Villám csapott a családi Camrybe...

  2010. június 01. - Bende Tibor Címkék: villám szívás toyota prokee bende camry

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

És a két eset nem függött össze egymással.
Sietve igyekszem megnyugtatni az olvasót, senkinek semmi baja nem lett, ahogy a filmek végén szokás mondani, a jelenetek rögzítése közben élő állat nem szenvedett sem maradandó sem bármilyen sérülést. Péter fiam és a feleségem is jól vannak. Én kevésbé: öregedtem vagy tíz évet egy hét alatt.

DSC 0147

Hol is kezdjem? Elhatároztuk, hogy eladjuk a Camryt, gondolom ez vezetett a további bonyodalmakhoz. Szóval Rita a múltkor, egy kellemetlen szerdai vagy csütörtöki napon ment hazafelé a kocsival, amikor a viharos időben közvetlenül melléjük csapott a villám. Ők, és a körülöttük lévő pár autó egyből legállt, de miután újraindították a rendszert, és meggyőződtek róla, hogy senkinek semmi baja, továbbhajtott mindenki. A Camryn annyi változás állt be, hogy elmúlt az alapjárata, illetve nem múlt el, csak kicsit lejjebb költözött, olyan 400-500 közé.

Ezt mesélte Rita telefonon, amikor igyekeztem megnyugtatni, hogy semmi baj, a kocsiban nem érheti őket a villámcsapás, mert alul gumi van, meg az egész Faraday kalitkaként viselkedik. Ő ezt letojja, nézzem meg az alapjáratot, mert az szar. Oké.

DSC 0140

Aznap se, másnap se volt rá idő: későn estünk haza, de szombaton kitaláltam, hogy menjünk el a ferihegyi repülőmúzeumba. Ott még úgyse voltunk, a gyereket meg trenírozzuk a repülésre, a nyáron hátha kell, ne érje váratlanul az a bizonytalan izé, meg a kicsi hely.

Odafelé az M0-on mentünk, semmi baj nem volt, helyén volt az alapjárat is, mert Prokee tanácsára levettem az akkusarut pár percre. A gyerek nagyon élvezte a repcsiket, amibe lehetett felment, almát evett, pelenkával dobálózott, ürgét etetett, jól érezte magát. Záróra után - gondoltam - elszívok egy cigit, nem szeretek a kocsiban dohányozni, ha ott a gyerek. Mire mindenki meglett, beült, becsatolta magát végeztem is, beültem a vezetőülésbe, amivel ezzel a lendülettel hanyatt estem. Eltört a háttámla. A tövénél. Sose volt az igazi a racsnija, de most nem is azzal volt baj, hanem maga a váz törött el. Persze alapjárat se lett.

A Rita tekintetét nem próbálnám meg leírni, ő szavak nélkül is remekül kommunikál, nagyjából olyasmit olvastam ki belőle, hogy miért nem az anyámmal hentergek inkább, mint törjem el az ő székét. Bocs. Ezzel hogy megyünk haza? Rita beült mögém, a lábával támasztotta az ülést, én meg amennyire lehetett hasizomból tartottam magam. Így.

DSC 0142

Otthon nyakamba vettem az internetet, de ne feledjük, ez a háromnapos hétvégén volt. Az se vette fel a telefont, aki egyébként hétvégi elérhetőséget is megadott. Egy árva kárpitost találtam, aki vállalta, hogy kedden megnézi. Az nekünk nem jó, mert akkor nem tudnak vele bölcsibe menni, azonnali megoldás kell. Azt nem tud. Oké, tovább a netre. Végighívtam az összes bontót, minden ismerőst, de senki se tudott semmit, leginkább a telefont se vették fel. Illetve nem: egy nagyon segítőkész bontóst találtam, aki felhívott egy további nyíregyházi kontaktját, de ott kiderült, a bontásra vett Camryből a két első szék kelt el először.

Vasárnap lett, megoldás nem lett. Még hónapokkal ezelőtt terveztem, hogy veszek pár apróságot a kocsihoz, hirdetett is egy srác a nekem kellő dolgok közül, de végül nem hívtam, csak eltettem a számát. Ő se vette fel. Hétfő lett. A gyerekért és az asszonyért anyámék jöttek, vitték őket hozzájuk, úgy hosszú távra, ha nincs kocsi, nincs bejárogatás, beköltözés van. A gyerek se, meg én se bírjuk a külön létet, azonnal cselekedni kell.

DSC 0185

Kedd reggel az első dolgom volt felhívni az eltett számot, és csak reménykedni tudtam, hogy lesz vezetőülés, mindegy milyen anyagú, színű, csak legyen. Egyből felvette.

- Heló, kellene nekem Camry ülés, van?
- Van, szürke bőr. Sajnos nem fűthető. Kell?
- Hogyne.
- Van még pár dolog a padláson, ha kell még valami, most szólj lécci, és lehozom.
- Őöö kellene kardánbox, ami a kézifék alatt van. Meg kellene egy balos helyzetjelző, hátsó lámpák, ilyesmik.
- Oké, ami van, lehozom, mikor jössz érte?
- Ma, ha lehet, elég sürgős lenne.
- Rendben, gyere olyan hét körül.
- Ott leszek.
- Szia.

Munka után rohantam a megadott helyre, minden került szépen, ami kellett, megállapítottuk, hogy kicsit lóg a kormányoszlopom felső csapágya, vigyek azt is, oké. A széket még ott betettük, nem akartam magamat büntetni hazafelé is a két BMW kerékkel kiékelt székkel a sztrádán. Elhoztam a régi ülést is, annak szebb a huzata, majd átteszem, az ülésfűtéssel együtt. Közben jól eldumáltuk az időt, bankautomata is nehezen lett, de végül kifizettem, hazajöttem.

DSC 0172

Hazafelé hívtam Prokeet, hogy volna-e kedve kormányoszlopot cserélni a Camryben? Ó persze, de előtte nézzük meg, nehogy valami furcsa megoldás legyen, aztán ott álljunk egy kormány nélküli autóval. Jöjjek holnap, tehát szerdán.

Másnap a működő székes, de ismét alapjárat nélküli kocsival meglátogattam a gyereket, fürdetéskor leléptem Prokeehoz, megnézni a kormányt. Odafelé - épp Viktorral beszéltem telefonon - a 6-os úton rettenetes szitálásba kezdett az autó, mintha első defektet kaptam volna. Azonnal félreálltam, megnéztem, nem volt defekt. Nohát.

Lassan tovább hajtottam, 90-re gyorsulva ismét előjött a szitálás. Megint megálltam, megnéztem, Felhívtam Prokeet.

- Figyi, valami van, szitál a kocsi mint a veszedelem, se szaga, se defektje nincs. Olyan 80 körül kezdi, és onnantól felfelé csinálja, ha visszalassítok, csak megálláskor hagyja abba. Utána megint nem csinálja 80-ig.
Hol vagy?
- A battai lehajtónál.
Óvatosan gurulj ide, megnézzük, mi a franc van.

Mire 30-cal odagurultam, azon a 2-3 kilométeren, magam is éreztem mi itt a gond. Prokee szaladt ki a garázsból, hogy szuper, ég a fék. Ég. A Fék. Befogott a lelkem. Ha lett volna nálam balta, szétcsapkodtam volna az egészet.

DSC 0148

Megpróbáltuk leszedni a kereket, de olyan forró volt, hogy a kerékkulcs átforrósodott tőle. Amíg vártuk, hogy hűljön, megnéztük a kormányt, semmi extra, egy-két órás munka, sztorimennyiségtől függően. De azt semmiképp se ma, előbb a féket, mert ez az autó így nem megy sehova.

Leszedtük a kereket, és úgy lett, ahogy gondoltuk, a fékmunkahenger egyik dugattyúja szorult meg, egy frissen elhagyott porvédő és a szar, saras idő eredményeképp. Nagy nehezen szétszedtük, kipucoltuk, felpolíroztuk a dugattyút benne, de porvédő így se volt, tehát az első pár pocsolyáig fog működni. Közben kicserélődött a kardánbox, meg a helyzetjelző is. De ha már szétszedtük, és úgyis megyek fékért, hozzak egy jobbos féltengelyt is, a belső csukló mintha lógna. Szuper.

DSC 0154

Mire végeztünk, éjjel lett. Óvatosan hazaindultam, pocsolyakerülgetéssel és kevés fékezéssel. A 35 kilométert úgy másfél óra alatt tettem meg, minden szuperül ment egyébként, amíg az ölembe nem öntöttem a Mekiben vásárolt fél liter kólát, ezzel felhívtam Prokeet, fuldokoltam a röhögéstől, vidám este volt. A fék ugyan nem fogott be, többször is megálltam ellenőrizni (például a kólás esetnél), de ez így nem volt jó. Megvártam a reggelt, hívtam a bontót, féknyereg van-e? Volt. És féltengely? Az is volt. Rohanás a BMW-vel a bontóba, egyeztetés a szerelővel, mire visszaérek álljanak neki, hozok fékmunkahengert, nyerget, fékfolyadékot (nekem ez akkor is fékolaj), féltengelyt meg fékbetétet is: annak se tett jót a beállás, az biztos.

DSC 0158

Péntek délutánra lett meg az autó a szerelőnél. Nem ment simán: nem gyári fék volt alatta, ugyanis ebben elöl kétdugattyús fék volt, a gyári meg egydugattyús. Olyat hoztam. A féktárcsa is nagyobb volt, a féknyereg is. Sikerült végül gyárira visszaállítani az állapotokat. Kikerült a nagy tárcsa, lett új nyeregtartó, meg maga az egydugattyús nyereg, bele szép, új ropogós fékbetét. A műszer szerint a fékhatás tökéletes – tudtam meg a szerelőtől, ahová leadtam a kocsit fékileg, hiszen ezt mégsem bántja otthon az ember, mint egy kárpitbolhát. Már csak a kormány van hátra. Péntek este van.

Munkából rohanás a családért, egy hét különlét mindenkit megviselt, a hazautat a BMW-vel élveztük, a gyerek kurjongatott, megígértem neki, hogy fürdetésre hazajövök. Hibáztam, éjfélre voltam otthon. És a kormányoszlopot ki se cseréltük. De haladjuk sorjában.

Elindultam Prokeehoz, a héten harmadszor. Ha lesz gyerekük, azt biztos rólam nevezik majd el, olyan, mintha hazamennék, a lépcsőházban előre köszönnek a nénik, a telepi srácok már nekem is dudálnak. Hiába, no.

DSC 0183

Szóval odagurultam a Camryvel a kormányoszlop cserére. Gondoltam, míg a mester kicseréli a kormányt, addig én leszedem a jobb huzatot az ülésről és ha lesz idő, felteszem arra, ami most a kocsiban van. Csendben, megszokott módon egymást nem zavarva dolgoztunk, amikor Prokee szólt, hogy ha munkafázisokat akarok önöknek megörökíteni, akkor most jöjjek, épp veszi ki a légzsákot a kocsiból. Ezen a ponton örökre megszakadt az ülésszerelő kalandom.

Odamentem a fotóapparáttal, és egyszerre dermedt csend lett. Kisvártatva megszólalt Prokee:
- Te Tibor, ebben az autóban nincs bekötve a légzsák.
- Mi van?
- Ebben az autóban nincs légzsák. Mármint van, ez itt új, nem visszavarrott, de nincs bekötve. Nézd, egy szál elektromos kábel jön be a kormányba, és az jól láthatóan a dudához megy.

DSC 0207

Összeomlottam. Megsemmisültem. Ez nekem sok volt. Ott álltam, két fogóval a kezemben, és ismét megkértem, hogy ismételje meg, amit mondott. Megismételte, és folytatta:

- Nem akarok rosszmájú lenni, de lehet, hogy mégis igazuk volt tavaly a kommentelőknek? Nem volt gyári a fék, nincs légzsák, ez több, mint gyanús. Mert nálam is volt ám törött autó, vagy három év alatt jöttem rá, amikor az egyik ficakban észrevettem egy oda nem illő varratot.
- Te figyi, ez az autó nem volt törött. Elöl biztosan nem, tudom, érezem, láttam alulról, megmértem százszor, nem volt törött.
- Oké. Adjunk rá gyújtást így, hogy nincs benne a légzsák, és kiderül, mit mond a visszajelző. Ha nem mond semmit, akkor ez egy nem bekötött légzsák, tehát nincs légzsák és az autó törött volt.
- Adjunk.

Visszatettük az akkusarut, ráadtam a gyújtást, a légzsák közben a garázsban a polcon pihent.

- Na, van airbag-ikon?
- Nincs.
- Akkor indítsd be!
- Most sincs.
- Állítsd le. Fogadjunk, ha kiveszem a műszerfalat, ki lesz véve belőle az izzó, azért nincs.

DSC 0206

Nekem már teljesen mindegy volt, kiábrándultan, elcsigázottan hajtottam végre az utasításokat, fejben fogalmaztam a beszélgetést a bontóssal, hogy most, hogy elhoztam pártízezerért cuccot, vissza is vinném a kocsit bontásra, új a hűtő, a generátor, a fék, mennyit ad érte. A Rita meg mivel fog addig járni? Jézusom. Ahogy eszembe jutott a feleségem, megcsörrent a telefonom. Ő volt az.

- Szia, kilenc óra van, mikor jönnél, álmos a gyerek.
- Őőő, hamarosan végzünk, nem megy minden simán, tedd le, este, ha megjöttem, megpuszilgatom.
- Ugye nincs baj?
- Nem, dehogy is, nincs baj, minden rendben, csak kicsit másképp haladunk, mint terveztük.

Még nem tudtam, hogy adom elő otthon, hogy évekig abban a tudatban jártunk egy autóval, hogy az biztonságos, légzsákos, aztán mégse az. Prokee közben kivette a műszerfalat, forgatja, nézegeti, szedegeti ki az izzókat.

- Ebben a műszerfalban nincs is légzsák ikon.
- Nem érdekel, rakjuk össze, és a Dunának megyek vele. - így én.
- Ne izélj már, lehet, hogy gyári technológiával csinálták, nézd, ez a csavar itt miért más színű, mint a többi? - nyugtatgat, látva az arcom színét.
- Nem tudom, rakjuk össze és hagyjuk ezt.
- Valami oka biztosan van, hogy benne van egy légzsák, ami nincs bekötve.
- Nem érdekel Prokee, ne haragudj. Ez a Carmy egy fos, soha többé nem akarom használni. Kérlek rakjuk össze, holnap beviszem egy kereskedésbe, és otthagyom.
- Tudod mit?
- Mit?
- Hívd már fel a srácot, tudod a Camrytalis Kareszt, hogy hogy van ez?

Felhívtam, elmondtam a problémámat, és Karesz kiröhögött bennünket:

- Hülyék vagytok, ez a légzsák nem igényel bekötést, visszajelzője sincs, sima mechanikus cucc, a kormányoszlop megnyomja – mikor már gyűrődik – ez meg az arcodba durran. Ne is nagyon dobáljátok, épp ezért. A következő Camryben lett gyorsulásérzékelő, meg övfeszítő, meg ilyenek. Meg az angol gyártású Carinában, ebben nincs.
- Most ugye viccelsz?
- Nem, de ha nincs más, akkor búcsúznék, jó mulatást!

Még hallottam, míg tette le a telefont, hogy hangosan nevetett: bekötést keresnek, hülyék ezek!

Ismerik azt az érzést? A kőleesés? Eufória? Vidámság? Boldogság? Még puszit is adtam a Camrynek, pedig vele kapcsolatban a múltkori felforrásos eset óta nem vagyok túl közvetlen viszonyban.

DSC 0208

Prokee is örült, gyorsan felforgattuk a garázst, hogy a hiányzó műszerfali izzókat pótoljuk, mielőtt kicseréljük végre a kormányt. Ja, hogy közben tíz óra lett? Hujjuj.

- Figyelj Tibor!
- Hm?
- Most akartam leszedni a kormánykereket, és észrevettem, hogy a tartócsavarja laza volt. Te lazítottad meg?
- Nem.
- Akkor most meghúzom, megnézzük, így is lóg-e a kormány. Nézd, így nem lóg. Ez volt a gond. Illetve az alsó csukló még gond lesz, de sokkal jobb. Menj egy kört és nézd meg.
- Oké, ide vele.

Tényleg jobb lett, éjfélre szép, műszerfali izzókkal, meghúzott kormánnyal, elcsigázottan és kimerültem estem haza. Három éjszakányi szereléssel, egy félbehagyott üléssel. A heti mérleg: eltűnt az alapjárat, eltört a szék, megégett a fék. Az alapjáratot kivéve minden megoldódott. Rita elégedetten használja a Camryt, mindenki boldog lett. Ja, a jobbos féltengely helyett balost hoztam. Öregszem. Na irány dolgozni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62047911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camry3.0 2010.06.01. 23:37:17

műűűűűbőőőrel??? egyébként azért veszik mert kint olcsó ez tény és megbízható ez pedig a másik tény!!

Dennis01 2010.06.01. 23:38:37

@waffen55: Amugy ertem, mire gondolsz. Ha en kifizetnek egy vagon penzt egy autoert, elvarnam, hogy minden a legfinomabb minosegben alljon elo.

Amugy en mar csak azert se torodok sokat az olaszfikazokkal, mert nem lehet veletlen, hogy a Fiatok kaptak legtobbszor Ev Autoja cimet. Egyszeruen mint minden automarkanak, nekik is voltak ballepeseik..

kis csibe 2010.06.01. 23:41:02

@swt: Meg szep a kialakitasa is annak az oregnek.
Azt pedig eltalaltad mi van az enyemen. :) Az az egyszeruseg jegyeben lett szerintem kitalalva. Mosas utan mindig attorlom ezt a reszt kulon, hogy ne legyen foltos. :D Sot neha trutymosabb idoben, ha megallok kuton es mar az egesz auto tiszta szmotyi, lehuzom az ablakokat meg a lampakat, es ha a kezemben van a kefe, akkor mar ezeket is lecsutakolom. Sok kutas mosolygott mar megertoen ezt latva. :) Tudom, megszallott vagyok.

kis csibe 2010.06.01. 23:43:01

@waffen55: Nem haragszom, es amennyire tudom - de lehet most tevedek nem neztem utana - valoban igazad van, mert az elso Superb az talan regi A6 padlolemez volt, de attol meg az en allitasom is megallja a helyet, hogy van a Skoda kinalataban nagy auto.
A vasat elozo hozzaszolasomban elarultam. :)

Garp 2010.06.01. 23:44:20

@Dennis01: "Ha en kifizetnek egy vagon penzt egy autoert, elvarnam, hogy minden a legfinomabb minosegben alljon elo." - :DDDD pl. a kóboráram? Merth azér' nem kevésbe' van a Mini sem, nem? :))))

Az Év Autója címet nem piszkálnám nagyon, az inkább marketing, de a kis ex-Puntónk engem is meggyőzött. Mondjuk nem arra való, amire mondjuk egy A6ot használnál.

kis csibe 2010.06.01. 23:47:40

@Dennis01: Ev autoja cim...hehhh... Ujsagirok adjak. Azok meg penzbol elnek.

waffen55 2010.06.01. 23:48:58

@camry3.0: próbáld több részletben belinkelni.
@kis csibe: a típus méret kivitel motor? :)

Dennis01 2010.06.01. 23:52:06

@Garp: Ne is mondd, olyan elszomorito beparkolni melle a parkoloba...
De egyben buszke is vagyok, nem mentem vele egy hete, siman poccre indult, semmi gondja nincs..
A Mini a legjobb auto, vehetted, mint sima kisautot, csaladosoknak kombi verzio, farmereknek pickup, tuningoloknak Clubman (elfer a nagyobb motor ugye), igazi multifunkcios jarmu, en mondom.. :DD

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.06.01. 23:53:32

@kis csibe:
"egy A8ban, mennyi Fabia alkatreszt talalsz vajon?"

Ahogy a nagy tót költő mondta:
Minden Infinityben van valami Dacia. :)

kis csibe 2010.06.02. 00:00:01

@waffen55: E46 M3, egyfele motorral egyfele kivitelben keszult csak. :)

gábor vagyok 2010.06.02. 00:02:06

az annyira jó amikor két 17 éves veszekszik azon h kinek nagyobb a garázsa. csak annyit mondanék ennek a két delikvensnek mindegy mit mondotok hogy hány camry meg "kopoltyús" bmw-je van, reggel amikor apu viszi a suliba úgy is a szuziba fog beülni. kiváncsi vagyok h megfordult-e valamelyikőtök fejében az a tény hogy miről is szólt a cikk? talán arról hogy nézd meg rendesen h mit veszel vagy é nem tudom de biztos hogy nem arról kinek nagyobb a zsetontár meg ki mekkorát tud hazudni mert nagyon ott vagytok a szeren. tudjátok ha már ilyeneken vitáztok egyszer olyat szeretnék látni hogy valaki azt mondja, suzukim van, gecijól megy, nem volt vele gond vagy ilyenek hogy melyik a jobb a dacia vagy a renault vagy nem tom...

Leiden 2010.06.02. 00:04:49

@camry3.0:

Mondom, ez vitán felül áll, az USA-ban a Camry egy kommersz autó. Se státusza, se megbecsülése. Egy igásló A-ból B-be, ennyi és nem több.

kis csibe 2010.06.02. 00:05:20

@prokee: :DDDDDDDD
Na ez kurva jo volt. :D

Dennis01 2010.06.02. 00:05:45

@gábor vagyok: Latszik, hogy nem ismered az itt kommenteloket. Nagy reszuk rendszeresen jar ide. Minek fullentene, hisz ha mashol nem is, a Belsoseg talin biztos talalkoznak.
Ezert megerte regisztralni...

waffen55 2010.06.02. 00:06:14

@kis csibe: nagyon érdekelne mit eszik? 523-asom volt az simán bevette a 15-t.

gábor vagyok 2010.06.02. 00:06:17

félre ne értsetek én is szeretek ábrándozni. most is itt van a quattro 6. generációja ami az rs5 el jön majd be és ki is számoltam ha félreteszek minden hónapban a fizetésemből 120 ezret (ami a fizetésem 130%-a) akkor kemény kétkezi munka mellett kb 30 év alatt meg is vehetem az új RS5-öt.

kis csibe 2010.06.02. 00:09:52

@gábor vagyok: Neked meg gondolom azt nehez felfognod reggel a buszon ulve, hogy kinnt a forgalomban ilyen autok azert megiscsak kozlekednek, es valaki azert megiscsak megteheti, hogy megvegye es fenntartsa oket, es 30-32 eves korara eljutott odaig, hogy ilyen autoja legyen es elvezze azt es mindezt nem apuci penzebol, mert mondjuk az mar sok eve nincs is.
Kivancsi voltam, hogy mikor bukkan fel az elso ilyen ember mint te. :D

Leiden 2010.06.02. 00:10:26

@gábor vagyok:

"kiváncsi vagyok h megfordult-e valamelyikőtök fejében az a tény hogy miről is szólt a cikk? talán arról hogy nézd meg rendesen h mit veszel"

Nem is vagy annyira hülye, ha eltekintünk a közhelyektől. Pontosan erről van szó, a Bende Tibi megvett egy hulladékot, ami félreértés ne essék már a vétel pillanatában az volt, és most szívás van. Erről szól és nem többről. Az autó szar ez vitán felül áll, innentől kezdve a cikk mások okulására szolgál. Aki nem akar kibaszni magával az ne vegyen Toyotát, és főleg ne régit.

waffen55 2010.06.02. 00:11:06

Srácok én például rendszeresen emlegetek különféle munkagépeket mit szólnátok hozzá ha összegyűjteném az itthoni gépparkot és megmutatnám alkalomadtán? Nem tettem ezidáig mert nem akarok hencegni vele, viszont nagyot mondónak sem akarok látszani. Mellesleg van 1-2 érdekes cuccom ha nem is teljesen köznapiak... :)

kis csibe 2010.06.02. 00:11:48

@gábor vagyok: Na latod valaki meg a te fizetesedet megkeresi 3-4 nap alatt. Nem abrandozassal, hanem munkaval kell tolteni az idot, aztan majd meglendulnek a dolgok meglatod. :D Kar volt bolcsesznek tanulnod latod.

waffen55 2010.06.02. 00:15:32

@gábor vagyok: Vannak itt olyanok is akik szívesen elcserélnék a 25 évesen elszenvedett infarktust az egészségért mégha szegényebbek is lennének. Ne gondold, hogy csak a bűnözőknek lehet sikerük/több vagy nagy értékű autójuk! :)

camry3.0 2010.06.02. 00:16:58

Valaki tényleg hozzon már egy manitut!! :))))

Dennis01 2010.06.02. 00:18:15

@kis csibe: Ezert jo autoszerelonek tanulni, nemcsak a fizetes lesz jo, hanem beulhetek/szerelhetek olyan autokat, amiket lehet, nem birnek megvenni.. :))

kis csibe 2010.06.02. 00:19:16

@waffen55: Nagyon fugg a jobb labad sulyatol. Mondjuk ez melyik eros autora nem igaz. Be lehet szoritani 10 ala, de az mar kinzas a kocsinak meg foleg a sofornek (ez szerintem SMGvel nem is menne, az enyem manualis szerencsere) atlagban hasznalva 13 kornyeke (ez mondjuk egy abszolut vegyes ut), ha meg az ember keni neki, akkor a csillagos eg a hatar.
Nem tudom, hogy a 23as BMW motor volt e az, amelyik tobbet evett, mint a nem sokkal kesobb utjara inditott 28as. De volt valami ilyesmi kisse felresikerult szeria lehet hogy az ez volt pont.

kis csibe 2010.06.02. 00:22:47

@Dennis01: Sok autoszerelot ismerek, eshat nem jarnak szarokkal. De igaz, hogyha tehetik maset hasznaljak. :))) Nem kell felteni oket. De en azt mondom egy jo szakember, ha jol csinalja a dolgat, az meg is erdemli azt hogy jol eljen.

Na joccakat mindenkinek!

camry3.0 2010.06.02. 00:23:47

@waffen55: Manapság már a bűnözésből sem lehet megélni!! Mindenhol csóróság van...vagy nagyot szakítasz vagy semmit..
Ügyvédem mondta anno...20mill alatt nem is érdemes megpróbálni semmit...de ez így igaz...hallottam én is olyan verebet,aki 5ezer Ft értékben rabolt,azt kapott is 5 évet!! Ha meg csak simán lopsz 10misit azért meg kapsz max3-at!! Ilyen ez a "pop"szakma!! :)

waffen55 2010.06.02. 00:25:49

@camry3.0: Azom sajnos nincs bobcat vagy kotró azok igen.

camry3.0 2010.06.02. 00:25:57

@kis csibe: Figy. nem tudsz valakit akinek van 528-as 1996-os 1 vanos motorja eladó?? nem érdekel honnan van...csak egyik ismimé megpusztult azt kéne neki!! Vagy esetleg valakinek valami ötlet??

