Karesz elkészült Dezsővel, azaz most még egy utolsó cserélendő olaj van benne, amit majd én cserélek le szűrőstől, mert ő csak pár száz métereket tudott ott menni az utcában, az kiadott három olajcserét. Ez a negyedik, hosszan futtatott olaj remélhetőleg a legmikroszkopikusabb spéneket is kimossa, utána nyugodtan alhatok. Motortartó-bak csere nem lesz, mert az hetek, mire megjön, minden más szuper.
A gyújtást belőtte, tett rá másik elosztófedelet, mert ami rajta volt, nem szerette, hogy jó pár száz kilométeren át kóválygott benne a rotor, és pár helyen megkopott, lett csavar a karburátor fedelébe, szelephézagok is összevissza voltak, most minden 0,1-en és 0,2-n van, ahogy kell. Az is kiderült, hogy a lánc a hathengeres Pontoné, tehát majdnem stimmelt, szerencsére ugyanazokkal a szemekkel dolgozott az IWIS, ezért a vezérműfogaskerekek nem koptak meg egyáltalán.
Vasárnap tehát leugrottunk családostól Viszre, Erával mentünk, mert abban kuplungmunkahengert kellett még cserélni, ami a karácsonyi szerelésnél elmaradt. Ha már lenn voltunk az aknában, egy centit lejjebb eresztettük a fenekét, mert már jó ideje nézegettem, hogy elég magas. Ja – Kareszék, vasárnap, tehát pukkadásig zabáltuk magunkat, holott Margó egy teljes fogást még belénk akart tömni. Na ne, ez már emberölés, nem hagytuk csak úgy, legyilkolásztatni magunkat, inkább csak hörgésig ettünk.
Dezső szépen hazaröfögött, s mivel ez az olaj még mosásra volt benne, ezért olyan bő 85-öt diktáltam neki – mivel sebességmérő spirálom még mindig nincs, ezért csak karórával mértem ki az 50 másodperceket a kilométertáblák között. Navit természtesen elfelejtettem vinni. Egyetlen baj esett csak az út során – a vezetőülés végképp kilazult a jobb oldalon. Viszont végre megnéztem, miért – rosszul rakták össze a sínt, vagy szétnyílt maga a sín, nem tudom, de nincs vészes baj, csak némi matatás után kiált az ügy.
Tök jó volt, hazafelé egy csomóan dudáltak, meg villogtak, bár hosszú távon azért tartok egy kicsit a népszerűségtől. Most jó, felemelő, hiszen benne vagyunk a hazahozós sztoriban, de remélem, hosszú távon majd sikerül beszürkülnöm az átlagos oldtimeres ökrök közé Dezsővel is – Bazeget például alig-alig ismerték meg annak idején, pedig róla is sokat cikkeztem. De ilyenkor még nagyon buli, persze.
Karesznál 1,4 bar volt az alapjárati olajnyomás, ami jó, Érdnél, a pályán kinyomtam a kuplungot, ott is 1,4 volt – a dániai hercehurca után ez több mint megnyugtató. Itthon csak egy hangyányit az alapjáraton kellett tekerni, különben minden faja.
Itthon kiszemeteltem, kicsit kitakarítottam, végre kipakoltam a csomagtartójából a Kati Mercijének a három téli kerekét, most már a fara is feljött egy kicsit. Kati 190-ese nyárra kiköltözött az utcára, hogy Dezső az elemektől elszigetelve élvezhesse pihenőidejét, és hogy a 190-es mégse érezze olyan pocsékul magát, cseréltem benne első fékbetéteket, és megjavítottam a vákuumos központi zárját - csak egy cső ugrott le a hátsó ajtóban, most gyorsszorítóval is biztosítottam. Másfél óra se volt az egész mutatvány. Ja, és Karesz gépén voltak képek a csomagtartóról, meg a belsejéről, most betettem azokat is a galériába. A nagy izgalomban mi többiek, nem készítettünk ilyeneket.
Azóta Sipos úr, Borsi Miki, Kiss Feri barátom mind átestek hozzánk, megnézni a kissé lottyadt seggű Dezsőt, tetszett nekik. Siposnak persze nem volt új, látta napokon át, de itthon valahogy minden más színben fest. Megjöttek az alkatrészek is, amiket Simon Laci barátom hozott egy német bontóból: egy szép kormány, két maszkdíszléc, egy ajtógomb, egy szellőzőrostély, egy hátsó csillag, egy elég ramaty, viszont jó olcsó "180"-as felirat, egy szellőzőkar a motortérben a szellőződobozra, meg a jó ég tudja, még micsoda.
Alakul, alakul, bár nem hinném, hogy idén sokat futkosna már magyar rendszámmal.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész, 63.rész, 64.rész, 65.rész
(X) akiknek köszönhetjük: