Mozgásba lendül a Ponton ügye!

  2010. augusztus 21. - Csikós Zsolt Címkék: csikos dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Jó rég írtam utoljára Dezsőről, a Svédországból általam ideráncigált, 48 éves Ponton Mercedesről, volt is okom rá. Mármint arra, hogy ne írjak.

Amikor ott, Härnosändben, a március eleji dermesztő svéd éjszakában megtolta Dezsőt a finn kamion, akik ott voltak, mind arra voltak akkor kíváncsiak, hogy sikerül-e kihívni a rendőrt, lesz-e jegyzőkönyv a finn kamionos hibájáról, satöbbi. Ezeket a dolgokat én, ott a sokkban csak nagyon nehezen és lassan fogtam fel. Tudtam, hogy akár lesz jegyzőkönyv, akár nem, akár lép a biztosító, akár nem, ez a mozzanat nagyjából romba is döntötte minden Dezsővel kapcsolatos idei elképzelésemet.

Szalonállapotú Dezső eladó. Nem

Még a kamion érkezése nélkül is épp elég stresszes lett volna pár hét alatt krómoztatni, beszerezni ezt-azt, políroztatni, alvázvédőt takarítani, majd lóhalálban veteránvizsgáztatni, honosítani úgy is, ahogy volt. De a baleset pillanatában tudtam, hogy ennek is lőttek, sokkal meredekebb játék következik.

Erről az arcról olvassanak le bármit, ha tudnak

Mostanában úgy hírlik, hogy józanabbul (legalábbis Euro-konformabb módon) ítélkezik a magyar oldtimer-minősítő bizottság, mint korábban, tehát a műszakilag korrekt, átalakítatlan, szépen megöregedett, de még esztétikus autók megkaphatják a veteránvizsgát, nem csak csittifitti, újszagúra restaurált, kiölt lelkű, patinamentes kirakati bábuk, mint amilyen – félek tőle - az én állólámpásom is. Ilyen vizsgára, ugye, szükség van, hogy honosítani tudjam Dezsőt. Lehetne egyenesen regisztrálni is, de az iszonyú drága, ráadásul akkor fel kellene csavaroznom utólagos sárga indexeket, meg a jó ég tudja, még hány buktatón kéne áterőltetnem az autót, hogy rendszámot kapjon. És attól kezdve ráadásul tákoltnak nézne ki.

De az a rommá tört hátsó elem a finom beleködöléses, átpolírozásos szalonképessé tétel lehetőségét azonnal szertefoszlatta. Tudtam: innen már jön a teljes átfényezés, máshogy kilóg majd a javított elem. Ahhoz meg szét kell szedni az autót, ha szét kell szedni, a megöregedett alkatrészekből biztosan tönkremegy, elszakad, eltörik jó pár, az ápolt, megmaradt, kellemes patinájú, némileg átfésülendő autó helyett tehát keletkezett egy közepesen nagy restaurálási projektem. Még jó, hogy a motor, fék, futómű fel lett újítva kint. Bár amióta tudom, hogy nem a bele való vezérműláncot tették a kocsiba, azóta szkeptikus vagyok azzal a svéd felújítással. Majd meglátjuk.

Nem voltam rest a hazahozatal után sem, ne higgyék. Nem sokkal később megbíztam egy külföldi ügyek kezelésében jártas kárrendező céget, az Autotal Kft-t a felméréssel. Szó sem lehetett csalásról, de nem is akartam ilyet, ha valamitől hányok, az a biztosítási összekacsintásokból élő piti és nem annyira piti gengeszterek hada. Hiszen miattuk kerül például nekem olyan sokba a biztosítás. Hogy hányan élnek ilyenből, az tényleg vérlázító – én csak néha látok bele egy-egy szeletébe ennek az iparágnak, de olyankor mindig elszédülök.

Szóval a törött elemeket cserére, a horpadtakat csak javításra vettük fel, a régi hibákat nem csaptuk hozzá a listához, minden korrektül ment. A jegyzőkönyv két nap alatt elkészült, legalább ez meglett.

Következő probléma: kiderült, hogy a biztosító, amit a kamionos felírt a baleseti bejelentőre, nem létezik. Nincs olyan. Sebaj, az Autotal megbízta az Allianzot, hogy nyomozzák ki, mi lehet a háttérben, és kiderült, hogy a kamionos nem rosszindulatból, maximum tudatlanságból valami nagy, összefogó speditőrszervezetet írt be a rubrikába, aminek nyilván a cége is tagja. Hamar meglett a kinti biztosító, kiderült, hogy annak itthon az Allianz a levelező partnere – de addig kaptam egy újabb infarktust

További pörgős ügymenet következett. Az Allianztól üzentek, hogy adjuk be minél előbb a kárigényt, mert ezek a nemzetközi ügyek simán elhúzódnak pár hónapig. Nem baj, hogy nem tudunk alkatrészárakat, szerelési díjakat, azokat csatolhatjuk később.

Nnnna, akkor kellenének azok a bizonyos alkatrészárak. Honnan? Még jó, hogy a Mercedes a régi autóihoz is tart mindent, vagy legalábbis majdnem mindent – kérjünk egyenesen az anyacégtől, az elég hiteles, nem? Következett tehát a Mercedes-Benz Magyarország, onnan meg a Pappas Autóhoz (mert az oldtimeres ügyeket az a cég viszi) vezettek a szálak. Délutánra meglett a lista: egy darab bal hátsó sárvédő, egy bal hátsó lámpa, egy bal hátsó fél ütköző, no meg az elnyíródott gumikéder, ami a karosszéria és a sárvédő közé való. A Pontonnak ugyanis nem csak az első, de a hátsó sárvédői, sőt, a küszöbjei is csavarozottak. Utóbbi itt nem tartóelem, a W120-as Merci alatt ugyanis egy olyan masszív keret van, amit simán alváznak mondanék, ha nem lenne összehegesztve az egész fixen a bódéval.

Németországban, a Classic Centerben azonban közel sem működnek ilyen gyorsan a dolgok. Másfél hét eltelt, mire visszajött a levél: fél ütköző van (egy vagyonba kerül, de erre készültem, tudom, hogy uángyártottból csak egy angol cég árulta vietnami készítésű van, aminek a méretpontatlanságától hangosak a pontonos fórumok), kéder van, sárvédő van (az sem éppen olcsó), lámpa nincs. Sehol. Mindenesetre büszke voltam a gyors magyar ügyintézésre, kár, hogy a németek, finnek nem látták, milyen pöpecül zajlott idehaza minden. Köszönöm a profi munkát a magyar partnereknek, akik segítettek.

Sebaj, a Gugli jó barát, került egy német cég a netről, ahol lehet kapni lámpát, annak az ára onnan jött. Olcsóbban mérték ugyan a lámpát, mint amennyiért a Mercedes tette volna, de azért ott sem volt két fillér, nagyon nem. Elment a finneknek a paksaméta, az Allianznál meg azt mondták – türelem, innentől hosszú malmozás lesz.

Dezső tehát hónapokig kedvesen porosodott a garázsban, mindig szomorúan nézett rám a bociszemeivel, amikor kinyitottam az ajtót, rendere azt hitte, eljött az ő ideje. De nem. Néha felpumpáltam a gumijait, párszor beindítottam, kehesen járt, mindegy, majd a motorra is sort kerítünk. Olykor csak üldögéltem benne, elképzeltem az elképzelhetetlent – milyen lesz vele kimenni, mondjuk Weissenkirchenbe. Teltek a hetek. Semmi hír, július elejéig türelem, ezt szajkóztam magamnak.

Közben volt egy német bontózás, meg persze az ornbaui börze, iszonyatosan sok cuccot bevásároltam Dezsőhöz, lett új fél ütköző, csomagtérzár, szellőzőrendszer-bovdenek, ilyenek. Hátsó lámpa még korábban került. Először vettem öt darabot óccsóér’, de mindegyikből hiányzott a macskaszem, aka fényvisszaverő prizma. Aztán Molnár Attila olvasónk átugrott hozzám a garázsba egyik délelőtt egy burával, amit a nagyapja cuccai között talált. Repedezett plexibetétek voltak benne, az egyiket ráadásul valami leszedhetetlen barna festékkel kezelte az öregúr (gondolom követelték rajta vizsgán a borostyánsárga indexet), de – volt benne egy JÓ PRIZMA! Hát akkor majd összeépítem.

Nózik és fenekek

Aztán végül leütöttem egy rossz néven feltett, rövid lejáratú, de közel tökéletes, komplett darabot (alappal együtt) egy héttel később az ebay-en. Talán nem is volt rá licit, annyira elbénázta az eladó a dolgot, nem is emlékszem már, de az biztos, hogy nem találták meg a Ponton-rajongók. Nem baj, így legalább van tartalék a következő kamionos esethez.

Mindenesetre szétszedni nem mertem Dezsőt - mi van, ha visszakérik pótszemlére? Mi van, ha kétségbe vonják az eredeti állapotát, és be kell mutatnom? Meg egyébként is - rá egy fillérünk nem volt pluszban idén nyáron.

Végül július közepén felhívtam az Autotalt, mit tudnak az ügyről, nem bírtam tovább. Csabit, a csodalakatost addigra beizzítottam, fejben már csinálta a helyet Dezsőnek az egri műhelyben, várta az autót. Én meg közben lélekben elkezdtem lemondani a biztosítási pénzről, gondoltam, ha ilyen soká' tart, a finn kamionos nyilván megbeszélte kint, hogy én táncoltam bele a kamionba racsingos stílusban a csúszós härnosändi éjszakában, hiszen ezt vallotta kint is. Még azután is, hogy a Ponton törött darabjait körülbelül harminc centivel a záróvonal után, az ő sávjában szedtük össze. Na mindegy.

Felesleges volt borúlátni, jött az örömhír: a finnek elismerték a felelősséget, de még nagyobb örömhír, hogy napokon belül utalják az összeget. Hurrá! Még mielőtt elmentem volna szabadságra, megjött a pénz a számlánkra, úgy látszik, van isten. Nem annyi, amennyit igényelt az Autotal, pedig elméletben nem vontak amortizációt, ügyviteli költséget, semmit, ezt még ki kell nyomoznom, az Allianznál azt mondták, írjak hivatalos levelet. De azért közel annyi, hogy szűkösen, fényezéssel, alkatrészekkel, lakatolással együtt kijöjjön belőle Dezső új sminkje, remélem, hogy nem kell kétszázezernél többet hozzátennem. De legyünk reálisak: igazából így is, úgy is kellett volna ködölni, polírozni a fényezést, az extra kiadásokat nem úsztam volna meg törésmentes autóval sem, legfeljebb valamivel olcsóbb lett volna.

Rendbe tettem a vezetékelést, de Csabi nélkül nem akartam indítani

Közben másik, Villanyos Csabi barátom átjött a zöld állólámpás izzításával segíteni. Én még korábban kinyomoztam, mi a hibája, miért nincs izzítás, és a műszerfali csúzlinál rendbe is tettem a vezetékelést. Aztán megvettem a benne levő, rövid, párhuzamosan kapcsolt, gyors izzítógyertyák helyett a soros rendszerhez való lassúkat. Egy kicsavar-becsavar csere az egész csere, sokan dilettáns módon átalakítják a régi rendszert gyorsizzítósra. Pedig nem valami jó ötlet, mert a gyorsízzításhoz relét is be kellene szerelni a kapcsoló után, meg előkamrát is kéne cserélni, máskülönben tönkremegy a csúzli, rossz esetben még maga a motor is.

Vissza kellett építeni a teljes izzítórendszert lassú, sorosra

Tehát indítás vonalon visszaállt minden eredetibe a zöld 200 D-ben, de azért Csabival akartam beröffenteni az autót, nem akartam tönkretenni az új alkatrészeket, mégiscsak ő a szakember. De a zöld így sem indult. Egyáltalán, semmi nem történt, nem is köpött a kipufogón, pedig légtelenítettük a gázolaj-rendszert, az izzítás kicsit meg is olvaszota a garázs padlóját, úgy szuperált. Tehát a zöld Merci egy centivel a cél előtt ismét elakadt, mert amíg nem indul be, nem tudom kiszedni a garázsból. Ha nem szedem ki, nem tudom megfordítani. Ha nem tudom megfordítani, a jobb oldali ajtókhoz nem férek hozzá, tehát nem tudom befejezni a kárpitjait. Megint félretettem.

Ennél már előrébb tartok a zöld Merci belével, vannak ülések, szőnyegek, bal oldali ajtókárpitok. Csak fotó nincs

A zöld Mercivel való matatásnak azonban akadt még egy velejárója, mert kiderült: a Ponton sem igen akar beindulni. Nagy nehezen elkapta végül a motor, köhögött, de csúnyán járt, nem lehetett visszatolni a szívatót. Hát persze, a gyertyákat is rég ki akartam már cserélni benne, meg is vettem őket. Régi Championok ki, új NGK-k be – azaz a harmadik hengernél nem ment ez olyan simán. A svéd szerelő ugyanis ferdén kapatta bele anno, egyszerűen nem lehetett jól becsavarni. Ekkora menetmetszőm pedig nincs itthon, ezért csak rosszul tudtuk visszakapatni a gyertyát. Óvatosan meghúztam, az új alátéttel azért tömített, Egerig jó lesz. Íme, még egy dolog, amit Karesszal rendbe kell majd tennünk. Basszus. Kicsit még a gyújtáson is állítottunk Csabival, mert nagyon nem akarta elkapni az új gyertyákkal sem a motor.

Egy kis gyújtásállítás sosem árt

Nos, amikor két és fél héttel ezelőtt, szombaton a másik (vagy egyik, már meghülyülök) Csabihoz indultunk volna Egerbe Dezsővel és Lacus barátommal, alig bírtunk kihajtani a Czobor utcából, olyan gyenge volt a motor. Az M3-asról visszafordultam, a ház elé hajtottam, vissza kellett tekernem a gyújtást. Jó lett, irány az M3.

Hű de örülök, hogy bőrszíjas órát vettem, máshogy tönkretettem volna a Lacus fotóját

Nagyjából eseménytelen út következett Egerbe, Lacus fotózott a hatvanéves Exával, dumáltunk, élveztük a kilométernyammogást. Hogy mennyire jó kocsi a Ponton… Amikor a csodás állapotú, de bizonytalan úttartású Opel Kapitänről írtam a cikket, kicsit motoszkált bennem a bűntudat, hogy felnagyítom a Mercedes jóságát, gyaníthatóan azért, mert régen ültem benne. És nem is annyival jobb, mint a nyolcvan fölött már libegő-lobogó nagy Opel. De nem. A Ponton tényleg olyan stabil, mint egy mai autó, szuperül rugózik, egyáltalán nem kell fűrészelni a kormányával semmilyen sebességnél, mert megy egyenesen, kanyarban pedig marad az íven. Micsoda őrületesen más autó lehetett ötven évvel ezelőtt egy Mercedes, mint a többi kocsi, ami alatt mind hátul merev tengely, laprugó volt, aminek a lengéscsillapítói még csak ímmel-ámmal végezték a dolgukat, aminél a kormányzásnál szinte bele is tervezték az állandó korrigálást a rendszerbe… Nagyon jó gép a Ponton, bár tény, hogy zárkózott, kicsit szigorú belseje nyomába nem ér egy Kapitän hallszerű tágasságának, csodás hangulatú díszítéseinek. Valamit valamiért.

Itt derült ki, hogy az olaj viszkozitása a pisiéhez közelít

Mielőtt letértünk volna a pályáról, azért még megnéztem az olajat, mert amikor kinyomtam a kuplungot, 0,8 barra esett vissza a nyomás a műszeren. Mint a meleg pisa, úgy csöpögött a pálca végéről. Pedig friss az olaj, Karesz három teljes adaggal átmosta a motort, ez tehát már a negyedik porció. És jó, ha háromszáz kilométer van benne. Benzinszag is terjengett – aha, az állásban nyilván megkeményedett, majd átszakadt az AC-pumpa membránja. Még egy cserélendő tétel. Zsír.

Azóta a fél- alól a teljes tető alá költözött Dezső

Csabi már várt. Dezsőt beterelte a féltető alá az udvaron, mert a műhely két állásán még Littner Zsolti barátom Fecske kupéja, illetve egy restaurálás alatt álló fekvőlámpás foglalta a helyet. Előbbi szeptember elsején megy OT-re, oda áll majd be akkor Dezső, utóbbihoz még hiányoznak alkatrészek, a friss fényezés is polírozásra vár, az az állás tehát foglalt lesz még egy darabig.

Higgyék el, Csabi onnan is látja, mekkora a baj

Csabi szokásához híven nem bizonyult túlságosan informatívnak, csak hümmögött. Mutogattam, mennyire ép a kocsi, alul, felül, falcoknál, mindenütt. Aztán megkérdezte, mi az a sziloplaszt az A öszlop aljánál. „Csak a szétment gumikédert javították így, de abból is hoztam teljes új szettet, ne aggódj” – nyomtam a választ. „Aha, lesznek azért még ott cifra dolgok” – fűzte hozzá sokatmondóan. Már szorul is a gyomrom.

Vázoltam Csabinak a helyzetet. Vele meg az a baj, hogy abszulút maximalista, egyszerűen nem hajlandó semmit elnagyolni. Ami nála elkészül, annak tökéletesnek kell lennie. Én viszont most kivételesen nem szeretnék egy tökéletes autót, mert egy olyat – a zöld állólámpást – már készített nekem, és arról el sem tudom képzelni, hogyan merem majd kivinni az utcára. Dezsőt éppen azért vettem, hogy ne kapjak agyvérzést, ha valaki meghúzza a fényezését, megrepeszti a lámpáját, ilyenek. Hogy merjem, akarjam használni, zabszem nélkül.

A zöld Merci alja, Csabi által kidolgozott formában. Hogy viszem én ezt ki a koszba majd?

„Csabi, nem kell kivételes munka, nem baj, ha ez-az patinás, kifejezetten szeretném, ha nem lenne tökéletes, maradjon meg ez a kellemesen használtas, öreges hangulata” – magyaráztam. „Amúgy is, nincs már több garázsom, amit el tudnék adni, mint a zöld Mercinél, elég merevek tehát a határok, ha itt kifutunk a pénzből, leáll a projekt” – riogattam, meg kicsit persze magamat is.

Újabb hümmögés – „hát, majd meglátjuk…” Neeeee…

A terv: Csabi szétszedi az autót, kilakatolja a farát, meg amit talál. Dezső kap egy nem túl drága fényezést, de sajnos marad a világosszürke árnyalat. Gondoltam rá, hogy egy vagy két árnyalattal sötétebb (természetesen Ponton-színskálás) szürkére fényeztetem, de ahhoz kívül-belül locsolni kéne, ami munka szempontjából háromszor nagyobb szívás.

Mialatt fényeződik, elkészülnek az itt-ott kicsit horpadt díszlécek, a fényszórókat is elviszem foncsoroztatni. Utána bemegy a Németországban vett szélvédő, az új kédergumik, kipucolom az üléseket, Csabi letakarítja az alját, hogy ne legyen minden alvázvédős, lefesti a hűtőcsöveket, a hűtőt is selyemfeketére, ahogy a prospektusban áll. Valahonnan még egy sebességmérő spirált is kell szereznem addig.

Egyedül vagyok... Nem baj kicsim, jobb itt neked, mint otthon, hidd el

Amikor épp lent lesz az autóról a sárvédő, lebontom a karburátort (nagyon gyanús, hogy nem százas), az AC-pumpát is, olajat, szűrőt cserélek. Amiről kiderül, hogy rossz, azt beszerzem, majd egy másik alkalommal ketten a Karesszel odamegyünk, aztán összerakjuk a motort, megcsináljuk a gyertyafuratot, kijavítjuk az AC-t.

Amint meglesz, mehet OT-vizsgára. Hogy mikor? Talán jövő februárban, márciusban… Mindenesetre jó lenne 2011-ben már használni is Dezsőt arra, amire való, biztosan ő is annak örülne a legjobban. A Csabin nem múlik majd, ebben száz százalékig biztos vagyok, nála jobb kezekben nem lehet autó. De egy jó és gyors fényező nem ártana valahol Eger környékén, aki egy tartós, nem rohadós, nem repedős, de azért nem is szuperfényű mázt dob az autóra. Mondjuk, két hónap alatt, mert éves határidővel dolgozó, minden más tekintetben kiváló szakemberem van arrafelé…

Ja, és mondtam, hogy egészen jó vonattal utazni? Ilyen új szerelvénnyel jöttünk hazafelé egészen Celldömölkig (vagy meddig, Füzesabony is volt az), az kiváló húsz kilométer volt nagyjából, aztán ott át kellett még szálltunk a szockó régi mávosra - az meg tiszta veteránautózás...

Szenzációsan jók ezek az új MÁV-vonatok. Celldömölkig mehettünk az újjal, onnan jött a hónaljszagú régi

A sztori eddig:

1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész, 63.rész, 64.rész, 65.rész, 66.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr382229364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2010.08.21. 07:46:53

Celldomolk? Most akkor hova is mentetek??

esef 2010.08.21. 08:01:07

Celldömölk? Egerből?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.08.21. 08:01:59

Nagyon szép lesz ez az autó, és szerintem jó ötlet, ha nem csilli-villi restaurálást kap. Az állólámpást mikor lökheted ki a garázsból végre?

jambooo 2010.08.21. 08:12:43

Zsóti!
Ez egy szombati poszt?S hol a tartalom?
Az M3-on Celldömölk felé?
Lassan leszoktattok a Totálgázról...

The Good Boy 2010.08.21. 08:15:06

Egerből Celldömölk? valahol lemaradtam? Végre újra látni dezsőponyt-tevét. Remélem hamarosan ott fog virítani az orrán az OT
Zsolt még egy kis kitartás!

Kelempácmadárkeresőgép 2010.08.21. 08:15:44

Hm...reggeli kávé mellé, egy kis Csikós! Jó reggelt!

The Good Boy 2010.08.21. 08:16:45

mire a megnyitott pontonos laphoz értem, és azt végigolvastam, addigra egy csomóan megelőztek ezzel az Eger-Cell dologgal:)))

nyelv-ész 2010.08.21. 08:22:46

Jó lesz az Ceglédnek is, csak az nem hangzik olyan elegánsan :-)

Devil2 2010.08.21. 08:23:10

Jah, ez a celldömölki mandíner nem tiszta az én fejemben sem..

mükkemakk 2010.08.21. 08:24:22

A zöld állólámpás merdzsó patika...szép.

dennisthemenace 2010.08.21. 08:33:09

Fu@Devil2: Fuzesabonybol agazik ki az egri vonal...

nyelv-ész 2010.08.21. 08:41:47

@dennisthemenace: Jogos, nincs közvetlen viszonylat köztük. Akkor mégis Füzesabony lesz az a Celldömölk :-)

-Gabi- 2010.08.21. 08:41:54

Kicsi Ponton:)
Kezd megfertőzni engem is ez a csillagos -láz:)
Csabi nagy forma lehet,természetesen pozitív értelemben.

somlói galuska 2010.08.21. 08:49:04

Én meg a "biztosítási csalós" dolgot nem értem.Azt tudom, hogy a biztosítók ezt a dumát nyomják, hogy ezért drága a biztosítás, de ezt el is hiszi valaki?
Ha valami csoda folytán csökkenne a kárkifizetés, olcsóbb lenne az éves díj?
Háát peerszee :DD
Ez is csak egy indok. Azt mégsem mondhatják, hogy Pesten lakik a pénz, ezért fizessetek többet fővárosiak, meg hogy "bizony nekünk nem elég az 1MRD ft profit, 2MRD kell" :)) (a számok természetesen csak a képzelet szüleményei)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.21. 08:56:20

Gyertyamenethez metsző szokott lenni szerszámboltban.
Már ha lehet azt itt használni. Normál gyertyához már vettem.

ChPh 2010.08.21. 09:06:10

Nah, alakul, mint púpos gyerök a prés alatt :D

dennisthemenace 2010.08.21. 09:10:31

@somlói galuska: Persze, hogy olcsobb lenne.. Csak nem Magyarorszagon..DDD

nyelv-ész 2010.08.21. 09:20:51

@somlói galuska: Vannak, akik gyakorlatilag biztosítási csalásból élnek. Mivel a biztosítók a bankokkal ellentétben nem vezethetnek közös feketelistát, így ugyanazt a trükköt szép sorban el lehet játszani több biztosítónál is. És nem csak autóval, hanem lakásbiztosítással is.

-Gabi- 2010.08.21. 09:22:27

@nyelv-ész:
kend gyanúsan tapasztalt...hmmmmm:))

benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.08.21. 09:28:37

Csikós úr!
Sok sikert a projekthez, és a fejleményekről majd kérjük tájékoztatni a nagyérdeműt. Jó gép lesz ez!

Tomchy 2010.08.21. 09:36:43

És hányan integettek Dezsőnek az úton Egerig?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.21. 09:47:17

@Alvin666: istent nem kell mindig nagybetűvel írni,nem tanultad?

világváros 2010.08.21. 09:49:50

Hallo, mi történt a svédországi szalonban összeállított kárfelméréssel?
ui. remélem, h ez a sárgacsíkos überronda rendszámtartó keret nagyon hamar lekerül az autóról

somlói galuska 2010.08.21. 10:05:54

@nyelv-ész: ez vitathatatlan.
Én csak azt mondom, nem lenne olcsóbb a díj akkor sem, ha ők nem lennének.
Meg akkor kevesebb munkájuk lenne a magánnyomozóknak is, akik ugye szimatolnak a gyanús ügyek után a biztosító megbízásából:))
Igazából engem az zavart, amikor nekem adott a kárszakértő 40ezret(tizen-éve)egy 7 éves Moszkvicsra, amit seggbe vertek, végfal csere,sárvédő csere stb, a festést már saját zsebből fizettem, miközben személyesen ismertem, TUDTAM miből él, és mi a tarifája az embernek, csak hát ugye nem a kis károkban van az üzlet neki(k).Nem is tartott sokáig a jó világ...valószínűleg más nem volt ennyire "megértő" mint én :DDD

Degeci Sanyi 2010.08.21. 10:13:29

Celldömölk LOL, hol a faszba tévedtetek el, félúton Eger meg Szombathely között? Ezek a Flirt vonatok meg az egyik legputribb fapados undor amit valaha a sínekre küldtek, azt nyomorítanám benne aki megtervezte. Viva la NOHAB!

Amúgy egy ilyen vezérláncos eset után azért péeszű embernek tényleg elkezdenek fenntartásai lenni egy ilyen kocsi
előéletét tekintve. De legalább nincs szarrárohadva. Annyira. De ez a szürke ez sajna tényleg borzalom. Egy drapp, vagy királykék baromi jól mutatna rajta.

Akkor gyakorlatilag elmondhatod hogy a fekvő-kombin kívül nincs bevethető kocsid a temérdek közül? Mondjuk úgyse akarod használni a 115-öst, akkor minek működjön...
Szóval mikor szanálod ki az egyiket, és tarhálsz egy Suzukit 250e-ért?

Teshow 2010.08.21. 10:15:02

Ha tényleg befogadták a finnek a Mercedes Classic Center (valószínűleg csillagászati) német alkatrész árait meg a Pappas márkaszervizes munkadíj kalkulációját (mert remélem azt állítottátok be a költségigénybe -> oldtimer!) akkor az ebayes-ornbaubörzés beszerzési áron vidéki szervizdíjakért történő csináltatáshoz nemhogy pénzt nem kell hozzátenned, hanem még marad is - vagy pedig kijön belőle a teljes karosszéria rendbetétel, főleg hogy nem restaurálni akarsz!
Szerintem.
Számolj utána alaposan Zsolt!

És azt is derítsétek ki, hogy ha nem vontak semmilyen "avultatást" (ol'tájmernél mire is???) akkor mitől kopott meg kicsit az összeg, mire a számládra ért?

Gyöngyös környékén van néhány ügyes kezű fényező, lehet hogy érdemes lenne szétnézni.

Örülök hogy a Dezső projekt megindult - az a gyári világosszürke szín meg nagyon szép lesz ám frissen festve, majd meglátod!
Várjuk a folytatást! :D

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:20:18

@Alvin666:

Rosszul tudod, a keresztény istent írják ebben a közegben nagy I-vel, én meg általánosan írtam, azt kicsivel kell. Helyesírásból egyes.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:21:14

@esef:

Franc tuggya. Celldömölk az Nyíregyháza, de lehetne Lengyeltóti is. Irónia, hogy át kellett még szállni egy egri(!) vonatról is... Talán Füzesabonynál vagy hol.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:25:42

@somlói galuska:

De hiszen minden országban drágább a fővárosi biztosítás. Egyszerűen csak több a baleset városban, ennyi.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:27:28

@Degeci Sanyi:

A Bianchi még működik. Celldömölk írónia volt, hogy 20 km után le kell szállni a normális vonatról egy bp-eger távon.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:29:20

@Teshow:

De nem, ugyanis a Mercedes Classic Centertől összesen 2 alkatrész árát kértük, plusz 1 db gumikéderét. Sajnos nem jön ki, akárhogy számolom, nemhogy a teljes restaurálás, de a szétszedés, fenékjavítás, kis egyéb javítása, összerakás, fényezés sem.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 10:31:08

@Teshow:

A hiányzó összeget még nyomozom. Ja, és ne hidd, hogy Ornbauban olyan olcsók voltak a cuccok. A Pontonhoz SEMMI sem olcsó, ez már nem az a kor. Csak, ami az állólámpásból áttehető (gyújtáselosztó, olaj túlnyomásszabályzó szelep, ezeket már tudom).

Paragon 2010.08.21. 10:34:52

@BeeTm:

Valóban nem kell mindig nagybetűvel írni az Isten szót. Ha általánosságban beszélsz istenekről, (görög, római többistenhit) vagy -i betűs jelzővel látod el (isteni) akkor kisbetűvel kell írni. Mivel ezekben az esetekben az isten megjelölés jelző, "tisztség". Zeusz-főisten, Poseidon-tengeristen.

A kereszténységben viszont az Isten személynév, az Istennek a neve. Héberben JHVH amit ki sem mondhatnak, ezért adonáj-t ejtenek helyette. Tehát a keresztény egy igaz Istene minden esetben nagybetű.

Csiki szerintem annyiban hibázott, hogy nem volt szükség a kisbetűs írásra. Magyarország keresztény ország, kultúránk és vallásunk része az egyistenhit, ezért ha utalást teszek Istenre és megköszönök neki valamit, akkor nem Zeuszra, Sívára stb gondolok hanem Istenre.

Ezen el lehetne beszélgetni még sokat, hogy lenne a helyes. A lényeg, hogy értem Csiki álláspontját és logikáját csak ilyenkor illik nagybetűvel írni. :)

somlói galuska 2010.08.21. 10:58:00

@Csikós Zsolt: nem akarom védeni a MÁV-ot, de sztem van olyan járat, amivel átszállás nélkül eljutsz Budapestre.(bár az is áll vagy 20percet Füzesabonyban) Max nem akkor megy amikor Te szeretnéd. Fogd fel úgy, hogy az a "jó" vonat elvitt oda a "régihez", hogy Te eljuthass Budapestre, minél hamarabb. (mert ugye "Ő" nem Budapestre indult...nem járhat minden vonat Pestre) :DD

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.21. 11:12:43

na ez a Csabi ez szépen dolgozik, végre egy normálisan megcsinált régi Merci

ez a zöld állólámpás ez rendben van, így kell kinéznie egy kocsinak amit felújítanak

somlói galuska 2010.08.21. 11:18:16

@Csikós Zsolt: igazad lehet a biztosítással kapcsolatban, csak ennyi erővel magadra is lehetsz mérges,(nem csak a csalókra) mert budapesti lakos vagy, ezért fizetsz 2szer(vagy kitudja hányszor) annyit mint egy vidéki,vagyis egy vidéki lakcímmel rendelkező.
Ez ellen tudsz,tudnál tenni.. a biztosítási csalók ellen meg hááát..:DD
Tudom, hogy nincs igazság...de a csekken én azt látom, hogy vidéken lakom hivatalosan, csak fele annyit fizetek, mintha a budapesti címemen lennék. Pedig, így is-úgyis itt vagyok 350napot kb:))17 év alatt 1X adtam betétlapot, szóval nincs lelkiismeret furdalásom azért mert "keveset" fizetek:)

kamikaze5 2010.08.21. 11:19:25

Fele-fele arányban itt is lakom Németországban meg Magyarországon is. Írj egy listát aztán körbenézek a fritzeknél alkatrész ügyileg.

