Három élet kontra két vödör festék

  2010. november 20. - ommm Címkék: vélemény baleset

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nem új keletű a Lágymányosi híd budai csomópontjának problémája. Lett is gyorsan új tábla, jöhet a mutogatás.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr172461583

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az apokalipszis hungarisztáni lovasai IV. – Apropó balesetet szenvedett néptáncosok: Eső után köpönyeg(forgatás) 2010.11.23. 21:57:09

Minden rendes hungarisztáni zsigerből utálja, aki külföldön él/élt, pláne ha az a bizonyos külföld egy olyan ország, ahol picit jobban mennek a dolgok, mint a Dicső Hungarisztáni Dumaköztársaságban. Az ilyen alakoknak alanyi jogon kijáró, irigységgel e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólás © 2010.11.21. 22:05:22

@mimikri74: "A Petőfi híd felhajtója pont ugyanilyen, azzal a különbséggel, hogy arra fel is lehet hajtani, ráadásul ott csak két sáv van, itt pedig három. Ha azt ismerte, hihette - logikus módon -, hogy ez is úgy működik.. "

Ha azt hiszem valami jól működik valahol máshol akkor itt is hihetem? Mi van a közlekedési táblákkal...

mimikri74 2010.11.21. 22:09:20

nem azt mondom, hogy nem hibázott, csak próbálok rájönni, hogy miért kellett bekövetkeznie és hogyan lehetne megelőzni, hogy ilyen máskor is megtörténjen itt, vagy máshol

Hozzászólás © 2010.11.21. 22:11:43

"Három élet kontra két vödör festék"

Úgy egyébként talán ez a cím dühít. Mi van ha elkezd havazni, és nincsenek látható, felfestett jelek. Csak szabályok, és táblák. Esetleg lemaradtam valamiről? Van olyan jogosítvány ami csak nyári autókázásra érvényes?

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:11:48

@mimikri74: Ezt már tegnap elmagyaráztam.
A Lágymányosi híd főútvonala a Szerémi út felé halad.
Ezek a le-felhajtók csak plusz lehetőségek arra, hogy Pest irányából a rakpartra le, és Pest irányába a rakpartról fel lehessen hajtani a hídra.
Értelemszerűen nincs felhajtó a Szerémi út felé!
Logikus módon inkább a táblákat kellene figyelni és értelmezni!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.21. 22:13:23

@A kresz vajon mi?: Oké, akkor úgy mondom, hogy az egyenesen az balra van kissé.

maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.469582,19.064329&spn=0.000926,0.001206&t=h&z=20

Ha lentről a rakpartról jön, persze.

Hozzászólás © 2010.11.21. 22:14:45

@mimikri74: "nem azt mondom, hogy nem hibázott, csak próbálok rájönni, hogy miért kellett bekövetkeznie és hogyan lehetne megelőzni, hogy ilyen máskor is megtörténjen itt, vagy máshol "

Nagyon egyszerű. Tanuljon meg vezetni és a szabályokat betartani mielőtt felelősséget vállal mások élete felett.
A "Tanuljon meg vezetni" számomra nem azt jelenti hogy kizárólag a sebességhatárt tartsa be. Ez a baleset még ha tragikus is, megmutatja milyen amikor valaki nem tartja be a szabályokat. Azt sem értem, hogy kaphatott jogsit.

s.o.v.i.e.t 2010.11.21. 22:22:39

kötelező haladási irány. ezzel azt kérik, hogy ha a fene fenét is eszik netán, akkor is tegyük azt, amit a tábla javasol. különben jön a bajság...

az útburkolati jel meg csak segédlet, tájékoztatás, hab a tortán, ...

cso zsi 2010.11.21. 22:23:38

@Perillustris: A Need for Speedben van "új élet".
Azt sem oktatják ezek szerint, hogy itt nincs.
Amikor tanítottak vezetni, az akkor 2x2 sávos (plusz zártpályás villamos) Váci úton volt lehetőség a gyakorlására.
Azon órák után, ahol az oktató meggyőződött arról, hogy képes vagyok megállítani az autót időben.

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:24:39

@mimikri74: Szigorítani kell az alkalmassági vizsgálatot. Szigorítani kell a jogosítvány megszerzésének feltételeit.
A korrupt oktatókat és vizsgabiztosokat kirúgni.
És még így sem garantált, hogy figyelmen kívűl hagy egy-két vezető egy halom táblát, felfestést.

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:28:19

@KuKori: Akkor nem egyre gondoltunk, mert én a fölső rakpartra gondoltam.
Az alsórakpartról nézve sincs mentség, mert az ember arcába vág a behajtani tilos tábla!

cso zsi 2010.11.21. 22:31:38

@kolduskiraly: "Hogy fordulhatott be ott ahol csak egyenesen lehet haladni?"
Mivel nincs mindenhol "behajtani tilos" ilyen helyeken, mert a keresztező forgalom egyébként haladhat arra. Pl. a nagykörúti sarkok némelyikénél lehet tapasztalni hasonló "figyelmen kívül hagyást".

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.11.21. 22:32:49

@Hozzászólás ©: "Tanuljon meg vezetni és a szabályokat betartani "

Könnyű ezt mondani!

Igazából a gépjárműoktatók kb. fele alkalmatlan. A diák afelé van noszogatva, hogy ne kínlódjon, sokkal könnyebb, ha a vizsgabiztos kap egy kis serkentőt. (Ez pláne a tolmácsos vizsgáknál van így, amelyekre igazából nem is lenne szükség, hisz az egész hóbelevancot le lehetne fordítani arra a 4-5 nyelvre - angol, német, román, orosz, francia -, olcsón. Ezt egyszer kell megcsinálni.)
De a hivatalosságnak jobb így, mert abból az átlagos állami fizuból nehéz lenne villákat építeni.

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:37:09

@KuKori: Az alsó rakpartról nézve van egy jelzőlámpa afelett a kötelező haladási irány.
Kötelező haladási irány egyenes a KRESZ szerinti egyenes!
Azaz, ha szemben behajtani tilos van akkor az nem a KRESZ szeinti egyenes!
Értelemszerűen mész a híd alá!
Világos?
Ha azokat a táblákat nem látta, akkor szerinted kettővel több táblát észrevett volna?

cso zsi 2010.11.21. 22:37:44

@A kresz vajon mi?: "Értelemszerűen nincs felhajtó a Szerémi út felé!"
Ami egyébként nagy hiányossága a környéknek. Még akkor is, ha a Budafoki-Hengermalom/Galvani úton odajutni.
Délután 5 körül időben ugyanannyi. Napközben, és este már perceket lehet nyerni a Lágymányosi-Szerémi-Andor utca vonalon, mert a Budafokin busz jár, és parkoló - telepekről kihajtó kocsik is lassítják a forgalmat.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.11.21. 22:38:22

Ha már így szóba került, egyszer én is behajtottam rossz helyre. Máig nem sikerült beazonosítani, hogy hová, mert igyekeztem eltemetni az emlékezetemben az esetet.

Egy főútról kanyarodtam balra, és a sávom mellett jobbra volt egy betonlapokból álló villamos pálya is.
Mivel nem láttam se felfestést, se semmilyen táblát, sikerült a szegéllyel védett villamos pályára hajtanom (valahol Pesten a Veres Péter út, Kerepesi út és a Kőbányai út között lehetett). Mentem kb. 50 métert, és hála istennek volt egy rész ahol nem volt szegély, és le tudtam hajtani a villamos vágányokról vissza az úttestre.

Trabence 2010.11.21. 22:41:49

@Hozzászólás ©: Nem tudom honnan vetted hogy nem vettem észre a táblát és/vagy lámpát sem...

záporjózsi 2010.11.21. 22:44:06

@A kresz vajon mi?: Aztán közrezárás esetén jöhet a maga alá fosás...

Hozzászólás © 2010.11.21. 22:45:35

@Kara kán: "Igazából a gépjárműoktatók kb. fele alkalmatlan."

Egyetértek. Bár ha csak fele lenne alkalmatlan, már biztonságosabb lenne a közlekedés minden téren.
Emellett a szabályok is könnyebbek lesznek lassan. Most már tolatni sem kell megtanulni. Mit fognak az ilyen kezdő sofőrök vészhelyzetben összehozni? Csak úgy példaként, ha felhajt valaki a lehajtón... (Mindezt közlekedési táblák figyelembe vétele nélkül, és még a környezetet sem vették figyelembe. Esetleg kereszteződésbe érkezve minden táblát figyelembe vétel nélkül szét kellett volna nézni.)

záporjózsi 2010.11.21. 22:46:50

@cso zsi: " 2x2 sávos (plusz zártpályás villamos) Váci út"
Van miért irigyelni. :)))

Hozzászólás © 2010.11.21. 22:48:03

Ismétlem:
@Trabence: ""Sajnos elsőre mikor olvastam a cikket frissen elhamarkodottam a srác hibájának gondoltam a dolgot... Vidéki vagyok jártam ott a kereszteződésben, elég durva...""

Ott két tábla van ami megtiltja a kanyarodást. Lehet ez neked új, bár nem tudhatom.

s.o.v.i.e.t 2010.11.21. 22:51:55

@Kara kán: utast vettél e fel ha már..?

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:53:57

@cso zsi: Miért akarod, hogy mindenki a Szerémi felé menjen?
Van arra is dugó éppen elég!

záporjózsi 2010.11.21. 22:54:07

@Trabence: Akkor kifejezetten körültekintően érdemes menni. Eddig még nem sikerült 2 m-nél többet megtennem egyirányú utcában. Ez oda-vissza értendő, aztán rájöttem, hogy jó a táblázás, csak hülye vagyok. Van ilyen...

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:55:27

@záporjózsi: Az így jártam pólót felvehetné az ember.

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 22:59:52

@Trabence: Maradj lent vidéken.
Egy főút és arról nyílnak utcácskák.
Jobb lesz neked ott, mert az legalább nem bonyolult számodra.

záporjózsi 2010.11.21. 23:02:23

@A kresz vajon mi?: A közbezárás történhet túl lassú áthaladás miatt, ami esetleg műszaki okból következik be. Ilyenkor a régi rúdnak senki nem mert volna nekimenni. Most ha van kijárati rúd, késleltetett zárás van a kihajtó oldalon, ugyanolyan rúddal, mint a bemenetnél. Sokkal biztonságosabb. Emellett a fényeket üzemeltetni is olcsóbb, mint a rudakat.
Gyorsabb és precízebb, mint a bakter (ld. Szemeretelep) és baj esetén is jobban biztosítja a menekülést.

s.o.v.i.e.t 2010.11.21. 23:03:02

egyszer a Práter utcát irányítgatták.. oly klasszul sikerült, hogy szembetalálkoztam egy vehemens gladiátorral. csak addig khúrvaanyáztunk, ameddig az emberrel el nem sétáltam a tábláig, amit megmutatott, hogy bizony ő helyes irányban használja. aztán megmutattam, hogy a körút felől is egyirányú tábla van. csak épp a másik irányba.
patt helyzet volt...

Szabályok (törölt) 2010.11.21. 23:04:59

@záporjózsi: Meg jobban is át lehet rajta menni tilos jelzésnél.
Elég sokan gyakorolják már ezt a műveletet!

záporjózsi 2010.11.21. 23:21:31

@A kresz vajon mi?: Ó, láttam már idióta csapórúdkerülőt is, aki egy hasonszőrűvel majdnem a vágányon karambolozott...

Péter 2 2010.11.21. 23:29:02

@KuKori: Hát például a B pontodba azért nem lenne túl célszerű táblát állítani, mert az az úttest közepe, kicsit nekimennének...

De tulajdonképpen miről beszélünk? Innen jöttek: galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/11/19/lagymanyosi_hid_behajtani_tilos/?current_image_num=1&image_size=xl

Hibátlan kötelező haladási irány tábla van, és egyébként hibátlan nyíl is az aszfalton, ámbár már többen említettük, hogy az útburkolati jelzés csak plusz segítség, nem az a szentírás, hanem a tábla (mert például, ugye, télen is szokás közlekedni, amikor hó takarja a felfestést). Mellesleg, a járdasziget kialakítása középen is nyilvánvalóvá teszi, hogy ott nincs balra fordulás; persze, egy járdasziget alakja nem kötelez semmire a KRESZ szerint, de akkor is nyilvánvaló információt nyújt az autóvezető számára.

Nem, itt sajnos hiába akarnád tárgyaláson látni a hivatalnokokat, itt tényleg egyetlen ember követett el számos hibát egymás után: aki vezetett. Ha abból egyet kihagy, a társai talán ma is itt lennének. Ezt neki kell magával elintéznie, itt nincs kire mutogatni felfele.

s.o.v.i.e.t 2010.11.21. 23:36:12

galeria.totalcar.hu/kozelet/2010/11/19/lagymanyosi_hid_behajtani_tilos/?current_image_num=7&image_size=l

az 1,2t még megadom, de a 3-nak a valószínűsége épp akkora, minthogy szemből a Nemzeti átúszik budai oldalra

gabor78787 2010.11.21. 23:46:20

Lehet, hogy én vagyok a nagyon ügyes sofőr?!
Én már párszor jártam arra és a képeken is látszik minden. A lámpa fölött kötelező haladási irány tábla, jobbra a lámpánál behajtani tilos tábla, a jobbra kanyarodásnál a járdaszigetet általában nem így csinálják meg. Ha bekanyarodok jobbra nagyon sok útburkolati jel szembe van velem, + ha itt fel lehetne hajtani a hídra, akkor a szélső sáv mellett nem szaggatott vonal lenne, hanem záróvonal.
A kereszteződés nagyon jól ki van világítva és a lehajtó is plusz a híd is.
Én nem értem ezt az egészet, de lehet, hogy én vagyok a buta. Azért sajnálom őket, de itt más volt a hiba! Szerintem

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.21. 23:46:39

@A kresz vajon mi?: Én az úticélt jelző tábláról beszélek:

"Lágymányosi híd ↑ " például, hogy a vidéki/tapasztalatlan/satöbbi is vágja, merre van a folyás.

