Ami működik, ahhoz nem nyúlunk

  2010. október 14. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Csak egy megbízhatóan működő kisautót szerettem volna, ami a hosszú állásban és napi használati zajokat megszokott első tulajos birtoklásban cseppet elkanászodott. Leszakadt a kipufogó, nem működött a termosztát, nem zárt a hűtő és nem mérethelyes gumi volt rajta. Nem ment egyenesen, nem fékezett egyenesen. Az ülések pótlása nem volt különösebben bonyolult feladat, ráadásul a BMW-s közösség hamar megoldotta a problémát, ezúton is köszi.

A nyár közepére egy megbízhatóan működő autóm volt, amibe április óta beletettem 8000 kilométert, sokat nem állt: csodás utunk volt Árpáddal és Siposúrral a Motörhead-koncertre Tokajba, voltunk vele kétszer a Balatonon, Székesfehérváron, a dédiéknél, mind csodás út volt. Ahogy megszoktam az autót, elkezdtek feltűnni dolgok, amiket írogattam magamnak, hogy majd egyszer a végére járok.

Íme, az eredeti lista:

  • Kuplungszett - szerintem
  • Kuplung felső munkahenger, bizonytalan a fogáspont, lelevegősödik.
  • 4 db lengéscsillapító
  • Első és hátsó futóműszilentek, amik zörögnek, kopottak, vagy szarok, vagy azt hisszük.
  • Fékbetét, féktárcsa, fékolaj, hátsó dobfék masszírozás.
  • Kipufogó helyreigazítása, vész esetén új dobok beszerzése, nem áll középen a Sebring.
  • Váltókulissza helyrepofozása, műanyag izék, váltókar, váltószoknya, ez könnyebb, ha kint a váltó, a kuplung miatt meg ugye kint van.
  • Új termosztát, elszántam magam.
  • Váltó előtt és mögött olajfolyás
  • Difiolajfolyás
  • Indexrelé vagy kormánykapcsoló, kiderítendő: nagy hőségben kint marad (mármint nem kattog, hanem folyamatosan ég), néha meg egyszerűen nincs.
  • Viszkó hatásfoknövelő és zajcsökkentő műanyag burkolata.
  • Kardáncsuklóra (vagy keresztre, vagy valamire) is tippelek, ami alacsony fordulatnál, nagy terhelésen morog. Ha a kipufogó és a kuplung elemében rendben, és a zaj nem szűnt meg tőle, akkor kiderítendő.
  • Bal első ajtó külső vízlehúzó
  • Rizsszemek (községháza, nyílászáró) a műszerfalban: tekerőknél nem ég
  • Csak félve mondom a szélvédőkereteket, amiknek krómnak kellene lenniük, de most csak részben azok.

Ezt szedtem össze pár hónap viszonylag problémamentes használatban, egyik feljegyzett tétel sem volt önmagában olyan mértékű – együtt sem –, hogy indokolt lett volna szétbombázni a kocsit. De akadt egy kis bökkenő. Az autót megszerettem, többé nem csak egy használati tárgy volt, hanem megjelent az érzelmi faktor.

Az volt a terv, hogy két hétre úgyis elmegyek, logikusnak tűnt ezt az időszakot erre felhasználni. Sabcra esett a választásom, egyrészt jól orvosolta a múltkori kormánysegédkar cserét, másrészt szinte minden felvetésemre okos tanácsot adott akár telefonon, akár személyesen. A lista is nagyjából vele készült, még akkor, amikor a lámpákat meg a kormányizét cseréltük.

Szegénykém, ha akkor tudta volna, hogy micsoda intergalaktikus sebességű szopórolerre száll velem, bizisten ott agyonver egy féltengellyel, mikor szóba hoztam nála. Egy utolsó körös egyeztetésben – a szabi előtti utolsó szombaton - összeállt a pontos lista, minden tömítés, alátét, biszbasz egyesével. Hősiesen küzd azóta is, és hál' istennek nem produkálja a Vmaxzsoltosodás egyetlen jelét sem.

A kocsit letettem. A szállodába megérkezvén ez a levél várt tőle:

Adnék egy kis helyzetjelentést az autódról.

A kuplung baromi érdekes, egészen biztosan fellevegősödik néha, mert van, amikor teljesen jó a holtjátéka, és van, amikor annyira nem akar kiemelni, hogy fel kellett pumpálnom a pedált, hogy váltani tudjak.

Szóval holnap megpróbálok túrni egy felső munkahengert, ha nem találok, akkor az lehet, mégis kéne, illetve a biztonság kedvéért egy alsó is.

Ezenkívül a hátsó futóműben a gátló tetején lévő két toronyszilentet érdemes lenne cserélni, ha belefér, mert ha kilágyul, akkor tud imbolygós lenni tőle az autó, illetve megmagyarázhatatlan kopogós zajok forrása tud lenni.

A generátor szilentjei ki voltak kopva, ezeket ki kellett cserélni

Plusz megnéztem a generátor gumiágyait, amikről beszéltünk, és egy első főtengelyszimeringet, mert arról szintén beszéltünk. Ezek is csere.

Válaszoltam, persze, csináljuk, legyen jó. Még aznap jött ez a levél:

Örömteli hírrel szolgálhatok.

Az elmúlt pár órában végzett kitartó munkám gyümölcseként lekerült a váltó a gépjárművedről, és azt kell mondjam, semmi nem indokolja a kuplungcserét.

Megdöbbentően újszerű. Vélhetően nem olyan régen cserélhették. Igaz, a kinyomócsapágyat elspórolták, de azt teszünk bele.

A kuplungodnak a hidraulika része szar, azért érezted rossznak.

Kicsi marad akkor szépészetre is - gondoltam, mert csak a mechanikával számoltunk eddig. Este ez a kép várt.

Mert ezeket, illetve a cseredarabokat be kell szerelni

Közben kiderültek apróságok, hogy itt-ott belerohadt egy csavar, meg kicsit nem úgy állnak mások, ahogy kellene, de összességében jól haladtunk, a hatodikai hazaérkezésre lesz autóm, méghozzá jobb, mint volt. Kint a váltó, a kuplung, lent a kipufogó, a kardán, levéve a hátsó híd, cserélődnek a lengőkarok, szilentek, jó lesz, kész lesz, szuper lesz.

Szeptember elsejéig minden rendben lévőnek tűnt, folyamatosan kaptam a képes beszámolókat a nap különböző óráiban, mígnem elsiklottam egy akkor lényegtelen mondat felett valamelyik levélben:

Holnap többek között be kell szerezzek némi 1.0-s lemezt, ezenkívül rozsdaátalakító alapozót, sima alapozót, alvázvédőt, hőálló és sima fekete festéket, merugye kell a futóműalkatrészeidre és a diffidre is. Meg még pár helyre, de ez legyen meglepetés.

Lett:

Izgalomra semmi ok (tehát van – a szerk), minden szépen halad.

Kedden elhoztam a gyári motyókat, amik megjöttek, mókás volt. A tanulság, hogy ha E28-ra való fém benzincsövet akarsz elvinni, akkor ne E28-cal menj érte, mivel értelemszerűen nagyobb, mint az utastér… Ebből kifolyólag negyedóráig bennyhilleztem, mire bejátszottam, hogy ne sérüljön.

Minden motyó megjött, kivéve a váltószoknyát, elvileg az is érkezik, csak azt még nem tudják, mikor, nem megszűnt cikkszám, létezik, csak nem találják, vagy miatököm.

Többek között ezeket kell beépíteni, a jó része tömítés, nem is nagyon van olyan, amit nem cseréltünk ki, bárhol is legyen

A váltógomb viszont megjött, beszarsz, olyan jó. Az új alkatrész mindig kurva jó, főleg a gyári.

Ez után nekiestem az autódnak újfent, mint a mellékelt képek is mutatják, kirántottam belőle a motort, mert minekazbele.

Aztán kicsit szétszedtem, kicsit eltakarítottam, sajnálom, nem bírtam ki. Olyan koszos volt, hogy nem tudtam türtőztetni magamat, és elmostam.

Holnap lefestem még feketére a blokkot, összerakom a motort, rá a váltót, kicsit kitakarítom a motorteret - a képen a jobb oldalon az a fekete olajsárgumó a kormányműved -, ha már üres, bekerülnek az új benzincsövek, aztán megy be az egész, mindenestül vissza a helyére.

Viszont itt kérdezném meg, hogy ha már ennyire kopasz a motor, ne cseréljünk-e hengerfejtömítést, mert egyrészt még a gyári 26 éves, másrészt most könnyű.

Nem kell hozzá pluszban csupáncsak egy tömítés és egy csavarkészlet. Ja a vízpumpa is kérdés.

Itt a kiszedett motor, azon olajsárosan, ahogy kijött, szívóoldal és az injektor már nincs rajta

Álljunk meg egy pillanatra. Itt én most egy metszeti képet adok az eseményekről, most ugye épp az történik, hogy nincs az autómban motor, ami jogos, hiszen folyik belőle az olaj, kint a váltó, igazából a tömítéscserét és a pucolást is most logikus megcsinálni, ahogyan a vízpumpa is huszonhat éves, igazából egyik se nagy tétel, a munkadíj is kedvezőbb így, mintha újra szét kellene bontani az elektromosságot meg a benzint. Így csúsztunk bele szépen lassan a szarosgödörbe Péterrel, a lábunkra kötözve egy gyönyörűen kipucolt, újratömített, csodálatosan beállított motorblokkal. Ezzel itt ni:

Juj, be lehet építeni

Ez a hét tartogatott még egy kis kellemetlenséget, aminek nagyon rossz vége is lehetett volna. Egy érvényes biztosítás nélküli autós, figyelmen kívül hagyva az elsőbbségadás szabályait, ezt okozta:

Skoda az árokban, szerencsére egy fájós nyakkal megúszta

Egy sérült nyak, egy egész estés és másnap is tartó ügyintézés, trélerezés, miegyéb. Péteren átok ül. Persze ő ült a Skodában, biztosan kitalálták. A következő napok kárfelméréssel és lábadozással teltek, egy meghúzódott nyak nem az autószerelő barátja.

Így hazaérkeztemkor nem lett autóm, jóllehet a motorkivevős eset óta nem is számítottam rá, így egyrészt megoldottam a közlekedésemet, másrészt azzal tettem a BMW következő egészséges 25 évéért, hogy nem nyomasztottam Pétert. Egyáltalán. Semmivel. Tetszenek tudni, én azzal nyomasztok, hogy nem nyomasztok. Tőlem persze mindenki kérdezgette, meddig óhajtok még busszal járni dolgozni? Esetleg mikorra lesz meg a kocsi? Ezekre általában nem válaszoltam (hiszen nem tudtam válaszolni), csak a tényeket, most ment be a motor, de nincs rajta a szívóoldal, most összetörték a kocsiját, vagy ami éppen történt, mert persze napi kapcsolatban voltunk Sabccal. Egyesek Vmaxzsoltosodási tüneteket véltek felfedezni, őket megnyugtattam.

Szépen teltek a napok, és Sabc is arany pofa volt, azokat csinálta, amihez vagy aláfeküdni nem kell, vagy erőlködni, vagy egyszerűen elvégezhetők a munkaasztalon.

A család is a csodájára járt

Eltelt egy hét, én egyszer sem sürgettem az ügyet, egyrészt láttam, hogy nem pöcsöl, másrészt eléggé gyakran voltam ott, hol Viktorral mentünk ki, hol Prokeeval, hol a gyerekkel, és láttam, haladnak az ügyek. Egyik nap felkerült a szívósor, másik nap kipucolódott a motortér. Megint máskor leápolódott a hátsó híd, vagy újratömítődött a diffi.

Minden alkalommal megmutatta, mi történt éppen, lett légyen az váltórudazat- és váltókulissza-felújítás vagy a szélvédőfeszítő krómok cseréje. Láttam rajta a büszkeséget és az elszántságot, az alkatrészek is fogytak a csomagtartóból.

Aztán szeptember 17-én már majdnem kész lett, csak a diffi olajcseréje és tömítése volt hátra. Ez egy pénteki nap volt, az is erősen délutánba hajlott. Csörgött a telefonom, Péter volt az.

Az elrontott roppantógyűrű

- Figyi, van egy kis gond. Úgy néz ki, elb@sztam a diffidet. Szétszedtem, újratömítettem, és az összerakásnál nem figyeltem eléggé: a bemeneti oldal szimeringjénél a csavart túlhúztam, most szorul az egész. Szét kell szedni megint, újra kell hézagolni, kell új szimering – ezt én fizetem, mondta, és össze kell rakni. A bökkenő nem ezzel van, mert meg tudom oldani, tudom, mi a baj, hanem azzal, hogy most péntek este van, és legközelebb hétfőn tudok tömítést rendelni, ami szerdára lesz meg.

