Közös kupéimádás Camarótól Cougarig

  2008. január 31. - Péter Anna Címkék: dizájn ford dodge chrysler mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

Piros Chevrolet Camaro Mexikóvárosban

A funkcionális tárgy egyik legfontosabb feladatának megcsonkítása az a rettentő szexepil, amiért a kupékra olyan intenzíven gerjedünk. Egy kupé soha nem lesz személyszállító eszköz. Nincsenek hátsó ülései, vagy nevetségesen szűkek, de legjobb esetben is akadálypályán kell átmászni a megközelítésükhöz.

A kupé arányai mindenképpen furcsák, ezért nehéz elrontani, jól mutat kicsiben is, míg egy szedán öt méternél indul. Az alsó-közepes, közepes szedánok állítólagos praktikumuk ellenére kiégetik a szemünket. De egy kupé is öt métertől az igazi. Arra már nem csak oda kell fordulni, azt már muszáj lefotózni.

Valami barna kupé Mexikóvárosban

Mert mi pazarlóbb egy tíz négyzetméter földet betakaró játékszernél? Minek egyértelműbben a szórakoztatás a feladata? Mi másért imádnánk az 560 SEC-et?

A legkevésbé praktikus kasztni, a kupé fogalma nem tisztázott. A hatvanas években az első ülések mögötti térfogat határozta meg a kupékat, így létezhettek négyajtós kupék, kétajtós szedánok. A Dodge Dart kupéja is kétajtós szedán volt, kár, hogy a tréleren egy négyajtós visznek.

Tréleren szállított Dodge Dart szedán Mexikóvárosban

Piros Chevrolet Camaro orra Mexikóvárosban

Ma már kupék a népautók háromajtós változatai is, de ha a Renault „Limousine”-nak hívhatja a négyajtós Mégane-t…

Mexikóban az alsó-közepesek általában négyajtósak, ezért a kupéválaszték őskövületekre és sportkocsikra korlátozódik. Néha őskövület sportkocsikra, mint ez a második generációs, piros Camaro.

Rémlik valakinek a Ford Cougar? A New Edge Design véráldozata? Az 1989–1997 közötti hatodik generációnak még brutális emblémája és izgalmas arányai voltak, és esküdni mernék, a fura tető alatt elférne hátul a Péter is.

Szürke Ford Cougar Mexikóvárosban

Fehér Chrysler LeBaron Mexikóvárosban

Chryslerből rengeteg van, az 1977-től a mexikói piacra is gyártott LeBaron nem ritkaság, kár, hogy betakart fényszórós modellel nem találkoztam.

Chrysler LeBaron Mexikóvárosban

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61313752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.31. 19:08:49

bocsi de nekem a szedán 4,8 métertől indul :D amugy amcsi tepsikupék rulez, ja és a Toyota Corolla AE86 kétajtós lépcsőshátúja, na az még egy állat gép www.pro-imports.ie/images/ae86001.jpg

ommm 2008.01.31. 19:17:31

egyre jobb dolgokat fedezel fel. a színes Bel Air után ez viszi a pálmát.

belo 2008.01.31. 19:29:59

camarom 5 méter hosszú.. akkor az már szedán? :)))))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.01.31. 19:31:35

Kattintson, rossz galéria nyílik.

rognork 2008.01.31. 19:34:37

anna, nem akartam az elején mondani, de egyre jobban csinálod.

a 2. szériás camaro a legtutibb amcsi verda. vagy a sting ray. vagy nemtudom.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.31. 19:37:17

transformers után szabadon, nekem a leendő camaro is nagyon bejön, amugy tényleg nem kompótos a galéria

BOGÁR 2008.01.31. 19:47:36

vagy 10 éve a szomszéd utcában volt egy betakart fényszórós LeBaron. a betakart fényszóró állat, viszont a LeBaron vérlázítóan természetellenes profilja már kevésbé.

