Panaszkodás F1-módra

  2011. január 14. - ommm Címkék: forma1 omm villámposzt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Olvasom az Indexen a hírt, mely szerint a pilóták panaszkodnak a túl sok kezelőszervre a kormányon. Kérem, kérem, sok a gomb? Na, srácok, itt a nagy alkalom hogy visszatérjen a H-váltó és a kuplung a játékba és száműzhetitek a sok gombot is. Kettő elég lesz: egy a víznek, egy a rádiónak és csókolom.

Én ugyan igazán nem ragaszkodom hozzá, hogy az F1 a technológiai fejlődés melegágya legyen, a versenyhez annál inkább.

Mai villámposztunkat olvashatták.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr22583587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hpty 2011.01.14. 15:37:02

Legyen akkor érintőképernyő! XD

Artie 2011.01.14. 15:43:05

...és ezek után még kérdés, hogy miért Sennát tartom a legnagyobbnak, közvetlenül utána Prostot?

Ha ezeknek a mai fiúknak másfél óra alatt 2000-szer kellene kuplungolni és váltani... hát leszakadna a lábuk.

És a sebesség sem sokkal másabb, az akkori turbókkal is mentek annyit, mint a mai szívókkal.

keletisarok.hu 2011.01.14. 15:45:04

Én gyűlölöm a forma 1-et, de nem szoktam fikázni, mert sokan szeretik, és ezt tiszteletben tartom. Mikor megláttam, mennyi mindent kis pöcsöm gombok nyomogatásával intéznek el, aszontam: ezek b.zik (csak meg kell nézni, ki pénzeli az egészet...).

A régi felvétel a tuti, amin a csávó virsligumikon izzít, és már csak indulás után kapkodva húzza a szemére a védőszemüveget. ;)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.01.14. 15:47:04

Rádió se kell, van tábla amit lehet lóbálni, a pilóta meg legyen önálló.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.01.14. 15:54:08

Ezek a pilóták már a gombos váltón nőttek fel, kivéve egyet-kettőt. H-kulisszás váltót, meg kuplungot nekik! Ennyi pénzért legyen már tényleg kemény vezetni. Vannak a G-erők, de csak szorítani kell a kormányt, meg ujjal váltani. Többi elektronika. Kíváncsi lennék, milyen köridőket futnának manuális autókkal...

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2011.01.14. 15:54:29

margóra... de legyen csak a fejlesztések melegágya... ahogy az űrprogram során is számos technikai vívmánnyal gazdagodtunk, a forma-1 is ontja az újításokat, szóval... szerintem ez nem átgondolt villámposzt :)

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2011.01.14. 16:00:05

minden ilyan high-tech f1 cikk után jön a fika egy csomó helyen. honnan tudjátok, hogy ezek a srácok nem örülnének, ha visszakapnák a váltókat, meg a 2 gombot?! amúgy egyszer valaki tényleg megkérdezhetné tőlük.

ezen kívül szerintem nem lesznek kevesebbek ettől a sok tekerentyűtől, meg gombtól, de tény, hogy más, mit 20 évvel ezelőtt. elvégre ők már olyan dolgokat is képesek állítani, amit a korábbiak elképzelhetetlennek tartottak, vagy csak simán örültek volna neki. most pedig verseny közben folyamatosan lehet velük babrálni, és még 100 másik dologra figyelni.

én azért még szeretem az f1-et, na :)

gerrri 2011.01.14. 16:01:24

Ja már csak szorítani kell a kormányt, a többi elektronika... Persze akár már nagyanyám is tudná vezetni ezeket a kocsikat. Azért ne essünk már át a ló túloldalára.

llaller 2011.01.14. 16:01:37

nikilauda megmondta annak idején: a mai f1 autókat egy majom is el tudja vezetni

keletisarok.hu 2011.01.14. 16:02:46

"a forma-1 is ontja az újításokat"

Pl.?

davez 2011.01.14. 16:03:59

az f1 továbbra is maradjon a "technológiai fejlődés melegágya", azonban a kormányon a gombokból "Kettő elég lesz: egy a víznek, egy a rádiónak és csókolom". Menet közben ne állítsanak semmit. mi a f...m ez már kérem szépen?! számítógépes játék?!?! továbbra is hajrá f1, de az már tényleg durva, hogy nincs verseny mert egyik kocsi épp 70%-ra van állítva, a másik 83,5-re, a harmadik megint másra, meg a gumi, meg a páratartalom, meg a fék, meg mittomén még mi... hát bazz. nomindegy... a régi versenyek az életben nem jönnek vissza. nem a pályán dől el a cím, hanem a mérnökök kezében..

az igazi az lenne, ha a mérnökök hozzájárulásával a kíváló pilóták megnyernék a VERSENYT!

Balt 2011.01.14. 16:06:28

Igenis legyen az F1 az autóipari innovációk kísérleti terepe, de ettől még az ivás meg a telefonálás lehet "kőkorszaki", lásd ivás: Funes - Fennakadva a fán, rádiónak meg Mézga Aladár. :)

davez 2011.01.14. 16:06:51

@llaller: ez nem igaz. szerintem a majmok nem tudnák elvezetni, mivel nagyjbából 1 hét intenzív tanfolyam szükséges ahhoz, hogy a kormányon lévő rengetegből meg tudd tanulni a megfelelő billentyű kombinációt ahhoz, hogy be lehessen röffenteni a gépet XD

Cook kapitány 2011.01.14. 16:07:02

Hát ja, tényleg milyen tirpákok ezek a mai F1 pilóták, egyik sem tudna végigmenni a pályán a sok gomb nélkül. Bezzeg Fangio, ő még tudott vezetni, akkoriban még lábbal hajtották a kocsikat, az volt az igazi sport!
Most meg mi van? Csak a gombokat nyomogatják, azt a nagymamám is megcsinálja. Miért nem velorexszel indulnak? Abban csak a duda volt gomb, megnézném azzal milyen köridőket csinálnának ezek a mai piperkőcök.

Balt 2011.01.14. 16:07:59

@davez: Ja kérem, akkor kerékpárt, meg atlétikát kell nézni. :) Igaz, ott meg a gyógyszeripar és orvostudomány a fő "szponzor"...

Balt 2011.01.14. 16:12:06

@davez: Aztán a TC-s tesztekből azt is tudjuk, hogy a kuplung, a fék (és persze a gázreakció), no meg az extrém kis áttételű kormánymű merőben más egy sportos utcai autóhoz képest is, az F1-ben mind brutális még csak a pályán tartáshoz is. És akkor még csak egyedül mentünk egy kört, ha egyáltalán sikerül...

davez 2011.01.14. 16:12:34

annyit azért még hozzáteszek, hogy a mai pilótáknak is max tiszteletem! azt egyáltalán nem merném kijelenteni, hogy ők kevésbé tudnak vezetni mint anno a "nagyok". csak a mai világ mást követel..

keletisarok.hu 2011.01.14. 16:13:23

@hujabuja: "Ez olyan, mintha mostantól mindenki csak Commmodore 64-en játszhatna újra, vagy ZX Spektrumon."

Sántít, mint minden hasonlat.

Szerintem az lenne a legigazságosabb, ha futam előtt kisorsolnák, melyik sofőr melyik autóval versenyezhet (az ülését viheti).

Addig mókusvakítás az egész.

Balt 2011.01.14. 16:15:17

@Balt: Aztán jönnek csak a környezeti paraméterek (hőmérséklet, eső), a gumihasználat - ha úgy tetszik, "megelőzés" céljából :) -, az elrajtolás (amit még automatával és kipörgésgátlóval is el lehet szúrni), aztán az ún. verseny...

cr500 2011.01.14. 16:18:42

ez marha jó,pár hónapja volt egy poszt ott azt mondtam,(és most is),hogy egy mai pilóta nem tudna versenyezni egy 80-as évekbeli géppel,az tuti,erre akkor mindenki lehujjogott,hogy dehogynem,hát a hamilton is ment a senna hondájával,igen ám,de nem versenytempót,meg nem üldözték huszan.Most meg mindenki azt mondja,hogy mégse tudnának menni,de jó,hogy eggyesek azt se tudják mit beszélnek,tiszt. a kivételeknek

Casoli 2011.01.14. 16:34:24

Erre a régi kontra új történetre visszatérve érdemes megnézni a tube-on, mikor bizonyos L. Hamilton egy a mostaninál kicsit örgebb McLarenbe (Honda v6 T) ült, s ment néhány kört.
Majd véleményt alkotott.....

HUNTheDon 2011.01.14. 16:37:43

Na azert az F1 SOHA nem kizarolag a versenyzesröl szolt, igenis a fejlödesröl. Es nem hiaba nem PILOTAversenynek, hanem AUTOversenynek hivjuk. Regen volt a csapat v. gyar altal epitett auto, amit kb mindegy hogy ki vezetett, senkit nem erdekelt hogy ki nyeri, csak hogy milyen auto. Sajnalom amugy azt is hogy az autogyartok helyett energiaitalt meg repülögepet latok a palyan...

Nem a versenyzes ellen szolok, de basszus 2011 van, jo hogy nem ketütemet akartok meg botvaltot... Legyen hitech minden, ugy a jo. Azt nem ertem miert nincs lazadas az EGYHAT ellen??? Engem az haborit fel mindennel jobban.

Inner Circle 2011.01.14. 16:46:02

@llaller: nagy bajnok volt Niki Lauda, de ezt nem kellett volna mondania. Pár év múlva be is ült a Jaguar F1-es gépébe, és az első körben néhányszor kicsúszott, az úton se tudta tartani a gépet, nemhogy bármilyen értékelhető időt ment volna. Rajta röhögött mindenki. Azóta is jó eséllyel jön be az ellenkezője annak, amit állít. Például 2010 augusztusban megjósolta, hogy Vettel lesz a VB, és ekkor kezdődött Seb vesszőfutása. Lauda reagált is, és később már azt mondta, hogy Alonso a legjobb pilóta és ő fog nyerni. Több sem kellett Vettelnek, bajnok lett :-)

KAWAszaki 2011.01.14. 17:03:18

Meg van a megoldás:
Az autó vezetését rádión keresztül végzi a húszfős telemetria-team a boxból, a pilóta dolga meg a kapaszkodás, és hogy el ne hányja magát a G-erőktől...
Bi-o-ro-bot :)

keletisarok.hu 2011.01.14. 17:08:44

@hujabuja: "márkák és istállók versenyeztek" Tehát nem celeb pilóták. ;)

@Rocko-: "KERS"

Bammeg, lassabban sorold a számtalan újítást, mert nem győzöm olvasni. :)

Jay350i 2011.01.14. 17:09:58

visszatérhetne már az összes IGAZI sportautóba a kézi H-váltó kupplungostól, utállom a sok SMG-t meg DSG-t meg minden automatizált sz_rt hiába kapcsolnak baromi gyorsan az élményt tizedére rontják!

keletisarok.hu 2011.01.14. 17:10:43

@HUNTheDon: Habár nem vagyok az összehasonlítgatás híve, mert az mindig torz képet ad egy konkrét fdologgal kapcsolatban, de meg kéne nézni, a többi technikai sportban mi változott az elmúlt 50-60 évben.

Gpety 2011.01.14. 17:11:25

Szerintem is sok az elektronika, a jó autón múlik minden. Biztos vannak különbségek a pilóták közt, de a lényeg az autóban rejlik.
Mikor behozták, hogy nincs kipörgésgátló, akkor örültem, persze ezt is kisumákolták a fejlesztők és készítettek "kipörgésgátlónak nem látszó kipörgésgátlót", nem is nagyon pörgött ki még egyik sem.
Nem kellene teljesen visszabutítani az autókat, de igazából az F1-nek a nyers erőről és a vezető tudásáról kellene szólnia.
Most viszont egyre inkább gyengébb motorok vannak, amik fejlesztése be van sajnos fagyasztva, a másik oldalról meg sok az elektronika.

rAzOr 2011.01.14. 17:11:26

De jézusom basszus azért ne fikázzátok őket meg ne "bezzeg a régi F1"-ezzetek, mert tényleg kurva nehéz lehet megtanulni és úgy fejben tartani ezeket a gombokat, gomb-kombinációkat, hogy verseny közben már szinte reflexből jó gombot nyomjon az ember. Szerintem Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Webber, stb. ugyan úgy el tudnák vezetni a régieket, és még szerintem az idősebbeknek vagy talán mindenkinek jobban tetszene, mert egyszerűbb.
Arra meg hogy vezessenek egy kört Velorex-el (nem tudom melyik "zseniális elme" írta ezt) csak azt tudom mondani, hogy szerintem az még 100-zal sem tud menni, egy mostani F1-es meg 300 fölött van, és akkor "vajon" melyik lenne a jobb kör? úgyhogy...

