Hat éve megvan, most 500 ezret mutat

  2012. április 15. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta 190

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hát ezt is megértük. Családunk mindenkori biztos tartóoszlopa, a feleségem 190-es Mercije, máshogyan mondva - az „újautónk” is megérte a félmillió kilométert. 432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát.

Így nézett ki vételkor a Fehér úton, hóeltakarítás után. Gyári fény, nyomott orr

Nem kevés kilométer ez egy huszonsok éves kocsinak, hiszen pontosan a válság előtti magyar átlagos autóhasználatnak, évi 12 ezer kilométernek felel meg. Úgy ment ennyit, hogy mellette mindig fut még napi használatban egy másik autó (az enyém), mellesleg Kati jár motorral is (dolgozni pedig BKV-val), hétvégén pedig tesztautózunk, veteránautózunk, amikor lehet. Tehát ha megy, intenzíven megy.

Parancsnok úr: az ötéves Bálint

Efy túlélt már egy szomszédos helyen parkoló 124-es kombit, Mazda 626-ost, Alfa 75-öst, Fiat Pandát, életének szála párhuzamosan futott a hétvégenként befogott Bazegével közel két évig, sokat konkurált Erával, végignézte a zöld állólámpás megújulását, most meg még a Pontonét is aktívan figyeli. Hű társa a Bianchi, aki nagyjából azóta van újra forgalomban, amióta ő nálunk van. Lakott garázsban, kényszerből kicsit utcán, most meg ismét az utcán, mert odabent megint kevés a hely.

Ez a díszléc egyszerűen elvesztette a gumiját

Nem mintha hinnék a napi használatú autó langymeleg garázsban tartásában – a vízzel, sárral, sós latyakkal telihordott autókarosszérián csak katalizálja (értsd: gyorsítja) a kémiai reakciókat a hő. A népesség azon elenyésző hányadát leszámítva, amelyik hazaérés után minden este alaposan átmossa tiszta, langyos vízzel az összes üreget, hajlatot az autón, majd hajszárítóval páramentesít mindent, mielőtt beállna a garázsba, a többség autójában feltehetőleg inkább kárt tesz a meleg.

Hülyeség, mert kiszárad bent magától is? Lol. Bontottak már meg autókarosszériát több napnyi fűtött garázsban állás után? Az összes eresztékben ott lesz a vizes sár, ne áltassák magukat. Az, hogy a kocsi felszíne hamar megszárad, semmit nem számít. A garázs igazából arra való, hogy a nap ne égesse a gumi és műanyag alkatrészeket, a fényezést. No meg, hogy a gazdi nyáron hűvös, télen meleg autóba szállhasson be, és ne kelljen kaparnia a jeget. Napi használatú autó esetében a garázs a tulajdonosért van, nem az autóért, ami rendben is van így, csak senki ne magyarázza, hogy ez az életmód az autónak jót tesz.

Ravennában ránk esteledett, Norbit a csomagtartóban tette tisztába Kati

Efy tehát kissé ridegtartásban él. Maga a tulajdonos, Kati is szeretett volna egy posztot írni a kocsiról, de amikor én ennek az írásnak nekiláttam, ő még csak ott tartott, hogy a mentegetőzéseket fogalmazta, miért néz ki úgy a 190-es belseje, mint a szeméttelep. A női autók már csak ilyenek, többet ülnek bennük gyerekek, akik morzsáznak, csokiznak, banánt kennek, kinderfigurák törmelékeit szórják szerteszéjjel, sáros a cipőjük, pisis a bugyijuk, büdös a szájuk.

Tehát a női autó csak koszolódik, és soha nem tisztul, mert amikor apa a hétvégén (saját) autót pucol, anya inkább főz, tulipánt egyel a kertben, tudomisén. Kati még a jobbfajta csajok közül való, mert havonta egyszer legalább elmegy az Imóba, és egy vakszos takarítást rádob a Mercire, szól, ha valami rendellenességet hall, és a műszerfalat is át szokta törölgetni impregnált kendővel. Nem is várnék többet.

Vásárlás óta megvan ez az oxid, rosszabb lett, de nem sokkal

Tehát Efy kapja valamennyi autónk közül a legkevesebb gondoskodást. Rajta mindig jó, és viszonylag pontosan a szezont követő gumi van, alázattal megkapja a kötelező olajcserét, fék- és futóműellenőrzést évente. Aztán mást nagyjából semmit, csak ha kéri.

Nem tartottam valami nagyra a típust, amikor megvettük (Kati se), de Karesz barátunk, mint stabil mercis háttér, az állólámpásból származó kallantyúval nyitható tolótető, a szerény fogyasztás ígérete, valamint a gyári állapot és a szinte végig egytulajos előélet logikussá tette, hogy őt vegyük, még a sok kilométer ellenére is. Az legalább annyi volt, amennyi, jobb szembenézni az ellenséggel, mint rettegni tőle, mikor csap le az árnyékból.

A hülyearcok-konteszt nyertese, család, síbeda, fanta

Sokadszor is szeretném revideálni a 190-esről alkotott korai nézeteimet. Hat év után, teszem hozzá – tehát ez nem egy „megvettem, beleültem, jajdejó”-típusú Népítélet. Mert ezzel az autóval, ráadásul úgy, hogy annyi kilométerrel vette a Kati, amikor a többit már ki szokták dobni – nos, ezzel az autóval nagyon kevés a baj. Vásárlás után egyszer sokba került, de rendbe tettük, mechanikailag azóta szinte semmi nem volt vele.

Így esett szét a gyári bolygómű valahol 470 ezernél

Egyszer letört a segédberendezésszíj-feszítő görgő a fedélről (a mai napig nem értem, hogyan), azt Karesznél egy óra leforgása alatt megbütyköltük. Bekrepált az indítómotor gyorsító bolygóműve is valamikor 470 ezer kilométernél. Naná, hiszen a ház belseje és a fogaskerekek valami danamid-szerű műanyagból készültek. Vettem kisipari magyart, tiszta fémből. Örök élet plusz egy nap, gondoltam. Nos, az majdnem bírt három évet, aztán egy februári délutánon Kati lerohadt az autóval a budakalászi Cora parkolójában.

Felhívtam Kemény Attilát (tudják, övé a Matra 530LX és az Opel Olympia Rekord, amikről már írtunk), hogy tudna-e segíteni, hiszen ott lakik. Mire kábé fél óra múlva utána szóltam, hogy megadjam a Merci-bontó számát Ürömön, már el is vitte Katit dolgozni, az autó pedig ott állt szétszedve a garázsában. Másnapra készen volt, felújított elektromossággal, kicserélt, gyári bolygóművel. Azóta az van benne. Soha többé kisiparit, még akkor se, ha örökéletű.

Találják ki, melyik a kiégett izzítógyertya, és melyik az új

Egy izzítógyertya tönkrement az idők során, egy garnitúra hátsó féktárcsa elkopott, azt a Bálint cserélte ki. A hűtő is szivárogni kezdett a fölső, műanyag csőnél, egyszerűen szétmállott az anyag. A napi számláló, amióta megvan, nem megy, az ablakmosószint-visszajelző sem jó, de lekötöttem, hogy legalább a lámpa ne világítson állandóan. Majd ha túl leszünk minden veteránon (lol), veszek bele úszót. A jobb hátsó ajtónál folyton leesik a központi zár vákuumcsöve, ezért a harmadik szét-össze után lekötöttem az egészet a francba. Egy bal első ablakemelő szerkezet is ropogni kezdett, kicseréltem egy Sághi Iván barátomtól fillérekért kapott, szinte újra. Négy kar van benne, plusz mindenféle csúszósínek – hogy minek kellett ezt így túlkomplikálni… Az állólámpásé fele ennyivel is csodásan működik.

Látképek

Efy megjárta velünk Olaszországot, Horvátországot, szállított alkatrészeket a zöld Merci, a Ponton, a Puch felújításához. Vele húztuk haza a Morinit az eladott régi garázsomból, ő vitte le a motor elemeit fényeződni Kareszhoz, az ő csomagtartójában tette meg az utat szétszedve Dunaszerdahelyre, Gyurihoz, összerakásra. Bálint élete kétharmadát, Norbi közel az egészet ebben az autóban töltötte, egyikük most kilenc, másikuk hatéves. A család mindig háttérben maradó, de annál oszloposabb tagja a 190-es, láthatják.

Amikor a Morinit hazavontatta a Báróczy utcai garázs eladása után

Ha kell, megy 165-öt, kvázi újautós csendben utazik 145 táján, pályán alig hatot eszik. A fogyasztása csak télen, dugóban, kétszer öt kilométeres használatban szokott bedurvulni – olyankor megüti a hetet. Kati szorgalmasan vezeti a listát, látjuk a hullámzást: nyáron hatkettő, télen hétegy, nyáron megint hathárom, télen hét…

Régóta szivárog a motorjából az olaj (Kemény Attila egyszer cserélt egy első szimeringet, akkor jobb lett, de azért maradt némi csöpögés), Karesz nem akarja piszkálni, mert amikor elviszem hozzá, és lemossuk a blokkot, hogy lássuk, hol jön, soha nem látunk semmit, a koszos motoron pedig egyenletesen vékony még a réteg. Végül is, nem sok, ritkán pár csepp az aszfalton, ennyit kibírnak a fókabébik.

Egyszer kellett belenyúlni. Természetesen alapméretes!

A futómű, a váltó, a fék most is szenzációs, a 190-es tudja azt a fura kombinációt, hogy terhelten és terheletlenül is nagyjából semlegesen kanyarodik, mellesleg kiválóan rugózik. És mivel könnyebb, mint sok mai kiskocsi (1,2 tonna), ezért a 72 lóerős szívódízele egészen jól viszi, simán lehet vele tartani a forgalom ritmusát, még ha az hektikus is. Csak húzatni kell, mint egy benzinest. Naja, a szívódé más világ, mint a turbó.

A legtöbb probléma a karosszériával kezd lenni. Ugyan a 190-esen kiváló a korrózióvédelem, hiszen azok a rügyek, amik bő hat éve megvannak rajta, még ma sem fajultak lyukká, de mi teszünk érte, hogy elfogyjon. No meg – ez az autó már 26 éves, mindjárt veterán. A megvétele után egy hónappal egy Y-ban szabálytalanul megforduló furgonos beletolatott a bal első ajtóba a Keresztúri úton, s csak a szemtanúk együttes nyomására volt hajlandó betétlapot adni a Katinak. Akkor kijavíttattuk ezt is, és a vásárláskor a kocsival együtt kapott jobb első sárvédőnyomást is, sőt, a szintén a kézhez kapása óta nyomott motorházfedelet is kiegyengette kicsit a lakatos. Én meg feltettem akkor egy szép, új maszkot.

A furgonos, aki beletolatott és neki állt feljebb

Egy nappal azután, hogy elkészült, rúgásnyomot fedeztünk fel reggel a frissen elkészült bal első ajtón, Katinak el is ment a kedve az egésztől, azóta úgy van, horpadtan. Este még semmi baja nem volt, az utcánkban lélek se jár. Bosszú volt? Most már mindegy. Aztán én egyszer kicsit nekiparkoltam a jobb első sárvédőjének a Mazdámmal (az alig látszik), majd magával a Mercivel húztam le a önnön bal hátsó sárvédőjéről a glazúrt a kertkapu oszlopán.

Itt én húztam meg a kapubejárón

Nemrég egy Clióval jöttek bele hátulról a Mexikói úton – a renault-s helyből elkezdett kioktatni, hogy nincs semmi baja a kocsinak, hiszen látszik. Laza csávó volt, egyfolytában széles, ideges mozdulatokkal gesztikulált, totál hülyének nézett. Hát – ott ordítottam, pedig mélységesen hiszek az emberek közötti, békés ügyintézésben. De néha elfogy a cérna. Aztán amikor kihívtam a rendőröket, kiderült, hogy már a harmadik autótöréses ügye egy hónapon belül, a jogsija meg még nincs fél éves.. Mondjuk a Renault eleje elég csúnyán szétment, a Mercinek pedig tényleg csak a lökhárítója karcolódott össze.

Szegény, nemsokára lakatolni kell

Sok baja akkor nem lett, ellenben valamivel később, amikor leesett a hó, a Kati ment neki hátulról egy szerencsétlen kiás csajnak az Erzsébet királyné úton. Klasszikus, túl kis követési távolságos, hirtelen fékezős szitu volt, elintézték kis riadalommal, bocsánatkéréssel, betétlappal. A biztosítós számla szerint a Kia Cee’den valami horror kár keletkezett, a Mercin kicseréltem az egyik fényszóróüveget, Torjay Laci vett nekem új maszkbetétet, magát a krómkeretet kézzel simára görbítgettem (olyan vékony anyagból van, mint a sörös doboz). Most legalább nem néz ki teljesen roncsnak, de az ütköző borzasztó randán áll – sajnos a hossztartó vége kicsit elgörbült, azért. Valamikor meg kell csináltatni ezt is, remélem egy éven belül megtaláljuk a módját. Szegény, mielőtt ez történt, távolról még egészen mutatós kis 190-es volt. Mindegy, ami késik, nem múlik.

Ez a legrosszabb ajtó: jobb egy

De van már rozsda is. A jobb első ajtón, például, meg a bal első doblemez tetején, a motortérben. Semmi halálos, de ha megtartjuk, egy-két év, és muszáj lesz masszívan költeni a lemezekre. A régóta betegeskedő hátsó sárvédőíveknek megvettem már az utódját, de félek – ha szétszedjük a bódét, találunk már foltozni valót rendesen. Mindegy, egy évet bírnia kell, mert sokan állnak előtte a sorban. Ilyen egy új autó élete, ha a fő mánia a családban a veteránozás. Nem könnyű neki.

Szállásunk Horvátországban
Viszont pár dolog jól leszűrhető Efy kapcsán.
1) Ha az ember rászánja az időt, sok-sok nézés után vesz használt autót, akkor megbízható társ tud az lenni sok-sok százezer kilométerrel is.
2) Egy huszonéves autót is csak egyszer, legfeljebb kétszer matat évente az ember, még ha sokat használja is, elsősorban városban, ami a legdurvább nyúzás.
3) Irgalmatlanul olcsó fenntartani egy ilyet.
4) Érdemes megnézni a galériát - egy ez hiteles 500 ezret futott autó. Egy kereskedésben kicsi lakat és takarítás után simán visszatekernék az óráját kettőötvenre - tudom, mert amiket 300 ezerrel árultak, azok valójában egymilliót futhattak. Tehát ha ennél láthatóan rosszabb, vagy ilyen, amit épp megnéztek, akkor nem kétszázat futott.
 

Most pedig jöjjön a bizonyítvány. Mert vannak emberek, akik vezetik, hogy mit költenek - nekik sokszor úgy tűnik, drága az autófenntartás. És vannak, akik nem, ők csak a nagyobb tételekre emlékeznek (esetleg) és van valami homályos érzetük az általános költségekről – nekik általában olcsón fut az autójuk. Pedig csodák nincsenek, valójában mindenkinek nagyjából ugyanannyiba kerül az autózás, csak annak nem, aki fillérekért kihúzza a néni alól a karban tartott öreg Golf dízelt, nullát költ rá, vizsgát csak levelezőn végeztet, és sütőolajjal jár. Mi azért írjuk az összes kocsit, és annyit biztosan ki merek jelenteni: a 190-es mind közül a legsekélyebb pénznyelő kutunk. Íme, hat év és 68 ezer kilométer főbb költségei:


- vételár: 590 000 Ft (2006.03.)
- vásárláskori háromhengerezés megszüntetése, új lánc, olajok, termosztát, fékbetét, hengerfej-javítás, egyebek: 175 000 Ft (2006.04.)
- segédberendezésszíj-feszítő, első dekni: 25 000 Ft (2006.10.)
- adagolóba hidegindító patron: 12 000 Ft (2007.03.)
- 8 új hidrotőke, kürtjavítás: 30 000 Ft (2007.09.)
- indítómotor bolygóműve: 11 000 Ft (2008.04.)
- gázolajfolyás megszüntetése, kardánközép-csapágy: 10 000 Ft (2008.06.)
- akku: 25 000 Ft (2008.08.)
- 1 db izzítógyertya, hűtőcsere, első keresztstabi szilentjei, ablaktörlő-lapát: 62 000 Ft (2009.02.)
- kormánymű cseréje (szivárgott az olaj), ablakemelő-szerkezet: 53 300 Ft (2009.12.)
- első fékbetétek: 6200 Ft (2010.03.)
- indítómotor felújítás, bontott bolygómű: 25 000 Ft (2011.01.)
- ablakemelő: 3000 Ft (2011.08.)
- fényszóróüveg, maszkbetét: 10 000 Ft (2012.01.)


És a nyers gazdasági mutatók:

Összes kiadás (gumikkal, vizsgáztatásokkal): 666 630 Ft
Összes üzemanyag: 1 353 000 Ft
Összes költség (mínusz vételár, átírás): 2 019 630 Ft
Összes költség (vételárral, átírással): 2 679 630 Ft

Kilométerenkénti összköltség üzemanyaggal (mínusz vételár, átírás): 29,7 Ft
Átlagfogyasztás: 6,75 l/100 km


És ha eladnánk ma, mondjuk 340 ezerért, amennyit nagyjából ér is, a következőképpen nézne ki a számolás – figyeljenek, ez a legérdekesebb rész:

Az összköltség hat évre: 2 329 630 Ft
Havi fenntartási költség üzemanyaggal: 31 913 Ft
Üzemanyag nélkül számolt fenntartás hat évre: 976 630 Ft
Havi fenntartási költség üzemanyag nélkül: 13 379 Ft


Egy kicsit szoftosan is összefoglalom. Ez az autó, ütve-vágva, nyúzva, külföldre repesztve nem lassan, télen-nyáron használva alig 13 ezer forinttal terheli meg a pénztárcánkat. A legfájóbb költsége a gázolaj, amit megeszik, az hatéves távlatban közel egy húszasra jött ki havonta, és félek, az elmúlt egy év üzemanyagárai mellett most már megvan 25 ezer is.

Ha 2006 márciusában 600 ezer forint beugróval veszünk egy kétmilliós új Swiftet a Katinak, az most érne talán kilencszázezret. Megevett volna nagyjából ugyanannyi üzemanyagot, mint a Merci – lehet, hogy literre hangyányival kevesebbet, de sokáig jóval olcsóbb volt a gázolaj, ezért a számolást nem borítja fel nagyon, ha egálnak vesszük. Az 1,4 milliós hitel biztosan belekerült volna 2,6-ba hatéves futamidővel, tehát összesen 3,3 milliót költöttünk volna el.

Ha azt a Suzukit most eladnánk, már így is kijönne 2,3 misi költség. Annak is belekerült volna a fenntartása ez alatt olyan 300 ezer forintba, az már 2,6 millió. Cascót is fizettünk volna rá, mert nem vagyunk teljesen hülyék, jóindulattal az is kijött volna 600 ezerre hat év alatt, azaz 3,2 mihálynál tartunk. Feltételezve persze, hogy hat év alatt nem romlik el az a 2006-ban még új, de most már azért szintén használtaska Swift. Osszuk el ezt a 73 hónappal, amiről a posztban végig szó volt: 43 800 forint havonta. Ennyibe került volna, és akkor nagyon szűken számoltam a hitelt, a cascót.

Itt nem lett sok változás, kicsit talán fényesebb a váltógomb

És látják (hogy egy alternatívát nyújtsak), ebből lehet fenntartani a sok kedves veteránautót: két új Swift helyett két öreg, napi autóval kell kibékülni, s ez 60 ezer forintos nettó megtakarítást jelent havonta. Oké, csak ötvenet, mert az én járós autóim általában többet esznek (Alfa, Era, Mazda), és/vagy többet is költünk rájuk (Mercik), mint a Katiéra. De itt semmi sem ördöngösség – van, akit a négy légzsák, a pukimentes vezetőülés és a biztos garancia (egy ideig legalábbis) dob fel, mást pedig a veteránozás - a számológép a végén ugyanazt a számot dobja ki. Hál’istennek sokfélék vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr864416996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grifter 2012.04.15. 20:14:11

Aszem ezt inkább holnap fejezem be, de az amúgy 'átcsapazemberfelettahullám' típusú Csikós esszékkel ellentétben, ez nagyon is tetszik ^^

mallac 2012.04.15. 20:16:58

@ColT: Erről én nem tehetek...Jó reggelt kívánok, segíts magadon és az isten is megsegít...Legalább lottózzál ha már máshogy nem jön össze az új suzi.

Suttora 2012.04.15. 20:28:59

Az én számaim, Astra F 1993, nem egész két év, 27.724 km:

Összes költség (vételáron kívül minden, átírás, ablakmosó is): 1.100.582 Ft

Ebből üzemanyag: 691.176 Ft (1.888,3 l), az összes költség 62,8 %-a

Átlagfogyasztás 6,81 l/100 km

1 km-re jutó költség: 39,7 Ft/km

Nagyobb tételek egy vezérlés klt, 2 szett gumi, 2 e. lengéscsillapító, akksi, 2 első ködlámpa, kuplungszett. Eléggé összejöttek tehát azok, amikre várhatóan a következő években nem kell költeni, lakatolás viszont még nem volt, körben gyári a fényezés.

B.GY. 2012.04.15. 20:33:43

@Mr. Homn:

Na csak van olyan lakatos aki akar dolgozni:)Az a baj,hogy a rozsdaboglyákat nem szeretik elvállalni.Inkább egy újabb törött autó,amin csak cserélgetni kell ezt-azt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.15. 20:36:07

@mallac: Senki nem mondta, hogy te tehetsz róla, cska az a realitás, hogy az átlagembernek nincs annyi pénze, hogy új autót vegyen. Max. sok azt hitte.

mallac 2012.04.15. 21:09:02

@ColT: Hát az nem vitás hogy komoly leckét kapott az ország kapitalizmusból, hitelből,árfolyamokból,bankokból.Ez a pofon alighanem elég lesz a következő ötven évre.Volt néhány biztató esztendő az ezredforduló után, és sokan azt gondolták(tuk) hogy ez így is marad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.15. 21:12:19

@mallac: Szerintem az emberek nagy részének nincs ennyi esze :S

ne most 2012.04.15. 21:17:15

@mallac: A pofont az államháztartás osztotta, semmi baj nem lett volna, ha nem akkora deficit, államadósság. A óriási deficit, államadósság, válság együtt túl sok volt.

Polly-pudli-pötty 2012.04.15. 21:59:56

@pimpike_:
Nagyon ügyes vagy,hogy ezt mind kigugliztad. Bravó. Taps.

Amúgy elmondanám,hogy variálhatóságról is szó volt,míg a 190-esnek annyi a csomagtere amennyi,addig egy hatch-nél a kalaptartóig számítanak a literek,ha azt kiveszed vagy netán ledöntöd az üléseket máris más lesz a helyzet.
Én elég ritkán szoktam 200-300 liternyi tejeszacskókat egymásra pakolgatni,ennél sűrűbben viszek mondjuk a w201 csomagtartójánál hosszabb dolgokat,amit a papíron sokkal kisebb corsában vagy poloban simán elviszek.

Üdv!
Egy W201 tulaj.

Lajos63 2012.04.15. 22:00:03

Ne veszekedjetek, vegyetek inkább Passatot:
www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_v/volkswagen_passat_v_1.9_pd_tdi_131_le-5689697

Ez is egy olcsó alternatíva xD Lámpa csere, regadó és mehet is :)

pig' 2012.04.15. 22:13:50

Két ember elment a bölcshöz, tegyen köztük igazságot. Az öreg bölcs meghallgatta az elsőt, és mondotta: neked igazad van. Aztán meghallgatta a másodikat és mondotta: neked igazad van. Ezt már nem bírta az ifjú tanonc, aki bölcsességet tanult a bölcsnél, és kérdezte: de Mester, hát igazat adtál az elsőnek is, meg a másodiknak is, hogy lehet ez? Mire az öreg bölcs: tudod mit fiam, neked is igazad van.

Szóval öreg és új közül én az öreg romokra szavazok. Most 14 éves van, de volt már 20 éves is. Nagy dögök, tényleg élvezetes az autózás. Ár alacsony, áresés kicsi, fenntartás olcsó, alkatrész internetről, vagy bontó, meló saját. Ha valami elromlik, azt minden tragacs előre jelzi, ekkor hibakeresés, rendelés, hétvégén szerelés. Időnként mellényúlok, van pár feleslegesen vett alkatrészem.
Volt új autóm is (több is), egyszerűen untam. Semmi bajuk, ráadásul szervizbe kell járni, még egy nyüves légszűrőt se lehet cserélni.
De az öreg ipari hulladék állandó szívás. Valamije mindig tönkremegy, mindig más, ha még sokat is használod, akkor sűrűn. Aki ezt nem kihívásnak, megoldandó problémának tekinti, hanem az életét megkeserítő szörnyűségnek, annak magánvéleményem szerint új autó való!

vinyi 2012.04.15. 22:31:50

@Csikós Zsolt: nekem feleennyi zörgő csontúhoz se lenne elég bátorságom, mint amennyit eddig láttam itt a belsőségen.

Csikós Zsolt 2012.04.15. 22:39:14

@vinyi:

Hát, nekem se. Az már legalább 300 autó... :-)

pmobilTB 2012.04.15. 22:47:20

@kolompar: Ott látom bukni a dolgot, hogy ha napi használatos az autó, akkor a ki be állásokkal minimum szellőzik annyit, pláne -10 fokban, hogy ne legyen nedves bent a levegő.

Nekem így volt 10 évig az autóm, semmi baja, rozsdafolt max a kőfelverődések miatt van rajta. Ja 2002-es Toyota Corolla.

kikiláltó 2012.04.15. 22:54:28

@uszilard: Ja, meg valaki átrakhatná a kormányt a bal oldalra! :)

Krisi 2012.04.15. 23:09:36

újautó vs. régiautó témakörhöz a legjobb megoldás: kell egy új autó napi használatra, ami mindegy milyen márkájú, viszont céges (ismerjük az örökzöldet, hogy legjobb autó a céges autó), mellé pedig hétvégére egy rendes youngtimer!

én is ezt teszem, csak nekem a csóró edisön van: munkába vonattal és tömegközlekedve járok, hétvégére pedig ott figyel hű társam, a 20éves "még van benne anyag" élményautó :)

replik4 2012.04.15. 23:25:47

Új autó v. régi:

Volt új, volt régi.
Ma már csak régi van... újra.

Ui.: Ha kigördültél a kapun, akkor neked is csak régi van már.
Ui.: A régi autóim, mint az újak.

az_igazi_trebitsch 2012.04.15. 23:36:26

@ColT:
"Nem erről volt szó, hanem arról, hogy Ravennában szétesik az autó. ÉS hogy ez a tulajon kívülálló esemény. Ugyanúgy, mint ha valaki neked megy."

Ha valaki neked megy, azt elrendezi a biztosító. Ha szétesik az autód, leülhetsz mellé, oszt' vakarhatod ott is, ahol nem viszket.

Amíg a Pityu meg a Józsi megbütyköli a kivénhedt verdát, addig még működik a dolog valahogy, de tegye a szivét a kezére minden roncsderbis: sokkal többe kerül pénzben és időben egy lepusztult járgány, mint a legszerényebb, akár hitelre vett új autó.

SwedishRunner 2012.04.16. 00:02:11

@B.GY.: De ilyenkor ne azt mondja a kasztnis, hogy elhajt, mert nem éri meg neki! Hanem azt, hogy Uram egymillió egyszázezer lesz, és majd te döntessz úgy, hogy köszönöm nem! Egy szolgáltató soha sem mondhat nemet!:P

Csikós Zsolt 2012.04.16. 00:02:25

@az_igazi_trebitsch:

Te tényleg nem olvasol.

Vagy nettó hazugnak gondolsz.

Egyik se jó hír.

pat 2012.04.16. 00:04:05

helló,
nem tudom, hogy általánosítható-e, hogy a régi autókra kevesebbet kell költeni, nyilván nem mindegy a típus, és az se, hogy milyen új autóval vetjük össze stb-stb.

de ami a konkrét esetet illeti, szeretném megerősíteni a cikkírót: a családunkban van egy hasonló 190-es merci, 2,5 literes 5 hengeres szívódízel, 23 éves, 480.000 km-rel, apám újonnan vette 89-ben, tehát első tulajok vagyunk. oké, hogy szinte mindig garázsban állt, és kíméletesen lett használva, de a szokásos kopóalkatrészeken kívül még lényegében nem kellett hozzányúlni semmihez, pláne nem a motorjához! ez nem költői túlzás, szó szerint értendő. kasztnin zéró rozsdásodás (pedig 3-4-szer volt kisebb törése). és minden alkatrész fillérekért beszerezhető hozzá. ha csak egy csavar kell, külön cikkszámon jön 2 euróért, nem kell egy 200 ezres egységet egyben kicserélni. pont úgy megy, mint újkorában, egy csepp olajat nem eszik, röhejes a fogyasztása (autópályán 5,5-6 liter max, ha nincs viharos ellenszél és nem tolod 140-nel). egyetlen hibája, hogy télen szívás a hátsókerék hajtás, főleg ha dombra kell felmenni. és nincs légzsák. és hátul felnőtteknek hosszú távon szűk a lábtér. több nem jut az eszembe.
ezzel együtt használati értékben felülmúlhatatlan, soha nem adnánk el.

Csikós Zsolt 2012.04.16. 00:04:52

@pmobilTB:

2002-es autó nem rohad. Látható helyen. Ha megbontaná egy lakatos, csodálkoznál.

Nem, nem szárad ki egy este alatt. Egy hét alatt talán, ha elég meleg van. Szedd szét, ha mered, csodákat látsz. És ne áltasd magad. A fűtött garázs érted van. A száraz külső lemezek pedig döbbenetesen sós és nedves üregeket rejtenek, a rozsda meg onnan indul.

etwas kultur muss sein 2012.04.16. 00:09:57

@mallac: Ne haragudj, de aki képes megvenni egy SX4 sedant, az meg is érdemli. Rondasága vetekszik a Thalia-éval.

pmobilTB 2012.04.16. 00:19:33

@Csikós Zsolt: Ezt nem is vitatom. :) Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a kollega azt írta, hogy napi használat + fűtött garázs, és emellett nagy bent a levegő páratartalma.

Na már most ha napi használatban van az autó (értsd ez alatt hogy reggel melóba kiállok, haza jöttem délután/este beállok) akkor az ajtó nyitogatásokkal, pláne mínuszban, kellően áthűl, és átszellőzik a helység, nem hiszem, hogy trópusi pára lenne bent. Plusz ugye egész nap utána kint szellőzik valahol a kocsi, és mi közben közlekedek akkor is szellőzik a kaszni (tudom meg koszolódik is).

Szóval csak a napi használat párás garázs ellentétet szerettem volna csak érzékeltetni.

Toyota most lett a múlt ősszel letakarítgatva, ki alvázvédőzve,a lengőkarokon, és a fékcsöveknél rozsdált kissé. Nem azt mondom hogy egy Toyota örökké tart, de nem is rozsdál úgy mint egy nagypók. :)

Egyébként van öreg autóm is garázsban (Wartburg 353w Tourist), de ő csak a nyári napokon bújik elő.
Illetve van egy másik, őt most hajtottam a télen, igaz amikor hozzám került se volt gyári állapotú, de most a tél igen csak bele harapott a lemezek alatt. :)

kepfeltoltes.hu/120416/402585_241969082557679_100002337677545_531356_201847131_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120416/431112_241969139224340_100002337677545_531357_832423982_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.16. 01:01:03

@Euscorpius Hungaricus: ha nekem ilyen lenne az asszony, ropulne.

@Csikós Zsolt: "El vagy te tévedve. Nincs ingyenbenzin. Egyáltalán. Tesztautó meg kb. 5-8 napot egy hónapban"

- bocs ha felreertheto voltam. Ugy ertettem, hogy ingyenbenzin a tesztautokban. Azt meg, hogy tesztauto ki-kisegit, te irtad, de ha nem irtad volna is tudnank, nem egy tesztedben volt a csaladod utazas kozben lefenykepezve.

"Nem annyira eszméletlen töpörödött, utaztam benne sokat hátul, de nem is tágas. Lada-méret. A csomagtartója meg majdnem kétszer akkora. Suzukid van? :-) "
- Ja, utaztal, de a feleseged jol elorehuzhatta az ulest. Volt C-osztalyom, az ennek az utoda, ultem benne hatul (nem utaztam, csak ultem, epp eleg volt), mikor magamnak beallitottam az ulest (178 cm magas vagyok) akkor bizony nemigen volt labter. A csomagtere okes, nekem eleg volt, de egy Suzukie jobb, mert jobban pakolhato. Most van tobbek kozt 1 favoritom amit belulrol tagasabbnak erzek, mint a mercit (mert az is). C Corsa joval(!) tagasabb elol mint a 190-es!

kitiltott, de seráfütty 2012.04.16. 01:07:35

@zalan.takacs: Szép vas, kéne! (nem félreértendő, van most kocsim, csak tetszetős)

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.16. 01:28:11

@Csikós Zsolt: "Van egy médium - a TC - amelyben néha megemlítik, hogy nem az új autókról szól a világ, legalábbis nekünk, egy kicsi és szegény ország lakóinak nem."

-sokat kurvult a totalcar, de minimum ez az egy ami miatt erdemes olvasni. Ebben neked nem kis szereped van, koszonet.

@w a s d: 385 literes volt a lada csomagtere is. Tehat ugyanakkora, mint a mercie.

@pmobilTB: Te jo isten, rozsdas a fekcsoved? Hat nem akarok veled talalkozni, aztan inteni neked.

kitiltott, de seráfütty 2012.04.16. 01:43:52

Én az arany középutat járom, se nem túl régi, se nem túl új a gép. Minden van benne, amit kedvelek, és a biztonsági felszereltsége is kielégítő (ABS, lufik, stb.), viszont hengerenkénti befecskendezés és gyújtás van.

Kinek mire futja és abból mit akar kihozni. Én azt, hogy ha elfordítom a kulcsot beinduljon -15 és +40 fokban is. Hogy a tetőablakon keresztül bámulhassam a bárányfelhőket a lámpánál.

Ennyi.

Mindenki vegyen, amit akar, nem kell megtéríteni a másikat.

kitiltott, de seráfütty 2012.04.16. 01:49:02

@kitiltott, de seráfütty: Persze szeretnék abszolút zörej-, nyekergés-, cicergés-mentes belteret is, de azt ennyiből nem tudtam elővarázsolni. Nyilván van olyan megkímélt példány, csak éppen akkor nem találkoztam vele, amikor venni akartam.

Ennyiből hiányzik az új autó.

A régi meg a stílusa miatt.

Kompromisszumokból épül fel a világ.

Frick László Emlékzenekar 2012.04.16. 03:44:38

@Csikós Zsolt: Nem kedvelem a W124-es (stb, 1983 után gyártott) Mercedeseket, de tisztelem őket. Elfogult nem vagyok. Voltszerencsém jónéhányhoz, pl gazdás, elsőtulajdonosnál szolgáló autóhoz, amin elképesztő rohadásokat találtunk, a W124 az első Merci, ami spontán is képes rohadni. Ettől függetlenül egy átlagos letet élő efféle Merci, minmt itt, a képen 2-4 tulajdonossal, családi használatban is (különbözőek vagyink, van, aki 30-40ezer alatt lepusztít egy autóbelsőt) még egy III-as golf belseje is egészen újszerű képet mutat -értékes szakcikk volt ebben a témában a totalcaron. nem látni ugyan huzat nélkül az elsőüléseket, de az átlagos testtömegű vezetők alatt a vezetőülés "vasig szétülése" kb 700ezernél következik be.

Autót nem azért kell Magyarországon mosni, mert piszkosnak látszik, hanem pl tél után a sóhártyát lemossa az ember (párszor!!!) hogy az apró korróziós pöttyecskék ne induljanak így meg. (Végülis mindenkinek alapvető joga úgy leszarni a saját autóját, ahogy akarja, mindenesetre ezért hagytam föl az autónepperkedéssel: Végighallgatni az így kinéző Mercik tulajdonosait, akik előadják, hogy az autó az ő Kis Drágájuk volt mennyi éven át, de képtelen volt arra, hogy egy gombostűfejnyi lakk-megpattanást kezeljen, szemrebbenés nélkül nézte végig négy éven át, amíg diónyi fölhólyagzott rohadás lett belőle...

Más. Az Új Suzuki Swift -ről én is bekajáltam az ötcsillagos töréstesztet, meg azt, hogy "biztonságosabb" mint az elődje, addig, amíg "jelentős műűűűvész" ismerősömnél meg nem láttam egy édes kis nőiautó kategóriás Swiftet, ami parkolóházban a fékrelépés helyett (a nő nem látta sötétben a lábikóját a pedáloknál, ezért lépett a fék helyet a gázra a falnál) kis sebességnél betonnak ütközvén gazdaságitotálkárt szenvedett ((Nyulványok és műszerfalcsere) olyan gyönge az Új Swift is, mint a fos. És ez egy szép, keresett, eufemisztikus kifejezés!!! Persze ő jól járt vele... nadehát ő ezzel a műűvészeti ággal foglalkozik.

Vissza a Mercedes-hez: Amikor ezt a Mercit behozták, akkor minden 10 behozott autóból 8-9 valamennyire törött volt a többségük NSZK mércével gazdaságitotálkáros.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.16. 06:17:58

@az_igazi_trebitsch: Miért kerülne? Csikós bebizonyította, meg én is elmesélhetem, hogy mennyibe van a kétszer szarrátört autóm.

Ha meg neked mennek Ravennában az kb. ugyanakkora szopás, mint ha szétesik az autó - ugyanis az csak a mesében van, hogy a biztosító elrendezi. Ráadásul a biztosító haza sem hoz.
Különben egy szétesett indítómotorral még lazán be lehet indítani egy autót (lejtő).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.16. 06:20:58

@az_igazi_trebitsch: Meg egyébként, most gondolj bele, akinek 22 éves az autója, az mennyit jár külföldre? (Csikóson kívül?) Mert én vagy 15 éve nem voltam nyaralni még belföldön sem... Ha annyi lóvém lenne, hogy nyaralni járja, lehet, hogy valami fiatalabb autóra is telne.

De akkor tőled is megkérdezem. Hány éves koráig bízol az autóban? 1? 5? 20km? 3000? Hiszen bármikor elromolhat, ami nem új, és mondjuk 50000-nél már nem új...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.04.16. 07:16:10

Szerintem még a laikusok is tisztában vannak vele, hogy az MB egyik legsikeresebb szériája ez volt.

Szívesen olvasnék (nem csak Népítéleten) ilyen cikkeket a széteső 1997 utáni szarkupacokról...

pmobilTB 2012.04.16. 07:28:17

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Nem azt írtam, hogy elporladt a kezedben, hanem hogy felületi korróziós.

Csikós Zsolt 2012.04.16. 07:45:56

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

De nincs ingyenbenzin a tesztautókban sem. Nincs, sehol, semennyi. Minden cseppet mi fizetünk, értsd meg. Ha valaki kap tesztre egy Lincoln Navigatort, az anyagi rombadőlés.

Shadowbull 2012.04.16. 07:53:48

@Csikós Zsolt: kersz egy szamlat a tankolasnal az index zrt. nevere, oszt ho vegen meg elszamolod.

ha nem igy lenne, az nagyon meglepne.

Béla, tudod a Béla 2012.04.16. 08:02:30

@Frick László Emlékzenekar: "a W124 az első Merci, ami spontán is képes rohadni."
Hááát nagyon nem, már a W123 is képes volt lyukasra rohadni akár 5 év alatt is, és a többi sem volt jobb sajnos. Most pont ezért nem veszek már Mercit, mert 30 év garancia ide vagy oda, az csak virtuális, mivel 6 éves kor után Magyarországon kb kerekítési hiba aki márkaszervizbe hordja a gépet.

Béla, tudod a Béla 2012.04.16. 08:04:40

@Csikós Zsolt: gondolom egy Ferrarinál Porschénél, esetleg Corvettenél azért akad jelentkező ;)

230e 2012.04.16. 10:07:49

Köszönöm a cikket, megnyugtatott hogy nem vagyok egyedül.
Tegnap mintha láttam is volna a cikk tárgyát élőben, a József Attila lakótelepen.
Részemről bőven megfelel egy ehhez hasonló 124-es.
6 éve vettem, azóta nem sok ment bele, kb. 80-90.000 km. Most 22 éves. A rendberakás óta benzin, és olaj kell bele a szokásos kopódolgokon túl.
Az emberek nagy része egyébként azért vesz ilyen kocsikat, mert nincsen pénze részletre, és horribilis szervizszámlákra, és nem pedig azért mert young-timer rajongó.
Aztán utána a szerencsésebb (nem roncsot vásárló) szomorúan száll ki belőle, és azt várja, hogy következő kocsija is valami ilyen könnyen vezethető, könnyen szerelhető (kivéve KE-Jetronic :-)) legyen.
A legutolsó kis műanyag patentot is meg lehet venni a kocsihoz, fillérekért vannak az alkatrészek, nem kellenek nőgyógyász ujjak egy lámpacseréhez, ha letámasztom valahová nincsen gyomorgörcsöm, hogy ott lesz-e még.
Vannak hátrányai, de számomra az előnyök ezt feledtetik.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.16. 10:15:21

@Csikós Zsolt: "De nincs ingyenbenzin a tesztautókban sem. Nincs, sehol, semennyi. Minden cseppet mi fizetünk, értsd meg. Ha valaki kap tesztre egy Lincoln Navigatort, az anyagi rombadőlés. "

-na ne meseld be nekem, hogy nem a Totalcar kft allja a tesztautokban a benzint, hanem te zsebbol. Nem ma szulettem en sem am. Ennyire ne nezd hulyenek az olvasoidat kerlek. Ez nem esett jol.

230e 2012.04.16. 10:16:22

@ColT: Az autó és nyaralás dolog azért ennyire nem függ össze (szerintem :-)
kb. egyhavi új autó részletből remek hétvégét lehet csapni valahol Európában egy fő részére :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.16. 10:28:20

@230e: Ez az. Egy fő. Család meg 2-3-4 fős...

Csikós Zsolt 2012.04.16. 10:35:23

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

De nem. Semmit. Soha egy cseppet se, csak, ha indokoltam, minimum két anyagot megyünk csinálni. Ez azért nem valami kulturált, hogy nyílt színen meghazudtolsz.

Egy évig volt egyszer két darab korlátozott benzinkártyánk, annak évek óta vége.

Minden saját zsebből megy, igen a pályamatrica is.

De ez nem volt szép, tényleg. Gondolod, hogy nyílt színen hazudnék?

deak.atti 2012.04.16. 10:37:14

Szia, Zsolt!

"432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát."

Pont egy hónappal vettétek korábban EFY-t, mint mi a Nubirát. Nekünk a lányom születése (2006 március) miatt kellett valami tisztességes autó a Skoda-Wartburg duó mellé. Az gyerek volt még a 190D-hez képest, csak 104 ezret futott 5 éves korára. Mostanra már 211 ezernél járunk, és ahogyan a dolgok állását nézem, egyhamar nem is lesz lecserélve. Pedig ha valaki azt mondja nekem még 2005-ben, hogy egy koreai autót megveszek, hát orvost hívok hozzá. :o)

"A női autók már csak ilyenek, többet ülnek bennük gyerekek, akik morzsáznak, csokiznak, banánt kennek, kinderfigurák törmelékeit szórják szerteszéjjel, sáros a cipőjük, pisis a bugyijuk, büdös a szájuk."

Ez nagyon talált. Na igen, időnként én is fellázadtam otthon, hogy "hogy néz ki ez az autó?!", aztán most az utód (Epica) a gyerekes autó, ezt meg próbálom helyrehozni, már amennyire tudom. Egy kárpit-tisztítás még nagyon ráférne, csak legyen már fixen meleg egy teljes hétvégére. Persze, meg lehet tiltani a csokievést meg az üdítő-ivást a kocsiban, de attól még a sáros cipő és a kismillió játék még fennáll.

DA

Csikós Zsolt 2012.04.16. 10:55:01

@Shadowbull:

De egyáltalán nincs így. Itt mindenki megőrült? Egy fillér benzint se fizetnek, semmibe. Csak akkor hozhatok számlát, ha előre egyeztetek a Bendével, hogy kiemelten fontos cikket megyek csinálni vidékre (ilyen évente vagy háromszor van), és akkor is lehetőleg össze kell kötnünk kettőt.

Honnan veszitek ezt a benzinkánaánt? Már alig van újság, ahol fizetnek, a legjobb helyen ilyen fél tanknyit, de nálunk egyetlenegy évet leszámítva (talán 2009 volt), amikor volt 2 db benzinkártyánk, mindig saját zsebből ment minden.

Shadowbull 2012.04.16. 11:01:58

@Csikós Zsolt: fura egy kicsit, mert azert a Ti esetetekben a benzin megiscsak koltseg. Persze lehet az APEH, vagy a NAV vagy tudja a faszom most eppen hogy hivjak nem igazan toleralna elszamolando koltsegnek, meg nehez is a ceges ill. privat hasznalatot kulonvalasztani.

Most vagy annyira jol kerestek, hogy igazabol nem szamit, vagy az autos ujsagirok megsem teljesen az elet csaszarai :)

csongiaparaszt 2012.04.16. 11:22:34

Nagyon jó poszt, köszönöm. Épp valami öregebb család-, és sofőrbarát batárt keresek napi használatra, így számomra igazán hasznos olvasmány volt. Több ilyenre lenne szükség, mert mégiscsak más, mint a népítéletet böngészni.

kultúrpesszimista 2012.04.16. 11:22:36

Tökéletesen egyetértek a poszt "üzenetével". Nemcsak olcsóbb egy korrekt használt autót fenntartani, de még sokaknak élvezetesebb vezetést is nyújt egy 20+ éves autó használata. (Arról nem beszélve, hogy azok még autóformájú autók voltak, nem génkezelt, magasépítésű, elbaszott plasztik szappantartók...) A sok agyatlan konzumidióta meg csak vegye az újat és rontsa a városképet... Ennyi.

Még további 26 évet a 190-es Mercinek!!!

CsGergo 2012.04.16. 11:48:45

Ez a cikk is erősíti bennem azt, hogy maradjak a használt autónál.Jó cikk volt, szeretem mindegyiket olvasni.:) Vitába most kár szállni a Swift témakörben, ki lett már tárgyalva kismilliószor.

Vakul a drakula (törölt) 2012.04.16. 11:55:31

Egyszer szívesen olvasnék egy ilyen öregautó posztot, egy Toyota Carináról is. Hasonló szürkeeminenciás, mindent kibírós, nagyon jól használható autó. És ha jól emlékszem, a totalcar flottában van ilyen. Ebben a mai használtautós világban rendkívül jó ár/érték arányú alternatíva.

scs_ 2012.04.16. 12:09:02

a 2,5 ös is rendben van? Az öt sebesség miatt gondolkodom a 2,5ösön, mert hosszabbakat megyek vele, mint városban araszolás...

James009 2012.04.16. 12:19:50

Vakul a drakula: van róla a tc-n teszt: totalcar.hu/tesztek/2011/07/23/paraszt-tetris_egy_megbizhato_autoban/ bár ez egy eléggé lestrapált jármű:D

Jawarider 2012.04.16. 12:53:05

Autótól függetlenül az "Összes üzemanyag: 1 353 000 Ft" rész nekem sokkoló így leírva. Ennyi elment benzinre pár év alatt...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.16. 13:24:23

Nem izgatnak fel az autók, csak arra valók, hogy elvigyeneak A-ból B-be. A szuzuki és a merci között csak méretben látok különbséget, De ha ettől eltekintek, és lenne egy olyan megbízható szerelő, aki a cikkben említett problémákat pont ugyanígy megoldja, akkor a merci kéne.

vinyi 2012.04.16. 14:07:28

@Csikós Zsolt: a Csikós-félékre gondoltam.:)

közösperonos átszállás 2012.04.16. 14:08:32

Ha 432e-vel vettétek, és most lett benne 500e, akkor nem a majdnem hatodát, hanem a majdnem hetedét tettétek bele ti. :-) (500-432=68, 500/7=71,42)

A swiftes példa meg nem volt a legszerencsésebb, ez van.

uranus (törölt) 2012.04.16. 14:52:30

Minden ember érzelmi alapon hozza meg az összes döntését.
Ergo: jóérzés/rosszérzés alapon, nincs is ezzel semmi baj.
A problémák akkor kezdődnek, amikor a döntéseinket utólag elkezdjük egy vélt racionalitás és ún. logikus gondolkodás mentén magyarázgatni.

kultúrpesszimista 2012.04.16. 15:17:28

@uranus: "A problémák akkor kezdődnek, amikor a döntéseinket utólag elkezdjük egy vélt racionalitás és ún. logikus gondolkodás mentén magyarázgatni."

Nincs ezzel semmi probléma; érzelmi alapon hozott döntések utólagos racionális megmagyarázása egyáltalán nem zárják ki egymást.

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.16. 15:20:43

Annyira jó olvasni ilyen cikkeket, már majdnem öregebb használt autóban gondolkodtam, de szerencsére sikerült meggyőzni, hogy véletlenül se tegyem!

"aztán egy februári délutánon Kati lerohadt az autóval a budakalászi Cora parkolójában.

A jobb hátsó ajtónál folyton leesik a központi zár vákuumcsöve, ezért a harmadik szét-össze után lekötöttem az egészet a francba.

Régóta szivárog a motorjából az olaj

De van már rozsda is."

Remek választásnak tűnik... :D

kultúrpesszimista 2012.04.16. 15:21:56

@JeeDay: pont nem értetted meg a cikket... ugorj neki még kétszer, és hátha még te is megérted.

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.16. 15:32:30

@kultúrpesszimista: de értem, meg akart győzni, hogy ez milyen olcsó és milyen nagyszerű. Valóban az ha lerohad, lerobban, szétesik a kocsi? Csikósnak lehet, hogy ezek nem okoznak akkora gondot, mert a felesége is szereti a régi kocsikat, illetve egy kazal mercedes szerelő ismerőse van. De egy átlag embernek nehogy már ez egy jó buli legyen ilyen kapocsolati tőke nélkül... Fele ennyi hibáért az emberek 90%-a őrjöng, hogy mekkora fostalicskát vett. Engem egy ismerősöm arról akart meggyőzni, hogy a 124-es merci a világból kimegy, soha nincsen semmi baja, nézzem meg a z övét is, egyszer ráköltötte a full generált, nyugdíjba együtt mennek... majd vittük nekik a váltás (új) Astrát a horvát hattára, mert kikönyökölt a motor a kocsiból. Nem mondom, hogy ez általános, de hogy 20+ éves kocsival rohangászni _racionális_ lenne azt ne mondjuk már...

kultúrpesszimista 2012.04.16. 15:35:54

@JeeDay: teljesen tévúton vagy. Menj el hivatalos márkaszervizekbe, konzultálj profi autószerelőkkel és essen le az állad, mennyire hajlamosak lerohadozni az új autók is ám!

"Nem mondom, hogy ez általános, de hogy 20+ éves kocsival rohangászni _racionális_ lenne azt ne mondjuk már... "

De, én mondom. Persze nem mindegy, milyen autóról van erre esélyed. Egy 20+ éves Fiattal, Alfával, Citroennel nem valószínű. (Sőt.) Egy némettel, svéddel, japánnal, esetleg jobban karbantartott franciával simán lehet esélyed erre!

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.16. 15:42:05

@kultúrpesszimista: "lehet esélyed erre" nekem ez a bajom csak ezzel. A szerencse-faktor. Nem akarok belemenni egy újautó-használautó flame-be, hagyjuk is, csak ezt írtam le, hogy a cikk összképe azt sugallja, hogy ez milyen remek, napsütéses dolog, közben meg konkrétan hullik szét a kocsi...

közösperonos átszállás 2012.04.16. 15:46:10

@kultúrpesszimista: hátpedig de, megértette, csak más következtetésre jutott belőle. Ez baj? :-)

Ha nálam akadna el a Zasszony az autóval valahol, akkor ugranék autóba, hoznám haza (a Zasszonyt), telefonálnék valami havernak, vissza a kocsihoz, elvontatni a szerelőkhöz, stb. A többségnél nyilván valami hasonló lenne. Aztán hogy ez pénzügyileg racionális-e vagy se, az attól függ ugye (a cikkben vezetett dolgokon kívül), hogy mennyi az órabérem (meg hogy a Zasszony mennyire vág jó képet az ilyenekhez).

Azaz, ha csóró vagyok, jó az öreg autó is.

kultúrpesszimista 2012.04.16. 15:54:36

@JeeDay: mondom, hogy nem érted a cikket: éppenséggel pont nem esik szét a kocsi. Olvassad már el újra! A tényből, hogy egyszer-egyszer leáll egy 26 éves autó valami banális hiba miatt, nem következik, hogy 1) használtat tilos lenne venni és/vagy nem olcsóbb a fenntartása, mint egy újnak, 2) egy új autó nem hagy ott az út szélén...

kultúrpesszimista 2012.04.16. 15:55:46

@közösperonos átszállás: nekem egyáltalán nem baj, de a rossz következtetésnek és a fogyatékos szövegértésnek hadd ne tapsoljak...

közösperonos átszállás 2012.04.16. 16:01:30

@kultúrpesszimista: ne tapsolj, csak ne hordd le, ha épp nem azt olvasol. :-)

Mer'ugye ezek benne voltak a cikkben, ezeket az adott autó produkálja/produkálta? Igen. Neki (neki, banyek, nem neked, vagy a szomszéd nagybátyjának) ezek elfogadhatatlanok egy általa vett, általa használt autó esetében? Úgy tűnik, igen. Akkor hát vegyen ilyen autót? Ugye, hogy ne? Vegyen olyan, akinek ez nem baj.

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.16. 16:04:19

@kultúrpesszimista: na az a meredek, amikor valakinek ezek a hibák elfogadhatók és benne szállítják a családot. Az teljesen normális, ha az autó alatt olajfolt van, ha nem megy a központzi zár, ha körbe van verve, stb... Na jó nem vitázom, csak más az értékrendünk, ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.16. 16:49:51

@JeeDay: És ezek a hibák miért életveszélyesek?
Apróságok, ennyi.
Mondjuk nekem nm romlik el a központizáram, mert nincs :D

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.16. 16:54:59

@ColT: "más az értékrendünk, ennyi." Azért az erős kicsit, hogy a feleségem beül a gyerekkel a kocsiba és folyik belőle az olaj, és azt mondom neki, hogy a szerelővel megnéztük, de fogalmunk sincs mi folyik, szóval jó ez így. Ezt nekem nem adja el senki, hogy ez normális. :D

Csikós Zsolt 2012.04.16. 17:07:14

@scs_:

Az a legjobb. Nem sokkal éhesebb, viszont a hangja, az ereje egész más liga. És volt 2.5 D Turbo is!

warp 2012.04.16. 17:08:58

új autónál is előjöhet bármi. Ismerősöm örökéletünek titulált autója is pár ezer km után trélerezett. De ugyanez érvényes lehet régi autóra is. A sok "új autó-régi autó" vita pedig meddő, mert egyik fél sem meggyőzhető. Mondom ezt úgy, hogy jópár autót használtam, új kocsitól kezdve 25 évesig. Ha figyel rá az ember lehet egy régi kocsi is megbízható társ. Én most is egy régi w124/300D-st hajszolok, a hibái elenyészőek a korához képest, és amikor megvettem hezitáltam egy Saab9.5 vagy Ő, de azt hiszem több mint 1 év távlatából jól döntöttem. Persze nem egy versenygép, van rajta pár rozsdafolt amit jobb időben majd kezelek, de szerkezetileg, motorikusan semmi gond vele, pedig átlépte a bűvös 500.000Km határt és évi 40-50000 km fut. Persze ez is csak általánosítás és relatív mint minden a világunkban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.16. 17:28:16

@JeeDay: A feleség, ha csak egyedülálló lenne, még jobban szarna rá. És az olajfolyás mértéke sem egy nagy valami. 2x éves autónál ez már elég apróság.

Azért egy motorkikönyökölés már eléggé feltételezi a karbantartatlanság ot is, és/vagy az állat módjára használást.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.04.16. 17:47:06

@Csikós Zsolt: Gondolom a kopott motoros ZIL billencset, (ami hatvanat eszik százon) kalapból húzzátok ki és nem az nyer, aki húzta:)

Az új tesztautókat is üres tankkal adják oda?

Zsírnak való 2012.04.16. 18:05:05

Lehet itt kételkedni meg minden,de jó kis autók ezek még ma is.
Haver is most pont egy ilyet hajt.

Amos 2012.04.16. 18:33:16

Én is egy "klasszikust" hajtok. W124 E220 '94 benzin, automata váltóval. 480e km-nél jár a kicsike. Van benne ABS, sperrdifi, 2.2L 16V motor 150 LE, 4x elektromos ablak, 2x ülésfűtés, motoros roló, vákuumos fejtámla lehajtás, pótféklámpa, 100 l túratank, 4 hangszórós hifi, központi zár, riasztó, tolótető, ködfénylámpa, lámpamosó, tolatóradar, automata fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos és fűthető tükrök, hátsó szélvédő fűtés, 2x motoros ülés, autómata klíma, katalizátor, fűtött ablakmosótartály, tempomat, stb....Kívül-belül tip-top, nemcsak a korához képest. Kell ettől jobb autó? Autópályán fullra pakolva 4 fővel 9 litert eszik, városban 10-11 l, klímával, automatával. A legutóbbi műszakin egy fényszóróállítás volt és semmi más!!!! Már 2x intettek le utcán, hogy megveszik helyben! Muszáj voltam egy új autó árát mondani, hogy lekopjanak. Szóval még sokáig megmarad és csak menni fog, menni fog, ..... A 2-vel korábbi gazdája rakta rendbe a gépet, örök hálám neki, hogy egy "új" régi autót vezethetek!

mallac 2012.04.16. 20:46:07

@SzélsebesVelorex: Hát lehet hogy a formáját szokni kell egy kicsit, de ár/érték arányban verhetetlen volt pár éve.Fürge és takarékos kocsi.

scs_ 2012.04.16. 21:07:36

@Csikós Zsolt: köszi, de a turbo az olyan, hogy inkább kihagyom... a szívó motorok mindig is jobban tetszettek.

WSZABI 2012.04.16. 22:26:05

@Ádán: @Ádán: De könnyű! Én holnap után megyek az enyémért (bal1) ürömre :D
Tetszetős az avatarod! Hol tart a projekt?

etwas kultur muss sein 2012.04.16. 23:14:01

@mallac: Nem vitatom, hogy jó kocsi. Viszont azt gondolom, hogy a Suzuki legnagyobb hibája, hogy az itt eltöltött 20 év alatt nem volt képes előállni egy autó formájú autóval. Egy olyannal, ami mellé büszkén állhat oda a tulaj, még ha csak egy szürke igavonó is valójában. Pl Oktavia, Golf, Passat, Astra, Vectra, Bora, Corolla, 323, 626 stb, stb... (Audi, BMW, Merga hármast már nem is említem).

Hakapes 2012.04.16. 23:20:43

Hát ez tényleg baráti ár havonta.
Írhatnátok valamilyen kalaúzt is akkor már az ilyen használt Merci vételhez.
Meg az érdekelne, hogy mikor számít egy Merci luxusautó vételnek és fenntartásnak, és mikor gazdaságosnak?
Meg azt a tudást, amit te beleteszel azzal, hogy értesz hozzá, és nem vágnak át, sem vételkor, sem szervízben, azt is jó lenne forintosítani. Hogyha én nem értek hozzá ilyen szinten, akkor mennyit számoljak rá még pluszban.
Köszi!

poiuz429 2012.04.16. 23:33:07

Azért azt, hozzá kell tenni, hogy átlagember szinten a szervizköltségeket fel lehet szorozni tetszőleges összeggel, mert minden szerelő lehúzós, ha lámával áll szemben.
Pár példa saját környezetemből, magánszerelőkkel:
-fojtószeleptisztítás(~3000,-) helyett csere(~60000,-) =20x szorzó (nem volt alapjárat)
-hengerfejjavítás(50000,-) helyett motorgenerál(300000,-) =6x szorzó (füstölt az autó, bontóban hozzáértő kb. 60E-ért vesz egy jó motort)
-elektromos hibánál találgatásos javítás =?x szorzó
-stb...

Tehát aki profin ért az autókhoz annak megéri a régi, de aki nem ért hozzá -és nincs profi szerelő jóbarátja- annak akár anyagi csődhöz is vezethet és -típustól függően- akár egy új Swift árát is ráköltheti.

poiuz429 2012.04.16. 23:42:56

@Csikós Zsolt: szerintem a Suzuki-pálda veri ki a biztosítékot. A Suzuki tulajdonsok agresszivitása már-már BMW-s magasságokban ér.
Legközeleb inkább írj Thaliat vagy Cliot példának.

Krisi 2012.04.16. 23:55:30

@kultúrpesszimista: "Egy 20+ éves Fiattal, Alfával, Citroennel nem valószínű. (Sőt.) Egy némettel, svéddel, japánnal, esetleg jobban karbantartott franciával simán lehet esélyed erre!"

1: a Citroen nem francia? :)
2: csipkebokor vessző
3: egy 20+ éves autónál marhára nem az számít, hogy milyen gyártmányú, hanem hogy hogyan volt karbantartva és szerelve az elmúlt években.
100x nyugodtabban használnék bármilyen huszonéves rendesen karbantartott és szakértő által szervizelt Fiatot, Alfát vagy Citroent, mint egy ismeretlen előéletű svédet, német vagy japánt. hiába volt jó autó 20 éve, ha közben a magyar kisipari kókányolás áldozata lett.

Persze nem panaszkodok, örülök, hogy ennyire a béka segge alatt van pl. az öreg Alfák megítélése, így legalább sikerült egész jó Áron kifognom még anno a 75-ösömet. szóval éljenek az előítéletek :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.17. 01:30:04

@Amos: Nem lehet, hogy te vetted meg Hans-ot? :D

Az a kocsi pedig nagyon szép volt kívül belül...nekem nagyon teccett, de akkoriban esélyem se lett volna olyanra...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.17. 01:36:50

@poiuz429: nagyon igaz, amit mondasz.Magyarországon muszáj mindenkinek ezermesternek lenni, mert az van megcsinálva jól, amit te csinálsz meg magad.Már persze ha értesz hozzá.
Külföldiában is jó, ha ért az ember ehhez-ahhoz.Nem feltétlenül azért, mert átvernek; hanem mert a szolgáltatási árak 5-10-15 x annyiba kerülnek.És nem, 10x-15x annyit nem keresnek az emberek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 06:31:38

@geegee: Meg már csak azért is érdemes képben lenni, mert elég egyszerű utánaolvasni a dolgoknak manapság.
Különben az én autómon kb. 5 csavar a légszűrőcsere. Izzócsere csavarhúzó nélkül. Folyadékszinteket a régebbi vasakon 3 perc megnézni. Ezeket bárki meg tudja tenni, ha van agya. Persze ez egyre kevésbé jellemző.

Shadowbull 2012.04.17. 07:32:49

egyebkent most jut eszembe, hogy a kollegam orokolt nehany honapja a nagybatyjatol egy ehhez hasonlo 190-es Mercit. A kulonbseg csak az, hogy abban alig van kilometer, es teljesen patent allapotban van. Az oregur alig hasznalta. Ja es elso tulajdonos volt :)

A srac ugyan nem veteranbuzi, es plane nem gerjed a Mercikre, de megtartja, mert annyira jo allapotban van.

A Csikos szerintem barki fel vesejet odaadna a szerkesztosegbol azert az autoert :)

mallac 2012.04.17. 18:53:02

@SzélsebesVelorex: A suzuki nemigen gyárt hosszabb autókat,jellemzően kiskocsikat készítettek.Ez a profiljuk.Van most ez a Kizashi próbálkozás,ez jó lenne, de ezt meg reménytelenül túlárazták.Formailag egyébként szerintem jól sikerült a swift II.illetve a grand vitara.

ratsche (törölt) 2012.04.17. 19:47:13

@mallac: Dehogy árazták túl. A Kizashi kizárólag teljes felszereltséggel kapható, ebben benne van a xenon, multikormány, tetőablak, elektromosan állítható bőrülések, klíma, 18as alufelnik, tolatóradar, hét légzsák, ESP. 461 literes csomagtartó, dönthető hátsó ülések - azért ez nem kevés. A drágábbik verzió ráadásul összkerekes is.

Akik éveken át pampogtak, hogy "mé nincs minden extra benne az autókban alapból", azok most pofázás helyett kegyeskedjenek a Suzuki kasszájához fáradni.

Ádán 2012.04.17. 21:33:12

@WSZABI: Egyre jobbak. Amikor láttad a kombit, még rossz volt a fűtése. A fűtés dobozt kellett kiszedni, kitisztítani. Azóta bajnok a fűtés, hűtés. Asszem, láttad már: kepfeltoltes.hu/view/110921/IMG_1636_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Én is voltam Ürömön 124-es kormányműért.

Spanish VVax 2012.04.18. 11:49:39

@Dr. GGG77: Anyukád a "sötétzöldkém". Ha nem tudsz tisztelettel megszólitani valakit akkor kussolj paraszt.

mercedesbenz 2012.04.18. 12:15:22

Érdeklődésselm olvastam a MB 190 cikket. nekem 28 éves autóm van 400 e km-el. Most kezdődnek az apróbb "neveletlenségek. Pl. A motortartó gumiharang kiszakadt, kicseréltettem, és ettől nagyon remegni, rezonálni kezdett az autó. Azt ajánlották hogy hidraulikus csillapítású motortartó kellen beleszerelni, de ahhoz másik tip. motortartó nyúlvány kellene. Pappasnál vállukat vonogattaák, néztek a levegőbe. Kérem ha vki tudna segíteni, hollehet ilyen használt motrotarót venni és akár a hozzá tartozó hidraulikus csillapítót jeleez.
Az autó egyébként jó, télen a hegyekbe járok vele síelni, a -20 fokban annyi hogy 2x kell izzítani és elindul.
Ha belepi a hó, finoman leseprem, bejutok az utastérbe, beindítom és max.ra a szellőzőmotort és 10 perc alatt kiolvasztja magát. Városban 7 l színe sötétkék. Hasznos autó.

Áron_1-5-3-6-2-4 2012.05.16. 16:21:43

@mercedesbenz: Én az e-bayen szoktam alkatrészeket vásárolni az én Mercedes-autóimhoz. Az alkatrész számával legtöbbször megtalálom amit keresek. Ráadásul olcsóbb mint itt nálunk Svédországban.
süti beállítások módosítása