Ésszerű autót a luxus helyett

  2013. október 17. - Androczi Balázs Címkék: ford escort diesel tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is kérdezték, hogy nem unom-e, de igazából eszembe sem jutott ilyesmi. A 440-es nem különösebben jó autó, de ahhoz képest , hogy a hajtáslánca Renault, Hollandiában szerelték össze, és már akkor is félretaposott autó benyomását keltette, amikor megvettem, különösebb dráma nélkül tette a dolgát.

v440
A Volvo nagyszerű táncpartner és családtag volt, de most el kell engednem

A viszonylag problémamentes nyolc évnek persze megvan a maga oka. Az első négyet ugyanis hétvégi autóként töltötte, és alapvetően erre is vettem. Mivel gyakorlatilag nem jártam vele hétköznap, mindegy volt, hogy mennyit fogyaszt – ezért is választottam nagy, viszonylag nyomatékos benzinest. Az 1,7 literes, 102 lóerős motor közepes fordulatszámon sem erőtlen, a hosszú váltó miatt autópályán sem zajos, sőt, telepakolva, emelkedőn is simán tartja a 130-at, Németországban akár a 150-et is. Az ötajtós karosszéria igazán praktikus, belefér a gyerekek biciklije, vagy akár négy személy két heti csomagjával. Terheletlenül egész jól is megy, legalábbis én szeretem, ahogy előadja magát.

Ám amikor elkezdtem napi ingázásra használni, a kellemetlen tulajdonságok kerültek túlsúlyba. Egyrészt elég tisztességes, 10 liter körüli, vagy inkább feletti az étvágya száz kilométeren, az pedig nálam alig három nap munkába járást jelent. Másrészt, míg én boldogan használtam, a háttéripar kihátrált mögüle. Mivel viszonylag kevés Volvo 440-et gyártottak, és az utolsó is tizenhét éves, az alkatrész-utánpótlás már nem az igazi, és ami van hozzá, az sem igazán olcsó. Ennek ellenére csak tavaly kezdtem komolyabban foglalkozni az autócsere gondolatával.

pug106
Ez lett volna a legtakarékosabb megoldás - igazából egy porcikám sem kívánta

Az ilyesmi nálam nem megy olyan könnyen, különösen mivel még azt sem tisztáztam magamban, hogy pontosan mit is akarok. Nem szerettem volna túl sokat költeni – először valahol félmillió körül húztam meg a határt – és biztos volt, hogy valami dízel kell, ami hosszú távon is jót tesz majd a családi költségvetésnek. Ezen túl viszont ellentétes szempontok sora következett.

Bejáráshoz, városba jobb egy kisautó, így képbe kerültek az olyan típusok, mint a Peugeot 106/Citroen Saxo 1,5D, a Ford Fiesta szívódízel motorral, illetve a Renault Clio. Ám ezek ellen szólt, hogy gyengék, márpedig kevés dolgot gyűlölök jobban a mozgásképtelen autóknál. Ráadásul családi használatra az ilyen holmi szinte teljesen alkalmatlan – még egy tetőboksszal sem tudtunk volna lecuccolni Balatonra.

fiestad
Ilyen dízel Fiestával is kacérkodtam, de ez legfeljebb második autónak jöhetne szóba

Egy nagyobb autó megoldást jelent az összes nyűgre, hisz ezekből már készültek erősebb turbódízelek, és a hely is több bennük. Ám egy középkategóriás, mint a Mondeo vagy a Peugeot 406-os, városban már okozhat nehézségeket parkoláskor, és ezt sem szerettem volna. Maradt a kompakt kategória, mint vállalható középút.

Miért írok a Fordokat és francia autókat példaként? Mert elsősorban ezek között nézelődtem. A régebbi Opeleknek mifelénk elég rossz a sajtója, így ilyet nem akartam, Suzukiból ritka a dízel, és a megfelelő méretűek egyébként sem különösebben gyakoriak vagy vonzók, a többi japán pedig általában masszívan túlárazott, ahogy a VW-csoport termékei is. Ismerem azt az érvelést, hogy ezek annyival jobb minőségűek is, de 12-15 éves korukra az egykor megbízhatóbbnak tartott autók is elkezdik fogyasztani az alkatrészt, így az árkülönbséget ilyen idős autónál már nem feltétlenül látom indokoltnak.

A franciák elsősorban a jó hírű dízelmotorok kapcsán kerültek képbe, a Ford pedig azért, mert több ilyen autó is megfordult a környezetemben, és általában megbízható, élhető közlekedési eszköz benyomását keltették hosszabb távon is. Nevezhetjük pozitív előítéletnek, de én megbízom a Fordokban.

Tavaly februárra nagyjából kialakult, hogy mit is szeretnék: az optimális egy Ford Focus lenne 1,8 literes, 90 lóerős, tehát még adagolós dízelmotorral, ötajtós karosszériával. Ilyen azonban konkrétan nem létezik a hazai használtautó-piacon. A dízel Focus ugyanis mind kombi, és ezek is inkább 700 ezer forint környékén mennek.

zoldfocus
Az ex-osztrák, ex-katonai Focus nem lett volna rossz vétel, de elég durván rohadt az alja (a kép illusztráció)

Azért ezekből megnéztem néhányat. A legközelebb a vásárláshoz egy mattzöld, katonai színű, Ausztriából származó példány sodort, de erről élőben kiderült, hogy csúnyán rohad. Akkor még úgy gondoltam, nem alkudom le a 620 ezres árat, inkább tovább keresgélek, bár utólag már bánom. Az autó eléggé egyben volt, és talán el tudtam volna hozni 550 környékén. Így még némi lakatolással együtt is belefértem volna az időközben megemelt, 700 ezres kerethez. A többi megnézett Focus szót sem érdemel - a legtöbbje mechanikailag volt jobban szétesve, mint szerettem volna.

Aztán eljött a tavasz, és vele a motoros szezon - az egész autóvásárlósdi háttérbe szorult. Jó időben ugyanis inkább robogóval jártam, a pénzem egy jelentős részét pedig elnyelte a csodaszép 79-es Suzuki GS 500 forgalomba helyezése és szervizelése. Ekkor még nem tudtam, hogy összesen 300 kilométert sem megyek vele a szezonban, viszont elnyeli egy fél autó árát, így örömmel tettem félre a kedvéért az autóvásárlási projektet.

gs500
Elbűvölő szörnyeteg - csak az idén ugyanannyit nyelt el, amennyiből végül autót vásároltam. De imádom, szenvedélyesen

Augusztusban még le is vizsgáztattam a Volvót, de ahogy eljöttek az első hűvösebb napok, egyértelmű lett, hogy ideje megint belevetnem magam a használtautós oldalak böngészésébe. Sajnos a piros motorkerékpár, amely még mindig nem megy, pedig van benne egy csomó gyári új alkatrész és persze rendszáma is lett, időközben jócskán megcsappantotta a kasszát - ismét csak félmillió lett a keret.

Még volt egy apró megingásom - elkezdtem a céljaimnak nem teljesen megfelelő, de felfoghatatlanul elegáns Peugeot 406-osokat nézegetni - de aztán átgondoltam még egyszer, hogy mennyit ér nekem ez a kaland. Így inkább egy 306 kombira repültem rá, amiről Bandi padtársam első ránézésre megmondta, hogy hol és hogyan volt törve, én pedig rájöttem, milyen szörnyű lenne együtt élni akár egy jó állapotú Peugeot-val.

pug406
Talán a legszebb autóforma, amellyel valaha találkoztam - volt egy olyan pillanat, amikor majdnem megvettem egyet

Így visszatértem a Fordokhoz. A költségvetésből Focusra már nem telt, így visszatértem a késői Escortokhoz. Ezek olcsóbbak, de még még mindig nem rossz autók - kettő is volt a családban - és ami fontos, meglepően tartósak tudnak lenni. Úgy érzem, egész jól bele is nyúltam: a fehér 1998-as kombi, amit Béla kínált 385 ezerért, a próba során meglepően jó állapotúnak bizonyult. Rendesen karbantartott autó, jó futóművel, működő klímával és rádióval, erős, alig füstölő motorral - csak a karosszéria indult meg. Nem látványosan, de több helyen is látszik az előbukkanni készülő korrózió. Ennek ellenére úgy döntöttem, inkább nekiállok alkudozni, és az így lefaragott pénzből keresek egy jó lakatost, hisz ennyire egyértelműen jól karbantartott autóval ritkán találkozik az ember.

hird
Így festett a Fordom, még hirdetés-korában. Végül némi alku után elhoztam

Németes alkustílust választottam: bemondtam 320 ezer forintot, azzal, hogy akár most odaadom a kezébe, de ennyi van rá, nem több. Egy nap után csörgött a telefon: az eladó ráállt a boltra. Azóta megvolt az átírás - még kb. 80 ezerért - és egy gyors olaj- és szűrőcsere további 20-ért, de még épp csak ismerkedünk egymással. Már elkezdtem mérni a fogyasztást - az előző tulaj szerint 7 liter körül elvan az Escort városban, ami nem lenne rossz - és a következő hónapokban még lesz néhány szerviz - a kötelező vezérléscsere, és persze a karosszériával is foglalkozni kell - de eddig jól érzem magam az új szerzeményemben, és azt remélem, ez így marad a következő 3-4 évben.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr515574843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zobod 2013.10.17. 17:40:02

Volt szerencsém ilyen volvo 440-hez a kilencvenes évek elején-közepén, akkoriban még csak utasként. Nem ilyen prémium kivitelhez, még a régebbi megjelenésű volt, 1.6-os motorral, tekerős ablakkal, lemezfelnikkel. Tette a dolgát, kényelmes, tágas, átgondolt belterű, stresszmentes utazást biztosító kocsi volt. Nem volt vele gond, biztonságban éreztem magam benne.

Nem értem a tizenöt éves autón háborgó emberkéket. Az autó tartós fogyasztási cikk, aki szerint egy 98-as gyártású autó már öreg szar autó pusztán a kora alapján, annak nagyon átmosták az agyát a marketingesek.

kultúrpesszimista 2013.10.17. 17:43:16

@zobod: abszolút egyetértek. Ma már a legtöbb embernek egy 5-10 éves autó is "régi". Szerencsétlen, szánalmas konzumidióták. Kortól, nemtől függetlenül...

20agh 2013.10.17. 17:57:07

A régi mint probléma ott mutatkozik meg, amikor a fél napjaidat szervizben töltöd, és a havid egy részét alkatrészre.És azért valljuk már be, lehet hogy a 30-as években 50 évre csináltak kocsit meg az örökkévalóságnak, de egy 10+ éves kocsin folyamatosan jönnek elő a nyűgök, még ha mindent megadtál neki akkor is.Több mint 25 használt autó nyúzása mondatja velem ezt a tapasztalatot.És akkor ilyen apró bosszantó szarok, mint amikor passatom volt és a motortér nyitó fül 9000 Ft, fel tudják az embert spanolni, és ez csak a heti merítés volt, vogy hetente mentek tönkre rajta apró dolgok, amiket össze adva a havi bekerülés igen sokra rúgott.Pedig előtte 6 éven át beletettem mondjuk úgy hiba mentesen 600e km-t.Utána kifingott az automata váltó, 600 rugós javítás, aztán az ablakhúzó motor, a központizár, és a lista végtelenségig sorolható.Ha akkora nagy baromság az, hogy 10 éves kocsi már öreg, akkor szerinted a német miért passzolja el 5-6 évente a kocsit és vesz újat? Aztán jót röhög a sok keleti faszon, hogy szenvedjen vele az.Nem is sok német autót látsz lerobbanva az úton.De persze ez is netto hülyeség...egyszer meg kell venni egy új, vagy biztos forrásból szinte újszerű kocsit, utána 6 évig a szervizköltségre szánt pénzt ( és itt nem olajcserére gondolok, hanem hibákra ) el kell tenni, az alsó hangon annyi, amennyivel 6 év múlva az eladott kocsi árát kipótolva át kell ülni egy másikba.Így max a benzinkutasok köszönnek előre és nem a szerelők

DeezL 2013.10.17. 18:01:25

@Dr. Bélus___: pedig már a közösnyomócsöves dieselek sem fiatalok... az első az alfa 156... 97 óta van mégis a JTD egy agyonüthetetlen dolog,mint az adagolósoknál a TDI motor.. oda kell figyelni rájuk,normális olaj!!!,turbó visszahűt mindig,az autót városban nem 1200as fordulaton nyektetni és akkor nem fog széthullani.. hideg motorral nem rúgni kb ennyi szerintem... amúgy ezeknek az 1.8as ford motoroknak a vezérműtengely törés volt a jellemzője,meg egy csomó kamrás ford motor szarul indult volt olyan amelyik +30ban is szarul indult... de volt olyan is ami meg gond nélkül elment 770ezret!

DeezL 2013.10.17. 18:05:45

@20agh: régen is votlak szar autók most is..mindegyikre akkor is kellett költeni és most is kell.. csodák nincsenek tudod!:)

2013.10.17. 18:18:26

@protézisesh: rendszerint igen :) Csak van ám olyan is, hogy mondjuk egynél több kocsit-kamiont kell előzni, és mikor kimész, még nincs mögötted senki, aztán egyszer csak ott lesz.

2013.10.17. 18:25:47

@kultúrpesszimista: Nem kétségbe vonva a zsenialitásodat, megkérdezném: el tudsz képzelni olyat, hogy valakinek nem az a szép és az ideális, mint neked, és mégsem hülye?

DOKKOLÓ 2013.10.17. 18:31:29

@20agh: Ott a pont. Én 6-10 éves kocsikat szoktam megvenni. Majd állapottól, km-től függően 10-12 éves korukban, mikor kezdődne a szopás, kiszállok belőlük. Megfejelem még azzal, hogy kizárólag olyan modellt veszek meg ami kiforrott és köztudottan jól sikerült.
Amiben benne van a pénznyelés kockázata azt messziről kerülöm (PDTDI, automata váltó, bonyolult, túl elektronizált megoldások, stb.)
Ezzel a módszerrel '96 óta, 20+ autó után szinte csak a kötelező karbantartásokra kellett költenem.

