Pályanapi valóság, mindenkinek

  2012. március 20. - ommm Címkék: totalcar március 2012 pályanap trackday

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 1195

Eljönnek, nemjönnekel, eljönnek, nemjönnekel. Baja esik valakinek-nem lesz semmi baj. De-de, egy telepi hülyegyerek magára borítja a kavicságyat, összeroskad a tető és meghal. Ugyan, felnőtt emberek, csak tudnak annyi felelősséget vállalni, és a tempó sem lesz akkora. De gyors a pálya, nagyon... Na és, biztonságos, amennyire csak lehet, a kavicságy nem ereszt. De nem fognak eljönni! De eljönnek, jó hely, nem kerül sokba. És ha esik? És ha nem? Megtartjuk, mindenképpen.

Azt hittem, szétrobban a fejem a feszültségtől. Szerda van, itt rohadok a világ vége mögött két sarokkal, valahol egy francia sziklaplatón, Papp Tibi már húzza a lóbőrt, én szopok a szakadozó nettel, nézem, ahogy a képek bitenként távoznak az e-mail fiókomból. Csigalassúsággal telnek a percek, a genfi tudósítás elindult Budapest felé.

A Totalcar-különítmény szinte teljes pompájában

Közben nem tudok, nem merek csinálni semmit. Nem merek másik postafiókot nyitni, nem merek kommenteket olvasni arról, hogy mi a helyzet a Totalcar Pályanap-posztban, mert ha megszakad a vékony adatfonál, akkor kezdhetem elölről az egészet és már így is hajnali négy van. Ölni tudnék.

Helyette megint kinyitom az erkélyajtót, kilépek a mínusz tízbe és füstölgök magamban. Újra és újra A-tól Z-ig végiggondolok mindent...

Ott kezdődött minden, hogy márciusra volt két napunk a Slovakiaringre. Előre lefixáltunk dátumokat, egy versenypálya mindig jól jön, ha forgatni, ha összehasonlítózni kell. Sajnos már két héttel a márciusi terminus előtt világossá vált, hogy nem tudunk oda kivinni semmit.

DSC 0187

Egyrészt az importőröknél akkor nem volt szinte semmi, amit érdemes lett volna, másrészt ami volt, az is téligumin, vagy már megírtuk, netán leforgattuk. Van ez így, a nagy pörgés csak a jó idő beköszöntével indul be, az importőrök sem szívesen kockáztatnak az esetleges hidegben, nyári gumikkal bedobni a közösbe egy több száz lóerős vagy sportos autót.

DSC 0014

Vadabbnál vadabb ötleteink születtek: csináljunk telitankos tesztet. Ugyanolyan átlagtempóval melyik bírja tovább: a dízel, a kis turbós benzinmotoros vagy a hibrid? Nem jó, nem lehet összevadászni adott dátumra az autókat, ráadásul sok költséggel jár és legalább három embert nélkülözni kell két napig. Ja, az a bizonyos két szabadnap – természetesen – hétköznapra esett. Márciusban még akadnak ilyen napok egy versenypályán, később már nehezen.

Menjünk ki saját autókkal! Ez sem jó, ráadásul sok értelme nincs. Karotta a Corollával szarrá ver mindenkit, kidobtunk egy rakás pénzt és mehetünk haza, nem jó. Jöttek az ötletek sorra, elvetettük mindet, végül elfogadtuk, hogy parlagon maradt a két slovakiaringes napunk.

DSC 0044

Nem aludtam nyugodtan. Ez mégsem járja, olyan remek hely, nincs nagyon messze sem, milyen jó lenne napsütésben is autózni ott egyet, nem csak fagyban-ködben. Tudtam, kit kell megkeresnem az ötlettel.

Karotta azonnal bólintott, menjünk, csináljuk, találjuk ki a feltételeket, de legfőképpen: próbáljuk meg a két napot becserélni egy hétvégire, mondjuk szombatra. Ha sikerül, akkor lépjünk tovább. Valahol ezen a ponton kezdtem bízni benne, hogy ebből lehet valami. Főleg úgy, hogy a pálya részéről nem várt, szinte szokatlan impulzus érkezett: nem emeltek árat, nem támasztottak teljesíthetetlen feltételeket, hanem partnerhez méltóan meglepően könnyen, konstruktívan és készségesen álltak hozzá a dologhoz. A háttérben a pálya magyar képviseletét ellátó Bitwise-csapata munkálkodott, nem kis eredménnyel. Hamar megértették, hogy sem mi, sem ők nem ebből gazdagszunk meg, ellenben iszonyatosan jó reklám lenne és nem utolsó sorban meg lehetne mutatni, hogy a napi politika mocskán túlmutatva is képesek vagyunk együttműködni. Nekünk is és nekik is jó lesz, mert az üzenet pozitív és bíztam magunkban, bíztam bennük: meg tudjuk csinálni.

Az alfások nem vallottak szégyent

Aztán jött Bende Tibby, az ügyvezetőnk, ez a 47 méter fesztávolságú, lassan csapkodó gigantikus szkepticizmus-madár. Vagy csak rafinált, fene tudja, az biztos, hogy tudja motiválni az embert már csak azzal is, hogy egy füstfelhő mögül röhögve megjegyzi: Pista, örülj, ha eljönnek harmincan. És akkor még senkinek sem esett semmi baja.

Tibor, aki nem bácsi és Karotta eligazít

Kicsit olyan, mint Piszkos Fred, a Kapitány, folyamatosan kavarja a málnaszőrt és közben a szakállában turkál. Mindenesetre elérte azt, hogy a totális idegbaj szélén lavírozva szervezzek, telefonáljak, Angélát szekírozzak naponta a filcekkel-molinókkal-bögrékkel és DVD-kkel, de még akkor is tartott a lendület, amikor a nagy nap előtti este, valahol Pozsony közelében, autóban ülve diktáljam be Bandinak a gyorsan megírandó poszt pár kulcsmondatát. Pedig nem szívesen ugráltatok senkit, de nem volt mit tennem: így vontam be lassan mindenkit a buliba. Lett videósunk (Rézmányi kolléga filmjét alant és a Youtube-on megtalálják), Csikós személyében lett fotós, Karotta már eleve benne volt, Sipos, Kopasz, Göbölyös doki és az ex-TC-s Tóth Zoli pedig jöttek közösséget építeni.

Mindebből azonban csak azt a mélyen fortyogó gyomorgörcsöt érzékeltem, amikor remegő ujjal rákattintottam a Totalcar címlapjának Élesítés gombjára. Nincs visszaút, dicsőség vagy halál, ezt már nem lehet visszacsinálni, ha nem jön össze és félreismertem olvasóinkat, akkor enyém a szégyen, személyes sikertelenségként élem meg, szégyenemben három Transit-tesztet írok meg egymás után…

Aztán kiborult a bili és három nap alatt több, mint százan jelezték, hogy jönnének. Ez minden elképzelésünket felülmúlta, de a józan szkepticizmus azt súgta, hogy regisztráljunk 100 helyett 110 autót, akkor jó eséllyel eljönnek talán ötvenen. Az pedig már mindenképpen siker.

Kopasz, a Becsületesnepper elöl, Pista hátul

Szombat hajnali négykor a 14 hónapos fiam óvatosan az ágyamhoz settenkedett és rám vetette magát, de meglepődve tapasztalta, hogy már ébren vagyok, sőt, sokat nem is aludtam, dolgozott bennem a feszültség. Ekkor már csak azon rágódtam, hogy jó idő legyen, elég lesz negyven autó is, csak jöjjenek.

Annak nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, hogy elővételben csak hatan vásároltak jegyet, egyszer próbáltam meg külföldre utalni én is, ráadásul ugyanazon bank (OTP) két fiókja között, de a pultos kislány elakadt a SWIFT/BIC-kódok útvesztőjében és hiába kerestem ki neki neten, inkább hagytam a fenébe.

