Hazajött a restaurált Merci!

  2008. december 03. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Elég sokan értesültek róla itt a Belsőségben, hogy lyukas, öreg, szürke állólámpásunk, Bazeg, aki két éven át hű társunk volt itthoni és külföldi nyaralásaink során, eladósorba került. Elég sokan kifogásolták, miért nem tartom meg, úgy látszik, nem értették a lényeget. Három autóhely van a garázsban a házunk alatt, L alakban, ami magyar viszonylatban, úgy tudom, viszonylag soknak mondható.

Egyben lakik a feleségem 190 D-je, az ő helye szent, mert jobb, ha nem pont neki kell vakarászni a jeget az autóról, aki minden reggel oviba viszi a gyerkőcöket. Mögötte szokott állni Bazeg, akit ritkábban, csak hétvégén és szabadságolásokkor használtunk, a harmadik helyen az Autobianchi hever, ami most motorfelújításon van, tehát az ő placca szabad. Meg persze mind közé beszórva változó mennyiségű motor és kismotor.

Bazegra addig volt szükségünk, amíg a korábban, 2002-ben vett másik állólámpás, a Nagy Projekt el nem készült. Azért jött, hogy legyen otthon állólámpás az ínséges időkre. Nos, az új-régi autó elkészült. Azaz majdnem, belseje ugyanis még nincs. Bazeg kis ideig még maradhat a Bianchi helyén, de utána ki kellene tenni az utcára, ahol az első latyakos, sós napon sisteregve eltűnne. Ezt nem tehetem vele. És a Panda már így is kint porlik szegény, éppen eléggé szomorú vagyok amiatt is. Ezért kell eladnom Bazeget, hiszen a tárolóhelyeim végesek, kint meg sajnálnám elrohasztani.

Kis Csabi, a Világ Legjobb, Leggyorsabb és Legfáradhatatlanabb Karosszérialakatosa, mellesleg kiváló autórestaurátor, apró biszbasz-felújító, felhajtó, elkészítő, a nyomatékkulcs és az internetes információk felkutatásának művésze már jóval korábban elkészült az autóval. Tavaly június elején vittem hozzá (ó, még a jó öreg Ezeréves Sólyom is megvolt, ott ácsorog a képen kimattult motorházfedéllel), kiszedett belsővel, ha a fényező nem csúszik négy hónapot, már idén nyáron hazahozhattam volna, így csak november elején szólt, hogy jöhetek.

Másfél héten át vártam két klubtársamra, majd a közelgő havazástól való félelmemben elkezdtem másokat is kérdezgetni, nem kísérnének-e el. Kiderült, hogy TéZé éppen indulna valamelyik nap Felsőtárkányba a Bushmanhoz, a Hacsirokujára feltett kipufogót megnézni. Különben is, legtöbb esetben együtt mentünk Egerbe, lehetett dumálni, benzinköltséget megosztani, együtt örülni a készülő szörnyeknek, méltó megkoronázása volt hát az egyéves, párhuzamosan futó projekteknek, hogy közösen hozzuk el a zöld Mercit. Végül még a Karottát is rávettük, hogy eljöjjön velünk a Honda Jazzben. Amiről az autópályán kiderült, hogy nagyon zajos, mert beszélgetni alig tudtunk benne.

Mint említettem, a Mercinek még nincs kész a belseje, alapvetően ép, de koszos. Az egész cucc otthon van, épp keresek valamilyen trükkös szert, amivel nem teszem tönkre a 36 éves MB-Text műbőrt, viszont sikerül újból pergamen színűre visszahozni a korom és zsír alól. Valakinek van valami tippje? Ultra Dermmel próbáltam, de az nem viszi eléggé a koszt. A bőrápolóra rá sem bagózik.

De még ezen túlmenően is maradt egy-két dolog a Benzcel. Például hogy a három darab bal első ablakemelő szerkezetből, ami lenn volt a Csabinál, mindnek ugrott a fogaskereke valamelyik ponton. Hát persze, a vezetőé nagyjából tízszer annyira elhasználódik, mint a többi, fél-egymillió kilométeres használat alaposan betesz neki. Végül szereztem egy kis híján újszerű ablakgépet, az is jött velem, meg két próbarendszám, amit manager toysos Sípos Zolitól kaptam. Nézzék meg Zirig kolléga halottas Volgáról szóló cikkét, azon az autón is ugyanez a próbarendszám virít, nem véletlen, az Zolié.

TéZé és Karotta elejtettek engem a Csabinál, továbbmentek a Bushmanhoz Hacsit nézni. Én meg álltam a műhelyben a vadonatúj Merci előtt, és remegett a térdem. A kocsinak elég különös a története, egyszer majd azt is megírom, mindenesetre egészen furcsa emlékek törtek elő belőlem.

Csabi tapintatosan fel is ment a lakásba, hagyott magamra, hogy csendesen merengjek és talán ugráljak is kicsit örömömben. Pár, kicsit karcos krómot (pedig amiből tudtam, újat vettem, vagy felújítottat), egy-két apró fényezési piszkot (pedig kamrában fújták, de nézem, szerencsére kipolírozhatónak tűnik mind), a kopottas váltógombot (érdekes, beszerelés előtt tökéletesnek tűnt) leszámítva az autó most új.

Az utolsó csavarig minden olyan raja, ahogy kijött a gyárból. Még a nehezen felhajtott, 1973 előtti, nem lekanyarodós belsejű (tehát egyenes cső) krómozott kipufogóvég, és a csak 1971-73-ig jobb szerelt jobbos tükör is a helyén feszít. Minden díszléc alatt a megmelegítve kiegyenesített gumialap, rücsi csak ott, ahol gyárilag (tehát az első lökhárító alatti bajuszdíszléc alatt 3 milliméterrel lejjebtől). Egyszerűen káprázatos.

Aztán visszajött Csabi, a csodaember, és mintha valami mérhetetlenül értékes Fabergé-tojás lenne, tapadókoronggal rögzítette az üveget, kesztyűs kézzel kiszedte a régi szerkezetet, bezsírozta az újat, visszatette, és azóta van tökéletesen működő vezetőoldali ablakom is.

Rendszámok fel, telefon a TéZééknek, utolsó részlet átad, a kiállás örömét (és rettegését) Csabira hagytam.

Érdemes ide befűznöm, hogy a zöld Merci utoljára közel másfél éve ment annyit, amit menésnek lehetne nevezni. Csabi egyszer elvitte futóműveshez két sarokkal odébb, kettesnél nem is kapcsolt feljebb, ennyit mozgott. Kicsit tartottam az úttól, éjjel tizenegykor, egy frissen összerakott, vagyonokért restaurált autóval, fagypont körüli hidegben, egri szerpentin, aztán autópálya. Brrr…

Az első méterek nem kecsegtettek sok jóval, mert a motor ugyan szépen duruzsolt, minden rendesen világított, illetve aminek nem kellett, az nem világított, fűtött, elindult, megállt, de valami eszeveszett csikorgás jött hátulról. Egy kárpittalan autóban mondjuk mindig sok a zaj, de amikor a közeli kúthoz begurultunk tankolni, még a Karotta is megkérdezte, mi volt az a szörnyű csikorgás. Pedig ő a Jazzben ült.