Ezen se bosszantottam magamat túlzottan, egyrészt megszoktam a buszozást, amúgy is hétvége jött, másrészt úgy véltem, szépen össze fog ez állni, és nekem lesz a legszervótlanabb, legtisztább motorterű autóm széles-e világon. Péter meg addig rakta össze a maradék dolgokat, hogy mire megjön a szimering, csak a diffit kelljen betenni, és mehessen a próbakör.

Felújított hátsó fék, alátétenként pucolva és cserélve

Ez sem így lett. A hátsó fék szétszedésénél kiderült, hogy a fékpofákat automatán utánállító biztosító lemezkéjét is cserélni kell, ami újonnan 1300 forint, csak épp a BMW-nél mindkét cikkszámon a balost hozza. Tehát jobbosunk nincs. Balos meg van épp kettő. Telefonálásba kezdtünk, dobfékes hátsó híd kellett, rajta lévő fékkel, amiben megvan ez a kis kitámasztócska. Erről azt érdemes tudni, hogy ezeket az autókat egyrészt mindenki átépítette tárcsafékesre, nagymotorosra, másrészt a megmaradt dobfékes lengőkarok tíz évvel ezelőtt olvadtak be a MÉH-ben. Ha volt is, csak lengőkarral együtt akarták adni, hatezerért. Emlékezzünk, újonnan 1300. Lett végül, de mire meglett, a gyári új is meglett.

Megjött a szimering közben a diffihez. Összeállt a dolog. A következő pénteken – persze mindenféle próba nélkül -, a futóműállítást követően elhoztam az autót, és a Csikós klubjára már ezzel érkeztem, egyenesen a műhelyből. Ez óvatlanság volt, ha rászánunk még egy napot, sok minden kiderült volna, ezzel további felesleges köröket megelőzve. Büszkén mutogattam a motorteret, egyesek csak annyit mondtak, rohadjak meg, míg mások a költségek felől érdeklődtek, erre azt válaszoltam: kevesebbe, mint a Viktor kettese. Persze mikor ő is hallotta.

Ez már nálunk történt valamelyik éjjel: feszültségszabályzó csere

Hazafelé egyszer csak elmúlt az elektromosság, félreálltam, megrángattam a testkábeleket, az akkusarukat, a generátor kábeleit és visszajött. Mint kiderül, a töltéslámpa ki volt lazulva a műszerfalban, nem érintkezett, ezért nem láttam, hogy töltés nélkül megyek. Kicseréltük, kiderült, alapjáraton és kis fordulaton nincs, nagy fordulaton kevés a töltés. Egy másik fesszabályzó megoldotta a bajomat.

Ugyanekkor (nálam, otthon valamelyik este) belekerült a szép kis BMW-jel, amit még Pupp Balázstól kaptam, és eddig a gyerek aludt vele, most nekiadta a BMW-nek a régiért cserébe.

Új a BMW-jel is

Az autó így végül jó lett, kivéve két apróságot: a motor kis fordulaton nagy terhelésnél becsörög (figyelem, újabb szopófaktor a horizonton), meg a diffi nem lett az igazi: 80-ról motorfékezve trolibuszhangja van, de ezt sejtettük.

Ez az első pár hét tapasztalata, amúgy a futómű zajmentes, szépen megy, csodás váltogatni a felújított kulisszával, szépen megáll, öröm vele minden méter. Most hétvégére megbeszéltünk egy villámrandit Péterrel, őt nem hagyta nyugodni a diffiprobléma, engem meg, hogy nem világítanak a műszerfalizzóim, valamint a nyáron vett memóriakártyás lejátszóm még mindig a csomagtartóban pihen. A prioritások ugye.

Még pénteken beugrott, amit Bandi mondott a nyáron, hogy a rotorom nem az igazi, gyakorlatilag végtelen az ellenállása, ezért akkor gyújt, amikor akar, először is ezt zárjuk a lehetséges csörgési okok közül, kicseréltem, sokkal jobb lett, igaz, nem fordulatszám-szabályzós, de működik, egyelőre jó lesz, már megrendeltük a gyárit bele.

Itt a régi

Szóval elvittem szombaton, azt mondja, tegyünk be egy másik diffit, amíg ezt megnézzük, kicsit hosszabb lesz, de nem kell benne hagyni sokáig, csak amíg emez megoldódik. Továbbá beszórja a hifit meg a marék izzót, amit hoztam.

Szóval vasárnap este ott feszítettem a műhely előtt, és a hosszabb diffis, hifis, világító műszerfalas kocsival elindultunk gyújtást állíttatni Péter oszciloszkópos cimbijéhez. Vasárnap este nyolckor. Rámértünk, az alapjárati CO kevés, a gyújtás nem a gyári értéken van. Megpróbáltuk beállítani a gyárira, de ott gázadásnál torpant a motor. Kerestünk kompromisszumot, ami lett is. Most hidegen ugyan van alapjárat, de nem veszi a gázt, melegen pedig gyönyörűen muzsikál, de nem forog úgy, mint eddig, hanem berángat.

A cserediffiből nem jön sebességjel, meg kell nézni még, ez a hétvége feladata lesz

Holnap megnézzük: kimérjük a hőgombákat, megnézzük az üzemanyagnyomást és végül megint megpróbálunk gyújtást állítani, de ezúttal ki is próbáljuk, hogy viselkedik, mielőtt azt hisszük, kész.

Drukkoljanak!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142370430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baseldon 2010.10.14. 20:56:36

Az egy roppantogyuru, baszki, nem tomito, eg es fold...

csiky944 2010.10.14. 20:59:57

@no_holy_shit: szereltél már valamit ilyenen?
csápos emelőnél nincs jobb

pörgekalap 2010.10.14. 21:00:53

tényleg csak azért, hogy folyjon a nyálad
a múlt héten apám 25 éves e30 320 vittem vezérműszíj cserére.
az autóról csak annyit: makulátlan kb.: 135e km van benne, és gyakorlatilag karcmentes. A benzinkutas csávó a tankolás ürügyén még a kerékanyákat is letörölte.
egyébként az Öregcsonthoz sok sikert, ha egyszer elkészül páratlan lesz - már csak a ráfordított energia miatt is!

lwl (törölt) 2010.10.14. 21:03:01

@no_holy_shit: 180 rugo egy udvaron rozsdasodo ocskavasert, amit meg Honecker baszott ki a VEB-Fabrikbol, es alkatresz akkor lesz hozza, ha magad gyartasz - mi ez, ha nem egy jo uzlet? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.14. 21:05:12

Jó kis szíváshegy, de legalább gyorsan kész volt!
Meg van egy normális szerelőd, az se rossz.
Mire én találtam egy normális villanyost, hajaj :S

