A kút neve: Dezső

  2010. november 21. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta ponton domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre. Egy ilyen hobbi garantáltan száműzi a nőket, a piát, a kaszinót, a drogozást, a számítógép-függőséget az ember életéből. A tisztességes restaurálás tisztára nyalja a családi kasszát nemcsak arra a hónapra, hanem fél-egy évre előre is. És amikor az ember az ő specifikus modelljéhez egyenként próbálja összevadászni az ebay-ről, külföldi ajánlatokból, itthoni alkatrész-kereskedőktől kapott, homályos képek, rajzok, egyedi, belső cikkszámok alapján a millió kis bizgenyát, s közben attól retteg, hogy vagyonokért a fél évvel későbbi, egy milliméterrel rövidebb fityfenét rendeli meg egy taskenti zugkohóból Amerika közbeiktatásával, akkor nem fog éjszakába nyúlóan doomozni. Nőkre meg – piha – egyáltalán nem marad már sem ideje, sem idegrendszere. Sem pénze…

Szép hobbi ez, pláne a vásárlás, meg az ábrándozás, még mielőtt veszünk. Meg mondjuk azok a pillanatok, amikor egy-egy al-fázis elkészül – a lakatolás, a fényezés, a futóműves blokk, a motor, a kárpitok. De közben, amikor fogy a pénz, derül ki a sok turpisság, háromféle forrás három, teljesen más összetételű felújító-csomagot kínál ugyanahhoz a csapszeghez – no, ilyenkor folyik a verejték az ember hátán, borús lesz a láthatár.

Azt hiszem, most e kút mélyén ülök. Legalábbis remélem, hogy ez már tényleg a kút alja, és nem csak a vödör, amiben épp eresztenek lejjebb, sajnos innen nem tudom megállapítani. De tény: itt már hideg van és sötét. Pár héttel ezelőtt voltam Csabinál Egerben megtekinteni Dezső szétszedésének második felvonását. Meddig is jutott a derék barát?

Csabinál szó sincs elvémaxzsoltosodásról, Csabi egy gyilkosan precíz, állhatatos, kimeríthetetlen gép. Nem áll meg. Nincs nála lelkizés. Kitalálja. Utánaolvas. Amíg utánaolvas, és jobb keze az egéren kattint, ballal lemezt domborít a hossznyúlványhoz. És van egy harmadik keze is, amit csak cigizésre használ, de az sem pihen többet a másik kettőnél. Precízen, szebbre gyárt álmában, mint a gyári száztonnás prés szerda délben. El sem tudom képzelni, hogy bír ilyen sebességgel, ilyen kitartóan, ilyen pontosan dolgozni. Nem ismerek még egy embert, aki ilyen döbbenetes rezzenéstelenséggel végezné a munkáját bármilyen körülmények között. Soha nem tudtam még olyan gyorsan felhívni kétszer egymás után, hogy közben ne készült volna el valamivel. Elképesztő. Ha ilyen emberekből állna a világ, ma mindenkinek saját felhőkarcolója lenne helikopterrel, nem ismernénk háborúkat, megoldottuk volna a vízzel menő autót.

Messziről szerintem igazán szép

Leszedte mind a négy sárvédőt, ami nem volt kis meló, mert az elsőket valamelyik előző, barbár tákművész felhegesztette. Megsúgom, hivatalosan csavarok rögzítik ezeket. Nagyrészt levakarta a szörnyű egyenletességgel ráokádott, mindent beborító alvázvédőt, csak a padlólemezen, kívülről hagyta meg. Amikor beszéltünk, a hangján éreztem, hogy ez a munka megtöri, nem bírja, mondta, már napok óta mindene remeg. Borzalmas, idegtépő munka, a Bianchin anno hónapokig csináltam spaklival, hőlégfúvóval, drótkoronggal, csavarhúzóval, beleőrültem, pedig az kicsi, én meg nagy szüneteket tartottam.

Itt nincs sok baj

Kikerült a motor-váltó is, meg a teljes belső tér, persze. Üveg sincs már az autóban, az ajtók üresek, most már elég jól lehet látni, mivel állunk szemben. A kaszni például egy területet leszámítva csodás. Mint kábé négyéves korában lehetett egy Ponton. Tökéletesek az ajtók, a doblemezek, a karosszéria merevítései. Az emelőbakok – amik állítólag minden Ponton küszöbjéből kifordulnak, úgy szétrohadnak – teljesen épek, masszívak, hibátlanok.

Szuper a küszöb, az emelőbakok is hetykék

No meg a veteránautós rémálma, a szélvédők körüli szegély (falc), amin az üveg és a gumi kivétele után az esetek 90 százalékában borzalmas rozsdákat, lukakat találunk – hát ez itt mind ma-ku-lát-lan. Hihetetlen.

Itt is minden ép a falc mentén

A csomagtartó csodálatos, de az már látszott korábban is, a tűzfal szép, a három, ép, levett sárvédő tökéletes, egy szem rozsda nincs rajtuk. Elégedetten röfögve dőlhetnék hátra a dagonyában, ha nem lenne egy-két aggasztó folt. A legsúlyosabb a bal oldali A oszlop és a küszöb találkozása. Nem könnyű balettelőadás ez, ó, dehogy. Ez itten wagneri súlyosságú probléma, a kocsi vázszerkezetének egyik legfontosabb csomópontja, itt nem lehet cicózni.

Gyönyörű, nem?

Borzalmas. Szétrohadva belül, évtizedek óta porrá mállva kívül, itt talán már kétszer-háromszor is javították. Mit javították, taknyalták. Új lemez a rozsdarétegek mélyén, odaheftölve néhány pöttyel, kívülről is egy nagyjából rávarrt pléhdarab, tartani semmit nem tart egyik sem, de aki csinálta, legalább felmarkolhatta érte a lóvét.

Okádék, lelketlen förtelem. Csabi arcán látom, hogy napokkal a feltárás után is felindult – „tudod, nem értem, annyit tökölt vele, aki javította, hogy alig kicsivel több idő alatt rendesen is kijavíthatta volna, egyszerűen nem értem, nem értem.”

Tartott volna ez... Na persze

Ijesztő, ami itt van, ez tény. Az a lemez, amire a masszív, öntött ajtózsanérokat csavarozták, és ami már Domsjőben nagyon gyanús volt – nos, az is egy odatákolt, vékony pléhdarab, még pár nyitás, és az ajtóval együtt leszakad, aztán állok, mint a Blues Brothers Csikágóban a nagy üldözés után. Szép meló lesz újraépíteni.

Túloldali A oszlop. Itt is akad tákolás

Nézzük a túloldalt, ott is gyanús lemezek kívül is, belül is. Mondom Csabinak, hogy azért az profibb munkának néz ki, nem is rohad, az ajtóoszlop meg egészen ép, hagyjuk úgy, ahogy van. Bólogat, oké. Tudom, hogy suttyomban úgyis megcsinálja, a Csabi nem hagy úgy. Mert ő nem egy úgyhagyós típus.

Tökéletes doblemez, csak az első alsó sarkánál van egy parányi luk

Másutt nincs nagy gáz. Jobb hátul, a doblemez aljánál akad egy kis rohadás, ott is javították már egy pici folttal, de nem tűnik vészesnek, kis meló.

Ez az, amit mindenki küszöbnek hisz. Alulnézetben

Csúnyán elbánt azonban a svéd a jobb oldali küszöbburkolattal. Ez az a lemez, amit a mai autóhoz szokott szem igazi küszöbnek lát, de mivel a Ponton alatt kvázi alváz fut, ezért ez csak egy üres, rácsavarozott elem, ami részben arra való, hogy rálépjünk, részben meg hogy kiadja az autó önhordó – lol! – formáját.

Ezen hátul már a múltkor találtunk egy popszegecselt foltot, alatta persze ott a rohadás, elöl pedig, ahogy felfordítjuk, egy darab szivacs. Fentről azért nem látszott, mert szürkére fényezték. A szivacs szerepe, gondolom, azt volt, hogy ez támaszkodjon a váznak, és ne leffedjen le a küszöbrátét, amikor a Kati rálép. Hiszen a tartócsavarok helyén a lyukak már nagyon kitágultak, le is szakadhatott volna az egész. Meg egy merevítő is görbe, gyűrött alulról, de már csak legyintek, ezek nem problémák.

Ha nem lenne az az A oszlop alj, eufóriában úsznék, Dezső sokkal jobb kondiban van, mint legszebb álmaimban remélni mertem volna. Egy gonosz folt meg igazán lehet rajta, máskülönben felesleges lett volna szétszedni. Persze nem.

Százezer forint jobbik felét nyeli el csak ez az oldal, ha ki nem találok valamit

Hiszen ott a futómű, ami miatt már a múltkori látogatás során elkezdtek gyűlni a felhők. Úgy tűnt, minden csapszeg, függőcsapszeg, gömbcsukló, illesztő alátét rossz benne. És persze a pedálok is azért csikorogtak, mert ott is minden lóg, no meg a váltórudazatnál is bőséggel akadtak kotyogó, szakadt gumiharmonikás részek.

Ez a motorom az állványon

Átmegyünk a műhellyel átellenben levő bungiba. Motor-váltó állványra szerelve, leguggolok, szembesülök a másik ijesztő problémával: az alu olajteknőt hegesztették egyszer (a motor valószínűleg kiköpött egy hajtókart valamikor), de rosszul. Most a javításos folt mellett dől az olaj, nagy valószínűséggel nem is lehet többet hegeszteni. De jó ez.

Csodásan meghegesztett olajteknő. Szűzanyám, milyen berhelés

Azóta próbáltam ilyet venni, létezik a neten, de egy vagyon. Dombi Andris barátomnál csak a régebbi fajta motorhoz való, szélesedős karter volt, pedig ő olcsón adta volna. Egy olvasónk Németországban szerzett nekem egy tök jó darabot egy Unimogról, hihetetlenül megörültem neki, egy óriási gonddal kevesebb. Arról is kiderült, hogy törött, de bevitte valami profi helyre, meghegesztették. És közben telefonon tisztáztuk, hogy az sem a nagy, lapos oldalas, ami az enyémre való, ezért felesleges volt az egész hajcihő. Dezső mindenkit megszívat. Szilvási Peti barátomtól szintén lehetne olajteknő, mert van pár bontott Pontonja, de az mind dízelmotoros. Az olyan se jó az enyémre. Hát itt is felrobbant egy taposóakna.

Makulátlan kipufogódob

Na meg a kipufogó, ami hibátlan. Hát persze, úgy tudtam. Csak nehogy tüsszögjön benne egyet a patkánybébi, ami benne lakik, mert szétrepül a feje fölött a ház… A tank rozsdás, de nem lyukas, és szinte biztosan nem az, végre egy kis enyhülés. Á, hagyjuk, nem akarok mindent elmondani, túl sok.

Pánikomban három napig a VDh-tól korábban vett Ponton-alkatrészkatalógust jegyzeteltem, és összeállítottam egy árajánlatkérést egy mercis cuccokkal foglalkozó német cégnek. Rá egy hétre visszajött az ajánlat – 3000 euró. Kedvezménnyel.

Ez csak az első futómű, a pedáltengelyhez és a kormányváltóhoz való gumik, perselyek, egy-két gumibak és egy szimeringszerű tömítés (gondolom, egy Burgmann) a bal hátsó féltengelybe, különféle formázott gumik a küszöbrátéthez (12 darab), meg a sárvédők és a karosszéria közé (pedig a nagyokat már korábban megvettem), két fékdob, csomagtér-gumi, csomagtér-zár, világításkapcsoló, két esővíz-elvezető a letekerhető ablakok alá, egy hátsó kipufogódob.

Fékről, szélvédőgumikról, lengéscsillapítókról, kardán-alkatrészekről, fényszórókról, millió egyéb csetreszről még nem beszéltünk. És egy csomó mindenhez nem is kaptam meg az árat, tehát az a 3000 euró még egy jó pár százzal több is valójában. Hát ezért olyan rohadt drága egy jó Ponton, és ezért nem szokták őket rendesen, csak szőrmentén felújítani. Mert egymilliárd alkatrészből állnak, és az mind drága.

Képzelhetik, egy napig ágynak estem az ajánlat megpillantását követően. Ez nagyjából az a pénz, amit lakatolásra szántam. Elkezdtem gondolkozni, hogy így, ahogy van, eladom Dezsőt, mert ebbe a kútba nem ugorhatok bele, tönkremegyünk. Na ja, de honnan áruljam szét? A Csabitól, Egerből? És hogy dolgozik azalatt? És hetente lejárok? Vagy megbízom őt? Rossz üzleti vállalkozásnak tűnik…

És kinek? A német nem vesz Magyarországról cuccot, a magyar – ha egyáltalán van, akinek bontott Ponton-Merci cucc kell - mindent a felének a negyedéért, és akkor sem fizet, csak esetleg majd jövőre, ha egyáltalán. Mit tudok kivenni belőle, talán háromszázezer forintot? Nem, ezt nem tehetem.

Csabi rendszerető csávó

Harapófogóba kerültem, otthon napokig csak artikulálatlan hangon vonyítottam, elektronikai berendezéseket tördeltem puszta kézzel, vacsorára üvegszilánkot ettem, hogy valamit végre érezzek is a háromezer-plusz eurós ajánlat gondolatán kívül. A családom egy rejtett, sötét sarokban, hangtalanul húzta meg magát, úgy vészelte át a nehéz napokat. Legalább az alatt sem ettek semmit, használtak melegvizet, ilyen nehéz időkben az ilyen kis spórolás is sokat számít. Rettegés és elmebaj lebegett a zuglói táj fölött. Még jó, hogy nem tartunk otthon láncfűrészt.

Azt is megettem volna.

Bekapcsolva.

Első kalkuláció a tervezett lakatolási, szét-, összeszerelési, fényezési, utómunkálati, forgalomba helyezési összegre: kicsivel több mint kétmillió forint. Két napig az árajánlaton dolgoztam, mindent kikerestem a netről, fejben vásároltam, olcsón, mázlit belekalkulálva, amit így lehetett, kihúztam a listáról. Lett egy hátsó fékdob, egy lámpakapcsoló az ajánlati ár közel tizedéért az ebay-ről. Hurrá! Optimizmusból kihúztam az első fékdobot is, az is lesz majd. Olyat viszont azóta sem tudtam venni, mert a licit végén mindig fölém mentek, pedig rendesen nyomtam rá a pénzt, már fájt. Megtudtam egy-két olcsóbb alkatrész-beszerzési forrást a futóműhöz, de akkor kell a mintadarab is, mert nem biztos, hogy Pontonhoz való cuccokról van szó. A szőrszálon levő szőrszálból kinövő szőrszálat is felhasogattam.

Kint alszanak a sárvédők

Felhívtam Csabit. „Figyi, kérlek, tedd félre az alvázvédő-vakarást, és szedd szét a futóművet, mire legközelebb jövök. Tudod, minden tengely, csapszeg, csavar, amit nem kell megvennem, tízezreket spórolhat. Hátha csak a perselyek mentek tönkre, hiszen azok azért puhák, hogy ők kopjanak” – könyörögtem.

„Hát jó” – mondta Csabi – „de ne bízzál benne túlságosan, szerintem ebben minden rossz, elég sokat néztem.” Mindegy, dum spiro, spero, amíg élsz remélsz, ha nem kaptam volna egy szalmaszálat azokban a napokban, leég a vezérlőáramkör a fejemben. És persze ilyenkor az embernek dolgoznia is kell, mintegy mellesleg, sok jó, érdekes, informatív betűt pötyögnie a billentyűzetbe minden este 10 és hajnali 2 között (ez volna az elvárás, aztán a végeredmény már nem annyira olyan, persze), hogy ki ne tegyék a munkahelyéről. Ilyenkor azért szeretnék gyárban dolgozni, esetleg szenet lapátolni, akkor morfondírozhatnék békében a nyűgjeimen… Persze, igazából nem.

Ahol minden rossz

Közben drága jó Erdős Vili barátom, a kihelyezett győri szem, talált egy klubtársánál egy komplett, jó Fecske első futóművet. Megkapnám olcsón, szívesen segít. Azóta azt nyomozom, hogy jó-e a W110-es futómű a W120-ba. Sajnos a Niemöller katalógusának cikkszámai szerint nem – bár szemre az alkatrészek szinte ugyanazok, itt-ott akad egy kis különbség. És az én „Deutsche Autos” Oswald-könyvem is azt írja, hogy más a nyomtáv, ami persze lehetne az eltérő méretű gumik miatt is, de azok sajnos kvázi egyformák.

És ha meg is veszem Győrből az első hidat, abban is annyi a sok, apró alkatrész, hogy ha nem is lóg semmi, veszi a sok csapszeg a zsírzógombokon a zsírt (ezek az alapvető, ellenőrzendő tulajdonságok egy ilyen régi futóműnél), akkor sem garantált, hogy állítani is lehet mindent. Akkor meg ott eszi a fene az egészet, vehetek meg hozzá mindent ugyanúgy.

Tegnap beszéltem Csabival, újabb hírek: törött két első rugó, mindkét jobb első fékmunkahenger egy-egy füle törött, dől a folyadék a főfékhengerből… Paff.

Dezső szomorúan várja, mi lesz vele ebben a furcsa országban

Netre magyar, hí a haza. A sok böngészés, gondolkodás miatt a szemem már rááll a különféle futómű-felújító csomagokra, már látom, amit pár hete nem, hogy ez itten párban az első fölső felújító, ez meg az alsó-felső egy oldalra, de nincs meg benne a spéci koronás anya, emez pedig csak az alsó, de adják hozzá a speciális állványt, ami az enyémben rossz.

Többféle kombinációt vázolok papíron, melyik, hogyan, mennyibe kerül, már egészen jó számokat látok. Aztán továbblépek, megpróbálom kitúrni a belső tengelyeket. Fölsőt találok, szettben, csavarokkal, zsírzógombbal, mindennel. 185 euró az egy oldal. Annyi, mint ötvenezer forint, és még nem fizettem szállítást. Bazz. Alsó meg nincs. Pedig nekem az is lóg. Eddig 211 500 forint a részösszeg, szállítás, alsó csapszegek, gumialkatrészek nélkül. És ez még csak az első futómű. Ja, és rugók is kellenének. Sssssssssssssszzzz…

Kapok másik tippet: a Csepel Művekben lehetne fémszóratni a tengelyeket, a kért (vagy meghatározott) anyagminőségre készítik. Megkérdezek egy csomó hozzáértőt, ingatják a fejüket, az olyan igazán sose lesz jó. Telós Bandi mondja ki a tutit - „főtengellyel csináltatott ilyet ismerősöm, mert csak alapméretű csapágyat lehetett kapni, az a hajtókar-csapágy negyedannyi ideig tartott, ahol felvittek fémet, mint a többi. Nem lesz olyan a felület, sokkal hamarább tönkremegy, ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy olcsóbb lesz.” Ha igaz, ha nem, ez eldönti a dolgot, rettentő komplikált lett volna megoldanom.

Itt közelebb egy 123-as Merci áll, ami azóta készen lett. Megszólal, olyan

Most már abbahagyom a posztot, ma este megint megyek Csabihoz, hiszen közben eltelt egy újabb hónap. És közben persze, hogy talált lyukat, bár nem sokat. Mindegy, nem megyek elébe, először látni szeretném.

Mert már előre rettegek attól, mit mutat majd…

(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr692459562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MR KESZI 2010.11.23. 01:26:35

Hát, Csikóskám a tegnap éjszakai moderációd után engedd meg, hogy visszavonjam ama kijelentésemet, hogy te milyen jópofa és egyenes faszi lennél.Hát persze...
Egyik sem vagy sajnos.Csak egy nyafka, veszíteni nem tudó - és ami még elszomorítobb- egy borzalmasan gyáva ember. Sem több sem kevesebb.KÁR!

MR KESZI 2010.11.23. 01:58:59

@streetsta:

Te nem érted. Ez a bő lére eresztett,evidenciáktól hemzsegő mellébeszélésedből tisztán hallatszik, úgyhogy kénytelen leszek nagyon leegyszerűsíteni.