(nem olvastam végig az összes kommentet, úgyhogy lehet, hogy valaki már mondta ezt)

nagyiWRX 2011.01.14. 17:14:19

Mindenki igy gondolja csak a pilóták nem :)
itt egy video amibe 1 percnél kérdezik Hamiltont mit gondol a turbós kocsiról:
www.youtube.com/watch?v=K0Kez3P44Qo

keletisarok.hu 2011.01.14. 17:17:21

"mert tényleg kurva nehéz lehet megtanulni és úgy fejben tartani ezeket a gombokat, gomb-kombinációkat, hogy verseny közben már szinte reflexből jó gombot nyomjon az ember."

Szerintem nem nehezebb, mint az írás-olvasás megtanulása. Az meg már ment 5-6 évesen is... ;)

Arra a zért kíváncsi lennék, a nem túl távoli múlt régi nagyjai hány órát toltak le szimulátoron, és hányat a maiak.

sfdrake 2011.01.14. 17:26:16

@Artie:

Nekem Senna a nagy kedvencem és a Lauda által elkezdett edzést ő fejlesztette tovább majd Sumacher vitte tökélyre, ők már nem a kiszállok rágyújtok sört iszok típusú pilóták voltak, éppen ezért gondolom azt hogy a mostani F1 re kitenyésztett brutális kondiban lévő pilóták könnyebben boldogulnának a 20-30 évvel ezelőtti autókban, mivel jobb a kondijuk a terhelést is jobban bírják mint az akkori pilóták, illetve a régi pilóták nehezebben kezelnék a mostani autókat, természetesen 25-35 évesen a fénykorukban. A versenyzés a sok kütyü ellenére nem könnyebb most se, sokkal erősebb a mezőny mint valaha, pont az miatt hogy tenyésztett, sok féle sportot űző nagyon jó erőnlétben lévő pilóták vannak. Már nem igen látsz olyat hogy alig bírnak kiszállni az autóból úgy legyengülnek, ez nem azért van mert könnyű a dolguk hanem azért mert jó a fizikai kondíciójuk, Button 2009 ben szépen bekocogott Monacoban a díjátadásra mert rossz helyre parkolt le, szerintem ez a régieknek nem nagyon ment volna mikor sokszor szinte ájultan szedték ki őket az autóból.

fagzal 2011.01.14. 17:27:59

Sőt, töltsenek vizet a motorba. Benzinnel könnyű háromszázat menni! :)

sfdrake 2011.01.14. 17:28:21

@llaller: Aztán beült és össze is tört egy autót, mert egy majomnak lehet megy de neki nem ment :D

2011.01.14. 17:30:05

Na 1.6 után H váltó aztán kirúgják a kocsi alját és flintstones nem? És a váltó nagyon nem a kormányon lévő gombok közt van.

Drehas 2011.01.14. 17:32:30

Régen még a manuális korszakban a pilóták úgy kimerültek a futam végére hogy néha még állni is alig bírtak.
Most meg vigyorogva futkároznak a verseny végén.És ez nem azért van mert edzettebbek a mai srácok,hanem azt hozta magával a fejlődés hogy kevesebb dolguk van(kuplung kéziváltó nincs)és azt a kevesebb munkát is segíti a szervó és az elektronika.
Persze így biztonságosabbak a futamok,de sterilebbek is.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.01.14. 17:38:48

Abs, és kipörgésgátló is hamarabb volt utcán. Max a nyugdíjas kormányról kapcsolás jött az F1-ből. Még szimulátoron is manuálisan (G27) vezetek:P

sfdrake 2011.01.14. 17:41:25

@Drehas: Azért az is sokat tesz szerintem hogy jobb a kondijuk, Persze a fizikális dolguk kevesebb, de több a munka a beállításokkal, nagyobb koncentrációt igényel a sok gomb miatt, egy kicsit eltekeri és már bukik is tizedeket körönként. Nem olyan egyszerű azért szerintem a mai autókat kezelni sem.

Rocko- 2011.01.14. 17:58:42

@keletisarok.hu: bammeg, nem írtad, h kisregényt írjak.
írtam egyet. majd írnak még többet mások.

eventus 2011.01.14. 18:06:54

keletisarok.hu: Szerintem baromság amit mondasz, mert megszabott!, egyenlő feltételek mellet kell megépíteni az autót.
Most ez a redbullnak sikerült a legjobban.
Nem hiába van konstruktőri világbajnoki cím is.

Drehas 2011.01.14. 18:08:38

@sfdrake:Persze hogy a mai autókhoz is tudni kell,nem elég jóskapistát becsábítani és beszíjazni a gépbe.Ezzel aszt akartam mondani hogy a régi autók sokkal jobban megterhelték a pilótákat fizikálisan.A mostani autókban mentálisan (is) kell toppon lenni.

keletisarok.hu 2011.01.14. 18:17:09

@Rocko-: Nem hinném, hogy 3-4-nél többet fel fognak tudni sorolni. De talán még annyit se.

@eventus: A "baromság/marhaság" stb. minősítő jelzőket hagyjuk már meg a nagyeszű mérnök úrnak, ha kérhetem.

Egyébként szerintem pont EZÉRT nem baromság a javaslat.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.14. 18:19:19

A F1-nek a technológiai fejlődést kell képviselnie. Sajnos az utóbbi években ez nem nagyon valósul már meg abban a formában hogy mi sokat hasznosítsunk belőle. Szerintem túl sok a szabály.
Én 3 fő szabályt vezetnék be, a többi a mérnökök dolga.

1,Maradjon forma autó, kint a kerék, szárnyak stb.

2, Biztonsági előírások maradjanak

3, Max 100 kg üzemanyag/ verseny, ez évről évre csökkenhet.

Azt, hogy most sor 4 V8 vagy épp V12 motorokkal oldják meg nekem mindegy. Lehet diesel, hidrogén, gáz vagy tisztán villany is ha meg tudják oldani. Értelemszerűen van ami most nem játszana (100 kg akksi nagyon kevés), de pont ez ösztönözne minden techológiai fejlesztést. Persze lehet finomítani, pl. olyat betiltani, ami valamiért biztos nem terjedhet el az utcai használatban. Király a Dupla difúzor és az F csatorna, de ezt az életben nem látom az utcai autóban, márpedig az egésznek akkor van értelme ha az utcára át tudunk vinni valamit.

keletisarok.hu 2011.01.14. 18:26:27

OFF

bocs, nem jelző a baromság, hanem állítmány

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.14. 18:56:50

Szerintem legyen inkább a fejlődés melegágya. A versenyt meg ésszerű, és nem idióta szabályokkal kell fenntartani.

Rocko- 2011.01.14. 19:42:08

@keletisarok.hu: ABS, kerémia fékek, szénszálas anyagok, különféle ötvözetek legyen az fém a súlycsökkentésért vagy a gumi ötvözetei, az üzemanyag összetétele.

Hurri Kán 2011.01.14. 19:57:07

Bizony! Verseny legyen, ne számítástechnikusok és rádióamatőrök összecsapása :)

wiha (törölt) 2011.01.14. 20:33:59

@Balee: "ahogy az űrprogram során is számos technikai vívmánnyal gazdagodtunk, a forma-1 is ontja az újításokat, szóval..."

Persze, csak nem az autoipar szamara. Muszaki szempontbol egy F1 autonak sokkal tobb koze van egy repulogephez, mint egy autohoz. Az autoipar szinte semmit nem tud az F1bol felhasznalni.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2011.01.14. 21:08:48

@wiha: de, csak át kéne gondolni... lesz KERS-es Porsche, illetve az autók karosszériájának összetételét is folyamatosan fejlesztik és veszik át (carbon szálas anyagok). Ütközési zónák és megoldások. A kormányon lévő füles váltó... és még lehetne sorolni.
Vagy akár a most divatos 1,4-es turbó motorok... azt is az ihleti, hogy korlátozva van a motor űrmértéke az F1-ben, mégis maximális erőt kell kihozni belőle, minél többet.
Szélcsatornás kísérletek... a légellenállás csökkentésére, és a leszorítóerő-megoldások az utcai sportkocsikon, és még addig lehetne sorolni...

