A Panda elment, ezzel teljes lett a káosz...

  2010. október 31. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat daihatsu

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Annyi érdekes autó van a világon - az élet pedig túl rövid ahhoz, hogy leragadjunk egynél." - ismeretlen kínai filozófus gondolata a XIII. sz. közepéről.

Nem, nem a Mercikről lesz szó, nem is a motorjaimról. A Panda most a sztár, ezennel utoljára talán. Öreg kicsi Fiatom egy ideje már tényleg csak érzelemből lézengett a családban. Régebben kitaláltam, hogy két, korosodó Mercedes mellé kell egy szervizkocsi is, ezért maradt nálunk, amikor megvettem Erát. Nem is volt baj. S éppen e filozófia mentén tavaly novemberben le is vizsgáztattam, hogy működjön, ha kell.

Simán letagadhatott volna három évet

Végül ez jó húzásnak bizonyult, mert szinte rögtön utána SOS be kellett vetnünk a kicsikét, amikor a Merci motorjába véletlenül váltóolajat tettem Karesznál, és emiatt két nappal később, a mínusz ezer fokban alig bírta átforgatni az önindító, beröffenteni meg végképp nem tudta. A Kati autója akkor épp a Karesznál volt valami szerelésen, ezért járt ő az én kocsimmal, tehát Pandával mentettem őt is, a Mercit is a budakalászi önkormányzat parkolójából, ahol együttesen elakadtak. Halálos szükség volt Pandácskára hirtelen.

Lelkesen segített, egyem a kis szívét. És ne feledjük, egy sok százezer kilométert futott, filléres tucatautónak szánt, 28. évébe lépő pici kocsiról van szó, amit mindenki lesajnál, hogy milyen pocsék, meg hogy két év után elpusztult mind. Hát ez nem. Pedig egy autóval kevés rosszabbat lehet tenni, mint hogy kint parkoltatjuk, és havonta, másfél havonta mozgunk vele. Hosszabb állás után mindig borzalmasan nehéz volt beindítani, de ha már ment, mindig, mindene működött, duda, ablaktörlő, fék, lámpa, ajtózár – ahogy kell.

De azért nagyon fáradt volt már. Elkezdett repedni az oldalán a kitt. Amikor a tanítónőtől vettem Szentesen, már akkor is láttam, hogy van rajta matéria vastagon, de nem volt drága, szemet hunytam a dolog felett, mert akartam a dupla vászontetőt. A motor sosem volt a topon, mindig kajálta az olajat, aztán amikor egy nyáron át elég sokat zúztam vele pályán, elment kicsit az olajnyomás is. Alapjáraton elkezdett pislákolni a lámpa, ajvé, ajvé. Belement egy doboz Finis (amennyit maximum szabad lenne beletenni egy ekkora motorba). Aztán meg még egy. Valamit javult, nem sokat.

Panda az áruhordó szerepben

Nem hittem, hogy érdemes felújítani ezt a motort, csak ezért követtem el ilyen szörnyűséget. De kérem, ha szeretik az autójukat, önök soha nem tegyenek hasonló módon. Viszont annyi ilyen, 127-esből, Marbellából, Cinquecentóból, Ibizából, Pandából, Unóból származó 899-903 köbcentis blokk van bontókban, hogy nem éri meg a vesződséget. Megy, amíg megy, ha kikönyököl, akkor legalább megtudtam, mennyit bír az elpusztíthatatlan, nyomórudas, öreg Fiat-blokk.

Sose tudtam meg. Használtam úgy, abban az állapotban, füstölve, olajnyomástalanul, finisezve. Volt velünk Villányban 2008-ban, új autókat követve a kanyargós utakon szilveszterkor, tavaly télen is eléggé be lett fogva, közben is szállított ezt-azt, pláne, amikor Erát, a kombi Mercit elkezdtem gatyába rázni, és sokat volt szétdöntve a Karesznál.

Aztán tavasszal felújították az utcánkat, el kellett parkolnom a szomszéd háztömbhöz. Egy hetet állt ott. Amíg dekkolt, számkivetetten, jól megnyomták a hátulját. Addig hibátlan volt. Természetesen betétlap-, névjegy- és húszezres bankóköteg-hegyek vártak a szélvédő alatt, rúzsnyomos bocsánatkérő levelek kíséretében. Ebből a levél igaz. Egy csomó falevél, az…

Kösz a betétlapot, haver! Máskor pisáld is le...

Káromkodtam, mert Ciri kommentelőnk minden utálkozása ellenére – ugye Ciri? - szívemből szerettem Pandácskát, aki mindig hűen elvitt mindenhova, és az általános zörgős, támolygó futóműves pocséksága ellenére irgalmatlan élmény volt vezetni. Egy vidám, jópofa, morgós, fürge autó a tervezetlenül őszinte minimál-olasz korszakból. Nem a minőséget kell benne keresni, hanem a lazaságot, mert abból volt neki bőven.

De a Merciken mostanában sajnos mind kevesebb piszkálnivaló akad, ha igen, akkor is általában egy nap alatt szerelhetők, tehát sosem maradunk két autó nélkül (micsoda burzsujság - persze az egész csomag, Pandástól, 190-esestől, 300TD-stől, több évnyi szerelésestől nincs meg egy fél új Swift ára - minden relatív).

Pandácska hát porosodott a ház előtt, néha becsületből letakarítottam, megjárattam, amikor például Bálint fiam iskolájának, a zuglói Herman Ottónak volt egy gigantikus előadássorozata a Stefánia Palotában (ő is fellépett), ővele mentünk. A gyerekek imádták, mint mindig. De igazából, ha a tükörbe néztem, ki kellett mondanom, hogy feleslegessé vált, csak az érzelmi kötél tartotta a Czobor utcában.

A gyerekek mindig sikoltoztak az örömtől, amikor kinyitottuk a tetőit

Ebbe a „törököt fogtam, de nem ereszt” helyzetbe érkezett egyik olvasónktól egy e-mail. Látta az apró, veterán Subaruval az oroszokon át Budapestig elautózott magyar emberről, Imréről szóló cikket, érezte talán a lelkesedést a sorok között, ezért mellbevágó propozícióval élt. Felajánlaná nekünk ajándékba Daihatsu Hi-Jet furgonját, közel veteránkorú (de nem veteránvizsgaképes) az autó, négyüléses, neki csak áll egy garázsban, amit mindjárt lebontanak, s nem szeretné, ha látná elpusztulni az utcán. Nem is túl rossz állapotú a gép.

Az olvasók talán nem tudják, hogy Zirig Árpád kollégámmal különböző intenzitású hullámokban, de újra meg újra elővesszük ezeket a kis japán görcs-buszokat, sőt, a Winkler is bele szokott ilyenkor folyni a dologba, mert a Subaru Liberóhoz neki is volt köze egy cikk erejéig, és iszonyúan bírta. Ez a Hi-Jet történelmileg nekem a Liberónál is érdekesebb, annál még régebbi, még nagyonabbul japánabbul kreténebb. Ráadásul pont akkori – ha jól emlékszem, 1982-es - amikor épp kint éltem, tehát ezeket gyerekkoromban az utcán láttam közlekedni nap, mint nap. Őrjöngő bírhatnék lett úrrá rajtam, mindenféle józan indokokat elővettem a Katinak, hogy például úgyis akartam már csőrös Transitot, meg Transporter T3-ast (akkor vettem a Pandát), a furgon téma tehát itt lóg a levegőben egyfolytában. Azt persze elhallgattam, hogy azokba befér egy motorkerékpár – ami az egyik fő feladat lett volna – egy ilyen zsebbuszba meg csak a Norbi kis műanyag motorja.

