Melyik néz ki jobban, a régi vagy az új 5-ös?

Az ablakból: BMW E39 vs. BMW E60

  2008. január 03. - Csikós Zsolt Címkék: dizájn bmw aranymetszés az ablakból chris bangle

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Január másodika, az első szerkesztőségi értekezlet utáni percek. Rácz kolléga kinéz az Árpád útra, és felkiált: „Látjátok, mégiscsak igaza van a Bangle-nek, mennyivel jobban néz ki az új 5-ös, mint a régi!” Erre persze szép kis vita kerekedik.

Mostani (E60) és eggyel ezelőtti (E39) 5-ös BMW a Totalcar szerkesztőségének ablaka alatt

Én:

Rendben van, madártávlatból jól néz ki az új 5-ös, de főleg az oldalablakok krómkerete, a derékvonalban levő, amiatt becsillogó törés, és az elhúzott első fényszóró miatt van így. Meg azért is, mert metálfényű, világosabb, ráadásul nem piszkos.

A másik szegény jó sáros, alapos hendikeppel indul ebben az összevetésben. Tompa a fénye, ráadásul nincsenek csillogó alkatrészei, amelyek kiemelnék a formai elemeket, ráadásul tetőcsomagtartó van rajta, ami autón olyan, mint óriásposzteres manöken arcán a fekete miteszerek. Egyébként nekem 5-ös BMW utoljára kettővel ezelőtt tetszett, azóta egyik se kéne.

Amikor az itt levő két autó közül a hátsó megjelent, arra gondoltam: micsoda egy alaktalan, földhöz vágott gyurma ez, kiveszett belőle a karakter. És ha lemész az autók szintjére, tehát másik kocsiból, vagy a járdán ácsorogva szemléled őket, a régi azért még így is jobban néz ki. Az legalább férfias, arról legalább az jut eszembe, hogy de szívesen meghajtanám.

Az új hátulról Peugeot 406, ezekkel a kifestett szemekkel elölről meg mint valami kínai tanulmányautó, csak a vesék mentik meg a pofáját. Nem tetszik, nem érzem a vágyat, hogy a kormánya mögé üljek, akkor tényleg inkább a régebbi.

Winkler Róbert:

Igen a régi BMW tényleg piszkosabb, ez nagy tanulság. A tetőcsomagtartó se tesz jót a megjelenésnek. Lehet, hogy kéne egy Photoshop-tolómérő, tényleg nagyobb-e oldalról az üvegfelület relatív aránya, mert ha jobban néz ki a Bangle-5-ös, akkor szerintem csak amiatt. Tehát az újban kisebb az üveg, ami mindig dob a megjelenésen, nem véletlen, hogy a hotrodépítés egyik alapja a top chop.

E39-os és E60-as BMW üveg-oldalfal aránya
Az régi (E39) van közelebb az aranymetszéshez, ami 1:2,62 – az új (E60) valóban egy erős top chop

Egyébként eleje-hátuljában nekem a Bangle előtti tartósabbnak tűnik, de nekem egyébként is pont az 5-ös az a Bangle-BMW, ami nem tetszik. A külseje engem se inspirál, hogy hajtsam meg, pedig nagy autóban is bőven vannak olyanok.

Rácz Tamás:

A Csikós hülye, mennyivel jobb már az új! Lendületes, dinamikus, fel akarja falni, ami elékerül. A régi meg, hát, régi. És nem csak mert koszos, meg tetőcsomagtartós. Túl visszafogott, túl semmitmondó, szinte látom rajta a 45-ös korhatárkarikát. De abban egyetértettünk Csikós kollégával, hogy a még eggyel korábbi, az E34 volt a legjobb Ötös, én is inkább abból kérnék egy gyári állapotút a garázsomba, mint a Bangle-féléből.

Orosz Péter:

Bár explicit rondaságban az 1-es, zavaró diszharmóniában pedig a 6-os és a Z4 felülmúlja, az aktuális 5-ös BMW rettenetes, szörnyű forma. Legfőképp, mert modoros: nem az emberi szemnek, hanem formatervező iskolák hallgatóinak készült. Dizájnkodó, kellemetlen, egyedül M5-ként nem kapom el róla a szemem. Na nem mintha azt kívánná, inkább csak szórakoztató, hogy ezalatt az olvadó szappan alatt egy 500 lóerős motor van valahol.

A mostani BMW-k előző generációi átkozottul közel voltak a Tökéletes Autóformához, és az E39 5-ös sem kivétel. Egyszerűen: megoldott probléma.

Ha az antik filozófiából ismert tűz mögötti falra vetülő árnyékokat bámulva megfordulnánk, és szembesülnénk a sportszedán plátói ideájával, mikrométerrel felfegyverkezve sem találnánk lényeges különbségeket közte, és az E39 között.

Különösen M5-ként persze, talán ezért is választotta Alex Roy a transzamerikai sebességrekord megdöntéséhez.

Friss: Nínó Karotta felveszi a kesztyűt.

Írtam egy poszt, mert nem bírtam azt a temérdek igazságtalan ökörséget, amit az E60-ra szórtatok.