Jaj meg hát nekem is most lengécsillapítók, fékbetét,szelepfedél-tömítés, kiskutyafüle... kormánymű...
Szerencsére a Fordhoz csak 13000 egy első teló.

nem kéne... 2010.10.14. 21:06:40

@no_holy_shit:

én jártam abban a műhelyben.
emelőtelepítésre alkalmatlan.
lesz, de nem itt.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.10.14. 21:08:28

Az publikus, hogy mennyiért tudtad megszerezni és mennyibe van/lesz mire pöpec lesz? Csak sima érdeklődés, semmi irigység/utána fikázás/akármi.
Köszi

doma 2010.10.14. 21:09:46

@nem kéne...: simán, rázkódik ott annyira. Bicikli kopott hátsó racsnival hasonló. Tudom, hogy ott nincs síkban, és nem mindig feszes, de csak hasonló. Nekem egy korai VW 2.0 TDI-m van, abban ez tipushiba, le is cseréték fogashajtásra a későbbi modellekben. Igaz ott nagyobb gáz, mert olaj nélkül kuka a turbó is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.14. 21:14:31

Gratulálok a géphez.

Zsír!

Irigyellek Bende!

gyerek9.3 2010.10.14. 21:18:56

Tudom milyen ez ...nekem is most készül az enyém (E39)

nem kéne... 2010.10.14. 21:21:21

@doma:

namost nem akarok itt frázisokat pufogtatni, de ez nem egy mai motor és amikor ezt kihozták, még lényegesen több idő maradt egy szerkezet kifejlesztésére, tesztelésére, mint most.
az, hogy a jelenlegi autókon ilyen banális hibák jönnek elő, nagyrészt ennek köszönhető.
nem fog az a lánc oldalra lejárni egyik kerékről sem.
aztán az a kerék meg úgy jó, ahogy van, ha a szelephimbán nincs kopás, ahol legelőször jelenik meg az elhasználódás nyoma, akkor az a kerék teljesen biztosan kopásmentes, azt most mondom.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.10.14. 21:24:59

Az 50-esen feszszabályzót írsz, az 52-esen szénkefe van... Gonosz hibaforrás amúgy.

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.14. 21:31:34

Jajaj, de jó kis gép lesz belőle, meglásd! Én is elővettem a melóhoz a család leállított, sofőrök által már eléggé meggyepált, 1993-ban újonnan vásárolt Renault master 2.5d-t. Gondoltam, megcsinálom a legszükségesebbeket, csak, hogy megbízható napi igáslovam legyen. 2.5d, egyszerű, mint a faék, még szervó sincs benne.

Kezdtem az izzítógyertyákkal, olaj, összes szűrő (a légszűrő konkrétan úgy nézett ki, mintha egy II. Vh-s tankból szedtük volna elő), vezérlés, kuplungbovden, szelepfedél tömítés. Aztán elkezdtem használni, kiderült a futómű gatya, önindító a halálán van, gázolajrendszer nyomástartása hol jó, hol nem, mellette gázolaj szag terjeng melegen (folyás nem látszik).

Nosza, csapó2, nekiugrottunk megint:
2 első lengéscsillapító, összes gömbfej csere. Közben kiderült, hogy kell majd előre fékbetét is (a tárcsa kivételesen jó), a két első kerékcsapágy fos. Hátsó fékeket, fékfolyadékokat rendbe raktuk, ez ok. A nyomástartást úgy oldom meg, hogy minden reggel indulás előtt felpumpálom a kézi pumpával az üzemanyagrendszert. 10-20 pumpálás, és még a beteg önindító vontatott forgatása ellenére is pöccre röffen. Kompresszió ok. Közben kapott cd táras hifit, új hangszórókat.

Következő lépés az önindító lesz, bár használati szempontból nagyon király lett a verda már most is. A gömbfej cserék után a szervótlanság már nem nyomaszt annyira, újra izületi fájdalom nélkül lehet kormányozni.

Aztán még ott van az olajfolyás, váltóolaj, hűtőfolyadék csere, kerékcsapágyak, műszerfal világítás, vezetőülés szakadásának megszüntetése, meg némi kasztnimunka a küszöbök környékén.

Szóval még egy ilyen egyszerű masina esetében is lehet szívni rendesen, még szerencse, hogy autóalkatrésszel foglalkozom, így azért van némi könnyebbség a dologban.

263 2010.10.14. 21:36:42

@bervas: Ezt jól írta.Az 52. képen egy Bosch rendszerű feszültségszabályzó látható, ami egybe van építve a kefetartóval/kefékkel!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.10.14. 21:36:45

@bervas: Az márpedig egy fesszabályzó.
Bosch generátoron egyben van a szénkefékkel. ;)

repecs 2010.10.14. 21:43:49

Nekem nincs BMW-m mást vettem mert nem volt elég "kedvem" De a BMW az legalább 6 hengeres de ha lehet 8.

Bende Tibor 2010.10.14. 21:45:16

@bervas: Egyben van a kettő, kilóg a szénkefe belőle, a hátulja meg a fesszabályzó

Fantozzi.ie 2010.10.14. 21:46:30

M10 nél nekem sem tudta senki mi a baj a gyújtással , aztán egy német szaki elmagyarázta (régen volt 90 ben) hogy a porlasztó vákuum csöve ha el van repedve az zavarja meg a gyújtást...
Nézzétek meg rendben van-e

gnme 2010.10.14. 21:49:19

Tehh.. há' jó sokat buszoztál (lavórral a kézben szédelegve okádni). Aztán hogy bírta a májad?

:-)

1kutya 2010.10.14. 21:49:52

most nyálaztam át hétvégén após 8 éves boráját, mert meg akarom venni tőle.

bakker, egy csomagtartónyi cuccot kell rajta cserélni, pedig még nem futott 100k-t.

tehát így elsőre (harmadikra:) nem is olyan gáz ez Tibi!

Fantozzi.ie 2010.10.14. 21:54:26

@nem kéne...:
bocs azt nem néztem meg -:))
Ettől függetlenül én egy komplett elosztót cserélnék Csakis újra (ebay)

Még valami
M10 nél hajlamos az olajteknőben egy kis lemez hegesztése elengedni
Ha elenged a hegesztés akkor az olajpumpa odaszívja magához a lemezt és nincs olajnyomás
Érdemes leszerelni a teknőt és megtekinteni hogy mi a helyzet

lwl (törölt) 2010.10.14. 21:58:17

@Fantozzi.ie: Ebben aligha van karbi, ott a nev vegen az "i" betu. Injektor + tranzisztoros gyujtas.