2010.11.21. 23:53:54

Trágya utak, kopott útburkolat, sok kritikus helyen már egyáltalán nem látszik. Ellentmondásos logikátlan közúti jelzések. És a hatóság mit tesz? Trafipaxol bazmeg. Ez az egyetlen preventív megoldás a tarsolyban. És persze a legjövedelmezőbb is, hiszen semmit nem kell tenni, csak kattintgatni. Örömhír hogy új automata távvezérlésű mérőberendezéseket állítottak szolgálatba, amit csak ki kell kúrni a rendőrautó ablakán, -közvetlenül a 30-as tábla tövébe- majd árnyékos helyre hajtva a gépjárművel, szenderegve, faszt verve, könyvet olvasva lehet lehúzni a negyvennel ámokfutó honpolgárt.

s.o.v.i.e.t 2010.11.21. 23:54:28

@gabor78787: welcome!
így van az, hogy te szólsz hozzá és nem rólad írnak.
aki meg a képeket feliratozta, annak javaslom figyelmébe a vérző orrú szőke nő esetét, akinek előtte már 3 alkalommal elmondták...

s.o.v.i.e.t 2010.11.22. 00:17:36

@Jankove: a honpógár ott repesszen 30-cal. vagy tegye tele 3 kilóért a vasat blokkoló kütyüvel Ibinél és gazdagon dudálva 2 öblös gázfröccsel driftelje le a camera szélit

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.11.22. 00:56:00

Egyébként, nekem nem is olyan rég, csak 2006 óta van jogsim. A harmadikra sikerült. :-) Összesen kb. 320 ezer forintot fizettem, és kb. 120 órát vezettem. De a lényeg, hogy sikerült.
Már az elejétől GPS-t vettem, csak így mertem Budapesten kimerészkedni az utcára.
Volt pár forró helyzetem, és 4 év alatt sikerült 2-szer megkoccantanom a kollégákat, ők meg 2-szer engem. Eleinte rettentően féltem, de ma azt mondom, hogy Budapest is megtanulható. A kresz-es problémáknál sokkal nagyobb gondot okoz a parkolási díjnak nevezett maffiasarc.
Szerintem a lényeg, hogy figyelni kell a szitukra. Én bevallom őszintén, ritkán van utasom, legtöbbször egyedül hajtok, de amikor van, akkor nálam nincs rendetlenség. Előre bejelentem, hogy ha valaki elmerészeli vonni a figyelmem a vezetéstől, akkor a következő utcasarkon le fogom szállítani. Nálam a biztonsági övet be kell kötni, és a megengedett utas-létszámot nem lehet túllépni. Nagyon szigorú vagyok, mert túl akarom élni. :-)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.22. 01:03:43

A XIII. kerületben benetem egy egyirányú utcába. Jobbra fordultam, nem volt tábla ami tiltotta volna, és nem láttam meg a behajtani tilos táblát. Pedig nem volt 3 méter magasan. Az utca végén szembe jött egy autó, röhögtek rajtam a pizzafutárok, ahogy tolattam vissza szégyenszemre.

=Daniken= 2010.11.22. 01:34:54

a felülnézeti kép egy csoda. nézzétek meg azt az útburkolatot..a repedéseket, a toldozott-foldozott szar utat, az este, esőben alig látszó járdaszigeteket. ja és milyen érdekes, hogy amikor a Kopaszi-gátat építették át, ezt az utathasználta az a sok Kamaz is a mindenféle anyagokkal, de erre az útszakaszra mégsem jutott pénz.én is találkoztam emberrel, aki előttem fordult meg, mert elrontotta a felhajtót.

egy dolog tuti: a srác rutintalan volt. szinte az összes felhajtóra úgy hajtasz fel, hogy túlmész rajta és vagy fentről le, vagy lentről fel, de szinte az ellenkező irányból mész neki...és tényleg nem ismerhette, hogy ahová felhajt az már ott csak a híd lejárója...óvatosnak kell lenni.

Szyl 2010.11.22. 01:42:27

Egy nagyon nagy probléma volt hogy már az indulásnál megszegte a szabályokat ha akkor csak 5-en vannak és be is kötik magukat akkor talán túlélik hisz a sofőr is túlélte pedig ott találta el a postakocsi.... sanszos hogy ő be volt kötve... sajnálom őket kár hogy így végződött .... két vödör festék meg nem változtatott volna semmin, sötétbe esőbe nem látszott volna sokkal jobban pláne ha valaki nem nézi a jobb oldali táblákat majd pont az aszfaltot nézegeti nem?... :(

Zsola777 2010.11.22. 02:30:34

@Kara kán: A beszélgetés még nem gáz, ha oda tudsz figyelni (ha nem, akkor érthető), de a GPS-ről éppen írt Papp Tibi, ha a rakpartról mész fel, a kereszteződésnél hibásan "fordulj jobbra" utasítást ad. Ha követed, felmész forgalommal szemben, mint az áldozat.

Egyébként miért van az, hogy a többség leragadt a hibás/nem hibás döntésnél, és nem próbál meg tanulni az esetből? És nem azt, hogy ne menjen senki így, mert ez egyértelmű. Meg ki volt a hülye...

Az a kérdés, hogyan lehet a későbbiekben elkerülni az ilyen eseteket, és az, hogy közútkezelés címén mit tesznek és mit nem az illetékesek az adónkból!

A_ Közbiztonság Szilárd 2010.11.22. 02:31:55

Szerintem teljesen rendben van ez a kereszteződés, és a nyilak is látszanak - aki nem látja, adja vissza a jogsiját, mert orvosilag alkalmatlan.
Meg az is, ki nem figyeli vezetés közben 100 méteren át az útfelület is.
A festés pedig lehet, hogy nem 2 napos, de tökéletesen látható.

Rakjanak ki méterenként táblákat, hogy te hülye, abszd meg, szembe mész?

Itt kb. 10 jelet kellett elnézni ahhoz, hogy valaki szemből fölmenjen.

És ne jöjjön már egy nagyképű barom újságíró (újságíró a faszom, tutira semmi szakirányú végzettsége nincs egyiknek sem, csak azt hiszik, tudnak írni - hát nem tudnak, beleértve a magától igen elszállt Winklert is) ilyenekkel:

"És jogosan elvárom, hogy ezen eset után vigyázzba álljon a szar is azokban vagy abban, aki(k) ránézve a fenti képre azt mondta (mondták): jól van, gyerekek, ez így van rendben, tökéletes."

Ez a kereszteződés ugyanis tényleg rendben van így. Ennyi dolgot nem lehet büntetlenül elnézni.

Egyébként az Indexen előírás, hogy legalább egy szar szerepeljen még az autós cikkekben is, vagy csak stílustalan pöcsök írnak ide is?