Ezzel szemben haverom próbálja életben tartani a 13 éves autóját. Kb. annyit ér most a kocsi mint amennyit ráköltött az utolsó 2 évben..

zobod 2013.10.17. 18:33:04

@20agh: az autótulajdonosok elsöprő többsége nem jár évi százezer kilométert, jó ha megy 10-15 ezret. A német sem vesz 5-6 évente újat, 8.7 év az autóik átlagéletkora. Amelyik olyan gazdag és pazarló életvitelű hogy pár évente cserél, az nem sokkal gyakoribb, mint az aki 100e km/év rak bele a kocsijába.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 18:58:48

@Schütii: De, sokszor a racionalitásról szól. Pl 250 es robogóm rendkívül jó szolgálatot tesz városban. Lehet bele rakodni, könnyen manőverezhető, időjárástól is véd némiképp, keveset fogyaszt, aprópénz a fenntartása és még élvezem is. A 750-es masinám meg rendkívül élvezetes a hétvégi túrákon, de a városban használni kínszenvedés lenne a robogó helyett, teljesen ésszerűtlen.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 19:02:10

@hungarisztan: Egy 1.6 ezt városban 2-3 km-eket autózva vagy pályán 180-al eszi meg. Országúton max 120-as utazóval 6,5. (jelen esetben egy Volvo V50, de ugyanaz a motor, mint a kókuszban). De bármelyik 1.6 1.8 autó ennyit eszi. Csak városban sok rövidtávval, vagy dugóval tényleg 10.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 19:03:38

@20agh: Ja 600e km-rel tényleg öreg, de 150-200 még nem az, 100 ezer alatt meg pláne.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.10.17. 19:04:06

@visszakettőpadló: "'96 óta, 20+ autó"
Tehát évente átlagosan 1.11+ autó. Nem csoda, ha a tankoláson kívül másra nem kell költeni. Ilyen ütemű cserénél az éves olajcserét már nem nálad érik meg.

pimpike_ 2013.10.17. 19:18:38

@Prof. Dr. Sün:
Ellenben jó adófizető módjára állambácsinak tolja befelé az illetéket+jól élünk adót...az 20+ autó után simán misi felett van.
Hiába, tud élni na!!! :)))

tubisrác 2013.10.17. 19:30:59

Jó a Ford, én szeretem.
Korábban Sierrám volt, 1.8-as dízel. Már nagykorú volt, de csak 7-7.5 litert fogyasztott.

rashy729 2013.10.17. 19:31:34

@Jankove: A dízelnek sem muszáj füstölnie. egyszerűen csak nem az ukrán meg a tesco-s gázolajat kell tankolni bele, meg egy kicsit törődni kéne az autóval ami nem sok mindenkinek jön össze. 2001-es mondeoval járok és eddig egy korompamacs nem sok annyit se köpött ki. *koppkopp* Egyébként egyetértek.

@hungarisztan: Te tényleg a focust hasonlítod az S60-hoz? Ilyen alapon mennyivel finomabb a barack a téglához képest. Az S60-as a Volvo P2-es platformjára épült(=Ford D3) míg a Focus a Ford C170-es (az új Focus pedig a C1-es) platformra! Mielőtt a faluvégi Józsi szerelőnek elhiszel valamit nézz utána legközelebb!

DOKKOLÓ 2013.10.17. 19:33:39

@Prof. Dr. Sün: Egy családban nem feltétlenül egy autó van ám.. :)

Pepejoe 2013.10.17. 19:33:48

@akos696:
A legnagyobb tisztelettel, de szerintem nagy mocival tök jó móka városban járni, napi 50+ -t megyek a város két vége közt a cíberével és semmi gond. :) Annyival elmegy mint egy robi, pláne a 250-esek, gyorsabb is, nagy feeling és így a hobbimhoz célszerűség is társul. Ráadásul kedélyfokozó hatása van, mert szívesebben megy az ember így munkába akár hajnalban is, haza pedig különösen. :D Csak a melóbajárás 8-9 ezres egy évben városban, a hó kivételével mindig megy a móka.
Amúgy van egy retro 30 év körüli 50-es robim is, na az a hobbijármű. :D

etwas kultur muss sein 2013.10.17. 19:36:21

@20agh: Te jóember, nem gondolod, hogy ha az autód elfutott 600 ezer km-t, akkor nagyjából normális, hogy megdöglik? Bé kérdés: szerinted az autók hány százaléka fut évi 100.000 km-t?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 19:38:47

a 7 literes dízel fogyasztás 8 literes benzin fogyasztással egyenlő a mai árak mellett.
a Fordok nagyon alattomosan tudak rohadni,épp most csinálunk egy ilyen escortot.
Kívülről szép csak épp a hátsó váznyúlvány szét van rohadva.
ma már nem olyan nagy dolog,egy 1,6 benzinestől a 7 literes átlagfogyasztás.

karlmann 2013.10.17. 19:47:05

@AndrewT:

Majd ha ráérsz, kérdezz meg olyat, aki ért is hozzá.

pimpike_ 2013.10.17. 19:54:42

@Gyurma73: öööö...
Mai ár:
benzin:390
dízel: 410
akkor ??? 7,35 liter benzin jön ki 7 liter dízel árából... a matek bizony kegyetlen.

(Amúgy meg "ma már" nem nagy szám egy ilyen méretű dízeltől az 5 liter alatti fogyasztás)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:08:05

@20agh: "A régi mint probléma ott mutatkozik meg, amikor a fél napjaidat szervizben töltöd, és a havid egy részét alkatrészre."
Ha nem tudsz szerelni.
Ha olyan szar a kocsid.
Ha egy új autó törlesztője nem lenne több, mint amit egy régire költesz havonta.

Mondjuk olyan melóra, ahol az autóban élsz, új gép kell. De arra semmilyen autóval nem lehet számolni, hogy 24/7 mindig jó lesz.

Nekem azért jó az öreg autó, mert keveset használom. Nem költök rá havonta, mert pár havonta (3-4) viszem szervizbe, és nem azért mert elromlik, hanem mert karbantartatom.
Ha magam tudnám szerelni - legalább részben - akkor sokkal kevesebbe kerülne.

AndrewT 2013.10.17. 20:09:11

@karlmann: Igen elérhető, hogy kevesebbet egyen, de azt bánni fogják a szelepek. Mo. legjobb gázszerelői jók lesznek? De legalább egy forrást dobjál be vagy valami.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:11:38

@20agh: Minek veszel olyan autót, ami túlbonyolított? :)
Én pont azon nyígok, hogy mi lehetne a következő autóm, ami még fenntartható hoszú távon. Tehát nincs benne automata váltó, kéttömegű lendkerék, stb.

Amúgy a legtöbb idősebb kocsit a kókler szerelők és a beleszarós tulajok basszák el.
Amikor az enyémen tönkrement egy szenzor, harmadikra találtam olyan villamosságist, aki nem csak hibakódot tud olvasni, hanem tudja, hogy működik egy autó. És 1db 5000Ft-os MAP szenzor csere után tökéletes lett.

voroseltolodas 2013.10.17. 20:14:59

Egyet magyarázzatok el nekem mert nem fér a fejembe.
Legújabb legdrágább telefonja van valakinek annál tökösebb.
A Westend mozgólépcsőjén már tériszonya van,de repülős Breitling van a kezén másfél millióért.
Minél nagyobb háza legyen medencével,nagy rezsivel és sorolhatnám.

A kocsinál meg ellenkezőleg.
Az a tökös aki alig költ-gázolajra- ÉS arról is szigorúan számlát kér.
Hatalmas bálnák kerregő dízellel mert az kevesebbet fogyaszt.
Legyen tökös itt is. Vegye benzines motorral és a kúton vágja tele prémium benzinnel!
Miért divat épp az üzemanyagon spórolni mikor ezt mindenki látja,és a pénz igazából nem számít?

20agh 2013.10.17. 20:16:05

Kérdés hogy abba amit 120,000 km-esnek veszel hányszor volt nullázva az óra.Én azt mondtam 600, de az annyi is.Szerinted az autósok hány százaléka ringatja abba a csodába magát, hogy vesz egy 10+ éves kocsit, amibe "csak" 100-150.000 km-van, miközben 3x annyi? A másik.Nem feltétlen kellene mondjuk egy váltónak kifingani 600k hm után, vagy a pumpa düzniknek stb

20agh 2013.10.17. 20:17:41

De mindenki úgy baszik ki magával ahogy akar, én a 10+ éves kocsikkal való szívást meghagyom a kalandosabb kedvűeknek

Zolikám 2013.10.17. 20:19:59

Én csak a Sierráról tudok nyilatkozni ha már Ford, a 90-es évek végén volt olyanunk, 2.0 benzin 105, vagy 115 le ha jól emlékszem, és nagyon szerettük. Elnyűhetetlen volt, egész jól ment, közvetlen gázreakciók, kényelmes ülések, hatalmas csomagtartó és mindemellett fogyasztott 7-9 liter között vegyesen. Szerettük na.

20agh 2013.10.17. 20:24:45

@ColT:
"Ha nem tudsz szerelni."
Nem is áll szándékomban a seggemig olajosnak lenni, meg hasalni alatta órákat, nem az én világom, sőt késztetést se érzek rá.
De tovább megyek, célszerszám, hibakód kiolvasó, sorolhatnám.Még ha akarnék se tudnék belenyúlni.
"Ha olyan szar a kocsid."
Nem szar, éppen ezt magyarázom, hogy meghagyom másnak a kalandot miután már elkezd "széthullani"
"Ha egy új autó törlesztője nem lenne több, mint amit egy régire költesz havonta."
Hitel? Na ne. Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat".

rolleros 2013.10.17. 20:31:29

Szerintem is szar választás volt, nem elsősorban az escort (bár túlzottan rohad) hanem az 1.8td, na jó nem kimondottan szar, de vannak jobbak. 406-hoz ne is hasonlitsuk,mert sértő lenne a pug-ra nézve. 306 vagy xsara, (1905 ccm) brava,marea (az 1910ccm mocival) mind-mind jobb gépek. Azért sok szencsét hozzá !

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:34:32

@pimpike_: Hol 410 a gázolaj,425 ért tankoltam ,ahol benzint 395 ért.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:37:29

a cikkhez ,fiat,ford,francia:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:39:19

@20agh: " Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat". "
Te hol élsz? :D
Amire telik a legtöbbeknek, az a 15 éves kocsi.

Nem azt mondtam amúgy, hogy neked seggig olajosnak kell lenni.
Én is szeretek szerelni, csak autóhoz nem tudok/nem merek nagyon nyúlni. Apróágokat, villanyt benne (ahhoz azért konyítok) megoldom.
Akinek ez belefér, az olcsón megoldja a javítást, és közben nem is érzi rosszul magát.
Aki nem tud jobban belenyúlni, mint én, az viszi szervizbe, de még úgy is olcsóbb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:40:22

@csúcsragi: azért van nagy háza mert spórolt a benzinen:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:40:51

@20agh: Miért lenne feltétlen szívás? Ez a bajom, hogy általánosítasz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:42:42

@csúcsragi: Mert a nagy fogyasztás nem divat. Környezetvédelem most éppen menő. Ez felülírhatja a hedonizmust...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.17. 20:48:49

Épp a napokban vettem észre a családban lévő Ford Fusion vezető ajtajának alsó élén egy körömhegynyi rozsdafoltot. 2003-as a gép, eddig rozsda csak az utólag felszerelt vonóhorgon jelent meg, máshol nem. Mennyire jellemző a rohadás a 2000 utáni Fordokra? Gondolok ott Focus Fiesta Mondeokra úgy általánosságban? A Fusion élete első felét garázsban töltötte, de pár éve a szabad ég alatt nomadizál.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:55:35

nekem soknak tűnik egy 1,7 autótól a 10 literes fogyasztás.

Balásfalvi-Kiss 2013.10.17. 20:59:38

Sziasztok, Még 98-ban vettek szüleim egy Escort kombit, 1,4L, 75 lovas, benzinest. 2 éves volt, amikor kipurcant az akksija, előtte a csomagtartót fújták újra, mert sorjás volt a rendszámvilágító burkolata és fémig majszolta a festéket. De úgy lefújták, hogy a motorháztető fele narancsos lett... Na ettől a ponttól nem jártunk "szak"szervízbe. Volt benne vagy 15000 km. Otthon cseréltem benne az olajat, lég- és olajszűrőt, gyertyát... Egyszer féktárcsát. Szülőktől átvettem 85000 km körül, nekik nagyobb autó kellett. 11 éves koráig használtam, talán 180.000 km-rel (TÉNYLEG ennyivel, mert csak 5 karakteres a számláló) adtam el. Addig SEMMI nem történt vele. Akkor sem motor gondom volt, az tökéletesen működött, csak kezdtek jönni az öregedés jelei. Mindig valami apróság. Az utolsó csepp a féltengelyen lévő gumiharang elrepedése volt, amitől lezsírozta a dobot belülről. 500 Ft-os alkatész, de a csere munkadíja ennek sokszorosa. És mivel megbízható autó kellett, vettünk egy FIATALABBAT. Ha akkor (2009-ben) lett volna a piacon 1-2 évesen ugyanaz az autó, vakon lecsapok rá. De már rég nem volt, így Skodás lettem. 2007-es 1,4 PDTDI Fabia kombi került a családba. Szerettem a Fordot, de eljárt felette az idő, most szeretem a Fabiát. Azóta két gyerkőc született, csomagokkal is kényelmesen elférünk benne. Ebben most 103 ezer van, szintén én tartom karban, szeretném 2-250ezerig tartani, de ha itt is jönnek az apróságok, akkor elválunk... Sok sikert a FORD-hoz, használd egészséggel, hibáktól mentesen!

rashy729 2013.10.17. 21:01:39

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Állítólag az ajtóélek szoktak elsőnek elindulni, nekem legalábbis ezt mondták. Ennek ellenére az enyémen nem látszik semmi. Szóval én nem venném készpénznek.

etwas kultur muss sein 2013.10.17. 21:14:02

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

I. kókusz Ghianál csomagtérajtón a krómcsík körül, mindegyiknél: ajtók alsó éle, kerékjárati ívek. Alja nem igen rozsdásodik.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 21:47:15