Jerky_Master 2010.10.14. 22:01:21

ez egy rakás szar. járnál inkább nem olyan régi Toyotával.

Fantozzi.ie 2010.10.14. 22:01:24

@lwl: igen , bocs észrevettem közben

=Daniken= 2010.10.14. 22:01:52

Ha valaki, akkor Sabc sosem lesz Vmaxzsolt.
Majdhogynem az egyetlen ember, akire rá merem úgy bízni az autót, hogy nem vagyok ott.és ezt nem sok más szerelőről tudom elmondani. a benzincsövet mesélte, már akkor jót röhögtem:-)))

Bende Tibor 2010.10.14. 22:05:29

A gyújtásnál nem fogalmaztam egyértelműen. Tehát a megvétel óta csörgött, az összerakásnál ugyanilyen maradt. Ezért forszíroztam a piszklást.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.14. 22:06:45

@263: A kefék cserélhetőek külön, de igazad van :)

Sabc nem kommentelőként kezdte? Csak így mellesleg megkérdezném...

nem kéne... 2010.10.14. 22:09:52

@KuKori:

mármint mit kezdett kommentelőként?
az autószerelést?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.14. 22:22:59

@nem kéne...: Marha :D

Hát hogy először itt kommentelő volt, aztán meg valamilyen kacifántos módon a Bende hivatásos szerelőjévé avanzsált, erről érdeklődök.

gyerek9.3 2010.10.14. 22:26:16

@repecs: e30 M3 rol halottál már ?

nem kéne... 2010.10.14. 22:27:05

@KuKori:

szerintem csak annyi a történet, hogy a tibi ezt az autóját hozzá hordja. nem azért, mert itt kommentel, hanem mert vannak közös ismerőseik, gondolom előtte ezeket odavissza meginterjúvolták a mitszólnálhozzálha kérdésről és az lett a vége, hogy tibi boldog, mert neki csak a pénzt kell megkeresni és peti is boldog, mert a bende neki keresi a pénzt.
:)))

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.14. 22:35:54

lassan kezd az a vágyam lenni, hogy bárcsak autószerelője lehetnék valamelyik TC flottás kocsinak, megélnék belőle rendesen (:

aranytojást tojó tyúk a szerelőknek minden kocsitok ...

263 2010.10.14. 22:41:09

@KuKori:Persze, cserélhetőek, ha kiforrasztod.

Freddy a Krüger 2010.10.14. 22:42:02

@GYUSZI BACSl: szerintem azért is az öregautózás prófétái a TC-s srácok, mert ha új autóra beszélnék rá a népeket, a szerelőik is munka nélkül maradnának :D

nem kéne... 2010.10.14. 22:45:48

@GYUSZI BACSl:

ez fasság.
most költ rá először érdemeben.
vagy jobban tenné, ha hagyná széthullani?

lwl (törölt) 2010.10.14. 23:01:28

@263: Nem, ebben hivatalosan cserelheto, kapsz szenkefet is kulon alkatreszkent. Kerdes, hogy egy ilyen koru alkatresznel erdemes-e szorakozni ezzel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.14. 23:04:54

@263: Én is ezt mondom, semmi ironikus felhangot nem szabad kihallani belőle :) Csak leírva nem lehet hangsúlyozni, mint egy szóbeli beszélgetésben :)

stefikarcsi 2010.10.14. 23:08:41

Jóestét! Egy E28-as volt életem első jó, és (remélem a mostani kocsim nem olvassa ezt) mindezidáig legjobb autóm. Tudom persze, hogy mindent megnéztetek, de nekem akkor volt szar az alapjáratom, amikor a levegőszűrőből kimenő harmonikás guminak a belső, alsó része elszakadt. Ezt csak akkor lehet látni, ha a gumicsövet leveszitek és megfordítva megnézitek, hogy a gumi harmonika minden redője hibátlan-e. Amikor készen lesz az autó, nagyon sok örömöd lesz benne.

Fehérszakál 2010.10.14. 23:43:40

Na ezért nem kell nekem soha német autó. Főleg nem egy 1990 után gyártott agyonbonyolíott szarkupac. Maradok a jó öreg diesel citroe bx-nél. Azt legalább magam tudom szerelni az utolsó porcikájáig, nem úgy mint az autószerelőknek becézett pénzrabló kontárok. Közel félmillió km van már benne, de oda nem adnám egy új autóért sem cserébe. Rohadás nincs, nem zörög semmi, mindene működik pöpecül ahogy Andre megálmodta annó. 5 literrel eljárok vele és még gerincsérvem sem lesz mert nem buzi keményre van hangolva a futóműve hanem olyan a rugózása mint egy csónak a sima tó vizén.

263 2010.10.14. 23:52:56

@lwl: Tudom, hogy kapható külön, de ahányat eddig láttam, abba mind be volt forrasztva.Hivatalosan cserélhető forrasztással valószínű.

no_holy_shit 2010.10.15. 00:00:00

@csiky944:

nem, en is csaposon szoktam, de az pl. otthon nem fer el :-(
(motort meg erkelykorlatra kotott flaschenzuggal csereltem a kocsimban es az sem a legjobb...)

no_holy_shit 2010.10.15. 00:07:03

@lwl:

"180 rugo egy udvaron rozsdasodo ocskavasert, amit meg Honecker baszott ki a VEB-Fabrikbol, es alkatresz akkor lesz hozza, ha magad gyartasz - mi ez, ha nem egy jo uzlet? :)"

egy haldoklo gumis lapemeloert is 200eFt-t akarnak...

180eFt sok ezert, de volt egy hirdetes 130eFt-ert. ha az mukodik es egy 50eFt-t sikerul lealkudni akkor mar mas a gyerek fekvese.

vagy veszel egy kinai hidraulikus csapos emelot 300eFt+Afa-ert, amihez szinten nincs alkatresz, mert kinai

vagy veszel egy RAV-t, ami 650-700eFt+Fa (es a rav mar mukodik, de szinten nem premium)

vagy egy sopronit(150-250), ami szinten osregi es csak "maszek" kisipari alkareszek vannak hozza, de azok legalabb olcsok

Krisi 2010.10.15. 00:09:56

remélem egyszer Tibi is belátja, hogy az ilyen cikkei sokkal értelmesebbek, élvezhetőbbek és jobbak, mint az ostoba észosztásai a rendszám nélküli biciklisekről meg egyéb közéleti dolgokról.