2010.08.21. 11:22:22

"Dezsőt éppen azért vettem, hogy ne kapjak agyvérzést, ha valaki meghúzza a fényezését, megrepeszti a lámpáját, ilyenek. Hogy merjem, akarjam használni, zabszem nélkül."
...
"A Pontonhoz SEMMI sem olcsó, ez már nem az a kor."

Szóval akkor hogy is van ez? Pénz kevés, a használatra vett veterán meg az egyik legöregebb a flottából. Nincs itt valami elbaszva?

Csikós Zsolt 2010.08.21. 11:26:23

@R850R:

Nincs, hiszen a zöld Merci annyira restaurálva (és nem felújítva) lett, hogy minden karc, folt levon belőle. Nem konkrétan az árra mondom, hogy fáj, hanem az állapotromlásra.

A Dezső (amít a zöld szintjére kb. 3 mila lenne még innen restaurálni) terveim szerint csak rálehelést kapott volna. Két apró karc a meglevő ötven mellé nem téma, egy folt a meglevő négy mellé nem tragédia.

Érted, a honnan-hová a baj, ezért szeretném a Dezsőnél a honnant viszonylag alacsonyan tartani.

Így világosabb?

Rocko- 2010.08.21. 11:26:40

no, végre valami haladás Dezső ügyben. már engem is (!) kérdezgettek, hogy mi a helyzet vele meg a zölddel. íme, ez.

és szívenecsen cserélnék. én nyomorgatom a kék felsős fenekét, Dezsőé meg legyen a maa mivoltában kerek. :]

2010.08.21. 11:32:17

@Csikós Zsolt: Kicsit. Ezekszerint két aspektus van: az egyik a karcmentesség fenntartása, a másik a pénz. Én a zabszemet a pénzre értettem, mert a karcmentességet meg lehet oldani pénzzel. Európában túrázva bármikor jöhet egy másik finn kamionos, és mint látszik, nem olyan egyszerű a dolog, hogy "majd a kötelezőből megoldom" - arról nem is beszélve, ha úgy adódik, ogy te vagy a húnyó.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.08.21. 11:35:34

Szerintem Csikós be van pipulva. :) Mondjuk azt én sem értem, hogy hogyan gondolta ezt a napi használatot egy veteránnal kapcs. Meg ez az össze-vissza cibálás sem tesz jót egy ilyen félkész(se) autónak (az a minimum, hogy tréler, ha nem akar az ember még nagyobb bajt). Valahogy nem klappol ez az egész, a kocsi meg ahogy olvasom orrán száján vérzik . Meg ez az istenes story, itt vmi bűzlik :)

somlói galuska 2010.08.21. 11:38:10

@A kód neve Merkúr: és a csajt a képen még meg sem említetted:DD

swt (törölt) 2010.08.21. 11:44:06

@Csikós Zsolt: "terveim szerint csak rálehelést kapott volna."

Komolyan erdekelne, hogy mennyi szopasra van meg szukseged ahhoz, hogy legyere az "oreg auto gombokbol fenntarthato es sose romlik el"-elmeletedrol. Van egy olyan erzesem, hogyha a puposban is elkezd zugni a hatso futomu, es amikor negyedszer mesz le vele Viszre, hazafele megtol egy roman kamion, szuletni fog egy, a motoroshoz hasonlo poszt.

Mar csak a "lengyel elmenyauto"-ban bizom, abban meg van potencial, ami a jovobeli szopos-szerelos sztorikat illeti.

collins323i 2010.08.21. 12:16:08

@swt: te tényleg nagyon nem érted miről van itt szó.

Lacc78 2010.08.21. 12:20:30

OFF

@somlói galuska: Bede Marcika több kínait látott életében, mint cigányt.

ON

Csikós Zsolt 2010.08.21. 12:23:27

@swt:

:-)

Bizony, lesz még verseny a szerkesztőségben. De a Winkler Cougarja is adott azért eleget a világnak...

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.21. 12:28:13

@Csikós Zsolt:
Winklernél az emberismerettel is baj van. Nem megfelelő embertől vette, nem megfelelő embernél kezdte csináltatni. Ehhez tesz hozzá az autó...

somlói galuska 2010.08.21. 12:39:45

@Lacc78: Én nem ismerem,nem is érdekel ki ő és mit csinál,az írással értettem egyet,nagyjából..de ne OFF-oljunk:))

Winkler Róbert 2010.08.21. 12:44:14

@bervas: A te emberismereteddel viszont már lehet venni 41 éves, OT vizsgás Cougart makulátlan karosszériával, 2,3 millióért, amiben _tényleg_ van négy új lengéscsillapító?

min 2010.08.21. 12:56:38

Nehogy már egy valóban jó airbrush művész ne fesse meg a törött elemet olyanra mint a többi...idejétmút.kopottként. Pár kört megérne ez a kérdés

somlói galuska 2010.08.21. 12:56:38

@Winkler Róbert: :DD
na igen...nem egy "mindenkereskedésbentízdarabvanbelőle" kategória:))

abc 2010.08.21. 12:56:57

Azért irigylem a Totálkáros fiukat!

Azért kapják a pénzt, hogy saját magánügyeikről (autoikról, javításaikról) cikkezenek.
Esetleg kapnak pár teszt autót motort amivel mehetnek magánügyben szintén.

Világ legjobb állása!

Sirrah 2010.08.21. 12:59:30

Szerintem ez egy érdekes, de ugyanakkor átlagos oldtimer sztori a törést leszámítva semmi rettenetes nincs benne. Van pénz a biztisítótol, megvannak az alkatrészek, van egy kiváló szerelő, az mégsem várható hogy a márka szerviz újjávarázsolva a kezdebe nyomja a levizsgáztatott kocsi kulcsát.

Sirrah 2010.08.21. 13:01:09

Mindennapi használat. Ha ha ha

Ciri 2010.08.21. 13:01:51

@Csikós Zsolt:

Most látom csak Zsolt, hogy nincs kitéve a sárga matrica.

Akkor lehet írni véleményt is, vagy csak is csak bólogatni szabad?

A kérdés költői volt.

somlói galuska 2010.08.21. 13:01:53

@min: nem vagyok szakértő, de azt látom a saját autómon is, hogy hiába jó javítás után a szín például egy sárvédőn, az évek múlva el fog ütni az ajtó színétől.

Sirrah 2010.08.21. 13:02:32

Mivel a cikk írója sokkal jobban ért az autókhoz mint én, ezért ezt a "Mindennapi használat" dolgot irodalmi szófordulatnak értékelem.

Ciri 2010.08.21. 13:04:08

@Ciri:

"vagy csak is csak"

hubazzdmeg

Csikós Zsolt 2010.08.21. 13:06:19

@min:

Basszus, ez eszembe se jutott :-)

swt (törölt) 2010.08.21. 13:07:12

@abc: "Esetleg kapnak pár teszt autót motort amivel mehetnek magánügyben szintén."

Ismertem nehany, hasonloan egyszeru vilagkeppel rendelkezo embert, aki ugy gondolta, hogy a tesztautoval csak ugy furikazni lehet, nem kell utana irni se reviewt, se hibajelentest, es nem kell menet kozben az ehhez szukseges dolgokat memorizalni es felirni.

A jobbik eset az volt, hogy a budos eletben nem kapott tobbet autot, a rosszabik pedig az, hogy finoman jeleztek neki, hogy hosszutavon nincs jovoje az adott munkaadonal.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 13:07:22

@Ciri:

Ó, a pontonnál sose volt kitéve asszem. Ez egy másik dolog. Még...

@abc:

Ugye? Én is hasonlóan gondolom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.21. 13:25:38

@bervas: Emberismeret? Nagyon sokan hiszik azt, hogy jól ismerik az embereket, külső és belső tulajdonságaik alapján azonnal megmondják, hogy frankó, vagy sem. Én vittem régi ismerőshöz autót, nem azt csinálta, amit kértem. Vittem idegenhez, megcsinálta, szólt, hogy mit lenne még érdemes megnézni, megbeszéltük, megcsinálta.

Az egyikük műhelyvezető,rend van nála és tisztaság, a másik srác raliversenyző, és a garázsban dolgozik. Szerinted melyik nem dolgozott jól? A ralis? Téves.

Tusod, a Time magazin például 1938-ban és 1939-ben két humanistát válaszott az év emberének:bizonyos Hitlert, és Sztálint.

dennisthemenace 2010.08.21. 13:26:35

@Csikós Zsolt: Gondolom, anno az egri polgarok is feltek a vasuttol, mint a gyongyosiek. Oda azert vezet egy leagazas, mert nem akartak a zajos, fustolo vasutat a varosukba. Mire rajottek, hogy megis kellene, mar megepult a fovonal, ami nem erintette oket..DD

Garp 2010.08.21. 13:48:16

@Csikós Zsolt: javasolnám azt a Lacust a TC retro, vagy classic, vagy mittomén fotósának felfogadni. Van érzéke hozzá, már a múltkor is mondtam, hogy nagyon szép fotókat kezd kicsiholni az öreg masinájából. Pirospont neki!

Ez az állólányka kontra Ponton dolgot épp fordítva kellett volna. Dezső patentre, lányka használatra. Bár az Bazeg után nem lett volna előre (illetve időben hátra) lépés. Most komolyan: a ződike így a srácaid egyetemére lett befektetés? (nem, nem köcsögölni, és nem pénztárcában turkálni akarok...)

loláb 2010.08.21. 13:51:23

Zsolt, add el a pontont, és az árából vegyél egy normális nagymotort, amivel elmehetsz dolomitozni.

esef 2010.08.21. 13:53:07

@Csikós Zsolt:
Füzesabony és Celldömölk olyan messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől. Vagy mint a Ponton egy Fiat500-tól. :)
Vérzett a szívem amikor a napi használatról szóló sort olvastam. Napi használatra nem lenne egyszerűbb és olcsóbb és vállalhatóbb projekt valami régebbi Suzuki, Skoda, Opel?

Csikós Zsolt 2010.08.21. 14:04:48

@esef:

Nem ÚGY napi használat. Hanem hogy szép időben (persze ha közbejön eső, az benne van a pakliban) el lehessen vele menni messze. Dolgozni járni, télen, természetesen nem.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.21. 14:08:51

Komolyan mondom, számomra hihetetlen, hogy minden öregautós postnál előjön az, hogy miért nem adja el, és vesz helyette valami újabbat vagy olcsóbbat, vagy kevésbé ritkát (ez azért erősen a LOL kategória), neadjisten (úbameg, kisbetűvel írtam, hogyan kell javítani?) vállalhatóbbat (pl. skodát, suzukit) (jajj, itt is kisbetű lett).

Zsolt, volt régebben az a "Kattintékony poszt". Ez a téma is megérne egy olyat, én szeretem a görbe tükör-jellegű dolgokat.

