A feleség felemeli a hangját

  2009. március 11. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat fiat 500

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


"Szervizautó miatt nem illik reklamálni. Főleg akkor nem, ha az a férjemé. Az alábbi sorokat egy héttel ezelőtt írtam, amikor egy napra megkaptam használatra a Pandát, családunk szervizkocsiját. Hála Istennek, másnap már Zsolt ment vele, én átültem a frissen rendberakott kombi Mercibe, azaz Erába" - Massányi Katalin, a feleség.

 

Nem tudom, másoknál hogyan zajlik egy átlagos hétköznap reggel, de nálunk szinte mindig rohanás. Akinek legalább két kicsi, ovis gyereke van, biztosan megért. „Vedd már fel a cipődet!” „Tedd le a játékot, menni kell az oviba!” „Még mindig nincs rajtad a kabát?” Ilyen, és ehhez hasonló kérdések tucatszám hangzanak el egy reggelen, főleg azért, mert az első kérések hatástalanok, mintha megsüketült volna a gyerek. Sok szülő szerint ebben a korban szelektív hallás alakul ki a kicsiknél. A „Kérsz egy kis csokit?” kérdésre azonnal reagálnak.

Ez is egy ilyen átlagos reggel volt. Egy kicsit talán mégis stresszesebb, mert a tornaóra miatt a szokásosnál is hamarabb kellett bemenni az oviba. Ebben a kapkodásban kaptam meg a fontos instrukciókat Pandánkhoz. „Tudod, hidegen elengedi alapjáraton a benzint, ezért nyomkodni kell a gázt. De nem lassan, komótosan, hanem gyorsan, tá-tá-tá-tá. Szívató kihúz, de ne felejtsd el visszatolni, ne bőgjön feleslegesen a motor.”

Persze, persze menni fog valahogy. Remélem. Mi jöhet még? És akkor a tornazsák száját összehúzó madzag műanyag bigyójára lépek zokniban. A francba, ennél csak az volt rosszabb, amikor egy matchboxokhoz méretezett (8 mm magas) műanyag útterelő bójára léptem teljes testsúlyommal, amit akkor nagyon soknak éreztem.

Végre kész mindenki, irány az autó. Ma tehát Zsolt autójával megyünk, mert az enyémet leviszi munka után a Kareszhoz szervizelni az Era helyett. Még jó, hogy a gyerekek (is) szeretik. Az ajtóból gondoskodó és aggódó kedvesem utánam kiált. „Indítsd be, mielőtt berakod a gyerekeket.”

Jó, akkor várjatok a kocsi előtt, esetleg menjetek vissza a járdára, mondom, mire Norbi hanyatt esik és üvölteni kezd. Mindjárt kész, ne mozduljatok. Próbálom felidézni az imént kapott használati útmutató részleteit. Szívató ki, rugdosás, indítás és közben is rugdosás. Vagy nem? Előbb rugdosás, indítás, ha elkapta szívató ki. Hogy is mondta? Már nem áll az ajtóban, kérdezni nem megyek vissza, ma reggel másodszor lettem csuromvizes. Megzavarodva próbálok életet lehelni a kicsikébe, de nem igazán akarja a hidegben. Csak nehogy lemerüljön az akku. Hagyom ébredezni és inkább mégis beültetem a gyerekeket. Háromajtós autóba, pláne, ha ekkora, nem egyszerű bepréselni és bekötni a gyerekeket a gyerekülésekbe, de sikerül.

Na lássuk, nem adom fel, mégiscsak ciki lenne egy autós újságíró feleségének, ha nem tudná beindítani a férje kocsiját. Volt nekem már Fiat 500-asom, nem is túl régen, néha hidegben az is nehezen kapta el, de végül mindig beindult. És akkor hallgatok inkább az ösztöneimre, meg a fülemre. Szívatóval nem indult, ezért a nélkül sokszori rugdosásra próbálom. És igen! Most már csak életben kellene tartani. Eszembe jut, hogy az is elhangzott, ez a nehezebb feladat. Rugdosok, amilyen gyorsan csak lehet, kicsit kihúzom a szívatót, az ordító motorhangra lassan és finoman, már amennyire egy ilyen régi autónál lehet, visszatolom és leáll, pedig rugdosom szorgalmasan.

Kezdhetem elölről az egészet. Talán harmadszorra teljesül a vágyam. El kéne indulni végre. Bakkecske módra kirángatjuk magunkat a hóból, és akkor kapom az első kritikát. Apának ez jobban ment, ő nem rugdosta ennyire. Köszi Bálint, nekem nem megy úgy. Valahogy elugrándozunk a főútig, próbálom váltásoknál a jobb lábammal nyomni a féket és a gázt is, nehogy leálljon a motor, de nem mindig sikerül. Az 500-asban közelebb voltak a pedálok, annál jobban ment. Milyen szerencse, hogy nem hordok magassarkút, most biztosan letörne a sarka.

Kezd melegebb lenni a motor, kicsi szívató van még rajta, de amikor folyamatosan haladunk, inkább visszatolom. Huuuuuuuuh megyünk, minden rendben. Végül is nem is volt olyan nehéz, kicsit rá kell érezni a dolgokra. Ha végre jönne a tavasz, egy kis meleg, kinyithatnánk a tetőt is, az lenne jó. Norbi is ezen gondolkozik, megkérdezi, hogy kinyitjuk-e.

Ha a tavasz nem is hozza, a jól megcsinált fűtőrendszer ontja a forró levegőt. Az egyik kanyar után valami furán zörögni kezd hátul. Alapvetően sok minden zörög, de azok megszokott zajok. Bálint hátrahajolva ellenőrzi a csomagtérajtót, az zárva, így levonja a következtetést. „Szerintem a kipufogó zörög, lehet, hogy leszakadt.”

Semmi gond, majd az ovinál megnézzük, mondom, és próbálok nem túl idegesnek tűnni, de szerencsére, ahogy megjelent, el is tűnik a zaj. Innentől sima az út, csak azt nem tudom megszokni, hogy mindenki a fenekemben jön. Mi a franc bajuk van ezeknek, igazán nem megyek lassan. Na igen, elszoktam a csapott hátú kocsiktól, kicsit nyomasztó ez.

Oviba be, ki, parkolás a Mexikói útnál, megy minden, mint a karikacsapás.

Munka után már a földalatti végállomásától görcsöl a gyomrom, de lehet, hogy csak az ebédre evett rakott karfiollal volt egy kis gond, az autóval talán most nem lesz. A reggel bejött módszerrel indítom, és valahogy egészen hamar sikerül most életben tartani. Hurrá! A bakkecske persze most is ugratja az autót, de szerencsére ezt csak két fiatal srác látja. Ők viszont örülnek, hogy erősítem a „női vezetők” táborát.

Kicsit élvezni is akarom a Pandát, ezért a huplis úton megyek az ovi felé. Pandácskával sokkal jobbak ezek a kis ugratók, mint a 190D-vel. Ebben az autóban az 50 km/h is száguldásnak tűnik. Oviba be, ki, elindulással semmi baj, persze, meleg a motor. Pechemre ma estére sikerült összehozni egy kis gyerekes szülinapozást egy barátnőmnél, aki körülbelül 20 percre lakik, lehet, hogy hazafelé nem lesz egyszerű. Miközben felé tartunk a gyerekekkel, azon filózok, hogy ha keveset maradunk, nem hűl ki annyira a motor. Sajnos azonban hónapok óta nem találkoztunk, gyorsan múlik az idő, és én még nem törődök vele, hogy ennek böjtje lesz.

Szerencsére viszonylag könnyen beindul, és még az alapjáratot is sikerül megtartani, de tiszta pára az ablak, így nem indulhatunk el. Bálint megint a segítségemre siet. „Anya ablakot kéne törölnöd, hogy kiláss.” Köszi Bálintom, kár, hogy belül nincs ablaktörlő. A hátsó ülésről biztos nem látta jól, hogy miért nem látni ki. Indulás. A bakkecske még mindig jól érzi magát, kedves kis autó ez, nem akarja elveszíteni. Bálint kedvesen megjegyzi, hogy apának sokkal jobban megy a Panda vezetése, és ő nem rugdossa annyit a gázt, nem ugrándozik az autó sem. Próbáljuk megfejteni a rejtélyt, mi lehet velem a baj?

És akkor Bálint hirtelen megvilágosodik. „Szerintem megszokta a Panda, hogy apa a gazdája. Őt jobban szereti.” Hehe, persze.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39996501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apoa 2009.03.11. 20:44:53

Jó kis színes. Biztos, hogy az asszony írta?

dennisthemenace 2009.03.11. 20:44:53

Nem akarlak verig serteni,de egy Fiatnak LELKE van. NEM noknek valo auto,ennyi az egesz....

Mazdafan 2009.03.11. 20:50:10

Hát néha én is szoktam kapni a feleségemtől, ha az ő 626-a helyett az én 323F-em kell mennie ami ahhoz képest dögrováson van.

csiky944 2009.03.11. 20:50:56

igen lelke van,a gazdájának mindig engedelmes :)
simsonom volt ilyen annó,tartott tőlem,ezért mindig indult,haverokat nem tisztelte,nekik nem is indult be :)

DeezL 2009.03.11. 20:52:46

így van az olasz autónak lelke van és igényli a gondoskodást.Nekem egyedül az 1.3szívódiesel Uno-val volt gondom mert az gyárilag egy lapát szar,és ezért ilyen rossz itt az Unok átlagja az ítéletek közt ahogy elnéztem mind szinte fekete csillagos az 1.3D-k közül.. am a többi fiatom jó volt... Ja nem volt még egy 1.7D Ritmo az első szériás motor az 58 lovas az rakás fos volt,meg volt egy 128asom amiben elment az olajnyomás azt vége volt a dalnak,hozattam bele másik motort olaszból beleraktam azt el is adtam....

Am ez a Panda milyen motoros?

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2009.03.11. 20:53:29

Végre...
A cikkírás a családban van....
Grat...!

HöZsö 2009.03.11. 20:55:27

Ez mekkora baromság, amit írsz :D

Nekem is ilyen az autóm, és tényleg szar dolog ez. Pedig szeretem, be tudom indítani, vezetni is tudom, de ha hideg motorral dugózni kell mondjuk, úgy elfáradok agyilag, mint állat.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.03.11. 20:56:11

@dennisthemenace: Szerintem viszont neked NINCS! Jó írás, szép történet. grat az asszonynak, alapvetően jól elvolt az ótvar trükközős kocsival:) Olasz technika

McK (törölt) 2009.03.11. 20:56:45

Minden tiszteletem azé a hölgyé,aki az átlag megszokott "vegyél nekem egy 206-ost" követelőzés helyett megpróbál abból mindent kihozni,ami van.
Tudom,hogy kár lenne javasolnom a panda helyett egy kis Swiftet,az inkább tartaléknak való.
Favonalzó módra primitív,és megbízható.
Ez viszont olyan Csikós..egyedi..:D

csiky944 2009.03.11. 20:59:39

@McK: Swiftnél hulladékabb autót nem vezettem még eddig,pedig pár ótvarhoz volt már szerencsém
ezerszer ez a panda

gin74tonic 2009.03.11. 20:59:46

piros, olasz, jarmu - rakerdezhetek? ferrari!! - nem nem, panda :D asszonypajtasra nem lehet szavad, ha olyan jol vezet mint ir akkor biztonsagban vannak a gyerkocok:)

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:01:05

@apoa:
Ő hát. Én minek írjak ilyet? Csak nincs szerkesztői joga a Belsőségen, azért fut az én nevem alatt :-)

DeezL 2009.03.11. 21:01:16

@McK:
ezzel egyet értek...Vannak olyan hölgyek is akiket nagyon érdekel az autó így hát mindent megad neki...most csak mondtam egy példát
- ja a suzuki swift az jó gép alapvetően,ott is volt persze néhány ami szar volt de a nagy részük elnyűhetetlen...

De ők látod inkább Mercisek ami nem is baj...:D
a w123 meg a 190es(w201) merci is nagyon jó
én most szereztem be egy 190est....2.5 Turbodieselt

Gomulka Béla 2009.03.11. 21:01:30

@dennisthemenace: A nejnek Fiatja van, majdnem Panda (Seicento). Megtarthatjuk?

Katalin, van belu"l ablakto"rlo", ketto" is. O"tujjas. (Anyám ilyenkor mindig ránk szólt: ne lélegezzetek!)

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:02:13

@DeezL:
899 cm3, 45 LE, nyomórúd, a régi Fiat 600-ig visszavezethető ősmotor.

bogárbence 2009.03.11. 21:03:33

Én azt nem értem ,hogy ki csinálta a képeket,ha Zsolt az ajtóból kiabált:)?

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:03:54

@McK:
De hát van neki rendes autója... Egy pöpec 190D Merci. Imádja, az ővé több mint 3 éve, el nem cserélné semmire. A Panda csak addig volt nála, amíg abban volt pár apróság cseréje. Sőt addig se, mert másnap átült az én kombimba.

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:05:42

@bogárbence:
És szerinted az akciófilmekben tényleg meghalnak a szereplők? :-)

Mivel a poszthoz kellenek képek, nyilvánvalóan csináltunk párat utólag. Betűtengert ember el nem olvas. Hó sincs már ezeken a fotókon.

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2009.03.11. 21:07:21

Van valami ezekben a régi kis olaszokban...
Én ugyanolyan élvezettel, persze más dimenzióban, vezetem écsanyám 1.0 unoját, mint a saját régi audimat....

DeezL 2009.03.11. 21:08:07

@Csikós Zsolt:
ismerem a motort...
volt ilyenem 127esben meg volt egy Unom is amiben ez a motor dolgozott...
sztem teljesen fasza,nem egy erőgép de nálam semmi baja nem volt soha..

bogárbence 2009.03.11. 21:09:15

@Csikós Zsolt:

Jó-jó:) nem kötekedni akartam.Jópofa cikk!üdv

loláb 2009.03.11. 21:11:19

Kedves Kati, köszöntünk az alkalmi szerzők között. Köszöntjük továbbá a Pandát is, nekem már hiányzott.

mv3 2009.03.11. 21:14:23

Szerintem lassan elkezdhettek spórolni Bálint első autójára!
Egy szép nagy perselymalacot látok a garázsban:o)

Ne hallgass dennisthemenace -ra/-re (remélem jól írtam) igenis egy Panda nemtől függetlenül jól ál mindennkinek (abban viszont teljesen igaza van, hogy lelkük van, sőt, egy Pandának különösen).
Pont azt néztem a képeken, hogy az a kormány, ami az én kezemben játékszernek tűnik, a Tiédben valós komolyságot kap:o)
Egyébként meg aranyosak a kicsik, ahogy élvezik a Pandázást, bár a képek alapján Norbi még nincs teljesen meggyőzve, érdemes a kedvére tenni és évszaktól függetlenül mindig nyitva tartani a tetőt:o))

pickapu 2009.03.11. 21:17:09

Kicsit visszaidézte ez az írás a 105-ös Skodám deres reggeleit, na ott kellett játszani a szívatóval, az szívás volt! Szerkesztői jogot a Hölgynek!

Gomulka Béla 2009.03.11. 21:17:53

@Csikós Zsolt: Ezért mondtam, hogy a Seicento majdnem Panda. Jut eszembe, hányas imbuszkulcs kell az olajtekno" csavarjához?* Unom már hogy a szerelo" cseréli az olajat.
@DeezL: Találtam egy teljesen szétrohadt roncsot a hegyben, már regen nem látszott, hogy mi is volt valaha. Lemásztam hozzá, és a Seicento motorja nézett rám. Az is 127-es volt valamikor.

subtotal 2009.03.11. 21:18:35

Kellene már nekünk is a párommal egy másik autó legalább, mert amikor én elb@szarintom az autó szervizelését, mint pl ma (2 db 140Ft-os csavar hiányzott a már szétszedett kormányösszekötők cseréjéhez és nem jöttek le a régiekről), lenne mit használni 1.5 napig ilyen esetekben vagy tovább.

Lehet aláteszek egy kicsit a válságnak és veszünk valamit a párommal, amit ő tud használni normál esetben és nem baj ha kint fázik télen.

McK (törölt) 2009.03.11. 21:19:36

@Csikós Zsolt:
Tisztában vagyok vele,követem a család közlekedéstörténelmi időutazását,mi több,élvezettel teszem.

De valljuk be,100 hölgyből egy szeretne 190D Mercit magának,a többi szét rágná az agyad,amíg meg nem vennéd neki a cuki kis szines megálmodott lomját,ami a legtöbb esetben 206-tal kezdődik,ami ugye nem egy sikersztori..

DeezL 2009.03.11. 21:21:18

@Gomulka Béla:
jaja csak a Seicento 0.9es motorja 40lóerő visszalett állítva.Én ezt csak úgy hívom h Eco motor az Alfa 147né is volt 105 lovas 1.6 T.S de ugye a nagyrészük a 120 lovas amit a 145/146osban vmint a 156osban is megismerhettünk..

Operator 2009.03.11. 21:21:48

Már éppen írni akartam, hogy Kati picit olyan nekünk, mint Colombo felesége. Minden epizódban szóba kerül, de sosem láthatjuk/hallhatjuk. Erre tessék. :))

Köszönjük az írást. Emelem kalapom a Csikós család minden tagja előtt :)

(Katinak ezért még egy külön kalapemelés: "...próbálom váltásoknál a jobb lábammal nyomni a féket és a gázt is...")

McK (törölt) 2009.03.11. 21:21:55

@csiky944:
Az lehet.
De ha elfordítod a kulcsot,elindul.100-ból 100-szor,és elsőre. Nem kell gázt pumpálni,szivatózni,stb.
Azoknak,akiknek az autó csak egy helyváltoztató eszköz,tökéletes. Autó helyett..

mv3 2009.03.11. 21:23:03

@DeezL:

Nekem is volt egy 1.3D Unom, valami hihetetlenül nagy csalódás volt. Konkrétan a vásárlás után már hazafelé lerobbantam vele. Volt kb. 18 használt kocsim, de az Unoval szívtam a legtöbbet.

DeezL 2009.03.11. 21:23:38

@McK:
ne is említsd a 206ost... mondjuk nekem olyanom nem volt de láttam pár francia hulladékot.....

nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2009.03.11. 21:24:01

Hejj, Csik, fullfullrespect, a kocsikért, a családért, a Pulitzer-minőségű szövegekért, meg hogy mindezt megosztod velünk!!!

ha lehet ezek után egy kérés is: valamelyik következő posztba sződd bele please azt a hosszúhajú fotódat, amelyik anno az autópiacos jubileumi számban volt!

2009.03.11. 21:24:58

Ránéztem a címre és tudtam hogy ez Csikós cikk ez, kell nekem estére olvasnivalónak.
A kollégám második autót akart, _a feleségnek_. Egy W126-ost. A feleségnek. Aki amúgy Swifttel jár, bináris gázpedál állással. Vázoltuk neki, hogy nyugodtan vallja be, hogy magának venné, nem kell a duma....és mindenki jobban jár.

AtoszMester 2009.03.11. 21:25:02

Na nekem nem hiányzott ez a randa paradicsomkonzervesdoboz. :)

Viszont fura, hogy a zsóti már nincs kint, és nem mer az asszony segítséget kérni. Ellenben a képeket van kinek megcsinálnia. Vaaagy biztos google earthel lettek a képek levadászva utólag :D

subtotal 2009.03.11. 21:25:25

@McK: hát, nem is tudom. Európa legkelendőbb autója volt pár éve, Brazíliában mai napig gyártják a 207 orrával és 4 ajtósban is mint tudjuk egy TCs írásból, bár én élőben is láttam egy hónapja Sao Paulóban (V Golf orrú IV Golffal és Borával együtt, hát az is megérne egy posztot).
Ja, és nincsenek szinte német prémiumok arrafelé, 7 nap alatt láttam 2 BMW-t és 2 Mercedest szumma.
Bocs az offért.

DeezL 2009.03.11. 21:28:33

@mv3:
Ja hát ezek az 1.3 szívók nagyon lomok voltak...Ahol most dolgozom az Fiat kereskedés volt szal láttam jó pár Fiatot..
AM nekem volt több Unom is
volt egy 0.9es 1987es
1.1es 58lovas 5 sebességes 1987es
akk volt 2db 1.4 TD ezek nagyon mentek
Uno 2esből meg volt 2 db 1.7 D
meg most a Fiamnak vettem egy 93as Unot 1.1es 50lovas
szal 1.3D-n kivül mindegyik frankó volt azúj Unoval meg még ismerkedem,ja meg hozzáteszem a 2db 1.7 Dvel annyi tapasztalatom nincs sajátban mert hamar eladtam őket...De volt DUna-m 1.7 d az fasza volt 5 évighasználtam 45000km-t mentem vele városban kocsiztam vele az tökéletes volt...

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:29:59

@Gomulka Béla:
Fogsz egy tolómérőt, magyarán sublert, beteszed a hatlap párhuzamos oldalai közé merőlegesen, rögzíted, leolvasod, akkora kell :-)

Nem tudom, a Pandán kilógó hatlapfejű dugó van.

Mammut8 2009.03.11. 21:32:30

Erre estére írt nekem egy ilyen poszt.
mi az a posz?

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:34:05

@McK:
Na ja, ezért jut mindenkinek valamilyen nő. Kinek szőke, kinek barna, kinek bögyös, kinek jól főző - nekem egy mercis.

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:37:00

@AtoszMester:
fentebb olvasd bogárbencének írt válaszomat, akkor érted. A sárga sávos kömmentek között körösd. Különben nem kell hozzá sokat tökölni, hogy kitaláld, mi a megoldás :-)

.Adrián. 2009.03.11. 21:38:34

Off:

mi az az uj divat a fovarosban, hogy minden negyedik auto amerikai (vagy legalebbis nagyon egzotikus) rendszammal van felszerelve? Nem hiszem, hogy ennyi bevandorlo/behozott auto lenne.

A masik meg amikor nincs rendszamtabla (elol vagy hatul), ez mennyire elfogadhato? Nekem eszemben sem jutna leszerelni, ha a zsaru lemeszel ugy is utannam jonne, ha nem tudja elolvasni a rendszamtablat.

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:38:46

@Mammut8:
Belsőséges hagyomány, Orosz Peti óta, végigkövetheted visszafelé. Nem tesszük ki rá a tárgyragot. Tudod, ez a Belsőség, érted, Belsőség...

Csikós Zsolt 2009.03.11. 21:42:16

@M. Adrián:
A 240Z-re gondolsz? Háromszor tette fel a tulaj a P-rendszámot mindenféle módon, de mindig leesett, nem akarta elveszteni, mert az borzalmas szívás. Mivel rájött, hogy eladja majd, de nem itthon, viszont az amerikaisága miatt nem volt az autónak rendes első rendszámtartója, nem akarta hozzáfurkálni a magyar kerethez. Ennyi. Kicsit szabálytalan, de elég fogós dolog. Viszont nehogy rajtam verd le ezért a vizet, voltam én már bűnös itt a Belsőségben talán már a magyar államadósságért is... Elmondtam, ennyi.

McK (törölt) 2009.03.11. 21:42:49

@Csikós Zsolt:
Most ezzel azt akartad mondani,hogy a párod nem bögyös,és nem jól főz..:D
Ejnye..
Szegény asszonyt így lehúzni..
;)

Turesz 2009.03.11. 21:48:14

Gratula a cikkhez! Ritka, hogy egy családban ketten is ilyen élvezetesen tudjanak írni. Mi lesz ha felnőnek a fiúk?!
Már csak arra lennék kíváncsi, mi volt a csattogás?
A 190D javításáról is olvashatunk majd?
Sok ilyen írást még!!!!

ugribugri 2009.03.11. 21:53:46

@Csikós Zsolt:

Most már értem, hogy miért merted odaadni a frissen rendbetett kombit a feleségednek.

:)

MKati 2009.03.11. 21:54:42

@dennisthemenace:
Meglep egy kicsit, amit írsz, lehet, hogy a Fiatokat is megsérted ezzel. Nem sok nőt ismerhetsz, akinek régi Fiatja van/volt. Megkérdezhetnénk a 7 éve három évig meglévő Fiat 500-asomat, hogy mi a véleménye erről. Szerintem nagyon szerettük egymást.

adyz (törölt) 2009.03.11. 21:57:57

A Pandánál a csattogás egy külön kis "alkatrész". :))

Reggelente nekem is csattog.

konti10 (törölt) 2009.03.11. 21:59:33

Tök aranyos! De az Asszonynak és a gyerekeknek rendes, odafigyelés mentes kocsi kell, nem az ura hóbortja. Van elég baja enélkül is. Ez van a sorok között...

McK (törölt) 2009.03.11. 22:00:36

Kitartó,következetes család.
Már látom,hogy A fiúk is Youngtimerekkel hódítanak a suliban..:D

Lacc78 2009.03.11. 22:00:36

Jó anyámnak volt egyszer egy kispolszkija. Mínusz tíz fokos téli reggeleken élvezet (és kiváló testedzée) volt tologatni (mínusz öt alatt be nem indult magától). Aztán Marutira váltott, azt nem kellett tolni, viszont a szívató visszaengedésének volt egy mágikus rituáléja, amit ha nem jól csinált az ember, akkor azonnali lefulladás, jobb esetben is bakkecskézés lett az eredmény. Ha valahogy mégis sikerült a szívatót teljesen visszanyomni, akkor aznap már nem volt semmi gond. Ezek a mai autók meg csak mennek, mennek, mennek...

Lacc78 2009.03.11. 22:02:15

testedzée=testedzés, bocs.

Ubul1 2009.03.11. 22:10:06

@Csikós Zsolt:
És épp ezért a márka iránti elfogultsága miatt nem hétköznapi csaj a Kati! RESPECT!Gyakorlatilag totálisan passzol a Csikós család imagejába! Gondolom nagy része volt az autóbuzériájában h fatr gépészmérnök, hiába Skoda fan az öreg, akkoriban nem osztogattak nyomott áras Merciket...

@csiky944:
Közlekedni tökéletes a Swift, mert arra találták ki, lehet h egy AX-nek is mérhetően jobb a komfortja, de ha át kéne vágnom a Nevadai Sivatagon akkor a 2 közül 100% h a Swift lenne a befutó. Azzal meg együtt kell élni h bömböl a motor, meg rázza a kemény futó a kasznit, meg 750 kg,(ugyan melyik minimál autóra nem igazak ezek) de viszont kanyart is fekszi rendesen, príma a fék és az egyenesfutás, motor örök mint a nyomor, konstrukció meg egyszerű mint az ék, fenntartása röhejes, fogyasztás is. Már csak egy jót kell kifogni elfogadható áron. Érdekes h kicsit megugrott mostanság a recesszióra való megoldásként. 350rongy körül fut errefele az összes tisztességes '94-es 1.3-as...
De komolyan érdekelne h ha Csiki beújítana egy ilyet vésztartaléknak vagy kajtatósnak milyen posztok születnének mondjuk 1 éven belül róla... tekintettel h ezért a fityóért 120 lepedőt (ha jól emlékszem) baszott ki, szóval ha még hozzárak 50-et már sok másból is választhatott volna.
Mi van a karbival h nincs hideg alapjárat?

MKati 2009.03.11. 22:11:42

@konti10:
Melyik betűket és hogyan kell összeolvasni, hogy ez jöjjön le? Többet tudsz, mint én.
Van odafigyelés mentes autóm, csak éppen szervizelte Karesz barátunk.
Szerintem kiderült, hogy a Pandát egyébként szeretem (főleg nyáron, vagy ha a Zsolt vezeti).

Ubul1 2009.03.11. 22:12:04

@MKati:
Fiatok alapvetően finnyás olasz csajok autó formában. És ez a darab ráadásul úgy néz ki h szereti is a Csikit miután annyit foglalkozott vele és konkurenciát lát a Katiban, ezért szopatja :D

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2009.03.11. 22:12:56

Toljátok be egy szakadékba vagy javítsátok meg!
Miért kell az asszonyt stresszelni ilyen hülyeségekkel?
Nem normális, hogy így indul, ehhez képest egy lepukkant Lada is megbízhatóbban pöccen be...

adyz (törölt) 2009.03.11. 22:14:32

@riel:
Ladát szerinted hogy kell indítani? Kettő taposás, szivató.

Vezettél te már egyáltalán Ladát vagy Fiatot?

Ubul1 2009.03.11. 22:15:07

@MKati:
különben gratula a postodhoz, gyakrabban kéne elereszteni a bennszorult sztorikat, szerintem hamar lenne akkora fun-tábor mint a Zsoltié! XD

Ubul1 2009.03.11. 22:16:20

@riel:
Próbáltál már Samarát indítani melegen leállítva 10 perc állás után?!

ccorsa (törölt) 2009.03.11. 22:17:47

Azért mekkora orosz-rulett ez, hogy egy ilyen lélekvesztőben van az asszony és a gyerekek...
Legalább valami pár csillagos lenne.
Ez már egészségre káros hobby.
Én bele nem ültetném Őket ebbe, ha lenne benned kis félsz, Te sem tennéd.

sámuel 2009.03.11. 22:24:37

Olyan furának tűnik nekem ez a Panda, hogy egyre több képet látok róla. Most jöttem rá, hogy azért, mert az első sárvédőnek van domborított íve, a hátsónak viszont nincs. Az újabb szériásokon ugye mindkettőn volt. Viszont ezen régin a feketére festett ajtó és oldallemezek miatt ez eredetileg nem volt feltűnő...

Nem akarod visszafényezni rá a feketeséget? A bordákat persze nehéz lenne visszatenni (purhab-térplasztika? :)), de mégis korhűbb lenne.

MKati 2009.03.11. 22:25:44

@riel: A barátnőmnek, akihez este mentünk (a posztban írtam), Lada Samarája van. Volt szerencsém vezetni. Lehet, hogy a kettőt együtt toljuk majd be a szakadékba :-)
Kicsit leegyszerüsítve látod a dolgot, az iróniát azonban nem érzed, de azért további jótanácsaidra is nyitott vagyok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.03.11. 22:29:12

DeezL!

Rokonok lehetünk. Nekeim is volt 903-as 127-esem, meg 903-as Unom is.
Sőt, ezeket megelőzően volt Trabantom is ezzel a 100GL motorral.
Érdekes, hogy a trabinál az átépítést csak a 100GL motorra adták meg, a vele teljesen azonos, de az Unoban 146A kódú motorra nem adtak engedélyt.


Gomulka Béla!

12mm-es imbusszal nyílik az olajleengedő. Még a mostani Puntomon is.

Jó a cikk egyébként, mint "Csíkos úr" (nem is tudom, melyik meséből emlékszem a erre a névre) minden cikke.

MKati 2009.03.11. 22:31:12

@ccorsa: Ha figyelmesen olvastál volna feltűnik, hogy másnap már a frissen rendbetett Erába ülhettünk. Félsz leginkább akkor van a Zsoltban, amikor motorozok. Bár gondolom szerinted azt sem lenne szabad két kicsi gyerek mellett.
Köszi az aggódást, azt hiszem felnőttek vagyunk már egy ideje, de ha nem, annál jobb.:-)

McK (törölt) 2009.03.11. 22:36:22

@MKati:
Addíg jó,míg az ember nem néz mindent Racionálisan..
Ha már mindenben a rációt nézzük..ki fogunk halni.

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 22:39:14

"Az egyik kanyar után valami furán zörögni kezd hátul. Alapvetően sok minden zörög, de azok megszokott zajok. Bálint hátrahajolva ellenőrzi a csomagtérajtót, az zárva, így levonja a következtetést. „Szerintem a kipufogó zörög, lehet, hogy leszakadt.”"

Szerintem Bálintból se klasszikafilológus lesz, ha felnő.
:)

l200 2009.03.11. 22:39:28

@McK: az enyem pont olyat szeretne.Meg most fog vizsgazni

MKati 2009.03.11. 22:39:46

@Ubul1: Köszi a bíztatást. Amikor néhány napja láttam, hogy egyes kommentelők szétszedik a Zsoltot, nem akartam, hogy betegye. Gondolom azt remélte, hogy velem megértőbbek lesznek az olvasók.
"Eddig még jó." :D

l200 2009.03.11. 22:46:17

Szerintem tok jo volt,bar ez csaladi vonas lehet.En elolvastam majdnem mind a 400 kommentet,volt nehany nagyon gusztustalan de gondolom Zsoltrol ez mar lepereg.Vagy nem?Zsolt nem tudod megvalasztani az olvasoidat.

nyarivihogo 2009.03.11. 22:46:33

Csípem a Csikós családot! :)

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 22:47:13

@MKati: Nincs mit megérteni. Jól írsz te is, nem csak a Zsolt, és nem vagytok elszállva magatoktól. Maradjatok így, ennyi az egész.
Aki meg mégis kötözködik, azt fölöklelem, utána megtaposom, aztán majd gondolkodhat, hogy érdemes volt-e. :)

nyarivihogo 2009.03.11. 22:48:19

Remélem, nem kell majd irigykednem, ha az én asszonykám is ebbe a helyzetbe kerül majd, és ne adj isten, de nem így járna el... :)
Egyébként a 240Z sem egy utolsó írás, sőt, amolyan Csikós-módra ott van a szeren! :)

McK (törölt) 2009.03.11. 22:51:03

@l200:
206-ost?
Beszéld le..
Határ szar.
Puntot vennék. HLX-et.
Ezerszer jobb. Hamár kisautó..

nyarivihogo 2009.03.11. 22:51:11

@kafferbivalybalamber:
Ez így igaz, csak az igazi egyéniségek osztják meg az embereket, sose felejtsük el!
Én pozitívan állok hozzá(juk), a többieket meg....a falra is kell akasztanom valamit, mégha nem is vagyok vadász! :)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.11. 22:51:14

a fiatnak lelke van? biztos. hadd meséljem ezt el. adott öt éppencsak nagykorú ember, kitalálják muter dízelből étbenzinesített akkor 18 éves ritmojával kiutaznak egy hét Drezda, egy hét Hollandiára. kempingcucc, "motorcsónak", krumpli, ilyesmik. há' hogyne bírná ki.

csapatunk szombat hajnalban az ottópályán Győrnél 140 kmh, egyszer beblokkol az első kerék (másfél órája nyaralunk). én vezetek, szívinfarkt. kicsúszunk, 40 centire lógunk be a leállósávból.

rendőrök 5 perc múlva: "maguk mit keresnek itt? nem lehet itt megállni, jön a Gyula" - lerugóztatjuk a telitömött kocsit a leállóba. sárga megjön, világlegjobb szerelője itt van Öttevényben, pont van neki ritmo váltója, ráadásul 5 sebkós. rettenetes vontatás 20-30 körül, ami még a váltóban volt az szétszakadt az úton.

asszem 50 + 12 e volt 10 éve a váltó, 6 óra, gömbizé nem jó, önindító nem jó, anyázás. végül "a biztonság kedvvéért meglazítottam a sarut" he? mindegy, nem lényeg. R-ből kiugrik, alapjárat nincs rendes. szülőknek "ó, már rég itt vagyunk az alpokban minden király" N.o.-ig minden lámpánál kézifék + bőgetés, kicsit motorbrinyó hátulról késve fékezés miatt megkoccolás, ilyesmi.

aznap éjszaka, 4 óra, egyenes erdei út, még mindig én vezetek, mindenki alszik. egyszer csak durva amperszag, minden vilács balra el, én padlófék, 4-en négyfele szaladnak, zokniban. letépem a sarut. egy csavar tartotta a mágneskapcsoló deknit. köszi. önindító kábel deaktivál, mögöttünk megálló villog meg ad lámpeszt.

ismerős apukája szent alapjáró csavart elforgatás, egy félisten az arc. "meg ne próbáljunk továbbmenni ezzel a... fiattal."

N.o-ban szombat este dizsi előtt kocsi parkolóból kitolás tuc tuc, addigra már rutinosan két hátsó ember betolás, 2-es, pöcc-röff-beugrás. tuc-tuc.

megyünk mélyalföldre. arról lett gyanús, hogy Hollandiában vagyunk, hogy megugrott a benzin ára a benzinkutak kijelzőin. beállok benzinkúthoz, politie-s ottó is akkor ugrott be csipszér. tudni kell, hogy a lámpa relézve lett, csak gyújtáskor ment. folyton égett. épp jön ki a rendőr bótból, mikor készülünk indulni. mutatja, hogy a jobb lámpesz nem ég. bamm egy balos a biztosítéktáblára, megjavul. rendőr néz. két ember fapofával kiszáll-betol-beugrik. rendőr gondolkodik, hogy le kén állnia a kofishopól.

hollandiában defekttel indítunk, világ-összes-szerszáma sárgaangyal segít mert elfáradt az emelő. na ja, nagy izgalomban kézifék kimaradt.

idővel nehezedik a váltás, alánézek - végigsimítom - difi blokk repedt. mire kiérek a benzinkútra alig vált, ott összes maradék váltóolaj elfolyik.

összetakarítjuk, benzinkutas elismerően meghív kólára milyen környezettzdatos a magyar ember. "van még mit tanulnunk" gondolja. helyi fiat szervízig elvontatás kuncsorgása, ott a kocsi értékével megegyező ajánlat. király, mert ilyenkor hazavisz a nagy sárga.

minden cuccunk a kocsiban. bringával bejárjuk a lényegesebb részeket, kocsi ott lakik a fiat szervíznél 10+ kilométerre. óriáslábos, krumplicipelés stb.

hét végén nagy sárgára felrak, hazafelé kidumálunk egy szombat 7,5+ tonna megállítást N.o.-ban, trélert akar hívni a policiszt, megússzuk 40 márkával.

két defekt még a sárgán, rutin ügy.

CSÖRR-CSI££ 2009.03.11. 22:54:45

@MKati:
Megértőbbek is, hogyne, bár a (normális) többség a Zsoltit is respektálja.

A legnagyobb élményt az jelentette ebben a posztban, hogy átélhettünk valami olyasmit, amit a Columbo -sorozatban csak szerettünk volna, de sohasem kaptunk meg, ti. hogy megismerhettük volna azt, akit mindig emlegetnek: a Zasszonyt! :-D

Nem kereste 2009.03.11. 23:12:39

@Mammut8:

Egyből tárgyeset. Mit eszel? Rántott sajt. Magyarban sok ilyen egyből rag van. Pl. Hol vagy? Itt állok az Oktogon. Ő vett egy lovat, és az az ő paripa. Ilyenek.
Csikósné meg írt egy poszt.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.11. 23:15:33

Kati for prezident :) a pandának egyébként miért nincs neve? Mindig csak "A panda"... Kerítsünk már neki valamit :)

ocsisajt78 2009.03.11. 23:23:48

@lapa: ez odabasz :D
(tragya loturo a zosszes! :D)

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.03.11. 23:28:38

Ismét egy nagyszerű cikk, köszönöm!

Úgy látom mindegy ki ragad billentyűzetet otthon, élvezetes jó hangulatú cikket olvashatunk, igazából minden nap úgy írom be a böngészőmbe hogy totalcar.hu, hogy hátha lesz egy újabb "Csikós műalkotás".

Kb. fél éve olvasom rendszeresen hamarosan elkezdem a korábbi cikkeket is átolvasni, csak még nem tudom hogyan célszerű rákeresni összegyűjteni őket!

Az autópark is csodálatos, nekem Lancia Dedrám van, és különösen szeretem az olasz autók hangulatát, bár nem sok választott el tőle hogy 190d-t vegyek (Pont egy cikk kapcsán kezdtem el keresni), de Dedrában volt jobb hamarabb, és régi álmom is az, szerencsére nem csalódtam, szinte minden percét évezem az autómnak! (Amikor nekem jött egy busz az nem tartozott ide, szerencsére, nem sérült komolyan az autó)

zazooo 2009.03.11. 23:37:06

@Maybe_: Pandácska az, sztem teljesen jó :)

saki05 2009.03.12. 00:02:09

Na már megint ez az ócskavas:) Nemigaz,hogy nincs téma!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.12. 00:29:14

@Csikós Zsolt: OP ide-oda, de ez nem az ő találmánya, hanem a Holló Színházból vagy a Galláé, vagy a Laáré, arra már nem emléxem

ők automatikus tárgyesetnek hívják (:

sz.kupac 2009.03.12. 00:31:55

Milyan fura az emberi elme. Ha szív és kinlódik valamivel ( pl.H-D, olasz autok stb.)akkor azt felruházza "lélekkel". Hát igen , ez egy jó dolog csak nem nektek(még ha azt hiszitek is) hanem a gyártoknak. Kik ebböl milliárdosok és röhögnek a markukban és tovahajtanak egy "lélektelen" megbizható autoval.

MKati 2009.03.12. 00:42:23

@sz.kupac: Elolvastad a posztot?
Nem Pandácska megbízhatóságáról, hanem beindítása és működése körüli nehézségekről szólt (mellesleg csak nekem volt nehézség, és csak addig, amíg nyugodt körülmények között megtudtam a helyes beindítási sorrendet hidegen).
Pandácska mióta nálunk van, még nem hagyott ott minket.
Egyébként a két dolog, mármint a lélek és a megbízhatóság miért zárják ki egymást?

sz.kupac 2009.03.12. 00:43:32

Most ne is haragudj de ettöl még egy ocsárolt ( szerintem a kasznit kivéve jogtalanul )1.0 swift is fényévekkel jobb és streszmentesebb jármű mint ez a "lelkes" macskazabáló taliga. Cseréld már le végre és ne szivasd az asszonyt (habár te tudod )

The Good Boy 2009.03.12. 00:48:21

A cikkről: Csikós és esetleg ommm maradhat tc-s (meg persze Winkler), a többit lehet válság cimszóval lapátra tenni (föleg gyulavitézt pl. a mai kurvás semmiért), aztán Kati asszonyt helyettük felvenni. Azért az a jobblábas fék kezelés egy nő részéről "odabasz"!
Nagy grat a posztért!
OFF:
A fiat(okról): Életem egy korai szakaszában rendelkeztem egy fiat trutymóval (na nem sokáig, csak pár hónapig), amit szépen rendbekaptam, még abarthos cuccok is belekerültek, de aztán a karburátort az istenért nem tudtam bele szerezni, mert ahány bontó, annyiféle 1 torkú, 2 torkú, wéber, nem wéber stb. Annyiféle volt azonos motor és évjárat mellett, hogy az már fájt. Közben tank kilyukadás, meg üzemanyagcső repedés (persze mindkettő teletank után, mikor máskor), kuplungbowden és km óra spirál szakadás, meg hasonló idegesitő hibák jöttek elő, mire nagy nehezen tudtam szerezni hozzá egy nagyjából belevaló karburátort. Poén az, hogy a régi karburátorral, meg az újjal is én is állandóan szoptam a reggeli inditásokkal, mert nekem is alig akart beindulni, mint Katinak, külön szertartás (a reggeli imával együtt) volt a beinditás, szivatót eddig kihúzni, gázpedál addig benyomni... Nem jó, probáljuk máshogy... Erre egyszer kölcsönadom 2 napra, mellé félórás inditási szaktanáccsal, mire a cimbora két nap után mosolyogva adja vissza, mondván,hogy neki pöccre indult mindig, pedig egy párszor inditotta a 2 nap alatt. Na kb. akkor tudtam, hogy nem lesz örök a szerelem. Erre azon a hétvégén rokont elkisérem második autót venni, és mivel hazafele útba esett az eladó lakása, én viszem őt haza, amikor útközben megkérdezi, nem tudok-e egy '81-82-es Ritmot eladót, lehetőleg 1,500-ös benzinesbe. Mire a rokontól hazaértem, már várt a srác a ház elött a pénzzel... Vitte is boldogan a nálam 3 hónapot lakó fiatot...
ON

MKati 2009.03.12. 00:50:22

@sz.kupac: Ha nekem válaszoltál, én vagyok az asszony. MKati
Lehet, hogy most kezded a Totalcart olvasni, (esetleg nem figyelted a bevezetőt) ezért megírom, hogy van egy 190D Mercim, ami éppen egy barátunknál szervizelődött. Suzukira semmi szükség, csak azért, hogy néhány napig kényelmesebb legyen az életünk.
peace :-)

Gomulka Béla 2009.03.12. 00:52:15

@Csikós Zsolt: Kapám van, nem sublerom. De nyúlok egyet.

davidson (törölt) 2009.03.12. 01:12:23

UNALAMS!!!!!!!!!!!!4


HOGY lehet már arról cikketírni hogy egy 20 éves fos autó beindul-e reggel vagy nem.Szánalmas.

Gomulka Béla 2009.03.12. 01:17:36

@konti10: Új Golfban bárki istenbogara járhat óvodába. Pandával csak a kiválasztottak. Most képzeld el, ahogy beszélgetnek a homokozóban. Az én apukám nyakkendo"t hord, reggel beu"l a po"zsóba és járja az u"gyfeleket estig, aztán kétévente megy és vesz egy másik po"zsót ami to"kugyanolyan, és abban sem szabad fagylaltot enni, mert szétcso"po"g.
Az én apukám megcsinálja a Pandát és elvisz az állólámpással, mert azt is megcsinálta, és néha begyújtja az Autobianchit, ami senki másnak nincs az egész világon, és van még neki...
Fene tudja. Lehet hogy a Csikós fiai nem mennek majd vissza a gimnáziumba to"lto"tt puskával, mint az a szerencsétlen sváb tette.

Jetfighter 2009.03.12. 01:41:40

Aranyos posz:)
Külön díjazom, amikor a hölgyek megküzdenek a technika ördögével, és győznek (naná). A mi családunkban épp ma történt hasonló, nejem ismeretlen terepre ment a gyerkőcökkel GPS nélkül, és visszatalált :) Ráadásul egy lelkes (olasz) masinával, igaz, abban már nincs szivató, de vezetési élmény még bőven. A kipuff is zörgött, de meghegeszttettük.
A múltkori Petőfi-átiratot remélem nem értettétek félre, de azt a néhány Corollás-rozsdás-Adleros poént nem bírtam kihagyni, annyira adta magát. Ja, hát bökversből nehéz himnuszt faragni, ha nem ment át, a hiba az én készülékemben van.
És a hetek óta húzott-halogatott garázslátogatásom esedékes holnap délelőtt: crovára, zseblámpára, RO50-re föl! Magam is reparátor volnék, csak annyira nem értek hozzá, mint kéne. :) Sebaj. Olasz autókat megbecsülni, mindegyikben van egy kis darab Ferrari!

kkn 2009.03.12. 02:51:53

Könyörgöm, akit nem érdekel, az minek ír ide? Mint az öreglányok, akik azért nézik meg a piroskarikás műsorokat, hogy jót szörnyülködhessenek.

Azért szerencsére most az inkonstruktív egyedekből kevés jelentkezett, és azt is csodálom, hogy a nagyobbik gyerkőc alól hiányzó gyerekülésért senki sem követelte a gyerekek gyámhatósági elhelyezését, valamint a szülők azonnali felnégyelését felelőtlenségük miatt.

kkn 2009.03.12. 02:56:52

Ja, most látom, hogy más képeken ott van, azon meg eltakarta, amin úgy tűnt. Ezek szerint új szemüveg kell, hehehe...

bigpond 2009.03.12. 03:02:48

ccorsa

"Azért mekkora orosz-rulett ez, hogy egy ilyen lélekvesztőben van az asszony és a gyerekek...
Legalább valami pár csillagos lenne.
Ez már egészségre káros hobby.
Én bele nem ültetném Őket ebbe, ha lenne benned kis félsz, Te sem tennéd. "

esetleg nem kene ot bortonbe csukni gondatlan veszelyeztetesert, mondjuk fel evre??

arrol hallottal mar , hogy egeszseges kozkazatvallalas?
emeletes hazban laksz-e, mert ha igen javaslom surgosen koltozz egy kertes hazba,mert en mar lattam emeletes hazat osszedolni!
repulore fel mersz-e ulni? csak azert mert ott se legzsak se ejtoernyo nincsen, pedig azok a gepek igen nagyot tudnak am csattanni.ezt is lattam a tv-be...

vwfun 2009.03.12. 03:28:09

óriási nagy puszika :)

ismét jót mosolyogtam :)

köszönöm!

szomjasferi · http://szomjasferi.blog.hu 2009.03.12. 04:56:26

@McK:
"De valljuk be,100 hölgyből egy szeretne 190D Mercit magának,.."

Sajnos ezt az a 100ból egyetlen hölgyet én sem találtam meg, mert a párom 123ast szeretne, de sajnos a melója miatt egy pár éves kocsi kell neki, azzal jár.
Én meg citroen párti vagyok. ZX-em van.

Tehát csak jól kell választani.

Ciri 2009.03.12. 05:39:41

Zsolt:
Ismét emelem kalapom!...bár ez most inkább párodnak jár.

Aranyos posz(t), Kati szép,benzinvérű és okos, csemeték szintén nagyon aranyosak! (na nem is hasonlítanak rád! :D)

Viszont ha a Pandácskut meg kellene semmisíteni... tudod, rám számíthatsz! :DD
Gyufát, benzint viszek...:D

Jajj, de utálom ezt a kocsit, már már fóbia. :DD

zöldi 2009.03.12. 07:00:17

Kati!

Évezetes volt, írjál sűrűbben. Mondjuk a Vesparól nem volt még... Édesapádat is rávehetnéd. Lehetne mondjuk gőzgépes post is :D

Rotox 2009.03.12. 07:54:41

Életem első hozzászólása, nem bírtam tovább. Csikós család, Istenek vagytok! Nagypapa, Anyuka, Apuka (bocs :-)), Gyerekek mindannyian.

Várom a cikket az ovisoktól is.

Afféle de ja vu érzés volt olvasni; mint amikor a feleségem a kétéves Fiesta helyett a 19 éves Skodával viszi a mi ovisainkat.

Mégegyszer gratulálok, és visszamenőleg a robogós Európai körutas cikkért is.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.03.12. 07:59:23

"Várom a cikket az ovisoktól is."

Pont ezt akartam írni.

Nyilván van ott valami a levegőben felétek, hogy ilyen írások születnek :)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:20:00

@saki05:
Van bőven. Nem volt kötelező ide bekattintanod éjjel felé. Olvass más oldalakon éjjel élesedő cikkeket. Gyanítom keresgélni fogsz egy darabig, találsz majd egy kétsoros hírt a Chevy Spark új lökhárítójáról max...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:21:07

@GYUSZI BACSI:
Igen, nem is mondta a Péter, hogy ő találta ki. Csak mi tudjuk, hogy ő terjesztette el.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:22:52

@ccorsa:
Az öt kilométerre levő óvodáig, hátsó utakon? Mások biciklivel járnak... Mi is csak azért nem, mert a Norbi túl kicsi. A helyedben az utcára sem mennék, mert néha leesik egy zongora fentről :-) Ritka, de sose tudhassa az ember...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:26:13

@saki05:
Jó volt a TC-reklám? :-) Valahová mégiscsak be kell szúrni, itt volt a felület...

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:30:48

@davidson:
Ó, neked kellett volna beszúrnom a szegény saki05-nek elnyomott TC-reklámot...

Totalcar, napi ötször frissül! Éjjel-nappal kattintson ránk!

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:32:46

@Gomulka Béla:
Érdekes, nekem előbbi nyele a számból szokott kilátszani... Azért tartok sublert, hogy inkább azt vegyék észre :-)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:34:51

@kkn:
Ez jó volt, ez az öreglányos. Fergetegesen nehéz és senki által nem szeretett dédink rendre ugyanezt csinálta éjszakába nyúlóan. Utána meg rikácsolt, hogy hát ezek miket művelnek!...

Ez ide teszi, az oda, és közben mindenféléket mondanak... :-)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 08:38:34

@Ciri:
Neked írjuk ezeket a posztokat. Csak neked... Meg edelweissnek, de ő mostanában hallgat :-)

szófogadatlan prókátor 2009.03.12. 08:55:12

Köszönöm Kati! Régóta vártam már egy írást Tőled, és megérte várni, kérek még!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 08:55:30

Ez kellett, jó poszt volt.

A 190-es Merci karosszériázni megy?

Szabi01 2009.03.12. 09:15:37

@Mammut8: Ilyen névvel inkább ne nyelvészkedj! :-)

tamil 2009.03.12. 09:30:27

Na ha már végképp elmentünk az autószerelő szakis blog irányba, én is szívesen venném, ha Erán és Pandán kívül más típusok is képbe kerülnének. Esetleg nem a saját autóparkból.Sok "lelkes" rom vár még rá, hogy írjanak róla. Meg azok akiknek van, vagy szerencsésebb esetben :) volt ilyenje.

mv3 2009.03.12. 09:32:25

Érdekes, miért vannak a nők alapban 206-swift-katicabogár pályára állítva. Persze, ha akarja ok, de ha nem, miért ez a konvenció? Ha a könnyebb napi használhatóságot jelöljük meg, van egy halom rosszul vezető, az autót nem érző férfi is, mi több, láttam már taxist zavarbaejtően parkolni.

Nekünk egy családi autónk van, egy 124-es. A feleségemet leginkább hidegen hagyják az autók, így azt sem figyeli, mely márkából, melyik az aktuálisan futó modellpaletta.

Legnagyobb örömömre, az összes eddigi autónk közül ezt szereti a legjobban vezetni. A helyén valónak talál benne mindent, szereti a vezetési hangulatot, a masszivitását és mint "extraként" említette, megnyugtató bentről a csillagra nézni :o)

Magamnak tuti előbb vennék kisautót, mint a feleségemnek. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy veszek munkába járni egy vászontetejű twingot (190 vagyok, mégis elférek benne, mondjuk ebben az esetben kétszemélyes), a feleségem a gyerekekkel pedig használja a nagyobb kocsit.

mv3 2009.03.12. 09:38:13

Mindezt, arra értettem, hogy ha MKati 190-esezni akar, akkor ne kelljen egy 206-osban megfelelnie a cuki elvárásoknak.

mv3 2009.03.12. 09:40:13

Egyébként a Csikós-Flottában szerintem ez a Panda pont a helyén van: a hétköznapokban tartalék mindenes, egyéb esetekben meg vászontetős élvezeti cikk:o))

Rocko- 2009.03.12. 09:40:55

látom családi hagyomány az autóbuzéria.
és ilyen helyre születni kell, szóval jó sorsuk lesz a gyermekeknek. :)

és még egy "vegyél már egy normális, új, mûködô autót, ezt meg dobd a bontóba" jellegû komment, arra küldöm a hitelintézeteket h az ükunokáikig jelzálogozzák az összes vagyonukat.

w211 2009.03.12. 09:45:49

Tiszelt Katika,örülök hogy végre megismehettük,nagyon tetszett az írás!Nálunk a szervízcar egy Lada Niva,porlasztós,ha nagy a hó,ami most volt,azzal jáunk.Feleségem a múltkor lement vele a boltba,előtte bemelegítettem a motort,hív egy óa múlva,hogy nem indul,menjek érte. Mondom szivassa meg,erre elküld a fenébe hogy Ő nem szivat,és már fázik!!! Aztán elmagyaráztam mi az a szivató,egyből beindult a niva. Lelke van,azt mondta.Lehet. Csak kérdezem,nem gyanús kicsit,hogy Zsolti egye többet jár Viszre?? Szerintem azzal a "kazánnal"valamit terveznek!!!!!!
Legyünk résen,tisztelettel: Herczegh Tamás
U.I: Várjuk további cikkeit

Frunkp 2009.03.12. 10:07:29

Reggeli hidegindításról fater régi alfa 146-osa ugrik be nekem,amit télen néha igencsak nehéz volt feltámasztani.Egy kis kisérletezgetés után viszont meglett a trükk: motortér nyit, és a megfelelő helyre egy vödör gőzölgő víz (persze elktronikára vigyázva)... Nem kifinomult,nem gépészhez méltó, de működött :)

dennisthemenace 2009.03.12. 10:21:12

@MKati: Nem mondtam,hogy nincsenek kivetelek.Nekem van egy Argentam,nincs az a no,akinek engednem vezetni.(na jo,ferfi sem).De igazandibol egy idosebb fiat elvarja,hgy butykolos gazdaja legyen,ami nem kimondottan noi jellemzo...

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 10:53:29

egészséges kockázat ide vagy oda, azért néztem pár nagyot a kicsi autó + hó + fék-gáz egyszerre nyomogatása + gyerekek hátul kombóra.

lehet védeni a kocsit, de lenyeltem volna ha egy korábbi posztra fordított idő helyett működőképessé varázsolódik a kocsi legalább annyira, hogy alapvető életvédelmi szempontokat kielégítsen.

szerintem ez fék-gáz kombóra nem áll fenn, még akkor is ha egyébként kúlul hangzik egy női vezetőtől.

Ciri 2009.03.12. 11:14:11

@Csikós Zsolt:
Ó, köszi köszi!

Meg vagyok tisztelve! :DDD

Csikós Zsolt 2009.03.12. 11:24:21

@w211:
Készül a Mars-rakéta... Csak még nem fér bele elég szerszám. Pedig eldöntöttük, hogy a nagy Co-hegesztőt azért itthon hagyjuk.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 11:33:38

@Csikós Zsolt:

Az a baj, hogy én már láttam ilyen, illetve ehhez hasonló kazánt tényleg elrepülni. Előtte nem hittem volna el, hogy a B30-as téglafalat képes majdnem teljesen átütni egy leszakadó vascső:)

bigpond 2009.03.12. 11:34:06

Lapa
nekem volt egyszer egy trabantom, ha lejtnek lefele mentem vagy fekeztem azonnal leallt, nem volt alapjarat.
a fek es gaz egyszerre kombinacio rutinna valt, kicsit pumpalni kellett ,hogy legyen alapjarat. nem egy hajmereszto mutatvany, ha en is meg tudtam csinalni. persze ehhez az kell, hogy a pedalok kezre(labra) alljanak, nem tudom a pandan hogy van.
a karbival volt valami gebasz mar uj koratol es soha nem tudta(vagy akarta) megjavitani senki.

diablos 2009.03.12. 11:37:21

Minden olyan nagyokos, aki itt ócsárolja a klasszikus olasz technikát -de persze ő maga már injektoron nőtt fel,-tudomására szeretném hozni, hogy ennél az autónál a motorvezérlő számítógép + a szenzorok bele vannak építve a gazdi lábába, fülébe, ülepébe!
Tehát, aki nem boldogul el egy ilyen ördögi szerkezet vezetésével, inkább járjon kétlábon!!!
KATINAK köszönet a POSZ - ért!
Az urának meg azért, mert osztozik a sikerben és hagyja érvényesülni!
Ui.: Az én 73 éves é.anyám is simán elboldogult anno 500-al, 601-el, 353-al, 2108-al nap mint nap!:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.12. 11:49:22

Ez furcsa ám, mikor 17 évesen megkaptam az akkor már csak munkásautónak használt, egyébként mindig hűen szolgáló 1.1-es Fiat Uno-t akkor már nagyon más nem ült bele rajtam kívül.

Aztán egyszer a fateromnak kellett, de nem indul el neki, még véletlenül sem, pedig korábban ő tanított meg arra, hogy miként indítsam.

Nekem pöccre indult, gond nélkül. Igaz, tudni kellett, hogy a gázt meddig érdemes rugdosni és a szívatót csak félig kihúzni, mert akkor hamar ment.

Egyik barátom se tudta vezetni, pedig többen próbálták. Amikor én vezettem, akkor olyan votl, mitn a kezes bárány. A saját hibájából sose hagyott az út szélén(kétszer kifogyott a benzin. Nagyon imádtam, pedig egy roncs volt.

MKati 2009.03.12. 11:50:30

@lapa: Ez a fék-gáz dolog megtanulható. Én az 500-as Fiatommal elég hamar belejöttem, ráadásul ott még kuplung-gázfröccs-kupung is volt a műveletben visszaváltáskor hidegen.
Egyébként sebességkorlátozott övezetben lakunk (30km/h), mire kiértünk az 50-es útra már nem volt erre szükség.:-)

yeti 2009.03.12. 12:00:32

@Csikós Zsolt: Ha már arra jártok tákoljátok meg a Spirit Mars-járót.Egy kis gyorskötegelő,szigetelőszalag,reszelés a dűznin és a Nasa örökké hálás lesz:)

Teleszkop 2009.03.12. 12:15:29

Újabb élvezetes cikk, mondjuk én elfogult is vagyok, ilyen Pandát akartam mászkálósnak, de gratulálok az íráshoz is, nagyon élvezetes beszámoló!

És annyira tipikus öregautós :) Egyszer-egyszer előfordult, hogy bátyám kölcsön akarta kérni valamelyik kocsit; ha a Kadett GSi-ről volt szó, így szóltak az instrukciók: jó, vidd csak, de vigyázz az elejére, mert eléggé lent van, fekvőrendőrökön csak keresztbe, óvatosan a kátyúkkal és erősen fogd a kormányt mert megvezetnek rendesen!

C Kadett esetében: ok, vidd csak, de figyelj rá, mert kézi szívatós, szóval gyújtás, párszor nyomd le a gázt, aztán húzd ki a szívatót, aztán indítózz, de már ne lépj a gázra, ha beindul óvatosan told vissza a feléig aztán érzésre folyamatosan.. figyelj váltásoknál, mert hidegen nehezen veszi és csak 4 sebesség, ne válts ötödikbe.. huppanókon csak óvatosan, lassan, tartsd a lában a gázon mert lefullad, amúgy nem nehéz..

... végül egyik autót sem vitte el soha :D

Coupeboy 2009.03.12. 12:19:23

Teljesen jó ez a panda.Nekem kéne:D a Fiatoknak lelke van:)Jó a poszt, gratula érte:)

MKati 2009.03.12. 12:21:38

@scheerti: Nem sajnos, arra még nincs pénz. Egyelőre a minimális, fontos javításokon esett át. (Pl. váltó, hűtőcsere, központi zár, stb.)

dennisthemenace 2009.03.12. 12:37:32

@diablos: Csak egy valami,ami eszembe jutott az injektor kapcsan.1981-tol a 131,132,Argenta motorjain(2ooocm),hengerenkenti Bosch elektromos befecskendezes volt.Nagynevu gyartok meg jobb esetben is a K-jetronicot alkalmaztak meg akkor...

lanciabacci 2009.03.12. 13:25:54

Granulálok, feleséget is jól választottál, nem csak autó(ka)t. Valaki vagy vágja, vagy nem.

lanciabacci 2009.03.12. 13:26:55

Annak idején, 92 táján, az idős BMW-s rokon Genfben könyörgött, hogy kicsit vezethesse a 127-emet és aztán velem jött fel inkább a hegyekbe is a J1-en. Láthatóan nagyon élvezte. Lehetett is, ott még mindent a sofőr csinált.

Mellesleg a fotonbomba után is csak ezek fognak majd működni... :)

lanciabacci 2009.03.12. 13:30:21

@dennisthemenace:
Nekem volt ilyen motorom és nagyon jó is volt, de központi és nem hengerenkéti az a befecsi. Bosch L-Jetronic mellesleg, a K-nál szerintem (is) lényegesen jobb egyébként.

FAStra 2009.03.12. 13:47:44

Nekem is volt egy fiat ritmom 1.7-es dízel. Azzal is minden reggel, amikor hideg volt (ami kb -1 fokot jelent) akkor vízmelegítés, és blokknyakonöntés, persze elektromos cuccokra vigyázni, mer már csak a tüzijáték hiányzott az idegesség mellé, hogy indul-e. Mondjuk nagyon nem szerettem, még lehet örültem is volna neki, ha augusztus 20-át megyszégyenítő módon múlt volna ki :P többet volt amúgyis szervízben mint használva. amennyit ráköltöttem, annyiból vehettem volna egy autót.
jah, és 25ezerért adtam tovább, csak vigyék...

zee944t 2009.03.12. 14:00:03

Csikósnak hozzá illő, értelmes tekintetű, harmonikus külsejű felesége van.

Bata88 2009.03.12. 14:39:51

Kedves Csikós Zsolt!

Élvezetes volt olvasni, netán a felesége is újságíró? Életszerű közvetítés volt, nekem bár nincs gyermekem, de átérzem, mert én is ilyen voltam:) Egész ügyesen bánt a Pandával:)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 14:48:10

@MKati: minden megtanulható, de műszakin ugye nézik pl a kormány holtjátékot, mert az a tizedmásodperc plusz nem szerencsés. meg az se ha egy felesleges és relatíve komplex műveletre fordítódik a figyelem egy része. pont nemrég olvastam a legújabb kísérletekről, miszerint az agy messze nem multitaskol annyira jól rövid időtávon belül, mint korábban hitték.

nem magad miatt írtam elsősorban, hanem mert a 30-as karikánál 60-nal szembejövő ízirájder ellen jól jöhet a plusz reakcióidő. nem beszélve a dolog pedagógiailag is megkérdőjelezhető voltáról. "internetbe vót, hogy még egy nő is elvezet így egy kocsit, nehogymá énne...".

teljes a béke, csak a rend vagy nagyzolósan a társadalmi felelősség kedvéért böfögtem be. még aludtam is rá egyet.

.Adrián. 2009.03.12. 14:50:59

@Csikós Zsolt:

Nem pont, általánosságban gondoltam :)

Forest (törölt) 2009.03.12. 14:55:38

Aki a technikát szapulja, csak annyit tennék hozzá, hogy a honvédségnél a kopaszok (rutintalanok) biztonsági okokból mindig a jobb teherautókat kapták, az öreg rutinos rókák meg simán megszívatták őket a kormányváltós billencsekkel :)
Ennyit erről.
Persze jó dolog a computer, mert sok mindent rá lehet fogni a szervizben, a looser úgysem tudja kontrollálni hogy mennyiben mond igazat a munkafelvevő, csak fizet, fizet, és fizet..
Nem véletlen hogy erre halad a világ...

gnme 2009.03.12. 15:05:17

- Ki a fasza gyerek, K... te tudod?

- Te vagy a fasza gyerek, Zsolti én tudom!

:)

sz.kupac 2009.03.12. 15:18:56

MKati: A kezét csokolom kedves hölgyem . Jó ez az iromány és, hogy a csiráját is eltapossuk a féreértéseknek én nagy általánoságban írtam. Arrol ,hogy az ember a kinlodást( boszuságot) megmagyarázva ( pl. ne mond nekem azt ,hogy hiányzik az életedböl az inditási tornagyakorlat ) lelket gondol élettelen dolgokba(tárgyakba ,jármű stb). Majd igy önmagát igazolván boldogságtol ragyogó arcocskával ,tovadurrog a jármüvével. Nos ezzel eddig nincs is baj . De mikor ezt a töketlen gyártok reklámfogásként tálalják ( és nem mint hozánemértési inpotenciát) nos az már undorittó. Amugy szeretném ha többet irnál(már ha tegezhetem?)ugyanis aranyos irás volt. További sok sikert . D.A.M.(alias s.kupac)

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:50:37

@Bata88:
Nem, dehogy, városépítész. Ő tud írni, én nem tudok városépítni, ez van.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:58:07

@lapa:
Ha minden másodpercben odafigyelnénk a társadalmi felelősségre, kimúlna a Belsőség. Kimúlna a Vélemény rovat. Elvesznének a szubjektív megállapítások a cikkekből. Egy falanszterben élnénk.

Ivásra, lopásra, csalásra, mások anyjának a megerőszakolására nem buzdítunk, sőt, még azt se csináljuk, mint amit nagyon is szokás Magyarországon a médiában - mintafiúknak(-lányoknak) tettetni magunkat, nagy érzelmekkel, felelősségteljes állampolgári tudattal, aztán kiderülne, hogy privátban öv nélkül, részegen, stb. autózunk, átverünk, adót csalunk, más nőjét/pasiját elszedjük, satöbbi. Próbálunk emberek lenni, annyira, amennyire valóban azok vagyunk.

Ha ez fáj, olvasgassál Őrtornyot, vagy valami vallási magazint, esetleg bármit a Story magazint körülvevő okádékból az újságosstandon. Ha az nem tetszik, itt sajnos csak ez van. Bűnözők, felelőtlenek, agyatlan, környezetpusztitó punkok, ömlesztve, nagy mennyiségben, szájkosár és póráz nélkül. Én privátban úgy gondolom, hogy sajnos már nem eléggé.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 15:59:49

@lapa:
Egyébként nem a néhány tizedmásodpercnyi reakcióidő-kiesés miat nézik a kormányholtjátékot, hanem mert rettentő bizonytalan lesz tőle az autó, önálló életre kel, pláne oldalszélben, nyomvályúban, stb.

DeezL 2009.03.12. 16:02:05

@Mk412:
Ha tudnád nekem mennyi autóm volt...:D

Csikós Zsolt 2009.03.12. 16:02:41

@sz.kupac:
Nem volt itt reklámfogás.

1) szeretjük ezt a szart, amire Fiat Panda van ráírva, csak úgy.
2) ahogy elnézem a forint árfolyamváltozásait, még mindig inkább öt ilyen, mint egyetlen hitellel terhelt hárommilliós autó a lakáskölcsönünk mellé

:-)))

Písz, brada, písz

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.03.12. 17:21:56

ez egy fos. 20 Éves corsánk, 1.3, igaz az injektoros meg automata szivatós, de pöccre indul akármilyen hidegben, és kint áll mindig. Nem kell a gázt se nyomogatni, se fűtést szerelni rajta, mert minden príma. nem kell anyának instrukció, h hogy menjen vele. lehet h 20 évesen lejárt az ideje, de akkor ennek a pandának meg már a temetőben kéne a sírhelyének lejárnia. Bocsi, de ez a véleményem. én biztos nem kínlódnék ilyennel, ha nem muszáj, ha van jobb is.

drowmage 2009.03.12. 17:24:38

Kedves lapa!

Vinnyogva zokogtam a röhögéstől, amíg a történeted olvastam. Ez nagyon ott van. Maga a történet is, előadásmódod is.
A Papírkutyák egy a filmből kimaradt jelentének is elmenne.
Köszönöm, hogy nevethettem egy jót.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 17:26:14

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Kösz, teljesen tétlen voltam, de most végre rávilágítottál mit kellene vele tenni. Magamtól nem mindig megy a gondolkodás, még jó, hogy az embernek vannak jóakarói.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 17:30:01

@lapa:
Nem kell fék-gáz, a Kati parázta túl. Az első öt méteren van rá szükség kb., utána teljesen stabil az alapjára. De mindegy, az a lényeg, hogy a családi vitáinkat 40 ezren megkritizálják. Kezdem becsülni Győzikét, legalábbis azt a képességét, hogy bírja a sok beszólót.

dennisthemenace 2009.03.12. 17:33:19

@lanciabacci: Hengerenkenti,legalabbis az enyem;minden hengernek kulon befecskendezoje van.Tudom,mert atomjaira volt szedve,en raktam ossze...

dennisthemenace 2009.03.12. 17:35:48

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Mi az,hogy injektoros MEG automata szivatos?? Nem igazan ertesz a kocsikhoz,szerintem,inkabb ne kritizalj.Ha nem szereted az oreg autokat,minek olvasod el ezt a posztot??

mm1991 2009.03.12. 17:38:26

Köszönöm! Csodálatos! Köszönöm!
Éppen fáradtan témadolgozatot írtam és akkor "véletlenül" megnéztem a TC-t.
Minden tiszteletem és elismerésem Katié.
Mindig is szerettem a Csikós-féle posztokat, így ez is nagyon tetszett. Youngtimerek forever!!!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.03.12. 18:20:38

@Csikós Zsolt: ő túlparázta a leírásban, én meg túl paranoid vagyok ilyen szempontból mert gyűrődött már körülöttem bádoglemez bőven.

nem is pont ugyanúgy hangzik a dolog a kiegészítésekkel, mint a e-poszban. sajnálom ha túlzásnak érződik, az addig olvasottak alapján akkor is a fent leírt véleményen lennék.

mondom, béke van részemről, nem szurkapiszka akart lenni, hanem személyes vélemény egy publikus blogban.

az emberek szerintem a sok közzétett személyes infó miatt érzik úgy, hogy "közük van" a dologhoz és hogy "eleget tudnak" ahhoz, hogy "beszóljanak". látod én is beleestem ebbe, pedig nem szokásom. sajnálom, ha ezzel zavart okoztam az Erőben. maradok tisztelettel.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.03.12. 18:42:07

@dennisthemenace: mondjuk, lehet h annyira nem értek hozzá, de annyira igen, h ilyenekről szó nincs az ugyancsak öreg autónkban. És tévedsz, nem utálom az öreg autókat. Csak vannak rossz, és jó konstrukciók, ma is, régen is.

dennisthemenace 2009.03.12. 18:50:11

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nos,az en Fiatom 1983-as,hengerenkenti befecskendezessel.A Volkswagenek a 70-es evektol kaptak injektorokat a szigoru kaliforniai torvenyek miatt.Az oreg autoknak megvan a maguk varazsa,ezert szeretik oket sokan.
Az automata szivato karburatorokon van,az injektornal nincs,mert ott jeladok a homerseklet alapjan varialjak a befecskendezest.

karlov 2009.03.12. 19:13:40

Én meg kifejezetten pozitív dolognak tartom,hogy vannak olyan EMBEREK akik két lábbal a földön járnak és külön tisztelet Katalinnak ("a feleség"),hogy van némi affinitása ,toleranciája a "mi" Csikósunk (Illetve az Ő Csikósa) és szenvedélye iránt.
Nekünk meg kicsit olyan ,mint a Sörgyári kapricsó....
Hiába az élet csupa móka,kacagás.

dennisthemenace 2009.03.12. 19:16:54

@karlov: Na ja;konnyen vigeckedik a Csikos ilyen feleseggel..Probalna az enyemmel,orulne,ha kocsit moshatna,nemhogy meg felujitana..:DDDDDDDD

dennisthemenace 2009.03.12. 19:17:03

@karlov: Na ja;konnyen vigeckedik a Csikos ilyen feleseggel..Probalna az enyemmel,orulne,ha kocsit moshatna,nemhogy meg felujitana..:DDDDDDDD

Csikós Zsolt 2009.03.12. 19:29:00

@dennisthemenace:
Ne hidd, hogy az én virágszálam egy tündér. Ha valami nem tetszik neki, úgy gázol beléd, mint egy T-72-es. Szeretet, egy-egy kis virág, nézd, milyen szép ez a kis kilincs... Lassú, kemény meló, állhatatosnak kell lenni :-)

Krisi 2009.03.12. 19:31:10

Mi lenne, ha a Csikós család Ommm-al elindítana egy TC 2.0-t? Lennének jó kis túraleírások a '60-as évekből, youngtimer szerelések meg színtiszta autóbuzéria, jó lenne nagyon :)
Pár év múlva meg már olvashatjuk a legifjabb Csikóslegények bicikliszereléseit ("aztán szétszedtem a monoblokkot, hát nem valami utángyártott fos volt? És mi van, ha beszorul a kormány oviba menet? De azért az olasz biciklinek lelke van!")
:D

Csikós Zsolt 2009.03.12. 19:38:06

@Krisi:
Hát ez zajlik éppen. Újautó-régiautó, csak minden ömlesztve. Így a legjobb, mindenkinek jut, ami érdekli.

karlov 2009.03.12. 19:42:38

@Krisi: Nem kell mindig kaviár...

DeezL 2009.03.12. 19:54:38

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
sztem ha olyan szar lenne akkor már rég eladták volna vagy a süllyesztőbe lenne a Panda...
Jó rendben a régi Corsa nagyon jó nagyon fasza, nekem is volt anno 92ben, ez volt az első autóm aminek a motorjához nem kellett hozzányúlni bár csak 1 évig volt az enyém,az asszony használta...az is 1.3as volt 60lóerővel,de egy 1.3as benzines Unoval menetteljesítményben alul marad,na meg az h olyan fapados mint az állat..nem vmi kényelmesek az ülései...

DeezL 2009.03.12. 20:00:18

ami meg frankó kényelmes volt a Citroen BX-em volt többek között,ugye hidraulika stb... de az az autó egy nagy lapát szar...itt nálunk a cégnél(Citroen) úgy hívjuk h Ufó autó.. ez nem embereknek való..:D

GGG77 2009.03.12. 20:08:57

Már látom pár év múlva az új családi reality hőseit. :)
Komolyan, öröm olvasni egy ilyen családról!

dennisthemenace 2009.03.12. 20:19:23

@Csikós Zsolt: En ehhez mar oreg vagyok..:) Egyebkent is;oruljon,hogy beulhet..:)

Seca81 2009.03.12. 20:34:41

Király a cikk és a Panda is! Mindig várom a Pandás cikkeket, egy kicsit nosztalgiázom...
Szerethető kis gép, nem kell bántani!

Csikós Zsolt 2009.03.12. 20:46:30

@Seca81:
off:

Csinálom ám az XJ-t gőzerővel. Villaszárak kiegyenesítve, új csúszkák bennük, megvan a festék a Németországból vett első idomhoz, műszer is megjött (vagyonért, de nem volt választásom), most a kormánynyak-csapággyal szívok. A vázból kiszedtem a külső héjakat Dremellel (kis kézi, nagyfordulatú szerszám), de a villahídon lévő, alsó csapágyrészre ráment tegnap 3 órám. Dremel, Flex, véső, csavarhúzó, satu, pörzsölő, mindenféle kombinációban. De a porvédőt meg akartam menteni, mert olyan csapágyat vettem véletlenül, amihez nem volt. Borzalmas meló, most is feketét köhögök föl a fémportól, rettegj, ha a tiédben ez rossz. Nekem még az eredeti '83-as japán volt benne.
Mindig állítsd utána, mindig, akkor sokkal tovább tart, mint ha kotyog, és ütik a gödrök.

zotyesz66 2009.03.12. 21:10:04

Anno a Skoda 120-asumkban volt egy zseniális találmány, a kézzel pumpálható AC pumpa. Szükség is volt rá, mert elengedte a benzint, reggelre a karbi üres volt, oszt lehetett volna félpercekig köszörülni. Így viszont az ember hátrament, fölpumpálta, rárúgott kettőt a gázra és már röfögött is. A Pandában nincs ilyen?
Végülis most mi van az olajnyomással? Még a Merci 170-es cikknél nem volt neki. Meggyógyult? Vennék amúgy vmikor tavasszal egy ilyen dobozt, itt faluhelyen jól jön, ha lovagolni viszem a kölkeimet, sajnálom azon az úton a családi újautót.

DeezL 2009.03.12. 21:48:09

@zotyesz66:
jajj haggyál a Skoda 120assal:D:
nekem volt a kockás lámpásból 3db 120 GLS az első 2 még elment bár azokat is kellett szerelni de nem olyan sűrűn,az utolsó 120 GLS az viszont egy rakás szar lett az utolsó fél évben amig nálam volt...meg rengeteg 120 L is hengerfejes volt.. a 105ösök jobbak voltak én azt mondom.

Gomulka Béla 2009.03.12. 21:51:11

Névadómat, egy Nysát szereltem fel kézi ácépumpa-kisegíto"vel. Arra az izére, amit a motorburkolat leszedése árán lehetett csak elérni (hátratolt orrmotor, ld. még BMW), bálamadzagot ko"to"ztem, és indulás elo"tt azt húzogattam. Nem is kellett hátramenni hozzá.

Csikós Zsolt 2009.03.12. 22:10:59

@zotyesz66:
Jó helyen tapogatózol, elereszti a benzint. De nem akarom szerelni, motort próbálok összelapátolni tavaszra, meg a zöld állólámpás Mercit vizsgára.

Olajnyomás 10-20 km-en át van. Autópályázni nem szabad vele :-)

mv3 2009.03.12. 22:33:39

Kukken, a tökéletes pár éves s80-asok meg tolnak a belső sávban 200-al, mert annyira le vannak szedálva a benne ülők a külvilágtól, hogy GPS nélkül eltévednének az M3-ason.
Mosolyogva hallgatják Bach muzsikáját ellazult izmokkal, közben fénysebesség. Biztonságos kombináció.

Tapasztalatból tudom, egy ilyen Pandában az ötvenes tempó már egy élvezeti cikk. A 90-ven már kaland.
Szerintem a maga lötyögős mivoltában, és 650 kg-os saját tömegével, még mindig egy vállalhatóbb veszélyforrás, mint egy technikailag alulképzett, 200 Lóerővel éppen tapasztalat nélkül visszaélő kispubi a Hungária körúton.

bigpond 2009.03.13. 04:04:27

"De nem akarom szerelni, motort próbálok összelapátolni tavaszra"

ez bizony kar, szivesen olvasnank egy motorfelujito cikket is. szerintem kapjad szet, es megtudjuk mitol ment el a nyomas. utana meg mindig vehetsz egy masik motort nem?

zotyesz66 2009.03.13. 08:51:58

@DeezL: Nem volt a miénkkel túl sok baj, volt egy év rémálom, de aztán rendbe lett téve és még pár évig szépen ment.
@mv3: bár Pandát nem vezettem, Seat Marbellát igen; olyat béreltünk nászútunkon '93-ban. 120-as tempó lazán. Nagyon tetszett.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.03.13. 08:52:05

@Csikós Zsolt:

Zsolt, a Kawasaki-val mi van? Tudom, én mindig csak arról kérdezek, de az a legjobb motorod:)

Jamesblond 2009.03.13. 09:29:28

Sok "férfiember" nem is tudja mekkora kincs egy olyan nő, akire rá lehet bízni a gyerekeket. Úgy értem autóval hurcolni ide-oda a városban. Volt régebben egy csajom. Ő simán behajtott volna a pirosnál álló autósorba ha nem szólok neki hogy "kezdhetsz fékezni". Ha megmarad mellettem, sokat szívtam volna miatta egész életemben. A mostani egész ügyes. Sokkal könnyebb vele az élet:) Szerintem a nőket a vezetésképesség terén is lehetne csoportosítani. Aki pedig egy kéziszivatós Pandával két pedált egy lábbal egy időben kezelve viszi a porontyokat etalon. Gratula!

Corsafahrer 2009.03.13. 10:20:45

Szia Kati!
Tetszett a cikk, meg fogom mutatni a feleségemnek, mert

1. talán így ő is talál kedvére való írást a Totalcar-on,

2. elkezdi majd értékelni a C Corsát, amivel a kicsinyt hurcolja naponta bölcsödébe.

Ha van kedved és lehetőséged írj még hasonlókat, talán lehetne a TC-n egy "női szakasz"! Nincs is szebb mint mikor a család együtt vonul a templomba/ tömegdemonstrációra/ állatkertbe/ Totalcar.hu-t olvasni. (a nem kívánt részek törlendők :)

Szabi01 2009.03.13. 10:33:50

@Mammut8: Csak poén volt, enyhe utalással arra, hogy a Magyar helyesírás szabályai szerint még a neved is elírtad! :-)

Seca81 2009.03.13. 14:37:39

@Csikós Zsolt: Nekem a Seca a jövő héten lesz kész :) Amit tudtam megcsináltam rajta, de a blokkhoz nem mertem nyúlni, oda bizony szerelő kellett. Ismerős által, úgyhogy mázlim van. Mértük a kompressziót a hengerekben, az alap értéket meg sem közelítette... Hengerfej tömítés, gyűrűzés, síkosítás, szelep hézag állítás, karbi szinkron, gyertya csere...
Csak a tömítés készlet volt egy kisebb vagyon, de muszáj :) A sebesség mérő órát megcsinálom magam ill. még a fékeket kell beállítani és "fullos" lesz!
A teló jó állapotban van, egy első gumi csere lesz még esedékes, de még nem sürgős.

Gomulka Béla 2009.03.13. 19:53:04

@mv3: Bach? Ismero"so"m meg a fickója a Magnificat-ra szoktak százhatvannal veretni az emhetesen. A fater zsigulijával.

chrisT 2009.04.08. 12:07:32

Szerintem most már szép lassan be lehetne fejezni ezeket a dögunalmas történeteket és valami értelmes dologgal is foglalkozni.
Ha reggel az ember elindul otthonról,(de ha otthon marad akkor is) feltétlenül történik vele valami. Nem kéne ezt ide beírni.
Amúgy ha ez a sz*r autó csak így hajlandó működni, inkább venni kéne egy polipot majd az eljár vele. De még jobb ha tényleg megy egyenesen a szakadékba, úgyis ott a helye.
Szal. nem autó ez, észre kéne venni.
Nem kell mentegetőzni.
Meg az a sok rozsda, pfffffff..
Tényleg, ahogy az elején írtam, légyszi.

calibra91 2013.01.28. 09:12:38

...Az ajtóból gondoskodó és aggódó kedvesem utánam kiált. „Indítsd be, mielőtt berakod a gyerekeket.”...

Ez jó! :-)

Én is ezt mondom az Asszonynak. Lassan már fogja az adást!
süti beállítások módosítása