Ezt ne csináld, ha jön a mentő

  2014. szeptember 17. - ZáchDani Címkék: rendőrség baleset ford toyota mentő

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó felüljárón a figyelmetlen autósok. Megírjuk, nem változik semmi. A hídszerkezet dilatációs hézagain csúsznak meg mindig. A vezetők elveszik a gázt, esetleg a fékre lépnek, majd nagy csattanás. Mindig ez a vége. Tavaly egy gömbölyű Swift járt így. Az eleje és a hátulja is tropára ment. Sajnáltam az autóból kiszálló idős párt.

festekesescort (2).jpg

Ma a Szentendrei úti felüljáró alatti lámpánál ütközött össze egy Toyota Avensis és egy öreg Ford Escort, percekkel azelőtt, hogy Tom kollégával ebédelni indultunk. Az autók vezetői már a stresszoldó cigi felénél tartottak, amikor megszólítottam az egyiket. A festőruhás ember, a Ford vezetője azt mesélte, hogy bár a lámpa a Vörösvári út felé zöldet jelzett, neki fékeznie kellett, mert a kereszteződéshez ért egy villogó és szirénázó mentőautó. A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó autók (rendőrök, mentők, tűzoltók) számára nekünk autósoknak és motorosoknak minden esetben szabad utat kell engednünk, ez szabály. Sem a záróvonal, sem a forgalmi sáv iránya, sem a közlekedési lámpák jelzése, sem az egyéb közlekedési szabályok zöme nem vonatkozik ezekre a járművekre. Sietnek, mert életet mentenek, bűnözőket kergetnek vagy házat oltanak.

Nem kétlem, hogy most mindenki helyeslően bólogat a monitor előtt, de vajon mindenki képes időben és jól reagálni a váratlan helyzetekre? Az avensises úr a jelek szerint ma nem jól reagált. Talán kereste a szemével a szirénahang irányát, talán váratlanul érte, hogy a Ford vezetője már észrevette, hogy meg kell állni, mert a Szentendrei út irányából jön a mentő, ki tudja. Szerencsére egyikük sem sérült meg amikor a Toyota belerohant a fékező Fordba, de utóbbi eléggé totálkárosnak tűnik. A rendőrségi helyszínelés még hosszan tartott, amikor visszaértünk az ebédről Tommal, az Escort csomagtartójában rommá tört festékvödrökből kiömlött fehér pacát pedig estére széthordják a baleset után arra járó autók. Mi viszont okulhatunk. Ha szirénázást hallanak, legyenek nagyon óvatosak: ne csak a hang forrását keressék, de ügyeljenek a többi autós mozgására is. Lehet, hogy ezzel egy újabb balesetet előznek meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr646706431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CoIie 2014.09.17. 21:23:15

@hpapagaj: Belterületen nem kötelező.

rashy729 2014.09.17. 21:25:51

@CoIie: Azért egy mentő hadd siessen már ahogy csak tud. Anyagiak akkor is mellékesek egy élethez képest ha az pont a te autód/házad/tv-d/stb.

CoIie 2014.09.17. 21:36:52

@rashy729: életveszélyes amilyen baleseteket okozhatnak. Ott hal meg a beteg a mentőben, még a személyzet is, és mások az utakon. Tele van ilyenekkel a média, ebből már tanulni lehetett volna, nem erőből nyomni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.17. 21:37:31

" Ha szirénázást hallanak, legyenek nagyon óvatosak: ne csak a hang forrását keressék, de ügyeljenek a többi autós mozgására is."
Még az lett volna szép, hogy az előtte fékezőt reflexből kikerülve nyom egy kövéret, hogy haladjon tovább, és a mentő telibekapja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.17. 21:39:40

@ColT: Szép, idézőjelben "szép". Ha valakinek nem esett volna le.

@rashy729: Jaja! Rá is fognak. Ha kérdéses, kit lehet büntetni, akkor imádják.

@Tinman: A büntiféket akkor szeretem, amikor nagyon siet, de ráér előtted büntizni.

szipipeti 2014.09.17. 21:45:35

@CoIie: A mentő vonuláskor (Pesten és Budán) jó, ha 65-70 km/h sebességet tart... Ez a forgalom sebességéhez képest nem kiugró... Az előnyük ott van, hogy elegendő számukra a lassítás, illetve gyakorlatilag folyamatosan tudnak haladni...

cateye 2014.09.17. 21:47:19

@CoIie: az újraélesztési statisztikák szerint a keringésmegállástól számított minden eltelt 1 perccel 7-10 %-kal csökken a sikeres újraélesztés esélye. Artériás sérülésnél 3-4 perc alatt el lehet vérezni. Ennyit számíthat az a perc. Az meg, hogy a mentő nem jut látótávolságnál messzebbre, az nem rajta múlik...

CoIie 2014.09.17. 21:50:51

@szipipeti: lehet, hogy nem kiugró a sebesség, csak akkor feltünő, amikor már félreálltam 0-ra és 70-el elszáguld 5cm-re tőlem... Ez életveszélyes, ergo lassítani kellene - szerintem!

CoIie 2014.09.17. 21:57:11

@cateye: tehát, ha nem jut messzebbre a gyakorlatban, akkor nem is kellene halálos manőverekkel eröltetni azt. Biztosan nem is teszik általában, de akkor nincs is mentőbaleset, vagy ilyen kár mint a cikkben. Ez az esetek 99%-a vagy több lehet.

De, ha minden élet számít, akkor nem kellene forszírozni a száguldást, akár csak 1 élet veszélyezetéséért sem. Vagy hol lehet a határ? Megmentünk 100-at, 1000-et, elveszünk 1-et, 10-et, főként olyanét akinek semmi köze ehhez?! Nem!

Rollende Landstrasse 2014.09.17. 22:04:25

@CoIie: Ha a mentő lassan megy... na az életveszélyes. Segíteni kell őket, nem panaszkodni a gyorsaságukra!

230e 2014.09.17. 22:06:38

@CoIie: Nem jókedvében tolja annyira, és elhanyagolható a saját hibájukból bekövetkező balesetek száma. Az pedig ha jól tudom egy protokoll alapján megy hogy mikor villog/szirénázik.

Inkább az a baj hogy elkényelmesedtünk, a klíma miatt csukott ablaknál ülünk, a navit, a rádiót buzeráljuk (vagy telefonálás, sms írás), nem figyelünk a külső jelekre, nem vezetünk defenzív módon stb. stb., és mivel ez egy ritka dolog, nem rögzül az hogy mit kell tenni, valamint egyesek valami pofátlan módon vezetnek.

