Karesz rég volt ennyire lelkes. Tegnap reggel megjött a vezérműlánc a motorhoz, azonnal befűzte, átforgatta kétszer önindítóval, volt rögtön olajnyomás - ezt már az előző posztban megírtam.
Egész délelőtt és kora délután az olajteknőt rángatta le a motorról, vizsgálta a belső alkatrészeket, göngyölítette fel a problémákat. Délután hívott.
"Te Csik, ez döbbenetes, ez a motor. Leengedtem az olajat, átszűrtem többször, de semmi spén nem volt benne, még csak por sem. Egyszerűen eltűnt, amit bedarált. Aztán kiturkáltam belőle az olajszűrőt, szétszedtem az egészet, ott volt benne az összes spén, de dugig. Minden ott landolt, egy porszem nem ment tovább az olajszivattyú felé, ami emiatt, persze, tökéletes. Mindent végignéztem, aztán összeraktam, küldtem videót a beindításról, csak tetű ez a net, pedig 11 megára csökkentettem a videót. Majd meglátod, mindjárt megkapod" - Karesz ömlengett tovább.
"Képzeld, a gyújtáselosztónak nem csak az állítócsavarja nem volt meghúzva, tudod, amit még Svédországban meghúztam én, útközben, hanem a rögzítőcsavarja sem. Ide-oda tángálódott az egész, kellett is rá egy új elosztófedél, mert ahogy a bele mozgott, elköszörülte ott belül. És a tűszelepnek semmi baja, szétszedtem a karburátort, abban öregem minden új, de tényleg minden. Hanem egyszerűen nem voltak csavarok a fedelében, csak a légszűrőház szorította a helyére valamennyire. Azért is tüsszögött, meg volt olyan benzinszag néha, mert olyankor kilotyogott a benzin. Fel sem fogom, hogyan lehetett egyáltalán beindítani ezt a motort. És emlékszel, gyönyörűen ment százat, még többet is vitt volna. Hihhhhetetlen, mondom én" - ezek szerint jó a motor.
"Figyelj, a videón még nincs beállítva a gyújtás, csak úgy megy, ahogy összeraktam, azon még tüsszög. Háromszor fogok most olajat cserélni az új olajszűrővel, aztán a végleges olajhoz beteszek egy másik szűrőt. Közben most beállítottam mindent, el nem tudod képzelni, hogy megy. Ráteszed a vizespoharat, és ottmarad, alig rezeg benne a víz. És issszonyatosan szép a hangja, tényleg, a Bende itt recskázna mellette, egész biztosan" - közben hallok valamit a mobilban gurgulázni, Dezsőke szól apához.
Még nem hozom fel, megvárom, amíg vagy a Torjay Laci itthonról, vagy a Littner Zsolti Németországból be nem szerzi hozzá a motortartó bakokat, mert azokat most kell kicserélni. Műszakilag egyre jobbnak tűnik a Dezső. Alul makulátlan, egy szem rozsda nincs, még a gyanúja sem, a fékrendszer teljesen fel lett újítva, ez látszik, a turbóhűtéses dobok úgy tűnik, vadonatújak, a futóműben szintén minden fel lett újítva. Igazából kéne még bele egy önindító bendix, mert az néha megszalad, és azzal együtt már tényleg pöpec lenne műszakilag. Már bizsereg a tenyerem, de az egyebek miatt soká lesz, mire autó válik belőle. Mindegy, egy óriási kő most azért leesett a szívemről.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész
(X) akiknek köszönhetjük:
Az utolsó 100 komment: