Tízajtós Logan

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (11. rész)

  2007. október 21. - Csikós Zsolt Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Merci-ajtók halomban

Van egy öreg Mercim készülőben Egerben, épp most lakatolják. A mester elakadt a melóval, kellettek volna hozzá ajtók, legalább bontásra, meg szélvédő, aztán egyéb izékbizék is. Jó másfél hónapja megbeszéltük, hogy az apósomék balatoni háza melletti garázsban heverő alkatrészeimből felmarkolok amennyit bírok, és átviszem hozzá a következő munkabér kíséretében.

Amióta azonban nemhogy 124-es kombi Mercim, de még egy nyomorult, ötajtós Mazdám sincs, nem tudok nagy tárgyakat szállítani. A feleségem 190-esének nem billen a hátsó ülése, az Alfa 75-ösömé sem, a hétvégi, tartalék állólámpás Merga szintén nem egy karakuri-bajnok. Futottam a köröket furgonszerzés ügyében, de amerre jártam, mindenhol kikötötték a csengőt.

A Dacia az M7-esen a Köröshegyi völgyhíd előtt

A Dacia sebességmérő kicsivel 140 fölött

Már nagyon közeledett az októberi leutazásom ideje, amikor a homlokomra csaptam – hiszen ott a tartós Dacia! Nem reméltem, hogy minden belefér, de legalább az ajtókat, a szélvédőt és a hátsó köténylemez-javítót el akartam hozni Földvárról, mert azok az én fogalmaim szerint szállíthatatlanok. Múlt hét csütörtökön kivettem egy nap szabit, Rácz kolléga hozzámvágta a Dákó kulcsát, irány Amerika, vagy a Balaton.

Az MCV előző nap csinált végig egy tereptesztet, amelynek másik résztvevője egy összkerékhajtású szabadidőautó volt (erről cikk később). A folyamatban összeszedett redvahegyek természetesen nem tették szalonképessé. Arra azonban nem számítottam, hogy a kerekekben annyi lesz a sár, hogy 110-től remeg majd a kormány. Simán csak 135–140 között lehetett utazni vele, ezzel egyidőben rájöttem, hogy ott nem is 5,5-öt eszik, mint Rácz kollégának az eddigi blogposztokban, hanem bekapja a 6,4–6,7-et.

Viszont meglepően tűrhető marad benne a zaj, az a 120 kilométer a nagy tóig elröppent, mint a kismadár. De a rádióját egyre jobban utálom, akár az étert, akár a CD-t használom műsorforrásként, a hangja felér egy érzéstelenítés nélküli fülműtéttel.

Merci-ajtók bepakolás előtt a Dacia mögött

Cucc a Daciában a hátsó üléseken

Földváron előreborogattam a hátsó üléseket (ezeket nem tartja ott semmi, csak a szerkezet szorulása), oszt elkezdtem befelé hajigálni a vasakat. Öt darab állólámpás Merci-ajtó már a tágas udvaron is hegynek látszott, gondoltam ennyi talán elég is lesz, mehetek hamar Egerbe. Nem eszik olyan forrón a kását. Bement az öt ajtó, és volt még másik ötnek hely. Csusszant a szélvédő, két ajtójavító, két komplett fűtésrendszer, a hosszú köténylemez, kábé negyven kiló díszléc, vegyesen, gumialkatrészek, vödrökben csavarok, fűtőmotor, napellenzők, meg még vagy egy kisebb szekrénynyi gezemice.

A Daciában hatalmasat ásított a kihasználatlan űr.

Ha már így álltunk, felhívtam Karesz barátomat Viszen, van-e nála olyan állólámpás cucc, ami hiányzik a listámról.

További, a Daciába szánt cucc

Fél óra múlva, és negyven kilométerrel odébb betoltam még egy teljes hátsó lökhárítót, küszöbdíszléceket és egy vödörnyi egyéb cókmókot a éhenkórász román gyomorba. Balaton és környéke állólámpásilag ezzel ki lett ürítve. Némi pakolgatás árán egy pulóvert kötő nagymama még befért volna hátra, de ha ennyi a fellelhető cucc, hát ennyi, mentem tovább.

A Dacia megpakoltan 165-tel száguld

A Dacia kilométerszámlálója 20002-n

Kipróbáltam, óra szerint 165 km/h volt így a végsebesség. Ismét csak letagadom bíróság előtt, de azért imponáló. Mire Egerbe értem, esteledett, a kilométer-számláló átlépte a húszezret (csak két kilométerrel később jutott eszembe fotózni, de így még szebb a szám – legalább szimmetrikus). Hiába sprőd a Dacia ülése, semmim nem fájt, egyáltalán nem tűnt ijesztőnek, hogy hazáig még további 150 kilométert le kell nyomnom.

A telepakolt Dacia oldalról

Ha nem is ült le a hátsó rugó, a motor azért érezte a terhelést. Amikor a ballaszttól megszabadultunk, rögvest visszaesett vagy két tized literrel a fogyasztás, és már bele mertem vágni olyan előzésekbe is a pályán, amikor az üldöző jármű két tűhegynél nagyobbnak látszott a tükörben. Nota bene: a nagy furgonok azért így üresen is hópiheként söpörtek le az útjukból. Zuglóban 610 kilométerrel, 6,6-os fogyasztással támasztottam le a biciklit – nem rossz, különösen ha figyelembe veszem, hogy még legalább három ajtót el tudtam volna hozni. Jó autó a Dacia, csak hívnák legalább Renault-nak. Egy tollvonás lenne csak.

A telepakolt Dacia hátulról

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)
Loganok összefutása (2007. október 7.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr51202726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betti 2007.10.21. 22:07:04

A műszerfal közepén a kvarc kijelző a pillanatnyi fogyasztást mutatja? Jól látom, hogy 165-ös tempónál 73,1 liter/100Km?

Laller 2007.10.21. 22:08:50

Csak egy adalék:
Mindenki véresen habzó szájjal őrjöng, h. sokat fogyaszt 130 nál 6,5 liter GÁZOLAJBÓL!!!!

Kérdem én, akkor mit mondasz a Winkler 4runner 17 literes, és a Bazsó 14 literes BENZINES fogyasztásához?

Mit?

Szólj egy szót akkor te lángész!!!!

(az a két tized liter meg mi könyörgöm? 1000 km-en kb 400 ft. Hát én nem értelek...)

azlk 2007.10.21. 22:29:00

sejtem, hogy a kalapos skodrisokra gondoltál AP! bár már láttam olyat hogy papper 130al kínálta a 120L-t az árpád-hídon, alig tudtam utolérni. kivétel erősíti a szabályt.

B.T. 2007.10.21. 22:32:06

Udv mindenkinek!....ami a daciat illeti valoban szar de a haverome amit 2 ev akatt kapott olyant meg 1 versenyauto sem. idaig meg a fekbeteteken kivul semmi nem adta meg magat.ami a sebesseget illeti van 1 csel a loganokban amivel helyben allva is a kilometer orat akar 200-ra lehet csalogatni...persze ezt azok a tuskok nem tudjak akik csak mocskolni tudjak a daciat.isten ments,en nem vedem de ar szempontjabol mindenkepp 1 "jo" auto lehet a szegenyebb reteg szamara.koszonom

AP (törölt) 2007.10.21. 22:35:01

"ami a sebesseget illeti van 1 csel a loganokban amivel helyben allva is a kilometer orat akar 200-ra lehet csalogatni...persze ezt azok a tuskok nem tudjak akik csak mocskolni tudjak a daciat"

Tippelhetek: elől alá kell emelni, és nyélgáz? :)

kergabi 2007.10.21. 22:36:03

zolitesó!

2 gyerekem van, mert volt annyi eszem, hogy jól eltartsak kettőt, mintsem összeheggesszek négyet, és lidl-ös istentudjahonnanjött csirkével szennyezzem őket. Egyébként meg egy másfél éves honda accord 2.2-es dízelt hajtok.
És továbbra is gyűlölöm a románoktól jötteket. Remélem kihal a dákó majd egyszer az utakról, mert egy vizuális környezetszennyezés. És ócska. Mikor olvastam, hogy egynémely példánynál (1.4) 2000 km után motorcsere, meg hogy a dieselek porlasztócsúcsailegtöbbször idő előtt kihalnak... Na és persze ronda + büdös. Még trógerolni sem használnám.
A \"sznob\" és \"igényes\" fogalmakat meg tessék megtanulni különválasztani.
Az egyetlen megismert pozitívum veled kapcsolatban, hogy ladád van, ami a dákóval ellentétben valaha jó autónak számított, ma már inkább egy emlék, bár sok fut még belőle. (volt nekem is, szerettem)

mohaa

vegyed a 8-10 éves béemvét meg mercit, ha ennyi eszed van.

sirkahn 2007.10.21. 23:22:24

Aki most 130-cal megy pályán, nyílván 120-szal ment, amikor meg annyival lehetett, s majd 160-nal megy, ha az lesz a megengedett...
Akkor most lapos a föld, vagy gömbölyű??...

nokoment 2007.10.21. 23:57:37

kergabi: hogy te mekkora suttyó vagy! Nyílván nem a 4 gyerek miatt kell beosztania a pénzt, hanem mert normál fizetésből él, mint az emberek túlmyomó többsége.
Remélem a gyerekeid nem lesznek ilyen kretének, mert akkor még azt a kettőt is kár volt "összehegeszteni" (mellesleg a jó kurva anyádnak mond ezt a szöveget).A vizuális környezettszennyezés meg a te kommentjeid. Mellesleg vannak bőven autók (nem feltétlenül drágábbak), amik mellett az Accordod egy förmedvény (és ha az igényességnél tartunk, egy Honda legyen benzines). Amúgy az überfasza Accord is lehet ócska:(totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=52021). U.i.: Amúgy a Dacia nekem se kéne, de ez az én magánvéleményem. Akinek Daciája van, legyen vele boldog, ennyi. A magadfajta tirpákok meg inkább áramot vezessenek. Ja, és az "összehegesztett gyerekek" kapcsán még egyszer: A KURVA ANYÁDAT! (Elnézést kérek mindenki mástól, de ez kikívánkozott).

garp szerint 2007.10.22. 00:30:37

Ehh.

Ami eddig a kommentekben nem jelent meg, az a politika és a pártoskodás, minden más tipusú szarosbödönt sikerült már kiborogatni. Igazán remek.

Hogy valami "on"-t is mondjak: volt 120-as skodám 2 évig, 1300-as ladám 9 évig, aztán felicia 2-ig, aztán nissan 5-ig, most egy mitsu-t használok. Aki EZT a logan-t méteres fikákkal illeti, annak is kb azt kívánnám, hogy kezdje sokkal lejjebb és akkor majd a helyén tudja az autót értékelni.

Hogy az utastér hogy néz ki, ha egyébként funkcionális, nem egészen értem, miért döntő szempont, mivel aki autót vezet, az a legkevesebbet az autó belsejét nézegeti, mig teszi a dolgát. Ha meg nem kell vezetni, szálljon ki és menjen dolgára. Az utasok meg utazzanak, ne tapifesztivált rendezzenek menet közben. :)

Egyébként picit fura lehet az, hogy a dacia majd attól lesz szupermegbízható frankó járgány, mert a puncis franciák odatették magukat. Én a magam részéről azért nem vettem a nissan után megint azt, mert amit ma nissanként árulnak pont annyira rönó, hogy éppen elég fos legyen. Mármint ahhoz képest, hogy milyen volt régebben.

Az is érdekes, hogy kies hazánkban mindenki lélegzetvisszafojtva lesi, mi történik majd a pici dízellel? Mi történne? Mint a többi társával a rönó egyéb modelljeiben, tessék a népítéletben elolvasni. Egyszer tankolj szarul és máris óriási bajban vagy.

Akinek meg nem tetszik a szpíker modora, meg a dacia, az miért olvassa és komentezi e két halmaz metszetét?

bx-es 2007.10.22. 00:31:40

Miért fáj itt sokaknak, hogy az ember olyan autóval jár, amilyennel akar, vagy amilyenre éppen telik neki?
K..rvára nem érdekel, ha a szomszéd holnaptól Dacia 1310 Tx-szel fog munkába járni, és az sem érdekel, ha kétnaponta féltengelyt cserél. Ha örül neki, tegye meg.
Az sem érdekel, ha a szomszéd holnaptól S mercedes-szel fog mászkálni, és izzócserére elviszi márkaszervízbe. Ha örül neki, tegye meg.

Az kit zavar, hogy nekem januárban lesz 24 éves az autóm, és teljesen jól működik?

AG 2007.10.22. 01:36:03

Lehet, hogy a Logan reális választás bizonyos embereknek, bizonyos célra, csakhogy ebből a cikksorozatból az jön le, hogy a világon mindenre tökéletes és ha mégse, akkor is szerethető.

Még a zasszony írta le legobjektívebben a tapasztalatait, tudniillik, hogy életveszélyesen nem megy, ronda és büdös, szar a légkondi és rossz helyen vannak a gombok, de azért ő is szereti, mert keveset fogyaszt.

Aztán kiderül, hogy pont annyit fogyaszt, mint más hasonló kategóriájú és motorizáltságú autó, ettől kell hasra esni és minden hibát megbocsátani.

Nagyon remélem, hogy ha ez a fél év letelik, a szerkesztőség minden munkatársa kap egy-egy ilyen csodát ajándékba, persze nem előre megbeszélten, csak úgy spontán.
Ha meg netán mégse, akkor vegyetek 2-2 lovat! Szinte egyáltalán nem igényel gázolajat, büdös, nem megy, rossz a légkondija, viszont sok cuccot el tud vinni, tehát remek alternatívája a Logannak.

Az meg végképp nem fér a fejembe, hogy mit lehet tartóstesztelni fél évig egy új autón.
Ha meg valami hiba mégis előjön, ennek például zsír újan már folyik a váltója, afölött elsiklunk nagyvonalúan, hogy nem baj, ahelyett, hogy elgondolkodnánk, miféle fos is az olyan autó, ami ilyet produkál, mi baja lenne ennek, ha addig használnánk, ameddig egy mezei autóvásárló és mindezek tükrében vajon a saját pénzünkből áldoznánk-e 3,7 milliót egy ilyenre.

Én nem áldoznék, én 200 ezerrel kevesebbért vettem egy olyan autót, ami pont azokat a hibákat nem produkálja, mint ez a megtestesült reneszánsz csoda, viszont amellett, hogy pakolni abba is lehet, még meg is lehet vele jelenni bárhol.
Dehát én hülye vagyok, biztos.

Zoltec 2007.10.22. 02:09:59

Emberek, akik szidják CsZs-t a 165 miatt, vagy bárkit, aki nem 130-cal megy, tegyétek már szívetekre a kezeteket! Még sose volt semmi szabályszegés? Egy \"elfelejtett\" indexelés, egy megfordulás a záróvonalon, mert nem figyeltük a lehajtót?

Nem kell ez a sok álszent rizsa!!!

Az jut eszembe, hogy az írások 80%-a a megtestesült KRESZ-könyv, közben elég csak egy lámpás gyalogátkelő helyhez kinézni, aztán meg lehet nézni, hány gyalogos várja a zöldet, és hány ember szaladgál a kocsik között az úttesten, a piros jelzés ellenére a \"majd az ótó megáll, van azon fék...\" jelszóval, mert arra se veszi a fáradtségot, hogy ha már minden áron piroson megy át, megvárja, míg a kocsik elmennek.. Hát a többség ilyen és nem a zöld jelzést várja...

CSZS! Legközelebb javaslom, hogy írd azt, hogy \"hazafelé beugrottam a Hungaroringre, hogy megézzem mennyivel tud menni a kocsi\". Akkor ez a sok álszent fasz -aki 100-zal vagy 130-cal kurva szabályosan hasít a pályán a külsö sávban (3sáv esetén SZIGORUAN a középsőben), majd indexelés és visszapillantás nélkül kurva szabályosan becsorog eléd- befoghatja a pofáját...

Kitt 2007.10.22. 02:18:02

Smithie, ezek szerint Te vagy az aki úton-útfélen feltartod az autósokat. Minden olyan autósnak elvenném a jogsiját aki betartja a sebességkorlátozásokat, mit sem törödve, hogy mögötte egy kocsisor szeretne eljutni valahova. És ha már fenntartja az ember a drága autóját, akkor nem akar 50-nel araszolni városban, 80-nal togyogni az Árpád-hídon, stb. És gyorsabban szeretne célba érni annál, mintha biciklivel közlekedne. Annak viszont örülök, hogy Te legalább a tükrödet használod, és ezek szerint a forgalomlassítást nem a belső sávban végzed, mint sokan mások.

a márk 2007.10.22. 06:07:03

öö én bmx-el max 70et jövök az istenhegyin...

csalimp 2007.10.22. 06:53:24

AG: "Még a zasszony írta le legobjektívebben a tapasztalatait, tudniillik, hogy életveszélyesen nem megy, ronda és büdös, szar a légkondi és rossz helyen vannak a gombok... Szerinted csak az lehet objektív ami negatív? (Lehet, hogy igazad van, de ezt te honnan tudod? Te is Logant használsz?) Más: Kergabit moderálni kellene! Mondjuk a gépéről érkező megjegyzéseket automatikusan át lehetne irányítani a "Nemzeti öntudat", "Vesszen Trianon", "Minden szar ami román", "Pusztuljon a Dacia","Éljen a magyaros stroganoff bélszín", stb. blogok valamelyikébe. (Egyébként visszanéztem a régebbi cikkeket, úgy látom rendszeres olvasója az MCV tesztnek. Miért?)

esanyi 2007.10.22. 07:32:26

ez a dália reklám kezd elég unalmas lenni!!!az első még érdekes ( milyen is a dák csoda)
a második elment de ez már régen tul ment egy teszt megírásán. REKLÁM!!!!

tnz 2007.10.22. 07:46:02

Akik a 165-miatt sápítoznak, azok
mikor voltak utoljára autópályán?
130-cal nem lehet menni! A külső sáv
tele van 80-nal menó kamionnal, a
belsőből meg kivillognak, ha lassan mégy.

ekkerjoz 2007.10.22. 08:30:19

Azért az már a szakmaiság csúcsát veri, ahogyan újabb és újabb bőröket húznak le az igen szerényletes Loganról tartósteszt címén.
Az új 308 Peugeotról is lesz féléves cikkelés?

TMP 2007.10.22. 09:18:15

Kitt: " Minden olyan autósnak elvenném a jogsiját aki betartja a sebességkorlátozásokat, mit sem törödve, hogy mögötte egy kocsisor szeretne eljutni valahova."

Az az igazság, hogy én leszarom, hányan akarnak megelőzni, senki miatt ne vegyék el a jogsimat, ne törjem össze a 20 éves ócskavasat, amit hajtok, vagy ami a legfontosabb, ne csapjak el senkit!
Ezzel nem azt mondom, hogy nem tudok vezetni, de az 50 nem véletlenül 50, a 130 sem...

Aki azon bosszankodik, hogy a cikkíró 165-tel ment az "üres" pályán, ezzel rossz példát mutatva, gondolkodjon el, hogy Ő mennyivel szokott menni.
Az sajnos igaz, ha 130-cal megyek, néha olyan, mintha állnék.

...Pont az olyanok miatt, mint Kitt!

Silent 2007.10.22. 09:20:49

AP!

Most kicsit szégyenlem magam a rally-s társadalom nevében a stílusod miatt...
Gondolom selyted mire utalok

kergabi 2007.10.22. 09:56:53

nocomment

már vártam a hozzád hasonló intelligens tinik hozzászólását. Gondolom, sikeres ember vagy...

AP (törölt) 2007.10.22. 10:00:38

Amúgy nevetséges az egész, Mo-n van 3 kilométer autópálya, és mennyit beszélünk arról hogy ki hogy megy rajta.. :)
Az a Budapest-Siófok táv mennyivel is lesz kevesebb ha 200-al mész 130-140 helyett? 5-8 perccel?
A németeknél, vagy az olaszoknál nagyon más a helyzet, ott mire elérsz az ország egyik végéből a másikba, nem mindegy mennyit nyersz.
Nem tudom, ki mikor járt az olaszoknál, de én halálosan meglepődtem a múltkor, egyszerűen centire pontosan betartják a 130-at. Olyan szigorú büntetések vannak nálunk, hogy nem mernek kockáztatni.
Két éve még 200-al ragyogóan mentem a sorban a korlát mellett 50 centire, most meg 150-el lehet mindenkit előzni.
Örülök neki, mert 1/6-ára esett vissza az autópályákon a baleseti statisztika idevágó értéke. Érdekes, ők kibírják, hogy a rengeteg családi (mert ott az a családi, nem a Matiz), brutálisan erős németnek nem nyomják?
Abból a szempontból teljesen igaza van a 130-pártiaknak, hogy itthon mindenki nyomja, mint süket a csengőt, ahogy odaszabadul.

(még nagyobb zárójelben jegyzem meg, hogy én is ám 100-110-el szoktam menni, amikor csak el kell menni valahova, főleg nagy forgalomban, tehát még egyszer hangsúlyoznám hogy nem én vagyok a sátán)

AP (törölt) 2007.10.22. 10:02:25

Silent: más ugyanezt csinálja, csak nem írja fel az internetre :)

Zotya2 2007.10.22. 10:05:05

Üdv!