Aztán hazafelé a pályán elmúlt, valószínűleg a fékbetétek beültek a helyükre. A futómű pedig elképesztő, sok állólámpás Mercim volt már, minddel elég jól lehetett utazni, szépen viselkedtek autópályán is, de ez istencsászár. Na ja, nem véletlenül ment bele negyedmillió forint jobbik fele gumialkatrészekbe, összekötőkbe, segédkar-perselyekbe, miegymásba.

Viszont előjött a difizaj, ami volt korábban is, nem nyúltunk hozzá, ez tény. Kárpitok nélkül eléggé ikarusos most a hang, de félek, hogy akkor se lesz sokkal jobb, amikor minden bent lesz. A dolog Karesz simogatásáért kiált, de az leghamarább tavasszal jön, latyakba, sóba ki nem hozom a vadiúj, 36 éves Mergát.

Szépen elpihenget addig a 190 D mögött a garázsban, én meg a hosszú téli estéken pucolgatom majd a kárpitokat. Apropó, újra megkérdezem: nincs valakinek tuti tippje műbőrkárpit-pucoló szerre?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr29799666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2008.12.04. 10:42:41

Zsolt!

Tényleg nem kötözködéként irom, csak azért nehogy baja legyen a P rendszámot kölcsönadó haverotoknak (meg neked, mert mint kedvenc tc-s újságíróm, nagyon sajnálnám, ha egyszer kötözködő Közlekedési Hatósági ellenőr igazoltat -vagy egy ezzel tisztába lévő rendőr):
35/2000. BM Rendelet:

"60. § (1) Kérelemre P betûjelû rendszámtáblát kell kiadni a jármûgyártó, a jármûjavító vagy a jármû értékesítésére jogosult vállalkozásnak, közlekedési kutatóintézetnek, valamint egyéb olyan vállalkozásnak vagy intézménynek, amelynek tevékenysége indokolja a jármûvek forgalomba helyezés, vagy állandó rendszám nélküli ideiglenes részvételét a közúti forgalomban.

(2) A P betûjelû rendszámtáblával ellátott jármû használata az ideiglenes forgalmi engedély jogosítottján vagy annak alkalmazottján kívül más személynek nem engedhetõ át."

Itt a (2) bekezdés a lényeg (bár elvileg kérhető a használók körének kiszélesitése). A fenti cikk esetében a közlekedési hatóság bevonhatja a P rendszám kiadási engedélyét!!!
Legalább ne hangoztasd a cikkben, hogy mindig odaadják nektek, mert egyszer egy überokos nektek ugrik hivatalból. Vagy igényeljetek ti is egyet hisz az (1) bekezdés alapján jogosultak lennétek rá.

I.C.ram 2008.12.04. 10:44:46

Gratula az allolampahoz, szep lett. :) Szep szuletesnapi ajandek :)

Ha esetleg valaki kedvet kapott volna:
www.hasznaltauto.hu/2304371_mercedes-benz_w114_1973

:)

Marvell 2008.12.04. 10:46:42

ELNÉZÉST,HOGY NAGYBETŰVEL ÍROK CSAK MÁR PÁRSZOR KÉRDEZTEM ÉS EDDIG HIÁBA VÁRTAM A VÁLASZT. SZÓVAL MIKOR VÁRHATÓ W124 COUPE TESZT MÉG RÉGEBBEN IGÉRTÉTEK.

kÖSZÖNETTEL: S

jenko80 2008.12.04. 11:11:14

Maybe_ maybe én vagyok az ismerős? Csak az én kicsikém addig pezsegett az esőben, hogy az évi sokpénzért való lakatolások ellenére ugyanolyan állapotban van, mint amikor megvettem. Úgyhogy most eladósorban van (illetve már lefoglalva), hasonló okokból, mint amiért Bazeg elmegy...

Kedves Zsolt, vigasztalódj azzal, hogy 42 a válasz "Az Élet, A Világmindenség Meg Minden" nagy kérdésére.

Esetleg a Skodámat elcserélném a Zöldikére, ha esetleg megvilágosodva megcsömörlenél amiatt, hogy mindez túl szép számodra, mert hát ugye a cél maga az út...

BSZ

.com 2008.12.04. 11:12:20

Szia,
Egy Rekord Coupet tettunk rendbe ( regen )amit egy "autoszerelo" hasznalt. 12 evig ugralt ki-be olajos overallban es a bontott motorokat a hatso szallitotta
Vastagon bemasszirozni a legolcsobb kezkremmel ( magas glicerin tartalom ) es vileda mikroszalas ( nem szivacs!!)dorzsolgetni. Hajszaritoval valo felmelegites csodakat tesz. Popsikendovel eltavolitani a dzsuvat es kezded elorol, addig amig nem tiszta. Az utolso takaritas utan ne borapolo, hanem Swix bakancsapolo > Outland vagy Mountex, cca ezer forint egy doboz > eleg 25-30 allolampasra. Felevente megismetelendo a dolog. Hatranya, hogy csillogo lesz a bor, nem az a finom felmatt. De egy erett autoban nem gaz ha csillog a butorzat

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.12.04. 11:31:21

The Good Boy 2008.12.04. 10:42:41

Teljesen igazad van, de természetesen nem kerülte el a figyelmünket az ide vonatkozó egyik bekezdés sem, és teljesen szabályosan jártunk el (a részletekkel senkit nem untatnék, gondolom Zsolt is ezért egyszerűsítette le, és nevezte a dolgot kölcsönadásnak, de natürlich ennyire nem egyszerű a dolog, viszont oldalakon keresztül kellene magyarázni a miért és hogyanokat, annál meg a Merci érdekesebb!:))
A P rendszám nagy kincs, vigyázunk is rá, mint a szemünk fényére!

Csikós Zsolt 2008.12.04. 11:37:46

AtoszMester:

A csehszlovák kettőt nézed.

Nem újítottam fel a Bazeget. Ha egy hetet kint tölt az esőben, elpárolog, olyan rozsdás. Ha az lenne a Panda helyett, kint kellene laknia. A Panda nem rozsdás, legalábbis csak egész kicsit. Az bírja. És azért nem olyan nagy kár. Azért ment a Bazeg. Ráadásul akkor lenne 2 db 200 D állólámpám és 0 db régi Fiatom. Így van egyensúly, úgy csak az unalom. Ehhh, szétkoptathatom a billentyűzetet, akkor is lesznek, akik nem olvassák el a posztot, vagy nem tudnak értelmezni összetett mondatokat. Sebaj.

Csikós Zsolt 2008.12.04. 11:44:04

GYUSZI BACSI:

Hiányzik róla az eredeti krómozott kipufogóvég (és mintha maga a kipufogó is rövidebb lenne a kelleténél), de tényleg rendkívül csinos. A felújítatlanság hihető, nézt meg, fekete a motorházfedél merevítőlemeze, meg a kitámyasztórugókon a gumigyűrű is, ezeket nem szokták levenni újrafújáskor. És az a tökéletesen megsárgulatlan ablakmosó-tartály egyszerűen döbbenetes. Ennyit megér, még ha kis benzines is. Azt szeretik a legkevésbé. Dízelből a 220 D népszerű az első szériából (sokkal nyomatékosabb, 240 D, illetve 240 D 3.0 csak a 2. sorozatban jött), benzinesekből meg mindig a hathengereseket keresik sok extrával. De kettőfelet így is tud, bár recesszió van, a rossebb se érzi ilyenkor az árakat.

Csikós Zsolt 2008.12.04. 11:45:16

Marvell:

Hát... Majd egyszer. Most nincs képben ilyen, de most volt W140, W126, nem túl rég W124, 560 SEC - kicsit sok lesz már a Merciből.

Csikós Zsolt 2008.12.04. 11:47:17

jenko80:

Hidd el, van még út a tarsolyban otthon éppen elég...

The Good Boy 2008.12.04. 11:51:45

Zsolt!

Tőled idéznék: 2008.12.04. 11:37:46

"Azért ment a Bazeg."

Elszóltad magad!!!!! Ezek szerint elment a Bazeg?????!

Sztorit kérünk!!!!!

Paragon85 2008.12.04. 11:53:28

Kedves Zsolt!

Én csak ezeket a képeket láttam, de nekem is remegett lábam, kezem és elérzékenyültem rendesen... Még most is csak nézem az autót, gombóc a torkomban és nem tudok tovább lépni :) Gyönyörű lett, de igazán le sem tudom írni, h mit érzek, hiszen benne töltöttem egész gyerekkoromat és most benne fogják a te gyerekeid is. Hihetetlen :) Nagyon örülök, h ilyen értő, szerető kezekbe került az autó. Remélem azért még egyszer az életben ülhetek benne :)

Amúgy meglett pár hónapja az eredeti MB pótkulcs is, ha nem lett zárcsere.. De ezt majd pü-ben megbeszéljük.

Isten áldjon családoddal, és persze a Mercivel együtt!

Quattroman 2008.12.04. 11:58:06

Legjobb és legolcsóbb kárpit tisztítószer a Stahlgrubernél kapható kéztisztító!
1 vödör 11kg 28€ létezik normál és citromillatú
hasonló mint a Derm csak fehér és jobban tisztít & nem szárít annyira.
szivaccsal dörzsölve kipucolja a legkisebb barázdából is a dzsuvát. utána jöhet a popsitörlő:)

Sabc 2008.12.04. 11:58:25

yenoee · roncsfesto.blog.hu/ 2008.12.04. 10:05:34

Ez érzékeny pont volt. :''(

mv3 2008.12.04. 13:02:59

A postot követve lassan elolvadnak az autó származása körüli titkok. Azért abban biztos vagyok, hogy a Nagy Tavaszi Postra marad még elég izgalom:o)

volvosugga 2008.12.04. 13:32:15

Szia Zsolt!

Szívből gratulálok a szép autóhoz!
Boldog Születésnapot!
üdv
Laca

austinpowers 2008.12.04. 13:39:36

Zsolt!
Köszi a ki nem elégítő, de érthető választ a lakatos időbeosztásával kapcsolatban.
Ez így bonyolult, úgyhogy keresek tovább.

Csikós Zsolt 2008.12.04. 13:48:49

Köszi, köszi, köszi, mindenkinek.

ribarszkiakos:
ha készen lesz, úgyis szólok, bár a Peti van meg az iwiwen. Meg a papátok száma persze.


austinpowers:
hát, tényleg bonyolult.

ommm 2008.12.04. 13:54:01

Hmm...jól látom, hogy a második kép Koper csodaszép városában készült?

Lowtyo 2008.12.04. 14:03:05

Tegnap voltunk tuningbótba.
Hej, ha te is járnál ilyen helyekre, lehet, hogy másképp nézne ki BENZ
pl. rakhattál volna bele rekárókat, akkor nem kéne szívni a kárpittisztítással.
Koponyás váltógomb, sportkormány, lángnyelves gumiszőnyeg (esetleg bordáslemez utánzat).
A műszerfal izzókat kékre cserélni, meg persze eszeveszett hifi, oltári nagy mélynyomóval, meg olyan villogó stroboszkóp izével.
Na meg ugye a külső. A mocsár szín már nem menő, helyette valami ezüst vagy fudzsivájt. A kilincseket egyéb bizbazokat lefalazni, ajtó élekre csiriviri krómcsíkfélét ragasztani. Ennyi pénzér meg amennyiért vetted a jobbos messzitükröt kapni már jóféle indexeseket is. Aztán az első lámpa. Éndzsőláj nélkül már nagyon ciki egy autó, plusz van még az az audis fénycsík, amit a lökösre kell rakni. Mű levegő beömlő motorházra, kékledes ablakspricni, aztán, ha már koponyás a váltógomb, jöhet a koponyás, világítószemű kipufogóvég. Hatalmas mercijel a hűtőrácsra, mer úgy sportos, hatalmas alufelnik peres papucsokkal (ha nem fér bele a költségvetésbe, akkor olyan forgós dísztárcsa) tatoo matricák, meg feliratok az ajtóra (szpárkó, meg ilyenek).
Cápauszuny antenna utánzat a tetőre, meg ilyen zenélős tolatóizzó. Ja, hátsó lámpa. Lekszusz sztájl, ofkorsz. És akkor már csak valami vicces felirat kell, hogy ne kövess, mer én is eltévedtem, vagy valami hasonló.

AtoszMester 2008.12.04. 14:03:12

Csíkos! ^^

Értelmezem számodra a saját mondatom: :)

1. Pont: Felsorolás

"Szerintem meg Bazeg helyett MENJEN a PANDA! Felújítasz egy előkelő németet, és meghagyod a göthös olaszt a másik megszolgált német helyett? :) Naneeeee :)"

2. pont: ÉrtelmezTETés

"Felújítasz egy előkelő németet" = Jött a Zöld...

"meghagyod a göthös olaszt a másik megszolgált német helyett?" = Másik megszolgált német. Tehát a Bazeg már megszolgált. Mivel a zöld új, nem lehet megszolgált, mert nem volt rá alkalma. Logikus, hogy Bazegről van szó.

Tehát konkretizált értelmezésben: Jön az új, és kidobod az öreget.

3. pont Összegzés:

Egyébiránt te dolgod, én leszarom, csak konkrétan felidegesít, amint egy hozzád értelmes h.sz.-t intéztem, te majdnem konkrétan lehülyéztél. Hát menj a sunyi búsba...

4. pont Tanulság:

Én most szétkoptattam a billentyűmet, hogy megértsd, ami közérthető. Sebaj. Érezed...

Csikós Zsolt 2008.12.04. 14:48:03

AtoszMester:

Engem meg az idegesít, hogy kábé negyvenszer leírtam, hogy Bazeg a zöld Merci elkészülésének idejére, AHELYETT volt a családban, ezért nem is másztam bele mélyebben. Nem kidobom, hanem nem akarom tönkretenni. Mert nálam már nem fér el fedél alatt. Éppen hogy megkímélem. És tényleg több posztban, valamint a posztokat negyedrészben olvasoló kommentelő reagálóknak több kommentben is leírtam.

3 hely van. 5 autó van. 3 helyből 1 a feleségemé. Én roncsaimnak tehát 2 hely van. Egyben a zöld lakik, ez érthető, hsizen egy vagyonba került, és hat éve az a cél, hogy restauráltan ott álljon a garázsomban. A másik helyen a Bianchi áll, amit 8 évig restauráltam, abban is benne van egy kisebb vagyon, és még nem is használtam, mert a motorja nem készült el rendesen. Az se megy ki. Marad a Panda és a Bazeg, akik megvívhatják a meccset a kint állásért és a munkába járós autó posztjáért. A Pandáért nem kár, filléres autó, aranyos, még bírja egy-két évet kint. A Merciből február közepére nedves rozsdahalom lenne. Te mit tennél? Restaurálnád azt is? Pénz honnan lenne rá? Elhasználnád? Az az igazi gyilkosság. Vennél még egy garázst, hogy egy lukas Mercedest tároljál, amiből van egy vagyonokért restaurált másik pontosan ugyanolyan? Minek? És arra a garázsra honnan a bréből vakarjak elő pénzt? És hátha valaki más örülne a Bazegnek? Tényleg nem értem, mit akartál az eredeti kommenttel.

