Ésszerű autót a luxus helyett

  2013. október 17. - Androczi Balázs Címkék: ford escort diesel tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is kérdezték, hogy nem unom-e, de igazából eszembe sem jutott ilyesmi. A 440-es nem különösebben jó autó, de ahhoz képest , hogy a hajtáslánca Renault, Hollandiában szerelték össze, és már akkor is félretaposott autó benyomását keltette, amikor megvettem, különösebb dráma nélkül tette a dolgát.

v440
A Volvo nagyszerű táncpartner és családtag volt, de most el kell engednem

A viszonylag problémamentes nyolc évnek persze megvan a maga oka. Az első négyet ugyanis hétvégi autóként töltötte, és alapvetően erre is vettem. Mivel gyakorlatilag nem jártam vele hétköznap, mindegy volt, hogy mennyit fogyaszt – ezért is választottam nagy, viszonylag nyomatékos benzinest. Az 1,7 literes, 102 lóerős motor közepes fordulatszámon sem erőtlen, a hosszú váltó miatt autópályán sem zajos, sőt, telepakolva, emelkedőn is simán tartja a 130-at, Németországban akár a 150-et is. Az ötajtós karosszéria igazán praktikus, belefér a gyerekek biciklije, vagy akár négy személy két heti csomagjával. Terheletlenül egész jól is megy, legalábbis én szeretem, ahogy előadja magát.

Ám amikor elkezdtem napi ingázásra használni, a kellemetlen tulajdonságok kerültek túlsúlyba. Egyrészt elég tisztességes, 10 liter körüli, vagy inkább feletti az étvágya száz kilométeren, az pedig nálam alig három nap munkába járást jelent. Másrészt, míg én boldogan használtam, a háttéripar kihátrált mögüle. Mivel viszonylag kevés Volvo 440-et gyártottak, és az utolsó is tizenhét éves, az alkatrész-utánpótlás már nem az igazi, és ami van hozzá, az sem igazán olcsó. Ennek ellenére csak tavaly kezdtem komolyabban foglalkozni az autócsere gondolatával.

pug106
Ez lett volna a legtakarékosabb megoldás - igazából egy porcikám sem kívánta

Az ilyesmi nálam nem megy olyan könnyen, különösen mivel még azt sem tisztáztam magamban, hogy pontosan mit is akarok. Nem szerettem volna túl sokat költeni – először valahol félmillió körül húztam meg a határt – és biztos volt, hogy valami dízel kell, ami hosszú távon is jót tesz majd a családi költségvetésnek. Ezen túl viszont ellentétes szempontok sora következett.

Bejáráshoz, városba jobb egy kisautó, így képbe kerültek az olyan típusok, mint a Peugeot 106/Citroen Saxo 1,5D, a Ford Fiesta szívódízel motorral, illetve a Renault Clio. Ám ezek ellen szólt, hogy gyengék, márpedig kevés dolgot gyűlölök jobban a mozgásképtelen autóknál. Ráadásul családi használatra az ilyen holmi szinte teljesen alkalmatlan – még egy tetőboksszal sem tudtunk volna lecuccolni Balatonra.

fiestad
Ilyen dízel Fiestával is kacérkodtam, de ez legfeljebb második autónak jöhetne szóba

Egy nagyobb autó megoldást jelent az összes nyűgre, hisz ezekből már készültek erősebb turbódízelek, és a hely is több bennük. Ám egy középkategóriás, mint a Mondeo vagy a Peugeot 406-os, városban már okozhat nehézségeket parkoláskor, és ezt sem szerettem volna. Maradt a kompakt kategória, mint vállalható középút.

Miért írok a Fordokat és francia autókat példaként? Mert elsősorban ezek között nézelődtem. A régebbi Opeleknek mifelénk elég rossz a sajtója, így ilyet nem akartam, Suzukiból ritka a dízel, és a megfelelő méretűek egyébként sem különösebben gyakoriak vagy vonzók, a többi japán pedig általában masszívan túlárazott, ahogy a VW-csoport termékei is. Ismerem azt az érvelést, hogy ezek annyival jobb minőségűek is, de 12-15 éves korukra az egykor megbízhatóbbnak tartott autók is elkezdik fogyasztani az alkatrészt, így az árkülönbséget ilyen idős autónál már nem feltétlenül látom indokoltnak.

A franciák elsősorban a jó hírű dízelmotorok kapcsán kerültek képbe, a Ford pedig azért, mert több ilyen autó is megfordult a környezetemben, és általában megbízható, élhető közlekedési eszköz benyomását keltették hosszabb távon is. Nevezhetjük pozitív előítéletnek, de én megbízom a Fordokban.

Tavaly februárra nagyjából kialakult, hogy mit is szeretnék: az optimális egy Ford Focus lenne 1,8 literes, 90 lóerős, tehát még adagolós dízelmotorral, ötajtós karosszériával. Ilyen azonban konkrétan nem létezik a hazai használtautó-piacon. A dízel Focus ugyanis mind kombi, és ezek is inkább 700 ezer forint környékén mennek.

zoldfocus
Az ex-osztrák, ex-katonai Focus nem lett volna rossz vétel, de elég durván rohadt az alja (a kép illusztráció)

Azért ezekből megnéztem néhányat. A legközelebb a vásárláshoz egy mattzöld, katonai színű, Ausztriából származó példány sodort, de erről élőben kiderült, hogy csúnyán rohad. Akkor még úgy gondoltam, nem alkudom le a 620 ezres árat, inkább tovább keresgélek, bár utólag már bánom. Az autó eléggé egyben volt, és talán el tudtam volna hozni 550 környékén. Így még némi lakatolással együtt is belefértem volna az időközben megemelt, 700 ezres kerethez. A többi megnézett Focus szót sem érdemel - a legtöbbje mechanikailag volt jobban szétesve, mint szerettem volna.

Aztán eljött a tavasz, és vele a motoros szezon - az egész autóvásárlósdi háttérbe szorult. Jó időben ugyanis inkább robogóval jártam, a pénzem egy jelentős részét pedig elnyelte a csodaszép 79-es Suzuki GS 500 forgalomba helyezése és szervizelése. Ekkor még nem tudtam, hogy összesen 300 kilométert sem megyek vele a szezonban, viszont elnyeli egy fél autó árát, így örömmel tettem félre a kedvéért az autóvásárlási projektet.

gs500
Elbűvölő szörnyeteg - csak az idén ugyanannyit nyelt el, amennyiből végül autót vásároltam. De imádom, szenvedélyesen

Augusztusban még le is vizsgáztattam a Volvót, de ahogy eljöttek az első hűvösebb napok, egyértelmű lett, hogy ideje megint belevetnem magam a használtautós oldalak böngészésébe. Sajnos a piros motorkerékpár, amely még mindig nem megy, pedig van benne egy csomó gyári új alkatrész és persze rendszáma is lett, időközben jócskán megcsappantotta a kasszát - ismét csak félmillió lett a keret.

Még volt egy apró megingásom - elkezdtem a céljaimnak nem teljesen megfelelő, de felfoghatatlanul elegáns Peugeot 406-osokat nézegetni - de aztán átgondoltam még egyszer, hogy mennyit ér nekem ez a kaland. Így inkább egy 306 kombira repültem rá, amiről Bandi padtársam első ránézésre megmondta, hogy hol és hogyan volt törve, én pedig rájöttem, milyen szörnyű lenne együtt élni akár egy jó állapotú Peugeot-val.

pug406
Talán a legszebb autóforma, amellyel valaha találkoztam - volt egy olyan pillanat, amikor majdnem megvettem egyet

Így visszatértem a Fordokhoz. A költségvetésből Focusra már nem telt, így visszatértem a késői Escortokhoz. Ezek olcsóbbak, de még még mindig nem rossz autók - kettő is volt a családban - és ami fontos, meglepően tartósak tudnak lenni. Úgy érzem, egész jól bele is nyúltam: a fehér 1998-as kombi, amit Béla kínált 385 ezerért, a próba során meglepően jó állapotúnak bizonyult. Rendesen karbantartott autó, jó futóművel, működő klímával és rádióval, erős, alig füstölő motorral - csak a karosszéria indult meg. Nem látványosan, de több helyen is látszik az előbukkanni készülő korrózió. Ennek ellenére úgy döntöttem, inkább nekiállok alkudozni, és az így lefaragott pénzből keresek egy jó lakatost, hisz ennyire egyértelműen jól karbantartott autóval ritkán találkozik az ember.

hird
Így festett a Fordom, még hirdetés-korában. Végül némi alku után elhoztam

Németes alkustílust választottam: bemondtam 320 ezer forintot, azzal, hogy akár most odaadom a kezébe, de ennyi van rá, nem több. Egy nap után csörgött a telefon: az eladó ráállt a boltra. Azóta megvolt az átírás - még kb. 80 ezerért - és egy gyors olaj- és szűrőcsere további 20-ért, de még épp csak ismerkedünk egymással. Már elkezdtem mérni a fogyasztást - az előző tulaj szerint 7 liter körül elvan az Escort városban, ami nem lenne rossz - és a következő hónapokban még lesz néhány szerviz - a kötelező vezérléscsere, és persze a karosszériával is foglalkozni kell - de eddig jól érzem magam az új szerzeményemben, és azt remélem, ez így marad a következő 3-4 évben.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr385574843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PanelProli 2013.10.17. 08:25:52

És melyik lett volna a luxus, a motorbicikli???

Schütii 2013.10.17. 08:32:21

Nem igazán értem ezt az önszivatást, de legalább írni lehet róla és a büdzsé is profitál belőle. Most 400E + szerviz/lakatolás/miegyéb -ért megvetted magadnak a 3 literrel kevesebbet fogyasztás lehetőségét (a 25 forinttal drágább gázolajból), amikor alig autózol. Grat.

eMJe 2013.10.17. 08:41:45

"és biztos volt, hogy valami dízel kell, ami hosszú távon is jót tesz majd a családi költségvetésnek"

hm?

Ápuka 2013.10.17. 08:48:11

Nem teljesen világos az autóváltás oka, mert egy öreg de leírásod alapján megbízhatóan működő autó helyett vettél egy olyat, amire a következő 1 évben átírással együtt rá fogsz költeni kb 200-220e-t. A volvora nem tudom rá kellett volna költened ennyit, de tegyük fel a felét biztosan, akkor 100-120e-ből 3 l-es fogyasztáskülönbséget is beleszámolva mennyi ideig autóztál volna? Az eladott és megvett autó közötti vételárról nem is beszélek....mert a cikkedből csak az jön le, hogy sokalltad a 10l-es fogyasztást, és öreg autóhoz drágább az alkatrész....jó kormolást...

Agr3ssor 2013.10.17. 08:55:25

Vezérlés-csere!! JÁÁÁJJ!!!

Nem lehetne kiűzni a köztudatból ezt a téves kifejezést?? Én nem gondolom, hogy 100ezrenként vezérműtengelyt, himbákat, tőkéket, meg szelepeket cserélnek az emberek...
Hívjuk már vezérműszíj cserének görgőstől!! Mert végtére is pont csak annyi!!

Amúgy megosztó gép az Escort! Nekünk 98-as Ghia volt, 1.8-as Zetec! A karosszériája 10 évesen annyira fos állapotban volt, hogy le is mondott fater az autóról! Konkrétan 14 évesen adtuk el, vasárban! A küszöb hosszában törött le róla a toldat alatt! A hátsó spoilerek tövénél rothadt, a hátsó íveknél rügyezett!
De a legdurvább korrózió a hátsó nyúlványoknál alakult ki!
Persze lehet azt mondani, hogy el kellett volna vinni lakatoshoz, de náluk pont nem volt meg az a pár százezer erre. Alvázvédelmet mindig kapott, kevésnek bizonyult!

Az első futómű állandóan tönkreteszi magát! Nem kell hozzá rossz út, mert a lengőkarkiképzése olyan, hogy szimpla rugózásnál feszegeti ki a szilenteket! Ezeket van, hogy évente kell cseréni, a stabilizátor-bekötőkkel egyetemben!
De ami nagy pozitívum, hogy a legjobb minőségű (Lemförder) futóműalkatrészek is fillérekért vannak hozzá!

Egy nem rohadó, pláne dízel Escort nagyon jó választás!! Remélem ilyet sikerült kifogni, mert amúgy nagyon élhető autó!!

Z77 2013.10.17. 08:57:23

Akkor szamoljunk:
evente elmondasod alapjan kb 7000km-t mesz.
Volvoval az eves tuz.anyag.kts-ed 70 x 400Ft/l x 10L/100km = 280.000Ft
Ezzel a rakas fossal meg: 70 x 425Ft/l x 7L/100km = 208.250Ft
Kulonbseg: 71.750Ft.
Vetted, atirattad 400eFt-ert. 400.000/71.750 = 5 es fel ev utan vagy nullan.
Es egy Volvo helyett egy fostalicskaban ulsz. Mit lehet erre mondani...

Cifu78 2013.10.17. 09:00:53

@Schütii: A másik problémáját is elolvastad? Az alkatrészek nehezebben beszerezhetőek és drágábbak egy Volvo 440-hez, mint egy Escort-hoz. Magyarul a karbantartása olcsóbb. A 400e + stb. mellé pedig tedd oda, hogy a 440-es azért egy 200e Ft körül talán eladható, tehát az anyagiak terén ennyi visszajön még.

bakonyibetyarbandi81 2013.10.17. 09:02:47

@Schütii,eMJe:

3 nap alatt megy 100km-t csak munkába így a dízellel úgy durván 1000,-ft marad a zsebébe 100 kilométerenként.
1 hónap 21 munkanap= 7 ezer forint
az 1 évben 84 ezer forint amit CSAK a munkába járáson megspórol
mondjuk ha nyáron robogózik akkor kevesebb
ha a munkába járáson kívül máshova is a dízellel megy és ugye miért ne menne akkor viszont több
ha pedig több mint 84 ezer a spórolás akkor akár 4 év alatt visszajöhet az ára így javítva a családi költségvetést

Bélabácsi 2013.10.17. 09:14:53

Háááááát......drukkolok hogy egyben maradjon a verda. Az Escortokat eléggé szereti enni a rozsda.