Krisi 2010.06.02. 00:37:28

@swt: 250-nel országúton ... nagyobb szívességet tett volna az emberiségnek ha megdöglik a tulaj az Audijában :)

én jó nagy geci vagyok és úgy terveztetném meg az autókat hogy 130 km/óra feletti ütközésig jól bírja a dolgokat, afelett viszont szakadjon darabokra. így csak azt látják az emberek, hogy "húbazmeg, mehetek 200-zal, úgyis túlélem ha ütközök"

@camry3.0: nem fogok jönni a demagóg "mi lett volna ha épp ott motorozok amikor elaludsz 170-nél" kezdetű monológot (bár jogos lenne), inkább megkérlek rá hogy a továbbiakban vezess felelősségteljesebben. mindenki jobban fog járni hiddel. amúgy utána mennyi időre vonták be a jogsidat? mert ha azt mondod hogy ezek után megúszutad egy ejnyebejnyével (lakott területen 170) akkor tényleg elsírom magam...

camry3.0 2010.06.02. 01:01:52

@Krisi: kezdheted egy zokogással!! :) 1 hónapot volt bent!! :) Azt kihozattam!! :)
Egyébként most már általában ésszel megyek!! De akkor tényleg siettem haza fele 30 óra autófényezés után...folyamatosan....meg is lett az eredménye!!

Krisi 2010.06.02. 01:21:12

@camry3.0: azám a kemény büntetés nemmondom :)

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.06.02. 04:35:44

Na, van egy második Csikósunk. Az elején még egész jókat mulattam, de úgy összességében ráz a hideg.

romesz 2010.06.02. 06:32:35

Pontosan ilyen legzsakos dolog miatt veszem meg minden automhoz a gyari szerelesi konyvet. Abban mindent pontosan megtalalok es nem kell talalgatni, hogy most atvagtak e mikor vettem az autot vagy sem.

ezt a konyv markat kell keresni
minden nyugati auto benne van

Rocko- 2010.06.02. 06:58:00

@gábor vagyok: mint a viccben: "1980-ban arról álmodtam, hogy legyen 80 ezer forintos fizetésem és egy I-es VW Golfom. mára ez mind teljesült."

Rocko- 2010.06.02. 07:04:29

@====== vadparaszt ======: van harmadik Csikósunk is.
csak éppen nem Bende Tibornaknk hívják őket hanem Norbertnek és Bálintnak.

Puch Cavette 2010.06.02. 07:42:47

Ez az egesz nemet auto vs. japan auto vita ebben a formaban teljesen ertelmetlen. Az Audi meg a BMW premium markak (foleg a Q7 es az A8, amire most is hivatkoztok), hogy jut eszetekbe ezeket szembe allitani a Camryvel? Ha mar mindenkepp erre a vitara hegyeztek ki minden posztot, hasonlitsatok a Camryhez a Mondeot, a Passatot, az Omegat, vagyis a nemet tomeggyartok felso-kozep tipusait, hisz a Toyota Camry is az. Ja, hogy akkor mar nem a nemet jon ki gyoztesnek!
Nem vagyok japan auto buzi (Astrank van, es minden celnak megfelel), de epp Ti, "mashogy puffan" nemet fanok aruljatok el a kisebbrendusegi komlexusotokat, es teszitek nevetsegesse magatokat ezzel az aranytalan es inkorrekt osszehasonlitassal - ha japanokrol van szo. Mert ha olasz, francia a vita targya, ott mindjart helyukon vannak a kategoriak, ugye.
Amugy Bende Camry-jevel nem mernek elindulni hosszabb utra, takolt fos az egesz - csak hogy helyre tegyuk a dolgokat.

pindroch 2010.06.02. 08:09:46

@Haywood:
Szívből kívánom, hogy ne kerülj hozzám hasonló helyzetbe, de hidd el, simán meg lehet oldani, hogy 200 méteres követési távolságot tartasz. Nem azt mondom, hogy nem veszélyes, de semmivel sem veszélyesebb, mint pályán 130cal egymás seggében vonatozni.

Persze, hogy veszélyes, de ha megint választhatnék, akkor is inkább hazadöcögnék a padkán villogva, mint 50ezerért tréler.
Senkit nem veszélyeztettem, senkinek nem voltam a seggében, nyugodt a lelkiismeretem.

esef 2010.06.02. 08:11:56

@====== vadparaszt ======:
Csikós tudatosan vesz széthulló autókat, amiket utána bütykölhet (= tudja, hogy mit kell megcsinálni), Bende pedig mindig belenyúl (= menet közben derül ki, hogy ez-az javítandó). Almát ne hasonlítsunk össze körtével.
A többiek autóival minden rendben?

Phrascarica 2010.06.02. 08:32:54

@ColtCzT: az csak Special Edition volt :)

strfifi 2010.06.02. 08:42:32

@esef:
Szerintem mindkettő egy körte.
Azért csikós sincsen képbe nagyon, ha kimegy egy szerelő garmadával Domsjőbe, beindítják majd kész, erre meg elindulnak egy nem olyan autóval amiben nem az a vezérlés van benne!!!
És erre csak itthon jöttek rá.
A kezükbe nem adnék szerszámot.
Olvasni, figyelni, utánanézni! Senki sem tudhat mindent de legalább legyenek felkészülve a típusból.
Ugyanez a CAMRY-ra is igaz!

1ns0mn14 2010.06.02. 08:43:19

Kezdek aggódni, hogy nálunk mikor ver be a villám? Mikortól nem lesz megállás az autóval a lejtőn ? xD Már Várom....

Alf (törölt) 2010.06.02. 08:59:43

@strfifi: na már megint...
te mikor nézted meg utoljára a vezérműláncot autóvásárlás előtt, hogy stimmel-e?

strfifi 2010.06.02. 09:26:32

Üdv Alf
Ja ez már a végletekig boncolt téma volt?
Nem olvastam vissza eléggé..
Akkor inkább off...bocsi.

Ha van rá lehetőségem, akkor mindenképpen megnézem.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.06.02. 09:47:46

@W123qp: irónia barátom, irónia...
Én speciel még féket is szerelek otthon, szervízkönyv szerint, de psszt...
Nehoy Mayday megtudja...

Mayday 2010.06.02. 09:52:15

@yaffa: Gumis cseréli a kereket tavasszal is meg ősszel is. És természetesen ki van centírozva mindig, de az nem jelenti azt hogy nem állok ott mellette és nem tudok kattintani egyet a féktárcsára mikor le van véve az első vagy a hátsó kerék.

És igen, a gumis nyomatékhatárolós kulccsal húzza a meg a kerékcsavarokat.

A centírozatlan kerék miatt meg először foltosan kopika gumi és aztán durran ki csak, persze csak ha annyira hanyag vagy, hogy nem veszed észre.

@kafferbivalybalamber: nem tudom rá van-e írva mindre, de escort, megane, lacetti, nexia, uno, focus, tárcsákon rajta van biztosan, mert ezeket a saját szememmel láttam.

Mayday 2010.06.02. 09:56:56

@camry3.0: Persze, mert a tört helyen vagy a hegesztés vagy a húzatás miatt feszültség lesz az acélban (ugye megváltozik a kristályrács, hegesztéskor meg kiég belőle pl a szén és máris más ötvözet van ott lokálisan), igy bármit kensz rá, ledúrja magáról idővel.

GekTDS 2010.06.02. 10:02:53

@Bende Tibor: Éreztem a vizeletemben hogy ezt fogod mondani.
Az nem éppen egy jó hangulatú szerelgetős
valami, sok-sok képpel.
Egy-két emlékezetes ítéletet leszámítva.

swt (törölt) 2010.06.02. 10:03:07

@romesz: Ha a Haynes-re vagy a Bentley-re gondolsz, azok kezdetnek jok (ha valaki teljesen hulye az adott modellhez), de tul melyre nem jutsz vele.

DrSzoke 2010.06.02. 10:11:11

@camry3.0: a kemrik meglepoen jol birjak a gyurodest,egyedul a V6-t utalom szerelni. Azt azert hozza kell tennem hogy olyan helyen elek ahol a 72-es allolampas meg az 1-es golf meg a gyari szinet hordja,rozsda nincs,a 90-es evek eleji japok meg hamvadnak rendesen.Epp most csinaltunk egy 94-es hajeszt,rettenetes.A szelvedo korul,a muszerfal mogott porra volt rohadva.Pedig az is totoja.De lattam 11 eves szkajlajnt rozsdafolttal a belso doblemezen,pedig 100e km alatt futott es toresmentes volt.

Alf (törölt) 2010.06.02. 10:35:23

@strfifi: én monjuk ki kellene emeljem a motort ehhez, ami elég bszurd lenne egy kocsivásárlásnál.

hakapeszimaki1986 2010.06.02. 10:40:58

@swt:Nekem egy 3ajtós B corsám van 97-es,két lufival így szerepelt az NCAP teszten:
www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_corsa_1997/12.aspx (a leírás szerint 3 csillag,ha van benne utasoldali lufi.)

A mai napi találós kérdés: vajon egy korabeli E36 mennyivel biztonságosabb?
www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

camry3.0 2010.06.02. 10:54:57

@DrSzoke: V6 szerelésével sincs gond,csak tudni kell hogy hogy kell hozzányúlni!! Ha a szívócsonkot leszeded ami 6 vagy 8 csavar összesen,akkor mindenhez hozzáférsz!! 2001 óta van ez a típusú camrym mint írtam...2-at bontottam,most jön a 3. hétvégén!! Minden csavarját ismerem,még ha mély álmomból felkeltenek akkor is!! Előtte 1978-as celica-m volt azzal sem volt kaszni gond!! Egyébként láttam én is elporladva németet is meg japánt is olaszt is franciát is...a legmeglepőbb most amit épp fújtam egy kia shuma volt,miután megkapta a gyári új küszöböket,fél év után megint rohadt a lemez,belülről kifele púposodott!! Mint írtam már fényezéssel foglalkoztam régebben és most is foglalkozunk haverral azzal is...egyik legjobb barátom kasznis,szóval elhiheted hogy láttam pár szar autót!! Amivel nem foglalkoznak,az ahogy öregszik szépen porlad el...

camry3.0 2010.06.02. 11:02:03

@DrSzoke: Ez attól függ hogy van kezelve,ápolva az autó!! Camrynak egy kényes része van a két hátsó doblemez,az ha ki van takarítva és le van kezelve akkor semmi gondja!! Ez nincs kiműanyagozva egyedül itt le tudja verni a kő az alvázvédelmet....én minden évben rendbe teszem a többi helyen egyébként gyári minden és egy rozsdafolt sincs!!
kepfeltoltes.hu/100602/03-11-09_1712_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.06.02. 11:19:37

még jó hogy egy Toyota soha nem romlik el (:

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.06.02. 11:36:00

Ha regényt akarok olvasni, akkor inkább leveszek a polcról egyet.
Bocsi, de ez rohadtul hosszú és unalmas volt.

esef 2010.06.02. 11:38:10

@hakapeszimaki1986:
Corsa A '93-tól volt, az E36-os BMW meg '90-től. Akkoriban 3 év nagyon sokat számított. Lásd pl. a korabeli Ford Escort példája, amit 1-2 év után lehetett újratervezni a gyatra biztonsága miatt.

esef 2010.06.02. 11:39:52

@hakapeszimaki1986:
Bocsi, természetesen Corsa B-t akartam írni...

strfifi 2010.06.02. 11:46:22

@Alf: Ahol ez nem teljesen megoldható, ott értelemszerűen nem szedem szét az autót.

jujdejo 2010.06.02. 11:48:43

@prokee: inkabb infinitI, az infinity hangfalakat gyart, ha abban lenne Dacia akkor az nagy baj lenne.

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.06.02. 11:52:05

Vett egy fost, hogy fosozhassa, és most lefosozzák, majd ő sértődötten visszafosoz. Tippikkuss lúzer magyar vállalkozó. Ideje lenne valami jobb meló után nézni, mert ebből nem lesz nyugdíj :)

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.06.02. 11:54:21

@Caravallo: Ennél még a Győzike is profibban gyártja a gagyit :), sikerült is magát beszopnia a retekklubba szemben spílerünkkel

A kód neve Merkúr (törölt) 2010.06.02. 12:10:44

@GYUSZI BACSl: De ez már nem Toyota, hanem egy roncs apukám

iONic 2010.06.02. 12:49:52

Nekem ugyanilyen kormányom van a '92-es Toyota MR2-mben, és annál is mekkorát nézett a kormánybőrős, hogy hát ez meg milyen légzsák kábel nélkül? ;-)
Ugyanezen gondolatok játszódtak le bennem is.

Slow 2010.06.02. 13:20:13

@Puch Cavette: "Ez az egesz nemet auto vs. japan auto vita ebben a formaban teljesen ertelmetlen. Az Audi meg a BMW premium markak (foleg a Q7 es az A8, amire most is hivatkoztok), hogy jut eszetekbe ezeket szembe allitani a Camryvel?"

Hát úgy lehet összehasonlítani, ha ismernéd a márkát, meg legfőképpen a jelzéselet, hogy Camryban is van Q7 :D

Slow 2010.06.02. 13:26:47

Egy kocsinak ha már az ülés-mechanikája széttörik az nagyon sokat kapott a kilométerekből.

előző hozzászólásom javítása: "jelzéslet = jelzéseit"

Slow 2010.06.02. 13:33:42

@camry3.0: Hallod, ilyen sz@r törött vacakkal, hogy mész te 170-el, 500m alatt nem, hogy 170-re, de még 40-re se gyorsul fel?

kepfeltoltes.hu/090815/img007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Dennis01 2010.06.02. 14:52:07

@Garp: Latod, hany auto van, amit ilyen sokfelekeppen at lehet alakitani? :))

@romesz: Miota megvan a Mini, sose csalodtam meg a Haynes konyvekben..

waffen55 2010.06.02. 14:59:21

@Slow: Ez sem feltétlenül igaz! Elbarmolni azt is ellehet.

camry3.0 2010.06.02. 16:04:27

@Slow: "ember" végig olvastad Te hogy mi volt?? Talán tanulj meg szöveget értelmezni ami általános iskola második osztály azt utána írj!! Haza fele tartottam,és 500m kellett volna még hogy haza érjek!! Haza fele ereszkedtem 170-el!! De te tutti jobban tudod te voltál ott...de mondom ha nagyon kíváncsiak vagytok előkotrom a jegyzőkönyvet azt elolvashatod!! Vacak....kinek mi...tologasd otthon a machbox-od tovább az tutti többet ér mint bármilyen autó!! Tényleg tele a .....-om az olyan emberekkel akik csak képről láttak max camryt azt onnan okosak!! De mint írtam még nem beszéltetek Tibivel és nem láttátok az autóját,addig tök felesleges is fikázgatni!! Arról mondj véleményt amit tapasztaltál már!! Neten arc nélkül bárki tud fikázni élőben meg az az "ember" általában egy nulla!! De már írtam azt is hogy ha valaki engem akar köpködni az jöhet és tegye élőben,szívesen adok elérhetőséget!!

Slow 2010.06.02. 16:26:26

@camry3.0: Ember, Te cukros vagy? :D
Csak vicc volt, de sajna látom nem ment át, mind1.
A fanatizmusod miatt nem látsz 2-ig.
Amiket meg felsoroltál kocsikat, mind ilyen állapotban vannak mint a fehér borult Camry-d? :)

Ciri 2010.06.02. 16:50:17

@kis csibe:

"valoban igazad van, mert az elso Superb az talan regi A6 padlolemez volt,"

A kínai piacos nyújtott Passat padlója volt.

hakapeszimaki1986 2010.06.02. 17:15:08

Tibi lehet gondold át jobban,hogy el akarod-e adni...
Mit szeretnél helyette?
Mert ha jobban szétnéz az ember akkor szembesül vele,hogy ami ennél fiatalabb,nagy,automata és kevesebbet szerelgetős az 1.5-ről indul.Ez alatt nem nagyon leszel előrébb szerintem.

w a s d 2010.06.02. 19:16:27

Én arra lennék kíváncsi, hogy "ennyi problémával" mennyit visz el egy ilyen dög mondjuk 100, vagy 1000, vagy 10.000 km alatt. A Winkler- féle mx5- ös felsorolás is érdekes volt.

w a s d 2010.06.02. 19:18:24

@F/: Mármint, hogy javításra mennyit visz el.

camry3.0 2010.06.02. 19:23:12

@Slow: Hatalmas Sorry akkor....csak már felb.tam magam előtte rendesen a sok okoson!! :) Hm...hát megnézheted ha gondolod mindet....mondom...szívesen adok elérhetőséget bárkinek aki kíváncsi esetleg az autókra vagy a képemre!! :)
Az tény hogy fanatikus vagyok camry téren....ezért nem is hiszem hogy meg lehetne magyarázni nekem belőle dolgokat,főként ahogy itt egy páran teszik hogy képről láttak talán csak ilyen vasat!!
Még 1x sorry az indulatosságért!! :))

BTO11 2010.06.02. 19:54:27

T. Bende Tibi druszám!

tömegautót!!!! családi autónak az asszony segge alá!

ugy látom az ajálatos -linkes- D:))) beszólásom nem ment át,vagy törölve lett??

Seca81 2010.06.02. 21:49:26

@camry3.0: Üdv! Egy öregebb Camry-ről mi a véleményed? ('86-'90-ig és benzines)

camry3.0 2010.06.02. 21:55:49

@Seca81: Teljesen jó elnyűhetetlen autók....sok ismerősömnek van vagy volt,de sajna összetörte!! Ajánlanám Neked a Toyota fórumot ott a camry topikot....Palaczk mester is hasonló vassal él,de ő még a 84-essel!! Semmi baja vele!! Van egy másik barátom neki 2.0ije van imádja...másik srácnak 2.0d-je!! Nekem meg van egy hibátlan 2.5V6 motor az udvarban!! Egy autófóliás barátomnak volt egy 2.5V6 kombija és egy 2.0 kombija egyszerre!! :)

Seca81 2010.06.02. 22:22:34

@camry3.0: Thx az infot, bár ennyire talán nem vagyok elfogult, de egy 2.0 benzinessel régóta szemezek, tavaly ősszel próbáltam is egyet, de az sajna menthetetlenül rohadt úgyh lemondtam róla. A baj az h a garázs már foglalt, és nem tudom h mennyire rohadhat el az udvaron, akár ponyva alatt is... És persze nem fél évre kéne az autó, garázsom pedig belátható ideig nem lesz...
Nálam nehéz ügy a kocsivásárlás, zs lenne rá, de sok a kompromisszum :)

camry3.0 2010.06.02. 22:31:53

van szép benzines...épp egyik ismim munkatársa vett egy makulátlan 89-est 270ért...de tényleg gyári állapotú!! :) Elnyűhetetlen autó....az a blokk van egyébként a 2.0ba ami a 2.2-be is amit 2001-ig forgalmaztak...szóval megbízható konstrukció!! :) csak apróbb dolgokon változtattak!!

camry3.0 2010.06.02. 23:55:51

kihagytam azt hogy gyakorlatilag ugyanaz a két blokk!! a 3sfe motor majdnem ugyan az mint az 5sfe az 5sfe van még a csíklámpásokban is!!

romesz 2010.06.03. 01:58:27

@Dennis01: a haynes konyvek nem olyan jok mint a Bentley-k. Rengeteg minden meg van bennuk, de meg sem vetekszik a gyari konyvvel. Az elmult 25evben mikor autot vettem, mindig az volt az elso, hogy beszereztem a gyari konyvet. Akkor is mikor uj autot vettem.

romesz 2010.06.03. 02:03:29

@swt: ebben mondjuk nem egyezika velemenyunk. :D
A haynes nekem se jon be, tobbszor lattam mar, hogy hianyoznak dolgok belole. De a Bentley konyvekben eddig mindent megtalaltam ami a gyarto altal kiadott konyvekben meg van.

swt (törölt) 2010.06.03. 10:20:38

@romesz: Azert, mert nem tudod, mi minden hianyzik belole. Felre ne erts, hobbicelra kivalo, en is egy Dieter Korp konyvbol kezdtem el szerelni. (Ami angol nyelvteruleten a Haynes es a Bentley, az a nemet nyelvu konyveknel a Korp es Etzold.)

www.motorbuch.de/index.php?aktion=ausgabe&saktion=suche&sa=RSA&sort=1001.72&grp=1&ump=1001.72&mp=&lk=&darst=&bestnr=&autornr=&sustr=&datsatz=0&detail=&saktion1=

www.delius-klasing.de/buecher/auto/so-wirds-gemacht/

Rocko- 2010.06.03. 12:23:06

@romesz: "A haynes nekem se jon be, tobbszor lattam mar, hogy hianyoznak dolgok belole."

