Rózsa Zoli olvasónk csőre töltött telefonnal (vagy fényképezőgéppel) járja a világot és jól teszi: csodát talált. Én percekig nevettem rajta, de volt, aki sápítozott, pedig valójában csak egy oltári jó - valószínűleg szükség szülte - poén lehet ez a mesterember-pickup. Mindent vállalok: építőipar, kertészet, épületgépészet - hirdeti fennen, na de ki olvasná még el egyáltalán mindezt, ha maga a Mester nem kreált volna köré egy indiai helyi járatot megszégyenítő dekort. Na így már eléri célját, az biztos, Zolinak köszönjük, a Mester előtt pedig le a kalappal, ahogy kedvenc rajzolónk írta anno: elnök a bódé!
Aki mindent bevállal
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Heti merítés
Heti merítés
2015-07-26 07:24:02Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket
Heti merítés
2015-07-19 07:41:54Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy
Heti merítés
2015-07-12 10:39:01A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.
Heti merítés
2015-07-05 07:13:42Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy
Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam.
Ez az aminek lelke van...
Ez az amiről nem tudja szinte senki, hogy mi...
Ez az ami hangjával felveri a környéket...
és ez az ami 10 litert kajál városba.
Rossz: Giorgio bement a raktárba,körülnézett és levette a polcról a Bosch Motronic befecskendezőjét, odasétált az Alfetta motorházához és azt mondta: "Si, ez jó lesz a duplakarbik helyett!"
Nos, nem lett jó.
Tudni kell, hogy aki ilyet akar, nem nagyon válogathat, jó ha évente egy eladó ilyen van az országban.
Nagyon jól mutatott a küszöbön a POWERED BY MERCEDES BENZ felirat. Ez aztán mindenkit a teljes értetlenségbe taszított.
Hárman párban és tényleg mindent itt gyártanak?
Heti merítés
2015-07-26 07:24:02Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket
Heti merítés
2015-07-19 07:41:54Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy
Heti merítés
2015-07-12 10:39:01A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.
Heti merítés
2015-07-05 07:13:42Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy
Végre bedöglött a Toyotám!
A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott
Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt
A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz
Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A
Azt reméltem, hogy az Avensisünk szerelős posztjai nem fogják a Belsőségről kiszorítani Csikós szarjait, mert hát egy Toyota nem romlik el. Ami persze nem igaz, hiszen kopik, és ami kopik, az egyszer elfogy. Ennek ellenére nem panaszkodnék túlzottan. Tán emlékeznek még páran a nyomtatott Totalcar-magazinra, ahol illett mindenkinek illett pár sort írnia arról, hogy mi történt a kocsijával az elmúlt negyedévben. Hát, kemény volt. Az egyik írásom címe az volt, hogy Ismét mosóban az Avensis – gondolom, ezzel mindent elárultam.
Nagyjából így telt el négy év, talán annyi különbséggel, hogy a mosások egyre ritkultak. Végig gyomorgörcsben, mert hát tudom, egyszer ez az autó is el fog romlani. Na de mikor? Gondolom, egy Citroën XM-mel hamar bekövetkezett volna a megkönnyebbülés, de ennél a Toyotánál sehogy sem akart megtörni a jég. Talán annyi történt még, hogy a kipufogórendszerben elkopott az a kúpos tűzkarika, ami a motorblokk és a rendszer mozgásait hivatott lehetővé tenni. Áprilisban elkezdett rettenetes hangja lenni, annyira, hogy a városi átlagom lement 7,5 literre. Gyorsan elmentem vele a kipufogóshoz, kicserélték, kész. Négyezer.
De ez nem számít elromlásnak, mert lehetett közlekedni az Avensissel. De végre bekövetkezett az igazi elromlás is.
tovább »Heti merítés
Heti merítés
2015-07-26 07:24:02Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket
Heti merítés
2015-07-19 07:41:54Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy
Heti merítés
2015-07-12 10:39:01A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.
Heti merítés
2015-07-05 07:13:42Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy
Megbízhatósága nézőpont kérdése, komoly gondok nem jellemzőek, de kisebb-nagyobb problémák gyakorlatilag bármikor előjöhetnek.
Mindenkinek, mindenhova, mindörökre!
Hiába ugyanis az ultrakirály, dupla-lengőkaros első felfüggesztés, hátul merevhíd van, meg laprugó , úgyhogy pattog, mint a nikkel bolha, örülhetsz, ha tapadást találsz a padka előtt.
Friss másfél kétéves jogosítványom van
Boldogok vagyunk nagyon kikönyökölök az ablakon beállítom a Lonely boy-t a rádión és élvezem az utazást közbe zsűrizem a csajokat a buszmegállóban, remélem még sokáig.
Nem erre fognak a Mammutnál a csajok gerjedni, de azért volt már rá példa, hogy a körúton az A8-asból átnéztek.
A szétrohadt küszöböket még elnézték, de ezt következő tavasszal már muszáj volt kicserélni mert át lehetett köpni rajtuk.
Ahol a Suzuki lenyomja a BMW-t
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Kézifék? Nem szoktam használni. Visszahúzom eggyel, lelépek a kuplungról és már megy is keresztbe - mutatja be Balázs a gépet. A száz százalékos sperr, a.k.a. hegesztett diffi nem túl kezdőbarát, de annál látványosabban lehet vele autózni, ha ráérzel. Gyomromban háború dúl a fél ötös kelés után, a csata döntetlenre áll. Egyfelől őrületes mókának ígérkezik a nap, hiszen egy kétszáz ló körüli BMW-vel csapathatunk egy félig aszfalt, félig murva ralikrossz-pályán. Viszont nem ismerjük sem az autót, sem a helyszínt, vagyis némi hendikeppel indulunk a szombati napot edzéssel töltő sporttársakkal szemben.
Vasárnap reggel hét körül értünk le Pistával Ádándra. A nyolcvanas években épült, hányatott sorsú pálya a község határától párszáz méterre van. Itt aztán senkit sem zavar a Celica leszakadt kipufogója, a BMW szüntelenül sivító hátsó kereke, a pálya szélét koptató Suzuki felvert pora. Aki meg szeretné nézni a versenyt, kibiciklizik a földúton, kiül a domboldalra, és tökéletesen belátja a kifli formájú pályát. Egyelőre persze szó sincs nézőkről, még a versenyzők is ásítozva dörzsölik a szemeiket, egyedül a locsoló Liaz köszörül rendületlenül, majd egészen váratlanul beindul egy-két hengerrel köhögve.
tovább »Vakul, aki látja
Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
El se hiszem. Hát eljutottunk ide is.
Dezső testének eddig glazúrmentes, utolsó szegletén is festék van, csillogó, gyári szürke, pont olyan, amilyen előtűnt, amikor 1962-ben a bábaasszony lemosta róla a magzatvizet Untertürkheimben. Ez a karosszéria ezzel a festéssel igazi időutazás – olyan, mintha ötven évvel ezelőtt Samovics kartárs, a hétvégi művezető, egyszerűen lelopta volna a futószalagról némi haszon reményének a fejében. Tehát új.
tovább »Öt motorból egy: maga az őrület
Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül
Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor
Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után
Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.
A legőrültebb megoldások nem zsenik fejében születnek, hanem a szükség szüli őket – erre jutottam ennek a szörnyetegnek a láttán. Harminc henger dolgozik öt sorban, hogy összejöjjön az a háromszázegynéhány lóerő, ami a végén megmozdíthat sok tonna halálos vasat.
Elmebeteg motorkonstrukciókban azóta nincs hiány, mióta először épített valaki többhengeres dugattyús motort. A csúcspontot e tekintetben kétségtelenül az 1930-as és 1960-as évek közti időszak jelentette: ekkortájt készültek ellendugattyús 36 hengeres delta-motorok három főtengellyel hajókba és mozdonyokba, H és W motorok repülőgépekbe és versenyautókba, nem beszélve a négysoros csillagmotorokról. Olyan komplikált gépek, amelyekhez képest egy mai luxusautó tizenkét hengeres, duplaturbós motorja mechanikai szempontból egyszerű, mint a szög. Mindig érdekeltek a különleges motorok, így a legtöbb ilyen furcsasággal már találkoztam – nem gondoltam volna, hogy jöhet még szembe meglepetés. Jött.