Az első ötven méter

  2008. január 03. - Péter Anna Címkék: chevrolet bmw ford renault mexikó 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Kisautók lábterét is alulmúló széksorokban utazni elég kényelmetlen. A repülő-kosztot nem nagyon eszem meg, ezért éhesen, kiszáradva, a fáradtságtól piros szemekkel és nyűgösen trappoltam Mexikóváros gigászi repterének irdatlan méretű parkolóháza felé.

Chevrolet pickup a mexikóvárosi repülőtér parkolójában

Aztán ott rá kellett jönnöm, hogy ez a paradicsom. A parkoló sugárút méretű közlekedőjében egy lapos ős-Ford rotyogott el előttünk.

Renault Mégane Sport a mexikóvárosi repülőtér parkolójában

Igazán baráti köszöntés egy lassan guruló V8 bugyborékolása, már nem is fájt a hátam.

A Fordot elszalasztottam, de rögtön a bejáratnál állt egy narancs Mégane Sport, gyönyörűen harmonizálva a meztelen plafon narancsra festett vastraverzeivel. Eddig senki se szólt, hogy egy Renault is lehet penge verda.

Úristen, mennyi új Cadillac! És mind fehér!

De nemcsak a Caddyk, a böszme, agyonkrómozott dísz-SUV-ok is fehérek, és fehér az egyes BMW is.

Egyes BMW a mexikóvárosi repülőtér parkolójában

Menni kéne, de a másik sorban meglátom egy új Mustang bordó orrát.

„Anna, ezekből itt annyi van, mint a szemét, menjünk!” – mondja emberem, erre már teljesen kikészülök, sok Mustang lesz?

Jójó, menjünk, ááááállj meg!

Egy új Thunderbird! Ezt nem hiszem el! Legalább csak az üvegen keresztül:

Ford Thunderbird a mexikóvárosi repülőtér parkolójában

Az autópályára kikanyarodva eldübörög mellettünk valami fecskefarkú hajó és zöld bogarak csörömpölnek hangosan. És ez így lesz egy hónapig.

Most megyünk V8-asokat számolni.

A legfaszább ajándék. Kár, hogy nem én kaptam.

Porsche Design Cayman karóra

  2007. december 27. - Péter Anna Címkék: dizájn porsche művészet hellókarácsony

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Porsche Design Cayman karóra

De legalább együtt fogunk élni. Sajnos hiába is kapnám kölcsön emberemtől az új Porsche Design Cayman karóráját, egyszerűen nagy rám. A csuklómon lötyög, a bokámra ugyan jó, de ott mégse hordhatom. Több dolog miatt is kéne, leginkább mert nehéz, és nagyon szeretem a nehéz tárgyakat, jó érezni, ha valamiben van anyag. Lehetőleg minél több.

Porsche Design Cayman karóra

A másik a szíj hátoldalán végigfutó keréknyom. Ha jól rászorítom a karomra, pár perc alatt nyomot hagy a húsomban. Keréknyomot.

Porsche Design Cayman karóra

De a legdurvább az illata. Újautó-szaga van. Nem a Dákó undorító oldószer-bűzére gondolok, hanem a bőrülésesek, és főleg az új Volvók finom és kicsit édes bőr, fém és műanyag-szagára, elkeveredve egy kis kipufogógáz- és benzinillattal. Pont olyan az óra szaga is.

Úristen, ki követ?

  2007. december 26. - Péter Anna Címkék: dizájn bmw m5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Második generációs BMW X5 szemből

Karácsony előestéjén gurultam haza a remek Bravo Tjettel, amikor beért egy rettenet, és az elsötétített visszapillantóból rám bámult. Csak a fémesen izzó terminátor-szemgolyókat, és a kettéosztott orr fémsziláit láttam csillogni a sötétben, látszott, hogy nagy valami lesz. Szatyrokkal ugráló családok életét veszélyeztetve próbáltam kifigyelni, mi ez, de az állatvilágba már bebocsájtást nyert BMW-n kívül nem jutottam tovább: félreálltam, hogy megnézhesem. Jé, egy új X5!

Rajongok az ezerarcú Bangle-béemvékért, de az X5 eddig nem jött be. Most már annál inkább, csupán megvilágítás kérdése volt az egész.

Motorfestés tus nélkül

V-Max a Gigamachine-nél

  2007. december 24. - Winkler Róbert Címkék: motor yamaha vmax totalcar flotta művészet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Kilátás a Tehénből a Gigamachine bejáratára

És tessék, már meg is jártam az utat Solymárra, meg vissza. A Gigamachine-nél mintha szarnának a télre, az udvar is szépen tele van motorokkal, igazából persze a motorépítkezésben épp a tél a szezon.

Motorok a Gigamachine udvarán

Tavasszal-nyáron motort építeni kicsit olyan, mint strandra menés előtt még beugrani a tetkószalonba: gyorsan, bármit, csak hogy még lássák. Aztán a festék felét kiizzadjuk, begyullad, akármi, úgyhogy száz szónak is egy a vége, a motor átalakítását időben kell elkezdeni, még ha csak festésről van is szó. Tavasszal már mindenki siet, hogy a szezonra meglegyen, jobb a ráérős turnusba kerülni.