Atom · http://atom.blog.hu 2008.01.31. 19:50:43

Óóó.. Mindenféle autót szeretek ezért-azért, de a kupé az egyik főkedvenc kategóriám... Természetesen minél hosszabb, annál jobban tetszik:D Egyszer teszteltek a TCben egy Chrysler Newport Royalt, az-az-az.. Na az hosszú.. ..és kétajtós:D
Ha jól emlékszem, egy ilyesmi Camaro-t zúz darabokra Madonna a "What It Feels Like For A Girl" című klippjében, látványosan lelassítva...

Egyébként Szombathelyen is van egy Cougar, bordó színben...
(óó azok a régi szép idők, amikor bejöttek a kamerás telefonok:P)
atom.blog.hu/media/image/bejegyzpic/08jan/Cougar2.jpg
atom.blog.hu/media/image/bejegyzpic/08jan/Cougar1.jpg

Atom · http://atom.blog.hu 2008.01.31. 19:55:00

Egyszer pedig lesz egy 406 Coupém...

feketenap 2008.01.31. 19:57:17

Határozottan jó ez a kategorizálás, tematizálás Anna!
Ennyi szívmelengető "ócskavasat" már régen nem sikerült meghányi-vetni.

bgy 2008.01.31. 20:13:14

"A kupé arányai mindenképpen furcsák..." ezt kérlek vond vissza!
A kupé arányai tökéletesek, néhány négyajtósé pedig éppen megfelelő. Ötajtós kocsi pedig nincs.

Tommi 2008.01.31. 20:15:00

Rossz a galéria...

Nekem egy 1977-es Pontiac Firebird kellene T-Top-pal, meg az 5.0 V8-cal :)))

Flat-6 2008.01.31. 20:17:39

Az a Ford Cougar jó lesz Mercury Cougarnak is. A Cougar mindig is Mercury típus volt, Ford emblémával csak az utolsó generáció európai kivitele készült.

austinpowers 2008.01.31. 20:56:04

A tréleren lévő kocsit az én utcámba! Mondom a házszámot: 13.
Go Go Go!!!!

bébé 2008.01.31. 21:17:42

Hát. Lehet földhöz ragadtam. Nekem a családi coupék is tetszenek. Bestellerem az Audi Quattro 20V '89, és az SQ.

csé 2008.01.31. 21:20:18

Az a Cougar nekem kicsit diszharmonikusnak tűnik, meg nagyon ez a 80-90ig gyártott amcsi kocsi stílusu. Az meg nekem nem a szívem csücske :P

Ellenben egy Camaro vagy az utcsó képen lévő tepsi :D Az vajon lincoln vagy chrysler?

hukk 2008.01.31. 21:51:55

A coupé szó feltételezésem szerint a francia "couper" igéből származik, aminek jelentése: vág, hasít. Passzív szerkezetben "etre coupé pour xy", "vágva lenni vki által". Az autó, aminek a hátulját levágják, hogy "coupé"-t kapjanak pedig "La voiture", tehát nőnemü (sőt, minden autó eleve nőnemü, tehát "la BMW", "la Mercedes" stb), így ha egészen pontosak akarunk lenni, akkor: coupée.

yenoee 2008.01.31. 22:02:11

Cougart nekem ne emlegessen senki...
A feleségem álma volt, és épp a hét elején kellett lemondjunk róla, a típusról lehet, h végleg.

Volt itt Veszprémben a Fordnál egy, 2 literes ugyan, de vezetett szervizkönyves, olyan állapotban, h majdnem beszartam tőle. Ehhez képest az ára igencsak baráti volt, 1,8-ért elhozhattuk volna. Vezettük is, soha rosszabb ne legyen...Imádtam, imádtuk. Nagyon kellemes utazóautó KÉT fő részére.

Mert ott buktunk meg, h belepróbáltuk a gyerekülést, meg benne a gyerkőcöt. Nem igazán fér el. Rövid távon még csak-csak, de ezt a kocsit nem arra tartottuk volna. A csomagtartója böszmenagy, elöl is kényelmes, de hát a gyerek, sőt gyerekek miatt mégsem vehettük meg, pedig az se zavart, hogy ekkora ajtókkal a mezei parkolóhelyen történő ki-be szállás, gyerekcipelés is elég nehézkesen ment volna. Beleszerettünk, na. Nem volt jó érzés otthagyni, szerencsére két napon belül elvitte más, nem kell tovább tépelődni rajta, na hogy lehetne mégis... Mire akkorák lesznek a gyerekeink, h ülésmagasítóval elférnének hátul, nem biztos, h lesz még egy ilyen állagú példány eladó. pláne nem itt, a közelünkben.

Csakhát egy a baj. Ki a fene gyárt ma tisztességes, akár 2+2-es kupét??? Olyat, ami lapos, nem két tonna, 2 literrel már megyeget, és fekszi az utat, ahogy azt kell.

Tea 2008.01.31. 22:06:48

Camaro, camaro, camaro, csak ezért az egy gyönyőrűségért nézem végig a fiammal a Transformers-t, majd minden nap!

Sam8888 2008.01.31. 22:10:46

Ha Amerika és kupé, akkor Mustang Fastback. Egyébként Nissan 200sx, vagy AE86...

Kiwictor 2008.01.31. 22:45:43

alul az a 'nagy barna izé', az micsoda? pont az ilyen négykockalámpás amcsi kisautókat csipázom... :-)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.31. 23:01:50

nekem az a Ford Cougar nagyon bejön azzal a furcsa tetővel

Teknősbika 2008.01.31. 23:32:29

egy rendes autónak 4 ajtaja van

nem több, nem kevesebb

néha lehet még kombi, azonkívül csak csökevény, illetve, néhány speciális esetben egyéb karosszéria is, de normál utcai autónak 4 ajtó az optimális

sajnos azonban akadt néhány elvetemült és befolyásos marketingzsarnok, aki el tudta magyarázni a népnek, az istenadta népnek, hogy jó az, ha nincs csomagtartó...

a 3 és az 5 ajtós karosszéria pedig maga az ízlés és az emberiség elleni vétek

erre a legjobb példa a japán civic type r, ami itthon vérlázító módon csak 3 ajtósban kapható, ellenben japánban egy erősebb, szebb, jobb változat a type r, és 4 ajtósként létezik szigorúan

másik eklatáns példa az új impreza, amit kezdetben csak csapott háttal kapható itthon, de megjött az importőr esze, és kapható lesz az ősztől autó formájában is

majkulnajt 2008.02.01. 00:03:27

nem rossz a Camaro)))de a 82'es firebird sem)))K I T T )))csak az a gáz-hogy ez birja legkevésbé az ugratásokat))))nem tul merev a kaszni....kábé egy vizes felmosóronggyal megeggyezö...csavarodik))))de viszont....gyönyörüüüü))))laposan elnyuló karosszéria...csak eltüntek a nagy-erös motorok alóla...a 82es szériánál...sajnos.

majkulnajt 2008.02.01. 00:06:05

az a barna 4lámpás asszem egy Chrysler New Yorker-2door coupe))))remélem nem tévedek---szééép-ééés a fél karom adnám érte))))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.01. 00:06:53

Mercury Cougar. Befordítós lámpájú (megjo''tt-e már). Metálzo''ld. Ld. Vikipedia. Na, abban szeretném én elveszteni, ha megvolna. Mmmmmm!

Blindmouse 2008.02.01. 00:12:02

Teknősbika.
Összekevered az autó, és a taxi kifejezést, egy taxiban valóban 4 ajtó az optimális.

Sikítanék is ha az én autómnak pl valaha létezett volna 4 ajtós változata. vagy mondjuk egy Corvette, egy RX7 vagy egy supra 4 ajtóval... RÉMÁLOM lenne.

