Pandabűz száműzve

  2008. október 12. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Profin elláttam ugyan kicsiny Pandám sebeit a kipufogóleszakadás után, de az átmeneti megoldás csak arra volt jó, hogy én egyedül, esetleg mellettem még valakivel közlekedni tudjak az autóval. Erre akkor jöttem rá, amikor a gyermekeimmel elmentünk valami hétvégi rendezvényre. Ők végig nem panaszkodtak, örültek a nyitott tetőnek, meg hogy nem a 190-es Mercivel megyünk, ami alapvetően egy modern, hatékony, lélektelen, zárt doboz. Persze annak is van tolóteteje, de nekik nem jut a lukból, csak nekünk.

Szóval ültek szegények a cúgos bűzben, nem is tudták, hogy nekik most mennyire rossz, este viszont otthon feltűnt nekem, hogy a gyerekszobának olyan szaga van, mint egy márkatiszta wartburgos taxidrosztnak 1986-ban. Szaglásztam itt, szaglásztam ott, végül a gyerekekre vetettem az orromat. Hát ezek büdösek! Az én, tiszta, rózsaszín babáimból gomolygott a fáradtolaj-felhő.

Lementem a Pandához, beültem hátra. Egy órával az érkezés után is fullasztó volt benne a levegő. Nem is engedtem ide többet a lurkókat. Elöl épp csak érezni lehetett valami gyanúsat, de a gyerekekre vigyázni kell. És persze azonnali kipufogócserére van szükség.

Mivel a Pandát egy, maximum két évre vettem, azzal a felkiáltással, hogy utána majd meglátom, átmegy-e a vizsgán, megunom-e, eladom-e, avagy utoléri minden autók végzete, a bontó, ezért csinosítgatni nem akarom, csak a műszaki biztonságra és a kényelemre vagyok hajlandó áldozni. Ám a kipufogó lényegében mindkettőről szól.

Nem egészen tizenháromezer forintból meglett az új rendszer, ráadásul az első fajta Pandára való, ami elég ritka. A későbbinek más a hátsó futóműve, nem is így vezették a kipufogót. És ennyiért megkaptam az összes bilincset, tartót, izébizét hozzá. Kiadás? Nem.

Nem tudom, mondtam-e már eleget, de a Panda zseniális autóka. Kívülről pont semekkora, bent akkora benne a hely, mint a mostani Renault Lagunában, ennek az első szériának pedig nyolcféle pozícióban lehet rögzíteni a hátsó ülését. Amikor megvettem, persze nem lehetett beülni hátra, mert a vasak gyilkolták az utasok hátát. De egyszer a kocsiban ragadtam egy súlyos nyári zápor alatt, és unalmamban elkezdtem matatni a gerincgyilkos hátsó üléssel. Guggoltam a csomagtartóban, hallgattam az eső kopogását a vászontetőn, néztem, ahogy a csomagtérajtó zsanérjának csavarjai mentén csöpp-csöpp, lassan szivárog befelé a víz, közben pedig próbáltam felmérni, mit kéne tenni, hogy ne csak kemény hátú gyereküléssel legyen élvezhető itt hátul.

Az egész ülés két acélrúd, köztük szövet, szivacsbetéttel, a (nagyjábóli) félbehajtásnál két fémcsattal. Az egyik rúd a combok alatt fut keresztbe, a másik rúd a háttámla tetején. Előbbit három, utóbbit két helyre lehet beakasztani, ezzel fekvőbb, meredekebb üléshelyzetet, illetve akár dinnyeszállító vályút lehet előidézni. A két csat pedig a padlóhoz kapcsolódva kifeszíti a nyugágyat.

Kihúztam a rudakat, benyúltam a lyukba, tapogatóztam. Közben alul kicsusszant valami nagy lebernyeg a háttámla csomagtér felé eső műbőrhuzata alól. Valami fura, ritka műanyagszövet. Talán csomagtérburkolat? De mire jó ez? Hiszen átmegy rajta minden! Aztán észrevettem, hogy a lebernyegnek hurok fut végig a távolabbi élén. Megvan, ez a feszítő! Visszafűztem az ülés belsejébe, majd nemcsak az ülés szövetébe (ahogy eddig volt), de ebbe is belefűztem a rudat, és voilá! - máris előállt a pihepuha kanapé. Vajon hány ilyen amatőr hibát találok még ezen a szerencsétlen autón?

Vissza a kipufogóhoz, meg hogy miért zseniális a Panda. Mert – bár a cserekipufogó java része nagyon hosszú, egybeszabott csődarab – az egészet el tudta úgy nyelni, hogy semmi nem lógott előre.

Otthon beparkoltam a feleségem Mercijének a helyére a garázsban – szegény Pandácska, sose alszik ilyen meleg kuckóban – és metélni kezdtem a csöveket. Négy helyen rögzül a kipufogó. Leghátul, a cső végénél, kis gumirombusszal a kasznihoz. Kicsivel előrébb egy szintén gumiból készült nyolcas tartja magát a dobot. Valahol a pedálok alatti vonalban egy bilincs kapcsolódik a vázhoz, a fánkformájú kipufogócsonk-szájhoz pedig tölcséresen, két fél bilinccsel rögzül az első csővég.

Ez az érzékeny pont – amikor gyorsító 127-es Fiatot, régi Unót, Seicentót, régi Pandát, Seat Marbellát zizegni hallanak elölről, olyankor rosszul illesztette itt a kipufogót a szerelő.

Lefelé könnyen jött minden, a motortérben csak a hőpajzsot kellett lecsavarnom a könyökről, mindenhez jól hozzáfértem. Az alsó rögzítések is sitty-sutty, lenn voltak, tanulságképpen kiterítettem a mállott rendszert a padlón.

Érdemes szemügyre venni a tartókat, amiket magyarországi tartózkodása alatt rátákoltak az autóra. Az első a csonkbilincs nagyjából rendben volt, csak a réz anyát cserélték ki rárohadós acélra. A következő, kétrészes, masszív tartóvas helyett egy vékony lemezkéből kanyarított szalag. A középső kipufogótartó gumi elszakadt, öreg volt, ez rendjén. A hátsót viszont csavar helyett egy elgörbített szöggel tákolták oda, meg volt ott valami kötözőszalag is. Broáf.

Örömömre úgy találtam, hogy meglepően jónak néz ki az utángyártott kipu, még a bordák is stimmeltek rajta. Ez az egész - nem egészen tizenháromezerért… Csak ingattam a fejem.