Komojtalan 2013.10.17. 09:21:55

Dízelt csak akkor ha évi 50k kilométert megyek, de inkább akkor sem. Sokat írt a TC a kevesebb fogyasztás vs drágább alkatrész témáról, nem sokkal lehet olcsóbb fenntartani egy dízelt, ha egyáltalán olcsóbb. Nem mondom ültem dízel 206 -os Peugeutban amit elfogadtam volna, de az nem egy 15 éves Focus. 15 éves autót venni amúgy is szívás Magyarországon a magas átírás miatt. Inkább spórolok még 1-2 évet ha van egy megbízható autóm, nem véletlen terjedt el az üzembentartóira vevés/eladás.

2013.10.17. 09:23:33

Ezt sosem értettem, mit értetek az alatt hogy „semmibe se nézett”? A Fordnak elég széles a palettája, a fapados kisautótól, a durva nívós sportautó ritkaságokon át, kisteherig, terepjáróig minden van, igény és pénztárcafüggő minden. Egyébként örülök, hogy végre az autós újságírás is rájön: guruló processzor, és kehes multifunkciós közúti luxusrobotgépek helyett, a Ford még mindig „csak” megbízható autókat gyárt, amikkel nemcsak a sarokig lehet elgurulni. Lehet hogy valaki számára emiatt lenézhető, én pont ezért szeretem, és pont ezért nem váltanék más márkára. Egyébként sikerült a leghátrányosabbat választanod, néhány dízel a ford achilles ina. Ráadásul az előttem szólókhoz hasonlóan én sem értem, mi ez a megveszekedett dízel őrület. 10-15 évvel ezelőtt egy dízel autó ésszerű választásnak tűnhetett, de 2013-ban már nem. A gázolaj évek óta ugyanannyi, vagy drágább mint a benzin. Dízelmotorral szerelt kocsig sokkal drágábbak, ráadásul hamarabb amortizálódnak, és bár örök vita tárgya a környezetszennyezés, de szvsz nincs annál rosszabb, amikor égett olajjal elkeveredett dízelkormot tüdőz az ember. A Ford benzinmotorjai kiforrottak, tartósak, kiválóan működnek, és szinte alig fogyasztanak többet a dízelnél, ha megbízható normális méretű, kisfogyasztású autót szeretnél, elérhető áron, a mostani 1.8-as focusomat ajánlanám. 6,5-7-tel beéri, teljesen átlagos vezetési stílus mellett, nem odafigyelve. (ha nagyon fanatikus sóher akarnék lenni, pár tizeddel lejjebb is lehetne még tornázni) És emellé még a család is belefér, ráadásul a 115 paripa még húzza is a bódét ha kell. Ha ésszerű autót akartál volna, rádobtál volna még pár százezret, és vettél volna egy 10 év körüli benzines fordot. 10 éves autónál éppen kijövő hibák orvoslása után, a szervízköltséged évekig nulla lesz, csak tankolni kell bele, kötelező fogyó kopó cuccokat cserélni, és megkerülheted vele néhányszor a földet.

Agr3ssor 2013.10.17. 09:24:52

Kedves demagóg kollégák!!

A Volvo-t nem 0 forintért adja el a skac!

Tehát ha megtérülési időt is számoltok, akkor a két autó értékkülönbözetét számoljátok, ne az Escort konkrét vételárát!

Ha pedig a Volvo-n értett egy fék karbantartás, vagy az elkövetkező 10-20 ezren belül kilátásban volt egy vezérműszíj csere, akkor annak is másképp kell tekinteni a költségeire!
Mert azt elfelejtitek!

Agr3ssor 2013.10.17. 09:27:31

Úgy írjátok itt a megvett Escort karbantartási költségeit, mintha a 440-ra az éltben nem kellett volna már költeni! Ez hülyeség! És az Escort-hoz hegyekben áll az alkatrész, míg a Volvo-hoz egyre kevésbé!

2013.10.17. 09:27:42

@Z77: "Es egy Volvo helyett egy fostalicskaban ulsz."

Nekem volt sok fordom, és számszerint 2 volvóm is. Fura, hogy nekem mindíg a volvóban volt az az érzésem hogy fostalicskában ülök.

lyken 2013.10.17. 09:29:17

@Ápuka: "Nem teljesen világos az autóváltás oka..."
A leírásból kiderül, hogy havonta csak munkába járás miatt autózik 700km-t. Bevásárlás, utazás, stb.-vel simán megvan a havi 1000km. A 440-es kb 11 litert eszik, a 7 literhez képest ez ~40 liter különbözet havonta. Ez éves szinten csak üzemanyagban 216.000 ft különbözet. Feltételezhetően azt reméli, hogy az üzemanyagon behozott nyereség több lesz, mint az autóra fordított kiadás.

Manarola (törölt) 2013.10.17. 09:29:57

Ismeritek a mondást:
Gyerekkoromban mindig egy kettes Golf-ot szerettem volna, most már megengedhetem magamnak, hogy vegyek is egyet. Én nem értem, miért vacakolnak ezzel a sok régi autóval... Pedig jól keresnek a fiúk.

Cobra. 2013.10.17. 09:32:00

"ezért is választottam nagy, viszonylag nyomatékos benzinest. Az 1,7 literes..."
"félmillió körül húztam meg a határt – és biztos volt, hogy valami dízel kell, ami hosszú távon is jót tesz majd a családi költségvetésnek"
MUHAHA
Azért meglepő, hogy egy autós "újságíró" az alap dolgokkal sincs tisztában.
A múzeumba való GS-be feleslegesen beleölt pénzből meg vehettél volna egy 250-es robogót, ami elmegy városban 3,5L-el és akkor téli/utazó autónak jó lett volna valami normális benzines, azt kapni normálisat is 500-ból (7-ből meg pláne).

lyken 2013.10.17. 09:35:07

@lyken: Sorry, most nézem, hogy a hazai üzemanyagárakat rosszul tudtam, Z77 számítása helytállóbb: belsoseg.blog.hu/2013/10/17/esszeru_autot_a_luxus_helyett/fullcommentlist/1#c20830258

Schütii 2013.10.17. 09:37:06

@Cobra.: A motorozás nem a racionalitásról szól és személy szerint én sem vennék robogót motorkerékpár helyett, főleg nem ha egy szép japán klasszikusról van szó.

protézisesh 2013.10.17. 09:42:31

@Agr3ssor: az M billentyűtől kettővel jobbra van egy olyan gomb, amivel ilyen írásjelet lehet tenni .
Azért jó, mert egy kézzel is működik, nem úgy, mint a shift+4 :)

Amúgy a szerzőnek címezve: 4-500eFt között számtalan jól felszerelt Xsara Picasso kering, amik 3-4 ÉVVEL FIATALABBAK az Escortodnál, parkolási helyigényük ugyanakkora mint a fordé, helykínálatuk messzemenően családi igényekre szabott. Benzinességük miatt olcsón üzemeltethetők és karbantarthatók, az egyterűek megbízhatósági statisztikáit évek óta vezetik.

Az asszonynak egy ilyenje van, a 85ekm átlagfogyasztása (város-előváros) 7,3l/100km. Benzinből.
www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara_picasso/citroen_xsara_picasso_1.6_sx-7265878

ccvv 2013.10.17. 09:42:50

Üdv a realitások világában. A tádé fasztrák és eszkortok üdvözlik önöket. Akárki károghat, anyagilag, észérvekkel ez hibátlan döntés volt. Más kérdés, hogy egy autós firkásznak el kell-e adnia a lelkét egy totál érdektelen autóért, bár szerelemnek tényleg ott a Suzuki.

2013.10.17. 09:46:13

@Schütii: "A motorozás nem a racionalitásról szól"

Kinek a pap, kinek a papné. Én sokat robogóztam egy időben, mert budapesten olcsóbb, gyorsabb, praktikusabb közlekedési alternatíva egyszerűen nincs. Aztán kiköltöztem az agglomerációba, a robogó rövid hatótávúnak bizonyult, maradt az autó. Én ezen a téren nem vagyok racionális, szivesebben járnék munkába egy 500 lovas sierra cosworth-tal, (hogy kicsit tágítsuk a cikkíró látókörét ford fronton) de az nem lenne túl ésszerű.

Mazzzzu 2013.10.17. 09:50:54

@Cobra.: "Aztán eljött a tavasz, és vele a motoros szezon - az egész autóvásárlósdi háttérbe szorult. Jó időben ugyanis inkább robogóval jártam, a pénzem egy jelentős részét pedig elnyelte a csodaszép 79-es Suzuki GS 500 forgalomba helyezése és szervizelése." Csak én látom a robogó szót ugye? Minek még egy neki?

Lehet, hogy csak megunta a Volvo-t mert ezek tényleg elég gyenge érvek, a megunással nincs is semmi baj, csak ne ilyen autót vett volna... A családban ugyanilyen 1.3-as vagy mekkora, benzines fapados Escort van, az bácsi autó volt, nem futott sokat szép állapotú, de azért abban is volt lakatolni való, meg hengerfejtömítés, meg most egy kicsit melengeti a vizét, szóval volt vele néhány probléma, de 150ért vettük :D És húgom hajtja a városban ;)

Schütii 2013.10.17. 09:56:22

@Jankove: Értelek. Az én felfogásomban van a robogóval való prkatikus közlekedés és van a motorozás.
500 lovas Sierra, hm, ez jól hangzik, de valószínűleg én megőrülnék benne munkába járás közben, mert soha nem tudnám kihasználni a képességeit, sőt még egy fele olyan erős autóét sem. Szal télleg kinek a papné..

Dr. Bélus___ 2013.10.17. 09:56:30

Hm, okosok azt mondták, hogy dízelt öregen nem célszerű venni, mert bonyolultabb, mint a benzin ezért esik szét... azaz amit spórolsz az üzemanyagon, azt tedd is félre, kelleni fog a szervizre. Vagy ez a Ford annyira ócska, hogy ezekre még nem igaz? Hogy is van ez?

Leadfoot 2013.10.17. 10:08:36

@protézisesh: "az M billentyűtől kettővel jobbra van egy olyan gomb, amivel ilyen írásjelet lehet tenni ."

+1!!!!!4444négy!!!

Horváth Patrik 2013.10.17. 10:10:17

"Még volt egy apró megingásom - elkezdtem a céljaimnak nem teljesen megfelelő, de felfoghatatlanul elegáns Peugeot 406-osokat nézegetni - de aztán átgondoltam még egyszer, hogy mennyit ér nekem ez a kaland. Így inkább egy 306 kombira repültem rá, amiről Bandi padtársam első ránézésre megmondta, hogy hol és hogyan volt törve, én pedig rájöttem, milyen szörnyű lenne együtt élni akár egy jó állapotú Peugeot-val."

Ööö, tehát egy korábban törött 306-osból leszűrted azt, hogy egy jó állapotúval milyen lehet együtt élni? Ej-ej. Egyébként 500 körül már viszonylag friss Xsara-k is vannak, bár a 406-os kívánatosabb az tény.

Rocko- 2013.10.17. 10:16:00

"Suzukiból ritka a dízel"
mondjuk egy 1.6 gázossal lehet jobban jöttél volna ki anyagilag. igaz, az nem megy.

sok boldog kilométert a Forddal!

Leadfoot 2013.10.17. 10:18:00

"én pedig rájöttem, milyen szörnyű lenne együtt élni akár egy jó állapotú Peugeot-val."

Nem mondom, 320-ért biztos nem volt rossz vétel ez az Escort, de nem nagyon értem mellette az ódzkodást a Pugokkal szemben. 5 és 700ezer között meg bőven lehet válogatni a 306-osok között, akár 1.6 benzines, akár D/TD, akár HDI motorral.

AndrewT 2013.10.17. 10:19:41

@protézisesh: Azért ez lehet egy elég nagy akna is. Ennyire ár alatti kocsit nem vennék meg, egyszer megtettem... soha. Nézzen ki kultúráltan kívül-belül. Legyen normális-értelmes gazdája és akkor mehet a dolog. A magyar autók 90% lefosott, túlárazott, akkor milyen lehet, amit úgy árulnak, hogy nem egy nagy wasistdas?

De a Picasso jó tipp. Szerelőmnek is 1.6 van, szereti az LPG-t, gazdaságos.

tlantos 2013.10.17. 10:21:32

Az atiras sacc/kb alapon van vagy 60000, hogy lett abbol 80000?

Acrocercops 2013.10.17. 10:37:29

Én is hámhúszat mondtam volna!

hungarisztan 2013.10.17. 10:51:08

„A Ford benzinmotorjai kiforrottak, tartósak, kiválóan működnek, és szinte alig fogyasztanak többet a dízelnél, ha megbízható normális méretű, kisfogyasztású autót szeretnél, elérhető áron, a mostani 1.8-as focusomat ajánlanám. 6,5-7-tel beéri, teljesen átlagos vezetési stílus mellett, nem odafigyelve.”

Hát nem tudom, hogy tudsz ilyen fogyasztást kipréselni belőle átlagos sofőrködéssel, amikor nekünk volt ennél kisebb motortérfogatú (már nem emlékszem, hogy 1.4 vagy 1.6, de sanszos, hogy a kisebbik) benzines Kókusz (kb. 100ezer kilométerrel került hozzánk, de szakszervizben karbantartva), az olyan szépen benyelte a 9,7-10 lityót, mint ide Lacháza. Vegyes üzemben, sok autópályával, de szabályosan és alapvetően takarékosan vezetve. Utána ugyanilyen vezetési stílben és körülmények között a dízel Kókusz (ami ráadásul nehezebb volt) 5,8-6 körül fogyasztott.
Nekem a tanulság: soha többé benzines Ford. (Dízel se annyira, mert előtte meg dízel Toyota Corolla volt, kényelemben, rugózásban, puhaságban egy lapon sem emlegethető a kettő – a Toyota javára. Most meg benzines Volvo S60 és dízel Saab 93 – innen már nincs visszaút a Fordhoz... Toyota még esélyes. A Volvo mondjuk zabál, mint állat, de hát az összes Volvo ilyen, sok acélt cipel magával, viszont a Saab 150 lóerőt tud 6,2 literből vegyesben. És mindkettő ISZONYATOSAN kényelmes!)

2013.10.17. 10:53:14

@AndrewT: ez tényleg nagyon ár alatti, de mondjuk 600-ért már teljesen vállalható Picassókat lehet kapni. Abszolút nem tartja az árát, 10-13 évesen az egyik legjobb vétel, már persze ha családi kocsi kell.

másik oldalon 2013.10.17. 10:56:33

.....de legalább jó megy :)

DonVincenzo 2013.10.17. 11:06:31

1. Volvót eladtad már Balázs? Mert most igen jó reklámot csináltál neki,hogy milyen sokat eszik és alkatrész is alig van hozzá.

2. Nem kellett Mondeo méretű autó mert azzal nehéz parkolni (Neked). Ez mennyivel rövidebb ugye? :)

3. A hasonló korú Volkswagenek túlárazottak és alkatrész is ugyanolyan sűrűn kell már hozzájuk? Az lehet,de olyan kintről hozott alkatrészautókkal van tele már az ország amik jobb állapotúak mint a magyar rendszámmal futó átlag. Nézz szét ugyanilyen szempontból az Escortok között.

4. Olaj- és szűrőcsere 20ezerért? 4L jobbfajta olaj 6ezer,olajszűrő 2ezer,levegőszűrő 1500. Ha van autószerelő haverod akkor ezekből még lejöhet neki 40% kedvezmény. Persze,ha nem akar lehúzni Téged.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:06:55

Jó választás :) Csak nem szabad elhanyagolni.
Amúgy a rohadós Fókát is megvehetted volna. Ha rendbe vannak téve, mennek ezek még sokáig. Csak a magyar úgy használja, hogy megy vele, karban meg nem tartja - és ezeken az autókon nem venni annyira észre ezt, csak akkor, amikor egyszer belenyúlnál, és kiderül, hogy ez-az csere.
De inkább érdemes költeni rá, és nem cserélgetni, mert a jól karbantartott vasnál jobb nincs. Ha veszel egy másik használtat, azzal is jó nagyot lehet sz0pni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:09:50

Különben a Pözsóval miért lenne nehéz együtt élni?

@hungarisztan: Ha 1.4-es kombi, akkor sanszos az a 9 lityi, mert az már esetleg nehéz neki. De annak azért lehetett baja. Az én Escortom is benzines 1.4 , sokkal korábbi motor, 6-7 között eszik. Igaz, nem is állatul vezetve.

ifrance 2013.10.17. 11:11:33

@protézisesh: nekünk is ilyen van, bár szvsz 4-5 kilóért inkább az aljából lehet válogatni. mi kicsivel ennek a duplája fölött vettük tavaly, de elsőgazdás, szervizkönyves (+ összes számla), viszonylag alaposan felextrázott darab. a fogyasztás városban nekünk is 7,3. pályán is ennyi, de országúton 6,2ig lemegy.
viszont a kedves újságíró cartárs azt mondta, utálja a lomha autókat. ez meg biza nem tépi le a fejedet. cserébe a fogyasztása nekem nagyon kellemes meglepetés. mondjuk három kisgyerekkel a hátam mögött nem is szeretnék vele sumakert játszani. szóval én szeretem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:13:13

@Agr3ssor: Nekem az első futómű nem tette tönkre magát. 10 év alatt 1-2 szilent cserélődött, azokban elöregedett a gumi.
A rossz utakat a kerékcsapágyak nem szeretik.

Én kicseréltettem a hátsó nyúlványokat, meg pár helyen lett már lakatolva. 10 év alatt 150-200 ezer lakatolás van benne. És? Ha ezt a pénzt másik használtba teszem, akkor ugyanúgy van egy tizenéves autóm, ami esetleg rohad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:14:32

@ifrance: Nem tépi le a fejed -> ahogy szaporodnak a traffipaxok... Pesten a dugóban meg mindegy :) :D

vancello · http://vancello.hu 2013.10.17. 11:24:07

Gazdaságosság szempontjából mindegy, hogy egy 306-ossal, vagy egy TD Escorttal szívsz, nagyon szívni fogsz, ezek ugyanis abszolút nem pénztárcabarát gépek. Ettől függetlenül mondjuk a 306-ost mindig szép autónak tartottam.

ifrance 2013.10.17. 11:25:16

@ColT: előtte egy ecotec-es g astra volt. szerettem azt is nagyon, de ennek a motornak a karakterisztikája (8 szelepes a Pica) sokkal kedvezőbb városban. sokkal nyomatékosabb alul, viszont sokkal kevésbé szeret pörögni. autópályán nem akkora élvezet terelgetni, mint az astrát volt. viszont városban naponta használjuk (anya taxi), pályán meg nyaranta kb. 10szer. ennyi kompromisszum vállalható szerintem.

Agr3ssor 2013.10.17. 11:26:24

@ColT: Azért el ne kezd nekem megmagyarázni, hogy az Escort-nak jó, meg strapabíró futóműve van!

2013.10.17. 11:28:53

@hungarisztan: "nekünk volt ennél kisebb motortérfogatú (már nem emlékszem, hogy 1.4 vagy 1.6, de sanszos, hogy a kisebbik) benzines Kókusz (kb. 100ezer kilométerrel került hozzánk, de szakszervizben karbantartva), az olyan szépen benyelte a 9,7-10 lityót, mint ide Lacháza"

Ez azért van, mert az egyik legnagyobb tévhit áldozata lettél te is: Miszerint, minél kissebb köbcentis motor vontatja a kasznit, annál kevesebb a fogyasztás. Ezt kábé 10 autósból 8 hiszi sziklaszilárdan, a gyakorlat pedig pont az ellentéte. Tudományos okokat nem tudok mondani, csak paraszti logika: adott egy relative nehéz kaszni, amibe betesznek valami alulkapacitált motort, megspékelve klímával, és energiazabáló elektromos berendezésekkel, amit működtetni kell. A kicsi gyenge motort ehhez állandóan forgatni kell, nyomni neki, hogy hozza ugyanazt a teljesítményt, amit a nagyobb tesók alapjáraton tudnak. A focus előtt egy 2 literes dohc sierrám volt. Amikor beszélgettünk kollégákkal, ismerősökkel, mind röhögve kérdezték hogy "eszik vagy huszat mi?" az öreg nagyköbcentis motor... Alig mertem mondani, hogy 10 fölé csak akkor ment a fogyasztás ha tiportam, egyébként 7,5 - 8-cal simán elvolt az is. Egyesek számára hihetetlen ez, de ha spórolni akarsz 1,1 tonnán felüli kasznihoz ne válassz 1.2 - 1.6-os motort, mert meglepődsz az étvágyán.

Roll1983 2013.10.17. 11:28:58

Fosból fosba! Gratulálok! :D

2013.10.17. 11:30:56

@ifrance: én most adtam el az enyémet. A horvát autópálya déli végén felhajtva az első 10-15 km-en (végig emelkedik) képtelen voltam 110 fölé gyorsulni teljes családdal és tökig rakott csomagtartóval. :)
De kb ez volt az egyetlen eset, ahol komolyan láttam a korlátait, amúgy teljesen jó kocsi.
Ha jól emlékszem, az első Octaviákat szerelték 1,4-es benzinbotorral (70 le körül?), az is hasonló élmény lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:33:39

@ifrance: Szerintem simán. Kompromisszum mindig van, az elsődleges használatra kell venni.
Nekem is azért van az átlagos fogyasztásom a gyári alatt, mert alig megyek városban.

@Agr3ssor: Nem magyarázom, de nekem nem sok gondom volt vele. Stabpálca cserélődött már pár, de 1991-es az autó, én 2001-ben vettem, azóta nálam van, nagyobb dolog nem volt vele. Kormánymű is lett cserélve, mert a szétszkadt gumi miatt telement vízzel, és szétrohadt.
De ilyen féltengely, lengőkar? Semmi baja.

@Jankove: Ez eddig oké, mert mindig megvan az optimális teljesítmény, ami egy adott súlyhoz kell. Csak amikor már van kraft, akkor elkezdik tolni neki a hülyék, és akkor meg azért eszik sokat :D Nyugisan vezetve igaz, hogy egy megfelelően erős (de nem túl erős) motor kevesebbel is beéri.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:34:40

@gwr: Volt róla TC teszt, a talán szívódízel 1.6 jobban ment, és kevesebbet is evett :D

hungarisztan 2013.10.17. 11:35:10

@ColT: Nem kombi volt, hatchback. Valószínű amúgy az 1,4-es motor, mert céges volt, azok meg nem költenek nagyobbra.
Mi sem áll távolabb tőlem, mint az állat módra vezetés, de 9 lityó alá 90-es tempóban, kamion szélárnyékában autózva, légkondi nélkül, tojásokkal a talp alatt sem lehetett leszorítani.
Benzines Ford Kókusz tiltólistás nálam.

(Őszintén szólva a dízellel sem volt sokkal jobb, bár más okból. Vadonáns új kombi Kókusz, gyönyörű piros fényezés, zsír kívül-belül, csak hát az emissziós előírások miatt a szokásos downsized-turbós vacak, hát mit ne mondjak, én még életemben nem vezettem olyan pocsék kuplungolású autót, fulladt, ugrált, minden baja volt, 2x küldtük szakszervízbe, hogy nézzék már meg, ez egészen bizonyosan üzemszerű-e, mondták, hogy igen, ez ilyen. Ráadásul nyomatéka kábé 0, a kilométeres turbólyukról nem is beszélve. Kínszenvedés volt minden egyes elindulás, vagy alacsony fordulatszámról gyorsítás. És ez egy nullkilométeres autó volt! Na ebből (jó, 10ezer km után) ültünk át a 30ezret futott S60-ba, ami ugyebár ugyanarra az alapra épül, mint a Kókusz, de nem akartam elhinni, hogy ugyanabból az alapból ENNYIRE más és ENNYIVEL jobb autót lehet kihozni.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:37:47

@hungarisztan: Az érdekes, ott valami gáz lehetett. Nem lenne szabad annyit ennie, ha jól működik.

hungarisztan 2013.10.17. 11:40:25

@Jankove: Az 1,4-es motorral szerelt kasztni nem a mi választásunk volt, cég adta így, én is tudom, amiket leírtál, magamnak sosem vennék ilyen alulmotorizált autót (más kérdés, hogy lassacskán nincs választásod az Euro normák miatt), de ezzel együtt meglepően fos volt. Előtt volt 1,4-es Renault Megane is, az se könnyebb, az se volt kevésbé terhelve elektronikusan, mégsem zabált ennyit.

hungarisztan 2013.10.17. 11:44:32

@ColT: Hát én is ezt mondom, hogy nem működött jól! :o) Szervíz meg aszonta, hogy de, jól működik, ez ilyen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 11:46:19

@hungarisztan: Az nem újdonság hogy a szerviz szerint a garanciális döglött ló alszik...

20agh 2013.10.17. 11:58:38

"Fosból fosba! Gratulálok! :D"
Szívemből szóltál

Nathaniel Byron (törölt) 2013.10.17. 12:00:46

Én meg csak egyszerűen jót röhögtem. Ne mondjátok már, hogy az ember egyszer-kétszer nem kerül ilyen vicces dilemmába és nem észlény döntést hoz! :)

Bár a 406-tól fanyalgást én sem értem. Lett volna annyira logikus olyat venni, mint a végén amit sikerült. :)

20agh 2013.10.17. 12:05:12

Vicces, hogy valaki csak azért ül mondjuk egy 20 éves rohadó trágyadomb kocsiba ( elnézést! ) mert VALAHA márkás kocsi volt.Mert a NÉV ugye...véletlen se üljünk bele mondjuk ugyan azon az áron egy 15 évvel fiatalabb NÉVTELEN szarba, amire nem kell ugyan költeni, csak lefikázzák az úton mert nincs neve.Most akkor döntsük már el kérem szépen, hogy vagizni vagy spórolni veszünk autót.A másik meg az, hogy elég nagy önáltatás az hogy kevésbé néznek ki egy 20 éves volvóból mint 8 éves suzukiból csak azért mert az volvó.Mindig jót röhögök azon, milyen lenézően néznek ki mondjuk egy 18 éves audiból mellettem amikor oda állok egy 4 éves citroen egyterűvel a lámpához, mert Ő persze MÁRKÁBAN ül, míg én egy NÉVTELEN szarba.Vicces na.De marhára nem érdekel, 4 éve csak olajat cserélek meg kopó alkatrészeket, és bőven állom az ilyen pillantásokat :) Jó, most lehet azzal jönni, hogy hol lesz ez a kocsi 20 év múlva, de kérdezem én: mennyire érdekel ez engem? Használom még mondjuk 3 max 4 évet, és majd legyen 20 évesen annak a gondja, aki ebből fog cikket írni.De az nem én leszek

volgapierre 2013.10.17. 12:10:39

A 90+ általam eddig vezetett kocsi közül messze egy kopp ilyen kivitelű Escort volt a leggyűlöletesebb evör.

tomii86 2013.10.17. 12:16:24

Aki spórolás végett vesz autót az ne törődjön vele hogy
ki mit gondol a verdáról, az a lényeg hogy a cél teljesüljön.

Nekem egy 96 os 1.4 benzines escortom van és 8-10 lityót biztosan fogyaszt, elég nehéz a kasztni egy ilyen kis
motorhoz, nem csoda hogy zabál.

Motorikusan az elmúlt 6 évben a kopó alkatrészeken kívül szinte elenyésző gond volt vele. Viszont a nyúlványok
rohadása és az elektronika annál kényesebb ezeknél az autóknál.

Nekem nincs vele gondom, jó kis autónak tartom de annyit
már nem ér az egész hogy ki legyen lakatolva meg fényezve.

2013.10.17. 12:26:39

@20agh: jó, hát az a "kinéznek" a legalja autóbuzi szöveg, ami csak létezik.
Én a lámpánál az nézem, mikor vált zöldre, így soha nem vettem észre, hogy lesajnálóan néznének rám, még amikor Suzukim volt, akkor sem. Baromság, önigazolási kényszer, nem kell törődni vele.
Kb.ugyanaz, mint fél órát győzködni a másikat, hogy én most aztán nagyon ésszerűen választottam, és amit vettem, az jó, bezzeg a másiké fos.

nyelv-ész 2013.10.17. 12:31:25

@Manarola: Sokan vagyunk úgy, hogy az autó csak használati tárgy, és nam vagyunk hajlandóak milliókat költeni rá. Nálam is kb. 2-3 havi fizetésem a felső limit, amit hajlandó vagyok egy autóra költeni, és az sajnos még nem hét számjegyű összeg...

Továbbá egy öreg autó is lehet jó állapotú és sokáig üzembiztos, valamint az értékvesztése is nagyságrendekkel kisebb. A 4 éve vett családi futkosógép egy öreg Swift, ami akkor kb. 400-ban volt, átírással együtt. Ha most eladnám, 200-at biztosan kapnék érte, ami évi 50 rugó értékvesztést jelent. Ha hozzászámolom a javításra költött lóvét, ami még átlagban plusz évi 30 rugó, akkor évente 80 rugót buktam rajta. A karbantartás, olajcsere, vizsgáztatás ebbe nincs beleszámolva, mivel az bármilyen korú autónál meglévő költség.

Johnny Bravo 2013.10.17. 12:33:12

Én csak csodálkozom a sok autószakértő gazdasági és kereskedelmi szakemberen. Balázs, tudd meg, hogy rossz üzletet csináltál, amikor lecserélted a 20 éves autódat, amihez nincs alkatrész, egy olyanra, ami 5 évvel fiatalabb, és jó alkatrészellátottságú. Továbbá biztos vagyok benne, hogy semmilyen műszaki vagy autóértő segítséged nem volt, sötétben csukott szemmel vásároltad, hátrakötött kézzel, de szerencsére itt vannak a nem tudálékos, jó szándékú és kedves internetfelhasználók, akik 3 fénykép alapján el is tudják dönteni, hogy mekkora egy gazdasági és autózási katasztrófát okoztál ezzel magadnak. Én mindezek ellenére sok balesetmentes kilométert kívánok, és 10 év múlva egy cikket kb. a következő címmel: Amikor pénzem lett a Suzukira.

Agr3ssor 2013.10.17. 12:42:55

@hungarisztan:

Az 1-es Megane Classic-ot az őskövület 1.4 Energie (8v, közp.befcs, 75LE) lazán elviszi 6.5 literrel. Városban sem megy, max 7.5-8 közé! Pedig egy nagy bálna szedán! És harmatgyenge!
Szerintem ez tök nem törvényszerű, hogy ami nagy és gyenge, az zabál is!
Konstrukció függő!

20agh 2013.10.17. 12:51:07

Pont ez az, hogy ÉN nem törődök vele, sőt jót röhögök rajta, csak pont nem igaz amit írsz, miután ha egy "névtelen" kocsival vagy, akkor vajon miért akarnak mindenáron letolni és kielőzni akkor is ha 70-el mész 50 helyett, ha meg mondjuk 40-el mész 50 helyett egy 20 millás "tankkal" érdekes, senki se tol le...

nyelv-ész 2013.10.17. 12:55:19

@20agh: Akkor ez a megoldás: mindenkinek 20 millás tankot!

20agh 2013.10.17. 12:57:20

@nyelv-ész: Te el is olvasod mire írtam ezt, vagy csak nézel ki a fejedből? Pont hogy azt írom, hogy nem foglalkozok azzal ki mit gondol arról amiben ülök, hanem az érdekel hogy NEKEM jó legyen, olcsó fenntartású, megbízható.Olvass kicsit vissza mielőtt ilyen aranyköpést írsz

nyelv-ész 2013.10.17. 12:59:26

@20agh: Oké, lazíts, csak vicc volt, a szmájli meg lemaradt...

2013.10.17. 13:03:51

@20agh: erre egy tanácsom van: szard le őket.

Nekem ilyen eseteim csak autópályán voltak - 150-nel előzök, egyszer csak a semmiből megjelenik egy BMW kétszázzal, és villog. Mit lehet ilyenkor csinálni? Vissza nem sorolhatok, ha már elkezdtem az előzést. Szépen vár, ha akar, villoghat is közben, én befejezem az előzést, aztán kihúzódok, ő meg húzhat a f.szba. Nem szabad ilyeneken idegeskedni.

AndrewT 2013.10.17. 13:05:25

@gwr: Ha majd egyszer lesz csalad, akkor kepben van a Picasso, nyuzni jo, es az ara is korrekt. Persze addigra mar a C4 meg a hasonloak lesznek ertekelhetöek. Melle persze apunak remlem egy Porsche vagy valami befigyel bugisabb befigyel, hogy ha nem lat anyu, akkor lehessen mokäzni :).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 13:06:09

@20agh: "Használom még mondjuk 3 max 4 évet, "
Adj rá pénzt, majd én is cserélem ilyen gyakran :D
Egy öreg felsőbb kategóriás izé még mindig lehet kényelmesebb, mint egy mai túlkeményített kisautó.
Illetve mi van, ha neki az tetszik, és mi van, ha nem rohad mindenfelé?

" hanem az érdekel hogy NEKEM jó legyen, olcsó fenntartású, megbízható"
Na, de ez igaz lehet egy öregebb, némileg rozsdás autóra is. Hogy van az elején csillag, ám legyen.

Aki letol, azzal meg nem szoktam foglalkozni, főleg ha amúgy szabályos vagyok, és a megengedett sebességgel megyek. :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.17. 13:15:45

@Z77: óbazz. csak pont a volvó eladási árát nem vetted bele a képletbe. remélem nem atomfizikus vagy...

imádom mindazt az embertömeget aki ilyen korlátolt.
munkatársam is állandóan mondja hogy miért nem veszek már új autót, a régi az mindig szívás. meghogy az ő suzukija nem fogyaszt, nem kell szervizelni, meg rákölteni sem, csak megy.
én meg vettem egy régit 500-ért és 5 év alatt beleborítottm még ugyanennyit. ő meg hitelből vett egy suzit 10 évre 3 misiért. a végére biztos 4 fölött van neki.
jelenleg az enyémet kb 300-ért lehet eladni, az övét meg mondjuk 900-ért. de hogy én fasz vagyok, és hülyén csinálom.

Kayassine 2013.10.17. 13:21:20

Én csak azt sajnálom, hogy nem volt nagyobb keret, bár lehet, hogy aki ért hozzá, annak ez kevésbé kockázatos.
Elkeserítő, ahogy húzzuk össze magunkat, de talán jobb mint a hitelből új kocsit veszünk volt.

karlmann 2013.10.17. 13:30:34

Jobban jártál volna, ha a műszaki előtt rakatsz egy rendes gázszettet a Volvo-ba. Olcsóbb lett volna, mint a dízel és még menne is rendesen. Kíváncsi leszek, mi lesz az első igazán hideg reggelen a jó öreg dízel Forddal.

Z77 2013.10.17. 13:44:40

@Hurrá Torpedó:
óbazz. Te biztos atomfizikus vagy, csak munkanélküli.

Amennyit kap érte azt bele is öli a Fordba, te nagyon okos, ezért nem vettem ide.

A hozzaszolasod masodik felevel meg egyetertek es gyakorlatilag a srac rossz donteset tamasztod ala.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.17. 13:47:39

@karlmann: attól még az alkatrészellátás drága és nehézkes. Hiába az olcsóbb üzemeltetés..

20agh 2013.10.17. 13:49:36

@ColT: 8 évente az gyakran? bocs :)

ZYLO 2013.10.17. 13:52:05

Végre valaki a TC-nál racionális érvek alapján választ autót, nem pedig úgy, hogy "-kellett már egy Alfa". Nem közösítenek ki a kollégák? :)

Végigjátszottam ugyanezt, és ugyanerre jutottam: ár/érték arányban jó választás az Escort. Tizenöt évesen két-három frekventált helyen rohad, pl küszöb vége, hátsó nyúlvány - ezeket meg kell csináltatni, és mindent tud, amit az öt-tízszeres árú autók. És működik, mindig.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.17. 13:58:20

Többen írták, hogy Picasso. Igen, az 1.6 8V elég igénytelen, de óvatosan a vásárlásával, mert az olcsókat tényleg igénytelenül is tartották karban. A jobbakat 800e körül kell keresni, ott is csak 2002 körüli SX vagy SX+ felszereltségüket kapsz.

Ha egy 2003-ban gyártott Elite-t szeretnél, az már inkább 900e forint és fölötte.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 14:00:34

@20agh: Netom, amennyiben nincs gond a döggel, akkor akár gyakran is lehet.

Meg mondjuk ha van rá lóvéd. De hitelből, meg csak azért, hogy újabb legyen...

@ZYLO: +1

karlmann 2013.10.17. 14:17:05

@gergo:

Ha jóval olcsóbb az üzemetetés akkor az véletlenül nem kompenzál valamit a fenntartási költségen? Nem szólva arról, hogy annak a kocsinak ismerte minden hibáját, most meg vett egy olyat, amit nem ismer és tele lehet buktatókkal.

norisz01 2013.10.17. 14:17:47

@hungarisztan: én is corolla dieselezek,nekem sem kellene már náci diesel régi koromokádó.
benzines meg semmiben sem kellene soha.

norisz01 2013.10.17. 14:21:09

@Komojtalan: egy jó dieselt ezerszer olcsóbb mint a szar benzinest,gyettya csere ez rángat sokat fogyaszt hol keveset mikor milyenje van,alapjárati motor ilyen mérő olyan mérő stb.
a dieselben van egy adagoló oszt jónapot.mondjuk néha belenézek a motortérbe hogy ott van még valami mert nagyon nem szoktam.Japán diesel.

kultúrpesszimista 2013.10.17. 14:23:48

Kedves Balázs,

Bánni fogja, hogy eladja a Volvot. Döntése szerintem eltúlzott pánikreakció következménye. A 440 relatíve magas fogyasztását a menetkomfort, megbízhatósága, egyszerű szerelhetősége és a - szerintem - olcsó alkatrészárak bőven kompenzálják. Az egyedi, még ma is nagyon szerethető "old school Volvoságról" nem beszélve. Az összes említett típus a Volvo mellett unalmas, kommersz autók, amelyeknek a fenntartása cseppet sem lenne kevesebb, sőt. Sajnálom a dolgot. Egy szépen, becsben tartott Volvo 440 ennél többet érdemelt volna. Autóválasztásához mindazonáltal sok szerencsét kívánok!

karlmann 2013.10.17. 14:42:23

@norisz01:

Na ez ott kezdődik, hogy "egy jó diesel ezerszer olcsóbb, mint a szar benzines". Ami egyáltalán nem biztos, hogy minden esetben igaz, főként azért, mert ebben az országban olcsón, jó dieselt kifogni, finoman szólva is nagyon nehéz. Benzinesből olcsón jót kifogni sokkal könnyebb. Másrészt, tudod mennyibe kerül egy adagolófelújítás? Egy szétszedés - átvizsgálás - kitakarítás - tömítőkészlet cserével olyan 30-400000Ft, ha normális szerelőhöz viszed aki utána műszerrel rendesen be is állítja és ellenőrzi. Ha alkatrész kell az adagolóba, akkor az simán kerülhet annyiba is, mint mondjuk egy modern dízelben egy kisnyomású szivattyú, mert bármilyen hihetetlen ezekhez is egyre kevesebb az alkatrész. Ezek a kocsik meg már futottak annyit, hogy bizony sokszor aranyárú alkatrész kell bele.

karlmann 2013.10.17. 14:43:53

Bocsi elütöttem 30-40000Ft!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.17. 14:46:47

@karlmann: szerintem annyira nem jóval olcsóbb, hogy megérje. Legyen 200e forint a gázszett beépítéssel és műszaki vizsgával. Ha most benzinből megevett neki 10liter/100km, akkor -legyünk jófejek- 12liter LPG fog elfogyni/100km.

Benzin átlagára most 400 forint/liter, autógáz átlagára 265 forint/liter.

Medic-car kalkulátorával számoltam, éves futást 12ekm-re raktam (naponta menjen 33km-t munkába, havi 21 napot 12 hónapon keresztül + mindenhová kocsival jár), így a megtérülési idő nagyjából 20 hónap vagy 20e km.

Csak ezek után lesz gazdaságosabb az üzemeltetés az addigra majdnem 20 éves autóval.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.17. 14:52:07

@kultúrpesszimista: látom, annyit oltott már Shadowbull, hogy a stílusát már sikerült átvenned.

Pesszimista lettél, kultúr már nem vagy.

Az, hogy az autó alkatrészellátottsága nehézkes és drága a szerző maga írta.