Hogy szereted a Bazeget? Én is. Hogy megmentenéd? Eladó (volt). Hogy munkába járni használnád? Februárig van rajta vizsga, ha addig használnád a latyakban, akkor egy dózerrel betolhatnád a maradékait Mozaik utcába, de nem hinném, hogy örülnének neki. Tényleg csak azt láttam, hogy többször sem gondoltad végig, mit írtam, vagy egyszerűen csak nyomsz egy csengőgombot, amire az van ráírva "vécélehúzó". Miért nyomod? Nem bántani akarlak, de felesleges. Mindennek megvan a helye ebben a világban, az öreg Merciknek is. Azoknak főleg.

wcsabesz 2008.12.04. 14:50:25

Gratula a kocsihoz. Nekem is volt szerencsém 3 ilyen autóhoz életem során.
Eladó most akkor a bazeg ?
Kosza kérdés csak :)

Humphrey 2008.12.04. 15:16:13

Zsolt, csak gratulálni tudok, szívből szeretettel ehhez az autóhoz.
(és az összes többihez, amilyen normálisan tudsz élni a hobbidnak /bár ez több annál/)

Gondolom ez már a gyerekek örökségének részét képezi majd...

Karottát lsz told le, elsikkasztott egy beszámolót az Avantime-járól...

karexxrookie 2008.12.04. 15:21:21

Zsolt gratula a zold mercighez.....valami allati jol nez ki..bels nelkul kicsit fura de ha majd benne lesznek a karpitok rakj fel par kepet rolla nekunk olvasoknak jo?
mindenki orommel nezegetni immar a belso teret is...es ugye kopogtatnank kepzeledbe a muszerfalat :D
Boldog szulianpot es csak igy tovabb :)

Humphrey 2008.12.04. 15:21:52

+ egy személyes kérdés: sokat írtál Mercikről: a legújabb kori merciknek a (dísz)hűtőrácsa már nem nyílik fel a motorháztetővel, mint akár nem is olyan rég.
viszon a műa lökhárító ugy van tervezve -evoluciós zárványként- ugy tűnik, mintha...
ez csak engem zavar ilyen nagyon? vagy tényleg egy mercis védjegy tűnik el? semmilyen magyar vagy külföldi teszt nem ment neki, ezért azt hiszem én vagyok menthetetlenül oldschool...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.12.04. 16:20:24

jenko80 2008.12.04. 11:11:14
Nem rád gondoltam. Persze az sem kizárt, hogy téged is ismerlek valahonnan, kicsi a világ :)

jim202 2008.12.04. 16:50:06

Gratulálok az autódhoz! Általában tetszenek a Mercedes-el kapcsolatos írásaid, bár a "miutcánkban" (Mercedes-Benz Cars forum) néha nincs teljes egyetértés a véleményeiddel kapcsolatban, de ez legalább fel-feldobja a foruméletet...
A garázsgondodról csak annyit, hogy lehetne az asszonynak Maserati GT-je, vagy RRDrophead-je - kint rohadnának el a ház előtt, ha egy szer egy igazán szép oldtimer Mercit állíthatnék a garázsba helyettük...
Üdv
Jim

morcosboci 2008.12.04. 16:54:19

Szép lett a vas! Én csak azt nem értem, hogy miért ölnek emberek töménytelen pénzt olyan autóba amelyikből 100.000 készült? Soha nem lesz értéke, így a beletett pénz nem növexik.

Totalcar.hu 2008.12.04. 17:29:50

szia Cs.Zs.:

1.őszinte grat a Mercedeshez! (már un6od annyian írták le... :-) )
2.ne idegeskedj Atoszmester és a hasonló értetlenkedők miatt mert még agyvérzést kapsz és kár lenne érted...különben meg qvára érthető voltál és még atomfizikusnak sem kellett lenni hozzá...
3.kíváncsian várom már az AUTOBIANCHI elkészültét!
4.boldog szül.napot utólag is!nem olyan gáz az a 42...még ugyanennyit legalább.
5.seggnyalás off! :-))) teljesen más:van esetleg vmi olyan e-mail elérhetőséged (pl.munkahelyi) ahol tudnál válaszolni nekem egy autóvásárlási kérdésre?eléggé érdekelne a véleményed...

Csikós Zsolt 2008.12.04. 17:40:26

Kattints a nevemre, akkor privátban kapom a mélt. Hali

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.04. 17:50:44

Egy ilyennek mindig lesz értéke.

karlov 2008.12.04. 17:50:50

Ez a Mercedes nagyon megmozgatta az embereket.
Nézegetem egy idő óta az itthoni cupé meg nyitott kínálatot de azthiszem külföldről kell autót keresnem.

Kifordított kacagány 2008.12.04. 18:47:29

Lowtyo 2008.12.04. 14:03:05
a kérdés már csak az, hogy te mit kerestél ott.

gizmo30 2008.12.04. 19:37:32

.atom jókat ír Csikós Úr.

joe80 2008.12.04. 19:49:17

Amikor megláttam a képet a borsózöld Merciről, azt se tudtam hova legyek örömömbe!
Hat éve kiváncsian vártam miképpen folytatódik a története ennek az autónak. Már azt hittem elfelejtődött, vagy hogy mégse vágtál bele a felújításba...
Igazán becsülöm a türelmedet és kitartásodat ehhez a munkához. Tényleg le a kalappal.

Nagyon érdekelne viszont, hogy annakidején mennyiért adták neked a kocsit. Ha nem titok. Mivel ezt akkor szemérmesen elhallgattad.

Tövábbi sikereket a folytatáshoz, és én is várom a munka részleteit!

Üdv.: Joe!

Rocko- 2008.12.04. 20:42:02

Kifordított kacagány 2008.12.04. 18:47:29
türelem, türelem. :)

Fasírt 2008.12.04. 20:47:34

поздравить!!! выпущенный очень красивый.

subtotal 2008.12.04. 20:52:06

Csikós Úr,
Gratulálok és ezúton fejezem ki irigykedésemet az autó iránt és balesetmentes közlekedést kívánok!
Ha tegnap volt a születésnapja, akkor egy napon születtünk! Boldog Születésnapot utólag!

Kifordított kacagány 2008.12.04. 21:06:36

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.04. 20:42:02
remélem nem audis fénycsíkot vásárolt:)

MosFet 2008.12.04. 21:29:58

Hali! A makacs foltokhoz benzines folttiszttót, utána pedig sima lakkbenzin jó lesz. Az ad fényt neki.

Garp 2008.12.04. 22:11:26

Csikós Zsolt:

Műbőr ápolásra: nekem bejött az eukaliptusz olaj. Elég erős, szerintem - ha esetleg kipróbálja - mindenképp a kárpit valami rejtett zugán érdemes elsőre. Utána pár napig szellőztetni kell a kezelt felületet, mert pokoli erős szaga van. Én a munkámhoz használom, azért merem ajánlani. De csak óvatosan!

Amúgy Isten éltesse, sok boldogságot!

Rocko- 2008.12.04. 22:55:58

Kifordított kacagány 2008.12.04. 21:06:36
1 olvas
2 értelmezz
3 goto 1
;DDDDD

sztem írunk róla még.

Dzsony 2008.12.04. 23:19:18

Gratulálok! Nagyon szép lett az öreg Merci!
Csak egy kérdés:
Az 50 Special nem eladó véletlenül?
Nehogymá a fékkarjával megkarcolja a szép új fényezést!
Meg felszabadulna egy kis hely is a garázsban.

Loloke_ 2008.12.04. 23:27:26

Zsolt, ha kesz van, mennyiert lehet 1 kort utaskent megtenni benne? :D Imadom ezeket az oreg dogoket, sajnalom az enyemet, ami sajnos kinn az utcan rohad (most kapott egy 150eHUF-nyi karosszeriazast, de az csak tuzoltas). Bar nekem a W123 az elso emesztheto, az allolampa tul oldschool, de meggyozheto vagyok :) Komolyan, hol/mikor varhato az elso premier, ahol megtekintheto az auto? En ott leszek, ezt vedd nyugodtan fenyegetesnek! :D

easycash 2008.12.05. 06:50:17

Előre is leszögezem, hogy nem ügynök vagyok. Viszont ami nálunk már több autón is bevált. Amway zoom töményen rá, majd bő vízzel lemos (ezt kb 4-5-10-szer kell megismételni), ez elég jól lehozza, majd amikor tiszta akkor bőven a bőr és műanyag ápolót (legalább 5-6-szor átkenni). Több öreg autónkon is bevált. A műszerfalba beleégett 20-30 éves port is lehozta és utána olyan lett a műszerfal, meg a belső cuccok, mint az új. Minden esetre előbb próbáld ki kis felületen, hogy mit művel. Ha kifehéredik tőle, ne ess kétségbe, az ápolószeres kezelés után visszanyeri az eredeti színét.

Csikós Zsolt 2008.12.05. 09:09:21

subtotal:
Boldog születésnapot viszont is.

Dzsony:
A feleségem megölne. Én mindig el akarom adatni vele, mert a kétüteműeket lényegében száműztük, de az az övé. Azzal jár dolgozni nyáron.

zöldi 2008.12.05. 09:15:16

Meg kell csinálni az Augustát, akkor csak eladja :-)

Kifordított kacagány 2008.12.05. 09:44:48

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.04. 22:55:58
roppant elmémmel mindezt kikövetkeztettem, csupán reményeimnek adtam hangot:)

ne gyere már te is ezzel a roppant bonyolult ugrálással, mert meghaladja a képességeimet:)

easycash 2008.12.05. 06:50:17
kérdés, hogy az ápolószer hatásának múlásával mennyire fehérszik vissza.

FordTM 2008.12.05. 10:59:54

Csikós Zsoltnak!

Kedves Zsolt!
A tisztítószer kapcsán én a Rubachem által gyártott "heavy duty industrial degreasing" nevű ipari zsíroldót javaslom. Ez egy rendkívül sűrű folyadék (!), 1:50-100 arányban be kell keverni. Ez lehoz mindent ezeréves koszt. Sajnos a beszerzési forrást nem tudom. Nekem ez még sok évvel ezelőtti munkahelyi "emlékem". MEgnéztem ugyana www.rubachem.com oldalt, de a honlapon nincs közvetlen magyar kapcsolat. Sajnos először információt kell kérni.

Tisztelettel
Miklós

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.05. 11:18:55

Az kicsit furcsa, hogy mindenhonnan az dől, hogy a sokhitelre megvett drága kocsikat választók jól meg fogják szívni, a mai írásban meg az a kritikus pont, hogy ha egy cd tokot végighúzunk a műszerfalon, az milyen dallamot ad ki..
Most akkor jó és kell az olcsó egyszerű autó, vagy nem?

Kifordított kacagány 2008.12.05. 12:08:50

FordTM 2008.12.05. 10:59:54
talán azért lehet, mert pert vesztettek néhány jogosan felháborodott emberrel/céggel szemben.

mv3 2008.12.05. 12:15:51

AnyádnakPalánkot
Valószínűnek tartom, akiknek a logan fomavilága is már emészthető volt, azoknak ez a kocsi maga lesz a nyugati kocsi érzés.

Ez a műanyag fogdosás önmagában szerintem inkább csak az érem egyik fele, pl. anyukám yarisában is kopogósak az anyagok, de ízlésesek.

Dacia vonalon ez a direkt butítás ami nagyon zavar. Érthető, nem akarják mágnesként vonzani a thalia vásárlókat, de azért mindennek van határa. Nálam a logan műszerfal stílusvilága túl van a határon.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.05. 21:35:10

..mintha a többi 3 millió körül kapható autó Pininfarina korai vázlataira hasonlítana, belül meg a Zonda belsőre. :)
Ez a csapotthátú dákó nekem tetszik, pont ugyanannyira, mint a polo, meg yaris, meg ezek.

loláb 2008.12.05. 22:34:23

Én nem vagyok nagy műszerfal tapogató, de az új yarisban annyira rossz anyagból vannak a burkolatok, hogy az már nekem is feltűnik. Érdes, kemény műanyag, szerintem eősebben végighúzod rajta a könyöködet, akkor lehorzsolódik a bőr róla.
A sandero a logannál határozottan szebb forma (a logan nekem kicsit olyan volt, mint valami vizsga próbálkozás: rendben, átment, de jövőre ennél többre lesz szükség), sőt, a kategóriatársaknál (aveo, albea, thalia) messze szebb. Csak ne lenne dácsia...

Dennis01 2008.12.06. 01:09:02

Remeljuk, nemsokara hallhatjuk az auto tortenetet is...

mv3 2008.12.06. 10:31:21

Tegnapelőtt este pont ezen a rádió legyen, ne legyen, mert eredetlieg sem volt, kérdéskörön merengtem. Én valószínűleg a legkevésbé vájó kompromisszumokkal azért szereznék valami hagulatos zeneforrást.

Főleg, hogy hosszú családi utakra van tervezve az új Mercedes, amiben benne rejlenek azok az órák is, amikor (bazeges fotón illusztrálva) a család többi tagja alszik, és csak a sofőr nyomja a monoton kilométereket.

Csikós Zsolt 2008.12.06. 10:56:02

PistonHead, mv3:
Lesz benne zene, de elrejtve, abszolút bolygatás nélkül. Eredeti hangszóróhelyen ovál, egy diszkrét kis erősítő eldugva valahová, egy jackdugós kis kanóc kilóg majd középen MP3-nak. De a műszerfal rádiómentes lesz, pontosan úgy, ahogy eredetileg volt.

ommm 2008.12.06. 13:21:31


csatlosg**i 2008.12.06. 11:43:57
Ilyet többet ide ne.

PistonHead 2008.12.06. 18:02:36

"De a műszerfal rádiómentes lesz, pontosan úgy, ahogy eredetileg volt."

Elég szomorú, hogy kispórolták belôle ezt extrát anno. Pedig létezik ám navis / bluetoothos / mp3as rádió az öreg Mercikbe is:

www.automotorsport.se/bigpix/2006/becker_mexico_big.jpg

Az se baj, ha mechanikus a Tachowelle, mert a VDOnál lehet hozzá kapni átalakítót.

Csikós Zsolt 2008.12.06. 20:43:09

PistonHead:

Gondolod, hogy nem ismerem? Asszem én írtam róla először Mo-n az autó magazinban, még vagy öt-hat éve, már nem emléxem. Meg van régi, eredeti Beckerem is. De nem, ebben nem volt.

Ha majd egyszer veteránozol, és komolyan veszed, rájössz, hogy az autó eredeti lelkét akkor kapod vissza, ha a gyártásához legközelebbi állapotot állítod vissza. És alázattal megpróbálod befogadni azt. Jó érzés, egyáltalán nem szendvedés. Arra pedig, ha már elég a befogadásból, és utazni kell, jó a drótos mp3 is.

Akkor nagyon kevés autóban volt ám rádió, ezeket a Merciket eleve 70 százalékban anélkül kérték, mert iszonyú drága volt. Mindegy, hadd ne menjek bele, benne van 16 évem az öreg mercizésben, nekem is volt mindenféle korszakom, amikor régit tettem bele, meg amikor Beckerrel próbálkoztam, volt poénból piros Egri János-hanszórógolyóm is, meg Videoton Minimax is, meg modern CD-s öt hangszóróval is. Most eljutottam ide, ez a legtisztább. Nem tudsz meggyőzni, hosszú folyamat volt, mire idáig meghülyültem. :-)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.06. 20:48:37

Most annak örülünk, hogy az ötmilliós kocsiban nincs zene?
De jó.
Asszem mégse vagyok én olyan hithű autóbuzi, szerencsére.

mv3 2008.12.06. 21:32:37

Kívülállóként bármely hobbi ilyen mélységig tekintve, teljességgel érthetetlen fanatizmust takar. Aztán ahogy ismerkedik az ember a témával lassan befogad egy csomó olyan dolgot, ami az "utca emberének" először csak irracionális, majd később már hóbortos dolgonak tűnik, miközben kezd egyre jobban magától értetődőbbé válni.

Nekem ez az előző okfejtés a teljesen korhű veterán helyreállításról logikusnak és tiszteletre méltónak tűnik, bár jelenleg nem tudok azonosulni vele. Mert pl. egy korhű becker bépítése nem tűnik vandalizmusnak:o)

Gondolom, valahol ott a lényeg, hogy legyen egy eufórikus pillanat, amkor megérinti az embert az érzés, pontosan ilyen volt az autó, amikor az első tulaj átvette -és innentől szinte újraszületik a történet.

Azt hiszem utána olvasok.

karlov 2008.12.06. 22:36:40

Ez jó "idáig meghülyültem".
Van benne némi perverzió,megszállotság ,tény,hogy ehez kell az idő is.Míg idáig eljut az ember-fia.

Leegor 2008.12.06. 23:15:46

"az autó eredeti lelkét akkor kapod vissza, ha a gyártásához legközelebbi állapotot állítod vissza. És alázattal megpróbálod befogadni azt. Jó érzés, egyáltalán nem szendvedés."

Nagyon jó ezt leírva látni egy gyakorló veteránostól. Én komolyan besírok az olyantól aki sok-sok millió forintért restaurál pl. egy pagoda-Mercit, és kijelenti hogy "eredetileg fehér volt, de én pirosat akartam, így az lett" vagy teljesen más színösszeállítású belsőt kap az autó. Olvastam már ilyet is: "a felújítás során került bele klíma". Arról nem is beszélve, amikor egy gyári 250 C-be valaki 280 CE motort rak.
Nem.
Egy veteránautó legyen olyan, mint az első átadáskor volt. Ha ez egy szarbarna(bocs) W123, akkor legyen szarbarna, büszkén. Ha utólag el.ablakot kendácsolt bele valaki, akkor pedig vissza kell állítani a tekerőset.
Szerintem.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.12.06. 23:39:30

Nem kell mindenütt zene.
A csapból is az folyik, nem tudsz olyan helyre menni, ahol ne menne valami fos rádió - általában jó hangosan.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 10:09:17

Na én se a fos rádiókat hiányolom.. Antennám sincs..

mv3 2008.12.07. 12:10:25

Szerintem nem érdemes arról vitát nyitni, hogy sok a minősíthetetlen rádió és zene, mert rengeteg a szenzációs is. Amikor az autóban hallgatandó muzsikára gondolunk, akkor legritkább esetben a bevásárlóközpontos liftzene jut az eszünkbe. Jó zenével élvezetes a kormány mögött ülni, mint ahogy sokszor csöndben is. A lényeg a választhatóságon van.

PistonHead 2008.12.07. 13:46:57

"Én komolyan besírok az olyantól aki sok-sok millió forintért restaurál pl. egy pagoda-Mercit, és kijelenti hogy "eredetileg fehér volt, de én pirosat akartam, így az lett" vagy teljesen más színösszeállítású belsőt kap az autó. Olvastam már ilyet is: "a felújítás során került bele klíma". Arról nem is beszélve, amikor egy gyári 250 C-be valaki 280 CE motort rak."

Ha gyári originál alkatrészekbôl dolgozik valaki, miért ne? Elvégre a hobbiautó pont arról szól, hogy restaurálsz/építesz egy autót, ami neked tetszik, és ami ebben az összeállításban talán nincs is másnak. (Oké, a motor már határeset.)

PistonHead 2008.12.07. 13:48:00

"A csapból is az folyik, nem tudsz olyan helyre menni, ahol ne menne valami fos rádió - általában jó hangosan."

MP3-ról volt szó. Rádiót én sem hallgatok soha, TVm sincs.

PistonHead 2008.12.07. 13:52:55

"Ha majd egyszer veteránozol, és komolyan veszed, rájössz, hogy az autó eredeti lelkét akkor kapod vissza, ha a gyártásához legközelebbi állapotot állítod vissza."

Veteránozni valszeg sosem fogok, engem inkább az izgat, hogy az elérhetô legfejlettebb technológiák benne legyenek az autómban. Gyári állapot szintén nem érdekel, amíg egy autó kizárólag originál alkatrészeket tartalmaz. Gondolkodás nélkül beteszem, ami nekem hiányzik belôle. (Illetve bizonyos extrákat csak utólag lehet beszerelni.)

mv3 2008.12.07. 14:04:07

PistonHead

Hifis körökben a CD lemez mellett folyamatos volt a bakelitlemez visszasírása. A sok mp3-as tömörírés után pedig vágyakozni fogunk egy CD lemez után. Pont annyval szól rosszabbul, hogy már egy közepes hifimotyón is észreveszed a különbséget, mennyire gagyi az mp3-om egy jó körülmények között felvett CD lemzhez képest.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 14:15:48

Próbálj meghallgatni a magyar utakon egy kicsit pattogósabb autóban egy audio cd-t, aztán ugyanazt mp3-ban.
Az audio akad az ugrálás miatt, az mp3 nem.
Hifi-zni otthon kell. Az autóban meg zenét hallgatni..

mv3 2008.12.07. 14:21:58

Egy ilyen fokon restaurált régi veterán autó, az mennyire lesz ténylegesen tartós?
Tehát, valóban újszerű a tartalmi összessége, használati értéke? Mondjuk csak kopóalkatrész utánpótlásra van szüksége a következő 10-100 ezer kilométeren, és évekig időjárás álló lesz a fényezése?
Valószínűleg a legtöbb veteránautó tulajdonos félti és óvja a kincsét, és eleve nem négyévszakosan használja, plusz garázsozik, meg van másik autója, de érdekelne az újszerűség pontos mértéke.

