Adakozzunk ajándék pályamatricára

  2008. július 07. - robertó Címkék: baleset balkán barmok balesetmegelőzés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Swift meglett, a Honda eltemetődött
2009-07-11 16:16:00

Az összes papírját, kulcsát, mindenét egy dossziéba zártam, és a fiók mélyére raktam. Az emlékek

Adakozzunk ajándék pályamatricára
2008-07-07 15:03:00

Elöljáróban annyit, hogy nem vagyok egy angyal. Mentem már városban hetvennel ötven helyett, nem botránkozok

Vajon miért szűnünk meg?
2007-12-22 04:53:00

Itt ülök és nézem bambán a monitort, olvasom a hozzászólásokat , és gondolkozom, hogy akkor most mi is van. A

A család pokoli barátja
2007-08-20 06:35:00

Soha. Mondom még egyszer: SOHA SENKI NE végeztessen munkát ismerőssel, rokonnal, esetleg a család barátjával.

Elöljáróban annyit, hogy nem vagyok egy angyal.

Mentem már városban hetvennel ötven helyett, nem botránkozok meg, ha valaki az autópályán elmegy mellettem 180-nal. A lényeg hogy mindig figyeljünk és vigyázzunk a többiekre.

Ha kétszázzal felcsavarodik valaki a fára az a magánügye. Addig, míg valaki nincs mellette, míg el nem üt valakit, míg át nem gázol a másikon. Élni és élni hagyni.

Egy hétköznap úgy adódott, hogy Szegedre kellett mennem, különböző kitérőkkel, így a régi ötöst választottam. Amióta ezernégyért le lehet jutni autópályán Szegedig, nem jártam a régi ötösön. Egyszerűen az autópálya gyorsabb, biztonságosabb.

Elindultam. Hamar belebotlottam a már rég ismert táblába: őt is hazavárták, mellette statisztikai szám, mennyi baleset történt itt az elmúlt években. Hát igen, megfizethetetlenül drága volt az autópálya, sok autó volt, idegesek voltak az emberek, stb… Még jó, hogy már nincs ilyen. A nap süt, ablakot le, zene fel, szépen lecsorgok Szegedig, közben megállok, ahol kell…

Gondoltam.

De nem így történt, és ez egy kicsit elgondolkoztatott. Vajon miért nem mennek a siető emberek az autópályára? Volt itt minden. Beláthatatlan kanyarban két kamiont előző Opel Astra (reménykedtem, hogy hátszél van, és hamarabb befejezi az előzést), városban 160-nal előző Bmw X3-as, útra körülnézés nélkül kiforduló traktor.

Ez mind egy olyan kilencvenes, településekkel tarkított úton, amitől pár kilométerre párhuzamosan fut az autópálya. Miért nem mennek fel rá? Nem kell lassítani ötvenre, nincs piros lámpa, boldog lenne mindenki.

A legdühítőbb mégis a visszaúton történt, már Pest alatt. A sor beállt, mentünk kilencvennel. Látom ám a visszapillantóban, hogy egy x5-ös iszonyúkat előz. Mi van öcsém, zár a butik, vagy a Hambis Zsoltihoz sietsz ennyire, mert már kész a maffia hamburger, és ez a barom utána nem melegíti meg?

Mindegy. Siet. Az ő dolga.

Szembejön egy autó, normál tempóval. És ez a barom beleelőz. Amikor esélye sincs. Hogy megelőzzön engem és beférjen. A szembejövő mögött mellesleg nem jön a kutya sem. Ahogy ő elkezd előzni, én nyomom a féket, a szembejövő is, a Bmw-s meg behúzza az autót elém, és tol neki egy kövéret.

Halló emberek, álljunk már meg egy pillanatra. Ez akkor indexelt ki, amikor esélye sem volt rá, hogy megelőzzön. Siessen. Leszarom. Biztos vért visz. De ha ennyire siet, miért nem megy fel a kibaszott M5-re? Ott megy mellettünk 5 kilométerre!

Ez nem állapot, az ilyet vagy meg kell állítani, vagy megoldást kell találni a problémára.

Első gondolatom, mint sok emberé, hogy megveszem Karotta terranoját, lefestem matt feketére, körbehegesztem vasúti sínnel, és ráfestem nagy fehér betűkkel: MEGDÖGLESZ.

De ez még sem jó. Ez a barom leszarja, legfeljebb nem én halok meg, hanem aki szembejön. És egyébéként is van egy jó mondás: szemet szemért, és az egész világ megvakul. Szóval nem jó ötlet.

Második megoldás: vegyük el. Az se jó, már volt olyan, hogy mindenkinek legyen egyforma, a gonosz gazdagokét meg vegyük el, nem vált be. (Jó, lehet, hogy erről valakinek más a véleménye.)

Hm, akkor is ki kéne találni valamit.

Megvan: mindenhova rendőrt. Ez se rossz, de akkor meg közlekedni nem lehetne, és Magyarország háromnegyedét átképezhetnék rendőrnek, hogy minden méterre jusson egy. Azok mellett annyit kéne keresniük, hogy ez az ostoba ne vehesse meg kilóra őket.

Nem jó.

Akkor most mi legyen?

Most magyarázzam el neki, hogy nem olyan messze innen láttam egy balesetet, ahol elütöttek egy biciklist. A mentők épp akkor értek ki, és láttam, hogy próbálják újraéleszteni. Pár méterrel arrébb állt egy új Jetta. Annyi vér volt az oldalán, mint a Rambo4 –ben összesen. Gondolom kielőzött, Józsi bácsi keze meg megremegett a biciklin és találkoztak. Azt az embert már hiába próbálták újraéleszteni, azt hiszem.

Magyarázzam el neki, hogy ha elüt valakit, olyan, mint ha a saját gyerekét ütné el?

Hisz lesz majd miatta, az ő felfogása miatt, az ő közlekedési morálja miatt egy másik is, aki azt hiszi, hogy bármikor előzhet, és bármennyivel mehet, és bármit megengedhet magának?

És lehet, hogy aki szembejön az az ő felesége lesz, az ő gyerekével és szüleivel.

És a hibás - mint már mondtam - ő lesz…

Nem, azt nem lehet tőle várni, hogy megértse, hisz akkor nem közlekedne így, és ennek egyébként is mélyebb társadalombeli problémái vannak. Otthon senki nem dobja el a szobában a szemetet, akkor az utcán vajon miért?

Na mindegy.

Létrehozok egy alapot. Lehet rá fizetni, bárkinek, bármennyit, aki élni akar. Afféle behajtási pénz. Minden hárommillió forint feletti autó, aki közvetlenül az autópálya melletti úton csapat, kap egy éves pályamatricát. Ingyen. Ha már rosszul megy neki, ne kelljen itt poroszkálni, nosza, fusson ingyen az autópályán. Hiszen az gyorsabb, biztonságosabb, és nem üt el az iskolából hazafelé tartó kislányt, aki épp átkel a zöld lámpán, csak mert zár az autómosó, és oda kell érnie, az a rohadt gyalogos meg csak tud várni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9549335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2008.07.07. 18:21:14

Első lépés: M0-ról (vagy az egész országból?) kitiltani a román, szlovák, török, üzbég, stb. kamionokat (határon vonatra föl, oszt uccu neki), talán akkor mernénk rajta közlekedni. Második lépés: minden okozott baleset után PÁV + kreszvizsga (csak akkor, ha nem halálos kimenetelű). Harmadik lépés: lépcsőzetes jogsi, mint a motoroknál (teljesítmény alapján, okozott baleset után nincs feljebblépés, marad a Matiz). Negyedik lépés: 60 felett teljeskörű kivizsgálás (reflexmérés, látásvizsgálat, stb.) + újravizsga rutin, forgalom.

Car Fiol 2008.07.07. 18:24:49

Tudja valaki, hogy mi lett a városban száguldozó Csabikával? Lett belőle ügy?
Köszi!

koz 2008.07.07. 18:24:54

Nem kell messze menni, Ausztriában harmadrendű tükörsima úton 100-al konvojoznak az emberek. A magyarok is! Igaz, nincsenek se vadbarmok, se 60-al szuttyogó barkaszok. Nekem elég lenne ennyi itthon is, úgy fogyaszt a legjobban a gép, meg azért haladok is. A legjobb a települések előtti lassító. Pont ötvennel lehet bevenni...

AP (törölt) 2008.07.07. 18:27:25

Mi van akkor, ha telefonálok a rendőröknek, hogy előttem megy egy közveszélyes idióta egy óriási terepjáróval, és ugyan intézkedjenek már valamit?
Legfeljebb engem basznak meg vezetés közben telefonálásért.

zalkapone 2008.07.07. 18:31:06

AP ritkán szólsz, de akkor nagyot.

Laj 2008.07.07. 18:38:16

kozzal egyet értek.
sógorék tudnak valamit. én kifejezetten szeretek náluk közlekedni (najó Bécsben nem)
nincs annyi szívbajos, és vezetni is tudnak, aki nem az meg pontosan tisztába van azzal, hogfy ő nem annyira és ahhoz mérten vezet.
ja és figyelnek a másikra!!!!!!!!!!!!!!!

ray14 2008.07.07. 18:55:21

javaslom a cikk íróját kitüntetni!
eme gondolatok kavarognak a fejemben napok óta:valamit kellene tenni az ilyen suttyók ellen!
a portál üzemeltetőinek (nem kis) feladata, hogy még ennél nagyobb publicitást (bármit is jelentsen ezen a szó) kaphasson egy ilyen iromány!
A múltkori zebrás gázolások óta mintha kevesebb lenne a f@aszfej módjára gyalogátkelőhely megközelítés!hátha ez ügyben is legalább páran rádöbbennek!(ép most van a tv-ben a hülye aki bénán előzőtt hajnalban és 5(öt) ember meghalt)
és javaslom kedves robertó a következő cikked szóljon az autoból kiszemetelőkről
saját mai tapasztalat:
megy előttem valami merga, egyszer csak azt látom pattog mellette valami papír szemét(á biztos ráhajtott valamire-gondoltam);mentünk pár métert és kirepült a whopperes doboz, majd nem sokkal utána a papírpohár, na ennél már nem mehetünk lejebb(gondoltam naívan)mire kirepült a papízacskó, de nem ám összegyűrve ,hanem csak úgy hagy szálljon, ha már a környezetvédelem smafu, akkor 2 az 1-ben odab*szunk a közlekedésbiztonságnak is!

fitti 2008.07.07. 18:58:04

Egy héttel ezelőtt Balatonra tartva Albertirsáig a 4-es fő úton közlekedtem ahol 4 sávos ott természetesen 110-el és próbáltam haladni aztán, ahol 2 sávos megengedett sebességgel illetve, ahogy a forgalom engedte ugyanis hosszú kocsisor előttem és szemből az előzés gondolata meg sem fordult fejemben hiszen tudtam h pár kilométeren belül ismét haladhatok picit a dupla savon ez persze ki is van táblázva, lehet h csak én láttam mert a sok baromarcúnak akik miatt többet álltam féken mint gazon és az út menten mert ugye előz 32 lóerő meg egy kis hátszél aztán majd beférünk valahogy nem úgy tűnt hogy látták. Kérdezem én miért?? Vagy tényleg nem látták a táblát h 5000 m és dupla sáv vagy az az 5 percért meg éri emberéleteket kockáztatni??? nem a sajátját a másét!!! Az nem fordul meg a fejében h ez a barom itt nem azert nem halad mert nem akar hanem mert nem tud ennyit enged a forgalom! Azon a 70-80 kmeteren többet mentem az út szélén mint rajta a sok marha miatt akik mar sztem tudatosan ugy kezdenek elozni h majd lehúzódik a másik!

Zsolt 2008.07.07. 19:03:31

Sajnos azt hiszik ezek az emberek hogy ha vesz 1 BMW-t akkor övé a világ. Gyakorta figyelem hogy a BMW, AUDI stb prémium márkák képviselői sokkal többet engednek meg maguknak mint más normális autós.
Gondolom csak az számít nekik aki ilyen vagy hasonló autóban ül. A többi csak csóri paraszt.

fitti 2008.07.07. 19:08:01

Zsolt én audival voltam... és hidd el az audis is tud vigyázni másokra! Persze abban egyet értünk, hogy sok galibát is okoznak mert persze úgy vannak vele ahogy te is mondtad! DE vannak kivételek! :)

Krisi 2008.07.07. 19:09:10

A morállal kapcsolatos mondanivaló sajnos igaz.

Viszont én személy szerint utálom az autópályát. Mindet. Ha nem lenne fizetős, akkor sem használnám. Mert utálom.

MOst voltam balatonnál, mehettem volna M7-esen, de nem mentem. Inkább mentem a 811-esen Etyek felé: gyönyörű tájak, kanyargós utak, alig volt forgalom, Balaton partján meg ablakot le, és fíl dö szánsájn. Összesen az egész út alatt egy darab autó előzött meg - pedig tartottam az országúton a százat, lakott területen a 60-at - , mondanom sem kell, hogy egy régi M3-as BMW volt, valahogy nem lepődtem meg :)

Sokakkal ellentétben viszont azt tapasztaltam a kis kiruccanás során, hogy az emberek nagyrésze betartja a szabályokat, objektív felelősség és nagy büntik miatt újabban pláne - úgy mentek minden faluban, mintha trafipax lenne.

Azt a pár állatot meg nem lehet nevelni, max egy fűrésszel, de az meg nem az én stílusom.

zalkapone 2008.07.07. 19:10:53

Az ilyen "kimegyek előzni, majd lehúzódik a másik" fajta srácok nagyot tudnak csodálkozni, mikor én nem hogy nem megyek le, hanem még rá is húzok! Tudom, tudom, nem szép dolog. De ha csak a saját kárán tanul! Az én klasszikus fordom még anyagból van, nem műanyag szar! Lökjön le, ha tud!

Laj 2008.07.07. 19:12:22

Zsolt, igazad van ne általánosíts!
nem az a baj hogy bmw, merci vagy lexus, mert a skodás buzikis, opeles is, sőőőt még a toyotások között is van épp elég barom, bár kétségtelen, hogy a prémiumkocsit nyúzók (mert nyúzzák szegényeket, és nem vezetik, kár azokért az autókért :()között átlag több a marha. de itt nemcsak az a baj hogy az újgazdag, meg a maffiózó japánkodik, hanem ezáltal a suzukis suhanc is azt hiszi hogy ő is megteheti ugyanazt az arcátlanságot. mindenkinek fegyelmeznie kell magát, nincs más kiút. És valóban! a fejekben kell változni!
Béláim, hajrá!

Nekemtemostne 2008.07.07. 19:13:19

Gixxer! Baszódjon meg úgy istenigazából az a hülye fejed! De még véletlenül se halj meg! Sőt! Tiszta szívemből kívánok neked minden betegségtől és balesettől mentes hosszú életet! Csak azért, hogy el tudd mondani a baleseted után, milyen is a friss szarszag, amikor fölpaszírozzák a szádba!
Sajnos sem a barátom (élt 28 évet), sem 2 nap múlva egy másik barátom édesapja (élt 56 évet) valamint a munkatársa nem fogja tudni ezt elmondani senkinek. De ha megadod az email címedet, akkor szívesen elküldöm a fényképeket a balesetről, hogy legközelebb jobban át tudd gondolni, kinek is fogod, még ha egy picit is, a pártját! Engem a mai nap 4x akartak megölni egy aránylag kis forgalmú úton. Érted? Négyszer!

zalkapone 2008.07.07. 19:13:56

Persze ha megpróbálja, akkor jön a "b" terv. Ha már a munkában nem lehet használnunk, akkor civilben csattan a vipera!

zalkapone 2008.07.07. 19:16:01

Mindenki azt hiszi, hogy ez egy verseny. Pedig társasjáték!

Balee87 2008.07.07. 19:29:10

Minap történt. Megyek Sprinterrel Eger környékén a szerpentinen. Emelkedőn felfelé kb. 100-150 méteres egyenesbe városon kívül utolér egy Alfás és gondolkodás nélkül elkezd megelőzni engem. A hiba csak ott volt, hogy már jöttek szembe. Én fékezek hatalmasat, fékez a szembejövő is, de ő még villogtat is Alfás éppcsak befér.
Gondoltam kivételesen kimarad az anyázás, megúsztuk elnézte kész. Erre ő lefékez 30ra (Az Alfás) és elkezd dudálni és integetni nekem. Megy előttem 30al meg akarom előzni erre rámhúzza, a kormányt majd otthagy. Beérünk Egerbe beállok mellé a lámpánál. Párbeszéd:
-Szerinted mit kellett volna még csinálnom ebben a helyzetben?
-Fékezni vagy nyomni a gázt b*zdmeg te f*sz!
-Egy 4 tonnás teherautóval mentem az emelkedőn te b*zi!

Párbeszéd ennyi, lámpa zöld. Mesélje már el nekem az igen nagyra tisztelt profi közúti versenyző istencsászár, hogy miért én fékkezek (amúgy meg fékeztem) vagy miért nyomjam jobban a gázt, amikor ő megy bele egy lehetetlen előzésbe. +miért egy teherautótól várja emelkedőn a "száguldást"?!?

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.07. 19:30:27

Igen, az a baj, hogy mindenki Sumákkernek hiszi magát, pedig ezek csak sima városi utcák, hétköznapi országutak, kényelmes autópályák. Nyomják neki mint a hülyék, mert a versenypályán képzelik magukat... feltehetően a legtöbben nagy bajban lennének, ha igazi versenypályára kellene menniük és ott kéne bizonyítaniuk!
Én télen a vezetéstechnikai tanpályán csodálkoztam nagyot! Soha nem voltam öntelt sofőr, de ott még a meglévő önbizalmam is a földbe taposták! :D Persze a nap végére már kezdtem ráérezni arra, amire az előző 13 évben nem sikerült! :)

Ubul11 2008.07.07. 19:32:19

Tegnap írtam egy másik témában is hasonlókat.Hol van a megelőzés,az oktatás felelőssége?Hol van a VIZSGABIZTOSOK és a RENDSZER ALKOTÓK
felelőssége?
Amikor egy ilyen vadbarom már benne ül az autóban,nem sokat tehetünk,de mondjuk ha szigorodna a rendszer,alkalmasabb és hatékonyabb lenne,és például nem olyan kibaszott korrupt,mint jelenleg akkor esetleg.És még így sem biztos,mert lehet,hogy a fószer jogsi nélkül nyomta,hiszen aki így közlekedik annak milyen felelősségérzete van?

zalkapone 2008.07.07. 19:32:41

Balee87: azért valld be, hogy szívesebben ültél volna egy renault magnumban? Egy enyhe kormánymozdulat balra, aztán dudálhat a fasz!

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.07. 19:36:22

Egy ilyen vadbaromnak nem volt apja, aki nyakonvágja, hogy "FIAM, MI A F*SZT CSINÁLSZ! Vegyél vissza!!"??

Egy ilyen vadbarom mit fog tanítani a fiának???

zalkapone 2008.07.07. 19:37:28

BAZ megyében láttatok már gangeszparti székely tanulóvezetőt? Ugye a jogsi alapfeltétele a 8 általános. És nem négy első, meg négy második! És nézzétek a statisztikákat a 4-esen! Ezen is lehet gondolkodni! De pesten is rengeteg sárga rohangál mergával, bömbivel. Pedig én még egyet sem láttam nagy t-vel a tetején! Persze nem a rasszizmus beszél belőlem, csak hát szerintem ez is érdekes.

Balee87 2008.07.07. 19:37:58

zalkapone 2008.07.07. 19:32:41

A Sprinter sem kicsi így megfordult a fejembe, de sajnos a kocsi túl drága hozzá és családi tulajdon, szóval nem szeretném törötten látni. Még a Magnumot is sajnálnám rá...

Viszont Karotta Terranoját körbesínezve... ;)

zalkapone 2008.07.07. 19:48:42

Balee87: látnád az én kicsikémet! Egy ránézésre szánalmas régi ford orion. De! Mivel egykoron üldözőautóként szolgált, ezért gyárilag erősített kasztni, motor, futómű! Nem egy körbesinezett terrano, de azért megteszi! És nem sajnálom használni!

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.07. 19:49:15

Körbesínezett Terranónak nem merne dudálni! Szépen beállna mőgé és még a követési távolságot is rendesen betartaná. :D

Ubul11 2008.07.07. 19:54:18

Autópályán Budapest felé.Sportmotor bőven 100LE felett,160 as tempóban húzom hazafelé.tükörben feltünik egy Ford mondeo.És elkezd tolni!!!!Rámjön.mondom magamban ez hülye,húzom tovább,1.7 1.8 1.9 2.0 ez meg a seggembe...lehúzódok vissza veszem a gázt,hagyom hogy megelőzzön.egy kombi volt,és a mai kor sztárja egy TDCI.És hátul a gyerek ülésben egy kis manó...Kombi dízel autóval sportmotor ellen,az autópályán,egy gyerekkel a háta mögött..Egy igazi barom.Tudom ilyen jók a mondeók...

zalkapone 2008.07.07. 19:56:32

Az ilyen családapáktól nem csak a jogsit venném el, hanem a családot is! Hátha így lenne egy esélyük...

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.07. 19:58:46

A mondeok nagyon jók! Nekem is az van! :D Még nem tdci, de kombi! A leírt példa is mutatja, hogy egy kényelmes autózásra alkalmas autót is lehet hülyén, f*szul, primitíven, beromarcúan vezetni! :( Szomorú, hogy annak a gyereknek ilyen apa jutott! :( Remélem ha felnő a gyerek, akkor jól szájbavágja az apját a felelőtlensége miatt!

kage 2008.07.07. 20:00:30

zalkapone!

"Az ilyen "kimegyek előzni, majd lehúzódik a másik" fajta srácok nagyot tudnak csodálkozni, mikor én nem hogy nem megyek le, hanem még rá is húzok! Tudom, tudom, nem szép dolog. De ha csak a saját kárán tanul!"

Ezt remélem nem komolyan gondolod. Én is útálom az ilyet, de azért lehúzodok. Nem az én feladatom oktatni. Főleg nem úgy, hogy semmit nem teszek egy baleset elkerüléséért...

Az meg, hogy ki miből milyen autót vesz, az aztán főleg nem a mi dolgunk eldönteni. Ez a tipikus magyar irigység. Pedig én is csak egy 5 éves avensist hajtok, mégsem zavar, ha másnak jobbra is telik.

A hülyeség nem autómárka függő!

KG

azta 2008.07.07. 20:03:55

nu!
ma egy kamion nem bírt magával és gyakorlatilag állóra kellett fékeznem, hogy ő megelőzhessen egy traktort. nem sokon múlt, hogy át nem küldött a másvilágra - a dühítő, hogy a feleségem és a kislányom is a kocsiban ült...
a másik: a kaposvári egyetem fehér kisbusza 90-100 között zúg át a falvakon (pl. mernyeszentmiklós)... lakott területen belül 50. nálam ez a szabály! (és igen! erre kínosan figyelek!)

zalkapone 2008.07.07. 20:08:20

Engem nem zavar, ha másnak jobb van! Főleg mert ez elég szubjektív, hogy kinek mi a jobb! Nekem is volt e36 325i-m, mégsem vezettem úgy, ahogy azt látjuk sokaktól! Viszont igenis magamra vállalom az oktató szerepét, persze csak és kizárólag olyan szituációban, amikor a szembejövő nem lehet vétlen áldozat! Általában én az utánamegyek-leszorítom-megverem szociális átképzésben hiszek. Ez csak és kizárólag neki árt, másnak nem.

dottore 2008.07.07. 20:15:52

Eljutottam oda, hogy olyan munkám lett, hogy kaptam cégautónak egy 530D-t eddig csak soha nem volt ÚJ autóm. Van egy saját 8 éves suzuki swiftem, amit most a párom használ, vagy ha egyyüt megyünk, azt használuk. MERT: Örültem, hogy milyen jó autó, de itthon olyan lenézéseket kapok minden honnan, hogy hülye köcsög "béemvés" (körúton nem egyszer hallottam). Nekem, van éves matricám is a pályára. És én érdekes modon mindig odaérek úgyis hogy csak 140-150nel megyek, és nem 210-zel. Szilárd megállapitásom, hogy én aki vezettem már 3-4 százezer km-et és városban mindig betartom a szabályokat már kihaló félben lévő állatfaj vagyok.
Amúgy magyarország azért jó hely, mert ha suzukival megyek lenéznek, ha egy bmw-vel akkor lenéznek. Mivel járjak? T34, Kraz, vagy esetleg egy Ural-lal?
Ez az a kérdés amit szerintem senki nem fog megválaszolni, mert nekünk magyaroknak semmi sem jó.

kage 2008.07.07. 20:18:51

"Általában én az utánamegyek-leszorítom-megverem szociális átképzésben hiszek."

Én másképp gondolkozom, engem ez is visszataszít.

Viszont ez is kétélű fegyver, mert találkozhatsz egy családapával, aki mondjuk a feleségéhez vagy a lányához siet a kórházba, akit mondjuk elütöttek.

Őt azért ne verd meg.

Ubul11 2008.07.07. 20:18:51

Reméljük megéri az a gyermek.De van még ilyen sztorim.2/A Pest felé.szintén motoron.vasárnap délután,ismeritek.kissé fáradtan egy nagyobb túra után,ezért motoroshoz méltatlan konszolidált tempóban v a forgalom ritmusát felvéve haladok.előttem kettővel haza iparunk remeke egy SUZUKI.Mögötte a német ipar remeke S400 CDI Mercedes.Motoron ülve autók felett átnézve látom,hogy a suzuki megkezdi az előzést.Már látom,hogy kurva necces a manőver,erős a szembeforgalom habár hosszú az egyenes.Erre a Merci a nyomában,tolja a szerencsétlent,mint süket a csengőt,a suzi épphogy befér,a merci padlógáz,füst hegyek,szembejövő Golf satu fék majdnem állóra,kormány beránt jobbra.BEÉRT.Hát nem sokon múlt.Rohadt nagy szerencséje volt!!Beérek a SHELL kútra pár km múlva,látom mercink tankol.beállok a kúthoz,veszem le a sisakot,és majd elájulok.KETTŐ AZAZ KETTŐ KISGYEREK hátul,de rendesen gyerek ülésben.Bevárom a sofőrt,mondom mcsak megnézema tagot.jól szituált 40es pacák.nem kigyúrt nem kopasz,nem tetovált,fehérbőrű,nem aranyláncos!
Mi a fasznak kockáztatta a gyerekei és mások életét,ha 10 perc múlva megállt a benzinkúton??Agyrém ami itt megy.Egy Agyrém.

zalkapone 2008.07.07. 20:22:57

Nyilván sarkított a véleményem és a hozzáállásom! Nem vagyok egy idióta barom! Egyszerűen ha én szabályosan tudok közlekedni, akkor azt elvárom mástól is! Ha pedig még bunkóskodik is, nos, akkor megkapja, ami jár.

Car Fiol 2008.07.07. 20:23:46

kage! Neked aztán semmi sem tetszik? :)

zalkapone 2008.07.07. 20:26:01

Jópár helyen megfordultam már az országban, és külföldön is, de ez az ország több szempontból is utánozhatatlan! Mondjuk nem is akar minket senki utánozni!

zalkapone 2008.07.07. 20:29:52

kage az igazi, kultúrált úriember. Ez dícséretes, de tényleg! Respect for you!

Gab. 2008.07.07. 20:33:26

Ubul!
A multkor hasonló szituban voltam mint amit mesélsz,bár én nem autópályán.Vagyis mi,mert hárman voltunk.Motorral.100 ló felett.150-160 körül mentünk,senki nem volt sem előttünk,sem mögöttünk.De egyszer egy SEAT egyterű iszonyatos sebességgel ment el mellettünk.Nem viccelek,motoros szemmel nézve,rendesen elhuzott.Kíváncsivá tett,hát utánamentem,mentünk.Azt mondanom sem kell,hogy valamivel 200 felett értük be.Apuci vezet,anyuci üvölt mellette,(nyilván veszekedtek),hátul pedig két kis aprótalpu.Az egyik 4 a másik 6 körüli éves lehetett.Az ilyen állatokra mi a méltó büntetés?

AP (törölt) 2008.07.07. 20:35:38

ritkán, de nagyot, pontosan

kage 2008.07.07. 20:35:46

Nem. :-)

Felénk elég nagy a sóderos kamionforgalom, nap mint nap többször tapasztalom, hogy kihasználva az autója fölényét levágja a kanyart, az út közepén megy, és nem megy vissza a saját sávjába, mert ugye az nyomvályús, amit kik is okoztak?
Menjek utána, verjem meg? Másnap hány kamion fogja rámhúzni a kormányát? Meg eleve minek idegesítsem magam barmokkal? Persze, ha rádudálsz neki áll feljebb. Én már rájuk sem dudálok. Megvárom míg visszamegy a helyére aztán megelőzöm. Egyébként az a tapasztalat, hogy hamarabb befejezik a hülyeségüket, ha nem höbörgök. így ők is elégedettek, mert megmutatták ki a "kemény", meg én is mert nem tudtak felidegesíteni, amit elég sokszor provokálnak.

Tudod zalkapone néhány éve, ha valakinek volt valami baja mással kimentek és leboxolták. Most éles és gázpisztollyal, baseball ütővel, vasrúddal szállnak ki az emberek az autóikból. Ez viszont nekem már sok. Nagyon sok.

zalkapone 2008.07.07. 20:37:33

Általában az ilyenekre kirója az élet! Csak sajnos sokszor mást is magukkal rántanak! Azért nektek, motoros testvéreim, nem lehet egyszerű az élet! Vagy elütnek, vagy leanyáznak! Középút nincs. Szomorú. Pedig jó időben nincs jobb, mint kétkeréken...

Yani 2008.07.07. 20:40:29

a vasárnapi m7es baleset ugy 20 autoval elöttünk történt....
nem volt szép látvány.
üdv.: Én

zalkapone 2008.07.07. 20:40:52

Van egy kedves autómentős barátom, ő konkrétan egy 6 kg-os baltával az ajtóban közlekedik. El tudjátok képzelni, hogy odamegy a baleset helyszínére segíteni, és meg akarják verni? Pedig ez van!

littlerock 2008.07.07. 20:41:26

Sracok!

Kint vagyok Parizsban... Itt sem piskota ami van, de az az erdekes, hogy mukodik... motorosok ezrevel, jobbrol balrol elozik az autokat, buszokat, de meg egyet nem lattam egy het alatt kocsi ala fekudni... neha egy-egy dudaszo, azt annyi... az autosok teszik a dolgukat, nem anyaznak, pedig a gyalogosoknak itt akkor is elsobbseguk van a zebran, ha nincs epp zold jelzesuk... Lattam egysavos uton megallo villanyszerelo letras kocsit, valahogy meg tudott ugy allni, hogy elfertek mellette a munkasok, meg a kozlekedok is... erdekes...
Lattam intezkedo rendort, a Champ´s Elysees-n (aki jart ott tudja, hogy az 2x3 savos) de a rendor az elso tiszta parkoloobolben allitotta meg a szabalytalankodot, nem pedig a bp-i korutakra jellemzo, talan epp szabad masfel savbol foglalnak le egyet...

hm, pedig annyi, es olyan lezart utak is vannak itt, hogy ahhoz kepest Budapest also rakpartja forgalommentes zsakutca... (az allami unnepsegre keszulnek, meg ugye soros EU elnokseg stb)

itt minden tizedik auto helyett motoros, robogos van, kerekparkolcsonzo rendszer is van, hogy barhova el tudnak menni vele az autok kozott cikazva... megsem folyik ver az utakon...

Ezek tudnak valamit... Amugz Franciaorszagban van egy erdekes rendszer... a legtobb kozut 3 savos, a belso sav mindket iranyban halado elozesre van fenntartva, nem allando kozlekedesre, de nem is totymorog senki 60-nal egz rugotorott IFA utan... Pedig itt is van szenas-szeker videken...

nem szeretem a franciakat, de a kozlekedest meg tudjak oldani...

Yani 2008.07.07. 20:42:58

hmm ez a balta dolog tetszik... csak drágállom a kasztnit :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.07. 20:43:11

Nincs is jobb annál, mint mikor jobbról elengedem a szúnyogot, balról meg integet a túraarc, hogy ráhúztam... És fordítva. Majd jön egy harmadik, húzódok erre is, arra is, de az meg szabályosan megy bazz.

xxlpityu 2008.07.07. 20:44:51

Szép estét.
Elolvasva néhány korábbi hozzászólást, szintén osztom azok igazát. A magyar morál-tudom,hogy nyitott ajtókat döngetek ezzel-mondjuk ki sz@rt sem ér. És itt nem csak a közlekedési morálunkra gondolok. Vezetéstechnikai oktatóként is dolgozom és rendőröket oktatok,szóval azt hiszem,hogy 31 éves fejjel,valamint motoron kívül fullos jogsival van némi közöm a vezetéshez. A félreértések elkerülése végett megemlíteném,hogy igen, én is mentem már gyorsan...sőtt....arcpirítóan gyorsan is. DE!!!!! És épp ezt szeretném leírni itt. A Mondeosra is kitérve,a legnagyobb bajom az, hogy úton útfélen lehet látni a fullos kocsik tulajait,amint nyomják ahogy a csövön kifér,hiszem "mit ugattok,nekem itt az ABS,az ESP az ASR,meg a rahedli hárombetűs kütyü". A gond akkor van,amikor a fizikát kellene meghazudtolni egy kanyar bevételéhez és hát ezeket a segédberendezéseket ugye nem erre,hanem a normális???!!!,biztonságos.....értem ezalatt a megengedett...sebességgel való haladásra tervezték.Érdemes szakadó esőben autózni és hogy megváltozik a kép....már nem látni 180-nal közlekedőt a pályán....ugye ott már firkál a szar a nadrágba.... Ezekkel sem lesz az ember feje felett őrangyal,ezt be kellene látni.
A másik nagy gondom a közlekedéssel kishazánkban a hovatartozás, a kivagyiság. Mert sajna ez is MAGYARSÁGUNKAT gazdagítja,ránk jellemző viselkedés,talán az irígységből is eredeztethető. Mert itt tegye mindenki a szívére a kezét. Ugye kedves Avensis tulajdonos,maga sem gondolta komolyan azt,hogy "engem nem zavar,hogy másnak jobb autója van". Tudat alatt,ha máshogy nem is ,de hogy a túróba ne zavarná. Kismillió példát lehetne erre említeni kishazánkból. Mert itt tartunk sajnos....X3,X5,ML,GL a teljesség igénye nélkül a limuzinokat kihagytam,amik ugye tök sötétek,hófehérek a vezetői,kb. ilyen tiszta a lelkiismeretük is.Ők azok,akik bármit,ismétlem BÁRMIT!!!!! megtehetnek és meg is teszik....említettem már a munkahelyemet,tudom....sajnos.
A bármit alatt pedig ugye ne felejtsük el ezeket a "tisztalelkű,ártatlan,tisztességesen adózó" vállalkozókat sem.És csoda,hogy a kocsiba is úgy ülnek be ezek a FÉRGEK,hogy "leszarok bárkit,nekem mindent lehet,hiszen ha visszaveszek,akkor egy gyáva sikertelen,beszari kis k@cs@g leszek".Tehát a sok rizsa végére egy kis összegzés.Nálunk szerintem hiába akarnak az EU-hoz közeli intézkedéseket bevezetni...tök mindegy,mert itt mindig lesz olyan,hogy....."de hát biztos úr higgye el itt esett le az első rendszámtáblám a sarkon"-na persze,200-zal száguldozó terepjárós a Hungárián és társaik.
Itt emeltetnék szobrot a Trabantos úrról,aki budán kb. 3-4 éve FEJBE!!!!!!! lőtt egy kamionost.Viszonyítsunk el a ténytől,hogy pisztollyal jár autózni,de akkor is, a papánál ott szakadt el a húr,ott dobta le a láncot.
EGY TRABANTOS!!!!--akit folyton!!!!eltaposnak,aki elé bevágnak,akit sz@rba sem néznek....stb stb. stb.
Itt tartunk....de meddig?????
egy főtörzs

zalkapone 2008.07.07. 20:46:10

Értem én a tréfát! Az ajtó belső felében lévő tárolóban van a balta. Meg ha emlékeim nem csalnak, akkor egy nagyfesz-kábel is lapul ott, kb. 60 cm hosszú...

Bézsé 2008.07.07. 20:49:29

Nem régen jártam a cseheknél. Nem térek ki milyen az autópálya minősége (régi M7-es 20-szor), de hogy a többség 120 és 130 között megy, ez meglepett. Egy magyar Superb tolt le előzés közben, mikor már én is 150-el mentem, és tűnt el másodpercek alatt a szemem elől. Egy Ssangyong Musso is eltépett mellettem, alihanem maximális sbességét kihasználva, ugyancsak magyar rendszámmal. Az ellenpélda pedig aki 65-70-el megy autópályán. Az menjen le a főútra. Azért emberek ne általánosítsunk, nem minden BMW-s hajt gyorsan és megy eszeveszett sebességgel. Nekem Seatom van, nem BMW-m :D

zalkapone 2008.07.07. 20:52:18

És a trabantos nem is volt olyan papa, ha emlékeim nem csalnak, akkor nyugdíjas pénzügyőr volt. Neki talán az egész élete szívás volt, lehet, hogy pont kamionokkal terhelte a jóisten. Mindenkinél elfogy a türelem egyszer. Valaki tudja/akarja kezelni, valaki nem.

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.07. 21:03:22

Ismerős. Tipikus hülye pasi!
Felesége vidéken kezdett bele a szülésbe, ezért pesten kocsiba pattant, majd nekilódult az országútnak... 160nál baleset (egy őzállatot kínált meg az astra elejével)! Szerencséje volt, saját lábán szállt ki, de a kocsi nem mozdult. A kocsit elvontatták, és a kb fél óra várakozás, trélerezés ellenére csak 20 perccel késte le a szülést! Szerintetek odaért volna időben, ha mondjuk csak 100 szakítja az aszfaltot??
És szerencséje volt... mi lett volna, ha soha nem ér oda a gyermeke születésére azért, mert nem volt normális tempóval haladni.

Én sem szoktam minden sebességhatárt, mindig betartani, de 90 helyett 160 az azért sok!!

kage 2008.07.07. 21:09:14

xxlpityu!

De komolyan gondoltam. Nem érdekel. Nem az én feladatom számonkérni, hogy miből vette. Ha van rá pénze, vegye. Nekem jó a nyugis konzervatív toyota. Ez legalább nem vált ki olyan indulatokat, mint mondjuk a bmw vagy a suzuki.

xxlpityu 2008.07.07. 21:41:03

kage

Megértem,ha úgy gondolta.
Azért az tetszett,hogy mind a két végletet megemlítette.(BMW v. Suzuki)

hmmmm 2008.07.07. 21:48:37

Hogy miért nem mindenki autópályán megy? Mert mondjuk kevés van hazánkban.
Mert azt a rohadt fővárost még mindig nem tudták bekeríteni egy karikával.
Mert talán ha valaki csak 30 km-t akar menni, nem szeretne nyáron!!! 1500 Ft-ot fizetni.

Majd akkor várják el a nyugati közlekedési morált, ha a feltételek is meglesznek. Ingyen autópálya, vagy mondjuk magasabb reálbérekhez képest alacsonyabb pályadíj. Jó utak, átgondolt közlekedés nagyvárosokban. Zöldhullámok. És más az ha az ember a gyermekei megélhetésért keres, mintha a "nyugati" luxusért. A kivagyi stílusra nincs mentség. Persze a rendőrök is inkább a 30-as táblánál gyorsan hajtót büntetik, mint az agresszív nagyterepjáróst. Arra nincs ember, mert kell felvonulásokat védelmezni. Erről ennyit. Ne higyjük el, hogy csak velünk a baj, autósokkal. Ez is csak egy agymosás, mint sokminden más is.

Denis 2008.07.07. 21:51:12

Az index használatát megtanulják ezek a barmok hamarosan. A mai luxuskocsikba sávelhagyásra figyelmeztető rendszereket épitenek. Ha nem indexelsz előtte, hangjelzést ad, vagy rezeg a kormány (pl. új 7-es BMW). Persze még jó pár év fog eltelni, mig az ilyen autók többségbe kerülnek, de aki kitalálta: le a kalappal.

ntsaba 2008.07.07. 21:57:46

Ha vkinek vkije szül, rosszul van, stb. akkor az miért is jogosít fel arra, hogy száguldozz!? Orvos vagy csodatevő? Szerintem, ha a szeretted bajban van, akkor küldeni kell neki mentőt, tűzoltót. Mást úgysem tudsz tenni 100+ kmről. Akkor most miért is jó, hogy közben megölsz még 1-2 családot?!

Balaban 2008.07.07. 22:01:24

Szigetvár felől Pécs felé közlekedtem a 6-on. Már sötét volt, fáradt voltam, egész nap autóban ültem. Átlagos volt a forgalom, egyszer csak mögém érkezik egy autó és úgy gondolta hogy jól megtréfál és a reflektorjával kisüti a szememet. Először gondoltam jóhiszeműen hogy nem vette észre hogy reflektoron van, jeleztem neki. De barátunk tudta nagyon jól, mert a szemből jövőnek lekapcsolta, majd utána az én kedvemért vissza, hogy semmit ne lássak. Fékeztem, lehúzódtam hogy előzzőn meg, de ő nem akart megelőzni. Kezdtem elveszteni a fonalat, megjegyeztem a rendszámat és gázt adva kicsit lemaradt tőlem. Beérek Pécsre 4 sávon ki a szélére és várom a barátomat. Miután lehagyott, én utána reflektor a szemébe hogy érezze a törődést. Az elkerülő úton megpróbált lerázni a Nissanos parasztja, de az első lámpa megfogta. Kipattantam az autómból és abban bíztam hogy sofőrünk 80 kiló alatti lesz és nem én fogom a rövidebbet húzni. Az ember egyből zárta a kocsiján az ajtókat és szerencséjére zöldet kapott ahogy mellé értem. Tovább nem üldöztem, nehogy baj legyen, de szívesen elbeszélgettem volna vele.

iga 2008.07.07. 22:08:34

Minden sz@rt sem, ér amíg csak pénzbüntetés van (szabálysértés).
Úgy tudom "bűncselekmény" elkövetésénél az eszközt el lehet kobozni. Sajnos a nagy autó (drága) gazdája nehezen viseli, hogy a szorgos kuporgátásból vett kocsijával ugyanúgy kell mennie mint az átlagnak. Őket még elviselem (mert talán a felszereltség -és a sok 3 betűs sz@r? igenis segít), de a fordítottját bizonyítani akaró, nyomaték és gyorsulásnélküli kisautók a legveszélyesebbek. Nem egy swiftest hallok dicsekedni, hogy kit tol le 160-al és megvan győződve, hogy az ő kocsija legolcsóbb és a legjobb. Egy autó stabilitása-biztonsága (és ez fizika) nagy mértékben függ a tengelytávtól, nyomtávtól, és súlytól.
Mindenesetre én minden kirívó esetet bűncselekménynek minősítenék. A törvényt akkor kell szigorítani, ha szükséges és kellő mértékű szankciót kell hozzárendelni. Az USA-ban elég szigorú a seb.korlátozás. Ott rendőr keze a stukkeren, úgy megy oda hozzád, a kocsiban kamera és traffipax, és ha nem segít a lökháríton tolólap (ha kell teszek fel képet, röhögve hagyta lefényképezni, de elötte figyelmeztetett, hogy itt mérföldben gondolkozunk). Alkapone vigyázz nehogy "embörhalál" legyen a vége (vagy téged tépjenek meg).
Sok szerencsét (itt már más úgysem segít).

aq 2008.07.07. 22:18:38

...az ilyennek azt kívánom, legközelebb verje telibe egy csőrös Scania...
a 4-esről pedig kitilthatnák a románokat, ródeozzanak hazafelé más irányba a gyökerek!

kisember 2008.07.07. 22:27:12

Gyorshajtas, felelotlenul elozes, meggondolatlansag, keves rendor...
Egy szemelyes sztori, melybol en sokat tanultam:
Az elmult evekben hetente tobbszor jartam le Adriara, alltalaban Letenyerol. Uj autopalyak, alltalaban jo forgalom, meg nyaron is, kiveve SZOMBAT. Mint mindenki (enis) szeret nyaralni, kis csalad elindul valahova a Horvat tengerpartra, hogy nyaraljon 1-2 hetet. Ezzel eddig semmi gond sincs, csak hat rengeteg vasarnapi soforrel volt szerencsem talalkozni,aki ha ramegy a "nagy" autopalyara, akkor azt hiszi o a sztar. Fokent arra a fajtara gondolok aki alatt 1.1 vagy 1.3-as Su..ki van( most senkit nem akarok lekezelni,megbantani v lenezni,csak hat en ezt tapasztaltam vagy100 szor). Szoval kis csalad megrakja mindennel a verdat, ezzel a keves teljesitmeny meg jobban lecsokkan, ramegy a palyara es tolja neki ezerrel, tukrot nem nezve,indexet nem hasznalva. Szombat leven nagy forgalom, szelsoben 85-90, belsoben is max 120. Alltalaban belsot hasznalom mindig, de 1 dologra nagyon figyelve: elottem senki kb par szaz meteren, de amikor odaerek akkor a paraszt kiugrik elem, tolja verdanak, szegeny auto nyoszorog a tulsujtol, de mindegy, ha egyszer az ipse bejutott, akkor az istennek se akar viszzamenni, volt h 2km-en keresztul villogtattam neki, h tunjon mar felre. E manoverenek koszonhetoen rengetgszer voltam olyan szituban, h ha en nem figyelek es fekezek, akkor lehetett volna akar tomegbaleset is. A nagy mergakat es bomosoket szido nepcsoportnak meg csak annyit: nem szabad alltalanositani, mert amikor en jartam hasonlo kaliberrel, valahogy inkabb voltam meg ovatosabb, tudvan,h mennyit kellett gurcolnom a gepert, mennyibe kerul a javitas, stb.
Osszegezven: mindegy miben ulsz, legyen az trabi v. evoVIII, sajat magadert utasodert te felelsz. Valaki hulyeseget akar csinalni, elozd meg a bajt engedd el...es le van szarva h. o megy elotted, te akkor is odaersz, mivel tisztaban vagy sajat es a geped tudasaval, es a szabalyokkal.

zalkapone 2008.07.07. 22:32:37

Kíváncsi vagyok, hogy most ebben a kis nyári záporban hányan nem érnek haza. Felelőtlenek vagyunk, és buták. A sok hárombetűs szar bűvöletében mindenki elfelejtette, hogy mit tanult anno fizika órán! Mindenkinek azt kívánom, hogy érjen haza épen, egészségesen! Peace!

iga 2008.07.07. 22:40:02

Ez nem kis zápor (legalább is nálunk nem), de remélem egy két barom nem nagyon szívja meg, vagyont érő mélynyomók meg egyéb f@szság, helyett jópáran inkább gumit vehetnének. Iyenkor, ha nem nagyon sürgős (met látni is alig lehet), meg egy vízátfolyáson qrvául ellehet szálni (lésd:F1, pedig ők tudnak vezetni) legjobb félre állni, de úgy, hogy valaki nehogy beléd álljon

iga 2008.07.07. 22:41:18

p.s. Hülyéknek nem adakozok matricára.

ps3peter 2008.07.07. 22:43:24

Milyen ügyesen tud vezetni mindenki aki itt kommentel. Meg mindenki akit megkérdez az ember elözékeny, nagyjából szabálytisztelö, és defenzíven vezet. Csak tudnám honnan jön elö a sok hülye minden nap az utakra...

Leegor 2008.07.07. 22:45:49

Annyira de annyira lerágott csont már ez.
Egyébként igaza van a cikkírónak.
Ha meg beleülök egy X5-be vagy hasonlóba (néha adódik rá lehetőség), én is bunkó vagyok. Na jó nem ennyire, de fölényem teljes tudatával közlekedek. Így működik ez a világ...

ntsaba 2008.07.07. 22:46:39

Az ilyen esők faszául megkavarják a népet. A legjobb amikor 110nél (országúton) alig bír magával úgy tol, nagynehezen megelőz. Majd beérünk vmi eső alá, és egyszercsak ott van előtted és döcög 70-80al. Na ezek az igazán balfaszok. Először is gumit kellene venni az autókra, nem nagyáruházi hulladékot. Másodszor meg, aki egy szimpla esőben nem tud 90nel menni, az vajon mennyire érezte az autót jó 130-140es tempónál!?

Ezt a ki mit alázott témát meg qrvára nem szoktam érteni. Múltkor egy GrandePuntóval megelőztünk egy Passatot az autópályán, háá, de jól hangzik. Ja, más kérdés, hogy a Passat 100al ment, mi meg a megengedett 130al. Amúgy esélyünk se lett volna. 1.2es 65 lovas, 5 ember + légkondi. :)))

muhahaha 2008.07.07. 23:12:46

jó cikk:) teljesen igazad van...

bela 2008.07.07. 23:13:38

Kitaláltam egy nagyszerű törvényt. Be kéne vezetni:)

Lényege;

Hajts gyorsan. Tégy bármit. Oké. De ha rajtakapnak, akkor nem ám fizetned kell félmilliót, vagy elvesszük a kocsit. Lófaszt. A dílereknek meg egyéb maffiózoknak, kormányembereknek, stb.nek mi a drága? Nem a büntetés nem az autó. Hanem az IDŐ. Tehát, büntetés, mondjuk 2 hét közmunka. Ami semmivel nem kiváltahtó, és videót kell róla készíteni.
Poén lenne ha Gyurcsány söprögetne a Népligetben :D

Mindenesetre sztem ekkor mindenki meggondolná hogy hogy vezet :)

bela 2008.07.07. 23:15:35

Ja, és persze úgy, hogy nincs kibúvó, ha emiatt kirúgnak, így jártál!!! Oldd meg! Az állambácsi azonnal!

einmann 2008.07.07. 23:55:11


Csak úgy....
A Románok (Spanyol, Olasz, Portugál rendszámmal is) nem büntethetők....

Tavaly éppen engem egrecírozott egy rendőr az út szélén, amikor megpróbált a társa leinteni egy románt...
Az Kikerülte a rendőrt és továbbhajtott...
Kérdezem a fakabátot, hogy ilyenkor mi van...
Aszongya:
Semmi, mivel csekket kell adnunk, azt úgy sem fizetik be, mivel nincs hozzá államközi egyezmény...
Ergo: Nem is üldözik a madarat...

Engem megvágtak 5000-re, mert nem volt égőkészletem!!!

Hát ???!!!

tams9 2008.07.08. 00:10:19

Az én véleményem, az hogy aki minden szabályt betartó polgárként próbál közlekedni és nem szeretne balesetbe keveredni az járjon templomba.

Abban is hiszek, hogy Isten nem ver bottal...

littlerock 2008.07.08. 00:34:27

Uraim!

A harombetus mutyurok hianya ott mutatkozott meg nemreg, hogy egy baratom motorral ment, szabalyosan elozott, kivagtak ele, es nem volt ott a keze alatt az ABS... az autoiban kb 5 eve van minden jo, hozzaszokott... el is esett, de nagyon csunyan...

takaya 2008.07.08. 01:11:32

Lehet gyorsan is vezetni pontosan és előrelátóan. Szerintem. Mindent szabaddá kell tenni és ingyenné. Akkor a valós igény szabná meg a dolgokat és nem gazdaság. Ahoz az etikához is hozzá lehet szokni és nem is olyan rosz. Az a neve, hogy önszabályozó káosz. Láttam már ilyet és éltem benne és egész jó. Ott más erők uralnak, főleg a fizika erői és nem igaz, hogy mindig az erősebb nyer.

Nekem is van történetem ám. Magyarországi. Egyszer egy szép nyugis éjszakán Dombóvár környékén vezettem a sötétségben hazafele és valamelyik falu végén figyelmes lettem a tükörben feltünő fények közeledési ütemére. Éjszaka volt kb 1 óra, és elég ritka forgalom kisért. Mi is jóval a sebesség határ felett haladtunk a faluból kifele, de azok a fények még így is rendkívül gyorsan beértek minket. Még mondtam is a melletem ülőnek, hogy "wowww ezek mögöttünk minimum 160-al jönnek a faluban mind a két sávon haladva. El is könyveltük ezt a tényt. Viszont ahogy elértük a falu végén a lassító szigetet az egyik pont akkor ért be minket és a lassítósziget túloldalán előzött meg úgy, hogy pillanatok alatt felismerhetetlenné vált a távolság és sötétség miatt. Eközben a másikat keresve már nem láttam se a tükörben se előttem. Mellettünk bukkant fel 1 pillanatig felénk fordulva. A következő pillanatban már sürgött előttünk az aszfalton míg végül a árok vetett véget a sürgésének. Ez a folyamat hatalmas porfelhőt kavart és alkatrészcentrifugát. A bal sávba irányítottam az autót de még így is mint kiderült kapott az autó a jobb árokből záporzó cafatokból. 3-ik pillantásban úgy nézett ki, hogy az árokba vetődőtt autó egész eleje motorostul értve hiányzik. A sokktól és a tanácstalanságtól kb 50 méterre jutott eszembe megállni. Elsőre csak annyit tudtam mondani, hogy "woww ez jobb volt mint az EuroSport-ban". Persze ezt követően ki szálltunk és rohantunk vissza a balesethez ahol a kiszállt söfőr durván elutasította segítségünket. Ekkor már a másig száguldós autós is visszajött segíteni. Mindenki számára tiszta volt, hogy itt nagy bajok vannak. Nem engedtek a sérült autó közelébe, sőt az etikai vájkólódás stratégiáját alkalmazva rávettek, hogy hagyjuk el a helyszínt mert minden rendben lesz. Alkohol szagú volt ott mindenki. Később a benzinkútnál láttuk, hogy a mi autónk is kapott. Nem is a mi autónk volt, hanem a mellettem ülő párjáé. Ez mellékes de a lényeg, hogy ebben a balesetben egy 16 éves lány is meghalt, később meg egy tanú is. Egy szép nyugis éjszakán.