Hozzászólás © 2010.11.22. 04:13:01

@Zsola777: "Az a kérdés, hogyan lehet a későbbiekben elkerülni az ilyen eseteket, és az, hogy közútkezelés címén mit tesznek és mit nem az illetékesek az adónkból! "

Szerintem baromi egyszerű. Meg kell tanulni vezetni. Nem a GPS a megoldás meg az összes három betűs segítség (ABS, EMS, stb) ja meg nem a törésteszt jó eredménye.

Shinjuku 2010.11.22. 04:36:50

@Hozzászólás ©: Mar kettot lenyelt a blogmotor, talan ezt nem fogja... A kerdes csak annyi lett volna, hogy latsz-e mas modot is ra hogy elkerulhessuk az ilyen baleseteket? Azt mar mondtad, hogy jobban kellene tudni vezetni... Es ha valaki nem tud jobban vezetni, akkor esetleg van meg valami ami elkerulhetove teszi az ilyen dolgokat? Segit-e ha peldaul bazi nagy betukkel kiirjak az ut melle hogy ALLJ, FORGALOMMAL SZEMBEN HALAD... Ha mar valaki volt olyan bena es elszurta a keresztezodest (es feltetelezzuk hogy nem szandekosan tette).

Shinjuku 2010.11.22. 04:39:25

@Hozzászólás ©: ... mert nekem az a velemenyem hogy ha szemernyi esely van arra, hogy egy ilyen intezkedessel elkerulheto lenne egy ilyen eset, akkor meg kell tenni. Attol fuggetlenul hogy nem mentesiti a vetkes sofort a felelosseg alol...

Shinjuku 2010.11.22. 04:42:55

@A_ Közbiztonság Szilárd: ... egyebkent szerintem a cikk is errol szeretne szolni (lasd az elozo ket hozzaszolasomat...) Stilus kerdeseben azt hiszem a cikkiro fenyevekkel elotted jar, mar a megnyilatkozas minoseget tekintve.

Hozzászólás © 2010.11.22. 06:05:43

@Shinjuku: "Es ha valaki nem tud jobban vezetni, akkor esetleg van meg valami ami elkerulhetove teszi az ilyen dolgokat? "

Pl. ne vezethessen. Lassan mindenhez diploma kell már közel tartunk hogy bevásárolni is csak annak lesz joga aki 2 nyelvvizsgával és diplomával rendelkezik.
Viszont valahogy a jogsi megszerzése egyre egyszerűbb. :(

Aki egy ilyen egyszerű kereszteződést eltéveszt, akár mi is az oka, nem való az autóba mint vezető. Hiába fog villogni, hangosan figyelmeztetni, ezt nem oldja meg. Ezek a sofőrök miatt alakult ki az, hogy eszetlen korlátozások vannak az utakon.

alternat 2010.11.22. 07:05:23

Ennyi hülyeséget összeírva még nem láttam!

1, GPS mélkűl végigjártam a világot kamionnal. Egész Európa, Ázsiában Karachi és Irkutsk volt a leg messzeb célállomás. Mindég odataláltam a célhoz!

2, Az említett csomópontot nagyon jól ismerem, nem jobb és nem rosszabb a többinél. Pillanatnyi figyelmetlenség, jó hangutat a kocsiban ami elvonja a gépkocsivezető figyelmét ilyen bajt okozhat.
EZÉRT NEM AZ ÚT VONALVEZETÉSE A HIBÁS!

cso zsi 2010.11.22. 09:04:56

@atpijkamo: A "kötelező haladási irány" tábla is tiltó hatályú.
www.norc.hu/pano/MhXQPTcO/

Melyik utca lehetett az? -akartam volna kérdezni, de a fenti Norc linken épp hiányzik a jobbról érkező utcából a tábla.
Gáz.

Glg 2010.11.22. 09:28:40

@hetech: ne haragudj de mennyi idős vagy, és hogy maradtál eddig életben

Hogy a lágymányosit hogy lehetett így benézni nemtudom. Nem lakok bp-n de sokszor közlekedek ott, és jártam már cifrábbnál cifrább helyeken először, de soha nem néztem be egyirányú utcát, pláne nem 3-4 sávos felhíjtót hídra. ha az ember ránéz, és gondolkodik 1mp-ig már akkor látni hogy a híd rossz oldalára vezet. ez a baleset kizárólag a vezető hibája. kétségkívül lenne mit javítani az utak állapotán de ehhez itt most ennek semmi köze. a demagógia felütötte a fejét a totalcar-nál úgytűnik.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.11.22. 09:30:11

Természetesen, annak ellenére, hogy GPS-szel vezetek, nézem a táblákat és a forgalmat, és fölülbírálom, ha kell. Budapesten, a sok útépítés miatt, erre gyakran van szükség.

Egyébként, nem értek egyet azokkal, akik szerint minden maradhat a régiben.

Politikai plakátokra - "Szavazz erre és erre a faszkalapra!" - meg bazinagy reklámokra - "Vedd meg ezt és ezt a szart!"- van pénz (ráadásul ezek sokba is kerülnek), és pár filléres plusztáblára - "Rossz irányba mész, te k..ög!" - nincs pénz, vagy nem is indokolt a redundancia?

Egyáltalán tudjátok ti itt sokan, hogy mit jelent az a szó, hogy redundancia???

szalai 2010.11.22. 09:36:33

A szándékosság miért ne merül fel?

És arra azért kíváncsi lennék, hogy mit fog kapni ezért a söfőr! Valószínüleg semmit.

Glg 2010.11.22. 09:38:16

@Kara kán: "A redundancia (lat.) nyelvtudományi fogalma; a közlésben az egyértelmű megértéshez elegendő minimumon felüli, ezért fölösleges többlet. Terjengős kifejezések alkalmazása egyszerűbb szavak helyett"-wikipédia alapján, azthiszem a kommentálás felesleges. mind1 mennyi tábla van, mindig lesz aki annyira hülye vagy figyelmetlen h elcsessze. hülyebiztos megoldások nem léteznek, mivel a az ilyen helyzetek józan ésszel nem előreláthatóak.

Steve the Great 2010.11.22. 09:45:49

@szalai:
A szándékosságra gondoltam én is, remélem, a "poénból menjünk most a másik oldalon" azért nem került elő. Az az eset talán valamivel valószínűbb, hogy "elnéztük a felhajtót, de most úgy sincs forgalom, gyorsan menjünk fel itt".

Mindamellett nem hinném, hogy ezt meg lehet úszni.

gmower (törölt) 2010.11.22. 10:08:49

@Kara kán: Nem, nem indokolt. Nagyon-nagyon ritka, hogy az emberek véletlenül mennek szembe a forgalommal. Aki tényleg benézni, és véletlenül rossz helyre téved kb. 1 másodperc alatt észreveszi (pl. egy autópályán nem lehet nem észrevenni, hogy rossz irányba mész, ehhez nem kellenek plusz táblák), azonnal megáll, és a lehető legbiztonságosabb módon megpróbál kikeveredni szorult helyzetéből. Az autópályán szembe menés nagyrészt öngyilkossági kísérlet, kábult állapotban való vezetés, vagy egyéb szándokos cselekedet (vagány vagyok, elbasztam de nem baj, majd a köv. kihajtón korrigálok, stb...) Egyiken sem segít a plusz tábla...

Egyébként is, én tartom magam korábban kifejtett véleményemhez, miszerint a haláleseteket nem a rossz irányba való haladás okozta, hanem hogy a megengedettnél többen, így nyilvánvalóan biztonsági öv nélkül utaztak az autóban. Ezt nem lehet benézni, nyilvánvaló a szándékosság, amikor hatan szállnak be az autóba, ami szerintem bőven eléri az ittas vezetés felelőtlenségi szintjét.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.22. 10:22:01

@cso zsi: >>A "kötelező haladási irány" tábla is tiltó hatályú.<<

A kanyarodást tiltó tábla nem volt. A behajtanitilost meg nem láttam meg.

A behajtani tilost a Bem rakparton az egyik utcában pont ferdén élre állították, úgyhogy csak akkor látni, ha már elkezdtem a kanyarodást. Ezzel a trükkel már sok helyen találkoztam. Más országokban meghajlítják a behajatnitilost, így minden irányból látszik.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.11.22. 10:31:06

@atpijkamo: "pont ferdén élre állították, úgyhogy csak akkor látni, ha már elkezdtem a kanyarodást. Ezzel a trükkel már sok helyen találkoztam."

Ott a pont, erről van szó! Ezért kell a redundancia, nagyokosok!

Ha jönnek a vandálok vagy a színesfémgyűjtők, és letörik vagy ellopják az egy szem táblát, akkor micsinálunk?

Ezért kell megismételni a táblát, hátha az összest nem lopják el, nem törik le. Jó reggelt, ez itt Magyarország 2010!

Egyébként a Lágymányosi híd felhajtójánál épp ezért jó hely a lámpa hátuljára szerelt behajtani tilos tábla, mert onnan bajos lenne lelopni.

U.i. Ha valaki a fóti Cora-nal jár, nagyon kérem, a parkolóból gyalog sétáljon el a legközelebbi körforgalomig, és vegye szemügyre az ott elhelyezett táblák hátoldalát. Ha le nem kopott, találni fog rajtuk egy matricát, rajta a következő felirattal: Nem alumínium! (értsd: Nem éri meg ellopni!).

Jóóóó reggelt Viet-nám!

:-)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.22. 10:56:02

@Glg: "nem 3-4 sávos felhíjtót hídra. ha az ember ránéz, és gondolkodik 1mp-ig már akkor látni hogy a híd rossz oldalára vezet."

Éppen, hogy széles út volt, nyugodtan lehetne kétirányú. A behajtani tilos meg túl magasan van, az utat figyelte. ott a kötelező haladási irány is, nem kanyarodhatott balra. Esőben, sötétben meg nem látszott, merre kanyarodik az út. Benézte, de könnyű volt.

mohaa 2010.11.22. 10:58:20

Akárhonnan nézem a kereszteződést, nem tudok oda bekanyarodni.
Sajnálom de nem értem, hogy lehet elnézni egy kötelező haladási irány ÉS egy behajtani tilos táblát.

gigabursch 2010.11.22. 11:08:53

Nem olvasok végig közel 800 kommentet, de

MIÉRT NEM LEHET EKKORA BAZI NAGY HELYRE EGY 2 SÁVOS KÖRFORGALMAT BETENNI???
Azért, mert az eleve kihagyná az életveszélyes félrekanyarodásokat?
Azért mert lényegesen olcsóbb a fenntartása?
Azért mert nem generálná a dugót???

Sokat lehet szídni a körfargalmat. de van egy órási előnye.
Ha nem megyek ki belőle a megfelelő helyen, büntetlenül tehetek benne egy "tiszteletkört", és senkit nem viszek bele a balesetbe.

Ezen a ponton az én értékítéletem szerint a forgalmi rendszer fenntartója egyértelműen felelős.

Péter 2 2010.11.22. 11:10:20

@Kara kán: De hogyan definiálod, mennyi kell belőle?

Itt most elnéztek:

- egy kötelező haladási irány táblát,
- két nagyon jó látható egyenes nyilat az aszfalton (saját és szomszéd sáv),
- egy behajtani tilost (a lehajtó elején),
- A behajtani tilos mögött háttal álló macisajtot és jelzőlámpát (ez is számít, egy autós ezt is automatikusan észreveszi és értelmezi),
- a lehajtó alján levő keresztcsíkot, ahol a kocsiknak meg kell állni a lámpánál, ami egyértelműen jelzi, hogy nincs behajtás azon az oldalon,
- felfele menve a lehajtón négy szembe mutató nyilat az aszfalton (ezek valamelyest kopottak, de egyszerűen nem igaz, hogy nem lehet látni őket),
- felfele menve a lehajtón, nem is tudom mennyi, 4-5 háttal álló táblát az út mindkét oldalán (ugyanaz érvényes rá, mint a korábban leírtakra),
- azt a tényt, hogy a felhajtó éles ívben visszakanyarodik balra, tehát nem vezethet fel a hídra az elemi logika szabályai szerint sem.

Kihagytam valamit? Ennyi nem elég?

Péter 2 2010.11.22. 11:14:33

@gigabursch: Már bocs, szerintem senki nem szidja a körforgalmat, sőt, mindenki tudja, hogy sokkal előnyösebb, de ezen a konkrét eseten mit segített volna? Arról fizikailag ugyanúgy ki lehet kanyarodni az egyirányú bejövő ágba, ha valaki nem figyel...

Glg 2010.11.22. 11:45:23

@atpijkamo: igen széles út ezért volt ott a pláne is amit te nem idéztél. és nem lehet oda visszás mert mind2 oldalon a közlekedési lámpák hátát látni.

@gigabursch: egy szerencsétlen miatt szívjon mindenki a kürforgalommal? el tudod te képzelni mi lenne ott csúcsforgalomban amikor vannak járművezetők akik képtelenek felfogni a körforgalom működését. megbénítaná a forgalmat. fel kell mérni a forgalmi helyzetet, és nem mástól várni hogy mjd vigyáz ránk.

@Péter 2: egyetértek. ha most átalakítanák millió behajtani tilossal stb. akkor a következő eset után jönne az h akkor nyíljon fel az aszfaltból egy fal az autó előtt ha rossz irányba megy, és hogy hogy képzelik az útfenntartók h nem vezették még ezt be...nevetséges.

gnme 2010.11.22. 12:23:46

..gondolkodtam rajta pár éjszakát, mert nagyon bánt ami történt (én saját magam is elba*tam ott párszor, persze miután megtanultam a kereszteződést, már nem) és arra jutottam, jobb lenne ha vennének egy autót ami csak arra van, hogy fellépésre hordja a gyerekeket és egy gyakorlott sofőr vezetné. Persze ilyenre nincs pénz, tudjuk, ecélból kéne önkormányzatot meginterjúvolni.

Nem fasza hogy magánautóval éjszaka fáradtan, helyismeret nélkül hajtunk.

