Szilveszteri fagyizás, puchozás

  2010. január 24. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta steyr puch szerelés steyr puch

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Néha a legbalzsamosabbra tervezett karácsony sem úgy sül el, ahogy az ember szánta eredetileg. Pedig mindent előre leszervez. Hetekkel korábban megírja a cikkeit, november végére megveszi az ajándékok döntő többségét, nem akar nagy csinnadrattát, hogy egyszerű legyen, és még a hó is leesik, hogy szép, fehér legyen az ünnep.

Csakhogy az olyan hülyének, mint én, van egy csomó rozsdás, illetve a rozsdásodásból kifelé kászálódó, sőt, kiváló állapotú, ámbár használhatatlan romja. Egy időben ezeket a romokat autóknak és motoroknak nevezték, manapság a közellenség, pénztemető, agybaj, felesleges megállapítások sokkal gyakrabban hangoznak el rájuk nézvést. Néha még a tulajdonoséból is.

Novemberben Pandát és Kawasakit vizsgáztattam, mert mindkettőnek idén tavasszal kellett volna mennie, de féltem az új vizsgarendszertől. Azóta véresre lapogattam a saját vállamat – jól láttad Csikós, baszki, ez lett volna a gigantikus szopás, megúsztad. Nagyjából ennyi volt a jó, ami történt tavaly év végén.

Aztán az Erát szerettem volna közelebb hozni az általam jónak tartott műszaki állapothoz – pár vibráció, szorulás megszüntetése volt a terv, ne gondoljanak restaurálásra, a kombi Mercim egyrészt még nem olyan rossz, hogy restaurálni kelljen, másrészt használós autó, tehát esetében csak karbantartás jön szóba. Ezzel a karácsony előtti hétvégét jól el is csesztem Karesz barátomnál, a Balaton melletti garázsában. És még karácsony előtt egy nappal is leugrottam hozzá, de erről egy másik posztban írok.

Mindegy, jöhet a 24-e – gondoltam 23-án este, a Karesztól hazafelé - áldás, békesség, fa, játékok, a sarokban a nyuszi is új rágókát kap, mindenki boldog lesz. Így is történt nagyjából. Még a nagycsaládi veszekedések is elmaradtak, aztán 27-én mehettünk végre Szekszárdra (pár éve a szilveszter csak kicsi ünnep baráti körben, és inkább előtte utazunk pár napra borozni valahová vidékre, így sokkal hangulatosabb, meg öregszünk is talán), aztán a tradicionális állatkertezés, szilveszter, aztán lesz még három szabad nap az új évben, juhé. Úgy terveztem, hogy az első munkanapot tükörsima arccal és idegekkel, tettre készen kezdem, abban a kellemes tudatban, hogy végre intenzíven láttam a gyerekeket. Utóbbi majdnem meglett, a ránctalanító kúra füstbe ment.

Épp az utolsó esténket töltöttük Szekszárdon, aznap már a második komplett, hétboros kóstolón voltunk túl, degeszre zabálódva. Hörögtünk nagyjából. Ekkor csörög a telefon, Kubinyi Gabi barátom az. Nem voltam színjózan, amikor felvettem, de néhány mondattal később már szondát lehetett volna fújatni velem.

"Csík úr, tudod, mondtam, hogy 2010-re megszűnik a műhelybérletem, na most ez eléggé sürgőssé vált" – kezdte.


Megvételkor, 2002 novemberében

A Puchról van szó, hogy az olvasót is beavassam a sztoriba. 2002-ben vettem, amikor Bálint fiam született, és amikor előtte egy hónappal vettem egy állólámpás Mercedest. Úgy, hogy azelőtt meg éppen két héttel esküdtem meg, hogy nyugi kell a pici gyermeknek, egy évig nem lesz autóvásárlás. Na ja, azóta már sok kispapát láttam a nyugodt családteremtés első lépéseként tonnaszám venni a romokat, nem én voltam ezzel egyedül.

Puki 2003 májusa óta Kubinyi Gabinál készül Kecskeméten. A karosszériája lényegében a szalma, a vasoxid, a kitt, a festék, a penész és a sár furcsa elegyéből állt, de acélt nyomokban sem tartalmazott. Allergiások számára plusz infó – mogyorót sem. Gabi igazából csak baráti indíttatásból vállalta el, de megkért, hogy tekintsek el mindenféle határidőtől, mert a C-vágányon készül majd. Nem inkább a D-n, Talán az L-en. De az biztos, hogy nem tudnak sietni vele.

2008 nyarára lényegében összeállt a kaszni. Decemberben Gabi elvitte egy akkor éppen Németországból hazatért fényezőhöz, aki valahol húsz kilométerre dolgozott Kecskeméttől. Mondjuk, Liptai Pisti is elvállalta volna Noszvajon – tudják, ő fényezte szuperül a zöld állólámpás Mercimet – de van annyi tapasztalatom a veteránozásban, hogy jobbnak láttam, ha a lakatos és a fényező közel vannak egymáshoz, és meg tudják beszélni, mi a problémájuk a másik munkájával.

Mert a fényező általában azon nyavalyog, hogy a lakatosnak kellett volna jobban megdolgoznia a lemezeket, a lakatos azt állítja, hogy a fényező nem látott még öregautó-restaurálást, mert ez mind így megy. Én meg utálok közvetítőt játszani olyan dolgokban, amihez csak nyomokban értek. Persze Kubinyi Gabi munkájába nem hiszem, hogy belekötött volna bárki, de azért jobbnak tűnt az óvatosság.

Elméletileg Tibi szuper fényező, arra emlékszem, hogy ott álltunk a Puch mellett, rápróbáltuk a tetőt, nézegettük, hogy milyen apró melók vannak még a kasznin. Ekkor megjegyeztem, hogy a fényezésre megbeszélt 250 ezer forint még nincs egyben, de mire elkészül vele három-négy hónap múlva, lazán meglesz, egyelőre adok 50 ezer előleget, mintegy kedvcsinálóként.

"Mi az, hogy három-négy hónap? Én február végére már rég ki szeretném tolni a kocsit a műhelyből, nem tökölök én annyit" – mondta Tibi magabiztosan, és aggódni kezdtem. Karácsony után épp mínuszban volt a kassza, az ötvenest is elég nagy viták árán tudtam kivenni, no meg épp két hónapja voltam túl a Merci-restaurálás kifizetésén, ami szintén felért egy anyagi KO-val. És február végéig elő kellett teremtenem még 200 ezret… Hű.


Egy eredeti 1957-es Puch. Homoksárga, mi más

Akkor még az autó színét sem találtam ki, hiszen nem is tudtam pontosan, milyen árnyalatokban készült a Puch 1957-ben, gyártásának első évében. Nyomozás után kiderült, hogy pirosban, világos pasztellkékben, homoksárgában és halványzöldben árulták – ezek legalábbis biztosan voltak. Piros Puchhal Dunát lehet rekeszteni, azt unom. Ausztriában az összes ős-Puch, amit ismerek (mind a négy) egyetlen piros kivételével sárga, tehát olyan sem lesz. Kék meg végképp nem lehet, hiszen a Bianchi is olyan. Maradt a zöld, úgyis kedvelem ezt a színt, manapság egyáltalán nem látni alap-zöld autót, veteránt se, mindenki stílustalan metálszürkére, meg pirosra festi azt is, aminek zöldnek kellene lennie.

Resedagrün, RAL-akárhányas színkód, kaptam a Tóth Gabitól egy félkész autójáról egy hátsó rácsot, hogy legyen minta is. Felkészülve vártam, hogy Fényező Tibi hívjon, hogy milyen legyen a kocsi. Lassan a pénzt is intéztem, lett volna kölcsönbe, azonnalra, amikor szól.

Eltelt a január, a február, aztán a tavasz is. Félretettem a fényezés árát, aztán el is költötte a család, aztán megint összevakartam a felét, de vettem belőle egy kismotort. Kubinyi Gabi közben egy csomó autót odavitt, de mindennel csúszott az ember. Egyetlen nyomorult kasznit nem sikerült lefényeznie augusztusig, akkor Gabi bedühödött, és elhozta az egész csomagot, cakk-pakk. Azaz egyet sikerült neki, egy Celicát, de azt tényleg olyan minőségben, hogy azóta is csodájára jár a világ, míg meg nem haltak. Szerintem Gabi elégedettebb lett volna sok, nem szupertökéletesen, csak közel tökéletesen lefényezett autóval, mert a megrendelői kis híján meglincselték. Én nem, elvégre barátok vagyunk, a Puch pedig nekem eleve egy tíz évre szóló projektnek indult lélekben.

Szóval a csomaggal együtt visszavitte Kecskemétre, a lakatosműhelybe, ám novemberben jött a hír – megszűnik majd a bérlet. Valamikor tehát el kéne vinnem, vagy esetleg vissza lehet adni Fényező Tibinek, aki esküdözik, hogy jó útra tért, most kvázi azonnalra és tökéletesen megcsinálja. Elhiggye ilyenkor az ember? Hát én nem, túl sok link iparossal volt már dolgom az életben. Ha én egy napot kések egy cikkel, fejreáll az újság, ezért – ha nincs véletlenül tartalék anyag- mi akkor is el szoktunk készülni, ha betegek vagyunk, vagy közbejön valami súlyos. Nekem szent a határidő, képtelen vagyok elfogadni egy 400 százalékos túllépést, az számomra több mint jellemhiba. Az a tökéletes alkalmatlanság.

Tehát megbeszéltem Liptai Pistával Noszvajon, hogy viszem hozzá a Pukit, ő amúgy sem az a problémázós fajta, majd megoldja, ha hibát talál, akkor is. És, mint már említettem, Kubinyi igazán kiváló munkát végzett, nem féltem túlságosan. Már csak a szállítást kellett megoldanom, de a Puchnak se kereke, se futóműve, vontatni nem lehet, Egerig amúgy se lenne szerencsés, pláne, hogy idéntől, ha jól tudom, tilos hosszú távon autót húzni országúton. Tréleres ismerős meg nincs, ötvenezer forintot sem tudtam volna összeszedni valami netről kinézett autószállítósra, tehát gondolkoztam. Gabi nyugtatott, mondta, hogy márciusig úgyse történik semmi a lakatosműhelyben, ha ott marad az egy szem Puch, senki nem bántja majd.

Itt tartottunk december elején. Volt akkor elég gondom, ki is ment a fejemből a Puch. A szekszárdi telefon azonban sürgető hangneműnek bizonyult.

"Figyu, az a baj, hogy úgy tűnik, január legelején már birtokba akarja venni az új bérlő a helyet" – folytatta Gabi. "Mielőbb el kéne vinni a kisautót, lehetőleg még az idén".

Azonnal kijózanodtam. Onnan, a Bodri-pincészetből őrült telefonálgatásba kezdtem, miközben a többiek kártyáztak. Sajnos a telefonomon is csak egy csíknyi töltés volt, nem készültem én arra, hogy két ünnep között túl sokat kell majd használnom.

Először Sipos Zolit hívtam, neki van több Transitja, hátha befér valamelyikbe. "Talán az Énsikítokba (Ice Cream Van, tehát I Scream Van, innen a sikítás, egyébként egy angol, extra nagy felépítményes Transit) belemegy, mindjárt lemérem. Tudjad, hogy 30-án megyek Bécsbe egy téli Sierrát venni, ezért nekem 31-e lenne jó, vagy 2-a, 3-a, ha ennyire sürgős az ügy" – mondta. Sipos úr a halálos ágyáról is azonnal segít, rá mindig lehet számítani.

Feleségem a telefont hallva elfehéredett. "Mit képzelsz, megígértük a gyerekeknek, hogy 31-én délelőtt az Állatkertbe megyünk, képes lennél ezt felrúgni?" – sziszegte. Igaza volt, lényegében az délelőtt a mi gyerekes szilveszterünk már hét éve. Nem szabad megszakítani a hagyományt, az ilyenek fontos dolgok.

Megy a telefon a Kubinyi Gabinak – "Gáborom, esetleg másodika, harmadika januárban?"

"Én odajövök szívesen, csak a telephely lesz zárva, onnan akkor ki nem hozzátok az autót. És negyedikén már nem tudom, mi lesz, úgy veszem észre, sürgőssé vált a dolog az új bérlőnek" – rúgta fel a számításaimat.


Barátok autóival az előző napi kiránduláson

Számolgattam. 30-a nem jó a Siposnak. 31-e a családnak. 1, 2, 3 a telephelynek. Mi marad? 29-e. Most 28-a van, Szekszárdon mulatok, kicsit több borral a kelleténél a szervezetben. Másnak délelőtt lett volna még közös program a barátokkal, ráadásul a Katival Visz felé kellene hazahajtanunk, hogy elhozza a Mercijét, ami épp a Karesznál volt olajcserén, központizár-javításon, ablakemelő-hackelésen. Mindegy, ha nem értik, nem kell vele foglalkozni, kicsit komplikált az életünk. De hogyan legyen?

Felhívom a Zolit, a parketta alól vinnyogok neki.

"Zoli, beszéltem mindenkivel, ez és ez van, tudom, hogy nagy pofátlanság, meg hirtelen jött, meg biztos programod van, de, izé, szóval őőő, nem lehetne esetleg őőő, holnap?" – kis csend. Kiderült min aggódik Sipos urunk.

"Csiki, te mikorra érsz fel Szekszárdról? Mert nekem elvileg jó lenne, de az Énsikítok olyan nyolcvanat tud. Ez meg egy hosszú út" – tehát lehet, dekódoltam.

Másnap megküldtem Erát hazafelé, délre szerelőtakarókkal, spaniferekkel, Puch forgalmival, resedagrün RAL-akárhányas színkodú ráccsal kint landoltam Zolinál. Éppen addigra készült el a fűtéssel, mehettünk.

Vettünk még egy kis olajat az autósboltban, aztán irány az M5. Énsikítok persze gázos-benzines (Sipos Zoli utálja a dízelt), de nem megy sokkal jobban, mint egy korabeli dízel Tranyó, ugyanis kétliteres, inkább nyomatékra hangolt Pinto-blokk hajtja, nem olyan deli V6-os háromliteres, mint a másik Transitban, amivel Imolát jártuk meg az ősszel.

Előttünk a három méter széltében panoráma szélvédő, zenénk is volt, szikrázott a nap, csodálatos óráknak néztünk elébe. Autóztunk, az mindig jó. A tolóajtó mellett, hátulról, ahol hiányzott a szigetelés, kicsit vágott a cúg, de ment a fűtés, melegített a nap, nem is éreztem, épp csak észleltem. Akkor még.

Kecskeméten, a Roll-fox régi telephelyének romjai közepén ácsorgó Kubinyi Gabi is elámult, pedig ő már elég sokféle autót látott, többek között évek óta profi szinten versenyez egy eredetileg Zastava 750-nek indult Abarth-tal, írtunk is róla. De az Énsikítok nála is kiverte a biztosítékot.

Egy ideig eltartott, amíg összeszedtük a Puch minden cuccát, aztán egy ideig még eltartott, amíg végignéztük a Fiat Dino Spidert, ami Gabinál épp fő helyen lakatolódott (szörnyű, amerikai import, az elsőtől az utolsó atomjáig tákolt, görbe, látszatjavított, és már kábé háromszor fruttira törték).

Aztán kicsit méregettük a megrendelésre épp palacsintává szélesedő Matra Bagheerát (vagy Murena, sosem tudom). Kár érte, olyan kevés van belőle, ami eredeti. Tőlem flexelhetnek pickupot 123-as Merciből, csinálhatnak texasi rendőrautót állólámpásból, pimpelhetnek 850-es Fiatokat – amiből van, azt csak nyugodtan, jut is, marad is. De a Matrák már fájnak.

A Puch-kaszni olyan kábé hat kiló, alibiből hárman emeltük be az Énsikítok gyomrába, de egy gavallérosabban töltött május elsejei lufi is beemelte volna, csak olyan épp nem volt kéznél, december lévén.

Azért csak délután fél öt lett, mire lekötöttünk mindent, biztonságba helyeztük a repkedő motyókat. Még egy jót kajáltunk a közeli Malom csárdában, ami kiváló alkalmat adott egy kis fotózkodásra – önök szerint melyik az impozánsabb, a malom, vagy az Énsikítok?

A következő – talán százötven kilométernyi utazás, szűk három óra alatt – idő eseménytelenül telt. Kicsit hideg volt bent, mert ferdén vágott hátulról a cúg. A résből. Aztán kicsit még hidegebb lett, mert a fűtőrendszer úgy gondolta, elég az ötfokos levegő is, elvégre az is melegebb, mint a kinti. Ezért száz kilométer után felvettem a nagykabátom. Sipos röhögött, ő eleve vastagon öltözött. Aztán a következő megállónál magamra vettem az egyik szőnyeget, amin tíz éve szerelem az olajos gönceimet, és most nem használtuk el a Puchhoz. Rohadtul fáztam, de egy ilyen nemes cél érdekében, a jó kis morgós Transitban azért ki lehetett bírni.

Liptai Pistihez valamikor fél tízre értünk. Biztosítékolvadás nála is, hát ez meg mi, aztán be a vaksötét udvarba, lemálháztuk Pukit. Pisti sem gyors fényező, de legalább kiszámíthatóan csúszik, szépen dolgozik, és amikor csúszik, elnézést kér, mert igazából korrekt srác, csak túlvállalja magát. Gondolom tavasz közepére talán már lesz valami az 57-es Puchból. Éjfélre otthon is voltunk.

Kellemes veterános új évet mindenkinek, így utólag.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr731691490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pet77 2010.01.24. 19:04:18

@Dennis01:
De csakis veterán utánfutóra állj fel!
..szerintem csikós is azzal volt bajban,hogy nem talált legalább 30 éves utánfutót,(mert ugyábár csikós úr sajátosságai fiatalabbat nem engednek...) igy bele sem vette a sztoriba...
bezzeg a tranzitfagyisautó elég öreg!

Dennis01 2010.01.24. 19:04:51

@Cortina V6: Amugy meg nem mennek veled, nem hianyzik meg az is, hogy egy lerobbant kehes Peugeot-t szereljek a nemet autopalya egyik pihenojeben hajnali 1-kor.. :)

v0id 2010.01.24. 19:08:05

@pet77:
Igaz, ha jól megtapossák azt az öccázas forma valamit, akkor még a tetőt is rá bírják tenni. Bár a só csak nem árthat neki, a szalonnát is tartósíccsa'!

pickapu 2010.01.24. 19:08:08

"- Csöpi, add kölcsön a kocsidat!
- Nesze doktor, de vigyázz rá, eredeti Puch!
- Igen? Pedig azt hittem hogy kispolszki..." :)))
Nagyon király élménybeszámoló volt, ilyen kocsifuvarozásra én is bármikor kapható vagyok, már csak a buli kedvéért is. Streetstát meg Tie-t ma is láttam a Discoveryn, pattogatott kukoricával akartak betörni egy ablakot :D

pet77 2010.01.24. 19:08:21

@Dennis01:
Viccen kivül:A németből hazafelé tartó lagermax-os tréleresekkel lehet egyezkedni!!! a daciákat úgyis lepakolták, hazafelé meg jól jön nekik egy kis zsebpénz!

ebfül 2010.01.24. 19:12:13

napirajz.hu/archives/2009/07/19/DUKKO/#comments

Bár ez a 69-ezős posztban merült fel, de itt is ül :-)))
Szóval jó az a zöld...

Rocko- 2010.01.24. 19:31:31

@Skodafan: olyan nincs. nem is lesz.

@Tie: csssah, ne lődd le a poénokat!

Cortina V6 2010.01.24. 19:41:23

@Dennis01: Na hiszen, a multkor is a hatuljaban kerested a motort....

nem kéne... 2010.01.24. 19:47:16

@Dennis01:

nem kell olyan borzasztó nagy.
az enyém négy méteres, arra nagyon kényelmesen felfér az állólányka.
tudom, mert hoztunk már ilyent.

Dennis01 2010.01.24. 19:55:30

@Cortina V6: Erdekes lett volna, mivel ha jol emlekszem, egy ideig ki se birtad nyitni a csomagtartot. Az en automon minden nyilik 26 ev utan is... :)

Garp 2010.01.24. 19:56:46

@pet77: ja, hogy poén volt! Ahha, megvan! :P :)

@Cortina V6: hát, rendes autónak ott van. Vagy a kesztyűtartója, mint a miniknek. Igaz, Dennis01? :)

pet77 2010.01.24. 20:24:54

akkoris:
Utánfutó nélköl nem is ember a veterános!!!!!

Jóéjt mindenkinek!!!

Cortina V6 2010.01.24. 20:26:36

@Dennis01: Igen. Meg az oldala is,egy erosebb utesre...
Mi is a neve, Rusty???

Dennis01 2010.01.24. 20:34:48

@Garp: Ha akarok, akar ket csomag zsebkendot is el tudok vinni a csomagtartomban.. :)

@Cortina V6: Ideiglenesen, mert bar a fenyezes itt-ott rugyezik, egy-ket helyen talalni barnas foltokat, de Rusty-ban meg mindig el a hamisitatlan Mini szellem es vezetesi stilus. Meg mindig erezni, mitol nyert Monte Carlo rallykat...

gnme 2010.01.24. 20:37:31

hátt.. izé ..

www.touringinfo.hu/main.php?ds_clock_delta=0&language=hungarian&ds_show=indiv&ds_noback=yes&varos_id=1167&modify=1210

nameg a hármas .. a szülőké, az ODAbasz :)

Cserépkályha, hosszúpince, valami ISZONYAT jó borok

és nem csinált

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:41:20

@Skodafan:

A Honda Super Cubom olyan...

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:44:01

@Gyurma73:

Nem teszek fel fehér szélű gumikat. Érezni kell az árnyalatnyi finomságokat, egy olcsó autónak nem áll jól a túl sok smukk. Fekete oldalfal, kész. Volt később olyan, hogy Puch DL, arra megy a fehér perem. Hányok a sok fehér oldalfalú gumitól a nem rávaló korú, meg stílusú autókon, olyan, mint ragasztott Homasita-krómcsík a mai autókon. Van, amelyiken gyárilag ott a díszléc, amin nincs, nem teszek.

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 20:47:16

@Csikós Zsolt: Nezz korul itt:
www.oldtimerreifen24.de/

Naluk is probalkozhatsz, bar ok tulnyomoreszt keleti modellekre gyartanak (talan van mas meret is):
www.reifenwerk-heidenau.de/artikel/30_PKW-Oldtimer.htm

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 20:49:47

125R12 Cinturato CN54, 64 EUR, elvileg Puchra:

http://www.oldtimerreifen24.de/shop/produkt-ansehen/reifen-kaufen/125R12_S_Ceat_Veltro_625.html?tx_ttproducts_pi1[backPID]=70&tx_ttproducts_pi1[sword]=puch&cHash=508006a377

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:50:09

@Skodafan:

Különben ha azt hiszed, hogy egy veterán autó valaha készen van, akkor nem érzed a lényeget. Mindig lesz valami apró zörej, amit meg kell szüntetni, egy pörsenés a fényezésen, egy lemattult csatlakozó a motortérben, egy megsárgult kapcsoló...

Nem a cél, a folyamat a lényeg. Ezt, azt hiszem, mottóként is fogom használni.

Cortina V6 2010.01.24. 20:50:31

@Dennis01: Meg azt is,miert dozeroltak le a gyarat...

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:51:58

@Dennis01:

Ezek az e-bayesek radiál gumik. A késői 500-asokra (a legkésőbbiekre, 71 után) esetleg valók... Nekem diagonál (Crossply) kell.

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 20:53:27

Itt csak 45 (volt):
cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300376040828

Szerintem ez a Pirelli modell lesz a befuto, ha olcsot akarsz. Dragat nem erdemes venni, a radial ugyis szar.

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:54:08

@Dennis01:

Ez, amit elmondasz (meg az ezer dolog, korábbi kókány, pontatlanság, kívülről nem látható rohadás) olyan 120-450e lakatolás, 80-200e fényezés.

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 20:55:02

@mlt3: Bocsanat, termeszetesen a diagonalra gondoltam.

Csikós Zsolt 2010.01.24. 20:55:56

@pet77:

Basszus, hogy az utánfutó nem jutott eszembe! Pedig olcsó is lett volna.

Mintha lenne belőle ponyvás is, én hülye...

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 21:02:25

A Pirelli szerint a CN54 72es modell, elvileg diagonal kell legyen, tobbszor is emlitik, hogy cross-ply:
www.pirelli.com/web/group/history/storia_pneumatici/cinturato/default.page

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:03:45

@mlt3:

Ez is radiál. 125 R12. Nekem valami 5,60-12 kellene. 57-ben még csak a Citroen DS-en volt radiál, meg talán néhány sportkocsin. És Michelin (ugye a "mihelin", magyarosan).

Möglich 2010.01.24. 21:05:01

Már vártam az írást, hogy valami történés van itt a délvidéken, ugyanis láttam Csikós urat 29-én ERA-val veretni a 6-oson Szekszárd után észak felé.
Jól haladtak a forgalomban, egyik előzés a másik után :)
Innen is üdvözlet, a két autóban, amelyik megelőzött Titeket, mi voltunk ( zöld Scenic, előzés után vészvillogós köszönésel, és egy német rdsz-ú RX400-as hybrid Lexi ).

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:09:12

@mlt3:

Nem, ez sajnos mind radiál, a Pirelli-oldalon is a híres gumiról beszél, amivel versenyeket nyertek, stb. Látod a mintázatból, a diagonálnak egy ilyen kiemelkedő, keskeny öntésen fut végig a mintázata, és jóval fölötte majdnem kör keresztmetszetű az abroncs, tehát olyan a minta, mintha utólag lenne rátéve, a diagonál szögletesebb keresztmetszetű, és a futófelület szerves egységet alkot az egésszel optikailag.

Sajnos az oldtimerreifen az egyetlen, amit tudok, de az drága. Majd idejében elkezdek nézni.

Garp 2010.01.24. 21:09:44

@Csikós Zsolt: "Nem a cél, a folyamat a lényeg." Na ezt gyorsan elsütöttem az asszonynak, amikor kérdezte, h mikorra készülök el a kerti grill építésével. A válasz mosolyogva: szóval szarakodsz. :) Ezek a nők?!

gnme 2010.01.24. 21:10:49

@Csikós Zsolt: tod hogy van .. egy zöld pályadobló egy nagyfutóval mindig jól jön pesttől 70km-re

Csak böffenteni kell

:)

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:11:05

@mlt3:

Itt írja az oldal tetején:

"Pirelli's approach to the fabric radial was known as the Cinturato or "Belted", after the fabric plies that effectively belted the radial carcass."

Sajnos a drága út néz ki, a rossebbe.

Vagy elnéztem valamit?

Dennis01 2010.01.24. 21:17:26

@Garp: Ejnye, valaki itt mindenfele autok restauralasarol es megvetelerol almodozik, de egy kerti grillre nem bir idot szanni??!! :)

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:23:33

@mlt3:

Nem, én a listából direkt nem az eggyel lejjebb levő Weisswandosat választottam (nincs sarfesz esszem, vagy nemtom hol), hanem a simát, tehát az adatok (főleg az ár, a fenébe is) feltehetőleg stimmelnek. Valszeg az illusztráció fehér falas csak, látod az arányaiból, hogy ez amúgy is egy sokkal nagyobb gumi a képen.

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 21:23:38

@Csikós Zsolt: Akkor az is radial. Mindenesetre kiadta a Pirellli a gyartast a Ceat-nak, tehat ugyanolyan szar, mintha diagonal lenne :)

130ert 3as BMWre valo Continental SportContact 3-at kap az ember, szerintem ennyit semmikepp sem er meg. Meg ha valami durva, szuperritka oldtimer felni lenne, vagy valami... a de a kocsid ala a kutya nem fog bemaszni, hogy diagonal van-e rajta. Brotlose Kunst.

Garp 2010.01.24. 21:25:41

@Dennis01: De-de, rá van szánva az idő. Asszony szerint több is, mint kéne :). Amúgy "anyagra" várok, csak ő ezt nem tudta. Meg aztán csak cinkelt.

A restaurálásról annyit, hogy az a faja vagyok, aki nem tudja addig abbahagyni a melót, amíg az nincs kész. Szóval a "Nem a cél, a folyamat a lényeg." elvén haladva egy ilyen autó nekem maga a 22-es csapdája. Lehet nem vagyok még elég id...ööö...kopa.....ööö...érett az ilyesmihez :D? Komolyra fordítva: jelenleg félnék belevágni, túl sok a függő dolog körülöttem. Marad a veterán-pornó, azaz a más élményeire hokizás.

Garp 2010.01.24. 21:27:19

OFF NNnnna, az majdnem üti a múltkori diesel Capri szintjét!
cars.donedeal.ie/for-sale/vintagecars/1125545 ON

Autopeti 2010.01.24. 21:28:30

@Csikós Zsolt: Oké,igazad van,csak hadd kérdezzem még meg:
Azért lett a Mercid ilyen szép zöld,mert anno gyerekkorodban is hasonló (netán pont ilyen?) volt az első állólámpásotok?

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:36:34

@mlt3:

De hát ordít róla, messziről látod... Egészen máshogy áll a kocsi, diagonálon lábujjhegyen, radiálon talpon.

Csikós Zsolt 2010.01.24. 21:37:47

@Skodafan:

Ez ilyen színű volt. Azaz pont ilyen volt, az utolsó részletig. Az első tükör is ott volt rajta, egyenes kipufogóvég volt rajta, nem a belül lekanyarodós, a színkód milliangströmre stimmel, a bele a sajátja, tényleg minden...

Dennis01 2010.01.24. 21:41:34

@Garp: Na es tetszett a kep, amit kuldtem neked??

Krisi 2010.01.24. 22:10:47

@Csikós Zsolt: veszel egy fehér oldalfalút, oszt fekete alkoholos filccel befested, ennyi. még olcsóbb, ha fekete szigszalagot tekersz rá, az is látványos.

én viszont a helyedben spinner felnit tennék rá, mer az korhű!

:D

Virago_1000 2010.01.24. 22:36:03

@Dennis01: minivel utazas haza: kerdezz meg valami kamionost, hatha....

Bar en a helyedben bevallalnam, hidd el nagy elmeny...

esef 2010.01.24. 22:37:51

@Krisi:
Esetleg egy kis fekete duct tape is megteszi csak kicsit hülyén nézne ki... :)

@Csikós Zsolt:
Köszönjük az újabb ragyogó posztot!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.24. 22:39:48

@Csikós Zsolt: Eccör majd én is restaurálok egy autót, de az egy ilyen '72-es Range lesz ofkoz. :)
lh3.ggpht.com/_G50Y7bCifCY/SdTVXZehZPI/AAAAAAAAGbs/H8H6UF8tkyc/1973%20788%209.72%20-%20Side%2001.jpg

Viszont ezzel a cél az, hogy a cél legyen elérve. Tehát full gyárira megcsinálva minden, az utolsó porcikája is. Aztán utána kéthavonta egyszer egy-egy napsütéses hétvégén fordulunk vele egyet, és annyi. :)

Egyszerűen ezek gyönyörűek... kis fém tükör a géptetőn, a korai Range-eknek (74-ig) még színrefújtak voltak az oszlopaik mind, és amin elcsodálkoztam, hogy milyen élénk színek voltak akkoriban az autókra. Zöld, sárga, aranyszínű, kék, zöld, piros... Egy ilyen zöldessárga jó is lesz. :)

Garp 2010.01.24. 22:41:21

@Dennis01: öööö...lehet megfogta a spam-filter? :)

@Virago_1000: ne cukkolj baszki, próbálom távolt tartani magamtól az Ördögöt! (Ó Szent srófhúzó és spanifer ki vagy a kezekben! Nincs garázsom-nincs garázsom-nincs garázsom) :D

Dennis01 2010.01.24. 22:42:21

@Tie: Ejnye Tie, nincs eleg Range Rovered igy is?? :P

Dennis01 2010.01.24. 23:11:50

@Garp: Te mindig kifogsz ilyen szakadt vasakat? Eloszor kuldesz nekem egy foldbol kiasott Mint (meg a szine is olyan), aztan meg ez? :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.24. 23:14:53

@Garp: Á, ez nem jó.
'79-es, tehát már nem a géptetőn van a tükör, és a leghátsó tetőoszlop is műbőrös, nem fényezett. Meg ráadásul át is építették valami dízelre, holott akkoriban bizony csak a 3.5-ös karbis V8 vót.
És mindezzel együtt röhejesen drága is.

Garp 2010.01.24. 23:17:40

@Dennis01: apám régész...:)

@Tie: ja, úgy értettem, felújítani akarsz, nem szalon autót. ;)

Dennis01 2010.01.24. 23:27:38

@Garp: Miert nem kered meg, hogy kaparjon elo neked valami oskori V8-ast? :)

mlt3 (törölt) 2010.01.24. 23:30:29

@Csikós Zsolt: Tenyleg kepes lennel ra ennyit kiadni? Michelin listajat is nezd meg, eszetlen arak vannak:
www.oldtimer-reifen.com/fileadmin/pdf/Endverbraucherpreisliste_Michelin_Januar_2010.pdf

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.24. 23:36:20

@Garp: Ja, csak hát kiindulásnak nem árt, ha a gyári motor, váltó van benne, és legalább közelítőleg az az évjárat, amit akarok.

Azt nem tartom megoldásnak, hogy egy '79-est megcsinálni úgy, MINTHA '72-es volna.

Dennis01 2010.01.24. 23:40:38

@mlt3: Szerintem ha mar ennyit kinlodott azert, hogy az auto kesz legyen es eredeti fenyeben tundokoljon, a gumi kerdese mar nem allitja meg..

S4mu3l 2010.01.24. 23:47:43

A resedagrün nagyon tutkeráj

Garp 2010.01.24. 23:49:56

@Dennis01: török koros, szóval max Jumurdzsák lovát :D.
@Tie: nono! Értetem elsőre, ne vedd fel a cinket. :) Amúgy a motor az gyári Perkins, nem? Mmint Perkins-gyári Perkins. :))
:S
Na jó, inkább megyek aludni.

2010.01.25. 00:07:22

A '66-os Wart hazahozatala utáni napon a -5 fokban addig melóztunk kint (=egész nap) míg be nem indult és stabilan nem járt.
Ehhez képest, egy kasznishoz szállítás, még fűtés nélkül is egy sétagalopp, ott "csak" ülni kell :D
Simán megértem. A család is megértette. Szerintem. Bár a kisfiam megjegyezte este, hogy: "apa, ma alig találkoztunk!".

Sopánka76 2010.01.25. 08:00:59

köszönjük Zsolti bácsi, nagyon élveztem a poszt! :)

Lowtyo 2010.01.25. 08:16:12

uh, zsolti! nemrég az a trabant, most meg ez a szép kispolski. tudsz élni! ;)
sípos mítoszromboló zoli úrnak meg üzenném, hogy af csapata szívesen segít lefesteni a sikítót, ha gondolja, meg küldenék neki egy nótát is.
www.youtube.com/watch?v=jDYTBoJkQSY

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.25. 09:17:33

@Lowtyo: Te, komám, ez igen jól hangzik! Mióta vágyom már egy ilyen igazán igényes, hőkamrás fényezésre! Sőt, szerintem még azt is meg tudjuk oldani, hogy van az az Ismeretlen Pécsi Költő, tudod, aki egy sornégyes Lada Nivával jár, naszóval ez a művészgyerek még agy négysorost is ír nekünk a bal ajtóra, ha szépen kérjük.

nem kéne... 2010.01.25. 09:20:34

@Garp:

nem perkins.
vm motori, olasz.

wattafilling 2010.01.25. 09:27:54

Ez - szerintem - jó vó't!

nem kéne... 2010.01.25. 09:28:31

@streetsta:

ezzel csak az a baj, hogy szabvány magasságú kamrába nem fér be az autód.
:)))
szóval ki kell várni egy kevésbé szeles napot, fellocsolni körbe' az udvart aztán nekilátni.
egész fasza fényezést fogunk gurítani rá, menj_gyorsabban_csíkkal, az csík szélességétől függően +5-20 lóerő.
:))))

www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html

Lowtyo 2010.01.25. 09:57:26

@streetsta: sok szöveg nem kellene rá, mert ilyen hippi-féle lenne, virágokkal, meg ilyesmi.
max annyi, hogy "zoli vagyok apám fia, elfogyott a pisztácia" nehogy mindenki ezzel nyaggasson. abban még mondjuk látnék fantáziát, hogy az ajtókat megcsinálni ilyen lambósra. höh. mekkora lenne már.
hőkamra meg... baszki, megvan mire lehetne használni (mer gondolom fagyizni nem fogsz vele). mobil festőkamra! én ki sem szedtem volna csík verdáját, ott nyomban le lehetett volna festeni. szerintem beszélj prokeeval.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.25. 10:27:26

@nem kéne...: Nem nézted meg a videót, amit Lowtyo küldött. Az sokkal igényesebb munka. Egy szösz nincs benne.

@Lowtyo: Az rendben van, hogy elfogyott a pisztácia, de mi van a csokoládéval? Mert az nincs, és nem is volt.
A mobil fényezőkamra meg jó ötlet, most hogy jobb a fűtés, szerintem akár 6-8 fokra is fel lehet fűteni a fülkét (igaz, hátul sajnos nem, mert az le van választva). Meggazdagszunk!

Begérke 2010.01.25. 12:29:25

Mikor jártok legközelebb Szekszárdon? Szívesen megnézném ERÁt, ha már annyit olvastam róla...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.25. 12:34:59

@Garp: Hát, a perkins mindenféle motort csinált, de Range-ben 86-ban jelent meg először dízelmotor, és az egy VM TD volt. Szóval ennek a motornak valszeg semmi köze nincs a típushoz sajnos.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.25. 12:35:57

@nagymate1: Hát, szerintem 6-8000 fontnál nem többért.
Persze, restaurált, meg öreg, de azért annyira nem rettentően ritkaság. Viszont kétségtelenül szép.

Van most egy 73-as eladójuk, az is tetszik:
graemehunt.com/motor-cars/for-sale/1973-range-rover-classic-3-door

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.01.25. 12:38:11

@Tie: De sajnos mindegyiknek van hiányossága.

Asszem '74-ig a difizár felhúzós kapcsolója pl. olyan vót, hogy a közepibe volt egy lámpa, ami világított, ha be volt zárva a középső difi. Ezeken meg mind a későbbi kapcsolókar van sajnos... Szóval nem perfect. :)
(de azé' szépek)

Garp 2010.01.25. 13:01:01

@Tie: ehhh jelek szerint a poenom annyira volt ertheto, mint pet77-e :S. (csak igy utolag: ha a Range-ben nem is eredeti gyari a Perkins, perkins-gyarinak eredeti. Azaz h ott gyartottak. A perkins gyarban. Kezdek hinni azoknak akik azt mondjak, szar a humorom. Szoval en kerek elnezest.)
:D

Csikós Zsolt 2010.01.25. 13:04:45

@Begérke:

Tervezetten olyan két-három év múlva... :-)

És hogy Era meglesz-e addig, az is kérdés, amilyen ütemben én váltogatom az autókat.

Begérke 2010.01.25. 13:22:16

@Csikós Zsolt: Nem baj. :) Gondolom, az akkori autóid is rdekesek lesznek.

hedow 2010.01.25. 15:23:10

@Csikós Zsolt:

Arról a kismotorról asszem még nem esett szó.... Milyen moci az?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.25. 16:13:31

Nincs még egy ilyen állás az indexnél? Ennyi lóvét elbni... Biztos jól fizetnek.

Csikós Zsolt 2010.01.25. 18:12:27

@newtehen:

Okosan kell beosztani, meg spórolni, nem a pénz sok, attól egy percet se félj...

Az egész parkot 20 év alatt spóroltam össze, közben egyszer se volt hiteles autóm, egyszer se volt még újszerűnek mondható autóm se, tehát értékvesztésre, cascóra sose adtam ki pénzt. Vedd úgy, hogy van az egész cuccban mindenestül talán négy és fél mila, 43 éves vagyok, a feleségem is két állásban dolgozik.

Tehát loptam, igen.

Csikós Zsolt 2010.01.25. 18:13:24

@hedow:

Honda Super Cub. Berúgod, és megy.

Dennis01 2010.01.25. 18:32:38

@Csikós Zsolt: A Top Gear Vietnam Special reszeben ment James May keresztul Vietnamon egy ilyen motorral azt hiszem. Az birta a legjobban a gyurodest a harom kozul..

Csikós Zsolt 2010.01.25. 19:51:53

@Dennis01:

Egy olyanom van, csak egy picit régebbi, és kék, nem zöld. Még Japánból maradt mánia.

karlov 2010.01.25. 19:59:15

Már megint egymás zsebében megy a turkálás...
Ez nem túl elegáns szokás...
Mindenkinek a magánügye,hogy miből és hogyan él.
Most mintha elmaradt volna,hogy"Csikós írjon könyvet".

Dennis01 2010.01.25. 20:02:47

@Csikós Zsolt: Jo cuccok ezek..
Jol tudom, ennek kor rendszeru valtoja van?

Dennis01 2010.01.25. 20:05:28

@karlov: Tenyleg nem tul elegans, egyszer az iro meg majd ugy gondolja neadjisten, hogy nem ir tobb ilyen, a sajat gepparkjarol szolo dolgokat, minek a parasztoknak, ugyis csak belekotnek, mibol tellik ilyenre es hasonlok..
Tisztelet a kivetelnek, es remeljuk ez nem fog megtortenni...

karlov 2010.01.25. 20:16:05

Én speciel örülnék ha a Zsoltika a 4.b-ből a Miurájáról firkálna nekünk valamit....

Csikós Zsolt 2010.01.25. 21:04:08

@Dennis01:

És kibírtam, hogy ne moderáljam ki! Azért javulok...

Pedig egy kicsit olyan ez a blog, mintha az ember a saját lakásába invitálna mindenféle ismerősöket, félismerősöket, de az utcáról is beeshetnének vadidegenek. Aztán mindig jön egy-két vadidegen, és ellop valamit.

Itt például az egész dolog kellemességét. Nekem, persze, mert a többség ilyenkor már úgyse nézi a blogot, csak én kapom mélben a kommenteket... Na mindegy.

Szóval az enyém épp nem körváltós, hanem lefelé egy, fel kettő, három. A Suzuki Birdie-m körváltós volt, ami egy kuplung nélküli motornál nagyon kellemes, nem kell minden piros lámpát elérve végigkattogtatnod-motorfékezned-nagyot rántanod nulláig. De ez sajnos nem olyan. Viszont Honda, tehát kult, a Suzuki jobb volt, de nem volt kult. A sznobéria cifra átka.

Rocko- 2010.01.25. 21:26:54

@nem kéne...: teddyhengerrel festeni?
ilyenről mint ha hallottam volna.

@Lowtyo: :D

Dennis01 2010.01.25. 21:28:06

@Csikós Zsolt: Hat igen, nagyon erdekes, hogy az ilyenek akkor firkaljak be az okorsegeiket, mikor mar leul a komoly kommentelok kozt a beszelgetes...

Szerencseje van, hogy ilyen emberrel hozta ossze a sors, mint te. Az en vermersekletemmel mar reg elkuldtem volna a ...... :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.25. 21:54:33

@Dennis01: Ugggyan már, minek elküldeni bárhová. Az ilyen hozzászólások kapcsán jut az embernek eszébe, hogy hidd el, elég baj az neki, hogy ilyen. Még ha nem is tudja. Mert azért gondolj csak bele, milyen lehet olyasvalakinek lenni, aki csak azért jelentkezik be, egy már nem friss poszthoz ennyit szóljon hozzá. Hogy ezt a sok betűt egymás után elolvasva ennyi legyen az összes gondolata, és ráadásul úgy érezze, hogy ezt le is kell írnia.
@Csikós Zsolt: Igen, ez a lakásba beinvitálásos hasonlat nagyon jó. És az a vicc, hogy minden törzsolvasó a sajátjának tekinti, és pont ugyanúgy (na jó, majdnem pont ugyanúgy) fáj nekünk is, mint neked, ha egy crétin beböfög, vagy kötözködik.

Dennis01 2010.01.25. 22:36:39

@streetsta: Te vagy a Transitos uriember? Akkor nemsokara meg van a Sierrad. Milyen modellrol van szo, ha szabad megkerdeznem?
Amugy jol nez ki a Transitod, ilyet meg nem lattam eletemben. :)
Ha tied a Capri, arra azt kell hogy mondjam, gyonyoru auto... :)

mlt3 (törölt) 2010.01.25. 23:58:18

@Dennis01: Nem azt mondtam, hogy ne vegyen ra diagonalt. Hanem hogy *ennyiert* ne. (130 * 5) - (50 * 5) = 400 EUR arkulonbseg. Ha eppen Puch-ot restauralnek, lenne jobb helye is a 100 rugonak, mint a korhuBB gumik (mert ugye a linkelt Cinturato sem mai gyerek, 1974es). Bar szerintem ugyis addig fog kattogni a veteranborzeken, mig a Cinturato-k araert nem szerez valami hasznalt diagonalt :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.01.26. 01:09:31

@Csikós Zsolt: Nemnem, szerdán jön a Sierra. Még a Baowah is segít:))) Na jó, szerdán IS jön egy... Igen, az vagyok. De te sem vagy jobb!:)
@Dennis01: A Sierrát nem lövöm le, a Csikós arra utalt, hogy lesz itten Sierrás olvasnivaló, ha jól értem.
Transitnak ebből a típusából pedig igen sok rohangált ám a Briteknél. Ez a darab is egy Brit cég által karoszált verzió, a Dormobile csinálta ezt a szofisztikáltnak nem, bumfordinak annál inkább nevezhető, de számomra imádnivaló és nem utolsósorban nagyon praktikus felépítményt. Létezett ez mindenféle verzióban, már a MK I transitokat is pont ugyanezzel a formájú dobozzal alakították át, akár igazi városi kisbusszá: farm3.static.flickr.com/2260/1591860185_ec66cbcdb6.jpg?v=0
De volt fagyiskocsi, mentő, tűzoltó, mindenféle verziója:
www.transitvanclub.co.uk/clasictransit107.JPG
www.transitvanclub.co.uk/mk2van217.jpg
www.transitvanclub.co.uk/mk2van217.jpg

sőt, még a rövid, szimplakerekest is meghízlalták ugyanevvel a házikóval. Na az volt csak a vicces!
i2.photobucket.com/albums/y13/FredTransit/MK2%20PHASE2%20TRANSIT%20BROCHURE/MK2PHASE1PAGE17.jpg

Dennis01 2010.01.26. 09:03:48

@streetsta: A fagyis kocsit ismerem, egy ideig jart erre egy Mk2-es, kergettuk eleget az ocsemmel.. :)
Aztan lecsereltek Mk3-asra, azota nem lattam.
Viszont a faszi, akitol nagybatyam vette a Transit lakokocsit, azert adta el, mert volt neki egy a hatso tengelyen negy kerekkel rendelkezo Mk2-ese. Egy amerikai banda szep adag penzt fizetett neki, hogy szerepeltethessek a klipjukben. Plusz az egyik Ford talalkozon elnyerte a legszebb Mk2-es dijat. Tenyleg szep volt.

Lookie 2010.01.26. 10:36:30

Innen származik talán a tudőgyula? Az énsíkitó lenne a hibás? Amúgy meg gyógyúlást kívánok és további sok sikert a kocsikhoz. A kérdésem, hogy tisztelt Csíkos úr honnan merit ennyi energiát , ennyimindent sokszor párhuzamosan egyszerre nap mint nap, hét mint hét csinálni, kevéske alvással megspékelve???
süti beállítások módosítása