Karbit szerelni igenis jó! Csak nem fagyban, beszipuzva…

  2008. december 22. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat suzuki swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mert az úgy történt, kérem, hogy hideg lett, és kiderült, a Pandában nincs fűtés. Aztán nekiálltam jól megcsinálni, erről már írtam egy másik posztban. És közben mindenféle kacskaringók során eljutottam oda, hogy a karburátorból ömleni kezdett a benzin. A tankba visszafolyó csőnél.

Kicsit már fáradt voltam ekkor, az egész napi meló, aztán a fűtéssel való harc, most meg ez, éjjel negyed tizenegykor. Gondoltam, hamar megoldom. A korábbi Fiatokon nem volt ilyen visszafolyó cső (pl. 500-ason, 850-esen), ott a benzinszivattyú (népiesen: AC-pumpa) tolta a benyát, ameddig meg nem telt a karburátor úszóháza. Aztán a vécétartályok stílusában működő, úszós szelep elzárta a beáramló nafta lukját, ennyi. A rendszer hátránya volt, hogy ha a tűszelep (egy hegyes rézkúpot képzeljünk el, ami egy rézgyűrűbe hatol bele, ilyenkor hermetikusan elzárva a nyílást) kicsit vállas lett a kortól és használattól, a benzinszint is megemelkedett, ez túlfogyasztáshoz, benzinfolyáshoz vezetett. Meg egyébként is: a régi fajta rendszer magát a tűszelepet is jobban megterhelte.

Ez a visszafolyós ügyes megoldás. Jön a benzin, ha túl sok, a tűszelep elzár, a folyam hátraarcot csinál, és visszamasírozik a tankba. Feltéve ha a cső szabad. Én mindenesetre lehúztam a karburátorról, belefújtam, és nem engedett. Hm. Erősebben fújtam, és egyszerre csak szelelt. Nocsak, nocsak, eltömődött a visszafolyó, vajon ezért ömlött a karbinál a benzin. De hogy tömődhetett el? Hiszen ebbe a csőbe befelé csak az AC-pumpán, benzinszűrőn, karbiban lévő finomszűrőn átengedett benzin megy bele! Ami tisztább az ivóvíznél.

Sebaj, valami biztosan korábban belehullott. Nem tetszett viszont, hogy a visszafolyócsövet csak gyorsszorító szalaggal rögzítették a karbi kifolyócsövén. Nekem viszont nem volt itthon ilyen pici bilincsem. Gond egy szál se, vágtam egy rövid, vastag benzincső-darabot, aminek a belső átmérőjébe épp passzolt a visszafolyócső külseje, ráhúztam, majd az imígy már vastagabb csőre tettem az én, kicsit túlméretes bilincsemet. A megoldás nem szép, de eddig mindig bevált. Beindítottam, száraz volt. Juhé!

Archív kép, éjszaka nem fotóztam a kiállást. A szereplők valósak

Sajnos, amikor kiálltam vele a garázsból, hogy a Kati Mercijét visszategyem éjszakára a melegbe (akkor még épp megvolt a Bazeg, a Panda kint lakott), az utcán fulladozni kezdett, és leállt. Tettem egy háztömb körülit, alig vonszolta magát. Nofene, megcsinálok egy ártalmatlan csőcsatlakozást, erre haldokolni kezd? A frissen beállított megszakítóhézagra gyanakodtam, talán utána kellett volna menni gyújtásszöggel is? Gyorsan visszaparkoltam a garázsba, állítottam egy kis gyújtást, újabb háztömb körüli, megint dadog, de valamivel jobb. És ismét folyni kezdett a benzin… Hagytam a francba az egészet.

Igen ám, de másnap dolgozni kellett menni, méghozzá a Pandával, hiszen Bazeg gyönyörűen lepucolva várta a garázsban a vevőket, egy újabb takarítás megint két óra lett volna. Előző éjjel össze sem raktam dühömben, úgy, ahogy volt, az egész légszűrőházat otthon hagytam. A rizikó nem túl nagy ilyenkor télen, hiszen olyan, homokszerű por nemigen van a levegőben, ami károsítaná a motort. A szmog főleg a koromrészecskék miatt riogat riadóval, az viszont nem tesz kárt a hengerekben.

Köhögő-csörömpölő-zakatoló motorral elküzdöttem magam a nyolckilométeres távon Újpestig, közben hússzor leszakadt rólam a halál vize. Szerencsére kaptam egy Dacia Sandero tesztautót aznap, ezért délután laza mozdulattal kiszereltem a karbit a Pandából, és repültem haza az idegen tollakon. Közben még beugrottam Torjay Laci barátomhoz, akinek régi olasz autókhoz mindenféle spéci forrása van, és elhoztam tőle a Weber 32 ICEV karburátorfelújító-készletet, amit még reggel megrendeltem tőle. Talán ha 3000 forint volt, nem nagy kiadás.

A gyerekek lefektetése után nekiálltam ünnepélyesen kitakarítani a porlasztót. A garázsban szétszedtem apró darabokra, az összes műanyagnak látszó elemet kivettem a szettből, majd egy kis dobozkába beszórtam az egészet, és felöntöttem Brigéciollal. Két nap múlva ellögyböltem mindent, és felöntöttem, ezúttal kromofággal. Az alapos szipuzás után azért nem repültem körbe a kerületet, de a meleg garázsban, együtt lenni a kromofág gőzével – szép trip volt, már értem miért nincs köztünk Hendrix, Joplin és Morrison. Harmadnap pedig – ilyenkor azért tényleg jól jön az a havi 4-5 napnyi tesztautó-használat – kint, a garázs előtt elpucoltam a karburátort. Kicsit esett a hó, meg fújt a szél, a garázs előtti mozgásérzékelős lámpa állandóan lekapcsolt, a gumikesztyűbe belefolyt a kromofág, amit nem is éreztem, mert addigra az ujjaim jéggé fagytak, csak egy közbenső kézmosáskor vettem észre, hogy kissé lemállott a bőr az ujjaim végéről. Sebaj, később úgyis bele kellett nyúlnom a szerbe csuklóig, bár ezt, ott, még nem sejtettem. De abban a sötét hidegben is lelkesített a lelki szemeim előtt megjelenő látvány, amint az újszerű Weber csillogva forog egy kis reflektorokkal megvilágított asztalkán. Meg az is, hogy talán megint lesz autóm rövidesen. Sajátom. Folytatnom kellett.

Tehát a mosás a következőképpen néz ki: a karbi kiázott a Brigéciolban a két nap alatt – ez nagyjából kiszedte az olajos lerakódásokat. Aztán kapta a kromofágot még egy napig, ami a paraffinlerakódásokat szedte ki jól. De a kromofág olyan, mint az Amodent, önmagában nem tisztít, csak ha kicsit kefélünk is a trutyival. Tehát nekiálltam egy öreg Jordan fogkefével végigpucolni a vaksötét a karbi összes zegét és zugát a hidegben. A fogkefe lassan feloldódott a kromofágban, a kezem is megdermedt, fokozatosan a lábam is szétfagyott – többfelől szorított az idő, nem volt kellemes ott kint. Amikor már nem kellett tovább kefélnem, viszont vissza kellett borítanom a löttyöt a használt kromofágos üvegbe, arra is vigyáznom kellett, hogy a tucatnyi apró alkatrészt ki ne öntsem, mert a bebarnult löttyben meg nem találtam volna őket később.

Először próbáltam rongyból szűrőt készíteni a tölcsér csövére, de a kromofág sűrű, pláne mínusz fokokban, ezért csak állt a tölcsérben a trutyi, mint újévi kocsonya a fagyasztóban. Ezért a manuális módszerhez folyamodtam – kézzel turkáltam végig a dobozka alját vagy ötvenszer, mire csak sűrű, jeges, alkatrészmentes takonyban kotorásztak az ujjaim. A kromofágozás után jött a nitrohígító, hiszen a kromofág sűrű, megül a porlasztó kis járataiban. A piszokkal együtt, naturalmente. Aztán persze a nitróval is el kellett ismételnem ugyanazt, amit a kromofággal – a bebarnult löttyöt végigturkáltam pici biszbaszok után kutatva. Elég furcsa lelkiállapot volt, kromofágtól beszipuzva, tovább gyorsítva nitró által, vaksötétben, merevre fagyva, szétmart ujjakkal a reménytelen decemberi éjjel tizenegyben, a zuglói garázs fel-lekapcsolódó villanya előtt. Látni ugyan nem láttam egyiket sem, mert kapucni volt rajtam, de amikor véletlenül arra tévedt egy járókelő, mindig hallottam, amint meggyorsítja a lépteit, ahogy elhalad a házunk előtt. Ijesztő látvány lehettem, az biztos. Pláne szagvány. Még jó, hogy egyik sem cigarettázott, mert berobbant volna a környék.

Ekkor jött az este fénypontja – némi rendcsinálás, a brigéciolos-kromofágos-nitrohígítós-rozsdás trutyik eltávolítása a betonról, majd a mosódobozkák Brigéciollal való kipucolása után nagyot léphettem. Végre felvihettem a már csaknem csillogóra pucolt, nekem csak egészen kicsit aldehid- és szabad szénhidrogénggyök-szagú Webert a fürdőszobába. A Kati valamiért nem örült ennek túlságosan, pedig mutattam neki, hogy szinte enni lehet a cuccokról. Sosem fogom megérteni a nőket.

Elővettem a magyar karburátor-bibliát, a dr. Flamisch Ottó-féle könyvet, és felütöttem a Weber 32 ICEV-nél. Ebben minden benne lesz – gondoltam. Berendezkedtem a mosdó körül. Kiterítettem kincseimet – a szétszedett karbit, a felújító-készletet, a szerszámokat, a pucolódrótot és a könyvet. Űrhajó vezérlőpultjánál ülő, felelősségteljes asztronauta lettem, előttem egy idegen civilizáció jelei, a rejtély megoldásra várt. Gyönyörű feladat egy vérbeli homo sapiensnek, nekiálltam.

A 32 ICEV egyszerű karbi, csupán egytorkú, sok komplikáció nincs benne. Külön, oldalról megy rá a szívatórendszer, benne egy membránnal. A másik oldalon van egy mechanikus gyorsítószivattyúja (membrán a felújítókészletben), alulról, a szívótorkon pedig van egy vizes fűtés, hogy alapjárati üzemben a benzin párologtatása útján biztosítva legyen az egyenletes járás. A féklevegő-fúvóka felülről hozzáférhető (ez ellene dolgozik annak, ahogy a motor levegője felfelé szívja a benzint a karbi keverőcsövében, ezért ha eldugul, nagyobb lesz a benzinfogyasztás. Így ábra nélkül kicsit komplikáltnak tűnik talán a magyarázat, de higgyék el, kézbe vett porlasztóval pofonegyszerű), alatta finoman furkált búvárcső a különböző terhelésekhez és fordulatszámokhoz – az olyan, mint egy furulya. Csakhogy ez más, mint a többi Weber karbimon volt, mert azoknál kicsavarodott a féklevegő-fúvókával együtt, ez viszont bele van sajtolva a házba, nem kiszedhető. De azért az egész pofonegyszerű, ehhez képest a Merci Strombergje, a Fiat 128 Rally-m kéttorkú Webere rémálom volt.

Nézem – a felújító-készletben van kábé ezer tömítőgyűrű. A szétszedett karbiból meg kijött talán négy. Nem stimmel. Sebaj, elkezdem az összerakást. Minden alkatrészt még utoljára elmosogatok Ultra Dermben (gondosan elpakolva a családi motoros fogkefét, szappanadagolót, gyerekpoharat a fröcskölő tisztaság útjából), majd a tűszeleppel kezdem.

Persze vállas a régi, nem csoda, hogy nem zárt rendesen. Az új gyönyörű, szinte kár berakni. Azért becsavarom.

Ahogy kell, ráteszem az új fedéltömítést (gyönyörű, nem?), beakasztom az úszót, betolom a kis tengelyét. Csodás. Függőlegesbe állítom az egész miskulanciát, előveszem a tolómérőt, alias súblert, és benzinszintet állítok, mert az sosem stimmel a sokat berhelt autókon. Elérkezett az idő egy kis szívásra: nem találom a Flamisch táblázatában a benzinszintet. A neten sem. Előkerül a régi Flamisch-könyv, kettővel régebbi kiadás, az még nem ismeri a Pandát, de a 128-as Fiatnál ugyanerre a karbira 36 millimétert írt Ottó bácsi harmincöt évvel ezelőtt, tömítéstől úszó aljáig mérve. 36-ot? Nekem ez itt majdnem 42. Hogy mehetett ilyen jól a Panda ennyire alacsony benzinszinttel? Rejtély. Mindenesetre meggörbítgetem a nyelvet, megvan a 36 mili, haladjunk.

Köztes mérés: 37,8 mm. Még görbíteni kell a nyelven

Kitakarítom az összes fúvókát, amit ki bírtam szedni, a kehelycső viszont nem akar kijönni. Belekühedt, mondaná erre Karesz barátom, morzsolgatva az atomvillanással töltött ukrán cigit a foga között. Ő kigyilkolná, én egyelőre reménykedek, hogy a kromofág és a nitró kivitt mindent belőle.

Ez a két gumigyűrű eddig teljesen hiányzott. Lehet, hogy ezért volt rossz a szívató?

A szívató összeszerelésekor rájövök, hogy mindeddig hiányzott két tömítőgyűrű innen, most beteszem. Beteg is volt a hidegindítási fokozat, nem volt elég rátenni a szívatót, rugdalni kellett a gázt, tekerni egy csomót, mire elkapta, és utána is állni kellett a hosszú pedálon, mert sehogy nem akart életben maradni. Talán ezért?

Rámegy az új membránnal a gyorsítószivattyú, az összeaszott helyett új gumigyűrűt kap az üresjárati fúvóka, megkenem a gyorsítószivattyú rudazatát (jé, most már milyen könnyen mozog!), a szívató rudazatát összeakasztom, nagyjából kész az egész. Még megrángatom a pillangószelep tengelyét, hogy lötyög-e, de csak egész picit, nem vészes, ettől még tökéletesen fog működni sokáig.

Másnap beviszem az összerakott karbit a Totalcar mélygarázsba, délután, amikor már mindenki szivárog haza, elkezdem összerakni. Tesztautó már nincs, ha törik, ha szakad, Pandával kell menni. Az első jelek biztatók. Semmi benzinfolyás, szinte pöccre beindul. Melegítem kicsit, megyek vele pár métert, fullad. Persze, a gyújtás. Állítok rajta, csörömpöl. Visszaveszek hangyányit, megint fullad. Na ja, mégis túl magas az a 36 mm-es benzinszint, amit a Flamisch írt, leveszem a karbi fedelét, visszagörbítem 40-re. Még mindig fullad, de mintha egész picit jobb lenne.

Ezzel elvagyok másfél órát (a Kati névnapja erre az estére esik, sietnem kéne, de nem bírok), már az ötödikről jönnek le az irodaházban, hogy büdös van. A benzin egyébként pedig megint ömlik a karbi elején, a visszafolyócső minden levételnél dugultnak bizonyul, erős fújásra átenged. Azt se tudom már, mi jó az autóban, mi rossz. Frusztráltan beülök, és a gázt szinte csak lehelve, óvatosan lendületet gyűjtök, kivonszolom magunkat a parkolóból. Hazafelé Pandácska csak 1/10-ed gázon megy (alig), vagy padlógázon (hörögve-csörögve, tíz lóerővel), közötte rosszabb, mintha a féket nyomnám. Borzalom. Valahogy elérem Zuglót, virágot is veszek, és este nyolckor, csuklóig mocskosan, elégetlen szénhidrogénfelhőt vonszolva magam körül beesek az ajtón. Névnapot ünnepelni jöttem, van itthon valaki?

150 ezer forint lenne, és nem lenne többé kabrióprobléma

Ekkortájt kezd elegem lenni a Pandából, másnap motorral megyek. A fok mínusz kettő, a Yamaha a legkisebb döntésre is csúszkál, de kiváló Dainese szövetruhám legalább nem engedi be a hideget. Éljenek a japánok, gondolom, és szinte megfogalmazódik bennem az elhatározás, hogy most már tényleg veszek egy húszéves Swiftet százötvenért. Bent a TC-ben találok is egyet, 4WD, egyhatos, japán gyártású, 1990-es, jaj! De nem, megkeményítem a szívemet. Hazafelé csak a kezem fagy le, meg a lábam, meg folyamatosan párásodik a sisakom nyolcvanig, emiatt nyitva kell tartanom, amitől még jobban fázom. Rossz a dolog, na, érthető volt talán a megingásom. De nem fog ki rajtam a Panda, hiszen olyan egyszerű, mint a bot. Gyűjtök egy kis erőt, a bíró még csak hétnél tart a számolásban…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89835982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlov 2008.12.22. 21:39:21

Hálás köszönet.

jozsika31 2008.12.22. 21:43:59

Szia Csikós úr

Ha legközelebb elromlik a panda szivesen megcsinálom neked!!!!!!!!!!De csak akkor ha pandajavitás helyett valami szép és jó kocsiról irsz!!!!Ha tudnád hogy miért viselkedik "furcsán" a visszafolyó cső elcsodálkoznál:)Amugy van aki tudja?????

Csikós Zsolt 2008.12.22. 22:01:59

jozsika31:

Igen. Én...

Mingyá jön a második poszt.

IQLight 2008.12.22. 22:05:01

Hejjj, ha egyszer beadod a kulcsot -ami még jó sokára lesz-, akkor legalább 4 sírhely kell, hogy az összes vackodat melléd temethessük. Ezek nélkül kurvára unatkoznál odaát... :)))))))

fdoki 2008.12.22. 22:20:33

Annyit minimum megérdemel "Szia Csikós úr"
hogyha tényleg tudod mi a bibi,akkor megoszd vele ezt a további szívást megelőzendő...

hhferi · http://www.reiseleiter-ungarn.hu 2008.12.22. 22:24:02

Kedves Zsolt,
én a helyedben lecserélném a benzincsöveket is. Okulásul az én történetem:
...Sok-sok éve egykori nagy szerelmem apukájának Wartburgjával szívtam, állandóan fogott a jobb hátsó fék. A szerkezet nagyszerűen működött, csak azon az egy keréken nem akart a fékhatás megszűnni. Utolsó reményként felvágtam az öreg gumi fékcsövet, ami pedig úgy működött mint egy visszacsapó szelep.

Jó szerelgetést, kíváncsian várom a történet végét!

Csikós Zsolt 2008.12.22. 22:31:49

hhferi:

Ilyen nekem is volt az Alfa Giuliámon. A BAH-csomóponti felüljáró elején kezdett lassulni, ráléptem a fékre, hátha elengedi, a közepétől egyesben, füstölgő fékkel és kuplunggal kínlódtunk le. És a gravitáció is segített. Ott egy tizedmilliméternyire aszimmetrikus munkahenger-dugattyú volt a hibás, ami lassanként elzárta a viszafolyó fékfolyadék útját, és egyszer csak bedurvult. Persze fordítva tettem be...

De fékcsővel is szívtam már, az alattomosabban jön. Na ja, ezért kell(ene) pár évenként fékfolyadékot cserélni. Csak senki nem csinálja.

Ati232 2008.12.22. 22:36:43

No végre!
Azért előbb-utóbb mindenki rájön, hogy a jó öreg Swift a jó. :)
Ha már veszel, akkor inkább áldozz rá kicsivel többet és vegyél egy 2000 körül gyártott "fullextrásat" légkondival, elektromos ablakkal stbvel. Nem lesz vele gond.

makmarci 2008.12.22. 22:47:12

Én meg vettem egy 13 éves Swiftet 450.000-ért, 18.500 km-rel rozsdamentesen. Na azzal soha nem lesz gondom....

Arra amúgy nem gondoltál, hogy a visszafolyó cső meg van törve valahol ?

Na, de hogy ne csak felvágjak, vár rám az ünnepek alatt egy extra szopós meló, a Golfom ABS-e kontakthibás. Mire ezzel végzek, asszem nem sok hajam marad majd...

no_holy_shit 2008.12.22. 22:49:12

tattoo1:

egy uj karbi a golf1-mhez (Pierburg 1b3) pl. 250eFt. Ennyire talan meg Csikos ur fizetese sem jo.

vettem magyarorszagon bontoban karbit... hat szetszedes utan csak neztem (joparszor butykolve, abszolut mocskos az uszohaz. egy rugos szelepet az uszohaz aljan puffolni kellett hogy megmozduljon...). Hasznalhato karbi egyetlen modja a karbifelujitas. (vagy az ember felrak egy digitalis motorvezerles. vagy barkacsol vagy vesz egy VEMS-t es kesz. VEMS illesztheto es termszetesen nem adod el a kocsival egyutt...)

(most egy nemetorszagban lomtalanitason talalt karbival fut a kocsi :-P)

Dzseri 2008.12.22. 22:51:09

Nézdd meg h a visszafoló cső nincs e odacsípve a tank és a karosszéria közé! Vagy vidd el autószerelőhöz :P

akos696 · www.focusauto.hu 2008.12.22. 23:05:55

Hja, én a motoromon cseréltem fékfolyadékot és olyan lett a fék, mintha kicserélték volna. A ragadós, nyúlós, borzalmas fékből egyujjas precíz kis szerkezet lett. A csöveket is le kéne majd cserélnem.... Az autón is tervezem a cseréjét, 5 éve biztos nem volt cserélve, de szerintem inkább soha (gy.év 1994). Ez a karbi téma nekem iszonyat bonyolultnak tűnik, csak a mocim karbis, de már látom, hogy azon sosem fogom szerelni (ráadásul 4 is van rajta), inkább valakire rábízom, ha szükség lesz rá. Azért riszpekt, az én párom valószínűleg már kivágott volna engem a motor mellé a garázsba aludni (nyáron és is sokat foglalkozom vele, húzza is a száját miatta).

szakmernok 2008.12.22. 23:28:38

Ki az "a Kati"? Ez az "a" betűzés megőrít!!!

zöldi 2008.12.22. 23:32:29

Zsolt már írta régebben, hogy önjelöl nyelvújítóknak nem kötelező az olvasás:DD
Suzukiról ég annyit, hogy azokon is fárad ám ez-az. Spanom vett egyet 250-ért, használta boldogan fél évet naponta, aztán ráköltött ugyanannyit.

tomcsibácsi 2008.12.22. 23:48:34

zalkapone 2008.12.22. 19:26:21
A Daciasok szerintem helyeselnek...

... tudtam, hogy ismerős ez a karbi valahonnan (nagyjából)
Tetszik az a forrasztott úszó!

Csikós Zsolt 2008.12.22. 23:53:35

szakmernok:

Hát akkor őrülj meg drága Grétsy uram, én nem gátollak meg benne. Egyszer küldj azért át egy szövegedet, szívesen korrektúrázom. Aztán megnézzük a pontverseny állását...

Egyéként a tulajdonnév előtti névelőzés budapesties dolog. Tudod, a szegediek "ő"-znek, a miskolciak mekukának hívják a szoyolát, mink meg így magunk között "a"-zunk. Egyszer majd tökön szúrom magamat egy csorba 17-es kulccsal. még várok vele, de eljön, posztolni fogom...

Csikós Zsolt 2008.12.22. 23:57:22

szakmernok:

mekukának=makukának

Néha nem tudatosan írok helytelenül, hanem elgépelek. Csak még mielőtt javítanád.

Ezektől a "Nagy Testvér figyel" dolgoktól mindig kiver a víz, pláne ilyen barátias közegben. Persze nem rád gondoltam, csak valamiért épp ez ugrott be.

AtoszMester 2008.12.23. 00:06:41

Csíkos! Ha már figyelsz, szólok, hogy éjfél van. Itt az ideje, hogy elkezdd befejezni a karbijavítást.

Főleg ha még hó is esik.

Bár azt mondják nem lesz fehér Hanukánk.

Csikós Zsolt 2008.12.23. 00:11:40

AtoszMester:

Épp azt írom. Te gyilkos vérszívó, hogy zúdulna a házadra a lavina... :-)

Még jó, hogy kint a konyhában még vagy egy órát készül a karácsonyi bejgli, kicsit tudok körmölni. De téged nem is érdekel a Panda, mindig leszólod. Inkább annak drukkolj, hogy felgyújtsam :-P

sztrovacsek 2008.12.23. 00:27:27

Csikós úr!
Azt írtad, hogy decemberi éjszaka, meg "a Kati" névnap, mikor is van Katalin nevenapja?

ui:
február 13.
március 9.
március 22.
március 24.
április 29.
április 30.
május 9.
szeptember 15.
november 25.
december 31.

Én ilyenkor szoktam keresni a raktárban valami "jókisnagytorkú" weber karbit, ráberhelni, oszt hagy szóljon! :-)))

Csontos Szigfrid 2008.12.23. 00:38:21

Csikós Úr!

Nem kibicségből írom, csak kíváncsi vagyok. Önnek sok esetleg "régi" autója van. Sosem gondolt még arra, hogy - amelyik csak nem nőtt a szívéhez oldhatatlanul,- eladja őket, és vegyen egy új, vagy újszerűt, amivel nem lenne ennyi szívás? Vagy csak simán venne egy újabbat. Pluszba.
Bár, ha ezt az állandó szerelést hobbynak tekinti, akkor nem szóltam semmit sem. De a hobby annyival egyszerűbb talán, hogy azt szabadidejében, nem kényszerűségből, és általában csak felesleges pénzekből csinálja az ember. Nem függ rajta semmi. De ahogy olvastam, Önt a munkába járásban akadályozza már ez a kis Fiat időnként.
Remélem, nem írtam olyat, amivel megharagítottam.

Csontos Szigfrid 2008.12.23. 00:40:21

Végülis az Öreg Bazzeg is csak el lett pattintva. :)

Csikós Zsolt 2008.12.23. 00:40:41

sztrovacsek:

akkor nov. 25. Az majdnm december eleje. Rég volt, már felejteném.

sztrovacsek 2008.12.23. 00:54:10

"""Csikós Zsolt 2008.12.23. 00:40:41 ""

Figyelmes olvasód vagyok. :-)
Miért felejtenéd? idővel ez is egy szép emlékké szelídül. :-)

no_holy_shit 2008.12.23. 00:54:24

"Azért riszpekt, az én párom valószínűleg már kivágott volna engem a motor mellé a garázsba aludni "

nekem is ki szokott anyam akadni, amikor az alkatreszek a kazanhaz/mosoda komboban tisztulak meg.

A koleszban is nagyot neztek a haverok, amikor meglattak mi minden van a szobamban :-P
A hazmester szerencsere nem vettem eszre amikor a szobamban volt hogy 8db gumi van felnistul a szekreny tetejen :-DD

ex Kollegam ex baratnoje is nehezmenyezte, amikor a ki- es szetszerelt karburator az ebedloaszatlon tisztult es javult :-DD (pedig eredetileg kollegam lakasa volt)

sztrovacsek 2008.12.23. 01:00:35

Ez a kromofág-nitrós élményed olyan lehetett, mint nekünk /a haverral/, maszk nélkül szórógitteztünk egy barkas-t.
Na ott volt aztán agysejt pusztítás. :_)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.12.23. 01:14:26

hát respekt, hogy emellett az autó mellett kitartasz és van még kedved beleülni

nekem már akkor se lett volna, mikor vetted (:

matysa 2008.12.23. 01:21:43

ááááááááááááááááááááááááááááááá!!!!

KK-n uj poszt van!

Karotta él!

Csikós Zsolt 2008.12.23. 01:21:48

Calyx:

Persze, szinte mindig ilyenek voltak. Azaz lett párszor újabb autóm, de amikor rájöttem, hogy minden kis hiba ötször (tízszer, hússzor) annyiba kerül, állandóan visszaszivárogtam az öregekhez. Nem én csinálom, hanem szerelő kell, nem jó a bontott, új kell, az új még jóval drágább az alkatrészeseknél, mint a régebbi autóhoz az új alkatrész, az újaknál egy hiba általában előidéz egy másikat, szóval mindig megutálom őket. Ráadásul csupa ugyanolyan autó jön szembe az utcán - nem, köszönöm, nem.
Egyébként én egy csóró veterános vagyok. Ahhoz, hogy legyen olyan autóm, mint a többségnek, el kellene adnom az öregeket (pedig van, amelyikről szó sem lehet), és lenne 1, azaz egy darab unalmas autóm. Így meg van egy csomó érdekes dolgom, mindig izgalommal gondolok rájuk, nagyon szeretem őket. És a gyerekeim, a feleségem is.
Egyébként a Panda most először akadályozott a munkába járásban, most is csak azért, mert elkezdtem piszkálni. Ha úgy hagyom, menne, ma is. Csak nem lenne fűtésem, és nyolc fölött fogyasztana. Engem ezek zavarnak, hiszek benne, hogy meg tudom javítani, hozzányúlok hát.
Más észre se vesz ilyen problémákat. A feleségem mindig azt mondja, túl igényes vagyok. A klubtársaim mindig azt mondják, túl igénytelen vagyok. Tehát megtaláltam az arany középutat, ami nekem tökéletes.
Sajnos azzal, hogy mindig akkor írok posztot, amikor csinálok valamit az autóimon, úgy tűnik mindenkinek, hogy megbízhatatlan romok.
De a Pandával számtalanszor voltam már vidéken, szállítottam Balatonra, Balatonról nyári cuccokat, bicikliket, gumikat, kerekeket, Egerbe tonnaszám Merci-alkatrészeket, onnan vissza ugyanezeket, kollégám, Tóth Zolinak a Toyota AE86-osához cuccokat, Kecskemétre a Puchomhoz elemeket. És napi gyilkolásban van, pedig nem úgy használom, mint valami múzeumi darabot. És egyszer (1x) sem merült fel a gyanúja, hogy oda ne vinne, vissza ne hozna. Egy vadonatúj Suzukin is el tudom úgy szúrni a befecskendezőt, hogy rizikós legyen egy nyolckilométeres út...

Szóval képzeljen a posztok közé nagyon sok ezer kilométernyi, gondtalan használatot, vegye ezeket a jéghegy érdekes csúcsának.

matysa 2008.12.23. 01:30:53

Bocsi Csiki!
Ezt nem hagyhattam ki. Első meglepődésemben írtam.

Fasírt 2008.12.23. 02:29:17

mindenki elaludt... megsult a bejgli. en meg azon vagyok, hogy rogvest kimegyek a hidegbe, a sotetbe, es szetszedem valamimnek a karbijat. barmennyire is negativ az elmeny, engem szerelesre buzdit. :)
ket unnep kozott nekiallok a danuvianak. :)

gratulalok a cikkhez. meg ilyet!
varom a folytatast.

ui.: az a bizonyos nevelo a tulajdonnevek elott nem pesti szokas. en is, sot errefele is hasznaljak (Dunakanyar). viszont a batonyterenyeiek nem :).

Cornucopia 2008.12.23. 03:39:47

"De fékcsővel is szívtam már, az alattomosabban jön. Na ja, ezért kell(ene) pár évenként fékfolyadékot cserélni. Csak senki nem csinálja. "
De hidd el csinálja. És a márkaszervízben is lecserélik pár ezresért (és tényleg), és 2-3 évente megcsináltatom, állítólag az ABS-is tovább bírja.

Ciri 2008.12.23. 05:12:52

Na végre már egy post, ahol senki nem anyázza a másikat.
Jó olvasni a hozzászólásokat is, nem beszélve a szerzőről.
Látszik, hogy közeledik a karácsony, rögtön el is érzékenyülök. :D

Zsolt!
Még karácsony előtt felrakod a második részt?

karlov 2008.12.23. 06:40:30

Ha valaki nem megszállot és nem rajong a régi autókért nem érti,én mondjuk nem szeretek szerelni,igaz nem is értek hozzá de az időm pénzem nem sajnálom az autómtól.
Ki -így ki úgy és ezek szerint mindenféle autóért lehet rajongani.

Rocko- 2008.12.23. 07:10:03

Calyx 2008.12.23. 00:38:21
ez olyan, mint ha Gombóc Artúrnak azt mondanád, h ne egyen csokit és diétázzon. :)
Csik autóvásárlásai és felújításai szerves részei a TC/Belsőségnek, egyszerűen végtelenül nagy űrt hagyna, ha eltűnne, és nagyon sokaknak hiányozna ez. az okokat már nem feszegetem, de a nagy többség élvezettel és nem kárörömmel olvassa a postokat. :)
itt maga a szerelés a lényeg, nem annyira az, h milyen állapotba kerül utána a kocsi.

evo87 2008.12.23. 07:59:09

Ez már kezd kicsit unalmas lenni.

Másrészt, ahogy észreveszem TC-os újságírónak lenni a legjobb. Megvesznek egy aranyos használtautót bagópénzért, mennek vele valamennyit, blogolnak róla, aztán eladják, persze akkor már kultuszautóként, szép summáért, hiszen mégiscsak egy TC-os vezette megannyi belsőség a megannyi belsőség cikkről nem is beszélve. Tiszta haszon. :)

citrix 2008.12.23. 08:07:44

18 éves 2107-es Ladámon pucoltam karbit (ekkor először és utoljára);O gyűrűk,tömítések,tűszelep cseréje.Tele volt az úszóház trutyival szinte színültig,csoda hogy ment a motor addig.Pucolás,összerakás,és lám lett stabil alpjárat,alig kellett szívatót használni indítás után.Az AC-val viszont szenvedtem.Az utángyártott selejt,spriccelt az oldalán a benzin.A régi mellett szivárgott az olaj+ az egyik szelep kiesett,így a legkisebb emelkedőt is max.40-el abszolválta a gép.De hazavitt (130Km).Így lett 2 AC-ból 1,új tömítések,szelep visszaütve a helyére,kis FBS a tömítések mellé vékonyan.És lám,száraz marad a blokk,csodásan pumpál a műszív,halleluja.Kényelmes,jó kocsi volt,pláne ezután abszolut megbízható.Rozsda se rágta,alvázvédő és garázs a titok nyitja.Kár,hogy a nyáron el kellett adni,de kellett a hely egy új talicskának.Ami házilag egyáltalán nem szerelhető,de ne is kelljen piszkálni :-)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.12.23. 08:40:43

Nagyon jó poszt volt, köszönöm. Én annyit tennék hozzá, hogy valszeg legjobb ha kicseréled mind az odavezető, mind a visszavezető benzincsöveket is, illetve dobsz egy szűrőt a karburátor elé. Amúgy ha összeáll (előbb- utóbb mindenképen), ez a felújítás nagyon eredményes lesz. Pont ugyanez volt nálam is, csak az enyém nincs benne a Flamisch féle könyvben, meg semmi manualom sem volt hozzá. Továbbá mivel sokat állt, az úszót az alkotórészeire szétbomlott (elsavasodott) benzin is megmarta, amitől rendszeresen túlfojt. Úgy hogy sok sikert, lehet, hogy 2 literrel is lejjebb fog menni a fogyasztás. a régi autókat meg pont ezért kedvelem, ahogy leírtad: egyszerű mint a faék, és gombokért van minden. Tegnap vettem a Fiat 126-hoz szelepdeklitömítést 190Ft-ért.

Agr3ssor 2008.12.23. 08:47:18

Ha már öreg kocsit kell venni, akkor szerintem inkább injektorosat vegyen az ember... Lehetőleg hengerenkénti befcsiset... Ez elég sok cumitól kíméli meg az embert... És elég sok másféle cumira ad lehetőséget... De én úgy vettem észre, hogy a öreg injektroros vasakkal többnyire nem szokott probléma lenni... (motorikusan) Pl.: Egy jó Honda Civic 1.5i... Én igazából még a K-Jetronicos vasakról sem hallottam rosszat... Pedig attól retteg mindenki, mert hozzá értő szerelő már nem nagyon van... Sokféle ilyen árkategóriájú autó van, aminek a motorjához hozzá sem kell nyúlni... Van ezekkel az öreg szarokkal elég gond amúgy is... (az enyémmel is) Legalább a motorral ne legyen...

Ubul1 2008.12.23. 08:49:33

"gumikesztyűbe belefolyt a kromofág, amit nem is éreztem, mert addigra az ujjaim jéggé fagytak"
LOOOLL! Tipikus, erre a mondatra belehasított az ujjaimba néhány tudatalatt generált emléktől a fájdalom, pedig jól odabasztam a fűtésnek ma reggel. Csak nálam ha véletlen nem ölne meg a 20kV-os ív mert a tenyeremen szimplán ÁTHÚZNA akkor nem éreztem volna semmit a fagyástól.

Te a ex-vartyogómban ennél sokkal ramatyabb volt a tűszelep, erre még azt se mondanám h vállas. A simsonban meg még a 25 éves eredeti dolgozik, na arra lehetne mondani, ettől független ott merem hagyni napokig nyitott csappal.

"kézzel turkáltam végig a dobozka alját vagy ötvenszer, mire csak sűrű, jeges, alkatrészmentes takonyban kotorásztak az ujjaim"
Éljen a mazhoizmus, látom nem csak én vok totál elmebeteg!

"Na ja, mégis túl magas az a 36 mm-es benzinszint"
Így higgyél 35 éves fecniknek mindenféle garancia nélkül!

"már az ötödikről jönnek le az irodaházban, hogy büdös van"
HÁHÁHHÁÁÁÁÁÁ, ilyen nincs! Néhány kétségbeesett tekintet a mélygarázs személybejáróján, konzekvencia: ja csak az egyik hibbant totalcaros a 3.-ról, akkor semmi gáz, csak a szokásos életképek egy fanatikus bandától... LOOOL!