úgyhogy remélem még sokat kell szerelni az E28-at, legalább addig sem ír kattintásvadász és győlölködő marhaságokat :)

Trabence 2010.10.15. 00:10:21

Hali! Na végre hogy sikerült feltolni a posztot... már nagyon vártam... pár nappal utánad voltam szegeden Miki24Vnél (Sabc biztos mesélt róla neked is) komplett kipuffot, meg difit cseréltünk. A roppanógyűrűvel nálunk sem ment minden elsőre de tuti lett. SAbc is pont ott volt aznap szegeden és mesélte a sztorit... esetleg megér egy külön posztot :). Akkor ezexerint az ülés sikerült kitakarítani :) király...
Kitartás lassan nem marad semmi a kocsin amit nem cseréltél ki... Időközben megint kinn vagyok németben /Természetesen az E28al :-)/ és vásárolgatom megint össze az alkatrészeket ami kellhet.

Ja és egy jótanács. Ne írd össze mennyit költöttél a kocsira :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 00:10:30

@Fehérszakál: Ez a BMW nem 1990 után készült és nincs agyonbonyolítva. Vagy csak úgy általánosságban írtad?

Fehérszakál 2010.10.15. 00:14:16

@KuKori: Álltalánosságban írtam. De német autó továbbra sem kellene semmi pénzért még ha nekem fizetnének érte akkor sem.

Trabence 2010.10.15. 00:14:20

Jut eszembe még valami ... Az E21 318i-men amiben ugyanilyen moci volt, mikor beállítottuk a gyujtást gyári értékre nagyon szarul ment, aztán fülre és tuti volt..

nem kéne... 2010.10.15. 01:00:01

@Fehérszakál:

hallod haver, nekem volt szerencsém bxhez, de kösz, inkább a bendéét szedném alátétekig meg raknám össze tízszer, mint akár csak oldalba hugyozzak egy bxet, arra nem érdemes.

nem kéne... 2010.10.15. 01:03:14

@no_holy_shit:

a soproni kis másféltonnás kéksárga emelőket 120 és 150 közt adtuk el, jó, mondjuk volt, amit drágábban, de azok újabbak és nagyobbak voltak.
aztán volt hozzájuk pár láda mindenféle, orsó (mondjuk ez pont nem ládában), anyák, lánckerék, a többit meg megveszed akárhol.

lwl (törölt) 2010.10.15. 01:07:00

@no_holy_shit: Ez 460e, csapos, vadiuj, garis, es 3.5 tonnat emel:
www.wachtelschneider.de/Hebebuehnen/2-Saeulen-Hebebuehne/Longus-2-Saeulen-Hebebuehne-ELK-2-35-3500kg-Tragkraft.html
Alkatresz is van:
www.longus.de/

...es akkor a hasznaltakrol nem beszeltunk, ami a fele. Mit akarnak ezek a gyokerek 180 rugoval egy kupac udvaron rohado 25 eves ocskavasert? Oruljenek, ha elviszi a vas kilonkenti araban egy lomiscigany.

nem kéne... 2010.10.15. 01:07:39

@Trabence:

bence, melyik az az e21 amiben a kjetnél fejlettebb üzemanyagellátó rendszer van?

ommm 2010.10.15. 01:14:55

@=Daniken=: Na te vajon akkor ki lehetsz? :)

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.10.15. 01:23:30

Aki nem szerelt még 20+ éves autón futóművet, nem tudja értékelni ezt az irdatlan munkát. Nekem 2 szilent cseréje is 1 napig tartott, itt pedig a komplett futómű atomjaira szedve, elpucolva, lefestve, zsírozva... Ehhez általában hónapok kellenek. És az ilyen lelkiismeretes felújítás és a megszokott koszosan "főbasszuk, jóleszaz!" módszerek között nagyságrendi különbségek vannak munkaóra tekintetében.

Rocko- 2010.10.15. 07:27:35

@KuKori: @nem kéne...: csak kompenzálni akart a fijú, hagyjátok. :)

Trabence 2010.10.15. 07:32:23

@nem kéne...: Gyárilag nincs egyikben se, és én csak a motorról beszéltem hogy ugyanolyan, mint tibiében M10B18 nem az injektorrendszerről :)

Mellesleg elég sok Cápás ismerős kocsijában van már E30ból származó L-jetes M10B18. De a lényeg szempontjából ami jelen esetben a gyujtásbeállítás volt ez most mindegy hogy K-jet vagy L-jet bár a kettő másfelé forog. :)

Trabence 2010.10.15. 07:36:49

@Trabence: oppsz Tibi természetesen nagybetűvel akart menni, csak korán van még :) Admin PLS javítani...

Sopánka76 2010.10.15. 08:35:04

látom Tibby, jól szórakoztál, miközben a képaláírásokat írtad. :)
Hajrá, megéri, nagy királyság lesz, amikor összeáll! És mindig nagy öröm egy-egy elemet kihúzni a listáról! Üres sose lesz az a lista! :)

zöldi 2010.10.15. 08:37:57

@Bende Tibor: Egy kérdés, ha szabad. Tisztán az alkatrészek összára hányas számmal kezdődik?

Trabence 2010.10.15. 08:45:24

Hidd el kevesebb mint egy modern dízelen a kötelező szerviz ktg-e :) Szerintem még 1essel kezdődik de majd Tibi megírja...

Mellesleg nemrég én a komplett kipuffom (520i ezért duplaleümlőcső + 3 dob!!!) 278EUR-ból vettem meg kinn ( persze az árak miatt feltéve otthon lett :-) )
Mondjuk a kép csalóka mert pl kinn van a kupacban a légtömegmérő is a légszűrőházzal de gondolom az nem volt cserélve... :-)

Trabence 2010.10.15. 08:53:03

Hm... visszaolvastam kicsit... lehet 2essel kezdődött az alkatrészszámla vége... :)

2010.10.15. 08:57:18

...e' jó vót, Tibby Bácsi. Íze vót nékie. Komolyan.
Jól indul a hétvégém...bár a Fastra szerelőnél, rettegve várom, mit találnak ki délutánig... :)

Hauzer 2010.10.15. 09:01:23

Ez nem is nagy szopás így végig olvasva:) Sima szerelgetés..Én több éve álló e30 2.4 td -t tettem össze..na arról is lehetne posztolni rendesen..

traxx 2010.10.15. 09:01:42

26 éves autónál nem is olyan vészes ez a sz*pás. Jó kis kocsi lesz ez. Megtekintve a képeket, ill. a cikk elolvasása után, szerintem jó kezekben van az autó, lelkiismeretes szerelőt találtál.