Dilettánsok vagytok méghozzá az Echt Ungarisch fajtából, bárhogy is szépíted.
Egy profi vevőnek ugathat bármit és mutogathat akármilyen számlát, vizsgapapírt, állapotlapot és még a faszom tudja milyen frászkunyhót az eladó.A profi ezeket leszarja, mert egy profi-de még egy átlagos hozzáértéssel felvértezett vásárló is csak a saját szemének és egyéb érzékszerveinek hisz amikor tüzetesen átnézi majd kipróbálja az autót. Ha ért hozzá észreveszi és diagnoztizálja a hibákat. Ha nem akkor meg beszopja a vevő nyájassággal összeturmixolt hazugságait mint pl.ti.

MR KESZI 2010.11.23. 02:01:36

@MR KESZI: "Ha nem akkor meg beszopja a vevő nyájassággal összeturmixolt hazugságait mint pl.ti."

Bocsánat! Természetesen az ELADÓ hazugságait.

Gordini 2010.11.23. 02:15:54

Ennyire tépni Csikós máját...károgni,oszt mikor Dezső lábra áll,sunnyogni,gratulálni - fúj.

dennisthemenace 2010.11.23. 06:33:06

@Csikós Zsolt: A magyar hatóságok torkán egy méretes lószerszámot kellene végre letolni.

Csikós Zsolt 2010.11.23. 06:52:39

@Garp:

Nem gondolom, hogy a TC-nek bármi dolga lenne ezzel az üggyel, csak azért vettem elő ezt az egészet, mert az olvasók nekem estek, hogy hülye voltam, hogy megvettem, meg a gyerekeim életét viszem vásárra, meg romba döntöm a költségvetést. Ez ennél egy sokkal árnyaltabb, és közel sem így működő történet. Vagy te ülnél és hallgatnád?

Tehát el kellett mondanom, miért voltam harapófogóban, hátha megértik a helyzetet hiszen kb. minden 4. kommentelő kikiáltott egy töknek. Látod, ez a Keszi ember is, mert ő se olvasta a közbülső kommenteket. Most neki is magyarázzam el hatodszor? Ráhagyom.

Nem okolok én senkit, megvettem, szar, megcsinálom, kész. Csak azt nem akarom, hogy azután, hogy kifelé szurkoltak egy csomóan, most, amikor (az aggódásom beigazolódása után) kiderül, hogy nem annyira szép a leányzó fekvése, ugyanazok rettentő okosak legyenek. Mert nem egy szabványos autóvásárlási helyzet volt. Érdekes, a kollégáim értik. Ja, és az sem tetszett, hogy megvádoltak, hogy eladtam a sztorit, és ingyenbe van.

Valószínűleg csak a sárga hozzászólásokat olvastad, itt azért elég furcsa összeesküvés-elméletek születtek, ha van türelmed, nézd vissza, más ez a kommentfolyam, ha mind a közel 600-at olvasod, és más, ha kiragadsz belőle részeket.

De ettől még nem dől össze a család, megvonás is csak tőlem lesz, személys vonalon, működni fog ez, övösszehúzás van.

Csikós Zsolt 2010.11.23. 06:54:17

@lwl:

Hát - tuggya fene. Mivel a kezdetektől fogva döglött volt, csak biztonsági tartaléknak hoztuk haza (egyszer talán megtöltöttük a szállodában), azóta várja, hogy elvigyem a veszélyeshulladék-udvarba :-) Rá se néztem.

africans 2010.11.23. 07:00:31

@Csikós Zsolt: Nyugi Zsolt!
A tények a te oldaladon állnak. Tudom, hogy idegesítő amikor a sok "szakértő" utólag nagyon okos, de te ne törődj ezekkel. Sokan vagyunk akik bár nem kommentelünk minden levegővétel helyett nagy okosságokat ide, de csendben várjuk az írásaidat az összes aranyosan kedves régi herkentyűdről. Ezek az írások pont attól érdekesek hogy a legtöbben ezen keresztül élik át azokat a kalandokat amiket ők is szivesen átélnék, de az ezzel járó nehézségeket nem vállalják. Te ne törődj a károgók hadával csak menj előre, és kérlek pár idióta komment miatt ne foszd meg a többi olvasót az írásaidtól. Hidd el nagyon sokan szurkolnak, szurkolunk neked. Hajrá és soha ne add fel! Látod itt a sok károgó között is csendben egyszer csak megszólalt valaki aki minden fakszni nélkül felajánlotta a segítségét pl. alkatrész szállításban, hegesztésben. Figyelj inkább ezekre, és a sok nagyokost meg heagyd, had irkáljon hülyeségeket. Akinek van szeme és és nem funkcionális analfabéta, az pontosan tudja, hogy mi történt, a többi meg nem számít.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.11.23. 07:15:47

@Csikós Zsolt: Nem esek neked, azt írtam, hogy písz és kitartás.
Ha tudtam, eddig is igyekeztem tippeket adni.
Pusztán a sztori tálalása nem tetszik, ha szabad még itt ilyet egyáltalán megjegyezni, 79999 drukker ellenében.
Továbbra is azt mondom, hogy szurkolok az autónak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.11.23. 07:20:03

... és nem akarok anyós-szinten bölcs lenni, ti. utólag megmondani, hogy mi lett volna jobb.
Mindegy, ha egyszer személyesen összefutnánk, elvitatkozhatnánk.

Jocóó 2010.11.23. 07:34:05

Szervusz Csikós mester, nekem pedig az jött le a poszból, hogy akkor tpk. téged tisztességesen átvertek. Millió feletti vagyoni kárt okozva ezzel. Az eladó állítása, amely szerint az autó bizonyos részeiben felújított, megvan neked mailben is... Nem akarod jogi útra terelni az ügyet? Azért ez akkora összeg, amit nem biztos hogy be kell nyelned szó nélkül...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.23. 07:59:23

@MR KESZI: Vitatkozhatnék veled sokáig, de minek, mert sajnos te vagy az, aki mellébeszél. Mondtam valamit -állították, felújított a futómű, ezért (is) érdemes foglalkozni vele, nézegetni a képeket, beszélni az eladóval, kimenni megnézni/megvenni. Mert ezeknek a futóművét felújítani drága mulatság. Erre te beböfögöd, hogy a futómű állapota csak egy amatőrnek fontos. Miközben az egész poszt arról szól, hogy a futómű rendbetétele, a dolgok jelenlegi állása szerint milliós nagyságrend.
igyekeztem kulturáltan, kerek mondatokban válaszolni, talán úgy megérted, mi a baj avval, amit mondtál. De nem, te fröcsögsz tovább. Persze egy kimondottan fröcsögésre, anyázásra létrehozott nick mögül nincs nagy rizikója a dolognak.

vikk007 2010.11.23. 09:14:56

Kedves sok hozzászólló!

Érdeklődve olvastam a "cikket":-) ,
( már az első pillnattól, mindet, onnan amikor még csak tétova elgondolás volt, a vásárlási szándek) és néha fejcsóválva a kommenteket.

Nem igazán akartam, beleszólni, mert nincs mibe:-) Szerintem igaza van Zsoltnak:-) Ő nem "hülye" , csak "író", és ez egy dráma, már szinte maradandó irodalmi alkotás, lehet, hogy némely elemét az élet szülte, de azért meg van rendesen spékelve, drámai elemekkel, feszültséggel! De várjátok ki a végét, leszz még ebből Hapy End is:-)

Akinek, meg nem tetszik, vegyen suzukit 120 hónapos futamídőre nullaforint kezdővel.....

megérdemli:-)

Phrascarica 2010.11.23. 09:22:35

@Jocóó: "Nem akarod jogi útra terelni az ügyet?" biztos megérni 1-2000€-ért pererskedni?
Egy jobbfajta ügyvéd rövid telefonos konzultációja 70-120€, akkor képzeld el egy per mennyibe lenne. Ezt le kell nyelni, tanulni belőle, de MINDENKINEK!
Használt autónál ez abszolút benne van a pakliban, veteránnál meg még inkább.
A Csikósnak csak egy baja van, nehezen mond NEM-et ha egyszer már eltervezte a vásárlást (lásd Panda), de ez az autó tökéletes tanulni, mert ez egy igazi állatorvosi ló, a kommentelők 95%-a is benyalta volna a svéd bácsi meséjét, a tanulságot pedig nem nehéz levonni, használt autó vásárlásnál ne higgyünk senkinek, még saját szemünknek se, a használt autó vásárlás erősen szerencsejáték ha nem ismerjük az előéletét! Én már nagyon várom a következő posztot Dezsőről, remélem nem vették el kedvét.

Jocóó 2010.11.23. 10:28:44

@phrascarica:

Tudom, hogy egy per mennyiben van, foglalkozok ilyesmivel. De (a leírtak alapján) számomra annyira egyértelműnek tűnik a tényállás, hogy én biztos nem hagynám ennyiben.
Szóval én csak azt mondom, hogy ne keverjük a két dolgot. Használtatutót venni lutri, mert előjönnek a hibák, stb. De egész más, ha mint egy vevő (és itt tökmindegy, hogy autót veszel, lovat vagy hashajtót) egyértelműen rákérdez az eladónál a termék egy jellemzőjére, és bizonyíthatóan hamis információt kap. Más terméket kap, mint amiben megállapodik. Vagyis az eladó nem szerződésszerűen teljesít...stb.

Fantozzi.ie 2010.11.23. 10:29:17

Túl olcsó volt az autó
Először irigykedtem bevallom hogy ilyen olcsón találtál de most már sajnállak

Phrascarica 2010.11.23. 10:43:46

@Jocóó: az rendben, de egy ilyen per költségei messze meghaladják a perértéket, úgyhogy hiába nyeri meg akkor is vesztes lesz (legalábbis pénzügyileg)

robertocrack 2010.11.23. 10:51:13

Kedves Csikós Zsolt! Mint minden,amit használnak(és ezt a mercit már régóta használták)állandó szervízre szorul( a legújabb csodamerci is,mert olajcsere ablakmosó folyadék töltése meg apró kopó cuccok cseréje)Itt viszont pecched van,sok mindent egyszerre kell megcsinálni.Az árra meg számítani is lehet(régi autó,nemhogy gyári,de utángyártott alkatrész is csak rendelésre,hosszas várakozás után lesz,borsos áron)

altimus 2010.11.23. 10:52:20

@Csikós Zsolt: Van fent ponton a hasznaltauton >10mFt-ert. Gondolom valahol realis az az ar, ha felraktak ennyiert. Ha eddig koltottel ra 2-2.5mFt-ot es 4-5 millioert lehet teljesen restauralni akkor meg mindig joval kevesebb ez a teljes osszeg mint a fent emlitett 10 millio.

Emlitette valaki a concorde szindromat, ami tenyleg letezik. Veszteseggel nem szeret az ember kiszallni semmibol, ilyen a legtobb ember pszicheje. De nemcsak az emberek mukodnek igy, az allamok is igy mukodnek (mert ugyebar azokat is csak emberek mukodtetik).

Nekem is volt egy nagyon klassz veteran autom, 5 evig hasznaltam, es kb 2mFt-al koltottem ra tobbet mint amiert a vegen eladtam. Es azert adtam el mert elert az auto egy olyan pontra ahol ra kellett volna 3-4 milliot koltenem, de azt vilagosan lattam, hogy ennyit rakoltve az auto eladhatatlan lesz azon az aron amit en belefeccoltem.

Fura modon ennek ellenere majdnem rakoltottem ezt az osszeget, egyedul azert nem tettem meg mert nem talaltam olyan szakembert akiben megbiztam volna. A szerelom egy szelhamos volt, noha jol dolgozott, de a vegszamla mindig fura modon joval magasabb lett mint az elozetes becsles. Ebbe nem akartam beleugrani.

Mindenesetre tanultam a tortenetbol. Az egyik az, hogy szerintem olyan autoval erdemes veteranozni amibe be lehet tenni a penzt, es amibol ki is lehet venni. Egy ladara, vagy egy peugeot-ra, citroen ds-re is ra lehet kolteni milliokat, de ennek csak kis resze erteknovelo. Ha ezeket a milliokat egy jo alapba teszi az ember akkor abbol akar jol is ki lehet jonni.

Egy jo veteran nem veszit az ertekebol, naprol napra tobbet er, meghalalja a beletett penzt.

Visszaterve erre a ponton projectre nekem nagyon ugy tunik, hogy vagy igy ahogy van leallitod a felujitast es elkonyveled a veszteseget, vagy tenyleg jon a teljes restauralas es jol ki tudsz szallni az ugybol, vagy ha telik ra akkor orommel hasznalod utana a felujitott autot. Az vilagos, hogy az egyik uton mekkora a veszteseg, es kesz a tortenet. a masik ut izgalmasabb, de annak a koltsege ma mar talan jobban latszodik.

Fantozzi.ie 2010.11.23. 10:58:34

Ha van Svédországban Small Claim Court meg lehetne próbálni egy pert
Itt nálunk Írországban van
2000 Euróig lehet pert indítani a neten -:))
Nem kell semmilyen ügyvéd hozzá

turbólyuk 2010.11.23. 10:58:47

Kár itt utólag okoskodni. Nekem sok régi (de nem veterán) autóm volt már. Röhögve nézem azokat a népítéleteket, amik arról szólnak, hogy az X öreg autóval mentek ennyi-annyi 100 ezer km-ert, de nem kellett rá költeni semmit, olajat nem eszi, sőt valójában nem is fogyaszt üzemanyagot, hanem menet közben előállít, így meg kell állni minden benzinkúton leadni egy kanna friss benzint.
Öreg autó szívás. Szökőévente van egy garázsban, száraz levegőn tartott csoda. Mindenki ilyent akar venni, de nem tud, mert ebből kevés van és még kevesebb forog a piacon. Az ilyen autó tündérmese.
Csík nem csinált mást, mint leírta, mi történt- történik. Nem okolt senkit (TC), hanem leírta, hogy volt.
És talán azért keserű egy kicsit, mert ő ezt pontosan tudta - ennek ellenére reménykedett, mit tehetett mást?
A világ nem fekete-fehér, itt sok a szürke árnyalat ebbe a sztoriban.
Egy éve vettem egy tizenéves terepjárót (nem ötven, csak 15). Jól nézett ki. De szar volt a fék, a kuplung, beázott...
azóta már rengeteg dolgot cseréltem ki rajta, mert mégiscsak öreg autó és nem akarom, hogy rám omoljon egyszerre.
Pedig ma is menne, úgy, ahogy akkor volt (szar fékkel meg kuplunggal is).
Eljárna terheléstől függően még pár évet, aztán lefeküdne. Onnan egyszerre kéne rákölteni milliót.
Csikósnak azért nem volt szerencséje, mert olyant fogott ki, ami végeredményben már lefeküdt állapotú - nem ment volna úgy, ahogy volt, tehát muszáj hozzányúlnia.
Tényleg nem nagyon sok választása van, minthogy szép lassan összerakja.
Ez azért is fáj, mert az összerakás után is kb. ugyanúgy 5300 EUR lesz az értéke, mint amikor vette ( na jó, lehet, hogy 6300).
Nem értek az öreg mercikhez - a futóműnél nincs lehetőség későbbi, kevésbé ritka jármű alkatrészeit alátenni? Így persze nem lesz veterán, de műszakilag jó lehet.

turbólyuk 2010.11.23. 11:00:50

@altimus:
Van Seria Land Rover az Interneten, csocsi gyári állapotú restaurált, kevesebb, mint 5 milláért árulják nagyon-nagyon régen. Az, hogy mi van a használtautón eladó, nem jelenti azt, hogy a következő 1000 évben annyiért piacképes is.

Fantozzi.ie 2010.11.23. 11:12:20

@turbólyuk:
Igen van Lada is 2,2 millióért Az még 1000 évig ott lesz annyiért

Fantozzi.ie 2010.11.23. 11:19:18

5300 € ért most Magyarországon éppen ezt lehet kapni:

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/220/mercedes-benz_220-1177948

Azért a Csikié jobb állapotú

djkoxi 2010.11.23. 11:24:34

Tisztelem a bátorságodat, amiért mered megvalósítani az álmaidat. Tiszteletem jár azért is mert le mered írni azt, ha hibázol, ha elnézel valamit. Minden cikkedet elolvasom, és a legtöbbször sajnálom hogy hamar a végére érek. Örülnék a további Ponton írásoknak, képes beszámolóknak mert tetszik az egész történet. Kitartást és sok szerencsét kívánok Neked!

he3tvx 2010.11.23. 11:32:02

@Csikós Zsolt:
Szerintem nemérdemes ilyen idegtépésbe belemenni. A kommentelés nem egyszerű dolog. Én ezeket szűrtem le (tisztelet a kivételnek:
1. A kommentelő majdnem mindent tud, amit most nem, azt utólag biztosan jobban tudja, és hangoztatja is.
2. Ide csak a sikeres emberek járnak kommentelni, akik soha nem szabálytalankodnak, ha mégis, arra érthető, reális magyarázat van, akik mindig profi módon vásárolnak, és soha, senki nem tudja megvezetni őket.
3. Autóját, motorját tökéletesen rendben tartja, vagy márkaszervízben, vagy jó szakembernél szervizelteti, az előírt intervallum felénél.
4. Sajnos nem tudom mikor közlekednek ezek az emberek, mert én is ekkorra időzíteném utazásaimat, mert olyankor nagy biztonságban lenne az ember.

Én is jártam már hasonlóan, igaz nem autóval, hogy többe került, mint a tervezettnél pénzben, időben, energiában egyaránt. Nem ekkora összegről volt szó, de azért átérzem a helyzet komolyságát. A Ponton sztori pedig jó. Volt benne kaland, az emberek együtt örültek, izgultak, a trollok jól érezték magukat a kommentáradatban. Aztán jöttek a hibák, s mindenki tudja mit, hogyan kellett volna. No meg persze a káröröm is szép öröm. És most már ha figyelmesen olvassa a kommenteket, akkor bizony megtudhatja, hogyan is kellett volna Pontont vásárolni.

Mindenképp dícséretesnek tartom azt, hogy üzembiztos, napi használatra szánt autót akar belőle újraépíteni, nem pedig egy éppen szét nem hulló csillogó-villogo "veterán" romot, amivel egy-egy hétvégi napon villantani lehet, úgy hogy 3 utcával arrébb már várja a tréler.

Ehhez továbbra is kitartást és sok türelmet kívánok.

Fantozzi.ie 2010.11.23. 11:37:39

"a trollok jól érezték magukat"
-:))

lanciabacci 2010.11.23. 12:20:09

@turbólyuk: Ezt a kevésbé ritka futómű kérdést már felvetettük korábban is, hiszen teljesen ésszerű lenne szerintem is, de lincshangulatot okozott, mondván hogy az "gányolás" meg "szentségtörés". Ráadásul biztosan vannak ilyen átépítési leírások is a neten.
Mondjuk nekem egy kisiparilag utángyártott "eredeti" alkatrész inkább tűnik gányolásnak, de izlések és pofonok. Az az érzésem alakult ki, hogy az itt kommentelők egy része valójában inkább csak makettezni szeret 1:1-ben, nem pedig autózni.

Fantozzi.ie 2010.11.23. 12:29:31

idézet az egyik első postból:

„Olcsó legyen, játékautó lesz, nem akarsz rá vigyázni, helyből a brutális nápolyi forgalom közepébe képzeld el, úgy, hogy a gyerekeid a hátsó ülésen az olvadt csokit kenegetik szerteszéjjel, a cipőtökből kiömlött homok pedig a padlón gomolyog a légörvényekben”
Ehez szerintem nem kell restaurálni ILYEN szinten

Fantozzi.ie 2010.11.23. 12:32:43

"a kocsi szeptemberben levizsgázott"
Ennyit a Svéd vizsgáztatásról

lanciabacci 2010.11.23. 12:34:37

Uhh, ez tejesemebert kívánó autó.. minden 3000km után 30 ponton kell(ene) zsírozni: www.mbzponton.org/valueadded/maintenance/lubecht.htm

Fantozzi.ie 2010.11.23. 12:37:52

"az eladónak nulla ebay-értékelése van"

khmm

Fantozzi.ie 2010.11.23. 12:52:17

@lanciabacci: Szerintem ilyen autó amin ezeket elvégezték volna 2000 mérföldenként nem létezik.

altimus 2010.11.23. 13:09:49

@lanciabacci: akinek a 60-as evek elejen ilyen autoja volt az gazdag ember volt, jutott penz szerelore, garazsra. a nemet munkasember nem furikazott pontonnal. a munkanak is mas volt a jelentese. egy garazsban koszos kormu, olajos kezu emberek kentek, zsiroztak nehany markaert. egy mai markakereskedes szereloje meg radugja az autodat a szamitogepre es kozli, hogy az xy modult ki kell cserelni 350eFt-ert, es kesz.

ezenkivul pl. a gombcsuklokat, egyeb elemeket ma mar nem kell karbantartani, 50 evvel ezelott nem voltak ilyen alkatreszek.