Azért örülök hogy hozzámböfögtél valamit trollocska.

kultúrpesszimista 2013.10.17. 14:56:13

@gergo: gergő, az ostobaságod tényéről nem tehetsz, ez születési defekt lehet, viszont emellé sikerült a személyeskedés nem túl hízelgő esetét is felmutatnod, ami így viszont már szégyenteljes rád nézve.

Az autó alkatrész ellátottságáról van némi fogalmam, hidd el. A. B. eltúlozza a dolgot. Az autóváltás - szerintem, és sokak szerint itt - indokolatlan. Sokkal egyszerűbb lenne, ha nem ideológiákat olvasnánk az autócsere megindoklásaként, hanem egy őszinte vallomást. Kábé így: meguntam a Volvót, más autót szeretnék. Ennyi.

protézisesh 2013.10.17. 14:59:51

@kultúrpesszimista: hát, egy ilyen fostalicska escort az aztán minden, csak nem kényelmes, emberközpontú, karakteres, stb...

@AndrewT: persze, a Picassonak meg a Porschének ugyanaz a célközönsége.

@gwr: aztán néztél-e tükörbe, mielőtt nekiálltál 150-nel előzni? (tudom, itt mindenki ideje 70%-ában csak a tükröt lesi, annyira figyel a környezetére...)

kultúrpesszimista 2013.10.17. 15:09:14

@protézisesh: nézd, a Ford épp nem jó példa, igazad van. (Bááár, egy Granada, Taunus már beleesne abba abba a körbe, amiről beszéltem :-)) Egy Peugeot 406 vagy akár a 306-os még mindig ezerszer autószerűbb és szerethetőbb gép, mint a mai kategóriatársak.

voroseltolodas 2013.10.17. 15:22:49

Többen tévedésben vagytok.
Több ennél komolyabb autó van ami 15évesen nem a fődaraboknál, hanem sehol nem rohad! Nem Audi,Bmw-re gondolok.
Egy ma 15 éves autó már nem olyan mint 2005-ben egy 15éves -kocka-autó ami sokak képzeletében él még. A formák időtlenebbek,egy normális autónál alapból horganyzott volt az egész karosszéria 1998-ban.

voroseltolodas 2013.10.17. 15:29:40

Amit többen emlegetnek,hogy lenézik őket a lámpánál a mellettük álló rohadó 15éves "nagy autóból"...szerintem azok a kocsik inkább 20évesek vagy felettiek.
Akik nem naprakészek autók terén simán 6-7 évesnek néznek egy valóban 15éves nagykocsit.

karlmann 2013.10.17. 15:33:04

@gergo:

Jó kalkuláció egy régi, elavult gázrendszerrel. Csakhogy az újakkal már konkrétan kevesebbet fogyaszt az autó gázból mint benzinből. Nem reklám, mert nem ezzel foglalkozom, de konkrétan a Zavoli új rendszerei ilyenek és már legalább egy éve a piacon vannak. Tudom, mert rakattam már be ilyen rendszert és tényleg így van. Tegyük hozzá, a Ford is 1998-as tehát az se lesz sokkal fiatalabb. Még valami, a honlap szerint 185000km van a Fordban, ami fehér és kombi, továbbá a tulajdonos saját bevallása szerint "alig füstölő" motorral...

AndrewT 2013.10.17. 16:19:28

@protézisesh: Mi a baj azzal, hogy családi nyúzásra egy Picassot állítanék be mondjuk 1 misiből, magamnak meg egy Porschét? Mindegyik másra jó, nekem megfelelne ez a kombó, család Picassoba, én meg a Porschéba. :)

AndrewT 2013.10.17. 16:21:45

@karlmann: Fizikát erőszakolunk? Hogy ehetne már kevesebbet gázból? +15% az jó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 16:25:59

@Hurrá Torpedó: +1 ! Hasonló indokok.
ÉS a sajátodban (egy idő után) nincsenek időzített bombák.

kultúrpesszimista 2013.10.17. 16:27:42

@AndrewT: Érthetetlen a dolog számomra. A Picassonál otrombább "autó" nem sok van. Mint egy földre ledobott tojás... Guruló kabin. Utána már csak a Multipla és a Dacia szörnyek jönnek. Egy pompás családi Volvo vagy Saab jobb vételnek tűnik 1 millióért. Nem kicsit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 16:28:14

@karlmann: Azám, csak utána jó. Egy újabb autóba is kellhet aranyárú cucc... Nagyobb is rá az esély.
Pénztárcához mérten kell venni!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 16:29:39

@csúcsragi: Azám, ha nem törték, nem nagyon rozsdál -> csak törték, tekerték mind...

kisqtya 2013.10.17. 16:38:32

Hát, én inkább ilyet vettem volna:

www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5i_vtec_ls_abssrsklima_megkimelt_allapot-7323140

Illusztráció, léteznek 500 körül is, és az 1.5ös motorral közel dízelesen fogyasztanak, azok nyűgjei nélkül. És rettentő kifinmult szerkezetek, a futómű, a motor, az ajtócsukódás.. Mind mind az európai kommerszek(Opel, Ford) fölött van. Alkatrész is van dögivel. Rohadni persze ezek is rohadnak, de ha nem a legolcsóbbat veszi az ember, akkor az még jó lesz sokáig :)

Kuruttya 2013.10.17. 16:45:13

Ennyit agyalni egy havi fizetésből megvehető autón, baszki :D

kultúrpesszimista 2013.10.17. 16:47:59

@kisqtya: nem rossz, de nem is túl szép ez a Civic. Van ennél szebb fajta is. :-) (A jóság ugyanolyan jó persze.) Bár én egyszerűen maradnék a Volvonál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 16:53:11

@Kuruttya: Viheted a kocsimat pl. Nem ér 400 ropit, bár legalább rendben van tartva.

Schütii 2013.10.17. 17:08:20

@Kuruttya: Írígykedjünk? Na, jó..

DeezL 2013.10.17. 17:26:42

@Kuruttya: azért ez túlzás kijelentés volt... átlag emberek nem keresnek ennyit!!! bár szerencsére én sem azok közé tartozom :)

DeezL 2013.10.17. 17:31:24

én sem vettem volna meg ezt a Fordot..,de ne 7literrel számoljuka fogyasztását! kint elmegy 5el is... városban maximum 6,5! de kisebb városokban 5,5el eltud menni... a Ford Galaxym elmegy 7 liter alatt! kasztnijuk valóban nem a legjobb,de sok más korabeli autó is rohadós.. G astrák is.. dieselt valóban ne olyan vegyen aki évi 5000km-t megy! bár a fogyasztása visszahozza a dolgokat...meg teljesítményhez nézzük.. egy 1.6os benzines 16v-s megeszi simán a 9-10et városban.. egy 2.4es JTD meg 7el elmegy!!! nem mindegy! mindegyik autóra költeni kell mindegy diesel vagy benzin motor!

deepdiver 2013.10.17. 17:33:01

www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/baleno/suzuki_baleno_1.6_glx_120ekmmegkimeltszervo-7238112

9 évig volt Balenom, az Escort helyett ez sokkal jobb megoldás lett volna.
Fogyasztás 6.5-7.5L

DeezL 2013.10.17. 17:34:12

@DeezL: bár javítom magam egy olyan diesel ami full egyszerű technika azzal nincs nagy mellé nyúlás!de CR dieselből is vannak strabíró szerkezetek!

zobod 2013.10.17. 17:40:02

Volt szerencsém ilyen volvo 440-hez a kilencvenes évek elején-közepén, akkoriban még csak utasként. Nem ilyen prémium kivitelhez, még a régebbi megjelenésű volt, 1.6-os motorral, tekerős ablakkal, lemezfelnikkel. Tette a dolgát, kényelmes, tágas, átgondolt belterű, stresszmentes utazást biztosító kocsi volt. Nem volt vele gond, biztonságban éreztem magam benne.

Nem értem a tizenöt éves autón háborgó emberkéket. Az autó tartós fogyasztási cikk, aki szerint egy 98-as gyártású autó már öreg szar autó pusztán a kora alapján, annak nagyon átmosták az agyát a marketingesek.

kultúrpesszimista 2013.10.17. 17:43:16

@zobod: abszolút egyetértek. Ma már a legtöbb embernek egy 5-10 éves autó is "régi". Szerencsétlen, szánalmas konzumidióták. Kortól, nemtől függetlenül...

20agh 2013.10.17. 17:57:07

A régi mint probléma ott mutatkozik meg, amikor a fél napjaidat szervizben töltöd, és a havid egy részét alkatrészre.És azért valljuk már be, lehet hogy a 30-as években 50 évre csináltak kocsit meg az örökkévalóságnak, de egy 10+ éves kocsin folyamatosan jönnek elő a nyűgök, még ha mindent megadtál neki akkor is.Több mint 25 használt autó nyúzása mondatja velem ezt a tapasztalatot.És akkor ilyen apró bosszantó szarok, mint amikor passatom volt és a motortér nyitó fül 9000 Ft, fel tudják az embert spanolni, és ez csak a heti merítés volt, vogy hetente mentek tönkre rajta apró dolgok, amiket össze adva a havi bekerülés igen sokra rúgott.Pedig előtte 6 éven át beletettem mondjuk úgy hiba mentesen 600e km-t.Utána kifingott az automata váltó, 600 rugós javítás, aztán az ablakhúzó motor, a központizár, és a lista végtelenségig sorolható.Ha akkora nagy baromság az, hogy 10 éves kocsi már öreg, akkor szerinted a német miért passzolja el 5-6 évente a kocsit és vesz újat? Aztán jót röhög a sok keleti faszon, hogy szenvedjen vele az.Nem is sok német autót látsz lerobbanva az úton.De persze ez is netto hülyeség...egyszer meg kell venni egy új, vagy biztos forrásból szinte újszerű kocsit, utána 6 évig a szervizköltségre szánt pénzt ( és itt nem olajcserére gondolok, hanem hibákra ) el kell tenni, az alsó hangon annyi, amennyivel 6 év múlva az eladott kocsi árát kipótolva át kell ülni egy másikba.Így max a benzinkutasok köszönnek előre és nem a szerelők

DeezL 2013.10.17. 18:01:25

@Dr. Bélus___: pedig már a közösnyomócsöves dieselek sem fiatalok... az első az alfa 156... 97 óta van mégis a JTD egy agyonüthetetlen dolog,mint az adagolósoknál a TDI motor.. oda kell figyelni rájuk,normális olaj!!!,turbó visszahűt mindig,az autót városban nem 1200as fordulaton nyektetni és akkor nem fog széthullani.. hideg motorral nem rúgni kb ennyi szerintem... amúgy ezeknek az 1.8as ford motoroknak a vezérműtengely törés volt a jellemzője,meg egy csomó kamrás ford motor szarul indult volt olyan amelyik +30ban is szarul indult... de volt olyan is ami meg gond nélkül elment 770ezret!

DeezL 2013.10.17. 18:05:45

@20agh: régen is votlak szar autók most is..mindegyikre akkor is kellett költeni és most is kell.. csodák nincsenek tudod!:)

2013.10.17. 18:18:26

@protézisesh: rendszerint igen :) Csak van ám olyan is, hogy mondjuk egynél több kocsit-kamiont kell előzni, és mikor kimész, még nincs mögötted senki, aztán egyszer csak ott lesz.

2013.10.17. 18:25:47

@kultúrpesszimista: Nem kétségbe vonva a zsenialitásodat, megkérdezném: el tudsz képzelni olyat, hogy valakinek nem az a szép és az ideális, mint neked, és mégsem hülye?

DOKKOLÓ 2013.10.17. 18:31:29

@20agh: Ott a pont. Én 6-10 éves kocsikat szoktam megvenni. Majd állapottól, km-től függően 10-12 éves korukban, mikor kezdődne a szopás, kiszállok belőlük. Megfejelem még azzal, hogy kizárólag olyan modellt veszek meg ami kiforrott és köztudottan jól sikerült.
Amiben benne van a pénznyelés kockázata azt messziről kerülöm (PDTDI, automata váltó, bonyolult, túl elektronizált megoldások, stb.)
Ezzel a módszerrel '96 óta, 20+ autó után szinte csak a kötelező karbantartásokra kellett költenem.

Ezzel szemben haverom próbálja életben tartani a 13 éves autóját. Kb. annyit ér most a kocsi mint amennyit ráköltött az utolsó 2 évben..

zobod 2013.10.17. 18:33:04

@20agh: az autótulajdonosok elsöprő többsége nem jár évi százezer kilométert, jó ha megy 10-15 ezret. A német sem vesz 5-6 évente újat, 8.7 év az autóik átlagéletkora. Amelyik olyan gazdag és pazarló életvitelű hogy pár évente cserél, az nem sokkal gyakoribb, mint az aki 100e km/év rak bele a kocsijába.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 18:58:48

@Schütii: De, sokszor a racionalitásról szól. Pl 250 es robogóm rendkívül jó szolgálatot tesz városban. Lehet bele rakodni, könnyen manőverezhető, időjárástól is véd némiképp, keveset fogyaszt, aprópénz a fenntartása és még élvezem is. A 750-es masinám meg rendkívül élvezetes a hétvégi túrákon, de a városban használni kínszenvedés lenne a robogó helyett, teljesen ésszerűtlen.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 19:02:10

@hungarisztan: Egy 1.6 ezt városban 2-3 km-eket autózva vagy pályán 180-al eszi meg. Országúton max 120-as utazóval 6,5. (jelen esetben egy Volvo V50, de ugyanaz a motor, mint a kókuszban). De bármelyik 1.6 1.8 autó ennyit eszi. Csak városban sok rövidtávval, vagy dugóval tényleg 10.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 19:03:38

@20agh: Ja 600e km-rel tényleg öreg, de 150-200 még nem az, 100 ezer alatt meg pláne.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.10.17. 19:04:06

@visszakettőpadló: "'96 óta, 20+ autó"
Tehát évente átlagosan 1.11+ autó. Nem csoda, ha a tankoláson kívül másra nem kell költeni. Ilyen ütemű cserénél az éves olajcserét már nem nálad érik meg.

pimpike_ 2013.10.17. 19:18:38

@Prof. Dr. Sün:
Ellenben jó adófizető módjára állambácsinak tolja befelé az illetéket+jól élünk adót...az 20+ autó után simán misi felett van.
Hiába, tud élni na!!! :)))

tubisrác 2013.10.17. 19:30:59

Jó a Ford, én szeretem.
Korábban Sierrám volt, 1.8-as dízel. Már nagykorú volt, de csak 7-7.5 litert fogyasztott.

rashy729 2013.10.17. 19:31:34

@Jankove: A dízelnek sem muszáj füstölnie. egyszerűen csak nem az ukrán meg a tesco-s gázolajat kell tankolni bele, meg egy kicsit törődni kéne az autóval ami nem sok mindenkinek jön össze. 2001-es mondeoval járok és eddig egy korompamacs nem sok annyit se köpött ki. *koppkopp* Egyébként egyetértek.