bda 2011.01.14. 21:28:53

Kétségtelen az F1 egy rendkívül innovatív sportág amelyből nagyon sok minden bele került az utcai autókba.
Kérdezem biztos, hogy szükségünk van ezekre az új dolgokra?
Maradjunk az autóknál, 25-30 évvel ezelőtt is közlekedtek emberek autókkal és akkor is voltak jó autók. Van egy ügyfelem él hal a Jaguárokért restaurálja is rendesen őket több is van neki de a legfiatalabb is már 25 éves. Egyszer egy E-Type-al (5300 CCM, 12 henger 270 LE, Automata) vitt egy kört, meg egy másik ügyfelem is egy 2009 évjáratú AUDI A8 long (4.2 TDI, V8 340 le) kb. ugyanolyan hosszú úton vittek mindkét autóval és kb azonos sebességet értünk el 180 Km/h-t, nos azt kell mondjam az AUDI az élményt illetően, a nyomába nem ér a 40 éves Jag-nak. Jag-ban a hang, a rázkódás, a megfordulás csikorgó kerekkel, nincs, ABS, ESP, ASR meg a hasonló dolgok miatt felülmúlhatatlan igazi sport autó férfit és vezetői tudást igényel. Még egy dolog a Jag ügyfelem egy XJ 3600 ccm-esel trélerrel elment Portugáliába egy másik E-type-ért, az autó gond nélkül abszolválta a 2x2800 km-ert.
Fogyasztás az E-type 15 , az Audi 14 átlagban. Ügyfeleim elmondásai alapján küldik rendesen a gépeket.
Gyakorlatilag az autó gyártásban az elmúlt 30-40 évben alig változott valami, ugyanabból űrtartalomból ma se préselnek ki számottevően több ló erőt, nem fogyasztanak számottevően kevesebbet az autók. A biztonságban meg környezetvédelemben fejlődtek. Élettartamban talán a 90-es évek elejéig igen onnantól gyakorlatilag mélyrepülés.
Voltak 30 évvel ezelőtt boldog emberek mert autót vettek, vagy mert nem volt Ipodjuk, meg laptopjuk meg fene tudja még mi nem? És ma boldogabbak az emberek?

korlat 2011.01.14. 21:30:59

@cr500: pontosan, Hamilton maga mondta, hogy jobban kell tisztelni az akkori nagyokat, mint a mostaniakat. nem mindegy a két kategória. de! szerintem a mai pilóták is kiválóak és helyük van ott, ahol vannak. még suminak is, mert ugye 2011 az ő éve lesz;)

korlat 2011.01.14. 21:33:36

@Balee: jaja ez mind igaz, de amíg 5 évre készítenek autót, addig k*rva mindegy, mekkorákat fejlesztenek szvsz.
detomaso mangustát a népnek!

bda 2011.01.14. 21:35:33

JA az XJ 3600 81-es évjáratú.

wiha (törölt) 2011.01.14. 21:38:36

@Balee: "lesz KERS-es Porsche"

Rekuperacios rendszerek az F1 elott is voltak, mint ahogy hibrid hajtaslancok is. A KERS semmi mas, mint egy kezzel vezerelheto boost-hibrid.

"illetve az autók karosszériájának összetételét is folyamatosan fejlesztik és veszik át (carbon szálas anyagok)."

Ez pont nem az autoiparbol szarmazik, hanem a repulogepgyartasbol. Az elso muanyagkarosszerias, konnyuepitesu auto a Lotus es Colin Chapman nevehez fuzodik, Lotus Elite, 1957:
d1.stern.de/bilder/stern_5/auto/2010/KW38/Lotus/03-1Lotus_Elite_1957bis1963_maxsize_735_490.jpg

Ismerkedj meg az 1957es F1 autokkal:
atspeedimages.com/search.php?s=1957+Maserati+250F+%232527+Formula+1

Ha talalsz benne barmilyen karbon- vagy uvegszalas muanyag karosszeriaelemet, megtarthatod.

"Ütközési zónák és megoldások."

Semmi koze nincs egy monocoque-nak egy mai auto 20-30 fele acelbol felepitett, toresre optimalizalt karosszeriajahoz.

"A kormányon lévő füles váltó..."

Maybach Zeppelin DS8, 1930:
de.academic.ru/pictures/dewiki/77/Maybach_Zeppelin_DS_8_Cabriolet_2.jpg
A negysebesseges valto a kormanyon levo fulekkel kapcsolhato.

"és még lehetne sorolni."

Akkor sorold.

"Vagy akár a most divatos 1,4-es turbó motorok... azt is az ihleti, hogy korlátozva van a motor űrmértéke az F1-ben, mégis maximális erőt kell kihozni belőle, minél többet."

Ez konkretan egy hulyeseg. A downsizing ihlete a novekvo uzemanyagarakbol fakad. A 12-14 ezret forgo, tiszavirag-eletu F1 motorok pedig koszono viszonyban sincsenek az utcai motorokkal.

"Szélcsatornás kísérletek..."

Az elso szelcsatorna Göttingenben epult, 1907-ben.

"a légellenállás csökkentésére, és a leszorítóerő-megoldások az utcai sportkocsikon, és még addig lehetne sorolni..."