Garp 2010.11.23. 13:21:26

@Csikós Zsolt: köszi a választ. Nem, nem csak a sárgákat olvasom. Így jött le, és csodálkoztam rajta kerekre nyílt szemmel. Nem szoktam ilyen kommenteket írni, mint a fenti, az a mondatod indított rá végül, amiben azt mondod egy szót sem fogsz írni Dezsőről, csak ha már kész van. Na mindegy, ahogy írtam, lehet a hiba az én készülékemben van és félre értettem.
---
Ejjhajj, mit vártál amúgy? Hát peersze h kb. mindenki megmondta, hogy romhalmaz, nem éri meg, szarrágó vagy, nem értesz hozzá, stb. A TC és a belsőség fennállása óta ide csak olyan emberek kommenteltek, akik sosem tévedtek és mit autó felújítás, _gyártás_ terén is évtizedes tapasztalataik vannak. Ez még téged zavar? (Igen, úgy látom, igen :) ).
---
Egy fontos: csináld magadnak, és írd meg azoknak, mint én, akik remegnek, hogy belevágjanak egy Dezsőbe, de ilyen-olyan okán fogva talán sose fognak (gyávaság?) és isszák minden szavad. A többit szard le, és ne magyarázkodj, mert abba mindig bele lehet kötni. Meg amúgy is a te dolgod, te pénzed, te munkád, más ne pofázzon bele. (Földön lévőbe is sokaknak bele kell rúgni, nehogy azt higgye, nincs alább. Pff.) Hallgass azokra, akik biztatnak, meg segíteni tudnak/akarnak!

Na, ez itt zárom, mert se kioktatni, se lelkizni nem akarok.
Várom a következő Dezsős jelentést!

Üdv: Péter

altimus 2010.11.23. 13:26:57

@Fantozzi.ie: a sved vizsgaztatasi szabalyokat nem ismerem, de ismerem pl. a svajci szabalyokat. egy kulturorszagban az auto tulajdonosa felelos az auto muszaki allapotaert, a hatosag ebbe nem szol bele! svajcban megnezik hogy mukodik-e az index es kesz! (a dolog masik oldala persze az, hogy ha muszaki okok miatt okozol balesetet akkor bizony kemenyen elovesznek, inged, gatyad ramegy). szoval allampolgari tisztesseg dolga az auto muszaki allapota. a masik oldalrol viszont az allampolgar azt is tudja, hogy ezzel nem lehet cicozni.

(hasonlo modon pl. svajcban _soha_ nem jar le egy jogositvany orvosi alkalmassaga! addig vezethetsz vele amig ugy ertekeled, hogy alkalmas vagy a vezetesre. aztan ha balesetet okozol es kiderul, hogy annak pl. egeszsegugyi oka volt megnezheted magad.)

kigugliztam, hogy pl a UK-ben mi kell az auto muszaki vizsgahoz:

www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/Mot/DG_4022109

erdemes megnezni!

The MOT certificate confirms that at the time of the test, without dismantling it, the vehicle met the minimum acceptable environmental and road safety standards required by law. It doesn’t mean that the vehicle is roadworthy for the length of time the certificate is valid.

The MOT certificate is also no guarantee of the general mechanical condition of your vehicle. The test doesn’t cover the condition of the engine, clutch or gearbox. !!!

Azert vannak itt erdekes dolgok svedorszag:

www.sweden.gov.se/content/1/c6/07/31/88/a06a503e.pdf

Historic vehicles
A roadworthiness test is not normally required for vehicles with a model year of 1950 or earlier. However, they may be ordered to be presented for a test following a ‘spontaneous roadside vehicle inspection’.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 13:27:32

@he3tvx: "Én is jártam már hasonlóan, igaz nem autóval, hogy többe került, mint a tervezettnél pénzben, időben, energiában egyaránt."

Miért, van amikor (bármi) nem kerül többe a tervezettnél pénzben, időben, energiában egyaránt?

Szabi01 2010.11.23. 13:55:34

@streetsta: Én nem olvasta el az egész hozzászóláshalmazt, csak mazsoláztam belőle. Nem tisztem, hogy védjem, de azért valahol mélyen Keszinek igaza van.
Én még nem voltam ilyen helyzetben, de szerintem Csikósnak felül kellett volna kerekednie ezen. Pláne úgy, hogy (mint írta) ettől nem kap több fizetést.
Kimenni, megnézni az autót, észrevenni a buktatókat. Megrágni alaposan, hogy bevállaljuk- nem vállaljuk be.
És dönteni. Ha nem bevállalható hazajönni, a szponzorokkal megegyezni arról a kb 300 000 Ft-ról, és írni egy cikket róla, hogy miért maradt ott.

Egyébként szerintem a képek meg videók alapján az az autó nem annyira reménytelen mint ahogy azt a cikkben Csikós elsírja. Pénz az kell hozzá bőven, de azért a végeredmény árát is figyelembe véve pénznyelő kútról szó sincs.

he3tvx 2010.11.23. 14:14:50

@atpijkamo: Hát, műszaki cikkel sikerült már jól felmérve kijönni az előzetes kalkulációból. Persze lehet, hogy akkor eleve pesszimistán álltam hozzá, s ezért jött be:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 14:16:32

@he3tvx: Irigyellek. Persze, én optimista vagyok. ... Akkor mégse irigyellek.

MT21013 2010.11.23. 14:18:02

Ahogy olvasom a friss kommenteket, szegény Zsolt kapja az ívet rendesen... Voltam már én is hasonló szituációban. Felmértük a felújítás és a szükséges alkatrészek költségét. Osztás-szorzás után kijött, hogy nem fér bele. Megoldás? Kocsi lezsíroz, elspájzol, 1-2-3 év ésszerű keretek közötti spórolgatás, majd ha a zseton összeáll, akkor hajrá. Ennyi...Közben lehet sörözni, csajozni és ezer más dolgot is csinálni, az élet megy tovább. Azzal pedig továbbra sem értek egyet, hogy típusidegen futómű legyen alatta! Brrrr!

Garp 2010.11.23. 14:21:43

@MT21013: "Azzal pedig továbbra sem értek egyet, hogy típusidegen futómű legyen alatta! Brrrr!" - vagy jól, 100%-osan, vagy sehogy, nem? Ezért tart nekem is egy meló 25-30%-al több időbe, mint a kollegáknak :).

Fantozzi.ie 2010.11.23. 14:22:38

@altimus: 1990 ben dolgoztam Svájcban
Akkor még nagyon szigorú volt a vizsga
Azért is megbuktattak autót mert az automata váltó kulisszán a visszajelző kis izzó ki volt égve!
1990 ben még vezették az autót a vizsgáztatók! Ha a legkisebb koppanás volt a futóműben , vagy bizonytalanság : azonnal meghúzták .
Most nem tudom mi a helyzet ott , de itt Írországban pl ez a követelmény:

www.ncts.ie/pdf/nctmanual.pdf

Ez eléggé szigorú .
30 év feletti autóra nincs műszaki vizsga , és az adó minimális .
Biztosítás is sokkal olcsóbb

MT21013 2010.11.23. 14:26:11

@Garp: pontosan erről van szó. Infarktust kapok, amikor például púpos Wartburgba tesznek négyütemű motort, Momo kormányt, 2107 ülést, mindezt megspékelve valami "Diego"-s neon kárpittal és mélynyomóval belül. Utána meg ezeket a szarokat felteszik 1 milkáért a veteránok közé. Kissé sarkítottam a példát, de sajnos sok ilyen kóklermunka van...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.23. 14:31:18

@Szabi01: Nem is tudtad volna elolvasni azt, amit Keszi írt, mert mint most látom, ki lett moderálva a kommentje, amire először válaszoltam. Maradjunk annyiban, össze-vissza beszél a futómű állapotának fontosságát illetően.
Arról lehet vitatkozni, hogy volt-e Csikósnak lehetősége jobban megrágni a dolgot, tüzetesebben megnézni a kocsit, esetleg kihátrálni az egészből. Csak nem érdemes ezen lovagolni. Azért mondom, mert ott voltam. Tudom, hogy innen nézve egyszerűbb a helyzet, mint akkor, ott volt. Nagyon sok mindent lehetett volna, de utólag, vonalon kívülről nagyon más a helyzet, mint ott és akkor, mikor benne van az ember. Én azt gondolom, ahelyett, hogy emberek pálcát törnének Csikós és az egész Ponton-projekt fölött, érdemes lenne kicsit elgondolkozni azon, mi is a tanulsága az egész történetnek.
Vajon miért is vállalja Csikós azt, hogy itt arctalan komment-huszárok lehülyézzék, kijelentsék róla, dilettáns. Miért van az, hogy leírja, hogy tévedett, hibát követett el, és szív. Ha önfényezni akarna, úgy csinálna, mint azt például az X-faktorban is látatjuk: minden kurva jó, baromi ügyes voltam, mindenki segít, mindenki jól dolgozik, senki nem vert át -ha pozitív fényben tünteti fel a dolgokat, sokkal kellemesebb csengése lenne az egésznek.
Megtehette volna, hogy csöndben kilakatoltatja a kocsit, fű alatt felújítja a futóművet, aztán mikor kész, fanfárok hangjára, szüzek sorfala között behajtana a Hősök terére, besöpörné az elismeréseket, hogy milyen marha ügyes volt, hogy ennyiért egy ilyen klassz kocsit vett, amire alig kellett költeni. Ráadásul 5 litert fogyaszt százon, városban, padlógázon használva.
Csak ő ezt az egész veteránozást nagyon a szívén viseli, és nem szeretné, ha emberek abban a hitben vennének maguknak akármilyen régi autót/motort, hogy csak nagyon kell akarni, és minden összejön. Soha, de soha nincs így. Mindig van valami, ami belepiszkít a játékunkba. És akkor nagyon neki kell durálnia magát egy gyakorlottabb veteránosnak is, hát még egy amatőrnek, hogy rendbe rakja a dolgokat. És az nagyon el tudja venni valakinek a jókedvét.
Volt itt a kommentek között olyan, aki elismeréssel szólt a Csikósról, amiért felvállalja, hogy ha valamit nem jól csinált. Mert ebből okulnak az emberek, nem abból, hogy elmentem, megvettem, lefényeztettem, király vagyok. Hogy esetleg egy kicsit drámaibb hangon adja elő a sztorit, hát istenem, egyrészről ő ilyen, másrészről meg tekintsed ezt egy írói fogásnak, amivel fokozza a hangulatot, a hatást.:))