Ha mondjuk kifoltoznak egy rozsdás részt, kellő alapossággal lekezelik, alapozzák, fényezik, lakkozzák, akkor az ugyan annyira tartós lesz, mintha egy új hátsó sárvédőívet rendelnék a gyárból és azt használnám?

Ha tulaj úgy kívánná, telejességgel hétköznapi használhatóságban is járhatna a minőségi körülmények között restaurált autójával? Monjuk annyira ragaszkodik az autóhoz, hogy csak azzal akar közlekedni.
(Tudom, vannak sok ezer kilométeres veterán versenyek, az elég nagy igénybevétel, viszont rövid időtartam alatt.)

mv3 2008.12.07. 14:30:19

AnyádnakPalánkot,

Nem a vita kedvéért, de ne használjunk ilyen közhelyeket, mert idejét múltak.
Nap, mint nap hallgatok ugrásmentesen CD-t a kocsiban, és közöttük nincs egyetlen egy mp3-as lemez sem. És viszonylag alap, de modern lejátszóról beszélek (30eFt alatti belépő Alpine, vagy a mostani kocsimban a hozzá kapott LG). Mondjuk tíz éve ugrott a viszonyag jónak számító pioneer is, de eltelt pár év. És főleg a budapesti hegyvidéket járom, ahol kiemelten rossz a útminőség.

PistonHead 2008.12.07. 14:33:29

"A sok mp3-as tömörírés után pedig vágyakozni fogunk egy CD lemez után. Pont annyval szól rosszabbul, hogy már egy közepes hifimotyón is észreveszed a különbséget, mennyire gagyi az mp3-om egy jó körülmények között felvett CD lemzhez képest."

Gyári Alpine hifimotyó van az autómban, de ha agyonvernek sem hallom meg a különbséget a CD meg a 192kbit-es MP3 között.

mv3 2008.12.07. 14:34:41

Ja, és nincs, nem is volt komoly, még félkomoly autóhifim sem, mert hüleségnek tartom, a százezrek ilyen formán való elköltését. Egy alap, de jó fejegység, hangszórók, és kész.
Itthon viszonylag sokat foglalkoztam hifizéssel, aztán ez kisgyerekek mellett porba hullt:o)

PistonHead 2008.12.07. 14:35:19

"Mondjuk tíz éve ugrott a viszonyag jónak számító pioneer is, de eltelt pár év."

Már 10 éve is 30-40 másodperces antishock pufferek voltak szinte minden fejegységben. Legalábbis az akkori Sony-m már tudta, pedig az egyik legolcsóbb modell volt.

mv3 2008.12.07. 14:44:08

PistonHead,

Igazad van, nem foglamaztam pontosan, én általában az mp3 minőségéről beszéltem egy közepes hifimotyón. Ez semmiképpen nem autóban értendő és használtan is pár százezer forintról szól. Mondjuk hifiben 300-500 ezer Ft-ért még csak használt vonalon tudod megvenni a jobb cuccokat, úgy mint musical fideltity, primare, és akkor még nem is a kemény high end magról beszélek, ahol röpködnek a milliók. De ez teljesen más téma, bocsánat, csak az mp3-ról, mint mindent elöntő jelenségről jutott eszembe az idézett gondolat.

mv3 2008.12.07. 14:49:42

"Mondjuk tíz éve ugrott a viszonyag jónak számító pioneer is, de eltelt pár év."

"Már 10 éve is 30-40 másodperces antishock pufferek voltak szinte minden fejegységben. Legalábbis az akkori Sony-m már tudta, pedig az egyik legolcsóbb modell volt."

Akkor lehet, hogy az én használt pioneer lejátszóm már akkor leharcolt/rossz volt (a kocsihoz kaptam).

De pont az általad is említett puffer memóriára gondoltam, amikor az akadásmentes cd lemez kocsiban történő hallgatásását védtem.

PistonHead 2008.12.07. 15:19:25

"Igazad van, nem foglamaztam pontosan, én általában az mp3 minőségéről beszéltem egy közepes hifimotyón. Ez semmiképpen nem autóban értendő és használtan is pár százezer forintról szól."

Szerintem ne ítélj elhamarkodottan az autókat illetôleg, hallgasd meg pl a BMW Logic7-jét elôbb. Ma már hangszórórendszerre és karosszériatípusra (!) szabott equalizing profilokkal kódolják a gyári fejegységeket.

A VW már egyenesen odáig jutott a hifi-buzulásban, hogy az új Scirocco-nál a beszállító (!) - azaz a Dynaudio - állpíthatta meg a hangszórók pontos helyét a karosszériában, és maga tervezhette a hangzekrényeket/burkolatokat - és hozzájuk igazodtak a beltér tervezôi, ami nagy szó, mert általában fordítva van.

mv3 2008.12.07. 16:10:59

Két malomban őrölünk.

Az mp3-említésével kapcsoaltban azt jegyeztem meg, hogy azért a sima audio cd jobb. Az általad leírtaknak ehhez semmi köze.

A logic 7 az tudtommal bár a Harman/Kardon cuccokban van (valamelyik hgh end céggel, talán a Lexicon-nal fejlesztették) és egy térhangzásprocesszor, ami az összes HK házimozi cuccban is bent van. Extra OFF: Bizonyos esetekben jobban szól a tesztelők szerint, mint a széleskörben (így a hk berendezésekben is) használt Dts, DD, illetve DtS-es, DD-ex dekóderek. Ezért van némi unikum érzés a h/k házimozi cuccoknál, de a hifijük ma már nem akkora durranás, mint régen sajnos.

Ennek a térhanzás reprodukciónak semmi köze az mp3-hoz, max csak anyi, hogy ezek a hanganyagok (dts,dd) is tömörítettek. (Ezek közül is a dts általában a jobb minőségűnek mondott, igaz így dvd lemezeken nagyobb helyet is elfoglaló kódolás, és drágább is, így sokkal kevésbé elterjedt)
Tehát mondjuk egy H/K cuccon max jobban szól az mp3, de ez nem azt jelenti, hogy ne szólna jobban a sima cd lemez.

A dynaudio Dán hangalépító manufaktúra pedig tényleg nagyon jó, nemcsak a dobozaikat tervezik, de a hangszórókészletük is saját fejlesztésű és gyártású (van több komoly gyártó, amelynek mondjuk saját a méylközépsugárzója, de a magassugárzókat már más gyártótól ,mondjuk a vifa-tól veszik) , nekem lakásban volt állódobozom tőlük, pár éve adtam el, szuper volt ,csak ajánlhatom.

De ennek sincs köze az mp3-hoz. Csak ahhoz, hogy pár autógyártó végre komoly pénzt és fejlesztést szán az autóakusztikára és a belevaló hificuccra. Mondjuk egy ilyen komoly (elsősorban nem a hk-ra godolok, mert az csak autós vonalon számít különlegességnek, a dyanaudio hangrendszerek annál inkább) tuti észrevennénk mennyivel jobban szól egy mp3 műsornál egy jóminőségű (!) CD felvétel.

mv3 2008.12.07. 16:13:45

hangalépító -hangalfépítő
anyi-annyi
Gyorsan írtam, elnézést.

karlov 2008.12.07. 16:21:41

Na fentebb írta valaki,hogy ha hifi akkor az nem az autóban hanem otthon..Van élvezhető zene autóban is de ha hifi akkor nem tényleg nem autó és nem digitális hókusz-pókusz.
Minimum analóg erősíttő és a többi,,
bár ez valahogy nem igazán tartozik ehez a témához.

mv3 2008.12.07. 16:32:42

Átfutva eléggé elkapkodtam a lényeg a köv.