@hungarisztan: Te tényleg a focust hasonlítod az S60-hoz? Ilyen alapon mennyivel finomabb a barack a téglához képest. Az S60-as a Volvo P2-es platformjára épült(=Ford D3) míg a Focus a Ford C170-es (az új Focus pedig a C1-es) platformra! Mielőtt a faluvégi Józsi szerelőnek elhiszel valamit nézz utána legközelebb!

DOKKOLÓ 2013.10.17. 19:33:39

@Prof. Dr. Sün: Egy családban nem feltétlenül egy autó van ám.. :)

Pepejoe 2013.10.17. 19:33:48

@akos696:
A legnagyobb tisztelettel, de szerintem nagy mocival tök jó móka városban járni, napi 50+ -t megyek a város két vége közt a cíberével és semmi gond. :) Annyival elmegy mint egy robi, pláne a 250-esek, gyorsabb is, nagy feeling és így a hobbimhoz célszerűség is társul. Ráadásul kedélyfokozó hatása van, mert szívesebben megy az ember így munkába akár hajnalban is, haza pedig különösen. :D Csak a melóbajárás 8-9 ezres egy évben városban, a hó kivételével mindig megy a móka.
Amúgy van egy retro 30 év körüli 50-es robim is, na az a hobbijármű. :D

etwas kultur muss sein 2013.10.17. 19:36:21

@20agh: Te jóember, nem gondolod, hogy ha az autód elfutott 600 ezer km-t, akkor nagyjából normális, hogy megdöglik? Bé kérdés: szerinted az autók hány százaléka fut évi 100.000 km-t?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 19:38:47

a 7 literes dízel fogyasztás 8 literes benzin fogyasztással egyenlő a mai árak mellett.
a Fordok nagyon alattomosan tudak rohadni,épp most csinálunk egy ilyen escortot.
Kívülről szép csak épp a hátsó váznyúlvány szét van rohadva.
ma már nem olyan nagy dolog,egy 1,6 benzinestől a 7 literes átlagfogyasztás.

karlmann 2013.10.17. 19:47:05

@AndrewT:

Majd ha ráérsz, kérdezz meg olyat, aki ért is hozzá.

pimpike_ 2013.10.17. 19:54:42

@Gyurma73: öööö...
Mai ár:
benzin:390
dízel: 410
akkor ??? 7,35 liter benzin jön ki 7 liter dízel árából... a matek bizony kegyetlen.

(Amúgy meg "ma már" nem nagy szám egy ilyen méretű dízeltől az 5 liter alatti fogyasztás)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:08:05

@20agh: "A régi mint probléma ott mutatkozik meg, amikor a fél napjaidat szervizben töltöd, és a havid egy részét alkatrészre."
Ha nem tudsz szerelni.
Ha olyan szar a kocsid.
Ha egy új autó törlesztője nem lenne több, mint amit egy régire költesz havonta.

Mondjuk olyan melóra, ahol az autóban élsz, új gép kell. De arra semmilyen autóval nem lehet számolni, hogy 24/7 mindig jó lesz.

Nekem azért jó az öreg autó, mert keveset használom. Nem költök rá havonta, mert pár havonta (3-4) viszem szervizbe, és nem azért mert elromlik, hanem mert karbantartatom.
Ha magam tudnám szerelni - legalább részben - akkor sokkal kevesebbe kerülne.

AndrewT 2013.10.17. 20:09:11

@karlmann: Igen elérhető, hogy kevesebbet egyen, de azt bánni fogják a szelepek. Mo. legjobb gázszerelői jók lesznek? De legalább egy forrást dobjál be vagy valami.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:11:38

@20agh: Minek veszel olyan autót, ami túlbonyolított? :)
Én pont azon nyígok, hogy mi lehetne a következő autóm, ami még fenntartható hoszú távon. Tehát nincs benne automata váltó, kéttömegű lendkerék, stb.

Amúgy a legtöbb idősebb kocsit a kókler szerelők és a beleszarós tulajok basszák el.
Amikor az enyémen tönkrement egy szenzor, harmadikra találtam olyan villamosságist, aki nem csak hibakódot tud olvasni, hanem tudja, hogy működik egy autó. És 1db 5000Ft-os MAP szenzor csere után tökéletes lett.

voroseltolodas 2013.10.17. 20:14:59

Egyet magyarázzatok el nekem mert nem fér a fejembe.
Legújabb legdrágább telefonja van valakinek annál tökösebb.
A Westend mozgólépcsőjén már tériszonya van,de repülős Breitling van a kezén másfél millióért.
Minél nagyobb háza legyen medencével,nagy rezsivel és sorolhatnám.

A kocsinál meg ellenkezőleg.
Az a tökös aki alig költ-gázolajra- ÉS arról is szigorúan számlát kér.
Hatalmas bálnák kerregő dízellel mert az kevesebbet fogyaszt.
Legyen tökös itt is. Vegye benzines motorral és a kúton vágja tele prémium benzinnel!
Miért divat épp az üzemanyagon spórolni mikor ezt mindenki látja,és a pénz igazából nem számít?

20agh 2013.10.17. 20:16:05

Kérdés hogy abba amit 120,000 km-esnek veszel hányszor volt nullázva az óra.Én azt mondtam 600, de az annyi is.Szerinted az autósok hány százaléka ringatja abba a csodába magát, hogy vesz egy 10+ éves kocsit, amibe "csak" 100-150.000 km-van, miközben 3x annyi? A másik.Nem feltétlen kellene mondjuk egy váltónak kifingani 600k hm után, vagy a pumpa düzniknek stb

20agh 2013.10.17. 20:17:41

De mindenki úgy baszik ki magával ahogy akar, én a 10+ éves kocsikkal való szívást meghagyom a kalandosabb kedvűeknek

Zolikám 2013.10.17. 20:19:59

Én csak a Sierráról tudok nyilatkozni ha már Ford, a 90-es évek végén volt olyanunk, 2.0 benzin 105, vagy 115 le ha jól emlékszem, és nagyon szerettük. Elnyűhetetlen volt, egész jól ment, közvetlen gázreakciók, kényelmes ülések, hatalmas csomagtartó és mindemellett fogyasztott 7-9 liter között vegyesen. Szerettük na.

20agh 2013.10.17. 20:24:45

@ColT:
"Ha nem tudsz szerelni."
Nem is áll szándékomban a seggemig olajosnak lenni, meg hasalni alatta órákat, nem az én világom, sőt késztetést se érzek rá.
De tovább megyek, célszerszám, hibakód kiolvasó, sorolhatnám.Még ha akarnék se tudnék belenyúlni.
"Ha olyan szar a kocsid."
Nem szar, éppen ezt magyarázom, hogy meghagyom másnak a kalandot miután már elkezd "széthullani"
"Ha egy új autó törlesztője nem lenne több, mint amit egy régire költesz havonta."
Hitel? Na ne. Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat".

rolleros 2013.10.17. 20:31:29

Szerintem is szar választás volt, nem elsősorban az escort (bár túlzottan rohad) hanem az 1.8td, na jó nem kimondottan szar, de vannak jobbak. 406-hoz ne is hasonlitsuk,mert sértő lenne a pug-ra nézve. 306 vagy xsara, (1905 ccm) brava,marea (az 1910ccm mocival) mind-mind jobb gépek. Azért sok szencsét hozzá !

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:34:32

@pimpike_: Hol 410 a gázolaj,425 ért tankoltam ,ahol benzint 395 ért.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:37:29

a cikkhez ,fiat,ford,francia:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:39:19

@20agh: " Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat". "
Te hol élsz? :D
Amire telik a legtöbbeknek, az a 15 éves kocsi.

Nem azt mondtam amúgy, hogy neked seggig olajosnak kell lenni.
Én is szeretek szerelni, csak autóhoz nem tudok/nem merek nagyon nyúlni. Apróágokat, villanyt benne (ahhoz azért konyítok) megoldom.
Akinek ez belefér, az olcsón megoldja a javítást, és közben nem is érzi rosszul magát.
Aki nem tud jobban belenyúlni, mint én, az viszi szervizbe, de még úgy is olcsóbb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:40:22

@csúcsragi: azért van nagy háza mert spórolt a benzinen:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:40:51

@20agh: Miért lenne feltétlen szívás? Ez a bajom, hogy általánosítasz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.17. 20:42:42

@csúcsragi: Mert a nagy fogyasztás nem divat. Környezetvédelem most éppen menő. Ez felülírhatja a hedonizmust...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.17. 20:48:49

Épp a napokban vettem észre a családban lévő Ford Fusion vezető ajtajának alsó élén egy körömhegynyi rozsdafoltot. 2003-as a gép, eddig rozsda csak az utólag felszerelt vonóhorgon jelent meg, máshol nem. Mennyire jellemző a rohadás a 2000 utáni Fordokra? Gondolok ott Focus Fiesta Mondeokra úgy általánosságban? A Fusion élete első felét garázsban töltötte, de pár éve a szabad ég alatt nomadizál.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.17. 20:55:35

nekem soknak tűnik egy 1,7 autótól a 10 literes fogyasztás.

Balásfalvi-Kiss 2013.10.17. 20:59:38

Sziasztok, Még 98-ban vettek szüleim egy Escort kombit, 1,4L, 75 lovas, benzinest. 2 éves volt, amikor kipurcant az akksija, előtte a csomagtartót fújták újra, mert sorjás volt a rendszámvilágító burkolata és fémig majszolta a festéket. De úgy lefújták, hogy a motorháztető fele narancsos lett... Na ettől a ponttól nem jártunk "szak"szervízbe. Volt benne vagy 15000 km. Otthon cseréltem benne az olajat, lég- és olajszűrőt, gyertyát... Egyszer féktárcsát. Szülőktől átvettem 85000 km körül, nekik nagyobb autó kellett. 11 éves koráig használtam, talán 180.000 km-rel (TÉNYLEG ennyivel, mert csak 5 karakteres a számláló) adtam el. Addig SEMMI nem történt vele. Akkor sem motor gondom volt, az tökéletesen működött, csak kezdtek jönni az öregedés jelei. Mindig valami apróság. Az utolsó csepp a féltengelyen lévő gumiharang elrepedése volt, amitől lezsírozta a dobot belülről. 500 Ft-os alkatész, de a csere munkadíja ennek sokszorosa. És mivel megbízható autó kellett, vettünk egy FIATALABBAT. Ha akkor (2009-ben) lett volna a piacon 1-2 évesen ugyanaz az autó, vakon lecsapok rá. De már rég nem volt, így Skodás lettem. 2007-es 1,4 PDTDI Fabia kombi került a családba. Szerettem a Fordot, de eljárt felette az idő, most szeretem a Fabiát. Azóta két gyerkőc született, csomagokkal is kényelmesen elférünk benne. Ebben most 103 ezer van, szintén én tartom karban, szeretném 2-250ezerig tartani, de ha itt is jönnek az apróságok, akkor elválunk... Sok sikert a FORD-hoz, használd egészséggel, hibáktól mentesen!

rashy729 2013.10.17. 21:01:39

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Állítólag az ajtóélek szoktak elsőnek elindulni, nekem legalábbis ezt mondták. Ennek ellenére az enyémen nem látszik semmi. Szóval én nem venném készpénznek.

etwas kultur muss sein 2013.10.17. 21:14:02

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

I. kókusz Ghianál csomagtérajtón a krómcsík körül, mindegyiknél: ajtók alsó éle, kerékjárati ívek. Alja nem igen rozsdásodik.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 21:47:15

@Pepejoe: Néha én is a nagyobbal megyek, de nekem nagyobb móka robival járkálni a városban, főleg úgy, hogy sokszor cuccokat is viszek és 3,5L-ből elvan. Én szeretem a cvt váltót is, de csak városban.Ez olyan dolog, amin nem érdemes vitatkozni, ahány ember, annyi féle igény. Szerintem a csutkakormány nem lassú kerülgetésre való. Azért, ha teheted, próbálj ki egy 250-400 nagyrobit városban, lehet, hogy vennél egyet a CBR mellé (mekkora ccm ?) :)

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.17. 22:02:27

@20agh: Nem kell kalandosabb kedvűnek lenni, hanem érteni kell hozzá és nem 300e+ km-el venni. Sajnos az emberek nagy része kényszerből vesz öreg autót és nem az állapot, hanem az ár dominál. Én nem kényszerből veszek ilyen autókat, hanem mert sajnálom a milliókat egy gyorsan értékromló autóban tartani. Inkább elutazom, elmotorozom, elköltöm a családra, az is jobb. Most is van egy szinte új Volvo v50 ünk, de már sajnálom a benne álló pénzt és amúgy is sokkal szívesebben ülök a 15+-os Voyagerembe, amit imádok és valós 200e km van benne teljesen rozsdamentes kasznival. Megbízható autó, de a klímával sajnos szívok. Új kompresszor, új klímahűtő és még mindig elereszti a gázt. És most vettem egy 30 éves Volvot, ami eléggé gatyába rázásra vár:)- na de én alkatrészekkel foglalkozom, nekem egyszerűbb minden téren.