Garp 2010.08.21. 14:15:24

@Brigi \"B. A.\" főnöke: igazad van. Javasolnám gyorsan Zsoltnak, hogy van egy faros skodám, évek óta garázsban tartott. A segge ugyanígy, illetve jobban összetörve (tudom, szereti a kihívásokat). Faros, tehát jó helyen hajt, a technika csak minimálisan modernebb(?), mégis 88-as autó. Szóval nagylelkűen felajánlanám 1:1-ben cserére. Na? Na? Na? Többször nem ajánlom fel! :))

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.21. 14:27:01

@Garp: Ne fáradj, akkor azzal jönnének, hogy miért nem vett egy öreg 911-et, abban nem forr fel a víz... :D

Dennis01 2010.08.21. 14:27:35

@Garp: Mindig akartam egy hatsokerekes autot. Egy Minire nem akarsz cserelni?? :)

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.08.21. 15:05:04

Huhh... én drukkolok, hogy végre forgalomban legyen, na meg az a zöld merci, wooooww olyan az alja mint egy újnak, szerintem sem lehet mindig olyan veterán autód ami csak bent van a garázsban és ott pihizik. Na hajrá...

swt (törölt) 2010.08.21. 15:06:29

@Garp: "Faros, tehát jó helyen hajt"

Epits belole elmenyautot :)
(bocs)

Demidoux 2010.08.21. 15:37:30

Tegnap voltam Bécsben, ott láttam egy Dezső féle 180D Mercit. Az is olyan szép volt, mint az álom! Eszembe is jutott az itthoni rokona. Most meg a cikk, szóval összeállnak a dolgok...
Jó munkát!

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2010.08.21. 15:41:00

Hát igen, elég nehéz egy ekkora projektet felmérni, szóval érdemes túltervezni az időt, költségeket... Viszont a zöld Merga atom brutál jól néz k!

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2010.08.21. 15:43:22

@swt: Hát, ha összeadjuk, hogy egy jól kifogott öreg autó vételára + fenntartása hány év alatt éri el egy új Suzukiét...
Én pl. még 2 balesettel + javításokkal sem érem el egy mai középkategóriás árát.

Csikós meg egyenesen merciben ül, ami azért nem egy 20 éves középkategóriás szintje.

zeugma 2010.08.21. 15:49:56

@scheerti: A Time nem aszerint választott, hogy ki a legrendesebb, leghumanistább, legsatöbbibb, hanem hogy abban az évben ki volt a legnagyobb hatással a világra. Ez meg ugye tagadhatatlan az említett két fickónál (bár a dicsőség igencsak kétes).
Egyébként egyik éven a számítógépet választották az év emberének, ugyanilyen megfontolásból.

nyelv-ész 2010.08.21. 15:54:17

Érdekes, hogy egy csomóan nem fogják fel, hogy a cikk írója nem azért vesz öreg autókat, mert nem fussa nekije hároméves Suzukira.

Akinek a garázsában évek óta áll egy legalább 3 milláért felújított oldtimer Merci, az nagyon nem ezért vesz öreg autót.

Láthatóan még többen nem érik fel ésszel, hogy egy ilyen poszt nem panaszkodásképp íródik. A cikk írója imádja az öreg krehácsokat, imádja buzerálni ezeket, és kéjérzést okoz neki, ha rájön, hogy hogyan szedje ki a karterből a beejtett csavart egy bowden meg egy mágnes segítségével :-)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.21. 16:21:32

én a saját pontonomat valahogy így képzelem el:

special.blog.hu/2010/08/02/mercedes_benz_w120_power_ponton

a 190 E 2.3-16 motorral jó is lenne, ahogy van

Dennis01 2010.08.21. 16:25:50

@swt: Ez se mindig igaz. A legalapabb 1.1-es Fiat Panda ara £6995 font. Az en 1.3-as Minim veteli arral es egyebekkel £1231.92 fontba kerult nekem. Miutan kijavitottam a nyavalyait, amiket maga az elado is emlitett, tokeletes napi autokent funkcional. Immar 6600km-t tettem bele a majusi vetel ota, meg vagyok elegedve vele.

pickapu 2010.08.21. 16:27:05

Ezt jó hallani, hogy a Ponton is elindult azon az úton, hogy Családi Világjáró legyen belőle.
Hazafelé meg valószínűleg nem jó vonatot választottatok, mert Egerből is van közvetlen járat Budapestre (legalábbis pár éve még volt). Azon aludtam el, és Füzesabony helyett Kálnál szálltam le...

Dennis01 2010.08.21. 16:28:32

@GYUSZI BACSl: Nagyon jol nez ki, bar en hianyolom belole az eredeti muszerfalat, az sokkal jobban mutat benne..

Hurri Kán 2010.08.21. 16:45:23

Végre csak lesz belőle kirándulós autó.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.21. 16:52:15

OFF

Bréking: itt vannak az első sajtófotók az új CLS-ről nagy felbontásban, takarás nélkül!

special.blog.hu/2010/08/21/breaking_news_mercedes_benz_c218_cls_500_az_elso_sajtofotok

itt jelezze az, akinek tetszik a hátsó ajtó kilincse (:

ON

Alvin666 2010.08.21. 17:36:38

@Csikós Zsolt:
Khmm...
Isten
From Wikipedia, the free encyclopedia

There are multiple meanings of Isten

* Isten is an alternative spelling of Astennu, a figure in Egyptian mythology
* Isten means God in the Hungarian language.

Forras> en.wikipedia.org/wiki/Isten

Kedves Csikos, kicsit tul hamar osztogatod itt az egyeseket ugy latom. Gondolom ezt a kommentemet is torlod majd, korrekt modon...Isten vonatkozasaban befejeztem a dolgot, meg akkor is, ha altalanos istenrol irsz, ami a mi kereszteny kulturkorunkben nem tudom mit is jelent valojaban...
Lehet buddhista vagy esetleg muszlim. Akkor persze bocs.

vasnyűvő 2010.08.21. 19:48:10

@Csikós Zsolt:
"kilakatolja a farát, meg amit talál."

Mindig így indul,amit találunk aztán egyszercsak kiderül,hogy ki kell kalapálni a kasztni úgy cirka 80%át a semmiből:))))) Pláne a coupekat.

Mintjárt átdobok emailen egy fényező-mázolót Eger környékén.

Winkler Róbert 2010.08.21. 20:31:24

@Alvin666: Nem törli, és én se, hadd álljon itt elrettentő példaként, hogy az ennyire hülye kommentelőket kimoderáljuk a vakáció végéig.

Hurri Kán 2010.08.21. 20:33:38

@GYUSZI BACSl: nekem kicsit zavaros ez a forma (hátsó sárvédő környékére a mostani E-klasséról odakevert élek), az előző CLS az nagyon-nagyon!!

faterpolo 2010.08.21. 21:08:13

@Alvin666: Ne vedd csezsegetésnek, de a Wikipedia nagyon jópofa oldal, ha reál tudományos ismereteket, színészek életrajzát, esetleg autógyárak történetét olvasgatod rajta. De nyelvészeti, teológiai, és egyáltalán bármilyen humán tudományos témában megbízhatatlan forrás - nem véletlenül harapnak érte egyetemi tanárok, ha valaki hivatkozni mer rá egy beadandóban...

Üdv:
egy bölcsész

faterpolo 2010.08.21. 21:14:24

*cseszegetésnek

Üdv:
Egy gépelni nem tudó bölcsész

Csikós Zsolt 2010.08.21. 21:15:51

Közben megvilágosodtam, mint szőke nő, amikor megtalálja a villanykapcsolót.

Igazából azért van ez az egész veteránozás, mert túl sokat legóztam (és merkuroztam, aki még emléxik) gyerekkoromban. Ugyanazt a gombot nyomja meg.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.21. 21:45:46

@Csikós Zsolt: No, ez bizony mán igaz beszéd! Én rendszeresen úgy érzem, egy-egy probléma megoldásakor, mint ha legóznék. Különösen, mikor a csavaros dobozban keresgélek megfelelő anyát, alátétet.Turkálok, kotorászok, ha találtam egyet, akkor mormogom, hogy kell itt még lenni, mert ha ezt ilyen könnyen megleltem, valahol bújik egy másik is. Tisztára, mint amikor kék 2x1-es kockát keresett az ember.

Hurri Kán 2010.08.21. 21:52:36

@streetsta: fém építőjáték(csavarozós-elektromos) az volt? Nekem egy orosz készlet volt, rém pontatlan, állandóan hajlítgatni meg reszelgetni kellett, de imádtam!
Valami ilyesmiről is lehetne írás a Kisauó blogban.

Opelfan 2010.08.21. 22:07:59

Én csak azt nem értem, hogy miért a Ponton lesz az az autó amibe nyugodtan be mersz ülni és nem akarsz belőle tökéleteset. Ha a városban is vezetgeted majd néha és lesz vele egy koccanás sokkal nagyobb szívás lesz hozzá bármit szerezni mint egy állólámpáshoz vagy a w123-hoz.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 22:31:13

@Opelfan:

Szerinted egy W123 ugyanaz, mint egy Ponton?

McDonald's és indiai étterem? Az is egyforma? :-)

Dennis01 2010.08.21. 22:34:43

@gyvy: Fateromtol orokoltem egy regi orosz femepitos keszletet, imadtam... Az egyetlen bajom az volt, mikor megepitettem a darut, egy apro alkatresz hianya akadalyozott a teljes siker elereseben.. :)

Hurri Kán 2010.08.21. 22:42:29

@Dennis01: hát azt az egy szem alkatrészt nem lehetett volna pótolni? Helyettesíteni? Hol a tűz? Hol a találékonyság ? ;-)

Dennis01 2010.08.21. 22:43:12

@Csikós Zsolt: Mar csak egy Fecske hianyzik a Dezso es a zold allolampas kozotti urbol, hogy teljes legyen a Mercedes flottad.. :)

Csikós Zsolt 2010.08.21. 22:48:53

@Dennis01:

Azt nem szeretem annyira... Talán a nagyot.

Dennis01 2010.08.21. 23:11:51

@gyvy: Hat igen, az alkotas elmaradt.. :)

@Csikós Zsolt: Jol emlekszem, hogy streetsta-nak nagy fecskeje van? Azt megveszed, ugyis jo autonak tunik.. :)
170-es Mercit meg tudsz szerezni, megveszed a Kati neniet, amit regebben mutattal be egy posztban.. :)

esef 2010.08.21. 23:12:25

@Csikós Zsolt:
Értem. Már készültem lekapcsolni a villanyt és becsukni magam mögött az ajtót, hogy a Ponton évi 40 ezreket fog furikázni...

a márk 2010.08.21. 23:34:14

Zsolti bátyja! Tuningos körökben mostanában amúgy is divat a Rat sztájl, Dezső pedig 100%-ban autentikus darab egy ilyen dizájnhoz.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 23:38:15

@Dennis01:
W108-asa van, Fecske sosem volt V8-assal :-) Kati néni pedig egy gusztustalan pénzsóvár öregasszony, ha ez nem jött volna át. És totálisan el van tájolva, mellesleg szállva is.

@a márk:
Még jó alap. Még...