A Daihatsu, ami nem lett, mert ő egy hulla már. Hihetetlen

Ez vágy volt, szebben mondva, tiszta, önzetlen szerelem. Meg nettó hiénaság, ami egy újságírónak végképp ciki. Fel kellett volna ajánlani az olvasóknak, tudom, egy rücskös, sárgapettyes, bűzlő szemét vagyok. De nem bírtam ki, megéreztem a vér szagát, rámozdultam.

Mentek a levelek Árpád (a Daihatsu-tulaj) és köztem ide-oda. Az autó Tokajban van, kivonták a forgalomból négy éve, hűtője Wartburgé, féltengelye Skodáé, a belsejét áthúzták az eredetihez hasonló műbőrrel, a tükrök Zsukról származnak, de a tartójuk ebonit, a tetőantenna egy BX-ről jött, a motor csipegeti az olajat és füstöl, ki lett lakatolva 2002-ben, akkor fényezték. Eredetileg bulijárműnek szánta, aztán lett belőle pár évig munkásautó, de nem lakták le nagyon, nem is kezdett rozsdásodni az utólagos kerékjárati betétek miatt, viszont a képeknél azért most kicsit rosszabb. 5 jó gumi rajta, három Good Year, két koreai, szuper finom a rugózás, hatliteres a fogyasztás, különben ügyesen működött utoljára, amikor használta. És az enyém, ha trélert érkezem.

Elkezdtük göngyölíteni a papírokat. Törzskönyv? Az nincs. Forgalmi van. Nem baj, kértem Daihatsus Árpádot, hogy tudakolja meg a helyi okmányirodában, hogy mi lett vele, volt-e egyáltalán ilyen a kocsihoz, csak nem vette át, vagy akkor még nem készült hozzá. Ő 2001-2002 táján íratta át, akkortájt lett kötelező az eredetiségvizsgálat, talán ez még épp előtte történt. Már szerveztem is a trélert meg a helyet az autónak. Ahogy kinéztem az utcára, Pandácska piros foltjának a helyén felrémlett egy alig nagyobb, drappos-sárga doboz. Bizony, mennie kell a Fityónak, ütött az óra, ilyen egy új szerelem, vak, mindent elsöpör. Meg persze kellett a Panda ára is, hogy legyen miből lebonyolítani a tranzakciót.

A Pandát 100-ért vettem jó két és fél éve, költöttem rá talán egy húszast (új kipufogó valami 11 ezerért, egy fűtéscsap, karbifelújító szett lett még, másra nem emlékszem), használtam egy csomót. Most már füstöl a motorja, világít az olajnyomás-lámpa alapjáraton, hátul meghorpasztották, az egyik kerék kidurrant egy éve, az laposan bent hever a motor mellett ál-pótkeréknek, a vizsgán szóltak, hogy alul elkezdett rohadni, a következőn már nem megy át, amúgy is reped már rajta mindenfelé a kitt. Elhasználtam kicsit, ő volt az utolsó a gépparkban, akire költöttem. Van még rajta másfél év műszaki, legyen őőőő…, legyen akkor őőőő…, hát akkor legyen, mondjuk, hatvanezer. Nem akartam nyerészkedni, csak egy kis pénz kellett, meg nem lett volna jó lelkileg, ha útban van. És a szomszédok is elég furcsán néznek már néha, amikor benépesítjük az utcát autókkal. Vigyék, vigyék, gyorsan. És persze kizárólag átírással.

Kép, eladáshoz

Hát, elég villámsebesen beindultak a dolgok. Még be se csuktam a használtautós ablakot a gépen (konkrétan így történt), amikor megcsörrent a telefon – „ha megy az autó, akkor jövök érte Szolnokról 40 ezerért, most…” Este kilenckor, szombaton mindez.

Ember, hol élsz, Tesco-szatyorban, mínusz tíz másodperce adtam fel a hirdetést, és máris egy húszas alkut akarsz, látatlanban? Ohó, ebből nem eszel. Ötven alatt senkié nem lesz. Aztán csörögni kezdtek a telefonok. Meg még csörögtek. Aztán még csörögtek. Itt mindenki megőrült? Arra azért nem készültem, hogy egész Magyarország öreg Fiat Pandát akar majd venni …

Persze meredek ajánlatok hangzottak el. Ilyen harmincezrek. Meg további negyvenek. Meg ötven is, de csak ha odaviszem a halált böfögő ordas ördög háta mögé, ahová már út sem vezet. Meg olyan cserék, amiket inkább meg se hallgattam, nem akartam rosszakat álmodni. Egyébként amúgy sem kellett nekem másik autó helyette, tudtam már, mi lesz a következő. A Daihatsu, ő ott lakott addigra a szívemben, igazából már nem is tudtam pontosan, hogy nem áll-e már az utcán, annyira beleéltem magamat. Aztán telefonált Csipi.

Megnézné, komoly a vételi szándék, mikor lehet jönni, vasárnap jó-e. Jó hát, átjött az ismerőssel. Avantime-mal érkeztek, magyarázom, ilyen van az egyik kollégámnak is, Karottának, tudja ő, olvas Totalcart, rövidre zártuk gyorsan a dolgot. Pandácska az első kontakthibáját produkálta, amióta nálam van, a bal fényszóró nem működött. Még jó, hogy emiatt kinyitottam az elejét, mert észrevettem, hogy ömlik a benzin is. Tíriri-ríriri-ríííí - szolalt meg a MÁV-szignál, én meg égtem, mint a nagy, birodalmi épület. A francba, a benzincső, a múltkor még jó volt, amikor szereltem a karbit… Nota bene: az a múltkor másfél éve volt, azóta egy betűvel odébb ugrottak a rendszámok. Így megy az idő.

Csipi itt már sokat változatatott

Újat vágtam, felszereltem, szabadkoztam, égett a pofám, mint már mondtam. De nem hirdettem drágán, leírtam, hogy pocsék a motor, az autó is inkább olyan fél szemmel nézősen mutat valahogy, két vevőt erőszakkal beszéltem le a megtekintésről, mert az asszonykának akarták. Kerek perec megmondtam nekik – nem nőnek való ez, mert emlékeztem, hogy az én, műszakilag messze nem antitalentum, mérnök, gépszerető feleségem is mennyire megküzdött vele, amikor használta néha.

Kicsit benzintől illatozva, de kiváló hangulatban elmentünk egy próbaútra. Csipi jó kézzel nyúlt az autóhoz, együttműködtek, kialakult a párbeszéd, bár kicsit még bátortalanul húzatta. Rettenet zörgéssel felébresztettük a zuglói környéket, megbeszéltük a haldokló jobb első lengéscsillapítót, felmagasztaltam a minden fokozatában tökéletesen szinkronizáló váltót (ilyen tényleg nincs ennyi idős olasz autóban, csak ha generálozták), a ruhánk a benzin után már az égett olaj szagát is átvette. Gépészkedtünk, vagy mifene, nem?

Télire kell neki a Fiat, van egy 850-es Volvója, nem akarja elpusztítani, az fullextrás, kár lenne érte, ezzel itt kihúzza tavaszig, aztán majd körbelakatolja - így.

Már azért kicsit rosszabbul nézett ki, mint amikor vettem

Micsoda?!?! Megmenti? Máris barátok lettünk, nem gondoltam volna, hogy akár szándék szintjén felmerül bármelyik eladótól egy ilyen elborult ötlet. Abban reménykedtem, hogy legalább a nagyon eredeti, ős-Panda belső átkerül valami újabb verzióba, de hogy valaki kompletten foglalkozni akarna ezzel az autóval… Hihetetlen.

Belül egészen szép volt

Két nappal később megkötöttük az üzletet, öt darab tízes, kétszer öt ujj, egy Fiat Panda-forgalmi, némi papír és tinta közreműködésével. Addigra már a pokolra kívántam a vevőket, megőrjítettek a telefonjaikkal. Még azon az utolsó délutánon is vagy négyen hívtak, amíg a szerződést írtuk. Végül kinyomtam a telefont. Tessék, most hívjatok, ha tudtok.

Amikor Csipi elhagyta a fedélzetet, azonmód le is vettem a hirdetést, de előtte egy pillanatra szűkítettem egy gyors keresést Pandákra. Vizsgás százezer alatt nem volt épp. Vászontetős, de romos volt százötvenért. Első szériás, vario-üléses, legaranyosabb verzió egy sem, azaz csak egy roncs, papírok nélkül egy negyvenesért. Aha. Felment az ára. Felment az ára?! Micsoda?! A Pandának? Ezt azért még rágtam egy darabig.

Hívtam Árpádot, a daihatsust. Akadályok elhárultak, meglettek-e a papírok. Khm, khm, hallatszott a krákogás a vonal végéről, baj van. Elfelejtette már, de a Hi-Jetet nagyon kivonták a forgalomból. Oké, ezt eddig is tudtam, mi az a nagyon? NAGYON-NAGYON kivonták, írásos nyilatkozattal, hogy elbontják. Ha nem értem, akkor pontosabban mondja: ilyen vázszámmal többé nem futhat Magyarországon autó. Kész, vége, hatszázegynéhány kilónyi, aranyos, kedves, praktikus, kis fogyasztású, jól használható acél a szuper törpefurgon, meg némi műbőr, üveg, műanyag és vas, ami nem autó már, csak annak látszik. És már Pandám sincs.

Zokogtam. Futottam egy gyors kört a neten, találtam egy kicsivel fiatalabb Hi-Jetet porrá rohadva, szétlakatolva, szétlakva, lehányva, megtiporva, az igazi, magyar tanyaállapotban. Ebbe már vak tyúkok se költöznének be, jézus, hogy lehet idáig elhasználni valamit... Hatvanezer, rég lejárt a vizsgája. Felejtő. Egy álom szétfoszlott, kész, nem lesz zsebbuszom.

Hogy meneküljek a feneketlen bánatból, a kapott rettenetes mennyiségű pénzzel a zsebemben új terveket szőttem. Például előjött a B variáns, az ütni-vágni való, befecskendezős, kabantartásmentes, esetleg a téli hónapokban is a városba bemehető, modern korrózióvédelmű, filléres verdáé. Konkrétan régi kedvencem, az I-es Punto. Sokat teszteltem régen, nagyon szerettem, olcsó is, szép is, vezetni is jó, még van benne egy csöpp gépszerűség a sok műanyag mögött. A Fiat nagy szarban volt, amikor kihozta, bizonyítani akart, ezért ezek sokkal kevésbé elromlósak, mint gondolnák. Alap, 55S kivitelben, szervo, minden nélkül, mert minél kevesebbet tud, annál kevesebb minden döglik be rajta.

Pörögtek a két-háromszázezres Puntók az egerem alatt, de őrjöngő vágy nem támadt fel láttukra. Hol a Panda (persze nyitott tetővel), hol a Daihatsu (bukdácsolva a budapesti kátyúk hullámain) tűnt fel lelki szemeim előtt. Nem, mégsem szeretnék Puntót, legyen az mind a másé, például Tamásé. Aki végül Micrát vett, de remélem, azt ő írja meg egyszer.

Közben Csipi küldözgetni kezdte az sms-eket.

Jól megvolt Bazeggel is

- „Átírás kész: 59 000 volt, tokkal-vonóval. Legalábbis vicces ”

Látod-látod Csipi, ha nem alkudtad volna le azt a tízezret, legalább nem fájna, hogy a névreírás többe került, mint az autó… Aztán:

- „Heti Panda-mérleg: gyújtáskapcsoló belső csere (az újfajta 126p-é jó bele), plusz belső szellőzők javítása egy használt motorbelső segítségével (igen, leszedtem a Duct Tape-et…).”

Meg még:

- „A motor most Castrol Long Mileage 15W 40-et kap, és amellett, hogy egyre kevesebbet eszik belőle, már van alapjáraton is olajnyomás.”

És még, ez egy bő hete jött:

- „Panda-mérleg: megszakító, gyújtótrafó, 4 gyertya. Motor testkábele megtakarítva, plusz testkábel kialakítva (mert eddig elfogyasztott két gyújtáskapcsoló elektronikát is). Az olajfogyasztás 2000 kilométer mérlegében olyan 3 liter, de a felújítás még mindig vár egy picit.”

Nahát, nekem kétszer ennyit evett. De hogy Csipi mennyit képes tökölni ezzel a kocsival – jó gazda, ilyen kellett volna Pandácskának rég.

Vissza az én projektemhez - ha nem lesz Punto, akkor jöjjön egy Cinquecento Soleil, tudják, a hosszú vászontetős… Az talán… Nade Cinquecento Soleil nincs ám eladó ebben az országban. Egy volt, de az is csak azért, mert a tulaj valamit félreértett, és Soleilnek hitte a pléhtetős "tizenkettő egy tucat" autóját. A Soleilre pedig csak az a fél tucat újságíró és Fiat Magyarország-munkatárs emlékszik, aki annak idején megkapta a tesztautót. Á, nem nézek én semmit, van egy jó kombi Mercim, minek nekem ugrálni, a Ponton úgyis nemsokára meteor-becsapódásnyi lyukat üt a kasszánkban. Minden fillérre szükség lesz. Gondoltam én, de azért éreztem, hogy a kézifékre mocorogni kezd az agyam.

Aztán elég sokat esett az eső, nekem meg motort kellett tesztelnem, ezért minden nap legalább az egyik utat esőruhában tettem meg, vagy a szerkesztőségbe, vagy onnan el. És igazából nem is volt olyan szörnyű. Viszont óriási dugó volt mindig, ami autóval a menetidőmet tipikusan 12-ről 35 percre növeli egy irányban. Motorral mintha semmi nem történt volna, hazaértem hamar, boldogan, feldobódva, menetrend szerint. Lehet, hogy ez a megoldás? A motor, amit amúgy is szeretek?

Hirtelen előtört belőlem, hogy mennyire utálom, amikor vége a szezonnak, és be kell ülnöm a guruló dobozba, szottyadnom kell a gyűlöletes dugóban, és megy el az életem, úgy, hogy semmi értelmeset nem csinálok. Hogy mennyire felhúzom magam, amikor a beállt sor mellett az audismercisbéemvés barom végigelőz mindenkit a buszsávban, meg hogy a suzukis mama kikanyarodik elém féktávon belül, majd elfelejti, hol a gázpedál, és tehetetlenül nézem, hogy az üres helyre előtte ömlenet a mellettem levő két sávból, ahova viszont engem sehogy nem akarnak beengedni. Budapesten autózni, pláne, ha dugó van, és ingerültek az emberek - élet-halál harc. Vagy duplájára nő a menetidőd, választhatsz.

Az autó önmagát öli meg. Öli? Öl-TE. Múlt idő

Utálom, utálom, utálom a városi autózást, az a tárgy, amit a legjobban szerettem, megölte önmagát, elpusztította a saját értelmét. Már nem a közlekedést megkönnyítő, gyors, kényelmes eszköz, hanem egy szűk börtön, amibe az ember saját szántából bezárja magát órákra naponta, csak azért, hogy zsinórban pocsék rádióműsorokat (hiszen már Ezeröcsi sincs) hallgasson, és szennyezze a környezetet. És akkor nem beszéltem még a parkolóhely-keresésről.

Bizony, parkolóhely. Egy szerkesztőségen belüli átszerveződés következtében ugyanis lemondtam a parkolókártyámat, márpedig reggel és délelőtt között a Flórián tér környékén üres lyukat találni lehetetlen. Nem ragozom – minden városi autós ismeri a vég nélküli kerengés rémes rituáléját, amikor egy-egy szabad helyért folyó küzdelemben kulturált, öltönyös emberek napi rendszerességgel, késsel vágják át egymás torkát. A parkolókártyátlanná válástól kezdve tehát csak motorral jártam, amin viszont egyre hidegebb lett. De már körvonalazódott a megoldás.

Szuper lesz, meglátják. Sokat fognak kuncogni rajtam, a hülyén. Majd a jövő héten megírom azt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr902405300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.10.31. 21:06:57

az utsó kép viszont indiában készült :) megismerem a riksákat és a fehér 1.4-es marutikat :)

ripaCSikós 2010.10.31. 21:09:30

@Rocko-:
nem ede azt nem fogja fel, hogy a bmw szarra való motorokat gyárt, folyton olajat taknyoló hajtáslánccal, elbaszott kardánművel, és gyenge vázzal. McGregorék alatt is berepedt mindkettő váza már a ruszkiknál, valszeg egy Africa Twin jobban bírta volna a kiképzést.
De majd Kunio san megmuttaja hol lakik a japánok Úristene.
Kami wa, tenno no shukufuku o!

Waxolo 2010.10.31. 21:09:32

Zsolti a béka!
Hát mit venne?
Gólyalábat!

Csikós Zsolt 2010.10.31. 21:12:06

@KuKori:

Állólámpa sokáig nem indult, nem értettem, mi van, köhintés nem jött. Aztán szenvedtem a Csabi elektromos szerelő barátommal, kapott új izzítógyertyákat, előtte még rendberaktam az izzítógomb vezetékelését (a lakatos Csabi elkötött egy kapcsot, de mire rájöttem, csomó egyforma rózsaszín-fehér meg kék-fehér vezeték), de akkor se, aztán átjött a Karesz, meg a Sipos, ráment pár óra, kecskebőrt néztünk, meg gázolajszivattyút cseréltünk, semmi, végül rántásra indult.

Aztán utánahúztam 7 db AWAB-bilincsnek az üzemanyag-vezetékben, ami mind laza volt. Lakatos Csabi ugyanis szépen, meleggel visszamasszírozta a csöveket újszerű állapotba, azok megpuhultak, visszavastagodtak, majd egy év állás után zömültek annyit, hogy utánuk kellett húzni. Utána belefogtam a Yamahába, aztán a Motomba, meg az ősz amúgy sem a szabadidő-tobzódásról híres az autós újságíróknál, ezért csak mostanában látok neki.

Ki kell parkolnom, a másik oldal kárpitjait feltennem, pár öv hiányzik, elkezdett szivárogni a főfékhenger, bele kell tennem a spéci diffiolajat hátra, hátha megszűnik a búgás (nem kellett volna újrahézagolni a használt diffit), aztán mehet OT-re.

ripaCSikós 2010.10.31. 21:19:42

@KuKori:
Szegény twingonak cska az a baja hogy olyan testbe dugták ezek a hülye debil formatervezők amilyenbe. Képtelen lennék megbarátkozni vele, és nem is lehet semmivel normálautószerűvé tenni.
Inkább egy utolsó szériás Clio I, ugyanazzal az 1.2 motorral.
Amúgy meg egy Punto teleextrázva jobban megéri, abban egyetértek csikóssal hogy azt az autót lehet szeretni, és kurva eltalált formaterv.

ripaCSikós 2010.10.31. 21:21:41

@Ronin_:
lassan mondom h megértsd:
ba-rom vagy! Az már akkor egy vicc volt, mikor az elsőt összehányták a buzi csehákok. Rá is baszott mindegyik népnyúzó, kinyírta a saját elmebaja.

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.10.31. 21:27:42

@a márk: Thanx - egyébként én is szomorúan nézem, hogy a nyolcvanas évek kackaautói milyen mértékben hullanak ki az autóállományból ,mert annyira nem idősek, hogy OT-re legyen érdemes gyúrni velük, annyira meg nem fiatalok, hogy felvegyék a versenyt a mai cseppdizájnos autókkal. A kocka unok szinte teljesen eltűntek már az uno turbo kivételével. Pandából még sok van, mert sokáig is gyártották és igénytelen/strapabíró kiképzése miatt.. sokan igáslónak használják amig teljesen szét nem rohad - tisztelet a kivételnek.

Egy A112-est is újítgatok és meg lehet nézni az autobianchi.hu-n, hogy azokból milyen sok regisztrált autó van fent, mig az Y10-ből csupán kettő az enyémmel együtt és az indexen pár hónapja indított Y10 topicba sem talált oda még egyetlen tulaj sem. Pedig a kockadizájnnak megvannak az előnyei is. Pl - a helykínálat. 192centisen egy fábiába alig tudom magam belegyömöszölni, amig pl az Y10-ben "szinte távcsővel kell nézni" a műszerfalat és nem verem bele a lábam.

Ráadásul nincs az a klausztofóbiás érzésem, mint pl egy 607-es peugeotban. hogy annyira rám hajlik az oldalüveg, hogy hiába van hely középen két karra is elegendő méretű kartámasz, mégis szinte akkorának érzem a teret, mint egy 206-osban.