Tomcat14 2008.07.08. 01:32:41

Sziasztok!
Én egy Ignissel rohangásztam igen sokat, főleg Baja-bp között, a különösen fasza 51-esen, csak akkor még nem volt ennyi felújított szakasz rajta. Egyik esetnél kijöttem egy kanyarból (nem lassan, 120-szal, de nagy ívű volt, út meg elég széles), már messziről látszottak a szembesávban a kamionok, majd velük párhuzamosba érve mellettük valami ezüst színű, amögött meg piros kombiastra... Hát, kicsit még az ABS is beledarált a pedálba, de visszafért a kamion mögé az állatja... Másik szép az volt, amikor a barombirka már ahogy kijött Tassnál az útra is fékeznünk kellett, később meg olyan előzéseket csinált, hogy a szembejövő éppen be tudott fordulni egy vendéglővel kiegészített pihenőhelyre. Itt már könyörögtem a sofőrnek, hogy menjünk utána, és verjük meg, de kibaszottul! Nem így lett sajnos... Azt össze se tudom számolni hányszor fordult elő, hogy tükörbenézés nélkül elémvágtak, miközben előztem, de könyörgöm, igaz, hogy 120-szal jövök, de ha már legalább 100m-rel mögöttük kint az index, én meg már a szembe sávban, akkor miért kell? Azért mert "Suzuki" biztos lassan jön? Ezt esőben egy 5-ös kombi is megjáccotta, csak ott a felvert víz miatt mindjárt nem is láttam rendesen, így ABS-határon alltam be inkább a kamion mögé. Ez Hartánál volt Baja felé. Utána jódarabig kergettem a faszbunkót, de kiderült, hogy ostoba egyeneshuszár, nekem meg nem megy olyan jól, hogy egyenesben 160, kanyarban meg fékezek mint egy hülye! Az odafigyelésen, éberségen meg a kultúráltságon kívül az egyenletes közlekedést is kéne oktatni valahol! A környezettudatosség is ezt diktálná, ha már ez ekkora divat, nézze meg mindenki a Top Gear BMW M+ vs Toyota Prius videót a YouTube-on...
Üdv!

Ádám · http://totalcar.hu 2008.07.08. 01:32:58

Mindenki előadja, hogy mekkora nyugis sofőr és milyen előzékeny...blablabla...
Megnéznélek titeket vezetés közben. Azt hiszem éles ellentét lenne a valóság és az itt elmondottak között.

Jó lenne ha leírná minden kommentelő, hogy hány éve van autója és milyen kötelező biztosítás kategóriában van, kiderülne ki mekkora hangember!!

Másrészt, ha a magyar sofőröket ennyire oltjátok, guruljatok már egy kört athénban vagy rómában...
Nem védem a magyarokat, mert vakon vezetnek, de néhány kommentelő akkora fasiszta dumát lökött le, hogy rosszul vagyok tőle.

Köszi a türelmet.

delmicsek 2008.07.08. 01:42:15

Sziasztok.

Én csak egy storyt mesélnék el ezzel kapcsolatba. Haverom jön haza M3on és ott ahol szétvállnak sávok Árpád híd felé stb bentragadt(elbambult) a neki rossz sávba. Benéz 1x 2x 3x és sávot vált. Erre vmi vadbarom 130 al előzi a kocsisort. Lehetetlen volt észrevenni. Haverom visszarántja és utánamegy. Hungárián piros a lámpa. Haverom kiszál pajszer ki a csomiból odamegy és bebaszta a gyerek szélvédőjét hogy máskor gondolja meg kinek a családját akarja hazavágni. Gyerek köpni nyelni nem tudott. Igy kéne mindenkivel aki nem gondolkozik előlre hanem csak nyomja.

Mobil 2008.07.08. 02:03:13

Ádám!

Most olvastam a cikket, és az összes kommentet. Amint lehetett, letettem minden kategóriát a busz kivételéve. B10-es cascom van ezer éve! Most 42 vagyok. Évi 50-60 ezret megyek. Így jó?

És most a véleményem. Kb 15 éve terepjáróval közlekedem főleg, de motorozok is. Annyi történetem van hogy könyvet lehetne írni belőle. Mindig az út és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel megyek. És ez általában több mint a megengedett. De mindig egészséges mértékben lépem csak át. Addig amíg az az adott kocsihoz, motorhoz megfelelő.
A cikkben is szereplő bunkákat pedig én is szoktam oktatni. Pl falun keresztül, ha szembe forgalom van csakis 50, ne siessen már! Pedig milyen nehéz betartani! Amikor pedig kiprovokálják a másiktól a fékezést és a lassítást, én sem szoktam nyuszi lenni. Az utolsó pillanatig kivárok, had szarja össze magát a baromja. Pl tipikus hogy szembe jön egy ilyen, átlóg az én sávomba egy kocsi mögül, mert Ő figyeli mikor elözhet. És elvárja hogy én meg húzódjak le. Hát nem! Megyek a felezőre tapadva. Még nem akadt olyan fekete bömös meg audis aki ne húzódott volna vissza amikor látta szemből az L200-at tornyosúlni. Igenis tanítani kell őket.

donghatto (törölt) 2008.07.08. 02:11:53

...aggresszió, sallalallala...

zsf 2008.07.08. 07:33:06

Sajnos ilyen a magyar közlekedési kultúra. Az emberek nagy része sajnos ilyen idióta módra vezet és viselkedik vidéken is. Én sokat közlekedem az országban országúton szoktam látni érdekes dolgokat igaz az autópálya se sokkal jobb. Talán valamiféle átnevelő kampány kellene:
- állj meg a zebra előtt
- ne szorítsd le a kerékpárost
- ne tartsd fel a forgalmat
- ne fékezgess feleslegesen az autópályán stb.

cso zsi 2008.07.08. 07:40:18

" Ádám · totalcar.hu 2008.07.08. 01:32:58"
29 éve vezetek. 20 éve volt a nevemen autó egy fél évig.
Az a néhány baleset, ami megtörtént ezalatt, az mindig céges furgonnal történt, az én hibám esetén a fizetésem bánta. Napi 100 km feletti fővárosi vezetés alatt sokmindenbe belefutott az ember.
Fiatalon a sajáthibások domináltak, manapság nem adnak elsőbbséget, kanyarban nem fér el a szembejövő, és főként nem tartanak követési távolságot.
A vonóhorog, és a jelenlegi autó kora és állapota már csak egy kézlegyintést vált ki, vagy a hátulról belémjövő vigasztalásában merül ki, hogy menjen útjára, elég bajt csinált magának. Hétvégénként az a nagyszülő adja az autót, aki látni akarja a legkisebb unokát.
Az egyik kocsi lenézett 1,4-es, a másik utált 2300-as márkájú.


Egyébként épp a hozzám hasonló vezetők miatt a felelősségbiztosítást már rég nem autóhoz, hanem személyhez kötném. Elvégre nem az autó okozza a balesetet (amennyiben nem műszaki hiba), hanem az autóvezető.

iga 2008.07.08. 08:00:08

Itt a baj:
-suzi 120-al kanyarban
-elő a pajszert.
-radarszemek: minimum 160-al, 130-al előzi...
-qrva nagy soffőr itt mindenki.
Aztán ugatunk másokra.

vwman 2008.07.08. 09:02:00

az a legtutibb mikor elkezdenek az emberek rinyálni,hogy milyen drága az autópálya matrica,és hogy azért nem használják,de mellettte megveszi a napi 2doboz cigit,azért nem pampog szónélkül kifizeti,meg legyen ingeynes minden ugye?

JMoS 2008.07.08. 09:35:11

Ádám:
A bónusz sajnos nem határoz, elég egyszer nem fizetni a csekket és elvész. Ráadásul minden autónál újrakezdődik. Úgy értem most pl. 3 autó van a nevemen (összesen sem érnek forinban egy új Suzukit, de szeretem őket)...
... ja és hogy ontopic legyek, a BMW-vel szinte SOHA nem vagyok agressziv. Sőt. A nagy motor és a nehéz kaszni nekem nyugalmat sugároz. A Suzukival gyakrabban - pontosabban csak offenziv - de ésszerűen, más életét/javait sosem veszélyeztetem.

[] (törölt) 2008.07.08. 09:44:02

"Most komolyan, kinek van ilyen becsületes lóvéból?!"

nekem.

"Itt van vecsésen a bmw magyarországi központja, és ezeknek a zsúrpubi topmanagereknek is "csak" céges bömbi van a seggük alatt!!! A szervízvezető a sajátjával jár, az egy e36-os, 320i. Márpedig ők nem létminimum környékén gályáznak, az tuti!"

ha a szervizvezetonek valaki azt igerte, hogy topmenedzser lesz es uj BMWvel fog jarni, akkor nagyon at lett baszva.

[] (törölt) 2008.07.08. 09:47:34

"Sajnos azt hiszik ezek az emberek hogy ha vesz 1 BMW-t akkor övé a világ. Gyakorta figyelem hogy a BMW, AUDI stb prémium márkák képviselői sokkal többet engednek meg maguknak mint más normális autós."

ugyanez elmondhato meg tucatnyi mas markara is, pl a kanyarban, zarovonalnal felelem nelkul elozo Swiftes, Corsas streetwarriorokra.

felesleges a markakon flexelni, hulyek mindenhol vannak.

Jano 2008.07.08. 10:00:34

Éveken át jártam Szegedre, még a régi 5-ösön, amikor csak KKfházáig volt pálya.
Nagyon durva volt a helyzet, szinte minden alkalommal volt olyan hogy erőteljesen rá kellett fékezni a szemből előzők miatt. Hozzáteszem, nem százhatvanról kellett ráfékeznem, általában 100-110-el mentem, valóban kiszámíthatatlan volt az út.
Most ellenkezőleg fordult a dolog: semmi forgalom, szerintem ezért száguldanak.
Egyébként tudtommal tele van 60(!)-as táblákkal a régi ötös.

Akkor is, ma is sokat gondolkodtam a török-román-bolgár és ukrán-moldáv-orosz stb. kamionokon akik szerintem 90%-ban csak átmennek az országon:
miért nem kötelezik őket a vonatra?

A válasz egyszerű: itt az az "érdek" hogy fizessék az autópálya díjat. Tudniilik az magánzsebbe (is) megy.

Az hogy büdös, az hogy dugó van miattuk, az hogy balkáni(bb) módon vezetnek az itt a döntéshozó arcokat pont nem érdekli.

Örömmel olvasnék már erről valami tényfeltáró-jellegű cikket.
tisztelettel,
KJ.

Gábor 2008.07.08. 12:26:28

Sok a vélemény nem olvastam őket, csak eszembe jutott, hogy pár éve Olaszországban beállt az autópálya, térkép elő, okos magyar majd kerül át a falvakon...
Szinte minden faluban láttam rendőrt a végén már úgy vártam az autópálya felhajtót, mint a Messiást.

Kamerát mindenhova (nem traffit!) rögzítési funkcióval, aztán ahogy apad az államkassza, elővenni az utolsó havi videókat (nem ezerévest!) és írni a számlákat (a kirívó, agresszív ön és közveszélyes állatoknak, a csőlátó mazsoláknak, hulljon a férgese!).

azta 2008.07.08. 12:33:58

ez off, de nem tudom hova tehetném be.
a kérdés: ki a szánalmasabb?
www.dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2008-07-08&r=1&c=685250

mbtomi 2008.07.08. 14:24:23

Még csak annyit, hogy nekem egy '81-es évjáratú 123-as 230-as MB-em van. Gyönyörű állapotban!
Gondoltam, amikor megvettem, hogy majd a korát, az állapotát talán tisztelni fogják. Mekkorát tévedtem... Minden nap elmormolok egy imát, hogy valami buzi műanyagautós, 1000 év hitellel a nyakában haza ne vágja szegényt. Ennek a kocsinak lelke van és én így is állok hozzá, CSALÁDTAG!!!
Itt senkinek nincs felelősségérzete (ld. gyerekek hátul stb.)!
Én bevezetném azt,ami pl. Új-Zélandon van. Ott nincs kötelező! Aki megtöri a verdáját (mindegy, hogy adta vagy kapta), az a zsebébe nyúl. Sztem így már jobban vigyáznának a prolik, mert A SAJÁTJUKRA KÉNE VIGYÁZNI!!! És így már senki nem lenne akkora fasza gyerek!

Ádám · http://totalcar.hu 2008.07.08. 15:01:47

JMos:
"A bónusz sajnos nem határoz, elég egyszer nem fizetni a csekket és elvész. Ráadásul minden autónál újrakezdődik."

A csekkes dolgot nem tudom, biztos igazad van, nekem inkasszózzák, de új autónál nem változik a köteleződ kategóriája!

Rocko- 2008.07.08. 15:12:59

Denis 2008.07.07. 21:51:12
szted nem az lenne az elsô, h kiköttetik? mint most az övet...

Vizesember · http://www.vizesember.hu 2008.07.08. 16:58:29

Az első saját autóm volt 1972-ben egy 59'-es 403-as CA 71-81frsz-al. Kitűnő rugózása volt, szinte Hiltonos a céges GAZ 69-emhez képest :-)). Az akkori Sárbogárdi rendőrkapitány is bizonyítani tudja, ment az 130-at is, mert volt pofám gyanútlanul a fedett rendszámú, fekete Volgáját megelőzni vele. Minek köszönhetően aztán hosszasan kellet hallgatnom rosszallását az irodájában. Esténként műszerfalának és csöves rádiójának akkor varázslatosnak tűnő fénye közvetlenebb belső hangulatot teremtett. Szuper francia ágyat lehetett kialakítani az első üllés támlák lehajtásával, minek kipróbálásával eltelt kellemes éjszakák utáni hajnali ébredések emlékei csillannak fel nálam. Párás ablakon kitekintve fedeztük fel, hol is sikerült az este sötétben leparkolni. Sajnos később a váltója barátom kezében megadta magát ( autó és nőt soha ne adj kölcsön). Váltó beszeréléskor egyszerűen a két első sárvédőn keresztbe tett pallóhoz kötöztük egy vastagabb dróttal a kissé kiemelt motort. Annak pillanatában amikor amikor igazítottam vissza a motortartó bak csavarját, akkor, elszakadt a drót. Barátom ordításomra ugrott a lökhárítóra és emelni kezdte a másfél mázsás motort enyhülni éreztem a pokoli szorítást (ami mint utólag kiderült csonttöréssel végződött) ekkor megszólalt: váj nem birom és visszadobta. Az ujjamra. Ez is örök Moszkvics élményem maradt. A jobb mutatóujjamon máig látszik.

[] (törölt) 2008.07.09. 00:10:39

"ez off, de nem tudom hova tehetném be.
a kérdés: ki a szánalmasabb?"

egyertelmuen az a cimeres fasz, aki jogositvany nelkul, gazpisztollyal hadonaszik. en is kapasbol rahivtam volna a zsarukat.

zolt 2008.07.09. 01:37:21

Bűnösnek jutalmat?

Jim Ignatowski 2008.07.09. 11:55:18

"Őt is hazavárták..."

Én "terveztem" a táblát és a fekete bábukat a régi 5-ös mellé. Utóbbiakat már rég ellopkodták sajnos, de a nagy táblák még állnak.
Aki olyan helyzetben van, tegyen róla, hogy több út mellé kerüljön. És ne kozmetikázott statisztikával, mint itt, hisz ha a valós adatot tettük volna rá, a fekete bábukból fekete erdő lett volna a régi ötösön.
De jó volt (és jó most is) mert az embereket megdöbbentette. Némileg tán morbidnak is vélhették, ám sokan elgondolkodtak rajta, beszéltek róla, s ez fontos. Talán egy (vagy több) élet is megmaradt miatta... Annyit pedig megérnének ezek a táblák szerintem, hátha jobban vigyázunk egymásra.

PepeXVI 2008.07.09. 17:46:50

Hát srácok, elképesztő túlzások és igazságok fordulnak elő ebben a topicban.
22 éves létemre nem vagizok, és vagiztam soha, pedig voltak alattam erős autók. (ugyan nem a sajátjaim) A fő járművem egy középkategóriás motor, chopper, nem speed. És én úgy vezetek, mintha mindenki rám vadászna az úton. Tanítani már nem tanítok, mivel eccer kaptam egy nagy taslit azért, mert robogóval egy Vitos rám akart kanyarodni, és rá mertem dudálni. Utánamjött és megpofozott. Lehettem 14-15 éves.
A barátom pedig 19 évesen halt meg a Váci úton a kettészakadt Fiatban. Ő is kb. 160-nal jaszkarizott éjszaka. Aki megmozdul az úton, a szemem automatikusan őt nézi, ha kell, nyomom a dudát és nem idegből hanem hogy észrevegyen. Ha pedig tolnak, hagyom elmenni, csavarodjon fel a következő fára. A csajoknak pedig inkább a "nyelvtudásommal" jaszkarizok, nem az autómmal vagy a motorommal. Mondják is hogy mellém nyugodt szívvel beülnek bármikor, nem félnek attól hogy hülyeséget csinálok.
Ja, és ha nem lenne diákzsebhez mérten ilyen baszott drága, havonta járnék vezetéstechnikai továbbképzésre, mert úgy érzem még rengeteget tanulhatok, pedig már túlléptem 100ezer kilométeren "hajlott korom" ellenére.
Amég a mentalitás nem változik, én inkább kimaradok az "átképzésből" és akkor talán haza is fogok érni esténként.
Uff
süti beállítások módosítása