Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron

  2014. június 01. - Bende Tibor Címkék: volkswagen bogár totalcar flotta totalcar tc flotta tibby tibby bogar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a biztosító kifizette a korábban elpusztult Zastava (Yugo) árát. Elmeséltem, hogy nem olyan rég vettem egy Bogarat, és hogy volt egy példány, amit megnéztem ugyan, de hosszas tanakodás után nem azt vettem meg. Ismertettem a hibákat, azt is, hogy én miért nem vettem meg, és a kikiáltási árat. Ez sok volt. Na nem az autóhoz képest, hanem a pénztárcájához képest. Hogyan lehetne lejjebb menni? Neki maximum 140-150 ezre van a vásárlásra, ennyiért biztosan nem fogják odaadni a gyári színű, egy év vizsgás autót. Azonnal megszületett fejemben a TERV. És mivel velem szemben ült a bogarazás helyi istene, megkérdeztem, mit szól hozzá.

IMG 3255

Sipos nem nézi jó szemmel a kasznicsere ötletét

Tibby felesége Rita:
Férjem sokadik posztjához most írok először, mint a hobbijának szenvedő alanya. Úgy gondoltam, a hülyeséget nem lehet tovább fokozni, mígnem egy csodálatos tavaszi napon Tibor új ötlettel állt elő: kasznicsere a Lila Bogáron, a legújabb szerzeményén.

Biztos csak viccel! Hát nem.

Ismerem a szemében ezt a fajta csillogást, nagyon is komolyan gondolja. Percek alatt rengeteg információt zúdított rám a tervéről. A levezénylésére sorolja az adatokat, az interneten videókat nézetett velem. Végighallgattam, megnéztük, lementünk, elmutogatta mi minden kell a Terv megvalósításához. Ahogy dőltek felém az infók, csak egy kapaszkodóm maradt, mert amúgy minden részletében viszonylag jól átgondolt volt: nem talál ennyi hülyét, aki ennyi napot, időt, energiát belefeccöl. Hát talált, engem is beleértve. Hülye vagy? - kérdezte. Egy nap alatt simán végzünk.

Tibby:

A terv az volt, hogy Marci megveszi a sárga bogarat, amibe én is beszállok pénzzel. Annyival, hogy az ő kerete, és az alku utáni ár találkozzanak. A pénzért cserébe kérem a narancssárga kasznit, tudván, hogy annak az elektromos rendszere ingatag lábakon áll a lilához képest, és adom a szemmel láthatóan rozsdásabb, és nem is gyári színű lilát, riasztóval, ablaktörlővel, tolatólámpával és világítással. Valamint kap két Hankook, gyári méretű gumis felnit előre, cserébe a két szélesebb hátsó felniért, így mindenkinek lesz elöl keskeny, hátul, szélesebb kereke, ahogy illik.

Göbi kicsit hümmögött, majd mérnöki pontossággal összefoglalta a lényeget.

Marcinak lesz egy kicsit rozsdás, nem gyári színű, de jó villanyú bogara, ki tudja milyen motorral, annyiért, amennyiért a papír nélküli, bontásra várókat szokták adni. Nekem meg a megbízhatóbb műszaki alapra kerül egy rozsdamentesnek tűnő, de legalábbis tíz éven belül lakatolt bódé. Igen ám, de az átépítés nagy meló, többen kellünk, olyan hely kell, ahol elfér a két autó két emelőn, és ha valami nem adja ki, hát ott is lehet hagyni őket éjszakára, vagy pár napra is akár. Valamint a tömítések és ilyenkor szokásos dolgok cseréje se két fillér. És mivel a Bogár alvázszáma az alvázában van, jogilag a műtét egy átszínezésnek felel meg. Tehát a forgalmiban át kell írni a színt.

IMG 3289
Marci megvette a Sárga Bogarát


Marcinak is tetszett a terv, másnap megvette a sárga bogarat. De amikor odafelé mentünk, elmesélte, hogy amivel meg lehet szívni, azzal ő általában meg is szokta. Kicsit összeugrott a gyomrom ettől. Persze már a hazaúton lerobbantunk vele, többször is, de végül a sokat állt aksi, az eresztő membránú benzinszivattyú és némi user error együttes hibája okozott galibát. Aztán csöpögött a benzin. Aztán kiment pár biztosíték. De tudtuk, hamarosan eljön a nap, amikor mindenhez hozzáférünk majd rendesen, és életet lehelünk az autóba. Nem is nagyon használta addig.

IMG 3297
Az első tankolás és az első lerobbanás egyben


A bogaras közösség csillagos ötösre vizsgázott: váltókart, ablakmosó tartályt, fűtéscsövet, kilincset, kormánykapcsolót, légszűrőházat, ablaktörlő motort, kapcsolókat szerezni ingyen, vagy fillérekért tudtunk. Egy-két este alatt meglett minden, még Esztergomban is jártunk. Olyan itt a szociális háló, ami más klubban elképzelhetetlen - a legösszetartóbb brigád. Olyan helyeken jártunk, amit előtte el sem tudtunk volna képzelni.
 
Elszántuk magunkat a cselekvésre. Először is a bevállalósabb cimbikkel kezdtük el megismertetni a Tervet. Mindenféle reakció érkezett, leginkább arról, hogy megbolondultunk mindketten, ez egy reménytelen ökörség. Még Csikós is csak a szemöldökét felvonva figyelt, pedig vele a sarkkörről hoztunk haza Mercedest, és évtizedekig szerelt a budai lankákon egyedül, oldalra borított Fiatokat a szabad ég alatt. Ez meg csak egy kasznicsere. Meg sem kísérlem felsorolni, hogy hányféle idő és helyszín esett ki alólunk, de végre meglett a dátum: május 2., a négynapos hétvége második napja. És a hely is: Novoth Tibi műhelye, aki akkor még eléggé toleránsan állt a másságunkhoz. Közben lett saját levelezőlistánk is, amiben gyűjtöttük a terveket, a tennivalókat, a megveendő és cserélendő alkatrészek listáját.

IMG 3462
Ez az a szerelés volt, amikor a benzin csöpögött a sárgából, és az akksija is lemerült


Pokoli mázlink egyik alapköve volt, hogy a kölcsönkapott műhellyel szemben, a Gyömrői út túloldalán van az ország talán legnagyobb választékú bogaras boltja, a Bugparts. Felajánlották, ha esetleg elakadunk, a négynapos ünnepen bejönnek, kinyitnak, és ideadják ami miatt állunk. Ilyen sincs ám mindenhol. Ezzel a biztos háttérrel még a nap is nekünk sütött, a szél is nekünk lengedezett. Aztán egyre többen jelezték, hogy jönnek szívesen segíteni, szerencsére olyanok is voltak köztük, akik láttak már szerelőműhelyt, autót és szerszámokat. Volt, aki csak röhögni jött. Elkezdtük elhinni, hogy tényleg eljön a nap, amikor reccsen a racsni, pattan a fogó, csattan a kalapács, és nekilátunk.