Dennis01 2010.08.21. 23:52:44

@Csikós Zsolt: Bocsi, annyira nem vagyok tisztaban a Mercedes kulonbozo tipusait illetoen sajnos.. :)
Kati nenit viccnek szantam am , emlekszek az irasodra, az ilyen oregasszonyoktol engem is kiraz a hideg. A vege ugyis az lesz, hogy az unokai apropenzert elherdaljak az osszes ertektargyat a kocsival egyetemben..

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 00:17:20

Van már fényező?
Aki jól dolgozik, olcsón és tökéletesen?
Tudok...Ha kell.
Kicsit keletebbre - de mindenképpen ajánlom, én Pestről hazajárok hozzá, ha bajom van.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 00:21:33

@gyvy: Volt énnekem keletnémet Märklin-utánzatom -az klassz volt,de sajnos kevés, nem volt elég kerekem, ,meg mindenfélém hozzá. Aztán kaptam egy ilyen Szovjet típusút, mint amit említesz. A gyerekeket nem lehet elég korán szoktatni a Vörös Hadsereghez. Pontosan olyan zsírpapírba volt csomagolva a sok kis fém lemez, mint a katonai pótalkatrészek. Máig emlékszem arra az orrfacsaró, csakis Szovjet fém tárgyak csomagolására használt gépzsír szagra. Nem is tudom, miből gyárthatták, bálnazsír, fókazsír, de penetráns volt, az biztos. Ja és sorjás volt minden darabja. Nem szerettem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 00:29:19

@Dennis01: Neehem adom! Imádom azt a dögöt. Ráadásul, ha kell, más Mercedesek segítségére is siet. Végre betettem a hűtőt, megkapta a vákuumos előgyújtás-szabályzót. Botrány, ahogy ez a vén dög megy. Hiába no, derz nó riplészment for diszplészment, nekem is be kell látnom.
Kíváncsi vagyok, ez a kis finomhangolás mennyire javít a fogyasztásomon. Ja, hétfőn veszek egy stroboszpókot, a régi behányt, oszt helyre stroboszpókolom a gyújtást is, hátha az sincs teljesen frankóra téve.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 00:53:54

@KadettGSiforever!!!:

Térjünk rá vissza, már volt két tipp, de nekem kellene referencia: ez azt autót ilyen minőségben, ennyi idő alatt, ennyi pénzért fényezte le. Bár ez sem garancia semmire, Pisti, amikor megismertem, precíz volt, gyors, olcsó, mára a "gyors" szőrén-szálán eltűnt a képletből.

Köszi!

generator 2010.08.22. 01:52:56

@Csikós Zsolt: "precíz volt, gyors, olcsó"
Nálad optimistább ember egyszerűen nincs. :D

Dennis01 2010.08.22. 02:20:50

@streetsta: Akkor ezek szerint tenyleg jo vasart csinaltal, mikor megvetted.
Irhatnal a ven dog kalandjairol posztokat, mint Zsolt, biztos sokakat erdekelne..

@streetsta: @Csikós Zsolt: Egyebkent nem tudna valamelyikotok ajanlani valami oldalt, ahol tobb infot talalhatnek a kulonbozo Mercedes modellekrol? Igazan erdekelne a dolog..

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 09:10:36

@Csikós Zsolt:

Seat Leon totálba fújva 5 nap - 200.000.
Suzuki Swift hátsó ajtó+ C oszlop 35.000.
Tudom, ezek nem "olcsók" - de az öreg hasonló lehet, mint a te Kareszod - atomvillanás cigi, fogak közt préselt szavak. :)
Mindent megcsinál az öreg - és gyári minőségben.Nem ajánlanám, ha nem lennék háklis ezekre a dolgokra.És ő nem felelne meg nekik. :D
A Seat Pesten van,ha fent leszek, meg tudom mutatni, az öreghez viszont be kell jelentkezni, mert a munkája miatt mindig be van táblázva.
Ja, és Rakamazon van.Tokaj+3 km.

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 09:18:50

@Csikós Zsolt: És már 13 éve járok hozzá - semmi nem változik.
Imádja a munkáját.

Ronin_ 2010.08.22. 09:27:37

Élvezet olvasni a cikket is, meg az utána következő szópárbajokat is!:-D

Csikós Zsolt 2010.08.22. 09:50:34

@KadettGSiforever!!!:

Az Celldömölk mellett van? Viccet félretéve: 123 km, ííí.

Csabinak ilyen béna utánfutója van, egy falunyit, talán kettőt még elrángatja, de ennyit. Arra külön tréler kell, Egerbe levinni, onnan tovább. Ez kicsit messzinek tűnik. És nem tudok rájárni ellenőrizni, pénzt vinni, ahhoz már Eger is kezd messze lenni, hogy havonta menjek.

w126sd 2010.08.22. 10:19:32

Csá Csík!!!!!!
Mi van a POókkal????????
Steyr-Puch eltemet:-)

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 10:37:31

@Csikós Zsolt: Nos - ide pénz nem kell, csak a végén.És azt megmondja az öreg, mennyi lesz majd.99%-os pontossággal - az elején.
Ember, egy tréler bérlése 5000 per nap... :)
Adjak pesti címet...?Én, a vidéki? :D
Viccvóóót. :)

De ha a referencia érdekel majd, Pesten vagyok 28-tól!

Garp 2010.08.22. 12:35:38

@Winkler Róbert: :DDD
@swt: jó helyen hajt, de szarul! :) Újjáépítésre vár. Korral csak nemesbbé a vas. Vagy ilyesmi. Nem adnám, ő az enyém, az emlékekkel együtt, még ha csak egy 120-as is.
@Dennis01: hát na?! Megszabadulnál a Minitől? Ezt először hallom.

collins323i 2010.08.22. 12:36:10

@swt: nem magyarázok én semmit neked. más postok után már kiderült, hogy nincs kivel beszélni.

Egonka (törölt) 2010.08.22. 13:02:50

Nem értem, hogy miért a Ponton kap kompromisszumos renoválást? Miért ez lesz a hellyel-közzel napi használatú autó, amelyiknél belefér egy-két hiányosság, holott szerintem ez az autó az egész Csikós-flotta legértékesebb, legpöpecebb veteránja lehetne... Miért e döntés? Pusztán anyagi?

CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 14:57:41

A ződ állólámpától lementem hídba!!! Hát, ezzel én se nagyon mernék kimenni az utcára a szutyokba! Ha pedig elkezd esni az eső...! Tényleg gyönyörű -beszarás, így kell valamit megcsinálni, ha kiállításra... izé, hát, megértem Csikóst, hogy nagy dilemmában van: itt egy régi Merci, ami tökéletesen fel van újítva, most már lehetne élvezni vele az utazást, de...

Szerintem, ha nagyon elúszott a családi költségvetés, akkor állólámpást el kell adni és a Dezsőt üzembiztossá tenni a családi túrákhoz, viszont, ha még ki lehet gazdálkodni, akkor azért mégiscsak meg kéne tartani és néha elmenni vele erre-arra, mert ebben az állapotában bárhol Európában megcsodálják, meg a többi élményfaktor...!
A ződ állólámpást kár lenne eladni.
Úgyse tart semmi örökké, így ez az állólámpa sem! Teljesen mindegy, hogy más keze alatt megy tönkre, vagy egy múzeumban eszi meg a moly száz év múlva, akkor is elmúlik ez a makulátlansága, ami mindenhogyan fájni fog, viszont, ha soha nem vitte el a családot gyönyörű európai túrákra, akkor viszont szinte semmit nem adott vissza a ráfordításból.
Valahogy úgy kéne -szerintem- felfogni, mint egy Michelin-csillagos étteremben elkészített, a csúcsgasztronómia esztétikai igényeinek is tökéletesen megfelelő ételsort, amit ugyan lefényképezhetünk, hogy "oh, milyen szép" (volt), de aztán mégis csak bedörgöljük az arcunkba az ízek miatt, és... végső soron sz@r lesz belőle, pedig sokba is került, de ez egy ilyen dolog, ilyen a világ, amiben élünk.

swt (törölt) 2010.08.22. 15:42:26

@Dennis01: "sajnalnam eladni a Minit is, foleg, hogy kifogtam egy ilyen jo peldanyt"

En eddig azt hittem, hogy a gombokbol fenntarthato, uzembiztos oreg auto teljesen altalanos dolog. Most meg kiderul, hogy ki kell fogni?

swt (törölt) 2010.08.22. 15:43:39

@collins323i: Sajnalattal veszem tudomasul, hogy nem fogsz oktatni, mester. Kar, pdig ugy keszultem ra.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 15:44:07

@Dennis01:
Húh, basszus! Akkor méginkább ott van a "zabszem-effektus"!
Ezexerint télleg csak szobornak lesz jó? ...lemenni időnként a garázsba és megcirógatni, beleülni és elképzelni, hogy milyen király lenne vele krúzolni a családdal Dolomitokban, egy veronai étterem teraszáról figyelni, ahogyan nyugodtan, méltóságteljesen várja, amíg a család feltölti magát "üzemanyaggal".
És, persze jólesően nyugtázni, amint a az olaszok, meg mindenféle más népek megcsodálják a tökéletes állapotú öreg járgányt.
So pity!

dennisthemenace 2010.08.22. 17:01:34

@Dennis01: Csehszlovak volt, de mindegy; azt sem tudod, merre van..DDD

Csikós Zsolt 2010.08.22. 17:23:10

@w126sd:

Ott a csabinál a motorházfedele, hogy kiszedje belőle az 1958 február utáni lyukakat. Azok nem kellenek az enyémre. Hát... nagyon lassan halad. Borzalmasan.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 17:24:54

@Egonka:

Nem. Nem múzeumot akarok. A zöld már múzeum, a Bianchi nem bír külföldre menni, mert eltipornak a kamionok. Ha olvastad a dezsős kalandot, ott többször is elmagyaráztam, miért.

Magnum440 2010.08.22. 18:27:21

Én teljesen megértem Zsolt álláspontját, ami a kissé avittos állapot megőrzését illeti. A 25 éves Asconámmal én is így vagyok, legyen a motorja, fékje stb. rendben, meg persze ígyekszem róla évente eltűntetni a csipát, rügyeket, fekélyeket kisebb-nagyobb sikerrel, de a "fényezése" marad, így nem kapok agyf@szt mikor meglátom a tecsó parkoló használata után a meglepiket, csak legyintek. Most is felfedeztem a minap egy új karcot, erre csak annyit mondtam: nahát szevasz mi még nem találkoztunk, mióta vagy itt? Arról nem is beszélve, hogy a hátsó lökösön megjelent valami lenyomat ami gyanúsan olyan mintha a szomszéd kissrác első kereke által lett oda. de ilyesmivel nem kell foglalkoznom. Amúgy persze szivat a gép rendesen de így is szeretem. Más példával élve: mikor kifesti az ember a szobát, a szekrény mögött mindig penészes és rohad a fal, mikor visszateszed a szekrénysort, már előre tudod, hogy nem kell sok idő és megint rohadni fog...