2008.02.01. 00:12:57

> Kattintson, rossz galéria nyílik.

Pardon, javítottam.

- - -

Tényleg, tudja valaki, hogy milyen kocsi van a legalsó képen?

Péter Anna 2008.02.01. 00:56:41

Chrysler LeBaron 1980 körüli

a márk 2008.02.01. 03:21:47

egyszerűen megborzongok attól, hogy egy nő ennyire vonzódik az autókhoz, sőt mi több ismeri is őket...

bigpond 2008.02.01. 04:11:03

Hat igen, a remalom mindenkinek mast jelent.Nalam kizarolag az 5 ajtos vagy a kombi johet csak szoba.
Azert az a szurke Ford Cougar Nagyon el lett talalva.Kar ,hogy halalos csapast mer a funkcionalitasra-praktikumra.

RedRiot 2008.02.01. 07:23:58

Szeretem én is az amcsi gépeket, a kupékat is a szedánokat is, de nem vagyok képes hokizni ilyen széttaposott szarokra, amiken nincs egy ép karosszériaelem vagy lámpatest. És az ülések... Gondoljátok már végig: mennyire lehet fingszűz egy ülés, ha egy taco-zabáló mexikói használta az elmúlt 30 évben!?!

És az a kb. '89-es Cougar? Full nyuggerautó megjelenés, gondolom van benne egy szottyadt V6, egy béna automata, röhejes automata biztonsági öv.
Nem mondom hogy csak a Hemi 'cuda és a '69-es Charger az igazi amcsi kupé, de azé' ne legyünk má' ennyire igénytelenek...

macardos 2008.02.01. 08:06:13

Akkor Trabant Limousine igazábók coupée?

Paó 2008.02.01. 08:14:43

nagyon jók az autók.

..Én most már kezdek aggódni, tartok attól, hogy Csúnya Narkó Díler mexikóiak megkérdezik majd tőled, hogy miért fotózod az autójukat ?..
vagycsak túlsok shield-et, drótot nézek?.)

Reaper 2008.02.01. 08:53:39

A Camaro '92ig bármilyen évjárat jöhet :D ennek a felnije is nagyon ott van!
Amúgy az a barna kocka kupé egy '73-as Dodge Dart Swinger. Van ilyen itthon is, Komáromban minden augusztusban látni. Amúgy meg minél lepukkantabb egy ilyen vas, annál többet kell vele foglalkozni, amit pl én kifejezetten imádnék.

cc 2008.02.01. 09:14:24

Leven a coupe szo a francia igebol ered (couper, to cut), szigoruan veve sztem csak a B oszlop nelkuli autok az "igazi kupek". A B oszlop hianya mar eleve meghataroz egy csomo fontos dolgot: kizarolag 2 ajto, csak keret nelkuli ablak, fix, vagy legalabbis merevteto. A 40-es evekben amikor szinte minden szemelyauto 2 ajtos volt, akkor a kupek (hotrodok) jellemzoen 3 ablakosak voltak, megkulonboztetesul az altalanos 5 ablakostol.

"Alternatively, a coupé is distinguished from a two-door sedan by the lack of a "B" pillar to support the roof.

A_gent Z 2008.02.01. 10:02:19

Yeah! A kék az egy 1980 utáni Chevy Caprice/Impala coupé. Speciel Caprice, csak 1977-85 között ugyanaz volt az Impala kasztnija is ( ez utóbbi az én vágyálmom), amit itt Mehikóban ezexerint Malibunak hínak, ami ugye a jenkiknél egy tök másik modell. Mondjuk, ha megnézzük az elbaszott hátsólámpát...

Akkoriban a Caprice és az Impala közül a Caprice volt a magasabb felszereltség. Az Imapala meg a butított modell.