20agh 2013.10.17. 22:06:36

Jogos.Nekem is azért van 5 millás citroen grand picasso mert évente inkább elnyaralok , elutazok 1 millát, mint hogy vegyek egy 15 millás kocsit.A célnak már ez is bőven megfelel, én még jártam trabanton meg ladán is, nem vagyok akkora igényű egyébként se, hogy 20 millás kocsi amortizálódjon a seggem alatt.Egyszerűen csak az a véleményem, hogy magyarban 100/1 az olyan kocsi, amit érdemes 10+ megvenni...és mindegyik kivétel nélkül költést igényel.Más kérdés, hogy lehet kevesebbet, mint amennyit egy új romlik havonta.

20agh 2013.10.17. 22:09:35

Egyébként nekem is van egy 12 éves smart fortwo-m amit hobbiból tartok fenn, és 630-ért vettem de már 1,2-be van, de amit még bele költöttem, azt magamtól, nem azért mert elromlott.Most viszont makulátlan kívül-belül.Ilyen is kell.De ez más kategória, nyilván ha megyek németbe nem ezzel megyek :)

DeezL 2013.10.17. 22:17:37

@rolleros: bravo brava marea 1910ccm TD egy fos... a JTD az jó.. 1.9 XUD meg jó motor,de a túlzott lépést az sem bírja.. Fiat TD-ből az 1929es volt jó ... persze a 2.5 2.8 adagolósban felül múlja ,de az más kategória

DeezL 2013.10.17. 22:27:19

@ColT: valóban most már inkább összegyűjtik a pénzt szép lassan utána vesznek autót!

petofi sándor 2013.10.18. 03:23:30

hogy ez a hitelre ne vegyél maszlag folyik itt állandóan!! mi van ha valaki hitelre vesz???? hát megmondom mi!!! Semmi!!! ha tudja fizetni semmi baj nincs a hitellel.Választani lehet. szarral jársz,vagy hitelt fizetsz. ha felvetted a hitelt akkor fizesd.ha nem akkor meg javitgasd. bar a hitelest is kell ,ezt tudja mindenki

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 07:11:59

@akos696: Nemtom, a hülyék aránya sztem nem csökkent... Legyen igazad :D

@DeezL: +1

ccvv 2013.10.18. 07:25:40

@Prof. Dr. Sün: de az átírást meg a vásárláskori - szerintem - kötelező vezérműszíjat a cuccokkal igen! :)

motor77sport 2013.10.18. 07:46:25

Nekem volt ilyen motorral mondeom, háát nem volt a szívem csücske, neked legyen szerencséd vele, de nem egy sikerült szerkezet, a baráti körben is van egy ugyanilyen (hacsak nem azt vetted meg mert az is fehér) na annak a motorja is elég problémás,az escort meg elég rohadós fajta, ennyiért inkább egy kicsit öregebb bármi mást, nem dízelmotorral.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 09:37:44

@gwr: a zsenik nehéz emberek hírében állnak, így sajnos nem is túl elfogadók. Nincs nálam intoleránsabb ember a világon, úgyhogy őszinte kérdésedre ez az én őszinte válaszom, tisztelettel.

crix 2013.10.18. 09:42:07

Mondjuk nem értem mi baj van egy jó 306-ossal. Galvanizált bódé, a fékolaj se tudta kikezdeni. A kombi rohadt nagy és a késeiekben ott a hdi. Alapból elutasíani egy márkát/típust? Na mindegy én szeretem :)
Kéenyelmes, megy (bár az enyém xsi:D) de a korabeli francia plüss simogatása...

[ Error ] 2013.10.18. 09:48:35

Nah az a f.sz, aki semmibe vesz egy Fordot...

[ Error ] 2013.10.18. 09:53:14

@motor77sport:

most mondjam, hogy Mondeo Club Hungary? :D
(TD-m van, 12 éve a családban /egy MK2-es Galaxy mellett/ és imádom...)

kultúrpesszimista 2013.10.18. 09:57:44

@[ Error ]: a világon minden kommersz, érdektelen, jellegtelen autónak van klubja, így egy olyan volumengyártó termékének is, mint amilyen a Ford Mondeo is. És? Ennek semmi jelentősége nincs, egy ilyen klub tagjának lenni nem épp erény, sőt... Ha mondjuk egy ÉRDEKES Ford birtokosa volnál, pl. egy Caprinak, még megérteném, hogy véded a márkát. De szerethető egy régebbi Granada, Taunus, esetleg egy Escort MK2 is. De említeni egy Mondeot, Galaxyt, amiből hangyaszámnyi nyüzsög az utakon?! Ez soha nem fért a fejembe...

deepdiver 2013.10.18. 10:51:15

Miért jobb egy 6L fogyasztó dízel, mint egy 7L fogyasztó szívó benzines, főleg ilyen idősen, úgy hogy nem évi 50.000-ről beszélünk.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 10:56:06

@deepdiver: ezt a dízelmániát én sem értem, teljesen ostoba irány, dilettáns majomkodás. És főleg úgy, hogy a dízel
- hangosabb
- büdösebb, környezetszennyezőbb
- télen jóval nehezebben melegszik be, mert jobb hatásfokú a benzinesnél
- szűkebb fordulatszám tartományban használható a benzineshez képest, vagyis kellemetlenebb a vezetési élmény, mert 1500 alatt érdemben nincs erő, 3000-3500 felett "elfogy"
- érzékenyebbek az új turbódízelek, drágább a szervizelésük egy szívó benzineshez képest...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.18. 11:03:33

@Z77:
nem úgy néz ki hogy beleszámoltad a volvó eladási árát a ford vételárába (hiába mondtad, a képletben nincsen benne)
"Vetted, atirattad 400eFt-ert. 400.000/71.750 = 5 es fel ev utan vagy nullan"
Innen nézve meg az 5,5 év már hamis, és az ebből levont következtetésed meg pláne.

nem feltétlenül, mert ha az új autója karbantartási költségeit belátható időn belül a volvó alá tudja nyomni, akkor nyert. ezt meg nem tudjuk megállapítani, mert nem lájuk hogy a volvónak milyen igényi voltak, és a fordnak milyenek lesznek. de mivel a cikkben is írja hogy számolt, nyilván meg fogja érni az autóváltás.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.18. 11:19:01

@kultúrpesszimista: Tudod, attól, hogy nem fér a fejedbe, sokan még szeretik az átlagos autójukat is, az ő igényeiket maximálisan kiszolgálja, és valószínűleg hosszabb ideig meg akarják tartani. Na ilyenkor jól jön ám a márkaklub, ahol sok hasznos infót, szerelési tippet, alkatrészt, szerelőt, információt stb. lehet szerezni. Biztos nagy stíluskirály vagy, de azért néha nem árt leszállni a magas lóról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 11:20:23

@kultúrpesszimista: Az ilyen klubok sokszor azért vannak, hogy a tulajdonosok egymást tudják segíteni. Nem rossz dolog ez.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 11:23:47

@ColT: persze! Tiszta sor. De önmagában ez a tény még nem bizonyíték valamely márka presztízsére, értékére. (Velorex, Tavria, Oltcit klub is van minden bizonnyal, pedig... ;-))

2013.10.18. 13:46:25

@kultúrpesszimista: ez teljesen rendben van, bár én nem azt kérdeztem, hogy el tudod-e fogadni, hanem hogy el tudod-e képzelni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:12:16

@kultúrpesszimista: Nemtom, nem is hiszem, hogy sokan ezt hinnék.
Másrészt, van márkaklub, meg van típusklub. Sokszor egymáson belül. Típusért rajongókat lehet nem érdekli a márka többi típusa.

Fischer 2013.10.18. 14:13:07

:-)))

konzumidióták vs. mindenki más 1 : 1

milyen rég nem böffentem már hozzá a hasonló buta eszmecserékhez...

hogy valami maradjon az eredeti témából is:

az escort érdekes választás ebben a konstellációban.

átlag fölöttien rohadós is és a motor sem 100% a tapasztalatok szerint.
persze szerelő baráti körrel nyilvánvaló, hogy az aljával szerzett tapasztalatok csapódnak le leginkább, de ha egyszer mindenhonnan ezt hallja az ember, akkor az már ugye gyanús.

kivételesen B4 Passat diesel kombi van itthon családinak a Honda S2000 szerelem mellé, azt bátran merem javasolni alternatívának a tapasztalatok alapján. :-)

5.5 - 6 liter gázolajjal járok vele a városban maximum, amit benzinestől még nem tapasztaltam az én "lábméretemmel", konkrétan lámpához elsőként érek és elsőként is indulok.
az alkatrész bontottan fillérekért van hozzá.
ausztriából - németországból kell megvenni alaposan körbenézve, akkor jobb lesz, mint az itthoniak, csak közepes árfekvéssel.

Emellett egy rakás japán diesel kombit tudnék javasolni még, amivel van pozitív tapasztalat és sokkal jobbak az escortnál hasonló árért.

konzumidióták:

vannak itt elszállt, nem evilágon élő emberkék, akiknek pénzt adott a sors, de eszet az írásaik alapján nem, legalábbis a téma kapcsán nem csillognak...
csak azt nem értem, miért nem élnek máshol, más kapcsán a véleménynyilvánítás szabadságával.
vagy legalább önkritika, vagy valami...
igaz, ahhoz valós helyzetértékelés és önkép kellene...
habár annak is van helyzetkomikuma, mikor 5 millás autót vesz a 15-ös helyett és a maradékot elnyaralja...
szöveg...
nem is telik a 15 millásra.
ha telne, nem azt írná, amit ír önigazolásként, arctalanul sikeresnek beállítva magát...

az öreg autóhoz meg tudás és tehetség kellene az érdeklődés mellé, de legalábbis bátorság, találékonyság, plusz egy kis szabadidő és egyből nem kellene szervizekkel mumust játszani, hogy drágább lesz, mint a fiatalabb, vásárláskor többe kerülő, egyre inkább szappantartósodó fiatal autók...

sok autószerelő ismerőssel a hátam mögött belegondolva keveseket láttam "seggig olajosan", elvégre ha autót szerelnek, akkor autót szerelnek, nem az olajban fetrengenek.

persze a hangzatos dilettantizmusokat megszokhattuk volna már, nem is értem magam, miért ráz tőle a hideg...

"Hitel? Na ne. Azért elég elbaszottnak kell ahhoz lenni, hogy a mai világban egy felnőtt embernek vagy családapának ne teljen egy kocsira, amit "forgathat". "

közben megtaláltam, miért borzolja a kedélyemet itt pár hozzászólás.
számomra ugyanis férfiatlan a tehetetlen puhapöcs, aki jajgat, hogy a szerelők, meg az alkatrész, meg mert az a szar mindig rossz, sosem veszek többet idősebb autót, mert hulladék mind.
közben hivatkozik burkoltan a férfiasságra a pénzkereset terén.

hm...
nem vagyunk egyformák, ez már biztos...

hm...
időnként milyen szerencse!... :-)

az öreg autó jó.
olyan öreget kell megvenni, ami tényleg jó.
az öreg autó jóságát valóban fenn kell tartani, ahogy bármelyikét.

kultúrpesszimista 2013.10.18. 14:20:10

@gwr: természetesen ironizáltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 15:36:11

@Fischer: Az Escort korabeli közepes autók majd' mindegyike rohadós. Akkoriban még nem sokan galvanizáltak.
A motorja meg olyan, amennyire rendben tartják. nekem motorikusan nem sok gondom volt a sajátommal, pedig az MkV elég gáz modell volt. Amit a Bandi vett, MkVII, az már kiforrottabb.

motor77sport 2013.10.18. 17:01:31

@[ Error ]: Kinek mi jön be, nekem nem jött be a peugeot dízel a fordban, egyszerűen problémás. (izzítás, turbócső, füstölés, ami hirtelen eszembe jut így tíz év távlatából) Inkább a benzines, egy 4-5G civic van akkora belterű mint az escort, és fogyaszt is ugyanannyit benzinből, igaz az is rohad elég szépen...

[ Error ] 2013.10.18. 17:10:34

@kultúrpesszimista:

Én azért mondtam a klubbot, mert ott mindenre tudnak megoldást adni, ha valakinek Mondeoja van... Rengeteg tag van és egyre több az új tag.
Van sok Mondeo (bár MK1-es már nem is annyira), ill. Galaxy is, de azért nem "rengeteg".
Nyilván kevesebb Capri van, mint Mondeo, de miért? Mert régebbi, ritka. Trabantból is annyi volt, mint a szemét, most mégis egy jó állapotú, szép darab ritkaságnak számít, pedig kommersz, tömegcikk volt az is.
Jószándékból írtam a klubbot, hogy ott akinek problémája van, kap rá megoldást, olcsón és biztosan... NEM ELŐNY?! Hát akkor veled van a gond, az is biztos...

