Bugyogó benzin, szomorú szerelő

  2010. október 24. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar flotta benzin kipufogó 518i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Az előző poszt megjelenésének estéjén egy furcsa, kopogó zajra lettem figyelmes hazafelé, mikor Mike Patton ordította a memóriakártyáról, hogy Don't look at me, I'am ugly in the morning. Remek szám, de sajnos ez a zaj nem illett oda. Félreálltam, és beindult a heti szopóroller.


A múltkori kipufogós esetkor egyetlen egy kipufogótartót nem cseréltünk ki, azt, ami a hátsó dobot tartja egy köríves konzollal. Ez egyszerűen leszakadt a kaszniról. Nem voltam rest, ott és akkor felgumipókoztam a hátsó dobot; a csomagtartó zártartójához sikerült, és hazamentem.

Még hazafelé felhívtam Pétert, mert a kipufogó ugyan nem ért le a földre, de tartottam tőle, hogy a meleg vas kikezdi a gumipókot és nézhetek. Eljött hozzám, és rendesen feldrótoztuk, hogy kibírja amíg eljutok a sebességjel szerelő szeánszra.

Pár napig így jártam, közben megvettem a konzolt mindenestül, aztán pénteken este kivittem hozzá a kocsit, a Rita eljött értem. Szombaton hívott, hogy minden nagyon gromek, csak épp a tank tartókonzolja is a végét járja, ezt is visszahegeszti, ha már ott van. Ehhez viszont ki kell vennie a tankot, mekkora mázli, hogy szinte üresen vittem oda az üzemanyagnyomás-mérés miatt.

Vasárnap délután egyeztettünk: nyolcra jöjjek, minden oké lesz, a tank visszament, kicsit megcsiszolta, meg lealapozózta, felhegesztette a konzolokat, most még a sebességjellel birkózik, aztán ha megjöttem, állítunk a gyújtáson, és mehetek haza.


Ez így mindenkinek megfelelt, csak előtte elugrottunk vásárolni, így a vacsora a Mekiben lett. Tényleg, a feleségem megszólt, hogy a múltkori posztba olyan képet tettem, hogy a gyerek hepimílt eszik. Mikre ráér, én észre se vettem. Na mindegy, ezúttal is a Mekiben kötöttünk ki, csak úgy időspórolásilag. Kicsit furcsa szag lett a kocsiban, mikor a Rita hátraült, hogy segítsen etetni a gyereket, mondjuk a kutyaszarhoz hasonlítanám. Bűzlött rendesen, de akkor azt hittem, hogy hátramentéban lépett bele valamibe. Nem.

Nyolckor otthagytak, Péter egy kicsit csalódott volt, hogy a sebességjel még nem lett meg, pedig a difiből kijön, a jeladót áttettük az enyémből, ami tutira működött, a vezeték meg végigér, azt kimérte. Az én műszerfalam az övében jó, az övé az enyémben nem jó. Nincs több idő, erre még vissza kell térni. Most lássuk a gyújtást.

De mielőtt megnézzük, szedjük szét a légtömegmérőt, hátha ott van valami gubanc. Valóban, egy kicsit lazának tűnt a rugója, a kart egy ponttal odébb forrasztva, a gyári értékre állított gyújtással nem böffent gázra, jobb lett. Kétezren vákuum nélkül 18 fok az előgyújtás, ezt írja a könyv, tényleg jobb lett valamivel, de nem az igazi még, Bandi szerint ez nem jó így, 10-re kellene alapjáraton. Majd azt is kipróbáljuk.

Szépen elváltunk, hazafelé teletankoltam. A Papptibis eset óta (juteszembe, még sehol sem írtuk, hogy az Insight tesztet a videó forgatásának másnapján Balázs Viktorral megismételtük, hajszálra ugyanaz lett az eredmény) beteges tankoló lettem, minden autót addig töltök, amíg a szememmel látom, hogy a csőben ott lötyög a benzin. Most is így tettem, a kútról kifelé jövet egy érdekes tócsa volt a kocsi alatt, de mivel egy kicsit kicsapott a benzin, nem törődtem vele. Nem úgy, mikor hazaértem. Otthon ugyanis megcsapta az orromat a benzinszag. Nohát.

Kiugrottam az autóból, és láttam, hogy csorog a benzin a kocsiból, hátul a tanknál. Ez így nem maradhat, egyrészt környezetkárosító, másrészt ha teszek is alá valamit, akkor is iskolás gyerekek járnak arra reggel, hiszen ott az iskola. És az iskolások cigiznek, eldobják, kész a baj, azonnal cselekedni kell. Pétert tárcsáztam, egyből felvette.

Elmondtam, hogy tankoltam, folyik a benzin. Azonnal jöjjek, jesszusom, úristen, honnan, mennyire.

Felmentem, és közöltem a feleségemmel, hogy most itt helyzet van, csak pisálok és szevasz, megyek vissza Érdre, nagyon nem is akartam belemenni, hogy mi a baj, mégiscsak egy várandós asszony. Felnézett a notebookja mögül - ettől a megvilágítástól még érdekesebb lett az arca -, és megkérdezte, hogy tisztában vagyok-e vele, hogy hétfő hajnali negyed egy van. Úgy láttam helyesnek, hogy bevonom a problémába: figyi, a kocsiból ömlik a benzin, ez nem várhat. Innentől együttműködőnek mutatkozott, az üdvözletét küldte Péternek, nem pont ezekkel a szavakkal.

Átvágtattam Érdre, Péter már nagyon várt. Azonnal levette a tankbetöltő körüli műanyagot és hangos szitkozódásba kezdett. Ez több területet is érintett, a lényege azt hiszem az volt, hogy mi a fenének csiszolópapírozta meg alapozózta le a tankot, mert ha nem csinálja, most nincs semmi baj, lehet, hogy évekig jó lett volna még. Viccesen megjegyeztem, ha olvasna Totalcart, tudná, hogy ami működik, ahhoz nem nyúlunk. Nem értette a viccet. Közben a benzinfolt szépen terült szét a padlón.

Ilyenkor sokat nem érdemes tökölni, alul van egy kieresztőcsavar, imbusz, azt kell kitekerni, és lejön a tankból a benzin.

- Mennyit tankoltál bele?

- Tele, hatvankét liter ment bele.

- Ahonnan folyik ez a rohadék, ahhoz legalább 30-40 litert le kell engedni, és nincs ekkora edény.

- Én majd fentről nézem, meddig szivárog, cserélem az edényeket, szólok ha megtelt, vagy ha már nem folyik.

Hamar előkerültek a marmonkannák, és nekiláttunk. Az első kinyitásra Péter nyakába zúdult pár liter benzin, mire rendesen odataláltunk a tölcsérrel, aztán úgy másfél másodpercig minden simán ment.

Ekkor felhívott a Rita, mire elkezdtem volna ecsetelni, hogy épp benzint csapolunk, hivatalos hangon közölte, hogy a gyerek itt áll a nappali közepén és dögszagút okádik. Még mázli, hogy nem vettük meg a szőnyeget. Fontos a dolgok jó oldalát nézni, ő megtette, és közben Péter nyakába folyattam további litereket.

Érzik ezt a pillanatot? A kezemben egy marmonkanna, és egy telefon. A kannában a tölcsér, a telefonban az asszony. A tölcsérből ömlik ki Péter nyakába a benzin, a gyerekből a romlott hús szagú hamburger. Szép este az ilyen, egyszer próbálja ki, mindenképp erősíti a jellemet. Így utólag szürreálisnak mondanám, ott és akkor egy kellemetlen hangulatú skandináv filmben éreztem magam.

Tíz perc múlva egy marmonkanna, egy fém vajling, és egy olajleeresztő edény lett tele, nagyjából negyven liter jött le, mire megállt a szivárgás. Plusz, ami Péter ruhájában és egyéb ingóságaiban landolt, és nem elhanyagolható az a foltocska sem, ami a műhely padlóján bűzlött. Nem csöpögött tovább. Hívott Rita is, hogy a gyerek megint hányt, de most úgy fest, elaludt végre.

Kettőre értem haza.

Ja, ezzel az új difivel is zúg, tehát nem az a baj, mert erről tudjuk, hogy nem zúg. Így visszamehet a régi, legalább lesz sebességjelem és rendesen gyorsul majd a kocsi, mert ez a mostani hosszabb valamivel. Sokat gondolkodtunk, most úgy tűnik, az újonnan cserélt kardáncsapágy nem tökéletes, ennek lehet rettenetes sípoló hangja, elsősorban hidegben, és csak 70 km/h felett, de ott is csak egy szűk tartományban.

A tank nem lesz olcsó, újat kell venni, nem szarozok a bontottal: eleget hallgattam Karotta szitkozódását, hogy az Elnökiben éppen mi tömődött el a számtalanszor, és millió módszerrel kimosott bontott tankból az üzemanyag rendszerbe kerülő törmelékektől. Szerencsére nem nekem kellett szóba hozni, hogy a történések sorredeiségében én egy nem szivárgó tankos autóval jöttem, és egy szivárgó tankossal távoztam. Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát.

Szurkoljanak, össze fog ez állni, már nincs sok hátra. Remélem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92394368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2010.10.24. 19:02:27

@FCs: Nem, VW Polo tank. :)))

P12_dCi 2010.10.24. 19:18:14

@bende(gézen)gúzgeci!: Én rendesen beszéltem veled, nem tudom, hogy miért kell így reagálnod.

Crashmetall 2010.10.24. 19:18:50

@bende(gézen)gúzgeci!: Neked milyen autód van? (lehet, hogy írtad már valahol, de nem tudtam mindent elolvasni) Csak azért, mert legközelebb én is olyat veszek.

FCs 2010.10.24. 19:25:36

@biker_kolee: az lehet..:) ezt a cuccot egyébként restaurálásokhoz szokták használni

McK (törölt) 2010.10.24. 19:27:07

Nem olcvastam el a kommenteket,de meg sem lepne,ha senki szemét nem szúrta volna a cikk vége..
A szar,szétrohadt tankot a lelkiismeretes szerelővel fizetteti ki ..
Igen "korrekt",gratulálok..bizonyára a szerelőnél rohadt el az éjszaka,amíg nála volt...nem az a 25 alatt,amíg az autón volt.
Tanulság..minden jó tett elnyeri méltó büntetését.

Mindíg is vallottam,hogy Bende úr bizonyos kihívásokkal küzd szakértelem terén,de ez alpári..

lwl (törölt) 2010.10.24. 19:28:12

Tenyleg, azt lehet tudni, hogy a szereles miert mindig gumikesztyuben folyik? Cukrasz van a csaladban, aki verhetetlen aron szerzi ezeket a csuszos, bepulledo, papirvekony szarokat? Vagy miert nem lehet rendes szerelokesztyut venni?
www.ixkes.de/Arbeitshandschuhe/Showa-Arbeitshandschuhe/Showa-Praezisions-Handschuhe-BO-500-Black::7745.html?referer=froogle&language=de

subtotal 2010.10.24. 19:49:08

@McK: sanda gyanúm szerint a minél magasabb hozzászólásszám gerjesztése motiválhatta ezt a beírást, persze a tévedés jogát fenntartom.

Krisi 2010.10.24. 19:53:21

úgy látszik csak én vagyok olyan bolond hogy be akarom tartani a biztonsági előírásokatt, mert feltételezem, hogy azokat nem azért találták ki mert nem volt jobb dolguk. (sok helyen divat ez a "nem kell túlparázni a dolgokat" hozzáállás, aztán csak néznek amikor egy-két végtaggal kevesebbel mennek haza)

ezek szerint a benzinkutakon is csak azért van kiírva hogy ne telefonáljunk tankolás közben mert túl sok a szabad felület. namindegy, sejtettem hogy én leszek a butus.
(amúgymeg látom mindenki olyan kurvára okos, akkor már azt is tegyétek hozzá észosztás közben, hogy nem a benzin gyullad be, hanem a benzingőz. de ezt nyilván tudja mindenki hiszen minden kommentelő okleveles gépészmérnök vagy 40 éve autószerelő)

a cikk végén amúgy azt vártam hogy az új benzintankot a rendszám nélküli bicikliseknek kéne megfizetniük :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2010.10.24. 20:06:49

Gyerekednek rendszeresen hepimíl jut, "időspórolásból". De erre a tragacsra mennyi időd/energiád van...... Azért ez valahol szomorú.

Rocko- 2010.10.24. 20:06:51

@biker_kolee: az nem tank, traktor, te!

McK (törölt) 2010.10.24. 20:14:43

@subtotal: Az a sanda gyanúm,hogy a hozzá nem értésgenerálta,és full komolyan gondolja.

lwl (törölt) 2010.10.24. 20:16:20

@bende(gézen)gúzgeci!: "A műtőskesztyű pedig nagyon príma a precíziós tapintáshoz, azzal a szilikonba mártogatott kötött vacakkal közel nem tudnál olyan kényelmesen fogni."

Nepszeru teveszme. A latexkesztyu egy kalap szart nem er, egyreszt bepulled, masresz szakad, es a poliuretanba (nem latex!) martott varratmentes szovott kesztyukhoz kepest lofasz tapadasa nincsen (rradasul kenyelmetlen). Egy profi szerelokesztyuvel a legaprobb csavarok kiszedese vagy a cipofuzo megkotese sem gond, de meg a kolasdobozt is kinyitod vele, nincs olyan finommechanikai muvelet, amit ne tudnal elvegezni. Es a bonusz: cukraszkesztyuvel ha hozzaersz veletlenul egy uzemmeleg alkatreszhez, akkor a kezedre egett vekony latexet a boroddel egyutt huzzak le a baleseti sebeszeten.

Nem sok esze (vagy tapasztalata) van annak, aki latexban szerel. Mar azt hittem, nem is auto keszul ott, hanem egy torta.

indapass90210 2010.10.24. 20:16:29

Kellene egy rendes japán vagy amerikai autó :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.24. 20:39:41

@Krisi: Senki nem hülyézett le, nyilván nem véletlenül írják ki ezeket. Én se telefonálok a kúton, de főleg azért nem, mert ha látják a telefont, akkor egyből támad a kutas, hogy majd tankol ő. Fizetéskor szintén nem telefonálok, főleg nem a kagylós kútnál, ahol rendszeresen megpróbálnak átkúrni. De a megbízható kiskúton se, mert -szerintem- pofátlanság úgy fizetni, és a kutassal beszélni, hogy közben mással telefonálsz.

szuledenes 2010.10.24. 20:47:33

Megrökönyödve olvastam Bende Tibor irását.Igyekszik az akadályt nem ismerő,az autó elkészülte érdekében minden áldozatra kész veterános képében ragyogni,a beszámolót tarkitva Csikós Zsolt féle hangulat elemekkel,okádó gyermek,éjszakai telefonálás,miközben ömlik a nyakunkba a benzin.
Az irás vége a bosszantó.
Csikós Zsolt miért nem fizettette ki Karesszal a Ponton szállitását,hiszen Karesz a szerelő a helyszinen nem vette észre,hosszabb a vezérmülánc a kelleténél és károsodik a motor!Péter helyében Bende Tibort végleg kiutasitottam volna a mühelyemből,miután kifizettettem volna az addig elvégzett munkát.

Krisi 2010.10.24. 20:58:37

@scheerti: ebből a szemszögből megközelítve már érthető és logikus :)

Bende Tibor 2010.10.24. 21:03:18

@Z o z ó: Nem, az visszament a fealdónak, ez a BMW lett helyette.

Sabc 2010.10.24. 21:05:55

Jóestét!

Nem állt szándékomban kommentelni, de egy dologhoz szeretnék hozzászólni, mielőtt a sárga földig alázzátok Tibort.

Tibi velem semmit nem fizettet ki. Se a tankot, se mást. Ellenben mindent kifizetett eddig is, és ki fog ezután is. Alkatrészt, munkadíjat egyaránt.

Én magam ajánlottam fel neki, hogy a hamarosan érkező új tank beszerelését bevállalom grátiszban, annak ellenére is, hogy mindketten egyetértünk abban, hogy nem az én hibámból lyukadt ki a tank, viszont így senki nem távozik rossz szájízzel. Igen én sem, mert engem bizony rettenetesen bosszantott -Tibi a megmondhatója mennyire-, hogy eljött hozzám egy nyilván rozsdás, de valóban folyásmentes tankkal, majd miután -igaz, puszta jószándékból- ledrótkeféztem és lealvázvédőztem, sugárban ömlött belőle a benzin. Ez engem akkor is zavar, ha tudom, hogy 1. nem tehetek róla 2. záros határidőn belül ez magától is bekövetkezett volna.
A szűk keresztmetszet akkor is az, hogy autó bejött - nem folyt. Autó kiment - folyt.
Ezért ajánlottam fel Tibinek egy grátisz tankszerelést. Így az én lelkiismeretem is nyugodt.
Ennyi a történet, dióhéjban. Tehát Tibi semmit nem akar kifizettetni velem, nem kell róla lehúzni a vizes lepedőt.

A többi témához nem szeretnék hozzászólni, ha valakit esetleg mégis nagyon érdekelne valami, írjon e-mailt, szívesen mesélek.

Köszönöm a figyelmet, további szép estét!

Sabc.

szuledenes 2010.10.24. 21:14:08

@Sabc: "Az lett a megállapodás,hogy én megveszem a tankot,Péter meg leszereli nekem az árát"
Előző hozzászolásom megirásakor ezt a zárómondatot vettem figyelembe a történet végén.
Ugy értékeltem,hogy a szerelő ezáltal tartozik egy uj tank árával,mely az árakat ismerve sok tizezer Ft.
Elnézést,ha félreértettem valamit,amugy jobban örültem volna ,igy a nap végén,ha Bende Tibor ad magyarázatot az esetleges félreértésekre.

jozsika31 2010.10.24. 21:17:22

Na ehhez kell pofa, Szarrá pusztult a tankja azt a szerelőre akarja ráverni. Talán nem ok nélkül hajtom el az ilyen embereket jó messzire.
Ezek miatt nem teszek már jót senkinek.
Inkább essen ki a hulladékából, de ki ne találja hogy azóta defektes a pótkerék mióta olajat cseréltem.
Mondjuk az is megérdemel egy misét aki szóba áll egy ilyen öreg kocsival.

tükörfúró 2010.10.24. 21:17:31

@Sabc: Cső sabc! Előkerült már azóta az eltünt sebességjel?:)
Addig ugye megvan, hogy ez nem "jel", hanem egy kapcsoló amit egy forgó mágnestárcsa kapcsolgat?;)

min 2010.10.24. 21:23:06

Nem kell ilyen romokat tartogatni...

Sabc 2010.10.24. 21:24:20

@tükörfúró: Igen, tudom, négyszögjel.
Nem, még nem került elő.

De dolgozom az ügyön. :)

Bende Tibor 2010.10.24. 21:33:33

Srácok, úgy látom, kicsit megfeküldte egyesek gyomrát a vasárnapi rántotthús.

A magam részéről tartanék attól, hogy másnak életvezetési tanácsokat osztogassak, és attól is, hogy két ember megállapodását az összes tényező ismerete nélkül bíráljam.

A Kedves Rosszindulatú Olvasó kedvéért egy kicsit több bepillantást engedek oda, amihez semmi köze, a Péter és az én pénztárcámba. Ha nem haragszanak.

És ezek elolvasása után, ha nem lett világos, az már tényleg nem az én problémám.

Péterrel megállapodtunk, milyen ütemezésben, mennyi idő alatt, milyen aklatrészekkel és mennyi pénzért újítja fel az autómat.

Remélem, eddig világos.

Ebbe a megállapodásba hiba csúszott, ami nem történt volna meg, ha ő nem akar túl jó fej lenni, és mégjobb munkát végezni, mint ami az adott körülmények között elvárható.

Ez itt egy soron kívüli kiadás, ami az össz kiadásnak az egy számjegyű százaléka (és kisebb ötnél).

Még mindig érthető?

Ezt a kiadást átcsoportosítjuk, mert jellegéből fakadóan azonnali kezelést igényel. Az átcsoportosítás mikéntje pedig az, hogy az utángyártott, és így olcsó tankot soron kívül megveszem a pénzemből, ő meg sorom kívül beszereli az idejéből.

Remélem, mindenki megnyugodott, és nem úgy képzelték az ügyet, hogy egy satuba fogom Péter fejét Érden, ahol senki se hallja az ordítását, és kierőszakolom, hogy írjon alá egy papírt, amiben örökre lemond minden ingó és ingatlan vagyonáról a javamra.

A megállapodást ő ajánlotta, ahogyan korábban azt is, hogy beszerel egy nála lévő bontott tankot, amit nem fogadtam el, hiszen úgyis újat akartam, ne dolgozzon kétszer vele, plusz nem kell pucolgatni, tesztelni, stb.

Köszönöm a figyelmet.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 21:34:22

bár Sabc urat személyesen nem ismerem, a hozzáállása abszolút korrekt

bárcsak mindenki legalább így gondolkodna MO-n, kevesebb lenne a szar, amit ki kell lapátolni

viszont ez nem mentesíti az autós szakújságírót, állítólagos szakértőt, hogy értsen az autóhoz annyira, hogy mikor vesz egyet, ne a piacon létező legszarabbat varrják rá

[az itt következő részt mégis töröltem, mert nem akarok személyeskedni]

Bende Tibor 2010.10.24. 21:37:38

@GYUSZI BACSl: Arany Gyuszi Bácsi!

Ennél jobb E28-at nem találtál volna ebben az ársávban. És mint írtam - ebben Sabc is megerősít majd - az autó eddig is tökéletesen használható volt, mindennapi igáslónak megfelelő állapotban.

Ami készül belőle, az nem mindennapi igásló.

Rocko- 2010.10.24. 21:45:16

@szuledenes: "minden áldozatra kész veterános képében ragyogni"
hö?
rossz az enigmája, uram!

Rocko- 2010.10.24. 21:49:42

@GYUSZI BACSl: "bár Sabc urat személyesen nem ismerem, a hozzáállása abszolút korrekt"
ennek ellenére mégis sokan ítélkeztek, a konkrét tények ismerete nélkül.
szóval örülnék, ha tisztes társaság előbb magába nézne, mégmielőtt mindenhol elkezdene vémakszzsoltit látni.

"viszont ez nem mentesíti az autós szakújságírót, állítólagos szakértőt, hogy értsen az autóhoz annyira, hogy mikor vesz egyet, ne a piacon létező legszarabbat varrják rá"
had puffogtassak: kis pénz, kis foci. és hozott anyagból dolgozunk.

McK (törölt) 2010.10.24. 21:50:22

@Bende Tibor: Esetleg ha legközelebb EZT is írná,mind megértenénk.
Csakhogy a "megveszem,ő meg leszereli az árát" a magyar nyelvben nem azonos azzal,hogy megveszem,ő pedíg térítésmentesen beszereli.

Nagyon nem.

Krisi 2010.10.24. 21:54:19

@McK: és ha ezt leírja az elején, akkor hol marad a kétszáz komment? :)

Rocko- 2010.10.24. 21:55:00

+1: aki ezután sem érti a tényállást, annak nem tudok segíteni. nem a FÉG Konvektor Zrt. terméke.

tükörfúró 2010.10.24. 21:58:36

@Sabc: Hátőő..mondom nem jel.

Jel ebből attol lesz, hogy a műszercsoport kiad oda egy valahány v-ot meg egy testet, amit a gomba hol összekapcsol, hol elbont.

Sima ohm méréssel le lehet ezt a "gombát" ellenőrizni, ahogy tekered a kardánt hol vezet, hol nem.

És két kanóc megy előre a műszercsoportba, a gomba mind2 "lába" nem csak az egyik!

wedophones.com/Manuals/BMW/1982%20BMW%20528e%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Itt a "spedometer/gauges"-nél látszik miről pofázok.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.24. 22:01:13

@foolproof: És van egy rakás pénzem, amit bármi más autónál benzinre, szerelői munkadíjra és alkatrészre költhetnék. Így viszont van prémiumtelefonom, prémium cuccokból összerakott számítógépem, nem kell spórolnom a kaján huszonhetedikén se, stb.
El kell dönteni, hogy kinek mi mit ér. Nekem momentán ebben az anyagi helyzetben ez a best choice.
Amúgy mind hülyék vagyunk, minden egyes hozzászólással a totálkár klikkszáma nő, ebből kifolyólag a bevételük minden letöltött reklám után. Mindig erre játszanak: kizárólag ahhoz lehet hozzászólni, amin majd jól összeveszik a nép.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.24. 22:03:08

Gyerekek az a fel gumipókozott pufó nagyon vad! Jók vagytok!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 22:11:32

@Bende Tibor: Arany Tibi Bácsi!

Azt nem vontam kétségbe, hogy abban az ársávban volt-e jobb. Csak az a kérdés, hogy melyik ársávban szabad még valamit egyáltalán megvenni. Ha nincs abban az ársávban normális autó, feljebb kell menni, vagy le kell mondani arról a modellről.

Ilyen régi kocsiknál sokszor hónapokat kell várni mire felszabadul egy normális kocsi, ha valaki ezt nem tudja kivárni, akkor előre lehet tudni, hogy szívni fog.

Én például 9 hónapig kerestem Németországban, mire bejött egy Golf 2 elfogadható áron automatával, ABS-szel, klímával, szervoval, központi zárral, ködlámpával (plusz ezzel-azzal) és háromajtós volt és piros, és 85 ezer km volt benne

de az elfogadható ár ennél is 3000 EUR volt, mert árulták egy darabig 6000-ért és onnan engedték le 4 hónap alatt 500-anként

addig csak figyeltem és kivártam, ha valaki megvette volna, bukom a bulit és várok tovább egy másikra, de akkor sem veszek meg olyat, ami nem jó

és persze arra hiába vártam volna, hogy egy ugyailyen kocsi 499 EUR-ért hirtelen előkerüljön, mert akinek jó kocsija van, az nem adja el olcsón

ha egy autó túl jó üzletnek tűnik, az eleve kizáró ok nálam, ezért pl. a Pontonért sem indultam volna egy méterre sem, mert olyan nincs, hogy valakinek van egy 18.000-et érő autója és 5000-ért árulja és a sok hülye nem veszi meg annyiért

na mindegy, ez az én véleményem, csak már sokszor nem tudom, hogy sajnáljalak titeket, vagy inkább röhögjek, hogy milyen dolgok történnek veletek

@Rocko-: először is, neked nem szólt amit írtam, mert nem is tudom milyen autód van, tehát más ingét ne vedd fel (:

másodszor, te csak részlegesen vagy Totalcar-os, nem? Tehát lehet hogy tök normális autód van, de nem tudom. Csak remélem.

harmadszor ezt a hozott anyagot nem értem, nektek adják a kocsit és egy valóságshow része vagytok, vagy mia lófax és akkor a szívásért fizetnek titeket talán? ez esetben jó állás lehet, nem mondom

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:22:18

@GYUSZI BACSl: ha szereted a régebbi kocsikat (20+ éves) akkor szerintem pontosan tudod hogy igazából egy ilyen soha nincs "teljesen kész". Ha valaki ilyet vesz költ a javításra, ha újat, ott meg, legalábbis a vevők nagy része, a horror hitelkamatot fizeti (meg a z értékvesztést), ki mit szeret jobban, ennyi.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 22:29:49

@Freddy a Krüger: azért az nem mindegy, hogy a "költ a javításra" az a 95%-ról a 99%-ra tökéletesítést jelenti, vagy a 0%-ról az 15%-ra történő alapvető nagyjavítást

én is költök a Golfra, mert pl. vettem bele 4 új lengéscsillapítót, de a régivel is lehetett még menni, csak már nem volt az igazi

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:34:44

@GYUSZI BACSl: nem tudom, mennyire követted figyelemmel Bende BMW-jének a történetét, ami eddig volt vele, a kocsi korához képest nem olyan horror. Arról nem beszélve, hogy Magyarországon milyen állapotban van az ilyesmi autók nagy része. Amelyik meg nem, azokért irreális árat kérnek.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:38:11

Az 5. képen jobbra, kék ponyva alatt az micsoda?

tükörfúró 2010.10.24. 22:43:09

@Freddy a Krüger: Gondolom sabc valamelyik autója..
Én a törékeny poharak feliratú dobozon mulattam,... vajon minek a műhelybe pohárkészlet? Aikor a sabc ott csövezik kint, se aludni, se fűteni, se semmit nem lehet, de inni legalább igen?;DD

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:45:26

@tükörfúró: persze, az véd hideg ellen is meg kis mennyiségben az alkohol serkenti a gondolkozást mint tudjuk :)). Meg attól mert műhely, még nem ok arra hogy az ember uborkás üvegből igyon :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 22:50:50

@hakapeszimaki1986: Ezzel csak az a baj, amikor a kuncsaft bejelenti, hogy jó az, nem kell még piszkálni = következő hibaforrás, ami miatt szét kell megint berhelni...

Amikor valami termosztátra, meg hőgombára sajnálják a pénzt... Filléres tételek, de utána csodálkozás van a szopóroller miatt.

Nem divat otthon valamit rendesen, az elejétől a végéig megcsinálni. Ezt nem úgy értem, hogy komplett autófelújítás, de ha egyszer nekikezdek pl az üzemanyag rendszernek, akkor legyen az végig megcsinálva, új csövek, szűrő, jeladó, tank, ha kell. Ami meg tökéletesen működi kiszedve is azt meg szépen megtisztítani, felújítani és többszöri próba után visszatenni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 22:55:23

Ez olyan, mint amikor kiég egy műszerfali izzó. A hülyéje fogja és egyet cserél, én meg az összeset akkor, ha már egyszer kiszedtem az óracsoportot.

Vagy a szomszédék. Mégane kettes, kiment az első index izzója a múlt héten. Mondom neki, szopóka lesz ebben égőt cserélni, egyszerűbb, ha lefittyentitek a lököst, ha nem bírod a szűk helyeken matatást és összevagdosott ujjakat. Mondtam neki, hogy ha már lenn a lökös, cseréljenek ki minden izzót. "Á, nem kell, minek." Ma mondja, hogy kiment az egyik tompított, én meg cinikusna "Hát akkor sok sikert.". Ennyi.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:57:22

@KuKori: Sajnos ez a mentalitás itthon is jellemző

dennisthemenace 2010.10.24. 23:00:55

@Bende Tibor: Na mar most, ha egyszer elbasztad es felreerthetoen fogalamztal, akkor szerenyen meaculpazzal egyet baszki,de ne gyere ezzel a szoveggel, hogy "megfekudte a gyomrat a vasarnapi rantotthus". (Nalunk speciel maj volt ebedre). Fogalmazzal szabatosabban es akkor nem ertenek felre. (Ha meg nem tudsz, jelentkezz a Kisalfoldnel,hehehe..).

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:11:06

@tükörfúró: Ilyenkor er aranyat a szkop, meg lehet nezni a pulzusok szelesseget es a pulzuselek meredekseget. Plane ha van melle egy masik autod, ahol meg mukodik is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:11:14

@lwl: Majd amikor egy kisebb csavart kéne belekapatni egy nehezebben elérhető helyre, megtudod a különbséget. Vagy mikor kitapogatni kéne egy apróbb dolgot. Nem véletlen, hidd el :) Meg egy zsák műtőskesztyű kb. két forint :)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:13:15

@KuKori: "A hülyéje fogja és egyet cserél, én meg az összeset akkor, ha már egyszer kiszedtem az óracsoportot."

A rest ketszer farad.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:14:37

@Freddy a Krüger: Magyar a srác...
@KuKori:
Viszont a (munkavédelmi) cipők közt van, ami piszok jól néz ki ezen az oldalon, meg pár hasznos cucc.

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:19:21

@KuKori: "Majd amikor egy kisebb csavart kéne belekapatni egy nehezebben elérhető helyre, megtudod a különbséget."

Pont akkor nem mondanek soha le rola, mert szuper tapadasa van, es a legaprobb szar sem esik ki a kezembol - ami foleg szuk helyen szopas.

"Vagy mikor kitapogatni kéne egy apróbb dolgot."

A jelek szerint sajnos meg a budos eletben nem volt a kezeden professzionalis szerelokesztyu. Barmit ki lehet tapogatni benne, meg a kolasdobozt is kinyitom, de csomot is lehet kotni benne.

"Meg egy zsák műtőskesztyű kb. két forint"

A fillerbaszo embereket mindig megbunteti a joisten. Ugyanugy, mint ahogy a te izzocseres peldadban. Egyebkent apro kulonbseg, hogy a latexszarok egyszerhasznalatosak, a profi kesztyuk meg nem eppen. Nem feltetlenul az olcsobb a gazdasagosabb.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:21:11

@lwl: Én dolgoztam mind a kettőben és a vastagabb, szövet vázas kesztyűben sokszor nem tudtam egy-egy nem látható alkatrésznek a helyét kitapogatni, meg pl. csavart felkapatni benne, nem elég vékony és rugalmas hozzá. Meg hamar iszonyat koszos és büdös lesz belülről a vastag fajta, a műtőskesztyűt meg kidobom és előveszek egy újat :) Kipufogó közelében pedig cérnakesztyű, ha már valakinek az a perverziója, hogy izzó csonk mellett turkál, ahelyett, hogy várna egy kicsit :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:23:08

@lwl: Hiába tapad, ha nem érzem benne, hogy ferdén teszem épp a menetre, vagy nem. Vannak munkák, amihez ez a jó és vannak, amihez nem.

tükörfúró 2010.10.24. 23:25:07

@lwl: pont ezt magyaráznám annak a lököttnek is, semmi ilyen nem kell!
Ezek nem indukált impulzusok, ez egy kapcsoló nem tekercs!
A meredekség mindig óriási, az impulzusszélességet a mágneses tárcsa fizikailag meghatározza a kialakításával, nagyon kevés és primitiv módon tud ez elromlani...
Ha valami nem egészen jó, akkor hülyeséget mutat, de valamit mutat!

JmOS 2010.10.24. 23:26:41

@Bende Tibor: Kedves Tibor!
Én azt mondom, nem féreérthető, hanem helytelen volt a fogalmazás.

"Péter meg leszereli nekem az árát"

nem azt jelenti magyarul - tudtommal - hogy ingyen beszereli, hanem azt, hogy a tank VÉTELárát is ledolgozza!
(a mukának egyébként sem ára, hanem díja van)

A félreértés miatt azonban én kérek elnézést: így valóban korrekt a megállapodás!

Az autóval pedig további sok boldog kilométert kivánok!

Márkatársi tisztelettel...

(Nagyon szép és irigylésre méltó darab - ámbár én személyesen megrögzött dízeles vagyok...)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:40:31

@KuKori: Baromsag, tokeletesen erezheto benne, hogy jol teszed-e az anyat a menetre. Mi ertelme van olyasmirol szakerteni, amit meg a budos eletben nem fogtal a kezedbe?

A plusz feletti pontot minden erolkodes nelkul ki lehet tapintani:
img44.imageshack.us/img44/1740/screenshot20101024at113.jpg
Ez eleg jo lesz fonok, vagy Braille-irast szeretnel olvasni a motorterben?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 23:53:43

@lwl: Mondom, próbálj meg egy beépített önindító mágnestekercsére 4.8-as sarut feltenni vele, vagy hasonló mókás műveleteket. Gondolod, hogy anno Magyarországon nem lehetett ennek megfelelő kesztyűt kapni? Dehogynem. Csak az nem erre volt jó, hidd el, ahogyan a műtőskesztyű sem a kipufogó leömlő közelében dolgozni. Mindennek megvan a felhasználási területe.

(egyébként volt, hogy motorszámot kellett kitapogatnom, mert sanszos volt, hogy nem az van benne, ami a forgalmiban)

lwl (törölt) 2010.10.24. 23:57:56

@KuKori: "Én dolgoztam mind a kettőben és a vastagabb, szövet vázas kesztyűben sokszor nem tudtam egy-egy nem látható alkatrésznek a helyét kitapogatni, meg pl. csavart felkapatni benne, nem elég vékony és rugalmas hozzá."

Mar hogy a faszba ne lenne az. Majd gyere vissza, ha volt a kezeden Showa BO vagy ATG MF kesztyu. Ertelemszeruen nem a legvastagabb olajallo 1/1-es modellt kell venni, hanem a precizios kivitelt.

"Meg hamar iszonyat koszos és büdös lesz belülről a vastag fajta"

Belul koszos? A poliuretan boritason kereszutl? Na ne.
Nekem meg akkor sem budosodik ha vizes lesz, de tolem aztan jatszhatsz cukraszt latexkesztyuben. Suti suti pogacsa:
www.foodaktuell.ch/bilder/z10nov7260handhygiene200.jpg

henrik77 2010.10.24. 23:58:51

Koszi a cikket!
Most megtanultuk:
-eleve problemas dolgainkon nem probaljuk meg azt a keves elfogadhatoan mukodo reszt kicsit jobba tenni
-nem tankolunk 60 litert egyszerre, benzinkut minden sarkon
-a meki tenyleg gaz
Valaki irta, hogy ujsagiro milyen autoval kell, hogy jarjon. En szerintem ezt mindenki inkabb csak dontse el maga, de miutan par nappal ezelott megneztem a Topgear egyik adasat, mielobbi cserere szavazok.
Abban a reszben 3 oldtimer ideju Lambo, Ferrari es Maserati voltak a tesztelt autok es az eredmeny: 10000 fontert nulla haszalati ertek.
Lenyeg: Tibi, tenyleg keress egy jobb allapotu fiatalabbat, mert igy csak a csaladod szivatod!

vitya25i 2010.10.25. 00:57:04

@szamok ember: Sabcot ne becsméreld, mert az egész e34 klub haragját (és még sokan másokét) zúdítod a nyakadba.
Ritka lelkiismeretes és precíz szerelő. Szóval ne fikázzad, ha már nem ismered.

kafferbivalybalamber 2010.10.25. 08:24:20

@Bende Tibor: Nem vagy képes világosan, érthetően fogalmazni, ami abból derül ki (számodra), hogy senki nem érti "jól", amit írsz. Ezután ahelyett, hogy elnézést kérnél a félreérthető, selejtes irományodért, inkább lecseszed az olvasóidat, mert te ugye mindent megtettél.
Hát bazmeg. Azért ehhez már pofa kell.

12csab 2010.10.25. 08:25:20

Nem értem miért is kellene Péter mesternek bármit is ledolgoznia.
Odaviszed a bontó érett autódat,egy lelkes srác küszködések árán kipofozza, megpróbálja kihozni a maximumot a kocsiból.. aztán még Ő a hunyó..szép dolog ez..

gondolatbetyar 2010.10.25. 10:03:18

bende sosem tudott jól írni, de valami mást tuti jól csinál, elvégre nem véletlen lett "lapigazgató"..lol
és a kommentelők meg csak irigyek, mert nekik nem vállalt volna be a szerelőjük ingyen szerelést azért ami nem a szerelő hibája, és irigyek azért is mert a nagy többség meg nem merte volna bevállalni ezt a szarrágást sem.
mondjuk a tökéletesen használható autót
minek viszi szerelőhöz az ember?
élni tudni kell

azt sem nagyon értem, hogy miért nem tűnik fel a lapigazgató úrnak, hogy túl sokan(mindenki) félreértette, amit írt.
ilyenkor normális ember elkezd gondolkozni, hogy húbaze, lehet hogy én voltan félreérthető(vagy hülyeséget írtam, mert ugye a magyar nyelvben azt a sokt idézett mondatot nem lehet úgy értelmezni, ahogy a post írója szeretné), nem pedig fikázza a kommentelőket

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.25. 10:17:31

Jó dolog a használt autó. Vajon egy új BMW törlesztője olcsóbb-e lenne, mint ehhez a sok alkatrész?

forjunk 2010.10.25. 10:22:17

lol, bende
a nagy arcú észosztás helyett inkább végig kéne gondolnod, h mi történt.
most hagyjuk azt, h hányan tettünk megjegyzést a tank kifizettetésére, mert a kommentelők többnyire kretének.
inkább kérdezz meg egy nyelvészt, h mit gondol a mondatodról, ugyanis nem félreérthető hanem egyértelműen azt jelenti, h a szerelő fizeti az új tank vételárát.
amugymeg örülnöd kéne, h jópár embernek szemet szúrt, ez talán azt mutatja, h mo-on is kezd kialakulni valamiféle igény a korrektségre

Vágási Matyi 2010.10.25. 10:34:28

@subtotal: Köszi!
Sajna nem, de gugli fordító is jó barát!

Freddy a Krüger 2010.10.25. 10:38:32

@newtehen: nem. Még hogyha a legmezitlábasabb 116-ot veszed, akkor sem. Plusz hitelkamat, plusz értékvesztés. Meg egy újnál egy sima 30.000 szervíz + olajcsere (mert a garancia miatt márkaszervíz!!) kb. annyi mint ennek mondjuk a komplett első futóművét rendberakni.

atompyka 2010.10.25. 10:50:32

Nahát mer asziszi, csak ő jár így...
Szombaton tankolok, dől a benzin az autó alól: fizetésnyi idő alatt kifolyt a vas alól a benzintócsa. Átállok a - tesómék szülinapja miatt üres - áruházparkoló legtávolabbi sarkába, mégse a benzinkúton tüzeskedjünk, ha netán, felhívom szerelőt (segélyeznek, dolgozik szülinapon is), mondja, menjek be, megnézi. Jóvan, indulnék, kulcs el... Nem bumm, csak nem indul, seképsehang. Visszahívom szerelőt, mondom, megyek, ha értem jön. Kiderült, vastag beömlő gumicső hosszában "varrás mentén" széthasadt + cellazárlat.

Drfiala 2010.10.25. 10:54:27

@gondolatbetyar:

"elvégre nem véletlen lett "lapigazgató"..lol"

A stróman szó mond neked valamit?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.25. 11:12:56

Szerintem vigye el Münchenbe ott a gyárban foglalkoznak régi autók teljes felújításával,gyári anyagokkal:-))
szerintem max 30 ezer Euro lenne:-))

gnme 2010.10.25. 12:08:11

Tanulságként mindenképpen elmondható, hogy:

szotar.sztaki.hu/docs/igel.jpg

nem kéne... 2010.10.25. 13:25:38

@lwl:

semmi baj nincs az utánnyomott tankkal.
az enyémen is az van, annyi, hogy nincs rajta leeresztőcsavar.
nu, sagschon.
mondjuk ez már így került hozzám, nem én vettem.

nem kéne... 2010.10.25. 13:27:07

@DG:

"o se tette volna meg, ha tudja, hogy nem fog szerepelni a posztban"

namost ezt nem gondolod kompolyan, naaa, léccilécci, mondd, hogy nem komoly.

nem kéne... 2010.10.25. 13:30:51

@lwl:

hallod, ez valami olyaqn lesz nálad, mint az aranyozott lökhárító esete, arra még emlékszel, ugye?
szóval az egy telefondmulálástól nem fog begyulladni, azt most mondom.
a cigit beledobom neked akármikor egy vödör benzinbe, ha fosol, akkor messziről nézed, nekem mindegy, de hogy nekem nem lesz tőle bajom, az biztos.
a benzinGŐZ fog esetleg bedurranni, de ugye ahhoz megfelelő gőztelítettségnek kell lennie és ilyen körülmények közt nem éred el.

nem kéne... 2010.10.25. 13:34:09

@FCs:

nem jó.
ez már nem felületi rozsda, hanem luk, ha meg ezzel rámész a lukas tankra, attól a rohadás nem fog elmúlni.
namost lehet venni klokkerholmi tankot, színes, szagos, rozsdamentes, új, a te verzióddal meg csak elodázod a cserét, plusz még kibasztál némi lóvét.

nem kéne... 2010.10.25. 13:36:16

@lwl:

a tankhegesztés az női meló.
csinálja a kurvaanyja.
ráadásul ami már ilyen, azt ketté kéne nyitni, hogy lásd, hol kell javítani, csak kívülről megsallerozni nem sokat javít a helyzeten.

nem kéne... 2010.10.25. 13:38:17

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

leszarod, ha lukas az autód, de itt meg osztasz.
hát haver, még ha lenne rá alapod.

nem kéne... 2010.10.25. 13:42:07

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

van egy egész hasonló autóm, mint a tibinek, svételen felül javításra nem sokat költöttem, a legnagyobb tétel, ~50eft egy vatta új hűtő volt, mert az eredeti elrepedt.
ezen felül apróságok.
aztán megy, kényelmes, nekem tetszik és egy pedál alatt kilukadt szvifthez nézve vegyük azt, hogy biztonságos is.
nem ötöt eszik, hanem nyolcnégyet, aztán akkor mi van?
ha az a három liter már földhöz basz, akkor az autózást nem neked találták ki.

mtk001 2010.10.25. 14:44:51

Hajrá Bende !
Nekem akkor kezdett gőzt fújni a Skodám, amikor a gyereket vittük a Madarászba vakbél gyanúval.

yeti 2010.10.25. 16:09:08

A lyukas tankról jut eszembe,hogy nekem is volt ilyen problémám motoron.Kis lyuk volt és be lett ragasztva valami epo-rúd nevű 2 komponenses benzinálló ragasztóval.7 éve úgy van,szóval bírja.Persze gány megoldás,de nem lett volna pénzem akkoriban egy festett,csíkozott másik tankra,és úgy voltam vele,hogy egy próbát megér.

FCs 2010.10.25. 17:05:10

@nem kéne...: valószínűleg nem ismered ezt a szert, anyaghiányos tankokat is javítanak vele, ahogy írtam restaurálásokhoz használják, és relatív nehéz mondjuk egy 28-as studebakerhez új tankot kapni.

tomy001 2010.10.25. 17:31:21

Én pl sosem vennék "lassan a lábam kilóg belőle swiftet", se ennyi idős BMW-t.
Szerintem mi megtaláltuk az arany középutat: 3 éve, akkor 12 évesen 550ért Civic 1.4, 90 LE, és egyedül féktárcsákat kellett elöl cserélni, amit meg nem lehet hibának felírni, kopó alkatrész..
Hely van benne, megy is amennyire kell, 6,5 literrel elmegy, rozsda egy deka nincs rajta. Nekem ez az ideális jelenleg...

lacza87 (törölt) 2010.10.25. 18:20:27

@nem kéne...: Azt a két apróságot elfelejtetted, hogy Németországban vetted igen kedvező állapotban és autószerelő vagy.

nem kéne... 2010.10.25. 19:12:11

@lacza87:

mondjuk azt meg te felejted el, hogy az autó nem volt olcsó, itthon ennyiért hirdetett autóra egyszer nem csörgött volna a telefon, amennyibe' meg most van, azért majdhogynem kiröhögnének. szóval annyiért azért már legyen is rendben.
autószerelő meg nem vagyok.
de még az autókkal történő bármilyen javítási irányú érintkezést is otthagytam egy időre, más kérdés, hogy most megint ezzel kezdtem.
de ez most úgymond jó lesz nekem.

nem kéne... 2010.10.25. 19:17:56

@FCs:

e28hoz meg döntés kérdése és nem érdemes szarakodni vele, mert átrohadt, az egészet fémig kéne pucolni, még lukasabb lesz, aztán pótold ki.
ezt állítsd szembe egy nem túl horror árú, igaz, hogy utángyártott, de új üzemanyagtartállyal.
én a másodiknak futnék neki.
hosszabb távon mindenképpen az a kifizetődőbb.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.10.25. 19:22:19

@tomy001: miről beszéltek, már odáig jutott a téma, hogy kilóg a lábam belőle?
konkrétan egy fél tenyérnyi részen kilyukadt a padlószőnyeg a 180.000km-es 11 éves kocsiban, ott ahol a sarkam van gáz nyomása közben. tragédia valóban :)
amúgy elég durva, hogy itt a cikk a szétesős lerohadós benzinhugyozós béemvéről, ti meg még mindig a patent kis swiftem kárpithibáján rágódtok. :) jaj

nem kéne... 2010.10.25. 19:33:02

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

hozzad.
láttunk már embert ilyen autóval igen nagyot esni, jelenleg is itt irogat.
(nem, nem én voltam az)

Trabence 2010.10.25. 19:41:11

@Bende Tibor: "Ennél jobb E28-at nem találtál volna ebben az ársávban. És mint írtam - ebben Sabc is megerősít majd -"

Találsz, de nem eladó ugyanis én is csak tavaly nyáron vettem :)))) Kérdezd meg Sabcot nemrég látta a kocsim alját is :)

Thai Thai 2010.10.25. 20:17:22

@Sabc: Akkor ez mi?
Az lett a megállapodás, hogy én megveszem a tankot, Péter meg leszereli nekem az árát.

Talán mindenki rosszul értelmezi?
Nem olvastad el mit írt?
Vagy Ő nem tud fogalmazni?

lacza87 (törölt) 2010.10.25. 20:25:58

@nem kéne...: "autószerelő meg nem vagyok." elnézést: értesz az autójavításhoz
"szóval annyiért azért már legyen is rendben."
Igen ez megmagyarázza, hogy nem kell hozzányúlnod. Nem érzek ellentmondást magammal, megerősíti a mondandóm.

tlacka 2010.10.25. 20:35:40

Szomorú szerelő?!
Ha Kozsó idetéved, sláger lesz!:)
Áradni fog a szeretet az oldalon:)

Krisi 2010.10.25. 20:51:56

@lacza87: erről az jut mindig eszembe, amikor Csikós Zsolti 4/B azzal kezdi a poszt, hogy "én tényleg nem értek az autókhoz, de..."
majd 9 oldalon keresztül taglalja hogy miket cserélt ki a mercin és hogy bontotta szét az egész autót. én meg, aki tényleg csak egy pinaszőrszálnyit értek az autókhoz a felét nem is értem. aki meg egyáltalán nem annak az egész kínaiul van :)

gondolom mindez a bölcs görög mondásból eredhet, hogy minél többet tudunk annál jobban rájövünk, hogy valójában nem is tudunk semmit.

@forjunk: mondjál már egy újságírót, aki le bírja írni azt a mondatot, hogy "bocsánat, belátom hogy nem fogalmaztam egyértelműen"
az kb azt jelentené, hogy "igen, alkalmatlan vagyok újságírónak mert nem bírok világosan fogalmazni" persze Bende kivágná magát, hogy ő gyakorlatilag nem is újságíró, de akkor miért nem adja oda egy kollegának átolvasásra mielőtt publikálná? nincs a közelben egy sem? :)

donphobos 2010.10.25. 20:55:09

"Innentől együttműködőnek mutatkozott, az üdvözletét küldte Péternek, nem pont ezekkel a szavakkal."

Ezen mosolyogtam, egész jó mondat. A kocsi gigantikus szopásnak tűnik, de ha jól értem akkor ezért lett megvásárolva hogy legyen mivel bütykörészni.

A kisgyereknek meg jobbulást. Sok tea és háztartási keksz két napig. Meg almakompót.

Üdv!

50fillér 2010.10.25. 21:26:32

Jujjj... végigolvastam aszem az összes komentet, szerintem a 2/3-a nem a cikklről vagy a bömös-ről szól. Namármost 83-as golf GTIm-el nem szoptam ennyit, pedig az is tud 1-2 fejtörőt okozni. Ha a kedves tulaj szereti fabrikálni a szeretett BMW-jét lelke rajta(de azért nem sírnám el magam kedves Bende Tibor, hogy ez szopás, nem volt kötelező megvenni ezt az autót)Ja a cikk az tetszett, "egész jó írói vénád van" /by Thusinger elvtér, A Tanu/ És ha kell 50fillér-el be birok szállni az új tank-ba.:)

Rocko- 2010.10.25. 21:48:38

@Krisi: na de Zsolt fossa a szót.
(tényközlés, nem rosszallás.)

Trabence 2010.10.26. 10:38:09

@FCs:

" FCs 2010.10.24. 18:44:49
@biker_kolee: egy 72literes BMW tank? "

Mér lenne 72L-es? 62L-t tankolt haj jól emléxem... a normál E28 tank amúgy 70l- de gondolom ebbe is bele lehet kicsit többet tolni ha a csőbe is nyomsz...

FCs 2010.10.26. 20:44:43

@Trabence: 72 vagy 62, tankolni egyikbe se jó..:)

Trabence 2010.10.27. 10:15:52

Én imádok bele tankolni (Nekem is E28am van...)

egyet nem szeretek mikor tolom neki akkor látom a pillanatnyi fogyasztásmérőn hogy nyeli a nyálat :)

FCs 2010.10.27. 13:33:57

Nekem e34 volt, de jártam sokat e32-vel is. Igazából nekem sem a tankolással volt bajom, hanem az azt követő fizetéssel, különösen mert ha az említett mutató gyakran tűnt el a színről ezt elég sűrűn kellett csinálni..:)
süti beállítások módosítása