Eladás helyett inkább a halál!

A Camrynek lelke lett

  2009. augusztus 14. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta toyota camry

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

A múltkori blogposztomban elsírtam, hogy eladjuk a Camryt, melyet oly nagy szeretettel használtunk több, mint egy évig. Öntudatos autó, az eladás helyett inkább a halált választotta.

Sietve leszögezem, hogy az autó sem nem volt törött, sőt, az első egy éveben a meghirdetés pillanatáig semmi baj nem volt vele. Amikor az első vevő telefonált, elhatároztam, hogy a kipufogón megcsináltatom a kifújást, mégis csak egy alkutétel, meg nem is szerettem, hogy dörmög kicsit. Szóval bejelentettem a kocsit a kipufogóshoz, és egy lambda szonda áthegesztés és huszonötezer forint múlva egy halk Camryvel távoztam. Minden baj itt kezdődött, elindult a szarzivatar.

A kipufogó szerelés egy meleg péntek reggel volt, másnap elindultunk vele a Balatonra, konkrétan Siófokra a bikini rekord döntésre. Marha meleg volt, bedugult a sztráda, az M0-on és az M6-oson kerültünk. Volna. A dugóban állva észrevételeztem, hogy a napi számláló 666 kilométert mutat, viccesen mondtam is Ritának, hamarosan valami baj lesz.

Adonynál egyszerűen elfogyott belőle minden elektromosság. Minden fény kihunyt, csak a sebességmérő működött, gondolom mechanikus jelet kap, nem elektromost. A motor járt rendesen. Egy fél perc se volt az egész és minden visszajött, szépen felgyulladtak majd elaludtak a checklámpák, csak az ABS maradt égve. A motor járt, de semmi egyéb, tehát rádió, légkondi nem volt. A következő etap pár kilométer múlva jött, akkor egy kicsit hosszabb időre ment el az áram, lelassítottam, és az első lehajtón lejöttem a sztrádáról alapjáraton, igyekezve, hogy hűtsem a motort. Hiszen elektromos ventilátor van benne, ha villany nincs, hűtés sincs.

Erőfeszítéseimet csak részben koronázta siker, ugyanis mire visszajött a villany, a vízhőfokmérő pont a pirosban volt, de gurulás közben szépen visszahűlt. A hűtő azonban nem bírta a meleget, elvált a műanyag az alumíniumtól. A lemerült telefonú barátaink távolodását figyelhettük csupán a gőzölgő sztráda mellett. Kisgyerek, negyven fok, mindentől távol a balatoni fürdőzés helyett. Szuper, holnap jönne a vevő.

A traileresre csak 2-3 órát kellett várni, Csepelről indult, de még valahová be kellett ugrania. Vészesen fogyott a vizünk, egyre melegebb volt. Az autót tologattuk az árnyékba, egy szép fasor mellett, méterről méterre, ahogy ment a nap. Épp a gyerek alvási idejében indultunk, hogy majd a kocsiban alszik, de ez nem jött össze. Akikkel mentünk, meg se kérdezték, mi a fenéért álltunk meg, simán továbbmentek. Ezúton is köszi.

Szóval ott álltunk, és néztünk, hogy ez meg mi. Felhívtam Csikóst, mondjon már valamit. Van szerelőd, kérdezte. Hülye vagy? Ez egy Toyota – válaszoltam. És hová viteted a traileressel? Mittudomén. Figyelj, vitesd el Budakalászra, ott egy srác, akinek a sárga Mátra Lx-e már volt az újságban, és voltam nála többször szereltetni, szívesen szórakozik ilyesmivel. Oké. Bemondtam a traileresnek a címet, rendben, de csak holnap viszi oda, mert előbb lemegy a balcsira, ha már itt van. Mindegy, legalább az autó járt a tónál. Apu is megjött a belvárosból értünk, délután hat után nem sokkal hazaértünk. Huszonötezer.

A mérleg: Subaru eladva, a Toyota egy utánfutón lötyög a Balaton felé, amit egyébként Csikós látott a sztrádán. Mi mindentől messze, egy gyerekkel a falunkban, autó nélkül.

Másnap hívott a szerelő: a hűtőt cseréni kell, szerinte semmi másnak nem lett baja, vihetem az autót. Szuper. Szereztem kölcsönautót, kölcsönembert, elmentünk Budakalászra a kocsiért, a hűtő ötvenezer, a hiányzó folyadékokkal és munkadíjjal együtt, mert ha már ott voltak, akkor egy földből kiálló vasdarab által okozott heget is kijavítottak, hogy rendesen beférjen az új hűtő. Hazamentünk, ötven kilométer alatt nem produkált semmi különöset. Rita járt vele a boltba, mint eddig, működött.

Jött a hétvége, a feleség a gyerekkel a nagymamához ment a kocsival. Semmi gond nem volt, egészen addig, amíg meg nem beszéltük telefonon, hogy rendesen működik a kocsi, jöhet a vevő. A következő egy perc a vihar előtti csend volt csupán. Az asszony halálravált hanggal hívott, hogy ugyanazt csinálja a kocsi, mint a múltkor, azonnal megállt a Jászberényi úton egy buszmegállóban, menjek érte. Negyven fok, kisgyerek, alvásidő, hétvége, holnap vevő, én otthon, ötven kilométerre, épp befekültem a kádba Ottlik Gézával.

Kikászálódok, odarohanok, az autó nem indul. Betoljuk az árnyékba. Érdekes, hogy az ott töltött másfél órában a jászberényi úti forgalomban senkinek se jutott eszébe a vészvillogóval álló Camrys anyukát megkérdezni, hogy mégis mit csinál egy buszmegállóban a tűző napon. Gyerekkel a karjában. Biztos gyertya kell neki.

Szóval odarohantam, keressünk a környéken egy autószerelőt, aki otthon van. Találtunk, de nem vállalta, hiszen szombat van. De ajánlott egy traileres céget a felüljárónál, azok biztosan megnézik. Odamentünk, megkérdeztük, nem nézik meg, de ha trailerezni kell, szívesen jönnek. Mindezt mondják úgy, hogy ott ülnek melósruhában öten egy szobában. Az Élessarok felé csorogtunk, amikor észrevettünk egy Hobbiszerviz nevű műintézményt. Nagyjából arról szól, hogy adnak emelőt, aknát, szerszámot, meg mi kell, és magadnak megcsinálhatsz mindent óradíjért. Ha elakadsz segítenek.

Befordultunk, nyitva vannak? Persze, épp E34-es srácok cserélgették a difiket, váltókat, rotyogott a gulyás, családi a hangulat. Kijönnének megnézni a kocsit? Kijönnek, ha elvisszük őket, van minden. Oké, leteszem a családot, és délután jövök. Kijöttek, bebikáztuk, beindult, elvittük hozzájuk a műhelybe. Megkínáltak az addigra épp elkészült gulyásból, ami kicsit sótlan volt, de finom. Furcsa, hogy menet közben lemerül az akksi, ez utánajárást igényel. Nem akartak pénzt kérni, adtam egy ötöst, örültek. A Camry ottmaradt.

A műszerekkel másnap egyből kiderült, nincs rendben a töltés, elvitték bevizsgáltatni a generátort: a diódasor szar, vegyek egy felújított generátort, akkor járok a legjobban. Kivették a régit, odaadták. Elmentem a Kertész utcába, ahol a BX-be vettem az önindítót tavaly, volt ilyenjük, kifizettem,  harminckétezer. Elvittem az Élessarokhoz a felújított generátort. Betették, egyből kiderült, hogy cellazárlatos az akksi, így az is kell. Persze, vegyétek meg, és ha már ott vagyunk, egy olajcsere is esedékes. Egy újabb nap. Másnap hívtak, lehet menni a kocsiért. Akksival, olajcserével, mindennel harmincöt.

Rita elment az autóért, én megnyugodva egyeztettem a vevővel. Alig egy óra múlva hív az asszony, hogy az Attila úton van, és az autóból fekete füst jön, és égett műanyagszag. A+”!%/”+!/”+%/”! Azonnal hívtam a generátorost, hogy ez meg micsoda. Nem tudják, de a munkaidő után azonnal kijöttek. Kisgyerek, 40 fok, hajléktalanok telepisálta Erzsébet híd alatti bokor. Előbb értem oda, mint a generátorosok, az autó közelébe érve lehetett érezni a bűzt. A generátor állórésze gyakorlatilag megsült. Lekötöttük, csak akksiról vissza budáról a Kertész utcába, megnézik mi lett. Állórészcsere izibe, alapjáraton 40 amper fogy. Hoppá. Még jó, hogy nem égett le az egész kocsi. Szerintük cellazárlatos az akksi, amit adtak a nagykerben, vagy csak sokáig állt, nem tudják. Mindenesetre az állórészt kicserélték, és töltötték az akkut, hátha magához tér. Tizenkétezer. Ezt mondjuk nem éreztem jogosnak, de kifizettem, mert kijöttek és segítőkészek voltak.

Reggel hívtak, hogy elviselhető szintre csökkent  az áramfelvétel, vihetem a kocsit, de azért nézessem meg valakivel, mert nem teljesen okés.  Aznap több elektromost is megjártam. A végén Csikós húzott ki a szarból ismét, egy szerelő Soroksáron  - aki valami idióta veteránjához gyártott le egy sépci kapcsolót anno, nem is értettem amikor elmesélte Zsolt a teljes sztorit - elvállalta, hogy az első rendszámtól a hátsóig kiméri, hol fogy el a Columb. Egy fillért se fogadott el.

Csikós Zsolt pontosít, az idióta veteránja 27 pólusú kapcsolójáról

Nem legyártotta az idióta veteránomhoz (egy BSA-motor) a kapcsolót, hanem kitalálta, hogyan kell bekötni, mert 27 pólusú. A kapcsolót 390 márkáért vettem NOS volt (New Old Stock, azaz régi megmaradt készlet), egy rövidítés, amit érdemes megtanulni.

Ezért nem veszek ilyen elektronikus műanyagbaszt. Ha otthagy az út szélén, legalább remény van rá, hogy valahogy megheftölöm, ha ki nem könyököl a hajtókar...

Nővérem jár jógára, nem kell a cím? :-D

A huszonhét pólusú kapcsolót megfejtő szerelő sem talált semmit, bátran adunk kölcsön a kocsit, hogy menjen Debrecenbe a hétvégére. Még aznap este mentek vele, nem mertem elaludni, de jött az sms, minden rendben volt. Szuper. Hazajőve elmesélte a barátom, hülyeségeket mutat a benzinszintmérő.

Egy hétig nem használtuk, aztán tegnap reggel lement Rita, és – épp amikor amikor a zuhany alá beálltam - hívott, hogy a Camry nem indul be, csak gázadásra, és nincs alapjárat. Most épp a szervizben várja a számítógépes diagnosztikát. Na hívtak is, az alapjárati motorban állt be valami, tizenegyezer.

Akkor számoljunk: kipufogó, trailer, hűtő, akksi, generátor, olaj, alapjárati motor együtt ebben a hónapban volt 195 000 Ft. Az autó ára valahol a 400-600 ezer között van. És ne feledjük,  mostanában nem ez volt az első kellemetlenség.

Nem adjuk el, hátha megjavul. A hirdetést töröltem. A Camry lelki békéjéért mindent. Vagy felgyújtom. Még nem döntöttem el.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr311307214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ratnet 2009.08.14. 23:20:46

@kafferbivalybalamber: Pedig passzol a cikkhez, már ha elég gonosz akarsz lenni.:-)

Kifordított kacagány 2009.08.14. 23:22:19

@streetsta: hozzám ők vannak közelebb. meg nagyon jó kis fotók vannak amin bemutatják, hogy szinte bármit "lekrómoznak", csak elég beteg aggyal megáldott megrendelő kell hozzá.
szálcsiszoltat tényleg nem linkeltem, mert hirtelen nem találtam itthoni művelőjét(biztos van)
a mondandóm lényege az lett volna, hogy ha a kérdéses technológiát már nálunk is művelik, akkor az nem egy világrengető újdonság.
ha jól tudom már vagy 20 éves biztos megvan a technológia. ha pedig már ilyen régóta létezik, akkor elég valószínűtlen, hogy néhány unatkozó milliárdos kedvéért visszatérnek a kályhához és elkezdenek fémalkatrészekkel bíbelődni amiknek semmi előnye nincs.

Ratnet 2009.08.14. 23:23:39

Ó bocsánat, mégmielőtt... Életemben egyszer volt Toyotám. '95-ben egy 3 ajtós Tercel 1.5 GL Creation. Szerettem.:-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.14. 23:29:44

@Kifordított kacagány: talán annyira nem régi, meg ennyire krómszerűt régebben nem tudtak, de mindegy is. Ami kár, hogy ennyire messze vannak az általad linkelt srácok -mármint tőlem, mert nagyon ígéretes, amit mutatnak a honlapjukon. Gyanítom, ha az álkrómozott cuccot szálcsiszolod, az olyan lesz mint a szálcsiszolt fém, esetleg még pluszban lakkozni kell.

konti10 (törölt) 2009.08.14. 23:35:57

ha nem a hegesztő baszarentotta el, az a rosszabbik eset, mert így szimplán a kocsi szar.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.14. 23:45:36

@Rocko-: "Setra v Karosa?"

Nem értek románul, fejtsd ki, mit szeretnél.

Kifordított kacagány 2009.08.14. 23:49:04

@streetsta: miért ne lehetne annyira régi? mióta lehet mindenféle krómhatású műanyag szart kapni? és mióta szerelik az autókat műanyag fényszóróval? azok ugyanilyen technológiával készülnek.
szerintem a szálcsiszolt felülethez másféle festék kell(mondjuk eleve matt). még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy olyan effektfesték, ami a fújás után csiszolás nélkül is már úgy néz ki. azt tudom, hogy létezik szövet hatású festék.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.14. 23:55:51

@streetsta: "Mint például generátor, fesszabályzó, stb."

Semmi közöm ezekhez.

"hanem esetleg építőjelleggel is megnyilatkozhatnál, csak úgy, anélkül, hogy valakinek a mondókájára reagálnál."

Az élet nem kívánságmûsor. Én sem írom elô neked, mit csinálj, vagy mit ne.

"Ha jól emlékszem, valamikor a nem túl távoli múltban lehülyézted azt, aki összefüggést vélt látni több gyár saját assistance szolgáltatása és a statisztikákban javuló szereplésük között. Csak az nem világos, miért is butaság ez."

Például mert semmi bizonyítékod nincs rá. Meg talán azért, mert minden gyártónak megvan a lehetôsége, hogy saját Assistance szolgáltatással "torzítson" - azok viszont márkaszervizbe vontatják be a kocsit.

"Illetve mit mondtál akkor, amikor néhány éve (nem, nem tudom pontosan hány éve) még bőven listavezetők voltak a japók?"

Semmit. Ugyanúgy hitelesnek tartottam a listát.

"Neked van rálátásod: az európai gyártók autói mennyire szabadon konfigurálhatók az amerikai, vagy ázsiai piacon?"

Nem vagyok marketinges, a mûszaki lehetôség tetszôleges piacra készült kivitelnél megvan.

"Illetve ez (nem elég szabad konfigurálhatóság) milyen jellegű minőségi hibának minősül?"

Semmilyen minôségi hibának nem minôsül, csak a fejletlen technológiájukról árulkodik, és arról, hogy onnan még igen messze van az autógyártás csúcsa.

Ratnet 2009.08.15. 00:00:32

@Il mio nome è Nessuno: Attól tartok, hogy ezek busztípusok.:-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:05:17

@streetsta: Nem vagyok morcos, azt is leszarom, hogy mit hiszel.

Veled ellentétben viszont rendszeresen látok ilyet:
rolls-roycemotorcars.com/lo-band/drophead_exterior_brushed.htm

És ez kurvára nem fólia. Az arabok is lakkoztatnak legrosszabb esetben, fólia a környéken nincs. De ezt kb most írom le huszadszor.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:06:19

@Ratnet: Sosem volt közöm haszongépjármûvekhez.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:10:55

@Kifordított kacagány: Már mitôl lenne rajta horpadás? Miért lennének egyenetlenségek egy préselt lemezbôl készült elemen, és miért ne lehetne eldolgozni, ha vannak? Nem értem, hogy mit nem értesz.

The Good Boy 2009.08.15. 00:13:25

bocs, ha már volt, csak most olvastam a cikket,meg utána csak kb. 1xx kommentet.
Szóval, nem tudom pesten milyen árak vannak egy kipuff hegesztésnél, de számomra a 25k horribilis összegnek tünik (főleg, amikor olyan komoly, hivatalos műhelyek vannak a környékünkön, ahol egy elemet mtálfestékkel együtt - számlára!!! - 25.-ért, max 30-ért fújnak. Tudom nem ugyanaz a kettő, de számomra viszonyitásként, ráforditott idő/költségként durva).
Arról nem beszélve, hogy
1./ autós újságírók vagytok, elvileg nagy szakmai ismeretséggel, és nincs a cilinderben olyan aki szakszerűen, olcsón és jól elvégezné nektem a javitásokat? Magamból kiindulva szerintem még egy lehúzós számlás helyen sem fizettetnének ilyesmiért 10-től többet, de jobban belegondolva regeteg olyan hely van, ahol pusziért vagy 1-2 "muszájból" átvett ezresért megcsinálnák.
2./ autós újságírók vagytok, és nincs egy jól, megbízhatóan és szakszerűen dolgozó szerviz, ahol ellátnák a szerkesztőségi mélygarázsban megforduló vasaitoknak a szervizelését (mindenki máshová hordja, aztán ha valakinek gondja van, kapkodtok össze vissza, aztán kiderül, hogy nincs egy épkézláb szerelő ismerős a köreitekben. kivéve csikóst, aki viszre viszi a gépeit). Az én és az asszony autójának esetleges javitásakor egy pillanatot nem kellene gondolkodnom, hova vigyem a verdát, pedig ez nem pest környéke, tele szerelővel, hanem a kies falusias vidék, pár mühellyel és szakemberrel.

Egyébként amikor régen volt egy R5 GT Turbom, az csinálta néha, hogy leállitás után nem indult el, csak betolásra. Renault guru haverom is csak a fejét vakarta, más szerelők sem tudták mi baja lehet. Amikor el akartam adni, a vevőjelölt ragaszkodott a szakszervizes átnézéshez, ahol persze újra előjött ez a szépséghiba. Pár perc fejvakarás után kiderült, hogy a motortérben, azaz az ablaktörlő mootorok házánál van egy szingli egyedülálló relé, ami az inditásért felelős, és az volt már kissé beteges. pár száz forintért tettek bele újat, és megoldódott az, ami miatt az elötte lévő évben, kb. 5-6 szor kocsit kellett betolnom (ja egyszer sem állt meg senki segiteni, vagy csak megkérdezni kell-e segitség)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:24:19

@Ratnet: "Egyszerűen arról van szó, hogy számomra hihetetlen extremitásnak tűnne, ha acélból készülne egy ilyen lökös."

És az nem tûnik extremitásnak, hogy felbasszák az autójukat a repülôre, elküldik Münchenbe olajat cserélni, meg vissza? Nem érdekli ôket a pénz, szinte kizárólag egyedi autók vannak.

Ratnet 2009.08.15. 00:29:07

@Il mio nome è Nessuno: Ööö...a kolléga viccelni próbált... Érted: 'busz'.

Egyébként, hogyhogy 'nincs meg' neked ez a két típus? Elég gyakori jelenség volt nálunk mindkettő. Mondjuk Karosa-t már ritkán látni.

Ratnet 2009.08.15. 00:30:29

@Il mio nome è Nessuno: De, ez is extrém. Engem borzasztóan zavar az ilyen hülyeségekre elfosott pénz. Tudom, 'proli' vagyok de akkor is.

series_one (törölt) 2009.08.15. 00:31:40

@Il mio nome è Nessuno:

baszod,ha viszem magammal egy nagyobb dzseki zsebében a komplett rendszert az indításgátlás összes elemével és kicserélem őket,ezek után elfordítom az általam vitt elektronikákhoz tartozó kulcsot a gyújtáskapcsolóban, akkor az szerinted el fog indulni vagy nem fog elindulni?

ezek után egy elektronika cseréjének nehezebbé tétele hozzájárul-e az emeltebb szintű vagyonbiztonsághoz, vagy nem járul hozzá?

hozzak neked egy kifejezetten autólopásos ügyekre ráállt nyomozógyereket, hogy milyen eszközöket foglaltak le házkutatáskor, milyen módszerekkel loptak autót?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:35:47

@Ratnet: Tessék, itt van egy, ami fémmel van bevonva:
www.autotrader.co.uk/EDITORIAL/car_page_content/Gold_lined_Porsche_911.html

18 kiló arany kellett hozzá. Ezek nem a sarki fóliásnál dolgoztatnak, hidd el.

zippofcy6 2009.08.15. 00:37:25

A múltkor még nem 800 ezer volt az ára ? :P

Q4esemhez felújított hűtő (mielőtt berakták a kezemben volt, simán rámondtam volna állapot alapján hogy új) 20 ezer HUF volt másfél éve. Pedig abba speckó kell, a turbó vízhűtésének kivezetése miatt, nem jó hozzá a sima 155-ösé.

Generátort, ilyesmit soha nem kellett cserélnem. Mondjuk az elektronikája nem fos bosch hanem Magneti Marelli.
A Camryban is Bosch van? Nem is tudtam :P

(akksit enyém is szívta megvételkor, a csomagtérlámpa, kiköttettem, minek az nekem, sportkocsiba nem való csomag, konfetti lesz mire megérkezek úgyis :D )

series_one (törölt) 2009.08.15. 00:40:04

img34.imageshack.us/img34/5581/1808.jpg

ezt meg hasszán,a londonba emigrált marokkói tevehajcsár megrendelésére készítette a messze földön híres igazhitű tangeri lökhárítókovács, khalid, majd leila (az arab démon) fátylával azt tükörsimára csiszolta.
pénz nem számított.
így történt ez és nem máshogy.

Ratnet 2009.08.15. 00:43:16

@Il mio nome è Nessuno: Én nem az alapanyagot és a módszert vitattam, ne keverj össze senkivel. Csupán a műanyag lökhárító vs. fém lökhárító témában vagyok szkeptikus.

Mindenesetre számomra nehezen feldolgozható, hogy egyesek annyi pénzt ölnek az autójukba -pillanatnyi hóbortoknak megfelelve-, amiből átlagemberek/családok gondtalanul leélnék az életüket.

Ratnet 2009.08.15. 00:45:10

@series_one: Miért van az, hogy nem a fényűzés ugrik be erről a Pug-ról, hanem a teszkós music-centerek tekerőgombja?

Velem van a baj...:-)

Kifordított kacagány 2009.08.15. 00:51:13

@Il mio nome è Nessuno: talán azért, mert préselt?

"Tessék, itt van egy, ami fémmel van bevonva:"
és akkor most fóliázták vagy sem?

mellesleg ha valami extrém elbaszott elképzelés folytán mégis legyártják fémből azt a nyomorult lökhárítót, akkor még mindig egyszerűbb és jobb alumíniumból, mint acélból.
bár még mindig nem értem miért ragaszkodsz a fém lökhárítóhoz.

series_one (törölt) 2009.08.15. 00:52:05

@Ratnet:

háde fémszínű bevonatot most mondta ez a buszsofőr elnézést, busztervező, hogy csak fémre lehet feldolgozni. és ott nem számít, mibe kerül. hasszánnak a peugeot tetszett meg,mert látta benne a prémiumot,a tömegből mindenképpen kitűnő egyedi autót. aztán mivel ezt a prémiumot nem csak hasszán látta meg, hanem aziz is,hát hasszán nem tudta elviselni, hogy neki nem elég egyedi az autója, ezért khaliddal, a messze földön híres igazhitű tangeri lökhárítókováccsal, khaliddal konzultálva sikerült elérnie, hogy az autó végre valódi értékéhez illő külsővel fényeskedjék allah legnagyobb dicsőségére.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.15. 00:53:08

@series_one: Köszönjük, Sherlock Holmes, ezekre rajtad kívül még senki nem gondolt. Most ôszintén, aki semlegesíti a riasztót, feltöri a motorteret, kinyitja az eBox-ot, kicseréli a DMEt, feltöri az utasteret, megbontja a mûszerfalat, kicseréli a CASt, majd viszi az autót, azt szerinted 2 szaros csavar fogja megállítani?

Ne fárassz már légszíves, keress más játszótársat. Olyan nagy az internet.

series_one (törölt) 2009.08.15. 00:53:46

@Kifordított kacagány:


miért.
mert nehezére esik négy betűt leírnia.

series_one (törölt) 2009.08.15. 00:55:03

@Il mio nome è Nessuno:

és igen, ezek a rendszerelemek egytől egyig mind benne vannak egy szájbatekert skoda octaviában.

Ratnet 2009.08.15. 00:57:12

@series_one: Valld be, hogy te is némi alkohollal ünnepled hétvége eljövetelét!:-)

series_one (törölt) 2009.08.15. 01:01:53

@Ratnet:

a faszt.
most jöttem haza, dögfáradt vagyok aztán ilyenkor valahogy előjönnek az ilyesmik.

Ratnet 2009.08.15. 01:07:32

@series_one: Én délutánosba' nyomtam ma az ipart, szintén dög fáradtan estem haza, de még hazafelé jövet nem felejtettem el megállni a boltnál, és magamhoz szólítani egy üveg italt. Nem segít...de jó.:-)

Rocko- 2009.08.15. 01:19:52

@Ratnet: tudod, ilyenekhez ki kell dugni az emebrnek az orrát. de sajnos Ede barátunk csak a saját kis zárt világában él.
de semmi gond, én csak mosolygok ezen. :)

Ratnet 2009.08.15. 01:45:47

@Rocko-: Bizony kellene a felhalmozott lexikális tudás mellé néha egy kis önfeledt 'játék', és nem árt néhány évnyi személyes tapasztalat, különféle gépekkel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.15. 07:28:41

kockaba nyomni a bontoszokevenyt es befizetni ( vagy 0 onerovel ) uj suzuki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 07:46:13

Az biztos hogy az ilyen fém csiszolt elemet auminiumból vannak.A rolls meg amúgy is aluból van.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.08.15. 08:23:13

Ez a "tréleres" ingyen dolgozik talán? Nekem még nem volt olyan ügyfelem a 20 év alatt, aki beleegyezett volna, hogy 2-3 órát várjon ránk, csak azért mert még beugrunk ide-oda. Mondjuk biztosan jó sok munkája van, ha körbeviszi a Toyotát a fél országon, mint a véres kardot, azért, hogy Adonyból elmehessen fürdeni a Balatonba. lol

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.15. 09:08:14

@Il mio nome è Nessuno: Ede, ede, te folyamatosan mellébeszélsz. Mondhatnók bullshit. Te ennél okosabb fiúnak tűnsz. Mondhatnád egyszer, csak a vicc kedvéért, hogy bocs, Szilvezter/Series One, benéztem, igazad van, tényleg festék, tényleg ki kell fúrni a tetves csavart, amit azért raktak oda, úgy, hogy nehezebb legyen kiszedni azt a bizonyos vezérlőt. Jó, először úgy is elég lesz, ha csak magadban, összeszorított fogakkal, a monitor előtt sziszeged el párszor, és csak miután hozzászoktál a gondolathoz, írod le. Nem nehéz, hidd el!:)))
Amúgy szívből örülök, hogy neked azt dobta a gép, hogy láthatsz Rollsokat élőben, nekem sajnos nem adatik ez meg, depressziós is vagyok miatta kicsit, de hasonló ötvenes évek Cadillacjein is volt -csilliárdokért előállított mélyhúzó/présszerszámokkal, nagy példányszámban gyártott autóknál ezen nem is lepődünk meg annyira. Persze lehet olyan elvetemült, aki egy komplett SLR lökhárítót, fényszórómosóval, mindennel együtt lepréseltet (szerintem egy darabból lepréseltetni egy ilyen bonyolult, összetett formát még egy autógyárnak is komoly feladat lenne), amihez legyártatja a mélyhúzó/présszerszámokat, ráncfogóval, mindennel, sőt ezután az összes szerszámot megsemmisíti, hogy csak neki lehessen egyedül olyanja. De akkor az összes elemet le kel gyártatnia ugyanabból az anyagból, mert polírozva más és más színe lenne a különböző alumínium és rozsdamentes meg krómozott alkatrészeknek. A belinkelt Porkét meg te sem gondoltad komolyan -az egy hidegburkoló vizsgamunkája:))
Ha meg fejletlen a japán technológia, akkor fejletlen, nem tudok mit hozzátenni, tudomásul veszem, szart sem tudnak ezek.
Ha az assistance szolgálatok megjelenése és a hibastatisztikák meredek javulása egymás mellé téve nem ad okot némi kételyre, akkor semmi. Bizonyíték? Ne viccelj már, hogyan?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.15. 09:17:53

@Kifordított kacagány: lehet, hogyne lehetne, bár látványosan csak az elmúlt 8-10 évben kezdték el a tunerek használni.
Ami a bevont műanyag alkatrészeket illeti, azokra azt hallottam, hogy gyárilag még az öntőkereten krómozzák a speciális anyagú cuccokat, illetve fémgőzölik. De bármi is lehet, csak a fújás drágább eljárásnak tűnik nagy szériánál.
Ami a szálcsiszoltat illeti, a linkelt video jópofa, de nem igazán szálcsiszolt a hatás, csak hasonlít (de lehet, ha vékonyan még ráködöl az ember, már sokkal jobb). A Mustangon biztos vagyok benne, hogy a fényes felületet csiszolták vissza valami modern csiszolóanyaggal (ultra finom dörzsis szivacs, ilyesmi), az igazi fémmel is ezt teszed, igaz ott mindegy, fényes vagy matt a kiindulási alap, mert a fém anyaga csillan meg a csiszolt karcokban. Szerintem pont ezért kell festéknél krómhatásúból kiindulni, hogy legyen benne csillogás. De lényegtelen, mostanában nem akarok szálcsiszolt kilincset a Sigmára:))

deak.atti 2009.08.15. 10:09:26

@nke:

Rosszul vagy, barátom? 10 ezrenként motorfelújítás Trabanton-Wartburgon? Még ha 100 ezret szerettél volna írni, az se igaz. 172 ezer van a 2T-mben, bontatlan blokkal. Hengerfejet is csak azért kellett cserélnem, mert az egyik gyertya kihozta a menetet belőle, amúgy semmi baja sem volt. Ja, és én nem cserélek olajat ... mindig friss olajjal járok ... ;-)

DA

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 10:17:09

@deak.atti:
ja csaknem mindegy hogy 10000 alatt mennyi olajat használsz el.
Segítek:7 literhez 4 deci olaj kell.
10 ezerre 700 liter benya és 40 liter olaj!!
kb egy 45 ös keverékkel.
100 ezerre kb 400 liter olaj pluszben.
az kb 400ezer ft megéri tényleg.

davidson (törölt) 2009.08.15. 10:24:24

@nke: haggyad már,az "autónak lelke van":)))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 10:29:15

Amúgy tudja e valaki hogy a Z3 coupeban van olyan hogy hátul is van ülés?

Ratnet 2009.08.15. 10:33:36

@Gyurma73: ...hát nem egészen. A te példádban szereplő 700 literhez, 14 liter olaj kell. 1:50-es keverék. Óvatosaknak, füstölni vágyóknak az 1:40-es keverékhez is csak 18 liter olaj szükséges a 700liter benzinbe.

Azt se felejtsd el, hogy régen a benzinkutakon tankolhattál keverék üzemanyagot (állítható keverékaránnyal), nem külön pancsolták össze. A saját korában/közegében kell kezelni/vizsgálni a Trabantot. Akkor a legjobb kisautó volt, filléres fenntartási költséggel. Nekem is volt, (több is) soha nem féltem vele leugrani pl. a Balcsira.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 10:50:33

@Ratnet:
ja elszámoltam de akkor is 3x or annyi olaj kell.A keverék sajna már rég nincs ugyhogy meg kell venni külön.
Már a Molos olaj sem olcsó sajnos.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 10:54:57

@series_one:
kár.Egész pofás 3 ajtós "családi " gép lenne mamár nem megfizethetetlen áron.
Így olyan mint egy VAN:-))
akár tgk-nak is be lehet hozni és nem kell regadó mert úgyláttam elválasztó háló van benne.:-)))
Tényleg be lehetne hozni 2 személyes tgk-nak egy Z3 -at??
annyi mindent behoznak már tgk nak.
rendőr meg kérné a menetlevelet -abszurd de ki tudja:-))

Ratnet 2009.08.15. 11:01:24

@Gyurma73: De nem kell olajszűrőt, vezérműszíjat, feszítőgörgőt, fagyállót cserélni. Sem szelepet állítani. Tehát még mindíg bőven a Trabant nyert.:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 11:02:10

@Gyurma73:
ja és ha tgk akkor nem érvényes rá a luxusadó mert ugye ott a teherbírást nézik ami pedig kicsi:-)))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.08.15. 11:03:27

@Ratnet:
kis poláknál sem:-))
vesztett.
a szelep állítás meg nem pénz:-))

Ratnet 2009.08.15. 11:11:31

Kispolák hatvanszor széthull mire a Trabant egyszer. Kispolákban van olajszűrő, igaz, csak centrifugális de van. Van szelepszárszimmering és van külön szelep-nyomórúdház, aminek a tömítése mindíg kiolvad. A féltengelyhardy-t is gyakran kirúgja maga alól. A fesszabályzó és a dinamó, a hűtőlapát valamint a burkolatlemez fantasztikus egyvelege pedig minden kispolszkis kedvenc csereberélni és farigcsálnivalója.:-)

Trabant nyer. Hidd el. Tapasztalat.:-)

Kifordított kacagány 2009.08.15. 11:54:56

@streetsta: igaz és egyes műanyagokat galvanizálni is lehet. legyen hát 10 év, nem fogunk összeveszni rajta és a lényeget tekintve mindegy, így sem mai technikáról van szó.
a linkelt videón egy fekete hátérre fújták fel a festéket. gondolom különböző alapon különböző hatásokat lehet elérni. meg mint ahogy említetted lehet újabb réteget ráfújni. viszont ahogy nézem, ott sem krómhatású festéket használtak, hanem fényes fémszínűt. nekem mindenesetre egyszerűbbnek tűnik ez a megoldás, mint a csiszolásos.

Ciri 2009.08.15. 12:15:20

@streetsta:
"tényleg ki kell fúrni a tetves csavart, amit azért raktak oda, úgy, hogy nehezebb legyen kiszedni azt a bizonyos vezérlőt."

Ismét bocs, hogy belepofa de ezt ha még ötvenkettőször írod is le, akkor is hülyeség.

Én kérek elnézést. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.15. 12:32:40

@Ciri: Jójójó, okés, megfűrészelni is ér. De te illetékes vagy: miért nem normál csavarral rögzítették? Mi az oka? Biztos nem azért, mert ilyen csavarból volt több raktáron, aztán ide jó lesz az is.
De tényleg, nagyon komolyan kérlek szépen, mondd már meg(esetleg nézz utána), mi a francért szerelték ilyen csavarral. Előre is kösz!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.15. 12:37:32

@Kifordított kacagány: majdnem krómhatású felnikél láttam, meg mondták is, hogy kifejezetten fényes fekete háttérre fújják, szinte ködölik az effekt-lakkot, azért csillog, meg van mélysége a cuccnak.
Hogy egyszerűbb, az biztos, csak kevésbé hasonlít a valódi szálcsiszolt anyagra -de lehet, nem is az a cél, csak egy érdekes felület előállítása. Szálcsiszolni még az eredeti lemezen is komoly kihívás (már ugye ha formázás, hegesztés után csiszolják).

Kifordított kacagány 2009.08.15. 15:09:04

@streetsta: gondolom minden felületnek megvan a trükkje, amivel azt a hatást érik el, amit szeretnének. ezeket a trükköket viszont szerintem egyikünk sem itt fogja megfejteni:)
maradjunk abban, hogy festéssel egyszerűbb elérni azt, amit buszban utazó barátunk mindenáron új elemek gyártásával és csiszolgatással akar elérni.
szerintem a végeredmény tartósabb és jobb is lesz.

Phrascarica 2009.08.15. 18:16:55

Egy ilyen krómos afroamerikai/arab autótól és az arannyal ki(be)rakott Porschetól kifordul a gyomrom, elborzasztóan izléstelen :( még szerencse hogy csak ritkán látok ilyet akkor is csak a net-en, úgyhogy akár photoshop is lehet, (ha van isten akkor az)

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.16. 06:11:35

uhh az az arany porsche - kultura :DDD fogadtam volna hogy nem nemet rendszam lesz rajta, hanem arab vagy orosz

Nosziii 2009.08.16. 10:25:08

na ja, a toyota sosem romlik el.... höhö. elmúlik 10 éves, aztán azt se tudják hol keressék a hibát, gratulálok:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.08.16. 12:17:33

@Nosziii: tudod, azért érdemes beleolvasni is a kommentekbe, nem csak hirtelen indulatból beírni egyet, mert ott van köztük a megoldás, igen jó eséllyel ki lett közös erővel sakkozva, mi okozta a galibát -elektromos hegesztés a megbontatlan áramkörű autón. Bármilyen korú, márkájú, gyártású autónál ugyanúgy előidézhette volna a gebaszt -igaz akkor nem lehetne kárörvendő vigyorral a Toyota megbízhatóságát ócsárolni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.16. 14:39:00

Az tuti, hogy az elektromos hegesztés nem tesz jót az elektronikának, de Ohm törvénye alapján szerintem a cellazárlatos akku is okozhat túláramokat a töltésben.

Bár szerintem a kis japcsi erre is beépített valami 3 ft-os alkatrészt védelemre.

Bár ha meggondolom:
Muterom corollájában még ráindításgátlás sincs, járó motornál simán rátekerem az önindítót. Pedig ráindításgátló még a trabantok gyújtáskapcsolójában is volt, ott pedig fel sem merült, hogy valaki ne vegye észre, hogy már jár a motor. Ennyit a védelemről.
Szóval simán lehet bűnös a cellazárlatos akku is.

CsGergo 2009.08.16. 19:11:25

Sajnálom h ilyen elfogult vagyok,de ennyi pénzért rozsdamentes,jó fogyasztású Ladát kapni,jah és nem 20 éveset!;)Én csak nevetni tudok azon hogy,6 év alatt nem költöttünk ennyit rá.:D

Nancsi 2009.08.16. 20:43:07

Hát akinek ilyen szinten nincs lövése az autókról, az vegyen új Suzukit, és adja el 5 évesen.
Kipufogó javításért 25ezer? Ember, enyémet most csinálták:
- leszerelés
- hegesztés 2 helyen
- összes tartó fül cseréje
- visszaszerelés
4eFt. Ott hagytam egy 5-öst, nehogy csődbe menjen a illető, mert nem lesz hová hordanom:-D

Elmegy a teljes elektromosság, és elektromos a hűtőventillátor? Félreáll, traielt hív. Nem főzzük meg a hűtőt, mert az drága, és szar elektromossággal nem megyünk tovább, mert esetleg kigyullad. Mondjuk az 50ezer a hűtőért elég durva, kis utánajárással lett volna az 35 is mint nyáron az enyémbe. Mondjuk előtte már 1 évet ment úgy, hogy volt 1 pici repedés a tetején, de felforralni sose forraltam fel, mert hülye azért nem vagyok. Mindig volt bent 4 liter hűtőfolyadék utántölteni:-D
Utána meg odaadni kókányéknak javításra ahelyett hogy egy autóvillamossághoz értő szerelőhöz vinnéd? Aku "biztos" cellazárlatos? Mi az hogy biztos? Aki ilyet mond, attól menekülj - nem sportfogadásról van szó, autószerelésről. Nem kéne esetleg valamit mérni mielőtt "biztos" lenne? Az a 40 amper üres áramfelvétel feltűnhetett volna időben is.

Öreg autónál jó és olcsó szakembereket kell először keresni. Vidéken, mert pesten ilyen nincs. Utána lehet megvenni az autót.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.16. 22:11:05

@Nancsi:
"Mondjuk az 50ezer a hűtőért elég durva"

Főleg egy olyan hűtőért, ami az első forralásnál tönkremegy.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.08.16. 22:42:17

Sima főúton/autópályán milyen autóba megy az elektromos venti?

Nálam a zöld mezőbe áll a hőfokjelző mint a cövek, és így is havonta egyszer hallom bekapcsolni már sokat mondok. Igaz dugóba ritkán járok, meg kisalföldön lakok. (dugó és hegy hiányába be se kapcsol, menetszél rulez :))

gabor.gabor 2009.08.17. 00:36:50

Igen, a japán autó is elromlik csak ritkábban mint a többi.

Csak körül kell egy kicsit nézni.
Vajon Afrikában, a sivatagokban, ahol terepjáró kell, vagy pedig nagyon megbízható autó, miért használnak a Land Roverek mellett csakis Toyotákat(Land Cruiser, Hiace)?

Vagy meg kell kérdezni egy mentő-gépkocsivezetőt:
Melyik mentőautó volt a legmegbízhatóbb?

A Toyota Hiace, ami elment
600 000 - 1 millió km-t úgy, hogy csak a kopó alkatrészek voltak cserélve, vagy a Ford Transit, amelyekben 70 000 km után kuplungot cserélnek ?

korszellem 2009.08.17. 02:47:21

szegény Tibi,igencsak rádjár a rúd...
a sec merga ,meg a subaru után most ezzel a rommal vesződsz(mondjuk azok nem voltak romok,csak buksi volt rajtuk-nem kicsi).el kellene gondolkodni valami ÚJ(abb) AUTÓN nemdebár?ez a tipikus esete annak,amikor az olcsó a drága.a múltkori posztod után(subaru) kiszámoltam,hogy az 1km-re jutó ktsg 80ft.azt hiszem ezt korigálhatjuk 100-ra!ennél még az is jobban megéri,ha taxival jár a kedves nejed...

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.17. 03:36:00

@gabor.gabor: ez mar nekem is szoget utott a fejemben hogy miert latok minden sivatagi kepen toyotat meg nissan ( NULLATOL 30 EVES KORIG ) meg alaszkarol lattam egy filmet hogyan epitettek a koolajvezeteket - csak toyota tundra volt, pedig amerikaiak!!! vagy azsiaban van egy orszag ahol szinte csak toyota corolla van ( bal es jobb kormanyos )

szoval erdekes ez.

magyaroszragon meg azert toyota a mentoauto mert a tenderen a peugeot boxer nyert, utanna a merci, harmadik volt a toyota csak nekik lehetett fizetni aruval meg hitelre meg stb ( ez az elso nysak utanni tender volt, 1992ben ) ugyhogy azert nyert de tenyleg jok.

a jappppan az japppan :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.17. 03:38:33

@korszellem: kedvesem anno egy c3 at vett "hatha kell autoba uljek" - 4 km re lakik a munkahelyetol, kiszamoltam neki 8 honap mulva hogy sokkal jobban jart volna ha taxival jar, es akkor meg ihat is ha vezet, plusz meleg autoba ul be minden reggel.

Rocko- 2009.08.17. 07:01:45

@korszellem: hülyeség.
"a sec merga ,meg a subaru után most ezzel a rommal vesződsz"
tehát egy sorozatosan visszatérő hiba miatt egy autó már rom? nem rohad a kaszni, ezen kívül nincs más hibája, minden többi dolga rendben van, akkor miért is rom?
"el kellene gondolkodni valami ÚJ(abb) AUTÓN nemdebár?"
most a kocsi érhet olyan 500 ezret, beleborít még ennyit, akkor is egymillióba van a kocsi. mennyibe kerül egy új, fapados? 2 milla alatt tuti nincsen. tessék, lehet gondolkodni azoknak is, akik az új autót ajánlgatják.

Speedman 2009.08.17. 10:12:07

@Rocko-:
Szerintem meg igenis alternatíva az új(de legalább is újabb) autó annak, aki kipufogó heggesztésért 25e-t ad és felkeresi a környék összes kókányolóját. Aki nem ért az autókhoz és/vagy nincs egy normális szerelője az igenis vegyen újabb autót, ha meg akarja magát (és családját+pénztárcáját) kímélni a további hasonló problémáktól.

Ratnet 2009.08.17. 10:31:54

@Speedman: 'Pénztárcakímélő újautó'. Muhaharöfröf!:-)

Rocko- 2009.08.17. 10:52:46

@Speedman: még a kókányolós körökkel is beljebb van, mint ha újat venne.
lásd subarus hitelbeszopás.
a szerelôket meg lehet cserélni.i, nemegy világ vége, ha elsôre nem találja meg a jó szerelôt.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.17. 12:40:27

Kitartást!!!
Meghirdetett, jól működő, piacos autóval nem szabad menni egy métert sem.

Nancsi 2009.08.17. 14:23:14

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.08.17. 07:01:45
Ha 500ezret borítana bele, akkor nem volna gond. A gond az, hogy amilyen árakat mond az alapján 2-3 milliót kellene neki beleborítani, és használni se tudja. Ilyen ember vegyen Dacia Logant, mert azt engedheti meg magának, és mert komolyabb öreg autóhoz nem ért (Subarun többet bukott 1 Logannél, szóval azt ki tudná köhögni). Egyszerűen lövése nincs az árakról, de az autó üzemben tartásáról sem. Az autó nem olyan, hogy pirosban van a hűtővíz, vagy világít az olajnyomás, és akkor már csak 5 km-et csorgok arrébb, mert ott lesz árnyék. Meg nem adjuk oda tök ismeretlen embereknek, hogy hadd kókányoljanak rajta valamit.

Apám ladát tett tönkre nemrég azzal, hogy kigyulladt az olajnyomás jelző, azt hitte csak picit kevés, közben meg leesett az olajszűrő, ezzel 0 lett az olajszint. 2 km után be is sült a motor, lehetett cserélni. És az hol van 1 japán autóhoz képest kényességben?

Rocko- 2009.08.17. 15:31:11

@Nancsi: 2-3 millióból restaurálják a kocsit, irreális az az összeg.

korszellem 2009.08.17. 16:01:20

@Rocko-: sztem meg az a hülyeség,amit te mondasz.a szüleim opel astrája(IGEEN,LEHET KÖPKÖDNI)dupla ennyi évenkénti km futással 24000 ft szervízköltséggel működött az elmúlt egy évben(olajcsere,szűrők-pollen,olaj,lég-,gyertyák+munkadíj)a fogyasztása meg ennek a 60%-a kb.szal ha ezt a 600 ezer ft-ot egy hasonló,kis futásteljesítményű(abban most van 65k) autóba tette volna,ez a posz biztos nem jött volna "létre"!ha felvesz mondjuk 700k -800k ft hitelt akkor is jobban jár,mert van egy üzembiztos,kis pénzből fenntartható autója...ha 5 év alatt törleszti akkor kb 15000ft a törlesztő,és 5 év múlva is érni fog valamit az autó,ezzel ellentétben

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.08.17. 16:12:57

a japán autó rajongóknak mondom, hogy egyes japán autókat manapság Törökországban gyártanak, meg az Egyesült Királyságban, ahol a legendásan megbízhatatlan Jaguar XJS is készült

Ciri 2009.08.17. 20:40:40

@streetsta:
"Biztos nem azért, mert ilyen csavarból volt több raktáron, aztán ide jó lesz az is.
De tényleg, nagyon komolyan kérlek szépen, mondd már meg(esetleg nézz utána), mi a francért szerelték ilyen csavarral. Előre is kösz!"

Hát éppen azért, hogy egy vezérlőt ne lehessen öt percenként egy átlagos csavarral ki-be szerelgetni. Nem mindennapos eset egyébként sem a vezérlőket cserélgetni, nem fékbetét az, hogy elkopik.:)


Éppen a buhera-mahina ellen van így rögzítve. Ha netán garanciális probléma adódik ilyennel, rögtön a csavarokról készült képeket kérik.
Nézd meg pl. a Q7-esét, ahol két egymásra csúszó "páncél" lemezbe van zárva.

Rocko- 2009.08.17. 21:23:51

@korszellem: na most így az Astra értékállóságába nem mennék bele, de "ha 5 év alatt törleszti akkor kb 15000ft a törlesztő"
az azt jelenti, h 900 000 a törlesztő. 900-ért hol kapsz te új autót?
"ha ezt a 600 ezer ft-ot egy hasonló,kis futásteljesítményű(abban most van 65k) autóba tette volna,ez a posz biztos nem jött volna "létre"!"
így is, úgyis belerak 5-6k, akkor nem kurvára mindegy h mibe?

gabor.gabor 2009.08.17. 23:20:36

@GYUSZI BACSI: a németautó rajongóknak mondom, hogy egyes német autókat manapság Lengyelországban, Csehországban gyártanak... :D

korszellem 2009.08.18. 01:40:56

@Rocko-: 10 ezret rak bele/év,ezt már a múltkor elmondta.lehet,hogy én fogalmazom pongyolán,vagy esetleg te vagy funkcionális analfabéta(csak vicceltem:),de azt írtam,hogy ha a vételárat ami 600k volt beletolja egy ÚJabb autóba-nem újba-,talán jobban jár(+ 60x15). te valami ügyvéd vagy a toyotánál?ha az értékük ugyanakkora lesz is 5 év múlva(amit kétlek),akkor is jobban jár,mert a fenntartáson bőven megspórolja az árkülönbözetet(lsd alkatrészárak).de tudodmit,ha az én feleségem rohadna le vele egymás után többször,gyerekkel miegymás,én fel is gyújtanám.a Bende az nem a Csikós!nekik olyan autó kell ami üzembiztos,mert Tibi nem az a bütykölős-hekkelős típus.

Rocko- 2009.08.18. 07:14:09

@korszellem: dehogy vagyok ügyvéd. ráadásul a toyotát kifejezetten nem szeretem. csak az álláspont az enyém, h az új/újabb autó nem feltétlenül jelent anyagi biztonságot.

Speedman 2009.08.18. 09:16:38

@Rocko-:
Az alternatívát több évre kivetítve értettem. Ha előjön még néhány hiba (és hasonlóan ügyes szervízek) már nem is lesz akkora nagy a kölönbség. Ha pedig vesz egy pár évest el is tünhet a magasabb ár.

Speedman 2009.08.18. 09:21:21

@Ratnet:
Hívd apukádat a géphez és olvastasd fel a hozzászólásomat. Utána kérd meg értelmezze amit írtam, mert neked úgy látom magas.
Utána röfögj valami értelmeset...

Ratnet 2009.08.18. 09:54:47

@Speedman: "Hívd apukádat a géphez és olvastasd fel a hozzászólásomat."

Az enyém sajnos már rég nem él de bizonyára szénné röhögné magát rajtad.

Neked egyébként mindíg apukád rohan segíteni ha például ekkora matematikai farokságot készülsz elővezetni, mint a 'pénztárcakímélő újautó'?

Ember, számolgassál már egy kicsikét ha ráérsz, és megvilágosodsz, hogy mennyit buksz évente(törlesztőrészlet, biztosítás, értékvesztés, kötelező szervíz stb.) csupán azért mert új autót tartasz. (Egyáltalán van autód?)

Talán azt kellett volna írnod: aki nem ért a kocsikhoz, az vegyen faék egyszerű, olcsó, megbízható, európai használtautót és keressen a közelében egy jó szerelőt. Az tényleg pénztárcakímélőbb (lehet) mint ez a Toyota, és a cikkben vázolt szopóág.

Speedman 2009.08.18. 10:57:00

@Ratnet:
Először is nem több milliós autóra gondoltam hanem egy 2 millió körülire, de (mint írtam) akár fiatalabbat (néhány évest) is érdemesebb neki, amihez pár évig a kopó alkatrészeken kívül nem kell hozzányúlni.

Hitelről meg én nem írtam. Miért van az, hogy ha autóvásárlásról van szó mindenki hitelben gondolkodik(0%-os befizetéssel)? Én autót még soha nem vettem hitelre pedig van három is.

Ha meg nincs egy megbízható szervízese(mert ha olvastad a posztot felkeresett jópárat) teljesen mindegy milyen autót vesz, az első hiba után öntheti bele megint a pénzt.

Ratnet 2009.08.18. 11:11:09

@Speedman: "Miért van az, hogy ha autóvásárlásról van szó mindenki hitelben gondolkodik"

Talán azért mert a tévéreklámokban látottakkal ellentétben a kapitalizmus igen genyó rendszer, és az emberek nagy része nem milliomos, hanem a napi megélhetésért küzd.
Csak az igényeik vannak felgerjesztve, hogy erőn felül 'fogyasszanak'.

Speedman 2009.08.18. 11:23:14

@Ratnet:

"Csak az igényeik vannak felgerjesztve, hogy erőn felül 'fogyasszanak'. "

Pontosan. Viszont ha kicsit is elgondolkodna az a sok hitelfelvevő mennyibe is kerül majd ez neki talán nem venné igénybe a sok lehúzós hitelt. A szegények élnek sokszor a legpazarlóbban.
Nem beszélve arról, hogy utána sem néznek milyen konstrukcióju hitelek vannak, hanem rábizzák a banki hitelezősre, aki a legrosszabb (de neki a legnagyobb jutalékot hozó) konstrukciót ajánlja.

Kifordított kacagány 2009.08.18. 12:41:35

@Speedman: néhány éves autó, amire nem költöttek semmit, mert hogy új, meg amúgy is elég volt a hitelt meg az egyéb lehúzást fizetni, az éppen abban a korban van, ahol már semmi garancia, hogy gond nélkül fog működni a későbbiekben.
2 millióért meg milyen családi autót gondoltál nekik ebben a korosztályban, amire nem kell költeni?

szilx 2009.08.18. 22:25:01

Toyota. Muhahahah. Csak W-Germanyban gyártottat szabad venni :]

ÁlKormi 2009.08.19. 00:50:00

A rendszerváltás idején, amikor rengeteg nyugati/japán törött autót importáltak, sok keleti kocsihoz szokott karosszériás műhely volt kénytelen saját kárán rájönni, hogy jéééé, ezeknek az autóknak computere meg elektronikája van és szakszerűtlen hegesztás után mind kuka. Furcsa, hogy 2009-ben még vannak műhelyek, ahol ez még újdonság.

kertesz.ferenc7 2009.08.19. 12:13:00

Üdv!

Kipufogó heggesztésnél vajon levették-e az Akku sajut, vagy rá tették -e az akksira a védő patkót, amikor ilyenkör szokás? Mert ha nem az csúnya dolgokat tud művelni, például ilyeneket, amiket leírtál!

Suttora 2009.08.19. 14:09:00

@kertesz.ferenc7: Nem tettek rá semmit, de ezt már megfejtettük napokkal ezelőtt.

jobácsi 2009.08.20. 13:56:00

Hobbi szervíz válasza!
Engedjétek meg, hogy én is hozzászóljak a témához, mivel engem is akasztottak az ügyben. Én vagyok, aki sótlanul főzi a gulyást, de bárkit szívesen megkínálunk, ha ebédidőben érkezik. Igazán nem védeni akarom magam,de a kipufogót nem mi hegesztettük. Azt pedig nem tudhatjuk, hogy a sorstárs hogyan végeztehette a munkáját, de az biztos, hogy egy 10 év feletti autónál az elektronikát nem egyszerü a hiba után újra éleszteni.
Tibor, neked pedig üzenem, nálunk a garancia mint olyan még létezik, ha felhívtál volna, szívesen behoztuk volna az autódat természetesen a mi költségünkre. Legközelebb legyen újra szerencsénk, várunk a következő bográcsra plussz sóadaggal! Persze rajtad kívül mindenki mást is!
Jobácsi

BTO11 2009.08.23. 20:20:31

utólag okosnak lenni.....

majd végig olvastam minden hozzászólást.
már az elején leirták a kipuff mester a hibás akire én is gyanakodám.
Bende Tibi!
örök tanulság add e a használt vasad kiseb hibákkal ,ne menj bele a javitgatásokba met az árba úúúúse térül meg .
most + beljebb lennél kb 2kilóval a másik vas vásárlásánál.
egyébként nem irigységből,de jól keresel ha igy ripsz-ropsz beleversz 2kilót autójavitásba .
mert 2 kilót a megvett használtvasba szoktak beleboritani megvételkor,hogy előre láthatólag ne szarjon bé holnap.

BTO11 2009.08.23. 20:26:32

@Kifordított kacagány:
2 milkáért adom Bendééknek a 6 éves 44ekm-t futott kalos szedánomat,szép piros.szervóskormánnyal, vonóshorgival,elöl 2 motoros ablakkal mint manuális klimax.

kovk 2009.08.24. 17:26:01

Nem vagyok biztosítási ügynök, de van assistance szolgálatás az Allianznál a kötelező mellé évi 2400 Ft-ért, öreg géphez is. Ez fizeti 20000ig a trélert, 10000ig az egyéb utazási költséget, stb. összesen 7 tételre terjed ki, l. a linket. Én kötöttem, és egyszer igénybe is vettem. A biztosítónál korrektek voltak, azonnal fizettek. Ráadásul külföldön is fizet, ott ezeknek az összegeknek a dupláját.

www.allianz.hu/www/hu/kiegeszito_szolgaltatasaink.html

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.18. 15:54:45

Mondja mindenki lassan utannam:
Autó-sze-re-LŐK!
:))

Hogyismondja börni? Tróger, csűrhe bandaaaaa !!!! :D

Mioporfeszosz (törölt) 2009.10.18. 16:03:42

Nomeg utólag beletenni a gulláschba még mindíg eccerűbb a sót, mint kivenni belőle!
(értsd a jelenlévők, és természetesen a hobbi-szerviz automatikusan kivételt képeznek:)))
süti beállítások módosítása