@Pepejoe: Néha én is a nagyobbal megyek, de nekem nagyobb móka robival járkálni a városban, főleg úgy, hogy sokszor cuccokat is viszek és 3,5L-ből elvan. Én szeretem a cvt váltót is, de csak városban.Ez olyan dolog, amin nem érdemes vitatkozni, ahány ember, annyi féle igény. Szerintem a csutkakormány nem lassú kerülgetésre való. Azért, ha teheted, próbálj ki egy 250-400 nagyrobit városban, lehet, hogy vennél egyet a CBR mellé (mekkora ccm ?) :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 22:02:27

@20agh: Nem kell kalandosabb kedvűnek lenni, hanem érteni kell hozzá és nem 300e+ km-el venni. Sajnos az emberek nagy része kényszerből vesz öreg autót és nem az állapot, hanem az ár dominál. Én nem kényszerből veszek ilyen autókat, hanem mert sajnálom a milliókat egy gyorsan értékromló autóban tartani. Inkább elutazom, elmotorozom, elköltöm a családra, az is jobb. Most is van egy szinte új Volvo v50 ünk, de már sajnálom a benne álló pénzt és amúgy is sokkal szívesebben ülök a 15+-os Voyagerembe, amit imádok és valós 200e km van benne teljesen rozsdamentes kasznival. Megbízható autó, de a klímával sajnos szívok. Új kompresszor, új klímahűtő és még mindig elereszti a gázt. És most vettem egy 30 éves Volvot, ami eléggé gatyába rázásra vár:)- na de én alkatrészekkel foglalkozom, nekem egyszerűbb minden téren.

20agh 2013.10.17. 22:06:36

Jogos.Nekem is azért van 5 millás citroen grand picasso mert évente inkább elnyaralok , elutazok 1 millát, mint hogy vegyek egy 15 millás kocsit.A célnak már ez is bőven megfelel, én még jártam trabanton meg ladán is, nem vagyok akkora igényű egyébként se, hogy 20 millás kocsi amortizálódjon a seggem alatt.Egyszerűen csak az a véleményem, hogy magyarban 100/1 az olyan kocsi, amit érdemes 10+ megvenni...és mindegyik kivétel nélkül költést igényel.Más kérdés, hogy lehet kevesebbet, mint amennyit egy új romlik havonta.

20agh 2013.10.17. 22:09:35

Egyébként nekem is van egy 12 éves smart fortwo-m amit hobbiból tartok fenn, és 630-ért vettem de már 1,2-be van, de amit még bele költöttem, azt magamtól, nem azért mert elromlott.Most viszont makulátlan kívül-belül.Ilyen is kell.De ez más kategória, nyilván ha megyek németbe nem ezzel megyek :)

DeezL 2013.10.17. 22:17:37

@rolleros: bravo brava marea 1910ccm TD egy fos... a JTD az jó.. 1.9 XUD meg jó motor,de a túlzott lépést az sem bírja.. Fiat TD-ből az 1929es volt jó ... persze a 2.5 2.8 adagolósban felül múlja ,de az más kategória

DeezL 2013.10.17. 22:27:19

@ColT: valóban most már inkább összegyűjtik a pénzt szép lassan utána vesznek autót!

petofi sándor 2013.10.18. 03:23:30

hogy ez a hitelre ne vegyél maszlag folyik itt állandóan!! mi van ha valaki hitelre vesz???? hát megmondom mi!!! Semmi!!! ha tudja fizetni semmi baj nincs a hitellel.Választani lehet. szarral jársz,vagy hitelt fizetsz. ha felvetted a hitelt akkor fizesd.ha nem akkor meg javitgasd. bar a hitelest is kell ,ezt tudja mindenki

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 07:11:59

@akos696: Nemtom, a hülyék aránya sztem nem csökkent... Legyen igazad :D

@DeezL: +1

ccvv 2013.10.18. 07:25:40

@Prof. Dr. Sün: de az átírást meg a vásárláskori - szerintem - kötelező vezérműszíjat a cuccokkal igen! :)

motor77sport 2013.10.18. 07:46:25

Nekem volt ilyen motorral mondeom, háát nem volt a szívem csücske, neked legyen szerencséd vele, de nem egy sikerült szerkezet, a baráti körben is van egy ugyanilyen (hacsak nem azt vetted meg mert az is fehér) na annak a motorja is elég problémás,az escort meg elég rohadós fajta, ennyiért inkább egy kicsit öregebb bármi mást, nem dízelmotorral.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 09:37:44

@gwr: a zsenik nehéz emberek hírében állnak, így sajnos nem is túl elfogadók. Nincs nálam intoleránsabb ember a világon, úgyhogy őszinte kérdésedre ez az én őszinte válaszom, tisztelettel.

crix 2013.10.18. 09:42:07

Mondjuk nem értem mi baj van egy jó 306-ossal. Galvanizált bódé, a fékolaj se tudta kikezdeni. A kombi rohadt nagy és a késeiekben ott a hdi. Alapból elutasíani egy márkát/típust? Na mindegy én szeretem :)
Kéenyelmes, megy (bár az enyém xsi:D) de a korabeli francia plüss simogatása...

[ Error ] 2013.10.18. 09:48:35

Nah az a f.sz, aki semmibe vesz egy Fordot...

[ Error ] 2013.10.18. 09:53:14

@motor77sport:

most mondjam, hogy Mondeo Club Hungary? :D
(TD-m van, 12 éve a családban /egy MK2-es Galaxy mellett/ és imádom...)

kultúrpesszimista 2013.10.18. 09:57:44

@[ Error ]: a világon minden kommersz, érdektelen, jellegtelen autónak van klubja, így egy olyan volumengyártó termékének is, mint amilyen a Ford Mondeo is. És? Ennek semmi jelentősége nincs, egy ilyen klub tagjának lenni nem épp erény, sőt... Ha mondjuk egy ÉRDEKES Ford birtokosa volnál, pl. egy Caprinak, még megérteném, hogy véded a márkát. De szerethető egy régebbi Granada, Taunus, esetleg egy Escort MK2 is. De említeni egy Mondeot, Galaxyt, amiből hangyaszámnyi nyüzsög az utakon?! Ez soha nem fért a fejembe...

deepdiver 2013.10.18. 10:51:15

Miért jobb egy 6L fogyasztó dízel, mint egy 7L fogyasztó szívó benzines, főleg ilyen idősen, úgy hogy nem évi 50.000-ről beszélünk.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 10:56:06

@deepdiver: ezt a dízelmániát én sem értem, teljesen ostoba irány, dilettáns majomkodás. És főleg úgy, hogy a dízel
- hangosabb
- büdösebb, környezetszennyezőbb
- télen jóval nehezebben melegszik be, mert jobb hatásfokú a benzinesnél
- szűkebb fordulatszám tartományban használható a benzineshez képest, vagyis kellemetlenebb a vezetési élmény, mert 1500 alatt érdemben nincs erő, 3000-3500 felett "elfogy"
- érzékenyebbek az új turbódízelek, drágább a szervizelésük egy szívó benzineshez képest...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.18. 11:03:33

@Z77:
nem úgy néz ki hogy beleszámoltad a volvó eladási árát a ford vételárába (hiába mondtad, a képletben nincsen benne)
"Vetted, atirattad 400eFt-ert. 400.000/71.750 = 5 es fel ev utan vagy nullan"
Innen nézve meg az 5,5 év már hamis, és az ebből levont következtetésed meg pláne.