no_holy_shit 2010.10.15. 09:08:05

@lwl:

nem ismerem a longust, de ez a konfigot nezve ugyanaz mint a legtobb kinai hidraulikus emelo. (az hogy van egy longus honlap az meg nem jelenti, hogy alkatresz is van hozza. par perc alatt nem talaltam meg az alkatreszeket a honlapon, de tovabb nem is kerestem)

no_holy_shit 2010.10.15. 09:12:45

@no_holy_shit:

tevedtem, egy rav-t megkapni br. 660eft-ert

cgi.ebay.de/Ravaglioli-2-Saulenhebebuhne-KPX337WK-3-2-Tonnen-NEU-/270647113239?pt=Hebe_Hydrauliktechnik&hash=item3f03d33617

ui.: a kerdesedre, hogy mit akarnak 180eFt-s arral: szerencset probalni. De ha tudsz egy mukodokepes peldanyt 70-80eFt-ert akkor szoljal. (nekem annyit meger)

tlantos 2010.10.15. 09:20:06

Ezt a feloldalra rakott potkerek, kozepre rakott kipufogo megoldast mi ihlette?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.15. 10:01:28

Dettó így csesztél el az én difimet is. Csak elöbb ment kb. 10000 kilométert, mielött elkezdett muzsikálni. Meg szorulni.

1000rörö 2010.10.15. 10:01:36

Szép történet, feltámadt egy nagy vas. A forintosított végösszegre azért kíváncsi lennék.

DeezL 2010.10.15. 11:51:07

jó fasza autó csak az a baj h 18i!
Azzal nem értek egyet aki azt írta h a BMW csak 6 hengerrel jó ill hogy az a minimum jó oké benzinesben! de a dieselek a 320D-k faszák pl. mondjuk nekem is csak 1db 4 hengeres BMW-m volt az összes többi mint 6 hengeres:D én is tudnék bőven mesélni a BMW-ről nálam 13 éve van már egy E30as az életem benne van:S,de nem azért mert szar hanem 2 balesetem volt vele...
de most tervezek venni majd vmilyen BMW-t megint! lehet E36os lesz szemezgetek egy 328assal meg egy 25tds-el is

DeezL 2010.10.15. 12:08:37

jó ez az autó! De 18i nekem csak ez nem tetszik benne.... vkinek igaza volt itt h a benzines BMW az min. 6 henger na de dieselek közül jó ám a 4 hengeres is pl az új 20D-k nagyon jók már 184 lóerő ha jól tudom 450nyomaték körül!nekem van egy E30asom már 13 éve arról is lehetne bőven beszélni!benne van életem is volt vele 2 balesetem,mind a 2 szerencsére nem az én hibám volt!de most tervezek venni BMW-t megint!Mercedes W124esem helyett, vagy E36 325TDS vagy E46 330D-t bár a 320d is elég

DeezL 2010.10.15. 12:11:40

@DeezL:
na 2szer küldte el amit írtam csak az elsőt nem jelezte először... ja igen 328i-t is nézek!az is vagy e36 vagy e46 de inkább e36! ami meg nekem egyedüli 4 hengeresem volt az egy 1802es BMW volt a 02-ES 1.8AS 90lóerős volt:D bár most hogy gondolkodom 8 hengeres BMW-re mindig is vágytam kéne szerezni egy 530i-t:D

wcsabesz 2010.10.15. 12:39:23

Szia!
Mennyi a munka díja egy ilyen műveletnek ? Ha nem túl indiszkrét a kérdés :)
Nekem egy E12 518-asom van és hasonló művelet nem ártana neki :)

gnme 2010.10.15. 14:41:19

@Bende Tibor: hosszú és kínos mosogatás lesz :-)

bíp-bíp (törölt) 2010.10.15. 15:34:49

szervizigényes pénztemető, nem kéne, de szép

no_holy_shit 2010.10.15. 16:02:30

@DeezL:

"gondolkodom 8 hengeres BMW-re mindig is vágytam kéne szerezni egy 530i-t:D "

kollegam most arul egy 530i e34 v8-t 999€-ert rakta fle de 800-ert odaadna

Ciri 2010.10.15. 18:31:10

Na basszus, most jutottam el odáig, hogy elolvassam.

Kurva jó! :)

..illetve gratula az alapos szakinak is.

DeezL 2010.10.15. 18:41:00

@no_holy_shit:
az fasza:D köszönöm az infót!fogyasztása az mennyi?
csak mert nekem egy E30asom van alapból E36 325i motor van benne... de lettek módosítások... diesel főtengely,akkor 6-os váltó és felett köszörülve 3000esre valamint van rajta egy Chip
és így aki elhiszi aki nem 8litert eszik kb... ha nem taposom
úgy értsd h: először sima 5-ös váltóval mondjuk 110nél forgott 3500at belekerült ez a 6-os váltó ami diesel váltó és így 3500as fordulaton 155-160al tudok menni!Azért ez a nem mindegy!!! az autó pedig 274 lóerő!!!!!és ebben semmi kamu nincs a pillanatnyi fogyi mérőm 90-100 km/h-s sebességnél bneáll 5 literre annyit jelez!!!

DeezL 2010.10.15. 18:45:52

vagy veszek ebbe az autóba egy V8ast:D úgyis láttam egyszer hasznaltauto.hu-n gey E30ast 45i motorral 4.4es benzines motor az fasza lehet!!!!AF-es az autó szal ennyi... vagy erre amim jelenleg vanegy Turbot kéne szerkeszteni:D
nekem az autó 2,5 milliómba van már kb ha nem többe!

DeezL 2010.10.15. 18:47:50

@Hauzer:
én csak csináltam egyet,az enyém nem állt több évig ami nekem volt de tutira meglett csinálva a kis gép!azt bánom h nem szereztem bele egy 25 tds motort és azt kicist felhúzni

RonJeremy 2010.10.15. 19:47:38

,,Az új alkatrész mindig kurva jó, főleg a gyári."

YES! Fu..!

lwl (törölt) 2010.10.15. 20:21:27

@no_holy_shit: Eltekintve attol, hogy ez nyilvan egy budget termek - meg mielott messzire mennenk a minoseg es az alkatreszellatas taglalasaban, vess egy pillantast az alkalmazottak email cimeire, milyen domainre vegzodnek:
longus.de/unternehmen/
Nyilvan OEM-eknel vasarolnak ok is es nem maguk fejlesztenek (disztributorceg ugye), de meretre azert ez nem az a sarki Briefkastenfirma:
www.paul-lange.de/unternehmen/paul-lange-gruppe.html
Azt sem allitottam, hogy hiperszuper cuccokat forgalmaznak, de azert a 20 eves NDKs ocskavashoz kepest arban eros a kontraszt. Hobbicelra boven jo.