A hátsó rögzítést pikk-pakk, feltettem. Fémdübel van benne, remélhetőleg addig eltart, amíg a rezgéscsillapító gumirombusz szét nem szakad. A régi 127-es Fiatomban itt volt egy szörnyű berhelés, valaki a gumialkatrész helyett kifurkált egy csőkulcsot, azzal fogta oda a véget. Képzelhetik, hogy zörgött, borzalom.

Kint, a garázspadlón nagyjából összetoltam a két darabból álló rendszert, de csak annyira, hogy az első részt mozgatni tudjam a hátsóhoz képest. Átfűztem a hátsó híd alatt. Itt kell hozzátennem, hogy bár a Panda magas építésű autó, alkalmas még szántóföldezésre is, annyira nem az, hogy kényelmesen lehessen dolgozni alatta. Ezért megemeltem négy, fix bakra. Jól tettem, mert az olajemelőre nagy szükség lett a későbbiekben.

Szemre a kipufogó már a helyén, itt következett a nagy szívás. Hátul rögzítettem, hogy legyen egy fix pontom, majd legelöl folytattam. Tekertem így, tekertem úgy, nem akart összeérni a kúppal. Egyszerűen nem volt elég erő a kezemben ahhoz, hogy ujjheggyel emeljem is az egész kipufogó súlyát, meg csavargassam is a szorulós első részt, közben a lazán hagyott két fél bilincset is tartsam, és alkalmas pillanatban szorítsak az anyákon. Meg persze még fotózzak is, muhahaha.

Leültem gondolkozni Béláimmal. Majd építkezni kezdtem. Az olajemelőből, illetve egy középen vályús fadarabból készítettem egy állítható támasztékot. A kocsi alatt fekve addig játszottam a kipufogóval, amíg úgy nem tűnt, hogy a kúp és a tölcsér szépen illeszkedik ott elöl, a magasban. Kimásztam, elővettem a Varázstubust. Ezt Laci barátomtól kaptam, igazából csak kipufogótömítő paszta, de százszor jobban kenhető, kezelhető, mint amit én eddig próbáltam. Ha egyszer rá merik írni, hogy Bosal, illik jónak lennie.

A motortérben fentről kicsit lefelé feszítettem a kipufogót, körbekentem trutyival a kúpot, majd összecsavartam. Elsőre persze nem sikerült. Ide most képzeljenek bilincsmeghúzást, teljes kipufogófelszerelést, motorindítást, az autó elejéből üvöltő sziszegést, tőlem üvöltő káromkodást, fogadalmakat, hogy így hagyom, ahogy van (te szemét!), az óramutató éjjel egyhez való törleszkedését, újbóli aláhasalást, szitkozódást, lohadó lelkesedést. A jescse jeden összes mellékhatását.


 

Másodjára kínlódtam kicsit az alsó, két darabos rögzítéssel, de amikor megoldottam, már purrogott az autó. Hagytam pár percet melegedni, hogy a szer megkössön a csatlakozásnál, aztán kitolattam, a Mercivel beparkoltam. Sajnos a kipufogó csak majdnem tökéletes, mert pár foknyit valahol éppen elszúrtak rajta. A cső legvége hozzáér a polipropilén lökhárítóhoz, már meg is olvasztotta, előrébb viszont a dob olyan szögben áll, hogy hidegen, meg nagyobb gyorsításoknál hozzáverődik a kocsi aljához. Ha erre forgatom, az aljverés lesz rosszabb, ha arra, az ütközőbe olvasztok nagyobb lyukat. Görbíteni nem lehet, ahhoz túl merev a rendszer, ráadásul nem egy ponton kéne, hanem S formában.

Sebaj, a szag legalább elmúlt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr50705524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadparaszt 2008.10.12. 02:21:21

Ötven fokos kipufogó mit olvaszt meg? :)

Na azért jó volt, bár kezdelek sajnálni. Medve, te szopni jársz ide! - mondta a kis Panda.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 03:53:54

Nofene, hát mégis új alkatrész? Na végre! :) Azért ahogy Virág elvtárs bölcsen megállapította: az élet nem habostorta! ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 03:54:28

Nofene, hát mégis új alkatrész? Na végre! :) Azért ahogy Virág elvtárs bölcsen megállapította: az élet nem habostorta! ;)

lujo22 2008.10.12. 05:34:15

Ezért marad meg a Samara. Kedvemre bütykölgethetem, gépészmérnöki vizsga, meg bonyolult diagnosztikai műszerek nélkül, és tetejében ahhoz is fillérekért van alkatrész. Az enyémen is megrepedt a fenéklemez közepén lévő dob, kicsit karcos a hangja, de én imádom, műszakiig élvezkedem. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.12. 06:30:33

Hm, valami gumival (ami nem olvadós :D) támaszd ki azért a dobot, akkor nem fog verődni az aljához és teljes az élvezet.

IQLight 2008.10.12. 07:29:49

Csikós Zsolt

Próbáld úgy beigazítani a hátulját, hogy az első részt lelazítod. Tudom, szerinted pár foknyi eltérés van, de én is jártam így -úgy két évtizede- a Ladán (ott viccesebb, mert 3 darabból van és mindhárom összhangjára kell törekedni). Ha csak a hátsó részt nézed, akkor tényleg nem lehet úgy forgatni, hogy illeszkedjen, de ha az első csövön is tekersz, akkor helyére kell menjen és a blokkra is felfekszik rendesen.

series_one (törölt) 2008.10.12. 08:27:36

vadparaszt 2008.10.12. 02:21:21
Ötven fokos kipufogó mit olvaszt meg? :)

lássuk csak.
kábé a csikóssal egy időben vívtam egy keveset az enyémmel a kipufogó környékén.
hogyismondjam.
történtek dolgok, de hát végül is fent van...
az ötven fokos kipufogóvégről meg ennyit kívánok mutatni:
capabmwforum.hu/index.php?action=dlattach;topic=610.0;attach=19547
:))))

esde 2008.10.12. 08:33:59

Áhh köszi az infot, mostmár elég régóta szívok a legelső tömítéssel az én autómon. Bár azóta csodás fogyasztásokat produkálok mivel az extra hangefektusok miatt extra fínoman bánok a gázzal:) Na persze nem olyan vészes, inkább hidegen hallom hogy kicsit kífúj, az meg kifejetzetten tetszik hogy alapjáraton picit cicceg. De 2-3e-nél már inkább repedt fazék, 6után meg elnyomja már a motor:) Persze mind ezt csak én hallom más csak legyint na ez sem új autó.