Pupp Balázs:
Engem is felvettek a sárgalilabogaras listájukra, ahol felnőtt, dolgozó embereket kapacitáltak, hogy a május elsejei hosszú hétvégén, szabadidejükben ők dolgozni akarnak, mert jók a programok. Valamelyikük kitalálta, hogy csereberéljenek egymás közt kasznit, és akkor az mindenkinek jó, mert a javítandó Bogár javul, a drága Bogár meg olcsóbb lesz. Az a baj az egésszel, hogy az agyviharzás kitalálói nem értenek a műszaki dolgokhoz, könnyen belelkesülnek, egyre csak hajtogatják, mint Fletó, "csináljuk meg".

Összetrombitálnak az ismeretségi körből pár embert, némelyik látott már Bogarat egész közelről, némelyik látott már szerszámot egész közelről, némelyik meg látta már a haverját egész közelről, szóval megvan a stáb, kéne hely. Novoth Tibi eléggé könnyedén kezelte a problémát: fiúk, csináljátok, én csütörtökön bezárok, ha hétfő reggel találok valamit is a műhelyemben, leadom haszonvasba, itt a kulcs, szevasztok.

Tibby:
Mindent gondosan előkészítettünk, beszereztünk úgy nagyjából egy köbméternyi cuccot. Ebben a bovdentől a tömítésig, a kaszniszigetelő gumin át a kupakig, a gyertyától az olajig, a fűtéscsőtől a Korantig minden volt, ami kellhet. Göbivel többször, tüzetesen átnéztük a listát, a két autót. Egy dolgot felejtettünk (igazából én) el: fixre egyeztetni a lakatost, aki előző nap mégis vidékre ment. Ebből még lett baj később. Sejtik ugye?

Hát így indult a kálváriánk, amiben elképesztő helyzetek voltak, reménytelen mélypontok, és amiben mindig felbukkant egy segítő, aki megoldotta a megoldhatatlant.



Marci:
Egyértelműen Bende Tibby rángatott bele ebbe az őrültségbe, de előre leszögezném, hogy egyrészt egyelőre nem bánom, másrészt nem kellett nagyon rángatnia, végül is én voltam a hülye, hogy autóvásárlási tanácsot kértem a szaklaptól. Tavaly totálkárosra tört a szeretett Yugóm (Zastavám), és azt hittem, elleszek egy darabig autó nélkül, de kiderült, hogy nem. Kellett nyárra valami mászkálós autó, olyan, ami olcsó, szórakoztató és pont ráunok két szezon alatt. Egyáltalán nem gondolkoztam bogárhátúban. Aztán jött ez a kihagyhatatlannak tűnő hülyeség, hogy vegyek egy ki tudja, milyen állapotban lévő Bogarat olcsón, tegyük kicsit tönkre, legalábbis kísértsük a sorsot egy bódécserével, aztán kezdődhet is újra a kocsikázás. Amikor megtudtam, hogy a csapat gerincét még nálam is hibbantabb, viszont az autószereléshez értő emberek adják, akkor megnyugodtam, hogy olyan nagy baj nem lehet már. Nem is lett. Talán belevágnék újra, nem most, majd egyszer. Ez most elég volt egy időre.

IMG 3485
A behajtás utáni ötödik percben így nézett ki az autóm


Pupp Balázs:
És akkor eljött május másodika, amikor a két Bogár megérkezett Novoth Tibi műhelyébe. Beigazítottuk őket az emelőre, mondjuk ez se ment zökkenőmentesen, mert sikerült nekigurulni  Marcinak a háromméteres kapu oldalának, de nem érdekes, bemegy az, csak erősen kell akarni.

Maga a Bogár ilyen szempontból egész vicces konstrukció, a küszöb vonalában, elöl a tank alatt, hátul az ülés alatt keresztben és a hátsó futóműnél szétcsavarozható. Minimális elektromosságot kell bontani, kormányt szétkötni, kilométerspirál, a tank amúgy is útban van, négy ülést kivenni, mert nem fér át rajta a bódé, hátul a motornál matatni egy keveset, de nem vészes egyáltalán. A tetejét elég hamar szétdobáltuk, mindkét autóra jutott négy-öt ember.

Emeljük meg. Itt már némi vita alakult ki, hogy hol érdemes emelni, aztán arra jutottunk, hogy igazából mindegy, mert szétcsavarozzuk, aztán úgyis letesszük, szóval emeljük ott, ahol erős, a gyári pontjain. Mondjuk én figyeltem arra, hogy az emelő ne takarjon rá egy csavarra se, a miénket nem is kellett még egyszer megemelni.

IMG 3490
Ennyi, a kaszni alól szépen kigurult az alváz, maga a bódé pedig egy kukában végezte


Aztán kezdődnek a problémák. Tudni kell, hogy kicsit bennszülött megoldással tervezték a Bogarat: a csavarok alulról fogják össze a küszöbnél a bódét és a padlót, az anyák a küszöbben vannak, fixek, belehegesztve. A küszöb egyébként zárt. Ugye ezeknek az autóknak már a személyije is bőven nagykorú, hát belerohad a csavar a küszöbbe hegesztett anyába, a nagy magyar erőművész meg tekeri a csavart aztán a csavarok többsége kijön ugyan, de három-négy darab eléggé makacsan áll a helyén, egyszer csak enged valami. Enged, ja, a muter hegesztése, innentől a csavar és az anya együtt forog, de kivenni nem igazán lehet, sőt, igazán nem.

A Prokee ekkor pendítette meg először, hogy tud egy faszajó állapotú négyütemű Trabantot.

Rita, Tibbybné:
Először dél körül érdeklődtem. Feszült volt a hangja, mert ugye mindennel készültek, csak hát kéne most egy lakatos, így a hosszú hétvége közepén, aki hegeszt, aki tudja, mit csinál. Éreztem, ennek a napnak ez lesz a sarkalatos pontja, így inkább hamar letettük a telefont. Este nyolcig nem beszéltünk, én a legnagyobb megnyugvással fejeztem be tennivalóimat, bíztam abban, hogy mivel nem hívott, a problémák sokasága megoldódott. Amint kényelmesen hátradőltem, és bekapcsoltam a kedvenc sorozatomat, megcsörrent a telefonom.



Tibby:

A bódék szétbontásánál kiderült, itt bizony hegeszteni kell, mert tenyérnyi darabok hiányoznak. Lakatosunk persze nem volt. Gyötrelmes másfél óra következett, mindenki végiglapozta a telefonját, és a valaha volt hegesztési kapcsolatait próbálta meg feleleveníteni a célért. Persze harmincfokos, négynapos hétvégén ezt nem sikerült, végül Csikós visszahívott, és bedobta a Karesz nevét, hogy ha valaki, hát ő biztosan eljön, a buli kedvéért is. Tudják mit? Igaza lett. Felhívtam. Délben.
- Szia Karesz, épp ebédelsz?
- Igen, mondjad Tibike, mi van? Beszart a Bogár?
- Ó, hát olvastad? Hát igazából az van, hogy iszonyatosan megszívtuk. Épp kasznit cserélünk a két Bogáron (ekkor a vonal végén csilingelt a kanál az edényben, egy hang nélküli, Karesz-féle sóhaj), és volna itt egy kis hegeszteni való. És, hát nélküled ez biztosan nem fog menni, mert minden száz kilométeren belüli, ismert lakatost felhívtunk már, de ugye épp hétvége van.
- Jól értem, ti most éppen kasznit cseréltek két közel ötvenéves autón?
- Igen.
- És mégis miért?
- Jó ötletnek tűnt elsőre.
- Kik vannak ott?
- Göbi, Pupp Balázs, Prokee, Marci, Lilla, és Marci két barátja, Dávid, meg Balázs.
- Mekkora a baj?
- Akad.
- Mondd a címet! Mennyi lemezt vigyek? Bő óra és ott leszek.

Pupp Balázs:

Na, de ne legyünk már teljesen hülyék. Miért akarunk beszarni az erőlködéstől? Ne kézzel vegyük le a bódét, meg hova is tesszük utána, szóval végül is az lett a dologból, hogy nem a bódéval sétálunk el, hanem az alját gurítjuk ki. Előbbre toljuk az autókat, a csápos emelő két szárát jobbról-balról behajtogatjuk a hátsó lökhárító alá, mert az bírja az emelést, sőt, még szereti is, így emberi erővel csak az elejét kell felemelni. ...Olyan egytíz-egyhúsz magasra.

Felemeljük az elsőt, négy ember tartja az elejét, közben valaki kitolja az alját a bódé alól. Lejjebb lehet engedni az egészet, tegyük le valamire hozzámávalamitf_szkivanminnyáledobom. Épp egy kuka van kéznél, így vezérlőnk a bátorság, kísérőnk a szerencse alapon alátesszük az első lökhárítónak, mert az is szereti, ha terhelik. A kuka meg csak-csak kibírja. Kibírta. Nézegetjük a bódé alól kinyert padlót, hát... nem pont erről szóltak az előzetes híradások.

IMG 3497
A következő tizenpár órát így töltötte a lila kaszni. Egy kukán


A Prokee itt már azt is megemlítette, hogy a Trabanton sok műszaki van.

A padlón meg egy pár lyuk, megállunk, ezt így nem érdemes összerakni. Köldöknézegetés. Vakarózás. Telefonálgatás.

A Prokop közli, hogy a Trabant hivatalosan is gázüzemű.

Közben megjön Károly és gyermeke, mindenkivel lekezelnek majd azzal a lendülettel, ahogy az utolsó embernek elengedi a kezét, már fordul is rá a flex a padlólemezre, nem sokat pöcsölnek a formaságokkal. Vágnak, kalapálnak, mérnek, hegesztenek, tömítenek, alapoznak, az egyik kész. Viharos gyorsasággal nekiállnak a másiknak is, annál is inkább, mert kezd eleredni az eső. Ez még a kisebbik baj, a nagyobbik az, hogy kezd ritkulni a társaság, ezzel együtt a munkamorál is érezhetően csökken.



Karesz:

Emlékszel mint mondtam, amikor megérkeztünk? "Miért kellett ezt a két budit megvenni?!? " - ezt most is így gondolom. Bár tudom, az emberek nagy része - főleg a TC dolgozók - ki akar tűnni a tömegből, és nem szeretik, ha jönnek szembe magukkal. Valószínűleg a tervező sem gondolta annak idején, hogy ekkora siker lesz ebből a rakás fosból (ezekért a sorokért valószínűleg sokan megköveznének), bár amire tervezték valóban bejött: Népautó lett, így 22 millió legyártott darabbal. Tényleg egyedi.

Sokat eszik, télen hideg, nyáron meleg, hangos, és nem látni ki belőle. Ja, és ha szépen meg akarod csinálni, pont annyiba kerül, mintha egy normális autót akarnál restaurálni. De hát mindenki másképp üti be a fejét, ha ilyen dologra vetemedik. Ez a magánvéleményem, persze tök jó buli volt, részt vehettünk a gyerekkel egy újabb őrületben, amit köszönök. (Ne viccelj már Karesz, mi köszönjük, meg a vasárnapi segítséget is, az isteni sült hússal és krumplisalátával.)

IMG 3565
Margó vasárnapi ebédje: hideg vaddisznó, parasztkenyér, krumplisaláta. Ennél finomabb ebéd nincs


Pupp Balázs:

A Prokop egy órája alszik, mert otthon napok óta nem tudott: a gyermeknek jön a foga, nyűgös.

Ez nem is baj, mert legalább nem marketingel mindenféle Trabantokat.

Öt-hat körül kész mindkét padló, Kareszék elmennek. Ráigazítjuk a lila padlóra a tömítéseket, toljuk alá a sárga karosszériának, szóval négyen-öten, ahogy épp hozzáférünk megmarkoljuk az elejét. Kuka ki, bódé fel, padló be, bódé le. Megállapítjuk, hogy egész ügyesek vagyunk, a Prokop meg süsse meg a Trabantját. Gázon.

Felemeljük a padlónál fogva az autót, csavarozzuk össze, izé... csavaroznánk össze, de megint van némi probléma. Nem mindegyik padlólyuk találkozik a küszöb megfelelő lyukával. Kicsit szar lesz így összecsavarozni, pláne, hogy a gumitömítést is át kellene tudni lukasztani a csavarral. Hát, elhangzott néhány szereléssegítő szakkifejezés, hogy finoman fogalmazzak.

Prokop reaktiválja magát, közli, hogy a jelentős érdeklődésre való tekintettel licitre bocsátja a Trabantot, a kikiáltási ár megegyezik az eddigi irányárral, ötezres lépcsőben lehet érdeklődni. Pótalkatrész is van sok.

Nagy nehezen azért összecsavarozzuk az egészet, bár furcsa, hogy egészen hátul, a futóműnél a bódé és a futómű össze kellene érjen, közben meg van három centi hatásszünet. Megoldjuk, akkor nem tulajdonítunk neki nagy jelentőséget. Jöhet a másik padló. Tanulva az előző szívásból, a padlóra ragasztott új gumitömítést jó előre kifurkáljuk a csavarok helyén, legalább azzal ne szívjunk. A Gyömrői úti artistacsoport újabb erőember-világszáma, bódé fel, szerszámoskocsi ki, padló be, bódé le. Valami gond van, nem fekszik össze a lila kaszni meg a sárga padló, hátul hülyén eláll az egész. Vegyük vissza.

Prokop felajánl egy eléggé átfogó jellegű műszaki dokumentációt is a Trabant típusú személygépkocsik javításáról és karbantartásáról a Trabija mellé.

Azt a három centit, amivel a sárga bódé nem ért össze a hátsó futóműnél két ponton, azt a lilánál megtaláltuk.
Ugye ez volt az a sárga karosszéria, aminek az emelőbakját félrehegesztették. Na, nem csak ott csúszott el a mester szemmértéke, hanem ezen a területen is dolgozott, itt csak három centit tévedett, viszont legalább mindkét oldalon.



Lilla, a nő:
Bende Tibby célozgatott néhány nappal előtte, hogy pénteken lesz valami. Valami szokatlan. Megpróbáltam tudomást sem venni róla, mert tudtam, ha kiderül mi az, és autó van benne – márpedig mi más lenne –, akkor úgysem bírom ki, hogy ne menjek. De mikor felhívott és elmesélte mi lesz, azonnal elcsábultam, hiába keltem másnap hajnalban fél háromkor.

A szerelés szó az én szótáramban valahol nagyon elöl, a csoki mellett szerepel: bármikor, bárhol, bármennyi, bármilyen jöhet. Csak az a baj vele, hogy olyan, mint régebben a foci – a társaságban egyedüli lányként mindig a kapuba osztottak be, így mindig mi nyertünk, mivel senki sem mert nekünk gólt lőni. Számítottam rá, hogy ez most sem lesz másképp, de azért reméltem hogy mégis lesz valami kézzelfogható eredménye annak, hogy ott voltam. Végül is lett, fel tudok mutatni egy üzemanyagszűrő-cserét, illetve -beépítést. Néhány csavart is eltávolítottam a lila Bogár padlólemezéről, ekkor már úgy nézhettem ki, mint aki valóban szerelt.

Mondjuk az viccesebb lett volna, ha tényleg leesik a kaszniról, mint ahogy azt többen jóindulatúan megjósolták, amikor itt-ott recsegve elvált az évtizedek óta összegyógyult vas, de nem vagyok telhetetlen. Viszont a küszöböt lekenni rozsdaátalakítóval valódi kihívás volt, mert precíz kutatómunkát igényelt a küszöb maradványaira bukkanni. Ilyennek képzelem a régészetet. A legjobban az tetszett, hogy a padlólemezek elbúcsúztak a bódéktól, mert addig csak képen láttam hogyan kapcsolódnak a kerekek, a váltó, a féltengelyek, de élőben sokkal érdekesebb. Három óra alatt – amíg lakatos nélkül lyukra futva tötymörögtünk – bőven volt időm tanulmányozni. Ja, és üzenem, hogy én ittam meg a hűtőből a sört. Ha keresitek.

IMG 3554
Ez az idegek harca: biztos, hogy aznap nem végzünk


Göbi:

Amikor először felmerült a kasznicsere ötlete, nem tartottam teljesen hülyeségnek. Normál esetben a Bogár kaszni valóban könnyen leszedhető a fenéklemezről, és ha gyári lett volna minden, és csak kicsit korrodált, akkor külső segítség nélkül is ment volna. Már az ötlet kipattanásakor felhívtam Schlosser Zoli barátomat, aki már egyedül is csinált ilyet, hogy az esetleges buktatókat megtudjam, de semmi újdonságot nem mondott.
Bátran álltunk neki, csak nem számoltunk azzal, hogy a két fenéklemez már nem gyári, és a rögzítő furatok máshová esnek. Tudtuk, hogy lesz korrózió, csak azt nem, hogy az egyik fontos rögzítési pont hiányozni fog, illetve teljesen vasoxiddá alakult. Persze ez csak akkor derült ki, amikor leszedtük a kasznikat, ahonnan már nincs visszaút.

Ellentétben Karesszal, én imádom a Bogarat, mert racionális, és jól megtervezett, ráadásul egyszerű autó. Minden Bogárral kapcsolatos dologban benne vagyok, szívesen álltam neki, főleg, hogy rámlőcsölték a szakmai vezető szerepét. Tudtam, hogy jön Prokee és Pupp Balázs, tudtam, hogy ők aktív és gyakorlott szerelők, simán megcsináljuk. A többiek meg majd ellábatlankodnak. Ehhez képest Balázs és én lehajtottuk a menetet magunkról, Prokee meg a kiszerelt ülésen aludt. Mentségére legyen mondva, hogy előre megmondta, hogy csak röhögni jön. A többiek is segítettek, de durván elcsúsztunk, ami azért volt, mert a be nem tervezett várakozás a lakatosra (Karesz, az ég áldjon meg, amiért az ünnepi ebéd mellől felállva, mindent eldobva, azonnal a bajbajutottak segítségére siettél) elvett három órát. Ez délután nem vészes, de hogy este kilenc, vagy éjfél már nagyon nem mindegy.

Összességében nekem nagyon tetszett az egész akció, pláne így, hogy a feleségem sem ölt meg, amikor olajosan, koszosan és büdösen hazatántorogtam éjfél felé. Nagyon jó volt Karesszal együtt szerelni, mert ő az a fajta ember, aki nem ismer lehetetlent. Ha kell, kifaragja agyagból, kirágja kenyérből, de megcsinálja, soha nem adja fel. Én megint nekiállnék, és csak két dolgot csinálnék máshogy: két teljes napot hagynék a munkára és eleve hívnék egy lakatost.

IMG 3553
Itt látható eredeti formájában utoljára a sárga autó


Garfield szerepében Prokee:

Én csak el akartam adni az autómat.

Tibbyvel ellentétben én az elejétől tudtam, hogy szopni fogunk. Tudtam, hogy nem lesz kész pár óra alatt, még úgy sem, ha nem jön közbe semmi. És azt is, hogy jön majd közbe valami. Azt is, hogy lesz olyan, amikor a két gazda fejében megfordul, hogy eeej, bár ne kezdtünk volna bele.

Jól tippeltem, voltak ilyen pillanatok bőven. Én ilyenkor színre léptem, és ahogy a két autó egyre inkább kezdett darabjaira oszlani, egyre magasabb és magasabb, pofátlan hiénához illő áron kínáltam be a Zombit. Aljas módon egymás ellen is igyekeztem kijátszani őket, ezért Marcinak többször súgtam oda, hogy figyeld, a Tibby hogy vigyorog, most kínált öt kilót a Trabantért, de nekem te vagy a szimpatikusabb, neked négyötvenért odaadom.