80ert nem tudok neked emelot sajnos, ha minosegi felszerelest latok olcson, rogton megveszem :)
Hasonlokepp az en elado cuccaim sem nagyon jutnak el az internetre, ismerosok meg elotte megveszik. eBay-en nezelodj, de az ilyen stacionarius cuccokat mindenkepp erdemes helyben, mukodes kozben elore megnezni, vannak meglepetesek (tapasztalat).

nem kéne... 2010.10.15. 21:41:58

@Trabence:

"Hidd el kevesebb mint egy modern dízelen a kötelező szerviz ktg-e :) Szerintem még 1essel kezdődik de majd Tibi megírja..."

én például nem hiszem el.
pár ilyen számlát már megírtam.
szervízóradíjszor normaidő plusz alkatrészköltség, egy fillérrel sem több.
aztán akkor az a modern dízel szerviz szerintem nem fáj annyiba.
ne legyünk már ennyire demagógok, hogy a szerviz az ördögtől való és az öreg autó olcsó sport.
egyik állítás sem igaz.

gokart87 2010.10.15. 23:06:23

énis pont most újítottam fel a motort , 30órát áztattam pl a szelepfedelet brigéciolban, de meg se közelitette az itteni alkatrészek tisztaságát. Hogy csináltátok hogy ilyen tiszta lett?

nem kéne... 2010.10.16. 00:28:22

@gokart87:

aldo raine hadnagy is megmondta:
úgy lehet legkönnyebben bekerülni a zeneakadémiára, ha sokat gyakorol az ember.
:)))

=Daniken= 2010.10.16. 01:52:06

@nem kéne...: jézus, mit meséltek a pahérós csávóról?

=Daniken= 2010.10.16. 01:53:35

@gokart87: szerintem sabci megint nem volt normális és addig sikálta az összes kis szirszar bizbaszt darabonként órákon át, amíg patika nem lett...

nem kéne... 2010.10.16. 12:26:44

@=Daniken=:

hát hogy őrizetlenül hagyja a teknikát.
:))))
semmi extra, na.
de te vagy az a kedvesüffél, nem?

=Daniken= 2010.10.16. 12:39:32

őrizetlenül baszki??:-)))) éjjel kettőtől reggel 7-ig-mert aludtam-erre mindenemet kipakolták a kocsiból...görkori, esődzseki, használt cd-magnó és a páhéró középkonzolja...mert azzal együtt vitték a magnót. ó, Peti hogy szentségelt.:-))
:-DDDD

Aszonta a rendőr, hogy azért nem csinálják majd meg a DNS vizsgálatot-tolvaj bicskával(!!!) akarta kinyitni a hátsó tolóablakot, beletört, szétvágta a kezét, kocsi tiszta vér volt kívül-mertaz én károm csak kb. 150. 000huf...és a DNS kb. 300k...Magyarország, így szeretlek.
A Pajerót pedig imádom azóta is, nincs is vesekövem:-D

én, igen.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.10.16. 18:28:11

Nem szeretek szerelőhöz járni. A rejtett hibára egyik se jön rá, de olyan dolgokat akar kicserélni, amiket senki se kért.

tükörfúró 2010.10.16. 19:05:18

@nem kéne...: hiába injektoros, a gyujtás pont ugyugy mechanikus, vákuumos

hőgomba csak egy van, (a másik csak a műszercsoporté)

amit nézni kellett volna egy ekkora szétszedésnél, és hiányolom:

-pótlevegőtolattyú "bekukucskálás"?(tuti xar, mindegyiken az)

-légmennyiségmérő ellenálláspálya kopás?

-gyujtás mechanikája, vákuumdob okés?(valoszinű ettöl ennyire beteg,mert nem)

-szelepek milyenek, tuti zárnak ahogy kell, szelepülések okésak, szelepvezetők okésak?(reméljük nézve volt, különben HF ujra le)

-üzemanyagnyomás jó, nyomásszabályozó okés?

-Injektrosor (ha már kint volt ugye) kézben mit mutat, csepegés nincs, porlasztási kép jó?

Trabence 2010.10.16. 23:04:54

@tükörfúró: Röviden: Egyetértek...

Kicsit bővebben pontosan ugyanezeket játszotta végig a kocsimon (ott voltam egyész nap láttam) a szerelőm akit nagyon ajánlok mindenkinek igaz több hónapra előre be kell jelentkezni hozzá... A kocsim mint Tibié, L-jet csak ez 6hengeres...

Trabence 2010.10.16. 23:14:47

@nem kéne...: "én például nem hiszem el.
pár ilyen számlát már megírtam."

Kicsit olvass figyelmesebben még szó nem volt munkadíjról még csak a kicserélt alkatrészek áráról :). Mellesleg ugyanezek kicserélése egy modern kocsinál jóval több $ + jóval hamarabb bekövetkezik!!!
Azért beszúrom mire ment a válasz...

"zöldi 2010.10.15. 08:37:57
@Bende Tibor: Egy kérdés, ha szabad. Tisztán az alkatrészek összára hányas számmal kezdődik?"

Trabence 2010.10.16. 23:19:58

@nem kéne...: "bence, melyik az az e21 amiben a kjetnél fejlettebb üzemanyagellátó rendszer van?"

Mellesleg eszembe jutott egy...

Kugelfischer az M10B20-al szerelt 320i-ken.

nem kéne... 2010.10.17. 02:05:42

@Trabence:

"Mellesleg ugyanezek kicserélése egy modern kocsinál jóval több $"

nem.
te kifejezetten a kötelező szerviz költségeit hasonlítottad az itt bemutatott javítássorozathoz.de ha feledékeny lennél, akkor segítek:

belsoseg.blog.hu/2010/10/14/ami_mukodik_ahhoz_nem_nyulunk?fullcommentlist=1#c11301232

aztán meg értem én, hogy az egyébként régebbi kugelfischer a kjethez képest egy űrtechnika, de maradjunk annyiban, hogy te is tudod: nem erre vonatkozott a megjegyzés.

lwl (törölt) 2010.10.17. 13:09:57

"Az új alkatrész mindig kurva jó, főleg a gyári."

A multkor meg ott tartottunk, hogy a gyari alkatresz a satan muve, a luxusprofit eszkoze, csak a hulyek veszik, bezzeg az okosok beszerzik feleannyiert ugyanazt, csak logo nelkul. Egy vilag omlott ossze bennem.
süti beállítások módosítása