nem feltétlenül, mert ha az új autója karbantartási költségeit belátható időn belül a volvó alá tudja nyomni, akkor nyert. ezt meg nem tudjuk megállapítani, mert nem lájuk hogy a volvónak milyen igényi voltak, és a fordnak milyenek lesznek. de mivel a cikkben is írja hogy számolt, nyilván meg fogja érni az autóváltás.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.18. 11:19:01

@kultúrpesszimista: Tudod, attól, hogy nem fér a fejedbe, sokan még szeretik az átlagos autójukat is, az ő igényeiket maximálisan kiszolgálja, és valószínűleg hosszabb ideig meg akarják tartani. Na ilyenkor jól jön ám a márkaklub, ahol sok hasznos infót, szerelési tippet, alkatrészt, szerelőt, információt stb. lehet szerezni. Biztos nagy stíluskirály vagy, de azért néha nem árt leszállni a magas lóról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 11:20:23

@kultúrpesszimista: Az ilyen klubok sokszor azért vannak, hogy a tulajdonosok egymást tudják segíteni. Nem rossz dolog ez.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 11:23:47

@ColT: persze! Tiszta sor. De önmagában ez a tény még nem bizonyíték valamely márka presztízsére, értékére. (Velorex, Tavria, Oltcit klub is van minden bizonnyal, pedig... ;-))

2013.10.18. 13:46:25

@kultúrpesszimista: ez teljesen rendben van, bár én nem azt kérdeztem, hogy el tudod-e fogadni, hanem hogy el tudod-e képzelni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:12:16

@kultúrpesszimista: Nemtom, nem is hiszem, hogy sokan ezt hinnék.
Másrészt, van márkaklub, meg van típusklub. Sokszor egymáson belül. Típusért rajongókat lehet nem érdekli a márka többi típusa.

Fischer 2013.10.18. 14:13:07

:-)))

konzumidióták vs. mindenki más 1 : 1

milyen rég nem böffentem már hozzá a hasonló buta eszmecserékhez...

hogy valami maradjon az eredeti témából is:

az escort érdekes választás ebben a konstellációban.

átlag fölöttien rohadós is és a motor sem 100% a tapasztalatok szerint.
persze szerelő baráti körrel nyilvánvaló, hogy az aljával szerzett tapasztalatok csapódnak le leginkább, de ha egyszer mindenhonnan ezt hallja az ember, akkor az már ugye gyanús.

kivételesen B4 Passat diesel kombi van itthon családinak a Honda S2000 szerelem mellé, azt bátran merem javasolni alternatívának a tapasztalatok alapján. :-)

5.5 - 6 liter gázolajjal járok vele a városban maximum, amit benzinestől még nem tapasztaltam az én "lábméretemmel", konkrétan lámpához elsőként érek és elsőként is indulok.
az alkatrész bontottan fillérekért van hozzá.
ausztriából - németországból kell megvenni alaposan körbenézve, akkor jobb lesz, mint az itthoniak, csak közepes árfekvéssel.

Emellett egy rakás japán diesel kombit tudnék javasolni még, amivel van pozitív tapasztalat és sokkal jobbak az escortnál hasonló árért.

konzumidióták:

vannak itt elszállt, nem evilágon élő emberkék, akiknek pénzt adott a sors, de eszet az írásaik alapján nem, legalábbis a téma kapcsán nem csillognak...
csak azt nem értem, miért nem élnek máshol, más kapcsán a véleménynyilvánítás szabadságával.
vagy legalább önkritika, vagy valami...
igaz, ahhoz valós helyzetértékelés és önkép kellene...
habár annak is van helyzetkomikuma, mikor 5 millás autót vesz a 15-ös helyett és a maradékot elnyaralja...
szöveg...
nem is telik a 15 millásra.
ha telne, nem azt írná, amit ír önigazolásként, arctalanul sikeresnek beállítva magát...

az öreg autóhoz meg tudás és tehetség kellene az érdeklődés mellé, de legalábbis bátorság, találékonyság, plusz egy kis szabadidő és egyből nem kellene szervizekkel mumust játszani, hogy drágább lesz, mint a fiatalabb, vásárláskor többe kerülő, egyre inkább szappantartósodó fiatal autók...

sok autószerelő ismerőssel a hátam mögött belegondolva keveseket láttam "seggig olajosan", elvégre ha autót szerelnek, akkor autót szerelnek, nem az olajban fetrengenek.

persze a hangzatos dilettantizmusokat megszokhattuk volna már, nem is értem magam, miért ráz tőle a hideg...

"Hitel? Na ne. Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat". "

közben megtaláltam, miért borzolja a kedélyemet itt pár hozzászólás.
számomra ugyanis férfiatlan a tehetetlen puhapöcs, aki jajgat, hogy a szerelők, meg az alkatrész, meg mert az a szar mindig rossz, sosem veszek többet idősebb autót, mert hulladék mind.
közben hivatkozik burkoltan a férfiasságra a pénzkereset terén.

hm...
nem vagyunk egyformák, ez már biztos...

hm...
időnként milyen szerencse!... :-)

az öreg autó jó.
olyan öreget kell megvenni, ami tényleg jó.
az öreg autó jóságát valóban fenn kell tartani, ahogy bármelyikét.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 14:20:10

@gwr: természetesen ironizáltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 15:36:11

@Fischer: Az Escort korabeli közepes autók majd' mindegyike rohadós. Akkoriban még nem sokan galvanizáltak.
A motorja meg olyan, amennyire rendben tartják. nekem motorikusan nem sok gondom volt a sajátommal, pedig az MkV elég gáz modell volt. Amit a Bandi vett, MkVII, az már kiforrottabb.

motor77sport 2013.10.18. 17:01:31

@[ Error ]: Kinek mi jön be, nekem nem jött be a peugeot dízel a fordban, egyszerűen problémás. (izzítás, turbócső, füstölés, ami hirtelen eszembe jut így tíz év távlatából) Inkább a benzines, egy 4-5G civic van akkora belterű mint az escort, és fogyaszt is ugyanannyit benzinből, igaz az is rohad elég szépen...

[ Error ] 2013.10.18. 17:10:34

@kultúrpesszimista:

Én azért mondtam a klubbot, mert ott mindenre tudnak megoldást adni, ha valakinek Mondeoja van... Rengeteg tag van és egyre több az új tag.
Van sok Mondeo (bár MK1-es már nem is annyira), ill. Galaxy is, de azért nem "rengeteg".
Nyilván kevesebb Capri van, mint Mondeo, de miért? Mert régebbi, ritka. Trabantból is annyi volt, mint a szemét, most mégis egy jó állapotú, szép darab ritkaságnak számít, pedig kommersz, tömegcikk volt az is.
Jószándékból írtam a klubbot, hogy ott akinek problémája van, kap rá megoldást, olcsón és biztosan... NEM ELŐNY?! Hát akkor veled van a gond, az is biztos...

