A vételár a gázpedál első lenyomásától méltányosnak tűnik. Bármennyit megér a szükség esetén dühös, békeidőben szimplán csodálatos, négyfeles stuttgarti V8-as karaktere.
Mai cikkünk blogposztja.
2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari
A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez
Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
Bár Budapestet alapvetően retkes városnak tartom, mely retek képződésében egyszerre ludas a gátlástalanul szemetelő embertömeg, a pénzhiányos takarítóvállalat, a légköri viszonyok (nálunk eleve porosabb a levegő, mint például Hollandiában), illetve az általános "nemazéndolgom" hozzáállás. Amikor mások helyett kidobok néha szemetet, összeszedem a kutyaszart, megvallom, kicsit fasiszta féregnek érzem magamat, nem illik ezt errefelé, ez túlmegy a tudálékoskodás határán, ez már-már népnevelés. Vagy csak lúzerség, rosseb tudja. Ezért is csak néha teszek ilyet.
De Zuglóról, pláne egyes kertvárosi részeiről más a véleményem, szűkebb hazám csodásan élhető, kellemes hely, nem egy vidéki kisváros megirigyelhetné azt a nyugalmat, ami a Nagy Lajos Király útja, Erzsébet királyné útja, Rákospatak utca, Telepes utca négyszögben honol. És tudok még néhány ilyen négyszöget a kerületben. Hétvégén Kareszék viszi mellékutcájában is nagyobb a forgalom, mint a miénkben. Na, ez volt eddig a promó, következzen a többi.
tovább »...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Az utóbbi napok híre, hogy újabb nagy konszern döntött úgy, hogy felhagy a teljesen önálló fejlesztéssel és inkább költséget csökkent. A Ford okosan úgy döntött, hogy SUV-jai és kisteherautói megmentése érdekében összeáll a Toyotával, melynek nagyon bejött a hybrid-technológiába vert minden egyes jen, sokan állnak sorba a technológiáért. Most éppen a Ford.
Ennek kapcsán aztán eszembe is jutott a Car Magazine-os Ben Oliver által immáron másodszor kidolgozott autós metrótérképe, mellyel utoljára egy tavalyi magazinban találkoztam és olyan hasznosnak bizonyult, hogy azóta is itt lóg a falon.
Hopsz, ezt közzé kéne tenni, elkerülendő a sok félreértést, amikor a kommentablakban esnek egymásnak tulajdonképpeni konszerntársak. Ha ön is tudni szeretné ezentúl, mi köze lehet a BMW-nek a Daimlerhez, a Mitsubishinek a Subaruhoz, Infinitinek a Ladához, akkor tessék, töltse le, nyomtassa ki, máris tisztábban lát majd az autóipari őskáoszban.
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes
A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek
Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen
Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így
„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett
Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá
A beton, az aszfalt és a csillogó üveg közé nem illenek a régi mezőgazdasági gépek. Tájidegenek, meg nem értettek és ha kell, tiltó táblákkal tartják őket távol. Budapestre sokáig be sem tehették lábukat a traktorok, behajtani tilos volt a jussuk – a városházán féltek egy újabb gazdablokádtól.
Hála az égnek a rendelet már nincs érvényben: Laci teljesen legálisan látogathatott meg minket. Járműve, az 1962-es Deutz D50 nem egy preparált csoda – a családi kaszálóról ugrott be a szerkesztőséghez, így elöl fenn volt a homlokrakodó, hátul meg a kasza. Ritka látvány ez a város szívében: nem csak mi ugráltuk lelkesen körbe, hanem a járókelők és az autósok is döbbent csodálkozással gyönyörködtek a zöld veteránban.
A gép vonattal érkezett Magyarországra: a hazai svábok kinti családtagjai szedtek össze egy szerelvénnyi mezőgazdasági gépet és küldtek ide a rokonoknak. Laci egy piliscsabai tehenésztől vette. Nem volt túl jó állapotban, kotyogott a csapszeg, de ennek ellenére még három évet elcsettegett. A bronzperselyt és a csapszeget leszámítva más károsodást nem találtak bele szétszedés után. Nagyobb feladat volt a hiányzó alkatrészek, lámpák és kapcsolók pótlása. A homlokrakodó részben házi gyártmány, részben egy öreg Steyr traktoré volt. Így, zöldre festve nem feltűnő, hogy típusidegen.
Korábban már láttam szétszedve, tanúsíthatom, hogy alaposan fel lett újítva. Persze a cél nem a múzeumi állapot volt, hanem a használhatóság, de ennek így kell lennie: egy öreg mezőgazdasági gépnek nem áll jól a steril csillogás – kell neki az olaj, a zsír és gépszag. Ez a Deutz mindezt tudja, sőt.
Lacit nem kellett sokáig győzködni, hogy menjünk már egy kört. Felmásztunk a széles és masszív sárhányókra, és már be is böffentette a 3400 köbcentis sornégyes léghűtésest. Meglepően jól gyorsul úgy harmincig, rendesen kell kapaszkodni, hisz rugózás nem nagyon van, csak az 1 barra fújt ezeréves abroncsok csillapítanak valamicskét. A hátsó gumik talán még eredetiek, míg a T mintás elsők török gyártmányúak – itt nem a tapadás a lényeg.
Pedálok, karok és a gyönyörű műszer: nem árt némi előképzettség a traktorozáshoz. Aki már vezetett ilyen öreg dögöt, érzi a varázst, könnyű szerelembe esni a Deutz-cal. Az efajta veteránozásnak is megvannak a rajongói, elég ha a bokori traktormajálisra gondolunk – hát nem sokkal férfiasabb egy ilyennel gurulni, mint valami közepesen unalmas youngtimerrel?
Az öreg traktorokat még félteni se nagyon kell, hisz bármikor képesek a munkára. Nem hímes tojások ezek, hanem igazi gépek – még a körülöttünk gyülekező nagyvárosi férfiak is gyermeki őszinteséggel bámulták a D50-et. A fénykép kedvéért az Inda gyakornoklányát is felimádkoztuk a kényelmes rugós ülésbe, de neki sajnos nem jött be az élmény, nem gerjedt rá az óriás dízelre. Ő a kivétel, de nem kell aggódni: ismerünk olyan nőt, akit bármikor el lehetne csábítani egy ilyennel.
...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A Hyundai sokat vár az új Velostertől, ez kétségtelen. Kemény, direktmarketing-eszközökkel támadják a konkurenciát, hangsúlyozva a minőséget és finoman utalva arra, hogy most aztán igazán számolatlanul tolják a pénzt a fejlesztésbe. Tegyük hozzá halkan, hogy az utóbbi évek kitartó aknamunkájának előbb-utóbb kézzelfogható eredménye lesz, autóik ma már megütik a többi (nem prémium) gyártó szintjét. De a poszt témája nem ez, hanem az a fícsör, amelyet a közeljövőben - előreláthatóan - agyba-főbe préselnek majd a fejünkbe. Ehhez kapcsolódik a reklám is, amelyet - érdekes módon - a liberális Hollandiában betiltottak.
Legyünk őszinték: a nem laikusokat nehéz elkápráztatni egy ilyen hiányosságból faragott előny-szerű kampánnyal. Főleg úgy, hogy ez a fajta ajtóelrendezés már 1961-ben sem ütött akkorát, amikor a Skoda 1202 megjelent. (A kérdés adott: mi lesz azokban az országokban, ahol bal oldali közlekedés van? Vajon ott fordított lesz az elrendezés?) Kicsit olyan szaga van, mint a DS4 lehúzhatatlan hátsó ablaka, ahol tkp. csak bónusz a két hátsó ajtó a Citroën szerint.
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az
Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van
Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán
Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan
2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari
A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez
Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?
Árpád csak egy jó hobbiautót akart. Volt is egy kivételesen szép állapotú, majdnem veteránkorú, 1982-es Toyota Carina Coupéja, egészen múlt csütörtökig. Akkor lopták el az autót Budapestről, a XI. kerületből, a Mohai útról. Mivel testületileg tagadjuk, hogy a szerelem csupán kockás papíron levezethető kémiai vonzalom, azt sem firtatjuk, hogy annak idején miért éppen egy ilyen kockakupé csavarta el Árpád fejét. Megértjük.
A tulajdonos szerint a tolvajok felkészültek lehettek. Sem üvegszilánk, sem más apró nyom nem maradt az autó helyén. Azért is valószínű, hogy nem lábon vitték el a Toyotát, mert akkumulátor sem volt benne, nem közlekedett tehát nap mint nap. Az öreg Carina ismertetőjelei közé tartoznak a korhű Celica Supra felnik, a 216 ezer kilométernél álló számláló, valamint a tetőn, illetve a csomagtér ajtaján lévő fényezési hibák. A 29 kalandos év ellenére hiába keresnénk komolyabb korróziót a karosszérián, pedig Árpád szerint összesen három ilyen típus található az országban, és a másik kettő rettenetes állapotban van.
Árpádnak meggyőződése, hogy ha valaki ilyen kocsit lát a forgalomban, valószínűleg az övével találkozott. Gondoljanak bele, ez a Toyota éppen a veteránminősítő vizsgára készülgetett, jól szigetelő napfénytető van benne. Gazdája jelentős jutalmat ígér a megtalálónak, de akár vissza is vásárolná, ha maga a tolvaj jelentkezik előbb. Titkos tippünk dunai pecásoknak: ha CZH-217 feliratú tábla akad a horogra, ne csüggedjenek, az önöknél lévő értékes nyom segíthet visszaadni egy autóbuzi ellopott álmait.
Aki menet közben, vagy leparkolva szúrja ki valahol a képgalériában látható Toyotát, ragadjon telefont és tárcsázza a rendőrséget! Miután Árpáddal és a helyszínelőkkel közösen visszatértek a kábulatból, hogy mégiscsak van közbiztonság Magyarországon, azonnal írjanak a Totalcarnak, mert alig várjuk az 1982-es Carina Coupe tesztjét!
Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor
A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.
A Funny Car tréfás autót jelent, de valójában a gyorsulási versenyzés egyik osztályát hívják így – és ezekben a több ezer lóerős szörnyetegekben igazából nincs semmi mókás. Különösen ha nem sikerül megtartani az egyenest, azaz szükség van némi kormánykorrekcióra. Bár a versenyek egyenes aszfaltcsíkon zajlanak, néha szükség van ilyesmire, ami önmagában is elég félelmetes érzés lehet, hát még ha kiderül, hogy a kormány megadja magát. Hogy ilyenkor mit lehet tenni? Nézzék meg, érdemes.
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes
A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as
Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az
Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van
Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán
Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan
Berlinből hazafelé, kevéssel Prága után kezdett el csálézni az autó hátulja. Először ugye nem hittem el, olyan valószínűtlennek tűnt, hogy defektet kapjak az autópályán. De két kormánymozdulat után világos volt, lapos a bal hátsó.
Kigurultunk a leállósávba, a meglehetősen közel elzúgó kamionokhoz képest viszonylagos nyugalommal pakoltam ki a pótkereket, mert még az út előtt ellenőriztem a nyomását. Nem lehet gond, csak egy kis kellemetlenség. Azon törtem a fejem, hazatoljuk-e a mankókerékkel vagy keressünk gumist vasárnap délután. Közben előkerült az emelő is, már kurbliztam volna felfelé az autó seggét, de előtte le kellett volna lazítani a kerékcsavarokat.
Hol az a nyűves kerékkulcs? Na, azt felejtettem el bedobni a csomagtartóba. Nem voltam boldog.
Kábé fél órán át próbáltunk lestoppolni valakit, aki pár percre kölcsönadna egy tizenhetes kerékkulcsot – sikertelenül. Végül elindultunk gyalog a következő benzinkút felé, de nem jutottunk messzire, amikor egy civil rendőrautó, mellesleg egy R36-os Passat, megállt mellettünk. Rövid igazoltatás és beszélgetés után meggyőztük őket, hogy kölcsönadják a szolgálati kerékkulcsot, majd pályafutásom eddigi leggyorsabb útszéli kerékcseréjét zavartam le.
A mankókerékről aztán kiderült, hogy nyolcvan fölött melegszik, ezért nem kis mázlival felhajtottunk egy nyitva tartó gumist egy festői cseh faluban, ahol kiderült, azért engedte el a nyomást a bal hátsó, mert elhasadt a szelep a tövénél. Ekkor sütöttem le a szememet magamon röhögve, mert persze azonnal beugrott, hogyan erőltettem rá a kompresszor túl rövid csövét a garázsban, félrehúzva a szelepet, hogy ráfújjak két tizedet a berlini kirándulás előtt. A hajlítgatás bő ezer kilométerrel később bosszulta meg magát, akkor repedt el a gumiszelep.
Mit is akarok kihozni a sztoriból? Neem, azt már tudjuk, hogy a Bandi szívesen csinál hülyét magából. De ha itt most balul is sült el, a guminyomást rendszeresen ellenőrizni kell, mert ha nem nézem meg, akkor egy sokkal alattomosabb lassú legyalogolás és durranás lehetett volna a vége. És ha mondjuk lapos a pótkerék, a cseh fakabátokból azt már nem éneklem ki.
TComment blog
Nincs megjeleníthető elem