Ezt nagyobb veszélynek tartom, mint azt hogy egy már megállt autó mellett elszáguld egy képzett, PÁV-os sofőr.

CoIie 2014.09.17. 22:22:55

@230e: A PÁV nem = Isten! Nem tévedhetetlen, de ezt látjuk is a baleseteiknél.
Aki nézi a videókat, az látja, hogy olyan sebességgel közelednek rá az autósra, hogy az egyszerű rémületében azt sem tudja, hogyan húzódjon félre. A padkára nyilván nem fog sebességgel ráhajtani, hirtelen fékezni sem fog. Nem hülye az autós sem, bármennyire is van, hogy úgy állítják be! Lehet, hogy 5x több gyakorlata van, mint a PÁV-osnak, mégsem tesz fel videókat egyedi, egyszeri, jól válogatott esetekről.

snowboard 2014.09.17. 22:23:48

@etruszk: Induláskor nem kell és nem is ajánlott megvárni semmit, így is tartható a követési távolság. És nincs ellentmondás.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól:
"27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
A követési távolság nem egy méterben pontosan meghatározott dolog, kivéve, ha azt "Legkisebb követési távolság" tábla jelzi.(14. § (1), e)) ...hanem a sebességtől függő távolság, ami az indulás pillanatában (0km/h sebességnél) legalább pontosan nulla méter. Tehát a követési távolság folyamatosan tartható akkor is, ha egyszerre indultok egymás mögött, de nem ugyanannyira gyorsítasz, hanem szép lassan lemaradsz (hozzá képest), egészen addig, amíg el nem éritek a kívánt sebességet. Ekkorra legalább az adott sebességnél érvényes követési távolságnak meg kell lennie. (Természetesen gyorsítás közben is bármely pillanatban legalább akkora távolság kell, ami alatt meg tudsz állni.) Ha ezt nem tartod, akkor nyugodtan visszaadhatod a jogosítványodat! Lehet hivatkozni sok mindenre, még arra is, hogy a többiek se tartják be, de ha nem tartod, akkor borítékolható, hogy előbb-utóbb belemész valakibe. Észben kell tartani, hogy bárki bármikor általad ismeretlen okból nyomhat satuféket (pl kiszalad elé egy gyerek, neked pont takarásból, stb). Ha ebben a pillanatban nem tartod a követési távolságot, akkor nem lehet, hanem biztos, hogy belerongyolsz. (Feltéve, hogy nem tudod kikerülni, mert pont vannak melletted mindkét oldalon, vagy épp melléd érnek, amivel nem számoltál.)

A követési távolság megtartása látszólag paradox módon csökkentheti a torlódás kialakulásának esélyét, de ez már egy másik kérdés. Mint ahogy az is, hogy jó lenne végre megtanulni egyszerre elindulni a zöldülő lámpánál.

cateye 2014.09.17. 22:32:10

@CoIie: Nekem semmi gondom ezzel és értem a gondolatmenetedet, csak ez így egy kicsit a van rajta sapka, nincs rajta sapka esete. Ha siet az a baj, ha nem akkor meg az. Ha autóban ülök akkor engem/minket ne veszélyeztessen, de ha a értem/a hozzátartozómért jön akkor meg hol van már?
Ki döntse el, hogy most olyan a szituáció, hogy veszélyes lenne sietni? Mindig veszélyes sietni. Neki az a feladata, hogy még időben érkezzen, nekem meg az, hogy ezt elősegítsem. Szerintem az utóbbival szokott elsősorban probléma lenni. A gépkocsivezetők többsége szerintem alapvetően jó szándékkel, de típushibákat követ el a mentővel való találkozáskor, ezeket lehetne kiküszöbölni azzal, ha oktatnák ezeknek a kivédését, de ez már persze egy másik történet...

230e 2014.09.17. 22:34:57

@CoIie: Többet vezet és nagyobb a tapasztalata, valószínűleg jóval több mint egy átlag autósnak, valamint mint ezt bírósági ítélet is alátámasztja joggal várhatja el a többi közlekedőtől hogy elsőbbséget kap.

A gond az hogy már régen rossz amikor "az egyszerű rémületében azt sem tudja, hogyan húzódjon félre" a sofőr, mert az azt jelenti hogy nem figyelt fel egy közeledő megkülönböztető jelzéssel érkező járműre, vagy ha fel is figyelt rá akkor nem tud vele mit kezdeni. Ez viszont nem a mentő/rendőr/tűzoltó hibája.

CoIie 2014.09.17. 22:43:20

@cateye: arról van szó, hogy senki ne kapkodjon, mert éppen meghall egy szirénát (ahogy a cikkben is). De ez csak akkor lehetséges, ha a piroson vagy a balkézről áthajtó pl. mentő nem száguld, hanem engedi a felkészülést az elsőbbség megadására, ergo nem siethet ott, a sziréna hangja még csak a "sárgát" kell jelentse, a felkészülést, amire biztosan nem kell satuféket nyomn. A mentő közeli látványa már kezdi "pirosítani" a helyzetet, feltéve, ha nem sebességgel érkezik, mert akkor ismét csak a satu marad, mert a kevéske idő már csak azt a manővert engedi meg. Hát ennyi.

Én szeretem a nyugodt kéklámpásokat, felesleges a feszkót növelni, szinte 0 plusz előnyért. (Főként, ha a mentő 45 perc időtartam alatt ér ki és nem a forgalom miatt!)

CoIie 2014.09.17. 22:48:40

@230e: hiba az, ha nem konstatálja, hogy az autós észrevette-e a közeledését, és van-e már "terve" az elsőség megadására, vagy egyáltalán lehetősége abban a pillanatban.

Pl. elvárható-e, hogy a piroson átgurulva/begurulva a kereszteződésbe adjon elsőbbséget a mögöttes mentőnek, ha csak úgy lehet(ne). Ez szintén nagyon veszélyes!

A rendőr egy ilyesmi helyzetben utánam jött és vegzált egy darabig miközben pontosan jól láthatta, hogy a mentőnek adtam utat. Ezek az érdekes dolgok.

kisörDög 2014.09.17. 22:50:04

Bocs hogy témát váltok, de a háromszög esete is valami hasonló, meg kell csinálni (ki kell tenni) de mégsem olyan egyszerű. Merthogy senkinek nem kívánom mikor autópályán körülötte 130-160 km/ó sebességgel szállnak el az autók, és ki kell vinni azt a tetves háromszöget, legjobban 100-150 méterre. És még akkor vissza is kell jönni, ja és majd visszamenni érte. Szar ügy. Nagyon sokan 10 méterre a kocsitól teszik ki!