őő, általános dolgokra jó, de precízre nem, volt néha érdekes megoládsa egy-egy műveletre.
szóval kezőnek jó.
(legalábbis az az egy alapján ami nekem van)

camry3.0 2010.06.03. 19:18:02

Kedvenc képem... 3.0 V6 és nem a vége!! :))
4200tól kezd el húzni igazán...bár addig sem lusta!! :))
kepfeltoltes.hu/100601/200km_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Seca81 2010.06.03. 19:42:00

@camry3.0: Öreg vas ám egy 89-es, jól meg kell nézni, bár alapjában véve a motorjában tökéletesen megbíznék, de ami sztem egy ilyen öreg gép vásárlásánál fontos, hogy mennyire volt jó kezekben.
Kereskedőtől tuti nem vennék, magánszemélynél is csak olyasvalakitől, aki láthatóan jól bánt vele.
Bár most ellent mondok magamnak, mert a Nissan-unkat kereskedőtől vettük, viszont az jóval egyszerűbb konsrukció, ráadásul találkozhattunk is az előző tulajjal, aki elhalmozott csomó alkatrésszel és jótanácsokkal :)

Továbbá nem akarok mégegyszer szerelemből autót venni, egyszer már megtettem, és bár nem bántam meg, utólag bizony nem volt ésszerű döntés...

Bonyolult dolgok ezek, és az idősebb Camry piac is eléggé szűk, válaogatni sem lehet annyiból...

Amúgy is csak 2 modell tetszik Camry-ből, de csak az elsőre lennék vevő :S

carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2160/1301/5398150001_large.jpg

carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2836/1921/7088460007_large.jpg

Nekem bejönnek ezek a letisztult, viszonylag primitív "autó formák" .

Seca81 2010.06.03. 19:45:27

@camry3.0: Egyszer-kétszer én is megkergettem szegény Mazdámat 200 fölé (autobahn-on természetesen :) ), nem ellenkezett sokat! Hiányoznak azok a "szép idők" ...

Seca81 2010.06.03. 19:47:46

javítás: "válogatni sem"

camry3.0 2010.06.04. 00:35:43

@Seca81: az a gond a mai autókkal szerintem,azért is nem tetszenek,mert mindegyiken spórolni akar a gyártó,de minél nagyobbat keresni...a dolgozóknak se érdekük a normális minőség....a gyárnak meg főként nem,mert 4-5év után ahogy lejár egy átlag hitel egy autóról,akkor be is szarik,és nem győzik szereltetni,akkor meg az alkatrészeken szakítanak...vagy vesz egy másik autót!! Régebbieknél még szerintem többet adtak a minőségre....na jó voltak kivételek....
Forma: nem mondom hogy a camry a világ legszebb autója...(bár nekem az) valakinek kicsit unalmas a forma,de ha elmélyedsz bent sok kis apró részletet figyelhetsz meg bent,ami elsőre fel se tűnik!! Ráadásul minőségre ha gyári cuccokat kap és normálisan kezelik akkor semmi panasz nem lehet!!

camry3.0 2010.06.04. 00:37:10

@Seca81: az a gond a mai autókkal szerintem,azért is nem tetszenek,mert mindegyiken spórolni akar a gyártó,de minél nagyobbat keresni...a dolgozóknak se érdekük a normális minőség....a gyárnak meg főként nem,mert 4-5év után ahogy lejár egy átlag hitel egy autóról,akkor be is szarik,és nem győzik szereltetni,akkor meg az alkatrészeken szakítanak...vagy vesz egy másik autót!! Régebbieknél még szerintem többet adtak a minőségre....na jó voltak kivételek....

camry3.0 2010.06.04. 00:38:09

@Seca81:
Forma: nem mondom hogy a camry a világ legszebb autója...(bár nekem az) valakinek kicsit unalmas a forma,de ha elmélyedsz bent sok kis apró részletet figyelhetsz meg bent,ami elsőre fel se tűnik!! Ráadásul minőségre ha gyári cuccokat kap és normálisan kezelik akkor semmi panasz nem lehet!!

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.06.05. 20:37:39

"Még nem tudtam, hogy adom elő otthon, hogy évekig abban a tudatban jártunk egy autóval, hogy az biztonságos, légzsákos, aztán mégse az."
apád valszeg olyan skodával-trabanttal-zsigával furikázott anno, amiben még hátsó öv se volt, mégis túlélted.
nem szívesen ülnék be melléd, ha a technikában jobban bízol, mint a saját kezedben. ha ésszel ezetsz, lesz*rhatod a száz légzsákot meg a többi hárombetűst, azok csak mankók a balf*szoknak.

Garp 2010.06.05. 22:53:43

@ozirisz: hát, azok a mankók akkor is védenek, amikor egy önmagában túlságosan bízó majom belehajt a kocsiba. (Nem, nem bunkózni akarok, csak előfordult. Álltam és belénk jöttek. Kellett a légzsák, övfeszítő.) A családot meg én is modern, biztonságos kocsiba ültetem. Kiválóan vezet az asszony, de _bármi_ megtörténhet, bízni nem ebben a kategóriában kell sztem.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.06.06. 10:06:10

@Garp: jó dolog az persze, csak a cikkben mintha kicsit túl lenne reagálva a fontossága (ráadásul több olyan esetről tudok, hogy csattanáskor nem nyílt ki, méghozzá patinás márkákról van szó). én ott vagyok elszúrva, hogy igazán csak olyan vasakban érzem jól magam, amik minimum 20 éve készültek, úgyhogy kénytelen vagyok lemondani az ilyen úri huncutságokról, de valahogy nem okoz nagyobb biztonságérzetet a légzsákos autó se, sőt, kicsit idegesít, hogy mondjuk egy zárlat miatt bármikor az arcomba robbanhat egy lufi.

camry3.0 2010.06.06. 21:12:05

zárlat miatt mechanikus légzsák???!! :))
Egyébként köszöntem szépen minden camrysnak aki ma volt nálam!! Folyt,köv
Remélem jól éreztétek magatokat!! :)

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.06.08. 22:46:48

@camry3.0: a zárlat úgy általában, camrym sose volt.

camry3.0 2010.06.09. 14:09:39

ÉÉÉÉrtem ééén...csak kicsit piszkálódtam :)))))
süti beállítások módosítása