Amikor Karesz hegeszteni kezdett, Tibbyt környékeztem meg, hogy figyelj, mi szőrös arcúak tartsunk össze, ha most rábólintasz, egye fene, négynyolcvanért viheted. Mégiscsak egy rendes autó, nem ilyen vén bontószökevény rozsdaboglya. Legfeljebb a Marcinak visszaadom az öt kilót, amit az előbb már kifizetett. Biztos haragszik majd, de nekem a mi barátságunk megér ennyit.

Megtaláltam azokat a pontokat is, ahol a mély sebbe szúrt sós reszelőt tudtam megforgatni. Az alváz és a bódé összefogató csavarjait jó álló órája püfölő Tibbynek többször megjegyeztem, hogy egy Trabantnál ilyen hiba még elméletben sem fordulhat elő. Momentán pont tudok egyet, ami eladó.

Voltak a szívemnek kedves pillanatok is, amikor a megnyúzott alvázon pihenő motorra próbálták fel az NDK-s elektronikus gyújtás osztófejét, akkor gyorsan megalkottam a "homeopátiás Trabant" kifejezést, amely olyan Bogarat jelöl, amely nagyon erős hígításban Trabant alkatrészeket tartalmaz. Természetesen itt sem mulasztottam el megjegyezni, hogy épp tudok egy valódit is, ami momentán mondjuk eladó egy tisztességes összegért.

Hasznos munkát csak az elején végeztem, kikapkodtam az üléseket, lebontottam az ajtókat, aztán néhány órán át igyekeztem a Domsjö-DVD-n annyiszor megénekelt csokis paránnyal együtt a jelenlévők idegeit is pusztítani. Ja, meg persze az egyetlen megmaradt flexkorongunkat törtem darabokra, amikor a bekapcsolva maradt flexet óvatlanul bedugtam, aztán a perdület kikapta a kezemből a gépet. Ott és akkor nem voltam meggyőződve arról, hogy Pupp Balázzsal kötött barátságunk kibírja ezt a fajta szabotázst.

IMG 3555
Technikailag persze végeztünk: a két autón kicseréltük a két kasznit estére, de belül szinte semmi sem volt összekötve: benzin, elektromosság, fékek, kormány, beltér


Persze végül életben hagyott, hiszen úgy tűnt, szükség van rám. Eredetileg az elektromos munkákra szerződtem, de az újraházasítás olyan messzire tolódott, egy ködös, ismeretlen jövőbe, hogy délutánra az unalomtól már el-elszenderedtem. Az ébren töltött időszakban meg olyanokon elmélkedtem, hogy ugye amikor a motor és a karosszéria találkoznak, házasságnak nevezik, akkor a mi esetünkben tulajdonképpen swinger-buliról beszélhetünk?

Na, de mindegy is, estére gyakorlatilag katatón állapotba kerültem, kicsit reményvesztett is voltam talán. No nem a Bogarak miatt, hiszen NEKEM volt autóm, kettő is, ráadásul az egyik épp eladó volt, de ezt talán már említettem. Sokkal inkább az zavart, hogy reggel hagytam magam rábeszélni, hogy Tibby Eurovanjával jöjjek, a Swiftet meg náluk hagytam. Úgy tűnt hát, hogy én is beleragadtam ebbe a kilátástalan, csirizes-szurkos légypapírba, Tibby jóindulatán múlik, hogy újra láthatom-e a családomat. Próbáltam hasznos munkát is végezni, de addigra kiderült, hogy a két autó elektromos rendszerének cseréje tulajdonképpen esélytelen belátható időn belül, szóval már megint nincs mit csinálnom.

Nem fokozom, leültem egy Bogár-székbe, közben Rozi már tízpercenként hívott fel, hogy mikor érek már haza, egyébként vannak-e itt lányok, és ha megcsalom az anyukáját, felhívja az enyémet, és megmond.

...és akkor megjött Novoth Tibi, és megmentett. Visszavitt az autómhoz. Én pedig beröffentettem a fél V6-ot, és hazasüvítettem.

Pupp Balázs:

Itt azért már erősen este volt, látható volt, hogy ha megfeszülünk, se végzünk aznap. Kb. autóformájúra csavaroztuk a két Bogarat, belepakoltunk mindent, összepakoltuk a szerszámokat, alapszinten kihordtuk a sittet a kukába, aztán annyiban maradtunk, hogy vasárnap még ki-ki belátása szerint visszajön és segít, ahogy tud, mert hétfőre innen el kell tűnni mindennek.



Rita, Tibbyné:

Este nyolckor megcsörrent a telefonom. Éreztem, nagy a baj. Éhesek, szomjasak, bárhol is vagyok, bármit is csinálok, hagyjam abba, és ezt azonvást oldjam meg. Jöjjek, mert már csak öten maradtak és eléggé fáradtak. Öt fáradt, üveges szempár fogadott, tele élményekkel. Túl voltak rengeteg probléma megoldásán, de lankadatlanul dolgoztak, egymásban tartva a lelket. A két Bogár ott állt, mint az Ál/Arcban. Olyan érzésem volt, mintha két plasztikai műtét történt volna, és egymást nézegetnék, kinek hogy sikerült. Vacsora után csak a pakolás maradt, Novoth Tibi megengedte nekik, hogy másnap folytassák, tizenegy körül mindenki szétszéledt. Nem lettem volna a helyükben. Megbeszélték, hogy vasárnap hajnalban újra elkezdik. Na, ennyit a hosszú hétvégéről.

IMG 3578
De végeztünk, itt éppen útban vagyunk a gumishoz a következő héten, hogy kereket cseréljünk. A két autó az utcán közlekedik, és egy képen szerepelnek


Tibby:

Persze volt B-tervünk arra az esetre, ha valami mégsem adná ki. Délben már biztos volt, hogy első nap nem végzünk, és az is, hogy a hétvége további részében nem számíthatunk sok segítőre, így újraszerveztük a csapatot. Biztosra akartunk menni, nem tehettük meg Novoth Tibivel, hogy a műhelyben nem tudnak hétfőn kezdeni. Biztos volt, hogy Kareszéket meg kell kérnünk, akik örömmel jöttek vasárnap is segíteni. Marcival is ott voltunk a gáton, és jött még Balázs is. Göbi is becsatlakozott délutánra. Így, váltott műszakokban intéztük a készre szerelést, de legalább volt idő szüttyögni a beltérrel. Tudták, hogy két autót összelegózni kétszer akkora meló, mint egyet? Este 11-kor mindkét autó a saját erejéből ki tudott állni a műhelyből, világított, kanyarodott, tolatott, és nem égett lánggal. Akkor már csak bő kétórányi takarítás várt ránk.