DSC 0057

Reggel hétkor ott voltam, gyorsan kiszaladtam még a pályára a remek Type-R-rel - elvégre fel kell mérni az állapotát - az lett a felvezetőautó és napközben egy pár kör erejéig beszálltam egy menetbe. A pálya jó, tiszta és az aszfalt minősége csodás, szikrázóan sütött a nap és mire leértem, már szóltak rádión, hogy jönnek.

Kilencig hátra volt még fél óra, de az elsőként befutó (talán superbes?) brigád már ott volt. Rohanás a kapuhoz, bögre-matrica-DVD és a listák, elkezdődött. És úgy nézett ki, hogy soha nem akar véget érni a sor.

Minden egyes autót már szinte ismerősként üdvözöltem, olyan sokat szöszöltem a csoportbeosztásokkal, hogy szinte rendszám alapján azonosítottam már őket. Minden egyes befutóval a kedvem is egyre jobb lett, mire otthagytam a kaput (hogy az eligazításra odaérjek) rábízva a beléptetést a helyi srácokra (utólag is köszi!) már bőven hetven autó felett jártunk.

És micsoda felhozatal! Nézzék csak végig a képeket, a listát, itt tényleg_volt_minden. Szlalom Skodától kezdve übertuning STi-n át M5-ig bezárólag.. Csövezett Civicek, youngtimer verseny-Alfák de családi Volvók, gumiszervizes Berlingo… Volt egy pillanat, amikor a paddockon végignézve úgy gondoltam, hogy aki számít, az itt van. Isteni érzés volt és őszintén köszönöm mindenkinek, aki eljött, nézőként, autósként, van vér a pucátokban srácok, le a kalappal. (A jelentkezők végleges listája itt található, szinte mindenki eljött, aki rajta van.)

Végül sokkal többen eljöttek, mint azt valaha is reméltük

Mondjam azt, hogy a többi már történelem? Simán le lehetne tudni ennyivel is, de mindenképpen ki szeretnék emelni egy nagyon fontos dolgot. Ez pedig az, hogy a Slovakiaring csapata – azon felül, hogy profi és felkészült – iszonyatosan flexibilis, rögtönzésre képes és ezen túl két olyan tulajdonsággal rendelkezik, mely túlmutat minden szakmaiságon: kedvesség és segítőkészség, megfizethetetlen.

DSC 0089

A senior pályafőnöktől (Uher Tibi, akit őszes bajsza ellenére sem lehet bácsizni a tökönrúgás veszélye nélkül) kezdve az időmérős srácokon át a pálya szélén dolgozókig mindenki megérdemli az elismerést. Emberségből, profizmusból jelesre vizsgáztak. És teljesen mindegy, hogy hirtelen fotósmellény kellett, gyorsan ütemtervet kellett rögtönözni vagy szükség volt egy kivetítőre, a válasz mindenre az volt, hogy: van, lesz, elintézzük. És lett is. Ráadásul a Slovakiaring ügyes-bajos dolgait intéző Bitwise cég srácai közbenjártak, hogy áraikon is módosítsanak a kedvünkért, így a transzponder 5 euró volt, 7 euróért már enni lehetett egy jót az étteremben, aki fáradt, az leült a nagyteremben és monitoron nézte a WTCC-t vagy az időeredményeket.

DSC 0452

És a problémák? Gondok? Egy szál sem. A nap végén külön kiemelték, hogy ilyen fegyelmezett, értelmes autósokat még nem is láttak. Senki nem csinált hülyeséget, nem törte mozgásképtelenné az autóját sem a másikat, le a kalappal. A kavicságy ugyan porzott néha, tán két-három autó ki is dőlt a 82-es sorból (ennyien voltunk összesen), de ez teljesen elfogadott dolog.

DSC 0429

Hogy mit szalasztottak el azok, akik nem voltak ott? Ha megnézik a poszt képeire kattintva Csikós gelériáját (és az még nem minden!), vagy Balázs videóját, megtudják. A hangok, az illatok, ahogy mindez keveredik a kora tavaszi zsizsgéssel… eszméletlen jó hangulat volt, egy igazi, totalcaros buli. Fűszerként pedig képzeljék oda az Alfa Giulietta versenyautó hangját, ahogy nyélgázon eltép a célegyenesben (tetszés szerint helyettesíthető Subaru vagy Porsche bokszerrel, Alfa V6-tal vagy Honda négyhengeressel, esetleg amerikai V8-cal). Volt olyan, akinek nem állt fel karján a szőr?

DSC 0033

Tudjuk, min kell javítanunk szeptemberre, tudjuk, hol lógott ki kicsit a lóláb valójában (remélhetőleg ebből senki nem érzékelt semmit odakint), szorosabb időrendet készítünk, hogy akár öt menet is beleférjen csoportonként (a négy mostani helyett), az üresjáratokban pedig megfelelő szórakozást biztosítsunk mindenkinek (remek ötleteink vannak ám!). Nem utolsó sorban pedig tervezünk egy pályázó-alapozó oktatást azoknak, akik szeretnének csiszolni magukon, javítani a köridejükön és nem restek tanulni.

DSC 0195

Az iszonyatos mennyiségű képanyagot, mely leválogatva is megüti a több, mint ezer képes határt, letölthetővé tesszük, a Totalcar Indafotó albumai között kedvére bóklászhat mindenki, sokszor érdemes megfigyelni az egyes autók futóművei közötti különbséget egy-egy kanyar-sorozatnál.

Az albumokat a szerzők neveire kattintva érik el, vagy innen. Töltsenek le, gyűjtsék ki. Nézzék meg magukat és egymást.

DSC 0437

Külön köszönet azoknak, akik képeiket megosztották velünk: Sajt, a Cars and Girls-től, Földes Tibor, Pap Gábor, Paulik Jani, Szpisjak Attila, Maszlik Zoltán és persze Csikósnak, akinek szinte fejéhez nőtt a Nikon. Csik galériája több képet tartalmaz, melyek nem kerültek be ezen poszt képei közé, érdemes kattintani.

A bérelt transzponderekkel elért időeredményeket innen tudják letölteni. Csoportokra bontva pedig itt: 1. csoport 1. 2. 3. menet, 2. csoport 1. 2. 3. menet, 3. csoport 1. 2. 3. menet, 4. csoport 1. 2. 3. menet, Open Pitlane vegyes. Jelzem, hogy a rosszul elhelyezett transzponderek (kesztyűtartó, ülés alatt stb.) nem küldtek megfelelő jelet, ezért akad egy-két irreális eredmény.

Megcsináltuk, közösen. Mi, a ringesek és önök illetve ti, barátaink, köszönjük nektek. És nincs még vége, rengeteg sztorink akad, visszatérünk még a kavicságyba, ígérem.

DSC 1228

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr624328737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2012.03.20. 20:40:41

Próbakomment no.1

PaOntan 2012.03.20. 20:42:05

kepekhez nincs hozzaferes

burnix 2012.03.20. 20:42:07

Jó móka volt. Szeptemberben találkozunk...

kockablogger 2012.03.20. 20:42:20

Patent írás, pompás képek, király videó :) Megvágom a belsőkamerást én is és tolom a tecsőre :) Köszi srácok még egyszer, állat egy nap volt. @Karotta: az Accord engem is megviccelt a második etapban, mentem a füvön is miatta :) Ui.: pályakamerák nem működtek véletlenül, megnézném, ahogy kiforogtam az első etap vége felé a célegyenes után :)

Tomchy 2012.03.20. 20:42:46

"403 Forbidden" a galéria! Tűkön ülök! ;O)

Ja, soha rosszabb pofáraesést!!

levente.batisz 2012.03.20. 20:43:48

A szomorú az, hogy egy kép sem töltődik be..... :(

ommm 2012.03.20. 20:44:35

@PaOntan: Rajta vagyunk, köszi!

@kockablogger: De, már ki is kértünk több felvételt, de eltart egy darabig.

kockablogger 2012.03.20. 20:45:00

A tc indagaleszből elérhető mind, katt a linkre a cikkben, van többezer kép.

replik4 2012.03.20. 20:45:06

Eléggé lelkes lett a cikk, tisztára mehetnékem támadt. :)

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2012.03.20. 20:48:56

Jónak tűnik innen kívülről, de a videó mintha rosszul lenne konvertálva... :(

CsGergo 2012.03.20. 20:51:34

Egyre inkább aggaszt a benzin ára, gondolom nem vagyok egyedül.Hány forintnál lenne az a pont, ahol azt mondanátok nem megyek el?:( Egyébként biztos jó móka volt,irigyellek benneteket,nagyon mennék én is, ha tehetném.

ChPh 2012.03.20. 21:12:50

életben nem nézem végig a képanyagokat :D

Arie135i 2012.03.20. 21:18:30

nagyon király volt!! köszi a cikket meg a sok képet!!! 8.hely téligumin, szeptemberben nyerni jövök :))

Ovecskin 2012.03.20. 21:20:29

nekem a képek fele, 3/4-e nem jön be, más is így van vele?

Suttora 2012.03.20. 21:21:18

Sajnos úgy tűnik a galériátok képtelen megbírkózni ilyen mennyiségű képpel. Vagy nálam van a hiba?

1kutya 2012.03.20. 21:24:31

ááá... asszem - ha másnem a kishondány terhére -, szereznem kell valami jáccósat szeptemberig! bár ha nem jön össze, akkor addig verem Aldo barátomat, hogy kivisszük a Digó Limót.

bizisten!!!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.03.20. 21:34:18

Erősen visszamehetnékem támadt máris. A köridőnek nagyon sokat segítene, ha nem kéne végigutazni a három gyors egyenes utolsó harmadát a letiltott motorral 180 körül, de ez legyen a legnagyobb nyűg. Főleg erős autóval nagyon ajánlom a pályát, itt végre ki tudják szaladni magukat azok is, akiknek a Hungaroring is kicsi.

Autopeti 2012.03.20. 21:38:11

A pálya mellett leparkolt veteránokról remélem lesz egy külön poszt is.
A hátul álló technikai mentő Tatra 613-ast a pályára is felvihette volna valaki , hasonlóak szolgáltak anno a Hungaroringen is.

PaJa1 2012.03.20. 21:45:31

Benzin ára valóban súlyos költség volt azon a napon. Az autó tulajával kb. feleztük a költségeket, én vettem a pályanapi beugrót ő meg fizette a benzint, de még így is jövök pár sörrel, mert az ő számlája mélyebbre nyúlt a zsebbe.
De megérte! Remek nap volt. Vártam nagyon és emlékezni is fogok rá sokáig.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.03.20. 21:48:20

Én is ott voltam, Bizony. :-) Csak rejtőzködtem. De nagyon jó volt, gratulálok! Máskor is megyek.

cintu 2012.03.20. 21:55:21

Minden király volt, egyedül annyi problémám akadt, hogy nem sikerült fotósmellényt intéznem, de sebaj, majd legközelebb.
indafoto.hu/tcfoto/totalcar_trackday_szpisjak_att/page/2

2012.03.20. 22:00:08

Respect a "szomszédoknak". Tényleg. Meg úgy alles...

Rocko- 2012.03.20. 22:00:22

egy élmény volt, és örülök, hogy ennyire jól összejött az egész, minden idegeskedés ellenére.

2012.03.20. 22:05:29

"403 Forbidden

nginx/0.7.67

Puszilom Igor Sysoev-ot, amiért beszart a webszervere..:)) (Vagy azt, aki a fos PHP kódot írta..:)).)

PaJa1 2012.03.20. 22:19:12

Valakinek (Tibi nem bácsiék) esetleg nincs anyaga arról mikor a 3. csoport 1. felvonásában az első jobbos visszafordítónál a 2. domb után féktávon 6 autó jött össze?

balogh_gabor 2012.03.20. 22:20:56

@CsGergo: Ősszel nyugodtan lehet számolni 500 Ftos benzinnel.. Vigasztaljon a tudat, hogy beteljesíted a szénhidrogének életének értelmét :) Mindenhol máshol csak közlekedsz, de itt Autózol. Inkább közlekedj kevesebbet, és spórolj meg egy tank benzint az autózásra :)

Remage 2012.03.20. 22:24:32

Ősszel ugyanitt! :)

mennyi?husz! 2012.03.20. 22:30:59

Galeria nem jo de latom masok is sirnak miatta.

SeeTheMatrix · http://seethematrix.blog.hu/2012/03/19/miert_draga_a_benzin_2 2012.03.20. 22:39:45

@CsGergo: Azon gondolkodtál, hogy miért drága? Remélem látszik a link a nickem mellett.

Arie135i 2012.03.20. 22:46:47

@Nínó Karotta: menni kell!!! :) nem kell szeptemberig várni, de tényleg kér(lel)jetek egy napot a pályától és összejövünk megint!! bízzatok bennünk...

Mr.GilmoreJones 2012.03.20. 23:02:04

Pedig jó lett volna néhány használt Transit teszt, mondjuk T4-es Transporterekkel összehasonlítva. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy el kellett volna bukjál, csak szeretem a kishaszonjárműveket. :D
Amúgy szuper lehetett szívesen mentem volna, csak se autó, se pénz. :(

Rocko- 2012.03.20. 23:15:42

@CsGergo: @bege: meg kell kérdezni olyanokat, akik tankoltak is kint, de simán előfordulhat, hogy már azért megéri kint tankolni, mert euroban olcsóbb lesz a benzin, mint itthon forintban...

ommm 2012.03.20. 23:30:29

Már működik az integrált galéria. A php-eszű istenek azt súgták az imént. Köszi a türelmet. Ja, érdemes nézegetni a végeredményeket és részidőket, látszik, hogy a szektoridők alapján ki mit tudott volna kihozni belőle.

És szeptemberre kész a Shitgun!

Loloke_ 2012.03.20. 23:58:17

Elmennék én is egy ilyen mókára szívesen, mert jó dolog pályán autózni, de az a baj, hogy nekem az autóhoz külön csoportot kellett volna indítani, az meg ciki volna... :) De belekattingattam a képekbe, jó buli lehetett...

erokun 2012.03.20. 23:58:30

azért a hétköznapi, nem sportautók valahogy emberközelibbé tették egészet szerintem,

mtk001 2012.03.21. 00:15:21

Az a 131 Mirafiori csodás !!!

dieselrocket524 2012.03.21. 01:00:22

uhhh de jo let volna ha sikerul elmeni legaláb nézonek kár h 450 km az ut csak oda :S amugy volt valaki a peugeot 1,9d n kivul diesel autoval ?? hogy birták a gépek mert gondolkodok hogy az oszi napra elmenék a 2,4td vel csak nemtudom hogy birná :S mert ha megyek ak most el kel kezdeni sporolni mert drága lesz :S

klacus 2012.03.21. 04:47:31

Mennyibe fáj egy ilyen móka?

Rocko- 2012.03.21. 07:34:46

@klacus: a belépő most 60 euro volt.
a többi már rajtad múlik. hogy kötsz-e biztosítást, hozol sisakot (kötelező) vagy bérelsz, hogy mennyi benzint pancsolsz el pályán, étteremben eszel vagy hozol kaját, és így tovább.

Blade 147GTA 2012.03.21. 07:58:30

Hatalmas élmény volt ez a nap is, mint egyébként egy pályanap, szívesen elmennék újra, veletek mégis más,köszönöm Totalcar!:)
Remélem meggondoljátok magatokat, és nem kell olyan sokat várni a következő Totalcar napig, hanem szerveztek többet is idén!:)
Az eredménnyel is elégedett vagyok, 4. csoport első hely, összesített második:))

duplakuplung 2012.03.21. 08:10:09

Marhajó! :)
Az írás is, meg az egész!
Köszi!

kockablogger 2012.03.21. 08:19:11

@bege: Minden autóm etanollal megy :) Annyi, hogy kannáztam, nehogy félúton hazafelé para legyen, de jól fogyasztott a C4 (16,2), ahhoz képest, hogy mit kapott, elég volt a nyál hazáig :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.03.21. 08:20:41

Sipos :))) "Ja, hogy az a másik..."

EddieCivic4g 2012.03.21. 08:21:34

Isteniek a képek! Sose érek a végére:)
Kimentem volna én is, de a játszós autóm lassabban készül, mint a Hangyász, az utazósat meg nem akarom pályán ütni.

balogh_gabor 2012.03.21. 08:47:42

@kockablogger: én csak a benzint ismerem :)
De mesélj, mi van a C4-ben?! Nem szívó 1.6, ugye? :)

@Rocko-: Én tankoltam a pálya mellett, de nem emlékszem pontosan, hogy mennyi volt literje. A 95ös kb annyi volt, mint itthon a 98as.

spilbi 2012.03.21. 09:54:52

Egy szem Lada volt csak? Tudom nem pálya-auto, de szégyen és gyalázat :)

ommm 2012.03.21. 09:59:56

@spilbi: Sőt, az sem, mert nem jöttek el végül. Pedig vártam a zsiványokat.

Rocko- 2012.03.21. 10:09:46

@bege: én nem tankoltam, nem tudom.
de nyilván érdemes nézni a kutakat is, a holtankoljak.hu csak országhatáron belül működik.

szpotter 2012.03.21. 10:24:25

RESPECT a TC-Teamnek és a Slovakiaringnek.

kockablogger 2012.03.21. 10:33:50

@bege: De. Sima gyári C4 coupe, 1,6 benzin, etanolátalakítóval, összvissz 109 ló :)

szpotter 2012.03.21. 10:34:38

Még csak annyit, hogy a menü (leves és főétel) a Slovakiaring vendéglőjében csak 5,50 és 6,50 euróba került és rendes adagot kaptál.

CsGergo 2012.03.21. 10:43:34

@SeeTheMatrix: Ebbe nem lennék biztos, hogy 120 évre elegendő a kőolaj készlet.40-50 évet hallottam eddig mindenhol.Egyébként sok igazság van az irományban, legalább is hihetőnek tűnik.:)

stevieboy 2012.03.21. 11:16:38

Nagyon, nagyon szeretnénk egy pályanapot kb. 2 havonta, esetleg negyedévente. Megoldható lenne ???

kockablogger 2012.03.21. 12:46:44

@bege: KÖszi =) Kicsit mókoltam a computeren, meg a levegőáramláson, talán javított valamit a helyzeten. Ami a szégyen, az a gyári fék, bizony másfél kör után már csak dísznek volt a pedál, a paddock-ba visszakanyarodva meg izzottak a tárcsák. Kap majd EBC-t legközelebbre, meg pályagumit, hogy kapaszkodjon :)

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.21. 14:02:54

@ommm: Nagyszeru esemeny lehetett. Igy utolag keso banat, de elmentem volna.

A bendet meg penderitsetek ki, mar a cikkei is utalatosak, el tudom kepzelni milyen szar fonok lehet, ha mar addig eljutsz, hogy ki is posztolod.

ommm 2012.03.21. 14:11:43

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Nanana, félreérted. A Tibby pontosan azt teszi, amit tennie kell ahhoz, hogy két hét alatt ne dőljön dugába pénzügyi szempontból a TC.

balogh_gabor 2012.03.21. 14:41:40

@kockablogger: EBC-t felejtsd el, pályát nem bírják, utcán meg hangosak.. Tarox, Ferodo, Brembo sportszériákat ajánlom inkább. Vagy nézz körül angol pályaversenyzős fórumokon, ha egzotikus de megfizethető márkára vágysz :)
Gyári fékkel mindig ez a probléma, vagy a mérete. Akkor meg hiába veszel jó féket, cseszheted, max pár körrel tovább bírja.. Ebben a cipőben járok B autóval.
Most a Pandával volt először, hogy végre nem alul méretezettek a fékek gyárilag, így utcai Brembóval is gond nélkül teljesített, csak én voltam nyuszi rövidebb fékutakat venni :) Az őszi cél 3.05 alá menni :)

ZasTempra 2012.03.21. 15:16:40

A céges Berlingo-t látván elgondolkodtam, hogy nekem is lett volna talán helyem az 1.7-es dízel Tipommal? :)

klacus 2012.03.21. 16:07:08

@Rocko-: 60 euro per fő vagy per kocsi?

