A feleség felemeli a hangját

  2009. március 11. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat fiat 500

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


"Szervizautó miatt nem illik reklamálni. Főleg akkor nem, ha az a férjemé. Az alábbi sorokat egy héttel ezelőtt írtam, amikor egy napra megkaptam használatra a Pandát, családunk szervizkocsiját. Hála Istennek, másnap már Zsolt ment vele, én átültem a frissen rendberakott kombi Mercibe, azaz Erába" - Massányi Katalin, a feleség.

 

Nem tudom, másoknál hogyan zajlik egy átlagos hétköznap reggel, de nálunk szinte mindig rohanás. Akinek legalább két kicsi, ovis gyereke van, biztosan megért. „Vedd már fel a cipődet!” „Tedd le a játékot, menni kell az oviba!” „Még mindig nincs rajtad a kabát?” Ilyen, és ehhez hasonló kérdések tucatszám hangzanak el egy reggelen, főleg azért, mert az első kérések hatástalanok, mintha megsüketült volna a gyerek. Sok szülő szerint ebben a korban szelektív hallás alakul ki a kicsiknél. A „Kérsz egy kis csokit?” kérdésre azonnal reagálnak.

Ez is egy ilyen átlagos reggel volt. Egy kicsit talán mégis stresszesebb, mert a tornaóra miatt a szokásosnál is hamarabb kellett bemenni az oviba. Ebben a kapkodásban kaptam meg a fontos instrukciókat Pandánkhoz. „Tudod, hidegen elengedi alapjáraton a benzint, ezért nyomkodni kell a gázt. De nem lassan, komótosan, hanem gyorsan, tá-tá-tá-tá. Szívató kihúz, de ne felejtsd el visszatolni, ne bőgjön feleslegesen a motor.”

Persze, persze menni fog valahogy. Remélem. Mi jöhet még? És akkor a tornazsák száját összehúzó madzag műanyag bigyójára lépek zokniban. A francba, ennél csak az volt rosszabb, amikor egy matchboxokhoz méretezett (8 mm magas) műanyag útterelő bójára léptem teljes testsúlyommal, amit akkor nagyon soknak éreztem.

Végre kész mindenki, irány az autó. Ma tehát Zsolt autójával megyünk, mert az enyémet leviszi munka után a Kareszhoz szervizelni az Era helyett. Még jó, hogy a gyerekek (is) szeretik. Az ajtóból gondoskodó és aggódó kedvesem utánam kiált. „Indítsd be, mielőtt berakod a gyerekeket.”

Jó, akkor várjatok a kocsi előtt, esetleg menjetek vissza a járdára, mondom, mire Norbi hanyatt esik és üvölteni kezd. Mindjárt kész, ne mozduljatok. Próbálom felidézni az imént kapott használati útmutató részleteit. Szívató ki, rugdosás, indítás és közben is rugdosás. Vagy nem? Előbb rugdosás, indítás, ha elkapta szívató ki. Hogy is mondta? Már nem áll az ajtóban, kérdezni nem megyek vissza, ma reggel másodszor lettem csuromvizes. Megzavarodva próbálok életet lehelni a kicsikébe, de nem igazán akarja a hidegben. Csak nehogy lemerüljön az akku. Hagyom ébredezni és inkább mégis beültetem a gyerekeket. Háromajtós autóba, pláne, ha ekkora, nem egyszerű bepréselni és bekötni a gyerekeket a gyerekülésekbe, de sikerül.

Na lássuk, nem adom fel, mégiscsak ciki lenne egy autós újságíró feleségének, ha nem tudná beindítani a férje kocsiját. Volt nekem már Fiat 500-asom, nem is túl régen, néha hidegben az is nehezen kapta el, de végül mindig beindult. És akkor hallgatok inkább az ösztöneimre, meg a fülemre. Szívatóval nem indult, ezért a nélkül sokszori rugdosásra próbálom. És igen! Most már csak életben kellene tartani. Eszembe jut, hogy az is elhangzott, ez a nehezebb feladat. Rugdosok, amilyen gyorsan csak lehet, kicsit kihúzom a szívatót, az ordító motorhangra lassan és finoman, már amennyire egy ilyen régi autónál lehet, visszatolom és leáll, pedig rugdosom szorgalmasan.

Kezdhetem elölről az egészet. Talán harmadszorra teljesül a vágyam. El kéne indulni végre. Bakkecske módra kirángatjuk magunkat a hóból, és akkor kapom az első kritikát. Apának ez jobban ment, ő nem rugdosta ennyire. Köszi Bálint, nekem nem megy úgy. Valahogy elugrándozunk a főútig, próbálom váltásoknál a jobb lábammal nyomni a féket és a gázt is, nehogy leálljon a motor, de nem mindig sikerül. Az 500-asban közelebb voltak a pedálok, annál jobban ment. Milyen szerencse, hogy nem hordok magassarkút, most biztosan letörne a sarka.

Kezd melegebb lenni a motor, kicsi szívató van még rajta, de amikor folyamatosan haladunk, inkább visszatolom. Huuuuuuuuh megyünk, minden rendben. Végül is nem is volt olyan nehéz, kicsit rá kell érezni a dolgokra. Ha végre jönne a tavasz, egy kis meleg, kinyithatnánk a tetőt is, az lenne jó. Norbi is ezen gondolkozik, megkérdezi, hogy kinyitjuk-e.

Ha a tavasz nem is hozza, a jól megcsinált fűtőrendszer ontja a forró levegőt. Az egyik kanyar után valami furán zörögni kezd hátul. Alapvetően sok minden zörög, de azok megszokott zajok. Bálint hátrahajolva ellenőrzi a csomagtérajtót, az zárva, így levonja a következtetést. „Szerintem a kipufogó zörög, lehet, hogy leszakadt.”

Semmi gond, majd az ovinál megnézzük, mondom, és próbálok nem túl idegesnek tűnni, de szerencsére, ahogy megjelent, el is tűnik a zaj. Innentől sima az út, csak azt nem tudom megszokni, hogy mindenki a fenekemben jön. Mi a franc bajuk van ezeknek, igazán nem megyek lassan. Na igen, elszoktam a csapott hátú kocsiktól, kicsit nyomasztó ez.

Oviba be, ki, parkolás a Mexikói útnál, megy minden, mint a karikacsapás.

Munka után már a földalatti végállomásától görcsöl a gyomrom, de lehet, hogy csak az ebédre evett rakott karfiollal volt egy kis gond, az autóval talán most nem lesz. A reggel bejött módszerrel indítom, és valahogy egészen hamar sikerül most életben tartani. Hurrá! A bakkecske persze most is ugratja az autót, de szerencsére ezt csak két fiatal srác látja. Ők viszont örülnek, hogy erősítem a „női vezetők” táborát.

Kicsit élvezni is akarom a Pandát, ezért a huplis úton megyek az ovi felé. Pandácskával sokkal jobbak ezek a kis ugratók, mint a 190D-vel. Ebben az autóban az 50 km/h is száguldásnak tűnik. Oviba be, ki, elindulással semmi baj, persze, meleg a motor. Pechemre ma estére sikerült összehozni egy kis gyerekes szülinapozást egy barátnőmnél, aki körülbelül 20 percre lakik, lehet, hogy hazafelé nem lesz egyszerű. Miközben felé tartunk a gyerekekkel, azon filózok, hogy ha keveset maradunk, nem hűl ki annyira a motor. Sajnos azonban hónapok óta nem találkoztunk, gyorsan múlik az idő, és én még nem törődök vele, hogy ennek böjtje lesz.

Szerencsére viszonylag könnyen beindul, és még az alapjáratot is sikerül megtartani, de tiszta pára az ablak, így nem indulhatunk el. Bálint megint a segítségemre siet. „Anya ablakot kéne törölnöd, hogy kiláss.” Köszi Bálintom, kár, hogy belül nincs ablaktörlő. A hátsó ülésről biztos nem látta jól, hogy miért nem látni ki. Indulás. A bakkecske még mindig jól érzi magát, kedves kis autó ez, nem akarja elveszíteni. Bálint kedvesen megjegyzi, hogy apának sokkal jobban megy a Panda vezetése, és ő nem rugdossa annyit a gázt, nem ugrándozik az autó sem. Próbáljuk megfejteni a rejtélyt, mi lehet velem a baj?

És akkor Bálint hirtelen megvilágosodik. „Szerintem megszokta a Panda, hogy apa a gazdája. Őt jobban szereti.” Hehe, persze.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr90996501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vwfun 2009.03.12. 03:28:09

óriási nagy puszika :)

ismét jót mosolyogtam :)

köszönöm!

szomjasferi · http://szomjasferi.blog.hu 2009.03.12. 04:56:26

@McK:
"De valljuk be,100 hölgyből egy szeretne 190D Mercit magának,.."

Sajnos ezt az a 100ból egyetlen hölgyet én sem találtam meg, mert a párom 123ast szeretne, de sajnos a melója miatt egy pár éves kocsi kell neki, azzal jár.
Én meg citroen párti vagyok. ZX-em van.

Tehát csak jól kell választani.

Ciri 2009.03.12. 05:39:41

Zsolt:
Ismét emelem kalapom!...bár ez most inkább párodnak jár.

Aranyos posz(t), Kati szép,benzinvérű és okos, csemeték szintén nagyon aranyosak! (na nem is hasonlítanak rád! :D)

Viszont ha a Pandácskut meg kellene semmisíteni... tudod, rám számíthatsz! :DD
Gyufát, benzint viszek...:D

Jajj, de utálom ezt a kocsit, már már fóbia. :DD

zöldi 2009.03.12. 07:00:17

Kati!

Évezetes volt, írjál sűrűbben. Mondjuk a Vesparól nem volt még... Édesapádat is rávehetnéd. Lehetne mondjuk gőzgépes post is :D

Rotox 2009.03.12. 07:54:41

Életem első hozzászólása, nem bírtam tovább. Csikós család, Istenek vagytok! Nagypapa, Anyuka, Apuka (bocs :-)), Gyerekek mindannyian.

Várom a cikket az ovisoktól is.

Afféle de ja vu érzés volt olvasni; mint amikor a feleségem a kétéves Fiesta helyett a 19 éves Skodával viszi a mi ovisainkat.

Mégegyszer gratulálok, és visszamenőleg a robogós Európai körutas cikkért is.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.03.12. 07:59:23

"Várom a cikket az ovisoktól is."

Pont ezt akartam írni.

Nyilván van ott valami a levegőben felétek, hogy ilyen írások születnek :)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:20:00

@saki05:
Van bőven. Nem volt kötelező ide bekattintanod éjjel felé. Olvass más oldalakon éjjel élesedő cikkeket. Gyanítom keresgélni fogsz egy darabig, találsz majd egy kétsoros hírt a Chevy Spark új lökhárítójáról max...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:21:07

@GYUSZI BACSI:
Igen, nem is mondta a Péter, hogy ő találta ki. Csak mi tudjuk, hogy ő terjesztette el.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:22:52

@ccorsa:
Az öt kilométerre levő óvodáig, hátsó utakon? Mások biciklivel járnak... Mi is csak azért nem, mert a Norbi túl kicsi. A helyedben az utcára sem mennék, mert néha leesik egy zongora fentről :-) Ritka, de sose tudhassa az ember...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:26:13

@saki05:
Jó volt a TC-reklám? :-) Valahová mégiscsak be kell szúrni, itt volt a felület...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:30:48

@davidson:
Ó, neked kellett volna beszúrnom a szegény saki05-nek elnyomott TC-reklámot...

Totalcar, napi ötször frissül! Éjjel-nappal kattintson ránk!

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:32:46

@Gomulka Béla:
Érdekes, nekem előbbi nyele a számból szokott kilátszani... Azért tartok sublert, hogy inkább azt vegyék észre :-)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:34:51

@kkn:
Ez jó volt, ez az öreglányos. Fergetegesen nehéz és senki által nem szeretett dédink rendre ugyanezt csinálta éjszakába nyúlóan. Utána meg rikácsolt, hogy hát ezek miket művelnek!...

Ez ide teszi, az oda, és közben mindenféléket mondanak... :-)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:38:34

@Ciri:
Neked írjuk ezeket a posztokat. Csak neked... Meg edelweissnek, de ő mostanában hallgat :-)

szófogadatlan prókátor 2009.03.12. 08:55:12

Köszönöm Kati! Régóta vártam már egy írást Tőled, és megérte várni, kérek még!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 08:55:30

Ez kellett, jó poszt volt.

A 190-es Merci karosszériázni megy?

Szabi01 2009.03.12. 09:15:37

@Mammut8: Ilyen névvel inkább ne nyelvészkedj! :-)

tamil 2009.03.12. 09:30:27

Na ha már végképp elmentünk az autószerelő szakis blog irányba, én is szívesen venném, ha Erán és Pandán kívül más típusok is képbe kerülnének. Esetleg nem a saját autóparkból.Sok "lelkes" rom vár még rá, hogy írjanak róla. Meg azok akiknek van, vagy szerencsésebb esetben :) volt ilyenje.

mv3 2009.03.12. 09:32:25

Érdekes, miért vannak a nők alapban 206-swift-katicabogár pályára állítva. Persze, ha akarja ok, de ha nem, miért ez a konvenció? Ha a könnyebb napi használhatóságot jelöljük meg, van egy halom rosszul vezető, az autót nem érző férfi is, mi több, láttam már taxist zavarbaejtően parkolni.

Nekünk egy családi autónk van, egy 124-es. A feleségemet leginkább hidegen hagyják az autók, így azt sem figyeli, mely márkából, melyik az aktuálisan futó modellpaletta.

Legnagyobb örömömre, az összes eddigi autónk közül ezt szereti a legjobban vezetni. A helyén valónak talál benne mindent, szereti a vezetési hangulatot, a masszivitását és mint "extraként" említette, megnyugtató bentről a csillagra nézni :o)

Magamnak tuti előbb vennék kisautót, mint a feleségemnek. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy veszek munkába járni egy vászontetejű twingot (190 vagyok, mégis elférek benne, mondjuk ebben az esetben kétszemélyes), a feleségem a gyerekekkel pedig használja a nagyobb kocsit.

mv3 2009.03.12. 09:38:13

Mindezt, arra értettem, hogy ha MKati 190-esezni akar, akkor ne kelljen egy 206-osban megfelelnie a cuki elvárásoknak.

mv3 2009.03.12. 09:40:13

Egyébként a Csikós-Flottában szerintem ez a Panda pont a helyén van: a hétköznapokban tartalék mindenes, egyéb esetekben meg vászontetős élvezeti cikk:o))

Rocko- 2009.03.12. 09:40:55

látom családi hagyomány az autóbuzéria.
és ilyen helyre születni kell, szóval jó sorsuk lesz a gyermekeknek. :)

és még egy "vegyél már egy normális, új, mûködô autót, ezt meg dobd a bontóba" jellegû komment, arra küldöm a hitelintézeteket h az ükunokáikig jelzálogozzák az összes vagyonukat.

w211 2009.03.12. 09:45:49

Tiszelt Katika,örülök hogy végre megismehettük,nagyon tetszett az írás!Nálunk a szervízcar egy Lada Niva,porlasztós,ha nagy a hó,ami most volt,azzal jáunk.Feleségem a múltkor lement vele a boltba,előtte bemelegítettem a motort,hív egy óa múlva,hogy nem indul,menjek érte. Mondom szivassa meg,erre elküld a fenébe hogy Ő nem szivat,és már fázik!!! Aztán elmagyaráztam mi az a szivató,egyből beindult a niva. Lelke van,azt mondta.Lehet. Csak kérdezem,nem gyanús kicsit,hogy Zsolti egye többet jár Viszre?? Szerintem azzal a "kazánnal"valamit terveznek!!!!!!
Legyünk résen,tisztelettel: Herczegh Tamás
U.I: Várjuk további cikkeit

Frunkp 2009.03.12. 10:07:29

Reggeli hidegindításról fater régi alfa 146-osa ugrik be nekem,amit télen néha igencsak nehéz volt feltámasztani.Egy kis kisérletezgetés után viszont meglett a trükk: motortér nyit, és a megfelelő helyre egy vödör gőzölgő víz (persze elktronikára vigyázva)... Nem kifinomult,nem gépészhez méltó, de működött :)

dennisthemenace 2009.03.12. 10:21:12

@MKati: Nem mondtam,hogy nincsenek kivetelek.Nekem van egy Argentam,nincs az a no,akinek engednem vezetni.(na jo,ferfi sem).De igazandibol egy idosebb fiat elvarja,hgy butykolos gazdaja legyen,ami nem kimondottan noi jellemzo...

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 10:53:29

egészséges kockázat ide vagy oda, azért néztem pár nagyot a kicsi autó + hó + fék-gáz egyszerre nyomogatása + gyerekek hátul kombóra.

lehet védeni a kocsit, de lenyeltem volna ha egy korábbi posztra fordított idő helyett működőképessé varázsolódik a kocsi legalább annyira, hogy alapvető életvédelmi szempontokat kielégítsen.

szerintem ez fék-gáz kombóra nem áll fenn, még akkor is ha egyébként kúlul hangzik egy női vezetőtől.

Ciri 2009.03.12. 11:14:11

@Csikós Zsolt:
Ó, köszi köszi!

Meg vagyok tisztelve! :DDD

Csikós Zsolt 2009.03.12. 11:24:21

@w211:
Készül a Mars-rakéta... Csak még nem fér bele elég szerszám. Pedig eldöntöttük, hogy a nagy Co-hegesztőt azért itthon hagyjuk.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 11:33:38

@Csikós Zsolt:

Az a baj, hogy én már láttam ilyen, illetve ehhez hasonló kazánt tényleg elrepülni. Előtte nem hittem volna el, hogy a B30-as téglafalat képes majdnem teljesen átütni egy leszakadó vascső:)

bigpond 2009.03.12. 11:34:06

Lapa
nekem volt egyszer egy trabantom, ha lejtnek lefele mentem vagy fekeztem azonnal leallt, nem volt alapjarat.
a fek es gaz egyszerre kombinacio rutinna valt, kicsit pumpalni kellett ,hogy legyen alapjarat. nem egy hajmereszto mutatvany, ha en is meg tudtam csinalni. persze ehhez az kell, hogy a pedalok kezre(labra) alljanak, nem tudom a pandan hogy van.
a karbival volt valami gebasz mar uj koratol es soha nem tudta(vagy akarta) megjavitani senki.

diablos 2009.03.12. 11:37:21

Minden olyan nagyokos, aki itt ócsárolja a klasszikus olasz technikát -de persze ő maga már injektoron nőtt fel,-tudomására szeretném hozni, hogy ennél az autónál a motorvezérlő számítógép + a szenzorok bele vannak építve a gazdi lábába, fülébe, ülepébe!
Tehát, aki nem boldogul el egy ilyen ördögi szerkezet vezetésével, inkább járjon kétlábon!!!
KATINAK köszönet a POSZ - ért!
Az urának meg azért, mert osztozik a sikerben és hagyja érvényesülni!
Ui.: Az én 73 éves é.anyám is simán elboldogult anno 500-al, 601-el, 353-al, 2108-al nap mint nap!:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 11:49:22

Ez furcsa ám, mikor 17 évesen megkaptam az akkor már csak munkásautónak használt, egyébként mindig hűen szolgáló 1.1-es Fiat Uno-t akkor már nagyon más nem ült bele rajtam kívül.

Aztán egyszer a fateromnak kellett, de nem indul el neki, még véletlenül sem, pedig korábban ő tanított meg arra, hogy miként indítsam.

Nekem pöccre indult, gond nélkül. Igaz, tudni kellett, hogy a gázt meddig érdemes rugdosni és a szívatót csak félig kihúzni, mert akkor hamar ment.

Egyik barátom se tudta vezetni, pedig többen próbálták. Amikor én vezettem, akkor olyan votl, mitn a kezes bárány. A saját hibájából sose hagyott az út szélén(kétszer kifogyott a benzin. Nagyon imádtam, pedig egy roncs volt.

MKati 2009.03.12. 11:50:30

@lapa: Ez a fék-gáz dolog megtanulható. Én az 500-as Fiatommal elég hamar belejöttem, ráadásul ott még kuplung-gázfröccs-kupung is volt a műveletben visszaváltáskor hidegen.
Egyébként sebességkorlátozott övezetben lakunk (30km/h), mire kiértünk az 50-es útra már nem volt erre szükség.:-)

yeti 2009.03.12. 12:00:32

@Csikós Zsolt: Ha már arra jártok tákoljátok meg a Spirit Mars-járót.Egy kis gyorskötegelő,szigetelőszalag,reszelés a dűznin és a Nasa örökké hálás lesz:)

Teleszkop 2009.03.12. 12:15:29

Újabb élvezetes cikk, mondjuk én elfogult is vagyok, ilyen Pandát akartam mászkálósnak, de gratulálok az íráshoz is, nagyon élvezetes beszámoló!

És annyira tipikus öregautós :) Egyszer-egyszer előfordult, hogy bátyám kölcsön akarta kérni valamelyik kocsit; ha a Kadett GSi-ről volt szó, így szóltak az instrukciók: jó, vidd csak, de vigyázz az elejére, mert eléggé lent van, fekvőrendőrökön csak keresztbe, óvatosan a kátyúkkal és erősen fogd a kormányt mert megvezetnek rendesen!

C Kadett esetében: ok, vidd csak, de figyelj rá, mert kézi szívatós, szóval gyújtás, párszor nyomd le a gázt, aztán húzd ki a szívatót, aztán indítózz, de már ne lépj a gázra, ha beindul óvatosan told vissza a feléig aztán érzésre folyamatosan.. figyelj váltásoknál, mert hidegen nehezen veszi és csak 4 sebesség, ne válts ötödikbe.. huppanókon csak óvatosan, lassan, tartsd a lában a gázon mert lefullad, amúgy nem nehéz..

... végül egyik autót sem vitte el soha :D

Coupeboy 2009.03.12. 12:19:23

Teljesen jó ez a panda.Nekem kéne:D a Fiatoknak lelke van:)Jó a poszt, gratula érte:)

MKati 2009.03.12. 12:21:38

@scheerti: Nem sajnos, arra még nincs pénz. Egyelőre a minimális, fontos javításokon esett át. (Pl. váltó, hűtőcsere, központi zár, stb.)

dennisthemenace 2009.03.12. 12:37:32

@diablos: Csak egy valami,ami eszembe jutott az injektor kapcsan.1981-tol a 131,132,Argenta motorjain(2ooocm),hengerenkenti Bosch elektromos befecskendezes volt.Nagynevu gyartok meg jobb esetben is a K-jetronicot alkalmaztak meg akkor...

lanciabacci 2009.03.12. 13:25:54

Granulálok, feleséget is jól választottál, nem csak autó(ka)t. Valaki vagy vágja, vagy nem.

lanciabacci 2009.03.12. 13:26:55

Annak idején, 92 táján, az idős BMW-s rokon Genfben könyörgött, hogy kicsit vezethesse a 127-emet és aztán velem jött fel inkább a hegyekbe is a J1-en. Láthatóan nagyon élvezte. Lehetett is, ott még mindent a sofőr csinált.

Mellesleg a fotonbomba után is csak ezek fognak majd működni... :)

lanciabacci 2009.03.12. 13:30:21

@dennisthemenace:
Nekem volt ilyen motorom és nagyon jó is volt, de központi és nem hengerenkéti az a befecsi. Bosch L-Jetronic mellesleg, a K-nál szerintem (is) lényegesen jobb egyébként.

FAStra 2009.03.12. 13:47:44

Nekem is volt egy fiat ritmom 1.7-es dízel. Azzal is minden reggel, amikor hideg volt (ami kb -1 fokot jelent) akkor vízmelegítés, és blokknyakonöntés, persze elektromos cuccokra vigyázni, mer már csak a tüzijáték hiányzott az idegesség mellé, hogy indul-e. Mondjuk nagyon nem szerettem, még lehet örültem is volna neki, ha augusztus 20-át megyszégyenítő módon múlt volna ki :P többet volt amúgyis szervízben mint használva. amennyit ráköltöttem, annyiból vehettem volna egy autót.
jah, és 25ezerért adtam tovább, csak vigyék...

zee944t 2009.03.12. 14:00:03

Csikósnak hozzá illő, értelmes tekintetű, harmonikus külsejű felesége van.

Bata88 2009.03.12. 14:39:51

Kedves Csikós Zsolt!

Élvezetes volt olvasni, netán a felesége is újságíró? Életszerű közvetítés volt, nekem bár nincs gyermekem, de átérzem, mert én is ilyen voltam:) Egész ügyesen bánt a Pandával:)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 14:48:10

@MKati: minden megtanulható, de műszakin ugye nézik pl a kormány holtjátékot, mert az a tizedmásodperc plusz nem szerencsés. meg az se ha egy felesleges és relatíve komplex műveletre fordítódik a figyelem egy része. pont nemrég olvastam a legújabb kísérletekről, miszerint az agy messze nem multitaskol annyira jól rövid időtávon belül, mint korábban hitték.

nem magad miatt írtam elsősorban, hanem mert a 30-as karikánál 60-nal szembejövő ízirájder ellen jól jöhet a plusz reakcióidő. nem beszélve a dolog pedagógiailag is megkérdőjelezhető voltáról. "internetbe vót, hogy még egy nő is elvezet így egy kocsit, nehogymá énne...".

teljes a béke, csak a rend vagy nagyzolósan a társadalmi felelősség kedvéért böfögtem be. még aludtam is rá egyet.

.Adrián. 2009.03.12. 14:50:59

@Csikós Zsolt:

Nem pont, általánosságban gondoltam :)

Forest (törölt) 2009.03.12. 14:55:38

Aki a technikát szapulja, csak annyit tennék hozzá, hogy a honvédségnél a kopaszok (rutintalanok) biztonsági okokból mindig a jobb teherautókat kapták, az öreg rutinos rókák meg simán megszívatták őket a kormányváltós billencsekkel :)
Ennyit erről.
Persze jó dolog a computer, mert sok mindent rá lehet fogni a szervizben, a looser úgysem tudja kontrollálni hogy mennyiben mond igazat a munkafelvevő, csak fizet, fizet, és fizet..
Nem véletlen hogy erre halad a világ...

gnme 2009.03.12. 15:05:17

- Ki a fasza gyerek, K... te tudod?

- Te vagy a fasza gyerek, Zsolti én tudom!

:)

sz.kupac 2009.03.12. 15:18:56

MKati: A kezét csokolom kedves hölgyem . Jó ez az iromány és, hogy a csiráját is eltapossuk a féreértéseknek én nagy általánoságban írtam. Arrol ,hogy az ember a kinlodást( boszuságot) megmagyarázva ( pl. ne mond nekem azt ,hogy hiányzik az életedböl az inditási tornagyakorlat ) lelket gondol élettelen dolgokba(tárgyakba ,jármű stb). Majd igy önmagát igazolván boldogságtol ragyogó arcocskával ,tovadurrog a jármüvével. Nos ezzel eddig nincs is baj . De mikor ezt a töketlen gyártok reklámfogásként tálalják ( és nem mint hozánemértési inpotenciát) nos az már undorittó. Amugy szeretném ha többet irnál(már ha tegezhetem?)ugyanis aranyos irás volt. További sok sikert . D.A.M.(alias s.kupac)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:50:37

@Bata88:
Nem, dehogy, városépítész. Ő tud írni, én nem tudok városépítni, ez van.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:58:07

@lapa:
Ha minden másodpercben odafigyelnénk a társadalmi felelősségre, kimúlna a Belsőség. Kimúlna a Vélemény rovat. Elvesznének a szubjektív megállapítások a cikkekből. Egy falanszterben élnénk.

Ivásra, lopásra, csalásra, mások anyjának a megerőszakolására nem buzdítunk, sőt, még azt se csináljuk, mint amit nagyon is szokás Magyarországon a médiában - mintafiúknak(-lányoknak) tettetni magunkat, nagy érzelmekkel, felelősségteljes állampolgári tudattal, aztán kiderülne, hogy privátban öv nélkül, részegen, stb. autózunk, átverünk, adót csalunk, más nőjét/pasiját elszedjük, satöbbi. Próbálunk emberek lenni, annyira, amennyire valóban azok vagyunk.

Ha ez fáj, olvasgassál Őrtornyot, vagy valami vallási magazint, esetleg bármit a Story magazint körülvevő okádékból az újságosstandon. Ha az nem tetszik, itt sajnos csak ez van. Bűnözők, felelőtlenek, agyatlan, környezetpusztitó punkok, ömlesztve, nagy mennyiségben, szájkosár és póráz nélkül. Én privátban úgy gondolom, hogy sajnos már nem eléggé.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:59:49

@lapa:
Egyébként nem a néhány tizedmásodpercnyi reakcióidő-kiesés miat nézik a kormányholtjátékot, hanem mert rettentő bizonytalan lesz tőle az autó, önálló életre kel, pláne oldalszélben, nyomvályúban, stb.

DeezL 2009.03.12. 16:02:05

@Mk412:
Ha tudnád nekem mennyi autóm volt...:D

Csikós Zsolt 2009.03.12. 16:02:41

@sz.kupac:
Nem volt itt reklámfogás.

1) szeretjük ezt a szart, amire Fiat Panda van ráírva, csak úgy.
2) ahogy elnézem a forint árfolyamváltozásait, még mindig inkább öt ilyen, mint egyetlen hitellel terhelt hárommilliós autó a lakáskölcsönünk mellé

:-)))

Písz, brada, písz

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.03.12. 17:21:56

ez egy fos. 20 Éves corsánk, 1.3, igaz az injektoros meg automata szivatós, de pöccre indul akármilyen hidegben, és kint áll mindig. Nem kell a gázt se nyomogatni, se fűtést szerelni rajta, mert minden príma. nem kell anyának instrukció, h hogy menjen vele. lehet h 20 évesen lejárt az ideje, de akkor ennek a pandának meg már a temetőben kéne a sírhelyének lejárnia. Bocsi, de ez a véleményem. én biztos nem kínlódnék ilyennel, ha nem muszáj, ha van jobb is.

drowmage 2009.03.12. 17:24:38

Kedves lapa!

Vinnyogva zokogtam a röhögéstől, amíg a történeted olvastam. Ez nagyon ott van. Maga a történet is, előadásmódod is.
A Papírkutyák egy a filmből kimaradt jelentének is elmenne.
Köszönöm, hogy nevethettem egy jót.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 17:26:14

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Kösz, teljesen tétlen voltam, de most végre rávilágítottál mit kellene vele tenni. Magamtól nem mindig megy a gondolkodás, még jó, hogy az embernek vannak jóakarói.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 17:30:01

@lapa:
Nem kell fék-gáz, a Kati parázta túl. Az első öt méteren van rá szükség kb., utána teljesen stabil az alapjára. De mindegy, az a lényeg, hogy a családi vitáinkat 40 ezren megkritizálják. Kezdem becsülni Győzikét, legalábbis azt a képességét, hogy bírja a sok beszólót.

dennisthemenace 2009.03.12. 17:33:19

@lanciabacci: Hengerenkenti,legalabbis az enyem;minden hengernek kulon befecskendezoje van.Tudom,mert atomjaira volt szedve,en raktam ossze...

dennisthemenace 2009.03.12. 17:35:48

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Mi az,hogy injektoros MEG automata szivatos?? Nem igazan ertesz a kocsikhoz,szerintem,inkabb ne kritizalj.Ha nem szereted az oreg autokat,minek olvasod el ezt a posztot??

mm1991 2009.03.12. 17:38:26

Köszönöm! Csodálatos! Köszönöm!
Éppen fáradtan témadolgozatot írtam és akkor "véletlenül" megnéztem a TC-t.
Minden tiszteletem és elismerésem Katié.
Mindig is szerettem a Csikós-féle posztokat, így ez is nagyon tetszett. Youngtimerek forever!!!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 18:20:38

@Csikós Zsolt: ő túlparázta a leírásban, én meg túl paranoid vagyok ilyen szempontból mert gyűrődött már körülöttem bádoglemez bőven.

nem is pont ugyanúgy hangzik a dolog a kiegészítésekkel, mint a e-poszban. sajnálom ha túlzásnak érződik, az addig olvasottak alapján akkor is a fent leírt véleményen lennék.

mondom, béke van részemről, nem szurkapiszka akart lenni, hanem személyes vélemény egy publikus blogban.

az emberek szerintem a sok közzétett személyes infó miatt érzik úgy, hogy "közük van" a dologhoz és hogy "eleget tudnak" ahhoz, hogy "beszóljanak". látod én is beleestem ebbe, pedig nem szokásom. sajnálom, ha ezzel zavart okoztam az Erőben. maradok tisztelettel.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.03.12. 18:42:07

@dennisthemenace: mondjuk, lehet h annyira nem értek hozzá, de annyira igen, h ilyenekről szó nincs az ugyancsak öreg autónkban. És tévedsz, nem utálom az öreg autókat. Csak vannak rossz, és jó konstrukciók, ma is, régen is.

dennisthemenace 2009.03.12. 18:50:11

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nos,az en Fiatom 1983-as,hengerenkenti befecskendezessel.A Volkswagenek a 70-es evektol kaptak injektorokat a szigoru kaliforniai torvenyek miatt.Az oreg autoknak megvan a maguk varazsa,ezert szeretik oket sokan.
Az automata szivato karburatorokon van,az injektornal nincs,mert ott jeladok a homerseklet alapjan varialjak a befecskendezest.

karlov 2009.03.12. 19:13:40

Én meg kifejezetten pozitív dolognak tartom,hogy vannak olyan EMBEREK akik két lábbal a földön járnak és külön tisztelet Katalinnak ("a feleség"),hogy van némi affinitása ,toleranciája a "mi" Csikósunk (Illetve az Ő Csikósa) és szenvedélye iránt.
Nekünk meg kicsit olyan ,mint a Sörgyári kapricsó....
Hiába az élet csupa móka,kacagás.

dennisthemenace 2009.03.12. 19:16:54

@karlov: Na ja;konnyen vigeckedik a Csikos ilyen feleseggel..Probalna az enyemmel,orulne,ha kocsit moshatna,nemhogy meg felujitana..:DDDDDDDD

dennisthemenace 2009.03.12. 19:17:03

@karlov: Na ja;konnyen vigeckedik a Csikos ilyen feleseggel..Probalna az enyemmel,orulne,ha kocsit moshatna,nemhogy meg felujitana..:DDDDDDDD

Csikós Zsolt 2009.03.12. 19:29:00

@dennisthemenace:
Ne hidd, hogy az én virágszálam egy tündér. Ha valami nem tetszik neki, úgy gázol beléd, mint egy T-72-es. Szeretet, egy-egy kis virág, nézd, milyen szép ez a kis kilincs... Lassú, kemény meló, állhatatosnak kell lenni :-)

Krisi 2009.03.12. 19:31:10

Mi lenne, ha a Csikós család Ommm-al elindítana egy TC 2.0-t? Lennének jó kis túraleírások a '60-as évekből, youngtimer szerelések meg színtiszta autóbuzéria, jó lenne nagyon :)
Pár év múlva meg már olvashatjuk a legifjabb Csikóslegények bicikliszereléseit ("aztán szétszedtem a monoblokkot, hát nem valami utángyártott fos volt? És mi van, ha beszorul a kormány oviba menet? De azért az olasz biciklinek lelke van!")
:D

Csikós Zsolt 2009.03.12. 19:38:06

@Krisi:
Hát ez zajlik éppen. Újautó-régiautó, csak minden ömlesztve. Így a legjobb, mindenkinek jut, ami érdekli.

karlov 2009.03.12. 19:42:38

@Krisi: Nem kell mindig kaviár...

DeezL 2009.03.12. 19:54:38

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
sztem ha olyan szar lenne akkor már rég eladták volna vagy a süllyesztőbe lenne a Panda...
Jó rendben a régi Corsa nagyon jó nagyon fasza, nekem is volt anno 92ben, ez volt az első autóm aminek a motorjához nem kellett hozzányúlni bár csak 1 évig volt az enyém,az asszony használta...az is 1.3as volt 60lóerővel,de egy 1.3as benzines Unoval menetteljesítményben alul marad,na meg az h olyan fapados mint az állat..nem vmi kényelmesek az ülései...

DeezL 2009.03.12. 20:00:18

ami meg frankó kényelmes volt a Citroen BX-em volt többek között,ugye hidraulika stb... de az az autó egy nagy lapát szar...itt nálunk a cégnél(Citroen) úgy hívjuk h Ufó autó.. ez nem embereknek való..:D

GGG77 2009.03.12. 20:08:57

Már látom pár év múlva az új családi reality hőseit. :)
Komolyan, öröm olvasni egy ilyen családról!

dennisthemenace 2009.03.12. 20:19:23

@Csikós Zsolt: En ehhez mar oreg vagyok..:) Egyebkent is;oruljon,hogy beulhet..:)

Seca81 2009.03.12. 20:34:41

Király a cikk és a Panda is! Mindig várom a Pandás cikkeket, egy kicsit nosztalgiázom...
Szerethető kis gép, nem kell bántani!

Csikós Zsolt 2009.03.12. 20:46:30

@Seca81:
off:

Csinálom ám az XJ-t gőzerővel. Villaszárak kiegyenesítve, új csúszkák bennük, megvan a festék a Németországból vett első idomhoz, műszer is megjött (vagyonért, de nem volt választásom), most a kormánynyak-csapággyal szívok. A vázból kiszedtem a külső héjakat Dremellel (kis kézi, nagyfordulatú szerszám), de a villahídon lévő, alsó csapágyrészre ráment tegnap 3 órám. Dremel, Flex, véső, csavarhúzó, satu, pörzsölő, mindenféle kombinációban. De a porvédőt meg akartam menteni, mert olyan csapágyat vettem véletlenül, amihez nem volt. Borzalmas meló, most is feketét köhögök föl a fémportól, rettegj, ha a tiédben ez rossz. Nekem még az eredeti '83-as japán volt benne.
Mindig állítsd utána, mindig, akkor sokkal tovább tart, mint ha kotyog, és ütik a gödrök.

zotyesz66 2009.03.12. 21:10:04

Anno a Skoda 120-asumkban volt egy zseniális találmány, a kézzel pumpálható AC pumpa. Szükség is volt rá, mert elengedte a benzint, reggelre a karbi üres volt, oszt lehetett volna félpercekig köszörülni. Így viszont az ember hátrament, fölpumpálta, rárúgott kettőt a gázra és már röfögött is. A Pandában nincs ilyen?
Végülis most mi van az olajnyomással? Még a Merci 170-es cikknél nem volt neki. Meggyógyult? Vennék amúgy vmikor tavasszal egy ilyen dobozt, itt faluhelyen jól jön, ha lovagolni viszem a kölkeimet, sajnálom azon az úton a családi újautót.

DeezL 2009.03.12. 21:48:09

@zotyesz66:
jajj haggyál a Skoda 120assal:D:
nekem volt a kockás lámpásból 3db 120 GLS az első 2 még elment bár azokat is kellett szerelni de nem olyan sűrűn,az utolsó 120 GLS az viszont egy rakás szar lett az utolsó fél évben amig nálam volt...meg rengeteg 120 L is hengerfejes volt.. a 105ösök jobbak voltak én azt mondom.

Gomulka Béla 2009.03.12. 21:51:11

Névadómat, egy Nysát szereltem fel kézi ácépumpa-kisegíto"vel. Arra az izére, amit a motorburkolat leszedése árán lehetett csak elérni (hátratolt orrmotor, ld. még BMW), bálamadzagot ko"to"ztem, és indulás elo"tt azt húzogattam. Nem is kellett hátramenni hozzá.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 22:10:59

@zotyesz66:
Jó helyen tapogatózol, elereszti a benzint. De nem akarom szerelni, motort próbálok összelapátolni tavaszra, meg a zöld állólámpás Mercit vizsgára.

Olajnyomás 10-20 km-en át van. Autópályázni nem szabad vele :-)

mv3 2009.03.12. 22:33:39

Kukken, a tökéletes pár éves s80-asok meg tolnak a belső sávban 200-al, mert annyira le vannak szedálva a benne ülők a külvilágtól, hogy GPS nélkül eltévednének az M3-ason.
Mosolyogva hallgatják Bach muzsikáját ellazult izmokkal, közben fénysebesség. Biztonságos kombináció.

Tapasztalatból tudom, egy ilyen Pandában az ötvenes tempó már egy élvezeti cikk. A 90-ven már kaland.
Szerintem a maga lötyögős mivoltában, és 650 kg-os saját tömegével, még mindig egy vállalhatóbb veszélyforrás, mint egy technikailag alulképzett, 200 Lóerővel éppen tapasztalat nélkül visszaélő kispubi a Hungária körúton.

bigpond 2009.03.13. 04:04:27

"De nem akarom szerelni, motort próbálok összelapátolni tavaszra"

ez bizony kar, szivesen olvasnank egy motorfelujito cikket is. szerintem kapjad szet, es megtudjuk mitol ment el a nyomas. utana meg mindig vehetsz egy masik motort nem?

zotyesz66 2009.03.13. 08:51:58

@DeezL: Nem volt a miénkkel túl sok baj, volt egy év rémálom, de aztán rendbe lett téve és még pár évig szépen ment.
@mv3: bár Pandát nem vezettem, Seat Marbellát igen; olyat béreltünk nászútunkon '93-ban. 120-as tempó lazán. Nagyon tetszett.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.13. 08:52:05

@Csikós Zsolt:

Zsolt, a Kawasaki-val mi van? Tudom, én mindig csak arról kérdezek, de az a legjobb motorod:)

Jamesblond 2009.03.13. 09:29:28

Sok "férfiember" nem is tudja mekkora kincs egy olyan nő, akire rá lehet bízni a gyerekeket. Úgy értem autóval hurcolni ide-oda a városban. Volt régebben egy csajom. Ő simán behajtott volna a pirosnál álló autósorba ha nem szólok neki hogy "kezdhetsz fékezni". Ha megmarad mellettem, sokat szívtam volna miatta egész életemben. A mostani egész ügyes. Sokkal könnyebb vele az élet:) Szerintem a nőket a vezetésképesség terén is lehetne csoportosítani. Aki pedig egy kéziszivatós Pandával két pedált egy lábbal egy időben kezelve viszi a porontyokat etalon. Gratula!

Corsafahrer 2009.03.13. 10:20:45

Szia Kati!
Tetszett a cikk, meg fogom mutatni a feleségemnek, mert

1. talán így ő is talál kedvére való írást a Totalcar-on,

2. elkezdi majd értékelni a C Corsát, amivel a kicsinyt hurcolja naponta bölcsödébe.

Ha van kedved és lehetőséged írj még hasonlókat, talán lehetne a TC-n egy "női szakasz"! Nincs is szebb mint mikor a család együtt vonul a templomba/ tömegdemonstrációra/ állatkertbe/ Totalcar.hu-t olvasni. (a nem kívánt részek törlendők :)

Szabi01 2009.03.13. 10:33:50

@Mammut8: Csak poén volt, enyhe utalással arra, hogy a Magyar helyesírás szabályai szerint még a neved is elírtad! :-)

Seca81 2009.03.13. 14:37:39

@Csikós Zsolt: Nekem a Seca a jövő héten lesz kész :) Amit tudtam megcsináltam rajta, de a blokkhoz nem mertem nyúlni, oda bizony szerelő kellett. Ismerős által, úgyhogy mázlim van. Mértük a kompressziót a hengerekben, az alap értéket meg sem közelítette... Hengerfej tömítés, gyűrűzés, síkosítás, szelep hézag állítás, karbi szinkron, gyertya csere...
Csak a tömítés készlet volt egy kisebb vagyon, de muszáj :) A sebesség mérő órát megcsinálom magam ill. még a fékeket kell beállítani és "fullos" lesz!
A teló jó állapotban van, egy első gumi csere lesz még esedékes, de még nem sürgős.

Gomulka Béla 2009.03.13. 19:53:04

@mv3: Bach? Ismero"so"m meg a fickója a Magnificat-ra szoktak százhatvannal veretni az emhetesen. A fater zsigulijával.

chrisT 2009.04.08. 12:07:32

Szerintem most már szép lassan be lehetne fejezni ezeket a dögunalmas történeteket és valami értelmes dologgal is foglalkozni.
Ha reggel az ember elindul otthonról,(de ha otthon marad akkor is) feltétlenül történik vele valami. Nem kéne ezt ide beírni.
Amúgy ha ez a sz*r autó csak így hajlandó működni, inkább venni kéne egy polipot majd az eljár vele. De még jobb ha tényleg megy egyenesen a szakadékba, úgyis ott a helye.
Szal. nem autó ez, észre kéne venni.
Nem kell mentegetőzni.
Meg az a sok rozsda, pfffffff..
Tényleg, ahogy az elején írtam, légyszi.

calibra91 2013.01.28. 09:12:38

...Az ajtóból gondoskodó és aggódó kedvesem utánam kiált. „Indítsd be, mielőtt berakod a gyerekeket.”...

Ez jó! :-)

Én is ezt mondom az Asszonynak. Lassan már fogja az adást!
süti beállítások módosítása