CoIie 2014.09.17. 22:53:52

@kisörDög: korláton kívülre (vagy az árkon túlra) kell kerülni és gyalogolni jó sokat. Persze mire kiteszed, már valaki beleszáguldott az otthagyott kocsiba.
Alapvetően nem szabad megállni forgalmas úton!

Egyébként szerintem meg kellene a kocsinál is ismételni a háromszöget, mert az autós már 'elfelejti', mire az álló autóhoz ér, hogy mi is volt kitéve, és miért... ;)

randomuser1 2014.09.17. 22:54:41

téligumi van az avenzizen, azért nem tudott megállni mögötte időben...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2014.09.17. 22:56:35

Hátőő én még piroson 70-nel átszáguldani nem láttam mentőt. 20-30-ra le szoktak lassítani, ők is haza akarnak érni műszak után. És egyébként az az 1 perc például lehet jó arra is, hogy egy 9 percig zárva levő vasúti sorompón még átér mielőtt pirosra vált.

CoIie 2014.09.17. 22:59:15

@Emmanuel Goldstein: vagy a "télifelni"... A
gumihoz 20m-ről gyenge a szemem!

Pepejoe 2014.09.17. 22:59:24

Arról meg ne is beszéljünk, amikor a mentősök (de leginkább a rendőröktől látni) csak arra a 2 mp.-re kapcsolják fel a nénót, amíg átmennek a piroson vagy átmegy egy záróvonalon egy balra kanyarodni tilosnál...
Többször látok példát mindkettőre egy helyen, mondjuk hetente 4x 5x., nonstop kajáldához igyekeznek vagy egyszerűen csak nincs kedve megállni járőr közben. Gondolom, mindenki látot már ilyet.
Az, hogy hogy lehet úgy járőrözni, hogy mindenen csak átszalad, más kérdés.

kisörDög 2014.09.17. 23:03:55

@CoIie: persze, legjobb volna 3 táblát kitenni mint a vasuti átjárónál 3...2...1...

DrSzolon 2014.09.17. 23:04:03

@nyuszy: szerintem a vezetőkre gondolt, akik az úttesten álldogálnak.

CoIie 2014.09.17. 23:06:50

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: OK, nem is kell az az 1 perc, hiszen ahhoz akár csak 1 mp is elég, mert vagy átmegy még a fehéren, vagy nem, mert 1mp múlva már pirosat kap! :)

DrSzolon 2014.09.17. 23:07:38

@DrSzolon: UPDATE: most láttam, hogy tisztázódott. Nem szóltam :)

CoIie 2014.09.17. 23:08:22

@kisörDög: abszolut! Egyébként 2048-tól tervezik bevezetni, nem hülyeség!

kisörDög 2014.09.17. 23:12:42

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: A 9 perces sorompó. Sose értettem minek van rajta a zöld. Szociba még az országban sem volt a vonat, már lezárták.

kisörDög 2014.09.17. 23:13:59

@CoIie: micsodaa? 2048-ban már kényelmesek leszünk az ajtót is kinyitni az autón, tuti hogy az is elketromos lessz. Senki se fog gyalogolni :)

CoIie 2014.09.17. 23:14:11

@Pepejoe: ahogy látom, mert ugye én is látom, ezt azért ált. kis forgalomnál teszik csak úgy lazán 2mp-re feltolva a fényt&hangot (a nyilvánvaló szabálytalanság leplezésére), de ha egyszer benézik, akkor erre senki sem tud felkészülni és ott a csatt! De ez egy másik eset.

CoIie 2014.09.17. 23:19:32

@kisörDög: persze, nem kell majd gyalogolni, csak a robot kiteszi a 3 táblát; 3...2...1... :)

Egyébként pályán dugónál, megy már a "folyosó" kialakítása középen? Ritkán járok rajta, csak amikor nincs dugó ill. baleset, így fogalmam sincs erről... :)

kisörDög 2014.09.17. 23:27:04

@CoIie: pályán dugónál látni csak mennyi a marha. Jobbról balról aki befér. Oda-vissza, egyszer lehagy, aztán te lehagyod. Szerintem aki míveli ezt a tolakodósdit mert siet, az nem is kis ideget eszik meg közben. Én inkább kivárom. Cigi, bámészkodás.

2014.09.17. 23:30:58

@krisok: "Legjobb biznisz öreg autókkal brutálisan lefékezni ilyen esetben" "felvette szépen a 300e kp-t és a javítás megvolt 70-ből"

Javítás 70-ből? 70 ből manapság jóesetben lefújnak max 3 elemet, de inkább kettőt. Érdekes hogy nekem mindig az ellenkező tapasztalatom volt amíg öreg paripáimat törték. Mindegyikre vigyáztam karban volt tartva, ennek ellenére a kikalkulált javítási díj sosem volt (lett volna) elég tisztességes javításra, csak legfeljebb tákolásra-gányolásra, azt is persze számla nélkül, feketén valami havernél. Jó lenne átreformálni a biztosítási rendszert, és belefoglaltatni, hogy a 20 év feletti autósoknak avultassák a biztosítási díjakat. Tekintettel arra, hogy minden kárkifizetés 60% avulással indul, mondjuk 60%-os tarifa csökkentés méltányos lenne. És persze mindent vegyél meg a bontóban, ragassz meg, tákolj meg, használj valami levetett szart, nehogy már szegény biztosító pénzén tuningold szét a verdádat... Mintha attól a dupláját érné a kocsid, mert a régi egyébként a baleset előttig hibátlan karosszériaelemet újra cserélted és lefújatod... ehh.

kisörDög 2014.09.17. 23:39:05

@Jankove: 90-100- ba jött bele a Fabia I ahogy az első lámpa oldalán kívülről van az a 1-2 centi vastag lemez. Visszahajlítás és festés. Pontosan annyiba került akkorjában mint egy új alkatrész ugyan abban a színben. Annyi hogy biztosításhoz tudod kötni igy nem saját tárcából kell megvenni.

Hurri Kán 2014.09.17. 23:53:45

Egy ilyen baleseten mit kell rendőrségi helyszínelni?

kisörDög 2014.09.18. 00:01:12

@kisörDög: észrevettem utána, akartam is utólag hozzátenni, de mondom ugyis majd kijavítanak :)

Ecotrans 2014.09.18. 00:26:22

bakker, mennyi hülyeség már megint

nehogy már a mentős legyen a hibás, amiért a sok vadbarom nem képes a követési távolság betartására

Na meg a gyorsbüféhez igyekvő mentő? Ember te hülye vagy!
Az hogy a mentő nem végig bekapcsolt megkül. jelzéssel megy, az nem azt jelenti hogy nem sürgős neki. Tudod van olyan hogy a beteg állapota miatt nem vágtathat árkon bokron, és a forgalom éppen nem olyan sűrű hogy folyamatosan szirénázni kelljen, de pl egy pirosnál, vagy balrakanyar tilosnál éppen feltolja mert ácsorogni nincsen ideje.

Egy nyarat eltöltöttem EÜ gyakorlaton a mentősöknél, hát sztem sokkal képzettebbek és sokkal figyelmesebbek mint egy átlag városi sofőr. Szerintem még PappTibinél is jobban tudnak vezetni :D:D:D

Ecotrans 2014.09.18. 00:29:20

Meg a háromszöget, megismételni? Minek?
Szerinted mindenkinek csak annyi esze van hogy 100 méter múlva már nem is emlékszik rá?

United Steaks 2014.09.18. 00:38:03

100-ból 99 átlagos kommentelő 10 perc alatt rommá törné a mentőt, ha beleültetnék. Én is. Mikor meg figyelmetlen, nemtörődöm f.szokat látok azt kívánom, sok ilyen kerüljön az érte igyekvő mentő elé is.

Lord Mersant 2014.09.18. 00:47:47

Amennyire én tudom, a forgalom résztvevőinek elsőbbséget kell adnia a megkülönböztető fény-, illetve hangjelzést használó járműveknek, ugyanakkor utóbbiak vezetőinek pl. egy kereszteződés megközelítésekor minden esetben meg kell győződnie arról, hogy megadták-e neki az elsőbbséget. Tehát mentő-, tűzoltó baleset esetén az azt vezető sofőrt is terheli felelősség.

kisörDög 2014.09.18. 01:04:39

@Lord Mersant: Itt Csehországban le kell húzódni oldalra, hogy egy teljes sávszélesség szabadon maradjon. Oldalra. Azért hogy mindenki tudja és akkor lessz hely. Ha tele a város, akkor szirénáz, de olyan hangosan hogy 500 méterről hallani. Gyalog ha megyek nem egyszer be kell fognom a fülem mert nem létezik milyen hangos. Ha üresek az utak városban, 80 körül mennek, mint a veszett (jol teszik, menjenek csak), és csak a kereszetőzés előtt szirénáz. Lassítás nincs. Ha nembénázik előtte senki akkor nincs.

Szabo T 2014.09.18. 01:10:57

@CoIie: "Ha a mentő (és hasonlók) nem száguldozna eszevesztve"
"Én szeretem a nyugodt kéklámpásokat, felesleges a feszkót növelni, szinte 0 plusz előnyért. (Főként, ha a mentő 45 perc időtartam alatt ér ki és nem a forgalom miatt!)"

Nagyon sok butasagot irkalsz itt ossze-vissza. Szigorlo orvos koromban 94-95-ben dolgoztam a mentoknel mint MT-III. Negyszaz esetnel voltam egy ev alatt. Ki vonul "nyugodtan" infarktushoz, magasbol esetthez, gyerekgazolashoz vagy ujraeleszteshez? Neha valoban minden perc szamit es nem tudhatod, hogy a "foldon fekszik" eppen kamrafibrillal vagy csak reszeg. A gepkocsivezetoknek (gepesz) az az erdekuk, hogy a mentoegyseget a leheto leggyorsabban es legbiztonsagosabban juttassak el az eset helyszinere a tobbi kozlekedot nem veszelyeztetve.

Beer Monster 2014.09.18. 01:25:26

Azoknak a vezetőknek, akik a mentőket túl gyorsnak találják, nagyon el kéne gondolkodni azon, hogy a sofőrök többsége inkább meglepően lassúnak szokta találni, és túl óvatoskodónak az elsőbbséget kapott mentők közlekedését, ahogyan élnek a megkapott elsőbbséggel.

Itt tehát egy rendkívül rossz képességű autósról lehet szó, aki még ezt is száguldásnak és számára meglepő tempónak éli meg. Ezen nagyon el kellene gondolkodniuk, hogy hány km vezetés után áll fenn ez az állapot, és várható-e, hogy a rövid közeljövőben változni fog.

A szomszéd 75 éves bácsi gyakorlatilag teljesen letette az autóját, mert azt mondja, hogy nem érzi magát teljes biztonságban a forgalomban.

Epercsibe 2014.09.18. 08:35:07

Miert kellett ide rendort hivni ? Talan nem egyertelmu hogy az Avensis-es a hibas ? Szerencsetlen rendoroknek is lenne jobb dolguk, meg a forgalmat se kellene ertelmetlenul feltartani, kedves Avensis-es Ur.

propcsi 2014.09.18. 08:40:18

@Beer Monster: Minden tiszteletem a kisöregé, kevés ember ismeri el, hogy elérte képességei határát, inkább halálfélelmet hoz az utasaira.....

Wick 2014.09.18. 08:43:02

@CoIie: Ejgen, ráközelít, mert a mentő vezetője nem ér rá arra, hogy fél percekig fékezgessen ötvenről állóra, mint józsibácsi. Arra számít, hogy eltakarodik a mamlasz az útjából, de fel van készülve arra, hogy mi van akkor, ha mégsem. Akkor szépen pontra fékezve megáll a seggétől két centire, és beleküldi a jóságos fénykürtöt a retinájába a sutának.

A zauttós meg hülye. Pont. Főleg tömegben ostoba. Külön-külön persze okosak meg szépek, és a jelenlevők mint tudjuk MINDIG kivételek, de egy közepesen sűrű forgalom bármelyik tetszőleges városban (Budapesten főleg) átlag ötpercenként mutat egy-egy kiváló példát a tehetségtelenség, a figyelmetlenség, és az öntudat találkozására.

Ejoy 2014.09.18. 09:24:34

Lehetne egy hiánypótló cikk arról is, hogy mostanában mennyire megszaporodtak a sokszor irányjelző nélkül "sávot váltó" apró helyre betolakodó autósok, akik komoly fékezésekre kényszerítik a rendesen haladókat. Mert nekik szabad! Mostanában egyre gyakrabban látok ilyet, illetve szenvedem el magam is. Mindig fékeztem, de megfogadtam, hogy legközelebb nem fogok fékezni, lesz ami lesz...

ErEr 2014.09.18. 09:25:39

Ez azért van mert Budapesten sajna senki nem tartja be a követési távolságot (aki betartja annak meg elévágnak), így bármi vészhelyzet esetén egymásba csúszás nélkül megállni a belvárosban csodaszámba megy :-(

Ejoy 2014.09.18. 09:27:55

@Epercsibe: Sajnos még ebben az esetben sem garantált, hogy később tudod érvényesíteni a kár igényedet, de talán ez garancia lehet. A rokonságban történt nálunk hasonló, rendőrt hívtak, a károkozó elismerte a felelősségét a helyszínen, alírta a betétlapot, majd jött a biztosítós papír, hogy nem ismeri el a felelősségét, és a biztosító nem fizet. "Szerencsére" a kár olyan kicsi volt, hogy inkább hagyták az egészet a francba...

lbalazs 2014.09.18. 09:55:25

@Xebu: Egy ilyen helyzetben nem hívtam rendőrt (én voltam elöl), félreálltunk, kitöltöttük, amit kell, majd a Union biztosító, a vétkes fél felelőség biztosítója közölte, hogy az úgy nem történhetett. Ha akarom pereljem be, de ő nem fizet. Az ügyvéd szerint pedig a casco önrész kisebb mint a perköltség, a per egyébként is évekig fog tartani. Na ezért kell rendőrt hívni mindig.

fairlane 2014.09.18. 09:59:55

@triumphator: További kérdés: Ki dugja az avensises embert? :-)

lbalazs 2014.09.18. 10:05:10

@Ejoy: Lehetne egy hiánypótló cikk arról is, hogy mennyire megszaporodtak a belső sávból meletted jobbra befurdulók az utóbbi időben. :)

Xebu 2014.09.18. 10:14:46

@lbalazs: Biztosító ezt azért csinálja, mert a kár bejelentésekor átteszi a kárköltséget tartalékba. Onnantól neki már költség és levonhatja az eredményéből, és közben a tartalékba tett pénzedet befekteti - és többnyire többet fial neki a pénz, mint amit neked fog majd fizetni kamatköltségeket.
Általában ez első ügyvédi felszólításra szoktak már fizetni, nem árt, ha az ügyvédi költségek és az elmarad kamatok megfizetésére is felszólítod őket.
Ha rendőri intézkedést kérsz, akkor a biztosító megvárja a rendőrségi határozatot, illetve ennek jogerőre emelkedését (30+30 nap + 2xposta). De mivel ez automatikusan a vétkes fél büntetéskiszabása lesz - onnan a vétkes fél nyújt be egy kifogást. Behívják a tanúkat, aztán megismétlik a határozatban leírtakat - további 3-4 hónap várakozás. A vétkes fél ezután kérhet tárgyalást - innen 6-9 hónap az ítélet.... A vétkes félnek érdemes kifogást benyújtani, mert nem kell érte fizetni és 3-4 hónapig nem kell fizetni büntetést, ügyvéd sem kell hozzá.
Szóval a rendőrégi intézkedés sokkal lassabb lefolyású, mintha egy kicsit verekszel a biztosítóval, amit rögtön elkezdhet a káresemény másnapján. Rendőri intézkedésnél legalább 60 napig áll az autód, vagy hát nem fizetnek - és gyakorlatban a kifogás miatt inkább félévig.

Vupi 2014.09.18. 10:16:59

Szerintem tök normálisan lehetne közlekedni, ha a sok nyomulós kompenzálós barom nem nyomulna, nem tartanának be egymásnak az emberek. Mindenkinek meg kell érteni, hogy a mentősök nem a Tescoba sietnek bevásárolni, hanem életet mentenek és bizony másodpercek is számítanak esetenként. Nekem már halt meg a "karjaimban" utcán szívinfarktust kapott idős ember. 10 perc alatt jött ki a mentő, de az 10 órának tünt akkor! Senkinek sem kívánom, hogy ezt átélje! Azóta-ha a forgalom megengedi-a megkülönböztetett jelzés nélküli mentőt is elengedem, mert lehet, hogy két másodperc múlva eset van neki. Aki fosik a megkülönböztetett jelzést használó járművektől és elítéli, hogy igyekeznek minél előbb a-ból b-be eljutni, annak nagy problémái vannak, mind emberileg, mind vezetéstechnikailag!

79_süni 2014.09.18. 10:22:18

Engem baromian az zavar, hogy újabban egyes megkülönböztetett jelzést használók, nem vinnyogjak keresztül az egész várost, csak villogóval megy és a keresztezés előtt kapcsolja fel a szirénát.
Ez szerintem baromira veszélyes játék, mert a hang alapján fel lehet időben készülni, hogy jön valami, ha nem is látom.
Én speciel már 2x is úgy jártam, hogy nem a főúton mentem és a semmiből, egyszer csak ott termet a megkülönböztetett jelzést használó jármű a kereszteződésbe. Persze a kereszteződésbe érés, előtt pár másodperccel rakta fel a vinnyogót...

Vupi 2014.09.18. 10:24:52

@Ejoy: Ja! Ezen már én is gondolkodtam, csak az a baj, hogy sajnálom a saját járgányom és lehet, hogy egy harmadik, szerencsétlen vétlen járna pórul ha betartanák. Persze a barom@rcúaknak ez sem számít!

lbalazs 2014.09.18. 10:30:37

@Xebu: Volt saját, majd ügyvédi felszólítás is. Volt pótszemle is. Mindent udvariasan elutasítottak, arra hivatkozva, hogy az úgy nem történhetett. Más nem maradt, mint perelni. És persze mindenütt elmondom, hogy a Union biztosító művelte ezt.

randomuser1 2014.09.18. 10:38:41

amúgy, mit ne csináljunk ha jön a mentő?

Vajda László Zoltán (törölt) 2014.09.18. 10:43:49

Ha satuzok belenézek a tükörbe. ha van valaki mögöttem akkor nem satuzok.

szabopsz 2014.09.18. 10:51:16

Itt lehetne a sok szabálytalankodót és szabálytalan helyzetet sorolni, de az úton levők nagy része AZT SE TUDJA HOL VAN, és nem képes belátni milyen helyzeteket okozhat azzal hogy ő épp álomvilágba él, vagy épp a saját törvényeit akarja a kreszre ráhúzni.
Megfelelő közlekedési kultúrához megfelelő fegyelem is kell!!

randomuser1 2014.09.18. 11:09:38

@Vajda László Zoltán: ha van időd hátranézni, tényleg nem sok okod van satuzni :)

Inner Circle 2014.09.18. 11:32:23

@Vajda László Zoltán: Jaja, néha kaméleon-szemeket kell növeszteni: a ballal nézek előre, hogy mennyire vagyok még attól, ahol már mindenképpen meg kell állni, a jobbal meg a tükörbe, hogy a mögöttem jövő veszi-e a lapot, vagy már 20 cm-re csökkent a követési távolság és tovább ne fékezzek. És közben imádkozom, hogy az egyenletnek legyen megoldása :D

Inner Circle 2014.09.18. 11:36:19

Stresszoldó sztori: Néhány hónapja a Kálvin téren gyalogosan állunk a zebránál, zöldet kapunk, elindulunk, ekkor felhangzik a sziréna. A jól nevelt nép megáll és körülnéz, hogy kit kell elengedni? Balról érkezik a villamossínen egy fekete Audi kék villogóval, erre a tömegből néhány ordítás: "NEM MENTŐ!!! POLITIKUS!!! AZ ANYÁD P.CSÁJÁT!!!" és a tömeg összezár a zebrán. Az audis javára legyen mondva, hogy lassan jött, megállt a zebrától vagy másfél méterre és békés arccal nézte a tömeget. Gondolom, nem voltak illúziói, hogy mi lenne, ha megpróbálna továbbmenni :D

csárlszbrunzol 2014.09.18. 11:45:46

@Ejoy: kérdések:
- milyen tempónál történnek ezek az esetek?
- miért marad apró rés?
- az apró rés hagyása kinek a felelőssége?
Bónusz kérdés:
- mit csinál az átlagbirka, ha valaki index-szel jelzi előtte az irányváltási szándékát (az "ő" sávjába váltana át a szerencsétlen)?
Nem muszáj válaszolni (de nem tilos), inkább csak gondolkodtató kérdések ezek.

csárlszbrunzol 2014.09.18. 11:51:21

@Vajda László Zoltán: Eseteleg tölts ki előtte egy hirtelenfékezési kérvényt is, írasd alá a mögötted jövővel, hogy biztosan megálljon a dolog jogilag. Ezt persze akkor is, amikor _tényleg_ vészfékezned kéne majd.

usernev 2014.09.18. 12:59:32

Pár évvel ezelőtt néztem egy hasonló esetet élőben, bár az durvábban végződött. A Nagykörút-on jött egy mentő és az Üllői felől érkező kis autó szépen megállt, hogy elengedje. El is telt pár másodperc úgy, hogy az autó már állt, amikor egy fekete terepjáró hátulról úgy belement fékezés nélkül, hogy épp a mentő oldalába tolta be a vétlen sofőrt. A mentő is összetört kissé, de a kis autó elölről és hátulról is tropa lett. A mentősök alig tudták kiszedni a sok légzsák közül a kereszteződés közepén. Amin viszont kiakadtam, hogy elfelé sétálva pár rendőrbe botlottam, úgy 100m-re onnan, akik épp kávéztak. Odamentem hozzájuk, hogy "Jó napot kívánok! Történt egy baleset ott a kereszteződésben, még látni is innen." Mire azt válaszolták, hogy mire odaérnek, úgyis elrendeződne minden ezért fölösleges. És szépen kávéztak tovább nyugodtan.

AlexAston 2014.09.18. 13:36:11

Az emberek a mai napig nem tudják kezelni a megkülönböztető jelzésű autókat.
Főleg, ha hátulról jön.
Akkor nem fékezni kell a legtöbb esetben, hanem gázt adni.
De a sok h*lye beleáll a fékbe, és várja, hogy majd elmegy, de pont miatta sokszor nem tudnak a többiek félre húzódni...

Itt mondjuk nem ez történt, csak eszembe jutott :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.09.18. 14:01:01

@AlexAston:
Mer jó hülye vagy. Nem gázt kell adni, nem fékezni kell, hanem utat kell adni például úgy hogy lehúzódsz. de ezt simán lehet tenni standard 50-nel, 90-nel...

XXL 2014.09.18. 16:39:40

@CoIie: Már ne haragudj, de ha hozzád kellene mennie a mentőnek, mert esetleg szívrohamod van, vagy ég a házad, akkor nem írnál ilyen sületlenséget hanem szidnál mindenkit, hogy miért érnek ki olyan lassan. Sajnálatos módon, még így is lassabban érnek ki mint kellene, mert sok esetben a vasúti átjáróknál kell állniuk akár több percet is, mert az rájuk is vonatkozik. Figyelni kell ennyi az egész, én is "kéklámpáztam" elég sokat és hidd el nekem, hogy a vonulóknak az idegeik a végsőkig le van terhelve a figyelem meg az adrenalin miatt.

CoIie 2014.09.18. 17:09:19

@Szabo T: amikor kihívom a mentőt, hogy a földön fekszik egy ember mozdulatlanul, akkor azt mondja a diszpécser, hogy nem jönnek ki (ugye a 104-et hívom) menjek oda én és nézzem meg mi van vele. Ém meg fenn vagyok az épület tetején és 100m-ről látom az esetet. Tehát képezzem ki magam gyorstalpalón, adjak diagnózist, és akkor talán hajlandól elindulni. Hát ennyit az infarktusról és a sietségről. Nem siet ott igazán senki, ha általánosítok, mert ilyenek a tapasztalataim.

CoIie 2014.09.18. 17:12:02

@Epercsibe: letagadja, hiszen azt mondja majd, hogy féktávon belül index nélkül elévágott. Egyébként ez nincs is kizárva! Megilyedt a mentőtől, ennyi.

CoIie 2014.09.18. 17:15:07

@Wick: a mentő nem olyan, mint a vonat, hogy garantáltan neki van elsőbbsége (még sorompó is van), bár még a vágányt is lezárhatják átmenetileg egy piros lámpával. No erre kellene kéklámpával leginkább gondolni, hogy mi van, ha piros az a 'lámpa' pl. a kereszteződésben és így már nem lehet átszáguldani sem!

CoIie 2014.09.18. 17:26:09

@Inner Circle: no, de hát mentővel is járnak nem orvos/ápoló emberek. Lásd a Gyermekrák alapítvány ügyét, mely alapítvány a jelek szerint önkényes mentő használatra, az adomány kamatok saját célra felhasználásra, ill. az adományokból történő tetemes költségek elszámolására alapúlt. A milliárdok gyűjtését csak az ebből elvett milliárdokkal lehet mogoldani (ugye idén már 'csak' 1/3-a a kapott 1% SZJA...). Szinte olyan mint a parkoló biznisz. Eredeti cél: mindig legyen elegendő szabad parkolóhely. Eredmény: van némi szabad hely, nem tagadom, de a milliárdos bevétel milliárdos lepapírozással eltűnik részben. Normális! Persze, jogilag OK. Csak az előzetes etetést nem szereti senki.

CoIie 2014.09.18. 17:33:08

@AlexAston: a gáz adást is panaszolják, ha hátúlról érkezik, vagy ott talán lassítást szeretnének?! Ha meg éppen állsz, akkor meg gyorsítás kellene, de oldalra, vagy előre, vagy kitudja?! Egyszerű lenne kiszólni a megafonon és egy gyors kresz oktatást tartani, hogy ki, hova, milyen gyorsan...