Marci:

Persze a főellenség itt is a végére maradt, mikor már indultunk volna haza, nem volt önindító. Szétcsúszott valahol egy kábel. Abból kiindulva, hogy az autón milyen javításokat kellett a bódécsere óta eszközölni (hangsúlyozom, semmi köze a dolgoknak a bódécseréhez), teljes mértékben meggyőződtem róla, hogy egy guruló élőhalottal fogok közlekedni heteken belül. Az élőhalottat természetesen a szó legnemesebb értelmében használva, vigyorogva. Én autóval ennyi idő alatt ennyire sok évre elég emléket és mesélni valót sosem gyűjtöttem még. Nem is próbálom meg felsorolni őket, de az biztos, hogy csodálatosan éreztem magam, még akkor is, amikor páros lábbal rúgott arcon a szar közepén, amikor másfél órán át szenvedtünk egy csavar átvágásával, vagy amikor az egész végén kiderült, hogy beszart a motorom. Most is épp szervizben van, új henger-dugó szett kell rá, meg némi gépmunka.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26240113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2014.06.01. 08:35:37

Hogy te mekkora kavarógép lehetsz, Bende Tibi! Remélem, hogy soha nem kerülünk üzleti kapcsolatba!:)
Én Prokee álláspontján vagyok, az ilyen szopásokra szurkolni-röhögni-aludni megyek legfeljebb...

béemvés csávó 2014.06.01. 08:55:00

Gratula!
Kiralyok vagytok!
Karesznek minden elismeresem!

Mazzzzu 2014.06.01. 09:06:40

áá :D Nem hiszem, hogy belevágnék, max mint a Prokee elmennék röhögni, de kellenek emberek akik ilyet csinálnak és jó volt olvasni is :D :D

szita szita péntek 2014.06.01. 09:09:30

Azt gondolnám, hogy a hozzáértéssel a lelkesedésen túl megjelenik a gazdasági racionalitás is. Mennyi meló ment ebbe bele? 80 munkaóra? Ha közben a "jól szórakoztunk" faktor magasabb volt, mint a "kínlódunk" faktor - akkor esetleg. De ha nem...

(Mondjuk kimondottan olvasmányos cikk kerekedett belőle - ezt is a haszon oldalára kell tegyem, igaz,)

Seri2112 2014.06.01. 09:23:57

Öröm volt olvasni. Arra emlékeztet amikor a szamarámat építettem át injektorosra. Én is többször már majdnem feladtam, de végül csak megcsináltam, ha már egyszer elkezdtem.

1303LS 2014.06.01. 09:33:13

Gratulálok! Őrület! :)))
Tibi, emlékszel még hová mutattam az ujjammal, hogy OTT BIZTOS szívni fogtok? :))

mtk001 2014.06.01. 09:38:17

Szép volt fiúk !
Karesz zseniális !!!
Prokee nagyon király ! Egyedül Rozi hiányzott.

ccvv 2014.06.01. 09:44:24

Zúzunk az éjszakában
én meg pár haver
na mondd csak, mi a pálya
ha hívnak, menni kell
régóta nincs kiút
...
Kicsisrác, ou, szia, helló!
álljunk össze, mint két kicsi lego ou
na figyu már, mondom mi a szitu
...
verze2:
...
filmezünk az ágyban?

No comment.

mex900 2014.06.01. 09:47:52

Karesz a megmondóember:-)))
és mennyire igaza van

peugeot405 2014.06.01. 09:56:38

Színváltozás: Szemle(nkh),forgalmi és törzskönyv csere. Vagy ha közeleg a műszaki, akkor műszaki vizsgán feltüntetik a színváltozás és utána forgalmi és törzskönyvcsere.

Quattroman 2014.06.01. 10:20:57

@peugeot405:
nem kell csere, beírják a megjegyzés rovatba a színváltozást...

Rocko- 2014.06.01. 10:28:24

a Matizzal gyönyörűre sikerült az a parkolás.

végül ki vette meg a Trabant?

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 10:32:52

@Rocko-:
Nem mondhatom meg, de neked, régi autóbuzinak odaadom 200-ért, a másik vevőnél meg majd kimagyarázom valahogy.

Phteven 2014.06.01. 10:39:58

EGy ilyen műtét után mindig megfogadom, hogy SOHA TÖBBET NEM NYÚLOK ILYEN SZARHOZ, aztán sose tartom be. :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.06.01. 10:42:27

Jó cikk, jó cikk, de térjünk a lényegre: tényleg aladó a Zombi?

Egyébként a cikk nem egyszerűen jó, hanem az egyik legjobb, ami itt megjelent. Jól megírva, jól szerkesztve, nem modoros, stb. Gratula!

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 10:52:03

@Csokis:
Tényleg, de nem nagyon hirdetem, és csak ismerősnek adom el, ha lesz, akit érdekel.
Bár most úgy néz ki, hogy nem, szóval inkább letámasztom.

Rocko- 2014.06.01. 10:57:27

@prokee: nekem egy nepper 150-ért ajánlgatta...
amúgy a Zombi ragaszkodik hozzád, nem akar elválni.

nem kéne... 2014.06.01. 11:02:09

@prokee:
nem adod el, nincsenek ismerőseid vagy nem érdekel senkit?
:)))

pincze 2014.06.01. 11:09:50

Jó volt olvasgatni a cikket , feldobta a délelőttömet . Csodálom a türelmeteket , kitartásotokat .

gromek7 2014.06.01. 11:10:19

Gratulálok mindenkinek a projektben!

laczek 2014.06.01. 11:21:56

Ez volt az eddigi legjobb cikk, amit a "reggeli" teához olvashattam. Köszönöm! Másfelől pedig gratulálok a sikeres műtéthez.

whale 2014.06.01. 11:24:19

@szita szita péntek: Tibi nagyon is racionálisan gondolkozik gazdaságilag. Számold csak végig, hogy mennyibe van neki a jobb kasztni? 80-100-ba?:)

tavasz17 2014.06.01. 11:37:12

Gratula! szerintem ebbol lehetne egy rendes filmet is csinalni, Uvegtigris 4 :))

Visko 2014.06.01. 12:07:47

Gratulálok srácok, ügyesek vagytok! :) Tök jó, hogy a cikk mellé születtek videó is, sőt még jobb lenne, ha a következő ilyennél egy teljes (20-30 perces) videót tudnátok csinálni :).

Motordoktor 2014.06.01. 12:08:11

Egyetlen egy momentum maradt ki a cikkből, ami nekem örök emlék lesz: Amikor Karesz megérkezett, ott volt a két fenéklemez (alváz), köszönt mindenkinek, ránézett a kornyadozott szélű fenéklemezekre és jelentőségteljesen, az ő stílusában, lassan, halkan ezt mondta:

"Mi van gyerekek, unatkoztok? Nincs család?"

:-)

T1OK3 2014.06.01. 12:29:48

Az ilyen szerelésekre szánt idő MINDIG fordított arányosságban áll a közben felmerülő szopásokkal!
Jó a cikk!

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 12:56:52

@Motordoktor:
De jó, hogy beszélünk. Nem kell egy jó Trabant?

Motordoktor 2014.06.01. 13:16:18

@prokee: Azt hiszem összekeversz valakivel. Viszont egy gyújtásmodul kellene, mert a VEB Fabrikos beszart.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 13:27:52

@Motordoktor:
Figyelj, ma már nem ciki az ilyesmi. Ki lehet jönni a napra, ha Trabantot szeretnél. nem kell a zárt garázsban, éjjel, fejlámpával Trabant gyújtást építeni a Bogaradba.
Légy önmagad! :)

Nem maradt egyébként szinte semmim, minden Bocinál. Megkérdem, mennyire van előszedhető helyen nála.

Bende Tibor 2014.06.01. 14:05:10

@prokee: heeeee, nekem is igertel ilyesmit, csalfa ceda

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 14:24:30

@Bende Tibor:
...és neked is mondtam, hogy Bocinál van :)

KIZS 2014.06.01. 14:29:31

Jó volt, újraéltem a fiatalságom és felrémlett Mal-ék garázsa a félig kiásott szerelőaknával :)
Nekünk ott a garázsban volt kialakítva egy szomorkodó sarok, ahol az éppen aktuális autó tulajdonosa búsonghatott, hogy "ebből sose lesz autó, kár volt belekezdeni". És legalább nem zavarta a többieket, akik vidáman szerelgettek közben :)
Mennyi kaland volt ott! Tiszta romantika visszagondolni...

Mcemru 2014.06.01. 15:06:43

Balázs volt az egyedóli realista a teamből, ja mert ő látott már autót szétszedve
meg a KTM-es, de az meg túl nyugodt gyerek, ő is sejthette míg fognak történni :)

Manoloszan 2014.06.01. 15:17:49

Grat a munkához.

Erről sajnos nekem szomorú emlék jut eszembe. Még Kőbányán laktam, volt egy olyan szinü 1303-as bogaram, mint Tibby nejének. Elöl öt, hátul öt és fél collos felnikkel, belül teljesen egyedi, a motort kivettem és felújitottam.
Na addig volt bogaram. Másnap visszaraktam bele a motort, éjszaka el is vitték úgy, hogy az összes szerszámom is benne volt a csomagtartóban. Azóta nem bogarazok. :-(

Persze soha többet nem hallottam az autóról.

hofi601 2014.06.01. 15:21:24

Jó kis poszt volt. Ilyenkor sosem tudom eldönteni, hogy inkább irigy vagyok, vagy boldog, hogy nem nekem kell ilyennel **pni.
@prokee: A hűtésgondokat sikerült megoldani?

pánk floyd 2014.06.01. 15:38:59

elolvastam a cikket betűről betűre, de nem értettem meg, miért kellet kicserélni a két kasznit. Miért?

nem kéne... 2014.06.01. 16:05:22

@pánk floyd:

tartalomgyártás mindenek felett.
azért.

amúgy meg ja, elolvastad a betűket, de azok úgy néz ki, nem álltak össze szavakká nálad.

konkrétan, egyszerűen leírta a tibi még az eleje felé, segítek, a második kép fölötti részen keresgess.

Bambano 2014.06.01. 16:33:51

ez a poszt már az a szint, amire illene kitenni a táblát, hogy teli szájjal ne olvasd :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 17:12:55

@hofi601:
Nagyjából igen, a normál igénybevételt bírja. A pályanapon azért levettem a géptetőt :)

deak.atti 2014.06.01. 17:47:47

@Rocko-:

Szia!

Tudod, mint a klasszikus viccben:

- Mit mond, doktor úr, elmehetek?
- Nem! Elmebeteg!!!

:-)

Jó, hogy én pofázok ... hamarosan készülök én is egy hasonló műtétre, csak egyedül, és egy olyan autón, ami elöl hordja a motorját, viszont nincs benne szelep ... ;-)

DA

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 17:54:41

@deak.atti:
Én is mindig ezt mondom ezeknek a bogarasoknak.
Ha nincs víz, olaj se legyen. Ha van olaj, víz is legyen.

Rocko- 2014.06.01. 17:58:15

@deak.atti: :)))

@prokee: akkor Göbi a te embered. :D

deak.atti 2014.06.01. 18:10:58

@prokee:

Szia!

Jut eszembe: ha már "földik" lettünk, akkor ha csinálom, és még itthon vagy, jöhetsz hozzánk is röhögni. Bár ahányszor már vettem le Wartburg bódét alvázról, már egy bizonyos rutinnal rendelkezem ... :o)

DA

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.06.01. 18:15:07

@deak.atti:
Az van, hogy a tervek szerint még egy hónapig vagyunk itt, aztán huss. Ezalatt viszont elég sok megoldandó feladat vár még, így megtisztelő, de valószínűleg nem élek a lehetőséggel :)

Rocko- 2014.06.01. 18:40:13

@prokee: Tibbynél már kiszórakoztad magad, mi? :D

Nyiri 2014.06.01. 19:13:44

Imádok szerelgetni, de ez nekem is sok. Karesznek van igaza :D

Zsola,mazsola 2014.06.01. 19:27:44

prokee, ha ezt olvasod: Eskü érdekel a trabi!

eszkütyü 2014.06.01. 19:45:09

Nálunk az okmányirodás hölgy színkódot tartalmazó számla bemutatásához szokta kötni az ügyintézést.

kkn 2014.06.01. 20:02:10

Csak a cikkben lévő képeknél a kitolt alváznál néztem, hogy a lilán lila a turbinaház, és így könnyű lesz cserélni. Azután a berakott videón látom, hogy lila ott minden, a narancsban meg fekete volt. Akkor maradt a lila az új narancsban a helyén, mert az új lilába a fekete is jó?

bazi-lika 2014.06.01. 20:23:05

Volt egy VW 1302-es típusú bogaram. Használtan vettem 5 éves korában a 70-es évek közepén. 4 évig jártam vele. Első autóm volt. Fogyasztása országúton 8, városí forgalomban 13-14 liter is volt. Megszívatott a vákuumos előgyújtás szabályzása. A membrán átszakadt. Az 5 év alatt csak kipufogódobot, akkumulátort, az előgyújtás szabályzót és kuplungbowdent kellett cserélnem. A kuplungbowden éppen egy nagy forgalmú hídon kezdett szakadni. Hazáig még néhány drótszál egyben tartotta. Szinte minden porcikáját ismertem.
Az NDK-ban voltam vele és Bitterfeld városban lelopták a VW emblémát. Tiszta beteg voltam, amíg nem szereztem egy másikat. Az 1979-es januári nagy hidegben (-20 fok) is kifogástalanul indult. Megsirattam, amikor eladtam. Azóta is a Volkswagen márkánál maradtam.

bazi-lika 2014.06.01. 20:25:43

Volt egy VW 1302-es típusú bogaram. Használtan vettem 5 éves korában a 70-es évek közepén. 4 évig jártam vele. Első autóm volt. Fogyasztása országúton 8, városí forgalomban 13-14 liter is volt. Megszívatott a vákuumos előgyújtás szabályzása. A membrán átszakadt. Az 5 év alatt csak kipufogódobot, akkumulátort, az előgyújtás szabályzót és kuplungbowdent kellett cserélnem. A kuplungbowden éppen egy nagy forgalmú hídon kezdett szakadni. Hazáig még néhány drótszál egyben tartotta. Szinte minden porcikáját ismertem. Az 1979-es januári nagy hidegben is kifogástalanul indult. Megsirattam, amikor eladtam. Azóta is a Volkswagen márkánál maradtam.

Caldera75 2014.06.01. 20:25:50

Ennyi nem normálist összehozni egy napra, ez már művészet :) Jöhet majd a további tudósítás a fejleményekről.

pizo 2014.06.01. 21:41:30

@deak.atti: Ha szépen megkérsz, lehet segítek... láttam már pár olyan autót, meg van is:)

Zoli

peugeot405 2014.06.01. 22:18:39

Quattroman

Lehet hogy ez megyénként változik, de mi alapján írják be a megjegyzésbe?
Mi felénk a környezetvédelmi osztályt se javítják, forgalmi csere..

peugeot405 2014.06.01. 22:21:32

eszkütyü

Milyen számla??

adidigaga 2014.06.01. 22:26:43

Jó a beszámoló, még így olvasva is rendesen átjött a hangulata...Pedig Karesz gyakorlatilag szóról szóra ugyanazt fogalmazta meg amit a Bogárról gondolok - ti. hogy egy "tucategyéniség" :-)

Viszont egy ponton hangosan felszisszentem...
Előrebocsátom: nálam is "értelmiségi autószerelés rulez" , jómagam is egyszerű kétkezi építészmérnökként lakatoltam ki az Alfámat - de ez a " ...mikor bedugtam a belapcsolva hagyott flexet..." fordulat komoly? Mert viccnek kicsit durva lenne, hogy lett , illetve hogy nem lett akkor kikapcsolva???!!! :-s

csongiaparaszt 2014.06.01. 23:26:11

Ez nagyon beteg :)))
Gratulálok.

nem kéne... 2014.06.02. 00:23:32

@adidigaga:

nem tudom, kié volt a flex, kissé hektikusan működött.
a karesz is belefutott ugyanebbe ugyanezzel a géppel.

ibasz 2014.06.02. 08:20:37

Sziasztok. Kis segítségre lenne szükségem. Van egy '82-es Silver Bug-om, ( shinkindesign.com/sebeetles/silver.htm ), és a megszokott 7,5 liter helyett 13 felett eszik az utolsó javítás óta (1200-as) amikor a karbit kitisztították ultrahanggal. 2000-es fordulatnál 0.1-es CO értéket mértek a szemem láttára, alapjáraton az egyik kipufogó értéke 1.6, a másiké 2.0, nem folyik el az üzemanyag, 5000Ft-ból mégis kb 90-95 Km-t teszek meg. Annyit vettem észre hogy indításnál a bal kipufogóból kurvanagy kékes füst jön ki, később viszont nem füstöl, ezenkívül ha a tenyerem a kipufogó elé tartom akkor az egyik számottevően gyengébben pöfög mint a másik, most pont nem tudom hogy a bal vagy jobb-e. Ötlet? Esetleg egy név? Pécsi vagyok, az egyik helyi profinál történik a sztori és nem tud mit mondani a jelenségre. Bármilyen jellegű ötletet, nevet, ésszerű javaslatot várok. Köszi!

bazsC20NE 2014.06.02. 08:50:45

@Bende Tibor: most má értem, miért narancs bogarat bütyköltél az udvarban másfél hete és nem lilát. :)

apamacko 2014.06.02. 10:49:38

Faterral több mint húsz éve cseréltünk bódét két Walteron, s mivel csak egy emelő állt rendelkezésre, a másik a fűzfán és a mellette álló fészer padlásablakába illesztett gerendán lógott míg kitoltuk alóla az alvázat. Jó móka volt. Igen kevés dolog fogja össze ott a bódét és az alvázat.

okta 2014.06.02. 11:39:50

"nem kell csere, beírják a megjegyzés rovatba a színváltozást... "

Minek, következő hétvégi programként át lehetne fényezni mindkettőt. :-)

Lomha 8V 2014.06.02. 14:16:40

Nem semmi, amit műveltetek. Ezekben a legrosszabb mindig az időszűke, egész máshogy állna a dolog, ha ott lehetne hagyni az autókat.

Én is itt vagyok 2014.06.02. 14:37:18

Ahh. A régi szép idők! Egyszer negyed ennyi szívás után elkészültünk egy Zsigulival. Nem indult de már kitoltuk az utcára mert takarítani kellett. Gondoltam megnézem ad e az AC benzint. Lehúztam a benzincsövet, belógattam egy viharlámpát mert zseblámpánk nem volt. Aztán lenyomtam az AC karját. Volt benzin, mert lángba borult minden.... ' hónapig még a szemöldököm is szemceruzával volt kihúzva :)
Irigylem a fiúk lelkesedését.
Így kerek az élet! :)

Bende Tibor 2014.06.02. 15:55:26

@takarék-láng: Eddig nem tudtam, de ma már azzal vagyok!

Bende Tibor 2014.06.02. 15:57:05

@kkn: Igen, a teljes alváz mindenestül maradt. Maradtak a székek, a beltéri kárpitok is. Igen jól néz ki a sárgában a lila motorlemezelés.

Hurri Kán 2014.06.02. 16:51:02

Najólvan, aránylag kevés vadászattal sikerült a szerelés. Hülyébbek már ti se lesztek. Vagy mégis? :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.06.02. 21:26:12

Igen hosszú ideje a legjobb poszt. Persze nem azt mondom, hogy az alapanyag tiszta elmére vall, de szórakoztató volt.
süti beállítások módosítása