Tehát a berendezés lehet egyre jobb, ez csak elősegíti, hogy a rosszabb és a jobbb minőségű hanganyagok közötti különbségek előjönnek.

A h/k otthoni cuccoknál kevésbé, de mondjuk egy MF erősítő dynaudio hangdoboz párosnál már igen.

A gyártók nem szeretnének lemaradni a vásárlók kegyeiért folytatott dekkóder és hangszórómennyiség terén (5.1,6.1,7.1), évente jönnek a cuccok, és ez minden szórakoztató elektronikával kapcsolatos dimenzióban így van, ezért lassan minden dvd lejátszó tud dvix-et, jpeg nézegetőt, mp3-at, stb.stb. és a legtöbb cd lejátszó berendezés (otthon még nem feltétlenül de autóban igen) tud mp3-at kezelni. De ettől az még nem lesz jobb (nem fog jobban szólni), mint a sima cd.

A jobban szólásra, a cd leváltására a dvd-audio és a SACD lett kitalálva, melyek közül az utóbbi nyerte meg a harcot, bár sokak szerint nem szól annyival jobban egy sima cd lemeznél, mint amennyivel többe kerül a SACD lemez, plusz komoly hifi berendezésnél jönnek ki csak a finomságok, így mindegy, hogy egy mini-hifi tud-e SACD lemezt lejátszani (de persze belerakhatják, így könnyebb eladni).

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 17:30:01

Ne használjak ilyen idejétmúlt közhelyeket?
Baszod tegnap nem értettem miért ugrál a zeném, aztán eszembe jutott, hogy audio lemez.

PistonHead 2008.12.07. 18:26:10

"Baszod tegnap nem értettem miért ugrál a zeném, aztán eszembe jutott, hogy audio lemez."

Akkor vagy valami fapados fejegységed van, vagy szarrá van karcolva a lemez.

mv3 2008.12.07. 19:23:39

"Baszod tegnap nem értettem miért ugrál a zeném, aztán eszembe jutott, hogy audio lemez."

És eddig így jártál vagy ez egy friss probléma?

Vagy az van, amit Head mondott -karc- vagy esetleg az olvasófej koszolódott el, ez is orvosolható. Ez esetleg még onnan is felismerhető, ha lassan olvassa be az első track-et, illetve ha másik számra léptetsz azt is csigaként ismeri fel.

Kifordított kacagány 2008.12.07. 22:03:29

Csikós Zsolt 2008.12.06. 10:56:02
távol álljon tőlem, hogy beleszóljak mit hogyan csinálsz, de nem lenne inkább gyári állapot egy korhű rádió, mint az ide-oda elrejtett kilógókanócos mp3?
annál is inkább, mert már akkoriban is a vásárlóra bízták, hogy az akkor még luxusnak számító eszközből milyent rak az autójába. a helye ki van alakítva, tehát szerintem minden olyan eszköz amit akkoriban használtak bele való, az elrejtett mai okosságok meg nem.
persze ez csak egy vélemény. a rejtett mp3 sem fog rontani az autód értékén, mint ahogy a korhű rádió sem rontana. ezek után is csak tátott szájjal csodálom az autódat.

Kifordított kacagány 2008.12.07. 22:08:01

Leegor 2008.12.06. 23:15:46
nem is tudom. ha valaha végre nekiállok talpra állítani az öregem skodáját, akkor egész biztos nem fogom visszaalakítani az általa megváltoztatott dolgokat(amik egyébként már önmagukban is ezer évesek), csak mert az autó nem azzal gurult ki a gyár kapuján.

Rocko- 2008.12.07. 23:21:01

PistonHead 2008.12.07. 14:33:29
"Gyári Alpine hifimotyó van az autómban, de ha agyonvernek sem hallom meg a különbséget a CD meg a 192kbit-es MP3 között."
a hiba nem az ön készülékében van.

Kifordított kacagány 2008.12.08. 00:26:52

pont hogy az ő készülékében van és nem az Alpine-ban:)

Rocko- 2008.12.08. 07:28:48

most próbáltam elvonatkoztatni a készülék szótól, és a fülre utalni. :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 20:36:40

Budapesten kemény futóművel megnézném, melyik fejegység nem ugrál audió lemezzel..

Nem új a jelenség, csak mindig mp3-at hallgatok, és véletlenül belekerült egy audio.
Ne felejtsétek el, hogy 320-as mp3 is van. Én az eredeti audiolemezeket is átrakom abba, egyrészt hogy ne karcolódjon másrészt nem ugrál ha adatként van kiírva..

hhferi · http://www.reiseleiter-ungarn.hu 2008.12.10. 22:33:22

Nagyon szép és ugye ennek igazi lelke van?

volante · http://volante.blog.hu 2009.01.08. 19:50:15

Csikós Úr, ma találkoztam Bazeggel a XVI. kerületi Állás utcában. Kérte, adjam át üdvözletét, remekül érzi magát.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.08. 23:46:19

no hát aki kihallja a 320 vbr meg az audió cd közötti különbséget egy mozgó járműben, az meg is érdemli, hogy ilyen marhaságok miatt ébredjen zihálva az iccaka kellős közepén.

én akkor ziháltam, mikor a 8 kilós becker
kontaktos potiját sikeresen visszaforrasztottam, majd egy alátét kihagyásával meg is sütöttem gyorsba. aztán megpatkolva megin.

utána akkor ziháltam legközelebb, mikor kiderült mennyibe kerül egy ilyen. szaki végül megcsinálta, le is baszott mit gányolom a teknikát.

azóta 0 fok alatt kicsit húzza a fémdeknis, mono szalagos egység az eredeti EF60-as kazettán tárolt német live punkrockot (mi mást). a bal oldali gomb felfele tekerésével lehet megszüntetni a jármű motorhangját, nagyon praktikus.

kicsit lefele kell fordítani az ekvalizert, úgy lett belőve a hangmérnökök által a belső tér. igazából a mono hangszóró köré lett tervezve a műszerfal is, csak én elrontottam mert reádrótoztam egy félig típusidegen matchboxot. azóta disszonáns felharmonikusok vannak jobb hátul ha kicsit balra fordítom a fejem.

az értő audiofil közönségtől elnézést kérek a pogány tanok terjesztése miatt.

on: egyébként tuti egy gyárilag is odavaló beckert tennék bele. annak mi értelme van, hogy egy másik autó lelkét hordozó visszapillantó mehet, ember sose látja részletek gyári miliméteresek... és akkor gyorsan belegányolunk egy kisjacket a kínai mp3-nak. hát akkor inkább egy ugyanilyen színű és recében is megegyező paraméterű járműből a becker.

apajelölt · http://apaleszek.blog.hu/ 2009.07.15. 09:53:58

Hello, az ott az első meg az utolsó képen egy Vespa!
50 Specialnak tűnik innen. Róla nem lesz cikk?
süti beállítások módosítása