Művész Zoli és Gigamachine Csaba a V-Max alkatrészeivel

Darumadarak egy japán tusrajzon

Gigamachine Csaba levajazta a randit Művész Zolival, aki a magyar versenyeken látszólag az összes motort festi, de legalábbis olyan sokat, hogy a Devils-versenyen mintha minden győztes pályamű az övé lett volna.

Először a szín-elképzelést vezettem elő: gyöngyházfehér. Azt megvették. Aztán kezdtem mutogatni a jövendő airbrusholás stílusát.

Csaba a darumadaras résznél húzta fel a szemöldökét, Zoli a tájképeknél.

Művész Zoli a V-Max alkatrészeit vizsgálja

Azt mondja, szépek, de sajnos ezek tusrajzok, és a tusrajzok többek között épp attól olyanok, amilyenek, ahogy a tus egy kicsit megfolyik a papíron. Azt a leggyakrabban használt maszkolásos technikával nem lehet előállítani. Szóval technikailag nehéz lesz, ilyet még sose csinált, de majd kísérletezik.

Aztán megpendítettem a tetkó kérdését – Zoli tetovál is –, hogy szeretnék az eddig érthetetlenül csupaszon maradt jobb felkaromra egy Cseburaskát. Megmutattam neki a témát a YouTube-on, ekkor már sajnos ő is röhögött, de megígérte, hogy megpróbálja valahogy egyetlen képkockába sűríteni a Goluboj vagon-dal lényegét:

Legközelebb egy festékboltban találkozunk, hogy kiválasszuk a megfelelő gyöngyházfehéret.

Művész Zoli feje az egyik munkáján tükröződve

Vettem a Dacia helyett egy…

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (16. rész)

  2007. december 23. - RT76 Címkék: dacia chrysler logan dacia logan tartósteszt minibusz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

A szerző új Chrysler Grand Voyagere elölrőlAz autó nem szenved súlyos szembetegségben, sőt. A mattulásra híresen hajlamos gyári pilácsokat valaki – áldassék a neve – valamikor ezekre a jó kis Hellákra cserélte.

Chrysler Grand Voyagert. Ez van, kicsit szélsőségesen szoktunk autót vásárolni, feleségem nevén legutóbb egy Twingo volt, egy gyerekkel abban is elvoltunk, de most, hogy már két utód van, nem bírtuk ki öt méternél is hosszabb autó nélkül. Szó se róla, lett volna köztes megoldás: a tartós Dacia.

Több mint öt hónapja nyúzom, nem csoda, hogy hozzám nőtt kicsit. Olyannyira, hogy az utóbbi hetekben azon kaptam magam: komoly érdeklődéssel várom, megkínál-e valami barátságos árral a Renault Hungária, ha kitelik az esztendő. Félre ne értsék, annál jóval fejlettebb az etikai érzékem, hogy gusztustalan nyálkás tekergőzésbe fogjak némi anyagi előny kedvéért, csak, gondoltam, az egyéves, majd’ harmincezer kilométert futott tesztautón esetleg akarhat annyira olcsón túladni az RH, hogy az engem érdekeljen.

Főleg ha ráébred a dolog reklámértékére:

Daciát vett az autóbuzi! A Logan az igazi álomautó? Az autós újságíró az MCV-t találta a legjobbnak családja számára! Csak tessék, csak tessék.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere hátulról

És persze tartottam is ettől. Hát mégiscsak győz a ráció, és kénytelen leszek egy Dacia-pajzsot tolni magam előtt, csak mert ezt, és a mindent átható olcsóságot bőven ellensúlyozza a sok hely és a sok garancia?

Hogy álmaim valamelyik vén szara helyett ebben az új praktikumban változtassak helyt innentől éveken át, megbízható kerregésben, öt és fél literes fogyasztás mellett, elviselhető törlesztőrészletet pengetni egy hétüléses kombiért?

Szerencsére másképp alakult. Az importőr Eurotax-áron fogja kiírni a kocsit, ami úgy 2,6 millió forint. És nekem annyiért nem kell, nem csak a Dacia, semmi. Legeslegfeljebb 1,8 milliót szántam az új családi batárra. A kvázi-új Loganért feljebb toltam volna kicsit a limitet, de ennyire azért nem, hiszen már az 1,8-nak is nagy része hitelből megy majd.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere elölről

Illetve már. Mert közben megvettük a Voyagert. Ugyanattól a gurutól, akitől nyáron nem vettünk meg egy másikat, mert olyan sokáig nem állt össze a kocsi, hogy közben megszületett a Dákó. De ez most kész lett.

Püspöklila Grand, azaz hosszított verzió, négy bőrfotellel és egy háromszemélyes paddal, temérdek hellyel, sík padlóval. Amerikai tervezés, osztrák kivitelezés, 2,5 literes olasz dízelmotor, ami csak most került be az eredeileg benzines kasztniba. Igazi állatorvosi ló, teljesen hülye vagyok.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere motorja

Vagyis lennék, ha nem Tamástól, a Tom-Voy tulajától, a celldömölki szerelőtől és kereskedőtől vettem volna, aki olyan elismert név öreg chrysleres körökben, hogy nemritkán Debrecenből is visznek hozzá autót, inkább, minthogy odaadnák másnak. Ehhez képest az, hogy én százötven kilométere lakom, igazán nem számít.