Az aramvonalas formak uttoroi az autoiparban a 10-es/20-as evekben (Edmund Rumpler, Hans Grade, Marcel Leyat) repulogeppilotak voltak. F1 nem is letezett.

Es meg mielott valamelyik gyengeelmeju jonne az ABS-sel:
www.bosch.com/assets/de/company/innovation/theme03.htm
Az otlet a 30as evekbol szarmazik.

Be lehet csukni az F1-evkonyvet, belaim, es el lehet menni a konyvtarba.

wiha (törölt) 2011.01.14. 22:10:21

Akit amugy erdekel az aerodinamikus karosszeriak tortenete (sajnos nem a kezdetektol), nyalazza vegig a Prototyp weboldalat:
www.prototyp-hamburg.de/
Az o gyujtemenyukben talalhato tobb Auto Union ezustszivar, az egyetlen fennmaradt Volkhart V2 Sagitta, vagy olyan ritkasagok, mint Petermax Müller es Otto Mathé versenyautoi.

Az elso szivarformaju versenyauto (1899!):
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/La_Jamais_Contente.JPG

A Forma-1, mint az aerodinamika feltalaloja, rohognom kell.

Magyar[HUN] 2011.01.14. 22:13:54

@wiha: Uh, ez csúnya oltás volt:) De legalább megtudják az emberek az igazat!
A kormányon legyen két gomb,ahogy Pista is írta. Viszont közölnék rádión, hogy ezzel meg ezzel baj van,figyelj oda a gépre,óvatosabban vezess. Nem pedig csavargatni a gomberdőt. Így tudnák a pilóták, hogy mivel van gubanc és aszerint változtatnak a vezetésükön.

Mikor Sodrócki 2011.01.14. 22:55:59

@wiha: Én nem tudom minek képeznek ennyi villamosmérnököt, amikor Luigi Galvani 200 éve felfedezte az elektromosságot.
Hát biztos nem az F1-ben találták fel...

Mikor Sodrócki 2011.01.14. 23:01:00

Amúgy ezek a lusta dög pilóták nem kézzel váltanak már, csak mondjuk szárnyállást állítanak meg fékerőelosztást. Amíg volt kipörgésgátló, azt is. Amíg nem volt fordulatszám limit, azt is. Mocskos dögök, még a végén szotyizni fognak a hosszú egyenesben azadófizetőkpénzééén.

Mikor Sodrócki 2011.01.14. 23:07:18

A mérnökök is egy semmirekellő banda. Nem is értem, miért van az, hogy amikor a Toyota kilépett az F1-ből, a köln-i fejlesztő központukért sorban álltak a vevők az ott felhalmozott know-how miatt, de eszük ágában sincs eladni.
Azt sem értem, a Ferrari az F430-ba honnan vette át a pneumatikus szelepvezérlést, biztosan nem jutott eszükbe az F1 program háza táján szétnézni.

B.GY. 2011.01.14. 23:29:52

Én csak azért nézem az F1-et,hogy tudjak aludni.Mindig elalszok 5-6 kör után.Álmosító a hangjuk meg a kommentátorok is unalmasak.

wiha (törölt) 2011.01.14. 23:34:59

@Magyar[HUN]: Azok a gombok nem disznek vannak, hidd el. A sperrdifferencialt, motorfeket, masodik olajpumpat, fekeroelosztast, motorfeket, anyamkinjat mind-mind onnan allithatod. A legtobb dolgot a budos eletben nem fogod azzal korrigalni, ha maskepp vezetsz.

Sokkal de sokkal nehezebb vezetni egy F1 autot, mint barmilyen utcait. Az sem art eszben tartani, hogy Lauda beszolasa minek kapcsan is hangzott el.

atiz 2011.01.15. 00:16:52

csak sajnalni tudom, hogy a WRC-t igy elkaszalta a FIA... ezerszer elvezhetobb volt, mint az F1 valaha is lesz ezzel a rakas nyavajgo h*lyegyerekkel.

Tetszik, mikor megindul a kamasz-panasz a versenyek utan, hogy a masik hogy probalta oket kiszoritani a palyan.

Ezen a sportagon az se fog segiteni, ha vegre megtanulnak a gyerkocok sebesseget valtani.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.15. 02:21:57

Hát nem váltogatnak, de idén majd a KERS-szel ügyeskednek. Unatkozni nem fognak, az tuti.

gokart87 2011.01.15. 02:23:20

Az a durva, h már a pilótáknak is túlgépesített az egész, megint csak pár ember dönti fel ott feljebb, hogy mi is történjen a pályán... Kezdem bánni hogy nem 20évvel hamarabb születtem baz. :P

gokart87 2011.01.15. 02:25:48

Lassan olyan lesz az F1 mint 1 konzol játék... Beül majd a japó tini, és végigveri a mezőnyt 1 joystickal...

gokart87 2011.01.15. 02:32:55

Persze ennek ellenére , még kedvelem , és nézem rendszeresen. De néha megnézek 1998 körüli felvételeket(torrentről szedem)
Még a palik kommentárja is sokkal élettelibb, mint a mostani bambáké.)
De a legjobb tényleg a H váltós turbo korszak volt. A hang, a gyorsulás , a nyers erő. Minden minden faszább volt akkor :D. Ez nem a pilóták hibája. Shumi is ugy nyilatkozott egyszer, hogy akkor sokkal keményebb volt a versenyzés, és egy top gear riportban, hamilton is ugyanezt állította. összehasonlítani a kettőt. Nah mind1 peace :P

wiha (törölt) 2011.01.15. 13:25:23

@gokart87: "Shumi is ugy nyilatkozott egyszer, hogy akkor sokkal keményebb volt a versenyzés"

Nyilvan ezert nem bir nyerni mostanaban, mert regen olyan marha kemeny volt a verseny, most meg mennyire konnyu.

gokart87 2011.01.15. 13:26:26

Nyilván ugyanaz egy 20 és egy 40éves ember reflexe.

keletisarok.hu 2011.01.15. 13:56:50

@Mikor Sodrócki:
@Mikor Sodrócki: "Azt sem értem, a Ferrari az F430-ba honnan vette át a pneumatikus szelepvezérlést, biztosan nem jutott eszükbe az F1 program háza táján szétnézni."

Hát, igen, mennyivel gazdagabbá tette az F1 a világot azáltal, hogy a Ferkába pneumatikus szelepvezérlés került!

Köszönjük, mester.

gokart87 2011.01.15. 14:14:25

Itt nem a motor meg aerodinamikai fejlesztésekkel van a baj, hanem az hogy pár ezred másodperc miatt, szarakodni kell az állitásukkal verseny közben akár. Amúgy ez nem könnyiti meg a pilóták dolgát...
Csak talán izgalmasabb versenyek lennének, hanem ez döntené el a versenyt.. hanem a vezetési tudás.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.15. 18:46:44

ez a régi F1-új F1 ugyanaz a vita, mint a gr.B-WRC..

wiha (törölt) 2011.01.15. 22:06:54

@Mikor Sodrócki: "Azt sem értem, a Ferrari az F430-ba honnan vette át a pneumatikus szelepvezérlést, biztosan nem jutott eszükbe az F1 program háza táján szétnézni."

Kar, hogy az F1-ben nincs pneumatikus szelepvezerles, de az F430ban sem. A suritett levego kizarolag a szeleprugok visszanyomo szerepet veszi at, a vezerles tovabbra is vezermutengellyel tortenik.

Amugy szerinted mennyi koze van egy F430nak az utcai autokhoz? Ugy oszinten.

Верховина 2011.01.16. 23:02:46

Szerintem meg kevés a gomb. Legyen nekik még kormányról vezérelhető magnójuk, nehogy unatkozzanak verseny közben. Akkor kell még egy gomb a tempomatnak, nehogy már nyomni kelljen a gázt a hosszú egyenesekben. Na meg a navi se árt, manapság már nem autó az autó navi nélkül. De mivel az érintőképernyőt nehéz kezelni kesztyűben, annak a gombjai is menjenek a kormányra. Akkor kell még ülésfűtés is, fel ne fázzanak. Szóval örüljenek csak ennyi gombnak:D

HammerHat 2011.01.22. 19:02:04

Nekem, hogy van ABS, az is ott volt először. Nekem jó, hogy van tervezett gyűrődési zóna ,az is onnan jött, nekem jó, hogy van fejlődés (emisszó, fogyasztás, tapadás, leszorító erő....nem mondom, hogy az egész autóipar megtörne, ha az F1ben visszamennénk a Senna korszakba, de nem tenne jót neki. Mindíg is a modern újításokról szólt az F1, akkor is meg most is. Ne ragadjunk le, kell a fejlődés. Emellett valóban lehetne verseny az akkori techninákkal, de az hobbi szint.
süti beállítások módosítása