CoIie 2014.09.18. 17:40:28

@XXL: ezért mondom, nem kell annyi adrenalin, nyugodtabban kell menni. A kapkodás okozza a legtöbb gondot. A tűzoltók is felborúlnak még magukban is időnként a kanyarban, mert felmegy bennük valami.

Egyébként a kreszszabály alkotó/elfogadó (parlamenti képv.) is kapjon szívrohamot, mert lassítja a mentőt/tűzoltót a lezárt vasúti átjáróval?!

További elméleti kérdés, ha ne menjen lassabban a kéklámpás, akkor miért ne mehetne gyorsabban? Még több 1 perc, még több élet megmentve.

XXL 2014.09.18. 18:04:58

@CoIie: Már megbocsáss, látszik az írásod alapján, hogy soha nem mentél még kékkel. Az adrenalin az nem olyan, hogy szabályozni tudjuk, az jön és kész, bár a hatását egy idő után meg lehet szokni, mivel nap-mint nap elönti az embert. Te is remegsz, lihegsz az adrenalintól hosszú percekig ha az autópályán tolod neki és közben vadul előzgetsz.

De menjünk sorba a kérdéseiden:
1. A tűzoltók valóban néha felborulnak, mert a technikájuk olyan, hogy az labilis kanyarban a súlypontjuk miatt, és lehetséges, hogy a nem megfelelő sebesség megválasztása a hiba, hisz ők is emberek. De ezt a közlekedési szakértők jobban tudják nálunk.
2. Erre nem tudok válaszolni, mert nem egészen értem a kérdésed. Minden élet megérdemli, hogy az arra hivatottak a legkisebb időveszteséggel kimenjenek hozzá, ezért is vannak már szerencsére a légimentők.
3. A vonulók úgy mennek, ahogy a forgalom, a technika, a beteg állapota, stb. engedi. Ha tudják, akkor tövig nyomják a gázt.

Ezeket csak most mondod, de hidd el nekem, ha te is kéklámpáznál, akkor nyomnád neki mint a meszes, mert hajtana a hivatás tudat.

1127ccm 2014.09.18. 18:17:20

Tapasztalatbol mondom, az itt hisztizo barmok szoktak a legjobban sipitozni hogy hol van mar az a mento, tuzolto ha neki van ra szuksege.....

diszkriminans (törölt) 2014.09.18. 18:20:27

@CoIie:
Ez azért van, mert kurva sok téves riasztás van, és gyakran van, hogy több helyről hívják őket, és nincs rá elég mentőautó, ezért dönteniük kell. Ilyenkor oda fognak kimenni előbb, ahol biztosabbnak tűnik, hogy nagy a baj. Valószínűleg ezért lehetett ez is.

CoIie 2014.09.18. 18:26:43

@XXL: nem nagyon járok autópályán és nem is előzgetek, nyugodt maradok. Különösen igénylem a tempomatot, még városban is, az meg elég statikus dolog.
Nem szeretnék kéklámpás lenni, már csak azért sem, mert az adrenalin érzésének keresése nagyrészt benne van az efajta hivatástudatban. Ha úgy tetszik ez egyfajta drog. Nekem nem hiányzik! De aki bírja csinálja, csak másoknak ne okozzon kárt semmiben (ne éljen vissza a kéklámpával, még a jó értelemben sem).

Más téma, de ez is egyfajta visszaélés, mert megtehetik, hogy az épülő villamos vágány miatt a Kacsóh P. felüljáró elött a folyamatosan haladó középső sávban kialakított kezdődő buszsáv elejére tettek egy nagy terelő táblát, melyet csak sávváltással lehet balra vagy jobbra kikerülni, majd azonal mögé kerülni (persze csak a busznak és társainak). Ott is hasonló ráfutásos balesetek vannak, mert sok autóst váratlanul ér a hirtelen akadály és a rossz minőségű út (és még sziréna sincs:) Szerintem lenne megoldás erre is! Több is.

csedársajt 2014.09.18. 18:41:35

Már megint csak a gyökérség ömlik mindenfelől. Egyrészt LEHET a mentő is felelős, de ezt szinte lehetetlen bizonyitani, tehát ugysem fogják a konkrét csak anyagi káros esemény miatt elővenni.
Ugyanis az mkj-vel az elsőbbség olyan, hogy mindíg meg kell győződni arrol, ez alapvető és kötelező, hogy azt megadják.

Ha nem lassit, győződik meg róla, csak berongyol a keresztbe, az szitutol függősen akár közlekedési veszélyesztetés étsége is lehet, de minimum szabálysértés.

A kéklámpa nem istenlámpa, elsőbbséget biztosít, de nem vakon száguldást.
Ha a mentő például (valoszinű nem...!) vészfékezésre kényszeritette a mondjuk 60al érkező autóst, akkor ő IS felelős.

Akadályozhat és zavarhat, de veszélyeztetni még kékkel sem lehet. Egyik rész.

A másik, hogy van a kreszben olyan, hogy követési távolság.

Nem tartja be senki.
De ha az előtted menő autó vészfékez, szabályos követési távolság esetén meg tudsz állni, pláne egy öreg festő csotroga mögött egy korszerű, fékaszisztenses, abs-asc-s autóval.

A helyzet egyértelmű, rendőri helyszinelés ilyenkor csak a többi közlekedő idegeit gyalulja, abszolut felesleges.

A festéket viszont kutya kötelessége lett volna az ut kezelőjének feltakarit(tat)ani, mert ujabb balesetet és kárt okoz, összemocskolja az autókat, ráég a kipufogókra és katalizátorokra, akár kisebb tüzet is okozhat később....az utpályát rongálja, megtévesztően fehér közuti jelzésként hat, ha a diszperzió megtörténik, már nem vagy nagyon nehezen lemosható vízzel.

A tojóban a kár sokszorosa -a kisebbnek látszó sérülés ellenére- az egész ford értékének, valoszinű bőven gtk, egy tisztességes javítás nem éri meg.

A ford esetében ez akadémikus kérdés, lehet azért roppant meg, mert már most sem volt mechanikailag közlekedésre alkalmas állapotban, vagy éppen ez már a sokadik pofon hátulról,...evvel együtt, ha a tulaj elég elszánt talán ki tud verni a biztosítóból egy hasonló működőképes autóra pénzt.