Köszi.

sefer_k 2012.03.21. 16:27:42

@ZasTempra: Röhögni fogsz, de én egy 1.9 TDI, autómata váltós Octavia kombival terveztem, hogy kimegyek,:) ha már a mostani nem jött össze :(

kockablogger 2012.03.21. 16:43:54

@bege: Én a turbo Unoval egy garnitúra Brembo maxsportot hullámosra fékeztem a Mátrában :) Mondjuk gyári mérettel és kb 180 lovasra húzott teljesítménnyel. Most változott a leányzó fekvése, mert erősödik a gép, kapott előre Fiat Coupe turbo nagyféket (305mm), hátra meg PGT-t (240mm), ami ugyanakkora, mint a Coupe turbo, csak nem akkora szívás felépíteni :)
Szeptemberben remélem már talpon lesz, akkor azt viszem a ringre próbálkozni :)

Hurri Kán 2012.03.21. 18:35:01

Az a Boattail... jájj... :)

Gazdagréti Jack Bauer 2012.03.21. 18:45:18

A videó készítőjétől kérdezném, hogy az utolsó ~10 másodperxcben hallható zene címe és előadója mi? Csak hogy releváns kérdés is legyen, az autókhoz nem értek:)

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2012.03.21. 20:41:39

@Gazdagréti Jack Bauer: Az előadó a Delinquent Habits, a szám pedig Plato.

w a s d 2012.03.21. 20:54:18

Arra lennék kíváncsi,- hamár általában megemlítik ilyenkor (elhiszem, hogy teljesen jogosan), hogy a gyári fékek nem nagyon szokták bírni a pályázást,- mit kezdenének a (főleg az) akkutöltéssel fékező hibridek a helyzettel?

Krisi 2012.03.21. 21:54:32

ritkán szoktam ígérgetni, de szeptemberben már tényleg ott kell hogy legyek a 75-össel! addigra lesznek szép új gumik, pénzt meg már most elkezdek félretenni, hogy biztos legyen elég :)

a 241-es képen pedig mennyire csodálatos, ahogy a transaxle és a De Dion híd teszi a dolgát, nem találok szavakat!

galeria.totalcar.hu/kozelet/2012/03/20/trackday_csik/241

Bence108 2012.03.21. 22:33:11

Kéne majd egy ugyanitt, csak motoros. Ti mit gondoltok róla, érdekes lenne?

Rocko- 2012.03.21. 23:02:37

@gyvy: és mellette a Daihatsu.

kockablogger 2012.03.22. 12:05:44

@Rézmányi Balázs: És azt hogy csináltad, hogy a tecső nem szedte le a hangsávod? :) Nekem eltávolították, mert szerzői jogok meg minden. csendben jegyzem meg, hogy vásároltam a zenét, nem kalóz :)

Rocko- 2012.03.22. 12:19:02

@kockablogger: gondolom számít a hossza.

Sausage 2012.03.22. 14:33:13

@w a s d: gyanitom, hogy megrosszabbul teljesitenenek, mert az bizony csak rasegites, cserebe viszont jelentosen nagyobb tomegeket kell lassitani az akkupakkok miatt. Ezzel egyutt a felvetes jo, hatha van valakinek gyakorlati tapasztalata. :)

btudos 2012.03.23. 18:43:46

@ommm: Hisszük ha látjuk, de persze sok sikert hozzá, legalább lesz jó sok cikk róla! :D

Remage 2012.04.07. 00:17:52

@bege: EBC-ből a YellowStuff elég korrekt, nekem bevált pályanapon is (Civic-en).
süti beállítások módosítása