Családi országjárás szappandobozzal

  2010. április 24. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta autobianchi bianchina

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Tudom, hogy sokan fanyalogni kezdenek most, páran talán szidni is kezdik a Totalcart, mert nem értik majd, hogyan kerül egy ilyen pimf dolog egy országos autós magazin hasábjaira. Kétszáz kilométer, oda-vissza, plusz kavarással sincs ötszáz… Táv ez? Tett ez? Érdemes akár egy fél mondatra is? Attól függ. Akik most kárognak, azok feltehetőleg nem építettek még össze kosárból 500-as Fiatot. Vagy ha igen, akkor utána nem indultak bele a térképbe családostól azzal az autóval. Mert ha tettek volna már így, értenék.

Amikor megvettem, a Bianchin sokkal több lyuk volt kilencnél

Hogy képbe helyezzem az ügyet: egy jó előre lefoglalt programra, a húsvéti hosszú hétvégére Hortobágyra indultunk a családdal. Hét közben nem látom sokat a gyerekeimet, de magának a hétvégének is rosszat tesz, ha otthon maradunk, mert amint készen vagyok a melóval, mindig találok valami bütykölni, archiválni valót. Azt a dolgot, hogy leülni, aludni, unatkozni, nem ismerem, ha a gyerekekkel vagyok, fél óra után mindig eszembe jut valami, amit csinálnom kellene. Annyira, de annyira sok mindig a teendő… A feleségem szerint éppen ezért kell elmenni otthonról, minél messzebb, mert akkor nincs munka, nincs szerelni való, csak a család. Alapvetően igaza van.

De hogy azért a hobbi is meglegyen, vagy inkább a sok éve tartó veteránozásnak learassam a termését, úgy döntöttünk – a Bianchival megyünk. Egy ilyen vállalkozásnak eleddig felettébb sok akadálya volt. Nem a családom, hiszen a két fiam megőrül a kisautóért, ha rajtuk múlna, az összes járművünket odaadnák bárkinek, csak ez maradjon. Nem is a feleségem, aki régre datálható Fiat 500-mániája miatt szintén imádja a kék dögöt. És nem is én, mert bármennyit szívesen vezetem, szinte bármikor, csak ne hóban, esőben kelljen, mert olyankor nagyon sajnálom.

Félig megtömve az út előtt. Mármint a Bianchi

Maga a Bianchi volt a ludas. Nemigen tudta elhagyni Budapestet, ha igen, azonnal tönkrementek rajta addig jónak hitt dolgok. Még nem volt ugyanis teljesen készen.

Pedig felületes szemlélő szinte semmi változást nem venne rajta észre 2003 augusztusa óta – ez volt az a pillanat, amikor a munka nagyja elméletileg elkészült rajta, és hazahoztam Karesztól finomreszelésre. Pár helyen leverődött a festék (azóta a harmadik helyen lakunk, sok volt a garázsváltás, a pakolgatás), kicsit koszos lett a műbőr az üléseken (takarítható, csak még nem álltam neki), enyhén megsárgult az orr-dísz (ennyit tud az olasz utángyártó-ipar, holott nap szinte nem is érte). Működött az autó már hét éve is, valahogy le is vizsgázott, rendszáma lett, köhögve elhúzta a belét valameddig, ha kellett. De mindig pocsék volt.

Mindenki a Katira vár...

A kezdő veterános ilyenkor legyint – olcsó, rossz kis autók voltak ezek újkorukban is, nem csoda, hogy ez a darab is csak ennyit tud. Nem kell az ilyennel messze menni, pláne meg nem gyorsan. Szépen ki, a Városligetbe, az tőlünk két kilométer, pózolni mellette, aztán haza, annyi nem ártana neki. Hát azt nem, egy frászt, én minden járművemet (majdnem mindet) igazi járműnek tekintem. Utálom a díszmajomkodást az oldtimerekkel. Sóban, esőben, gyilkos városi dugóban persze nem használnék el semmit, ami régi, mert az nem használat, hanem elpusztítás, de hogy egy ilyen géppel ne lehessen elmenni Esztergomba meg vissza boldogan, az nem okés.

A profi veterános bele se kezdett volna a restaurálásába, mert tudja, hogy ilyen értékű autót nem lehet gazdaságosan felújítani. Nekem most már lassan másfél millióban van, és ennek java része 2003 előtt ment bele, volt abban haveri kedvezmény is, és akkoriban még olcsóbb volt a munkaerő. Ha ez az autó egy profié lenne, hárommillióból újult volna meg. Nekem annyim nem volt rá. Ezért is ment ilyen döcögve a lábra állítása.

Már Hortobágyon

Azért csak vannak az internetet olvasók között is, akik régről emlékeznek az 500-asokra. El lehetett ezekkel bárhova menni, megfelelő odafigyelés mellett relatíve megbízhatók és használhatók voltak. Függőcsapszeget gyakran kellett zsírozni elöl, padlógázon tilos volt gyilkolni (mert mire Siófokra értünk vele, beégtek a szelepek), nem ártott figyelni az olajszintet, karban tartani a gumialkatrészeket – de alapvetően bírtak ezek száz-százötvenezer kilométert nagyobb baj nélkül.

Csakhogy a Bianchi még előttem ledobva rohadt vagy nyolc évet egy utcában, a földbe süllyedve, kiszakadt tetővel találtam meg egy leányfalui ház melletti kertben. Onnan épült újjá. És mivel a legtöbb lakatos nem vállalta el, az a néhány, aki igen, az udvarában rohasztotta fél-egy éveket, ezért az alkatrészei kallódtak. Nem volt egyszerű az újjáépítés, akármennyire is igyekeztem dokumentálni mindent szétszereléskor. A hátsó hangszigetelés például sose lett meg, azóta is egy piros pokróc van ott ilyen célból. Nyilván lesznek, akik jobban tudják, hogy kellett volna, de nekem ez az autó volt az igazi beavatás. Ez volt az első gép, amihez mélységében hozzányúltam, ma már nyilván máshogy csinálnám. Leginkább sehogy, mert meg nem vennék még egyszer egy olyan roncsot, mint Bianchi volt anno.

Autóvá akkor kezdett összeállni, amikor tavaly januárra Tóth Gabi barátom elkészült a motorjával. Bár bejáratós volt még, rögtön érezhető volt rajta, hogy új dimenzióba lépett a Bianchi (ejtsd: "bianki", "k"-val, hiszen az olasz a "ci"-t ejti "cs"-nek, a "ch" nála a "k"). A megjött erő, a füstmentes működés, az életet többé már nem keserítő, fél-egyórás leállások fölött érzett örömünkben óvatosan használatba vettük a kocsit. Ekkor jöttek elő a további hibák.

Szinte gyári, nem?

Tavaly nyár óta a hátsó kerékcsapágyakat kicseréltem, új roppantógyűrűket tettem be (azóta nem lazul le a menesztőtárcsa), a szétmállott kinyomócsapágyat idén tavasszal újragyártottam.

Nem egy kárpitos, csak én. Bár szerintem a vak is látja

Most nemrégiben kicseréltem a patenteket az ajtókárpitokban is, s ugyanazzal a lélegzettel szétfejtettem a jobb oldalit, az alapját újraszabtam, hogy be lehessen csukni, mert Kárpitos Rezső anno harmadik kérésre se jött el felpróbálni. Pedig magyaráztam neki, hogy nem jó, a távmunka nem sikerült, nem hitte el. Mindegy, ha isten nem segít, segíts magadon, megoldottam.

Látják, hol forgott el a régi spirál? Mellette az új, ami végig szögletes

Aztán egy legutóbbi akcióként sebmérőspirált is gyártattam a Bianchihoz, mert az még tavaly, Kemencére menet kerekre kopott. Gyanakodtam a sebességmérőre is, de a csavarhúzós-forgatós próbára úgy tűnt, semmi baja nincs. Nincs is.

Aztán gondoltam, hátha a kihajtás rossz a váltóból, de nem. A spirál négyszögletű vége kerekedett le egy kritikus részen, ahol belemegy az órába, ezért nem tudta forgatni a mechanikát. Összerakáskor nem lett eléggé betekerve a hollander, kicsit lötyögött, és ez lett a vége. Négyezer forint ugrott, de most jó.

Ez volt a régi benzinszint-jeladó. Szétmállott a modern benzintől

Ja, és beszereltem a tankba is a benzinszintjelző Imolában vett jeladóját, most már megint mutat az a műszer is, ezzel a sok órával (kettő) tiszta légiirányítás-fílingje lett a cockpitnak. Oké, olyan húszas évekbeli légiirányítás, de akkor is, értékeljük.

Farmotoros Fiatból könnyen jön ki a motor

Bianchi még kapott utána egy olajcserét, aztán Bálint fiam segítségével megzsíroztuk az első függőcsapszegeket is, ahogy illik (minimum évente kell), beállítottam egyenesbe a kormányt, és ezzel felkészítettnek tekintettem.

Tudják, a Bianchiban az a poén, hogy zajra, menésre, hangulatra (ugye tudják, hogy ez a legdrágább Panoramica-kivitel, nyitható vászontetővel, eltolható oldalablakokkal, küszöbdíszlécekkel), minden egyéb jellemzőjét tekintve olyan, mint a Fiat 500, amin alapul. Viszont a hosszabb tengelytáv miatt egészen kellemesen rugózik, nem bólogat annyira, s az enyém a most már 600-as motor miatt kicsit talán nyomatékosabb. És ami a legfontosabb: VAN csomagtartója. Igen, olyan tér, ami szabad szemmel szinte látható, ha elég közel hajol az ember.

Az 500-assal (és a limuzin kivitelű Puchhal) ugyanis az a legnagyobb baj, hogy az a dolog, amit a kocsi elejében az olasz tervezők (mert a kaszni mindkettőnél ugyanaz) csomagtartónak szántak, nos, annak egyharmadát elfoglalja a tank, egyharmadát elfoglalja a pótkerék, egyharmadát elfoglalja az akku-háromszög-EÜ-csomag kombó. Ha utánaszámolnak, nulla marad a pakkoknak. Esetleg egy autós briftasni elfér. Ha négyen ülnek a kocsiban (és olyankor nemigen marad hely benne, még a lábaknál sem), csomag nem mén oda be. Egyáltalán.

Higgyék el, le lehetett csukni

Ezzel szemben a Bianchinak szögletes tankja van elöl, ami mellé most például be tudtam passzírozni egy túlélőkészletnyi szerszámot, izzót, Duct Tape-et, gumipókot, epoxiragasztót, hátul pedig tök üres maradt. Ahol, mint látják, ő egy büszke kombi, úgy ám. Két nagy kézitáska, egy hátizsák, a Kati pár bakancsa, gyerekjátékok cipősdobozban, a bőrdzsekim, egy nagyobb kajás szatyor, meg a notebook-táska mind elfért itt. Én sem akartam elhinni, de le tudtam csukni a hátsó ajtót.

Erős késéssel, de végül sikerült elindulnunk. Az M3-asra ráhajtani eszembe se jutott, hiszen a kamionok a pályán 91-94 közötti tempót tolnak hegynek-völgynek, erre pedig a Bianchi – hiába sikerült mostanra bejáratni a motorját – nem képes. Mentünk hát végig a régi 3-ason, aztán Eger után elkanyarodtunk délnek. Barátságos volt ez így.

Bianchival országúton túrázni kellemes, mert egy-két vak és közönyös újautós tulkot leszámítva, akik két centiről tolják az embert (mintha tudnék gyorsabban menni, nem tudom, mit képzelnek), majd előzés után úgy térnek vissza a sávba, hogy kis híján leviszik az első fényszórót (jellemzően nők csinálják ezt, ha tudnám, miért), általános szeretet veszi körül. Ez egy vidám kiskocsi, nem megy lassabban, mint egy kispolák, ami vidéken még mindig gyakori látvány (de a vidéki, országúti tempó amúgy is lassabb, mint a fővárosi, bármilyen furcsa), viszont érdekes, lehet találgatni, micsoda. Akik megelőzik, rendszerint integetnek, dudálnak, feltartott hüvelykujjal jelzik – zsír a gép. Bálint egyik kedvenc foglalatossága, amikor bianchizunk, hogy nézi, kik figyelnek föl az autónkra. És egyfolytában lelkendezik. Kicsit én is örülök, mert ha már kicsi, lassú, zajos, öreg és béna, legalább szeretik.

Nyolcvannégy felett észre sem veszed, és elhagyod a valóóóósáááágoooooooot...

Egyébként pedig csodásan tette a dolgát. Eleinte óvatos 80-at diktáltam neki (négy utassal, csomagokkal, a Fiat 500-asénál nehezebb és nagyobb karosszériával ez már önmagában is komoly fegyvertény), majd amikor megéreztem, hogy nem bántaná egy kicsivel nagyobb sebesség, feltoltam 82-85 közé a mutatót. Hibbbbbátlanul vitte, onnantól igazából nem voltunk útban senkinek, tök szuper.

Aszódon lettem figyelmes rá, hogy a gáz visszaeresztésekor nem ejti el azonnal a fordulatot. Nem a bovden szorult, mert hiába kanalaztam vissza lábbal alulról a gázpedált, akkor is csinálta. Itt jön a farmotoros kombi építés nagy hátránya: ha meg szerettem volna nézni, mi történt, ki kellett volna pakolnom, hogy hozzáférjek a motorhoz. Persze a csomagtartó méreteinek ismeretében nem volt sok a cucc, de Norbi így is már majdnem elaludt, nem akartam megzavarni. Falsot szív a karbi, erre gyanakodtam, hadd szívja, észrevenni csak városi totyogásnál lehetett, abból pedig nem volt már sok.

Norbi valamivel Aszód után eldőlt. Deréköv van rajtuk

Nem is kínlódás egy ilyen autóval a kilométerek falatása. Kicsit többet kell persze korrigálni a kormánnyal, meg érdemes állandóan figyelni az utat, meg a belső tükörből én csak a két méterre mögöttünk húzódó aszfaltcsíkot látom, mert a hátsó szélvédő felső pereme túl alacsonyan van. A váltó sem szinkronizált, a karburátorban viszont nincs gyorsítórendszer, ezért a kuplung-üres-gázfröccs-kuplung visszakapcsolások némi rutint követelnek, no meg a zaj sem csekély (bár ilyen sok csomaggal nem olyan vészes, például emelt hangon azért lehet beszélgetni nyolcvanötnél). És a fék mindig elégnek tűnik, a rugózás nem rázza szét az ember lelkét, a motor lelkesen szedi elő erőtartalékait a semmiből, döbbenetesen jó a fűtés, hellyel-közzel el is lehet férni. Persze nem ezer kilométereken át, de pár száz, az teljesen elviselhető benne. Sose használtuk még ennyire autóként a Bianchit, most engem is meglepett, mennyire alkalmas rá.

Szemvillanásnyi idő volt csupán (alig három és fél óra), és már a Hortobágy közelében jártunk, ami azért már amundsennyi kétszáz kilométerre van otthonról. Csillagközi távolság egy hatszáz köbcentis, 44 éves, egész családot cipelő mininek. Annyira meghatódtam, hogy a naplementében többször is megálltam lefotózni a Bianchit (megint csak nyelvóra: "bianki", "bianki", "bianki"… nem "biancsi"...), egy fotót ide is teszek.

Aranyos, nem?

Aztán a Hortobágy Club Hotel parkolójában jött az első igazi hiba. Kati nem tudta lecsukni a hátsó ajtót. Beakadt az Imolában pár évvel korábban vadonatújan vett, Trabant kombi-jellegű kitámasztó. Kicsit matattam vele, volt rajta egy sorja, eltüntettem, megkentem, zsír lett. Meg én is. Meg kicsit a ruhám is. Viszont a Katinál jött ki a hiba, én, a lovag, az ő megsegítésére kentem össze magam, tehát egy szót sem szólhatott. Ha már ott voltam, és a csomagtartó úgyis kiürült, megnéztem, miért szív falsot a karburátor. Aha! A fedele lelazult. Sőt, a háromból egy csavar el is veszett. Megszorítottam a maradék kettőt – probléma átmenetileg elhárult.

Amikor a rackajuhban több a vas, mint az autóban

Utána még egy csomót mentünk fel-alá Bianchival, jópofa látvány volt talán a sok új autó között, legalábbis ezt láttam a nézelődők, vagy még inkább, mutogatók arcán. Veterán kocsival túrázni mindig izgalmas, egyedi élmény. Kicsit féltem ettől a túrától korábban, de itt már eufóriában voltam.

Nagyon távol, nagyon pici kék folt a tájban

Hortobágy egyébként csodálatos. Elméletileg egy óriási síkság, ami unalmas, valójában pedig egy egészen döbbenetes, hangulatos szubkultúra, ahol a régi fajta paraszti élet még jelen van mindenütt. Persze a támogatott, modern foltok kiütköznek az általános, százötven évvel ezelőtt is ugyanilyen tájból, gondolok itt a madárkórházra, meg az állatkertre, meg a játszóterekre, meg a városközpontra, de ettől még jó, sőt, lehet, hogy így, a kontraszttal még jobb.

A gyerekeknek meg szuper volt a program, a szállodában volt bűvész, lufifújó verseny, béreltünk egy napra bicikliket, quadozni is lehetett jó hosszú pályán (én a Bálint mögött ültem, aki minden erejével azon volt, hogy elveszítsen), meg persze egy csomó madár, bogár, ló, melegvizes gyerekfürdő, ilyenek. Ők sem unatkoztak, mi sem.

Indulás hazafelé, még a Hortobágy Club Hotelnél, már bepakolva

Hétfőn hazaindultunk, hogy meg tudjuk locsolni a nagyikat. Újra megtömtük a Bianchit, megint rátettük a mutatót 85-re. Látják, ezért (is) jó a veteránautó. Ha új kocsival lettünk volna, akkor ott, ezzel vége is szakad a rövid tavaszolásnak. Beülünk a csendes, klimatizált, unalmas autókapszulába, és hazaveretünk, de aztán minél hamarabb, mert már nagyon unjuk, egyébként is, el kell érni a délutáni rajzfilmeket. A Bianchival viszont még ez a búcsúdarabja a hétvégének is önálló műsorszámmá lépett elő. Mint a veteránautókkal általában. Olyan lett az egész hétvége, mintha nem csak egy nagy blokk – a hortobágyos -, hanem rögtön kettő lett volna benne, hiszen megvolt rögtön a kalandtúra is.

Kicsikénk hősiesen nyomta le az oda-vissza (plusz ottani) ötszáz kilométert, az út végére is minden működőképes maradt benne, semmi nem esett szét, nem lettek új zajok, szorulások, lötyögések. Csak a régóta betegeskedő gyújtáskapcsoló adta meg magát – amikor hazafelé a 3-as úton tankoltunk, már alig bírtam oda matatni a kulcsot, hogy legyen gyújtás is, lámpa is.

Szétszedett gyújtáskapcsoló, lent a törött bakelit-alap

Itthon kiderült, hogy a bakelit szétesett, a bemeneti plusz érintkezői pedig kilazultak. Csoda, hogy egyáltalán hazáig bírta. Sajnos akárhogy forgattam a darabjait, egykönnyen megjavítani nem tudtam volna, ezért új alkatrész után néztem.

Balra a régi, saját, jobbra az új, 850-esbe való kapcsoló

Mint mindig, most is Villanyos Csabi barátom sietett segítségemre. Vett a Fer-Villnél egy új, Fiat 850-es gyújtáskapcsolót valami öt darab ezresért, aminek csak az a baja, hogy van benne indítózáshoz való, rugós pozíció is (legfeljebb nem használom), meg hogy nagyobb is az eredetinél (hely viszont van bőven a műszerfalban). De a felfogatása ugyanaz, patentül rá is tekeredik a Bianchi elegáns krómszorítója.

Egy rögzítőgyűrű-csere, és máris felcserélődtek a szerepek is

E kis krómalkatrész kapcsán emlékezzünk meg arról, hogy az Autobianchi Bianchina volt az 500-as Fiat legexkluzívabb, legdrágább gyári verziója. Ezek után csak a régi, golyóvégű csatlakozókat kellett átalakítanom eggyel modernebb sarusra. Eltököltem vele egy darabot, mert sehogy nem fértem be a csomagtartó mélyére a forrasztópákával, de most már kész, és tökéletes.

Aztán még kevertettem a kisautóhoz festéket (a levert részek kijavítására), meg feltettem a tetőkárpitot is (óriási felületen párolgott a PalmaTex, de a légtér kicsi, képzelhetik, miket hallucináltam utána), aminek a helyén (talán a képeken is látszik) eddig belülről barna kárpitanyag-folt volt csupán a tetőn. Most már csak egy szelephézag-állítás, egy festékjavítás, valamint az ajtók belső felén a nemrégiben megtalált króm díszcsíkok felhelyezése maradt. Ezeket később.

Bianchit azért is használjuk most, mert a Pontonnal összeszedett adósságok törlesztéséhez el kellene adnom. Lenne belőle talán egy bő mila, lehet, hogy még annyi se, sajna a Bianchi nem ér annyit, mint egy 500-as Fiat, ami hasonló állapotban behozza a másfelet is. Sebaj, én kerestem ezt a keresztet. Viszont az országban ez az egy darab vizsgás, felújított van belőle, ráadásul sokkal-sokkal jobban használható is, a hangulata meg ugyanaz. Vagy még jobb.

Bianchi a nagy útra készen. Meg a Dezső nem készen

Kati viszont néha meglepő dolgokra képes: egyik este kijelentette, hogy szedjük inkább össze mindenfelől máshonnan a Ponton árát, ha tudjuk, de a Bianchi maradjon, mert rohadtul hiányozni fog neki is, a gyerekeknek is. Valahogy én se tudom elképzelni már az életet úgy, hogy a kis bamba szemeivel ne figyeljen rám a garázsban – mit mataszt itt? Tizenkét éve velünk van, a készülése mindig is központi helyet kapott kettőnk (majd hármunk, négyünk) életében, nagyon készültünk rá, milyen jó lesz, ha kész lesz végre. Ez jött most el, lényegében csak minimális karbantartási melók vannak hátra. Nem tudom, mit tegyek, nem tudom, mit tegyek. Egyelőre halogatok, ahhoz nagyon értek.

Aláírás: Csikós, a puhapöcs.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr931942625

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: website laten maken 2018.01.11. 20:44:00

Top 5 díszletdramaturgiai zenekari tag, featuring - B-oldal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

törp33 2010.04.24. 18:20:57

@gnme: Ajjaj, egyszer véletlenül egy szilveszter éjszakát sikerült Valika pincéjében eltölteni. Életem végéig emlékezetes lesz...

Nancsi 2010.04.24. 18:21:08

A Ponton pont arra lett véve, amire most a Bianchit használjátok. Mindkettőt nincs értelme megtartani. Úgyse fogtok mindkettővel járni. A csúcson kell abbahagyni - el kell adni addig, amíg még kibírja a próbakört.
Európát a Bianchival sose fogjátok bejárni, a Ponton lógó béllel többet elment Svédországban, mint a Bianchi relative tip-top állapotban.

nem kéne... 2010.04.24. 18:23:24

@Dennis01:

apám az életben nem vett soha új autót, az egyetlen új autó a családban anyám skoda s100asa volt, amit még középiskolásként kapott a szüleitől, pont a napokban találtam meg az első részlet befizetéséről szóló írógéppel-indigóval kitöltött otpbizonylatot.
nem fűzök hozzá nagy reményeket, hogy bárhol is megvan az autó, de ha akármilyen állapotban, akár kosárban is idetenném anyám elé, hogy nézdmár, EZ a te autód, az tutikurvaélet hogy egy hétig sírna rajta.

gnme 2010.04.24. 18:33:18

@törp33: néha viccelődünk ott, ki fog vezetni, azt ha az asszony vállaja én nem állok ellent a kóstolásnak .. mondanom se kell, picsarészegen szoktam kitámolyogni, azt még azt mondja, hogy miért nem kóstoltam meg a 26. hordót, mert abban mittudomén milyen bor van.. :D áááh'...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.24. 18:53:01

Na most Zsolt, kérdezni fogok. Hány jármű is van per pillanat a kiccsaládban? Mennyi van használatban?

Van ugye, ha jól tudom:

-BianKi -néha használatban
-Dezső -alakulóban, használgatva
-Era - ki tudja mi van vele
-Panda - félredobva
-Zöld állólányka - milliókért rohad a falnak döntve
-Katimerci - nem sokat hallunk róla

+ a motorod. A lista alapján kéne egy válogatás, hogy mi menjen el és sajnos a logikus válasz a zöld állólányka. Mire kész lett, elszállt a vonzalom, úgy néz ki...

Dennis01 2010.04.24. 18:55:50

@nem kéne...: Nalunk se volt uj auto, de volt egy, amit mindannyian szerettunk: Ford Taunus 2.0L V6. Imadtam, megsirattam mikor elvitte apa munkatarsa. Sajnos megkerdeztem az akkori embert levelben, a kocsit 2000-ben adtuk el neki, o 2003-ban eladta egy haverjanak, onnan 2004-ben elment Dunaujvarosba egy masik hapsihoz, akitol egy heten belul elloptak, azota semmi hir rola. Apa szerint alkatreszkent eltunt a sullyesztoben... Kar erte.
A nagybatyamnak van egy Pannonia P20-asa, azt hiszem 72-es. O maga vette ujan, meselte, hogy tolta haza, aztan vett egy kulit is hozza. Meg Bulgariaban is voltak vele turazni. Maig megvan mindketto regi rendszammal a pinceben, meg pluszban megvan az osszes OTP-s fizetos cimke. Megmutatta a kepeket a turarol, tok furcsa latni a cirka 30 eves kepeken a szinte uj motort...

Orulten hangzik, de szivesen megneznem a Minimet, ahogy kijott a szalonbol 83-ban. Sok mindenre kivancsi lennek a multjaval kapcsolatban, a forgalmimban bennvan, hogy en vagyok a 13. tulaja. Sokmindent megelhetett, kar hogy az autok nem tudnak meselni... :DDD

jelena szergejevna 2010.04.24. 18:56:16

Zsolt, a halogatás most tökéletes. ha a Bianchi családtag (márpedig erősen úgy néz ki), meglesz a módja annak, hogy megmaradjon. szerintem ebben hallgass Katira meg a gyerekekre :)

első autónak vettem majdnem nemrég egy Bianchit, azóta is sokszor jut eszembe. 33 éves volt, a fékje berohadt a sok állástól, az aksija is lemerült, meg le is égett mellette a garázs, úgyhogy újra is kellett volna fényezni. de egyébként rendben lévőnek látszott, a leírás hangvétele alapján a tulaj nagyon szerette. nagyon helyes autó volt. gombokért adták. aztán belegondoltam, hogy egy szem autó lenne a családban, a szüleim hatvan fölött, anyu már hetven, iksz kilométerre laknak, én pedig nem vagyok szerelős típus, nem is értek hozzá. aztán gondolom, eladták, már nincs fenn a hirdetés. tudom, hogy nem lett volna egy szem autóként jó megoldás, de még mindig eszembe jut időnként.

nagy__mate 2010.04.24. 19:02:59

@KuKori:
én verzióm szerint:

Bianchi: reszelgetés, festékjavítás
Ponton: biztosítási papírok
Era: motorosszezon áldozata
Panda: tíz kilométert bármikor:)
Zöld: belsőtér ?
190D: napi használatban
Puch: fényezőnél

A leggyengébb láncszem, a panda. Megléte azt bizonyítja, Csikós nem tartja 100%-os megbízhatóságúnak a napi használatú merciket:)
Mert vászontetős kisautója van két másik is.

gnme 2010.04.24. 19:09:14

Nem fogsz Te eladni semmit :-) tudjuk.

másoljad a cuccot .. átfelé

tánc
www.youtube.com/watch?v=xuRQGf1u_p8

béébi juza' vindó sáá'per

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.24. 19:15:33

@nagymate1: Puki lemaradt. Bár nem olvastam róla mostanság, nem is tudom mi van vele.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.24. 19:19:59

@Dennis01: Én meg a hatodik a 11 év alatt :D Sokan nem bírták a szerviz- és benzinköltségeket tolerálni, de megvan az az előnye, hogy már minden ki lett cserélve az előző öt által :D Nekem csak élveznem kell :)

Persze nekem is jutott költséges rész, a vezérműszíj + görgők + vízpumpa rám vár...

yeti 2010.04.24. 19:37:35

@Dennis01: P20+kuli.Ez pont két tétel a képzeletbeli bevásárlólistámon.Mindkettőt kisebb vagyonért mérik manapság,nem hiszem hogy valaha lesznek ilyenjeim.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.24. 19:46:01

@UltimateUbul: Azért egy állólámpás Mercit az ember seggében rejtegetni évekig durva lenne :D

mlt3 (törölt) 2010.04.24. 20:06:38

@phrascarica: Nem csak a megterulesrol van szo. Aki latta a Daimler PR kezikonyvet, es tudja, milyen alapelvek szerint kommunikalnak a kulvilaggal, az tudja, hogy ok ilyesmire sosem adnanak penzt, ill. nyilvanos tamogatast (marmint az anyaceg).

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne tudnak, hogyan kell jo reklamot csinalni:
www.meister-vs-meister.de/

mlt3 (törölt) 2010.04.24. 20:14:56

@phrascarica: A belseje tuti original, ott a szakadas az anyosulesen. Kivulrol nehez megmondani, lett-e hozzanyulva, bar a masodik kepen a kerekjarati ivben egy kis halvanybarna elszinezodes latszik. Meg az elso kepen az index mogott mintha meg lenne utve, es az utolso kepen a rendszamtabla miatti elszinezodes is latszik, ill. baloldalon a hatso loko is mintha kapott volna. Az biztos, hogy ennyiert nem tunik rossz vetelnek. Nem akarod labon hazahozni Kölnbol? :)

hedow 2010.04.24. 20:22:19

nagyon jó cikk és nagyon klassz lett az autó. kár lenne eladni, mondhatni bűn, fűleg a fiaid szemében. én inkább az érinthetetlen zöld állólámpát adnám el és az árából fel tudod újítani az újoncot

Dennis01 2010.04.24. 20:23:08

@KuKori: Nalam meg minden kijon, ami kijohet. Bar a motorjara nem szolhatok, a lakatos, akivel atnezettem, mondta, hogy ez borzalmas. Ahogy vegeztunk, meg kinn allt, nezte a kocsit. Beinditottam, erre mondja: Te, ennek gyonyoru a hangja! Erre mondtam: Hat persze, azert akarom megtartani, mert a motor mint a Schaffhausen ora..

@yeti: Es kepzeld el, meg nem futott 20.000km!-t 72 ota. A nagybatyam mindig dedelgette. Plusz van egy rakat alkatresze tartaleknak, akkor vette, miutan a gyar bezart...

Kovacsla 2010.04.24. 20:46:05

@loláb: Inkább állom a félévi borfogyasztását, de ne igyon koccintóst és tartsa meg ezt a gyönyörűséget is :-)

Macibb
aki hála Istennek csak 1/87-ben gyűjtöget

Virago_1000 2010.04.24. 21:15:10

@Csumpi forever: Hallod, nem is olyan hulyeseg ez a kartonplaszt, csak szegecselni nemigen lehet ra. Nem tudom hogy mennyire marad meg rajta a ragasztas, de a fo gondja a vastagsaga. Nem vetem el, mint otletet, de egyelore ugy tunik, a farostlemez jobb megoldas, legfeljebb benylonozom az aljat.

Virago_1000 2010.04.24. 21:18:51

@Dennis01: Szia Dennis! Hogyne lenne, meg is lesz, amig vilag a vilag. A kuplung kinyomo munkahenger tomitese szakadt el, jo volt, kuplung nelkul hazamenni, de mar szereztek nekem hozzavalot, holnap rakom ossze. Majd egyszer osszefuthatunk, majd dobok 1 uzit.

Don Blasius 2010.04.24. 21:36:30

Akkor ezt csak úgy:

indafoto.hu/don_blasius/image/7528773-af7dffa9/user

Nehéz kérdés, én is a zöld állólámpára gondoltam - hogy azt eladni, de a kommenteket végigolvasva megértem, hogy az is szent.

Dennis01 2010.04.24. 21:37:12

@Virago_1000: Nalam a munkahenger eresztett, szet volt rohadva. En is eljutottam a haveromekig, haza mar nem sikerult. Szegyenszemre egy fos Peugeot vontatott haza... :DD

dennisthemenace 2010.04.24. 21:46:51

@Dennis01: Na azert ne buzerald a karburatort...
Ha mar szerelhetneked van, csereld le a valtoolajamat meg a benzinszuromet...
Es ahogy az oreg Tony mondana: Maybe fuckin' shut up...

2010.04.24. 21:46:54

Csikós bácsi, meghívlak benneteket kerti vasút avató partira, de csak Bianchival jöhettek :)

Sopánka76 2010.04.24. 22:07:52

Bolond vagy, öregem, egy szeretnivaló bolond.
Nem fogsz te soha többé autót eladni, ezek csak gyűlnek, gyűlnek és gyűlnek...
Bazeget se tudtad volna eladni, ha még egy félévig-évig használjátok.
Teljesen megértelek, nagyon a szívéhez tud nőni az emberhez a járgány.
Túl sokba van már nektek ez a Bianchi, asszem hiba lenne eladni. Az egész írás mögött az érződik, hogy inkább a karodat vágnád le. Ne tedd! Csak van egy másik, amit nélkülözni lehet...

Dennis01 2010.04.24. 22:15:23

@dennisthemenace: 1. pont: Van barmelyik alkatreszbol itthon? Nincs!
2. pont: Fos franciakkal nem foglalkozok! :DD

dennisthemenace 2010.04.24. 23:42:53

@Dennis01: Na ezert fogsz gyalog menni a Halfordsba, ha ragtapasz kell az otvarodhoz.

Krisz_ 2010.04.24. 23:50:55

Végre, Csikós poszt mint régen. Jó volt a Pontonos kaland, de ideje volt visszatérni a régi kerékvágásba!

Szar nap volt, előttem nem sokkal törte az M0-on rommá a gépét egy kamionos, csoda, hogy túlélte. Mi persze órákig ott rohantunk az aszfalton. Később is csak lassan javult a nap hangulata, de egy sör lefekvés előtt és ez a cikk rendbe hozta a dolgokat.

Gonosz leszek, de élvezem, hogy nem nekem fáj, hogy hogy oldja meg a szitut Csikós... Egy biztos, mi olvasók jól járunk. Persze nagyon drukkolok nekik is!

Köszi, Zsolt, ezt is jó volt olvasni.

dr.oid 2010.04.25. 09:38:03

Mit tegyen Csikós szan, mit tegyen?
S a v e t h e B i a n c h i n a !
Az istenadta nép támogassa majd:))

Kedves, apró bamba jószág,
imádja Őt a fél ország,
vesztét érzi kis géplelke,
igyekszik, hogy kedvét lelje,
Jó Gazda ki előásta,
sok-sok évig renoválta,
kímélte őt hótól fagytól,
novemberi csúf latyaktól,
napi szintű ingázástól,
gyilkos pesti autózástól,
lámpáival csöndben nézte,
mint érkezett nagy 'testvére',
komor, elegáns és púpos,
miatta jön végzet, csúfos,
olasz lelke ím romokban,
Dolce Vita strandhomokban,
nem lesz ebből soha semmi,
ha Jó Gazdától el kell menni,
könny gyanánt Ő hullat egyet,
gyöngyöző kis olajcseppet,
hiszen nem tud panaszkodni,
sírós hangon rimánkodni,
csak reméli, hogy gépsorsa,
jókedvében fölkarolja,
utazhat még vígan újra,
családjával megpakolva,
láthat újra messzi tájat,
nem zavarja autósállat,
egykedvűen furikázik,
kis motorja gugulázik,
aszfaltcsíkot falja egyre,
fickósan megy föl a hegyre,
e gondolatokkal játszik,
garázs mélyén elmélázik,
bamba arcán mosolyféle,
lámpáiban remény fénye...

pickapu 2010.04.25. 10:07:56

@dr.oid: Te vagy sokat pihensz, vagy jó az anyag amit használsz... :D

Phrascarica 2010.04.25. 10:08:38

@mlt3: De jó lenne Kölnből egy ilyennel hazajönni :) kifelé meg a Roadsterrel, na azt sem igazán vállalnám be, a szélzajt és a kipufogót hallgatni 10 órán át aztán visszafelé is, meg még megvaritykolni a szétesett cuccokat. Nem nekem való már a gólyaláb csere az autópálya parkolójában :D
A Roadster nem igazán autópályára való, mint ahogy a Bianchi sem, mindkettő az örömautózást szolgálja, csak más a célközönség :)

mtk001 2010.04.25. 10:36:34

A ragasztótól én is rosszul voltam, a végén még az orrom vére is elindult. Még anyósom is sajnált !

Király lehetett a túra !

ommm 2010.04.25. 11:38:30

@GGG77: Mint anno is megjegyeztem, a Mercedes is támogatta a projektet, csak sokaknak elképzelhetetlen, hogy nem akkor és ott szerettek volna megjelenni. Nyugalom, ez a Mercedes, nincs ezen mit csodálkozni.

lanciabacci 2010.04.25. 13:12:46

@Don Blasius:
Épp ezért még mindig tartom, hogy valójában a pontont kell(ene) eladni, annak most lenne ára is talán és érzelmileg sem olyan elkötelezett még, mint a többi, nem beszélve a kéretlen népszerűségről, ami láthatóan (és érthetően) zavarja a gazdit. A helyére pedig a ződet kell megszavazni retró nyaralóautónak, az adná magát minden szempontból. Vagy nem nyafogni.

Persze értem azt is, hogy akkor oda az újdonság és a birtoklás pillanatnyi varázsa.

Rocko- 2010.04.25. 13:21:29

ha már kéne eladni, akkor szerintem a Pukit előbb. vagy a Pandát. vagy az állólánykát. többit nem érdemes.

dr.oid 2010.04.25. 13:38:59

Csikós-Bianchina induló Neoton dallamra:))

84 felett, több már nem lehet,
mert elhagyod a valóságot,
84 felett a kis gép hogy remeg,
üveghanggal váltod a sávot.

84 felett, most már elhiszed,
hogy nem törik meg a varázsod,
84 felett, messze elviszed,
kis verdáddal a családod...

akos696 · www.focusauto.hu 2010.04.25. 14:28:20

Örülök a cikknek. Élvezet olvasni.
A minap a nagyapám megkért, hogy röffentsem be a tavaly nyár óta álló négyütemű Wareszát. Kis küzdés után elindult, majd megjárattuk az asszonnyal. Nyitott tetőablak, pirosabn úszó homlok, király volt, élveztem. Nálunk az lesz a családi ereklye. Első tulaj, 77e km. 10 év és veterán lesz. Felújítani nem kell. :)

29 Palms 2010.04.25. 16:56:01

Én kitagadnám a gyereket ha vissza merné hozni a Fiatomat. A kezét is eltörném. Fel is gyújtanám. A kocsit is. :)

Dennis01 2010.04.25. 17:17:32

@lanciabacci: Epp ez a baj. Ha eladja a Pontont, nem volt ertelme a sok kalandnak meg szopasnak. Pont ezert irtam regebben, nehez a Csikosnak, minden autojat szereti, mindnek lelke van. Igy nehez donteni, melyik menjen...

tzzttzzt 2010.04.25. 17:34:40

Majdnem jó!
Ugyanis nem Biancsi, eddig stimmel.
De nem Bianki. Hanem Biánki.
Apró különbség, de akkor már legyünk precízek.
Biztos nagyon jó volt úgy az egész, de én el nem cserélném semmilyen autókázásra a vasárnap reggeli sonkázást...

olcsi 2010.04.25. 18:17:24

@====== vadparaszt ======:
Ezúton kérek elnézést mindenkitől, hogy nem a hagyományosan zseniális cikkhez szólok hozzá (kicsit korábban már megtettem).
Karotta birtokol egy Renault Avantime típusú járművet?
Roppant mód örülnék egy rövid anyagnak, ahol mindez bemutatásra kerül.
Szívesen megtekinteném az "ezeröcsit" is!

Dennis01 2010.04.25. 20:03:18

Most, hogy nezegettem a regi posztokat, talaltam egy emlitest Zsolttol, amiben kiderul, hogy az Insignia mellett volt egy autoja, amivel siman elindulhatott volna a Pontonert, ha meg meglenne..
"Két hátsó szilent, és így, ahogy van, el lehet vele indulni Svédországba. Vagy Indiába, kinek, mi tetszik jobban."
Ezt Bazeg eladasanal levo posztban talaltam.. :DDD

misinator 2010.04.25. 20:38:17

Mivel nem az én pénztárcám, ezért nyugodtan felszólíthatlak, Zsolt, hogy el ne add a kis ékszert! Mert bár más a felállás, mint nálam volt - ugye nem szimpla muszáj csere csórin - de megbánhatod!
Én mai napig elérzékenyülök,amikor - sajnos egyre ritkábban - meghallok(!), meglátok egy Nagypolákot. Húsz év együttélés után - negyven évesen azt hiszem érthető...
Nagggyon hiányzik...egyre jobban:-(((

Rocko- 2010.04.25. 21:18:34

@Dennis01: attól még nem tud akkora tömeget vontatni, mivel a jogosítvány nem engedi.

lr 2010.04.25. 22:16:22

Nem ismertem a zöld Merci történetét, de akkor így értem, miért lett szobor,és miért eladhatalan.
Ugyanakkor felmerült bennem, hogy fel kéne kutatni faterom 1300-as Ladáját. *-)

Krisi 2010.04.25. 22:21:18

ismét jó cikk, de a GPS-t a műszerfalon én sem hagyhatom szó nélkül, milyen már az? háhogy?
nekem a 24 éves motoromhoz hasonló korú térkép van: nemrég Balatonra mentem és teljesen jó szolgálatot tett. csak az volt gyanús, hogy a térképen az M1-es még Győrig se tartott, a szomszédos országok közül ma Románián és Ausztrián kívül mindet máshogy hívják, emellett Tiszaújváros és Duanújváros is még Leninváros és Sztálinváros :D

viszont a főutak és mellékutak nem változtak sokat, szóval egész jól használható. le a dzsípíesszel! sötétben az első fényszóró fényénél térképet böngészni, illetve tippelni, hogy a jobbra távolban égő fények valjon melyik vroshoz tartozna, na az életérzés. bár gondolom Csikós Zsolti 4/B-nek már volt pár hasonló tapasztalata élete során, és ma már inkább eltekintene tőlük, de akkoris :)

Dennis01 2010.04.25. 22:57:01

@Rocko-: Azt sejtettem, de mekkora lett volna a sved havas utakon a ket oreg Merci? :)
Mondjuk utolag ha Zsolt helyeben lettem volna, lehet, hogy Bazeget kilakatoltattam volna olcson, ugyis azt irta, hogy az allolampas az egyik kedvenc Mercije. A zoldet ertem miert akarja megtartani, igy lett volna egy Europa-jaro allolanyka is. Bar akkor meg nem tudta, hogy a zoldike egy szobor lesz...

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:23:07

@kerokaa:

"Inkább a "múzeumi példányt" kell eladni. Az ugyse lesz használva. Túl tökéletes. Legkisebb érzelmi kár. SZVSZ"

Hidd el, hogy az a legnagyobb érzelmi kár. Hidd el. Egyszer majd revideálod, amit itt írtál :-)

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:31:36

@Virago_1000:

"En is ajtokarpit alap csere elott allok, te hogy csinaltad? Az addig oke hogy lefejted, eredetit is raktad vissza? Mivel ragasztod meg? Palmatex? Es mit hasznaltal alapnak? Farostlemezt?"

Volt egy teljesen zsír, felújított ajtókárpitom, rossz méretben. Kiszedtem a tűzőkapcsokat, szétfejtettem a ragasztót, ledremeleztem a felesleget, Palmatexszel beragasztóztam, negyed óra múlva kalapáccsal finoman visszaklopfoltam, az érzékeny helyeken (A Sipostól kölcsönkapott tűzővel, mert a miénk nem szétnyitható) visszatűztem, majd mivel a műbőr így visszább hajlott, ezért a patentlyukaknál utólag kivágtam sniccerrel.

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:37:17

@skip:

Semmiért nem jár pénz. Ha te fotóznád a saját életedet, neked is állandóan belekerülne valami címkés cucc. Én speciel pont attól hányok, amikor a rádióban azt kell mondani mindenféle médiatörvény miatt, hogy a nagyon híres, fekete üdítőitalokat gyártó cég, meg a neves stuttgarti autógyár. Mikor beszélsz te így. Mikor vannak kitakarva a logók és a rendszámok az utazási fotóidon?

Tudod, amióta ismerik az autóimat, azóta már azért is kapok a pofámra, ha sávot váltok indexelés nélkül. Amit meg körülöttem nagyjából mindenki csinál. Olyan elképesztő kétszínű a magyar, de olyan. Itt mindenki mintagyerek, ha basztatni kell, de kint az életben csak egy csomó gecit látok nagy sűrűségben, meg néha egy-két normális arcot. Nemtom hogy van ez.

Tényleg hányok ettől a modern világtól, mert ami mellékzöngét beleérez mindenki. Már csak ezért is teli fogom tenni logóval a képeket. Aztán lehet találgatni, hogy miből lettem olyan kibaszott gazdag :-)

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:39:03

@Lord heckman:

És igen, mindtől jött fél-félmillió forint csak ezért a posztért...

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:40:40

@Nancsi:

"A Ponton pont arra lett véve, amire most a Bianchit használjátok. Mindkettőt nincs értelme megtartani. Úgyse fogtok mindkettővel járni. A csúcson kell abbahagyni - el kell adni addig, amíg még kibírja a próbakört.
Európát a Bianchival sose fogjátok bejárni, a Ponton lógó béllel többet elment Svédországban, mint a Bianchi relative tip-top állapotban."

Ezt én se mondhattam volna szebben :-)

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:46:20

@phrascarica:

"BAKKER, most porig romboltad a mítoszt :D, bár ez nem tűnik vászontetős fullos darabnak de valahogy eredetibbnek látszik, és az is látszik rajta hogy nem volt túl hányattatott élete és nem is volt soha 9 lyukú :) "

Krómozás smafu, gondolom gumialkatrészek is, mint mindegyiken. Ez itt 625 ezer, plusz behozatal (uszkve 300), plusz króm, gumi, kis emblémahiány, és még nem nyitható tetős, ami a királyság ebben az autóban, máris 1,2-1,3 misinél tartasz. :-)

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:50:47

@Krisi:

A GPS feleséggel vitát csökkent. Ha nincs, akkor balra menjünk, nem egyenesen kell, aztán utána, látod, balra kellett volna, és ezen elveszekszünk fél órát. Így visz a gép, aztán kiköp valahol, demokrácia van. Vagy GPS-diktatúra, de legalább nem egymással veszekszünk, hanem a GPS-t szapuljuk. Mellesleg pontosan mutatja a sebességet is, a gyerekeim meg imádják beazonosítani a tájat a képpel, amit mutat. Nem leköpni.

Csikós Zsolt 2010.04.25. 23:52:17

@tzzttzzt:

Igazad van bakker, tényleg. Hát ennyit a félműveltségről. Bár mondani úgy mondom néha :-)

Dennis01 2010.04.26. 02:00:18

@Csikós Zsolt: En is szivesen hasznalnek neha GPS-t, ugyanis akarhova megyek, mindig eltevedek valahol... :)
De a kocsiba nincs szivargyujto, vettem egyet, de nem igazan tudom hogy alljak neki beszerelni, foleg, hogy eleg zuros az elektronikai rendszere szegeny oreg Mininek... :DDD

Garp 2010.04.26. 02:33:47

@Csikós Zsolt: mindig is tudtam, h burzsuj lesz belőled a Dezső hátán! :)

Hilux94 2010.04.26. 03:03:25

@Csikós Zsolt: "Nem tudom, mit tegyek, nem tudom, mit tegyek. Egyelőre halogatok, ahhoz nagyon értek."

Mint teljesen kívülálló, aki ezt az egészet kellő távolságból, szerves kipárolgások nélkül szemléli (hidegen hagy a bianki, egy csúf, bugyikék, jellegtelen szappanos dobozt látok, ami 12 év szopoda után is sz*rakodik veled, te meg vele): adósságok nélkül jobban alszik az ember. Rangsorolni a kacatokat, és kíméletlenül eladni a legkevébé használtat (kevésbé érdekes cikkeket indukálókat), a nélkülözhetőt.

Kalandra fel, továbblépni, annyi új bráner vár még rád! ;)

Csikós Zsolt 2010.04.26. 07:36:02

@Dennis01:

A legegyszerűbb dolog, nekem van is egy mobil ilyenem, amit járműből-járműbe teszek: Egy drót a végén saruval, a másikon a lógó szivargyújtóval. A pozitív szára megszakítva, a szabványos, széles saruk pont rámennek egy 10 amperes, modern, lapos biztosítékra, ezért a szakadási ponton a két végre ilyen sarukat tettem zsugorcsővel, és rátoltam egy ilyen biztóra. Lényeg, hogy biztosítva legyen és ne látsszon ki sehol fém, mert a rövidzár leégetheti az autót.

STi-2009 2010.04.26. 07:38:12

Szia Zsolti!

Végig izgultam a Ponton-sztorit, barátnőmet is megfertőztem vele, valószínűleg nem mentem volna ki az OT Expóra, ha nem vagytok ott... Ott jópofa, vidám embernek néztél ki(bár nem váltottam veled fikarcnyi mondatot sem), a posztodból mégis átjön, hogy kurva nagy gondban vagy... Ez a kis kékség rohadt mód a szívedhez nőtt, a családod is szereti, kár volna érte, ha mennie kellene, főleg úgy, hogy időt és pénzt nem kímélve talpra állítottad. Apu sem tudja eladni a nagy Polskiját, pedig egy hozzáértő, lóvés emberke most még autót tudna faragni belőle.... DE NEM...
Az emlékek, Zsolti, az emlékek miatt nem tudja meghozni a döntést, pedig két, jó állapotú autója van helyette, simán lepasszolhatná, mert nincs szüksége az érte kapott pénzre, mint neked.
Tőle hallottam egyszer azt, hogy ahol jut ebéd két embernek, ott jut háromnak is.
Tehát a párod gondolata nagyon jó, marad a Bianchi és előteremtitek majd a Ponton árát más forrásokból. Innen a klaviatúra mögül kibaszott egyszerű okosnak lenni, TE döntöd el majd, hogy mit teszel, hisz veled történik mindez.
Én csak szurkolni tudok, hogy az OT Expón látott lelkesedés még sokáig megmarad benned :D
Üdv
STi

Suttora 2010.04.26. 08:40:35

@Csikós Zsolt: Olyan régóta ígérgeted, hogy megírod a zöld Benz igaz történetét, de valahogy mindig elmarad. Ez persze nem számonkérés, nehogy félreértsd, csak valami azt súgja, hogy az egy nagyon nagy, felejthetetlen cikk lesz ismét, ha majd egyszer elkészül. Én pedig nagyon várom :))

misinator 2010.04.26. 09:12:13

@Csikós Zsolt:Zsolt!
Nem tudom elfogadni a válaszod!:-)
Igenis ki lehet a logókat törölni!:-)))
Lásd a Fiat Albea Fórum 6473 hozzászólásának képeit, ahogy az unokatesóm volt szives eltüntetni a konkurens márka jeleit:-)
Külön felhívnám a becses figyelmed a fentről a hetedik képre, amelyen a "kóra" logója van igényesen eltüntetve:-)))
Na, szerinted?:-)

Krisz_ 2010.04.26. 09:18:55

@Csikós Zsolt: Szívemből szóltál. Nagyon.

szalai 2010.04.26. 09:29:49

Nagyon szépen rendbe hozott autó. De tényleg. Ezenkívül semmit nem mozgat meg bennem. Ha Csikós Úr nem nagyon tudja eldönteni hogy eladja e vagy sem az csak a beleölt munkaidő, pénz miatt lehet. Egyébként el kell adni. Egy használhatatlan autó. Bele sem merek gondolni, hogy mi történne ha valaki belerongyolna előlről vagy hátulról. Annyi a családnak. Véleményem szerint felelőtlenség egy ilyen autóval elindulni családostul akárcsak 100km-et is.

misinator 2010.04.26. 09:35:37

@szalai: Meg a 90 lufis prémiumodba is beleszállhat a lakóhelyedtől pár méterre oldalról egy csőrös Tatra...
Ez a tipikus kólapuskasültkrumpli-para.
Valamennyire muszály fatalistának lenni, ha ÉLVEZNI akarod az életet!
Ezzel az erővel vigyél magaddal szívgyógyszert az "eksönre", merthogy nem is hinnéd, mennnyi manus kap szívrohamot férfiúi kiteljesedése" közben:-) De tényleg.

Krisi 2010.04.26. 10:20:09

@Csikós Zsolt: értem én, értem én, dehát valamibe csak bele kellett kötnöm :) meg persze egyedül fiatalon még jó móka eltévedni, de asszonnyal meg két gyerkőccel már más dolog.

@misinator: erről az jutott eszembe, amikor még általánosban szekszuális felvilágosítás volt nekünk, és bejött egy 60év körüli néni osztani az észt. többek között olyanokat mondott, hogy csókolózásnál is már túl sok nyál cserélődik - ami ugye extrém módon kockázatos -, ezért ajánlatos egy fóliát(!!) odatenni a szájak közé. és ezt tök komolyan gondolta.

na pont ez jutott eszembe most is: néhány ember annyira fél mindentől, hogy elfelejti élvezni az élet.

misinator 2010.04.26. 10:38:49

@Krisi: Kemény! Ez feltalálta a nyelvkondomot!

zöldi 2010.04.26. 10:46:23

Hej, de jó poszt volt már megint!
Szerény véleményem- mert más farkával nagyon tudok kaszálni - hogy ha bárminek menni kéne a Csikós portáról, az egyértelműen a "kék gyösz".

Más: Osztom a véleményt, miszerint a régi autókban volt zaj, élet, szag érzés, de néha nem baj, hogy van olyan új, amiben nincs.
Múlt héten vezettünk ketten váltva 2400 kilométert(egyhuzamban). És nagyon tudtam értékelni, hogy kuss van, nem ráz, nem rezeg, van tempomat, 1200km/tank hatótáv, és a trip végén gerinc és végtagi fájdalmaktól mentesen szálltunk ki. Aki sokat utazik(napi sokszáz km), teljesen megértem, ha lélektelen új autót vesz.

szalai 2010.04.26. 10:50:33

@misinator: Azért talán az esélyek nem ugyanazok.
És itt most nem az élet nem élvezéséről van szó.
De lehet nektek van igazatok.

misinator 2010.04.26. 11:50:25

Sétálsz az erdőben az ösvényen. Nézelődsz, ezért nem veszed észre a hangyabolyt az ösvény szélén. A kis hangyák meg cuccolnak keresztben. Rálépsz a boly szélére - na meg a konvojra. Valamelyiket eltaposod, valamelyiket nem. Ennyi a sors.Vagy - vagy.
Van aki repülővel jár dolgozni minden nap /pl. Amerikában/, s nyugdíjas lesz, s persze kétszer túl van a statisztikai biztonságon, van aki életében először utazik a levegőben, oszt' jól le is zuhan vele a gép, ő meg jól meg is hal...
Vagy - vagy.
Van aki bagózik 90 éve, s úgy kell agyon verni, valaki Bükkszentkereszten lakik, nem cigizik, s meghal 20 évesen tüdőrákban /igen, ott beszól a hajlam/. Ennyi: Vagy - vagy.
Tegyél meg ésszerűen, amit nagyjából megtehetsz /én pl.nem duhajkodok a közúton/, a többire meg ha megfeszülsz se vagy hatással...
A statisztikát meg hagyjuk a biztosítási matematikusokra...

tükörfúró 2010.04.26. 14:12:07

@zöldi: Egyszer próbáljad ki prokee kollega takarító félcápályát, ami egy "régi xakatt eklavult párszázezres xar"... :D

Utánna újragondolod ezt a régiautó dolgot.. :D

Valamiben nem attol van vagy nincs fíling, hogy nem kényelmes, nem extrás, nem halk, erős, nagy és miegyéb....

Hanem attol, hogy 21. századi műanyagagyu szubfemin minden centin az életükért és a co grammokért rettegő őőő..metrokekszuálisok tervezték hasonlóaknak...(az első 5évre, a tervezéskor és a gyártósoron minden centet és mosodpercet minimumra lefaragva)

ennyi...:)

sorrí ha kemény volt, ez az esszenciális töménységű igasság a régi-ujkocsi témában

Csikós Zsolt 2010.04.26. 16:59:40

@kipe:

Figyeled, hogy mind a kettő második szériás, műanyag műszerfallal? Nem annyira kedves az, mint a fényezett pléh...

skip 2010.04.26. 17:44:14

@Csikós Zsolt: sorry, nem akartam, hogy felhúzd magad (ezt a logó dolgot viccnek szántam ,azért ment utána a :) jel). De tényleg rondák a műanyag szatyrok egy veteránautó csomagtartójában.

Dennis01 2010.04.26. 18:51:53

@misinator: Egyetertek. Nem a regi autokat kell szidni, meg felni, hogy mi lesz HA, hanem a sok marhat kene az utrol eltuntetni, akik nem tudnak vezetni.
En naponta minimum 30km-t megteszek a Minivel, megse izgulok, hogy mi lesz ha egy hulye szoke belemrongyol az X5-evel (bocsi a BMW partiaktol, ez jutott eszembe hirtelen :)). Nincs benne legkondi, zajos, egy ido utan kenyelmetlen, de maga az erzes amit ad megfizethetetlen. Foleg, mikor jon a regi Bogaras mellettem a dugoban, a vezetoje meg atszol nekem, hogy "Klassz a kocsid!" En meg termeszetesen ugyanigy valaszolok. Az ujautoknal akarki akarkit mond azert ilyen osszetartast nem latok...

Dennis01 2010.04.26. 18:58:57

@misinator: Egyetertek. Nem a regi autokat kell szidni, meg felni, hogy mi lesz HA, hanem a sok marhat kene az utrol eltuntetni, akik nem tudnak vezetni.
En naponta minimum 30km-t megteszek a Minivel, megse izgulok, hogy mi lesz ha egy hulye szoke belemrongyol az X5-evel (bocsi a BMW partiaktol, ez jutott eszembe hirtelen :)). Nincs benne legkondi, zajos, egy ido utan kenyelmetlen, de maga az erzes amit ad megfizethetetlen. Foleg, mikor jon a regi Bogaras mellettem a dugoban, a vezetoje meg atszol nekem, hogy "Klassz a kocsid!" En meg termeszetesen ugyanigy valaszolok. Az ujautoknal akarki akarkit mond azert ilyen osszetartast nem latok...

Csikós Zsolt 2010.04.26. 19:32:08

@skip:

Ronda vagyok én is a kopasz fejemmel. Ez van.

Én nem pózolásból veteránozok, hanem mert szeretem a dolgot, hogy mondjam, nem kifelé gondolkozom ezzel az egésszel, hanem nagyon is befelé. Leszarom, mi van a csomagtartóban, nem látom. A GPS pedig részben azért kell, hogy ne mindenféle megfordulásokkal, meg leállás-beindítás-rükverc mutatványokkal kínlódjak (ami óhatatlanul bekövetkezik térkép mellett, pláne, ha a Kati elalszik jobb egyen, ahogy szokott is), hanem vezessek. Mindenkinek más szűrők vannak a fejében, nekem ilyenek.

Dennis01 2010.04.26. 20:50:04

@Csikós Zsolt: Tudom, eleg nem ide tartozo kerdes, de nem tudsz veletlenul valamit Bazegrol? Az ur, aki megvette toled az egyik posztnal irt, hogy keszen van es levizsgaztatta a kocsit, de azota semmi hir, pedig kivancsi lennek ra.. Csak egy kepen lattam az Indas avataron, azon jol nezett ki..

Don Blasius 2010.04.26. 23:26:08

@Dennis01:
Be akartam írni egyébként is, de éppen még kérdezed is: Bazeget ma este 8-kor láttam a Zöld Pardonnál fordulni le a budai rakpart felé, tehát egyben van és gurul. :)

Garp 2010.04.27. 00:12:31

@Csikós Zsolt: tésztaszűrő :)

OFF
@Dennis01: Octi-saga ment mailben. Holnap kapom meg az ír rendszámot:). ON

Alf (törölt) 2010.04.27. 12:10:06

@szalai:
Évente magyarországon 90 ember hal meg balesetben, ebből veteránautóban egy pici töredék talán, mondjuk 2.

A statisztikák szerint veteránautók kiugróan kevés balesetet szenvednek/okoznak.

Statisztikák szerint pl a legtöbb balesetet a legerősebb (leggyorsabb) autók okozzák.

Én egyáltalán nem tartom ezt nagyobb felelőtlenségnek, mint cigizni, inni, 70-nel menni 50 es táblánál, stb.

Dennis01 2010.04.27. 18:45:38

@Garp: Elkuldened az uzit megegyszer? Veletlenul kitoroltem, bena vagyok... :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.27. 20:27:34

@Garp: A tapasztalat szerint nagyobb rablók, mint a magyarok ;) Nekem legalábbis a road tax éppen a tízszerese lenne, ha beregisztrálnám.... A VRT a hab a tortán, az ő kalkulációjuk köszönőviszonyban nincs a kocsi valós értékével.

Garp 2010.04.28. 00:21:28

@Dennis01: Mondd, hogy nem érdekel! :)

@KuKori: Ja, azt hittem,mondasz valami újat is :). Reg.díj kedvezményesen €320, éves útdíj €540, biztosítás bónusz III.-ban €450-€630 éves szinten. Plusz kihozni az autót: fr-irl komp €140, üzemanyag+matricák €170. Össze se akarom adni. Eddig egy évig állt az autó elad(hat)atlanul, részletei meg fizettem. Így legalább használjuk. Cimboráéktól most vették ez a magyar rendszámos Fiestájukat, 7 napon belül, €1400 ellenében nem lesz belőle hatos alátét. :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.28. 09:41:21

@Garp: Én brit rendszámmal csalom az adót, de ha piszkálni fognak, akkor meg autócsere és akkor meg a magyarral leszek itt fél évig :D Engem nem kapnak el élve! :DDD

Garp 2010.04.28. 15:25:25

@KuKori: :)

AZ igazi megoldás a veterán itt is, ott is. Ha nem lenne hitel az octin, eladnám és jöhetne egy Binz, vagy egy Volvo kombi, hogy elférjen gyerek, kutya. €50 éves adó, €160 éves biztosítás. A fentiekhez képest ajándék :D.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.28. 20:13:41

@Garp: Igen, de itt veteránt, juj :D Az angol importra is vonatkozik ez vajon? Bár mondjuk csak második (harmadik) autónak mernék egy veteránt bevállalni, az meg per pillanat még nem fér bele.

Garp 2010.04.29. 00:33:12

@KuKori: az angliai szabályozásról kérdezd Dennis01-t, náluk van mindenféle mondabeli jármű az udvarban (gy.k.: csodaszarvas. Bocsi Dennis ;D ). Az írek sok törvényt onnan vettek át, ha szerencséd van, valami hasonló lehet.
Addig is jó csemegézést a 81 előttiekből: www.blocket.se/hela_sverige?q=&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=1981&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&cxcw=&cxcs=&cxcn=&cxcb=&cxcr=&cxcy=&cxcg=&cxcu=&gb=&fu=&cxdw=&cxc2=&ccsc=&ccsd=&cchb=&ccco=&ccce=&ccca=&ccsu=&ccmp=&cctr=&ca=5&md=th
:))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.29. 10:13:38

@Garp: Hé, én nem Domsjőbe készülök :D

Garp 2010.04.29. 16:17:26

@KuKori: ezt ahelyedben nem kiabálnám el :)

2012.03.26. 14:41:37

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása