Heti merítés

  2015. július 19. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Olajkályha kirakat managereknek

36612

Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy csepp ítélőképessége (nekem nem volt)az nyugodtan számoljon utána, hogy az év 365 napjából hány napon tudja ezt igénybe venni, a többin viszont marad a plusz egy liter, vagy 1,5.

Sportos diplomata

37699

Rossz, vagy inkább kellemetlen tulajdonságként a nagy fordulókört említhetném.

Elképesztő utazó limuzin

62773

Ismét fűtésüzemmódba kapcsolt a klíma. Természetesen ismét a nyár közepén bukkan fel ez a hiba, hogy legyen egy jó napom.

Az egész a szoffisztikált ízlés dolga

65342

A szomszédunk ajánlotta az E60 típust régi 6 hengeres motorral. Persze én egyből kezdtem perelni, hogy de az Audi. Nyugodt német nem állt le velem vitatkozni, azt mondta ez csakis ízlés kérdése.

Megbízható nagypapa

61702

Kényelmes, tágas autó, minden a helyén volt, egyedül az zavart, hogy nem volt benne pohártartó, illetve semmilyen rekesz amibe menet közben tárolhattam volna az innivalót.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr957637720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2015.07.19. 08:07:43

Szoffisztikált? Ne má'...

Csalfa Romeo 2015.07.19. 10:54:08

Aszongya a Passat-os:"Inkább veszek Kiát vagy valamilyen távol-keleti betegágyat." :):):)

Látszik, hogy fogalmad sincs az AUTÓkról, öreg! Betegágyakat pont itt Európában gyártanak! Olyanokat, mint az überfantasztikus Passatocskád!

koborvadász 2015.07.19. 11:39:04

Volvo!! Nekem is van egy D5 S60-am. Volt első szériás is.
Amit fogyasztásban művelni tud az frenetikus.
Kis autók fogyasztását produkálja miközben nagyon lehet vele menni.
372 000km-rel adtam el az elsőt. A motor tökéletes állapotban volt.
A mostani automatás 250 000km van benne. Hibátlan!
Anno mikor a Volvo megépítette az 5 hengeres d%-öt azt mondták hülye vagyok ha ilyet veszek mert nincs tapasztalata a Volvonak a dízelmotor gyártásban!! Ja a kamionok??? Kérdeztem és azóta is csend van. Bizonyított!
Szerintem Ez az 5 hengeres D5 motor a legjobb az összes nagyautós dízel közül! Kár, hogy már nem gyártják!

Takumi Fujiwara 2015.07.19. 11:48:14

@Csalfa Romeo: +1

Volvo stílusos, ízléses, az jó darab. A többibe nem ülnék bele szívesen.

Hota 2015.07.19. 12:03:02

Állandóan a japán autók belsejét szapulják, de ennek az Audinak szerintem ritka tré műszerfala van, annak fényében meg főleg, hogy huszonX millió, és 2005-ös évjárat.

Gácsfalvi Róbert 2015.07.19. 12:10:32

Ismét egy sznob!! Aki csak a német autókat ismeri, van az a név: LEXUS és meg van oldva minden:-9

Laci1982 2015.07.19. 12:18:13

Volkswagen: tipikus...alulmotorizált autót vesz, s utána rinyál a teljesítményen. A népítéletek szitkozódásainak és leosztályozásainak fele 1.4es motorral háborog, hogy nem megy az autó....A vw legalább 2.0, de azért az sem versenyautó még.
Az audis egy igényes tulaj. Szép írás. Látszik, hogy költ rá, hogy az autó kifogástalan legyen. Az ilyennek való a prémium. (azért az 1.2 millió őt is és mindenkit szíven üt :) ).
Az E merci meg egy jó vétel manapság, ha kikerüli az ember a problémás évjáratot-változatokat.
Bimmer, volvo semmi extra.

totál kár 2015.07.19. 12:42:21

itt tényleg az dönt kinek melyik forma tetszik.

totalnick 2015.07.19. 13:12:14

tízmillákat kibasznak egy autóra, de helyesen írni nem tudnak. Szervíííz hosszú i-vel (audis), korrigállllltam két l-lel (passatos).

ben1988 2015.07.19. 13:22:30

Audinál, 70 ezres olajcsere? Az igen. Mondjuk a 800e-s befecskendező cseréhez képest ez igazán nem költség.
Viszont a végkövetkeztetése helyes, baromira nem éri meg dízelt venni.

az_igazi_trebitsch 2015.07.19. 13:28:58

"... egyedül az zavart, hogy nem volt benne pohártartó, illetve semmilyen rekesz amibe menet közben tárolhattam volna az innivalót."

És még egy néger inas sem volt, aki legalább felszolgálta volna.
Apropó: az ajtón van valami zsebecske, vagy ilyesmi? Mert abban például remekül elfér egy fél literes ásványvíz-palack. Ha még az sincs, akkor persze marad a szomjanhalás...

beavereater 2015.07.19. 13:41:07

EGR,DPF,CRTD,DSG,PDTD------->EKG_______________________________

Kegyetlen 2015.07.19. 13:43:22

valóban elképesztő lehet az Audi ennyi hibával, ennyicske kilométer alatt...

kapitális 2015.07.19. 13:47:41

Előre látom, ma min fog menni a kötözködés és a sárdobálás. A trolloknak megspóroltam egy kis időt, és kigyűjtöttem mibe lehet a legkönnyebben belekötni:

VW: egy tahó aki írni se tud, meg a távolkeleti betegágyas rész(mondjuk a faszitól egy közepes nyelvtannáci simán agyfaszt kapna).

Volvo: "Mit utazgatsz annyit, meg minek jársz követségekre, tán te vagy a Habony?!"

Audi: Valami duma arról, hogy rohadjon meg minden gazdag, és hogy annyiért veszek autót amennyiért ő szervizelteti az övét, valamint hogy minek ilyen verda, és a lovaskocsi amúgyis sokkal jobb.

BMW: Már a címet is elírta, ez kiváló támadási alap.

Merci: Őt a legkönnyebben a pohártartós rész miatt lehet savazni.

Let the flamewar begin!

kapitális 2015.07.19. 13:48:54

@ben1988: Persze, ha úgy számolsz hogy a benzinesre nulla forintot kell elkölteni. Ez persze tudjuk hogy nem igaz. Mondjuk használatfüggő, lehet hogy sok rövid távot ment vele, és azért kell beleönteni a pénzt, ebben az esetben tényleg jobban jár a benzinessel.

Csalfa Romeo 2015.07.19. 13:59:13

@Takumi Fujiwara: Igazad van, a Volvo talán még nem "kurvult el", de az sem olyan jó már, mint régen. De mondhatjuk, hogy a kezdetek óta nagyjából egyenletesen jó minőségűek a kocsijaik, nem tudni nagy mélyrepülésekről, mint pl. a Mercinél kb. '95 és 2005 között, amikor az A-Klassétól kezdve a S-Klassén át a kocka Vitóig minden kocsijuk imádott lyukasra rohadni.

Wlado 2015.07.19. 14:04:01

Sziasztok, a Vw-vel kapcsolatosan, nektek is feltűnt, hogy ezek a típusú (B6) passatok rohadnak? Én épp a múltnyáron szerettem volna venni egy ilyen passatot, persze a megbízhatóbb 1.9-essel vagy már a 2.0-as CRTDI-vel de azon akadtam fenn, hogy kb. 30 megnézett autóból 28 rohadt volt. Az ajtókon, a krómléc mentén végig a csomagtérajtón és a hátsó sárvédő íveken :D. Először nem hittem a szememnek, de később a 20. autó után már nagyon elbizonytalanodtam hogy ez hogy lehet? A kiszemelt kocsik között voltak 2009-es darabok is és azok is ugyan úgy rohadtak, pedig az már a faceliftes volt... de ezt a vw-betegséget sehol nem említik sehol nem olvastam még, hogy lehet ez? Hogyan engedheti meg egy ilyen gyár, hogy a legnevezetesebb autója ennyire rohadjon... végül 2-es Octaviát vettem, mert azok valahogy mind jobb állapotban voltak, és mert tisztában vagyok hogy egy audi, merci, bmw stb márkának hiába esik negyedére az ára, a fenntartási költsége a vételár magasságához van igazítva.

Lándzsa Erőskar 2015.07.19. 14:07:01

A Passat "összkerékhajtása" Haldex, ha jól tudom, ami nem álladó, tehát kizárt, hogy a fogyasztásba nagyon beleszól (és télen nem sokat ér). Abban igaza van, hogy ez az "összekerék" a kanyarokban nem segít, mert alapvetően elsőkerékhajtás, és mire reagál, már alulkormányzottan az árokban vagy a szalagkorlátban lesz a vas...

Csalfa Romeo 2015.07.19. 14:10:55

A Passat-os képen megakadt a szemem a kocsi mögött álló piros Alfa 33-as kombin - ha azt utánam hajítanák, bizony nem lennék szomorú:)

Szibke 2015.07.19. 14:38:58

@Wlado: Mert ugyis csak szapulnád a vw-t, ha ezzel előállnál vagy pedig bárki.Ezért nem szabad adni az olyan véleményekre, hogy " csak a VW". Minden fajta autót amit megvennél előtte alaposan utánanézni, hogy mi a nyűgje.Minden autónak van több vagy kevesebb.

hpapagaj 2015.07.19. 14:47:32

" Ehhez nyilván hozzájárul az autó megjelenése/tekintélye is. Elengednek, beengednek, lassítanak mindenféle nyomulás nélkül is."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDD Ha lehet én unkább bunkóbb vagyok az ezt hiszőkkel.

Statler Waldorf 2015.07.19. 14:49:32

@kapitális: EZ IGAZ. OLYANOK KÖTÖZKÖDNEK A LEGTÖBBET, AKINEK EGY ROZZANT FOSTALICSKÁVAL "KELL" JÁRNIUK. ITT KIÉLHETIK MAGUKAT, MERT AZ UTAKON CSAK IRIGYKEDHETNEK.

kapitális 2015.07.19. 15:17:58

@Statler Waldorf: Hallottam már ezres Suzukist X6-os BMW-t osztani, merhogy az autó az benzines, és mekkora madár a gazdája hogy ilyen szar olajkályhával jár.

Térspecialista 2015.07.19. 15:22:36

@Kegyetlen: Hát igen.... Sz@r franciát tolok, kétszázötven ezernél járok, de ilyen hibákkal rég kib@sztam volna.... :( Méghogy 180 ezernél beszarik a CR, négy-ötszázezerig hiba nélkül el kéne annak mennie ha normálisan hajcsák...

kuki123 2015.07.19. 15:36:33

Az audis nagyszám
Igazándiból nem is volt nagy baja...csak havonta beszart rajta valami.
Midndezt olyan költséggel mintha havi 1-2 milliót keresnek.
Full extrás, de a teljes belsejét kicserélte.

Elhiszem hogy egyesek szarják a pénzt. De gyakorlatilag neki nejlonzacskóban kell tartani a pénzt, mert ki tudja mi szarik be holnap.

2 misit úgy dobott ki az ablakon hogy nem is volt nagy baja
és alig ment vele 100e km-ert
Jól látszik hogy ahogy korosodni fognak ezek a nagy vasak 0 értékük lesz mert fenntarthatalan horor szervízük lesz.
lásd BMW led lámpa csere
Ezek 6-10 évesen mennek a zúzdába

Hát ha kellene venni prémium kocsit az mazda vagy volvo vagy valami francia kényelmes lenne
VW audi BMW merci messzire kerülve

kuki123 2015.07.19. 15:42:18

@Térspecialista:
pont ez volt amire én is gondoltam.
leszarozott franciával megyek de töredék baja van töredék áras javítással.
oké hogy nem egy kategória telezsúfolva minden szarral..nagyszámok törvénye. De tartósságban ezek a prémium kocsik még ott sincsek mint az alsó kategória.

Nekem ilyen hibákat hozna, ha lenne is pénzem rá kibasznám a picsába, pénz ide vagy oda.

Attól hogy egy kocsi 21 misibe kerül újonnan még nem kellene azt jelenteni hogy a szervízelés karbantartás is 2-5 millió Ft legyen.

Schütii 2015.07.19. 16:08:44

@Laci1982: 140 lóval az a Passat minden csak nem alulmotorizált. De ugye egy idő után bármit meg lehet szokni, nyilván emberünk is fanyalog már mert nem érzi azt a hátbarúgást ami eleinte rabul ejtette. Emlékszem én is mikor a Dacia 1310 TX után beleültem az E30 318i-be, na az valami frenetikus volt amit lépett, még a lélegzetem is bent szorult 1-2-ben pedig mai mércével már pöcsköszörűnek is gyenge a kis bajor a maga 105 lóerejével és 145 Nm-ével.

uki 2015.07.19. 16:15:56

A Passatos 8 ev alatt 42ezer km-t ment. Nem lesz a keves?

Teshow 2015.07.19. 17:01:11

@uki: A Passatba 1 év alatt ment bele 42eKm, ott van az adatlapon. Régi a népítélet post (kb 2009-es lehet), az a megtévesztő.

Laci1982 2015.07.19. 17:08:51

@Schütii: kicsit én is meglepődtem, mikor vissza felpörgettem, hogy milyen motort kevesellt és 2.0-t láttam. De nekem is pontosan 2.0 volt (mondjuk az enyém kombi). 220 lovasból ültem abba...Hááát elég lagymatag is volt :) De ezzel már tisztában voltam, mikor megvettem. Az erejét ezért soha nem szidtam. De amúgy simán elég normális közlekedéshez. Viszont csak a 220 lovacskára emlékeztem szívesebben, úgyhogy elváltak útjaink :) Ettől függetlenül rengeteg olyan ítélet van, mikor elérhető legkisebb motorral vesznek autót (khmmm bömi 316... XD ) és utána írják az ilyen címeket, hogy "vezetési élmény nulla", "Germán Dacia", stb :)

szberci 2015.07.19. 17:27:32

Hát...
Úgy érzem, hogy ez a gyűjtés nagyon távol áll a magyar valóságtól.
Nekem több millió társammal együtt esélyem sincs ilyen autókra, de most megnyugodtam, hogy nem is kellene egy sem. Most mind tényleg ennyire sz*r, vagy csak annak tűnik? A VW/Audi kritikán aluli, még nem perelte be senki ezt a céget a silány minőség miatt csalás, vevő megkárosítása miatt?

Prérifarkasz 2015.07.19. 17:43:36

@Csalfa Romeo: Én is csak néztem mi van ott a háttérben... :)

Liquid_Night 2015.07.19. 17:46:47

A Volvo az valóban elegáns darab, jó ítélet, a gazdája elől szó nélkül lehúzódnék, bár ahogy elnézem nyugodtabb sofőr nálam is...ő nem érzetet, hanem tartalmat vett.

BMW, Audi: igen, a német néplélekben is van egy jó nagy adag tirpákság, másképp nem is tudna így hatni a jobban/rosszabbul eleresztett sudribunkókra...

Passat: a VW fillérb@szó kivagyiságának házassága a káeurópai fillérb@szó kivagyisággal. A Passatos tényleg egy külön állatfaj...

Merci: a pohártartó bizony valós szükséglet hosszabb távon, én el tudom fogadni hogy neki abban igénytelenségnek tűnik az anyósülésre nyúlni a palackért...

Egyébként jó érzékkel választott ítéletek...én is vágynék egy prémiumra, de az összegeket olvasván elgondolkodik az ember a jelenlegi autógyártással kapcsolatban. Tényleg megéri-e, tényleg erre van-e szükségem?

(Volvo azért kéne, nagyfelnivel, T5ösbe')

Prérifarkasz 2015.07.19. 17:54:31

@Schütii: Hát elég lehet, de nem egy lóerőgyár, a 140 Le kb. 1,5 tonnára azért nem egy gyorsuláskirály...

hennpger 2015.07.19. 17:55:22

@szberci: Abból kiindulva, hogy egyik autógyár sem a Máltai Szeretetszolgálat, mindegyik a profitból él. Tehát hogyan lehet a legolcsóbban kihozni a verdát. Meg persze prémium is legyen. Vagyis sznoboknak drágának látszó megoldások legyenek benne. Ilyen szempontból inkább a "kommersz" autók jobbak. mert ha elromlik valami, legalább olcsóbban javítható.

Blogger Géza 2015.07.19. 18:14:07

@Csalfa Romeo: Ja, ezen én is fennakadtam... Le van maradva a fickó kb 20 évvel.

fzoli415 2015.07.19. 18:28:56

@kapitális: kezdem, VW: mi folyik Wolksburgban?! :)

Thor71 2015.07.19. 18:32:02

@Csalfa Romeo: Ezen a betegágy dumán én is jót röhögtem :D

zobod 2015.07.19. 18:52:16

Audi a6: más oka volt annak, hogy gombokért vettem meg azt a kocsit, nem az hogy a német főnök túlhajtotta +3e km-el. Ilyen cégeknél dolgozva majdnem egy évtizedet, nehéz elhinni hogy egy a6 kaliberű autót lecserélnek 100e km-nél. Feltételezem, ez a kocsi is megszolgálta a maga kb. 300e km-ét, nagyfőnöktől nagyfőnök-helyettesen át lekerülve valami részlegvezetőhöz. Nyilván minden karbantartást megkapott, német autóként kiváló minőség és jól egyben van, így aztán emberünknek ilyen sztorival adták el. A legtöbb ilyen szarnémetautós poszt mögött az van, hogy a delikvens a km órának hisz, és komolyan benyalja, hogy van olyan ember aki egy pár éves, 100e km-t futott luxusautót az új ár 1/8-áért elad. Ő meg pont kifogja.

Más kérdés, illető ráköltötte ezt az összeget, akkor újabb 300e km-re lesz egy kurva jó autója. Így kell nézni, és akkor még mindig az új ár töredékéért van egy komoly kocsija.

uki 2015.07.19. 19:33:32

@Teshow: jaaaa...igy mar más. Köszi.

DeezL 2015.07.19. 19:50:35

@Kegyetlen: az első A6 óta nagyon nem tudtak mit felmutatni ami tartósan kurva jó lenne,mert pl ami megjelent 95ben az is tele van lengőkarokkal, az is imádja a magyar utakat.... de mondjuk ott diesel fronton még volt a TDI, meg az 1.9 PD TDI amik jók!

DeezL 2015.07.19. 19:57:11

@ben1988: évi 5000km-re pl nem éri meg ! de ha úgy nézed ,hogy van egy 2.4es 5hengeres diesel autód 175 185lóval, és az nagyjából egy akkora 2.5 V6-al van egy kaliberben ,ott már elég nagy fogyasztási különbségek vannak! és a benzines autók sem szentek a szervizelés terén!ezt nem kötekedés képen! csak pl. a 2.4 MJet 185lovas 166os alfával vegyesben ellehet tempósabban menni 6,5-7literrel,ahogy a D5 volvoval, meg a Sor 5 TDI A6al is pl... nekem jópár EGR-es autóm volt,de nem volt velük gondom még,adni kell az autónak és nem fog telemenni retekkel,ez a tapasztalatom.. részecskeszűrő viszont egy szopás,de ki lehet írni a programból!Turbo az meg használat kérdése is,meg olajcserék függvénye!

Tippszmix 2015.07.19. 21:06:19

"Egy vasdarab kivágta a jobb első gumi oldalát. Az egy szezont sem futott gumi kuka. Két darabot vettem, így a pótkerékre tettük fel a bal elsőt, ezzel új gumi került a 7 éves helyére és előre is egyformán vadonatúj gumik kerülhettek. Éljenek a magyar utak és útfenntartók.."
Ez milyen logika alapján jön össze? Nem inkább annak az anyja pi**áját, aki elszórta a vasdarabot?!
Kb három hete egy ereszcsatornákat szállító tgk-ról hullott elém a rakomány, át is mentem rajta, de szerencsére semmi károm nem lett... A sofőr szerint 30 km-t ment már, de ilyen még nem volt, én meg mondtam neki, hogy azért, mert ez volt az első kanyar 30km után!

Schütii 2015.07.19. 21:29:54

@Prérifarkasz: Hátööö, izé, én öcsém volt Passatját vezettem (B5,5) ami 130 lovas volt, automatával "büntetve", de az nagy gázra ment mint a seggbe rúgott rinocérosz. Na mindegy, mint tudjuk Einstein óta, hogy minden relatív. Én egy kis kehes 77 lovassal járok és azt is csak nagyon ritkán sajtolom ki a motorból. Aki 200+ Lóerő felől érkezik meg a 140-es Passatba annak nyilván punnyadt fosnak tűnik.

