Elment a jó kis Bazeg. Végleg

  2008. december 10. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nem tartott sokáig eladni, talán egy bő hetet, ha fenn volt a hirdetési oldalon (amit belcéges ügyek miatt nem illik épp itt reklámoznom). A legfontosabb tanulság: öreg, olcsó autó eladásánál még mindig nem jövedelmező őszintének lenni Magyarországon. Szar a felismerés, de ha a dolgok pszichológiáját nézem, logikus.

Tehát hazajött végre Egerből a restaurált zöld Mercim, ismét leírom: nem maradt hely neki a garázsban, kint Bazeg, az eddigi szürke 200 D két hét alatt elmállott volna, ha megjön a hó meg a só. Restaurált autó kint nem lakik, a feleségemnek kell minimum egy hely, háromból három beálló kipipálva, Bazegnek tehát mennie kellett. A korábbi, eladó Bazeg-, hazajött zöld-, valamint fűtésjavításon átesett Panda-posztok kommentjeit olvasók talán tudják, miért magyarázom el a helyzetet sokadszorra is – remélem, ezúttal elmaradnak a Bazeget visszakövetelők kommentostromai. Vagy nem, mindenesetre több billentyűt már nem koptatok el rájuk.

Az igazán öreg és olcsó autók eladásának van egy jellegzetes rituáléja Magyarországon. Az eladó maga is általában e rituálé szerint vette korábban a járművét, a vevő – jó esetben – ismeri a játékszabályokat, ő is úgy jut hozzá. Ezek a vén gépek nálunk általában kétszer-háromszor többet futottak, viszont negyed-harmadannyira karbantartottak, ami Nyugaton már elegendő lenne a bontóba jutáshoz, alkatrészdonornak való szétszedéshez. Nálunk még mennek. Ennek megfelelően minden porcikájuk elhasznált. Nincs egy csavarjuk, amit tízszer ne tekertek volna ki és be. Az eredeti kárpitpatentjeik töröttek. A burkolataik repedtek, ragasztottak, a kis elemeik mind hiányoznak. Sorolhatnám. Romosak, mint a mostari híd.

Az ember megvesz egy ilyen autót 100-400 ezer forintért, és ha mázlija van, és nem nagyon turkál bele, kis csöpögésekkel, furcsa jelenségek mellett (ugráló műszerek, néha húzó fékek, fura koppanások, nehéz indulás) kihúz vele egy-két évet. Ha hülye, beletúr könyékig, beleborít pár százezret, csak hogy legyen egy pont olyan, romos ótvarja, mint előtte, hozzá meg egy üres pénztárcája is. Amennyiben észnél van, csak azt csinálja meg, ami menet közben tönkremegy. Ha tisztességes, a fékre, futóműre, világításra azért odahat. De az adásvételiben a "gépjárműnek rejtett hibája nincs" kitétel ilyenkor, valljuk be, maximum a vicc kategóriába esik. Honnan tudja az eladó? Így a vevő szinte biztosan szív az autóval, ha vett már régi kocsit, akkor ezt pontosan tudja is előre.

Az ilyen gép, amikor eladósorba kerül, misztikum a vevő számára. Az eladó azt a néhány erényét hangoztatja, ami még egyáltalán létezik, a vevő tíz-tizenöt perc alatt pedig megpróbálja felmérni a tragédia súlyosságát, majd vérmérséklettől, szerelembe eséstől, anyagi helyzettől és vakmerőségtől függően belevág, bekínálja a felét, vagy sikoltva elinal. Őszintén beszélni egy ilyen autóról? Mikor száz eladóból kilencvenkilenc összevissza hazudozik, a harmadik perc után beveti a „ha ennyiért nem megy el, nálam rohad meg”, avagy a „már adtak volna érte háromszázezret, de annyiért nem adom oda” dumákat?

Hát én megpróbáltam. Igazából mindig megpróbálom, ha a vevő szimpatikus, csak nepperekkel igyekszem szűkszavú lenni. Önkéntelenül réveteg autóostorozásba kezdek a második percben, és csak akkor állok meg, amikor a vevő arcán megpillantom a halálos rémületet. Sose tudom, hogy a sztori hosszától pánikolt-e be, avagy a hibalistától. Ezért kicsit dicsérem ilyenkor az autót – az én autóimon mindig van mit, hiszen szeretetből veszem, szeretetből tartom őket, még ha csak nekem tűnnek értékesnek, akkor is. Viszont jellemzően bukok az autóimon. Többnyire jó érzéssel, mert megéri a veszteséget a használat öröme.

Nos, Bazeg eladásakor őszinte voltam. Annyira amennyit, úgy látszik, már nem vesz be a magyar autóvásárlók gyomra. Az összes hibáját leírtam, amit tudtam, le is fotóztam, és beleírtam az eladós blogposztba. Mivel régóta állólámpás Mercizek, ezért tudtam, hogy Bazeg felerészben egy meglehetősen jó alany – a motorja, váltója, difije, fékje kiváló, a futóműve két szilentblokkot leszámítva szintén igen jó, van használható utastere, működik elektromosan. És felerészben meg borzasztóan rozsdás, lukas, a szélvédője halott, miként a kipufogórendszere is.

Minden egymillió forint alatti állólámpás rohad a küszöbvégeknél, indul a csipa a doblemezein, rohad hátul az oldalfal alja, valószínűleg mállik a hátsó segédkeret rögzítési pontjánál (az nem is látszik, csak ha leemeli valaki a bölcsőt), belülről eszi a rozsda az ajtóit, vizes és már csipás a csomagtérpadlója, ha nem egyenesen lyukas – és még sorolhatnám. Csak esetleg nem látszik, esetleg kis kittel kijavították, és biztosan nem annyira rossz, mint a Bazeg. De ha valaki szépet akar, közel annyira bele kell vájni az egymilliós autóba is, mint az öreg Bazegbe. Ha szalonállapotút szeretne, akkor bármilyen állólámpásnál 2-2,5 millió kiszórásának néz elébe. És még iszonyúan optimista voltam.

A kaszni nem minden. A motor a legtöbbnél nem nyomja már ki az 55 lóerőt (200D-ről van szó). Pedig egy ilyen kocsinak ma is tudnia kellene sík terepen óra szerint a 140-et (akkor megy épp 130-cal, ennyit csal a sebmérő), ma is fel kell tudnia mennie négy személlyel negyedikben az érdi M7-es emelkedőn, és nem ehet többet 9 liternél százon. Ha nem így van, adagoló-, motor-, hengerfej-javításnak nézünk elébe. Ja, és nem lehet nagyon zajos sem, 110-et fejfájás nélkül bírnunk kell benne. Bazeg tudta a fentieket.

Két hónappal ezelőtt felírtam egy Post-It-re az íróasztalom fölött, hogy a Bazegből bejön 250 ezer forint január közepéig, abban biztos voltam, hogy addigra ennyiért elmegy. Azt hittem, hogy a Belsőségben adom el, annyian érdeklődtek utána – ez lett volna egyike azon autóimnak, amiket szívesen adtam volna ismerősnek, mert szinte biztos voltam benne, hogy a látható hibáin kívül semmi nem jön elő vele. És tényleg nagy öröm volt használni. Utaltam is rá, hogy aki a Belsőségből jön megvenni, kap szép kedvezményt, a 350 ezres ár csak a nepperek takarékon tartására volt. De jön a karácsony, nem sokan vesznek mostanában veteránautót, a belsőségeseknek is takarékoskodniuk kell, sebaj, majd jövőre, más autónál, biztos árul majd valaki valamit, a Karottára például mindig lehet számítani.

Nos, itt jön a tanulságos rész. Mert egyrészt az érdeklődők mind a már említett, konkrétan mégsem említendő használtautós portálról jöttek. És hogy ne pazarolják mobilozásra a pénzt, mindegyiküknek felhívtam a figyelmét a Belsőségben levő blogposztra – ott mindent megtudnak az autóról. Nyolc telefonáló volt, nyilván elolvasták szorgalmasan a posztot, hiszen a telefonban örültek neki, hogy van. Egyik se hívott vissza többé. Nyilván megijedtek, elmentek inkább venni egy hétszázezrest, hogy idővel ugyanúgy szénné lakatolják, mint Bazeget kellett volna.

Az utolsó két hívónál már szemét voltam, nem szóltam a posztról. Jöjjenek, játsszuk csak el a magyar öregautós-átverősdis-sherlockhomesozódis-hozzáértősdist. Ha ez kell… Péntek délelőttre hárman is be akartak jelentkezni, végül az utolsó telefonálóval megbeszéltem, hogy szólok péntek délben, elment-e.

Megjött az első csapat: fiatalabb srác, apuka, anyuka. Ajjaj. Anyukával nem megyünk öreg, olcsó autót venni, ezt mindenki jegyezze meg. Öreg, olcsó autót titokban, feleség, anyuka, egész életben új autón szocializálódott gardedám nélkül, hirtelen felindulásból veszünk. Ez egy sötét, titkos biznisz, egyfajta voyeurizmus, akár. A kollégáknak sem mutatjuk meg a kiszemelt autó képeit, mert a végén még az össznépi vonyító röhögés elveszi a kedvünket. Lehetőleg az éj leple alatt, bűnözőként megyünk, eleve rossz lelkiismerettel, olyan órában, amikor az utcai lámpa fényében szépen csillog a tető, elegánsan derengenek a kárpitok, viszont rejtve marad a lukas padló, a szakadt szőnyeg, és persze felső combunk táján vörösen izzó készpénz-köteg világít a zsebünkben. Hiszen nekünk is kell hinni valamiben.

Mert máshogy sose lesz öreg, olcsó, kedves autónk, elhúz mellettünk az autóbuzéria TGV-gyorsvonata, rá felugrani se lesz esélyünk. Mert úgy lassan sörhasat eresztünk az SRS-volán mögött, benzinszagot csak tankolásnál érzünk, az olajfolt számunkra a kosszal lesz egyenlő, nem pedig a férfias gépészkedés részegítő varázsával. Megvénülünk az újszagú Skoda Fabiában, mert az volt akkor a racionális, aztán kicsivel később megvesszük a szőnyegtisztító gépet, szőnyegrojt-fésűt kapunk karácsonyra, meg finom, puha nemezpapucsot, vastag háziköntöst, ami jó melegen tart az esti kakaó és az Isaura mellett.

Persze ha az ember már annyi öreg és olcsó ótvart vitt haza az életben, mint én, akkor már kicsit jobban bírja a korhadó küszöbök, a kopott lábtörlőből pótolt szőnyegek, a tucatszám lógó vezetékek és toldott fűtés- és üzemanyagcsövek látványát. Szerencsére ez nem tipikus, a világ java része azért nem bolond. És kérem önöket, annyira azért ne szálljanak el, mint én, a súlyos rozsdaszeretet már elmebaj, valahol álljanak meg félúton. De egy öreg vasdarabot azért mindenkinek érdemes tartania, ha van rá helye, garázst már ötezer forint körül lehet bérelni, én is így szereltem Budaörsön, éveken át. Az új autók korrózióvédelme állítólag amúgy is jól tűri a sót, lakjon csak kint a Fabia, a meleg, száraz odút tartsunk fenn annak a járműnek, amelyiknek tényleg szüksége van rá. Az öregnek.

Visszatérve az első vevőkre: hátrahőköltek. Nappal volt, Bazegen légószirénaként üvöltött a sok hiba. A kísérő anyuka félve jegyezte meg, amikor a srác és az apuka elmentek próbakörre, és mi ketten maradtunk a garázs előtt – „elég sok foltoznivaló van ezen az autón, nem? Érdekes, mégis milyen szépen csillog a fényezése…”. Hát persze. A lyukakat 36 éven át gyűjtögette Bazeg, a fényezést három éve borították rá a Filmgyárban. Tudtam, hogy nem lesz az üzletből semmi, de az autóeladás már csak ilyen biznisz.

Pár perc múlva viszont megjött az IGAZI vevőm. Begurult a 190-es Mercivel – tehát nagyjából már tudja milyen egy öreg Benz – kiszállt, rágyújtott. Megkérdezte, hogy amíg a többiek tanakodnak, körbenézheti-e az autót. Beindíttatta a motort, mondta, szépen jár. Nézte a díszléceket, örült annak, ami megvolt. Lakatolni kell jó sokat, gondolta is, sebaj. Van otthon CO-gép, meg görgős prés, le tud gyártani elemeket, ha kell, úgyis van ideje, éppen eladott két másik öreg járgányt, most ebbe kezd bele. Nem, nem akar szalonállapotú autót, csak egy rozsdamentes, öreg Mergát, olcsón. Ki se próbálta, csak körbejárta még egyszer, rágyújtott még egy blázra, és kibökte, kettőszázötven, itt helyben, most.

Nem bontja el? – kérdeztem.

Dehogy, megcsinálom – válaszolta.

Megkérdezem még a másik csapatot, mégiscsak ők jöttek előbb – vágtam rá.

Arról az oldalról egy különösen véres foghúzás utáni sóhajnak tűnő, szintén 250-es ajánlat jött, de ha az úr akarja, viheti, tették hozzá. Nem volt kérdés. Negyed órával később papírdarabokat cseréltünk, kulcsot átadtam, Vevő 2. beült, elment. Pontosan ilyen tulajt képzeltem Bazegnek. Aki olcsó, lakatolni való, alapjában véve jól működő Mercit keres, nem csitti-fitti autót egy lukas Samara árán. Ő megtalálta az autót (vagy az autó őt), a lelkem nyugodt, a világban mégiscsak rend van, Bazeg tovább élhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61811613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.12.10. 15:27:24

Csikós Zsolt 2008.12.10. 14:29:10
el en mtudom képzelni, hogyan tesztelsz új atókat.
nem szédülsz közben? :)
ah, mindegy, költôi kérdés volt. :)

volgapierre 2008.12.10. 15:35:33

"aztán kicsivel később megvesszük a szőnyegtisztító gépet, szőnyegrojt-fésűt kapunk karácsonyra, meg finom, puha nemezpapucsot, vastag háziköntöst, ami jó melegen tart az esti kakaó és az Isaura mellett"


Nyehh... Jó pár száz kilométer és bő nyolc óra fűtésre teljesen képtelen, ugyanakkor a jeges szelet jó hatásfokkal beengedő, körben rozsdás, ütött-kopott Volgában, hűtőlamellát rögzítő drót csavarjának kioldása, fűtéscsap csesztetése, közben random kézmelegítés a célobjektum mellett fél centire lévő kipufogócsonkkal: ez volt a tegnap délutánra és ma éjjelre osztott program.

Nem mondom, kékült a szám (szó szerint), anyáztam is párszor, de már eksön közben éreztem, hogy persze, szívás, szívás, de rákenról van.

Csikós Zsolt 2008.12.10. 15:57:09

Rocko-:

nem szédülök. tizenöt éve csinálom, az elején még úgy nézett ki, én is tisztességes ember leszek, ápolt kezekkel, új autóval az alagút végén. de nem tudok kiugrani a régi autókból. az újak egy párhuzamos világban futnak, egyáltalán nem akad össze. még át se szól egyik a másikba. igazából attól tudom Igazán élvezni az új autókat, hogy nem az enyémek, kicsit hűvösebb fejjel nézem őket talán. mintha a haverjaiddal söröznél, a csajoddal meg jófajta villányit iszogatnál esténként. alkohol-alkohol, mindkettőnek megvan a maga helye.

Csikós Zsolt 2008.12.10. 15:58:12

volgapierre:

az jó lehetett. megfagyni mondjuk utálok, de azért a rákenról tényleg rákenról. megvan a Vigyázz a kendődre Tatyjána az M21 kombivan? Szétb@sz. Helsinki rokkeri rulez!

volgapierre 2008.12.10. 16:02:05

Vigyázz a kendődre Tatyjána! Kőkemény film. Kaurismaki eleve császár, de ez a filmje a Volgától függetlenül nagyon erős.
"A rockerek korán halnak"

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.10. 16:02:40

Nézegettem 190D Merciket, pont a kényelem meg a megbízhatóság miatt. Omm azt mondta buzi vagyok, aztán küldött egy linket, egy kettőhatos sorhatos benzines 190-es Merciről. Nem vettem meg:)

karlmann 2008.12.10. 16:10:27

Csikós

Turan6-nak igaza van! Igazán csinálhatnátok egy, az Autókereskedőkhöz hasonló műsort. Szerintem harapnának rá az emberek biztos. Néhány szponzor segítségével egész jó lehetne. Az autóalkatrész forgalmazókat is bele lehetne venni a dologba, hasznos tanácsok használt autó vásárlóknak és így tovább.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.12.10. 16:28:41

Szegény bazeg! Tényleg sajnálom, remélem nem bontják el és rendes gazdája lesz!
Ha találkozok valamelyik volt autómmal akkor mindig felvidulok ha jó bőrben látom, ellenben amikor azt veszem észre, hogy nem foglalkoznak az állagával se na akkor ellilul a fejem! Nem tudom az okát, lehet azért mert eddig az összes autómat jobb állapotban adtam el mint ahogy vettem.

Az autóvásárlós műsor jó ötlet, főleg rejtett kamerával neppereknél. hmm.. finom lenne!

Dennis01 2008.12.10. 16:31:23

Egy ilyen musor tényleg nagyon klassz lenne!

Csikós Zsolt 2008.12.10. 16:45:52

fiúk, lol. utálok tévézni. már volt, kösz nem. rossz iparág, bezzeg a net.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.10. 17:05:32

Jóvan Csikós, Te se menekülsz a Szivornya karmai elől. Baowah meg Ommm már rá van izgulva, nekem meg most kurvára fázik a kezem ahhoz, hogy a ház előtt felberheljem az új bontott légszűrőházat a helyére, amit ez helyett kerítettem a hétvégén:
keptar.terep.hu/tierange2/ICT3175

Fogunk még mink sör mellett Range-et berhelni a sufniba'. :)

marek098 2008.12.10. 17:06:56

Uraim, uraim (és Hölgyem)
Erről az aktuális menthol zöld családi W115-ösről már írt Csiki, igaz csak közvetve... Méghozzá a Wartburg 353 W- s tesztben, kábé a 3. bekezdés. Íme: totalcar.hu/tesztek/wartburg1/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.10. 17:35:05

Bocsi, OFF lesz, de már megint nincs szavazás a cikkben (kia soul) és ez hiányzik. Legalább ennyi vicces legyen benne!

ommm 2008.12.10. 17:53:22

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.12.10. 16:02:40

Ja.Vannak a kétgyermekes családanyák.
Meg a fiatal bolondok is.
Egységnyi pénzből jobb benzines 190-est vettél volna, mint D-t.
Az beton.
Ajánlottuk mi az 1.8-at is, de derogált :)
Pedig...
:D

2008.12.10. 18:42:43

Csikós úr

NetTv? Gyönyörűek a képek, nagyon klasszak a cikkek, de hol a motorhang??? :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.12.10. 18:43:12

Követelem, hogy a TC-magazinra pazarolt pénzeket átcsoportosítva inkább Csikós úr posztjait adják ki könyv formájában.
Uff.

karlov 2008.12.10. 18:50:37

Az is érdekes,hogy a veteránozás kinek mit jelent.
Mert ugye leht az autó a 20-30 évekből. 50-es-60-as évekből ésígy közeledve az új autókig.
Nekem valahol a hatvanas évek második felétől van vonznereje az autóknak,persze vannak ritkaságok korábról is de azokaz számomra az elérhetetlenségbe krültek egy apróság,az ára miat.

mv3 2008.12.10. 19:13:43

Igen, azt hiszem én is írtam, vagy akartam már:
egy könyvkiadás lassan érlelődhetne már Zsoltnak.

Ubul1 2008.12.10. 20:10:17

MKati 2008.12.10. 11:33:50
Köszi Kati, akkor nem mai darab ez se, bár a kockalámpa elég tré egy Vespán, de szerencsére visszatértek a hagyományokhoz. Asszem van sorozatszám azokban is amivel be lehet lőni a gyártás idejét. Azt nem mondtam h elnyűtt lenne, mert korrózió, fényezési hiba nincs rajta, csak a formavilága szokatlan.
Ja és gratula, hogy jól viseled Csikós mester fanatizmusát, tudott az öreg jól választani a csajok közül nemmondom, sokan már kivágták volna hazulról őt is meg a "gyűjteményét is" ;):D Ilyen télvíz idején a 190D gurul?

Ubul1 2008.12.10. 20:17:01

mv3 2008.12.10. 19:13:43
Tényleg, mondasz valamit, asszem egy ilyen best of Csikós, avagy hogyan válogassunk régi vasak közül, kiegészítve azzal hogy mit, honnan, hogyan érdemes beszerezni azt nagyra értékelnék, annál legalábbis garantált hogy több értelme lenne mint a TC annakidején kiadott könyvének. Mindjárt meg is nézem h akkor ki volt a kiadó
Szóval,
szerző: Bazsó/Winkler avagy a 2 punk:D
Mágus Design Kiadó 2004(bassz de rég volt és mintha tegnap lett volna)
nyomás, kötés:Pauker Nyomda Kft.

Na hát ennél sokkal többet adna a Csikós 'bá eddig összeszedett tapasztalata, amit most szépen rászabadítana a világra. Az se baj ha néhány közeli fanatikus barátja is besegít az anyagba, szakmailag lektorálja, bővíti.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 20:45:03

Az biztos, hogy stagnálva emelkedne a könyveladás.. :P

Ubul1 2008.12.10. 21:10:29

Már megint elmaradt az estimese a mamitól, és itt unatkozol te túrósfaszú 2 lábon járó pöcs!

Ubul1 2008.12.10. 21:12:16

Aztán akkor még LOL voltam.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.10. 21:24:23

Annyira kiszámíthatóan hülye, hogy már csak heccből is izgatom. :)
Hátha látok valami újat, amit még senki se mondott rám.

sztrovacsek 2008.12.10. 22:12:56

"""Belsőségből jön megvenni, kap szép kedvezményt, a 350 ezres ár csak a nepperek takarékon tartására volt."""

....hát engem is sikerült elriasztanod a 350 ezres árral....
250-ben érdekelt volna.
Én is ilyen billent vagyok, van otthon egy '59-es 311 waresz, '76 110RL, és egy 4WD panda, és még mindig bújom a hirdetéseket öreg vackok után.

Ráadásul amikor eladtad ott dolgozott az egyik emberem a szomszédban. :-)

hhferi · http://www.reiseleiter-ungarn.hu 2008.12.10. 22:22:27

Szomorú szívvel, de én is eladtam volna. Ez a jó öreg állólámpás nem hétköznapi használatra való, már a fogyasztása miatt is...

Rocko- 2008.12.10. 22:48:23

Csikós Zsolt 2008.12.10. 15:57:09
"de nem tudok kiugrani a régi autókból."
azt látom. csak furán ellenpontos a dolog. de szerencsére mindkettő jól megy, a mi legnagyobb örümünkre. :)

Csikós Zsolt 2008.12.10. 23:53:54

hferi:

tudod mennyit fogyasztanak ezek?

200D: autópályán (110) városban 8,5-8,8
220D: ugyanígy 8,7-9,0
240D: 8,9-9,4
240 D 3.0: 9,4-10,5
az automata rádob egy-másfelet. Sok? Egy frászt.

A benzinesek persze gyilkosak, pláne, ha a drágalátos, javíthatatlan Stromberg (a négyengereseken az van) fejreáll.

200: 13-15
230.4: 13-15
230.6 (a régi, háború óta meglevő, négycsapágyas hathengeressel) 14-17
250: 12-17 (pálya/város)
280: 12-20 (pálya/város)

Hát ezért jár mindenki dízellel. A 230.4 elméletileg 10 alá szorítható pályán, de ahhoz nagyon pöpecül be kell lőni. Legközelebb Bécsben ismerek olyan szakit, aki meg tudja csinálni a Stromberg karbit így, de ő annyiba kerül, mint egy komplett, használható autó.

De a dízel bagóér jár. Én vagyok olyan skót, hogy jegyzetelem a fogyasztást, mindre megvan, évtizedekre visszamenőleg. Amikor az első állólámpámmal skandináv-balti túrára mentünk 1993-ban (6600 km), voltak szakaszok, ahol 6,8-at etettem vele. Persze pénzünk nem volt, stabil 100-at autóztunk. De a velünk jövő 1200-es Zsiga fixen egy-másfél literrel többet kajált. A fogyasztás tényleg nem téma az öreg dízel állólámpáknál.

Kifordított kacagány 2008.12.10. 23:55:06

egyszer volt egy harminconéves nagypolákunk, ami pár év használat után nyugdíjazásból kifolyólag 3 évig állt az udvaron, majd mivel kellett a hely eladtuk bontásra. galád és hálátlan módon, pedig az összes eddigi közül ezt szerettem a legjobban. sok hülyeséget csináltam már életemben, de ezt az egyet nagyon bánom és a mai napig furdal miatta a lelkiismeret. több ilyen hibát biztos nem fogok már elkövetni. olyan mint az emberölés.

bgy_ 2008.12.10. 12:56:56
hülyeség. mi is pénz nélkül vettük meg az ötödik autónkat. a pénz nem lehet akadály.

hhferi 2008.12.10. 22:22:27
viszonyítás kérdése. szerintem pl Tie szerint alig eszik valamit:)

Kifordított kacagány 2008.12.10. 23:57:10

naugye. szinte étvágytalan.

mv3 2008.12.11. 00:21:03

A fogyasztásról.

Régi autó, új autó.

A sógorom céges autónak kapott egy új mondeot. 2.0 benzines, kéziváltós. 12 Literes városi fogyasztást produkál, ez kb. fél év tapasztalata. (Mondjuk azt olvastam, ez nem egy korszerű motor, de akkor is.)

A 94-es 220-as autmata mercedessel, ha nem is jelentősen, de 11 Liter alatt tudok menni városban.

mv3 2008.12.11. 00:44:19

Egyébként, ha már a régi és új autóknál járok. Pár hónapja, amikor megtaláltam az autómat, egy W124 E220-as mercedest, az egyik kollégám kérdezte, sikerült-e autót vásárolnom. Mondom igen, erre jött a kérdés, mennyiért, válasz 1,5 millió Ft-ért. Újabb kérdés, mikori évjáratú az új autóm, mondom 94-es. A munkatársam arcán döbbenettel vegyes értetlenség: másfél millió Forintot adtál egy tizennégy éves autóért?!
Próbáltam pár mondatban elmagyarázni, némiképp meg is értette, hogy időtálló és jó állapotú autóról van szó, de azért megmaradt a csodálkozás. Annyira ellentmond a mai elvárható autóvásárlási szokásoknak ez a visszafelé utazás, hogy nem is erőlködöm, a meggyőzéssel. Csak élvezettel autózom:o)

Csikós Zsolt 2008.12.11. 08:07:29

mv3:

:-))))))))

Nem szokták érteni.


Különben annál az újfajta 16 szelepes motornál extrém fontos az időbeni olajcsere és az olajminőség, erre nagyon érzékeny, ugye figyelsz rá?

Teleszkop 2008.12.11. 08:56:09

Hihi, ez emlékeztet arra, mi volt a családom reakciója, mikor eladtam a nagyonracionális, kifogyasztású, naponszikkadt '95-ös B Corsámat, hogy megvehessem helyette a kétliteres, állandó törődést igénylő, dupla annyit fogyasztó '86-os Kadettot. Jóapámnak már csak akkor mertem szólni, mikor átirattam az "új" autót. Így is volt köztünk egy pár hetes mosolyszünet :) (És ezt a sokkot azóta sem heverte ki..)

Ubul1 2008.12.11. 09:05:57

AnyádnakPalánkot 2008.12.10. 21:24:23

Talán mert egy ilyen balfasz alaposan rászolgál arra hogy ne kapjon értelmes szót a hülye fejére.
A röhögés meg a hozzád hasonló seggfejeken pedig az én reszortom ne próbáljad itt a jasszem jakabot játszani, nem áll jól! XDXD

Ubul1 2008.12.11. 09:12:17

Csikós Zsolt 2008.12.10. 23:53:54
Zsolti 'bá, most mi a faszt szarakodsz a fogyasztás miatt, mikor drágább a dízel? A különbség meg kb 2 liter. 10-re be lehet lőni a 200-ast csak nem 130-cal kell vele rohangálni, de pályán még ha figyel valaki a gázpedál állására és miután nem húz olyan vehemensen akkor már nem kínozza beáll 11-re. Gyula és karbi beállítás optimumra. Legalább a benzinesek gyorsulnak is valamennyire, egy szar 300D meg ugyanúgy leeszi a gatyád. Akkor már inkább legyen buli, és megkíméltebb a benyás.
Ja olvasom szegény görög takibácsit, megdobták egy tyúkszaros c200-zal az W115 helyett, asszem inkább egy vadiúj 115-öst kértem volna a múzeumból. Azért az se semmi hogy az öreg törés nélkül beleküldte azt a 4,6 milliót, tudhat a fazon!

mv3 2008.12.11. 09:32:08

Zsolt,

Köszi, hogy figyelmeztettél, nem tudtam a különleges igényekről. Magamtól 10 ezer kilométerenként terveztem az olajcserét. Elegendő? Mindenképpen minőségi, az olajdoki által javasol, olajok irányába gondolkodva.

(Sajnos nincs az autóhoz kezelési könyvem, van tipped, honnan szerezhetnék akár könyv, akár letölött variációban?)

stofilol 2008.12.11. 10:00:55

Eygetértek a fogyaszátsokkal :D

w123 280ce -m van/automatic/, már k-jetes /ua a motor csak nem karbis mint az állólámpásban/, fogy 11(!! :D) ről indul , és felső határ gyakorlatilag talan nincs, max record 33 volt ... 12-13 ból szépen ellehet járogatni vele.Még mielőtt a stromberget szidjuk_ A k-jet sem jobb, még légüres térben is képes falsot szivni,arrol nembeszélve hogy szerelni-állitani lehetetlen, alkatrész hozzá nincs, csak ha megveszel egy egesz motort...

ps: grat az újhoz ;o w115 > w123 :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.11. 10:19:13

HBarby, akkor most gondolj bele az én kiccsaládom részire... ööö... reakciójára, amikor eladtam egy 1.6-os F Astrát, és hazahoztam helyette a 4.2-es Ződ Szörnyet. :-D
Az öregemmel három hónapig esküszöm egy szót nem váltottunk, de annyit se, hogy jóreggelt. :-D
Ennek már négy éve, de arra még azóta se bírtam rávenni, hogy kipróbálja, és menjen vele egy kört. :-D

Kacagány, 10 alatti fogyasztásokat én már csak kerekítési hibaként tudok számon tartani, szóval amit a Csikós magyaráz, az értelmezhetetlen számomra. :-D
(Na jó, az első autóm egy W123-240D volt, szóval tudom, miről beszél, körbeautóztam vele ajrópát, és mivel nem nagyon mentem vele 90-100 fölött, 8-cal megoldott mindent.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.12.11. 10:34:01

Fogyasztás?
kilencvenes évek elején egy ismerős ismerőse, aki mindent jobban tudo már nem is tudom taxis, vagy tehertaxis volt (esetleg valami tök más), de abból a klasszikus susogós dzsogingos, pöcsvakarós, kacsázvajárós fajtából, akinek arany Mercedes csillag van a nyakában (hehe, jó mi? Jut eszembe, Kerepes felé, asszem a Veress Péteren, illetve pontosabban onnan a város felé, bal oldalon, kinek volt meg a Benz csillagos fehér vas kapu? Konkrétan két méter átmérőjű a kör, benne a surikennel a családi ház bejárata...), szóval jól tájékozott, mindentudó vállalkozó típus mondta egy beszélgetés során: Nem a kocsi eszik sokat, bazmeg, te keresel keveset!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:49:44

Talán mert egy ilyen balfasz alaposan rászolgál arra hogy ne kapjon értelmes szót a hülye fejére.

Ki vagy te itt? Már egy egész hónapja rontod a levegőt?
Nyasgem.

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:06:45

Ubul1:

Dgára Ubi, egyszer üljünk le együtt felújítani egy Stromberg CD175-öt. Én negyvenszer csináltam már. Bocsánat, próbáltam. Teljes generál, utána fulladás, 14-26 liter közötti fogyasztás. Ha Weber, Zenith, Pierburg, Amal, azzal egész jól megbirkózom, de a Mercedes-féle Stromberghez egyetlenegy szakit sem ismerek Magyarországon. Az a jól beállítod, elmegy 11-gyel milyen tapasztalaton alapul? Mert nekem már volt jó néhány négyhengeres karbis állólánykám, meg a klubban még vagy öt embernek, és senkinek sem volt igazán jó. Még a bécsi bácsi által megcsinált 230.4 talán, de az sem volt százas.

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:08:18

mv3:
Maróti könyvesbolt, ebay.de

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:11:53

stofilol:

Az állólámpásban jelent meg az a kétvezértengyelyes új motor, mint a tiédben. Akkor még elektronikus D-Jetronicja volt az E-knek, az kábé két liter pluszt jelentett a későbbi (a tied) mechanikus K-Jetronickoz képest. Másfelet biztosan. És sokkal érzékenyebb volt. De volt karbisban az a motor a W123-ban is. Sima 280 volt a farán.

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:15:51

stofilol:

nagyon jó a K-jet, egy borzasztó logikus rendszer, ügyes, minden. Csak azok a szakik, akik ezeket szerelték, ma már átmentek másra, nem emlékeznek. A legtöbb baj a hidegindító dobozzal szokott lenni, a vákuumos és a bimetálos rész is előszeretettel bedöglik benne, ha bármelyik szar, vagy hidegen nem indul, vagy jól indul, de melegen rángat, túlfogyaszt, nem pörög ki. Azt érdemes cserélni. Sajnos nem olcsó (sok tízezer Ft), de a lelke. Különben a csatlakozók oxidálódása miatt iszonyú sokat lehet még szívni a K-val, de pl. a torlólap, meg az a négyszelepes elosztó, ami a lelke, szinte sose megy tönkre. Ja és a benzinszivattyú is sokszor keveset szállít.

stofilol 2008.12.11. 12:05:58

Kjet igen,alapvetően jo, de nekem sikerült szopnom vele jo hosszasan... hát igen, a hideginditó doboz... az haggyan hogy rosz volt/porrá rohadva belül, de meg a vákum-szellöző csövek is felvoltak cserelve .../ talán ebből kifolyolag rohaszotta el a kondenzviz azon a helyen ahol nem kelett volna/, most amit szereztem rá , ezzel jol indul hidegen-melegen/ melegen nem tökéletes/ de még mindig nem pörög ki rendesen /anno ~150-160 at tudta 3asban -termszetesen jomagyarmodjánhoszabbdifi mert jol fog fogyasztani(cserére vár,kardánnal 1ütt)- most csak 130,de azis könyörögve./ de jolis fogyaszt, 33 után hihtetlenul tud az ember örülni a 12-13 nak :D szoval meg mindig hajtok ijen dobozra ~~ Benzinnyomásom aproval kevesebb mint kellene lennie,mérve lett:) szegeny benzinszivattyu-szűrő stb kombot meg nem merem megbontani,mert eggyé van rohadva, csak ha lesz komplett "uj". valoban, k-jet eloszto feje öröknek tünik , en azert szetszedtem, jo néhány ó gyürü volt benne elporladva,azokat hidraulika boltokban felhajtani... élmény volt.

Have fun mindenkinek akinek ijen van:D

Ubul1 2008.12.11. 12:16:13

AnyádnakPalánkot 2008.12.11. 10:49:44
Lemaradt a nagy kapkodásban az idézőjel, öcsi! Erre tanítottak az oviban?

Csikós Zsolt 2008.12.11. 12:16:16

stofilol:

Ezek szerint ugyanazt az ösvényt tapostuk, testvér. De ha jó a K-jet, irgalmatlan jó. Egyszer volt egy 230TE kombi fekvőlánykám, óra szerint 205-öt ment (az 186 volt mérve, de hát mindig mindenki az óráról leolvasott értékkel henceg, lol), azt is akkurátusan mértem, 9,5 volt városban, 130-as tempót tartva, néha nagyokat előzve, tehát tipikus balatoni használatban 8,7-9. Csak volt a motorban Restore, Finis, hűtőben trutyi, melegedett, zabálta az olaja - maga a motor a halálán volt. De ettől még megbízhatóan működött. Ja, amikor megvettem, 25-öt ment, utána amikor először kész lett, 18-at evett. Szóval nagyokat ugrált az állapota. Benzinszivattyú nem jó bele bármilyen konfekciós?

Ubul1 2008.12.11. 12:23:10

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:06:45
Az a 11 az 80-nál hátszélben, de akkor is haladsz, nem? Csak meg van a lehetőséged a tartós 150-re is. A strombi az olyan amilyen, de miért baszogatod, ha nem muszáj? Ha baszogathatnékod van akkor vigyed szobára azt a nyomorult karbit!:D
Szóval tegyél a 200-as motorra egy közdarabbal BING karbit azzal fasza lesz. Az AC pumpát cseréld egy Nagypolákéra. A közdarabot belülről kend be nErős Pistával hogy rendesen odapörköljön a dugónak! Az illesztéseknél meg FBS paszta! Ja a tetőre meg dobj rá egy IFA tető-spoilert, hogy vágja a levegőt!

Ubul1 2008.12.11. 12:27:50

Csikós Zsolt 2008.12.11. 11:06:45
Drága Zsótti 'bá, nehogy má beleköptyé az eddig is zavaros haverság levesébe! Mert akkor nincs több komatál, csak parízer! Ha mondom h 11 akkor 11! VPOWER rulz!

stofilol 2008.12.11. 12:39:02

hmmm, lehet hogy jo lenne bele,isten igazábol nem probáltam még,van otthon pár ijen innen onnan fű alol (gyanitom amugy hogy az osszes k-jet nek azonos üzemi nyomása van,vagyis bármejik jolenne,de persze nembiztos)volt sok fontosabb dolog is :)pl rezonálo kardán~~ /nem tünik nagy gondnak,de természetesen, a dupla kiprendszer pont ott megy,oltári hőszigetelövel maga felett hogy nemtok probálgatni kardánokat "szabadon",fel nap mire lebontja az ember a cullangokat...)
ja amugy az én szopásom abbol ered hogy gázas volt ... es soha nemvolt benzinnel használva .... /gáz meg mindig benne van, sőt, én ökör meg új gáztartájt is vettem bele (elado , 1éves ,hivatalos papirokkal minden lol),tavasszal távozik belőle /
Olajat nekem nemeszi(szinte tényleg semmit), ora szerint 290ezer /tudjuk ez semmit nem jelent/, termeszetesen ütött motorszám/avagy nem eredeti,ojan szinten hogy szám alapján karbis lenne(szaki mondta ,én ennyire függő nemvagyok hogy ezt tuggyam)/egyedül lánc hanga van,és szelepszárszimeringes volt/annak cseréje,senkinek nem kivánom azta hengerfej-veztengej megoldást.../,érdekes hogy ott ránézésre-tapintásra,amennyire akkor hozzáfértünk jo volt...

ha vagy mercedes youngtimer baráti körön,ott "fennvagyunk" :)

pegaso strada (törölt) 2008.12.11. 12:59:15

Nem tudom, hova írjak...
Csak tudni szeretném, hogy minden más online autós folyóirat megelőzi a TC-t az i20 bemutatásával???

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.11. 13:34:20

Csiki, Land Rover szerelő ismerősöm elég jó karburátor témában, igaz ő kifejezetten a Rover V8 SU-it ismeri mocskosul, de lehet, hogy tudna hozzászagolni valamit a Stromberg-hez is, elvégre nagyon régen még Zenith-Stromberg karbik voltak rajtuk.
És hát, a Pistától láttam már olyat, hogy SU beállítást ő úgy végezte el, hogy ugye a nagy szakik hangra állítják be a karbit... Na a Pista üldögélt az asztalánál, összerakta a karbit, beállította, majd UTÁNA felrakta a motorra, beindította, és minimális utófinomítással pöpec volt... akkor néztem ki a fejemből, hogy "akurvaannyát, ez sejt valamit vazzeg". :-DDD

Szóval ha gondolod, megkérdezem, hátha vállalkozik egy ilyen stromberg-beállításra. :)

ommm 2008.12.11. 13:37:37

Ubul1 2008.12.11. 12:29:58

Ezt kimoderáltam, cizelláld a mondanivalód egy kicsit, minek fröcsögni?

Ubul1 2008.12.11. 13:55:21

Apaaaa, kezdődikkkk! Whahahaaaaaa!

Csikós Zsolt 2008.12.11. 14:31:57

Tie:
Stromeberget általában azért nem lehet beállítani, mert nem a beállítással van a baj. A Stromberg ugyanis egy extrém tartós karbi, a gyári beállítása százezreken át stimmel, néha ki kell cserélni a dugattyú fölötti membránt, aztán annyi. Esetleg egy tűszelepet.

A probléma ott van, hogy 500 ezernél már a Stromberg is kopott. Egyrész a tűjének változik meg a profilja, ami szabad szemmel legfeljebb egy kis fényesedésben érhető tetten, valójában az egészet beállíthatatlanná teszi.

A másik, hogy a szívatórendszer finom alkatrészei megszorulnak, és mondjuk negyed állásnál nem engedi jobban vissza az automatika. Ilyenkor az autó sokat fogyaszt, furán megy. Mindenki, aki kicsit (de nem nagyon) ért a Stromberghez, az ilyenkor azonnal elkezdi tekergetni az alján lévő nagy csavart, ami votlaképpen a főfúvókát állítja fel-le. Ezt kell állítani ezekben a karbikban benzinszint helyett. Valahová belövik, nagyjából jó lesz, bár kicsit sokat eszik, kicsit röcögve megy.
Aztán tovább romlik a szívató. Megint állítás. Aztán membráncsere, vannak vandálok, akik jó weberes szokással elállítják az úszószintet (ami a Strombergen TILOS!), megint tekergetés lent, megind megy, de már baromi szar.
Aztán amikor hozzád kerül az autó, már egyetlen molekulája sem emlékszik a gyári beállításokra.
Ezeket a karbikat nem tudja semmiféle szaki egy kis tekergetéssel, füleléssel megcsinálni. Egyetlen módszer van: beállítási adatokkal a kézben, felújítókészlettel (főként a tűvel!) az asztalon szétborítani, végigtakarítani, vízpapírral minden csúszó-súrlódó alkatrészt leheletnyit visszahozni működőre, kicserélni mindent, ami cserélhető (a felújítószett nem tartalmazza a tűt, azt a motor típusához külön kell megrendelni, mintha az ebayon lehetne), majd tolómérővel az összes méretet beállítani mindenhol. Szóval ez egy hozzáértőnek is minimum egynapos meló.

Persze egy kicsit rossz, kicsit nem széthasznált, de elállítódott Stomberggel a tekergetős szaki csodát tud művelni, legalábbis annak, aki nem tudja mit lehet. Leszedte a szívócsövet, és ujjal lökdöste a karbi dugattyúját, és alul tekergetett, ugye? Azaz az SU-n mintha máshol lenne az állítócsavar, de a működési elv (ez a konstans vákuumos) ott is ugyanaz.

ommm 2008.12.11. 14:36:30

Ubul1 2008.12.11. 13:54:19

Szóltam.

zöldi 2008.12.11. 14:52:00

Figyeltétek, hogy megjelent Mrs. Csikós is? :-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.11. 15:12:03

Csiki, én ennyire nem vágom a karbi megfejtést, de tudom, hogy a Pista is úgy szokta kezdeni, hogy szétpakolja az egészet az asztalon a legutolsó darabkáig, aztán gyakorlatilag felújítja, ami gatya, azt kicseréli, és úgy rakja össze újra az egészet. Land Roverhez nem kunszt bármi alkatrészt szerezni, tű is van, minden van, szóval ez nem szokott probléma lenni, szóval ezen túllépünk.

Elf tud még mesélni erről, mert neki is karbis V8-a van, és ő is átesett a karbifelújításon, asszem azt is a Pista csinálta neki.

Szerintem a Pista varázslata inkább abban rejlik, hogy kurvára fejből tudja a gyári beállítási adatokat, annyit csinált már ilyet, és ezért az outsidernek csak az látszik, hogy leül egy marék alkatrész elé, pár óra múlva karburátor van belőle, és örülünk. :)
Nyilván rommákopott szemétből ő se tud csodát kihozni. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.11. 15:14:40

Ami a Rover V8-nál extrém - már ha ez extrém valamennyire - hogy a két karbi eleve megdöntve áll valamennyire, asszem ez nem túl hétköznapi megfejtés - és ráadásul ugye terepen még előfordul néha elég emberes oldaldőlés is (úgy 45°-ig bezárólag). :)

pegaso strada (törölt) 2008.12.11. 15:25:00

...persze lehet tovább szarakodni harmincéves izékkel.
Ha már ilyen interaktív magazin a TC, legalább szóra méltathattak volna.

Ubul1 2008.12.11. 15:58:48

Csikós Zsolt 2008.12.11. 14:31:57
Komolyan mintha egy BVF karbival átélt kalandos éccaka sztoriját olvastam volna! Nehogy má aszidd má hogy a többit ha szarrá van kopva a körtolattyú a főfúvóka meg a többi szarság akkor bármennyire is be lehet állítani. Nem a karbi tehet róla hogy gatya az egész, különben nem droidok állították be annakidején se, ha zsír darabot kapsz egy táblázattal hamarabb belövöd mint annak idején egy biorobot a szalagnál akinek ez volt a főállása!

Ubul1 2008.12.11. 16:05:49

zöldi 2008.12.11. 14:52:00
Má mióta! Kb egy éve jegyezget be néha a hites ura agybaj-jegyzékébe! LOL! Csak az az M mi lehet? Molnár vagy mama?! Ja nem, már eszembe jutott, Mezősy.

Csikós Zsolt 2008.12.11. 16:06:43

Ubul1:

nem azt mondom, csak más karbikon egyrészt jobban látszik a kopottság (lóg a pillangószelep tengelye, mállanak kifele a gumigyűrűk), mint a Strombergen, ami pucolás után egészen jónak tűnik. És a Stromberget egészen sokáig lehet tekergetni, hogy úgy tűnjön, mintha jó lenne, a többi karbi viszont eléggé összeomlik, vagy legalábbis azoknál biztosan tudod, hogy nagyfelújításra lesz szükség.
Igazából amennyire szeretem a régi Merciket, annyira utálom a Stromberget. Ha még egyszer lesz benzinesem, valami hathengerest veszek, mert azon Zenith van. Igaz, kettő :-))

Ubul1 2008.12.11. 16:07:13

ommm 2008.12.11. 14:36:30
MEGTÓÓTMEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!MEGTÓÓT!

Ubul1 2008.12.11. 16:11:40

Csikós Zsolt 2008.12.11. 16:06:43
Tyha, kérem a kínos német hajszál-precizitás. Elmehetek vele panaszra a pék f@szára annakidején '43-ban a ruszkiknál is, egy csapat EGÉR intézte el a páncélosaikat mikor szarrárágták a kábeleket a kocsikban. Mivel a barmai szalmával hőszigeteltek, és a rohadék szabotőr egerei otthontól egészen a jóöreg orosz anyaföldig utaztak ebben a hőszigetelésben, és épp a legkínosabb periódusban találták meg azokat a fránya szigeteléseket a kábeleken.
Na épp ekkora szívás a Strombi is. A tized mm-es rohadt tűrésével. Ez nem aza a cucc amit csak úgy meg lehet mószerolni.

Dzsony 2008.12.11. 16:18:06

Birom ezeket a régiautós leírásokat!
A rozsda szagról, meg a tipikus dolgokról, amiket eleinte optimistán lát az ember, aztán menet közben jön rá, hogy vannak hibák, amikkel egyszerűbb együtt élni, mint megcsinálni.
A legjobban az adás-vételes szövegek tetszettek, hogy feleséggel nem szabad öreg autót venni, meg eleve jobb titokban tartani az egész projektet. 6 Vespám van otthon, meg 4 autóm, és mondanom sem kell, hogy egyik sem legújabb SX4. Szóval nagyon is értem és élveztem a szöveget. Ilyenkor megnyugszom egy kicsit, hogy nem csak én vagyok hülye.

Ja és "Ha ennyiért nem viszi el senki, akkor nálam rohad el!" kezdetű szöveg, nagyon is jó! Nekem eddig mindíg bejött!

Ubul1 2008.12.11. 16:23:39

Ja és "Ha ennyiért nem viszi el senki, akkor nálam rohad el!" kezdetű szöveg, nagyon is jó! Nekem eddig mindíg bejött!

Itt egy bökkenő, hogy miért működik ez? miért kéne meghatnia bárkit is ennek a szövegnek, hogy én ennyiért már csakazérse adom el! Ha annyira kell a píz valakinek, akkor igenis addig lehet húzni az agyát hogy oda fogja adni ennyiért, még meg is köszöni a végén. ha nem akar magának többhavi cirkuszt, aztán még jön a járulékos költség i a lejáró papírokkal ami nélkül már szinte vasáron lehet csak eladni egy ilyen öreg borzalmat, meg a hirdetési költségek ha van. Tudni kell engedni, mert az értelmes vevő leszarja az ilyen közhelyeket hogy akkor nálam rohad el.

mv3 2008.12.11. 16:45:17

zöldi,

Igen, az új autós asszonyka:o)

Dzsony 2008.12.11. 17:32:27

Ezt a szöveget akkor szoktam mondani, amikor már eleve igen rendesen beengedtem az árat. És akkor már úgy is gondolom!
Egyébként ezt én 50-es kismotoroknál alkalmaztam, aminek azért nincs olyan sok járulékos költsége, helyet se foglal sokat, szóval nem megyek tönkre, ha valóban megmarad.
Persze eleve olyan típus vagyok, hogy előbb veszek meg két járgányt, mint hogy egyet eladjak, mert mindig a szivemhez nőnek az öreg vasak. Sajna ez az egyik gyengém.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.11. 19:01:58

ehhez mit szóltok?:
igazi ritkaság ,én még mnem is láttam ilyet.
www.hasznaltauto.hu/1114224_mercedes-benz_115-240_1975

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.11. 19:13:51

>Tudni kell engedni, mert az értelmes vevő leszarja az ilyen közhelyeket hogy akkor nálam rohad el.

Mondd ezt az olyanoknak, akik köszönés helyett is a "mennyiavégemerthanemengedszafelébőlegyötvenestakkornemérdekel"

című mondattal kezdik a telefonálást. Akkor inkább le kell tenni a telefont, mielőtt az ember valami csúnyát talál mondani neki.

Dzsony, milyen Vespáid vannak?

loláb 2008.12.11. 19:41:37

Gyurma73 2008.12.11. 19:01:58,

Egy ugyanilyen, csak fehér állt évekig az utcánkban. Csak az magyar rendszámos volt, és valahol azt hallottam, hogy Kádár elvtárs szolgálati autója volt egy időben. Persze ez valszeg kamu volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.11. 20:00:20

dízel volt?
mert benzinesről tudok de hogy egy 30 éves limuzinban Dízel!! motor hát az ritka lehetett ahogy ma is az.Itt most a rendes hosszú limuzinra gondolok.

Dennis01 2008.12.11. 20:13:34

ommm: Ne torodj vele, szegény nem tudja, mit kezdjen magával...

Sabc 2008.12.11. 20:58:37

Nemtudom, hol lehetne megkommentálni az állófűtéses cikket, úgyhogy ide írom.

Szóval a beépítést végzők helyében erre nem lennék büszke:

index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/technika/allofutes/allofutes_29.jpg

loláb 2008.12.11. 22:27:45

"dízel volt?"

A fene se emlékszik...de nem hinném. De ki tudja, hogy ebben a feketében ez már a hányadik motor-váltó...

joe80 2008.12.11. 22:51:19

Sőt, a legyártott közel 10 000 darabból a dizelből volt több. Eleinte 220 D majd a kettes szériában 240 D motorral. A benzinesek a kisebb hathengeresek voltak. A 230-as és a 230.6-os.
Az angol autóban tehát az eredeti motor van.

a_q 2008.12.11. 22:52:19

JmOS 2008.12.10. 13:19:20

Vannak róla képek?

Ubul1 2008.12.11. 22:55:07

Gyurma73 2008.12.11. 19:01:58

Nyami, szép kis Pullman!
Csak egy kissé alul van motorizálva, pedig akármilyen hihetetlen, ez gyárilag készült 240D motorral. De ezt csak a legfillérbaszóbb típusarcok voltak képesek ezzel megrendelni, mikor a 230 passzolna ehhez leginkább. Ha azt vesszük h a Merci kisbuszban is u.e. a motor van, márpedig arra rábasznak nemritkán 3 tonna összsúlyt és akkor húzzad paraszt, elég jól bírják ezek a motorok. Egyébként szerintem a legjobb Mercí dízel az oldschool időkből. Nálunk ugye a rohammentők voltak ilyenek a Toyota Hiace-kel párhuzamosan, aztán leváltották őket Sprinterre.

Azt meg h működés közben hol láthatsz ilyet? Mondjuk ebben a filmben:
www.filmkatalogus.hu/Szarnyat-vagy-combjat--f5999
Még a motor is stimmel benne csak a szín nem, az sötétkék.
Meg van benne csak mellékesen egy AMC Pacer X is. Az se semmi járgány!

Kifordított kacagány 2008.12.11. 23:12:28

Tie 2008.12.11. 10:19:13
már csak ilyenek ezek az ősök. apám ha még élne engem is biztos lehülyézett volna, pedig az enyém még kicsi és alig eszik a TIEdhez képest. igaz, már kerekítési hibái sincsenek:)

Kifordított kacagány 2008.12.11. 23:15:04

Sabc 2008.12.11. 20:58:37
ennyi pénzért erre tellett:)

Csikós Zsolt 2008.12.11. 23:29:20

Ez a 240D pullman lehetett simán, volt gyári belőle. Egyébként a 240D volt az állólámpás legjobb motorja (meg a 230.4), igaza van Ubul1-nek, legalábbis ha megpróbálod kirakni a tartósság-megbízhatóság-fogyasztás-teljesítmény-kultúra ötszöget. Voltak sokkal erősebbek, léteztek kicsit takarékosabbak, de igazából ezek a tuti tippek.
De azok a 190-es dísztárcsák, szűzanyám. Nyilván mert a 15 colos felnik vannak rajta, mint a mentőkön, azokra pedig ritka a dísztárcsa, mint a fehér holló.
Különben az állapot olyan, amire azt szokás mondani: innen szép a győzelem.

Ubul1 2008.12.12. 07:38:06

Csikós mester, ezt az utolsó gondolatot szeretném külön megköszönni:
innen szép a győzelem
na ha rossza passzban vagyok ez fog eszembe jutni mindíg. Kár h más kívülről nem nagyon értékeli az izzadtságszagú erőlködésemet, amivel az aktuális problémát sikerült legyűrni. De azért kösz, már megérte felnézni ide!
(különben a Kati nagy koponya, az én gyomrom 100% h nem venné be azt a töméntelen sziszifuszi rajzolgatást ami a melójában meg a végzettségéig vezető úton végigcsinált, gratula neki)

PistonHead 2008.12.12. 09:10:56

Sabc,

mûszerfalba hajtott facsavar = a Balkán diszkrét bája

A leszomorúbb, hogy ezek tényleg azt hiszik, hogy ezt így kell.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.12. 12:32:30

Egyébként a válságblog megjelenésekor fogalmaztam meg az alábbi véleménnyilvánítást Ommmnak privátban:

Megoldásom a válságra:
1. Végy (vagy nyerj) egy monstre V8-at (ha 4 liter alatt van, az is belefér).
2. Szarj bele az egész válság-baromságba.
3. Mosolyogj, elvégre egy V8-at hajtasz a válság közepette - minden őrült mosolyog. :)

ommm 2008.12.12. 12:46:15

Tie 2008.12.12. 12:32:30

:D

Kifordított kacagány 2008.12.12. 13:36:18

Tie 2008.12.12. 12:32:30
lehet, hogy őrült vagy, de legalább a gondolkodásod egészséges:)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.12. 17:55:45

Kifordított kacagány 2008.12.10. 23:55:06

Nekem is volt egy 1500as, kormányváltós. Szarrá rohadt, defektnél már nem lehetett megemelni. Könnyeztem, amikor a bontóban leadtam. Azóta sem volt olyan kocsim, amit ennyire szerettem.

Karbi

Volt egy R11-em, svájcból. Weber karbival, 28 milló csővel. Hát nagy szopás volt rendbe tenni. Ahol tudott, falsot szívott. A 2. torok pillangója állandóan beszorult, ilyenkopr kilőtt, mint egy rakéta.

Zsolt, amikor felraktad a Bazeget, komolyan gondolkodtam a vételen (és a teljes rekonstrukción, bármi áron) csak sokba került volna a válás, ez tántorított el. :-)

Rocko- 2008.12.12. 23:48:41

Tie 2008.12.12. 12:32:30
hülye barom állat. :DDDDDDDDD
és mi legyen azzal, akinek 2 db V8-asa van? (az már W16! ;) )
az egyenes beutaló hárshegyre? :)
vagy a köv találkozóra.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.12.13. 12:44:16

Végülis, ha belegondolok, akkor most épp 7803ccm van itthon, az Opelt nem számítva...

Alakul ez kéremszépen, alakul, leszarjuk a válságot vastagon, ócsó a berzing. :)

Burkus király 2008.12.13. 14:30:42

Zsolt!

Tedd össze a két kezed, mert ritka szerencsés ember vagy. Én is egy házi buherátor vagyok, "szeretem" az autókat, ráadásul a 20 éven túliakat. Filológusból vedlettem át egy-két "Csináld magad" könyv után hobbibuherátorrá, eleinte pénzszűke miatt vágtam bele a házi javításokba. Ma keresek annyit, hogy elbírna a családi kassza egy szerelőt is, de szóba sem jöhet, legfeljebb csak a gépműhely. Valahol a régi német vonalat kedvelem: Audi, BMW, VW. Ezekgez minden olcsó, rengeteg infó áll rendelkezésre, meg - nem utolsósorban - csodás szerkezetek.
Hogy mitől vagy szerencsés? Hát attól, hogy nálunk majdnem válóok volt, mikor egy 5 hengeres injektoros 80-ast akartam megvenni fillérekért (igazából egy számítógépért ideadták volna), itt pusztultam meg a cápa BMW-s cikk olvastán is: az asszony nem engedi. Nem szereti, ha a garázsban töltöm az időmet, ha pénzt költök autóra. Egyszerűen rossz a hozzáállása: nemhogy az új autókért, hanem az autókért általában véve nincs oda. Trabantban szocializálódott, észre sem veszi, ha a gyerekek nyakig sárosan huppannak be a kocsiba, a forgalmit nem viszi magával, az ablakokat leálláskor nem mindig húzza fel, az ajtókat nem zárja be. Hát ezért vagy te marha szerencsés...

(jó, attól még van más, ami miatt szeretem az asszonyt, de ez a vonal nem nagyon az összhang része)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.13. 16:35:51

"itt pusztultam meg a cápa BMW-s cikk olvastán is: az asszony nem engedi. Nem szereti, ha a garázsban töltöm az időmet, ha .."
légy férfi és dobd le a papucsodat:-))

Burkus király 2008.12.13. 16:57:26

"légy férfi és dobd le a papucsodat:-))"

Szóval abban igaza van, ha azon berág, hogy a hétvégét nem a gyerekekkel a játszótéren, hanem a garázsban tölteném. Hétköznap meg alig látnak, mert sokat dolgozom. Alig várom, hogy a fiaim szerelgetni kezdjenek - majd csinálok egy 3 beállós garázst :-)

dr.Benz 2008.12.14. 09:33:26

"Kilóra megvett ez a dög, mint nyomórúd-felsált a Gucci-öltönyös milliárdos valami kilométer hosszú argentin veteránbörzén."

Ez mit jelent? Máshogy kéne értelmezni vasárnap hajnal fél tízkor, mint hétfő délelőtt? nahm inkább holnap elolvas még1x.

Valaki tegnap Csikós zöld mercivel, p-s rendszámmal rakétázott valamelyik úton és nem Csikós volt az. Pedig direkt megjegyeztem. Jajezeka reggelek...

Dzsony 2008.12.18. 11:45:10

Scheerti!
A Vespák: V50N, 50 Special, PK, Px...
Méretben 50-125cm3-ig, évjáratban 1966-1994-ig. Pillanatnyilag, de persze a kollekció bármikor bővülhet.

nightrunner 2014.12.16. 23:27:56

Dehát hogy néz ki szerencsétlen?
süti beállítások módosítása