[ Error ] 2013.10.18. 17:23:03

@motor77sport:

Ezért írtam a klubbot, ott sok embernek van, ismerik a hibákat, vannak HOZZÁÉRTŐ emberek. Lehet, hogy Te is elégedettebb lettél volna, ha 1 klubbos dízeles rendbevágja az autódat és még ma is menne. :)
Ezt nem neked célzom, de legtöbbször a tulaj a hibás, nem az autó ! Nyilván egy RÉGI Passat megbízhatóbb, de hát ízlések és pofonok. A RÉGI japán autók is jók, tény, viszont azért egy Civic és egy Mondeo konfortja messze más. :)

Peter Csongradi 2013.10.18. 18:22:35

Háát... én ilyen Fordot tuti nem vettem volna, valahogy eltüntet a forgalomból, nem véletlenül. F Astra a nyerő ebben az (ár) kategóriában.

rfc (törölt) 2013.10.18. 19:15:57

@akos696: Fun fact: a stiluskiralynak egy hasonlo Renault-motoros huszoneves csotroganya van, az osszes Volvo kozul a legjellegtelenebb, a 300-as ;)
www.telegraph.co.uk/motoring/2754203/The-100-ugliest-cars-40-21.html?image=18

2013.10.18. 19:22:51

@kultúrpesszimista: basszus, pedig én azt hittem, tényleg zsenivel beszélgetek. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.18. 19:49:51

Ha jár még erre valaki: az miért jó, hogy a hirdetésben a rendszámot imádja mindenki letakarni?Ha kimegyek megnézni, úgyis látom, nem?Ha csak simán áll az autó az utcán, akkor is látja mindenki, nem?Akkor meg?
Nálam ez mindig azt jelenti, hogy valami stikli van a kocsival, szóval az ilyenek egyből kiesnek...
Jó lenne már megtudni, hogy miért csinálja ezt a takargatást szinte mindenki... :-)

Rocko- 2013.10.18. 20:00:39

@geegee: 80% maga se tudja, hogy miért 15%, mert "így szokták", az 5% meg nepper vagy valamit takargatni akar.

Katana750 2013.10.18. 21:10:43

Szerintem az 1,6 benzin-gáz ami a jobb megoldás lett volna. Valaki azt írta róla,hogy "cserébe nem megy". Mihez képest? Az 1,8 td nagyon sokkal jobban megy? 2009ben,hogy faragjunk a görögországi nyaralás útiköltségén egy hasonló escort kombival mentünk ami 1,6 zetec és gázos. Klímával,4en,megpakolva, 140-150el döngettünk végig a jugó pályán.(kivéve a belgrádi emelkedőt) 380kilóméterenként kiürült a 38literes pótkeréktartály Ugye nem nehéz a fogyasztást kiszámolni? Olajfogyasztás a 2600km. alatt nem volt mérhető. Télen sokkal hamarabb éri el az üzemi hőfokot(fűt mint állat) és szervizelni sem gond. De azért legyen szerencséd a diesel escortal!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.18. 22:11:39

@Rocko-: igen, már emléxem is, hogy kérdeztem ezt már egyszer, akkor is csak te válaszoltál, és akkor is kb ugyanezt... :D
Úgyhogy el is felejtem a kérdést...

20agh 2013.10.18. 22:13:16

@Fischer: "habár annak is van helyzetkomikuma, mikor 5 millás autót vesz a 15-ös helyett és a maradékot elnyaralja...
szöveg...
nem is telik a 15 millásra."
Valóban nem tellik, miután NEM azt írtam hogy a maradékot elnyaralom, hanem azt, hogy az éves nyaralásra szánt keret általában 600-700 ezer Ft.Nyilván, ha 5 millás helyett vennék egy 12-15 millást, akkor a keretemből nem mennék messzebb mint Kőbánya felső.Így viszont, megveszem szigorúan kp. az 5 millás kocsit, szerviz helyett max tankolom, és mondjuk 8 év alatt elnyaralok 6 millát, ehelyett, hogy vettem volna egy 12 millás verdát. Kellene olvasni tudni a sorok között.A másik, én nem azon röhögök, akinek van tegyük fel 80 millája, amiből vesze egy kéglit 40-ért, nyaralót 20-ért, 15 ért kocsit, és szarik rá hogy amortizálódik vagy elromlik, mert van pénze rá.Azokat a "panelprolikat" tartom szánalmasnak, akik minden pénzüket csak azért ölik egy "szimbólum" autóba, hogy vagizhassanak az úton, aztán hazamennek a "nyomorba".Arról már nem is beszélek, amikor az ilyen veszi előttem az olajszűrőt, és ziher hogy jó neki az is, amit még az autós boltos se ajánl, mert az a legolcsóbb, erre kinézve utána egy 10 millás kocsival megy el. Na ez a szánalmas, és röhejes. Nekem pl. 3 millás házimozim van,és IGEN, szeretek nyaralni, ráadásul úgy, hogy nem sajnálom kint semmitől a pénzt, ennek megfelelően elég egy 5 millás kocsi.Ahelyett hogy mindezeket feladva legyen egy 12-15 millások a ház előtt, itthon meg üljek a szoba közepén és malmozzak

Rocko- 2013.10.18. 22:53:49

@geegee: szűrd le kérlek a konzekvenciákat. :)
esetleg még hozzátehetnéd a külfüldi módit. :D

gyapjaspakkany 2013.10.18. 22:56:34

Felhívnám a figyelmet hogy az Escort-nak is van közössége és ami azt illeti nem is olyan rossz Team szívesen segítenek mindenben,olcsón adnak bontott alkatrészt,a boltban vásárolható új alkatrészekre akár 40% kedvezményük is van és szinte hetente van minitali is.
www.fordescort.hu/

gyapjaspakkany 2013.10.18. 23:08:53

@Katana750: Nos ezért kell Tádét venni 90 ló van nyomaték ha kifogyna a gázolaj mehet bele az étolaj klímát nem érzi és max 6 ot fogyaszt én 1x München-ből jöttem vele haza akksi és önindító nélkül éjjel (tudom felelőtlenség de a szükség így hozta)szóval agyonverhetetlen igásló egyedül a vezérlést kell rajta cserélni szereti szaggatni az 1.6 zetec meg valóban nem 1 jó konstrukció pláne ha azt nézzük hogy az 1.8 testvére kevesebbet eszik és jóval erősebb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.19. 02:49:23

@Rocko-: :D
Idekint is akad néhány, de nem nagyon sok.Itt nem letakarják/kifotosoppolják, hanem egész egyszerűen nem komponálják bele a képbe.Az sem baj, hogy így mondjuk az egész autó eleje nem látszik.Itt is vannak hülyék... :D
Ehhez képest a magyar módszer sokkal elegánsabb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.19. 02:53:31

@gyapjaspakkany: ööö, izé, nem értek a dízelhez, meg a Fordokhoz se; de nem kell neki semmi elektromosság, hogy járjon a motor? :-o Meg mondjuk világítás se hiányzott, főleg éjjel? Érdekes lehetett... :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.19. 05:27:49

@geegee: en a katonasagnal erdei terepen hagytam el akkumlatort, akkor vettem esz re mikor megalltunk - mellesleg vorosbort inni :) - es nem tudtam tovabbmenni. Egy DAC volt, a roman teherautogyartas egy fenyessen csillogo ekkove :))))

gondolom a komolyabb dizelekhez kell akksi de a faek egyszeruekhez nem kell, sot, a leallitashoz kell de pl a merci nel az vakuumos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.19. 05:29:07

amugy esszeru dolog egy benzines oreg f@s helyett egy dizel oreg f@st venni? Atiras stb az mind mehetne benzinre. Csak kerdezem.