Tipikusan egy amúgy "tökéletes" használt autón áltaában a kipuff tömítések szoktak széthullani, vagy a rendszer adja meg magát.

Magamon tapasztaltam amikor új tömítés került a rendszerbe (kipuff már cserélve lassan 2 éves) egésszen más érzés volt közlekedni, a szagokon kívül is.

Kiváncsi lennék ha átlag embert megkérdeznének mennyi idősenek tart egy autót, kicsit kifújó kipuffal, és tökéletesen összerakott rendszerrel mennyi lenne a klönbség. Szerintem egy csendes kipuff -5 év legalább.

Na de amit köszönök az a bosal paszta, mert ilyet vettem én is (a szerelőm ajánlotta), meg mostmár végre nem utángyártott tömítéseket (mert azok hullottak ki két autópályázás után), csak még nem vettem rá magam hogy be is szereljem, de az egyhelyben járatás az jó ötlet mert így nem mozod, meg tud kötni rendesen.

Viszont az új kipuff szagáról nem írtál, mert az enyém olyan szagú volt még pár napig mint valami heggesztőüzem vagy hasonló:D Persze csak kívülről.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.12. 08:52:15

ezt a gázosítást a németek is alkalmazták úgy 65 éve.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.12. 08:58:08

megnéztem a bárdinál az első cső 4942 a hátsódob 9835 teliáron tényleg nem sok. én ezt 40 % ommmal 9000 alatt megkapom plusz a szerelvények 2000 forint.
Ugyhogy nem vetted rosszul .Tényleg nevetséges árai vannak a pandának.

karlmann 2008.10.12. 09:09:32

Csikós!

Egy jó tanács ha teljes kipufogó rendszert cserélsz akkor mindig kezdd elölről. Mert a blokkra mereven csatlakozik fel a leömlő cső, viszont a folytatásban az egész flexibilissé válik. Az eleje mindig fix marad, ezért mindig a többit kell hozzá igazítani. Az odaverődésről annyit, hogy próbáld meg a csőkötéseket jobban összecsúsztatni, vagy kicsit széthúzni. Ez sokszor szokott segíteni.

Ja és mi történt a gyerekekkel?

Rocko- 2008.10.12. 10:46:29

hmm, egész jó lett.
még mindig azt gondolják egyesek, h Csikós kendácsol, vagy el is hiszik? lásd a korábbi "szerelések" nyomai.

vadparaszt 2008.10.12. 10:50:33

Összkerekes Panda kéne!

...::: Radio Edit :::... 2008.10.12. 10:53:17

Na és a végeredménnyel mindeki meg van elégedve? többet van használva a panda?

www.radioedit.info

yard (törölt) 2008.10.12. 11:03:11

Jó egy ilyen, ha van időd.Én annak idején csak a váltót nem szedtem szét.(lakótelepi parkolóban, rohangáltam folyton a II. emre, közben mindig mindent el kellett rámolni:))Kénytelen voltam mindent kitanulni.Motiváció: sok bunkó szerelő vagy értett hozzá, vagy nem, de mindig átb@sztak.
Most meg már van jól felszerelt garázs, szerszám -csak idő nincs. Valahol irígylem akinek van kedve-ideje jól bekoszolni magát:)

Szabbbika 2008.10.12. 12:28:48

Hűű!

Kemény vagy! Ennyi plüss fenevadat...

w a s d 2008.10.12. 13:17:52

13.000 FT? A fele is sok!:D
Én legutóbb (pár hete) 4560 FT- ot fizettem a teljes rendszerért (leszámítva a kipufogócsonkot) tömítéssel együtt.:D

esde 2008.10.12. 13:28:13

azért nem mind1 hogy elől vagy hátul van a motor:D

[] (törölt) 2008.10.12. 13:55:39

Ilyenkor hol maradnak azok az emberek, akik kifejtik, hogy mekkora pazarlás kicserélni az alkatrészt javítás helyett? :)

rakpartiróka 2008.10.12. 15:58:53

Bazdmeg. Oké, hogy faszkodsz az öreg szarokkal, én is imádom őket. De a gyerekeidre jobban vigyázhatnál. Normális vagy???

Csikós Zsolt 2008.10.12. 16:31:02

rakpartiróka:

Nem értem egészen. Miért kérded ezt?

Mert a kipufogó utolsó huszonöt centije hiányzott a teljesen zárt padló alatt, de valami légörvény behozta a gázokat a tetőn, vagy az ablakon, és én egyszer beültettem őket, mert nem volt nálam gázelemző? Vagy mert általában beleültetem őket a Pandába (pár millió olasz család sokáig tett ilyet, és még most is van pár százezer)? Vagy csak úgy kérded? Nem járok pszichiáterhez, ezért hivatalos látleletet ne tudok prezentálni, de a környezetem nem tart elmebetegnek, maximum kicsit dilisnek, ha kérded.

zalkapone 2008.10.12. 16:47:49

Azok a mókás kis családi történetek! Mondjuk a németes összehasonlítás kicsit erős volt! :-)

rakpartiróka 2008.10.12. 16:51:15

Nekem még csak 2,5 éve van gyerekem, de kicsit átértékeltem a dolgokat azóta. Sok olyan helyzet adódik, amit korábban simán bevállaltam volna, de most inkább kihagyom. Ha van a garázsomban egy nagyobb, biztonságosabb autó, akkor abba ültettem a gyereket. Pandában van egyáltalán hátsó biztonsági öv???
Az, hogy hányan ülnek ilyenben, meg még szarabban az nem mentség egy balesetkor. (nem kívánom, sőőőt!!!!)Indiában a busz tetején utaznak. Én mégis inkább a belsejébe ültetem a gyereket. (igen, egy 14 éves kotvány busz, de nagy, erős ámeríkái) Nem játék az autózás, ezt Te is tudod. Régen roncsderbiztem. Tudom, milyen ütközni ötvennel. Illetve csak sejtem, mert gázcsővel térhálóba feszített kockaladával azért más... :-).

A kipufogóból ráadásul nem csak olajszag jön, hanem szénmonoxid is. Ugye.

Nem tudom. Nem ismerlek, a képek alapján jó gyereknek látszol. Nem gondoltam volna, hogy a (tízéves, használt) robogó árú kotványba beteszed a gyereket.

rakpartiróka 2008.10.12. 16:59:18

Szóval, ha nincs más, erre van pénz ebbe kell ültetni a gyereket. De ha van más alternatíva...?
Lehet, hogy túllihegem a dolgot, de az ördög szarul alszik.