A szerző új Chrysler Grand Voyagere hátulról

Egyelőre nagyon tetszik az autó, megy, működik mindene, sőt, olyat is tud, amit eddigi praxisomban még soha, egyetlen kocsiban sem láttam: állítható a sminktükrök fényereje! A gyerekek szeretik, Anya is kedvtelve nézegeti, és ha három centin múlik is, meg a tükröket be is kell hajtani hozzá (motoros, persze), de befér a garázsba.

És mindig is akartam egy ilyet. Bizonyára szörnyű szívások várnak még rám, de most úgy érzem, látatlanban is megéri, hogy nem a gazdaságos, új Logan vár majd a családra reggelente évekig.

Emberek, valósítsátok meg ti is álmaitokat, mert az jó!

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Nagyjából hetente olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)
Tízajtós Logan (2007. október 21.)
Egy szervizlátogatás tapasztalatai (2007. október 28.)
Újra látok! (2007. november 13.)
86 ló + 70 ló = 166 ló (2007. november 18.)
Halálhörgés, szidalom (2007. december 2.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

„Kiadtad a csetünk Orosz kézre”

Autonánia: Jaguarok, Porschék és Volvók

  2007. december 22. - Péter Anna Címkék: volvo porsche jaguar totalcar flotta autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

A szerző és barátai autókon gondolkoznak

Ki én. De egy párbeszéd ritkán kanyarodik csincsillabundától Porsche Speedster-halottaskocsi irányba. Pláne egy Lexuson keresztül.

[20:19:47] Péter Anna: szép
[20:19:53] Péter Anna: nekem majd lesz csincsillám
[20:20:00] Nati: ceruza meg tintástoll
[20:20:01] Péter Anna: amikor majd fehér jaguárom is
[20:20:14] Nati: hm ilyesmiről nem álmodom
[20:20:33] Nati: én akkor inkább egy lexust szeretnék és a cavalli kabit
[20:20:50] Nati: vagy egy fekete szövetet szürkeróka gallérral (kicsi álmok)
[20:21:24] Péter Anna: Andi is lexusra vágyik, én nem:

Eladó Jaguar E-Type az Ebayen

[20:21:38] Péter Anna: ennyi pénzből megvan a csincsilla is
[20:21:41] Nati: bond után szabadon
[20:21:45] Péter Anna: 50 000 euro kell csak
[20:22:03] Nati: egy LS pl.
[20:22:41] Nati: de tartok tőle nem szeretnék ilyen nővé válni, akkor sem, ha majd egyszer megengedhetem magamnak
[20:25:11] Nati: akkor már inkább a dean porsche
[20:26:44] Nati: van róla egy fotóm, az volt a hátterem pár évig…

Fekete Porsche 550 Spider

[20:31:22] Nati: egyébként a leggyönyörűbb autó (lamborghinik után) amit el tudnék képzelni
[20:31:44] Nati: feketében…ááááááááááá
[20:35:14] Nati: szép mi?
[20:35:46] Péter Anna: pléhautó
[20:35:50] Péter Anna: nem tetszik
[20:36:14] Péter Anna: kis ganajtúró bogár
[20:36:14] Nati: ááááááááá nem érted a lényeget, persze a punto oldalát sem értetted
[20:37:36] Péter Anna:

Eladó Volvo 262 Bertone a Mobile.de-n

[20:37:42] Péter Anna: még több pénzt kell keresni, amit hülyeségekre költhetünk
[20:37:58] Nati: hihi
[20:38:41] Nati:

Eladó piros Porsche 356 Speedster a Mobile.de-n

[20:38:46] Péter Anna:

Eladó Volvo 262 C a Mobile.de-n

[20:38:47] Nati: ne mond már hogy csúnya
[20:38:55] Péter Anna: na bakker eldőlt
[20:39:01] Nati: mi?
[20:39:02] Péter Anna: ha fényezzük, fekete lesz
[20:39:16] Péter Anna: iszonyú dúúúrvaaaaa
[20:39:28] Péter Anna: képzeld el a krómokat a nagy fekete testén
[20:39:37] Péter Anna: belül sötétkék kárpitot kap
[20:39:41] Péter Anna: arggggh
[20:39:43] Nati: most te a tiedről beszélsz mi?
[20:39:45] Péter Anna: ja
[20:39:48] Péter Anna: persze, állandóan arról a dögről beszélek
[20:40:16] Péter Anna: Nati ez a porsche egy ganajtúró
[20:40:20] Nati: hát ha szépen lesz megcsinálva szép lehet de nekem furcsa feketében elképzelni valami világos szín passzol inkább arra a volvóra az én agyamban
[20:40:29] Nati: nem ez a porsche gyönyörű
[20:42:03] Nati: jó ez a mobile.de
[20:42:06] Péter Anna: ahaaa
[20:42:31] Péter Anna: de most nincs jó fehér jaguár
[20:43:15] Péter Anna: keresek egy fekete 240-est hogy biztos lehessek benne
[20:43:36] Nati: helyes
[20:43:54] Péter Anna: nem lehet színre menni a mobile-n, se
[20:44:00] Nati: megvan az új álmom egy speedster
[20:44:09] Nati: nem tudtam milyen autót akarok a punto után
[20:44:59] Nati: 95 000 euro a vége, 23 milka, 24
[20:45:00] Péter Anna: blau meg weiss van rogyásig
[20:46:00] Nati: istenem de gyönyörű, fakormány, bőr belső
[20:46:23] Péter Anna: na kombiban már van schwarz is
[20:46:32] Péter Anna: halottaskocsi, de szép lenne nekem
[20:46:33] Nati: és milyen?
[20:46:56] Péter Anna: menne a fekete megkötős szadomazo tűsarkúmhoz
[20:46:56] Nati: túl nagy és túl kocka a feketéhez
[20:47:02] Nati: hihi
[20:47:04] Péter Anna: ilyen, de ez az enyém, feketében:

Fekete Volvo 240

[20:47:20] Nati: kissé rémisztő
[20:47:38] Péter Anna: tegnap alaposan átgondoltam, hogy végre felveszem azt a tűsarkút a velúr lábszárvédőmmel
[20:47:49] Péter Anna: tavaly már egyszer visszajöttem vele a liftből
[20:48:09] Nati: hát hajrá
[20:48:14] Péter Anna: nemtom
[20:48:22] Péter Anna: lehet megmutatom neked előtte
[20:48:26] Péter Anna: kurvás asszem
[20:48:38] Péter Anna: ja, nem asszem, ez kurvás
[20:48:51] Péter Anna: de a fekete volvóval, hmmm

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

Vajon miért szűnünk meg?

Mégsem ma lesz az utolsó Totalcar a tévében, hanem január 5-én

  2007. december 22. - robertó Címkék: szolgálati közlemény így készül a totalcar tctv

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Swift meglett, a Honda eltemetődött
2009-07-11 16:16:00

Az összes papírját, kulcsát, mindenét egy dossziéba zártam, és a fiók mélyére raktam. Az emlékek

Adakozzunk ajándék pályamatricára
2008-07-07 15:03:00

Elöljáróban annyit, hogy nem vagyok egy angyal. Mentem már városban hetvennel ötven helyett, nem botránkozok

Vajon miért szűnünk meg?
2007-12-22 04:53:00

Itt ülök és nézem bambán a monitort, olvasom a hozzászólásokat , és gondolkozom, hogy akkor most mi is van. A

A család pokoli barátja
2007-08-20 06:35:00

Soha. Mondom még egyszer: SOHA SENKI NE végeztessen munkát ismerőssel, rokonnal, esetleg a család barátjával.

Itt ülök és nézem bambán a monitort, olvasom a hozzászólásokat, és gondolkozom, hogy akkor most mi is van. A TC az én életem szerves része is volt. Ha egy héten 40-50 órát foglalkozol valamivel, akkor azzá válik. És akkor most lemegy az utolsó adás.

Leadtam. A saját kezemmel. Csütörtök délután.

Az elmúlt években talán többször volt úgy, hogy megszűnünk, mint hogy maradunk. És mindig mentünk tovább. Valami soha nem stimmelt, valahogy soha nem volt jó a hang a technika miatt, éjszaka kaptunk vágóidőt, elromlott a kamera, vagy amikor elfelejtettek repülőteret foglalni a Nagy Kis Népítélet Gálához, és erről előző este értesültünk, véletlenül.

És végül mindig elkészült, leadtuk, megnézték.

Ma még beszéltem a kreatív producerünkkel, hogy rendben volt-e az utolsó adás is. Igen rendben, felelte. Tehát akkor tényleg lemegy az utolsó.

Basszus.

Itt írják, hogy milyen jó volt, amikor a Benya az alfában port köpött. Mi is hogy röhögtünk rajta. Meg azok a részek, amik kimaradtak. De ha vége, hát vége, nincs mit tenni.

Lehet, hogy holnap még én is megnézem, adásban, pedig a végére már nem szeretem. Hatvanadjára megnézni ugyanazt? És milyen jól sikerült az utolsó adás lekonferálása! Majd röhög mindenki, remélem értik a célzást.

De mit írnak itt?
Hogy nem vagyunk beszerkesztve?

Hogy ne lennénk, direkt rákérdeztem, mikor újraindultunk, hogy egyben leszünk-e, vagy a december 22-e miatt külön. Persze, hogy egyben, meg egyébként is, különvenni egy részt januárra? Ennyire azért nem amatőr senki.

Áhh, hülye Port.hu. Még viccelek is, hogy majd leadjuk a neten. Höhöhö. Sebaj, tévéújság: abban sincs benne. Hm. Teletext? Abban sem.

Miiiiiiiii??????

SMS-t írok a kreatív produceremnek, valami nem oké, mi van? A válasz: ja, az csak januárban lesz adásban.

De hát miért nem szóltok? Hát átvetted, vagy nem? Hiszen úgy köszöntünk el, hogy áldott békés karácsonyt, he!

Szétbasz az ideg. Ezért éjszakáztam, aludtam két-három órákat? Hát most akkor hogy?