Coupe 2008.02.01. 10:34:00

Ez a piros már harmadik generációs Camaro, nem második. Igaz, lényegében a másodiknak felel meg, de aki kedveli a Camarot, ezt a (úgy emlékszem) 77-től élő változatot igenis markánsan megkülönbözteti a klasszikus, kis hátsólámpás változattól. Ugyanis ez a műanyagba ágyazott far már messze nem hozta azt az eleganciát, mint a klasszikus második generáció. A hátsó traktuson látszik a különbség a másodikhoz képest. Amúgy valóban nevezhető második generációsnak, de akkor minek nevezzük a klasszikus másodikat?

Péter Anna 2008.02.01. 11:03:14

"de akkor minek nevezzük a klasszikus másodikat?"
klasszikus másodiknak

Letsgo 2008.02.01. 11:05:17

Nekem speciel Trabim van (anyagi okok miatt) de nagyon szeretnék egy amcsi vasat, bár nem valószínű hogy ebben az életemben lesz nekem! (szintén anyagi okok miatt nem fura?) Ami nekem bejön az a 78' Firebird Trans Am főleg ha Smokey and the Bandit edition-ról van szó. Valaki emlékszik még rá? (www.78ta.com/photo/transam.htm) Szerintem pompásan eltalált autó ez! (majdnem mint a Trabi :) ) A hasonlóság a kettő közt -többek között- ha kifogsz egy "remek" példányt a fél életed elmegy a bütykölésével!

DM 2008.02.01. 11:33:35

Egy 1995-1999 es Buick Riviera kupé is gyönyörű darab volt. Hosszú, széles, lapos és 2 ajtós. :-)

apamacko 2008.02.01. 12:05:54

Csak 4 ajtós az autó !

Hát asszem ezen a blogon ez a többsénél nem áll.

A "B" oszlop nélkül még lehet gyártani 4 ajtóst akár kabriót is. Szegény Kennedy is ilyenből integetett ugye !

A 4 ajtós kupék viszont érdekes állatfajok de itt van egy személyes kedvencem az RX-8 !
Az 2+2 ajtós és 2+2 személyes v 4 ajtós 4 személyes ?? :-P
Szerintem a forma is állat a tartalom is és még a két gyerkőcön is jól elférne hátul sőt még ki beszálni is jó ! KÉNE !

Egy 5 méteres kupéban pedig bármíly pazarló csak el lehet férni hátul ?

Ami autó csak az olajválság előttről :-)

apamacko 2008.02.01. 12:16:47

"Csak a 4 ajtós az autó !" ????

Így akartam írni !

És a többségnél nem !

Csak megtanulok írni :-)

harci kanyar 2008.02.01. 12:48:43

Anna néni, ne vedd sértésnek mert nem annak szánom, de nagyon gyengék a képek.
Komponálatlan, fele beégve, másik fele bebukva, ... Ez egy országos média lenne kéremszépen. Ide ennél jobb járna.
Vegyünk már egy rendes gépet rendes obikkal és használjuk úgy ahogy kell.

Üdv.

Coupe 2008.02.01. 13:29:48

Anna, legyen, szóval klasszikus második, megállapodtunk. Sokkal többre tartom, mint ezt a műanyag-dizájnolt farú nem klasszik másodikat. És az orr lámpákban is volt némi különbség, a belső kicsik esetében, úgy emlékszem most. Pedig valóban kedves autó ez, főleg a túra-sport kategória szerelmesei, mint magam is pl., szerethetik. Nekem is kedvencem, de csakis az apró hátsólámpás jöhet szóba.

aa 2008.02.01. 14:00:15

ÁÁÁÁÁÁÁÁáááááááááááááááááááááááá!!!!!!
"A funkcionális tárgy egyik legfontosabb feladatának megcsonkítása az a rettentő szexepil, amiért a kupékra olyan intenzíven gerjedünk"

Értemén, értemén, hogy próbálsz valamilyen lenni de mindig úgy sül el, hogy ez a valamilyen azt jelenti: szar. Mi lenne ha békénhagynád édes anyanyelvünket? Vagy legalább kezdésnek(?) próbálkozz egyszerű tőmondatokkal.