Csikós Zsolt 2008.10.12. 17:11:59

rakpartiróka:

Ezek szerint te nem vagy nagy öregautó-rajongó. Vagy ha igen, akkor távolról. Semmi baj ezzel, de burkoltan lenemnormálisozni valakit azért, mert az adódó alkalmak 1, de inkább 0,3 százalékában beülteti a gyerekeit hétvégén, nyugis körülmények között egy másfajta autóba, mint a hétköznapi bunker, kicsit erős szerintem. Igen, az élet kockázatos, az emberek korcsolyáznak, pedig korcsolyázással gyakran törik a csont, óvodába járatják a gyerekeiket, holott az ovik java részében nem EU-konform a játszótér, és azok az ovik kirándulni viszik a kölköket, buszban, mely buszban sem az óvónő, sem a buszvezető nem szól rá a gyerekekre, amikor állva nézik Visegrádig a Jégkorszak 2-t. Holott van a buszon öv, amit a KRESZ értelmében be kellene csatolni, ha jól tudom, de ha nem, mások gyerekeit akkor is rá kéne venni, hogy becsatolják. Miközben folyamatosan úgy neveltem a kölkeimet nulla éves koruktól, hogy övcsatolás nélkül nem indulunk el az autóval (a Pandával sem, persze, hogy van benne öv. még az öreg Mergába s szereztem, addig nem használtuk családosan, amíg be nem tettem). Nemcsak veszélyeztetik a gyerekemet, de fel is rúgják hat év nevelését ezzel. Ennek ellenére nem veszem ki oviból, engedem hagyományos játszótéren játszani őket, és hagyom, hogy korizzanak. Néha a valamivel nagyobb veszélymennyiség sokszoros plusz élményt ad, máskor meg kivédhetetlen.

Együtt élek ezekkel a szörnyű rettegésekkel, én máshova tolom a potmétert az aggódásban. Bekötjük magunkat? Igen. Sisakot, kesztyűt veszünk biciklizéshez? Igen. Játszunk nem EU-konform játszótéren. Hát persze. És beülünk néha a Pandába, mert akkor a gyerekeknek is jut nyitott tető, ami soha máskor nem? Tudod a választ.

Cornucopia 2008.10.12. 19:01:38

Csiki: az első ráb@szás után még a prérifarkas is taktikát vált a kengyelfutó gyalogkakukban. Ha van másik autó akkor inkább ültesd abba a gyerekeket, mert azt nem lehet a bontóból újat venni :(, és ráadásul a gyermekek biztonsága valamivel fontosabb mint hogy kábriózzanak.
A legmeglepőbb pedig hogy a feleséged meg még asszisztál is hozzá, nálunk 100eFt ide, 100eFt oda ment volna a "sohatöbbénemhasználhatógyerekkeleggyütt" fiókba...
...szvsz ez istenkísértés

ZYLO 2008.10.12. 19:02:35

Egyszerűen nem értem, az utángyártott cuccok hogy lehetnek ennyire pontatlanok! Én csak hátsó dobot cseréltem Fiestán, de némi flexelést és egy tartó máshová hegesztését nem úsztam meg, és a dob kissé ferdén áll ... Miért nem lehet olyan terméket gyártani, amiben nincsenek centiméteres eltérések?

rakpartiróka 2008.10.12. 19:06:05

Zsolt!

A nyolcvanas, levegős transzporter majdnem öreg autó... A veterán előfizetés kezdetektől pedig csak divat. :-)

Nyitott tetőre pedig tudok egy jó megoldást.

'90akárhányas Löbaron behoz Dajcslandból. Ezerötszáz ajro. Pé rendszám és lehet kabriózni.

Nem hiszem, hogy hamarabb szerzek P rendszámot, mint Te! :-)

Ha kell, szólj!

rakpartiróka 2008.10.12. 19:07:39

Vagy Pásztor Tomitól kérj szépet alkalomadtán...

Slavedriver 2008.10.12. 19:16:58

3 hete voltunk Olaszországban, vidéke. Még mindig sok Panda van, szinte minden 3. autó az. És ami érdekes, még régi 500-asból is nagyon sok szaladgál. Itthon meg kiröhögik az embert, ha ilyen öreg "szarokkal" járkál...

[] (törölt) 2008.10.12. 19:21:47

"Egyszerűen nem értem, az utángyártott cuccok hogy lehetnek ennyire pontatlanok! Én csak hátsó dobot cseréltem Fiestán, de némi flexelést és egy tartó máshová hegesztését nem úsztam meg, és a dob kissé ferdén áll ..."

Most már akkor te is tudod, hogy nem a Ford feliratot kell megfizetni a gyárin ;)

Cornucopia 2008.10.12. 19:22:10

"Még mindig sok Panda van", remélhetőleg csak a jobb 1-en ülnek benne ti. odáig nem jut el a gáz :)

Cornucopia 2008.10.12. 19:25:16

utángyártott "cuccot" csak eladásra :D ott megfizetik, azaz nem vonják le az árból a gyárit, és milyen jól mutat: új kipufogó, új gumi, új fékbetét, friss olajcsere olaj stb., persze ezek csak 20 éves kor felett extrák :)

Cornucopia 2008.10.12. 19:26:51

"3 hete voltunk Olaszországban", én is, de nem emléxem egyetlen pandára sem (legalábbis autópályán)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.12. 19:27:53

Naná, hogy nem autópályán járnak velük, azz..

rakpartiróka 2008.10.12. 19:29:36

Tomitól veteránt. löbaron nincs neki.

Csikós Zsolt 2008.10.12. 19:51:49

Előre kérek elnézést minden érintettől, de rövidesen moderálni kezdek. A vélemény szent és szabad, de az óvodás, trágár személyeskedést ki fogom szedni. Nem, nem vagyok széplélek, de ennél azért jobb helynek szeretnénk megtartani a Belsőséget.

Takarékláng, peace.

Csikós Zsolt 2008.10.12. 19:53:55

Sajnos a Pásztor Tomival volt egyszer egy egyet nem értésünk egy régi Citroen-teszt kapcsán. Azóta nem merek kérni tőle semmit.

Pedig nagyra becsülöm, szép és ritka ízléses veteránokat gyűjt, csinál, nem megy a buta hungarodivat után.

Ez van.

BTO11 2008.10.12. 20:52:59

T.Csikós!
valóban előröl kellett volna kezdeni a kipuff felrakást.

abban is 1-t értek , hogy nincs hátsóöv akkor ott nem szállitok gyereket.

az enyém az 1-k ,az ien okból majdnem meghalt,most nyöghetem mert sérült maradt!20 éves,és az én hibámból,pedig az anyja ölében ült jobb hátul,a másik mögöttem,annak nem lett baja az iedségen kivül.
a többit majd Móron ha összefutunk.

a köv autómba már vettem övet hátra,és ha aludt a gyerek akkor is be volt övelve.

van elég idióta az uton hogy bajt okozzon.

IQLight 2008.10.12. 20:55:13

Csiki, ilyenen ne húzd fel magad. Nem voltak ott, nem látták, nem hallották, nem érezték, de akkor is jobban tudják mint Te, akivel megtörtént. A Te neved ott van a fejlécben, Ők meg a net személytelenségi maszkja mögül mondják meg a frankót.

Csikós Zsolt 2008.10.12. 21:07:43

BTO11:

itt írom kb. 15 poszttal feljebb, hogy VAN hátsó öv a Pandában. És MINDIG használjuk. Legalább olvasni szíveskedjen az, aki felelősségre von, mert nagyon fárasztó egyenként magyarázkodni. Például most fürdetnem kellene menni gyereket, és itt firkálgatok, mindegy megyek is.

Nem húzom fel magam, nem az zavar, ha velem személyeskedik bárki (azaz csak kicsit), hiszen ezért vagyok én az újságíró, hogy kapjam. Az bánt, ha egymásnak mennek a posztolók, akik mindenfélét feltételeznek egymásról, holott civilben, bővített mondatokban és arccal nyilván kultúremberek és a véleményük is árnyaltabb. De most nem anyázza egymást senki, hála a jó égnek.

ommm 2008.10.12. 21:17:15

"holott civilben, bővített mondatokban és arccal nyilván kultúremberek és a véleményük is árnyaltabb."


Sok hangnak kevés az arca Csikós barátom!

ZON 2008.10.12. 21:29:29

Mikor hátsó dobot cseréltünk a 2-es Golfon, akkor mondta a barátom:" Zon, aki a kipufogót úgy tolja össze,hogy nem ken oda egy kis rézpasztát, az megérdemli,hogy 5-8-10 év múlva ő flexeljen a kocsi alatt." Nagyon fogadjátok meg e tanácsot...

2008.10.12. 23:24:04

Valamelyik ismerősödnél melegítsétek meg a kipufit és idomítsatok rajta.
Utángyártott rendszerekkel van ilyen, pl az Opel Combo-n is teljes rendszert cseréltünk, gombokért adták, miért ne. Csakhogy amikor elöször kicsit is terheltük a hátulját belevert az aljába! A végén kellett melegíteni és lejjebb húzni a csövet, így most minden tuti.

BTO11 2008.10.12. 23:31:48

Csikós Zsolt 2008.10.12. 21:07:43


a hátsó ajtón keresztül készült fotóból nem látszik a hátsó öv,vagy én nem látom.
boccs hogy mindent nem olvasok át.

Acmee 2008.10.13. 07:51:48

Ennyi álszentet!

1. Mindenki maga dönti el, h miben "veszélyezteti" a gyerekeit!

2. A büdös gázok mérgezőek, de az okos csókának, aki a szénmonoxidot emlegette:
Ombre! Kérdezd meg a nagypapát, h hogy kell lemenni a borospincébe, ha forr a bor! Elárulom: Gyertya (nem szikrázó, hanem viaszos...)(ja, és lehetőleg égjen is, ne legyünk skótok), majd kb. derékmagasságban tarva krúzolni le murciér'! Miért? MERT A SZÉNMONOXID és még jó sok gáz nehezebb mint a levegő! Ergo: Padlószinten csoportosul.
Nyitott ablakokkal mire megtelik a panda? Hát... Elmehetsz a Holdig meg vissza... Nem mondom azt, h egészségesek a kipufogógázok, de a szag nem jelenti mindig a gázok súlyos koncentrációját is (próbálj ammóniát, nagyon picike mennyiségtől is bekönnyezel(ammóniás hűtőrendszert csináltam párat), mégsem halsz bele 10perc alatt. Ha pedig büdösek a gyerkőcök? Szappan+víz! Mi is voltunk büdösek Simsonozás után, mégsem haltunk bele! Ja, és a jól sterilizált gyerekekből lesznek a jó kis mindenreallergiás, életképtelen emberek!

Acmee 2008.10.13. 07:53:15

Ja!

Csikós! Nemrég fény derült, h valszeg nálunk javítottátok anno. a Fiatot (szomódi rokon, de már az újabb generációból). Szóval üdvözlet! :D

Shadowbull 2008.10.13. 08:03:21

"MERT A SZÉNMONOXID és még jó sok gáz nehezebb mint a levegő!"

Lenyegtelen de szerintem a borospinceben szendioxid van.

sb

Shadowbull 2008.10.13. 08:11:00

"1. Mindenki maga dönti el, h miben "veszélyezteti" a gyerekeit!

Valoban. Bar amikor a gyori Audi elotti keresztezodesben latom a fekete marvanyt, rajta az anyuka meg a kislany nevevel, akiket ott forditott a kamion ala egy Matizban valami barom, akkor azert megfordul a fejemben, hogy vajon az apuka, aki szepen rendbentartja evek ota a marvanytablat, viragot tesz, takarit, vajon anno o is verte a nyalat hoborogve, hogy mindenki abban veszelyezteti a gyerekeit, amiben akarja?

Persze a kamionnal valo csattanastol nem ved meg semmi. De talan egy normalis autot nem lehet csak ugy kibillenteni az egyenesfutasbol, mint egy Matizt.

Amugy mar volt egy Csikos-fele poszt, amiben szinten valami kis regi oreg vacakban voltak a gyerekek, talan akkor en is megjegyeztem, hogy ez bizony netto felelotlenseg, de nyilvan nem gondolkodunk egyforman.

Ismerek olyat is, aki szerint az, hogy kotelezo a gyerekules az autoban, csak a torvenyhozok meg a gyerekulesgyartok korrupt osszeeskuvese. Mert o jo szorosan tartja a kisbabat az oleben, mi baja lehet? Meg anno 30 eve a Ladaban sem volt gyerekules, megis itt vagyunk.

sb

Acmee 2008.10.13. 08:11:58

Széndioxid ellenben könnyebb mint a levegő! Ezért rakják a CO2 érzékelőket a plafonra! A másik pedig, h a CO2-be nem halsz bele olyan gyorsan, mint a szénmonoxidba, mivel a monoxid blokkolja a hemoglobint (tehát hiába érsz ki a friss levegőre, ha már elég van a véredben)! Hidd el, van borospincénk! Az monoxid!

Acmee 2008.10.13. 08:15:56

Sb!

A gyerekülés aláírandó, tényleg biztonságosabb, mintha a gyerek nyakát szegné a 3pontos öv!

A biztonságos autóról pedig annyit, h okés, h a biztonság a legfontosabb, de a magyar valóságban (ahol egy - általad emlegetett - Matizt is 30éves hitelre vesznek az emberek) nem mindenki engedheti meg magának, h a 1,5km-re lévő óvodába is egy V70-be szíjazva vigye a gyermekét! Okés, biztonságosabb lett volna a Merci, de a mercinél is biztonságosabb a T-72. Felesleges ragozni :)

Cornucopia 2008.10.13. 08:29:06

Acmee: mi az hogy "monoxid" a monoxid az Oxigén (de egylábu, mely nem nagyon fordul elő a természetben, így hát csak O2-van????
Kémiából 1-es ÜLJ le!
Elmondom aki egy kicsit sem olvasott utána hogy a borospincékbe SZÉNDIOXID keletkezik, és ez bizony nehezebb mint a levegő!
A szénmonoxid fajsúlya pedig kb. a levegőével azonos, ezért sohasem a plafonra kell szerelni hanem 1.5-2m magasságban kell elhelyezni.
Szénmonoxidból nem kell túl sok a gyerekeknek hogy ilyen CO mérgezésük legyen, mivel egy ilyen autónál a kipufogógázok elég nagy arányban tartalmazzák í(ráadásul a sokkal veszélyesebb CO2-t -lásd elég egy szippantás- pedig még nagyobb arányban. Vagy nem?

IQLight 2008.10.13. 09:20:46

A plafonon füstérzékelő van, a borospincében széndioxid keletkezik a must forrásakor, a rosszul beállított kazán meg szénmonoxidot termel, de egyiknek sincs köze a posthoz, mivel nyitott tetővel rohangálva sosem kap szénmonoxid mérgezést az utas. Jó lenne már abbafejezni a kihaénnemértekjobbanmindenhez civódást.

Cornucopia 2008.10.13. 09:29:27

IQlight: akkor talán kezdjed el :D

Cornucopia 2008.10.13. 09:33:22

Egyébként meg tökmindegy hogy szénmonoxid, széndioxid vagy kartellgáz esetleg csak egyszerűen kipufogógáz, a lényeg hogyha a gyerekek már átvették a szagot is akkor az nem feltétlenül az egészség kicsattanó jele, erre még Csikós úr is rájött nagyon helyesen hogy valamit kellene csinálni...

Sopánka76 2008.10.13. 09:39:44

Nem, azt jól írta a kolléga, hogy a szén-monoxid a veszélyesebb. A többit nem tudom, nézzetek utána wikipédia vagy mittudomain.

Szén-dioxid normális esetben mindig van a levegőben néhány százalék. Pl. az ember belégzésénél az arány: nitrogén 75% körül, szén-dioxid 1-2 %, oxigén 21 %, nemesgázok, egyebek 1-2% körül. Kilégzéskor oxigén 16%, szén-dioxid 5-6 %, a többi marad.

rakpartiróka 2008.10.13. 09:47:43

Acmee!

Hozzá tegyek még valamit, vagy értesz mindent...

ommm 2008.10.13. 09:56:06

Egész hétvégén a borospincében dolgoztunk.
Igaz, Buddha mód, de túléltem.
Gyertyánk nem volt.

Kifordított kacagány 2008.10.13. 10:26:29

Cornucopia 2008.10.13. 09:33:22
nem mindegy. a szén-monoxidba beledöglesz(mint ahogy sok észlény a gázfűtéses lakásában), a széndioxidtól csak elájulsz és később döglesz bele, ha nem jutsz oxigénhez. mellesleg ezért veszélyes a pincében termelődő szén-dioxid(elájulsz és megfulladsz). a pincében termelődő szén-monoxid meg azért, mert nem érzed a szagát és azért patkolsz el.
de mint tanult kollégánk megjegyezte a szellőztetett autóban nem valószínű, hogy szén-monoxid mérgezésben haláloznak el a lurkók.
füstös szagot meg lehet kapni akár az előttünk pöfékelő trabitól is, nem túl nagy különbség.
gyanítom azt is, hogy a lurkók azért nem szóltak, mert élvezték a dolgot.
mindenesetre nagy dilemmában vagyok. ha valaki felelőtlen lesz egy kis pandázástól, akkor mit mondok a gyerekemnek, ha motorozni akar, vagy akar egy quadot, esetleg ami még durvább, gokartba akar ülni? tiltsam el tőle? kész életveszély mindegyik.

azért én valamit kezdenék azzal a kipufogóval. biztos idegesítene, hogy nem tökéletes és összeégeti a lököst.

IQLight 2008.10.13. 11:14:31

Kifordított kacagány 2008.10.13. 10:26:29
Tök igazad van sztem.

"füstös szagot meg lehet kapni akár az előttünk pöfékelő trabitól is"
Egyszerűbb példát mondok: szalonnasütés :)
Vagy ez itt már nem sikk? :P

"akkor mit mondok a gyerekemnek, ha..."
Nah, itt Anna épphogy 4 éves:
annazsofi.hu/Kepek/20070612/P1020455.jpg
Itt meg Zsófi 5:
annazsofi.hu/Kepek/20080705/P1030833.jpg

Kifordított kacagány 2008.10.13. 11:50:05

az enyémek viszonylag a széltől is óvva voltak, most meg emiatt már nem annyira vállalkozószelleműek(pláne néhány fájdalmas esés után:), de az ilyen balaesetveszélyes borzalmakat úgysem fogom megúszni velük. nem is akarom. úgy ahogy nincs jogom kitenni őket életveszélynek, ugyanúgy nincs jogom megvonni tőlük az ezzel járó örömöket sem. korlátozhatom, hogy mit mikor csináljanak, de hogy csinálják-e azt nem.

rakpartiróka 2008.10.13. 11:56:57

Ha önmagát töri össze a gyerek, egy neki való környezetben, akkor jó. Nekünk csak az a feladatunk, hogy a tudatlanságukból (tapasztalatlanságukból) adódó rizikófaktorokat csökkentsük. Tehát. Nem zavarom le a magas csúszdáról, majd megtanulja az esés után, hogy a mit kell tennie. A trafóházba viszont nem engedem zümmögést hallgatni. Remélem érthető volt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.13. 12:06:44

Cornucopia 2008.10.13. 09:33:22

"kartellgáz" LoL, ecsém...

rakpartiróka 2008.10.13. 12:08:58

Arra gondolt, hogy a molekulák összefognak a forgattyúsházban. Mindenféle kötést létesítenek, oszt kész a kartellgáz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.13. 12:10:02

A kartellgáz az, amit Ganxta Zoli és Dopeman meg a haverjai eregetnek egy hip-hop bableves után? :D (kartergáz)

Seca81 2008.10.13. 12:22:29

rakpartiróka 2008.10.13. 11:56:57

Na ja, erről van szó. Mindent nem lehet megtiltani a gyereknek, tanuljon a hibáiból.
Nekem tök jó gyerekkorom volt, senkivel sem cserélném el, igaz ehhez kellett egy kertes ház, jópár tesó, unokatesó és sok baromkodás :)
Ja és 15 éve nekünk is Pandánk volt, apám sokszor vitt minket a suliba (4 gyerek) és mégis megvagyunk. Nem volt több pénzünk más kocsira.
Én hülye most meg motorozni kezdtem, bár ne vettem volna 650-est... Apropó eladó :)

Shadowbull 2008.10.13. 12:23:46

"Ja és 15 éve nekünk is Pandánk volt, apám sokszor vitt minket a suliba (4 gyerek) és mégis megvagyunk. "

ez pusztan csak annyit jelent hogy szerencsetek volt.

Ha lehetne a szerencsere epiteni, senki sem halna meg kozlekedesi balesetben.

sb

Seca81 2008.10.13. 12:25:17

Ha valakit érdekel: XJ-650 84-es műszakival zöldkártyával, hibátlanul és csomó vadi új gyári alkatrésszel. Ócsón...
Tudom ez nem egy hirdetési oldal. Sorry.

Seca81 2008.10.13. 12:29:06

Shadowbull 2008.10.13. 12:23:46

Valószínű a szerencse is mellénk állt. Nagyobb utakra nem a Pandával mentünk hanem egy 76-os VW T2-vel :)
A Panda többnyire bevásárlókocsi ill. sulibavivős járgány volt, ja és azon tanultam meg vezetni!

rakpartiróka 2008.10.13. 12:51:06

Monnyuk a T2-ben a frontális védelem konvergál a nullához, ugye? :-)

apamacko 2008.10.13. 13:25:39

IQlight : Az a pákozdi lovarda ugye?
Mert akkor összefuthatunk !
Viszek én is két csajt 5 és 7 évesek.

Csikós :"Nem járok pszichiáterhez, ezért hivatalos látleletet ne tudok prezentálni, de a környezetem nem tart elmebetegnek, maximum kicsit dilisnek, ha kérded. "
Igen dilis vagy épp annyira mint mi is jópáran :-) ezért szeretünk olvasni :-)

A téma már túl van lihegve és a lényeg hogy be voltak kötve a srácok !

Amúgy gyereülés témában írtam egy rövidet már én is :autofilia.blog.hu/2008/10/06/szemed_fenye_vigyazz_ra_1

Csikós Zsolt 2008.10.13. 13:41:00

Seca 81:

a fejidom, a plexi, az első villa és a műszeregység nem eladó róla? :-)

Állandóan lecsúszok az ebay-es licitekről, és kéne. lol.

Egyébként a Pandában egyben olyan kéthetente ülnek a fiúk kb. 3 kilométert. Ovijárat az is, kis utcákon. Más biciklivel is bejár ennyit, annál talán jobb a Panda.

Seca81 2008.10.13. 13:57:02

rakpartiróka: Hát kb ja :) Hátul semmilyen biztonsági felszerelés, viszont egy nagy fém doboz az egész és száguldozni sem tud szegény :) Autópályán sem akarják leszorítani ha épp kamiont előzünk, sokan lelassítanak, hogy megnézhessék :)
Amúgy csak nyaralásokra használjuk, télen ki van vonva a forgalomból. Megjárta gond nélkül németországot, erdélyt többször is. Kopp-kopp...

Seca81 2008.10.13. 14:06:44

Zsolt: Mi többnyire naponta mentünk vele reggelente a suliba ami pont 3 km-re volt tőlünk :) Jól ment szegény csak nem garázsban állt és annyira elrohadt, hogy a legutóbbi vizsgát már nem erőltettük...

Az Yamahámon nincs fejidom, de így néz ki jól, amúgy egyben szeretném eladni, alkatrésznek nem nagyon, nem járnék jól ha évente tudnék eladni róla 1-2 dolgot. És amúgy is tök jó állapotban van, max az első gumi lesz cserés jövő nyáron. A hátsó új. Komplett váltóalkatrészeim vannak melyek bontatlanok és persze gyáriak. Van egy vadi új kipuff is, egy kormánykapcsoló és két első féktárcsa ami szintén új és gyári.
Igazából egy kiskocsi kellene max 100-ig, azért akarom eladni mert városba nekem ez túl erős. 2000 fölött megindul mint az Istennyila...
Amúgy nem titok, 150-ért vettem a váltóalkatrészekkel, a többit külön kellett megvennem (kormkapcs., kipuff, féktárcsák)

Seca81 2008.10.13. 14:07:50

javítás: A Yamahámon

Csikós Zsolt 2008.10.13. 14:12:47

Seca81:

nekem egy XJ900 van, a fejidomos, asszem annak Seca a neve éppen. Sajna kellene rá ez-az, de nem kapok sehol. Nem gondoltam ám, hogy elbontsd a tiédet, csak jópofa volt, hogy majdnem ugyanolyan motorunk van.

a vicc, hogy az én Pandám szinte egyáltalán nem rohad. Volt rajta már lakat, bőven, de most, egészen meglepő, de nem. Majd tél után...

Seca81 2008.10.13. 14:28:16

Tudom, olvastam azt a postot is :)
Amúgy a nevem sem véletlenül seca, de most már nem titok, a mocim seca :)
Ezért is félnék alkatrészenként eladni, nem sok mászkál belőle itthon, több év lenne mire eladnám és még csak nem is nyernék vele...

Ezt néztem cserére értékegyeztetéssel, kérdés, hogy jól járok-e vele?

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1040014&command=ugras&screenwidth=1152


Amúgy nem minden áron eladó, ha megszokom megtartom :)

Cornucopia 2008.10.13. 14:29:27

Kukori: a kartellgáz a kartellbe tömörült gázok összessége :D (CO, CO2, Kipufogógáz), tudod nyelvújítás....

Csikós Zsolt 2008.10.13. 15:29:09

Seca81:

óvatosan, naggggggyon rohadósak voltak. Még ha kívülről nem is látod, a burkolatok alatt ott a horror. Ez a régi motor benne, jó tartós, de egy ennyi idős autóban benne lehet simán a 300-400 ezer km. A féltengelyekre pedig nagyon érzékeny, de nem kívül, a csuklóknál, hanem belül, a váltó felé eső végen. Ott van minkét oldalon 3-3 kis tűgörgős csapágy, azok szeretnek szétesni, aztán röpül is darabokra a váltó. Különben a 127-es Fiat mechanikájából minden jó bele, hiszen ugyanaz az autó, csak rövidebb a padlója. És ezt sokkal jobb is vezetni. Mi több - ha jó, egyenesen szenzációs a kevés kis lóerejéhez képest.
De gyanúsan olcsónak tűnik, nem lesz ez kerek.

Seca81 2008.10.13. 15:42:30

Zsolt:

Nyilván jól megnézem mire cserélem el, nem is egyedül megyek megnézni. Régóta nézegettem, ezer éve ott van a kereskedésben és sztem azért lett olcsóbb 50ezerrel mert nincs rajta vizsga vagy senkinek sem kell. Úgy emlékszem több mint egy éve lehet ott... Nem mindenáron akarok megválni a mocitól, de ha tényleg jó állapotban van bevállalom.
Köszi az infokat, ha meglesz odafigyelek ezekre... Neked volt 127-esed?

Csikós Zsolt 2008.10.13. 15:51:59

Seca81:

persze, van is cikk fent a TC-n, a Tesztek között, a Fiat alatt megtalálod. Imádtam. Azért is van Pandám most, mert az még kicsit 127-es. És az A112 jobb.

Miért, mennyiért árulod az XJ-t, hogy ilyen 99 ezres autókat nézel?

Seca81 2008.10.13. 16:07:46

Zsolt:

Igazából kisebb mocit szeretnék de télen nem vennék, inkább jövő nyáron.
Feltenni nem fogom a használtautóra mert sosem viszik el. Ennél a kereskedőnél motor csere is lehetséges azért gondoltam, hogy megnézném az A112-t, főleg mert régebben is tetszett. Ilyen olcsó autót csak 1-2 évre vennék, drágábbat azért nem tudok mert nem dolgozom, utolsó évem van a suliban. Jól jönne egy kis városi mászkálós autó, nem szeretem egyfolytában anyámékét elvinni.
Ha később újabbat veszek, odaadom öcsémnek :)
A mocit nem mindenáron akarom eladni, csak tényleg nagyon húz, ami persze nem baj de nekem még sok.
Tehát kb a mocival egy árban keresek autót, néztem mást is, de ott nincs motorbeszámítás, így hát a lehetőségeim korlátozottak. Amúgy japánt vennék...

Seca81 2008.10.13. 16:09:20

Sorry a lényeg. Amennyiért vettem, 150-ért a váltóalkatrészeivel. A többit külön vettem hozzá.

ommm 2008.10.13. 17:13:56

Hmmm....vásárlás lóg a levegőben :)
Csikós kolléga épp most tört be valahová :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.10.13. 17:15:02

Csikós uram, ha érdekli a dolog, akkor felhívom egy barátomat, aki a sógoroknál él, közel egy motorbontóhoz. Érdemes lehet Ausztriából ilyesmit kukázni?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.13. 18:04:06

régi 903 as A112 es volt olyan mint a Panda meg a 127 fiat.Ez már újjab már 1000 es motorrAL meg a váltó is más szerintem úgyhogy semmi nem jó hozzá.Ez az A112 es meg kb egy éve van fenn csak asszem 200 ról indult lefele.

Csikós Zsolt 2008.10.13. 18:08:22

scheerti barátom, kínomban már gondolkoztam komplett motor behozatalán is, de utánfutó/idő/nyűg/lyukrafutás - papírkutya vagyok én hozzá.

Meg egy fejidom/állidom/műszer/plexi csomag kijön talán 250 euróból is az ebájról, úgy, hogy a postás elhozza. Egy komplett motor 450-900 ajró, meg az utazás és a kiesés - egy nagyságrend.

De ő, mármint az ismerősöd tud esetleg ilyet bontottan?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.10.13. 18:24:53

Hát, nem elképzelhetetlen, feltéve ha a sógorok használták ezt a típust. Illetve népszerű volt náluk. Megkérdezem neked, hátha jár arrafelé mostanában.

A komplett motor dolog azért jobb egy fokkal, mert 3-5 éven belül elkezd majd az ilyen vasak ára szépen felmenni, youngtimerből oldtimerek lesznek lassacskán, és a német majd szeretne magának egyet, mert volt neki régen is. Egy nap alatt megjárható Németország, Ausztria egy felhőtlen délután is, benzinbe se horror, már a rendőr se szívózik, ha magyart lát utánfutóval, szóval lehet, hogy megérné keresni valami elmebeteget, aki szintén szeretne valami öreg vasat gombokért, és a benzin is feleződne.

Ocvt 2008.10.13. 21:45:06

Vadiúj, Panda hátsú kipufogó (széria) ingyen elvihető. Janó-dob -nál gyártott.

ideirj@mail.com

Nem volt még autón, mert közben eladtam, így megmaradt.
Kérésre küldök képet.
A post-ban szereplő változathoz (laprugós, évj.: '80-'86)

+ extra AJÁNDÉK Bosal kipufogó paszta (kicsi már hiányzik belőle)

Remélem valaki még erre téved, akit érdekelne...

Rocko- 2008.10.13. 22:27:28

hmm, alkatrész? épp ma láttam egy eladó Seat Marbellát Csepelen. kell hozzá telszám Csik?

BTO11 2008.10.13. 22:41:47

Acmee 2008.10.13. 08:15:56

anno mikor még nem volt kötelező a gyerekülés akkor a 3pontos övet nem a gyerek nyakánál vezettem el hanem a hona alatt,ami azért igy jobban fogott mint 1 2pontos öv,és nem is volt oly veszélyes igy.

ötletek a kevés pénzből.D:))

TCSA · http://make.blog.hu 2008.10.15. 19:49:45

"Ezt nézd meg. Vett új ablaktörlőket egy repedt szélvédőre." - Will Darnell
:)

TCSA · http://make.blog.hu 2008.10.15. 20:09:13

Tényleg, Csikós úr! A 200d miért húzott oldalra?
süti beállítások módosítása