Garp 2010.11.23. 14:34:08

@MT21013: ójessz. :) Mondjuk én az apróságokról beszélek. Egy 5 évvel későbbi hamutartó, ilyenek. A harmadik meg, amikor összeraknak mondjuk egy Dezsőt, valami más futóval. MEgy, szépen gurul, jó a geometriája, csak a merci buzi veszi észre, h nem oda való. És rásózzák egy olyanra, mint pl én, aki nem látja a különbséget, csak h jól megy.
Pedig nem-oda-való. És kész. :)

MT21013 2010.11.23. 14:41:13

@Garp: egyetértünk. Én régi Zsigulikban mozgok, ott egy ilyesmi dolog a cirill betűs hátsó felirat. Imádják felrakni arra a típusra is amin soha nem volt gyárilag (főleg a későbbi évjáratos 2103-as tulajok) én pedig mindig véres karddal rohanok ki az ilyen dolgok miatt :-)

Szabi01 2010.11.23. 14:53:58

@streetsta: Az utolsó hozzászólására mondta, hogy valahol igaza van, amire válaszoltál (Abban a levélben amire én válaszoltam) :-)

Gondoltam, hogy el lett döntve a stratégia és csak írói fogás a nyafogás! :-D
Amúgy, ha hiszed ha nem, nem irigylem egyik cikkírót sem az itteni olvasótábor fenntartásért tett erőfeszítéseik miatt.
De hát ez egy ilyen világ, biztos jól fizetnek érte, de francnak sem kéne ilyen állás! :-D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 15:02:01

@streetsta: "Vajon miért is vállalja Csikós azt, hogy itt arctalan komment-huszárok lehülyézzék, kijelentsék róla, dilettáns."

Talán mert újságíró és ebből él?

Mindentől függetlenül a legjobb írásokat készíti, csak így tovább, semmit ne változtasson! És ha nem túl gyerekes, nem fogja zavarni pár negatív komment. Furcsa is lenne nélkülük.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.23. 15:29:23

@Fantozzi.ie: Hát azért ha megnézel egy ír NCT vizsgalapot, látni fogod, hogy sokkal nagyobb eltéréseket enged meg a fékeknél, futóműnél, mint a magyar. Meg újdonság(!!!), hogy már a tolató és ködlámpát is nézik, hogy működik-e....

Tizenkettő 2010.11.23. 15:39:17

Én is vettem veteránautót aminek a motorja fura volt, legyintettem rá mert egyszerű, több hasonlóhoz volt dolgom gondoltam baj nem lehet. Lett... Beszoptam, ez egy ilyen dolog, de ettől lesz szép a győzelem. Ma már mindent meg lehet oldani mindent le lehet gyártatni. Nincs lehetetlen. Hajrá Zsolt!

esef 2010.11.23. 15:57:37

@Csikós Zsolt:
A Wynstar gumi igenis jó. Gyerekeknek, hintához...

megint 2010.11.23. 16:21:52

A nagy lófaszt látta volna ott kint meg minden hibáját egy másik ember, gondolom Csikós is látott már pár öreg autót, ha neki nem jött össze akkor nem volt ezt egyszerű észrevenni, csak az agyatlan Keszi félék hiszik magukról , hogy zsenik, és mindent tudnak, mindent látnak. Azt sem értem , hogy kinek mi a lófasz köze van ahhoz, hogy Csikósnak mennyibe fog fájni ez a történet, majd megoldja valahogy, biztos lesz mit enni a gyerekeinek ezután is. Nem érdekelnek különösebben az ő általa szeretett öreg típusok, de azért itt sokan túlzásba viszik a személyeskedést, és az idiótázást, leírta, hogy mi a baja, és nem hallgatta el, beismerve, hogy nem biztos, hogy jó döntést hozott, ezek után mit vártok még?

Fantozzi.ie 2010.11.23. 17:20:06

@KuKori: Tudom hogy nézik
Ha pl 6 éves a gumi az is bukta

Fantozzi.ie 2010.11.23. 17:22:41

Mondjuk a futóműnél pl felrakják a rázópadra és 10 percig rázzák, forgatják.
A sógoromnak hallható kotyogása volt a hátsó lengőkar gatya , mégis átment.
De láttam olyan autót aminek nem volt semmi lógása kotyogása ennek ellenére meghúzták...

lackosor6 2010.11.23. 18:15:16

Az olajteknő alu öntvény?

Tigrisszív 2010.11.23. 19:08:15

@Csikós Zsolt: Zsolti, azok után, hogy leugattál (megkaptam mailben a post szövegét) azért, mert semmi olyat nem írtam, amit te magad ne panaszkodtál volna el a cikkben, majd kimoderáltad, nos ezekután minimum el kéne hogy küldjelek a picsába. De nem teszem, mert még elérem a te szintedet. Nahyot csalódtam benned. Íme a törölt postod szövege:

"@Tigrisszív:

Szerintem az is elszed a családjától, aki lapos képernyős tévét vesz, és utána azt nézi (pláne ha hitelre), ahelyett, hogy játszana a gyerekeivel, vagy valami maradandó dologra keresi a pénzt. Szóval ne turkáljunk egymás zsebében, pláne ne helyből nagy arc véleménnyel, még inkább nem helyből deklarálva, hogy elveszi a családjától. rohadtul nincs elvéve a családtól semmi, éjjel 10-2-ig írt cikkekből jön össze a lé.

Ez nettó parasztság, elnézést, másnak is szólok, hogy magánéletben való vájkálásért ezután helyből moderálok, örökre."

Ennek fényében olvasd el újra saját cikkedet baszki, az általad plasztikusan megjelenített, sarokban gubbasztó családodról, a repkedő euróezrekről, a félelmeidről, a családi kassza várható leamortizálódásáról. Aztán ha elolvastad, előszöris kurvára szégyelld magad, aztán meg az lenne a minimum, hogy elnézést kérsz, harmadrészt ne writeonly módban legyél, mert ha a többi, hozzád kapcsolódó posztomat is elolvastad volna, nem írtál volna ilyen választ nekem.

Most pedig kimoderálhatsz örökre is tőlem.
Én beszéltem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.11.23. 20:26:22

nincs is szetrohadva ez a kocsi annyira mint gondoltam volna.

ezek a hibak jelen vannak a magyar allomanyban szolgalatot teljesito golf I -II esek 90szazalekanal szerintem csak az nem fontos.

futomu fontossaga?

utazo 80 varosi 50..... palyara nem megy vele Csikos ur plusz off road versenyen sem fog indulni azt hiszem...,,,

jo kis kocsi lesz ez!

((( nem ertem miert fontos a financialis hattere a dolognak, mindenki arra kolti a penzet amire akarja )))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.23. 22:11:02

@Fantozzi.ie: Hát az enyém átment bal hátul gyári (1999-es!!!), jobb hátul valami három éves kínai gumival (aminek már repedezett volt az oldalfala...).

Én meg megvettem és kapott helyettük egy pár rendes gumit. Egyformát, újat, németet.

Super aGyuri 2010.11.23. 22:11:07

Teljesen átlagos veteránautó. Mi a gond? Én sírva szálltam ki egy Moszkvicsból, ami állítólag 1972 óta garázsban volt tartva (egyébként lehet), és kb. ugyanezek voltak a hibái, megspékelve azzal, hogy a helyi Volánnál dolgozó rokon valami észveszejtően hányadék módon gányolta a kaszniját.

Ma már kicsit sajnálom, hogy feladtam.

Két lehetőség van: iszonyatos drágán venni egy tökéletesen felújítottat és nagyokat villogni vele, vagy olcsón venni egy sz*rt (amiből soha nem lesz jó), apránként ölni bele a pénzt, de legalább élvezni a szépülés minden pillanatát.

Én Csikósnak drukkolok. Ne add fel!

tamas01 2010.11.23. 22:14:56

Kellene venni egy donorautot, amelyiknek jo a karosszeriaja, a futomuve es a motorja

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.23. 22:46:12

@tamas01: ...és a fékje is. Amit leírtál, azt teljesen felújított veteránnak hívják és úgy 6-8 milliótól kapod meg...

:)

nikó 78 2010.11.23. 22:58:52

A klasszikus zsákutca esete.Mindent eredetire,tökéletesre csinálni,csak sok pénzből lehet.El kellene gondolkozni azon,hogy a külvilágnak(teli vagyok zsével mindent leköpködök ami nem 100%-os vetrerános géniusz)csinálsz autót,vagy saját magadnak.Tudomásul kell venni,ha nincs rá elég zsé,improvizálni kell a nem látható helyeken.De arra is fel kell készülni,és ez sajnos keserű tapasztalat.Nem találsz manapság olyan minőségű lemezanyagot,amivel tökéletesre kihegesztheted,az autót,ami később nem fog rozsdásodni.Én pl: hozzájutottam táblásításból maradt karoszérianyaghoz,de a hozzáadott konzerválási technológia nélkül szart sem ér.És ez még csak a felújjítás első fázisa.Nyilván, pl a futóműhöz csapok,perselyek stb,meg le kell gyártatni az alkatrészeket.Már ami gyártható.Nem kell idegenkedni az új technikáktól:kopásálló műanyagok,poliuretán alakatrészek stb.100X többet bírnak,mint a broz,vagy a gumi.

MKati 2010.11.23. 23:51:18

@Tigrisszív: Egyes cikkekbe bekerül a család, értelemszerűen nem lehet minket kihagyni, hiszen a Zsolttal és minden hobbijával együtt élünk, részt veszünk benne és szeretjük. Nem írhatja, hogy holnaptól nem költhetek annyit sörre, meg nőkre, hiszen a családja viszi el a pénz nagy részét, a mindennapi szükségleteket pedig fedezni kell valamiből. Amit írt az így is van, de ez nem jelenti azt, hogy tovább kell feszegetni, vájkálni a dologban. Itt a határ. Majd megoldjuk. Remélem.
Béke

MKati 2010.11.23. 23:53:07

Zsolt elutazott, aki válaszra vár, holnap megkap(hat)ja.