Kifordított kacagány 2008.02.01. 15:38:03

majkulnajt 2008.02.01. 00:06:05
fél karral azért elég körülményes vezetni;)

RedRiot 2008.02.01. 07:23:58
gondolom ezek azért ilyenek, mert ott úgy használják őket mint itt a trabikat, vagy a németektől behordott lehasznált golfokat. akik pedig ráizgulnak, azok vagy kifejezetten azt szeretik, ha egy autón látszik a kora, vagy lelki szemeikkel már a saját garázsukban látják csillogóra felújítva. ott ezek széthajtható tucatautók, itt pedig ritkaságok, álomautók. szeritem ez azért annyira nem igénytelenség.
egy tacobűzös fing sem lehet rosszabb, mint egy magyar alkoholistáé

a márk 2008.02.01. 17:04:29

kifejezetten attól szép, ha ótvar vagy kopott 1 ilyen kupé, mondhatni youngtimer ratrod...

RedRiot 2008.02.01. 17:54:09

A ratrodokat imádom én is, de a fenti autók csak simán elhanyagoltak. Tényleg jól áll egy régi autóknak egy kis patina, jobb mint amikor túl-reastaurálják őket.

Jópár éve volt szerencsém Kanadában járni. Egy oshawai használtautó-kereskedő udvarán láttam egy kb. '65-ös Galaxie szedánt. Hiába nem volt egy fillérem sem odavonzott a vas. :) És közelről láttam a metálzöld festésen az apró hámlásokat, karcokat, a kissé megfakult hátsó lámpákat, az arizónai eredetre utaló megsárgult matricákat a hátsó ablakban. Gyönyörű volt, a mai napig emléxem rá.

Látszott rajta a negyven év, de az is, hogy nem ütötték-taposták ezidő alatt.

Mind1, mindenkinek megvan a saját ízlése, de én akkor sem keverem a méltóságteljes patinát az egyszerű lepattantsággaé.

De a patinától is jobb a time-capsule állapot: a Classic And Sportscarsban van egy cikk egy 1977-es 7-es BMW-ről. A gyári múzeumban őrzik, kevesebb mint 100km-van benne! Gyakorlatilag újautó szaga van - 31 évesen. Na, én az ilyenekre izgulok még... :) A mázlista tollkoptatók persze kipróbálhatták.

Kifordított kacagány 2008.02.01. 18:54:13

jó pénzért az is biztos eladó;)

Paradoxon 2008.02.01. 20:23:05

Egy fehér, '87-es, betakarható lámpás LeBaron kupé itt áll a ház elött... Küldjek róla képet? :)

Gabor970 2008.02.01. 22:56:21

Én vezettem egy kb 94-es cougart, 3,8 V6, szenzációs élmény volt!!!! Hátul is hatalmas hely, és vajpuha az egész. Motor, váltó, futómű....

Kifordított kacagány 2008.02.02. 07:59:35

RedRiot 2008.02.01. 17:54:09
a méltóság sem örök.

2008.02.03. 13:17:10

> egy rendes autónak 4 ajtaja van
nem több, nem kevesebb

Haha, az anyámmal bírnátok egymást.

Teknősbika 2008.02.05. 12:48:38

a 4 ajtóhoz visszatérve

Blindmouse olvtárs sikítana, ha pl Corvette-ből lenne 4 ajtós

egyszer, csak úgy egy teliben oldarlról fotózott Dodge Viperből rajzoltunk egy barátommal(ő rajzolta, én mondtam, hogy mit) egy 4 ajtós szedánt, kár, hogy a valóságban nincs ilyen, de ennek már pár éve, és azóta sem találom ezt a képet

annál állatabb autót képen még nem láttam, valami eszméletlenül jól nézett ki

amúgy tényleg csak a 4 ajtós az autó
van eleje, hátulja, közepe, motor-csomag- és utastere, és autó formája
süti beállítások módosítása