[ Error ] 2013.10.18. 17:23:03

@motor77sport:

Ezért írtam a klubbot, ott sok embernek van, ismerik a hibákat, vannak HOZZÁÉRTŐ emberek. Lehet, hogy Te is elégedettebb lettél volna, ha 1 klubbos dízeles rendbevágja az autódat és még ma is menne. :)
Ezt nem neked célzom, de legtöbbször a tulaj a hibás, nem az autó ! Nyilván egy RÉGI Passat megbízhatóbb, de hát ízlések és pofonok. A RÉGI japán autók is jók, tény, viszont azért egy Civic és egy Mondeo konfortja messze más. :)

Peter Csongradi 2013.10.18. 18:22:35

Háát... én ilyen Fordot tuti nem vettem volna, valahogy eltüntet a forgalomból, nem véletlenül. F Astra a nyerő ebben az (ár) kategóriában.

rfc (törölt) 2013.10.18. 19:15:57

@akos696: Fun fact: a stiluskiralynak egy hasonlo Renault-motoros huszoneves csotroganya van, az osszes Volvo kozul a legjellegtelenebb, a 300-as ;)
www.telegraph.co.uk/motoring/2754203/The-100-ugliest-cars-40-21.html?image=18

2013.10.18. 19:22:51

@kultúrpesszimista: basszus, pedig én azt hittem, tényleg zsenivel beszélgetek. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.18. 19:49:51

Ha jár még erre valaki: az miért jó, hogy a hirdetésben a rendszámot imádja mindenki letakarni?Ha kimegyek megnézni, úgyis látom, nem?Ha csak simán áll az autó az utcán, akkor is látja mindenki, nem?Akkor meg?
Nálam ez mindig azt jelenti, hogy valami stikli van a kocsival, szóval az ilyenek egyből kiesnek...
Jó lenne már megtudni, hogy miért csinálja ezt a takargatást szinte mindenki... :-)

Rocko- 2013.10.18. 20:00:39

@geegee: 80% maga se tudja, hogy miért 15%, mert "így szokták", az 5% meg nepper vagy valamit takargatni akar.

Katana750 2013.10.18. 21:10:43

Szerintem az 1,6 benzin-gáz ami a jobb megoldás lett volna. Valaki azt írta róla,hogy "cserébe nem megy". Mihez képest? Az 1,8 td nagyon sokkal jobban megy? 2009ben,hogy faragjunk a görögországi nyaralás útiköltségén egy hasonló escort kombival mentünk ami 1,6 zetec és gázos. Klímával,4en,megpakolva, 140-150el döngettünk végig a jugó pályán.(kivéve a belgrádi emelkedőt) 380kilóméterenként kiürült a 38literes pótkeréktartály Ugye nem nehéz a fogyasztást kiszámolni? Olajfogyasztás a 2600km. alatt nem volt mérhető. Télen sokkal hamarabb éri el az üzemi hőfokot(fűt mint állat) és szervizelni sem gond. De azért legyen szerencséd a diesel escortal!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.18. 22:11:39

@Rocko-: igen, már emléxem is, hogy kérdeztem ezt már egyszer, akkor is csak te válaszoltál, és akkor is kb ugyanezt... :D
Úgyhogy el is felejtem a kérdést...

20agh 2013.10.18. 22:13:16

@Fischer: "habár annak is van helyzetkomikuma, mikor 5 millás autót vesz a 15-ös helyett és a maradékot elnyaralja...
szöveg...
nem is telik a 15 millásra."
Valóban nem tellik, miután NEM azt írtam hogy a maradékot elnyaralom, hanem azt, hogy az éves nyaralásra szánt keret általában 600-700 ezer Ft.Nyilván, ha 5 millás helyett vennék egy 12-15 millást, akkor a keretemből nem mennék messzebb mint Kőbánya felső.Így viszont, megveszem szigorúan kp. az 5 millás kocsit, szerviz helyett max tankolom, és mondjuk 8 év alatt elnyaralok 6 millát, ehelyett, hogy vettem volna egy 12 millás verdát. Kellene olvasni tudni a sorok között.A másik, én nem azon röhögök, akinek van tegyük fel 80 millája, amiből vesze egy kéglit 40-ért, nyaralót 20-ért, 15 ért kocsit, és szarik rá hogy amortizálódik vagy elromlik, mert van pénze rá.Azokat a "panelprolikat" tartom szánalmasnak, akik minden pénzüket csak azért ölik egy "szimbólum" autóba, hogy vagizhassanak az úton, aztán hazamennek a "nyomorba".Arról már nem is beszélek, amikor az ilyen veszi előttem az olajszűrőt, és ziher hogy jó neki az is, amit még az autós boltos se ajánl, mert az a legolcsóbb, erre kinézve utána egy 10 millás kocsival megy el. Na ez a szánalmas, és röhejes. Nekem pl. 3 millás házimozim van,és IGEN, szeretek nyaralni, ráadásul úgy, hogy nem sajnálom kint semmitől a pénzt, ennek megfelelően elég egy 5 millás kocsi.Ahelyett hogy mindezeket feladva legyen egy 12-15 millások a ház előtt, itthon meg üljek a szoba közepén és malmozzak

Rocko- 2013.10.18. 22:53:49

@geegee: szűrd le kérlek a konzekvenciákat. :)
esetleg még hozzátehetnéd a külfüldi módit. :D

gyapjaspakkany 2013.10.18. 22:56:34

Felhívnám a figyelmet hogy az Escort-nak is van közössége és ami azt illeti nem is olyan rossz Team szívesen segítenek mindenben,olcsón adnak bontott alkatrészt,a boltban vásárolható új alkatrészekre akár 40% kedvezményük is van és szinte hetente van minitali is.
www.fordescort.hu/

gyapjaspakkany 2013.10.18. 23:08:53

@Katana750: Nos ezért kell Tádét venni 90 ló van nyomaték ha kifogyna a gázolaj mehet bele az étolaj klímát nem érzi és max 6 ot fogyaszt én 1x München-ből jöttem vele haza akksi és önindító nélkül éjjel (tudom felelőtlenség de a szükség így hozta)szóval agyonverhetetlen igásló egyedül a vezérlést kell rajta cserélni szereti szaggatni az 1.6 zetec meg valóban nem 1 jó konstrukció pláne ha azt nézzük hogy az 1.8 testvére kevesebbet eszik és jóval erősebb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.19. 02:49:23

@Rocko-: :D
Idekint is akad néhány, de nem nagyon sok.Itt nem letakarják/kifotosoppolják, hanem egész egyszerűen nem komponálják bele a képbe.Az sem baj, hogy így mondjuk az egész autó eleje nem látszik.Itt is vannak hülyék... :D
Ehhez képest a magyar módszer sokkal elegánsabb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.19. 02:53:31

@gyapjaspakkany: ööö, izé, nem értek a dízelhez, meg a Fordokhoz se; de nem kell neki semmi elektromosság, hogy járjon a motor? :-o Meg mondjuk világítás se hiányzott, főleg éjjel? Érdekes lehetett... :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.19. 05:27:49

@geegee: en a katonasagnal erdei terepen hagytam el akkumlatort, akkor vettem esz re mikor megalltunk - mellesleg vorosbort inni :) - es nem tudtam tovabbmenni. Egy DAC volt, a roman teherautogyartas egy fenyessen csillogo ekkove :))))

gondolom a komolyabb dizelekhez kell akksi de a faek egyszeruekhez nem kell, sot, a leallitashoz kell de pl a merci nel az vakuumos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.19. 05:29:07

amugy esszeru dolog egy benzines oreg f@s helyett egy dizel oreg f@st venni? Atiras stb az mind mehetne benzinre. Csak kerdezem.

Rocko- 2013.10.19. 07:05:43

@geegee: "Idekint is akad néhány, de nem nagyon sok."
persze, oda is költöznek magyarok. ;) :DDDDD
de amúgy néha én is megkérdezném, hogy mégis miért.
"Az sem baj, hogy így mondjuk az egész autó eleje nem látszik."
ennél már csak az 'életképek' jobbak, mittomén, az alaptézis, hogy autót árul, erre mondjuk olyan képet tesz felm, hogy ő pózol a kocsival, vagy a csaja pucsít a kocsin, vagy milyen vagányan beparkolt egy Ferrari mellé, és hasonlóak. :D

gyapjaspakkany 2013.10.19. 08:21:36

@geegee: a generátorom működött arról ment minden világításom ezért volt rizikós mert nem tesz jót a generátornak ha közvetlenül nyomja a delejt akksi nélkül.
Amúgy az escort dízelhez ami pl az mk2 td mondeókban is fut nem sok elektronika kell mágnesszelepet nyit a gyújtásnál és utána már csak a kompresszió a lényeg.
Én pl az enyémből kidobtam minden elektronikát ami az adagoló felé megy (Nekem ne gondolkozzon mikor a gázra lépek).
Ui:Már láttam hondát escort td (mókolt)mögött lemaradni először csak nézett a rizsrakétás utána meg nem látott a koromtól :)

gyapjaspakkany 2013.10.19. 08:53:07

@visszakettopadlogaz: Az hogy öreg oké és persze gondolom ha megtehetné mint ahogy én is vennék új szép ótót nade ha az anyagi oldalát vesszük ezek még szerelhetőek. Ha meg tud húzni valaki 1 csavart és nem kihívás 1 rádió bekötése, az autón keletkező hibák 80% orvosolható házilag pláne ha valaki klubtag és nem rest kérdezni sőt a típushibák javítása képekkel illusztrálva is megtalálható.
Éves szinten a fent tarthatósága 1 escortnak nálam olajcseréstől maximum 70000 (köszönhetően a klub partnerek kedvességeinek és az éves kb 70.000 km nek jórész városban )
Ui: Megbízhatóságról annyit hogy a vontatott autóim között volt már Jaguár,Galaxy,Mondeo,Honda.....én még soha nem szorultam vontatásra vele persze figyelek rá jelzi ő ha gond van hangokkal vagy csak nem olyan mint volt,Ja és tudom hogy 1 f@s de ez legalább ki van fizetve :-)

peter3374 2013.10.19. 09:46:13

@Hurrá Torpedó: szerintem nem kicsit tévedsz a 10 évre vett 3 msisis kocsinak csak a tulaj álmaiban meg meséiben lesz 4 a vége, lesz az 5 misi is...

xfile 2013.10.19. 19:25:36

Hi!

Szerintem érdemesebb lett volna ausztriából behozni egy Volvo s40,v40-et még a régi renault 1,9td-vel, az escortot inkább nem kommentálom...
Ezért a pénzért,vagy nem sokkal többért sok öregebb,de megbízhatóbb gépet lehetett volna szerezni.
Azért sok sikert kívánok!

srank 2013.10.19. 19:31:24

érdekes , hogy az ilyen autós újságírók ajálngatják a levélben kérdezőknek a 6-ot evő suzuki-kat, mint racionális megoldás, erre kiderül, hogy egy ős volvo-val szopik, amit egy másik bontószökevény Mária Garanazzóra cserél, ahelyett, hogy vett volna egy 2003-as swift sedan 1.3 16V-t, esküszöm fogok kérdezni levélben egy milyen autót vegyek FAKe story-t, csak , hogy jól kiröhögjem magam :D

MT21013 2013.10.19. 20:37:30

Mindenkinek a saját dolga és nem is szeretek beleszólni más vásárlási döntésébe kéretlenül, de aki 1-2 literrel magasabb városi fogyasztáson filléreskedik az miért vesz egy tizenéves dízelt? Garantáltan többszörösét fogja később rákölteni, ha épkézláb műszaki állapotban akarja tartani.
Arról nem beszélve, hogy az átiratás és a nagyszerviz árából hány tízezer km-en keresztül lehetne finanszírozni a benzines autó többletfogyasztását?
Végül pedig ezen nevettem a legjobbat: "régebbi Opeleknek mifelénk elég rossz a sajtója" - na mert a dízel Fordok a megbízhatóság ikonjai, igaz? Ugyanúgy rohad az Escort is mint a korai Astrák, az 1.7-es Opel dízel meg szerintem nagyságrendekkel tartósabb konstrukció.
Ettől függetlenül baleset és nagy problémáktól mentes km-eket kívánok!

etwas kultur muss sein 2013.10.19. 20:48:50

Tudom, kicsi a minta, de van ismerősi körömben 1.8as benzines escort kombi, ami egy igen szerethető kocsi. Megbízható (10+ éve ismerem a múltját), és nem is rohad különösebben. Egyetlen hibáját tudnám említeni (ha ez egyáltalán hiba egy 1.8-as kombitól), hogy vegyes vidéki használatban 9 litert eszik.

Pepejoe 2013.10.19. 22:21:05

@akos696:
Persze, hát nem is vitaindítónak szántam! :) Próbáltam már olyan robikat, de nem volt bejövős...
900-as a cíbere. :)

Katana750 2013.10.20. 14:00:46

@gyapjaspakkany: Mit mondjak erre? Az 1.6 zetec is 90 ló. Ha kifogy a gáz, ott a benzin. 8év használat után adta el a haverom. Ma is működik, 500méterre lakik az új tulaj és nem panaszkodik semmi hibára. Lehet ez egy különösen jól sikerült darab, szerintem csak egy megbízható kocsi. Ja és '96os.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.21. 04:19:57

@visszakettopadlogaz: :D
Jó kis katonaságos sztorik, nincs olyan téma, amihez ne lehetne elővenni őket.Miből maradnak ki a mai fiatalok... :-)

@Rocko-: Igen, előfordul az ilyesmi is... :-)
meg a jdcs blogra való tuningverdák...ja, meg előszeretettel nevezik a Skoda Felicia kisteherautót VW Caddynek, hogy miért, ez is egy rejtély számomra.

@gyapjaspakkany: jajj, hát a generátort el is felejtettem, látszik, mekkora autógépész vagyok... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.21. 04:21:22

@srank: hát igen, szinte mindenki meg tudja oldani könnyen a másik problémáját, szemben a sajátjával...

Rocko- 2013.10.21. 06:55:23

@srank: miféle rációt látsz abban, hogy a saját szopásátá ajánlja másnak?
mennyire tartod reálisnak, hogy minden autóvásárlónak 60 éves Ponton Mercedes-eket ajánlgassanak?
esetleg nem lehet, hogy különbséget tudnak tenni a saját szubjektív kis világuk és a való élet objektív elvárásai közt?
süti beállítások módosítása