik ( a hengerfejet). Persze talán nem annyira örök életű, mint az USA benzinesek. Utóbbiakból a 3,3-as és 3,8-as Chrysler fejlesztés és a nagy méret miatt alacsony fordulaton, nagy nyomatékkal dolgoznak, azaz dízeles jellegük van csak hangtalanul. És ettől a kímélő üzemmódtól tudnak tartósak lenni.
A kisebb benzinesek pörgősebbek, a 3,0-s Mitsubishi gyártmány.
A képeken valóban európai td kasztni látható, de akár az is lehet, hogy európai benzines volt és most kapott egy td-s matricát hátra. Vagy valóban hibás a cikkben az infó. Számít ez valamit?
A Previa nekem is célpont volt, de vagy öregebbek vagy fiatalok kaphatók belőle. 1 és 4 millió között akkor egyáltalán nem találtam, egyébként sem sokat. Nyilván tartós kocsi, de ha koccanás után vagy más okból bontott alkatrész kell hozzá, akkor biztos sokat lehet keresgéni, a nagy japán bontó is inkább a tömegautókból tart nagy készletet.

SzD 2007.12.25. 23:54:34

A cikket újra elolvasva nem látom, hogy Tamás bármilyen módon próbálta volna ár alatt magáévé tenni a Dákót, vagy azon köhögne hogy nem adták oda "ingyen". Megkérdezte mennyiért adják majd és megmondták. Ő meg nem tud vagy akar annyiért kocsit venni, ezért vett olcsóbban egy másfélét. Hol itt a megkenés vagy disznóság? Letelik a tesztidő, szépen leadja, megköszöni és viszlát. Eleve az olvasható, hogy Eurotax áron fogják MAJD kiírni. Gondolom az egy év után. Ha jól értettem, akkor nem a fél évig maga által használt autót adják ennyiért, hanem egy évesen fogják, amíg lehet hogy más vagy más is fogja használni.
Lehet hogy mélyrehatóbban és részletesebben is leírhatta volna az ügy hátterét, de ha már nem írta le akkor más se találjon ki helyette variációkat.
Én abban bízom, hogy a kettőt párhuzamosan használja és a továbbiakban mindkettőről ír. Lehetőleg úgy, hogy abból kiderüljön melyik mitől jó és mitől nem. Érdekelne hogy melyik esetében mekkora ráfordítás jelentkezik mindenestül azonos idő vagy kilométer alatt, melyikben fér el nagyobb doboz, melyikben fárad el jobban hosszú úton, melyiket szeretik joban a gyerekek, melyik nem fér le egy-egy mélygarázsba? .
Melyik szervizelésével lesz elégedettebb és miért, melyikre mennyi a gumicsere, melyiket találja jobban irányíthatónak, melyikben alszik jobban a baba, stb.

SzD 2007.12.25. 23:58:44

subtotal!
Ezt nagyon jól fogalmaztad, nagyon egyetértek!

én 2007.12.26. 00:20:05

Penniglen nyakamat tenném rá,hogy 2003-2004 tályékától biony saját /Daimler-Chrysler/van bennük..

Leegor 2007.12.26. 12:18:55

1 kérdés a Voyi-sokhoz:

Beszélgettem az egyik családtagommal, és ő említette hogy szomszédjának van egy 10 év körüli Voyagere, kétliteres benzines motorral. Létezik ilyen autó, vagy ez csak valami szörnyű hekkelés eredménye? Ha létezett gyárilag, elég érdekes lehet.

Mofli 2007.12.26. 13:12:24

...a másik pedig túlzott racionalitás és azon túli spórolás mintaképe (megnéztem egyet és az ezüst kombi a hátsó ajtók zsanérjainál "barnállott", a márkakereskedésben mint vadi új autó!!...

Ezt érdemes lett volna közelebbről is megvizsgálni, bevallom én is tapasztaltam ilyet. Később rájöttem, hogy ez a barnás folt a karosszéria eldugottabb részeinek megerősített védelmét szolgáló viasz, ami néhol felszínre kerülhet. Egy törléssel eltávolítható.

Sok sikert a Voyagerhez Tamás!
További kellemes ünnepet!

kema 2007.12.26. 13:29:33

Gyártottak 2.0 benyás Voyit. ha jól tudom az is 115 ló körül van mint a dizel.

The good boy 2007.12.26. 13:42:30

T Fischer & SzD!

Sajnos a Previa esetén tényleg komprumisszumra kényszerülhet az ember, ha azt akar venni:
Vagy veszi a régebbit (ami szerintem sokkal jobban néz ki - bár ez erősen szubjektiv), de akkor be kell érnie a 2,4-es benzines középmotorral, meg a hozzá tartozó szükebb beltérrel, vagy vesz egy 2000 utáni új Previa-t, amiből választja a 2,4-es benzines vagy a 2001utáni 2.0 D-4D orr motort, amikhez viszont már tágasabb 6-8 személyes belső társul. Viszont ez már másabb ár kategória. A régebbi változatnál, viszont még ott van a 12-14 literes, magas benzin fogyasztás, de ha valakinél szerelem, akkor van komprumisszum.

Picit utánanéztem, mert itt többen emlitették, hogy benzines voyager csak automata váltóval volt gyártva, de én úgy emlékeztem, hogy mentem már benzines kéziváltóssal is. Nos az emlékem tényleg nem csalt, mert valóban volt 2,4-es benzines manuális váltóval. (tehát, nem csak az idő szépitette meg az emléket :-)De abba most tényleg nem akarok belemenni, hogy az europai, vagy amerikai piacos volt-e (bár valószinüleg az Usának nem csináltak ilyen alulmotorizált 4 hengeres változatot), meg ha jól emlékszem akkor nem Grand volt..., de Voyager :-))))))

Reske 2007.12.26. 13:56:04

Sziasztok!
Engem is nagyon elszomorit hogy mi magyarok olyanok vagyunk mint az ovisok az enyém jobb bibiii...:)tiszteljük a másik választását!Előre hozom hogy én gyerekkoromtól kezdve nagyon szerettem a az autókat mindet!Imádtam az első trabimat az első kispolákot a zsigát stb.egyedül a dáciámmal voltak bajok de el is adtam.Azóta mindenféle autóm volt pl 3 Voyagerem mind diesel ha odafigyeltek a kocsikra nem fog pofára ejteni egyik se most nekem egy 2000-es évjáratú 1,8td mondeom van mindenki azt mondta hogy egy őrült vagyok ilyen szar meg olyan szar,45,000kmel vettem 1 éves korában most 7éves és 258000km van benne 60000kmenként nagyszervizelem semmi baja alig csak a klimára kellett költenem (elrepedt a klimacső).Mindenki azt jósolta hogy fel fogom akasztani magam olyan szar nem is szándékozom egyenlőre lecserélni mert olyan elégedett vagyok!Apáméknak hoztam olaszországból egy 2001 es tgk diesel puntót 50,000km ert mentek 2 év alatt vele 157000km el hoztam eleve az autónak kutya baja igaz minden szervizt betartunk!Ezzel is minden ismerősöm cikizett!Persze az ő passatjuk egy év alatt 3szor volt tréleren!De nem mondom hogy rossz autó egyszerűen nincsen biztos szerencséjük.A feleségem egy 145-ös alfával nyomatja1998-as 3 éve a z övé és egyszerűen hibátlan!Lehet hogy szerencsés ember vagyok de sztem mindenki válasszon kedve szerint autót és ha használtat vesz legyen elővigyázatos főleg pesten!Ajánlom a pestieknek is hogy nézzenek szét vidéken rengeteg szép remek állapotú autót lehet kifogni!MAgában a nagy márka nem jelent semmi garanciát a mai globális világban.Bocs ha sok hülyeséget hordtam volna össze Kellemes Ünnepeket mindenkinek

Sanya 2007.12.26. 15:06:24

Reske - szerintem nem szerencsés vagy, hanem amelyik autónak gazdája van azzal kevesebb a baj

morcosboci 2007.12.26. 20:34:37

Az amerikaiak valamikor az autógyártás élvonalát képviselték. Akkor megérte amcsi autót venni hisz az volt az ésszerű. A kor leghíresebb típusát Ford T modellnek hívták. Nagy sz@rkupac volt de annyi pénzért a hülyének is megérte, nem mellesleg az amcsi autós kultúrát is meghatározza a mai napig. Olcsón, igénytelenül és egyszerűen. Aztán leálltak a gyárak a motorfejlesztéssel, ezt onnan lehetett felismerni, hogy a muscle-car-ok idejében teherautó-motorokat szereltek a sportkocsikba amelyek 3000-et pörögtek (Európában a sportkocsik már 10.000-et) és literteljesítményük elérte az 50 lóerőt!!! A 90-es években a Dodge Viper első szériájával már elérték a 60-as évek végén kifejlesztett Zsiguli 1200-as literteljesítményét. Nem semmi fejlődés!
Az elmúlt pár évben rendre japán autóból adnak el a legtöbbet az újvilágban, ergo még a közismerten alacsony szellemi színvonalukkal is sikerült felismerniük, hogy mi a jó autó. Ezek után én mindig meglepődök azon, ha valaki Európában amcsi autót használ. Különbözni akar? Az autójával?? Szegény szerencsétlen...

ferike 2007.12.26. 21:27:56

uraim kiváncsi lennék hogy T-ur menyiért vette a Voyagert-szerintem közelebb áll a 4-millához mint a 2,6-hoz erröl enyit,és szerintem semivel sem tud többet mint a dácia .kellemes ünnepeket...DDD,

SzD 2007.12.26. 22:01:02

Előfordul 2,4-es USA modell, leginkább Plymouth márkanév alatt. A 2,0-s is létezik, azt hiszem az csak európaiban jött ki, nem tudom milyen motorral. Ezek lehetnek kézi váltósok, de nagyon ritkák, még a 3,0-s automaták is kevesen vannak. A többség 3,3-as és 3,8-as, illetve a td.
Én úgy tudom, hogy a 2001-es modellváltás után is VM dízelek maradtak végig, de én nem tenném rá a nyakam.
morosboci!
Miért lennénk szerencsétlenek? A 3,8-asom egy eredetileg 17 éves konstrukció, 12 szelepes és öntöttvas V6-os. De már hengerenkénti befecskendezéses, kipufogó gáz visszavezetéses, szabályozott katalizátoros, számítógép vezérelt gyújtásos, satöbbi. Valóban nem vilácsúcs a technológia, de azért nem is zsiguli. Azt nem árt tudni, hogy ez nem sportkocsi. A kasztnit jól viszi a motor, alapesetben nem kell 1500-2000 fölé pörgetni, tehát igen tartós. A meglepetés, hogy a közel 2 tonnás, nagy méretű és nagy légellenállású kasztnit automata váltóval és három zónás klímával is elviszi 13 liter körüli fogyasztással. Ha jól megnézzük, akkor a súlya, helykínálata, teljesítménye a 3 Suzuki méretű motor mellett 2 Suzukit tesz ki, a fogyasztása szintén. A kötelező biztosítás és átiratás miatt valóban nem kedvező, de egyébként a nagy de nem túlterhelt motor nagyon kellemes mind fogyasztásban mind élettartamban és vezethetőségben. Akinek meg pörgetős mániája van, vagye meg kisebb motorral. A 2,4-es is közel akkora teljesítményű, csak kétszer akkora fordulaton adja le.
A véleményem egyébként, hogy az a legjobb kocsi, amit Japánban gyártanak az USA piacra. Ami Amerikában népautó lett az biztos jó konstrukció (Civic, Camry, Lexusok). Pár dologban eltérnek az európai ízléstől, de nagyon megbízható, jól kitalált gépek.

SzD 2007.12.26. 22:07:05

És amit elfelejtettem: szegény szerencsétlen vesz egy kocsit x pénzért. Ugyanilyen korú és hasonló méretű, felszereltségű kocsit európaiban 2 x-ért lehet venni, de az sem lesz olyan kényelmes. De a Voyagerre ez sem igaz, mert semmi más nem ekkora, csak néhány szintén amerikai, kevésbé bevált darab (Chevy Asto, Pontiac TransSport, Ford WindStar).
Ha a Suzuki is fog ekkora kocsit gyártani, az sem lesz 1,4-es 4 hengeres, az is 10 milla lesz és abban sem olyan lesz a kárpit, mint a Swiftben. És akkor esetleg azt fogom megvenni 10 évesen.

karesz2 2007.12.27. 13:51:28

Akkor most végre vége a dákó szösszenetek fesztiváljának...

entombed 2007.12.27. 16:31:25

A szomszédunk egy francia állampolgárságú ember. Volt egy 15 éves BMW 7-ese amit egy kereskedötől vett, de alaposan átverték vele, mert agyon volt törve a kocsi és vitte a pénzt rendesen. Majd amikor már nem érte meg fenntartani akkor betolta a sufniba és vett egy 1.4-es kombi Logant hitelre. Én is kipróbáltam a Logant és szerintem ennyi pénzért jó vétel. Csak az a fránya Dacia felirat ne lenne rajta. A Renault ezt átgondolhatta volna. A Thaliát Törökországban rakják össze, miért lenne a Logan roszabb minőségű? Miért szabadították a kelet európai piacra Dacia néven? 5 év garancia se semmi, most már a Nissan se ad ennyit.

A cikkíróhoz visszatérve kicsit érthetetlen, hogy egy ilyen amerikai nagy autót vesz. Fenntartása sokkal többre jöhet ki, mint a Logan. Jó nem kell akkora törlesztőt, meg casco-t fizetni. 2,4 milláért hozzájutni nem rossz ehhez a Loganhoz, föleg, ha tudjuk, hogy mi használtuk kezdetektől és nem egy elvetemült másik firkász kollega. Azért 2 milláért többért nem adtam volna, föleg a reklámérték miatt.

balazs 2007.12.27. 20:45:19

kedves Ráczkevi Csaba
nyald meg a seggem, megeri. egy roman

Ubul 2007.12.28. 14:28:02

Helló!
Szerintem ezek a fórumok itthon teljesen értelmetlenek. Az emberek nem képesek normálisan hozzászólni. Nem nőttek fel hozzá. És ezt sajnos nem csak itt tapasztaltam, hanem sok más helyen is. Értelmes választ nem nagyon tudnak írni, ha esetleg valaki ír azt rögtön lehurrogják. Sajnos ez van. Tirpák ez a magyar nép még. Van mit fejlődni. Sajnos.

subtotal 2007.12.28. 21:38:05

Kedves Mofli!

Úgy legyen, de ez a 10 (vagy 12) éves átrozsdásodási garancia alatt úgyis bőven ki fog derülni.
E nélkül is az ésszerűtlenségig spórolós a Logan. Esetleg egy kis eufémizmussal hívhatjuk vállalt minimalizmusnak.

bigpond 2007.12.29. 10:44:51

egyetertek veled Ubul!
De!

Most jottem a vezess.hu-rol,olvastam nehany blogot es ott mindenki mindenkivel egyetert,igazat ad,udvarias.
Hianyzik a pezsges.
A TC blogokon viszont megy az anyazas ,eszosztas,meg az "ertelmes" hozzaszolasok tomkelege, ami valljuk be oszinten olykor szorakoztato.
Ezennel ezt a vitat berekesztem :-)
u.i.:
Nem tudja veletlenul valaki mi az az "INSTANT GET"?

Sanya 2007.12.29. 17:01:06

instant get - talán közvetlen hozadék

bigpond 2007.12.30. 00:51:40

Koszi Sanya!
A szotar szuper ,sajna nem ad semmi valaszt.Kerdeztem nehany angolul beszelo(anyanyelvi) kollegamat is de fingjuk nincsen rola mit jelenthet egy ilyen szovegkornyezetben amiben itt hasznalatos a TC-n ugymint kiraly,fasza ,cool jelentestartalommal.
BUEK!

Kifordított kacagány 2007.12.30. 09:47:17

SzD 2007.12.26. 22:07:05
annyit azért hozzátennék, hogy a Windstar is egy az egyben Voyager és a Trans Sport sem olyan sikertelen darab, főleg ha a sok Luminát és Shilhouette-t is nézem.
egyébként szerintem a Trans Sport belső kialakítása jobb, kihasználhatóbb mint a Voyager-é. még akkor is, ha a Voyager nagyobb(legalábbis a Grand) és több benne az okos kis(valójában nagy) rekesz. mindenesetre mindegyik kellemes darab és akinek ekkora autó kell, az egyikkel sem jár rosszul(a szokásos kockázati tényezőket leszámítva persze).

AL 2007.12.30. 11:08:08

INSTANT GET (SZABADON)= AZONNALI BESZERZÉS AZONNAL(I HATÁLLYAL) BESZERZENDŐ AZONNAL KELLENE RÖGTÖN KELLENE és hasonlók. (magyarul qrvára kéne :-) )

bigpond 2007.12.30. 12:17:47

Koszi AL!
Igy mar ertem a gondolatmenetet,kicsit kacifantos de logikus.

SzD 2008.01.05. 14:33:46

A Windstar szerintem a Voyi utánzata, nem testvére. Nem kétlem, hogy hasonlóan jó kocsik, de itthon alig van belőle, és további előny a Chrysler osztrák gyártása is. Így mindenképpen jobb vétel az alaktrész ellátás és szerviz illetve tulajdonosi háttér miatt nálunk. Pl. Dél-Afrikában valaószínűleg a Ford a nyerőbb ezek miatt.

san 2008.01.11. 22:11:04

Kocka diesel Voyagert keresek megvetelre, minel olcsobban, lehetoleg full extrasat, 94-es evjaratig.

maszületett 2008.01.18. 16:28:38

san!

Úgy sokkal jobban hangzik, hogy 14 évnél öregebbet keresel megvételre. Ha hozzáteszed, hogy új Logan MCV helyett, akkor meg még segítenek is Neked majd találni az itt megfordulók, még kárpitszínt is választhatsz majd, annyit felhajtanak.

üdv,

maszületett

zzoli 2008.02.21. 22:08:43

Csak én várom egyedül a Voyager beszámolók hosszú sorát?

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.03.17. 15:47:53

Én most a 2. gyermekem születésekor (időnként nagyszülőkkel) kicsinek kezdem érezni az Ignist, és gondolkodom a Dacián. Végigolvastam az egész sorozatot, szerintem jó volt. Többször is említette, hogy kár a névért, és ez tény. Meg 2,6 sok érte szerintem is. Én 1.7-et adnék egy kb. 2-3 évesért (ha van egyáltalán olyan régi).
Ez a cikk után már a Voyageren is gondolkodom:).
süti beállítások módosítása