Karotta reakciója

Orosz Péter

Robertó este 11 körül hívott a hírrel, épp a metrón utaztam és pontosan nem emlékszem, hogy dühös lettem-e vagy hangosan röhögtem, azt hiszem az utóbbi. Fél órával később gondosan beállított fényképezőgéppel a kezemben elmondtam a Karottának:

Nínó Karotta reakciója arra, hogy a TV2-nél elbaszták az utolsó adás időzítését

Persze azt nem gondoltam végig, hogy egy műsor producerét nem lehet ilyesmivel meglepni, a Robertó már neki is szólt, mielőtt elment megírni ezt a történetet. Ezért a mindentudó mosoly.

És ekkor megvilágosodok. Olyan ez az egész vége, amilyennek kell, hogy legyen. Kicsit béna, kicsit vicces, de ezért szerethető. Mint a régi Totalcarok. Hát gondolta valaki tényleg, hogy csak úgy lemegy az utolsó adás, oszt kész? A csatorna szeret minket, hiszen így még a jövő évben is lesz adás!

És ennek tényleg így kell, hogy vége legyen, nem máshogy. Félre az érzelmességgel, hiszen sosem volt ez erős oldalunk.

Éljen az adás, ami bár utolsó, de mi magunk se tudjuk mikor megy le, viszont jó vicc van a végén, és erős autókat látunk. Egyszer majd.

Ha a TV2 is úgy akarja.

A szovjet Testa Rossa

Előzetes: Egy különleges autómúzeum

  2007. december 20. - Balázs Viktor Címkék: előzetes ferrari le mans 250 gto versenyautó szovjet 250 testa rossa zil

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

Ralph Lauren 1958-as Ferrari 250 Testa Rossája

Szép? Csúnya? Tökmindegy.

Ugyanis a Ferrari 250 Testa Rossa a világ második legdrágább klasszikus Ferrarija a 250 GTO után. Állítólag nyolcmillió dollárba kerül manapság egy korai példány, már ha van belőle eladó. Mellesleg a típus háromszor győzött Le Mans-ban, ami a hajókoffernyi pénznél is izgalmasabbá teszi. Találtam is egy gyönyörűen fotózott példányt fehérben, így néz ki:

Ferrari 250 Testa Rossa. Forrás: Top Gear Nederland

A szép és sikeres autók persze úgy vonzzák a pauszpapírt, mint a kombik hátsó ablaka a koszt. Ma a kínaiak másolnak, tegnap a koreaiak kopíroztak, előttük meg a japánok és…

Fehér ZIL-112 Sports

…és a szovjetek. Erejét tekintve ugyan világhatalom volt a Szovjetunió, az űrben is ők voltak először, de autóból valahogy többnyire csak szánalmas másolatokra futotta nekik. Azt persze többé-kevésbé a Belsőség minden látogatója tudja, hogy a Csajka Packardból lett, a Zsiguli pedig Fiatból.

Azt azonban a legtöbben nem is sejtik, hogy a hatvanas években a Testa Rossa is modellként szolgált az orosz autóiparnak. A ZIL 112S típusjelzésű sportkocsiba a ZIL V8-as motorját építették bele, így az orrnehéz autó a gázpedált a tűzfalra szegezve 260-nal is nyargalhatott.

Egy ilyen autót talált meg az egyik szovjet utódállam múzeumában az egyik barátom.

Meg Brezsnyev Lincoln Town Carját.
És Sztálin ZISZ-ét.
Hogy a gázturbinás Pionyír 2-t ki ne hagyjam.

Kíváncsiak?
Akkor legyenek péntek reggel a Totalcaron.
Már csak egyet kell aludni.

Min úszik a Citroen?

  2007. december 18. - Péter Anna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

 

Odaállok egy láthatóan donor BX mellé, aztán elállok mellőle. A kutyámat se kötném egy oszlásnak indult társa mellé, házikedvenc-rangra emelt autóm kezdi tönkretenni az életemet. Bezárom, és a lapigazgatónkra gondolok, aki a W126 SEC, mint lélekpusztító tényező címmel szokott rövid előadásokat tartani. Tudja, volt neki, de eladta.

 

Mielőtt bemennék a szerelőműhelybe, még kicsit téblábolok előtte, megbomlott elmém esélyeit fontolgatom. Mindegy, ha már idáig eljöttem, muszáj leszek vele hidrogömböket értelmezni.

 

A garázsban középen fekszik egy fehér BX, a falon kimúlt társairól leszerelt típusjelzések sorakoznak. Hangulatos a kis siratófal, fényképezésével tudom húzni az időt mielőtt a tárgyra térnénk, de nincs menekvés, Tamás hozza a fémlabdákat.