MR KESZI 2010.11.24. 00:10:04

@streetsta:

"Mondtam valamit -állították, felújított a futómű, ezért (is) érdemes foglalkozni vele, nézegetni a képeket, beszélni az eladóval, kimenni megnézni/megvenni. Mert ezeknek a futóművét felújítani drága mulatság. Erre te beböfögöd, hogy a futómű állapota csak egy amatőrnek fontos."

Szerintem ne csúsztass mert talán az még a mellébeszélésnél is gusztustalanabb!
Te sajnos azt írtad, hogy az autó pont, hogy a felújított fék és futómű miatt volt érdekes. "IS"-ről szó nem volt sehol sem, maradjunk annyiban.
Erre én meg azt, hogy röhej ha valaki számára hatvanéves Mercedes vagy más prémium oldtimer esetén a felújított fék és futómű élvez priorítást.
Nem szégyen, hogy te sem sokat konyítasz a témához. Ha legalább egy kicsit is értenél hozzá akkor értelemszerűen az eredeti belsőtér, sérülés és rozsdamentes karosszéria,lehetőleg gyári fényezés, ellenőrizhető előélet és ehhez hasonló címszavak lennének nálad is a dobogósak. De nem. Te a felújított fék és futómű(nyilván mert drága)c. tételekre ugottál rá.
Ám igazi kéjt - tipikus magyarként- valszeg az OLCSÓ ÁR láttán érezhettél. Ezek után cseppet sem meglepő, hogy ennek a fél Európát végigszívó, szánalmas projektnek az egyik zászlóvivője lettél.

Tigrisszív 2010.11.24. 00:15:36

@MKati: Szia Kati!

Nem is kell, hogy kimaradjon a család egy-egy cikkből, nem is ezzel volt a bajom. Magam is kétgyermekes családos ember vagyok, imádatom "tárgyai" mindannyian. Az bosszantott fel, hogy ha "belekeveri" a családot egy cikkbe, akkor ha reflektálok rá (semmi sértőt nem írtam egyébként), akkor ne az legyen a visszavágó, hogy kuss, semmi közünk hozzá. Amihez nincs közünk, nem kell taglalni egy cikkben, nyilvánosan. Nézd, én tényleg drukkolok Zsoltnak, hogy rendben menjenek a merga dolgai, nem kis fába vágta a fejszéjét. Leírtam normálisan, hogy a veteránozás távol áll tőlem s el tudom fogadni, ha valaki pénzt és időt nem kímélve - akár a családja "rovására" (direkt idézőjelbe teszem, nem szó szerint értendő) is - él ezen hobbijának. Egyértelműen leírtam, hogy bár megérteni nem tudom (mivel nem érint engem a téma), elfogadni mindenképp el tudom. Nem feszegettem tovább semmit, nem mentem messzebb, mint ő a cikkben. És még egy őszinte hajrát is megeresztettem. Erre kaptam azt a postot Zsolttól, amit beidéztem, mert közben kimoderálta, de a nekem érkező válaszok mailben is jönnek. Szerinted rendben volt ez így? Szerinted én vagyok a paraszt?

Aranyos vagy, hogy Zsolt "mutatványát" igyekszel elsimítani (ilyenek vagytok ti, feleségek, ilyennek szeretünk és tisztelünk titeket a sok egyéb mellett), de - nem mintha a véleményem túlzottan számítana - ezt neki kell(ett volna) rendezni, nem pedig sértődötten szétmoderálni a topicot és elvonulni.

Béke részemről is.

MR KESZI 2010.11.24. 00:18:46

@streetsta:

"Nem is tudtad volna elolvasni azt, amit Keszi írt, mert mint most látom, ki lett moderálva a kommentje, amire először válaszoltam. Maradjunk annyiban, össze-vissza beszél a futómű állapotának fontosságát illetően."

Maradjunk annyiban, hogy ismét kamuzol, mindjárt kétszer is.

1. Nem most hanem tegnap reggel, a 7:43-as válaszodkor is ki voltam már moderálva.(azt sem tartom kizártnak, hogy nem pont te nyomtad meg az ominózus gombot.)

2. Egy betű nem sok, annyit nem irtam arról, hogy a fék vagy a futómű ne lenne fontos.

Krisi 2010.11.24. 00:25:16

@Csikós Zsolt: Ez a Bende már csak ilyen, másodállásban TC kollegákat beszél rá Merci vételre :)
tényleg, Ender úrfinak meg van még a SEC? nagy a hallgatás afelől. remélem még nem vett helyette túraendurót :)

azt meg remélem érzed, hogy amint összeáll Dezső, és leírod, hogy milyen kurvajót nyaraltatok miközben egy ötvenéves (vagy mennyi) vassal hasítottátok a német luft, na akkor egy emberként fogja mindenki mondani, hogy "én rögtön az elején mondtam, hogy jó vétel lesz és bele kell vágni"
ez van, ilyen az ember. főleg arc nélkül ainterneten.

MKati 2010.11.24. 00:29:23

@Tigrisszív: Nem olvastam az első hozzászólásodat, így ehhez nem tudok sokat hozzátenni, csak annyit, hogy nem egyszerű ennyi kommenttel megbirkózni, főleg, hogy sok a tutit megmondó közöttük.

Garp 2010.11.24. 00:46:41

@KuKori: a ködlámpa tuti működik, használják fényes nappal is, délben. Semmi más lámpát, csak azt. De ugye nem kell bemutatnom...:)

MR KESZI 2010.11.24. 00:51:09

@megint:

"A nagy lófaszt látta volna ott kint meg minden hibáját egy másik ember, gondolom Csikós is látott már pár öreg autót, ha neki nem jött össze akkor nem volt ezt egyszerű észrevenni, csak az agyatlan Keszi félék hiszik magukról , hogy zsenik, és mindent tudnak, mindent látnak"

Az autót még Domsjőben megemeltetni, a forrasztott kartert, a fáradófélben lévő kipufogót, a nem megfelelően karbantartott futóművet ,vak fényszórót , stb,stb még a helyszínen kiszúrni egy dilettánsnak tényleg nem jut eszébe, így nem is egyszerű. De nem lehet egyszerű egy olyan agyasnak mint te felfogni, hogy létezik estleg egy ilyen alternatíva is.

Fantozzi.ie 2010.11.24. 00:51:39

@KuKori: Akkor abba a kb 1% ba tartozik amin nem kínai gumi van -:))

Fantozzi.ie 2010.11.24. 00:53:57

@Garp: Igen és nem szól a Gárda érte...
De ha nincs taxod akkor simán elvehetik az autódat

MR KESZI 2010.11.24. 01:13:40

@streetsta:

"De nem, te fröcsögsz tovább. Persze egy kimondottan fröcsögésre, anyázásra létrehozott nick mögül nincs nagy rizikója a dolognak"

Szerintem ez az a pont ahol a legjobban alámerülsz hiszen azt a hamis és aljas látszatot próbálod itt kelteni mintha a mások által már láthatalan, kimoderált kommentemben bármiféle fröcsögés vagy anyázás lett volna. Semmi ilyen nem volt, te tudod a legjobban. Kritizáltam,a rendszerváltozás-korabeli, nyugaton rendre átbaszott,kelet-európai, szerencsétlen autónepperekhez hasonlítottalak titeket és ezt a kisérteties hasonlóságot tételesen is bizonyítottam. Cáfolni nem nagyon tudtátok hát maradt a moderáció.
Nem anyázásra hoztam létre a nicket.Nem szokásom hozzászólni és ahogy elnézem az itteni sajátos játékszabályaitokat nem is válik hobbymmá, nyugi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.24. 08:04:27

@MR KESZI: Ha én nyomtam volna meg a moderál gombot, megtettem volna később is, meg most is. Sokat egyszerűsítene a dolgomon. De egyrészről nem az én posztom, másrészről azok, akik elolvasták már a hozzászólásodat, a végén még rossz következtetésekre jutnak.
Akkor most én is idézlek téged szó szerint:
MR KESZI 2010.11.21. 12:54:26
@streetsta:

"Azért, ha még jól emlékszem, olyasmik is szerepeltek a leírásban, hogy felújított fék, meg futómű. Ez tette érdekessé a kocsit."

A felújított fék és futómű max. a veteránozáshoz totál dilettáns embereknek tesz érdekessé egy ötvenéves mercedest.Képzelem micsoda eksztázisba kerültél volna ha még négy újszerű gumi is szerepel a hirdetésben :)

Egyrészről csodásan látszik, hogy például ez a kommented nincs kimoderálva.
Aztán az is látszik, hogy az eredeti mondatomban bizony ott az az is: "olyasmik is szerepeltek a leírásban, hogy felújított fék, meg futómű"
Ha pedig a fent idézett korábbi kommentedet látva is azt mondod, te egy szóval sem állítottad volna, hogy a fék vagy a futómű ne lenne fontos, nos, akkor tényleg nem sokat tudok hozzáfűzni a dologhoz.

Aztán ilyeneket írsz most is: "Ha legalább egy kicsit is értenél hozzá akkor értelemszerűen az eredeti belsőtér, sérülés és rozsdamentes karosszéria,lehetőleg gyári fényezés, ellenőrizhető előélet és ehhez hasonló címszavak lennének nálad is a dobogósak. De nem. Te a felújított fék és futómű(nyilván mert drága)c. tételekre ugottál rá."
Aztán csodálkozol, ha a Csikós megnyomja a "moderál" gombot. Ha nem követted figyelemmel a történetet, még csak-csak érthető, amit írsz, de te tudod, mire lett ez a Ponton eredetileg véve. Erre neki állsz felsorolni azokat a dolgokat, amik egy gyűjtői autó beszerzésekor szempontok. Más kérdés, hogy ennél a kocsinál (mint azt már korábban írtam, a futóművel együtt, tehát "is") az volt vonzó, hogy a belseje gyári, a karosszéria sértetlen és rozsdamentes (mert ugye ezt állították róla, és azért lássuk be, ami rozsda van rajta az lófasz, fájdalmasabb, hogy régebben dilettáns módjára javították), a futóműve felújított, és az is, hogy a hasznavehetetlen fényezése és a rossz krómok miatt természetesen nem abban az árban adták, amennyiért egy hibátlan gyári fényezésű, öreg pap által szőlőbe járásra használt keveset futott Pontont mérnek a piacon.
Ha pedig te értesz hozzá, és szerinted egy prémium oldtimernél fontosabb, hogy ne legyen luk a kasztnin, mint hogy a drága futómű alkatrészek rendben legyenek, akkor te abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a munkadíjad megüti egy német restaurátorénak a szintjét, mert csak akkor lehet összevetni a fentebb elhangzott alkatrészárakat egy itteni lakatolás és fényezés áraival. Dezső esetében egyelőre a futómű alkatrészeinek ára sötét és fenyegető árnyékként borul a lakatolás és fényezés költségeire. A lakatolni való egész egyszerűen szinte semmiség a kortárs autókhoz képest, a fényezés költsége (legalábbis egy része) meg eleve bele volt kalkulálva a történetbe.

vikk007 2010.11.24. 10:22:15

Teljesen független, hogy ki, hol, meg mit írt az autóról. Szemre kívánatos, működő állapotban volt....

