Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van, de a traktorosok már napkelte óta kint vannak a zsíros mátraaljai földön, van munka ilyenkor. Szántók között, a ligetben, vidáman zöldellő fű között lapul a pálya, ahányszor ide jövünk, mindig jól esik a vidéki, friss levegő. Mekkora kontraszt már, ahogy gyűlnek a trélerek, terülnek a szervizponyvák, csilingelnek a racsnis kulcsok. Ma itt van a Faluvégi Farolás, és igen jó a hangulat.
Most jött éppen valaki, hogy egy Zsiguli becsúszott a patakba, de mindenki csak röhög. Zömében azért sikerül többé-kevésbé a pályán maradni a többségnek, ha nem, nincs gond. BMW, Lada, Toyota, ez a fő csapás, és jól megvannak egymással. Az elsőkerekes frakció ma csak a kisebbségi jogokért küzdhet, bocs. A gumisnak van dolga, három kör után általában a gyengébb autókon is eldurran a bal hátsó.
Álmosan indult a nap, kényelmesen érkezett mindenki, de nem is azért jöttünk, hogy izguljunk. Ez a rendezvény a békés, boldog csapatásról szól, mindegy, hogy valaki minden kanyart lefűz-e lapjával vagy először van pályán, és örül, ha körbetalál.
A totalcaros különítmény, pontosabban azok, akik az Oltimer Premier kihagyásáért elmorzsoltak ugyan egy könnycseppet, de nem volt kérdés, hogy ide jönnek, köszönik, jól vannak. Kopasznak szétugrott a váltórudazata, oldalra billentve gyógyul a BMW, Karotta Hangyásza egyelőre még csak melegszik, Pista és magam Hacsija hozza a megszokott formáját: a legsúlyosabb műszaki hiba a lefittyedő kipufogó, de ezen már senki se csodálkozik. Egy kis drót, és megint a helyére kerül.
Gőzölögnek a leveses tálak, éppen az ebédszünetet tartjuk, de még délután se késő kijönni. Ha nem is sötétedésig, de amíg gumi van, megyünk.