Azt látom, hogy most már semmi nem ment meg attól, hogy egy tökéletesen rozsdamentes, szalonállapotú Ponton-karosszériám legyen. Bármennyit is könyörgök Csabinak.
A oszlopom már van
Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
B125: A Suzuki velünk van
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Hiszik vagy sem, de úgy látszik, vannak autóimportőrök, akik látják a lehetőséget kezdeményezésünkben és érzik, hogy ha sikerül elérni akár csak azt is, hogy az autósok-motorosok szapulásán kívül végre a problémáikkal is foglalkozzon a Tisztelt Ház, az precedens értékű lehet, reményt adhat mindannyiunknak. Bevalljuk, váratlanul ért minket, de annál kellemesebb meglepetésként, hogy mostantól minden Suzuki márkakereskedésben csatlakozhat kezdeményezésünkhöz.
Jöjjetek és sokasodjatok, az esély adott.
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.
Panaszkodás F1-módra
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Olvasom az Indexen a hírt, mely szerint a pilóták panaszkodnak a túl sok kezelőszervre a kormányon. Kérem, kérem, sok a gomb? Na, srácok, itt a nagy alkalom hogy visszatérjen a H-váltó és a kuplung a játékba és száműzhetitek a sok gombot is. Kettő elég lesz: egy a víznek, egy a rádiónak és csókolom.
Én ugyan igazán nem ragaszkodom hozzá, hogy az F1 a technológiai fejlődés melegágya legyen, a versenyhez annál inkább.
Mai villámposztunkat olvashatták.
A Golf, amelyik termeli a benzint
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A parkolópénz, ami nincs
A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott
Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt
A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz
Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A
Idegbeteg? Alkalmatlan? Részeg? Judit? Van megoldás!
Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában
Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe
Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.
Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Az empátia azonban nem korlátozódhat a családosokra, kisgyermekesekre. Sokan szeretnének együttérezni, hiszen valamiben mindenki sorstársa valakinek. Ennek érdekében, és a közúti köznyugalom, az általános szeretet, békesség és megelégedettség érdekében javasolnék néhány további matricát.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Minden idők legjobb nyitóképe
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Egyenes, fákkal szegélyezett városi útszakasz. A kamera a végéig lát, nézők mindenütt, messziről pedig egyre erősödő zúgás, valami jön.
Aztán minden előjel nélkül berobban A hang. A hang, melyet csak lódarazsakkal halálra maratott elefántcsorda képes kiadni kínjában, kihangosítva a Wembleyben. Kankkunen és Piironen, az egyik Juha üvölti a bal hármat, a másik pedig egyszerre áll a féken és a gázon.
Máshogy ugyanis nem megy, és ha ezerszer megnézik az első pár másodpercet, mint én, akkor ezerszer érzik ugyanazt a borzongást, ami a halált éppen csak elkerülő pilóta és navigátor látványa ébreszt. Bizony, nem csak a képbe beugró néző fogja döbbenten a fejét, én sem hittem el a gáz alatt folyamatosan ide-oda kúszó gyilkos gépet. Ezt ők sem tudják, hogy adta ki.
Ó, igen, a B-csoport -fétis folytatódik a Belsőségen és a jól ismert típusok mellett feltűnnek a ritkán látottak is: BMW M1, Citroen 4TC, Ferrari 308 GTB, 959, Celica... Valószínűleg nem gyorsabbak a mai csúcs-raligépeknél a stopperrel szemben, ellenben biztos vagyok benne, hogy sokkal erősebbek, egyszerűbbek, nyersek és ezért összehasonlíthatatlanul kezelhetetlenebbek bármelyik WRC-nél. És - eretnekség vagy sem - nem hiszem, hogy bármelyik, mai gépekhez szokott pilóta képes lenne velük így autózni, mint azok, akik alatt megszülettek, kiteljesedtek majd kihaltak. Ezt csak ők tudták, tán tucatnyian, hihetetlen egyensúlyérzékkel táncolva a penge élén egy kőbunkóval hadonászva. Iszonyat, milyen tudás lehet ezekben a fejekben-karokban-lábakban, csak a felét, csak a felét kérem...
Kikockáztam 1:15-nél is, Pista barátom hívta fel a figyelmet a tényre, hogy nem lassú tempónál, száraz aszfaltra négy gumicsíkot rajzolni azért még ma is menő lenne. Tegyék el a linket, én is ezt teszem, havonta egyszer megnézem, el ne felejtsem, mi volt a too much power még Juha Kankkunennek is.
Nézzék, 2:26-nál milyen elszánt dühvel akarja maga alatt atomjaira bontani az utat... Nem hiszem, hogy gyorsaságin akár csak egy pillanatra is egyenesben állt a kormány, nem létezik.
És nincs alatta zene, ez a legjobb.
(Közkívánatra másik videómegosztó.Thx to streetfire.net -omm-)
Milyen az a város, ahol jó biciklizni?
Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött
Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam
Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos
WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a
Megőrültünk: Daihatsuval megyünk Bamakóba
Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az
Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van
Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán
Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan
Ezek hülyék. Ilyen fostalicskával Budaörsig el nem jutnak, nem hogy Afrikába. Vagy irgalmatlanul nagyot fognak szívni, racsnis kulccsal a kézben nyomják le a nyolcezer kilométert.
Vállaljuk. Meglátjuk. A kalandért megyünk.
Néha már attól félek, túl könnyű lesz. Beülünk az autókba, letekerünk Bamakóba tizenöt nap alatt, és a legnagyobb esemény a légszűrőcsere lesz. Hol a kihívás? Nem először nyomnánk le napi ötszáz-ezer kilométert, ráadásul ismerjük az autókat, fel is készítettük őket, lesznek szerszámaink, alkatrészeink, hárman is tudunk szerelni. GPS-vevők tömkelege, digitális és papírtérképek tucatjai betárazva, túlélő felszerelés, kaja, gyógyszerek, oltások, egyszerűen mindenre gondoltunk. Túlkészültük.
tovább »Főnök, van egy kis gond...
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Úgy adódott, hogy ügyes-bajos dolgaim intézéséhez (erről jövő vasárnap olvashatnak) szűkebb pátriámba, palócföldre, azaz Gömörbe kellett látogatnom. Aki szülőhelyétől messze él, az tudja, hogy ilyenkor az ember mindig egyfajta megnyugvást érez és örül, hogy viszontlátja a szívének kedves dolgokat, a régi téglagyárat, Begin papa kis kocsmáját, az utcákat, embereket és persze az apró, idegen számára észrevétlen, ám ott felnövő gyermekként fontos kis jeleket a falakon, utcákon. Amikor pedig éjszaka az alvó kis falvakon keresztülautózva megcsapja orromat a fatüzelésű cserépkályhák csodás illata tudom, hogy hazaértem.
A szentimentalizmus nem véletlen, mindig szeretek visszajárni, hiszen húsz éve semmi nem változott, ez pedig néha jó. Arról nem is beszélve, hogy a vidék gyönyörű, ilyenkor télen is, amikor Budapesten egy grammnyi hó sincs, itt vastag vatta borít mindent. Sajnos, az utakat is, ezért fokozottan vigyázni kell, az a pár traktor ugyan dolgozik, de mire az ő tempójukkal végigérnek egy-egy szakaszon, már kezdhetik is elölről.
Pénteken korán reggel keltem, a mintegy 30 kilométerre lévő hivatalban nyolc órától volt ügyfélfogadás, ami gyakorlatilag kilencet jelent. Bepattantam a remek tesztautóba (erről is olvashatnak majd), kabátban persze, és a friss hóval borított, fagyos-csúszós úton óvatosan haladva elindultam. Sietségre nem volt okom, gyönyörködtem a tájban, hallgattam zenét, miközben a Murány-völgyében -4 fokosra hűlt levegőben a fehérre fagyott fák között szinte harapni lehetett a csendet. Zéró forgalom, csak a fél nyolcas busz jött szembe, minden rezdületlen, békés, nyugodt, ilyenkor fényévnyi távolságba veszik a fővárosi rohanás...
Nagyon régi, kicsi, magyar református falvak, alig pár száz lakossal, - errefelé volt lelkész a nagyapám is -, csak a kéményekből felszálló kis füstcsík jelzi: élünk még. Harkács után, az erdőben óvatosabbnak kell lenni, ilyenkor esélytelen, hogy a nap besüssön a fák közé, így itt hetekkel tovább megmarad a hó, ráadásul az éjjel hullott is valamennyi. Lassú harmadikban araszolok.
Lice előtt tán egy kilométerrel lesz a régi erdészház, egy emelkedő jobbkanyar törésében, hozzám képest a bal oldalon, az út mellett. Előtte kis buszmegálló, bár céltalan, hiszen csak az az egy ház van arra, busz szinte sosem állt még ott. Gyerekkoromban sokszor eljátszottam a gondolattal, milyen lehet itt lakni, a vadállatok között, aztán pár év múlva rájöttem, hogy valószínűleg békésebb, mint az emberekkel. Kicsit tán el is nevettem magam ezen, miközben feltűnt a kanyar, a kis erdészházzal.
Négy virsligumi meredt az égnek pár méterrel előtte, egyenesen a patakból. Mi a fene?
Látom, vészvillogó bekapcsolva, az egyik hátsó kerék még lustán forog, az úton friss nyomok, azonnal félreálltam a buszmegállóba, vészvillogó bekapcs, odarohantam. Odabentről minden bizonnyal észrevettek, mert nyomták a dudát veszettül. A Dobló a tetején, látszik, hol sodródott le az útról és hol kapta el az autó orra az árkot, hogy aztán - átfordulva magán - törje össze a legalább 10 centi vastag jégpáncélt. Gyorsan odakiáltottam, csak úgy, ahogy mifelénk szokás, magyarul:
- Jól vagy-e ott bent? Tudsz mozogni?
Érkezett is a válasz azonnal, B-betűre kezdődött és aszdmeg-re végződött a mondat első szava, ebből tudtam, hogy nagy baj nem lehet, magyar ember, ha káromkodik, nincs gond, beszélni legalább tud.
- Nincs bajom, csak nem tudok kijönni, nem nyílik az ajtó. - jött a válasz odabentről.
Naná, hogy nem nyílik, a furgon olyan szorosan beszorult a patakmederbe, hogy esélytelen lett volna feszegetni, hátra kimászni nem lehet, a raktér választófala nem enged. Hivatal, nem hivatal, sár nem sár, beugrottam a susnyába, közben folyamatosan nyugiztam a sofőrt, evidens, hogy pánikhangulatban van, legalábbis a hanghordozása erre utalt.
- Figyelj, add rá a gyújtásd, de ne indítsd be, aztán húzd le az ablakot és lábbal előre told ki magad, kihúzlak, ha tudsz mozogni. - szóltam be a résnyire nyílt ajtón.
- Nem tudom, hol kell, nem tudom, hol kell!
- Öcsém, hát enyém az autó vagy a tied? - nevettem el magam.
- Szolgálati autó, csak tegnap adta ide a főnököm. - jött a válasz a pléhdobozból.
- Na, akkor ennek megörül, figyelj, ott a kapcsoló... - mutattam be a résen, - nyomd le, aztán dugd ki a lábad!
Közben megállt mellettünk egy Transit, kiugrott a sofőr, kérdezte mi a gond, de miután megnyugtattam, hogy minden oké és megköszöntem a segítségét, el is ment a dolgára. Hallom, kattan a gyújtáskapcsoló, lassan fel is húzta magát az oldalablak, majd a lyukon keresztül megjelent két láb. Megfogtam gyorsan és a partoldalnak dőlve húztam kifelé, míg a szerencsétlenül járt sofőr odabentről tolta magát kézzel. Jó sárosak-havasak lettünk mindketten, de végül kijutott. Fiatal srác volt, kicsit ijedt tekintettel, rászóltam, hogy hozza a kabátját és a sapkáját, mert eltart egy darabig, míg a rendőrök ideérnek, de természetesen ottfelejtette a kabinban. Helyett kiszállt, megnézte, mit csinált és káromkodással felváltva emlegette az őzet, amelyik kiugrott elé a kanyarban.
Kiszedtem a kabátját, a táskáját és a telefonját, odaadtam neki.
- Mi van öreg? Kicsit reszketeg vagy, először koppantál? - kérdeztem. Erre csak halkan bólogatott és elmondta, hogy egy őz ugrott ki elé, azt akarta elkerülni, alig egy kilométerre falujától, ahonnan elindult. Adtam neki egy cigarettát.
- Na, őz vagy nem őz, nyugodj meg, bajod nincs, hívd a rendőröket és a főnöködet, aztán várj itt szépen, míg megjönnek. Nyugodtan beszélj, ésszel.
- Még jó, hogy nem tört annyira össze az autó, - mondja -, a főnök így is lecsavarja a tököm.
- Ezt azért ne emlegesd sűrűn, barátom, mert össze van az törve rendesen, inkább annak örülj, hogy nem lett bajod.
Kicsit megnyugodott, telefonálni kezdett nekem pedig eszembe jutott, hogy időre oda kéne érjek, úgyhogy míg ő beszélt, megveregettem a vállát és elindultam az autó felé, nem hagyva neki időt a hálálkodásra. Pár méterről még hallottam, ahogy azt mondja a főnökének, hogy beestem az árokba, de az autóval nincs baj, csak a tetején áll...
Csak mosolyogtam, mikor hallottam, akkor meg pláne, mikor láttam, hogy az útszéli szűz hóban egy fia szarkalábnyom sincs, nemhogy őz. Fiatalság-bolondság, most mákja volt de valószínűleg egy életre megtanulja, hogy csúszós úton feleannyival közlekedünk, mint szárazon. Nekem pedig megvolt az aznapi jócselekedetem.
Három órával később visszafelé tartottam, éppen szembejött a tréler, veszettül integetett belőle valaki...
(És mielőtt még valaki ismételten nagyképűséggel vádolna a feltételezett hangnem miatt, akkor jelzem, hogy ilyen esetben a legjobb, ha viccel, vidám hangnemmel tereljük el a figyelmet ahelyett, hogy mi is drámai hangon jajveszékelünk szerencsétlen mellett. Semmi lekezelő él nem volt bennem, csak baráti ugyan, katonadolog, még akkor is, ha nem az.)
Fény az éjszakában
Heti merítés
2015-07-26 07:24:02Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket
Heti merítés
2015-07-19 07:41:54Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy
Heti merítés
2015-07-12 10:39:01A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.
Heti merítés
2015-07-05 07:13:42Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy
A Totalcarnál mindenkinek megvan a maga perverziója. Úgy tűnik, nekem a haszonjárművek és a buszok mellé megérkezett a következő. Felújítok egy Fiat Tipót, ami véletlenül került hozzám, kvázi örököltem. Halmozottan hátrányos kocsi, ugyanis 1,4 literes karburátoros és DGT. Vagyis digitális műszerfalas. Bónuszként volt egy vezérműszíj szakadása is, ami szerencsére nem okozott különösebb gondot, de mivel amúgy is elhanyagolt volt a motor, így egy majdnem komplett motor felujítást kapott, és pedáns házi szerelőnk jóvoltából most kicsit jobban nézhet ki, mint ahogy a gyárból kijött.
Persze van még vele munka bőven, bár így is használható, de azért nem árt majd átnézni a futóművet, illetve vannak rajta nyomai az életnek. De ami nagyon zavart, az az amúgy tökéletesen! működő műszerfal és középkonzol kiégett izzói voltak. A háttérvilágítás egyre halványabb lett, az a kisebb gond, hiszen a digit műszereknek saját fényük volt. De amikor a visszajelzők fogyni kezdtek, végére ért a türelmem. Kicsit utána olvastam, csavarhúzót ragadtam, és a hangszóró rács és még négy csavar kicsavarásával kifordítottam a műszeregységet. Azonnal láttam, hogy egyszerűbb kiszedni, mint ott bohóckodni a szűk nyíláson át.
Így a kollegák nagy örömére felvittem a szerkesztőségbe, ahol mindenki csodájára járt. Aztán multiméter segítségével kimértem a nem működő izzókat, így kiderült, hogy az általam tudott három izzón kívül még négy ki volt égve. Itt jegyezte meg Csikós, hogy az Bianchiban összesen nincs ennyi. Hát igen, ez egy modern autó. Valóságos izzótemető, összesen 45 bajonetzáras foglalat van benne, ebből 7 ebben a modellben nincs használva. Viszont meglepve találtam egyet, amiről eddig nem is tudtam, hogy létezik, a szívató visszajelzője. Plusz még két lámpácska a középkonzolban.
Miután megállapítottam a paramétereket (1,2 wattos, foglalat nélküli), leslatyogtam a Flórián téri autósboltba, reménykedve, hogy van neki és nem csak egy darabos nagyon drága kiszerelésben. Végül két tízes csomaggal távoztam, 1800 forint értékben, így egy darabig lesz tartalék is. Óvatosan raktam vissza, mert a foglalataik igen ridegek, törnek mint a ropi, nem volt kedvem még péntek délután foglalatok után is kajtatni. Visszaszerelés után új fények gyúltak a műszerfalon, a sose látott szivatójel mellé megjelent a szintén még nem tapasztalt economy is, és a középkonzolon is látom végre este, hogy milyen állásban is van a szelllőző.
Este aztán dupla szivatójelet kaptam, ugyanis sikerült túlszívatni.Persze már minden bezárt, kollegáknál sem volt szerszám (szégyen), így végül nem vacakoltam sokáig, gyalog mentem haza. Másnap magamhoz vettem a gyertyakulcsot és egy kefét. 10 perces gyertyatisztogatás után, pöcc-röff és már ment is a gép, valóságos táltos lett. Szinte mindig econo módban ugyanis 0-tól 3000-es fordulatig az economy, onnét meg a power világít, köztes állapot nincs.
Kilenc hiba, kilenc alkatrész?
Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött
Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam
Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos
WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a
TComment blog
Nincs megjeleníthető elem