Kicsi pénz, nagy boldogság

  2014. január 04. - Bende Tibor Címkék: fiat zeta tc flotta ulysse 806 adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Kíméletlenül fújt az arcunkba a metsző, viharos szél, a szemüvegünkre csapódott fel a vízszintes eső. Az a fajta idő volt, ami ellen a kabát, és a sapka sem véd. Sipossal másodpercekig ki se akartunk szállni az ólmeleg autóból, mert már onnan látszott, hogy a telefonban jónak mondott Peugeot 806 egy romhalmaz. Hát még beülve! A kilométeróra 240-nél, a fordulatszámmérő 9000-nél leakadva, a műszerfal semmit sem mutat. Néhány sárga lámpa pislákol a visszajelzők közül, a négy felnin háromféle gumi. A hátsó ajtó keresztben elrepedve, az ülések olyan mocskosak, hogy rövidnadrágban eszembe se jutna ráülni, szerencsére, most november van, és odakint épp vízszintesen esik az eső. Kár volt eljönni. A kormánykapcsolóval nem lehet balra indexelni, a váltórudazat nem csak a típushoz mérve, hanem abszolút értelemben is fos. Gázadásnál jobbra húz, fékezésnél meg balra. Apró javítások nyomai, hogy legalább a képről ne derüljön ki, hogy teljesen reménytelen. Pedig telefonáltam előtte. Kétszer is. Akkor kellett volna elbizonytalanodnom, amikor a bele fogok-e szeretni kérdésre, a nem tudom volt a válasz.

Pedig autó kellett, mégpedig hamar, mert a 190-es Mercink összetörött, és a BMW-t nem szívesen használom esőben. Igazából máskor se használom szívesen, most is inkább biciklivel jártam, amíg lehetett. De ezért a konkrét autóért kár volt otthagyni a lapindító értekezletet. Bemondom a hirdetési ár felét. Megbeszéljük, hogy hát igen, az autó ennyit se ér, mert szintre hozni egyszerűbb úgy, hogy elbontják, és a pár értékesebb szervét továbbéltetjük, arra érdemesebb példányokban.

fotó-2

Érvényes a becsületesnepperi igazság, a kereskedőnek a saját ideje drága, a potenciális vevőé nem. Megszívtam, de jó lecke volt, legalább láttam egy dízel hullát is a múltkori benzines után.Az ezt megelőző pár nap a lyukrakattogtatással és üregbetelefonálással telt. Ott élt a remény az autóvadászban, a kapott és küldött linkeken, de mindhiába. Megjelent a hirdetés, mire felhívtam, leelőlegezték. A másikat mégse adják el, mert összetört a másik kocsijuk. A harmadikba belementek. Egy negyedik ígéretes példány is azonnal elkelt. Ezek HDI motorosok voltak, 600-800 közötti árral, még külföldi papírokkal. Zugnepperektől.

Hazafelé lehangolva ültünk egymás mellett Sipivel, mert a pocsék idő miatt amúgy is hamarabb sötétedett. Még ebédelni is alig tudtunk. Miután kiröhögcséltük magunkat a Peugeot-on, nyomott hangulatban telt az út, egy pár sztrádás idiótán kívül többnyire eseménytelenül purrogott alattunk az autó, csak az ablaktörlő csiszatolása szakította meg időnként a csendet. Te Sipi, mégiscsak felhívom én ezt a szentendrei benzinest, tudod, a zöldet. De sötét lesz, mire odaérünk. Mindegy, menjünk oda, rászántuk a délutánt.

fotó-1

Ez a szentendrei hirdetés már korábban felkeltette az érdeklődésemet. Olyan kép volt a kocsiról, hogy a lombokon átszüremlő napfény, és a mobilos optika miatt csak világos és sötét foltok váltakoztak, de érdemi információ nem derült ki róluk. A hirdetés úgy szólt, hogy lejárt külföldi okmányokkal, esztétikai hibákkal, 300 ezres irányáron. A korábbi autókat 5-800 ezer között hirdették, nagy elvárásaim nem voltak tehát. Pár napja már felhívtam, de a kocsit hétvégén nem lehetett megnézni, mert egy telepen volt bezárva a kulcsa, ahová nem lehet bemenni, csak hétköznap, napközben.

Most ismét felcsörögtem, hogy jönnék megnézni, lehet-e? Lehet. Jöjjek. Jövök.

A benzines-dízel vita ekkorra már javarészt lejátszódott a fejemben. Egyszerűen nem láttam a dízel példányok esetenként 600 ezres felárát a benzineshez képest (magyar rendszámmal, regadózva stb.), amikor abban ott a kettőstömegű lendkerék, a csillapított ékszíjtárcsa, a nagynyomású szivattyú, a HDI, és az összes alkatrészben a félmillió lefutott kilométer. Sokkal több pénzért rosszabb külső, sokkal több futott kilométer, és az örökös bizonytalanság: mikor szarik be a HDI (JTD) motor valamelyik elektromos vagy mechanikus része 200 ezerért. A benzines tíz litert eszik, a HDI hét literével szemben. És a dízel drágább, most épp harminc forinttal. Durva számolással 100 kilométert 1200 forinttal többért teszek meg. Az az mi évi felülbecsült (bicikli, bkv) 10 000 kilométerünknél pont százhúsz rugó. Tehát öt év alatt autózom ki a különbséget, ha a dízelnek semmi baja se lesz. És ha a benzinesnek lesz baja, hát veszek bele egy komplett motort ötvenért.
Ilyen feltételekkel tényleg csak akkor éri meg a dízel, ha okosba' van a gázolaj.

Sötétedéskor begurultunk a telepre, emberünk már várt. Lerítt róla, hogy teher neki ez az egész. Szert tett egy pár működésképtelen autóra, ez is az volt. Hűtő kellett bele, mert az lyukas volt, meg egy kipufogó, mert az kifújt. Nem volt meg benne minden ülés, de színazonossal pótolta. Kéne még rá egy hátsó ablaktörlő, mert annak beállt a motorja, megpróbálta megcsinálni, de félbemaradt. A bal alsó lengőkar gömbfeje kuka, ezt cserélni kell. A motorból folyik az olaj, a szelepfedél alatt biztosan, de valószínűleg máshonnan is, mert álltában is fogyogatott. A két tolóajtóról cafatokban hámlik le a festék és a gitt. Bezárni nem lehet, sehonnan sem. Repedtek az első indexburák. Egyebet nem tud, ott az autó, nézzük meg, működik. Ez elég őszintének hangzott. Körbenéztük, mentünk vele a telepen egy karikát. Azt lehetett érezni, hogy sokat állt, és mióta a gyárból kijött, az olajcseréken kívül nem sok minden történt vele. Ez így elsőre kicsit durván hangzik, akiknek csak új autóra futja, de az általános összeszedettség érzet ott volt mélyen, az évtizedes olajsár és porrétegek között, alatt.

fotó-3

Az alku elég hamar lezajlott. Megpróbáltam szépen felépített stratégiával érvelésbe kezdeni, de lesújtott rám az évtizedes rutinjával: mondd a számot, és ha jó, vidd, ha nem jó, ne vidd. 250, ha világosban se találunk holnap semmit, amitől kevesebb lehet. Oké, a tied. Ilyen gyorsan még nem alkudtam meg semmire.

Az este az alkatrészkeresgélés lázában égett. A Totalcar áruház minden szegletét feltúrtam lengőkarért, meg amik első blikkre nyilvánvalóan kiderültek. Semmi sem volt ijesztően drága. De nem mertem magam beleélni semmibe. Sok múlt a következő napon, amikor világosban is láthattam a kocsit. Mindenkit, akinek számít a véleménye ilyen ügyekben, felhívtam az összes infóval. Benzines, kétliteres motor, folyik belőle az olaj több helyen, futómű gatya, de ha az értéke 100%-át is elveszti, akkor is csak 250-et bukok rajta. Bontóban van hozzá minden, igazából semmi se drága, mert milliónyi van belőle az utakon. És egy igazi egyéniség. Ja, és ami a legfontosabb, szakadásmentes, vajszínű belseje van.

fotó 4

Másnap ismét odamentünk, ezúttal világosban, egy nagyobb kört sikerült tenni. Az első komolyabb fékezésnél kigyulladt a STOP felirat, és egy olajoskanna-szimbólum. Na, ez is jól kezdődik. Befordultunk az Auchan parkolójába, és elkezdtünk telefonálni. Karesz szerint simán kevés az olaj, ha láthatóan folyik belőle, ha a motornak rendes hangja van, és nem füstöl, akkor oké. A Nepper is ezt mondta. Körbehívtam pár bontóst, mind ezt mondták, azzal, ha esetleg kellene egy motor bele, az ötven, és mindig van raktáron. És a két oldalajtó, zöldben van-e? Van, darabja harmincöt. :(

A próbaút alatt, és általánosságban a napfénynél az derült ki, hogy az autó nem rohad. Sehol. Megy, fékez, kanyarodik. Minden elektromos dolog működik benne. Kivéve a légzsákot, a visszajelző szerint. Csendes. Szépen jár a motorja. A kipufogó kicsit férfias, talán ki is fúj, de inkább az utólagos sportdob lehet a ludas. Iszonyú kemény a kuplung. Szépen futnak az ívei. Kívül zöld, belül világosbarna. A lengéscsillapítói szarok. Nincs benne zene.

fotó 5

Olyan érzésem volt, mint egy menhelyen élő kutyával kapcsolatban, aki már körbeszaglászott, és szimpatikusak voltunk egymásnak. Nem elhozni, nem befogadni, ápolni és óvni a legnagyobb bűn, amiért örökre a pokolra jutok. Csak nézett rám a bamba szemeivel, a béndzsó facelift előtti elejével, hogy Tibi, ments meg! Döntöttem, befogadom, fizettem. Hogy azóta mi minden történt, hogyan és legfőképp hány alkatrész cseréjével lett belőle megbízható autó, ami elvitt bennünket egy másik országba, kiderül egy hét múlva. Viszlát!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr835729237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.01.04. 20:24:39

@hofi601: A motorja annyi autóban volt, hogy bele sem kezdek. Egy rakat amerikai kisbuszban, személyautóban voltak ezek a blokkok. A kopó-fogyó alkatrészekkel nem nagyon lehet baj, az egyszerű dolog. A kasztni elemek, biszbaszok a szűk keresztmetszet (de azért megoldható, de nem olyan egyszerű, mint ha Astrád lenne).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 20:25:01

@Agr3ssor: Akkor az elég kellemes súly/LE arány...Nekünk most van 140 lovas autónk, de az 1600 kiló hozzá... :D De avval lassan vonulni kell, nem száguldozni... 8-)
Valami kis Clio-ba kéne belerakni egy ilyen 1.8 16V-t, mint a tied; valahogy hátsókerékre adni a kraftot, isteni játszósautó lenne...

Bambano 2014.01.04. 20:25:42

@Elmés téveszmés: a töltés hiányát már a ladakocsi is jelezte 1972-ben.

@ColT: az tény, hogy az autó dögrovás felé vezető első lépése a gány szerelő. de azt továbbra is fenntartom, hogy az emberek zömének nem kell tudnia, hogy mi a konkrét baj az autóval, annyit elég tudnia, hogy mikor adja szerelő kezére. szerencsésebb esetben azt is jó tudni, hogy megbízhat-e a szerelőben.

az emberek zöme nem valóságshow főszereplő, és nincs mögötte egy újság, ahol pageview-k ezreit hozza, ha karákószörcsögön megállt alatta a verda és népmesébe illő fordulatokkal jutott haza, majd erről posztolt. Ez a legfőbb különbség. Itt ünnepnap egy kiadós lerobbanás, nekem meg szétrúgják érte a seggem.

Elmés téveszmés 2014.01.04. 20:25:49

@misinator:
"Merthogy én még az életben nem hallottam olyat, hogy valaki kanyarstabilizátort cserélt volna újra!"-tanár úr kérem,én jelentkeztem!:D
Nem volt nagy kunszt...feladat,végiggondolni,megcsinálni.Nem sopánkodni,rágódni,pánikolni....kellő mennyiségű sörikével előkészülni,s közben káromkodni folyamatosan,h ne maradjon benne az emberben a feszültség..egy a lényeg,hogy ne gondnak vegyük már az ilyesmiket..
Idő...relatív...lehet hobbi is,amiben képzed magad,megismered amit használsz..s megfelelő fórumokon tapasztalatot cserélsz,segítséget kapsz,majd a felépült tapasztalat alapján segítesz másoknak...és észre sem veszed,de behálózott ez a dolog...és kisüt a nap,nem problémák adódnak,hanem feladatok,amiket megoldasz,s büszkén melengeti majd a kebled,mikor vixagondolsz reá...
Asszem nem kéne többet innom..:D

zséroskenyér 2014.01.04. 20:26:30

szerintem azt nem erti sok kommentelö a szerkesztöseg fostaligai kapcsan, hogy nekik ehhez megvannak a kapcsolataik, azaz a lehetöseg alkatresz- es szervizköltseg csökkentesere. plusz szeretnek ezzel szopni, plusz ha szopnak vele, az meg jo is, mert cikket irnak belöle.

nekem erre sem az idegeim, sem a szabadidöm, se a kapcsolataim nincsenek meg, a szerelö ugy huz le ahogy akar, mindenert full arat fizetek, stb.

ger.mánia 2014.01.04. 20:29:36

@srank: Nem igazán szoktam huteni a turbót, inkább a célbaérés elott 5 percel "pihentetem" az autót, finoman, alacsony fordulaton próbálom lehuteni. Eddig nincs bajom vele. Szerinted?

misinator 2014.01.04. 20:31:45

@Elmés téveszmés: :-)

Én is imádtam szerelni a Nagypolákot /sikerélményfaktor ugye.../

De ma már ez gyakorlatilag kikopik; Hol látsz ma már lakótelepei parkolókban hétvégi komplett autófelújításokat? :-(

Amire én gondoltam az a "Hogyanússzukmegmennélolcsóbbanazautóvárlástüzemeltetést nemzeti sport..

miksi 2014.01.04. 20:33:56

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Kiforgatva így is értelmezhető. Sokak számára egy autó fogyasztása az elsődleges szempont, itt nem az volt. Nekem is többet ér egy finom suhanású, rezgésmentes benzines autó,pedig nem vagyok a saját pénztárcám ellensége. Volt dízelem, hazudnék ha azt mondanám, hogy nem szerettem, mégis visszapártoltam, mert egyszerűen számomra kellemesebb. Azt próbáltam csupán körvonalazni, hogy bizonyos élethelyzetekben, szituációkban tökéletesen helyettesíthető az autó, ha megvan benned hozzá a szándék. Ilyen egyszerű. ;)

Elmés téveszmés 2014.01.04. 20:34:11

@Bambano:
ez is jelezte.Utána már..amint irtam.
Majd a kövi kocsim ilyen superlada lesz akkor,apámnak már úgyse kell a tanyajárója.Fain kis kocsi,küszöböt se kell cserélni,mert már rég lerohadt

peta33 2014.01.04. 20:34:25

@misinator: Sajna igazad van! Mindenki bele esett már ezekbe. De ,,kinek mire fussa :-( ,igaz a végén mind sokba fáj,így is-úgy is. Persze minél fiatalabbat kéne venni,lenyomozhatót,vagy újat. De hát,ma arra keveseknek jut,család,gyerekstb,,,minden más mellett..Így megy ez,,kell az ócsó kocsi is,,,..
Kifogni,persze igen ritkán lehet jót,sajna.
P.

Agr3ssor 2014.01.04. 20:36:47

@geegee: Rakták az egyes Clio-ba az én motoromat, az volt a "Clio 16v"!! 7.2 alatt volt százon! :)
Kép:
katalogus.medija.hu/original/p0003352.jpg

És volt még belőle egy nagyobbra fúrt változat, az volt a Clio Williams 2000-es motorral, 147 lóerővel!

www.pistonheads.com/pics/news/18365/Clio2-L.jpg

Ezen még még szélesítették az első sárvédőket, és egyedi kárpitot meg műszerfalat kapott, kék-fehér színben! Sorszámozottak!!
Más is kitalálta ezt! :)

JaxTeller 2014.01.04. 20:48:52

@Agr3ssor: megmondom őszintén nem is láttam még R19-ben ilyen sport változatot élőben. Amúgy az elmondás alapján tényleg jó gép lehet. Szomszédnak volt sima 1.4 R19, az első kiadás, nekem nagyon bejött, úgy emlékszem elég kényelmes volt.

Bambano 2014.01.04. 20:49:21

@geegee: clio-ba rakták már a hátsó ülésre a 3 literes v6-os motorjukat is, faragtak hozzá hátsó kihajtást, meg lehetett venni.

sajnálom, hogy sose kergettem meg egy olyat.

misinator 2014.01.04. 20:58:11

@peta33: "...Mindenki bele esett már ezekbe..."

S most belegondolva: Tényleg! Én is így jártam!

Kezdtem a 3. pontommal, egy 14 évesen vett Nagypolszkival.
Nem ment 2 évet, de kalandok voltak vele...

Jött a kettes pont: Ebbe tartozik a KGST minőségű 3 éves Nagypolák kevés kilométerrel, de elhanyagolt állapotban. Ő bírta 18 éves korában.
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

Jelenleg az első pont: Újonnan vett Albea, hitelre.
Most lesz 8 éves. Mindennap használom. IOlyan hibája még nem volt, ami szóra érdemes. /Izzók égtek ki, illetve télen nem szereti a 100-as benzint, s ez okozott hibajelenségeket/ Még az aksi is gyári...

Ha nem kotlik meg rajta mondjuk az elektronika, vagy nem törik meg, akkor marad ez is 15 évig.
nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia/

Agr3ssor 2014.01.04. 21:11:57

@JaxTeller:

Ezzel sokan vannak így!! A Renault Club-ról ismerek sok tulajt, de máskülönben nem sokat helyeztek újonnan forgalomba Magyarországon, mert megfizethetetlen volt!
Ritka autó nagyon! De mivel összetartó a közösség, ezért bármi olcsón beszerezhető hozzá!

i10.photobucket.com/albums/a106/DBevis/Motors%20of%20Dan/7.jpg

Az enyém ilyen, csak metálszürke! És nekem sajnos nincsenek meg ezek a szép gyári Speegline felnik!
A legnagyobb rákfenéje, hogy alapjaiban más, mint a többi R19! Erősebb bölcső, merevítések, más első-hátsó fék, más hátsó futómű... Ezen dupla optikás lámpák vannak, a ritka H4+H1 kombinációval! Refinél 4 izzó ég!! Más a sárvédőív, a menetszél be van vezetve a fékekhez a lökhárítón keresztül... Lehetne még sorolni az extrákat! :)
És az a jó, hogy semmi utólagos tuningot soha nem adtak hozzájuk, tehát a legtöbb gyárias állapotú!
Én nagyon szeretem!!

ger.mánia 2014.01.04. 21:13:37

@verde66: Hát ez inteligens volt; kicsit irígykedően hangzott válaszod pedig a két autót kevesebb mint 4 gurigából megúsztam. Mások sokkal többet költenek egy autóra. Jó használt autót kell venni jó áron, csak így tudtam álmaimat megvalósítani.

peti.olah 2014.01.04. 21:26:16

@Agr3ssor: Debrecenből Érdre mentem Citroen motorért. És a Citroen hátuljában elfért.
Meg dunántúlról hoztak debrecenbe citroen motort. Egy citroenben.
És a fuvarköltséggel együtt megérte, azóta is hibátlanok.

1kutya 2014.01.04. 21:38:14

@Agr3ssor: nah most pont így vagyok egy e30 kompakttal:-DDD

1kutya 2014.01.04. 21:41:09

@JaxTeller: ahogy @streetsa is írta: "az autózás drága!" akár új pöpec verdád van, akár 20 éves lelakott szutykod...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 21:42:27

@misinator: "E három scenárió pedig évtizedek alatt gyakorlatilag ugyanannyiba kerül..."

Rohadtul így van.Én is mindig morgok, hogy relatíve fiatalon vett kocsink milyen q sokat veszt az értékéből.Aztán meg elgondolkodom, hogy sose hagy cserben, néha 10 e km-t megy egy hónapban, kényelmes, biztonságos...Lehet, hogy mégis inkább az értékvesztést vállalom, ott nem kell az alkatrészekkel, szerelőkkel, időpontegyeztetéssel, másik autóval sz*pni...nincs gyomorgörs semmire.Csak persze egyszerre több pénz áll autóban...de összességében ugyanannyi, mint mikor huszonéves koromban a velem egykorú roncsokat tartottam fenn...

misinator 2014.01.04. 21:46:27

Örülök, hogy eddig még senki nem keresett fogást a hipotézisemen :-)

A kivételekkel ne gyertek /csereberéből, nepperkedésből autószerelésből élés, young/oldtimer mánia/ , mert kivételek erősítik a szabályt:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 21:46:47

@Bambano: Akkor lehet, hogy Papp Tibinek a fizetése is csökkent, mióta megvan az Avensise? :D

Agr3ssor 2014.01.04. 21:48:54

@1kutya: Ki milyen végzetet választ magának!! :)
Hát le a kalappal! Én gyűlölöm az autórasszistákat, akik állandóan sz@rozzák másét!
Nekem ugyanolyan jó érzés látni egy kuriózum BMW-t jó kezekben, mint egy Golf2Gti-t, vagy egy enyémhez hasonló gépet!
Konkrétan egy Skoda Favorit Silverline mellett be tudok sz@rni a gyönyörtől, pláne egy Blackline-tól! :)

hofi601 2014.01.04. 21:52:58

@misinator: Én azért vitatkoznék egy kicsit. Nagyon sokan erőn felül vállalnak autót, vagy csak nem számolnak előre. (Tibby pont nem ilyen szerintem.) Általában aki x Ft-ért vesz autót, annak nincs másik x Ft-ja rá pluszban. Ha van, akkor többnyire elkezdi nézegetni az eleve 2x-be kerülő fiatalabb, fényesebb portékát, és inkább vesz egy olyat és imádkozik. De ha előre számolsz, és van keret a javításra, akkor nem lesz feltétlenül szopás a vége. Állatorvosi lovak persze mindenhol vannak, de ugyanúgy vehetsz vadi új állatorvosi lovat is, mint használtat. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 21:58:16

@Agr3ssor: Igen, ismerem; sőt asszem volt Clio 3.0 is, a hátsó ülések helyén volt a motor.Na az nagyon beteg lehetett... :-)
Legalább kipróbálni jó lenne egy ilyet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 21:59:20

@Bambano: Na az előbbi kommentemnél még nem tartottam itt... :D

Agr3ssor 2014.01.04. 22:00:47

@peti.olah: Debrencen-Érd oda-vissza! Az aztán csekély járulékos költség!! És persze egyedül raktad ki-be!! Legalább nem unatkoztál azon a jelentéktelen 550 kilométeren! Aminek a költsége ugye logikusan nem adódik hozzá a motor vételárához!

Agr3ssor 2014.01.04. 22:03:04

@geegee: Lehet kuponnal kedvezményes tesztvezetésre menni! Ott egyszer láttam Clio V6-ot...
De az már az újabb, 2-es Clio! Az enyém még a régiben volt... bár ugye az elől hajt, és elől van a motor... Nem hátul hajt, és középmotor, mint a V6 :)

JaxTeller 2014.01.04. 22:03:55

@Agr3ssor: hallod gratulálok hozzá, bejövős ez a kocsi nagyon.
Egyébként igen, én is szívesen megnézek bármilyen típusú szép gyári állapotú autót. Nekem az szívem igen csak egy gyári Calibrához húzna, remélem mire oda jutok, hogy megvalósítsam lesznek még olyan autók.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 22:04:02

@Bambano: Egyszer voltam egy ilyen Renault Series by ... már nem tudom mi volt a neve a rendezvénynek, kint a Hungaroringen, vagy 15 éve.Lehetett is ilyen Clio 2.0, Clio 3.0 gépekkel menni, csak rohadt hamar elfogytak az időpontok.. :-( Maradt az 1.6-os Mözsan...de legalább jártam a Hungaroring aszfaltcsíkján.Sima, hétköznapi, kétfülű embernek az is valami... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 22:06:27

@misinator: Egy fiatal Bea az nem utolsó dolog...Mondjuk 8 évesen még eléggé törvénytelen a használata, de mondjuk 20-22 évesen már klassz lehet... :D :D

JaxTeller 2014.01.04. 22:09:51

@misinator: szoktalak látni Miskolcon a forgalomban :) ha jól emlékszem, volt az Albea a heti merítésben is, a króm csíkok miatt ragadt meg bennem a kocsi, amúgy sem gyakori, de így még egyedibb :)

JaxTeller 2014.01.04. 22:13:58

@JaxTeller: na mármint írni se tudok, szóval ha jól emlékszem volt a heti merítésben is? mintha ott olvastam volna róla, úgy rémlik

20agh 2014.01.04. 22:14:11

@Elmés téveszmés: De akkor már, ha hobby, akkor miért nem mondjuk egy tetszőlegesen választott 25-30 éves kocsit állítasz vissza gyári állapotba, nah, azt meg is nézik, de most őszintén, mi nézni való van egy kívülről lepukkant tizenéves egyterűn? Tehát itt jön be a MIÉRT? Ez kb olyan, mint mondjuk bélyeget gyűjteni, de csak az olcsókat, és nem az egész sort. Értelme kb. semmi.Nekem is van egy ilyen általad emlegetett hobby autó, egy 2002-es smart, állapota tűlzás nélkül szalon, megvettem 600-ért, bele tettem 1 millát csak a csinosításba. Csak ez nem ugyan az a kategória. Igen, jó lemenni a garázsba, és "dolgozni" rajta, mert nincs lent net, és nincs telefon, mint ha egy modellen dolgoznék, csak ez nem 1:18-as. Ennyi.Másnak meg ez beteg, megértem. De öröm nézni mire egy 12 éves kocsi elérte a szalon állapotot, kárpit sorolhatnám. Viszont most ez mi? érted? jobban megnéznek egy 30 éves moszkvicsot, vagy trabantot.Ha már hobby

Agr3ssor 2014.01.04. 22:15:51

@JaxTeller: Gyári Claibra!!? Az egy szép álom!!
Sajnos a tulajok többnyire előbb raktak rá Lexus lámpát, minthogy rendesen kipofozzák őket! Én nem is láttam évek óta normális példányt!! Pedig de szép is az...
A dicséretet köszönöm az autó nevében!
Amúgy a rendezvény, amit te mondasz, az a World Series by Renault! Röviden WSR! 2007 óta minden éveben megrendezik! Szoktak kiállítani olyan kocsit, mint az enyém! Sok klasszikus Renault van ott... És patika állapotban!
Clio Williams, R19 Cabrio 1.8 16v, R21 Turbo Quadra! R5 GT, Alpine turbo... Vannak jófélék!
idén is lesz, szeptemberben! Érdemes kimenni!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.04. 22:20:47

@Agr3ssor: Mostanában is, vagy csak akkoriban? Mert azért ezek az autók manapság már kicsit öregecskedőnek ((c)Fletó apánk...) számítanak...

JaxTeller 2014.01.04. 22:23:35

@Agr3ssor: mobile.de-n szoktam nézegetni van fenn mindig 1-2 olyan példány amiben nincs még 30 ezer kilométer sem, 10 ezer EUR körül, szóval többszörösen álom ez nekem :)
Én szoktam látni egy szürkét Tiszaújvárosban, tényleg gyári még a felni is szép állapotban van. Néha meg is szoktam állni megnézni :)

misinator 2014.01.04. 22:25:31

@hofi601: Nincs is vita köztünk:-)

Egyrészt mert én is úgy írtam, hogy:
"... Ha új vagy max. pár éves TÉNYLEG leinformált autót veszel s azt tartod sokáig, akkor - JÓ ESÉLLYEL - kapsz évekre, évtizedre, akár tovább is egy problémamentesen, üzembiztosan működő közlekedési eszközt..."

Tehát jó eséllyel!
Van nekem is nem egy ismerősöm, akiknek szívtam a vérét az akkor már öreg Nagypolákból, hogy "kellett neked ilyen bonyolult autót venni!", amikor az újonnan vett autó az őrületbe kergette őket;/kiirthatatlan rezonancia utazósebességen az egyiknél, a másiknál vaduló elektronika, a harmadiknál kapituláló turbó, befecskendező dci-nél/ a márkakereskedések meg tettük rájuk nagy ívben...

A hozzászólásod többi része szerintem jórételemben "csak" árnyalja a hozzászólásom.

Én sem véletlenül vettem hitelért; még éppen nincs erőn felül.
/De a részletekbe a pénztárcámba turkálás elkerülése végett nem megyek bele, pedig ugye az ördög a részletekbe rejlik.:-) /

Én a jobban felszerelt kivitelről mondtam le, pedig az arányaiban sokkal jobban "megéri". Így nincs klíma, villanyablak, ABS, stb.

De van egy fizethető törlesztő részletem egy olyan autóra, amit első perctől én vezetek, szervizelek/szervizeltetek.

Ahány ház, annyi szo.ás...

Agr3ssor 2014.01.04. 22:25:53

@geegee: Persze, mostanában is!!

Agr3ssor 2014.01.04. 22:27:40

@JaxTeller: Én fél éve láttam szemből begurulni egy gyárias Calibra-t! Közeledett, megállt... Majd felhajtotta a tulaj a Lambo-ajtót, és kiszállt... Majd mikor mögé értem, kiszúrtam a kristály LED-lámpát is!!! :(

ger.mánia 2014.01.04. 22:30:16

@srank: Nem vagyok idömilliomos, amíg reggelizek vagy készulödök addig melegítem az autót(kertes ház). Nem vagyok chip+tuningbuzi sem, egy jó barátom adta nekem ingyen mert eladta az A6-osát a chip-et meg kivette, akkor meg miért ne?

misinator 2014.01.04. 22:32:45

@JaxTeller: Volt a heti merítésben?
Ha igen, akkor feszítek, mint a decis üveg:-)

"...a króm csíkok miatt ragadt meg bennem a kocsi, amúgy sem gyakori, de így még egyedibb :)..."

Hogy is mondta a tömeg kórusban a Bryan életében?
"Mindannyian egyéniségek vagyunk." :-)

Valld be, mivel jársz, s mely napszakban?
Ugyanis napközben meg folyamatosan járom a belvárost kórházi autókkal, így munkám során gyakran találkozom autósokkal:-)

misinator 2014.01.04. 22:35:09

@geegee: Hová lettek a csak írásjelekből álló hozzászólásaim?
Na meg Damon Hill ugye...

Szóval mosolyogtam!

JaxTeller 2014.01.04. 22:46:18

@misinator: akkor rosszul emlékszem, lehet csak úgy olvasgattam a népítéleteket :)
Leginkább a reggeli órákban 6:30 - 7:30 és az esti 18:30 - 19:30 közlekedem Miskolcon, amúgy nem ott lakom, hanem Ónodon és Zsolca felől járok be dolgozni. Egyébként egy pezsgőmetál/pezsgőbarna F Astram van.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.04. 22:48:39

@streetsta: Ja nekem is ez a blokk van a Voyageremben (illetve amerikai piacos Dodge Caravan) és bombabiztos. 12v és ebben az autóban csak kb 155-160le, de iszonyú szépen muzsikál és nagyon megbízható.

venturaea 2014.01.04. 22:51:39

@hofi601: nem rossz az csak ne akard gázosítani mert nem fog menni.

JaxTeller 2014.01.04. 22:51:51

@Agr3ssor: a kristály LED karácsonyfa égő lámpákat egyébként egyik autón sem értem. Mondjuk azt legalább még könnyű visszaalakítani :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.04. 23:01:34

@streetsta: Ja és nagyon jól tűri a gázosítást, 2 éve mióta bent van a gáz, egyet nem prüszkölt vagy bármit is ellenkezett volna.

hofi601 2014.01.04. 23:02:30

@venturaea: Olvasol a gondolataimban. :) Egyelőre csak gondolatkísérlet. Nem napi használósnak kellene egyébként, szóval lehet, hogy meg sem érné gázosítani.

hofi601 2014.01.04. 23:04:33

@venturaea: @akos696: Ti mindketten a V6-os Mitsubishire gondoltok? Mert van némi eltérés a véleményetek között. :)

verde66 2014.01.04. 23:06:51

@ger.mánia: Kivette a chipet? És chip nélkül adta el? Vagy a te autód chipjét raktátok be? Chipet cseréltetek, és közben énekeltétek a chip-chip chókát? Vagy szóltatok Chip Fhúznak, hogy kéne egy-két chip okosba? :)

misinator 2014.01.04. 23:08:13

@JaxTeller: Nna, átnéztem a heti merítéseket. Nincs benne.
Talán nem is baj, annak tudatában, hogy mindegy, hogy mit ír a júzer, úgyis kiosztják a fotelharcosok:-)
Nekem is van benne egy-két provokatív mondat más típusokra, de azok konkrét ismerősök autói, így azok direkt nekik szóltak:-)

A reggeli időpontok stimmelnek, hiszen kb. 6:20-kor indulok Felsőzsolcáról.
Tőled korábban megyek haza, ha csak nincs valami esti program.

Ha látsz, villants!
Pár perc alatt csak le fog esni a tantusz...:-)

Mindig csesztetnek az ismerőseim, hogy nem veszem észre őket, bezzeg ők láttak engem!

Hja kérem, nekik könnyű kiszúrni a típust /ritka/, a színt /még kettő van ilyen kék Miskolcon, abból az egyik a facelift előtti verzió/, s egyedül az enyém van "krómozva".

Ők meg jönnek az elterjedt, egyedi ismertető jelek nélküli autókkal...

Jó éjt!

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.04. 23:18:04

@hofi601: Igen, nekem ez a 6G72 kódú Mitsu 3.0 v6 blokk van az autómban gázosítva, bár a szívórész és a befecskendezés nem ugyan az, mint az echte Mitsu modelleken, és gyengébb is kb 20 le-vel.

Lökött kamionos 2014.01.04. 23:24:26

@Agr3ssor: Esetleg tudom ajánlani Calibra ügyben a willhaben.at-t. Olcsónak itt sem olcsók de legalább a képek szépek és lehet "álmodozni". :)

Seca81 2014.01.04. 23:28:14

@hofi601: Udv! Sigmad van? Vagy csak tervezed?
Nezd meg az avatarom...

hofi601 2014.01.04. 23:58:17

@Seca81: Egyelőre csak terv, és nem feltétlenül Sigma, csak találtam most egy kombit viccesen olcsón hirdetve, és azóta nem tudom kiverni a fejemből. Fura vonzalmat érzek a kretén (ritka, csúnya, öreg) autók felé, de gondolom ez ebben a körben nem meglepő. :)

Prérifarkasz 2014.01.04. 23:59:22

@misinator: Azért nemrég jelöltelek, hátha mégis bekerülsz... :)

nem kéne... 2014.01.05. 00:14:21

@Agr3ssor:

kicsivel több különbség volt ott, mint csak a furat.

Elmés téveszmés 2014.01.05. 00:15:17

@20agh:
Vki bélyeget gyűjt,vki bélyeget nyal...kinek mi tetszik..Ez a hobbi lényege,h tartalmas kikapcsolódást tud nyújtani,megvalósítod a gondolataid,álmaid..
Miért kellene vmit patikaállapotba hozni?
Miért lehetne csak ez cél,egy autóval kapcsolatban??Vkinek az is öröm(főleg,ha nem szakmabeli),hogy az alkatrészeket cseréli,felújjít,rendbentart..egy mindennapi használatra szánt autón.Nem nézik meg??Hát istenem...nem mkinek ez a célja..
Nekem is (relative)olasz tucatautóm van,csak néhány spojlerrel.Qrvára lexarom,mondhatni,h nem bámulnak meg.Sőt,kifejezetten szeretek olyan mellékutakon járni(itt szerencsére van pár)ahol nincs egy lélek sem.Élvezem a tájat,élvezem az autót.Otthon meg szerelgetem,élvezem a szerelgetést,élvezem a sört..és ez így nekem jó.Az autót használati eszköznek tartom,nem műtárgynak.Nem féltem,de nem is sajnálok tőle semmit.Nekem nem hiányzik egy 30-éves kocsi,h vadásszak alkatrészre,féltsem,óvjam a széltől.
Nekem ha kell,bedobok pár mázsa cementet,ha kell,akkor a családot viszem.Nekem a használati érték a fontos,és,h műszakilag rendben legyen...én ebben élem ki magam,a műtárgyaknak a vitrinben a helyük.Vitrinem meg nincs,mert nincs szükségem műtárgyakra.

nem kéne... 2014.01.05. 00:19:46

@BallyS16:

nem ennyire egyértelmű a dolog.
majd megírja.
most egyelőre úgy néz ki, nem folyik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.05. 00:27:00

@Agr3ssor: Ja télleg, WSR... majdnem jól emlékeztem... :D

Prérifarkasz 2014.01.05. 00:27:18

@misinator: Nagy igazságok vannak abban, amit írtál... De akárhogy is adom össze a 8 éve az autóra költött pénzt, sajnos sehogy sem jön ki belőle egy új középkategóriás ára (mínusz a 8 éves használt ára, hogy korrekt legyek), de még egy kiskategóriásé sem...:(
Persze értem én, hogy stressz meg gyomorfekély, de egy újnál már rég az idegosztályon pihennék, mivel a kockázat ott a legnagyobb, mert ha nem tudom fizetni a hitelt, akkor bebuktam az egészet... 15-20 évesnél meg, ha felmerül egy kiadási tétel és nincs szabad pénzeszköz, akkor max áll(na) az autó (ilyen még nem volt). Én sem vagyok nagyon eleresztve, ezért a szépséghibákra nem nagyon tudok költeni, de a műszaki (futómű, fék) problémákat haladéktalanul megoldom.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.05. 01:00:17

oké, oké, de szerencsétlen eladó valószínűleg nem ismert fel, vagy nem ismerte a mercis vergődésedet. azt hiszem a legtöbbünk tudja, miről beszélek. Tibor, neked egyáltalán nem kockázatos fostalicskákat venni, mert ha valamit cserélni kell, akkor fenyegetőzéssel még azt is bele lehet alkudni az árba.
Ne haragudjatok, de ez kijött belőlem, mert még mindig bennem él, és előítéletes vagyok azóta is a Tiborral szemben a mercis vásárlós írása óta. Töröljétek, bannoljatok, de ezt akkor is ide kellett írnom.
Mindegy is, légy boldog vele, csak hagyd békén a szerencsétlen eladókat, akik bevallottan szart árulnak, ne kérd rajtuk számon a fost, és ne érezd magad átverve az 1 havi fizud feléért pattintott kőszerszám miatt!
Üdvözletem

másik oldalon 2014.01.05. 01:01:09

@zeddez: Ne keverj össze már egy olyan autót amelyikből több százezer fut magyarországon olyannal mint amelyikből néhány ezer.
Ráadásul ebből a legfiatalabb is 1X éves.Persze lehet minden meg annak az ellenkezője is, de ha most azonnal kell, és általában igen, akkor sohasem annyi, mint amennyiért vett a haverom haverjának a haverja, és 25K-ért normális szerelő rá sem néz a motorodra, nemhogy kicseréli, főleg Pesten, ahol egy sima fékbetétcseréért is elkérnek 5K-t egy olcsó szervizben.
Hahaha motorcsere 25 ezerért :) Egy rendes szervizben ennyiért az időszakos szervíz munkadíja nem jön ki.
Egy motorcsere egy ilyen autón 6-8 óra. Ebből nem fog felfelé kijönni a motor. Bár ilyet még nem láttam, hasonló kisbuszoknál, lökhárító, homlokfal, hűtők, stb ki-be. Így kezdődik, vagy futómű a motorral együtt alulról kihúzható, de akkor sem 1-2 óra+ klímatöltés+fagyálló+ ezmegazt biztosan ki kell rajta cserélni, ha már szétszedték. Szóóval jó lesz az számla nélkül is annyiért amennyit fenn írtam, ha csak nem otthon bénáztok vele, igazi magyar módra.
Persze biztos meg lehet oldani másképp és okosba, de azt később az út mellett a lerohadt autót nézegetve, gumit rugdosva lehet nagyon megbánni ;)

másik oldalon 2014.01.05. 01:50:23

@Krisi:
Az autóm városban 10 litert fogyaszt (kisbusz 2 Tonna), ugyanez benzinesből 17 litert. Jó abban 3.7 literes motor van, de ha a fogyasztást nézzük akkor tökmindegy, ugyanoda visz el, kb ugyanolyan gyorsan, mivel ez nem versenyautó, hanem 7 személyes kisbusz.
Az azalatt megtett 500e Km alatt 30FT/km árral 15.000.000 FT-os spóroltam meg egy benzineshez képest. Akkor?
Mellesleg a tág környezetemben (kb 200 dízelautó) még senkinek nem volt gondja a common rail rendszerrel. A turbóval is csak átlag 4-500ekm-ként. Az enyém pedig automata, tehát kettőstömegű nincs benne.
Nem kell minden baromságot, rémhírt elhinni.

másik oldalon 2014.01.05. 02:04:01

@misinator: "Merthogy én még az életben nem hallottam olyat, hogy valaki kanyarstabilizátort cserélt volna újra!"
Akkor kapaszkodj meg, én cseréltem :)
Letört valami kis pöcök róla és zörgött. Ahhoz képest hogy mekkora a vas (7 személyes Mercedes kisbusz 2t) maga a vas csak 27 ezer Ft volt. Én is meglepődtem. Persze akkor már a silenteket is kellett igy volt munkadíjjal szakszervizben 60 ezer körül.

///M_Straight_six 2014.01.05. 02:27:45

@20agh: szerintem neked üldözési mániád van, ami pedig a mercit illeti, én a suzuki meg az audi kulcsot is ugyanúgy pörgetem, mert kóros mozgáskényszerem van, de nem feszítősen. Ha pedig valaki feszítősen pörgeti a kulcsot, az akkoris gáz ha a legújabb S500-asnak a kulcsa... szerintem...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.01.05. 02:32:56

@hofi601: Az enyém is gázos. Sok éve. Injektoros rendszer, és viszonhallásra. Bár, manapság már nem nagyon éri meg az átalakítás.

venturaea 2014.01.05. 03:24:10

@hofi601: akkor ne rám hallgass mert én csak a Pajeros haveroktól tudom, hogy a régi V6 nagyon nem szereti a gázosítást állítólag még benzinnel is szelepgondjai lesznek egy idő után. Én ezért is vettem 6G74-es Pajerot mert én is gázinjektort szereltem bele.

Agr3ssor 2014.01.05. 06:07:46

@nem kéne...:
Igaz, vezérműtengely is más volt pl! De nem véletlenül tudod csereberélni az F7P-F7R motorok között a cuccokat! Felépítését tekintve a két motor ugyanolyan!

Krisi 2014.01.05. 09:00:40

@Ikukám: valahogy sejtettem a "komment küldése" gomb megnyomása után, a gyengébbek kedvéért hozzá kellett volna tegyem, hogy nyilván nem a fuvarosokra gondolok, akik évi 500'000km-t tesznek meg.

úgyhogy akkor most hozzáteszem, hogy azokra gondoltam, akik évi párezer km-t mennek csak, de autóvásárlásnál csak azt az egy dolgot nézik, mennyit fog fogyaztani, más számítások elvégzésére pedig képtelenek. úgyhogy vesznek egy dízelt, mer az keveset eszik. na rájuk gondoltam. és ők sokan vannak, itt járnak közöttünk :)

Balthazor Hellman 2014.01.05. 09:30:09

Végigfutottam a kommenteket... valahogy úgy érzem, a hülyékből mindig akad utánpótlás...

Formaggio 2014.01.05. 10:58:18

@Balthazor Hellman: Nem csak a kommentelők között van utőánpótlás, a szerző sem (menhelyi) kutya.

Elmegy megvesz egy elhanyagolt állapotú autót és még az olajszintet sem ellenőrzi le mielőtt elhozza?

Ilyen "autós újságíró" irományát olvassuk, és kommenelünk rá annyian, hogy még végigolvasás nélkül is percekig kell az oldalt lefelé pörgetni, hogy a végére érjünk?

csongiaparaszt 2014.01.05. 11:35:42

@hofi601: 1.9 dízellel érdemes. Egyébként rövid tengelytáv, kerekek a sarkokban, ügyes futómű - érdemes rákeresni a TC-n a tesztekre, úgy emlékszem az első generációsról a TCTV-be is készült anyag.

Seca81 2014.01.05. 11:39:34

@hofi601: A hahu-n 350-ért neppertől? Arra még nyugodtan rászámolhatsz átírással még egyszer ennyit, ha tudsz alkudni talán olcsóbban is megúszod. Csak az átírás (gyors fejszámolással) több mint 100k.
Alkatrész nem igazán van, külföldről egy donor (ha tudod hova tenni) és kész.
Hasonló cipőben járok én is, az a szerencsém, hogy van a közelemben egy neves Mitsubishi-s szerelő, ha ő nincs, meg sem vettem volna...
Sok-sok idő, még több pénz és ennél is több türelem kell egy ilyen autóhoz, de tavasszal remélem összeáll a kép :)

másik oldalon 2014.01.05. 12:12:33

@Krisi: "gyhogy akkor most hozzáteszem, hogy azokra gondoltam, akik évi párezer km-t mennek csak, de autóvásárlásnál csak azt az egy dolgot nézik, mennyit fog fogyaztani, más számítások elvégzésére pedig képtelenek. úgyhogy vesznek egy dízelt, mer az keveset eszik. na rájuk gondoltam. és ők sokan vannak, itt járnak közöttünk :)"
Ugye Te sem gondoltad komolyam hogy évi párezertől tönkremegy az ami évi 50.000-től nem megy gallyra :)
Ez az érvelés elég gyenge lábakon áll. A dízelautó mindig jó, legfeljebb sok típusnál azért nem gazdaságos, ha keveset mennek vele, és drágán vették.
Nekem is van olyan haverom aki évente egyedűl 5.000 km-t megy VW Touran TDI-vel - persze hogy 7 személyes :)

Balthazor Hellman 2014.01.05. 13:07:32

@Formaggio:

Valójában a próbakörön villant fel az olajszint visszajelző lámpa, még nem volt megvéve az írás szerint. Ugyanakkor az olajszint nem bír olyan mennyiségű információval, mint gondoljuk. Hiába nézzük meg a nívópálcát egy idegen autóban. Olyan mint a km óra állása. Mutat valamit... befolyásolható...

Én amikor a Mazda 5-öst vettem, meg se néztem... Az olaj mennyisége a dpf regenerálások miatt növekszik, a porlasztó alátétek átégése miatt csökken... Semmit nem mondó információ az amit épp lát az ember...

Egy 5 éves elvileg garantált 104.000 km-es autóra is ráköltöttem eddig 300-350.000 huf-t csak alkatrészre, a munkát magam csináltam... erre még rájön a 120.000 km-es szerviz.

Jobban megbízom a 270.000 km-t futott Octaviámban, mint ebben a most már 6 éves autóban...
Az asszony újabbat,nagyobbat akart. Mondtam neki,hogy ez egy más anyagi dimenzió lesz, és csak most értette meg,hogy igazam volt...

Ennek ellenére: az elkövetkező kb 9 évben (a tervezett 10-ból eltelt egy) Az autó vételárával együtt kb 3,5-4M huf a tervezett költség, amiből eddig 3M huf elment... Még a kettőstömegű lendkerék, illetve majd abroncsok jelentenek nagyobb kiadást, ha minden jól megy. Eladáskor is visszajön majd valamennyi...

Egy ilyen új autó 6-7 millió huf, ami 10 évesen kb kétszeresét éri majd egy 15 évesnek... az 6-7 M huf-os kiadás a most tervezett 3,5-4 M-hez képest...

A cikk írója várhatóan az utóbbi feléből megy majd ezzel a Kocsival 4-5 évet...

Egy ilyen öregecske autót egyszerűbb megvenni, de költségesebb karbantartani. A motorolajfogyás, meg kb 100.000 huf-ból az ő számára orvosolható, a veszek egyet 50-ért tényleg butaság...

DeezL 2014.01.05. 13:15:47

@Dr Dee: brava 1.4esekkel volt is gond bőven,bár ami csak seléniát látott azokkal nem volt feltétlenül gond...Cromám volt 2db is első és második szériás ...@peta33: nekem van egy 2000es évj. olaszból hoztam 160ezer km volt benne tényleg!!! idáig jó.. 7 hónap alatt nagyon sok km-t kapott.. volt hogy heti 3 olaszországi út stb...

DeezL 2014.01.05. 13:25:50

@Agr3ssor: az R11es is nagyon kényelmes autóm volt

peta33 2014.01.05. 13:32:23

Valós Km-se 500-600 ezret futott 1.9 TD Scudokat ismerek,nagy gondok nélkül,csak a kopó cuccok,meg ami kötelező,azt cserélték!
Ja,,és a LÉNYEG 50-60 ezrenként Komplett vezérlés csere kötelező!!! Szíjszakadós sajna...
P.

peta33 2014.01.05. 13:40:57

FELKÉRÉS!!!
Van valakinek 99-es évi Peugeot 806 bal tolóajtó kilincse???
a Húzós jobbra-balra mozgós fajta,nem a kiemelős 98 előttiek,ami elöl volt,,mert annak más a zárszerkezete!
Elől a kiemelős maradt 98 után is,,de az oldalt tolóajtókon változtattak,a 806-nak,a Lancia Zetának is,az C.Evasiont,és a F.Ulysset nem tudom,hogy oldalt mi maradt.
Aki tud P.806 külső balos kilincset,kérem ide válaszoljon!!!
Előre is köszi..
P.

peta33 2014.01.05. 14:07:55

FELKÉRÉS!!!
Van valakinek 99-es évi Peugeot 806 bal külső tolóajtó kilincse???
a Húzós jobbra-balra mozgós fajta,nem a kiemelős 98 előttiek,ami elöl volt,,mert annak más a zárszerkezete!
Elől a kiemelős maradt 98 után is,,de az oldalt tolóajtókon változtattak,a 806-nak,a Lancia Zetának is,az C.Evasiont,és a F.Ulysset nem tudom,hogy oldalt mi maradt.
Aki tud P.806 külső balos kilincset,kérem ide válaszoljon!!!
Előre is köszi..
P.

BallyS16 2014.01.05. 14:19:55

@nem kéne...:
Persze, nem lehet biztos.
Annyi szent, hogy a 3 XU-mból kettőnél volt folyás és azoknál onnan jött. Persze 2 TU-nál is, de azoknál a hűtőfolyadék jött kifelé.
Azért nem gondoltam, hogy egy bejegyzés alapján gyorsan lekapják a HF-et :-)

Krisi 2014.01.05. 16:20:09

@Ikukám: a dízel autónak összesen 1 darab előnye van, hogy keveset fogyaszt. akármit mondasz, több előnye nincs.

amúgymeg ördögi kör, mert ha keveset mész vele akkor nem hozza be soha azt a különbséget, amivel drágább egy benzinesnél, ha meg sokat mész vele akkor valamelyik fincsi speckó feljebb sokak által említett alkatrésze összefossa magát.

Balthazor Hellman 2014.01.05. 18:02:32

@Krisi: Egy előnye azért van - bár ezt nem mindenki értékeli, igényli - amikor rálépsz a gázra, akkor jelentkezik...

Krisi 2014.01.05. 18:18:58

@Balthazor Hellman: a kijövő koromfelhőre gondolsz? :)

vagy arra, hogy már alacsony fordulaton megjön a nyomaték? ez így van, de aztán hamar el is fogy. ha megnézel egy ugyanolyan erős benzinest az ugyanúgy megindul, de cserébe nem is fogy el a kraft 3000-es fordulatnál, hanem kitart 7-8ezerig.

szóval továbbra is csak az a vitathatatlan előnye a dízelnek, hogy kevesebbet eszik, de ezt nem is vitattam

misinator 2014.01.05. 18:39:47

@Ikukám: Akkor már Te vagy a második itt ezen a fórumon aki megtette:-)
Ha vennék HASZNÁLT autót, s cserélni kéne lengéscsillapítót, egyéb futóműelemeket, akkor már istenbizony kicserélném én is a stabilizátort!

misinator 2014.01.05. 18:55:25

@Prérifarkasz: Hát középkategóriás nem is :-)

De ez csak amiatt van szerintem, hogy az autók ára szinte négyzetesen nő a !tudásával":-(

De mi is a középkategória!?

Amikor a madarasteszkóban parkolok, hiába állok távolabb, hogy ne érezzen senki késztetést arra, hogy rábassza az ajtaját az enyémre, valami rejtélyes késztetés miatt mindig melléáll az Albea mellé valaki.

Na kérem, a G Astra szinte kétharmada nagyságérzetben az Albeának kívülről, belülről pedig igencsak szűkebb /próbáltam már.../
Insignia belülről!? Dettó.
stb. stb.
Vagy zajszint? A 1.6-os benzines Jetta, Altea autópályán bőven hangosabb az enyémtől.

De rövidre fogva: Az autók nőnek, fejlődnek finomodnak generációról generációra, a mai kisautók bőven tudják azt futáskultúrában, zajszintben, felszereltségben amire akárcsak 10 éve is vágytunk- akárcsak egy kategóriában is feljebb /Nyilván nem hasonlítom össze az Albeát egy felső kategóriással/

Ha vágyaink találkoznak az életszerűséggel /minek 200 lóerő, amikor lassan hússzal gyorsabban sem mersz menni a megengedettnél?, biztos fogsz használni minden kütyüt?/, akkor azért az olló nem olyan nagyra nyílik - összességében.
De hozzászólásod teljesen jogos és korrekt, ezen nem fogunk összeveszni:-)

Balthazor Hellman 2014.01.05. 19:26:12

@Krisi: Örülök, hogy humoros srác vagy :)

Sokáig úgy gondoltam hogy a 8 szelepes Octaviám jól megy, A teljesítmény/tömeg aránya (fajlagos teljesítmény)kb a Mazdáéval egyenlő csak a forgatónyomatéka a két és félszerese... 64,9 kW/t kontra 65,6
Majdnem 4000 ig jól húz. Valójában 2000-től terhelem gyorsításkor, az alatt nem.

Az Octavia 9-10 liter gázzalment, a Mazda 6,5-8,5 liter gázolajjal 100 km-n

A Mazda javára az 5 csillagos törésteszt és az 1,6 tonna tömeg írható.

peta33 2014.01.05. 21:56:37

FELKÉRÉS!!!
Van valakinek 99-es évi Peugeot 806 bal külső tolóajtó kilincse???
a Húzós jobbra-balra mozgós fajta,nem a kiemelős 98 előttiek,ami elöl volt,,mert annak más a zárszerkezete!
Elől a kiemelős maradt 98 után is,,de az oldalt tolóajtókon változtattak,a 806-nak,a Lancia Zetának is,az C.Evasiont,és a F.Ulysset nem tudom,hogy oldalt mi maradt.
Aki tud P.806 külső balos kilincset,kérem ide válaszoljon!!!
Előre is köszi..
P.

Krisi 2014.01.05. 22:32:54

@Balthazor Hellman: ez így van, a dízel az alacsony fordulaton leadott nyomaték miatt erősebbnek érződik, és ha ügyesen váltogatsz akkor elhiteti veled, hogy jobban megy, mint egy hasonló teljesítményű benzines. (nyilván pontosan ugyanolyan teljesítményű benzines nincs mint dízel, mert nyomatékban mindig lesz különbség valamelyik javára)

nekem is mondták már 1.6 TDI-ből, hogy az mennyivel jobban megy, mint a szívó 1.8-as DOHC benzinesem. aztán egyszer beült mellém, és hármasban kihúzattam a gépet 7000-ig.
azóta nem mondja :)
(más kérdés, hogy az egyik 6 litert fogyaszt, a másik meg 9-et)

hofi601 2014.01.05. 23:25:11

@Seca81: Nem szeretném szétoffolni a posztot, dobj már rám egy levelet, ha időd engedi: @gmail.com a címem, a nickem mindenhol ez. Köszi!

Lord_Leslie 2014.01.06. 00:58:46

Agressor:
8.6 alatt van százon a 16v, 7,8 a Williams, ha jól emlékszem.
Semmivel nem szélesebb a kasztnija a sima 16v-hez képest csak az _első_ futóműve.
És nem mondanám egyedinek a kárpitját sem.. más a wilié, más a ph1 16v-é, más a ph2-é.. de semmi extra limitált dolog benne :)

És hát, na.. életérzés.. tudja' Hot hatch :)

Seca81 2014.01.06. 13:56:38

@hofi601: Irtam mailt, rlem jol ertelmeztem a cimed...

hofi601 2014.01.06. 14:59:24

@Seca81: Igen, köszi, csak most dolgozni is próbálok még. :)
süti beállítások módosítása