 

 

A hidropneumatikus rugózás a fémgömbökben történik. Ezekben a labdákban mozog a gumimembránnal elválasztott, nagynyomású nitrogéngáz (felül) és a hidraulikaolaj (alul, meg az autóban másfelé). A gáz a rugó, az nyomódik össze, az olaj fémrúdként közvetíti ezt a mozgást a lengéscsillapítónak, ami igazából egy fojtás a gömb alján. A gömb a DS-ben, SM-ben és a CX kombi hátuljában még szétszedhető volt, így az idővel elfáradó és átszakadó membránt ki lehetett cserélni. Ez a gömb már a BX-ben is egybe van öntve, egy komplett gömb 12000 forint. Az előző megoldás olcsóbb fenntartást tett lehetővé, de az otthon, olcsóért szerelt autók nem viszik előre a nemzetgazdaságot, ezért nem maradhatott így örökre. A gömbben mozgó gáz hajlamos szökdösni, a gázok már csak ilyenek, évente érdemes utántölteni. A BX-esek érzésre megmondják, van-e elég gáz, vagy menni kell tölteni, 2000-2500 forintért darabját. A C5-ben és a C6-ban ezzel nem kell foglalkozni, azokat már nem lehet utántölteni, a fent említett nemzetgazdasági okokból.

 

 

Ha a hidraulikaolaj folyik el, az elég kellemetlen, mert hálózaton van a fékrendszerrel és a kormányszervóval. Ismert okokból, elsősorban a fék hiánya okozza a problémát. A rendszerből elfolyó olajra pár érzékelő figyelmeztet, amik egy lámpára kötve jelzik a bajt a sofőrnek, néha akkor is, amikor nincs baj.

 

Lengéscsillapítás nélkül elgurul a BX, sőt, a legmagasabb, szervizállásban három keréken is. Ezt majdnem megnézzük élőben is, de hív a Nati, hamar kéne a bordó csizmája, amit a tc karácsonyi képeslap fotózására kértem el tőle. Mindegy, úgyse hoztam kamerát, meg senkinek sincs kedve a kommentelők szokásos biztonságtechnikai előadásaihoz, így ez a program elmarad.

 

A kendácsolást nem kedveli a hidropneumatika, a tapasztalatok azt mutatják, hogy vízzel, automata váltóolajjal nem érdemes kísérletezni, LHM (Liquide Hydraulique Minéral) való bele. A lelkiismeretes karbantartás ellen csak a gépjármű felgyújtásával lehet tartósan harcolni, ez a hidrós autókra is áll.

 

 

Búcsúzóul még megnézik a kocsim hátsó lökhárítóját, amit egyik este egy terepjáró megtolt és azóta mozog. Egy patent szállt el, nem is lehet visszapattintani, az egy darabig így marad, és együtt örülünk, hogy nem a bringámmal lökött fel.

Az Istennő nagy, én kicsi vagyok

Próbakör: Citroën DS20 – 1972

  2007. december 15. - Péter Anna Címkék: citroën ds featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

Katalógusban, vagy a tévében láthattam meg az elsőt, de biztos, hogy nagyon régóta tetszik a DS. Nem tudtam technikai furcsaságairól, gőzöm sem volt az ötvenes évekbe berobbanó forradalmi dizájnról, de már osztódott bennem az autóbuziság csírája és fogalomnélküli kislányként is éreztem, ez egy tiszteletreméltó alkotás. Elég sokáig húzta ez a plátói szerelem, az elsővel huszonöt évesen találkoztam élőben. Minden évben elmegyünk Camogli-ba sajtos focaccia-t és camogliese-t enni, 2003-ban, pont ezen a napon, ugyanott megpihent egy DS-karaván.

Camogli helyes tengerparti városka Liguriában, a pici öböl partján trompe-l’oeil-el díszített házak sorakoznak, lapos kavicsok és vitorlások választják el a széles sétányt a türkizkék tengertől. De aznap a hullámok hatalmas, fényes cápákat vetettek ki a partra. A széles utakat és a szűk utcákat mozdulatlan és méltóságteljes, ragyogó páncélú lények borították, feltorlódtak az apró tereken és közönséges gépjárművek közé szorulva fuldokoltak némán. A pici helyen rendezetlenül összetorlódó tengeri istennők tucatjainak látványa megdöbbentő volt, hatalmas krómpikkelyeik vadul tükrözték vissza a tűző nap sugarait, közben dühösen forgatták hatalmas szemüket. Én csak bután bámultam őket és hagytam, hogy a focacciából az alkaromra csordogáljon az olívaolaj.

Akkor elvesztem egy kicsit, de onnantól egyáltalán nem azonosítottam a DS-t az autókkal, eszembe se jutott, hogy lehet vezetni, sőt birtokolni is egyet, nem is tettem lépéseket ebbe az irányba. A 25 éves BX-ekkel szervezett találkozóra (erről később bővebben) odahívtak nekem egyet a szervezők, hagy örüljek. Nagyjából annyit aludtam előző nap, mint amikor a Volvómért mentünk. Keveset. Ez az izgalom a DS esetében teljesen indokolt, itt már egyszer megírtuk mit tett a világgal, ez itt egy blogbejegyzés arról, mit tett velem. Vigyázat, ez nem teszt.

A DS, aminek bemutattak, egy 95 lóerős, félautomata váltós restaurálás alatt álló DS20. 1985-ben, a Volgánál többre vágyó téeszelnök hozatta be az országba, azóta a harmadik tulajdonosánál van. Kék színe még jobban kiemeli a cápa-formát, de a DS minden szögből másik oldalon lapozza fel a Brehm lexikont. Az orra felülről egy elegánsabb harcsa két rövid bajusszal. A hátsó lökhárító lecsúszott krómszája egy pörölyfejű cápa fejének arányait idézi, a kasztni egy hosszúszárnyú bálna méretes, de elnyújtott teste. Autó nem nézhet így ki.

Jó húzás volt a hidropneumatikus rugózást egy halakkal közeli rokonságot mutató testben prezentálni. Tökéletes a harmónia, a DS nem gurul, úszik a gáz és folyadéktengeren. Ülések helyett puha fotelek fogadnak, az egyküllős kormány mellbevágó szupernormális inger, nem akarom soha többet elengedni. Szerencsére a műszerfal teljesen átlagosra sikerült, különben még most is ott ülnék.

A DS automata váltót kíván, de a félautomata is illik bele, automatikusan kuplungol, így nem sok munka van vele, csak a kormány mögé helyezett váltókart kell pöckölni. A könnyű (hidraulikus, naná) szervókormány és a légpárnákon suhanó test minden várakozást felülmúl. Az érdi út lágyan sodródó folyóvá változik, mi ezen lebegünk a körforgalom torkolatába, ahol Diósd felé egy határozott hullámot küldve, lendületesen visszafordulunk morgó bálnánkkal. A pedálerőt érzékelő fék-gombtól sokan óvtak, lesz bólogatás. Nem lett, jobban lehet adagolni, mint sok átkozott új autó kétállású pedálját.

A DS könnyű és finom, de nem idegenít el a vastól. Mintha kifordított vibrátorkesztyűvel dolgoznánk a motortérben. Fémeket fogdosunk, de egy kellemes közvetítőn keresztül. Kényeztető élményautó a javából, semmi fizikai erőszak, semmi kényelmetlenség, de nem elszigetel a tecnikától, ahogy egy Lexus, hanem pihe-puha, illatos takaróba csavarva bevon a motortérbe, hogy a részei lehessünk, ahogy erre senki más nem képes.

A negyvenedik szülinapomra már nem gondolkozom az ajándékon.

Készítsen ön is Totalcart!

Indavideó pályázat 2007

  2007. december 15. - Nínó Karotta Címkék: szolgálati közlemény így készül a totalcar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Duda alert! Totalcar élő tévéfelvétel Focus ST-vel, Komondorral, csajokkal
2012-11-19 14:50:33

Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez?

Koenigsegg Agera, BMW 7 vs Audi A8 a 90-es évekből
2012-10-17 20:30:00

Szeretettel köszöntünk mindenkit a DoQ szoknyája alól. Mint mostanra tudjátok, újra van Totalcar tévéadás

Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás
2011-12-18 22:46:00

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema
2011-11-27 22:45:00

Habkönnyű nyári közszolgálat – küldj két infantilis majmot gyermekmentőt tesztelni, hogy kiderüljön:

Kedves néző! Bizonyára ön is érezte már úgy, hogy autókról ökörködni egyszerű és szórakoztató elfoglaltság. Zsigereiben régóta ott a bizonyosság, hogy az autós újságíró az élet
császára.

Itt a lehetőség: bizonyítson. Forgasson ön is Totalcart!

A feladat

Legfeljebb 6 perc hosszúságú mozgóképes anyag
előállítása, autós témában.

Mindent lehet, nem kötünk béklyót az alkotói kézre. Egyedül a terjedelemben nincs irgalom: a 6 perc 1 másodperc már nem játszik,
automatikusan kizárjuk a versenyből.

Fontos

  • Nem kötelező viccesnek lenni
  • Nem kell okvetlen tesztet készíteni
  • Legyen érthető a hang, vagy legyen felirat
  • Menet közben kötelező a biztonsági öv viselése és a Kresz
betartása
  • Legyen elérhető az alkotó, különben nem tud nyerni

A pályamunkákat a http://totalcar.hu/palyazat címen lehet feltölteni.
Ugyanitt megnézheti és értékelheti a többiek pályamunkáit is.

Aki nem szereti az autókat, de jól főz vagy mulat, az utóbbi két témában is forgathat.

A végső leadási határidő január 31., ekkor választjuk ki a győztest, aki egy Sony HDR-HC7 nagyfelbontású kamerát nyer. Örökre irigyelni fogjuk, nekünk a tévénél sincs ilyesmink.

A győztes filmeket lehozzuk kiemelten a Totalcaron, alkotóikat felmagasztaljuk, és a zsíros szerződések sincsenek kizárva.

Néhány technikai tanács

  • Legyen érthető a hang, ezt nem könnyű megoldani
  • Ne legyen sok statikus szónoklás, azt a néző tőlünk se szokta szeretni
  • Tessék sok képet felvenni az autóról, lássuk mozogni is
  • Legyen ötlet
  • Próbáljunk érdekes dolgokat kitúrni a témából
  • Ne legyünk restek jól megvágni utólag

Aki ihletre vágyik, tekintse még három évvel ezelőtti versenyzőinket az internet hőskorából. Íme az akkori első három helyezett.

I. Zsigulikrízis

II. Skodri-teszt

III. Lada Pickup

Ilyen géniuszok laknak önök között. Győzzék le őket! Mars forgatni:

süti beállítások módosítása
Mobil