_John_Doe_ 2010.08.22. 21:13:38

"A Ponton tényleg olyan stabil, mint egy mai autó, szuperül rugózik, egyáltalán nem kell fűrészelni a kormányával semmilyen sebességnél, mert megy egyenesen, kanyarban pedig marad az íven. Micsoda őrületesen más autó lehetett ötven évvel ezelőtt egy Mercedes"

Ezeket gyakorlatilag minden mai autó teljesíti. Ha ilyen igényeid vannak, vegyél egy VW Golfot.
Nincs azzal semmi baj, ha biztonságos, kényelmes, jó autót akarsz. De akkor miért ezzel a (már bocs) szarral akarsz közlekedni?
Nem értem ezt a veteránautós áhítatot, ha szinte minden bajával szerelőhöz szaladgálsz. Azt hittem az igazi veteránosok otthon a ház végében a garázsban szabad idejükben élnek a szenvedélyüknek, aztán ha végeznek vele (sose) könnyes szemmel törölgetik, néha napján egy-egy veterántalálkozó kedvéért utcára viszik.

Rocko- 2010.08.22. 22:13:23

"Tehát a zöld Merci egy centivel a cél előtt ismét elakadt, mert amíg nem indul be, nem tudom kiszedni a garázsból. Ha nem szedem ki, nem tudom megfordítani. Ha nem tudom megfordítani, a jobb oldali ajtókhoz nem férek hozzá, tehát nem tudom befejezni a kárpitjait. Megint félretettem."

Zsolt! arra nem gondoltál, hogy egy szép, szélcsendes, páramentes napon kitolni/kihúzni az előzetesen feltakarított utcára (rendőri biztosítással. ;) ), ott megforgatni, aztán úgy visszatolni? :)

africans 2010.08.22. 22:22:39

@Rocko-: Na de mi van, ha arra repül egy légy...-)

Csikós Zsolt 2010.08.22. 22:23:05

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:

Te azért eléggé merev fiókokba teszed a társadalom tagjait.

Nem szóltak még, hogy ez kóros?

Van orvosom, szám privátban megy, ha kell.

Csik

Csikós Zsolt 2010.08.22. 22:30:08

@Rocko-:

Mélygarázs. Így már vágod?

Rocko- 2010.08.22. 22:31:37

@Csikós Zsolt: nálatok? kihúzni se lehet? :(

Garp 2010.08.22. 22:46:44

@Csikós Zsolt: mélytorok. Csörlős terepes cimbi? Vagy túl sok a hibalehetőség? Csak 5let.

@dennisthemenace: :D.

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: Azért megnézném azt a veteránost, aki fényező és kásztlis műhelyt is fenntart a lugasban. Csikóstól olvastál már cikket/posztot? Csak úgy 80%-a szerelős témájú. Write only?

MR KESZI 2010.08.22. 22:48:51

Tengermély tisztelet Csikós Úr!

Ha nem is mindennap de azért gyakran olvaslak és bírlak is titeket de nem szokásom kommentelni. Most muszály:
"ha valamitől hányok, az a biztosítási összekacsintásokból élő piti és nem annyira piti gengeszterek hada. Hiszen miattuk kerül például nekem olyan sokba a biztosítás. Hogy hányan élnek ilyenből, az tényleg vérlázító – én csak néha látok bele egy-egy szeletébe ennek az iparágnak, de olyankor mindig elszédülök."
Háát, uraságod vagy nagyon álszent vagy borzasztó naiv (én természetesen a másodikra tippelek) és rosszul választ barátokat.
Múltkorában hatalmasat derültünk a régi csapattal amikor a totalcar hasábjain viszontláttuk fiatalságunk legnagyobb csalóját akit a barátodként írtál le. Az egyik cimbi kommentált is.
Valami benzintemető bálnát vittetek Németbe vizsgáztatni és veletek ment egy HÁ Laci nevű illető is.Róla beszélek. Az embered arról volt híres, hogy kizárólag biztosítási csalásból meg mások lehúzásából (utóbbit akkor még sajnos nem tudtuk) él.Mellette tucatjával tett lóvá olyanokat akik le akarták biztosítózni a kocsijukat. Vagy a külföldi betétlap húzós, valutában átvett árával pattant meg vagy a meghatival felvett kártérítési összeggel tünt el, vagy egyszerűen csak évekig húzta az ügyintézést amitöl elfáradt a tulaj és a jól megdézsmált töredékösszeggel is beérte. Magyarul mindenkit átbaszott az ügyletben nem csak a biztosítót.XD! A fél világ üldözte évekig, azért növesztett ekkora szakállat.
Régen,több mint tizenöt éve egy vadonatúj, akkori árakon is tizenmilliós, jobb lakás árát érő SL-es kabrió merdzsót is lenyúlt az öccsével. Ez nem biztosítós csak egyszerűen patkány kategória. Történt, hogy a testvérét felvette kertésznek egy ma is ismert jól menő úri divattal foglalkozó cég tulaja.
A kiscsávó lassan benyalta magát a családba elvitte néha mosatni a kocsit majd szépen lemásolta a kulcsot amit jópénzért eladtak egy tolvajnak.
Itt jönne, hogy városi legenda, satöbbi, de esküszöm nem mert a tolvaj gyerekkori spannom aki azóta vastagon leülte a dolgaiért ami járt és régesrég jóútratért családapa.
A legszebb, hogy a kulcsot ellopó kis pondró ma egy olyan ruháscégnél főnökösködik ahová később pont a merci szerencsétlen lehúzott tulaja protezsálta be.Erre varjatok gombot srácok! Bocsesz ha megzavartam a hangulatot , moderáljatok ki nyugodtan nem akartam feszkót én csak Csikós urat féltem!XD

_John_Doe_ 2010.08.22. 23:25:39

@Csikós Zsolt:
Ha te a zért a hozzászólásért orvoshoz küldesz, nem az én agyammal van a baj.

Ja, látom, neked már van orvosod.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 23:34:03

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:

A nővéremé a cím :-)

De ez a durva skatulyázós dolog elég súlyos, lásd be. El nem tudod képzelni, hány ezerféleképpen veteránoznak az emberek. Én ebben mozgok közel húsz éve, csodákat látnál. És rémisztő dolgokat. Én egy abszolút átlag unalom vagyok.

_John_Doe_ 2010.08.22. 23:41:33

@Garp: "Csak úgy 80%-a szerelős témájú. Write only? "

:))
Szerintem a fele se, de mindegy.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.23. 08:47:57

Szerintem az ombudsmanushoz kell fordulni, mert az mindent el tud intézni. Azt is meg tudja magyarázni, hogy hogyan kell a rövidnadrágot kitérdelni, mint ahogyan azt is, hogy a redbulleerréjszt be kell tiltani, mert a zaj miatt némelyeknek sérül a nyugalomhoz való joga.
Ugyanígy azt is, hogy Csikós Zsolt veteránautózzon, de legfőképpen azt, hogy megossza velünk az élményeit, mert ezáltal némelyeknek megzavarja a lelki békéjét.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.23. 09:12:27

...ja, és természetesen:
CSIKÓS MONNYON LE!
VILÁG PROLETÁRJAI EGYBESÜLJETEK!
SZORGOS NÉPÜNK GYŐZNI FOG!
A KOCA EL VAN VETVE!
AKI MÁSNAK KELVE KENÉZ, ANNAK HOLNAP EGY TÚZOK!
És különben is! Mennyen mindenki a francba a dógára! Mennyen a televízió, a rádió, a filmgyár, a televízió, a mosógép, a porszivó... mer a lóunak is rég enni köllene má adni, mer beborúl azis a zagyába...!

2010.08.23. 10:37:51

...Zsolt, nem értem, mit aggódsz azon az esküvői szállításon. Nekünk a 2011 tavasz-nyár tökéletesen megfelel :) Ha máshogy nem, a zöld állólámpás is jöhet, bár Dezsőt izgultuk végig, az lenne a nagy truváj.

Örülök, hogy Dezső jó kezekben van :)

Csövi,
B és M

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.23. 11:35:32

Zsolt, ha neked az volt a szándékod, hogy mindennapokon használható oldtimert találj, amire csak pár tízezer, esetleg két-három százezer forintot kell rálehellni, akkor szerintem nem a kínálat aljáról és nem látatlanban ütünk le autót.
A balesettöl eltekintve ugyebár, mert azt senki sem tudhatta elöre.
Szóvál látok némi ellentmondást.
Tudom, felkínálta a tulaj az autót, mert nem vitték el az ebayen.
Én arra jutok lassan a sztori elörehaladtával, hogy türelmesen kellett volna nézelödni a német piacon és ott megcsípni egyet, de olyat, ami minden szempontból megfelel. Ettöl függetlenül sok sikert.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 14:20:59

@malenykij polgar:

A tétovaság oda vezet, hogy nem veszel végül semmit :-)

Garp 2010.08.23. 14:27:09

@Csikós Zsolt: na erről tudnék mit mesélni...:S

Dennis01 2010.08.23. 16:06:39

@Garp: Ebben te szakerto vagy, nemde? :D

swt (törölt) 2010.08.23. 18:44:29

@Csikós Zsolt: Meg mindig jobb, mintha azzal, amit vettel, eleted vegeig szopsz.

En sem ertem egyebkent, hogy nalatok miert mindenki a kinalati paletta legaljabol valogat, es szop vele, mint a torkosborz. Komolyan nem esett le, hogy ha a paletta kozepebol valogattok, sokkal olcsobban jottok ki?

Nem kivanom neked, hogy a pupos javitasa soran husveti tojasok keruljenek elo a karosszeria alol, de van ra egy fogadasom, hogy igy lesz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.23. 18:52:45

@swt: a TC-nél ennek van tradíciója (:

a németeknél öreg szabály, hogy nem lehet jobb kocsid, mint a főnöködnek

tehát a TC-nél a Bende kocsijának a színvonala a max, ami a földi halandók számára elérhető

ezzel el is mondtunk mindent (:

Csikós Zsolt 2010.08.23. 20:13:38

@swt:

De. Csak túl sokat jártunk bolhapiacra :-)

@GYUSZI BACSl:

Jaj ne, én azt hittem, már fölötte vagyok...

mtk001 2010.08.23. 20:14:20

@GYUSZI BACSl:
Höhö ! Ez igaz !!!

Azért nagyon szurkolok, hogy Dezsőből használati tárgy legyen és ne szobor, mint a zöld állólámpásból.

mtk001 2010.08.23. 20:15:21

@GYUSZI BACSl:
Höhö, ez igaz !

Azért nagyon szurkolok Dezsőnek, hogy használati tárgy legyen és ne szobor, mint a zöld állólámpás.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.23. 20:37:04

biztos hogy celldömölk? eger-budapest utat nem hiszem hogy a dunántúl közepe felé kerülve tettétek meg...

swt (törölt) 2010.08.23. 20:44:57

@GYUSZI BACSl: "a németeknél öreg szabály, hogy nem lehet jobb kocsid, mint a főnöködnek"

Nem nagyon talalkoztam ezzel, volt olyan fonokom, aki 10 eves Kawaval jart, meg olyan is, aki Corsaval.