Rocko- 2010.10.31. 21:33:18

@anyád a szúnyogok: "Meg úgy azóta szaródik az Audi mióta elvitte a gyártást németországból."
mert ha külföldön van a gyártás, akkor már nem is kell a gyárra jellemző követelményrendszer, mi?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.31. 21:40:08

@anyád a szúnyogok: Te Ubul vagy ugye? :D

Nem tudom én már követni se a Tiéd, se Ede névváltoztatásait :D

Na, szóval ez nekem egy tetszetős kis Twingo:
img5.imagebanana.com/img/8lm8x9fb/and04g.jpg
img5.imagebanana.com/img/oey8af8b/and02g.jpg
(bár hátul az a betyúkhálózott diffúzor szerűség nem kéne oda)

ripaCSikós 2010.10.31. 21:41:20

@Rocko-:
nem öregem, akkor már az történhet meg ami pl ebben a kócerájban is történt, aztán ha érdekel eljössz aztán húzod az igát te is kicsit h megtapasztald. tehetséges ifjú mérnökök fillérbaszása a műsor.
Az olajteknő pl legközelebb már háztartási sztaniolból lesz préselve mert úgy óccsóbb. A különbözetet meg mehet zsebbe.
illetve sose volt normális autó az Audi, max akkor mikor még ékegyszerű kompakt családi kocsikat gyártott, kb a 80 B2-ig bezárólag.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.31. 22:07:44

@KuKori:
Jól néz ki a twingo.

Biztos, hogy Csikós is ilyet akar.

Vagy nem ez volt a kérdés?

Mindenesetre egyre kíváncsibb vagyok, mi lesz a panda helyett.

ripaCSikós 2010.10.31. 22:07:52

@KuKori:
Sajna erre hi teszel akárilyen felniket, meg tüktör, meg akkora szárnyat mint egy 747-es fékezőlapátjai, akkor is egy szar bamba kis gyösz marad, azzal a hülye lámpájával, meg bárgyú vigyorra húzódó légbeömlőjével.
Képtelen vagyok a formatervébe belenyugodni, ha valakit meglátnék ilyennel kajtatni, azt a hülyét már nem tudnám komolyan venni. Abba még bele tudnék nyugodni hogy egy francia minimál bevásárlókocsi, mert a Clio is az lényegében, de abból legalább volt a Williams, meg autószerűbben hat, de ez fertelem.

Am ha érdekel sokáig hezitáltam egy 1.2 Clión, '94-es hófehér panorámatetős 5 ajtós gép volt gyári horoggal, meg egy csomó extrával, asszem centrál meg villany mindenféle is, de a józan ész eltántorított, mikor látom h női tulaj, meg szürreálisan kevés km, meg a meglepetések amit a franciák hajlamosak beletervezni, pl a sehol nem kapható kopó szarok (szilentek pl agyrém, nincs csak gyári vagyonokért) minden szerelő már messziről kurvaanyáz ha ilyet lát, és kb olyan fosul is csinálja meg, és az hogy akkor még ccm-re ment a KGFB és szó se volt ról a h lesz kW alapú az 1.2 motorra ment volna annyi mint egy 1.5-re.
Am ma már nem vennék semmilyen benzinest se, max valamilyen extra igénytelen röhej fogyasztású olaszt 1.1 liter környékén, vagy örök favorit 1 literes japánok.
De ilyeneket jellemzően full fapad kis szarokba tettek amik nem teljesértékű autók, szóval ha beesik egy tisztességes 2-2.5 dízel japcsi akkor az lesz. Sok máshoz hasonlóan nem jutna eszembe szürreális lóvéket elbaszni hogy egy normális gép helyett legyen 2-3 vén szar, aztán a kis gyöszt használom futkozni, a batárt meg családdal rohangálni.
Faszt, legyen emberi méretű, takarékos, kiforrott konstrukció, mechanikailag túlméretezve, az elvárható járulékos szervekkel. Fapad mégegyszer nem kell. De ezek általában japán gépbe amúgy is benne vannak, ha kijött egy újdonság kapásból beletették.

Virago_1000 2010.10.31. 22:11:33

Csikos Zsolt: "Már nem a közlekedést megkönnyítő, gyors, kényelmes eszköz, hanem egy szűk börtön, amibe az ember saját szántából bezárja magát órákra naponta, csak azért, hogy zsinórban pocsék rádióműsorokat (hiszen már Ezeröcsi sincs) hallgasson, és szennyezze a környezetet. És akkor nem beszéltem még a parkolóhely-keresésről."

Hasznalod nap mint nap a motort, elsz a lehetoseggel. Azt elobb talaltak ki mint az autot. Te vagy az utolso, akinek ezt kell irnom.

Rocko- 2010.10.31. 22:18:35

@anyád a szúnyogok: "ékegyszerű kompakt családi kocsikat gyártott, kb a 80 B2-ig bezárólag."
látom értesz hozzá. :)

HA5NX-1 2010.10.31. 22:20:38

"egy 1982-es Fiat Panda váltja le az Alfa Romeo 75 2.0 Nordot"

Lehet, hogy ez a mondat lesz "visszacsinálva"? Legalább egy olasz kell a garázsba, vagy legalább mellé :-)))

HA5NX-1 2010.10.31. 22:23:55

@HA5NX-1:
Igaz, még mindíg ott az "Autóbicikli", hogy a francba felejtettem el... Megyek inkább aludni... :-)

De egy Alfa kellene... Mindenben ellentéte a Merciknek... Jóban és rosszban :-)

ripaCSikós 2010.10.31. 22:24:42

@Rocko-:
A szutyok 80-ra egy kompaktnál véletlen se mondanék többet, nyomorgó kategória az még bőven.
De az meg nem az én bajom h az eszed a rakat lóvéval se jött meg, nyugodtan költheted audira eztán is, amekkora barom vagy meg is érdemled amit kapsz. tele az ország az ilyen rongyrázi balfaszokkal.
Am el lehet menni kulizni a karikás cirkuszba a sváboknak.

HA5NX-1 2010.10.31. 22:39:09

@Csikós Zsolt:
Hűha! Megremegett a kezem, ma már nem találgatok többet...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.31. 22:40:20

@Csikós Zsolt:
Szerintem megveszed (vagy már megvetted) az arany Ritmót.

yenoee 2010.10.31. 22:49:27

@Csumpi Hálidéj: Uhh, deakkor az első szériás lehetne - egy körlámpa egy körkilincs.
Hogy az mekkora egy beteg forma már :)))
(Csakhát milyen kohószökevényeket rángattak befele abból, amikor már lehetett, tejóég.)

nagy__mate 2010.10.31. 22:52:36

Alfa Giulietta vagy Fiat 131 ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.31. 23:16:46

@anyád a szúnyogok: Nos igen, a formáját szokni kell elsőre egy Twingonak, de könnyű vele együtt élni később :)

A Clioból -amennyiben Clio 1.-ről van szó- a Williams valóban zúzda kis gép volt, bár szerintem a Pug 205 GTi kicsivel jobban sikerült. Persze bármelyiket is tűrhető állapotban beszerezni kevés esély van itthon, vagy aranyrudakért mérik, ha nincs letaposva, mint a huszárcsizma.

De nekem nagy kedvencem (lenne) egy Clio V6, annyira agyament konstrukció :D Ugyan a Clio 172 Cup-nál nem tud annyival többet, mint amennyivel nagyobb a motor és többe került annak idején (a V6 tömege az ugyanilyen motorral szerelt Lagunánál 80 kilogrammal több! Amilyen nekem is volt, de kár volt eladni...), de van egy óriási előnye: hátsókerekes, középmotorral és nagyon beteg :D

Ha reálisan gondolkoznék, a 172 Cup is elég lenne a maga 6,7 másodperces gyorsulásával (V6/1: 6,2 V6/2: 5,9), mert nagyon gyors az is, csak hát rossz helyen hajt :)

Angoloknál mindkettőre van megfizethető kínálat, de a biztosítása egy vagyon lenne nekem...

Csikós Zsolt 2010.10.31. 23:30:15

@yenoee:

Az az Arany Ritmo (így, nagybetűvel), amiről Csumpi beszél, olyan volt, naná.

csiky944 2010.10.31. 23:52:33

@anyád a szúnyogok: clióhoz nincs alkatrész?
kopócuccokból tán ahhoz van a legjobb alkatrészellátás renyók közül
szerelők részéről meg azér megy a kurvaanyázás mer nem értenek hozzá

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.01. 00:06:41

@csiky944: Mondjuk a szerelős dolgot aláírom, a Twingo és két Laguna után. Nem arról van szó hogy nem értenek hozzá, hanem NEM ÉRTIK a működését dolgoknak benne, pedig sok remek jó ötlet található bennük. Az egyik szerelő például az önfeszítős ékszíjjal nem birkózott meg 20 perc alatt, nem jött rá, hogyan és egyáltalán mit kéne lazítani...

Mikor visszaértem alkatrészesdiből, megmutattam neki, hogy ide ráteszed a csillagkulcsot, lenyomod, amíg nem koppan és leveszed két ujjal az ékszíjat... Nem kell itt lazítani, meg pajszer, meg semmi.

De vannak még ilyen triviális példák.

A Renault-ok olyanok, hogy meg kell érteni, miért van úgy, ahogy látod és rájössz, hogy pofon egyszerű így, vagy miért jobb, mint a "hagyományos" módon.

w a s d 2010.11.01. 00:33:14

@anyád a szúnyogok: Twingo? Rózsaszínben kellene, macis Ronal felnivel, valami pöckölt motorral, fékkel, futóművel.
Az úgy lenne beteg igazán.:D

w a s d 2010.11.01. 00:36:41

@nagy__mate: Vagy Alfasud? Az formára nagyon ott van.

Rocko- 2010.11.01. 00:48:55

@KuKori: hehe, ezt pont csikynek nem kell magyarázni. :)

Ejoy 2010.11.01. 07:10:19

Nem egyszerű eladni az ilyen öreg kocsit, nem szívesen teszi az ember. Ha tehettem volna én sem adom el a Renault 4-et, de nem fért el itthon:(. Teljesen üzemképesen, napi használatból, de lejárt műszakival szét rozsdálva meghirdettem 15ezerért(!) és jött a majom, az "adok 10 ezret, és jól jársz" dumával. Végül elment, elvileg legalább részeiben életben van...

Ronin_ 2010.11.01. 07:34:47

@anyád a szúnyogok:
Kultúráért elfelejtettél sorba állni.
Én sem köcsögöztelek le, még ha az is vagy.

ripaCSikós 2010.11.01. 07:46:51

@KuKori:
Csodálkozol ezen még épp ebben a szemétkupacban, ahol egy szaros zsiguli fölött képes pár seggfej bambán nézni, hogy hol a gond?
Mindegyik franciában van egy rakat ötletes megoldás, ezért lehet őket szeretni, (persze másnak nem jut eszébe alkalmazni, mert minek is olyat, mikor az úgy logkusabb),ráadásul nem spórolnak az extrákkal se, egy Citroent bármikor bevállanék, ha itthon kapásból vágná mindegyik fazon a hidrós felfüggesztést. De épp ezért józan észnek ellentmond h franciát vegyél akármilyen rendkívüliek is, mert itt hülye mindegyik kókányjani mindenhez, ha akad aki mégse az 2 évre előre le van foglalva, vagy szürreális pénzért melózik.
A renaultokba amúgy is pofátlan árért van megkérdőjelezhető minőségű cuccok, ahhoz képest hogy akár egy szimpla megane-ról van szó, ami véletlen se több egy szimpla igavonó baromnál, 2000 környékén a törököknél összehányt darabokat 2,9 milkáért dobálták a nép után, van is belőle rengeteg. Ebben a felállásban az elfogadható az lenne hogy fiat áron dobálja a sok bizbaszt bele amik ráadásul gyakran cserések.

zöldi 2010.11.01. 08:06:17

Najólvan, én hétfőn kiülök a szerkesztőség elé, aztán legalább megtudom, mi a titokzatos új jármű :D

Rocko- 2010.11.01. 08:41:14

@zöldi: azért sokat ne várj, munkaszüneti nap van. ;)

DeezL 2010.11.01. 09:22:20

@nagy__mate:
attól függ mire kell:D?
nekem 131esem volt Gulietta csak tervben volt:D

Ádán 2010.11.01. 09:40:12

@vadász2: Én is néztem, hogy az a rendszáma, hogy CSÁ.

Mi lehet a jövő heti cikkben? Most, hogy rendes olajjal van olajnyomás, Csikós visszaveszi 200-ért? ;-)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 09:52:18

ez off lesz ide, csak..

Az is érdekes, hogy amikor bármi húszéves kisautó előkerül férfiemberek beszélgetéseinél, rögtön előugrik a Clio1 Williams, meg a Swift GTI, meg a Peugeot205GTI, meg ezek. Amikből összesen volt pár száz az országban, 15 évvel ezelőtt. Mintha jelentene az bármi pluszt egy csühös régi fos szívódízel francia megítélésénél, hogy anno a gyáriak csináltak belőle háromszoros áron utcai versenyautót is..

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.11.01. 09:53:16

@Csikós Zsolt: Lancia Delta. Integrale.
ha nyertem, viszel egy kört :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.01. 10:19:04

@KuKori: hát ha érdekelne engem az ilyesmi kategória akkor biztos hogy 300 ezerért ezt venném mint egy ' es golf kabriót.Azért ebből nem sok van,és ahogy látom elég igányes mert a hátsó ablat is lemegy+ nincs kosárfül.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.01. 10:31:10

@Gyurma73:

Nekem is tetszik.

Simán el tudnám képzelni nyárra szaladgálni.

w a s d 2010.11.01. 10:40:05

@KuKori: Á, csak a medve, mert az állat.:D

@anyád a szúnyogok: "2000 környékén a törököknél összehányt darabokat 2,9 milkáért dobálták a nép után"

És most is 3,3- 3,4millió, amikor a német meg japán darabok közül az olcsóbbak 4nél kezdődnek...

Lord heckman 2010.11.01. 11:21:11

na kíváncsian várom a folytatást! érzem én, hogy BKV lesz ebből :-)))

Advocatus Diaboli 2010.11.01. 12:05:47

Ki-ki azt csinál a pénzével, amit akar, és végül is ez az egész veteránozás egy mánia, ami mellőzi a realitásokat, de ennek ellenére én ha Csikós helyében lennék, ezt a Panda eladásából származó pénzt nem újabb öreg vas megvételére fordítanám, hanem inkább a Ponton felújításába, rendbetételébe feccölném, annak legalább valami látszatja lenne. Ha jól sejtem, az még el fog nyelni némi pénzt.

VadSzelíd (törölt) 2010.11.01. 12:23:21

Csikós Zsolt én arra a háromkerekű robogóra tippelnék, aminek elöl dupla kereke van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.01. 12:28:19

@VadSzelíd:

A Panda árából?

Fűcsomó legyek, ha nem az Arany Ritmót veszi/vette meg!

yenoee 2010.11.01. 12:44:42

@Csikós Zsolt: Hm, a nagybetűk sokat (többet) sejtetnek...
Egy ilyenért én is felettébb tudnék rajongani!
www.performance-car-guide.co.uk/images/L-Fiat-Strada-105-TC-2.jpg

yeti 2010.11.01. 12:50:19

@Csumpi Hálidéj: Kicsit le vagyok maradva.Mi az az Arany Ritmo?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.01. 12:55:10

@yeti:

belsoseg.blog.hu/2008/06/13/megvettem_lehet_lekopni

Azért is szeretem Csikós cikkeit, mert mindig van benne valami link korábbi és/vagy érdekes cikkekre.

Vagy olyanra, amit régen olvastam, de jó újra átfutni.
Pl. a fiat 127-es cikk.

Na ez lehet még.
Csikós leakaszt valahonnan egy 127 sportot vagy marad a ritmo.
Erre tippelek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.01. 12:57:26

Itt a 127-es cikk:

totalcar.hu/magazin/szerelem/fiat127/

Nekem volt. Amikor ment, imádtam, de soha annyit autó alatt még nem feküdtem.

w a s d 2010.11.01. 13:02:39

@Csumpi Hálidéj: Nem tudom, más hogy van vele, de azt én sajnálnám utcán tartott, napi használatú autónak befogni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.01. 13:06:43

@F/:

Bennem is felmerült, hogy szerintem nem lenne szíve szétrohasztani a latyakban.
Tavaly is hosszú telünk volt, tavaszra semmi nem maradna belőle.

yeti 2010.11.01. 13:38:43

@nagy__mate: @Csumpi Hálidéj: Kösz a segítséget így már emlékszem.A régi cikkek újraolvasása jó időtöltés.A 127-esről a cikk pedig személyes kedvencem,Zsolt egyik legerősebb írása.Azóta ki akarok próbálni egy ilyen kocsit mióta elolvastam ezt a cikket.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.01. 13:54:19

Fiat 127 vagy 128 lesz, meglátjátok.

VadSzelíd (törölt) 2010.11.01. 13:56:57

Vagy egy háromkerekű Honda Gyro.

yeti 2010.11.01. 14:17:17

Vagy az a piros Autobianchi A112 Abarth aminek a hirdetését tegnap vették le a használtautóról.

Figyejjémmá 2010.11.01. 14:19:10

Szerintem meg vett egy régóta beígért 500-as fiatot Katinak. :) vagy rásóztak valami villanyautót. :D

Myko 2010.11.01. 14:28:41

@AndrejTheHunter: IIIIIIIIIiijjj ,de szép lett. Most mutattam Apámnak, tudod beszéltük vmelyik indexes fórumon (asszem a youngtimer olasz autóson) ,hogy ezt akartuk mi is megvenni csak annyi lett volna a tréler mint a kocsi ára. Apám így ismeretlenül is üdvözletét küldi,h nagyon szép lett és grat hozzá!!!

Dennis01 2010.11.01. 14:30:09

@Csumpi Hálidéj: Csak otthon volt ritka az Ascona Cabrio, itt Vauxhall Cavalier neven arultak oket. Mikor a zold Minimet arultam, valaki ajanlott is egy sport verziot cserebe, de a penz jobban kellett. :)

Megmondom en, mit vett:
totalcar.hu/tesztek/alfa146ts/
Megvette a haverja Alfajat.. :D

Figyejjémmá 2010.11.01. 14:35:22

@Dennis01: Vagy forgalomba helyezte a gyerkőcöknek vett gokartot. :D

Dennis01 2010.11.01. 14:36:48

@Dennis01: Vagy egy Minit, de jo lenne mastol olvasni, miket szop vele.. :D

Myko 2010.11.01. 16:04:18

@anyád a szúnyogok:
Olajteknő....hajjja,de jó is. 2009 tavaszán diákmelósként ott dolgoztam az Ajudiban...de jó volt...vmit elcsesztek a gyártósoron és telenyomták tömítőanyaggal már az olajteknő peremét,ami ráfekszik a blokkra. De jó is volt spaknival vakargatni róla a trutymót hogy vissza mehessen a gyártásba tisztábban :D :D

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.11.01. 16:46:01

@yeti: Tudomásom szerint azt nem ő vette meg, hanem valaki más :-)

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2010.11.01. 16:48:12

@Myko: Igen - emléxem természetesen, az olasz youngtimer/veterán topicban futottunk össze. Remélem, hogy egyszer még ti is belefuttok egy ilyen projektbe ;-)!!

yeti 2010.11.01. 17:14:25

@AndrejTheHunter: Sajnos én csak álmodhattam róla,de gratulálok valaki másnak aki megvette.A képek alapján nem volt rossz,és nem volt fenn csak néhány napig.

ZYLO 2010.11.01. 18:08:55

Én már lemondtam arról, hogy megértsem ezt a fokú jármű-fluktuációt. Most épp a Panda volt felesleges, útban volt, állt benne a pénz, menjen, OK. De miért is kell rögtön valami másik tragacs? Hogy felesleges legyen, útban legyen, álljon benne a pénz?
Javaslok egy korai Pandát, dupla vászontetővel, az klassz.
Amúgy nincs bajom a régi autókkal, sőt. Csak nem értem.

127_sud 2010.11.01. 18:57:13

@Csikós Zsolt: Aranyos a nagybetűvel írt Arany Ritmo...
Most már én is kezdek kíváncsi lenni mit vettél vagy veszel. Remélem valami olasz vas a kiválasztott és hátsókerekes.

dennisthemenace 2010.11.01. 22:17:30

@anyád a szúnyogok: Az a rohej, hogy egy fasza, massziv kozuti hid volt ott (fabol), csak a haboruban leegett.. 65 ev kellett hozza hogy potoljak..DD
Azt hittem, Szigetben nincsenek mar; valaki azt mondta, lebontottak a feszkeiket ott a regi Kekszgyar mellett.
Valamikor szerettem Szigetet, csendes, nyugis hely volt.

dennisthemenace 2010.11.01. 22:18:45

@Csikós Zsolt: Ha Ritmot mersz venni, kinyirlak.. Anno 0-ezerert adtam el az enyemet es mar ezerszer magbantam..

kkn 2010.11.01. 23:17:07

Pedig lenne egy jóval egyszerűbb megoldás Csikós számára, lényegében le is írta, csak nem jött rá ő sem.
"A parkolókártyátlanná válástól kezdve tehát csak motorral jártam, amin viszont egyre hidegebb lett."
Persze, járatlan vagyok az ilyesmiben, 50-ből kijön egy használható téli, meleg motorosruha? vagy nem, és ezt nála ki tudná jobban?

a márk 2010.11.01. 23:17:22

@AndrejTheHunter: anyukámnak egy Ypsilonja van, faternak Alfa164 nekem meg 2105. csak jángtájmerben utazunk az a tuti...

McK (törölt) 2010.11.02. 00:39:52

Azért az nagyon szép,hogy le van írva,hogy eladja Zsolti a Pandát,mert nem kell,majd el sem megy,már van utódja.
127-RE TIPPELEK.

Garp 2010.11.02. 00:58:43

@dennisthemenace: OFF Vasárnap megyek egy '78-as W116 350 SE-ért Leek-be. Barátom lőtte 800 euroért íbéjjen - a dög! - , a motor melegen lumpy, remélem Holyheadig kibírja.:) A srácnak lejárt mindene, kivéve a jogsija, így nem tud hajó jegyet venni, ezért én kaptam a feladatot. Reggel landolok Manchesterben, oda jön értem a fazon - elvileg. Gondoljatok majd rám! Már előre vigyorgok.... :) ON

Gpetee 2010.11.02. 02:19:42

"meg hogy a suzukis mama kikanyarodik elém féktávon belül, majd elfelejti, hol a gázpedál"
Hát még én, hogy utálom ugyanezt mikor a mercis kanyarodik ki elém és utána még ki is szál és magyarázni kezd azért mert vibrál a lámpám.....
Üdvözöl a szürke/fekete régi Hondás (lelkes olvasód), a 18.ker Derkovits Gyula útról.......

Dennis01 2010.11.02. 19:26:05

@Garp: Te mazlista, micsoda ut all elotted.. :D Sok sikert!

Jo lenne egy Ritmo, mindig is tetszettek..

Dennis01 2010.11.02. 19:34:54

Amugy nem tudna valaki elkanyarodni Zuglo fele, hogy megkuksolja az uj jovevenyt? :D

dennisthemenace 2010.11.02. 20:51:30

@Garp: Onnet mar leugorhatsz hozzank is..)))

dennisthemenace 2010.11.02. 20:58:24

@Dennis01: Ja.: Amikor nekem volt egy, szep, barna velur belsovel, mindig osszemaszatoltad a hulye cumiddal...LOL

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.02. 20:59:53

@Dennis01: Majd ha a fater megtanít a rozsdaporból működő autót csinálni, akkor gondolkozz el egyen :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.02. 21:05:07

@Garp: Mi a fene, lehetséges ez, ami a leírásban áll? 37 ezer mérföld?! Azon a kevés képen nem látszik, hogy vannak-e tenyérnyi lukak, de csodák mindig is voltak. 2 literes 140 lovas is volt ebből? Jóféle lehet, ha megy.

Nekem ezek mindig is tetszettek, de már 8 évesen porrá rohadtak, szóval én már nem tudtam egy épkézláb példányt sem felhajtani 10 éve.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.02. 21:18:26

@KuKori: Kár, hogy már a facelift modell, nekem az első generációs jobban tetszik, annak van karaktere:

www.rsiauto.fr/images/FIAT/Ritmo-125-TC-Abarth/Ritmo-125-TC-Abarth-1.jpg

Garp 2010.11.02. 22:48:21

@KuKori: hát, én azon a motorháztetőn látni véltem elég erőteljes rozsdafoltokat. De lehet csak pixeles a monitorom...:). December 5-én vehető át olaszba'. Szép út lenne fel írbe, pláne mondjuk komppal a franciáktól. Az Ír Tenger kissé viharos szokott lenni azidőtájt :D.

@dennisthemenace: köszi, de asszem ezt a tepsi többet eszik annál, hogy ilyen "elugrás"-ra akár csak gondolhatnék. De egy kis fogyasztású Minivel szép vasárnapi túra lehetne Leeks... (Félek én attól, h úgy volt hirdetve: a motor melegen lumpy. Lehet nincs kompresszió, vagy dadognak a szelepek, rossz a gyújtás aztán 8-10mpg-vel jár a zóttó. :S)

Garp 2010.11.02. 22:49:37

@Dennis01: azért a 3 órás kompot ne irigyeld. Ki fogom okádni a jövő hetet is :S.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.02. 23:53:10

@Garp: Dehogy fogod, heveredj le még indulás előtt és kész, ennyi a titka :)

A haverod is jó arc, egy ilyen bizonytalanul induló-menő autóért küld el :D Te is olyan leszel, mint a Bende, vagy a Csikós, önként veszed fel a szopóálarcot :D

Garp 2010.11.03. 08:48:26

@KuKori: ha ilyen szél marad, mint most este volt, garantált, hogy 6-7 méteres hullámok lesznek minimum. És a swift ferryre van jegyem, azaz a kis trimaránra. Na ne tudd meg, mit művel az, kb mint egy szappanosdoboz :D.

Haveromnak más így is sokkal jövök, szóval csak rinyálok itten mint ama bizonyos tantuszos örömlány. Meg aztán ő fizet mindent, én csak a sofőt vagyok :DD.

Garp 2010.11.03. 23:35:32

ON Na ilyet még nem pipáltam. Hülyék ezek az írek/angolok: gallery.garp.hu/index.php?cmd=image&sfpg=OTkgVmVneWVzLypocHIucG5nKjg3ODk5NGQxYjEyMjE2ZjZlODAxNjU5NTUyZDgwMTFk

Azért az Irish Ferries elég nagy cég ahhoz,h ez blama legyen. Írtam nekik egy udvariasat, talán lesz válasz. OFF

Dennis01 2010.11.04. 13:43:43

@dennisthemenace: Legalabb a rendes cimet potyogd be fater! :D
mini-bitz.com/

Dennis01 2010.11.05. 09:33:20

@KuKori: Ilyeneket szoktam beletolni a folyoba. :DD
Olyan Minik jonnek be hozzank, hihetetlen. Van egy egytulajos, 20000-et futott peldany, hihetetlen allapotban..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.05. 14:39:14

@Dennis01: Vannak fanatikusok, no meg kínálat is belőle angoloknál, meg ne felejtsük el, mennyi ideig gyártották :) Már csak statisztikailag is kell lennie pár ezer makulátlan példánynak a szigeten :)

ripaCSikós 2010.11.05. 18:09:21

De nekem is annyi a jó emlkékem erről a környékről h amíg a Tanácsi uszoda működött kb 1991 körül mivel a kekszgyár tőszomszédságában volt mikor lejártam úszni 5 utcányira lehetett érezni a vanília illatot mikor indult a délelőttös műszak, aztán ahogy váltották egymást úgy ment át kókuszba majd kakaóba az illatfelhő.
Aztán ilyet utoljára kb 6 éve éreztem, azóta leállt a gyártás, fehérvárra cuccolták át ezek a mocskos csigazabálók, mostanra meg gyakorlatilag totál megállt minden.
Azóta nem veszek semmit amire kamugyőri logó van ráírva. Helyette zabálom a lengyel teszkós kekszet, Lidlis német eperlekvárral, éljen a birodalmi német Lebensraum

ripaCSikós 2010.11.05. 18:15:05

@dennisthemenace:
Jah ez a malterkeveréses sztori mikor odatelefonált az asszony h leállt a kazán ez mi volt?
Eszedbe jutott még kőmívesnek is beállni miután egész odáig menekültél innen?
süti beállítások módosítása