Rocko- 2013.10.19. 07:05:43

@geegee: "Idekint is akad néhány, de nem nagyon sok."
persze, oda is költöznek magyarok. ;) :DDDDD
de amúgy néha én is megkérdezném, hogy mégis miért.
"Az sem baj, hogy így mondjuk az egész autó eleje nem látszik."
ennél már csak az 'életképek' jobbak, mittomén, az alaptézis, hogy autót árul, erre mondjuk olyan képet tesz felm, hogy ő pózol a kocsival, vagy a csaja pucsít a kocsin, vagy milyen vagányan beparkolt egy Ferrari mellé, és hasonlóak. :D

gyapjaspakkany 2013.10.19. 08:21:36

@geegee: a generátorom működött arról ment minden világításom ezért volt rizikós mert nem tesz jót a generátornak ha közvetlenül nyomja a delejt akksi nélkül.
Amúgy az escort dízelhez ami pl az mk2 td mondeókban is fut nem sok elektronika kell mágnesszelepet nyit a gyújtásnál és utána már csak a kompresszió a lényeg.
Én pl az enyémből kidobtam minden elektronikát ami az adagoló felé megy (Nekem ne gondolkozzon mikor a gázra lépek).
Ui:Már láttam hondát escort td (mókolt)mögött lemaradni először csak nézett a rizsrakétás utána meg nem látott a koromtól :)

gyapjaspakkany 2013.10.19. 08:53:07

@visszakettopadlogaz: Az hogy öreg oké és persze gondolom ha megtehetné mint ahogy én is vennék új szép ótót nade ha az anyagi oldalát vesszük ezek még szerelhetőek. Ha meg tud húzni valaki 1 csavart és nem kihívás 1 rádió bekötése, az autón keletkező hibák 80% orvosolható házilag pláne ha valaki klubtag és nem rest kérdezni sőt a típushibák javítása képekkel illusztrálva is megtalálható.
Éves szinten a fent tarthatósága 1 escortnak nálam olajcseréstől maximum 70000 (köszönhetően a klub partnerek kedvességeinek és az éves kb 70.000 km nek jórész városban )
Ui: Megbízhatóságról annyit hogy a vontatott autóim között volt már Jaguár,Galaxy,Mondeo,Honda.....én még soha nem szorultam vontatásra vele persze figyelek rá jelzi ő ha gond van hangokkal vagy csak nem olyan mint volt,Ja és tudom hogy 1 f@s de ez legalább ki van fizetve :-)

peter3374 2013.10.19. 09:46:13

@Hurrá Torpedó: szerintem nem kicsit tévedsz a 10 évre vett 3 msisis kocsinak csak a tulaj álmaiban meg meséiben lesz 4 a vége, lesz az 5 misi is...

xfile 2013.10.19. 19:25:36

Hi!

Szerintem érdemesebb lett volna ausztriából behozni egy Volvo s40,v40-et még a régi renault 1,9td-vel, az escortot inkább nem kommentálom...
Ezért a pénzért,vagy nem sokkal többért sok öregebb,de megbízhatóbb gépet lehetett volna szerezni.
Azért sok sikert kívánok!

srank 2013.10.19. 19:31:24

érdekes , hogy az ilyen autós újságírók ajálngatják a levélben kérdezőknek a 6-ot evő suzuki-kat, mint racionális megoldás, erre kiderül, hogy egy ős volvo-val szopik, amit egy másik bontószökevény Mária Garanazzóra cserél, ahelyett, hogy vett volna egy 2003-as swift sedan 1.3 16V-t, esküszöm fogok kérdezni levélben egy milyen autót vegyek FAKe story-t, csak , hogy jól kiröhögjem magam :D

MT21013 2013.10.19. 20:37:30

Mindenkinek a saját dolga és nem is szeretek beleszólni más vásárlási döntésébe kéretlenül, de aki 1-2 literrel magasabb városi fogyasztáson filléreskedik az miért vesz egy tizenéves dízelt? Garantáltan többszörösét fogja később rákölteni, ha épkézláb műszaki állapotban akarja tartani.
Arról nem beszélve, hogy az átiratás és a nagyszerviz árából hány tízezer km-en keresztül lehetne finanszírozni a benzines autó többletfogyasztását?
Végül pedig ezen nevettem a legjobbat: "régebbi Opeleknek mifelénk elég rossz a sajtója" - na mert a dízel Fordok a megbízhatóság ikonjai, igaz? Ugyanúgy rohad az Escort is mint a korai Astrák, az 1.7-es Opel dízel meg szerintem nagyságrendekkel tartósabb konstrukció.
Ettől függetlenül baleset és nagy problémáktól mentes km-eket kívánok!

etwas kultur muss sein 2013.10.19. 20:48:50

Tudom, kicsi a minta, de van ismerősi körömben 1.8as benzines escort kombi, ami egy igen szerethető kocsi. Megbízható (10+ éve ismerem a múltját), és nem is rohad különösebben. Egyetlen hibáját tudnám említeni (ha ez egyáltalán hiba egy 1.8-as kombitól), hogy vegyes vidéki használatban 9 litert eszik.

Pepejoe 2013.10.19. 22:21:05

@akos696:
Persze, hát nem is vitaindítónak szántam! :) Próbáltam már olyan robikat, de nem volt bejövős...
900-as a cíbere. :)

Katana750 2013.10.20. 14:00:46

@gyapjaspakkany: Mit mondjak erre? Az 1.6 zetec is 90 ló. Ha kifogy a gáz, ott a benzin. 8év használat után adta el a haverom. Ma is működik, 500méterre lakik az új tulaj és nem panaszkodik semmi hibára. Lehet ez egy különösen jól sikerült darab, szerintem csak egy megbízható kocsi. Ja és '96os.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.21. 04:19:57

@visszakettopadlogaz: :D
Jó kis katonaságos sztorik, nincs olyan téma, amihez ne lehetne elővenni őket.Miből maradnak ki a mai fiatalok... :-)

@Rocko-: Igen, előfordul az ilyesmi is... :-)
meg a jdcs blogra való tuningverdák...ja, meg előszeretettel nevezik a Skoda Felicia kisteherautót VW Caddynek, hogy miért, ez is egy rejtély számomra.

@gyapjaspakkany: jajj, hát a generátort el is felejtettem, látszik, mekkora autógépész vagyok... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.21. 04:21:22

@srank: hát igen, szinte mindenki meg tudja oldani könnyen a másik problémáját, szemben a sajátjával...

Rocko- 2013.10.21. 06:55:23

@srank: miféle rációt látsz abban, hogy a saját szopásátá ajánlja másnak?
mennyire tartod reálisnak, hogy minden autóvásárlónak 60 éves Ponton Mercedes-eket ajánlgassanak?
esetleg nem lehet, hogy különbséget tudnak tenni a saját szubjektív kis világuk és a való élet objektív elvárásai közt?
süti beállítások módosítása