Életemben először az írás után elolvastam a kommenteket.Hogy miért épp a Dacianal,véletlen.Szörnyülködve,elborzadva olvastam a sorokat,a rengeteg mocskolódás,ahogy fröcsög a gyülölet az írásokból.Ez valami rettenetes.
Úgy tűnt,sokan írnak olyan dolgokról,amiben kevés a tapasztalatuk.Például,hogy a német autópályán csak ott nincs korlátozás,ahol 3 sávos.Épp az a meglepő benne,hogy ott sincs,ahol csak két sávos és elég rendhagyó a minősége.Tehát aki ezt írta,elég keveset vezethetett ott,mert nem találkozott ilyennel.
És a többi írásból is ez jön le.Én rendszerint 133-ra állított sebmérővel megyek a pályákon.Kb. kétszer annyi autót előzök le,mint ahányan engem előznek le,tehát egy csomóan 110-120szal közlekednek.Aki szerint 130-cal nem lehet közlekedni,az talán még soha nem hagyta el mondjuk az M7 Érd utánig tartó szakaszát,ahol csökken a forgalom és lehet nyugiban autózni.És természetesen ha valaki 160-nal jön mögöttem,amint lehet,kimegyek előle,ahogy előlem is kihúzódik az,aki 110-zel megy.
Elgondolkoztató(elborzasztó),hogy emberek így tudják gyűlölni a másikat,csak azért,mert azok olyan autóban ülnek,amik nekik nem tetszenek.Ha ezekből a kommentekből indulnék ki,soha többet nem mennék utcára.Azonban rengeteg autóssal találkozom,akik valamilyen módon segítik a másikat a közlekedésben.Szerencsére úgy tűnik,nem mindenki gondolkodik így,mint Ti.De megint sokat tanultam.Ha legközelebb rámvillog valaki előzésnél,tudni fogom,hogy közületek valaki,és türelmet és megértést fogok tanusítani iránta,mert most már tudom,hogy hogy gondolkodnak az ilyenek.

Ricsiee 2007.10.22. 10:09:13

Szerintem teljesen jo auto a dácia logan ár érték arányban :D
Amugy teljesen igaza van akinek nem tetszik vegyen egy 10 éves audi aztán költse a gatyáját rá (én tudom mert nekem 8 éves audim volt és nem mindegy hogy egy kuplung szerkezet 152 ezer ft egy db gömbfej 30-40 ezer Ft és van rajta 16 db )
Nem megvenni nehéz egy autot mert már mindenkinek adnak hitelt ,hanem fenntartani és itt a gond ......
Ezért lehet venni szarrátört gányul megcsinált olajcserét kb 40 ezer kmerrel ezelött látott autot .....
De menö mert egy audim vagy bmwm van
:DDDDD
Kiváncsi lennék hogy akik fikázzák azoknak milyen autojuk van és mennyire törödnek vele !!!!!!!
Amugy nekem sem kéne de ár érték arányban szerintem a legjobb uj auto :)

tildy 2007.10.22. 10:13:20

KEdves ekkerjoz, ha a peugeot lesz olyan kedves és fél évre a totalcar szerkesztőségéhez hozzávágja, akkor gyanítom igen. Szerinted megkapják?

cc 2007.10.22. 10:34:10

hmm, fel ev alatt ez mar a tizedik logan teszt a totalcar-on, az uzlet az uzlet... Vicces, hogy tobb esetben is az ilyen-olyan okbol auto nelkul maradt cikkiro kap egy alig hasznalt logant, es kiderul hogy miennyire jobb auto is mint azt vartak. Hat igen, van auto vagy nincs auto felallasban a logan is jo. Plusz pont viszont, hogy vegre a vegsebesseget is letesztelte vki, meg ha tiz cikkre is kellett ehhez varni.

csiky944 2007.10.22. 10:35:16

Tök jó,hogy ennyi szakértő büdös böszme paraszt van.Az Dákó váltója azért könnyezet,mert a gyárban a full hideg-rideg 2 olajleresztő csavart nem tépik meg csak meghúzzák(tehát picit lazább)ezt az első adandó szervízelésnél elvégzik(de hát ugye sok paraszt oda el se viszi,mer a szomszéd Józsi óccsóé megcsinálja).Az összes új autón így van,eddig akármilyet szervizeltem mindegyiken húzni kellett(hűű még VW Passaton is).
Az egyszer tankolsz rosszul és a Rönó dci beszarikról annyit,h amikor ki kell bontani az egy éves Scenicnek a tankját-mert a tulaj bevallotta,hogy ő otthon kannázza ám- és a tankba kavicsdarabok-sár-fűrészpor-kutyaszőr és hasonlók vannak,akkor el lehet gondolkozni az egyszeri rossz tankoláson.
Nem egyszer kellett elvégezni ezeket,múltkor egy Master döglött azért,mert az üzemanyag szívattyú eldugult egy kisebb fadarabtól-persze ő csak kúton tankolja és az autó oldalán látható 1négyzetméternyi melléburogatásbólból származó gázolajnyomok mind benzinkúton keletkeztek-és nem kapott gázolajat a gép.Na szóval,"aki hülye,az is marad!"

Smithie 2007.10.22. 10:49:44

Kitt, nem, nem a belső sávban lassítom a forgalmat. Sőt, a külsőben sem nagyon. Kocsisor mögöttem nem szokott miattam lenni, aki akar, megelőz, szokott nekik sikerülni. Én meg max. pár perccel később érek haza, de egy darabban. Ja, érdekes módon inkább csak a rohadtulfontosésezértnagyonsiető emberek 'tolnak'. Tőlem mehetsz, amennyivel akarsz, csak egyet kérek: tarts legalább féktávnyi követési távolságot, ahogy én.

A jogsimat meg megpróbálhatod elvenni, de figyelmeztetlek: ha nem eredeti Police ZRt.-s igazolvánnyal a kezedben teszed, nem fogom hagyni. :)

stowa 2007.10.22. 10:58:55

Furák vagytok ti, fikázók.
Fáj nektek hogy valaki dákót vesz. Nem akar pénisztnövelni a béjemvével?? Hát hogy??

A köcsög. Használja az utat amin ÉN járok a tuning ültetett rozsdakupacommal? Le a románnal, hogy dögöljön meg.
Még hogy haladni akar,meg bepakolni a gyerekeket.. Meg autópályán mi?
- Majd ott tötymörög 165-el, persze.. Levillogom a picsába, az alsóbbrendű proletár parasztot, aki azt álmodte hogy velem egy közegben fog aztózni, egy Ilyennel, ezzel a minden xenonfényszórós sztrítrézingmatricás mintapolgárok szégyenével. Dacia.. A sofőrt meg simán le kéne lőni, de legalábis arconvizelni, hiszen nem lehet őszinte az ellégedettsége abban a szarban.. Mama mondd hogy nem lehet.. Nem bírnám ki .

Hát így megy ez.

Blitzkrieg 2007.10.22. 11:10:16

"sokaknak fáj hogy a dácia átvészelte a kommunizmust, meg hogy a románoknak sikerült.." NA ERRE CSAK ANNYIT HOGY A MOSTANI DACIANAK ANNYI KÖZE VAN A RÉGIHEZ MINT A MOSTANI SKODÁNAK... A JEL AZ ORRUKON, NA AZ AZONOS OSZT JÓ NAPOT

Matu 2007.10.22. 11:16:30

Szep napot.
Dacia... Meg mindig nem kene, max ceges autonak, ha epitesi cuccokat szallitgatnek. Ahhoz meg a motor keves bele, dilemma...

Naszoval, sok okos ember, "bezzeg nemetorszagban", meg "kozlekedesi moral". Hehe.. Itt elek ot eve, azt megelozoen meg kb a 90es evek kozepetol sokat kijarogattam. Sajnos aki azt mondja, h itt jobb a kozlekedesi moral, az nem mod igazat. Aki azt mondja, hogy jo minosegu az autopalya, azt kirohogom... Sajnos egyik sem. Nagyon sokat romlott az elmult evek alatt, itt is volt gazdasagi valsag, itt is van korrupcio a magasban, itt is eltunnek hatalmas penzek, es itt is vegeznek hanyag munkakat.
Az autopalyak nagy reszen nincs sebessegkorlatozas, csak idoleges, vilagitos tablakkal csokkentik a sebesseget, ha mar elkezd csurogni az eso, altalaban 120-130-ra leszabalyozzak a sebesseget, amugy meg a sima 2X2 savos palyakon lehet durrantani, ahogy a csovon kifer, bar jelzem itt valahogy megis az atlagtempo nem haladja meg a 130-as sebesseget, egyszeruen a kutya nem siet sehova, nem ritkak a szelso savban 120al egereszo A8-asok, meg hetes bmw-k.

Itt a balesetek alacsony szamaert mas a felelos. A muszakilag korrekt allapotban levo autok. Van penz arra, hogy a mindennapi kozlekedesre felkeszult autok legyenek az utakon, napi nyolc-tiz ora munkaval lehet annyi penzt keresni, hogy az ember ne fusson masodallasba a rendes melo utan, ne legyen idegbeteg, es a frusztraciojat ne az utakon vezesse le.

Ennyi. Ez nem csodaorszag, hanem itt lassabb es kenyelmesebb a kozlekedes. Ami foleg arra jo, hogyha lanyhul a figyelme az embernek, akkor haromnaponta valami idiota ossze akarjon torni alaposan. PEsten ez otpercenkent fordul elo, ott az eber folyamatosan figyel:))))

Na szep napot, kellemes autokazast.

Noon 2007.10.22. 11:55:01

Én nem értem...Valójában mi a baj a Daciával?
Autó?Igen.Megy?Igen.Elfogadható a fogyasztása és megpakolható,mint egy furgon?Igen.Hasznos infókat (mármint a fogyasztók számára)lehet összegyűjteni egy tartós teszt során?Igen.
Meg kéne érteni:
-olcsó (ez relatív,persze)
-kevés pénzért ez a minőség jár
-akinek nem kell,ne vegye.Ha idegesíti,ne olvassa el a cikket,sőt,a commenteket sem.Véleménye lehet-naná-de minek,amennyiben csak fröcsög.
-alternatíva,sokak számára a nyögve,de azért még kifizethető eszköz.

Nna...eszembe jut egy korábbi teszthez írt vélemény: aszongya egy Félhülye Úr (vagy tán egészen az),hogy neki bizony Dácsija nem kéne,mert az romány...és ugye Trianon,meg Erdély,meg csigazabáló,koszos franciák,stb.Majd dagadó kebellel megemlíti,hogy neki német ótója van,kettő.Eszébe nem jut a párhuzam a világháborúkat kirobbantó,náci,hitleres,zsidóölő(már elnézést),káposztazabáló fritzekkel.
Hát ugyanilyen seggfej az is,úgy mond véleményt a Loganról,hogy benne nem ült,de a szomszédja ismer egy embert,aki látott már olyat.
Szép napot :)
És nem Daciám van.

Squeky 2007.10.22. 12:25:08

És télleg megy a fikázás, aki meg nem ment még soha 130 fölött azt csak sajnálni tudom. Én még egy robogóval is mentem 140el és csak 40el mehetnék vele.
ráadásul mindezt 90es táblánál, de forgalommentes helyen...A dákó meg ha az árát és a használhatóságot nézzük nagyon jó autó. A motorja is qrva ugyanez az 1.5 dci van a cliómba is csak 100lovas kiadásba...

gery8101 2007.10.22. 12:57:37

Csodálatos volt végigolvasni ennyi okosságot, bár sok az ismétlődő vélemény. Sikerült rendesen eltávolodni a témától, ezt is megtehetjük.;)
A Dacia olcsó, azért a pénzért nem rossz vétel, én kipróbáltam egyszer kíváncsiságból, de nem venném meg. Inkább járok busz-vonat-villamossal amíg lesz pénzem olyan autóra amit szeretnék (kétszer annyiért), vagy elkérem Nagyapám 39 éves Skoda 1000Mbjét, az is megy 120at, csak halálfélelmem van benne ;).
Szerintem is hülyeség a 130as korlátozás, én növelném a megengedett sebességhatárt és súlyosabban büntetném a balesetek okozóit. Az okozó pedig nem mindig az aki gyorsan megy, hanem sokszor a bunkó-tapló-gyakorlatlan (=balfasz) totyogó. A közlekedők felétől egyből elvenném a jogsiját (szerencse, h nem vagyok rendőr), nőknek nem is adnék.
UI:Vegyetek olyan autót amire futja, és menjetek vele olyan gyorsan ahogy bírja a gép! (a végén úgyis ugyanoda jutunk...) Egymás anyját pedig nem itt kellene szidni, az ráér a forgalomban.:)

Gabor 2007.10.22. 13:05:10

A 165-el ment téma szerintem igenis érdekes. Miért? Mert gondolj bele, hogy pl. nem a sztrádán száguldozol, hanem alacsonyabbrendű, kétsávos utakon közlekedsz. Ki szeretnél előzni valakit, mert ez bizony néha még a valóságban is előfordul nem csak a filmeken. Az okokat most nem fejtegetném, de bizony ez jobb családoknál is előfordul lett légyen akármilyen autód is. Az út kanyarog, de találsz egy olyan útszakaszt, ami alkalmasnak látszik az előzésre. No ilyenkor nem mindegy, hogy az adott autónak van-e valamilyen erőtartaléka. Nem mindegy, hogy mennyire tud gyorsulni, mennyi időt töltesz a szembe sávban. Erre pontos adatokat nem lehet tudni, de legalább aki tervezgeti egy ilyen autó beszerzését (és most tekintsünk el attól, hogy az illető komplett idegbeteg, vagy csak egy a saját anyagi kereteit reálisan felmérő családfő, aki a legjobbat szeretné kihozni az adott vásárláskor a családja számára) ez egy fontos adat lehet, hogy a gép ha kell még tud teljesíteni. Ez nem azt jelenti, hogy ő annyival fog közlekedni, de tudja, hogy ha a szituáció megköveteli ettől az autótól majd valami ilyesmit elvárhat. És akkor már inkább egy tapasztalt vezető próbálja ki ellenőrzött (lásd embermentes környezet) körümények közt fél percre, mint az adott családfő 4 gyermekkel a háta mögött.
Vannak mindenféle barátaim: Honda, Volvo, Toyota stb. megszállottak. De kérdem én hogy jövök én ahhoz, hogy bárkinek megmondjam mire költse a pénzét? A szubjektív véleményemet megoszthatom vele, de nem hülye, ha nem fogadja el.
A kommenteket olvasva én is komolyan elcsodálkoztam: miért olvassa el a cikket valaki, akit nem érdekel? Van egy csomó cikk a TC-n is, amit nem olvasok el. Miért tenném, csak hogy itt eresszem ki a gőzt az anonim sértegetéseimmel?
A személyes véleményeknek szerintem itt helye van, de ezt nem kell az emberekre ráeröltetni. Mert te sem akarnád, hogy én döntsem el helyetted, hogy családi beruházásaid alkalmával mire költsd a pénzed.

Balesetmentes közlekedést a továbbiakra.

AP (törölt) 2007.10.22. 13:09:17

bírom ezeket a rozsdakupacot emlegető, meg autónélkül kacsintgató szerencsétleneket

dg 2007.10.22. 13:25:14

\"Kipróbáltam, óra szerint 165 km/h volt így a végsebesség. Ismét csak letagadom bíróság előtt, de azért imponáló.\" Azért talán nem kéne mindent kipróbálni, amit az autó tud. A múlt hónapban egy lambós meg egy porsés próbálgatta a végsebességet az m7-m1 bevezetőjén. Meg kéne őket kérdezni, milyen élményeik maradtak ezután. Egyébként, ha már a végsebességet ismerjük, a szerző miért nem próbálja ki a Dacia ütközéselnyelő zónáit is, mondjuk 64 km/órával egy deformálódó testnek? Az is érdekes lehet az olvasó számára, nem? Ha jó a kocsi, akkor azt is bírnia kell.

renegade 2007.10.22. 13:27:50

"Remélem kihal a dákó majd egyszer az utakról, mert egy vizuális környezetszennyezés."

Sajnos az a baj, hogy azok a hölgyek, akik már utaztak az enyémben, nem tudják, hogy a Daciát hivatalból gyűlölni kell, ezért valamennyien szépnek találták. Szépnek, így mondták. Én mondjuk változtatnék rajta hátulról, de oldalról és elölről nekem teljesen oké. Meg persze lecserélném az ajtóborítást belül, mert annál rondábbat ember még nem tervezett, de ami a többit illeti, vagy nincs vele semmi esztétikai baj, vagy ennyi pénzért nem is lehet többet elvárni. (!!)

"Mikor olvastam, hogy egynémely példánynál (1.4) 2000 km után motorcsere, meg hogy a dieselek porlasztócsúcsailegtöbbször idő előtt kihalnak..."

Érdekes módon a Logan Klubban egyetlen benzines motort sem kellett kicserélni 2000 km után. Lehet, hogy a gyártás kezdetén, az előszériában volt egy-két ilyen eset, de hogy nem több, mint bármely más típus esetében, azt lefogadom. Ami a dízelt illeti, egy ilyen esetről hallottam: az egyik tagtárs autóját elkérte a sógora, aztán valamelyik cimbijétől szerzett kéz alatt gázolajat. Eredmény: 800.000-be fájt a sógornak a javítás.

Aki hülye, haljon meg...

Egyébként melyik motorgyár dízelje szereti a pancsolt gázolajat?

murci 2007.10.22. 13:45:17

dg: "Egyébként, ha már a végsebességet ismerjük, a szerző miért nem próbálja ki a Dacia ütközéselnyelő zónáit is, mondjuk 64 km/órával egy deformálódó testnek?"

Szerintem ezt se, azt se kéne
kipróbálni. Tudtommal mindkettőre van gyári adat, vagy szakszerű mérési eredmény.

cc 2007.10.22. 13:54:53

Ez a felhaborodas a 165-os vegsebesseg teszteles miatt ritka szemellenzos hozzaallasrol tanuskodik es jellemzo a magyar autosok lassan hajto felere. "A szabaly az szabaly! Ha mogottem lassan jonnek, nekem is lassan kell mennem." Meg ha egy Audi Q7 vagy hasonlo gep vegsebesseget tesztelnek azt meg megertenem (bar en ehhez sem mennek nemetorszogba vagy berelnek palyat). Ma autopalyan a fenti sebesseg tempos, de nem eppen szaguldas kategoria. Csendben megjegyeznem hogy az 50/90/110/130, illetve elodjet a 60/80/100/120 korlatozast a hatvanas evekben dolgoztak ki az akkori autok es utak technikai szinvonalahoz igazodva.

stowa 2007.10.22. 14:05:30

..."bírom ezeket a rozsdakupacot emlegető, meg autónélkül kacsintgató szerencsétleneket..."

Kedves AP, bírjad csak.. Villogjál, nyomjad a gázt jól, és csikorgasd a fogad keményen.
Valaki egyszer csak észreveszi és tisztelni fog érte. De az is lehet hogy nem.

MuzX 2007.10.22. 14:15:02

Érdekes, az én autóm gyárilag 250-nél van lekorlátozva, amit megfelelő szoftver upgraddel ki lehet ütni, ilyenkor egy ennél nehezebb autó ugyanezzel a motorral 267-et ment GPS szerint, és valahogy nekem még sose volt ingerem rá, hogy kipróbáljam, mennyi a vége. Minek?
Egyszer mentem vele 10 másodpercig 200-zal az üres autópályán, ugyanolyan volt, mintha 140-nel mentem volna, csak kicsit hangosabb. 250-nél is nagyjából ezt lehetne érezni. Mi ebben az érdekes?
Az érdekes inkább az, hogy gyakorlatilag bármelyik fokozatban, bármilyen sebességnél pár másodperc egy előzés, és a gyorsulás beleszorít az ülésbe. Ezt szeretem, de a sebesség önmagában semmi ilyen élményt nem ad.
Ami pedig a sebességkorlátozásokat illeti, az nem annyira az autók technikai színvonala miatt lényeges, hanem azért, mert a megengedett sebesség növelésével drasztikusan növekszik a halálos balesetek száma, ez régóta kimutatott, statisztikailag bizonyítható tény.

garp szerint 2007.10.22. 14:59:02

"Nem vagyok hülye, nyertem!" volt olvasható egynémely őskori zaporozsec fenekén a felirat. Mert égő volt, de jobb híján azt is használták.

Azért a logan mégsem ez a kategória.

Kérem kapcsolják ki, nem tudok többet mondani. :)

Sheme 2007.10.22. 15:08:10

A múltkor nagyon siettem. Szóltam a fény nevű kollégának, hogy a célnál találkozunk.
Szegényke zokogott, hogy később ért oda, mint én, pedig a fény jó cimbi, de akkor is egy lassú dög az én autómhoz képest.

Nem értem, hogy élhetnek olyanok közöttünk, akik képtelenek fénysebességel, vagy legalábbis alatta caplatni az úton.

Mielőbb vesszen az ilyen!

:-D

feco 2007.10.22. 15:10:14

urak-holgyek ez itt mind szép és jo de akinek nincs Daciája lofaszt sem tud róla nekem 1,5dci van lassan 30000km.-rel nagyon meg vagyok elégedve vele a családnak is bejőtt sött ment 180-is ora szerint ugy hogy tiszta szivel tudom ajálani családosoknak kicsit ronda kicsit román de a miénk üdv.mindenkinek.

böri 2007.10.22. 15:37:29

pfuh!Végigolvastam egyszusszra az összes hozzászólást!MINDENKINEK GRATULÁLOK!128 komment!Lessz ez még jobb is!

arepee 2007.10.22. 16:27:57

Aki jóval a megengedett sebesség fölött megy, a szabályosan közlekedőket meg levillogja, ledudálja és úgy gondolja, hogy ő a fasza gyerek, a többi meg dögöljön meg, meg vegyék el a jogsiját az mennyen az anyjába! Aki a többieket meg szándékosan -figyelem!!!! szándékosan!!! - feltartja az is!
A sok bunkó száguldozó meg lássa már be végre, hogy az autópályás 130 kell, és ha lehet tartsák is! Nagyon sok szar régi autó van (pl. én is egy 14 éves Favoritot nyúzok, mert arra van keret!), ami a 130-at se bírja hosszú távon, és nem mindegy hogy autópályán 20-30km/h a seb. különbség, vagy 60-70?! És mondok újat: ezekbe a tötymörgő autókba sokszor családok vannak ám, de legalábbis családapák-anyák! Hogy számolnátok el a lelkiismeretetekkel, ha egyszer kiirtanátok egy családot?! Ő volt a hibás, mert csak 110-el ment a pályán? Ja, hogy az ilyenek meg ne utazzanak, mert csórók? Akkor anyád...

Hans 2007.10.22. 19:20:05

Ostoba hulye magydarok, menjetek haza ázsiába majmok!!!

VIP 2007.10.22. 20:21:52

Én úgy szoktam menni, hogy általában betartom a sebességhatárokat. Városban szigorúan 50. Miért? Mert állandóan mérnek, egyébként meg ha elcsapok a kocsival egy Fröccsös Tónit éjszaka, rendőrség, féknyommérés stb. irány Baracska... De mentem már az 1.6-os Borával 170-el is 90 helyett... mondjuk család nélkül. Autópályán már forgott 180 körül. Ennek ellenére általában mikor autózom, mindenki megelőz, még a 10 éves Swiftek is. Aki azt mondja, hogy mindíg betartja a megengedett sebességet, az hazudik.

BiggyBoy 2007.10.22. 20:44:50

Minden HÜLYE fikázó huzzon dolgozni.A száját mindenki tudja járatni de pénzt termelni nem, hogy jobban vigye. Szánalmasok vagytok a dumátokkal, okosabbnak tartjátok magatokat mindenkinél.Ha olyan okosok vagytok es ügyesek akkor irány és legyetek szakujságírok és teszteljetek Maybach-ot amig erre képtelenek vagytok húzzatok el innen és kussoljatok.

pippone 2007.10.22. 20:56:52

Annyira jó, amikor ilyen tartóstesztecskék alkalmával a szart is kipaszírozzák az autókból! Jó kis
dácsia 1.5, megpakolva kilóhetfenet is viszi szó
nélkül....majd pár hónap múlva
valami szegény csórika köt egy tuti üzletet: majnem' új dácsia alig
30 ezerrel, aztán 2 hét múlva két100ezret költ a jó kis dízelmotorra, mert lepunnyadt!

pippone 2007.10.22. 21:02:01

..az előző hozzászólásommal nem a dácsiásokat fikázom (nekem egyenlőre még autóm sincs), csak azt akartam mondani, hogy elég irreálisak ezek a tesztek, ilyen használat mellett nem tudom, mennyit bír egy motor-plána egy kisdízel...

Gabesz 2007.10.22. 22:12:17

Szerintem az aki gyorsan megy éppolyan veszélyes mint aki nagyon lassan. Gondolok itt a lakott területen kívül 50-60-al tötyögőkre. Ha mindenki 90-100-al, autópályán meg 130-cal menne semmi gond nem lenne.
Aki meg ennyivel se tud biztonságosan menni az ne vezessen, mert veszélyes!!!
(Azt mondjuk megértem ha a 25 éves 100-as skoda csak 70-el megy.)

Erdekes 2007.10.22. 22:37:06

Dákó ellenfele: auto.idnes.cz/uzitkovy-roomster-praktik-obcas-neprakticka-skodovka-p1t-/auto_testy.asp?c=A070426_143039_auto_testy_fdv Roomsterbe 1 raklap virágföldet tesznek targoncával... Akkor a Dákóba is beférhet...

ha5nx 2007.10.22. 23:04:15

Az a 165 az óra szerint volt 165!
A valós sebesség jó, ha 155 volt (azaz kevesebb mint 20% sebességtúllépés). Ezért valakinek a halálát kívánni enyhén suttyóság.

Németországban, ahol szabályosan és Olaszországban, ahol ugyan nem szabályosan, de sokan hajtanak gyorsan pályán, arányaiban kevesebben halnak meg az utakon, mint Magyarországon.
A magyar utak átka nem a gyorshajtás, hanem az egymásra nemodafigyelés, az "én vagyok a legokosabb, más meg dögöljön meg" hozzáállás. Emiatt halnak meg ennyien.

Egyébként is az "én 1,6-os autóm 200-zal ment" beírások szerzőinek ajánlanék egyszer egy GPS-es próbát. Az Audi A4 amit vezettem az 180-as óraszerintinél 163-ment GPS-szerint...
Innentől meg a "130-cal megyek szabályosan és kapd be te gyorshajtó" önjelölt rendőrök igen gyakran nem szabályosak, hanem 120-szal fenntartják a forgalmat...

Píííííííííííísz!!!

Silverado 2007.10.22. 23:32:31

Mar evek ot Swarzenegger Land-ban (California) elek es elszornyulkodve olvasom, hogy egy picivel jobb auto es nehany kilometerrrel hosszabb autopalya mennyire megosztja az autos tarsadalmat.
Itt szamos autopalya van es meg a 2-300 loeros terepjarok, sportautok sem nyomjak le a Chevrolet Kalos vagy hasonlo autokat csak azert mert a sebessegkorlatozas betartasaval kozlekedik. Ha tolja csak tolja elobb-utobb az autopalya rendor a hata mogott ot fogja tolni a leallosavba, amit egy rendes buntetes es nemi biztosito-tarifa noveles kovet.
Hivatasos gkv. voltam otthon, itt is azt csinalom, eleg sok mindent latok az utakon, de ami otthon van az elkepeszto.
Remelem, egyszer mi is felnovunk vezetesi kulturankkal a nyugati vilaghoz.
Minden jot.

MCV TENGY · http://wwwpr.hu 2007.10.23. 00:58:17

A sok parasztnak mindenhova trafi+kamera még a budiba is. Szerencsére nincs messze, hogy ez bekövetkezzen! Példa: Kocsisor tempósan halad 50-es táblánál 70-80 között, erős szembeforgalom,ép ésszel előrébb jutni nem lehet, paraszt hátulról túr le az útról, ezt szeretem, közelebb megyek az előttem haladóhoz, hogy még csak meg se próbálja az ökör, de ő a faszagyerek, beelőz, én elém nem fért be mert ezt megoldottam, ha hülye dögöljön meg, az előttem lévő is szintén így godolta, MCV nagy volt neki ahhoz, hogy a kormányt rám húzza, túloldalt irány a padka meg az árok ami megdobta, be a fákközé. Ha van hely menjen a picsába a bika gépével, de ha gusztustalan, erőszakos, akkor velem mindegyik emberére akad. Sok sikert a következőnek!

SasaK 2007.10.23. 10:05:58

Átolvasva......
1. Ár érték arányban jónak tűnik.
2. Jelenleg VW T4 esem van akkor az érte meg, de 1 év mulva 8 évesen lecserélném egy kombira amit szintén 8 évig nyűzök, mert nekem használni kell, nem flancolni.
3. A városban az asszony Ignisét használom mert 2 évesen vettük kp-ra , akkorát bukott rajta a tulaj hogy csak na.... ár/érték.
4. Ha rakottan megyek akkor kitérek, ha üresen akkor előzök...
5. Tele van az út öngyilkos jelöltekkel.... közveszélyes állatokkal..., nem érdekel milyen autója van de ha előzni akarom ne szivasson már.... felőlem mehet a trabival 70-el, nem idegesít, de akkor ne gyorsítson ha előzöm.
6. De egy jó üveg Tokaji aszuért kiadok egy jópár ezrest amit a dácián megspórolok :)

AP (törölt) 2007.10.23. 10:55:11

ha5nx: én kétszer is írtam, hogy óra szerint ment 200 fölött.
most ha azt írom, hogy ötösben forgott 6100-at szélárnyékban, az mennyivel jobb?

foci 2007.10.23. 11:30:54

Az elejétől végigkísérem a fórumot. A legnagyobb baj az hogy nem az autóról van itt már régen szó hanem arról hogy hogy milyenek a magyarok. Elég szánalmas hogy nem tudnak kilépni a korlátaik közül (tisztelet a kivételnek).
Kit érdekel hogy 160-al vagy 200-al megy. utoljára autópályán 4 éve közlekedtem és sok ismerősöm van ezzel így. Akkor meg nem mindegy?
Mi értelme folyamatosan fikázni valakit, vagy valamit. Akinek nem tetszik ne olvassa. Én sem írom be pl. a spenót főző fórumba hogy utállom, hanem el sem olvasom.
Aki csak fikázni akar annak ugyan ezt tudom javasolni.
Minden jót.

ha5nx 2007.10.23. 11:36:19

AP:
Jobb, mert a váltód áttételéből és a kereked méretéből már pontosabban is ki lehet számítani a sebességet.
De elég egyszer kölcsönkérni egy GPS-t és akkor onnantól te is tudni fogod nagyjából milyen mutatott sebesség milyen valósnak felel meg.

200 nál szélárnyékban? Hol? A Hungaroringen? :-)

Csak azt akartam mondani, hogy sokan hajlamosak elfeledni - vagy el sem hiszik - hogy a sebességmérő óra jócskán csal. Eddig tapasztalataim szerint legtöbbet a VW csoportnál, ahol nem ritka a plusz 10%-sem. (Az írt A4 példa).
Egy autóm volt eddig, minek a gyári nyárigumival pontos volt az órája, egy 145-ös. A mostani 156 - szintén gyéri gumimérettel, amiből persze szintén több van - olyan 4%-ot csal 130 felett.

heavy mental 2007.10.23. 13:18:27

"Hans 2007.10.22. 19:20:05
Ostoba hulye magydarok, menjetek haza ázsiába majmok!!!"

Hehe... Naggggyon érdekesa komment...

bunkó 2007.10.23. 15:25:33

Állólámpás merga,75-ös alfa meg a többi...de a dacia gyerekek az sssszar...
Fülbevaló,sima fej,15 éves bömös,vagy leültetett és sötétített lancia...de a dacia egy nulla.......na ezek vagytok ti kis köcsögök!

zpequino 2007.10.23. 22:35:57

ajjaj, hadd röhögjem már ki ezt a sok hülyegyereket, hogy "ez nem is autó, iggggénytelenség"
az ilyenek vesznek 25 éves mercit, fönntartják iszonyat pénzért, többet áll nekik a garázsban, mint amennyit megy, de azért büszkék rá, hogy nem "igggénytelenek"
vicces is nagyon, mikor beállnak a kútra és tankolnak 100km-re elég benzint, amennyiből én elmegyek 400-at is

az "nemautózzon" itt, aki 2 havi fizetéséből meg tud magának venni egy új, fullextrás szalonautót, a többiek meg inkább gondolkodjanak el rajta, megéri-e nekik valami osztrák 15 éve ledobott, széthajtott szarjával járni a sarki boltig is

Sörkálmán 2007.10.23. 23:10:10

Szimmetrikus 20005-tel lett volna :-)

Üdv, "Egy szőrszálhasogató"

Zoltec 2007.10.24. 01:20:17

MCV TENGY!

"az MCV nagy volt neki ahhoz, hogy a kormányt rám húzza, túloldalt irány a padka meg az árok ami megdobta, be a fákközé"

És milyen kocsit szoritottál le, amelyiknek tul nagy volt az MCV!!!??? Hummer H2-t? Vagy csak egy W140 SEL600-t!? Vagy kihasználtad az alkalmat, hogy egy Suzuki Alto próbált nagy nehezen megelözni, de te jól nem hagytad magad??Mit gondolsz? Én az E260 benzines Mercivel próbálkozhatok egy elözéssel, vagy nincs esélyem? hehe....

Szép álmokat dácsijás....!

AG 2007.10.24. 01:46:50

zpequino:

Amit írsz, az durva általánosítás, nem tudom, honnan veszed, hogy aki a Logant "fikázza" az kizárólag 20 éves levetett szarokkal járhat, ahogy a Logan alternatívája lehet sok más autónak, hát bizony neki is van alternatívája.
És elképzelhető, hogy ahogy a Logan-vásárló ésszerű döntés eredményeképpen vette meg az autóját, amire most harap, mert mások nem szeretik, ezért személyében érzi magát sértve, nos, a más döntést hozók is hozhattak ésszerű döntést.

Ez a vihar ebben a biliben nem is jöhetett volna létre, ha nincs ez az ostoba cikksorozat egy féléves "tartóstesztről".
És nem az a rezüméje, hogy hát ez aztán mindenre elsőosztályú, bár büdös, nem megy, stb. Mert ezek fontos dolgok ám.
Ha valakinek éppen az a heppje, hogy a 7-tagú családját egyben tegye el láb alól, akkor itt a nagyszerű alkalom, csak egy vasárnapi ebéd után elfogyasztott 2 fröccs kell hozzá, meg egy IFA és a volánnál a kevésbé rutinos vezető.

És ne felejtsük már el, hogy ez az autó mindennek mondható, csak olcsónak nem.
3,7 millió!!!

Az én első saját autóm egy Volvo 345-ös volt. Utána jött (igen) egy 316-os BMW, aztán egy 1,2-es Clio, na azt végtelenül gyűlöltem, annál szarabb autót elképzelni se tudok. Ezek mind családi tranzakciók voltak. Aztán egy 1.6-os A Vectra, és most egy szintén 1.6-os Octavia, új.
Ezt már lassan két éve használom, ez sem tartósteszt, de valamivel közelebb van hozzá, mint ez a humbug, amikor mindenki elviszi ide-oda és lefényképezi a 20.000-ret és odáig van, hogy nincs semmi baja.
Hát, az enyémnek sincs, és csodák csodája, a váltója se folyik...
A hátsó ülésre befér 2 összecsukható létra egymás mögé, a csomagtartója meg akkora, hogy néha már csak rendrakásilag szedek ki belőle ezt-azt, de ha fullon van, akkor is bármikor belemegy egy nagybevásárlás.
A jobboldalra berakok egy valag műanyag csatornát, ha kell.

Tehát nekem bár alternatíva volna egy ilyen Logan, de mégsem az, mert 3,5 millióért kaptam egy számomra funkcionálisan pontosan ugyanúgy használható autót, amivel még egy tárgyaláson is meg lehet jelenni.

Ehhez képest itt állandó Logan-ajnározást olvasok, és még mennyi idő van decemberig, fogadok, hogy terepen is leveri az ellenfelét, csupa véletlenül, miközben pl. a IV-es Golfot meg lehúzzák, nem tudom már komolyan venni a Totalcart, sajnos...

conman 2007.10.24. 06:04:51

"négy gyermekemet tartom el,... éppen pulykacombot és szárnyat eszünk, mert az volt olcsó a Lidl-ben...Én 40, szervizes vagyok, a gyermekeim számát már írtam. Jelenleg egy Ladám van, de már nem féreünk el benne. Milyen autót ajánlanál nekem, újat? 6 személy, klíma, ilyenek. Üdv! zt"

Hali, ha genkezelt doglottcsirke szarnyat tudok csak a gyerekeim ele az asztalra rakni, akkor nem biztos, hogy az uj uto es a jklima a legfontosabb, hhm? Bar nem vagyunk egyformak, szerencsere.

conman 2007.10.24. 06:09:36

"...négy gyermekemet tartom el...éppen pulykacombot és szárnyat eszünk, mert az volt olcsó a Lidl-ben... Milyen autót ajánlanál nekem, újat? 6 személy, klíma, ilyenek. Üdv! zt"
Negy gyermeked eszik genkezelt doglottcsirke-szarnyat es azt kerdezed milyen uj autot vegyel klimaval? Szerintem, Te mindenkeppen dacsiat.

conman 2007.10.24. 06:10:40

Ketszer irtam bocsi, elsore ugy tunt, hogy elveszett. Mindegy, lenyeg, hogy sikerult

csalimp 2007.10.24. 06:32:31

AG-nek: Az Octaviadnak megfelelő 5 személyes MCV, a drágábbik (16 szelepes) 1,6-os motorral, Laureate (a jelenleg kapható legdrágább) felszereltséggel, alapáron 3.079.000,- forint. Ha az Octaviád nem kombi, akkor a megfelelő összehasonlítási alap a sima logan. Az a szintén drágább 1,6-os motorral Dynamique felszereltséggel (ilyen még nincs az MCV-ben) alapáron 2.829.000,- forint. A legolcsóbb (!!!) diesel Octavia Combi 5.525.000,- forint. Miért nem így hasonlítod össze a két autót?

Géb 2007.10.24. 09:27:11

Olvasgatva a hozzászólásokat, lassan kezdem szégyelni magam, hogy ebben az országban élek. Olyan faszagyerekek között, akik direkt nem engednek előzni valakit...menjen csak az árokba... dögöljön meg...
Az olvasottak alapján az üzeneteim:

- aki előzni akar, az tegye normálisan, várja meg, míg a nyomorult gyengébb befejezi a hasonló műveletet.

- aki lassan megy, menjen úgy de engedje el a gyorsabbat, ne kekeckedjen és ne kezdejen gyorsítani miközben előzik, ne másszon ki 90-el egy teherautó mögül a belső sávba.

- mindenki annyi gyereket nevel, amennyit akar, de gondolkozzon picit, hogy melyik jobb: 4 gyreket nevelni nélkülözések között, vagy 1-et, 2-t, úgy, hogy mindent megad neki.

- akinek nincs autója vagy még jogsija se (ergo 17 sincs) fogja már be a pofáját és ne ossza az észt, hogy milyen fasza 200-al menni.

Egyébként az MCV tényleg drága. A múltkor nézegettem az árlistát, és az 5 személyesk ára néhány extrával tényleg jócskán a reális felett van. Ennyiért inkább egy Kia Ceed kombi. Klímával, légzsákokkal ugyanazon az áron van mindkettő szinte...viszont a sima 4 ajtósok vagy a 7 személyesek megérik. 60 ezret elmennek biztosan. Utána meg az özönvíz... dehát Logan by Renault...

Loganfan 2007.10.24. 10:45:05

Te Gá(n)cs, láttál már te Kia és Dacia árlistát? Egy 5 személyes, klímás, metálfényű Logan MCV 1.4 a legmagasabb felszereltséggel (Laureate) megvan 3.2 millióból, míg jelenleg a legolcsóbb Kia SW 1.4 4.4 milla klímával és metálfénnyel. Ez neked tényleg ugyanannyi? Jövőre jön majd a kiherélt, klíma nélküli Kia SW is, metálfénnyel 3.8 millért. De még akkor sem egyenlő 3.2 3.8-al, mínusz klíma...

Jurij 2007.10.24. 12:09:29

zpequino, hadd röhögjek már én is, mert nekem 23 éves mercim van. Eddig a szokásos kopó forgó alkatrészeket, olajat, meg lengéscsillapítókat kellett rajta cserélni. Nincs többe mint egy mai új autó. Igaz ez egy nagyon jól karbantartott verda.

a sok sumákernek meg itt egy kép : img193.imagevenue.com/img.php?image=20492_180_uzenet_122_445lo.jpg

Géb 2007.10.24. 13:22:42

Te loganrajongó! (szegény szerencsétlen)

Szerinted az 1.4 Logan az = 1,4 Kia??? harminc akárhány lóerő a különbség köztük. Tehát inkább Logan MCV 1,6 16v = Kia Ceed 1,4 kombi . Mert egyébként irreális a teljesítmény tekintetében. Az ilyen 1,4 összehasonlítást csak a magadfajták veszik be. 30 éves Rönő technika a legfrissebbel szemben. Arról nem is beszélve mennyivel szebb, otthonosabb, modernebb (függönylégzsák, USB rádió, jobb passzív biztonság) a Kia, ráadásul még ott a 7 év garancia. Így már azért árnyaltabb a kép, nem????? Egyébként ha magasabb is a Kia vételára picit, az igényesebb kivitelezés önmagában megéri azt a 200 ezer pluszt, mert ennél az összegnél nem 100-200 ezer fog dönteni. Bár, ha figyelembe veszem, hogy az ABS elhagyása esetén 50 ezret lehet spórolni a dákónál... Ezt az opciót pont a loganfan-eknek találták ki...
Szóval, az 5 személyes MCV kicsit túl van árazva. A 7-es is, csak annak az a szerencséje, hogy így is veri a hasonlóan jól használható 7 személyesek árát. Egyedül a lépcsős éri meg. Ott még az 1,6 16v is elég jó áron van.

Géb 2007.10.24. 13:31:02

Ja még valami!

A Laureate felszereltségben nincs benne a klíma... tehát Logan MCV 1,4 70LE 3,2 mill+ klíma+metál+utaslégzsák+oldallégzsák+MP+rádió ez kb 3,6 a Kia Cedd kombi ezekkel az extrákkal alpban 104 lóerővel, plusz még függönyzsákkal 3,8 mill. Tényleg mekkora tuti biznisz a Dákó....

SsPL71 2007.10.24. 14:40:26

"...de ő a faszagyerek, beelőz, én elém nem fért be mert ezt megoldottam, ha hülye dögöljön meg..."

Imádom az ilyen kis köcsög, önkéntes rendőröket. Halottál már a KRESZ-ről?
Az előzést elő kell segíteni, függetlenül attól, hogy te köcsögnek tartod vagy sem.

SsPL71 2007.10.24. 14:51:48

Arról nem beszélve, hogy cselekedeted szándékos emberölési kísérlet.

Idióta!

Morgolódó 2007.10.24. 20:24:01

SsPL71: igen, de illik (kötelező!) a megengedett sebességhatáron belülmaradni, előzni csak akkor szabad, ha minimum 20km sebességkülönséggel hajtod végre ÉS ezzel együtt benne vagy a megengedett maximális sebességben (ha jól emlékszem akkor itt 50-es táblánál mentek 70-nel).
Persze ettől még nem kellene betartani, de ha azért háborogsz, hogy betartanak, akkor azért miért nem háborogsz, hogy majd' 50%-os sebességtúllépés esete forog fenn?

No, ezeket utálom, akik csak a tények felét veszik figyelembe és ráadásul háborognak, holott ugyanolyan szabálytalanok.

Csak kiröhögni tudok minden ilyen "autóst". És én elengedem egészen addig, amíg nem engem veszélyeztet (letol, rámhúz és utána még előttem fékezget - tegye, a MAN elég hamar maga alá gyűri majd :DD

BTO 2007.10.24. 20:44:00

átolvastam a Hsz-ket.
azért megkérdezném azt aki csak a max megengedett sebességgel halad az uton,még soha 1x sem próbálta ki 1 kocsiját se hogy hol a vége 1 viszonylag forgalommentes helyen????
ne hazudjon már! Jóóó???
nekem 1.4 alatti kocsijaim voltak,és vana mostani R19 csak alattam 170 a vége .a többi csak 4 sebességes volt azok 160 és vége.max addig nyomtam ki mig látszott hogy több nincs benne.
ebbe mi az élet és közveszélyes???
legalább megtudtam mit várhatok el a verdáimtól,mert megtapasztaltam hogy meddig gyorsul jól.
és igenis az indokolatlanul lassan hajtók is ua. közveszélyesek mint az ész nélkül száguldozók.
ne a mai rohanó világban akarjon bárki is takarékossági rekordot felállitani a többiek akadályozásával.
az is igaz kis hazánkba nem lehet nagy időket nyerni-max kórházat ,temetőt-eszement gyorshajtással nyerni.
kb 100km-t 5 -10 percet,amiért nem érdemes se a magunk se mások életét eszetlenséggel kockáztatni.

MCV TENGY · http://wwwpr.hu 2007.10.25. 00:25:29

T. Zoltec!
Itt a 165 miatt aggódnak (pálya trafi 150-160 körül dolgozik), én meg az esetemhez hasonló hülyék miatt.Az autó kb.10 éves lehet, körbefóliázva, amit azóta is látok állat módjára közlekedni kis köténylemez gyűrődéssel. Helyszín az 51-es alsóbb szakasza, TV-ből tragédiák helyszineként ismerheted. Tiltótábla, záróvonalra hivatkozni nincs miért, mert "nagyonsajnos" ez a vezetők min. 80%-át egyáltalán nem zavarja. Egyébként ha te láttad volna az esetet biztos vagyok benne, hogy te is azt mondanád, hogy ez tényleg fejbe szalajt. Legalább két autó megelőzése után a szembejövő elől menekülve (-sofőrje majd kibújt a szélvédőn úgy integetett) vágódott csúszva mögém. Ha belém csúszik a kéthetes autómba, megnyúzom. Közvetlenül mögöttem, szinte tol, félig átlógva, fehércsík a lábaközött, (nem betonfal az) ennek hatására zárkóztam fel az előttem haladóra, hogy még csak meg se próbálja. Leszarta, ő előz. A hely talán egy álló jármű kikerülésére lett volna elegendő, nem tempósan haladóra. Ez a veszélyes ilyen közegbe nem a 165 abba. kb.300méter után úgy mehetne ahogy akar.Csőlátás, beszűkült ítélőképesség, beszűkült tudat, nagyfokú felelőtlenség, agresszivitás. Minősithetetlen.
Zoltec ha te jössz a MERKÁVAL és amilyen gyorsan utólérsz olyan gyorsan el is fogsz hagyni. Ez egy általános érvényű szabály és ebben én max. támogatlak téged, meg másokat, tehát egymást nem akadályozzuk. De ha objektív körülmények mást diktálnak, annak is meg kell tudni felelni mindenkinek. Na Üdv.

vityoo 2007.10.25. 12:01:02

ejjha.Jó érzés tudni hogy milyen emberek közlekednek.Én 22 éves vagyok,4,5 éve vezetek,és nem keveset.Teherautózom is,7,5 tonnás Mergát,3,5ös Mazdát,Ducato-t,ilyesmiket hajtok,és még van mellé egy 14 éves VR6 Passatom.
Azt a Passatot kemény 340-ért vettem,most olyan 5 kilóba van az autó,mert a tulaj erősen elhanyagolta.Most viszont teljesen korrekt az állapota,kényelmes bőrös,és minden extra benne van,ami csak kell.Kérdem én,miért mennek az emberek uj autó szalonba,mikor ennyiért is lehet jó autót venni??Az árkülönbözetből eltankolgatok mondjuk ugy 10 évig,és megveszem a szükséges alkatrészeket,de pl előzéskor nincsen halálfélelmem,és nem kell egy kamion melett fél pecet a másik sávban töltenem.A sebesség önmagában nem élmény szerintem se,mint ahogy azt MuzX mondotta,de a hátba vágó gyorsulás annál inkább.Gyorsan ugrik ez 200 fölé,de minek?Persze nyilván mindeki kipróbálja egyszer a végét.Csak tudni kell időt,meg helyet választani.

Más:szerintem ma alapvetően azzal van a baj,hogy a vezetőket nem készítik fel rendesen.Megtanulják a gázt és a kuplungot kezelni,oszt ennyi.Én igen is vettem a fáradtságot,és vizes időben még a nagy 7,5 feles Mergánál is megnéztem mit csinál ha nyomok egy satut (nyilván nem forgalomban).Szépen fokozatosan midnig nagyobb sebességről.És stresszes volt,mert majdnem eldobtam párszor a vasat,de legalább most már tudom hogy hogy fog viselkedni más útviszonyok között!!Az a baj hogy sokan akkor érzik meg,hogy milyen az ha csúszik az autó,mikor már baj van,és akkor az sokszor már késő.Szóval szerintem a képzésen kéne változtatni elsősorban.
És tényleg nem véletlen találták ki ezeket a sebességhatárokat..Addig nem érdekes amíg nincs baj..De ha meg kell állni,akkor érdekes hogy 130,vagy 230.Mondom ezt egy 175 lovas gép kormánya mögül!!!

A sok fröcsögésre meg az a véleményem,hogy a sok stressz itt mutatkozik meg..És persze az utakon.Nyilván azért fröcsög,dudál,villog és nyomja,mert az irodában és otthon ezt nem lehet,és ingerszegény a környezete.Ezért az utakon keresi a kalandot,meg az andrenalint.
Ezeken kellene változtatni,én így gondolom.

Bocs hogy ilyen hosszú lett.
Értsetek egyet,vagy mondjátok ha nincs igazam.

MCL2k6 2007.10.25. 12:19:50

Haliho mindenkinek...
minden szep es jo errol a Golan - bocsi Logan Daciarol, de miert kell nonstop csak es kizarolag arrol regolni hogy "huha, mennyi minden fer el benne". Ha nem tevedek ezt az autot erre terveztek pontosan. Megertem hogy egyszer-ketszer megemlitodik hogy mekkora a raktere, de mostmar ez egy kicsiket unalmas kezd lenni.
Maskeppen szerintem ezert a penzert ez az auto tokeletes. Foleg amilyen utak vannak itt Romaniaban (foleg Erdelyben ;) ).

Kifordított kacagány 2007.10.25. 14:58:57

Nem kellene elfelejteni, hogy az elsődleges szabály az, hogy úgy közlekedünk, hogy mindenáron elkerüljük a baleseteket. függetlenül attól, hogy a másik résztvevő hogy közlekedik. úgy gondolom, hogy a "nem engedem be a gecit, menjen csak az árokba" hozzáállás ezt nem fedi. semmilyen körülmények között. ez bizony szándékos veszélyeztetés, ami nagyságrendekkel súlyosabb, mint a gyorshajtás.
egyébként az ide irogatók 90%-nak elvenném a jogosítványát, mert felelőtlenek, akarnokok és képtelenek arra, hogy kultúráltan közlekedjenek(miközben mindegyik meg van győződve arról, hogy az a helyes, ahogy ő közlekedik). még azt is képtelenek vagytok felfogni(tisztelet a kivételnek), hogy úgy kell közlekedni, ahogy a forgalmi helyzet megkívánja, nem pedig úgy ahogy az szerintetek szabályos.

pimpike 2007.10.25. 15:32:33

"Maskeppen szerintem ezert a penzert ez az auto tokeletes. Foleg amilyen utak vannak itt Romaniaban (foleg Erdelyben ;) )."


Ezek szerint ti jobban kerestek mint az átlag magyar ...pl bérből fizetésből élek a családommal havi szinten nettó ~300K -ból (igen , minden fillér után adózunk) és kurv@ra nem érzem úgy , hogy ennyi pénzért megengedhetnék magamnak egy autót . Nem ezt , hanem SEMMILYET !
Azt meg egyébként sem tudom elképzelni , hogy ki vesz 3.2M -ért egy olyan kocsit ami ~2 év alatt 50%-ot "értékcsökken" és nem mellesleg ronda mint a bűn.
Szóval nem egy jó befektetés .
Ráadásul ahogy már előttem írták , ezzel egy tárgyalásra nem igazán menne el egyetlen magyar vállakozó sem az tuti .
Tróger járgánynak meg mintha kissé drága lenne .

maszületett 2007.10.25. 16:45:16

pimpike!

Van egy szűk társadalmi réteg ma Magyarországon a vállalkozókon és a trógereken kívül!
Szerencsére.
Azoknak azért még jó lehet a Logan, mégha neked drága is.

üdv,
maszületett

maszületett 2007.10.25. 16:52:16

A végsebességről...

"Sebesség (km/h) 1000 ford/percnél 5. fokozatban: 39,16"
FORRÁS: 3w.DACIA.hu

A képen látszódik, hogy nem pörög 4000-et a motor.
Ebből következik, hogy lassabban megy, mint 4 x 39,16 km/h, azaz, mint 156,64 km/h.
Gyári adat a végsebességre: 150 km/h
FORRÁS: 3w.DACIA.hu

Tehát kb a VMAX-ot láthatjuk a fotón, ami 150 km/h +/-
km/h lehet így saccra, innen nézve szerintem...

Kifordított kacagány 2007.10.25. 19:21:48

igazából attól függetlenül buta, hogy szereti, vagy nem szereti.
szerintem erősen irigy is. az a fajta irigy aki azt sem tudja mire irigykedik, de azért irigykedik. az ilyennek nemhogy autó nem való, de még az a 2nm föld is túl sok ami majd jut.

vityoo 2007.10.25. 20:17:41

de igazad van...egyetértek teljességgel.
Tényleg a Dacia-tól független ez.

Fórumozó 2007.10.25. 22:08:40

Pimpike:
Ti 300 ezerből éltek a családoddal és nem tudsz magadnak megengedni egy verdát? Hát ez szomorú, mert sztem meg ha 300-ból éltek akkor nem éltek szegényesen. Mi havi 190 ből 4 tagú család fenntartunk egy zsír új kocsit , akkor 300 ból nemigaz hogy nem lehetne.... Vga y10-en vagytok a 300 ezerre mert akkor elhiszem hogy kevés.........

Kifordított kacagány 2007.10.26. 17:37:18

mi is kb 300-ból élünk a családommal, de nem érzem úgy, hogy megengedhetnék magamnak egy új autót a hozzá tartozó hitellel. inkább két használtat negyedannyiért(hozzáteszem magasabb komfortal), a különbözetet meg értelmesebb dolgokra költöm(pl üzemanyagra ha szükséges).
és ne jöjjön nekem senki a más szarjába beleülni dumával, mert láttam én már új autót parkolni a turkáló előtt. azzal se a tulaj érkezett.
emellett építkezem(lassan, ahogy tellik rá), nem vagyok rászorulva, hogy az extraakciós legvacakabb minőséget vásároljam bárhol, bármiből a boltban, és néha még nyaralásra is futja.
természetesen az én autóim ki vannak fizetve és azt a pénzt amit az új autó után fizetnék törlesztőrészletre, most félretehetem a gyermekeim részére, hogy nekik könyebb legyen és talán már megengedhessenek maguknak egy új autót is.

pb 2007.10.26. 21:55:54

Szánalmas mindenki, aki keményen fikázza a kombi daciat.

Ne is haragudjatok, de ez a kocsi a _kispénzű_nagycsaládosok_ egyik alternatívája. MErt nem mindenki lopja össze a pénzt, nem mindenkinek mondta otthon anyuci-apuci, hogy édes fiam, tanulj, hogy vidd sokra (vagy nem volt meg az anyagi lehetőség, mert 16évesen elküldték dolgozni, hogy megéljenek valamiből!) ésatöbbi. Nem mindenki simlis, vagy nem mindenki rátermett (mindenki hívja, aminek akarja)

Én egy 20éves dízellel járok, szemetet tankolok (ja, és nem hullik szét a \\\"szeméttől\\\", ha szét is hullik nembaj, ócsó, meg már megéri). Egy baja van, hogy ÖREG és ROHAD. NAgyon. KAsznishoz meg nem akarom elvinni.

Lomoskocsinak, meg úgy simán áruszállítónak, vagy vállalkozáshoz simán el tudom képzelni a logant. 7 jómunkás belefér, utánfutón meg húzza maga után a cuccokat (najó, szegény motor keményen le lesz terhelve, hát istenem)

nem rosszak a dci-k, barátaim is sokfélét hajtanak, de vannak alapvető dolgok. hogy nem márkaszervízbe kell hordani, mert ott mindíg kilopnak belőle mindent, amiről nem is tudsz. Barátaim lagúnákat, cliót, almerat hajtanak, 3-4-5százezer km után sincs SEMMI BAJUK motorikusan. MErt mindíg óvatosan melegítik, mindíg lehűtik a turbót mielőtt leállnak, ésatöbbi. Pedig padlózzák éjjel-nappal. Ja, és sokszor leszarják az olajcserét is.

Szal jó verda a dacia, csak abban a percben hogy megveszem, inkább magam piszkálom, leszarom a garanciát, nekem a márkaszervízbe ne lopjanak ki semmit se. És akkor jó lesz.

vityoo 2007.10.27. 11:41:42

pb!Nem érted a lényeget.
Kispénzű családosokról beszélünk,ugye?
Akarnak egy autót,legyen nagy,keveset fogyasszon,olcsó bizti,és mondjuk van rá 1 milla indulójuk.Ki a frász az,aki tudva h a havi részlet+casco+tankolás+biztosítás jelentősen leterheli majd a családi kasszát,mégis az új autót vásárolja.
És most nem a Dacia-ról van szó.Hanem egyáltalán az uj autókról.
Mert ha vesz 800-900ért egy 10 éves TDI Passatot,az aztán nagy,ugyanúgy biztonságos,keveset eszik,és olcsó hozzá minden alkatrész,de ha odafigyelnek rá,nem is hullik szét.
És akkor abból,amit részletre befizetett volna,mondjuk havi 25-30 ezer,abból soksok éven át többletet tud nyújtani a családjának.
A kisgyerek nem érti meg pl, ha apu azért nem hoz ajndékot,mert most felszökött az euro,és egy 5össel megugrott a havi törlesztő...
Egy szó mint száz,nemhogy a Dacia-t nem,de egyetlen másik uj autót nem éri meg megvenni kispénzűeknek,véleményem szerint.

Egyébként ha valaki akar,az tanul.Én 6 évig dolgoztam úgy,hogy közben leérettségiztem egy elég kemény gimiben,és tettem egy technikusi vizsgát utána.Szóval aki AKAR,az igenis TUD tanulni,dolgozni,stb.Csak itthon sokan nem akarnak semmit.Csak PÉNZT.

pimpike 2007.10.28. 18:24:33

Nem akkor TEHETI meg egy ember , hogy vesz egy 3,2M-s új autót , amikor van annyi pénze , hanem amikor nem okoz PROBLÉMÁT ennyi pénz kifizetése !
A hitelre új autót vásárló "szegény gazdagokról" inkább megtartom a véleményemet ...

pb 2007.10.29. 14:26:00

Vityo!

Nem kell részletre venni dolgokat, mintahogy azt sokan teszik. Bevallom, jómódúan élünk az elmúlt 10 évben, de volt idő amikor egyáltalán nem. És mi _soha_semmit nem vettünk részletre. Spórolunk. Sokáig. Addig meg meggebedünk.
Persze mi sem veszünk új autót sosem, de a szegényebb nagycsaládosok helyében -akik elképzelték maguknak, hogy új autót akarnak (sokak agyában kész tény az, hogy csak az új autó lehet megbízható (nagy baromság))- inkább spórolni kellene, nem pedig törlesztő, meg hitel, meg anyámkínja. Van néhány ilyen is.

A tanulásról pedig: persze, hogy pénzt akarnak, nem tanulni, főleg hogy a mai világban sok példa van a tanult csóró, és a tanulatlan milliomosra.

Faby 2007.10.29. 15:40:17

Néhány gondolat az eddig elhangzottakhoz, előre szólok, hosszú lesz!

Új autót hitelre venni _pénzügyileg_ a lehető legrosszabb választás.
Miért?
Mert ott az új autók hatalmas értékvesztése + a hitel költségei + az esetleges kötelező CASCO és a többi, minden autónál felmerülő költség (üzemanyag, karbantartás, KGFB stb)

Új autót csak az vegyen, aki meg is akarja tartani legalább 7-8 évig, vagy esetleg tovább.

Másik csapda a dologban, hogy manapság a kereskedőket nem az eladott autókon keletkező haszon tartja el, hanem az utánna, a szerviz, az alkatrész haszna, és nem utolsó sorban a hitelre eladott autók után kapott banki jutalékok.

Nonszensz, hogy anno 5 évvel ezelőtt, amikor nehezen összekuporgatott pénzen megvettem életem első jobb autóját (Astra F Classic, 1,4 benzin, 60 paci, előtte volt Trabi, 2 ütemű majd 4 ütemű Wartburg, illetve nem enyém, de családé volt Lada 2104 is) akkor a kereskedő sajnálkozva tárta szét a kezét, hogy ha hitelre venném, akkor ennyit meg annyit tudna engedni, meg ajándékba kaphatnék ezt+azt (próbált rábeszélni a hitelre, naná), de nem hagytam magam. Soha, semmit nem vettem hitelre, nem is fogok, ha 1 mód van rá, a lakásom is csak 2 szobás panel, majd akkor lesz nagyobb, szebb, jobb, ha összejön rá a lóvé.

Vissza a főmenübe: Hitelre semmit, legfőképpen nem új autót.

A Dacia Logan lehet jó autó, lehet jó ár-érték arányú, ha sokaknak nem tetszik, attól még nem kell fikázni. Nekem sem tetszik, mégse szidom.

Mint említettem, nekem sem egy erőgép áll a (csillag)garázsban, lehet azzal is közlekedni tisztességesen, becsületesen, ahogy valószínűleg a Logannal is.

Sebesség: saját mérés, az Astra órája kb 8-9%-ot csal felfelé gyári méretű gumival. (óra szerinti 130 GPS szerint 120)

Fogyasztás: nekem az Astra zömmel országúton (Debrecen-Szolnok, 4-es főútnak csúfot káosz, oda-vissza) kijön 7 literből, városban, autópályán átlag 9.
Vezettem hosszan ~3000 km 1,9 TDI Seat Toledot (az előző, 4 ajtós szedán) is, zömmel autópálya, átlagsebesség board computer szerint 105 km/h (ez gyakran óra szerinti 160 tempót jelentett), átlagfogyasztás 6.1, klíma, 4 személy+csomagok. Ennek fényében a fent leírt 6,6 -os átlag nem olyan nagy szám.

Na, asszem ennyi, bocs, hogy hosszú lett, de előre szóltam.

Üdv.

DWL 2007.11.14. 16:37:54

Udv.
Nocoment,en veled vagyok,jol megmondtad a felvagos kocsog kivagyoken Kergabi-nak. Egyetertek aki azt vallja,hogy a Logan is megteszi ennyi penzert hiszen uj es nagy es elfer benne az egesz csalad tokkal vonoval,es 25 eves zsiga utan ez is lehet auto,kinek mire telik azzal jar. Akinek a papa nem vette meg 18-ik szuletesnapjara a C-klass mercit amit szecskara torhet az elso buli utan a haverokkal, es aki megdolgozik a penzert,ertekeli es meg is becsuli talan. Nem vagyok Logan tulajdonos,szerintem mar nem is leszek,de en is Dacian tanultam 15 evesen. Szep lassan fejlodtem fel az 5-os BMW-ig,bar a Dacia most is a csalad tagja,es az is marad,eltekintve az 1973-as evjarattol.(Az auto szep kort megert,es lassatok csodat mukodik,es barhova elvisz meg mindig ha ugy alakul. Letezik hogy megsem olyan szarok mint azt a sok tudatlan fasz felvagos soher gondolja?!)
Szeretem a szaguldast meg a veszelyt mint Oroszlan Szonja a Valami Amerika reklamjaban,ezert nyomtam mar 250-el is,es Oroszlany-Budapest tavon tartos 220-240 el is. Az mar csak mellekes dolog hogy nem vettem eszre a jobb oldalon allo feher Octaviat kek felirattal az oldalan,es megkerdeztek "Hova sietsz Roman gyerek?!". Szerintem autopalyan a 165 meg elviselheto.(Ezt az Octaviasoknak is magyaraztam amugy) Es ne gyertek azzal hogy nem biztonsagos. Ezeknel az autoknal csak nyomod,es akkor veszed eszre hogy 200-zal tolod,ha rapillantasz az orara. Ha nem totymorog ki eled valaki akkor a megallassal sem lesz gond. Megertuk azt is,hogy tul sok lett az auto,tulsagosan zsufoltak az utjaink,ezert kellene meg jobban segitsuk egymast az utakon,nem pedig forditva. Engedjuk haladni egymast ahogy lehet. Ne fikazzuk azt,aki autopalyan tok egyenesbe belemereszkedik a 165-be,legalabb tudja mit varhat autojatol.Inkabb kellene azt,akit ha utolersz,azt gondolod hogy beleallt az aszfaltba.
Bocs ha tul hosszura sikerult.
Hali

Pilota 2007.11.15. 19:05:28

Sziasztok
Osztom a velemenyed DWL,tokre igazad van a dolgokban,kinek annyi penze van es ilyen kategoriaban agyal,annak a LOGAN MCV 1.5DCI lehet a jo megoldas.
A tehetosebbek meg ulnek a mergakba,bombikben,es milyen jo nekik.
Sebessegrol meg annyit hogy jo ha mindenki kiprobalja,mit bir az autoja,es nem mellesleg hogy,hogyan all meg. Nem biztos hogy a lassan totymorgo autos a biztonsagos sofor. En inkabb buntetnem azt,aki folytonos vonalon,belathatatlan helyeken eloz,mint a gyorshajtokat. Szerintem sokkal inkabb veszelyeztetik onmaguk,es masok eletet is.
Puszi