1127ccm 2014.09.18. 19:33:00

@XXL: Ugy érdekesség képen mondom, hogy kb 20 perc mire a helikopter levegőbe tud emelkedni!!! és sokszor (többször mint gondolnád) nem is tud épp ott landolni ahol a beteg van! Tehát mentő viszi a helikopterig, vagy két ember hordággyal. Tehát ritka alkalom az ha a helikopter igazán hasznos tud lenni. Mondjuk úgy speciális szituácikóban inkább.

1127ccm 2014.09.18. 19:46:05

És hogy legyen valami haszna is ennek a posztnak leírom mit kéne valóban csinálni ha jön valami kéklámpás szirénázó: Többsávos úton a belső húzódjon a felező vonal felé! A középső(vagy külső) sávban haladó pedig a járda, útpadka felé! Ennyi. A többit majd azok megoldják akik vezetik azt a mentőt , tűzoltót, bármit. Kereszteződésben, meg nyugodtan bele lehet taposni a fékbe!!! A még épp átférek előtte sok dolog miatt nem jó (ez a cikk is ezt sugalja, micsoda baromság! ) egyrészt az ember, minden ember rosszul méri föl a sebességet és a távolságot. A technikai/műszaki részébe nem megyek bele csak ha igény van rá. Szóval még pont átférek előtte mert nekem drága az időm, nehogymá lopják, na meg amúgy is álltam már dugóba egy órát mert ha oldalba vágja a másik autó kicsi a sansza túlélni! Plusz úgyis kihozzák hibásnak és fizethet is. Ez a példa egy értelmű követési távolság be nem tartása. Ha átszaladt volna egy gyerek még a lámpán és a ford belesatuzik akkor mi lenne?! Ezt nem lehet szépíteni, benézte a hátsó és kész.

XXL 2014.09.18. 20:29:55

@1127ccm: El se hiszed, de tudtam mindezt, köszönöm a fáradozásodat.

XXL 2014.09.18. 20:41:01

@CoIie: Megértelek, én is jobban szeretem már így negyven felett inkább a tempomat kényelmét élvezni, mint a recsegő-bömbölő benzin sorhatot terelgetni tempomat nélkül, persze mindez csak hosszabb távra igaz.

NagyG81 2014.09.19. 07:54:03

@79_süni: Helló!
Ha nem a főútvonalon haladtál akkor alapból elsőbbség adási kötelezettséged van a főúton érkezőkkel szemben... Akkor nem púp mind1, hogy vinnyogva jön a mentő vagy nem???

Mercel 2014.09.19. 14:47:21

@Gyűrött Papír:

"Én annyit szeretnék kérni a messzemenően tisztelt mentősofőröktől, hogy amikor csak lehet index-szel jelezzék, hogy merre akarnak menni a kereszteződésben."

Csatlakozom, néha szó szerint ki kell sakkozni a mozgásukból, hogy most mi a ...szt akarnak.
Úgyhogy én is nagyon tisztelem őket és minden elismerésem az övék, de használják azt a kurva indexet:)

CoIie 2014.09.19. 18:22:58

@scuynat: Jó lenne, de ezt 1127ccm -> @XXL vetette fel...

Tahaa 2014.09.20. 18:49:19

@CoIie: na pont ezt a témát akartam felhozni. Én ennek a fordítottját láttam 1-2 éve: 3 sávos járműosztályozóban a mentő megtalálta a középsőben elől ácsorgó nénit, aki nem volt hajlandó belehajtani a pirosba (nagyon komoly, forgalmas kereszteződésben), hiába dudált, villogott, idegelt mögötte a mentő. Félrehúzódásra, egyebekre nem volt lehetőség, már álltó helyében érkezett mögé az OMSZ, mellette pedig szorosan álltak a többiek. Na ennek volt tanúja - a kereszteződésen túl - két gyalogos járőr... Az eset után rögtön kikapták a nénit és jól meg is büntették. Ügyetlenke volt a nő, persze, de azért kicsit sajnáltam, mert, ha meg oldalba kapja a merőleges forgalom, akkor meg az lett volna a baj.

Ph0en1x 2014.09.23. 20:54:58

Én hányok a folyamatosan szirénázó rendőrautóktól. Ha nem rendőr meséli, el se hiszem, amikor hallottam, hogy minden apró-cseprő szar miatt bekapcsolják a szirénát, mert miért ne... Pl azért, mert kihűl a pizza...

A mentősök is bekapcsolják néha csak azért, hogy ne kelljen megállni a piros lámpánál...

Így akkor még jobb, ha balesetet is okoznak ezzel...

Peti88 2014.09.24. 00:58:09

@CoIie: Te jó ég maga teljesen normális? Városban tempomat és ha történik valmai majd nyomkodja a gombokat hogy elkezdjen lassítani??? Persze kényelmes dolog, de ha én elveszem a lábam a gázról már lassítok maga meg eltudom képzelni hogy kényelembe helyezi magát és a lábai kilóméterekre a pedáloktól. Hát ha én is nyakba akasztott lábbal vezetnék tutira itt sírnék hogy mit képzel a rohadt mentős hoyg sietni mer. Elnézését kérem de maga hány éves? 75??? Magának egyedi színű villogó kéne hogy messziről elkerüljék a közlekedők. Még annyi baromságot amit itt össze hordott az életben nem olvastam. Az ilyen ember nem hogy autót váltó áramot se vezessen.

Ennél már csak a belső sávra bérletet váltók idegesítenek jobban. Mert ha majd átér a városon balra akar kanyarodni. Persze majd mindjárt jön öntől hogy ahol 50 el lehet menni miért menne a külsőbe mert hát ön már öreg az út is rossz és a vesekövét is lerázza...

Akik nem tudnak egy forgalmi helyzetre reagálni nem valók az útra nem is értem minek osztogatják úgy a jogsit mint a cukrot, vagy aki elég idős és már nem igazán megy neki nem szégyen le tenni az autót

partytunes 2014.09.24. 02:50:18

@Peti88: Pontosan!!! És pont annyira finoman bunkó módon fogalmaztad meg, ahogyan én is tettem volna! A tempomatnál én is lefostam a bokám.:D

zootyo 2014.09.24. 03:44:49

@Peti88: Interneten nem magázódunk,nem tűnt még fel, hogy senki nem irkál így?
Vezettél már tempomatos autót? Ahogy látom, azt sem tudod hogyan működik! Nem kell semmiféle gombot nyomogatni a kikapcsoláshoz, elég csak hozzáérni a fék, vagy a kuplungpedálhoz okoska!
@partytunes: másik okoska...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.09.24. 20:34:32

@zootyo: Ő azt mondja, hogy ha nincs a lábad a pedálok közelében sem, az veszélyes lehet. Persze ugye a távolságtartó tempomat már érdekesebb...
süti beállítások módosítása