"a Kati névnapja erre az estére esik, sietnem kéne, de nem bírok"
EZT azért nem kellett volna baz'meg! Még ha meg is érti a fanatizmusodat, annyit azért áldoz az ember a párjára hogy hagyja az egész szemétládát a picsába, és mész taxival, vagy megkéred az egyik épp akkor betévedő kollegát! Asszem ekkor gyűlöltem volna meg ezt a kis tetűládát végleg, és már a héten menne a 'csába, úúútálom mikor a legkínosabb helyzetekbe hozza az embert! A Jawamat is basztam ki mint macskát szarni annakidején mikor sokadszorra késtem vele reggel el! Van a németeknél akik alapból autóimádó nép egy mondás:
"Tipisch Montag auto!" ezt rá lehetne húzni erre is!
Hidd el jól járnál azzal a Szuzival, pláne h 1.6-os! Asszem ezzel sikerülne megölnöd magad! Ja és 4WD, közelít a tél, lehet h még havat is látunk majd!
Meg persze őszinte részvét, tegnapelőtt én is motorral mentem, szinte magamon érzem a szimptómákat ahogy sorolod úgy jönnek elő :D! Mert most nincs maszek kocsi. Épp ezért megkérdem:

Valaki nem tudja h Újpest Központtól a 3-as M végállomásától hogyan lehet a leghamarabb eljutni a Vácegres útig? Kinéztem az egyik régi nagy kedvencemet ott!

CSIKI, BÓÓÓÓDOG KARÁCSONYT!!

karlmann 2008.12.23. 08:56:29

Csikósban azt szeretem, hogy mindig törekszik a tökéletesre, bár tudja, hogy sohasem érheti el. Ez nagyszerű emberi tulajdonság. A visszafolyó csővel szerintem is van valami gond. A vectrám is hasonlót produkált, ott az volt a gond, hogy egy nagy tudású a kézfékkötéllel odaszorította a kasztnihoz.

Persze a cső tönkrement, de ennek nyomán kicseréltem mindet, és utána nagyon állat lett. Ott az injenktoros rendszernél az tűnt fel, hogy hiába van tökig meghúzva a bilincs mégis folyik a benzin. Az a jó ebben, hogy ha megcsinálod és jó lesz irtó büszke leszel magadra.

karlov 2008.12.23. 09:06:20

Ja egy darabig aztán kezdődik az egész előrőlr....de szeretjük a jihívás.
Csíkós úr korunk autós Donkihótéja(csak így fonetikusan)szélmalomharcot vív a technika sötét nagy úrával.

Ubul1 2008.12.23. 09:10:52

Ezektől a "Nagy Testvér figyel" dolgoktól mindig kiver a víz
Pfff hát ha belegondolva tényleg figyel, akkor azt üzenem neki, hogy üdvözletem! Néhány helyzetben bánhatott volna velem nagylelkűbben is! Dehát nem születhet mindenki örök mázlistának...

Ubul1 2008.12.23. 09:12:44

AtoszMester 2008.12.23. 00:06:41
"Bár azt mondják nem lesz fehér Hanukánk."
Zsidó-e vagy?

Csikós Zsolt 2008.12.23. 09:13:51

evo87:

Aha, persze. A Merciről megírtam, hogy a róla megjelent Belsőség-poszt alaposan megnehezítette az eladását. Azon csak negyedmillió+-t buktam két év alatt. Az Alfát húszezer mínusszal adtam el kevesebb mint egy év alatt, a Mazda 626-ot huszonötezerrel egy év alatt, a W124-es Mercimen másfél év alatt valami nyolcszázezret buktam. Tényleg jól nyerészkedünk, hogyne...

ZYLO 2008.12.23. 09:20:23

A többiek már elmondták a tutit (egyrészt trisó, nem áztatva, hanem rezsón jól megzubogtatva, másrészt bontott karbi - lehetőleg kipróbálható), ezt én csak azzal egészíteném ki, hogy ha szereted az extrém sportokat (pl. karbimosás télen a garázs előtt), akkor szerelj be egy kapcsolót, amivel a mozgásérzékelőt rövidre lehet zárni. Fél óra munka, és egy gonddal kevesebb.

Ja, és saját tapasztalat, hogy az öreg autó hibátlanul működik egész évben, aztán, ha jön a tél, egyszerre romlik el rajta 3-4 dolog. Ezek ilyenek!

Ubul1 2008.12.23. 09:31:13

Csikós Zsolt 2008.12.23. 09:13:51
Most mit kapod fel a marháján a vizet, csak pampog belőle az irigység! Ő sose mer áldozni a régi vágyaiért ekkor a árat! Aki meg olvas az mind tudja hogy semmi hátsó szándék nincs a szokásaidban ezekkel a régi sz*rokkal!

loláb 2008.12.23. 09:32:20

Na végre, erre a cikkre vártam...remélem a folytatásra nem kell egy hónapot várni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.23. 09:34:59

>makmarci 2008.12.22. 22:47:12
Én meg vettem egy 13 éves Swiftet 450.000-ért, 18.500 km-rel rozsdamentesen. Na azzal soha nem lesz gondom....

Oké-oké, de a 18500 előtt vajon egyszer, vagy kétszer fordult át az ötjegyű mutató? Nincs olyan idős bácsi, aki 13 év alatt ne tekerne bele legalább hatvanezret..

Csikós Zsolt 2008.12.23. 09:13:51

A Kawasaki nem eladó? :) Jó, tudom ám, hogy attól nem válnál meg könnyen..

Csikós Zsolt 2008.12.23. 09:42:21

scheerti:

nem, dehogyis. A zöld Merci és a Kawa maradnak. Kawát akkor lenne érdemes lecserélnem, ha egyszer eljutnék valami jó angol twinig. Addig pótléknak ennél nincs jobb. Vezettem Kawa W650-et, az sokkal régebbi motornak néz ki, de az enyémhez képest nagyon steril. A z750B olyan igazi, zajosan csörömpölő, brutális régi szar, iszonyú erősnek érzed, de valójában nem az. Szóval az igazi veterángép, csak elvisz a Dolomitokba, amit egy új Ducatiról nem mindig lehet elmondani (láttam jó párat szétszedve a hegyekben).

Bituman 2008.12.23. 09:45:30

Csikós Úr! Hajrá a Pandával. A kawás írás annyira megihletett, hogy nagyon erős késztetés bennünk egy hasonló túrára a Garda tóhoz, egy fiatalabb z750-el (2004) :)

Kíváncsi vagyok nyáron mennek-e majd motoros túrára...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.23. 09:49:25

Szóval az igazi veterángép, csak elvisz a Dolomitokba, amit egy új Ducatiról nem mindig lehet elmondani (láttam jó párat szétszedve a hegyekben).

Hű bazze, hogy ezért mit fogsz kapni a "szakújságíróktól" :) De igazad van, én sem véletlenül a Kawára kérdeztem rá, tudom, hogy jó gép. Az angol kéthengeresekkel nem biztos, hogy jól járnál egy ilyen túrán. Én is kedvelem őket, de itthonról eléggé megfoghatatlannak tűnnek.. A kis CB-t nem sajnáltad nagyon?

Goofytu 2008.12.23. 09:51:35

Kedves Zsolt,

Egy ujabb remek iras es remelem nem adod fel:)


Kellemes Karacsonyt!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.23. 09:55:04

"Én meg vettem egy 13 éves Swiftet 450.000-ért, 18.500 km-rel rozsdamentesen. Na azzal soha nem lesz gondom...."
a hit mindennél erősebb:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.23. 10:11:48

Ez a panda nem fog 7-8 lietrnél kevesebbet enni városban,mert egy régi konstukció kb 60 éves.
Ennyit eszik egy 2 ezres dízel Mondeo kétszer annyi tömeggel.

evo87 2008.12.23. 10:43:25

Tisztelt Csikós úr!

Igazából mivel több TC-os jármű került mostanában eladásra a belsőségen keresztül egy gondolatmenet indult el bennem, aminek nem feltétlen kell igaznak lennie, hiszen nem ismerem a körülményeket. Mindösszesen csak kíváncsi voltam, valóban úgy van-e, ahogyan én gondolom, de ezek szerint nem, tehát elnézését kérem.

Ubul1:
Ne sértegess kérlek, én sem marháztalak le sosem és nem is foglak. Másrészt nem irigykedek, itthon áll a garázsban egy makulátlan állapotú 2103-as, amit ha kell, ugyanígy magam javítok. Ennyit a régi értékekről.

AtoszMester 2008.12.23. 10:43:36

""" Ubul1 2008.12.23. 09:12:44
AtoszMester 2008.12.23. 00:06:41
"Bár azt mondják nem lesz fehér Hanukánk."
Zsidó-e vagy? """

- Aszongyák annál is rosszabb... :)

csongiaparaszt 2008.12.23. 10:47:59

Hajrá, Csikós, ne hagyd magad.

csavargo 2008.12.23. 10:48:16

Kicsit OFF:

Ubul1:
Milyen igazad van. Nagyon sok 80as évek vége 90es évek eleje autó tetszik nekem, de nem merem őket megvenni, mert félek hgy anyagilag bukta ( hát persze, hgy az) lesz, vagy más gondok lesznek vele. ( az a korszak kimaradt az életemből sajnos, amikor a többiek a Romettát, Simsont bütykölték.
És csak nézegetem az unalmas kis autómból az izgalmas igazi vasakat....:)

ON

AtoszMester 2008.12.23. 10:48:20

Nekem eddig volt 4 injektoros autóm.

Most azon kapom magam, hogy Trabant 601-et hajtanék legszívesebben, ahol senki sem látja, és titokban nyolcvanas évekbeli Benz 300D-ket lesek használtautón.

Nem tudom miért keresi egy réteg magának a bajt, ha van lehetőség jobbra. Én sem értem magam, de valaki már szájbaverhetne, hogy elhozzak 0 százalékra valami műanyagot :)

zoliapu71 2008.12.23. 10:49:42

Kitartas CSIKOS!! Nekem volt egy 1410-es Daciam,annak majdnem ilyen a karburatora.Ha eldugult a visszafolyo akkor ra a kezi v. labpumpa es addig nyomni amig a tankban nem hallatszik a buborekolas.De lehet jobban jarsz ha kicsereled a csovet,lehet,hogy belul malik es az kepez dugot valahol.Mit tudsz BAZEG-ROL???Ird meg legyszi!!Amugy ha uj kocsid lenne akkor mirol irnal????Varom a filytatast. KELLEMES KARACSONYT!

zoliapu71 2008.12.23. 10:50:51

bocs!Varom a folytatast!

AtoszMester 2008.12.23. 10:52:23

www.vatera.hu/bmw_1967es_old_timer_sport_coupe_111959403.html

Ha megnézitek a többi képet a lap alján, érdekes dolgot lehet találni. Létezik ennél szebb karbisor? :)

Jah, létezik, de akkor is gyönyörű kép, semmi felesleges amcsi krómozás :)

zazooo 2008.12.23. 10:58:19

Annyira magamat látom, de annyira :D

Ha szabad belekotyogni egy kicsit, addig ne bántsd a karbit amíg a gyújtás gyanús, a karbit mégiscsak most raktad össze :P

Megszakítós gyújtással pedig mi már ismerjük egymást jól, volt alattomosan meghalt kondi, random-zárlatos megszakító, vezetékégetős trafó, bakelitbe félreszikrázó(!) elosztófedél... és ugyanilyen tünetek, vagy dadogott, vagy nem ment, vagy be se indult, rettenetes... azóta szeretem az elektronikus gyújtit :)

Bambano 2008.12.23. 11:46:54

No, legyen már eretnek komment is:
van egy 10 éves astrám, évente egyszer márkaszerviz megfaragja rajta, amit kell, egyébként kulcs fordít, kocsi indul, megy, keveset fogyaszt, fűt, meg ilyen úri huncutságok. Életében egyszer mondta, hogy nem, raktam bele másik akksit, ennyi.

Ja, ilyen kocsiból van még másik 2 a családban...

SsPL71 (törölt) 2008.12.23. 11:48:35

Javaslom, hogy legközelebb a kromofágot és a nitro hígítót ne a karburátor tisztítására használd, hanem csak úgy öntsd be a motortérbe, majd adj neki egy kis gyújtást, persze gyufával.
Egyből befog gyulladnia motor, olyan alapjárat lesz, hogy csak na.
A fűtés is megjavult volna ettől a módszertől :)

Sok sikert a "pandakarbihoz" és Kellemes Karácsonyt, Boldog Újévet!

2008.12.23. 12:31:10

Remek poszt, azt hittem csak en szerelek karbit otthon a csapban az asszony legnagyobb oromere. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.12.23. 12:38:47

Csikós Zsolt 2008.12.22. 22:31:49
hhferi:

>Na ja, ezért kell(ene) pár évenként fékfolyadékot cserélni. Csak senki nem csinálja.

Én az autóimban és a robogómban is csinálom, mert vizsgán nézik a forráspontját.

Egyébként hol marad a karácsonyi gyülöletlevél-gyüjtemény?

Csontos Szigfrid 2008.12.23. 12:39:08

Csikós Úr!

Most már minden világos! Az a lényeg, hogy az ember örömet találjon az autóiban. Valóban mindig csak javításokról írt, ezért tűnhetett úgy, hogy mindig rossz a Panda. További jó "Pandázást"! Az új autóval kapcsolatban igaza lehet, valóban azokba sokkal többe kerül az alkatrész.
De ha teheti, írjon jó kis teszteket, minél többet új-újszerű kocsikról is. Szeretem a cikkeit.

2008.12.23. 12:41:08

malenykij polgar: nekem azt se nezik van-e rajta fek, igaz kell egy kis noszogatas a zsebbe. :D

karlov 2008.12.23. 12:42:18

A Dolomitok embert és gépet egyaránt próba elé állítanak,azért télen az igazi ja mmondjuk nem autóval.

"a Katának" meg hálás köszönet ,hogy nem csapot még agyon a sok mánia és megszállotság miat,akkor mit olvasnánk ilyenkor "béke időben".

karlov 2008.12.23. 12:46:24

Nem motorral,inkább autóval sorry

zöldi 2008.12.23. 13:14:46

A Dolomitok a legkirályabb hely. Mi is megmutatjuk nyáron a Banditnak.

w a s d 2008.12.23. 13:26:53

@ no_holy_shit 2008.12.22. 22:49:12

Valahol azt írta valaki, hogy karbis autót átalakítani VEMS- esre az olyan kb. félmillió... Nem tudom, igaza van- e, de nem a legolcsóbb megoldás, abban szinte biztos vagyok.


Weber 32 ICEV- ről meg ennyit találtam:
kepfeltoltes.hu/081223/beolvas_s0009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"Jel"magyarázat:
kepfeltoltes.hu/081223/beolvas_s0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

w a s d 2008.12.23. 13:29:02

Ja, és az elektronyos befecskendező sem hiszem, hogy "csak játék és mese"...
Ha ott megy valami tönkre, lehet elővenni a villanyász tudományt.

karlov 2008.12.23. 13:37:21

Mi a télen megyünk ,autóval de gyönyörű hely.Majd fotózok lánctalapas hójárókat,eszméletlen ahogy azok mennek fel a hegyre .

w a s d 2008.12.23. 13:41:13

Saját írásomra reagálva: nem 500, hanem 350-400ezret írt egy másik, autókkal foglalkozó oldal fórumán az illető.

Csikós Zsolt 2008.12.23. 13:48:39

evo87:

abszolút nincs gond, jogos volt a kérdés. Sajnos a válasz rám nézve nem túl szívderítő. Legalábbis a pénztárcámra. De lelkesítő a sok rozsda, mindig erre gondolok.

Kisnyomdász 2008.12.23. 13:51:25

Hajrá Csikós
éljen a sufni tuning!
Suzukim mellett én is tartok pár kétütemüt, amolyan szintentartás végett :D

vincent923 2008.12.23. 14:51:33

Hasonlóan jártam én is a 2105-ösöm karbijával.
Leszedtem, megmostam, szétszedtem(eddig minden jó), összerakni már kicsit nehezebb feladatnak bizonyult, ugyanis a sárga Lada-bibliában a 4-5 bemutatott karburátor közül egy se egyezett meg vele, volt ami nagyon hasonló, de egy se ugyanaz.(sztem Ózon-nak kellett volna lennie, hisz ezen is volt takarék elektronika) Az oldalán a "DAAZ-2141" feliratból arra gondoltam, hogy Alekóhoz való.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.23. 15:09:53

Talán ha elvinéd egy szervizbe.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.23. 16:18:44

@Csikós Zsolt: végre kitaláltátok a "válasz erre" funkciót

Myko 2008.12.23. 16:44:38

Kicsit OFF: nincs valakinek Weber 32 DRT v. Weber 32 karbija,dupla torkú? :)

kokal 2008.12.23. 17:00:43

Kedves Csikós Zsolt!

Régóta olvasója vagyok a belsőségnek és minden régi autóról szóló cikknek.
Ez a TC-s lelkesedés rám is átragadt és eljutottam odáig, hogy megvalósítsam régi vágyamat.
Beruháztam egy MB 560SEC típusú autóba. Alkalmam volt az utóbbi időben rengeteg új autót kipróbálni, némelyiket tartósan használni (sok a mercinél is erősebbet), mégis alig várom, hogy az öreggel menjünk egy kört.
Teljesen más világ, még van lelke!
A szereléshez nem értek, de el tudom képzelni, hogy az éjszakai szívásokat is meg lehet bocsájtani.
Remélem mások is kedvet kapnak egy régebbi vashoz és hozzánk hasonlóan örömüket lelik majd benne!

Ezúton szeretnék békés Karácsonyt kívánni Önnek és minden autókedvelőnek!

no_holy_shit 2008.12.23. 17:27:17

F/ Aki:

a vezerlo 110-120eFt. Kell meg injektor es elektromos AC. par jelado (TPS, IMAP, motorhomerseklet, egyeni szajiz szerint lambda) ezek ha nem ujat vesz az ember akkor kijonnek lazan max. 50eFt-bol. (de 20-bol is osszeszedheto)

Csikós Zsolt 2008.12.23. 17:27:31

kokal:

Az egy fantasztikus dög, a világ valaha gyártott legjobb autói között van. Drága ügyvezetőnknek, Bende Tibornak is volt ilyenje, a TC-n jelent is meg róla cikk. Akkor még nem volt totalcaros, most már nincs 560 SEC-je. De zokog miatta rendesen.

w a s d 2008.12.23. 17:37:28

@no_holy_shit:
Programozás mennyiből van meg?

karlov 2008.12.23. 17:38:12

És itthon vetted vagy kint a sec mercit?!

no_holy_shit 2008.12.23. 18:50:18

F/ aki

mit akarsz rajta programozni? beirod az alapuzemanyagmennyieget (eleg egyszeru kiszamolni es le is van is a www.megasquirt.info -n) a legnyeles jellegmezobe beokorkodsz vmit es beirod a cellambda erteket a jellegmezobe. Ha rakotsz egy szelessavu szondat akkor megtanulja a korrekturat az alapmennyiseg jellegmezohoz kepest a szonda jel alapjan (utanna akar le is kotheto a szonda)

gondoltam aki belevag egy ilyenbe az sajat maga megcsinalja. ill pont azert vag bele hogy szorakozhasson kedvere (amugy elmuzsikal egy szeria ECU-val is, ha nem is 100%-san) ladaklub honlapjan fent van egy beszamolo ahogy vki atberhelte a zsigat L-jet-re

w a s d 2008.12.23. 18:57:25

@no_holy_shit:
Csak általában amikor valahol ilyen kerül szóba, akkor azt szokták mondani, hogy fékpad, meg finomhangolás, meg szakember, meg...
Mivel még nem csináltam ilyet, gondoltam, biztos úgy van.

De Megasquirt- öt talán még olcsóbban is meg lehet szerezni, mint 100-120.000, nem?
cgi.ebay.com/ebaymotors/MegaSquirt-II-2-PCB3-Standalone-Engine-Management-Kit_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem230315247584QQitemZ230315247584QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

zalkapone 2008.12.23. 19:08:03

Karlov

Ünnepek után tudok részletekkel szolgálni, de annyi már biztos, hogy ha komolyan gondolod, akkor megoldjuk!

capt.chaos 2008.12.23. 21:19:38

Csőcsikós és csődisznó!Meg panda!Tesókám,azt javaslom,pattints a túlfolyócsőre félméteres bengacsődarabot,gerjeszd be a rombolót majd várd a csodát.A weber és az ac főleg felújjítás után hót ziher,hogy penge!A visszafolyócső picikét el van dugulva,kevés bengát ereszt vissza a tankba.Boldog idegségmentes karácsonyt kívánok a sorstársaknak!Jó mulatást,bort vigyél le a garázsba!Ovakodj a hidegtől!

Csikós Zsolt 2008.12.23. 23:05:15

capt.chaos:

borot szoktam, nyáron söröt. Olvasd a köv. posztot, meglett a hiba. Kösz, áldás, békesség

no_holy_shit 2008.12.24. 01:20:37

F/ aki:

tenyleg olcso ez a MS II. (a vegen meg veszek is egyet)
(A VEMS is megvan 250Euroert doboz, Injektor FET, MAP szenzor nelkul. a vems-t igazabol azert reszesitem picit elonyben, mert
a, keszen van(nem kell forrasztgatni)
b, kesz termekkent adjak el, szoftverrel(es nem egy alkatreszhalmaz egy szabad projekthez)
c, magyar termek :-D)

"akkor azt szokták mondani, hogy fékpad, meg finomhangolás, meg szakember, meg..."

a, a hazi tuningmesterek a karbit sem fekpadon finomhangoljak (bar azt is ott kene - es a gyarban (foleg emisszio miatt) ott is hangoltak)
b, nagyon jo hangolasi segedletek vannak az ilyenekhez (pl. az egyetemi csapatunk kapott egy szponzortol (trijekt) egy ilyesmit es eleg jo (ertsd: mindenki szamara ertheto) manual van hozza.
(c, szakember :-P mondjuk valoban motorokat finomhangolok fekpadon)
d, eleg hamar el tudja mondani a lenyeget vki, aki ert hozza egy masik kocsik irant edeklodonek, hogy az megertse az osszefuggeseket es hogy hangolni tudja.

Gondolom nem minimalis HC, NOx, CO kibocsajatasra gyursz. A katalizator hamar felmelegedese sem tul fontos szempont stb, stb.

kokal 2008.12.25. 09:15:10

@karlov:

Természetesen No-ban vettem, sajnos itthon szinte reménytelen ilyen állapotút kifogni.
Még kint is majdnem fél évet vártam a megfelelőre.
Bordó, bézs bőrrel, így láttam először életemben, még a 90-es évek legelején.

Benignus 2016.04.21. 19:51:52

@Csikós Zsolt: Végül mi volt a hiba? A túlfolyócső volt eldugulva? Ha igen, mitől?
süti beállítások módosítása