Egy harckocsi-csatákat szimuláló játék kapcsán akadtam bele a II. világháborús amerikai harckocsik furcsa műszaki megoldásaiba. A Sherman, Lee és Grant harckocsikról nagyjából mindenki hallhatott már, akit érdekelt a téma, és az sem titok, hogy a legtöbbjüket kilenchengeres, repülőgépekből átvett csillagmotor, vagy hatalmas, feltöltött Ford V8-as hajtotta. (Ez utóbbi, a Ford GAA is megér egy misét, 60 fokos nyolchengeres, amelyet egy soha nem használt V12-es vadászgép-motorból alakítottak ki négy henger elhagyásával.) A motor hátul, a hajtott lánckerék elöl – ilyesmit sem látni gyakran, de akkoriban nem is volt olyan ritka a tankok között. Ám a késői modellekben változtattak a hajtáson: a Chrysler A57-es motorját építették a Sherman farába, amelyhez még hasonlót sem nagyon láttam soha. Harminc henger öt sorban, összesen 21 liter és 340-470 lóerő, kiviteltől függően.
Mint kiderült, szükségből hozták létre a Multibank fantázianevű szörnyszülöttet: lényegében öt, eredetileg autókba szánt hathengeres soros motort építettek össze egyetlen blokkba. Így adódott, hogy az A57-esnek öt forgattyúsháza és öt főtengelye van, az öt hengersor működését pedig fogaskerekekkel hozták össze a kihajtásnál. Bármilyen komplikáltan is hangzik, ez volt a legegyszerűbb módja, hogy a Chrysler harckocsi-motort építsen, hisz így a meglevő gyártósorokat használhatták, és az alkatrészellátás sem okozhatott gondot.
Talán a kipróbált komponenseknek is köszönhető, hogy a motor végülis működött, ha nem is nagyon megbízhatóan, és a Chrysler szerint akkor is elvonszolta valahogy a tankot, ha tizenkét henger valamiért leállt. Arra tippelek, hogy Csodabogár tankjában is efféle motor lehetett a Kelly hősei című filmben - ezzel legalábbis magyarázhatjuk, hogy Moriarty, a harctéri szerelő csupa negatív kisugárzás volt.
A Multibank motort persze azonnal nyugdíjba küldték a háború végén, de így is kivette a részét a németek felett aratott győzelem kivívásában.
Mi történt a gépházban?
Ciánoztak?
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Mielőtt azt hiszik, hogy mi csak egész nap ülünk a fenekünkön és hülyeségeken törjük a fejünket, nézzék csak meg, hogyan fest egy átlagos munkanap. Ritkán jön össze mindenki, hiszen sok a dolog, sok a gond. Az íróasztalok azonban nem hazudnak. Mai belterj-infónkat olvashatják.
Kilyukadt a tankod? Négy hónap a szopórolleren
Kilyukadt a tankod? Négy hónap a szopórolleren
2012-06-06 06:11:00Itt éppen nagyjából semmi baja a kocsinak Igen, értelme nincs. Igen, iszonyú nagy szívás. Igen
Igen, értelme nincs. Igen, iszonyú nagy szívás. Igen, tényleg nincs értelme. Igen, egy csomó másra költhettem volna ennyi pénzt. De. Ennyi pénzből értelmes autót nem kapok, ahhoz nem kötnek történetek, nyolc év az életemből, és annál nem érdekelne, hogy milyen lehetett új korában. Röviden: valami eltört, és megcsináltatom a Yugómat jóra.
tovább »A semmittevés csodája és az öncélú marhaság. Toyota Avensis D4-D, Citroën DS5 Hybrid4
TCTVS02EP05
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
Kicsit bűntudatunk is van azért, mert mindig csak az érdekes, valamilyen szempontból kiemelkedő dolgokkal foglalkozunk mindig. Gyarlók vagyunk, számunkra is vonzóbb egy Ferrari mint egy Skoda. Pedig a hétköznapi autók mögött legalább akkora tudomány - ha nem több - áll, mint a csodagépek mögött. Mégsem kapják meg a tiszteletet, amit megérdemelnének. Most törlesztünk és megtudjuk, mi nyugtatja az embert jobban: egy masszázsfotel vagy egy Avensis-belső.
Winkler formában volt és ennek megfelelően pillanatok alatt überelte a Citroen DS5 Hybrid hajtásláncát, házi eszközökkel, fillérekből. Kicsit értetlenül állt a tény előtt, hogy:
- nem fogyaszt kevesebbet, mint a mezei dízel
- drágább
- kisebb a csomagtartója
- borzalmas a váltója, az ebből származó bólogatással pedig a villanymotor sem tud mit kezdeni.
Ennek ellenére itt van és kapható. De kinek?
Az Extrém Rutin pedig dübörög tovább, nő a feszültség, formában az olvasók, de vajon kitart?
Kedden éjjel Totalcar!
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
TComment blog
Nincs megjeleníthető elem