Olaszország-járás családdal, öreg kombival

  2010. augusztus 10. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta úton era

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Nehéz lesz ezt a posztot úgy megírnom, hogy ne csapjon át már az első mondatok után valami szánalmas, nyálban fetrengő, görcsös önigazolásba. Pedig lelkem mélyéről gyűlölöm azt a fajta hozzáállást, hogy az én autóm a legjobb, ha szar, akkor meg pláne, csakazértis.

Higgyék el, engem nem zavar, amikor leírom, hogy a Bianchim egy légyfing-gyenge, zajos, sokszor lerobbanó kis szutyadék. Mert az, de ettől még szeretem, és a sok baja miatt talán még sokkal jobban értékelem azt a pár tíz, száz kilométert, amikor egészen autószerűen szolgál. És így sokkal büszkébb vagyok rá, amikor jó, hiszen mindketten alaposan megküzdünk a boldogság apró villanásaiért, és olyankor együtt röhögünk.

A Kawasakim pedig egy reszketeg, zajos, lassú parasztbicikli, nincs rajta fék, úthullámokon elugrál a fara, most az olajat is csöpögteti, s egy jobb napon egy mai négyszázas motor, de talán még egy kettőötvenes robogó is megeszi a zöld lámpától elstartolva. Letojom ezt, mert imádom, semmilyen más géperejű szerkezetem, soha nem volt képes akkora örömet okozni, mint az öreg Kawa. Ahogy a morajlása közben nyolcvannál megzizzenti a mogyit az Árpád-hídon, én meg ülök a hangtenger közepében – hát olyankor maga vagyok Thor, a hadisten. Imádom, tiszta szívből, szerelemmel. Kérem, ne vihogjanak ott a hátsó sorban, tudom, hogy Thor nem egy középkorú, kopasz, idétlen faszi volt béna pólóban, ennyire én is jártas vagyok az ókori dolgokban. De akkor is.

A Pandám? Egy okádék. Ha áll egy hetet, csak távoli polinéz törzsek még soha elő nem vett imáinak ütemes skandálásával lehet életre kelteni a motorját. A hátsó futóművétől Mátyás király udvari kocsisa is dobna egy hátast, olyan primitív. Mindene zörög, ragad a kézhez a váltógombja, füstöl, krepeg, szörnyű. De nagy öröm kinyitni a két vászontetejét, zsonglőrködni a negyvenöt lóerejével, kiszámítani kanyar közepén, hogy melyik bukkanó dobja majd meg épp úgy a farát, hogy az ívre pottyanjak vissza, persze csak ha előtte épp jól beállítom az ellenkormányzás szögét. A Pandám vagány – nem kifelé, hanem nekem. Férfias harc vezetni, minden kilométer kívülről teljesen normálisnak tűnő megtétele fangiónyi tudást, villámgyors kalkulációkat követel a részemről. És csak én tudom ezt. Amíg a többiek unatkoznak a hangszigetelt, rezgéscsillapított hűtőszekrényeikben, én játszom.

Nem jók a járműveim, de szerethetők. Esendőek, mint minden, ami régi, minden, ami nem illeszkedik áramvonalasan a kiszámított, bitek, szélcsatornák és ergonómusok által körbefalazott világba. Tárcsázós, vonalas készülékek ezek az okostelefonok korában. CB667 kontra Apple iPhone gen. 4. A járműveim én vagyok, és én igazából senkinek nem akarom bebizonyítani, hogy jók, mert nem azok. Viszont mint tud valami egyedit, amit én baromira szeretek benne, olyan pluszt, ami 2010-ben nem vehető meg pénzért. Csak idő+idegrendszer+sok-sok szívás+szellemi hozzáadott érték kombinációjával. Meg persze pénzzel. Hagyjon meg a világ a kis boldog nyomoromban, én sem akarok senkit lebeszélni a részletgazdag (a szó minden értelmében), jégbehűtött, empéhármas új Suzukiról, hiszen annál tényleg nincs logikusabb választás.

Sajnos a Mercim egyre inkább olyan, mint egy Suzuki, és nyugodtan álljanak fel a gép mellől, mert ezzel el is kezdődik a szánalmas önigazolósdi. Mert júniusban egyszer már lenyomtam vele egy 2000 kilométeres túrát Németországba, alaposan megterhelve, sok utassal, telipakolva, és csak a gumi lett szálszakadásos, különben egy szava nem volt.

Aztán négy új gumival, egy kipufogóval és két telitankolással később utóbb megint plafonig tömtük a csomagtartóját, úgy, hogy álló helyzetben majdnem leért a kipufogója (ha megy, a szintszabályzó visszaemeli vízszintesbe), beültünk a családdal, nyaraltunk egy jót Olaszországban, és hazajöttünk. 2780 további kilométer, most valahol 531 500-on áll a számláló, a hengerfej még soha nem volt lenn a motorról.

Ami hiba esett:
- egy izzítógyertya valószínűleg kaputt, ezt onnan sejtem, hogy indítás előtt nem gyullad ki a visszajelző, bár ilyen melegben ettől még öt hengerrel indul a motor, tehát nem venni észre. Milyen kár, hogy nem egyszerre cseréltem mind az öt gyertyát, noha benne van a bibliában, hogy azt úgy kell. Emiatt most évente mindig kimegy közülük egy;
- Norbika sikerrel lerántotta a jobb hátsó ablaktekerő kurbliját, vissza kéne tolnom, de lusta vagyok kivenni a kesztyűtartóból.
- a régóta meglevő, jobb hátsó morgás megvan, bár nem lett rosszabb, letekert ablakkal igazából nem is hallani. Egyre jobban gyanakszom a féltengelyre.

Asszem ennyi. Era világít, dudál, fűt, töröl, indul, megáll, megy, kanyarodik, méghozzá nem is rosszul. Ráférne lassan egy olajcsere, most valami 7500 van benne február óta.

Nem tudom, hogy volt-e már ennyire élvezetes Olaszország-túrám autóval – talán a Sipos Transitja volt ehhez fogható tavaly, Imolába menet, csak most többet mentünk, gyerekekkel, többfelé. És az a vicc, hogy az egész út során összesen három, a miénkkel egyidős, vagy öregebb külföldi autót láttunk a pályán: egy ukrán kocka-Passat kombit hetvennel szenvedni, egy francia truppot valami vén Merci lakóautóval ötvennel araszolni, meg egy álomszép román Renault R16-ost hazafelé, az tolta a százat. Hm, úgy látom, rossz társaságba keveredtem, inkább nem dicsekszem.

Akkor inkább máshogy. Ritkább autóval voltunk, mintha Ferrarival mentünk volna, hiszen Maranello gyümölcséből láttunk hatot, fekvőlámpás Mergából pedig egyet sem, sehol. És ha hozzáveszem, hogy tízszer annyi limuzin fekvőlámpás készült, mint kombi, akkor már szinte paganizondai magasságokba emelkedtünk. Persze ez vicc, kérem, még azok se kezdjenek el most hörögni, akiknek nincs humorérzékük.

Az érdekes az, hogy egy ilyen öreg dízel Mercedes ma is teljes értékű tagja tud lenni a forgalomnak. A fél világot átutazza százharminccal, előz száznegyvennel, ha pedig valami őrült villog hátulról, de nem lehet visszamenni a gyorsító sávból a kamionok közé, akkor a százhatvanra is rá lehet tenni a mutatót, és még csak nem is kell hozzá egy örökkévalóság. Persze mindezt Olaszországban, ahol a sebességkorlátozó táblák csak valami elvont szándékot jeleznek.

Kicsivel kilenc liter alatt alakult a fogyasztás, nagy sebességnél, erős emelkedőn pedig négyszer vagy ötször belenyalt a százas osztásba a hőmérő mutatója, de egy századdal sem feljebb, tartósan sem. Két éve tudok róla, hogy a hűtő öreg, de egyelőre sosem volt annyi a malacpersely gyomrában, hogy kigazdálkodjam.


A kis piros paca a jobb oldalon Era, a kicsivel nagyobb púp balra a firenzei dóm

Futóműben, fékben teljesen ott van a szeren, fenti tempók mellett maga a megtestesült nyugalom. És meglepő módon nem hangos, nem erőlködik, lehet benne zenét hallgatni, beszélgetni, aludni pályán is. Pont úgy autózik vele az ember, ahogy a többiek. Olaszországban. Tök jó.

Talán inkább aggódásból, mint szükségből, de egyszer utána töltöttem három deci olajat és egy kis lottyintásnyi vizet (amit indítás után rögtön ki is köpött a túlfolyón, nem kellett neki). Ja, és leeresztettem a gumikból nyomást, mert 2,9 bar volt bennük, ami hátul majdnem jó, elöl viszont sok. Ennyi esett.


A bungaló előtt, amiben laktunk Marina Romeában

Ravenna mellett, a Po-folyó deltájánál laktunk, a helyet úgy hívják: Marina Romea. Maga a kemping egy erdő közepén van, kifelé ötpercnyi erdősáv választja el Romeától, a tenger irányában csak két percet kell sétálni. Különben tiszta, nyugis (legalábbis éjfél után), fasza hely. A bungaló pedig annyira új volt, hogy szerintem előttünk maximum háromszor-négyszer használták. Meg is találtam mindenen a szállítási cetliket, valamennyin 2010-es volt a dátum.

A tengerből kiszedtük az összes izgő-mozgó állatkát, majd alapos tanulmányozás után visszavittük őket (élve), hogy sült formában felhabzsoljuk őket a parti kajáldában alig fél órával később. Reggelente felpattantunk a biciklijeinkre Bálint fiammal (az övé és az én összecsukósom is befért a kismotor, roller, biciklis gyerekülés, öt táska, játékos doboz, hűtőlába, meg ki tudja, még mi minden alá), elmentünk panificiért és prosciutto crudóért a kempinges közértbe, a végén már mondanunk sem kellett, megláttak, bondzsornó, készítették is. Olaszország már csak ilyen, azonnal otthonossá válik a turistának.

Egyik nap eljutottunk San Marinóba, ami, ugye, egy külön köztársaság. Az ember megy olyan 130 kilométert délnek Ravennától, majd lát egy irgalmatlan hegyet. Az a híres, jellegzetes középkori vár San Marino város tetején 740 méter magasan fekszik. San Marino állam pedig picike, a széle viszont nagyjából tengerszinten kezdődik, s húsz perc autózás után fenn vagyunk a magasban. Nem kicsit meredek az út. Ha volt alkalom, amikor szánalmasnak éreztem a 88 lóerő kontra 1,6 tonna (plusz utasok, csomagok) heroikus csatáját, az ezen a szakaszon volt. Pláne amikor meg kellett állni a körforgalmaknál, majd gyorsan továbbveretni a gyilkos emelkedőn. Amikor már megvolt a harmadik fokozat, és fordulaton dolgozott a motor, már nem volt gond, de addig…


A világ tetején, de legalábbis San Marinóban

Egyébként kevesen tudják, hogy ezek a régi Merci-dízelek nem igazán nyomatékosak, inkább pörgősek, hiszen nincs rajtuk turbó, de eléggé meg lehet őket húzatni, és akkor nem annyira lomhák. A 300 D pedig a király volt a maga műfajában, ügyesen használva a kevés newtonmétert és lóerőt egészen jó illúzióját tudja adni a fürgeségnek. Persze csak ha minden rendben van a motorban – ami a magyar autóparkról általában nem mondható el, ezért is vánszorognak ezek a szerencsétlen fekvőlámpák nyolcvannal a külső sávban. Meg mert 200 Dezsők, azt ismerem, olyan állólámpásom van ma is. Na, az tényleg a halál.

San Marino bármennyire is turistaborította övezet, mégis van egyfajta zsigeri, megkapó hangulata. Tisztább, rendezettebb, mint Olaszország, sok a mindenféle díszrendőr, fakabát, de abban a közegben inkább játék ólomkatonának tűnik a sok közeg, nem a hatalom képviselőjének. Hiszen még a rendőrautó is Fiat Panda, lol.

Egy óriási vár és a köré épült várszerű falu az egész, olyan, mint valami jól kidolgozott díszlet a Három testőr forgatásához. Kicsit túl sok ugyan a bazár, de annyira középkorias a hangulat, hogy ennyi simán belefér. Nézzék meg, Ravennától, Riminitől, Imolától, Bolognától nincs messze, megéri.

Innen lefelé tartva kaptuk az egyetlen explicit tetszésnyilvánítást az autóra – egy fiatal csávó egy piros Pandával körbeautózott bennünket, majd hangos dudálással és hüvelykujj-feltartással jelezte: tetszik neki. Bálint fel is ébredt a hátsó ülésen.

Persze még az út előtt, két teljes délutánon át políroztam Erát, majd alaposan át is vakszoltam kézzel – jól nézett ki az öreglány, még a tengerparti por takarásában is, ez tény. De azért mások is megnézték, bár nem tudtam dekódolni a pillantásokat, lehetett abban: „már megint az albán nepperek”; na, viszik ezt is eladni Mauritániába”; „milyen jópofa autó, mi ez”, de a legvalószínűbb a „mit keresnek ezek ezzel a pléhdísztárcsás, krómlökhárítós, díszléces, színes izével a dühöngő olasz pályán?”

Klíma persze nincs Erában, ezért folyamatosan minimum félig lehúzott ablakkal autóztunk, aki az ilyet nem bírja, annak nem való efféle veterános móka. De a meredek ablakok miatt eleve nem melegszik fel nagyon a belseje, sosincs benne az a zsírolvasztó hőség, mint a ferde ablakos, kis tetős, modern kocsikban. És menet közben rájöttem a kombiság egy másik óriási előnyére is – a brutális csomagtartó mellett: a hátul ülőket egyáltalán nem süti benne a nap.

Aztán Era elvitt bennünket egy 540 kilométeres túrára Toszkánába is, mert ha az ember Olaszországban jár, nem hagyhatja ki Firenzét, a Ponte Vecchiót, a dómot, a nyüzsgést. Ez azért nagyon is az európai kultúra bölcsője itt, nem árt, ha a gyerekekbe kicsit beivódik. Sajnos múzeumlátogatásra már nem volt idő, bár a teremőrök annyira talán nem örültek volna, ha Norbika beletörli a csokifagyis kezét valamelyik Caravaggióba, esetleg kíváncsiságból megszurkálja a kis fém vízilova ormányával Michelangelo egyik vásznát. Norbi képes kicsit furcsán értelmezni a kultúrát, nem az a visszafogott lény, ezt tudom. Majd később.

Ha már ott voltunk, egy hatvanassal odébb megnéztük a középkori lakótornyairól híres San Gimignianót is, de több nem fért bele két gyerekkel. Hazafelé mindenki aludt, a gyilkosan kanyargós, keskeny, alagutakkal tarkított, kamionokkal teli Firenze-Bologna autópályán, ezért magamra maradtam az utat mormogó mozdonyként faló, puhán ringatózó, tespedős, bordó nappalival.

A tető nyitva volt (nincs tőle huzat, este pedig igazán hangulatos), játszott a George Benson, mit mondjak, majd elolvadtam. Az embernek szép pillanatokat tud szerezni egy ilyen öreg, brummogós mackó. És ha kérdik, volt-e zabszem a seggemben, hogy lerohadunk-e, a válaszom: nem. Túl sokat autóztam én már ilyen öreg dízel Mercikkel Európában, ha egyszer végigmegy az ember a kötelező ellenőriznivalókon, nem kell jobban aggódni miattuk, mint bármi mással, ami sokkal fiatalabb.


Egy csendőr járjon elegánsan. Ravenna belvárosa

A Bologna-Rimini szakaszon oda- és visszafelé is integettem az Imola táblának, óriási erővel kellett balra húznom a kormányt, hogy le ne térjek a pálya felé. Persze ilyenkor nincs ott börze, de a reflexeim működtek.

Van egy, még olasz mércével is elképesztően jó tengeri herkentyűs-házi tésztás étterem Porto Garibaldiban, úgy hívják, Rosa dei Venti. Olyan népszerű, hogy általában előre kell asztalt foglalni, szinte mindig tömött. Rettentő hangulatos, nincs üveg az asztalok mellett, az utca túloldalán pedig sorban állnak a halászhajók.

A kaja leírhatatlanul finom és egészen különleges, olasz, de nem az, amit az ember várna. Három évvel ezelőtt a szomszéd városban, Lido Degli Estensiben laktunk egy hetet, akkor biciklivel (és gyalogos komppal) jártunk át, az idei nyaralást sem teljesen véletlenül szervezte Kati az étterem húsz kilométeres körzetébe (közelebb nem találtunk helyet).

Most háromszor ettünk itt, kétszer is sikerült az asztalunkkal szemben leparkolni Erát. Tudom, hogy szánalmas, de nekem valami elmondhatatlan örömet jelentett az öreg, bordó 123-ast ott látni, a megrakott asztal átellenében, kvázi a családom körében.

Olaszországban ennek az autónak nincs lepukkant zöldséges hangulata, ott csak egy öreg Merci, mindenféle negatív felhang nélkül. Így, kipucolva pedig még az olasz utcán is szép darab díszlet, megnézték egy csomóan – bár lehet, hogy csak a rendszámra voltak kíváncsiak, miféle fura tábla ez... De Era nekünk igazából most érett családtaggá, ezzel a két, igen frankó nyári úttal.

Már vannak dögivel közös emlékeink, a gyerekek mostantól látnak majd benne egy darab Olaszországot, Bálintnak még a szuper ornbaui túrát is felidézi majd. Szeretjük, nem sajnáljuk hát rá a pénzt, energiát, időt továbbra sem, mert ad is érte bőséggel. Ha még pár évet kitart, talán már stílusa is lesz. Kivárjuk.

Na, elég ennyi a nyáladzásból, nem Ferrari ez, még csak nem is BMW. Meg aztán, pár ezer kilométer nem nagy dolog, amúgy is, építeni kell a népgazdaságot, van meló bőven. Nehéz volt a visszaállás, ez a poszt is talán ezért lett ennyire csöpögős. Nyár van, most lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr362183050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xxxor 2010.08.10. 10:26:29

Jó cikk, köszönet érte. Különösen a mormolós-zenehallgatós révületet sikerült eltalálni. Ez az érzés mindig megérint, amikor a tízéves Spacéval nyomom hetente a Horvátország odavisszákat. A motoros cikkeidet nem szeretem, de ezt az öregautós ródmúviszerűségeket nagyon jól nyomod, imho

Rocko- 2010.08.10. 10:31:18

élvezetes volt, köszi.
pontonnal még mindg húzódik a biztosítós ügy hogy Erával mentetek? elvégre ilyen nyaralásos kirándulásra vetted.

Rocko- 2010.08.10. 10:34:36

@BeeTm: de, lehet, ott lent van a kommentablak.

Frantic8910 2010.08.10. 10:37:14

Jo kis poszt..öröm az ilyet olvasni.Még ha K.va hosszú is..:D:D

edge22 2010.08.10. 10:39:57

@Degeci Sanyi: Igen, azaz. Rengeteg rajongóval találkozik az ember úton útfélen:)

Robetta 2010.08.10. 10:40:23

Nem tudtam mitől néz ki már első pillantásra szakadtnak, buheráltnak ERA.
Az az első rendszámtábla felfogatás!
Az utolsó előtti képen milyen jól mutatna egy normális kerettel.
Ez a felfogatás a legnagyobb mekk-mesterekre vall egyébként, gondolom az előző tulaj hagyatéka. Rengeteget dobna egy csere. Mondjuk egy olyanra, amin még merci embléma is van.

marek098 2010.08.10. 10:49:35

Megint egy 10/10-es Csikós poszt, gratula (Era néninek is)!!!
Én is megjártam 2szer a horvát tengerpartot az 1500-ös kocka kombimmal, amikor túl volt már a 18-on és a 150ezren (hozzányúlás nélkül). Az egyik út rövidebb volt: Győr- Pag sziget- Győr cirka 1500 km (ottani császkálással együtt), a másik hosszabb volt: Győr- Ploce (Neretva torkolata, kb 80 km-re Dubrovniktól)- Győr ez 2200 km-re jött ki, szintén némi kirándulással együtt, pl.: Mostar). Semmi hiba nem merült fel, út előtt átnéztük a szokásos dolgokat (megszakító, vízpumpa nem lóg-e stb.) de akkor sem kellett cserélni semmit, igaz a biztonság kedvéért vittem néhány alkatrészt. Ja és 110-120-as utazóval 7,2 fogyizott (5-ös váltó).

f.nero 2010.08.10. 10:52:01

Vasárnap jöttem meg Spanyolországból a 18 éves Volvo 940-esemmel. 5-6000 km került bele a 2 hét alatt, messze van Gibraltár... :)
Egy kis olajat kellett utántöltenem, azon kívül minden tökéletesen működött, természetesen a klíma is.
Nem mellesleg igen sok csilli-villi új autó "vérzett el" a 2.3-mas benzines turbó mellett a Pireneusok és a Sierra Nevada masszív emelkedőin.

Az osztrák kollégáim (mind új, vagy pár éves kocsival jár) fogadásokat kötöttek, hogy meddig jutok vele.
Volt aztán csodálkozás, mikor hétfőn reggel a tervnek megfelelően befutottam. :D

Tomchy 2010.08.10. 10:52:29

@Robetta: Szép fekete műanyagból? ;O)

Irígy vagyok, Zsolt!

Blackblood 2010.08.10. 10:58:49

Jó volt olvasni.
Nekem valamivel talán újabb - 89-es évjáratú - a családi kocsi, és csak 298k km van még benne, így megnyugtatnak a hasonló beszámolók, még sokáig róhatom vele Európa útjait (idén épp most van másodszor Németországban)
Mondjuk én kényelmesebb ember vagyok, így van klíma meg tempomat, meg százvalahány LE, de már én se látok sok hasonló kocsit a német pályákon - a roncsautóprogram úgy látszik kiirtotta őket..

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2010.08.10. 11:06:07

Én minden évben lenyomok a 123asommal egy ezer kilométeres full-terheléses, 5 személy + poggyász még az ulesek alatt is + ahova fér + puposra pakolt utánfutó túrát.
Minden évben defektet kap az utánfutó.
Minden évben hajnali 3-re érek haza.
Mormog a 240D, a 4 utas alszik,tetoablak, csillagok, Beckeren Steely Dan szól.A városba érve becsillann elol a birodalmi csillag...
A ház elott kipakolom és megyek vele egy kort uresen, poggyász és utasok nélkul, hogy kinyujtozzhasson.KOMOLYAN elégedettebben kotyog utána a ház elott amikor leállítom.

Egyébként a poszt tartalmaz egy olyan kifejezést amin 5 percig rohogtem:
krepeg
ez mit jelent pontosan?

pickapu 2010.08.10. 11:07:26

Era kezd Bazeg nyomdokaiba lépni. :)
Jó volt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.10. 11:08:05

@subtotal: >érdekes, nekem sikerült kb 320eFt összegért tavasszal jó vasat venni...Németországban.
Elsőtulajos '92es 318is coupe, 210ekm, vezetett szervízkönyv számlákkal.

És ennek mi köze a 30 éves 123-as kombihoz?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.10. 11:12:22

@f.nero: Höhö, vasárnap jöttem meg Spanyolországból és szerdán voltunk Gibraltárt nézni. Mondjuk mi inkább béreltünk, Malagából csináltunk kabrió-csillagtúrákat.

gnme 2010.08.10. 11:14:23

én láttam ott olyan gyalogátkelőhelyet, aminek a túloldala egybefüggő bozót volt :-)))

meg kutyát kakáltatni tilos táblát :-D

..há' érdekes dolgok vannak arra

Inner Circle 2010.08.10. 11:15:58

Ez igen! :-) Bár voltaképpen menjen Csikós a fenébe, mert júniusban épp csak "megbosszantottam a számat" 2300 horvát kilométerrel a '78-as Alfával, és már majdnem sikerült elfelejteni, hogy azért kéne egy igazán nagy túra is, erre tessék, most eszembe juttatja. Na, nézzünk rá az Európa-térképre még egyszer...

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.10. 11:17:31

Hát igen, a Merciknek van egy feelingjük. A nagybátyámnak van egy öreg 190-es Mercije, van benne 293.000 km, most lett levizsgáztatva, mentem vele egy kört, hihetetlen. Egy szétült, széthajtott tragacs LENNE, ha nem Merci lenne. Sehol egy nyeklés, nyaklás, a fekvőrendőrökön átsiklik. Egyből instant get :)

japverda 2010.08.10. 11:18:01

Gratulálok kellemes volt igy délelőtt jó cikket olvasni.Egy hete van ERA fehér megfelelője a tulajdonomban és ő is hazajött gond nélkül 400 km ről.Munka azért van vele de összre már tervezek egy ausztriai túrát

Ottopappa 2010.08.10. 11:19:39

Csík, nem kell magad önigazolni, mindenki aki kicsit is ért az autókhoz tudja, hogy az öreg Merciknél kevés megbízhatóbb járgány van még a mai napig is. Főleg ha úgy tartják karba ahogy te, még jópár évig garantáltan lerohadás mentes lesz a jószág.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.10. 11:22:53

@ZON: Mi 94-ben Wartburg Tourist-tal nyomtunk egy Firenze túrát :)
Az autópálya emelkedőkön a megoldás a következő volt. Anyósülésnél lábhoz be volt készítve a szódás szifon, műanyag cső kivezetve a hűtő elé. Ha melegedett, fater szólt, hogy spricc!
Egy-két löket és már hűlt is vissza a gép. Valszeg a vizes hideg levegőből be is szívott kicsit, és hűtötte keveréket is.
Rally-s Subarukon volt ilyen, tőlünk nyúlták :D

Szsrobert 2010.08.10. 11:23:23

"Két éve tudok róla, hogy a hűtő öreg, de egyelőre sosem volt annyi a malacpersely gyomrában, hogy kigazdálkodjam."

De olasz útra van?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.10. 11:32:56

Basszus, azt hittem vasárnap van :) Csikós írás már rég volt (ilyen terjedelemmel), így a hiánypótlás most megtörtént.

Tomchy 2010.08.10. 11:33:33

@Szsrobert: Szerintem amit más megkeres, arra költi, amire akarja. Szerintem.

Wick 2010.08.10. 11:34:43

Zsolt, a San Marino-i kis lankások miatt ne szégyenkezz, ott még a JTD is megszenved. Igazából egyetlen autót láttam, ami nagyjából bírta a lépést fölfelé is, egy 540-es BMW-t, ott viszont az utasok voltak a gyenge láncszem :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.10. 11:43:20

@KicsiSáti: Egyszer az egyik munkahelyemről el kellett mennünk Ausztriába. A tulaj Daewoo-jával + egy tipp-topp 1300-as Ladával mentünk.
Bécsben a piros lámpáknál elég sokan bámulták a Ladát, volt, aki megkérdezte, hogy milyen szép veteránautó, hova kirándulunk... :D
(És ez 1998 volt! )

kamikaze5 2010.08.10. 11:45:18

Öreg merci nem vén merci...

tlantos 2010.08.10. 11:46:56

Jesszusom, igy telepakolni :)
Vissza kell mennem sokadik alkalommal is San Marinoba, mert nem emlexem, hogy nagyon kuzdelmes volt (pedig legutobb az ezres Swifttel jartam arra, oszt az se egy erogep :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.10. 11:58:03

@Robetta: a két nagy alátét, nagyon furcsává teszi a rendszámot, nekem is feltűnt, csak már nem merek szólni

legalább rá kéne festeni a csavarra a fehér-fekete felület mintáját vagy egy normál keretbe berakni (bár mostmár lyukas lesz a rendszám, szóval az sem lesz az igazi)

1ns0mn14 2010.08.10. 12:02:10

Szép kilómétergyűjtemény.

Phrascarica 2010.08.10. 12:10:58

Jó ez az írás, csak picit rövid :) de tényleg!

djkoxi 2010.08.10. 12:12:42

Örömmel, és tisztelettel olvasom az írásaidat. Ez is nagyon tetszett! Köszönöm!

Phrascarica 2010.08.10. 12:13:36

@Brevis: "Egy műanyag autóval meg sokkal kevésbé lehet hangulatosan utazni."
Én nagyon szeretek műanyag autóban nyomulni, annak is megvan a hangulata, csak le kell ereszteni a tetőt és annál hangulatosabbat keresve sem találni :)

montmartre 2010.08.10. 12:27:27

"bár lehet, hogy csak a rendszámra voltak kíváncsiak, miféle fura tábla ez"

Nem lehet, hogy nemcsak a két alátét teszi? Szerintem értékelték az iróniát: ERA = "volt"...:)))

Amúgy köszönet az "utazásért" - saját élmény hiányában még jobban élveztem, mint általában!

Brevis 2010.08.10. 12:29:43

@phrascarica: Pontosítanék. Lehet, műanyag, de nem mindegy, hogy miről van szó. Egy MX-5-ben is sok van belőle, mégsem nagyon érdekelne ha tekerhetném.:)

Z o z ó 2010.08.10. 12:31:58

lájkolom a posztot:)Az első rendszám felfogatásával tényleg illene kezdeni valamit:)

Danessz 2010.08.10. 12:32:08

Valamikor már csak el kell romlania! :)
Murphy forog a sírjában, hogy egy 531 000-ret futott diesel ilyen dolgokat csinál.

repecs 2010.08.10. 12:38:01

A könyv mikor jelenik meg?

krampam 2010.08.10. 12:40:43

CS.Í.T.

:)

régiautó (aminek még króm a lököse) rulez!

wolfman 2010.08.10. 12:43:13

@gio:

igen, de ahhoz képest, amiket 123-asban autó néven lehet kapni, közel tökéletes állapotú volt.

bopat 2010.08.10. 12:54:17

@mi nem foglalt még: így van, tényleg legközelebb Csikós menjen Komáromba, Winkler csak a kutyájáról tud írni, szánalmas poszt volt.

paca78 2010.08.10. 13:13:52

Szeretem a Zsolt írásait. Emlékeztet a Kispál szövegevilágára. Van benne önirónia, eredetiség, határozott vélemény, humor. Rájöttem, hogy végül is tök mindegy, hogy miről ír, a stílusa tetszik. Van benne valami bölcs életöröm, valami végtelenül pozitív.
Dejóhogyvégeaszabijának. :-)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.08.10. 13:22:04

Szeretem az ilyen posztokat, teljesen átérzem a hangulatot. Hiányzik már Olaszország, nem voltam ott már 6 éve. Idén nyáron Nevadában toltam a sivatagi hőséget egy 95 körüli automata 4.0-ás Jeep Cherokee-val a kaktuszok között, azért annak is megvolt a feelingje. :)

S4mu3l 2010.08.10. 13:32:31

ERA 4 PREZ'! Mindig biccentek neki, amikor kerekezek ebédelni az Erzsébet Királynéra. :D Meg a kis pandának is.

JmOS 2010.08.10. 13:40:39

"ha egyszer végigmegy az ember a kötelező ellenőriznivalókon, nem kell jobban aggódni miattuk, mint bármi mással, ami sokkal fiatalabb"

Kérdés, mivel még tart a szezon, talán mást is érdekel:
Pár pontban le tudnád/tudnátok írni mi is ez?
Olaj, víz, guminyomás, meg úgy általában ne legyen nagy gond?

Nem azért, tudom én mi az autó, de hétvégén én is hosszú útra indulok egy kamrás BMW-vel, és hátha írtok valamit ami magamtól nem jut eszembe.
Nem eszi a vizet, sem az olajat, normálisan megy-megáll, pöccre indul. Mi kell még?

(van fiatal Suzukim is, mielőtt valaki megjegyezné, de nem azzal szeretnék menni...)

GGG77 2010.08.10. 13:43:23

@húsgombóc: jaja, '98-ban nekünk is megvolt a múzeum. :)

GGG77 2010.08.10. 13:57:22

@Szsrobert: igen, mert az olasz útnak Kati és a gyerekek -gondolom- jobban örülnek, mint a hűtőnek, az biztos. meg Csikósnak is jár némi pihenés.

DemoJoe 2010.08.10. 14:09:12

@Süni25: Hova?

Lehet hogy Karotta vagy?

Phrascarica 2010.08.10. 14:17:53

@JmOS: ez valóban jó kérdés, én sem tudtam soha hogy most akkor mit tudok még csinálni, egyszer még '98-ban Görögországba indulás előtt egy SAAB 9000T-nál észrevettem hogy elég alacsony a töltés 12.5V volt. Nosza kicseréltettem a szénkefét a sarki szerelővel (BOSCH) és nagy örömmel elindultam, Szerbiában a semmi közepén eltört az új szénkefe és 70DM-ért varitykolták meg egy VW szervizben (én vettem a szénkefét az 0.5 DM volt ISKRA márkáju)

Astra király 2010.08.10. 14:18:37

Jó kis story lehet hogy én is megcsinálom majd egy Lada Samarával mert akarok majd egyet venni és helyrepofozni! De sokkal nagyobb esély van rá hogy egy Opel Astra F isuzu dizellel kéne megtennem mindezt!

Csók család

BocaNegra 2010.08.10. 14:25:54

Ez karaj volt, köszi Zsolti!

BTO11 2010.08.10. 14:27:22

T.Csikos!

a Kawa az 750,és nem 550-s?
Yamaha xj 900?

az az igazság hogy ezek az öreg vasak nincsenek agyonelektronizálva,és nincs lámpec világlás miden szar apro dologért.
D:))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2010.08.10. 14:36:49

Kimegyek Pestre, s szabotálom a házad előtt Erát, nehogy már sose romoljon el:))
Gratula különben igazán jó kirándulás lehetett. És napfénytető rulz.

JmOS 2010.08.10. 14:38:53

@phrascarica: Szerszámot viszek :-)

Tényleg alkatrészlista is kell! :-)
Izzítógyertya, porlasztócsúcs, gázpoti, gumicső, csavarok, fékbetét. Nem Trabant ez, úgysem megy tönkre semmi (bocs nem bántani akarom). Ahogy eddig se nagyon...
(az enyém még egyéként is csak 445e-ret futott :-) )

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.10. 14:42:17

Jó olvasni, hogy a Citroen elvű szintszabályozás milyen szépen dolgozik egy Mercedesben :-)

Ebben is cserélni kell a lét két évente?

Krisi 2010.08.10. 14:48:14

nem vagy egyedül, énis imádok útmenti éttermek kerthelyiségére kiülni úgy, hogy közben lássam a motromat amivel érkeztem. és nem kell hozzá olasz étterem se tengerrel, elég egy felsőtaktaberecketanya-alsói eldugott útmenti büfé is (persze előbbi azért nyilván jobb). pedig az enyém sem egy mai gép, de nekem jól esik, hogy kajálás közben látom.
szóval ez az ebéd közben saját autó/motor nézegetés nagyon jó dolog. a garázsban úgyis csak azt a részét látom amit épp szerelek vagy tisztítok, egyébként pedig rajta ülök, ilyenkor végre látom egészben.

Phrascarica 2010.08.10. 14:51:33

@JmOS: úgysem az megy tönkre amit viszel :(, pl: kerékcsapágy, kardánkereszt, váltó, stb, annyi minden tönkre tud menni, de a fékbetét valószínűleg nem tartozik ezek közé!
Egy rokonomnak pl. a kerékcsapágya ment tönkre, aztán meg a generátora, de bármi tönkremehet, ezért nem is érdemes semmit sem vinni, max "dáktépet", mindent lehet kapni EU-ban mindenhol!

Steve OP 2010.08.10. 15:06:14

Köszi a cikket, jo volt! Hobbybol nem hiszem el mernék indulni egy öreg autóval ekkora utra, de komolyan mondom ezt a cikket olvasva majdnem még kedvet is kaptam...

bobbafet 2010.08.10. 15:08:02

Reménytelenek vagyunk... Már egy szelíd, sőt egyenesen mentegetőző öregautós poszt kommentjei között is mennyi a fusztrált, rosszindulatú, okoskodó megjegyzés. Bár az is pozitívum, hogy itt még nincs legalább zsidózás-cigányozás-orbánozás-gyurcsányozás.

PeDro 2010.08.10. 15:22:44

ez nagyon jo volt!
mi anno spanyolorszagot jartuk meg a szuleim oreg Mercievel, oten. :-) es az nem kombi volt. Malag, od-vissza. Ma is emlegetjuk azt az utat.
Valahanyszor olvasok a Csikos Mercieirol, elhatarozom, hogy nekem kell egy ilyen. Persze, nem tudom, hogyan szerelnem...

csi szi 2010.08.10. 16:06:42

Mi is kirándultunk anno a 90-es években Olaszországban a szüleimmel és a testvéreimmel többször is, egy 1.6-os, akkor 10 év körüli Asconánk volt. Na olyan autót se láttunk ott a mienken kívül egyet sem már akkor sem. Ja, műszaki gond nem volt vele egyszer sem, csak a jobb első ajtó zárját törték fel egyszer, és loptak el némi kp-t a kocsiból...

Lutsi 2010.08.10. 16:59:06

Anyu bogárral ment le Rómáig... Akkor volt az autó 35 éves.

Dennis01 2010.08.10. 17:02:15

Nagyon jok az ilyen turak.. Ha nem is ilyen sokat, de en is lementem a Minivel minden gond nelkul Dorsetbe kempingezni. Haza is jott szepen, azt az utat nagyon elveztem. Meg az utana levot is, amikor a Brooklands Mini napra mentunk vele. A pirossal meg nem volt alkalmam hosszabb utra menni, pedig az meg jobb is, mert birja tartosan az autopalyatempot, meg elozni is lehet vele..

PiszkosFreddy 2010.08.10. 17:14:31

Családias jellege volt,és nekem mindig olyan érzésem van Csikós írásainál,hogy a legjobb barátom meséli el a legjobb barátjának(nekem)a legújabb lebilincselő autós sztoriját,és tudja hogy ez kb.3-4 órán keresztül tart majd,mert 173-mat kérdezek közben,elmesélve a saját autós eseteimet,és az extatikus eszmecsere végén flexszel,vagy pajszerral kell leválasztani minket egymásról,mint autófil sziámi ikreket.Tán'jobban is járt a Csikós,hogy csak kidobja ide a sztorikat,hogy:Nesztek,zabáljátok.
Hát én két pofára...

silverghost 2010.08.10. 17:31:24

Zsolt köszönjük a cikket!
Mi a '88-as diesel BX-ünkkel jártuk meg Pisa-t, Firenzét, meg Ferrarát a múlt héten hiba nélkül (5,2-es fogyasztással :-)), bár az évi kb. 30.000 kilómétereket is szokta bírni a szükséges hiba megelőző karbantartások mellett! Tavaj Görögországban jártunk és majdnem 4.000-el többet mutatott hazatérés után a számláló. Ezek a régebbi verdák többnyire egyszerűbbek a maiaknál és még a javításuk sem esélytelen, még út közben sem. Bár a DS-em még idősebb, de azzal azért fáznék egy 4-5 ezres úttól.

Gomme 2010.08.10. 17:38:52

Persze hogy megjárja ha nagyjából karba van tartva, ez olyan mit egy kamion, ha össze van rakva 100ekm-t kint lehet az uton. Na jó azért ez nem igaz 100%osan a 123as diesel mercire.
Az én 2.4esemmel kijöttünk angliába és itt belecsavartunk 13e kmt majd fél év mulva hazamentünk. ehez képest kiugrani olaszba olyan mint kiugrani a törökbálinti corába akcios sörért! :)
A második fél éves angliai müsor alatt mindjárt telibe verték elöröl igy nem lehetett kinyitni a motortetőt, olaj szint és vizszint nélkül is sikerült hazavinni a kocsit+ még itt munkába járni!
:) Jó kocsi ez!

donphobos 2010.08.10. 18:18:40

Jó poszt, jók a képek, jó a mesélés. Tetszett.

Nekem is volt Mercedes élményem múltkor. Az is öreg autó, bár nem ennyire. Az egyik cimbora C36AMG gépjárművén szereltük az egyik féltengelyt, ugyanis elnyíródott. Állítólag típushiba, ráadásul ez a példány kicsit erősebb is a szériánál mivel E85-re lett tuningolva.

Meglepően egyszerű volt kicserélni, pedig egy parkolóban műveltük, ahol lerohadt a technika. Vittünk mindenféle szerszámot, emelőt és bakot. Felemelés után mindenféle torx csavarokkal ki lehetett oldani belül a difiből az egyik felét. A másik felét meg a kerékagyból kikalapálva ki is jött.

Annyi izgalom volt, hogy későbbi évjaratú bontott alkatrésszel próbálkoztunk, azon már volt ESP. Ezáltal pedig a féltengelyen figyelt egy ABS-gyűrű. Az akadt is, így csavarhúzóval levertük róla. Nem számít, mert ebben az évjáratban (1994) még a difiben van az ABS jeladó. Így aztán kábé 2 óra alatt végeztünk is.

Utána vezettem 50 km-t mindenféle vidéki kanyargós úton a C36-ot, tetszett. Van kraft, a 6-hengeres soros motor fordulaton pedig úgy szól hogy függővé lettem :-)

Üdv!

zsirfeka68 2010.08.10. 18:23:16

Jó volt a cikk,én alapból szeretem a merciket,sokat javítottam is ilyen öreg szekereket. Elnyűhetetlenek. Volt olyan gyári 240D taxi,amit szétszedtem. Az első kuplung volt benne 580000 km-nél. Vagy ez a cikk emlékeztet a nagy bátorság túrámra,amikor kimentem 89'-ben, egy Dacia TX típusú autóval az akkori Leningrádba. Libák,tehenek,traktorok mászkáltak keresztbe az úton,este pedig csak helyzetjelzővel mennek a pályán... De imádtam az utat oda vissza...

komancska 2010.08.10. 18:53:33

jah. cool cikk. bírom ezt a stílust.

nagyon olvasmányos.

bár nem komázom olaszhont, de most esküszöm kedvem lenne levinni a családot a fókával (remélem ez is megéri nálam azt a kort amit ERA, mert fiatalabb ugyan jóval, de én imádom!)

szóval: Még ilyet!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.10. 19:08:15

Ez az öregautó - újautó letérdelés is csak a biztonságérzet MÓDJÁNAK a kérdése.
- Én attól érzem magam biztonságban, ha tudom, mi mit csinál a vasban, hogy minden a helyén van, olajozottan megy, és átlátom a rendszert - ha pedig gebasz van, akkor félóra alatt tovább-haladásra bírom a jószágot (huszonév alatt sose álltam út szélén, tegát a biztonságérzetem felesleges is volt)
- Újautós attól érzi biztonságban magát, hogy az nem létezik, hogy egy új géppel komolyabb baj legyen, minél többet fizetett érte, annál kevésbé lehet baj. Ha mégis, akkor ott az assistance, trailer, pótautó,legvégső fokon a mattfekete Amex, olyan nincs b** hogy az ne oldja meg hát komolyan, hazarepülök legfeljebb.

Szerintem tökigaz ez is.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.08.10. 19:19:14

illetve hát ha az az Amex télleg mattfekete, akkor megveszem az országot, ahol vagyok éppen ;)

-trogerone- 2010.08.10. 19:37:58

imadom ezt az embert
ma mar nem kunszt letekerni 2000km-ert
de ezek a csikos fele utak valahogy a regi nagy kalandorokat juttatjak eszembe

egyszer majd azert veszek kalapot hogy le emelhessem elotte

Klown 2010.08.10. 20:08:59

Szuper, hangulatos a cikk! Lélekben ott voltam Veletek. :)

mallac 2010.08.10. 20:43:28

Hangulat és kedvcsináló írások ezek,kétségtelen hogy tehetséges a szerző,de a szaros kenyérről ne feledkezzen meg senki.Ott lapul az valahol, és kajánul várja hogy az öreg csótány tulaja beleharapjon.Ami késik, nem múlik.

Fox888 2010.08.10. 20:58:22

Nagyon király volt. Köszönjük.

RÁMBÓGECI 2010.08.10. 21:03:53

pedig nem ártott volna betérni egy-két múzeumba sem...

legalább apuciékba is beleivódhatott volna, hogy michelangelonak egyetlen vászna sincs a városban...

karlov 2010.08.10. 21:14:23

Vasárnap Tatán láttam az öreg Ikarus 55t Rajta egy "cetli",hogy ezen a buszon utazott Csíkos Zsolt a 4/b-ből hát majd be haltam.....

Talján föld meg nagyon tuti hely....

C30 2010.08.10. 21:45:05

jo hallani h vannak meg jo oreg autok... szuleimnek is volt egy ocska sunny. 300 000 km-t pakolt bele a familia, mikor eladtuk 520 000 volt benne. jelenleg oktatnak vele.

dookeee 2010.08.10. 21:53:44

Most jöttem haza a 26 éves Lancia Beta Cupemmal Olaszországból.Majd 4000 Km volt. Na ez tényleg az az autó, amit a helyiek párás szemmel nézegettek...
Megírjam?:)

ádikó 2010.08.10. 21:53:55

Ez egy nagyon jó cikk volt Zsolti!:D
Nagy tetszéssel olvastam!Gratulálok a nyaraláshoz a szép családhoz és ERA-hoz! :D
Kívánok még ennyi km ert bele minden gond nélkül! :D

dennisthemenace 2010.08.10. 21:55:12

Renault 16 rulez..
Volt anno egy francia film, Rendorok haboruja cimmel futott Magyarorszagon, abban nyomult vele a kopcos, kopaszodo francia zsaru..Termeszetesen Adidas cipoben, ahogy kell..DD
Ha valakinek megvan a film, tudassa velem..

szunyii 2010.08.10. 22:30:11

@karlov:
Lol. :D

Szeretjük a Csikósposztokat!

Krisz_ 2010.08.10. 23:07:11

Fú, ez tényleg nyálas lett...
Ahogy egyre megbízhatóbb lesz a kocsi, egyre kevesebb téma lesz :)
Douglas Adams nálam szebben ezt így fogalmazta meg a Kétség lazacában:

„Azokat a dolgokat, amelyek nem működnek, észrevesszük. Azokat viszont nem, amelyek igen. Észrevesszük a számítógépeket, de nem vesszük észre a pennyket. Észrevesszük az ebook olvasókat, de nem vesszük észre a könyveket.”

a márk 2010.08.11. 01:20:25

Én már az első megjelenése óta irígylem ERA-t, de sanszos, hogy ennél jobb helyre soha nem kerülhetett volna. Elismerésem!

Tunder Lala 2010.08.11. 02:27:15

Basszus, pénteken indulok szinte ugyanoda. Jó volt olvsasni.

Brevis 2010.08.11. 07:14:37

@dookeee: Engem érdekelne ez a Lancia poszt.:)

Rocko- 2010.08.11. 07:18:17

@Krisz_: "Ahogy egyre megbízhatóbb lesz a kocsi, egyre kevesebb téma lesz :)"
felecsd el.
ez a mondat úgy folytatódik:
Ahogy egyre megbízhatóbb lesz a kocsi, Csik úgy vesz egy másikat.
vagy
Ahogy egyre megbízhatóbb lesz a kocsi, folytatja a másik kocsiján.
mindig van mit szerelnie. :)

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.08.11. 07:54:45

Jó az írás, kedvem támadt felkerekedni. Tapolcán van egy kiváló állapotú hófehér 123-as (szedán) ha egyszer kifogom a gazdáját, le is fényképezem és feltöltöm.
Egyébként tegnap monta egy barátom, hogy nem azért járunk Mercivel mert, hanem azért mert...
Ezt csak egy Mercis értheti, aki egyik pillanatban még a Balatonba akarja tolni a Mercit mert defektes lett, majd miután kicserélte a kereket a kompra váró sorban úgy, hogy fel sem tartotta a várakozókat, akkor ismét igazolva érzi magát, hogy Mercije van.

Vogelthal 2010.08.11. 13:08:51

Két comment:
-mi is Toscanában nyaraltunk az idén, meg tudom érteni Csikóst, miért is tetszett annyira a túra :-)
-W123 a király. Istennek hála a mienk is napi használatban van még, csak megy, megy...

RÁMBÓGECI 2010.08.11. 15:38:31

@malenykij polgar:

mert mi van az uffiziben...?

...csak nem egy michelangelo vászon???

az a gond, hogy a világon nem fogsz találni egyetlen vásznát sem

kivéve, ha hiszel a national gallery pénzéhes menedzsereinek...

RÁMBÓGECI 2010.08.11. 15:54:51

egyébként hogyan lehet, hogy valaki, aki (állítólag) szereti az autókat, a sajátját "okádéknak" nevezi...?

...vagy ez is csak hatásvadászat???

ja...

akk értem...

szánalom...

RÁMBÓGECI 2010.08.11. 16:12:08

apám vén 07-esére nem mondanám soha... pedig a fészerben porosodó öreg vas, aminél a kocsim egy gumija is többet ér...
de inkább kivontam a forgalomból, csak maradjon meg nekem...

eszkütyü 2010.08.11. 18:53:42

Az a rendszám tényleg gáz. Mintha gyűrött is lenne... Gyártass egy újat (persze ERÁsat) és tökéletes lesz a vas.
A Mercit mindig is proccos autónak tartottam, de a 123 egyre inkább bejön. Nekem is kell egy ilyen kombi! Egyszer vezettem egy öreg nepper 300 TD-jét, mögötte volt a rakott tréler de meg sem érezte. Komótosan, de feltartóztathatatlanul ment mint egy gőzmozdony.

NuMuN 2010.08.14. 00:42:11

Én is szívesen olvasom ezeket az írásokat, magávalragadóak. Pedig mi autóval sosem mentünk 5-600km-nél messzebre, igaz azt egy olyan diesel 1-es golffal, ami 90 felett magától gyorsult (mint a mai tojjjoták, és ez nem olyan bagatell dolog elsőre mint ahogy beállították...de ez más téma)
"A világ tetején, de legalábbis San Marinóban" képen merengve : Igen, a merci körül lévő autókkal valahogy nehezen megmagyarázhatóan más lenne egy ilyen kirándulás, maga az út jelentéktelenné foszlik egy ilyennel (leginkább annyi marad meg akikkel beszélek ilyenről, hogy húúú x km, x átlag, x fogyasztás). Magamon is észreveszem (sőt a múltkor a párom jegyezte meg!), hogy minél "modernebb" autónk van, annál inkább csak letudni akarom az utat. Főleg az utolsó japán autónkkal volt ily érzés, pedig abban semmit nem ellenőriztem sosem, a motort 6 év alatt 5x láttam maximum. De azzal csak mentem, nem emlékszem milyen tájakon át, csak az az 1-2 pillanat maradt meg, amikor maga az út volt szép, ami előttem volt. Szerencsére az új (persze használt) műanyag autónkkal kezd visszatérni a vezetés öröme (bár ez már nem az a hibamentes japán vagy szuszka), néha már szerelgetek is megint, persze semmi komoly. Szóval van azért néhány műanyag dobozban is élmény (mondjuk 1 tucatból 1-ben), nem akkora persze, csak meg kell találni...nem az "elismert" típusok közt kell keresgélni itt sem. Aki még szeret vezetni, annak merészen de ésszel érdemes autót választani, kikerülve a "ne legyen vele gond, olcsó fenntartás" mókuskerekét, persze nem átesve a ló másik oldalára, különben tényleg megindul az elcsépelt a->b stílus felé. Vagy ha van sok jó ismerős, köztük egy Karesz féle szerelő jóemberrel, akkor hajrá young és oldimer :-)
Bocs a hosszú rizsáért...

Dkadett1.3 2010.08.15. 21:27:07

Ilyenkor bosszankodom, hogy csak a nyár legvégére lesz levizsgázva a vasam a nagy renoválás után.....
Nekem ezen fajta élményeim áttolódnak a jövő évre....
Sebaj, addig picit irigykedem... :D

Dkadett1.3 2010.08.15. 21:32:15

Irigykedem :D
csak jövőre készülhetek ilyen utakra, hiszen a nyár legvégére lesz levizsgázva az öreg vasam....

!!!MegaStorm (törölt) · http://www.pbcomputer.hu/ 2010.08.16. 09:15:56

Egyetértek, de az első rendszám-buhera tényleg gáz.
Fix it!
süti beállítások módosítása