De .. kicsi az esély .. ahogy elfigyelgetem a jászberényi képviselőtestület üléseit (már amit abból a kábeltévé lead) ...ottülők némelyike annyira korlátolt (meleg van, lehet üldögélni), hogy még azt sem tudják eldönteni, hogy mobil öltözőt adjanak a sportolóknak vagy felépítsenek egy rendes öltözőt. Mindent nyitva hagynak, protokollálnak. Nem döntenek.

Áhhhh. egy szégyen az a testület. Tiszta begyepesedett ötvenes-hatvanas nyugdíjra hajazó mandró/öregasszony.

Fiatal, nyelveket beszélő, képzett tán annyi van, amit meg tudok számolni egy kezemen. (...)

eFeMeR 2010.11.22. 12:31:57

Tisztelt autóvezetők!

Ez nem egy most átadott kereszteződés és ugyan nem tudom, de elötte nem volt itt halálos baleset.
Most sajnos lett és többen haltak meg:( Megtörtént, hogy ki a hibás szerintem egyértelműen a sofőr.
Ha csökkent látó akkor ne vezessen (csak szemüvegbe)Itt a lényeg a kötelező haladási irány tábla valamint, ha márt befordult az alig látható nyilak szembe. Valamint ide 90 fokba bekanyarodni művészet, mert olyan a kereszteződés. Velem is megesett, hogy egyirányú utcába behajtottam és a rendőr meg is állitott, majd rövid egyezkedés után nekem adott igazat. Tudnillik ez kétirányú utca volt csak aznap véglegesen egyirányúsitották és csak a behajtani tilos tábla volt kirakva ami 90 fokos szögben van a főuttól ezt ha vezetsz az életbe nem veszed észre esetleg, ha már befordultál. Mondom a rendőrnek eddig be lehetet fordulni és monja meg összintén észrevenné a táblát ha már 20 éve itt jár szinte minden nap. Természetesen azt mondta nem mondom legalább velem szembe mielött befordulok lenne kint egy kötelező haladási irány tábla. Jé és csodák csodája másnap kint volt a tábla, ami azóta is:))) Azt hozzáteszem nem én voltam az egyetlen aznap 100 % az összes autós behajtott oda azért állt ott 3 rendőr is, de aznap senkit nem büntettek csak figyelmesztettek:)))

Zsola777 2010.11.22. 13:30:07

@Hozzászólás ©:
A vezetői hibát csökkenteni lehetne, ha a vizsga mellett vezetéstechnikai tréning elvégzése is kötelező lenne. Meg szigorúbbá tenni a vizsgá(ztatás)t, ellenőrizni az okatatókat (ők is buknának nagyrészt), a jelenlegi sofőrök vezetési minőségét pedig 5-10 évenként kötelező újravizsgával egészíteném ki. Tudom, a jelenlegi körülmények között ez lehúzás lenne, de korrekt keretek között javítana a közlekedési morálon is.

A közútkezelő felelősségét, további teendőit firtató kérdésemre meg nem válaszoltál. Gondolom, egyetértesz ;)

hdnctrl 2010.11.22. 13:31:02

Én az M7-re hajtottam fel majdnem szemből, a Budaörsi út -> Egér út -> Balaton irányból (3 m után visszatolattam).

Azóta tudom, hogy figyelni kell a jobb oldalt, van-e ott behajtani tilos tábla. (Ha CSAK a bal oldalon van, az nem rád vonatkozik.)

A Lágymányosi hídnál az adott felhajtót szerintem nehéz benézni, mert tök egyértelmű, hogy jobbra nem 90 fokban kanyarodik, hanem ívben, de hát gondolom másnak meg az Egér úti M7 felhajtó az egyértelmű, szóval nem ítélem el a sofőrt én sem.

A lámpánál ott van a "kötelező haladási irány" tábla, nyilván abból is lehetett volna tudni, de utólag könnyű okosnak lenni!

hdnctrl 2010.11.22. 13:32:06

mármint Budaörsi út -> Egér út -> Balaton irányBA

mojszipupi 2010.11.22. 15:47:41

Úgy általában kurva veszélyes autóba ülni. Nap mint nap tapasztalom h simán meghaltam volna már rég ha nem nézek be balra egy jobbkezesbe...
Írják sokan h hibázott és pont. És valóban így van. A vezetésbe óriási fokú szerencsefaktor van amit sehogy nem lehet elkerülni. Tehát hibázni mindenki hibázik az viszont már a szerncsén múlik (ne menjünk most bele vallási kérdésekbe) h ki kerüli el a totális katasztrófát és ki az aki ilyen szörnyű módon jár

gigabursch 2010.11.22. 15:51:54

@Péter 2:
Nem, a geometriájából adódóan a behajtó ágon nem tudsz kihajtani.
@Glg:
Szerintem előbb-utóbb megtanulnák, viszont lényegesen kevesebb lenne a holtidős várakozás az alulkihasznált ágaknál.
Ha elég nagy méretű a körforgalom nem gogja a népet.
@Zsola777:
Alapvetően egyetértek veled.
Leginkább a sok semmirekellő oktatót kéne már rég kizavarni dolgozni (kapálni).

Péter 2 2010.11.22. 16:41:11

@gigabursch: Feltéve, hogy valóban olyan a geometriája (nyilván arra gondolsz, hogy érintőlegesen csatlakozik bele, nem sugárirányban). De ez hely kérdése is, nem tudom, meg lehetne-e ott oldani, lehet, hogy igen, nem értek hozzá (de az nyilvánvaló, hogy figyelembe kell venni a rakpartról feljövő forgalmat, és ehhez hely kell. Most a lámpa vezérli őket akkor is, ha az emelkedőről nem látják be a terepet, a körforgalomhoz viszont az kell, hogy nagyobb távolságról már belássák).

A körforgalom amúgy mindenhol segít, és nem értek egyet azzal, hogy az autósok ne tudnák használni – tele van velük a város, és nagyon jó szolgálatot tesznek.

De, és álfelháborodással bele lehet kötni, amit mondandó vagyok, de az álfelháborodás lesz. Akkor kell ide körforgalmat csinálni, ha nyilvánvalóan segíti a forgalmat, gyorsabbá teszi, gördülékenyebbé, valóban nagyobb lesz tőle az áteresztőképessége. És nem azért, mert húsz évben volt egyvalaki, aki ekkora galibát okozott rajta. Akkor is, ha minden elveszett élet megfizethetetlen, meg satöbbi. Ez igaz, de úthálózatot nem lehet ilyen alapon építeni, ott keményen mérlegelni kell.

Rocko- 2010.11.22. 19:59:54

@gigabursch: "Nem, a geometriájából adódóan a behajtó ágon nem tudsz kihajtani."
- itt se tudott volna felmenni, vagy legalábbis problémásan.
- jöttek már velem szembe körforgalomban.

Alapvető élelmiszer 2010.11.22. 21:06:04

@streetsta: Te kevered itt a szezont a fazonnal. A Róbert Károly körúti balesetnél egyértelműen az út volt a hibás. A motoros bármennyire is biztosan ülte a gépet, egy nyomvályú fizikája alól nem vonhatja ki magát.
De itt a kereszteződés csak kínálta a hibalehetőséget, amibe a mazsola bele is futott. De aki ilyen mazsola, az ne éjszaka induljon, ne 6 emberrel egy öt főre vizsgáztatott autóban és duplán annyira figyelje a jelzéseket.
Mazsolaként mentem le Miskolcra. A 200 km-es utat 4 óra alatt tettem meg, mert ahol 60 volt kitáblázva, 60-nal mentem. Ahol az volt kirakva, hogy úthibák, még óvatosabban. Ha valahol sárgult a lámpa, inkább megvártam.
De mondok még jobbat, minap késő este majdnem behajtottam a Dohány utcába forgalommal szemben (hülye GPS), de az első dolgom az volt, hogy néztem, milyen tábla van kirakva és ott volt a behajtani tilos.

Igen, felháborító, ahogy egyes csomópontok kinéznek, és emiatt 3 fiatalember hal meg ártatlanul, de az is felháborító, hogy nem teszik hozzá, hogy mazsolaként 2x annyira nézem a táblákat, 2x annyira figyelek és alapból nem szabálytalankodok (6 fő az autóban).

Steve the Great 2010.11.23. 06:59:36

MOst volt a tv-ben, hogy a sofőrt már hazaengedték a kórházból, tehát gondolom, már jócskán kihallgathatták a rendőrök. Kíváncsi vagyok, vajon nyilvánosságra hoznak-e valamilyen vizsgálati eredményt, okokat.

Hozzászólás © 2010.11.23. 12:23:46

@Zsola777:
Teljes mértékben egyetértek a javaslataiddal.

"A közútkezelő felelősségét, további teendőit firtató kérdésemre meg nem válaszoltál. Gondolom, egyetértesz ;) "
Erre pedig azért nem válaszoltam, mert nem tudok ilyenről. Aki a közlekedési táblát nem veszi észre, hogy szúr ki pl. kivilágítatlan biciklist, netán gyalogost mondjuk országúton este (Igaz ez főleg a vidéki utakra jellemző, de még mindig nem ritka az ilyen találkozás.)?

Hozzászólás © 2010.11.23. 12:27:53

@mojszipupi: Írják sokan h hibázott és pont. És valóban így van. A vezetésbe óriási fokú szerencsefaktor van amit sehogy nem lehet elkerülni. Tehát hibázni mindenki hibázik az viszont már a szerncsén múlik (ne menjünk most bele vallási kérdésekbe) h ki kerüli el a totális katasztrófát és ki az aki ilyen szörnyű módon jár "

Totál hülyeséget írsz. Ha még a közlekedési táblákat sem figyeli valaki, legalább előre figyelne, illetve ha egy útra felkanyarodva (még ha hibásan is) kötelező szétnézni. Nem véletlen, hogy elsőbbségadás tábla van majdnem minden sztrádára felhajtó végén... Ott is minimum szét kell nézni. Sosem tudni mikor jön valaki a leálló sávon. Az is szabálytalan, de előfordul.

Hurri Kán 2010.11.23. 12:33:28

@Hozzászólás ©:
"A vezetésbe óriási fokú szerencsefaktor van"

Ebben szerintem nincs igazad. A vezetés nem póker hogy szerencsén múljon. Ha ésszel vezetsz és nem mész bele kétes kimenetelű szituációkba, akkor a szerencsefaktor gyakorlatilag elhanyagolható.

Jó, biztos lehet extrém példákat felhozni, de értelmetlen.

Sajnos bármennyire is fejlődik a technika, a balesetek szinte 100%-át emberi hiba okozza.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 13:30:04

@gyvy: "A vezetés nem póker hogy szerencsén múljon."

Mert te soha nem hibáztál. Oktatnod kéne a tökéletességet.

Hurri Kán 2010.11.23. 13:33:30

@atpijkamo: nem azt mondtam, hogy sose hibáztam vezetés közben. Volt hogy későn fékeztem, belecsúsztam az előttem állóba. De ez nem szerencse, ez egyszerű figyelmetlenség, tehát hiba.

De pl. nem megyek be beláthatatlan kanyarba előzni, hogyha szerencsém van sikerül, ha nincs nem sikerül.

Így világos?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 13:56:01

@gyvy: "Volt hogy későn fékeztem, belecsúsztam az előttem állóba."

Akkor szerencséd volt, hogy mindenki életben maradt.

De fogalmazhatod úgy is, ha az jobban tetszik, hogy nem voltál olyan szerencsétlen, hogy valaki meghaljon.

Én már mentem be behajtani tilos táblán, de voltam olyan szerencsés, hogy ne jöjjön szembe teherautó hetvennel. Na persze, az csak kis utca volt. De biztos volt pár olyan hibám, ami több szerencsétlen esemény közrejátszása esetén valakinek az életébe kerülhetett volna. Én sem megyek be beláthatatlan kanyarba előzni, szándékosan semmiképp sem. De volt már, hogy elbambultam, és egy autó elém kanyarodott és lassított. Belementem. Ha biciklis lett volna és szerencsétlenül esik, akár meg is halhatott volna.

Ritkán vagyunk olyan szerencsétlenek, hogy viszonylag kis hibáinknak súlyos következménye legyen. De előfordul, mint a fenti eset is mutatja.

Hurri Kán 2010.11.23. 13:59:46

@atpijkamo:
nem 150 körüli autópályatempónál, hanem kb. 20-al a városban.

Arra akartam utalni, lehet hogy nem fogalmaztam elég pontosan, ha ésszel vezetsz (és csinálsz tulajdonképpen bármit) akkor a szerencse szerepét le lehet közel a nullára csökkenteni.

megint 2010.11.23. 16:24:18

Régóta vezetek, de néztem már el szintén este egyirányút, szerencsére városban volt ahol lassan mentek az autó, még félre tudtam húzódni, mondjuk akkor jártam arra először, szóval szerintem mindenki hibázhat hiába gondolja magáról, hogy ő a vezetés császára.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 17:20:40

@gyvy: "20-al a városban" úgy ki lehet lapítani egy biciklistát, mint annak a rendje.

Csodállak, hogy az összes hibádat 20 km/h sebesség alatt követted el. Talán nem vezettél még eleget. De az is lehet, hogy te vagy az a kalapos suzukis, akit nagyon utálok. 40 fölé nem megy a városban, és egy kanyarodás 5 percbe telik. De az is lehet, hogy a lakótelepet még sose hagytad el. Pár hónap vezetés után az is sorrakerül majd.

"a szerencse szerepét le lehet közel a nullára csökkenteni."

Irigyellek ezért. Sajnos én nem vagyok tökéletes ember. Megtehetném, hogy városban sose megyek 51-gyel, de töredelmesen bevallom, a rakparton, Váci úton és hasonló helyeken esetenként többel megyek, mint a megengedett maximális sebességhatár. És ha ilyenkor elém pottyanna az égből egy tehén 10 centivel a fékúton belül, bizony, a sebesség nem megfelelő választása miatt elütném.

Zsola777 2010.11.23. 17:24:01

@Hozzászólás ©: Én arra gondolok még mindig, hogy ez egy "remek" alkalom arra, hogy ellenőrizzük, mit végez és mit nem a közútkezelő. Szarok az utak, bénán rakják ki és veszik be a táblát, rendőrök trafiznak hülye helyeken.

Tény, hogy kint volt a tábla, nem kellett volna benézni, mindenki szabályos volt, de mégsem: mégis, mindenki hibás valamennyire. A sofőr egyértelmű.
Kérdezem: nem lehetne kicsit jobban odafigyelni a hülye kereszteződésekre? Mi van a karbantartással? Mennyi adóforintot költenek rá? Miért legyint (ez-az), hogy jó lesz (még) az a felfestés? Vagy a híd alatti rész már nem hozzám, hanem ahhoz tartozik, lesza*om? Ki végez és ki végeztet fél munkát? Miért kell megtűrni a lazsálást?

Ha hagyjuk, beletörődünk, hogy "shit happens", így jártak a fiatalok, akkor azt nem lehet elvitatni, de semmi jó, semmi plusz nem keletkezik belőle. A hibákból, még ha ennyire szarvas is, tanulnunk kellene, tenni ellene.
Mert a "benézte", az olyan, mintha azt mondanánk: "szétütötte a kátyú a kocsid? Menj lassabbann!" vagy "azért nem festjük fel a jeleket, mert nemsokára (1-2 év) múlva úgyis felbontják az utat".

Ha nem ilyen lenne a dolgozók és vezetők hozzáállása, már rég jobb minőségű utakon gurulhatnánk (és ezt már csak zárójelben: ki tudja, még egy pár élet is megmaradna).

Hurri Kán 2010.11.23. 17:28:41

@atpijkamo: ha még mindig nem lenne elég világos, későn fékeztem, ennyi történt.

Egyébként 18 éve vezetek és nem 40-nel. Csupán arra kívántam utalni hogy nem szoktam felesleges kockázatot vállalni vezetés közben (sem) ha csak egy mód van rá. Ha ez azzal jár egyébként hogy negyvennel menjek, akkor annyival megyek, leszarom. Bicikliseket meg nem kéne megint idekeverni, pont leszarom őket, ne az út közepén kóvályogjanak.

Egyébként saját hibás balesetem ezen kívül még egy volt, ismeretlen környéken jártam, néztem a térképet is és emiatt elnéztem egy macisajtot.

Nem saját hibás meg egy, amikor hátulról jöttek belém, éljen az ABS.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 17:43:50

@gyvy: "Egyébként saját hibás balesetem ezen kívül még egy volt, ismeretlen környéken jártam, néztem a térképet is és emiatt elnéztem egy macisajtot."

Erről beszélek. Mégiscsak hús-vér ember vagy.

Rocko- 2010.11.23. 19:37:19

@atpijkamo: köze nincs a szerencséhez.
ott írja: elnézte. emberi hiba.
a vezetés nem szerencse kérdése. tanulható kéepsség, amely szabályokon alapul.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.23. 19:49:10

@Rocko-: "köze nincs a szerencséhez.
ott írja: elnézte"

Persze, hogy nincs köze a szerencséhez. Ha épp nem jön semmi, akkor megússza. Ha jöm egy kamion, akkor kilapítja. Mindez marha determinisztikus.

Steve the Great 2010.11.23. 20:17:59

A szerencse/szerencsétlenség inkább a vétlen közlekedő részéről vetődik fel szvsz. Itt a teherautósnak elég nagy helyzeti (ill. tömegbeli) előnye volt, ő megúszta. Tán tegnap volt egy frontális karambol, ahol az egyik autó hirtelen áttért a másik sávba, ott a vétlen sofőr meghalt.

megint 2010.11.23. 20:27:22

Rocko, és mi van ha nem jön semmi? Az nem szerencse?

Rocko- 2010.11.23. 20:56:14

@atpijkamo: igen, ilyen az élet.

@megint: nem szerencse. akkor nem jön senki.
nem tudom mi a szart kell ezen misztifikálni.

shamir 2010.11.24. 09:16:52

Nem olvasom végig mind az 1000 kommentet, de biztosan feltette már valaki a kérdést, hogy télen, friss hóesésben amikor valóban nem látszanak az útburkolati jelek minden balesetéert a közútkezelő lesz a hibás?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.24. 09:32:02

@shamir: "Nem olvasom végig mind az 1000 kommentet"

Itt megálltam a kommented olvasásával, úgyhogy nem tudom, mit kérdeztél.

graphite 2010.11.24. 21:52:08

Egyelőre nem lehet tudni, mit láthatott az autóból a sofőr. (pl. ha nem volt légkondija, akkor erősen párásodhatott belülről a szélvédő). Feltételezve, hogy a Pázmány Péter sétány felől jött, csak egy telizöld jelzőlámpát láthatott, ami LED - es, kifejezetten nagy a fényereje. Ha régi volt a szélvédője, vagy párás, nem vehette észre kötelező haladási irány táblát a jelzőlámpa fölött. Ha vot GPS - e, az jobbra irányította. Így csak egy táblát kellett benéznie, ami, feltételezve, hogy rosszak voltak a látási viszonyok nem lehetetlen. Hogy ki a hibás? Nyilván a sofőr, hogy ilyen helyzetben nem áll meg, nem takarítja le a szélvédőt.

Akinek régi autója van, sejti miről beszélek.

popkiler 2010.12.07. 00:43:05

Vidékiként a sok buzi pestinek irom,aki szerint nem lehet elnézni ilyen dolgokat,meg,hogy hid alatt hid felett kell menni,bazmeg,aki ritkán van Pesten kocsival,egy ideig azt se tudja végülis a Duna melyik oldalán van,ez legkésőbb vmelyik hidnál már kiderül,és örül ha vhogy feljut és ottvan,nem hogy még jó irányból is menjen,ha meg épp jó az irány,akkor szerencséje volt.Na az hiányzott itt sokszorosan,egy kis szerencse,mert hajnalba,mért ne lehetne akár végigmenni szembe a hidon,gondolom többsávos,autó alig,ha már eltévesztetted,végigmész lassan,de legalább megjegyzed.De ők sajnos elkezdtek kapkodni meg visszakanyarodni,gondolom a postás se tudta,hogy merre is vannak ők tulajdonképpen.Pesten rengeteg olyan kereszteződés van,hogy ha nem megy elötted autó,aki vezessen,simán átmész egy másik sávba,ami éppen már szembejövő.Csinálnak ám ilyet pestiek is,csak fosnak még bevallani is.A munkahelytől hazáig tud mindenki közlekedni,de ha egy teljesen ismeretlen helyen kell menni,be vannak ök is szarva.Amugy ugy irták a kocsi a 31 évesé volt,de ivott,és átadta a vezetést a fiatal gyereknek,de nemtom mennyit ihatott,anyósülésről azért csak segithetett volna mi merre.

Perillustris 2010.12.07. 11:02:03

@popkiler: "Vidékiként a sok buzi pestinek irom"

Ha frusztráltságodnak nem adsz hangot rögtön a kommented elején, tök jó írás lett volna.
süti beállítások módosítása