Viszont az ugyfelhez sosem megyunk felso kategorias autoval, ez teny - mert azt fogja hinni, rajta akarjuk megkeresni az arat. Tovabba ugyfelet tuloltozni sem erdemes.

Rocko- 2010.08.23. 20:50:05

@GYUSZI BACSl: nem lehet jobb kocsija? ja, végülis a zöld szobor véletlenül se veri semmilyen szinten Bende bármelyik autóját.

swt (törölt) 2010.08.23. 20:56:11

@Csikós Zsolt: En is jartam egy idoben, csak aztan egy ido utan feltunt, hogy az a sok szar, amit hazahurcolasztam "ennyiert nem lehetett otthagyni" alapon, azota is a pincenek ugyanabban a sarkaban rohadt, ahova letettem anno.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:03:40

@swt:

Én el szoktam adogatni belőlük néha. Már előre tudom egy csomószor, hogy csak a konzumidióta gyomorkorgása miatt veszem meg, aki bennem lakik. Olyan huszadik cucconként veszek valamit. Mondjuk a Dezső nem ilyen volt, azt már figyeltem egy ideje a szemem sarkából, mint közel elérhetetlen dolgot. Vegyük úgy, hogy itt jött az a szikra, hogy levetettem magam a mélybe :-)

swt (törölt) 2010.08.23. 21:22:40

@Csikós Zsolt: Ezen a beteges gyujtogeto eletmodon csak a sokkterapia segit: rendelsz az FKFtol egy kontenert, es belebaszkodod mindet.

Rocko- 2010.08.23. 21:26:08

@swt: na de mi a szarért zavar ez téged? nem te pénzed, nem a te orrod alá csinálja, sőt szerintem nem is köteleznek hogy olvassad. akkor meg miért fáj az ő öröme?

swt (törölt) 2010.08.23. 21:37:36

@Rocko-: Nekem az egvilagon semmi nem faj, mindenki a maga szopoalarcanak kovacsa.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:41:43

@swt:

Jó ötlet... Szopóálarc vasból, hm...

Krisi 2010.08.23. 21:52:16

@Csikós Zsolt: bocs az off miatt, de az 1-es és 8-as képen milyen karóra látható?

a zöld állólámpás amúgy még mindig kegyetlenül kurvajól néz ki, várjuk már a történetét egy kiadós vasárnapi 46oldalas posztban, de ha csak nyomtatva jelenik meg azt se fogjuk megbánni :)

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:58:32

@Krisi:

Egy Omega egygombos stopper, barna, olyan hetvenes évek eleji, tehát nem passzol teljesen a Dezsőhöz. De majdnem :-)

swt (törölt) 2010.08.23. 22:23:24

@Csikós Zsolt: Latod, a sok lom helyett lohettel volna a bolhapiacon egy hozza passzolo domborszamlapos Constellation-t:
www.chronometer-chronographen.de/assets/images/Omega-Constellation-420.jpg

Krisi 2010.08.23. 22:39:28

@Csikós Zsolt: jólvan, látom megvan a kattanás minden örökkévalóságnak gyártott dolog iránt :)
amúgy szép darab, énis olyan betegségben szenvedek hogy betegesen vonzódok a jópár éves bőrszíjas órákhoz. nekem egyelőre egy nálam kb kétszer annyi idős Doxa van, de félek hogy lesz még több is. kezeltetni kéne.

@swt: ez is szép darab. a modorod néha hagy kivetnivalót maga után de az ízlésed azért megvan valljuk be :D

Csikós Zsolt 2010.08.23. 22:42:57

@swt:

Ja, Dani barátomnak van egy ilyenje - nem is igaz, az egy ugyanekkori Seamaster - klassz. Nagyjából egy műfaj. Az domborszámlapos, az enyém meg olyan, mint a kistányér, középen lapos, az indikációk környékén meg ferde. Nagyon szeretem, csak az a rossz benne, hogy nincs dátumablaka. Létezett olyan is, de az nem 40, hanem inkább 60-70 ezer HUF.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 22:49:43

@Krisi:

Vigyázz, soha nem tudod abbahagyni, ha elindulsz a lejtőn. Nekem is volt egy időben húsz órám. Rohadt nagy fegyelemmel vágtam vissza asszem nyolcra. És folyamatosan viszket a vehetnékem. De nem.

A kedvencem mind közül egyébként ez:
www.atimetoget.com/2009/03/seiko-bullhead_5794.html

70-ért vettem, de mire rendesen resettelt a stopper, meglett a gyári fémszíj, be lett állítva, már 125-re rúgott. De imádom, régen egy hatalmas óra volt, most szinte picike, viszont irtó trükkös a háza, az üvege, ráadásul ez volt a világ első automata, két körös, dupla dátumos oszlopkronográfja. Annyi alkatrész van benne, hogy sűrűn beterít egy kisebb asztalt. Az órásom zokogott, amikor szerelte. Nekem fekete Bullhead-em van, kék kis körökkel, mint a második képen, de a japánok az én verziómat úgy hívják: "kuro uma", azaz fekete ló. Tudom, Seiko, meg ciki, de ez tényleg egy gyöngyszem 1974-ből.

Rocko- 2010.08.23. 23:28:22

@Csikós Zsolt: vajh van óra-Belsőség, a maga Edéjével? :)

Csikós Zsolt 2010.08.23. 23:46:03

@swt:

Ismerem én ezt, de ez egy nagy felületű, viszonylag lapos óra, a Bullhead magas, de ránézetre elég kicsi átmérőjű. Másfajta jelenség teljesen.

@Rocko-:
Érdekes lenne. De ha tudnám, hogy van, nem mernék belekattintani. Most épp Honda SS50-esket nézek.

Krisi 2010.08.23. 23:55:41

@Csikós Zsolt: pont ezért nem akarok többet venni. olyan ez, mint a tetoválás: egynél nem lehet abbahagyni, ezért nem kell elkezdeni se. de aztán mégis azon kapom magamat hogy beírom a Glashütte szót a Vatera keresőjébe...

swt (törölt) 2010.08.24. 08:35:08

@Csikós Zsolt: Sotet szamlapon ket vilagos szogletes krono-mezo egymassal szemben a 3asnal es a 9esnel, a 6os feletti datummezovel, ez szamomra a Monaco. Ezt az elrendezest a Heuer talalta ki 1969-ben, ezer kozul fel lehet ismerni. Minden mas, ami erre hajaz, szamomra csak utanerzes, bocs.

swt (törölt) 2010.08.24. 08:44:59

@Krisi: Egyaltalan nem kell melyen belebonyolodnod es a gatyadat rakoltened, vegyel egy olcso, klasszikus formaju svajci orat, amirol 10 ev mulva sem erzed, hogy kiment volna a divatbol. Ilyen peldaul a Wenger Commando.

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350050967866
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160236081441
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120605967549

Hasznaltan meg ennel olcsobban is hozzajutsz.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 09:52:23

@swt:

Van egy mindennapos Certina DS-3-am, teknőchátas, és nem a fekete számlapos, forgatható lünettás. Annál nem kell több. És ha nem divatos, annál jobb, engem nem érdekel a divat, épp egy kicsit túl felfújtnak érzem azt, hogy mindenáron divatosnak kell lenni mindennek, még a veteránautónak is... Különben épp erről a military-lookról jövök le épp. Ráadásul mutatós kvarcórát nem veszek, kvarcot csak LCD-sben, csak tengerpartra. Esetleg egy retró Seikót a 80-as évek legeslegelejéről, de az a maximum.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 10:28:43

@swt:

Ennél azért én sokkal jobban belebuzultam az órákba már korábban :-)

zöldi 2010.08.24. 11:46:34

@Csikós Zsolt: Aztán hol? Hónapok óta nm láttam itthon eladót :D

Ejoy 2010.08.24. 13:57:56

Ez a Csabi gyerek gyönyörű munkát végzett a zöld Mercivel. Miért nem viszi oda a kocsiját a már sokszor átba...tt kollégád?

Egy férfinak három ékszere van mondta nekem egyszer egy ember: Egy szép toll, a karika gyűrűje, és egy minőségi óra.

Órából mutatósat, csak felhúzós mechanikusat!

Krisi 2010.08.24. 14:20:36

@swt: akkor már inkább veszek egy régi, márkás automata órát, az a nagy álmom.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 15:53:53

@zöldi:

Volt kettő is, egyiket most hozzák fel vidékről, három vevő van rá :-(((((((((

Csikós Zsolt 2010.08.24. 15:54:52

@Ejoy:

Melyik átb...tt kollégám?

Ejoy 2010.08.24. 15:58:42

@Csikós Zsolt: Az a szőke kamionos csávó az amcsi verdájával. Tudod...

Garp 2010.08.24. 21:59:56

Veterán autók, órák, most látom tollak. Egy kis sex, meg cicivillantós fotók, és kész a Playboy autófelújítóknak szóló vadhajtása. Pléhboy.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 22:26:49

@swt:

Ede, sose gondoltam volna, hogy ennyire elmélyült, halk őrült vagy. Szép ez, a normális emberek nem vitték még sose előre a világot. Azaz rendszerben, lapátolva igen, de csak úgy.

zöldi 2010.08.24. 23:53:38

@swt: Na, akkor most karikagyűrűzzünk, az nekem is van :D

swt (törölt) 2010.08.25. 00:03:06

@zöldi: Koptatja a borkormanyt, es karcolja a femet a valtogombon, ugyhogy en semmilyen gyurut nem hordok :)
Kesek, esetleg?

zöldi 2010.08.25. 07:18:02

@swt: Nagy tisztelőjük vagyok, de fingom nincs róluk. Motorok? :D

Krisi 2010.08.26. 12:13:48

na a toll az a tárgy, amit mindig sikerül valahol elhagynom, tisztázatlan körülmények közt. abból pont jó a teszkós ötven darab kétszáz forintért kategória, legalábbis nekem.
viszont a linkelt Porsche toll az odabasz. arra még talán vigyáznék :)

Opelfan 2010.09.15. 14:11:07

@Csikós Zsolt:
Valamit nagyon félreértettél, őszintén nem is értem ezt mire írtad...

Annyit mondtam, hogy sokkal több szívás lesz egy ilyen kocsit "nem féltősként" kezelni mint mondjuk a w123-at. Ezt meg azért mondom mert látom a különbséget a kettő közt, egyikhez tudsz bontóból szerezni alkatrészt a másikhoz meg külföldről kell rendelgetni már ha egyáltalán kapsz hozzá, vagy Te ezt nem így látod? Mert mintha az írásod egy része pont erről szólna, az alkatrészek keresgéléséről. Ha a városi forgalomban is akarsz vele menni, (mivel nem féltős), fel kell készülnöd arra, hogy valami barom beletolat meghúzza stb, aztán vagyonokért kapsz hozzá új alkatrészt ha kapsz egyáltalán.

Csikós Zsolt 2010.09.15. 15:11:02

@Opelfan:

Naja, pont ez a kihívás benne. Hogy valami mást csináljak, még ha nem is racionális.
süti beállítások módosítása