
Tudják, hogy néha milyen kicsin múlik az, hogy elkészül-e az autójuk, ha hibával szervizbe viszik? Itt egy bennfentes írás, tiszta krimi.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Nyolcvanas évek vége, még berlini fal leomlása előtt. Lakótelepi panel-romantika, a házak közötti kitaposott, poros részen, ahol annyit fociztunk csak a por kavarog. Szombat kora este van, Marek barátomék ebédlőjében ülünk az első emeleti lakásban vagy négyen-öten. Fagyasztószekrény-méretű Tesla Color tévé, infrás távirányítóval ma már károsnak mondott sugárzás súlyos dózisaival bombázza arcunkat. Videózás van! Feszült csend, surrog a kazetta a képmagnóban...
A képen néha fura remegés fut végig, a bevezető zene taktusai meg-megbicsaklannak olykor, mikor a rongyos szélű szalag a BASF-kazettán ismét romlik egy mikronnyit. Hiába, papírvékony, 240 perces. Két és fél film van rajta az első az, amit most nézünk, a második a Commando hangalámondással (Jaj, vigyázzlőnek. Uh, a fenébe!), amelyik (emlékeznek még?) úgy kezdődött, hogy Arnold visz a vállán egy IKEA-ebédlőnyi anyagot. Polisztirolból.
Aztán a harmadik, (ami nem is baj, hogy csak félig volt meg) egy pornófilm, szintén hangalámondással, melyből a mai napig tisztán emlékszem a "A francba, szaros lett a farkam!" - mondatra, másra nem.
tovább »Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt, amikor Ender Gábor a zseniális Totalbike szerző és ügyeletes autót akart venni, olcsót, takarékost, és lehetőség szerint működőt.
Fogadják szeretettel a Totalcar szerkesztőségének elmebeteg vitáját az imént olvasott cikkel kapcsolatban. Moderálnunk kellett - ezúttal saját magunkat -: az olvasót nem terhelhetjük feleslegesen csúnya szavakkal. Ugye megértik?
A munkamenet része, hogy a cikk bekerül a vállalati levelezőlistára, hogy a korrektor, a webszerkesztő és egyéb köztes munkafázisokat végzők megkaparintsák, a többiek elolvassák és véleményt nyilvánítsanak.
Vigyázat, szélsőséges vélemények következnek keresetlen stílusban, de ez itt a Belsőség.
Re: [tcszerk] holnapi publi az arrogáns vezetőség 2/3 ától.
Gulyas Gusztav:
K..vajo
Vályi István:
Hát, akkor nekem jogom van megelőzni a g..ibe
tovább »Ender Gábor:
+1 Viktorbácsi
Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött
A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos
Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a
Recesszió ide, krízisben lévő járműipar oda, a Mercedes nem lassít: óraműpontossággal építi kecskeméti autógyárát, így alighanem határidőre kész lesz az üzem. Nincs rés a falon, az összes informátor szerint minden a tervek szerint megy.
Vélemények az azonos című írásunkról.
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Majdnem, mivel japánul van, melyet meglehetősen kevesen beszélnek (bár Csikós néha elkapott egy-két mondatot) errefelé. Ez még elviselhető, ám a hazai, LCD-celebeket is megszégyenítő sikoltozást már nem sokan bírják. Pedig a Karottától kapott videó, maga a műsor, egész szórakoztató, főleg, hogy egy driftautóval rémísztgetik a jónépet és csinálnak döbbenetes kunsztokat.
Nagyon jókat nevettünk az autóban ülő, az első pár pillanatban keményen mutogató főhősön, aki pár másodperccel később minden valószínűség szerint beleinek teljes tartalmát zoknijába ürítette. Bár nem tudjuk, ki maga a – kicsit jóltáplált – mester, de az biztos, hogy - finoman szólva - érzi a kocsit. Főleg, hogy az autó hátsó sarkával meg tudj gyújtani egy gyufaszálat, igen, figyeljék csak!
A 180 km/óra felé rohanó sebmérő mellett világító – a rögzített kézifékre figyelmeztető – ikon pedig lol. Gondolom az autó rendszere bolondult meg egy kicsit, miután kapott egy hidrós kézit vagy fene tudja…
Na és az autó, ami szerintem csúnya, mint a bűn, bár kétségkívül jó autó lehet: a Toyota Mark II JZX110 formaterve leginkább egy ügyes Mercedes-nyúlásnak tűnik, főleg így, csontra átépítve elég meggyőzően lépeget, mindenki sikít és üvölt, nekünk pedig rettenetesen mókásnak tűnik ez az egész, távoli világ. (Persze japánautó-rajongók rámsütik a szűklátókörű európai redneckséget a mercizés miatt, de nem tudok mit tenni, csak az jut eszembe, elnézést.)
A vécéfrissítő reklám pedig egyszerűen priceless!
(Megelőzendő a következő Inda-suxx-kommenteket itt a youtube-link. Fogyasszátok mértékkel!)