DrSzoke 2015.07.19. 21:58:58

Egy valamit tudomasul kene vennunk. A premium kategoria a fogyasztoi tarsadalomnak koszonhetoen nem arrol szol mar regen hogy mennyire tartos. Arrol szol hogy a gazdag vevot kapraztassa el, vegye meg,hasznalja 5-6 evig maximum, legyen elegedett aztan vegyen masikat. Hogy az elso autoval mi lesz 6-10 evesen 2-3-400e km-el az mar senkit nem erdekel.Illetve de.A forumokon kopkodoket. Olcsobb kategoria VS premium a fenntartas szazalekosan ott lesz mint az uj arban a kulonbseg volt.Ez igy van ha tetszik ha nem. Ha nem,nem kell megvenni de meginkabb nem kell basztatni azt aki megvette,szereti es kolt ra. Ha nem koltene ra,akkor sokan jonnenek hogy mi a fasznak vette meg a marha,kolteni kene ra. Akkor az lenne a baj.

Csalfa Romeo 2015.07.19. 22:05:05

@Blogger Géza: Ezt hívják sznobizmusnak. De eljön majd az az idő, amikor a Kia-sofőrök lesznek a sznobok...

digedige 2015.07.19. 22:21:19

@az_igazi_trebitsch: Ej, ej, prémium! 2008-as Bravo Sport könyöklőjében üvegtartó, télen fűti, nyáron hűti a folyadékot.. Akkor ez überprémium? :-)

Scaleo 2015.07.19. 22:25:44

Megpróbáltam elolvasni a passatos ítéletet, de nem sikerült; a fickó sajnos írásképtelen. Mondjuk ez a kép már sokat elárul: nepitelet.hu/assets/uploads/3/6/6/36613.jpg

Hurri Kán 2015.07.19. 23:45:51

@digedige: 1986,Opel Omega A. Ha volt benne klíma, hűtötte, fűtötte a kesztyűtartót.

Hurri Kán 2015.07.19. 23:55:06

@Schütii: igen, ennyi. Egy darabig használtam egy S-Maxot, már a 140 lovas dízel volt benne. Nem nagyon volt olyan forgalmi helyzet, amit normális közlekedés keretein belül ne lett volna elég. Pedig az valamivel nehezebb a Passatnál.

Pp24 2015.07.20. 00:13:34

Mi a véleményetek: ha évente csak 10-15e km-t megyek dízellel, de azt hosszútávon, az jó az autónak?
Ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk áll 1-2, esetleg 3 hetet az autó, de utána mondjuk belemegy 1 hét alatt pár száz, esetleg 1.000 km (hosszú etapok, országúton, autópályán). Városi használatra van egy öreg Cinquecento, így a rövid távok neki jutnak :)

Az ítéletekhez hozzászólva: kicsit azért irigylem, akinek van 70-80e Ft olajcserére.

szberci 2015.07.20. 00:14:58

@hennpger: @DrSzoke:
Értem én, hogy nem szeretetszolgálat és fogyasztói társadalom...
De feltételeztem, hogy van valamilyen evolúciós elmélet - féle a piacon is. Vagyis az elképzelésem szerint annak az autógyártónak, amelyik mindenféle sz*rt lenyom a vásárlói torkán, előbb-utóbb ki kellene pusztulni, nem pedig az elsőszámú autógyártóvá válni a világon.
Ezek szerint én tévedek.
Az emberek (főleg a gazdagok?) igénytelenek.
Kíváncsi vagyok, mikor lesz elege az embereknek a hátukon nyerészkedő bóvliárusokból...

UdjanMineck 2015.07.20. 00:17:10

Végre NEM érdektelen, fos merítés! :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.20. 01:21:22

Kurvanagy respect az Ódi gazdájának, hogy ilyen szinten rászánja a gempát a gép fenttartására.Valahol ez lenne a normális egy ilyen szintű kocsinál, nem pedig az átlagos fillérb@szás.Amire a magyar átlagember hajlandó költenia az a sok sz@r gagyi peresgumi, meg vonatkerék felni, nagyhifi, de hogy a motor füstöl, ordít vagy kiesik a fél futómű, kifordul a kerék a kanyarban, az nem számít.Végre egy üdítő kivétel.

A benzin-dízel hitvitához: én inkább veszem a benzinest, hisz az értékvesztés, meg a magasabb fogyasztás nem von el időt, energiát, nem kell szerelőhöz hordani és addig is nélkülözni a kocsit.Meg valahogy az út szélén megálló autók is szinte mind dízelesek...Na ez nekem nem hiányzik, jó lesz a benzin, kérem szépen... :D

A V70-nél sajnos egyetértek, nagyon kicsi a hátsó lábtér.A 3 éves gyerekem nem fért el mögöttem...Jó, igaz, nem vagyok egy 40 kiló vasággyal, de akkor is.

DrSzoke 2015.07.20. 01:44:23

@szberci: Nem mondanam hogy igenytelenek, inkabb arrol van szo hogy fogalmuk sincs arrol hogy az az auto el fog romlani/kopni egyszer.Addigra mar nem az ovek.Addig viszont mindent megkapnak ami nekik a penzukert kell.Presztizst, erot,kenyelmet felsofokon.Te hogyan vasarolsz mondjuk porszivot? Megveszed, hasznalod, tul oreg neked es kidobod.Valaki osszeszedi a lomtalanitaskor,elviszi,2 ev mulva bedoglik neki.Teged erdekel a nyomora? Nem. Az A6 ujkori vasarlojat sem erdekli hogy 300e km-nel draga injektorokat kellett benne cserelni.Viszont amikor o megvette,egy kurva jo dizelt hasznalt gondtalanul par evig. Itt reszerol a tortenet veget er. Ennyi. Nekem sem tetszik,de ez van. Evekkel ezelott mar irtam egy forumon, nehogy azt higyje valaki,lesz meg C4-es Audi minoseg,vagy kocka passat,de irhatnek 123-124-es mergat is.Az mar elmult,de ki kell abranditanom a japan fanokat,mar a toyota sem a regi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.20. 01:47:03

@Pp24: Egy hét alatt pár száz, meg esetleg ezer, az molyfing.Nekem olyan szokott lenni, hogy két nap alatt kétezerötszáz, na az már hosszabb táv, de még arra se mondanám, hogy nagyon hosszú.:D
Direkt írtam betűvel, hogy senki ne nézze elgépelésnek.
A dízelmotornak tudtommal nagyon nem jó a sok kis rövid táv.A napi 50-70 még simán lehet rövid...De persze azt csinálsz amit akarsz, ha rám hallgatsz... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.20. 01:51:11

Meg teccett az is, hogy a Volvót felsöbbrendűként taglalja.Itt felénk minden negyedik autó Volvo, asszem, kicsit sok embert néznének felső kategóriásnak... :D

Pizso 2015.07.20. 07:39:05

@totalnick: Miért lenne követelmény a nyelvtan ötös a 10 millás autóhoz? Akkor az összes nyelv náci Rolls-ban ülne és nem itt nyomkodna.

LoveKills 2015.07.20. 09:15:19

@szberci: olvastad a Volvos ítéletet?! Miről beszélsz?! Ne említsed egy lapon a többivel! VOLVO FOREVER!

börtönőr 2015.07.20. 09:27:51

A dízelmánia átalakulásához generációk kellenek. Akkora városban lakom ami átlósan 3km. Az utcában csak nekem van benzines autóm. Amikor megtudták, teljes sokk! Szomszédom vett egy új dízel Yarist,eljárnak vele a központba bevásárolni 1,1km vagy az állomásra mert vonattal járnak ha már messzebbre kell menni nehogy "valami legyen" az úton. Szerintem még életében nem volt bemelegedve szerencsétlen autó.
És nagyon sok ilyen ember van vidéken.

LoveKills 2015.07.20. 09:31:37

@börtönőr: dízelre az emberek 70-80%-ának semmi szüksége. De manapság az a menő. Mert a legtöbb ember konzumidióta, kifele élő, szomszédnak imponálni akaró fasz. Aki képes használni az agyát és NEM megy egy évben 30-40e km-t, az benzinest vesz. Ennyi. (Azon kívül, hogy egy bizonyos km felett a dízel jobban megéri, más előnye nincs a benzinhez képest. Viszont van vagy 4-5 hátránya.)

digedige 2015.07.20. 09:50:59

@Hurri Kán: Nem az elsőségre akartam világítani, hanem, hogy kortársak között lehet meglepi egy prémium és egy alsóközepes között...

börtönőr 2015.07.20. 10:01:53

@LoveKills: "... kifele élő, szomszédnak imponálni akaró fasz."
Erre jó példa még a klíma. Sokat bringázok,van úgy 15 ház ahol látom,hogy van. Szinte az összes áll a 39 fokban, hétköznap délután amikor már otthon vannak. Mikor használja,ha most nem? Semmikor. Azért van,hogy lássa az utca népe.

LoveKills 2015.07.20. 10:06:05

@börtönőr: ehhez nem tudok hozzászólni, mert én gyűlölöm a hőséget, és bár nincs klímám még otthon, de ha lesz, az biztos, hogy nem dísznek fogom tartani. :)) Már 27 fok felett bekapcsolom, az biztos.

báró Csekonics 2015.07.20. 12:55:47

Sokan elfelejtik a használtautó vásárlás nagy igazságát, miszerint az emberek (általában) azért vesznek autót mert használni akarják és azért adják el mert nem akarnak már költeni rá.
Aki ezt szem előtt tartva vesz használt prémiumautót az talán megkíméli magát pár kellemetlen meglepetéstől - vagy legalábbis felkészül rá.
Meg persze azt is tudni kell, hogy általában ezekhez drágábbak az alkatrészek és sokszor olyan dolgok is vannak bennük ami az olcsó kisautóban nincs.
Ja, dízelben azért a nyomaték is jó érzés - ahol benzinest simán vissza kell pakolni és padlózni, dízellel kicsit jobban benyomod a gázt és sebességtartás helyett már előzöl is.
A dízel tud nagyon takarékos és (ha épp az kell) nagyon erős is lenni. Cserébe van pár olyan részegysége amit imáiban emleget a tulaj hogy el ne romoljon :-)

firg_firg 2015.07.20. 13:11:26

"csakis ízlés kérdése" - na vegre, hogy kimondta valaki. Ja hogy egy nemet mondta, nem egy tipikus sutyerak magyar "nagyautomvan" paraszt? Messze van meg Europa.

"Lehuzodnak, beengednek, meg az auto megjelenese" - ismet tipikus ujgazdag paraszt gondolkodasmod

firg_firg 2015.07.20. 13:17:14

@börtönőr: Hat mert draaaga az aram!

Ez olyan mint amit a minap lattam: Audi Q7 valam olcso szar kinai gumikkal.

dmwd 2015.07.20. 13:24:12

@LoveKills:
Olyan ember is dízelt vesz, akinek már égett benn a kocsiban baleset miatt ismerőse vagy rokona. :(

báró Csekonics 2015.07.20. 13:24:14

@firg_firg: tipikus második tulajos jelenség. X5-nél még jellemzőbb (mondjuk abból régebbi darabok is vannak, idősebb típus). Megveszi a hordófelnis-peresgumis cuccot, aztán jön a nagy meglepi mikor komplett szettet kéne cserélni hogy simán hatszámjegyű összeg - darabja... Ezért látok annyi elsőszériás X5-öt szinte nullára futott nyári peressel télen is. A szerviz mellett az ilyesmiket is be kell azért kalkulálni sajnos. (Arról nem is beszélve hogy a magyar utak még nagyon messze vannak attól hogy a /40 és az alatti gumikkal tartósan lehessen rajtuk közlekedni gond nélkül.
Vagy a futómű esik ki, vagy a tömés a fogadból.

LoveKills 2015.07.20. 14:34:03

@dmwd: Ez a szempont nem jutott eszembe, de természetesen aláírom. Ilyen tragikus szempontokat azért - szerintem - ritkán mérlegelnek akkor, amikor a benzin vs. dízel autó választása a kérdés. De nyilván, ha valakinek ilyen tapasztalata van, akkor érthető, ha a sírig dízel autót választ az illető..

kapitális 2015.07.20. 15:38:28

@Pizso: Nem az, hogy nyelvtan ötös, de rendesen fájt a szememnek olvasni az önjelölt nyelvújítót, pedig én is gyakran vétek hibákat.

Wlado 2015.07.20. 20:07:08

@Pp24: Szia, én sosem értettem ezt a dízel utálatot, pedig volt benzines és van dízel kocsink is... az egyik dízelbe 470 000km-t tekertünk bele, és minden nap csak 7km-t ment reggel munkába 7km-t délután haza, + kisebb nagyobb utak, az égvilágon semmi baja nem volt motornak, egyszer kellett a turbot felújítani, ami ennyi km alatt nem nagy szám... a mai napig megy ja és egy 22 éves Common rail-es olasz autóról beszélünk (szar olasz mi?!)... a másik kocsink a hírhedt fő gonosz pdtdi motoros (nem írok márkát, mert a sok gyökér csak kötekedne) kocsit szalonból vettük azzal is csak ilyen 20km-k vannak leggyakrabban de hosszú távra is használjuk... ebben még csak 100 000km van. Ráadásul ezt mind úgy csináltuk hogy mindkét kocsinak az átlagfogyasztása 4.5 liter... nem hülyéskedek, nem computer számítási hiba... mert szinte mindíg az 55 literes tankot 1200km alatt járunk ki. (vissza lehet számolni)... Szóval a két autoval eddig kilehet számolni mennyit spóroltunk meg, ha csak 100km-re 3 literrel számoljak kevesebb fogyasztást mint egy benzinesé akkor összesen 570 000 km alatt durván 6 millio forintot sporoltunk meg (egy új autó ára) Ennek ellenére semmit nem költöttünk az autóra... a kopó alkatrészeken kívül, bár ugye azt a benzinesre is kell... És így egyszer sem aggódtunk hogy hogyan fog elhúzni akár 700kg-t pótkocsin, vagy nagyobb túrákra menni felpakolva családostól és kamionokat mellőzgetni. De mi tisztában vagyunk vele, hogy egy dízel nem a csicska gyorsulgatásra és széttaposásra hivatott, hogy hidegen hogyan használjuk...stb Az autóvételről meg annyit, ha valakinek van 2-3 millája használt kocsira akkor ne legyen már olyan suttyó hogy ne vigye el egy márkaszervízbe bevizsgáltatni az autót durván 10 000ft-ért. Én is használtan vettem meg a 3. dízel autónkat, kinéztem milyenek vannak visszanézhető elektronikus szervízkönyvel, elmentem megnéztem, kipróbáltam, ha okés volt minden akkor elvittem márkaszervízbe gépen végignéztek rajta mindent és szevassz tavasz az autónak kutya baja...

Wlado 2015.07.20. 20:32:24

@Pp24: ja, és a kérdésedre a válasz, igen, szerintem megéri, akár még ezeket a ,,modenr dízel˝ DPF/FAP meg már még egyéb hülyeségekkel felszerelt euro20as sz@rokat is eltudsz így használgatni ahogy írtad, de azt már tényleg nem szabad rövidtávon használni mert akármilyen modern legyen, a dízel kormol, és ezek a szürők hideg járatásnál meg a rövidtáv miatt regenerálódni nemtudásuk miatt telnek meg a legjobban.

propcsi 2015.07.20. 22:14:33

@dmwd: Ezt kifejtenéd?

Busz? Teherautó?

Mostanában elég rendesen égnek......

Prérifarkasz 2015.07.20. 23:37:33

@Schütii: Így van, minden viszonylagos... A seggberúgást ugye a turbo okozza, a dízelek e nélkül elég lomhák lennének. Benzinesnél egy 80 lovas is fürge tud lenni, ha könnyű, csak nincs seggberúgás... :)
Rengeteg olyat ismerek,aki 100-110 lovas dízelt hajt, ott is van seggberúgás, de nagyon sokuknak mégsem elég vmiért, ezért csippelik...
Nekem van egy 2 literes turbós benzines vasam, az 3000-nél tudja a 278 Nm-t, nekem az épp elég, imádom... Tudom,hogy a mai dízelekből sok már 500 Nm-t is tud, de ez a világ engem valahogy nem vonz... Hiába,öregszem... ;)

kapitális 2015.07.21. 08:47:45

@Prérifarkasz: Hát nem tudom, többször vezettem egy 1.3-as WagonR-t városban és hosszútávon is, az minden volt csak fürge nem. Ellentétben mondjuk az 1.5 dci-s Kangoo-val, ami ilyen 110 körülig teherautós viszonylatban egész jól megy.

Hu Szi 2015.07.22. 14:21:38

@kuki123: Ez így van.Vettem egy citroen c4 grande picassó egyterűt.Van benne 180.000 km. Hibalista: légrugó csere, biztosíték tábla csere, 1 db tűzkarika csere. 6 év: 100.000 Ft szerviz költség.Előző passatom havi 100e Ft kiadás volt, és ami a legbosszantóbb, hetente több órát a szervizben üldögéltem.Ezzel szemben az egyterűben észre se vesznek, a passatban lehetett "feszíteni".Én inkább "szürkülök" mint vagizzak és havi 100-at dobáljak az ablakon, még ha tellik rá akkor is.

rashy729 2015.07.22. 16:20:06

@geegee: "Meg valahogy az út szélén megálló autók is szinte mind dízelesek" haha haha ha ha. Ez így erős sarkítás :)

"...az autók simán lehúzódnak előle, egy egyenrangú kereszteződésben is előbb elengedik nyomulás nélkül..."

Hát meg az anyukád bokáját. Ha (én) engedlek be az azért van mert:
1. jó arc vagyok és nem akarom hogy fél napot ott dekkolj a kereszteződésben vagy a megszűnt sávban te nyomorult,
2. mert nekem is jól esik fordított helyzetben,
és attól függetlenül hogy én is német prémiumban ülök, ha valaki beenged azt annak könyvelem, Ő hogy egy segítőkész vezető (amit mellesleg, egy nap alatt egy kezemen meg tudok számolni).
Úristen, de felidegesít az ilyen gondolkodás...

Allehandró 2015.07.22. 22:59:06

@Gácsfalvi Róbert: Tudod mennyi hozzá a kéttömegű lendkerék? Ne keresd 750, kuplung 230 meg munkadíj.
És meg van oldva minden gondunk. (is 220d)

Pp24 2015.07.23. 22:58:27

@Wlado: Köszönöm az írásod. Csak most volt alkalmam válaszolni.
Egyébként én úgy gondolom, ha beindítom az autót és megyek vele 1-1,5 órát folyamatosan, az már hosszútávnak minősül. Üdv.

beavereater 2015.07.24. 17:15:15

@Wlado: 22 éves CR diesel? Hülyeségeket ne írkáljunk már, pls.:www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=2097395771
2019-ből igazán megírhatnád, hogy Viktort melyik testrészére húzták fel, ha egyáltalán:-)

Wlado 2015.07.24. 23:42:45

@beavereater: Ha nincs bizonyítékom hülyeségeket nem írok le, szóval a gyengébbek kedvéért a Fiat a 90es évek közepén dolgozta ki az első common rail-es rendszert és 97től már alkalmazták is pl a 156os alfákban, de nekünk van egy 94es fiat crománk (bocs így csak 21 éves) amiben már common railes motor van, a gyári oldalsó díszlécbe is bele van nyomva hogy common rail system, a kocsi olaszból volt behozva, állítólag az olaszok eleinte féltek ettől a technikától és ezért az első ilyen kocsikat csak Olaszországban árusították. Ezt a sikert látva a többi autógyár is próbált erre rá állni de sajnos annyit nem bírtak gyártani belőle hogy mindenkinek jusson, ezért a vw konszern kidolgozota magának a pdtdi-t, de 2008-ra már a vw-nek is jutott a common railből, ezért felhagyott a pdtdi fejlesztgetésével, mert így gazdaságosabb volt. A bicajos linkkel meg a Viktor testrészével nem értem mire akarsz utalni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.25. 02:12:38

@rashy729: A lehúzódó autókat nem én mondtam, csak szólok; ne anyázkodj nekem, légy szíves...
süti beállítások módosítása