Ennél a kategóriánál, az ember másfél milkáért, pusztán csak a "jogot" veszi meg, hogy birtokolhasson egyet.

A többi, már grátis volt mellé..

Egyébként, meg ahogy látom, még most is jobb állapotban van, mint egy szalonos Dácia 1990-ben ...( tudom mit beszélek ott volta...)

és ez arányosan, még negyedével olcsóbb is volt...és akkor is volt olyan ember aki, annak is tudott örülni! Pedig az 3 év alatt elporladt, széthullott....
Itt sokkal jobbak a kilátások...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.24. 15:17:15

@Fantozzi.ie: Én látok olyan 2008, 2009-es autókat, amin még az első éves tax disc figyel az ablakban... Szóval megvette 12-15 ezer euróért újonnan és azóta sem fizetett taxot. Csak azt nem tudom, hogy fogja elmagyarázni majd a Gardaí-nak, amikor majd be kell menni és kérni és aláíratni vele az RF 100 A-t (pl.: majd a következő NCT miatt), hogy mi volt az autóval eddig :D Mert egy két éves autónál nem fogják megenni, hogy végigállta az utóbbi egy-két évet :D

Aztán ott a landlord-om, insurance disc: 06/10 :D Meg a DOE, az lehet, még érvényes. Tax disc-et nem is láttam :D És rendőr az Gardaí az egyik szomszédom, lol.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.24. 15:23:31

@KuKori: *És Gardaí az egyik szomszédom, lol.

kígyóubulka 2010.11.24. 15:34:01

@MKati:
Ejh Kati, legalább gyakorló mérnökként neked lehetett volna annyi eszed, hogy még időben képen öntöd hideg vízzel a csikóst, hogy ébredjen már fel, és nehogy eszébe jusson körömreszelővel tölgyfát vágni. Annyi azért elvárható lenne egy konstruktívan gondolkodó emnbertől, hogy egy szint felett gyanússá válik a szajré amit ilyen buzgalommal akarnak elsózni.
meg ugye mint írta a Zsolt, ha ezt valaki a svéd fasz által elmondott szinten akarná felújítani, az kb 3 milliótól indulna.
Ilyen árban akkor eszébe nem jutna eladni, mert deficites lenne, taknyolásból meg elég annyi, hogy az mindig többet árt mintha semmit nem tettek volna vele.

kígyóubulka 2010.11.24. 15:35:51

@KuKori:
valahol félúton elveszett a post a blogodból, paddy ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.24. 15:44:52

@kígyóubulka: Tudom, elaludtam és nem tudtam már megírni :D Ma viszont beállítottam a Sky+ dobozt felvételre, így a pötyögés után meg tudom nézni majd minden sorozatomat :D Most már tényleg, komolyan :D

MKati 2010.11.24. 20:06:06

@kígyóubulka: Ez azért nem volt ilyen egyszerű. Egyébként is én általában rábeszélem arra, amit nagyon szeretne, nem pedig le. Gyakorló mérnökként pedig városszerkezetekkel foglalkozom. :-)

Fantozzi.ie 2010.11.24. 21:16:04

@KuKori: Ma voltam a tax office ban
Fizettem 264 Eurót 3 hónapra...
Nem csoda hogy sokan nem fizetnek
Erősen gondolkodom egy 1980 előtti autón
Pl egy W123 240D 1978- tól
A 72 lóerős változat
3 ilyenem volt de ma beszerezni lehetetlen
Főleg használható állapotban
Volt W110 em is Azt még nehezebb
Ponton nekem nem jön be És látva a szétszedett autót nem is hiszem hogy 10 ezer euró alatt van használható példány ami nincs szétrohadva és futómű egyben van
Mint látjuk ez a két érzékeny pontja van

Fantozzi.ie 2010.11.24. 21:17:14

@MKati: A feleségem pont fordítva csinálja
Ha nagyon szeretnék valamit akkor lebeszél róla

lwl (törölt) 2010.11.24. 22:43:42

@Csikós Zsolt: Ha nincs a beka segge alatt a kapocsfeszultseg es nincs szarra szulfatosodva, nem feltetlenul menthetetlen. Az, hogy ti egy teszkos toltovel nem tudtatok bele delejt csiholni, semmit nem jelent. Vidd el valakihez, aki nem a Kanyifaszi Gmk kisipari toltoivel dolgozik, hanem ott all egy DBL1600 a muhelyben, es banni is tud vele.

Egyebkent a helytelen toltes miatt sokkal tobb akksi meg tonkre, mint amennyi elerne a termeszetes elettartama veget.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.24. 22:53:29

@Fantozzi.ie: Akkor ez egy 2.5-ös verda, papa :) Dízel amúgy? Mert ugye ezek jó fej módon nem különböztetik meg, hogy benzines, vagy dízel és ilyenkor jön a szívmegállító hatású útadó...

Mindenesetre nekem a 155/negyedév is soknak tűnik az 1.8-asra, de nekem is be kéne fizetnem a héten még.

Amúgy 2000 euróba is fájhat, ha nincs letaxolva a kocsi. Nem kell a baj, fizetek :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.24. 22:56:21

@kígyóubulka: Na, akkor olvass :) Első rész a négyből. A maradék háromban majd a taxolást, a biztosítónál való szopóálarc viselést és az NCT-vel való vergődést fogom külön-külön ecsetelni.

Fantozzi.ie 2010.11.25. 02:28:12

@KuKori: Benzines , azt reméltem hogy az öregebb autóknak lejjebb megy a tax , de a mostani helyzetben inkább felemelik.
UK ban 2001 előtti autó 180 font évente

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.25. 15:07:28

@Fantozzi.ie: Nos, épp ezért nem regisztráltam a V6-os Lagunát, méghogy 1256 euró/év, nevetséges. A kocsit meg 700 fontért vettem :D Az angol, már emelt útadó 220 font/év, no comment.

Viszont a sima third party only biztosítás ott 900 font lett volna a nevemre 5 év no claims bonus-szal, valami no name társasággal, itt meg 500 euró a full comprhensive az Allianznál (a V6-ra is ennyi lett volna).

Fantozzi.ie 2010.11.25. 18:56:48

és használod a forgalomban?

más : ezt nézd meg : www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056101041
hihihi

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.25. 21:42:05

@Fantozzi.ie: Vázzzeeee, nem olvasták el/szagolták meg mi az, csak belelöttyintették a hűtőrendszerbe? Istenem... :D Ezek annyira írek, hogy na :D

Mit használok? A V6-ot? Azt eladtam ír cigányoknak, úgy, ahogy volt, angol rendszámmal :) Innentől az ő bajuk, csinálnak vele, amit akarnak, én lejelentettem a DVLA-nál, hogy eladtam :)

Szerencsére pont annyiért tovább tudtam adni, mint amibe nekem fájt.

Seca81 2010.11.26. 19:28:12

@lwl: Mi ilyen töltőt használunk, csoda egy készülék, irtó sokoldalú.

www.christiecbs.com/rf80-k.htm

Phrascarica 2010.11.26. 21:47:03

@lwl: nem kötekedni akarok, mert nem értek a témához (ehhez sem), de érdemes egy 5-6 éves akkuért kifizetni egy csomó pénzt, hogy talán sikerül még néhány hónapra rendbe szedni?
Már csak onnan gondolom hogy sok pénz (az akku értékéhez képest) hogy egy ilyen töltő ránézésre is legalább 1000€, és a márkaszerviz autóvillamossági- óradíja kb 18000 Ft, namármost ha rendbe hozzák és kiszámláznak 1 óra munkadíjat akkor megéri? Persze márkaszervizben egy akkumulátor lehet dupla áron is és úgy talán...
Akkumulátor meg azonnal kell, nincs idő 1-2 napig töltögetni, érte menni, próbálgatni, és ha legközelebb megáll akkor úgyis kell egy új, ami jó 5-6 évig és az ára összemérhető a rezsióradíjjal.
Vagy mégsem?

György Juhasz 2010.11.27. 19:16:28

Csík!
Nagyon szurkolok hogy kész legyen a gép,szorítottam annak idején is hogy sikerüljön megvenni, és sok érdekes cikk szülessen belőle. Érdekes cikkeket is írtál , de ezt a sírást hogy "ez milyen sokba kerül,meg az milyem sokba kerül", hanyagolhatnád már.Unalmas, és hamis!Mégis mire számítottál? Ja, és nem napi használatra kell, ha 4 év múlva lesz kész akkor mi lesz? NE SÍRJÁL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amúgy érdekes és olvasmányos posztokat írsz róla, gratula!

Leopoldika 2010.11.30. 16:39:23

Szia Zsolt,
Az M3-as mellett a pest felé jövő oldalon van két bontó kb a budapest táblánál,a városhoz közelebb lévőben van egy nyitott fészer és ott áll egy elég leharcolt állapotú Ponton, egy próbát megér hátha van rajta menthető alkatrész.
Tibi

Pálfi B 2010.11.30. 21:57:05

@Leopoldika:ZSOLT!
Én meg mintha egy Fóti úti autókereskedésben láttam volna egy lepattant Pontont,

Azért az ehhez írt a duma sem semmi...:www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190_190_db_ponton-4275108
süti beállítások módosítása