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre. Egy ilyen hobbi garantáltan száműzi a nőket, a piát, a kaszinót, a drogozást, a számítógép-függőséget az ember életéből. A tisztességes restaurálás tisztára nyalja a családi kasszát nemcsak arra a hónapra, hanem fél-egy évre előre is. És amikor az ember az ő specifikus modelljéhez egyenként próbálja összevadászni az ebay-ről, külföldi ajánlatokból, itthoni alkatrész-kereskedőktől kapott, homályos képek, rajzok, egyedi, belső cikkszámok alapján a millió kis bizgenyát, s közben attól retteg, hogy vagyonokért a fél évvel későbbi, egy milliméterrel rövidebb fityfenét rendeli meg egy taskenti zugkohóból Amerika közbeiktatásával, akkor nem fog éjszakába nyúlóan doomozni. Nőkre meg – piha – egyáltalán nem marad már sem ideje, sem idegrendszere. Sem pénze…
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes
A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek
Ez már ezüstláz, szoktam magamban utalni Efrájim Kishon remek, azonos című humoreszkjére, amikor be akarja festeni a kályha ajtaját ezüstre és egyik túlzásból a másikba sodródva az egész lakást ezüstre festi. Hasonló a helyzet a bogárhátúval, ami egy kicsit több nyomaték kedvéért került átalakításra, mert egy balassagyarmati túra alkalmával vérre menő küzdelmet folytattam az emelkedőkön a teherautókkal. De akkor már legyen Oettinger, Oettinger alkatrészekkel. Lett, pontosan 85 lóval és 170 Nm-rel. De nem jó, nem forog, hamar vége van. Nem jó a karaktere. Szépen egyik túlzásból a másikba esve az ezüstláz kiteljesedett.
Már nincs móka és bolondozás, ezúttal a VW 1300 az Oettinger-koncepció után élesen vált irányt. Most egy GTS modell készül, kompromisszummentesen és remélhetőleg több lóerővel. Ez utóbbi valóban csak remélhető, az azonban már bizonyos, hogy pénzben sokkal többe lesz. A legvégén könnyes szemmel fogom kiszámolni, hogy egy lóerő mennyi forintot kóstál, de most nem akarok ezzel foglalkozni, mert az összeépítés megkezdődött. Ez pedig csodálatos része a tuningmotor-építésnek. A dobozok sorakoznak, egyikben a kipufogórendszer, másikban a felújított Weber karburátorok, a harmadikban a hengerfejek, csak össze kell őket rakni. Az elmúlt időben főleg spórolás volt, hogy azokat a megoldásokat, amelyeket pénz hiányában vetettem el, de tudtam, hogy a teljesítményhez szükséges, meg tudjam valósítani. Így jött hengerfej a tengerentúlról és megkapta az autó az álomkipufogót, amire megjelenése óta vágytam. Egy rozsdamentes, kívülről gyárinak kinéző, nagy térfogatú, csendes rendszert. Én utálom az ordító kipufogót akár motorról, akár autóról van szó. Nekem motorhang kell, nem pedig kipufogóhang, és ezt csak nagy térfogatú, így mégis kis fojtású rendszerrel lehet megvalósítani.
tovább »Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.
Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a
Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában
A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe
Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.
Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra
Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában
A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe
Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.
Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra
Pistike, a brit halottaskocsi-ipar szerelmese intézte a Cougar alkatrészeit, a Last Baronsnál hetek óta a csomagra várnak. Még mindig nem jött meg, én pedig szisztematikusan nyomasztom őket: a rendelés óta már a harmadik olyan csomagot vittem ki a hétvégén, amit én rendeltem Amerikából. A legutóbbiban volt egy távfény-váltó, mert a Cougarban kicsit el lehet görbülve a lábkapcsoló, és nem nagyon merem felnyomni a reflektort, akkor sem, ha kéne. Ritkán járok vele országúton, éjszaka, de minél több tökéletesen működő alkatrész van egy autóban, annál jobb. Még csak drága sem volt: 5 dollár 85 cent. Az annyi, mint 1200 forint. Nem egy rablás.
Jött még egy indexfelújító betét is, mert az irányjelzőm nem kattan be rendesen, és azt utálom. És amióta ültem abban a tökéletes, 69-es Mustangban, úgy érzem, a láthatatlan, de működő részletekben is csak a tökéletesség lehet az alap. Főleg, hogy ennek sincs nagyon elszállva az ára: 9 dollár (1830 Ft).
Azt is rég elhatároztam már, hogy a Cougarra kétszólamú duda kell, és amit kiszereltem belőle a legutóbb, egy darab műanyag volt. Márpedig egy amerikai autónak elég jellegzetes, kétszólamú dudája kell hogy legyen. Most az is megjött: ugyanúgy néz ki, mint a műanyag, csak ez most vas. Két dobozban jött, egyikben a Concours Correct High Tone Horn, a másikban a Correct Low Tone, összesen 53 dollár (11 ezer HUF).
Miután így megvásároltam a feltétlenül szükséges dolgokat, amivel oldhatom a feszültséget, míg Pistike pakkja át nem szeli végre az óceánt, kétségbeesve kerestem valami rendelhetőt, hogy csökkentsem a fajlagos postaköltséget. Akkor találtam ezt.
Egy Cougar embléma, ami pontosan olyan, amilyen az 1968-as, tehát az enyém hátulján van oldalt, de nem csavaros, hanem ragasztós. Ebben a formában tehát soha nem létezett, de igény az volt rá, a West Coast Classic Cougar pedig legyártatta, most 20 dollár az ára. 4 ezer forint, mondtam is a Kölyöknek, hogy szerintem Corsához nincs ennyiért embléma. Csak azt felejtettem el, hogy neki Opel bontója van, így pontosan tudja az árakat: egy corsa embléma 7 ezer forint körül van, és az műanyag, nem ilyen szép fém öntvény.
tovább »
TComment blog
Nincs megjeleníthető elem